Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 17 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:44
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Inmiddels gearriveerd.
Kleur kon beter, maar zat aan m’n Max budget. Ben er blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEs8tXmLpgrz9lHhuk2db8C1-R8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVaCCcqvEC7UFGzsmH1yjojM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bushie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:23:
Dat vind ik ook wel weer iets typisch, die start/stop knop. Wat is de reden om die te hebben?
Het zou mij niet verbazen dat ze dat doen om de “afstand” tussen een traditionele auto en een elektrische niet te groot te maken, om geen potentiële kopers af te schrikken.

Ik ben zelf overigens wel blij dat de P-stand niet direct auto uit is: voor het openen en sluiten van het hek bij de oprit stap ik steeds 2x uit, en vind het wel fijn dat de auto dan gewoon aan blijft en niet steeds opnieuw hoeft op te starten (kost toch even tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 105% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 12:39
Bushie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

F1 blades kopen? ;)

OT: Ik ga de gouden F1 blades waarschijnlijk laten wrappen
Je kon toch aangeven dat je de auto wilde hebben met blades in carrosseriekleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
LaTiNo156 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Je kon toch aangeven dat je de auto wilde hebben met blades in carrosseriekleur?
Die optie was/is er inderdaad ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:33
corvankruchten schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:17:
Frustrerend: de My Renault-app werkt maar half (kan niet zien waar auto staat op de kaart, want geen kaart). En ik krijg de 4G verbinding in de auto niet aan de gang via Orange. Helpdesk van Renault komt er ook niet uit, garage komt er niet uit. Kastje naar de muur verhaal. En in het weekeinde: geen helpdesk....
Betaal je een godsvermogen voor en het werkt niet, aaaargggghhhhhh
Dit probleem ken ik ook van Zoebezitters. Maar alleen als ze een iphone hebben.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
jschoorl2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:33:
Leuke tip voor iOS.

Met scriptable kun je een widget aanmaken. Voor
De Zoe / Megane is er een script beschikbaar op Github.

[Afbeelding]
Is je het gelukt om een eigen widget te maken? Ik snap er werkelijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-06-2024
Gisteren hebben we onze auto in ontvangst mogen nemen, en direct wat kilometers gemaakt. Connecten met de My Renault app was een drama, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Eerste indruk qua rijgedrag is absoluut goed te noemen, al ben ik persoonlijk niet zo heel tevreden over de zetels. Onderweg een keer de melding gehad dat de parkeersensoren buiten werking waren, maar verder nog geen rare storingen kunnen ontdekken. Het binnen de lijnen blijven rijden en het zelf sturen gaat voor 70% erg goed, maar af en toe herkent hij een flauwe bocht toch echt niet. Verder werkt de adaptieve cruise Control perfect, en heb ik nog niet meegemaakt dat hij vol in de ankers gaat bij het herkennen van een verkeerd verkeersbord. Vandaag gaan we weer wat kilometers maken dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 15:38
Valentinoa88 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:14:
[...]

Is je het gelukt om een eigen widget te maken? Ik snap er werkelijk niks van.
Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
2. Kopiëren van GitHub de code
3. Maak in scriptable een nieuw script aan (klik hiervoor op ‘+’) en kopieer de code van GitHub
4 edit het script met de juiste account / megane en VIN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EA3P2hZEFJi9d_PYSBryFEKS3Lg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2rTTh5nSvsECLAt57kHCnBC.jpg?f=fotoalbum_large
5. Sla script op met bv Renault Megane als naam
6. Widget toevoegen, zoek naar scriptable en voeg toe
7. Select het Renault megane script in de widget.
8 done
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0MHzBfsLiV87Z2Yvamgc-fcY8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw58SnqTk8CkAu7GD9FUz6Jl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 29-10-2022 08:09 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jschoorl2
frankkie12345 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:12:
Hallo Renault Megane e-tech eigenaren,
Zouden jullie wat voor mij kunnen doen:
Zodra er een software update komt voor de Renault Megane e-tech; of een update voor de app "App Host" of "App Template Host" van Google; Even mij laten weten. Alvast bedankt!!

Ik ben Frank en werk aan de Flitsmeister app voor Android Automotive;
( Zie ook: https://blog.flitsmeister...egane-e-tech-24bb88a19f48 )

En ik wacht nog op een software update vanuit Google voordat Flitsmeister op de Renault zelf kan draaien. (Dus echt op de auto zelf niet via Android auto of Apple CarPlay)

Zelf heb ik geen Renault helaas, dus ik kan niet zelf even elke dag controleren of er een update binnen is. (En Google heeft er een handje van om mij niet te hoogte te houden van updates.)

Alvast bedankt!
Ik heb zojuist de beta van Flitsmeister kunnen instaleren. De Google automotive app host die miste is nu beschikbaar. Nog niet verder kunnen testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM0VG3zL4l5qP26O4in2AlXSfZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgzbMUPkvtMjPXJ1DOwB1nx4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-06 07:12
Ik heb sinds dinsdag de auto 60kw Techno, gris rafale, in mijn bezit. Besteld in maart. Rijdt prima.
Orange identificatie is drama. Paspoort of rijbewijs, foto of scan wordt iedere keer geweigerd.
Omdat ik Spotify graag op het scherm van de auto wil bedienen wil ik een hotspot via mijn iPhone XR met Vodafone abo instellen. WiFi tot nu toe niet gelukt. Heeft iemand een gedetailleerde beschrijving van de stappen die ik moet uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Laatst online: 04-07 15:50
Een hotspot op je telefoon maken en vervolgens in de Megane op instellingen>WiFi en dan de hotspot selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMer99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-03 14:34
Heb eindelijk naar lang wachten eindelijk de Megane in bezit. Eerste indruk is zeer goed.

De app MyRenault is echter een ander verhaal. Ik kan de laadstatus, accupercentage, AC instellen etc. niet in de app zien. Alleen technische informatie over de auto. Weet iemand hoe ik het kan regelen dat ik de laadstatus etc. in de app kan zien? Staat er wellicht een instelling verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
RedMer99 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:19:
Heb eindelijk naar lang wachten eindelijk de Megane in bezit. Eerste indruk is zeer goed.

