verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]
Het zou mij niet verbazen dat ze dat doen om de “afstand” tussen een traditionele auto en een elektrische niet te groot te maken, om geen potentiële kopers af te schrikken.Bushie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:23:
Dat vind ik ook wel weer iets typisch, die start/stop knop. Wat is de reden om die te hebben?
[ Voor 105% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]
Je kon toch aangeven dat je de auto wilde hebben met blades in carrosseriekleur?Bushie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:42:
[...]
F1 blades kopen?
OT: Ik ga de gouden F1 blades waarschijnlijk laten wrappen
Die optie was/is er inderdaad ja.LaTiNo156 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Je kon toch aangeven dat je de auto wilde hebben met blades in carrosseriekleur?
[ Voor 94% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]
Dit probleem ken ik ook van Zoebezitters. Maar alleen als ze een iphone hebben.corvankruchten schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:17:
Frustrerend: de My Renault-app werkt maar half (kan niet zien waar auto staat op de kaart, want geen kaart). En ik krijg de 4G verbinding in de auto niet aan de gang via Orange. Helpdesk van Renault komt er ook niet uit, garage komt er niet uit. Kastje naar de muur verhaal. En in het weekeinde: geen helpdesk....
Betaal je een godsvermogen voor en het werkt niet, aaaargggghhhhhh
grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp
Is je het gelukt om een eigen widget te maken? Ik snap er werkelijk niks van.jschoorl2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:33:
Leuke tip voor iOS.
Met scriptable kun je een widget aanmaken. Voor
De Zoe / Megane is er een script beschikbaar op Github.
[Afbeelding]
Ja, bij mij werkt hetValentinoa88 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:14:
[...]
Is je het gelukt om een eigen widget te maken? Ik snap er werkelijk niks van.
[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 29-10-2022 08:09 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik heb zojuist de beta van Flitsmeister kunnen instaleren. De Google automotive app host die miste is nu beschikbaar. Nog niet verder kunnen testen.frankkie12345 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:12:
Hallo Renault Megane e-tech eigenaren,
Zouden jullie wat voor mij kunnen doen:
Zodra er een software update komt voor de Renault Megane e-tech; of een update voor de app "App Host" of "App Template Host" van Google; Even mij laten weten. Alvast bedankt!!
Ik ben Frank en werk aan de Flitsmeister app voor Android Automotive;
( Zie ook: https://blog.flitsmeister...egane-e-tech-24bb88a19f48 )
En ik wacht nog op een software update vanuit Google voordat Flitsmeister op de Renault zelf kan draaien. (Dus echt op de auto zelf niet via Android auto of Apple CarPlay)
Zelf heb ik geen Renault helaas, dus ik kan niet zelf even elke dag controleren of er een update binnen is. (En Google heeft er een handje van om mij niet te hoogte te houden van updates.)
Alvast bedankt!
Bij mij ging het eerst ook verkeerd. Je kan MyRenault maar aan 1 account koppelen en had een extra account in de auto toegevoegd. Die verwijderd en het Google account aan het ‘driver’ account toegevoegd. Daar ook MyRenault aan gekoppeld en toen werkte het prima. Als je de vraag op je scherm krijgt op het scherm ‘wil je gegevens delen’ (of zoiets) moet je Ja klikken.RedMer99 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:19:
Heb eindelijk naar lang wachten eindelijk de Megane in bezit. Eerste indruk is zeer goed.
De app MyRenault is echter een ander verhaal. Ik kan de laadstatus, accupercentage, AC instellen etc. niet in de app zien. Alleen technische informatie over de auto. Weet iemand hoe ik het kan regelen dat ik de laadstatus etc. in de app kan zien? Staat er wellicht een instelling verkeerd?
[ Voor 98% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]
Je bent geweldig. Helemaal top. Bedankt voor de heldere uitleg. Is gelukt!!jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:06:
[...]
Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
2. Kopiëren van GitHub de code
3. Maak in scriptable een nieuw script aan (klik hiervoor op ‘+’) en kopieer de code