De app MyRenault is echter een ander verhaal. Ik kan de laadstatus, accupercentage, AC instellen etc. niet in de app zien. Alleen technische informatie over de auto. Weet iemand hoe ik het kan regelen dat ik de laadstatus etc. in de app kan zien? Staat er wellicht een instelling verkeerd?
Bij mij ging het eerst ook verkeerd. Je kan MyRenault maar aan 1 account koppelen en had een extra account in de auto toegevoegd. Die verwijderd en het Google account aan het ‘driver’ account toegevoegd. Daar ook MyRenault aan gekoppeld en toen werkte het prima. Als je de vraag op je scherm krijgt op het scherm ‘wil je gegevens delen’ (of zoiets) moet je Ja klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentinoa88
jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:06:
[...]

Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
3. Maak in scriptable een nieuw script aan (klik hiervoor op ‘+’) en kopieer de code van GitHub
[Afbeelding]
8 done
[Afbeelding]
Je bent geweldig. Helemaal top. Bedankt voor de heldere uitleg. Is gelukt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
RedMer99 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:19:

Hoe lang heb je de auto al? Er gaat sowieso een paar dagen overheen voordat hij online en gekoppeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Bushie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Hoe activeer je dat Orange abonnement? zit dat standaar bij iedere Megane E-tech?
Heb je de auto al? Zo ja: dan wijst het zich vanzelf.
Via de website: internetonthemove.orange kun je met je VIN je account aanmaken en koppelen aan de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 141% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Heeft iemand enig idee hoe ik vanuit de MyRenault app (of vanuit welke app dan ook) een route vanaf m’n telefoon naar m’n auto kan sturen? Uiteraard zit er op de app van Renault onderaan de mogelijkheid om een route in te voeren, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid naar de auto verzonden en zie daar ook nergens een knop voor!? Zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@Vinceub1972 als je bij Google met hetzelfde account bent ingelogd in je auto en op je telefoon ziet Google maps in de auto waar je laatst naar gezocht hebt in Google maps op je telefoon.

Het is dus niet de route, maar alleen de bestemming.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
guido66 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:07:
@Vinceub1972 als je bij Google met hetzelfde account bent ingelogd in je auto en op je telefoon ziet Google maps in de auto waar je laatst naar gezocht hebt in Google maps op je telefoon.

Het is dus niet de route, maar alleen de bestemming.
Ik heb dus een iPhone, zou dat het probleem zijn? Heb er overigens wel “Google Maps” op staan!?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier is 'ie ook eindelijk opgehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDfussxH_mrC8w46ngx_xP_dk8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP3jrWdAog4f1HAISSc7sdkj.jpg?f=fotoalbum_large

In tegenstelling tot @Valentinoa88 wel erg blij met de kleur, had 'm niet anders dan dit willen hebben.
Het tikken in het pedaal vind ik (in ieder geval bij mijn variant) heel erg mee vallen. Ik rijd continu met regeneratie op z'n hoogst, bij lage snelheden voel je af en toe licht tikken inderdaad, maar niet zo erg dat dat überhaupt hoorbaar is voor anderen. Maar mocht Renault ooit met een (gratis) fix komen, laat ik 'm wel fixen in ieder geval.
[...]

Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
[Afbeelding]
8 done
[Afbeelding]
En je kunt alle Duitse tekst die te zien is in de widget vervangen voor Nederlandse of Engelse tekst, door het script aan te passen (zoek op de Duitse woorden in het script en vervang ze voor NL of EN).

Heb inmiddels ook ingesteld met MacroDroid op m'n telefoon dat m'n hotspot meteen aan gaat wanneer ik verbonden ben met bluetooth van de auto. Ook ingesteld met 'opdrachten' op de iPhone van m'n vriendin. Dat is toch wel lekker, scheelt weer een handeling bij het instappen.

Nog twee punten waar ik mee zit:
- De melding van Android Auto en/of Carplay. Ik wil beide helemaal niet gebruiken, maar m'n telefoon wel via bluetooth verbonden hebben met de auto voor het bellen. Toch blijft die melding dat AA of Carplay beschikbaar is in beeld staan, iemand al een manier gevonden om dat uit te zetten?
- De melding 'Profiel instellen afronden' of iets dergelijks. De laatste stap is het instellen van het Orange abonnement, dat wil ik niet. Maar daardoor blijft wel telkens een melding in het notificatievenster staan over het profiel dat nog niet volledig ingesteld zou zijn. Iemand dit al weg kunnen krijgen zonder het data abonnement te activeren?

Eerste laadsessie ook gehad: €7,15. van 22% -> 81%. Da's toch wat anders dan €70,- afrekenen bij de pomp (oké, 270km afgelegd ipv 600, maar dan nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Ik zit toevallig weer eens te kijken naar de tenaamstellingen bij de RDW(1) en het valt mij op dat er afgelopen week ontzettend veel E-Tech's op kenteken zijn gezet. Heeft dat toevallig te maken met die blokkade (en dus vrijgeving) bij Renault of is de productie flink opgeschroefd?

*(1): Filter op kolom 'handelsbenaming' met waarde 'e-tech electric'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Sjeefr schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:06:
Ik zit toevallig weer eens te kijken naar de tenaamstellingen bij de RDW(1) en het valt mij op dat er afgelopen week ontzettend veel E-Tech's op kenteken zijn gezet. Heeft dat toevallig te maken met die blokkade (en dus vrijgeving) bij Renault of is de productie flink opgeschroefd?

*(1): Filter op kolom 'handelsbenaming' met waarde 'e-tech electric'
Yep, zijn allemaal auto’s die eind augustus geproduceerd zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Vinceub1972 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Ik heb dus een iPhone, zou dat het probleem zijn? Heb er overigens wel “Google Maps” op staan!?
Nee, dit werkt ook als ik op mijn ipad wat op zoek. Ben je in de auto en op je iphone ingelogd bij hetzelfde Google account?

Dit is standaard Google AAOS functionaliteit en werkt zowel bij Polestar als Volvo. Kan me niet voorstellen dat dit bij de Megane geblokkeerd zou zijn.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
guido66 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Nee, dit werkt ook als ik op mijn ipad wat op zoek. Ben je in de auto en op je iphone ingelogd bij hetzelfde Google account?

Dit is standaard Google AAOS functionaliteit en werkt zowel bij Polestar als Volvo. Kan me niet voorstellen dat dit bij de Megane geblokkeerd zou zijn.
Dan ga ik het eens proberen. Adres in Google Maps op m’n telefoon opzoeken, en dan zou ik dat adres in m’n auto moeten kunnen zien dus!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
@Vinceub1972 ja, wat je hebt opgezocht wordt dan als bestemming voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
[...]

Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
[Afbeelding]
8 done
[Afbeelding]
Alles gedaan zoals jij het uit heb gelegd maar ik krijg een foutcode die ik totaal niet begrijp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMbsw1wWc-SYkK3rUGx4iVuJt-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98J2Xib2dYDmszM9ZDoqtXsO.jpg?f=fotoalbum_large
Kan iemand mij helpen? Thanks!

Zou iemand met een iPhone wellicht zijn/haar script (prive) willen delen met mij? Uiteraard zonder de ‘gevoelige’ gegevens er in. Misschien werkt het dan ook bij mij :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Baaz op 30-10-2022 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Je kunt geen route delen vanaf je telefoon naar je auto helaas.

Wat betreft die melding van orange: activeer het dan gewoon wel, het kost niks en dan ben je van die melding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Baaz schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:59:
[...]

Alles gedaan zoals jij het uit heb gelegd maar ik krijg een foutcode die ik totaal niet begrijp:
[Afbeelding]
Kan iemand mij helpen? Thanks!

Zou iemand met een iPhone wellicht zijn/haar script (prive) willen delen met mij? Uiteraard zonder de ‘gevoelige’ gegevens er in. Misschien werkt het dan ook bij mij :*)
In de comments onder het script staat een bericht van iemand met hetzelfde probleem. Oplossing zou als volgt zijn: Small update for everyone who has multiple accounts at gigya/Renault and cannot connect. Just try setting the "accountNumber" of the current code to 1 instead of 0 in line 30.
Vinceub1972 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Dan ga ik het eens proberen. Adres in Google Maps op m’n telefoon opzoeken, en dan zou ik dat adres in m’n auto moeten kunnen zien dus!?
Mits je hetzelfde Google account gebruikt op je telefoon als in de auto, natuurlijk. Zo niet, moet je in Maps op je telefoon switchen van account voordat je gaat zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Majesty op 30-10-2022 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baaz
Majesty schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

In de comments onder het script staat een bericht van iemand met hetzelfde probleem. Oplossing zou als volgt zijn: Small update for everyone who has multiple accounts at gigya/Renault and cannot connect. Just try setting the "accountNumber" of the current code to 1 instead of 0 in line 30.
Thanks! Dit was de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 19:01

frankkie12345

Android Developer (FM)

jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Ik heb zojuist de beta van Flitsmeister kunnen instaleren. De Google automotive app host die miste is nu beschikbaar. Nog niet verder kunnen testen.

[Afbeelding]
Bedankt voor het testen!!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding]
Is het gewoon ‘veilig’ om dit te doen? Of ga je gekke dingen met je systeem doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-06 07:12
@BVice @Bushie Het duurt kennelijk een paar dagen voordat de auto alle instellingen online heeft gepakt. Kon vanochtend de WiFi verbinding maken, want herkende nu pas mijn iPhone.
Renault belde mij vanmorgen over probleem Orange identificatie. Wordt nu handmatig in Frankrijk geregeld. Afwachten maar……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Baaz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Is het gewoon ‘veilig’ om dit te doen? Of ga je gekke dingen met je systeem doen?
Ja, dit is veilig. De ontwikkelaar is @frankkie12345

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Yes, correct.
Instructies om Flitsmeister aan de praat te krijgen op AAOS zijn hier te vinden.
https://groups.google.com...aos-testers/c/syeO-kYOsO4

Je moet door een paar hoepels springen, maar het is gewoon 'veilig' om dit te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
Werkt flitsmeister straks ook zonder data abbo geactiveerd te hebben? EasyPark werkt niet zonder volgens mij. Dan moet je altijd je hotspot activeren om online te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Nee, apps werken via orange/hotspot
De Google Navi hoort bij de auto en is dus geen losse app, maar Flitsmeister wel

[ Voor 14% gewijzigd door BVice op 31-10-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

[Flitsmeister]
Ben vandaag even langs gegaan bij de dichts-bijzijnde Renault dealer ten opzichte van het Flitsmeister kantoor, om even de app te testen. (nogmaals bedankt @jschoorl2 !!)
De app leek over het algemeen goed te werken,
maar op het moment dat Flitsmeister wat ging zeggen,
ging het media-volume naar 100%. Dat was oorverdovend hard.
Weet niet op dit een probleem is met de app, of met de auto.
Gebeurt dit bij anderen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

[Auto kopen / leasen]
Ben vandaag even langs gegaan bij de dichts-bijzijnde Renault dealer ten opzichte van het Flitsmeister kantoor,
om te vragen om een offerte voor een AAOS auto.
De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat als ik voor een Renault Megane E-tech zou gaan,
ik zeker tot Maart 2023 zou moeten wachten op levering.
Een alternatief zou de Renault Austral zijn, deze draait op hetzelfde AAOS systeem als de Megane;
Maar deze zou in December 2022 al leverbaar moeten zijn.

Helaas heb ik de Austral niet kunnen bekijken, ze hadden er geen staan in de show-room.
(Zou er over een week of 2 wel eentje moeten zijn)
In tegenstelling tot de Megane, zou de Austral niet volledig elektrisch zijn, maar (benzine-)(mild-)hybrid.

Wat zouden jullie mij adviseren in deze situatie...?
Wat extra info:
- Het gaat mij voornamelijk om het AAOS systeem, de auto erom heen maakt me vrij weinig uit.
- De auto moet een trekhaak hebben. Heb immers een E-rijbewijs gehaald!
- Kleur van de auto boeit me niet
- Heb geen vrouw / kinderen waar ik rekening mee moet houden.
- Heb een maximaal lease bedrag, daar valt deze auto al net boven. Dus... niet te duur denken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
frankkie12345 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:59:
[Flitsmeister]
Ben vandaag even langs gegaan bij de dichts-bijzijnde Renault dealer ten opzichte van het Flitsmeister kantoor, om even de app te testen. (nogmaals bedankt @jschoorl2 !!)
De app leek over het algemeen goed te werken,
maar op het moment dat Flitsmeister wat ging zeggen,
ging het media-volume naar 100%. Dat was oorverdovend hard.
Weet niet op dit een probleem is met de app, of met de auto.
Gebeurt dit bij anderen ook?
Ja had dit gisteren ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:07
Yep, sinds vanochtend Flitmeister geïnstalleerd, maar elke flitspaal wordt (heel) hard gemeld.. dus tot er een oplossing is gebruik ik het nog maar even niet...

als er een update is gaan we het weer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Tillaert
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
Zijn er al mensen die in een Equilibre EV60 rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Bushie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:00:
Vanmorgen wederom een auto aangetroffen die niet op slot staat.
Ik loop dan naar de auto, en het eerste wat je merkt dat de auto niet "tot leven" komt,
- portier handels komen er niet uit
- auto blijft donker

Nu een keer of 5 gehad. Ik zet de motor altijd uit voordat ik uitstap, en wacht bij het weglopen ook altijd tot ik dat geluidje hoor dat de auto op slot gaat.
Ik had vandaag hetzelfde, je ziet het al aan spiegels die zijn uitgeklapt.

Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ik de sleutel in mijn broekzak heb. De auto staat hier op de oprit en als ik door de keuken loop, kom ik redelijk dichtbij de auto en zie ik de (achter)lichten aangaan.

Ik ga komende tijd even testen met de sleutel op een vaste plaats. Geen veilig gevoel als de auto ‘s nachts niet op slot staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdonker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-07-2024
Sleutel in metalen doosje doen, dan ziet hij de auto niet. En ook goed tegen hackers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
frankkie12345 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:15:
[Auto kopen / leasen]
Ben vandaag even langs gegaan bij de dichts-bijzijnde Renault dealer ten opzichte van het Flitsmeister kantoor,
om te vragen om een offerte voor een AAOS auto.
De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat als ik voor een Renault Megane E-tech zou gaan,
ik zeker tot Maart 2023 zou moeten wachten op levering.
Een alternatief zou de Renault Austral zijn, deze draait op hetzelfde AAOS systeem als de Megane;
Maar deze zou in December 2022 al leverbaar moeten zijn.

Helaas heb ik de Austral niet kunnen bekijken, ze hadden er geen staan in de show-room.
(Zou er over een week of 2 wel eentje moeten zijn)
In tegenstelling tot de Megane, zou de Austral niet volledig elektrisch zijn, maar (benzine-)(mild-)hybrid.

Wat zouden jullie mij adviseren in deze situatie...?
Wat extra info:
- Het gaat mij voornamelijk om het AAOS systeem, de auto erom heen maakt me vrij weinig uit.
- De auto moet een trekhaak hebben. Heb immers een E-rijbewijs gehaald!
- Kleur van de auto boeit me niet
- Heb geen vrouw / kinderen waar ik rekening mee moet houden.
- Heb een maximaal lease bedrag, daar valt deze auto al net boven. Dus... niet te duur denken :P
Hi, er zijn ook nog dealers die gewoon voorraad-auto's hebben. De belofte in maart te rijden vind ik erg ambitieus, ik zou uitgaan van zomer 2023.
De keuze tussen een plug-in hybride of full electric is nogal belangrijk, die zul je zelf moeten maken op basis van je rit-profielen en persoonlijke voorkeur. De plug-in hybride heeft tot 2024 korting op de MRB, daarna waarschijnlijk niet meer en dan is het wel een zware auto in de wegenbelasting. Alleen in het geval dat je meerdere malen per jaar met een gezin naar zuid frankrijk wil rijden naar je tweede huis zou ik voor een hybride gaan momenteel. Die brandstofprijzen zakken echt niet, dus full electric is mijns inziens 'the way to go'. Maar of je makkelijk thuis kunt laden of snel een laadpaal voor je huis kan krijgen speelt ook een rol.
Je E-rijbewijs is niet van toepassing want de Megane en de Austral mogen niks trekken waar je een E-rijbewijs voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
1. 70 cent voor een kWh is geen normale prijs. Ook niet in de nieuwe contracten. Als je uit gaat van laden op straat (nee, niet de huidige 35 cent maar ga dan uit van 45 of 50 cent want ook die tarieven gaan inderdaad wel stijgen) zit je op 7,50. Ga je thuis laden op de zon zit je op nog geen euro.
2. met 5 liter benzine haal je geen 100 kilometer.
3. MRB
4.Onderhoud (hoewel die discutabel is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 17:22

Flappiewappie

Hier nog meer

BVice schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:26:
1. 70 cent voor een kWh is geen normale prijs. Ook niet in de nieuwe contracten. Als je uit gaat van laden op straat (nee, niet de huidige 35 cent maar ga dan uit van 45 of 50 cent want ook die tarieven gaan inderdaad wel stijgen) zit je op 7,50. Ga je thuis laden op de zon zit je op nog geen euro.
3. MRB
5. Brandstof raakt op. Mensen die korte termijn denken obv geld en status quo verliezen op termijn hun geloofwaardigheid.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
BVice schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:26:
3. MRB
Helemaal eens.
Ik vind onderhoud niet discutabel, maar dan hou ik het wel op een electrische wagen waar je maximaal 7 jaar mee doet.
Hands down dat het onderhoud dan een stuk minder is.

Heb de linkjes om dit argument te ondersteunen niet 1 2 3 voor handen maar ik volg bijvoorbeeld een engelse onderhouds monteur die zich puur op de electrische wagens richt en daaruit blijkt ook al wel dat het onderhoud minder is dan bij een wagen die op fossiele brandstof rijdt.

ANWB heeft ook een aantal voorbeelden hieraan gewijd, zelfde uitkomst, onderhoud electrische wagen is minder dan de fossiele brandstof auto's.

Punt 2 is dan misschien discutabel als je een wagen rijdt die minimaal 1 : 20 rijdt maar dat zijn er maar een paar.

Vergeet ook niet dat het maken van een EV een hogere CO2 print heeft maar qua verbruik zoveel minder dat in zijn totaliteit een EV nu eenmaal beter is voor het milieu. Voor sommige mensen ook niet geheel onbelangrijk.
BVice schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:08:
Hi, er zijn ook nog dealers die gewoon voorraad-auto's hebben. De belofte in maart te rijden vind ik erg ambitieus, ik zou uitgaan van zomer 2023.
Welke dealer kan mij NU een voorraad-auto bieden?
Dus dat ik er morgen in kan rijden?
Ik vind vooralsnog teksten terug als 'in overleg te aanvaarden' bij demo-wagens.

Een gebruiker van dit forum, werkzaam bij een dealer van naam, gaf al aan dat het nog wel een poos kan duren eer de eerste demo-wagen van een particulier wordt, en op de wegen rond zal rijden.

Ben wel van mening dat dit wel voor de zomer van 2023 zal zijn, dat dan weer wel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
@Zjanzjak op de facebook groep zag ik dat Ben van Tilburg (Bosch car service) 5 Meganes op voorraad had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Vinceub1972 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:15:
[...]

Yep, zijn allemaal auto’s die eind augustus geproduceerd zijn…
Is dit ook data die je kan terugvinden bij de RDW of is dit enkel een onderbouwde aanname? Zou leuk zijn om een analyse te kunnen doen m.b.t. de (fabrieks)productieaantallen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 12:39
Deze club beweert ook voorraadauto's te hebben.

https://www.abdrenault.nl/acties/megane-e-tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBmaster1986
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-11-2023
Bushie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:16:
[...]

Die lees ik vaker, maar als ik uit ga van 15KWH/100km voor een 100% electric

15x €0,70 = €10,50

€10,50 is 5 liter benzine daar haal je de 100km ook mee
€0,70€/kWh is veel te veel. Ik laad aan de publieke laadpaal met een Vattenfall incharge laadpas en betaal 0,41€/kWh + 0,36€/kWh starttarief. Als je 80% laadt (48kW) dan kom je in totaal (incl. starttarief) op 0,42€/kWh. De tarieven kunnen natuurlijk verschillen per laadpaal, maar mijn ervaring is dat het altijd een beetje rond dit tarief zit.

Misschien als je thuis laadt en een variabel contract hebt dat je op 0,70€/kWh uitkomt. Maar vanaf 1 Januari gaat de overheid dat ook cappen op 0,40€/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:43:
@Zjanzjak op de facebook groep zag ik dat Ben van Tilburg (Bosch car service) 5 Meganes op voorraad had.
Had ik ook gezien maar uiterst curieus.
En waarom adverteer je op feesboek en niet eens op je eigen site?
Sowieso geen Renault dealers, zou mij iig geen fijn gevoel geven bij het kopen van een nieuwe auto.

Het gebeurt samen met een Van den Berg Car Company wat een importeur van Duitse auto's is.

Heel vreemd verhaal allemaal.

Ik reken deze dus niet mee. ;)
Had ik gebeld, puntje bij paaltje blijkt dat je dan toch moet bestellen.
Als je ook doorklikt op die advertentie van hun site lees je ergens: Proefrijden & bestellen mogelijk

Kortom, nog steeds geen nieuwe te rijden al met al als je morgen wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Waze komt eind december beschikbaar (3”10’)

[ Voor 7% gewijzigd door jschoorl2 op 05-11-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
AnthonyR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:30:
[...]

- Voorverwarmen/koelen kan via de app

Ik vind het een must have. Renault zegt er het volgende over;

- Een nieuwe generatie warmtepomp die de prestatiecoëfficiënt van de batterij bij -10°C met 30% verbetert in vergelijking met Zoe E-Tech electric.
- Bij een rit op de snelweg bij -5°C betekent dit een toename van de actieradius met 10% en tijdwinst bij het
snelladen (beter temperatuurmanagement)
- Bij gebruik in de stad bij -5°C betekent dit een 20% grotere actieradius
- Een nieuw intelligent systeem voor energieterugwinning dat de door de batterij en de aandrijving afgegeven restwarmte gebruikt voor verwarming van het interieur.
Weet iemand hoe de warmtepomp precies werkt?
- moet ik naar een laadpaal navigeren om te zorgen dat die de accu vast voorverwarmd?
- moet ik de auto voor-klimatiseren voordat ik sochtends wil vertrekken?

Hij zit wel in de auto, maar ben benieuwd of ik hier actief iets voor moet doen zodat die ook écht gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Henk Tillaert schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:16:
Zijn er al mensen die in een Equilibre EV60 rijden?
Ik rij sinds gisteren in een Equilibre EV60.
Rijd top, het enige wat ik mis en niet lijk te hebben is dat ik Google maps ook achter het stuur op het dashboard kan weergeven, weet iemand of dit klopt en alleen voor de andere varianten een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 16:02

JanAd

Wind’s howling

Heb je Maps native geopend? Via Android Auto of Apple CarPlay kan je het (nog?) niet op dat scherm krijgen dacht ik.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
JanAd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:20:
Heb je Maps native geopend? Via Android Auto of Apple CarPlay kan je het (nog?) niet op dat scherm krijgen dacht ik.
Nee niet native via Android auto idd. Maar die moet ik dan dus niet gebruiken.. Ik ga het even testen, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
JanAd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:20:
Lijkt er toch op dat de Equilibre een andere variant van het systeem draait. Ik heb namelijk geen native navigatie als optie. Wat dan wel slordig is van Renault is dat als ik digitaal de handleiding op het scherm volg ze uitgaan van de andere varianten met het grotere scherm die dat blijkbaar wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
Beekhouse schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:11:
[...]

Lijkt er toch op dat de Equilibre een andere variant van het systeem draait. Ik heb namelijk geen native navigatie als optie. Wat dan wel slordig is van Renault is dat als ik digitaal de handleiding op het scherm volg ze uitgaan van de andere varianten met het grotere scherm die dat blijkbaar wel hebben.
Dit verschil kan ik ook niet goed terugvinden. Op de Renault site zie ik wel het volgende verschil staan bij de basis uitrusting:

Equilibre: 9" openR Link multimediasysteem Arkamis Classic audio en 4 speakers
Techno: 12" openR Link met navigatie, Google integratie en Arkamis auditorium met 6 speakers

Ik ben wel benieuwd wat dat Google Integratie hier betekend. Waarschijnlijk dus geen Google Maps, heb je wel de play store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
PeterTe schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:37:
[...]

Dit verschil kan ik ook niet goed terugvinden. Op de Renault site zie ik wel het volgende verschil staan bij de basis uitrusting:

Equilibre: 9" openR Link multimediasysteem Arkamis Classic audio en 4 speakers
Techno: 12" openR Link met navigatie, Google integratie en Arkamis auditorium met 6 speakers

Ik ben wel benieuwd wat dat Google Integratie hier betekend. Waarschijnlijk dus geen Google Maps, heb je wel de play store?
Ik heb gewoon Android Auto alleen enkel op het touchscreen dus kan wel gewoon maps en navigatie gebruiken en alle andere apps die op Android Auto draaien. Ik zag alleen in de videos van de handleiding dat er dus ook een Maps view was achter je stuur bij je tellers maar dit is dus enkel voor de autos die de "Google integratie" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Zjanzjak schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:27:
[...]

Had ik ook gezien maar uiterst curieus.
En waarom adverteer je op feesboek en niet eens op je eigen site?
Sowieso geen Renault dealers, zou mij iig geen fijn gevoel geven bij het kopen van een nieuwe auto.

Het gebeurt samen met een Van den Berg Car Company wat een importeur van Duitse auto's is.

Heel vreemd verhaal allemaal.

Ik reken deze dus niet mee. ;)
Had ik nog niet gezien, maar ik ken Ben goed i.v.m. verschillende livestreams en webinars die we hebben georganiseerd. Het is een goudeerlijke eigenaar van een zeer goed autobedrijf. Echt een met groot aanzien in de autobranche.

Kan hem wel eens bellen hoe dat zit met de Megane's.

Edit: Heb hem even geappt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
En al antwoord:
Haha mooi he. Staan gewoon op voorraad, nieuwe auto's uit Duitsland. Niet te leveren. En staan op eigen site. Dank voor tip. Oh, ik rij er zelf ook een. Echt een topauto
Dus... Als je interesse hebt zou ík het niet nalaten er langs te gaan hoor. Tis alleen wel een stukje rijden voor velen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door adinsx op 05-11-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Beekhouse schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:34:
[...]

Ik heb gewoon Android Auto alleen enkel op het touchscreen dus kan wel gewoon maps en navigatie gebruiken en alle andere apps die op Android Auto draaien. Ik zag alleen in de videos van de handleiding dat er dus ook een Maps view was achter je stuur bij je tellers maar dit is dus enkel voor de autos die de "Google integratie" hebben.
Ik snap niet zo goed wat je nu hebt, bedoel je Android auto (dus vanaf je telefoon) of bedoel je Android Automotive (zonder telefoon). je geeft hierboven aan dat je geen navigatie in de auto hebt maar wel maps? Dat is de navigatie. Of bedoel je dat je die via je telefoon gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door BVice op 06-11-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
cvrnd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:48:
[...]

Weet iemand hoe de warmtepomp precies werkt?
- moet ik naar een laadpaal navigeren om te zorgen dat die de accu vast voorverwarmd?
- moet ik de auto voor-klimatiseren voordat ik sochtends wil vertrekken?

Hij zit wel in de auto, maar ben benieuwd of ik hier actief iets voor moet doen zodat die ook écht gebruikt wordt.
De warmtepomp wordt gewoon altijd gebruikt. Als je wil dat de auto de batterij klaarmaakt voor snelladen moet je inderdaad actief een laadstop inplannen via Maps. Helaas kun je dit niet zomaar doen, dit werkt alleen als de auto ook vindt dat je moet laden.
Daarnaast zal in veel gevallen de batterij al de juiste temperatuur hebben (zeker nu) dus daar draagt de wp nu niet veel aan bij.
Je ‘moet’ ook niet voorklimatiseren, dag mag ;) verschil is dat de wp de boel wat efficiënter op temperatuur zal houden tijdens je rit. Maar bij voorverwarmen wordt er een piek vermogen gevraagd dus daar maakt de wp geen verschil (op m’n laadpaal thuis zie ik wel eens 5-6kW tijdens het voorverwarmen!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:01:

Had ik nog niet gezien, maar ik ken Ben goed i.v.m. verschillende livestreams en webinars die we hebben georganiseerd. Het is een goudeerlijke eigenaar van een zeer goed autobedrijf. Echt een met groot aanzien in de autobranche.

Kan hem wel eens bellen hoe dat zit met de Megane's.

Edit: Heb hem even geappt ;)

En al antwoord:

[...]

Dus... Als je interesse hebt zou ík het niet nalaten er langs te gaan hoor. Tis alleen wel een stukje rijden voor velen denk ik.
Dank voor deze opheldering, nu een stuk minder curieus, en zoals ik dacht, uit Duitsland komen ze dus.

Interesse zeker maar ik zal Ben toch links laten liggen, niets persoonlijks hoor maar ik hou het toch liever bij een dealer. Waarvan sommige heus een stuk minder zijn in sommige aspecten van het vak, daar ben ik mij terdege van bewust maar ik heb daar uiteindelijk toch een beter gevoel bij.
Ieder zijn meug.

Kom ik iig gedeeltelijk op mijn woorden terug, er zijn nu dus 4 Megane's (niet 5 want 1 is al in reservering) in Nederland te krijgen waar je 'morgen' al in kunt rijden. Weliswaar niet via een Renault-dealer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-01 09:21
Ik ben van plan om enkel met de hotspot te gaan werken en dus niet het orange abonnement. Nu vroeg ik mij af of de renault app dan wel bruikbaar is, bijvoorbeeld de voorverwarm optie en de laadstatus inzien is dit mogelijk? Want er is immers geen internetverbinding in de auto op het moment dat ik er niet in zit… of werkt dit wel zonder het orange abbo?

Hoor graag van gebruikers die ook niet het orange abbo geactiveerd hebben hoe en of dit werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jschoorl2
Pringo schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:47:
Ik ben van plan om enkel met de hotspot te gaan werken en dus niet het orange abonnement. Nu vroeg ik mij af of de renault app dan wel bruikbaar is, bijvoorbeeld de voorverwarm optie en de laadstatus inzien is dit mogelijk? Want er is immers geen internetverbinding in de auto op het moment dat ik er niet in zit… of werkt dit wel zonder het orange abbo?

Hoor graag van gebruikers die ook niet het orange abbo geactiveerd hebben hoe en of dit werkt.
Dat werkt, hiervoor wordt het interne abbo blijkbaar gebruikt waarmee google maps ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
BVice schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:39:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je nu hebt, bedoel je Android auto (dus vanaf je telefoon) of bedoel je Android Automotive (zonder telefoon). je geeft hierboven aan dat je geen navigatie in de auto hebt maar wel maps? Dat is de navigatie. Of bedoel je dat je die via je telefoon gebruikt?
Ik snap dat het verwarrend is.
De conclusie is, is dat de Equilibre geen native navigatie heeft en dus geen Navigatie view achter je stuur op het dashboard kan weergeven. Ik denk dat dat het belangrijkste is voor mogelijke Equilibre rijders met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Helder. Ik zie dat dat ook netjes in de brochures etc. staat. Dus zal geen verrassing zijn geweest hoop ik?
https://cdn.group.renault...h-electric-prijslijst.pdf

ik zie trouwens dat de equilibre wel active lane keeping heeft. Dus daar ben je niet afhankelijk van het Drive Assist pakket. Maar geen adaptive cruise control..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
BVice schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:28:
Helder. Ik zie dat dat ook netjes in de brochures etc. staat. Dus zal geen verrassing zijn geweest hoop ik?
https://cdn.group.renault...h-electric-prijslijst.pdf

ik zie trouwens dat de equilibre wel active lane keeping heeft. Dus daar ben je niet afhankelijk van het Drive Assist pakket. Maar geen adaptive cruise control..
Nee de verrassing kwam doordat ik het ineens weer wel in de digitale handleiding in de auto zelf zag langskomen. Dus ze gebruiken daar een handleiding die niet voor de Equilibre geldt wat dus een beetje slordig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
in de handleiding wordt bij de ECO modus ook over 'brandstofbesparing' gesproken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Daar is niks aan te tweaken voor zover ik weet. Ik heb er zelf eigenlijk geen last van, meestal heb je veel meer ruimte dan je denkt. Daarnaast is het een hulpmiddel. Dus ook als het alleen op de rechterbaan werkt, doet het wat het moet doen ;)
ik gebruik hem eigenlijk altijd, alleen bij werkzaamheden wordt het wat spannend (de linkerbaan op de Galecopperbrug is momenteel te smal voor lane keeping om goed te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bushie schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:45:
Dat active lanekeeping, dat is toch dat de auto centreert in de rijbaan?
Ik merk dat mijn Megane wel heel graag de rechterkant opzoekt, als ik rechts rij niet zo erg,
maar schuif ik een baan naar links, dan kom ik wel erg dicht langs de vrachtauto's rechts naast mij.
Is hier nog iets aan te tweaken?
Merk dit ook inderdaad, zolang hij op de linkerbaan blijft op zich geen probleem. Merk wel dat 'ie heel soms de lanes dan niet meer herkent waardoor je zelf verder moet sturen, zonder mij daarover te informeren. Of ik moet het gemist hebben, maar is me toch al een paar keer overkomen.
Voor de rest vind ik het een erg prettige functie, net als de ACC, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 14:16
Ja het is een hulpmiddel, maar hij blijft dan steeds naar rechts sturen wat zeer irritant is, met als resultaat dat ik de cruisecontrol nu niet meer gebruik op de snelweg.
Je kunt wel gewoon de cruisecontrol blijven gebruiken en enkel de lanekeeping uitzetten (knopje links onder op dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:46
Is iemand er trouwens al achter hoe de stuurwieldetectie precies werkt? Het lijkt wel een combinatie van druk- en gewichtssensoren aan de periferie van het stuur. De stuur 'hub' staat er in ieder geval los van.
Een lichte aanraking van een hand is genoeg, maar een zwaarder gewicht van bv. een thermosfles wordt dan weer niet geregistreerd. Of zou het o.b.v. elektrische geleiding werken?

(mag logisch zijn dat ik niemand aanraadt om een zak kersenpitten om zijn stuur te gaan hangen, enkel nieuwsgierig..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saqib.c13
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-11-2022
Super blij met mijn Megane E-Tech Techno EV40. In Mei besteld en begin deze maand geleverd gekregen. Wat ik alleen nog niet snap is hoe de range indicatie werkt? De dag dat ik hem geleverd heb gekregen gaf hij vol opgeladen 300 km aan, sindsdien geeft hij bij een volledig opgeladen accu +-200km aan.. heeft iemand hier ervaring mee?? Komt dit door het koude weer? Of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 114% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
saqib.c13 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:30:
Super blij met mijn Megane E-Tech Techno EV40. In Mei besteld en begin deze maand geleverd gekregen. Wat ik alleen nog niet snap is hoe de range indicatie werkt? De dag dat ik hem geleverd heb gekregen gaf hij vol opgeladen 300 km aan, sindsdien geeft hij bij een volledig opgeladen accu +-200km aan.. heeft iemand hier ervaring mee?? Komt dit door het koude weer? Of ligt het ergens anders aan?
die range wordt gebaseerd op je verbruik van de laatste paar kilometers. Dus als je 40 deelt door je verbruik kom je vrij precies op de verwachte range. Dus als jouw range nu op 200 staat heb je blijkbaar de afgelopen ritjes 20 kWh/100km verbruikt. En dit zou je dan ook terug moeten zien in je ECO score. Als je vervolgens tijdens een rit veel zuiniger gaat rijden zul je je range ook zien toenemen tijdens de rit. Bij elke keer laden tot 100% zul je ook een nieuw getal zien staan, afhankelijk van je verbruik.
Overigens vind ik 300km voor een 40kWh batterij wel heel erg optimistisch, dan zit je verbruik op 13,3 kWh/100km. Dat lukt je wel op een lange rit met max. 100km/u bij 25 graden buiten, maar dit zal niet je gemiddelde verbruik zijn als je verschillende ritjes maakt en al helemaal niet met de verwarming aan.

ik heb al in veel EV's gereden maar de Megane is veruit de meest betrouwbare in indicatie van de range.

Mijn advies voor de beginnende EV rijders: kijk niet naar de verwachte range, maar kijk naar je gemiddelde verbruik (hoewel dat bij de Megane dus 1:1 overeenkomt).

[ Voor 26% gewijzigd door BVice op 08-11-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

saqib.c13 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:30:
en valt de performance wat mee? Dat is zowat het enige waar ik bij de keuze voor EV40 wat schrik voor had/heb. Ik heb natuurlijk een testrit gedaan met de EV60, maar de EV40 heeft toch wel wat minder PK's.

Laad je altijd tot 100%? Ik dacht dat 80% eerder aanbevolen was.

(EV40 Techno begin juli besteld hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali11baba
JanAd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:49:
[...]

en valt de performance wat mee? Dat is zowat het enige waar ik bij de keuze voor EV40 wat schrik voor had/heb. Ik heb natuurlijk een testrit gedaan met de EV60, maar de EV40 heeft toch wel wat minder PK's.

Laad je altijd tot 100%? Ik dacht dat 80% eerder aanbevolen was.

(EV40 Techno begin juli besteld hier)
Ik heb zelf een Evolution ER met 130pk / 96kw. Ik vind 'm prima vlot. Je komt goed weg en maakt voldoende snelheid op de snelweg om in te halen / mee te komen, ook met 130km/u. Ligt ook aan je referentiekader, maar als je uit een redelijk normale brandstofauto komt heb je wmb niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik heb zelf nu in de lease een Mégane IV GT205 Estate. 205 pk / 280 Nm benzine, en 7,3 naar de 100 wat aardig overeenkomt met de Electric EV60 220. Lijkt me dus een prima opvolger voor de GT205, welke ik sowieso privé ga overnemen februari aanstaande. Al is het maar voor het sleuren van de caravan in het voorjaar en de zomer.

Binnenkort eens kijken of het in de lease betaalbaal blijft.

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
BVice schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:02:
[...]

die range wordt gebaseerd op je verbruik van de laatste paar kilometers. Dus als je 40 deelt door je verbruik kom je vrij precies op de verwachte range. Dus als jouw range nu op 200 staat heb je blijkbaar de afgelopen ritjes 20 kWh/100km verbruikt. En dit zou je dan ook terug moeten zien in je ECO score. Als je vervolgens tijdens een rit veel zuiniger gaat rijden zul je je range ook zien toenemen tijdens de rit. Bij elke keer laden tot 100% zul je ook een nieuw getal zien staan, afhankelijk van je verbruik.
Overigens vind ik 300km voor een 40kWh batterij wel heel erg optimistisch, dan zit je verbruik op 13,3 kWh/100km. Dat lukt je wel op een lange rit met max. 100km/u bij 25 graden buiten, maar dit zal niet je gemiddelde verbruik zijn als je verschillende ritjes maakt en al helemaal niet met de verwarming aan.

ik heb al in veel EV's gereden maar de Megane is veruit de meest betrouwbare in indicatie van de range.

Mijn advies voor de beginnende EV rijders: kijk niet naar de verwachte range, maar kijk naar je gemiddelde verbruik (hoewel dat bij de Megane dus 1:1 overeenkomt).
Hij baseert de range op het gemiddelde van de laatste 200 km. Ik schrok er met mijn 60KW optimum charge ook van dat hij bij de dealer op 400 km range stond, en een paar dagen later niet verder kwam dan een range van 280 km ( vooruit, niet het zuinigst gereden en vooral veel getest 8) ),
Ik heb daarna deze gegevens gereset en haal nu met gemak 16-17 kw/100 km. Wel Max regeneratie binnen de bebouwde kom, maar dan hoef ik niet eens als een bejaarde te rijden.

Ik heb hem nu een week. Heerlijke auto. ik zou hem een week eerder al krijgen, maar ivm transportschade zat er van voor naar achter een kras op het dak. Dat werd dus eerst een retourtje schadehersteller voor de dealer.

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
Beekhouse schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:00:
[...]

Ik snap dat het verwarrend is.
De conclusie is, is dat de Equilibre geen native navigatie heeft en dus geen Navigatie view achter je stuur op het dashboard kan weergeven. Ik denk dat dat het belangrijkste is voor mogelijke Equilibre rijders met dezelfde vraag.
Als je hem met CarPlay verbindt en Apple kaarten gebruikt dan krijg je wel navigatie view recht voor je stuur!

Gebruik je CarPlay met Google Maps dan weer niet helaas, aangezien ik normaliter liever Google Maps gebruik. Maar het viel me op dat Apple kaarten de laatste jaren ontzettend is verbeterd naar mijn mening.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik dacht dat de regeneratiestand geen invloed had op hoeveel energie je regenereert?

Heeft er iemand trouwens het "moduleerbaar opbergsysteem voor middenconsole" accessoire al in het echt gezien? Lijkt me mss wel handig voor dat grote gat in het midden...
Pagina 10

[ Voor 62% gewijzigd door JanAd op 10-11-2022 09:20 . Reden: Extra vraag ]

• Ali11baba
JanAd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 06:22:
Ik dacht dat de regeneratiestand geen invloed had op hoeveel energie je regenereert?

Heeft er iemand trouwens het "moduleerbaar opbergsysteem voor middenconsole" accessoire al in het echt gezien? Lijkt me mss wel handig voor dat grote gat in het midden...
Pagina 10
Zelf nog niet gezien, maar ik was zelf van plan over een paar maanden eens op zo'n 3D-print website te kijken voor een passend inzetstukje ;)

• Beekhouse
larskov schreef op donderdag 10 november 2022 @ 05:13:
[...]

Als je hem met CarPlay verbindt en Apple kaarten gebruikt dan krijg je wel navigatie view recht voor je stuur!

Gebruik je CarPlay met Google Maps dan weer niet helaas, aangezien ik normaliter liever Google Maps gebruik. Maar het viel me op dat Apple kaarten de laatste jaren ontzettend is verbeterd naar mijn mening.
Ok goed om te weten, dan hoop ik dat ze het voor Google Maps ook nog gaan uitrollen. Het gekke is ook dat er achter je stuur wel kleine tekstuele navigatie wordt weergegeven bij gebruik van Google Maps dus er is wel informatie uitwisseling tussen beide schermen.

• Pringo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-01 09:21
Vraagje over de ER versie. Kan een berijder van de ER versie vertellen of deze enkel de eco mode heeft om in te rijden of heeft deze ook de 3 verschillende standen?

Kan er maar weinig over vinden helaas…

• Ali11baba
Pringo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:06:
Vraagje over de ER versie. Kan een berijder van de ER versie vertellen of deze enkel de eco mode heeft om in te rijden of heeft deze ook de 3 verschillende standen?

Kan er maar weinig over vinden helaas…
De ER heeft geen multisense (niet het knopje en niet de aparte sport rijstand etc). Eco kan wél aangezet worden vanuit het menu en ik neem aan dat dit hetzelfde doet als in de versies mét multisense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jschoorl2
Video met 16 handige tips

[ Voor 146% gewijzigd door jschoorl2 op 11-11-2022 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnw0b
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-04 07:41
Iemand met oorspronkelijke levering in november al een nieuwe leverdatum ontvangen? Hier in begin mei besteld, nieuwe leverdatum werd feb of maart. Maar ik ben benieuwd of er exacte leverdatums binnen rollen.
Pagina: 1 ... 17 ... 95 Laatste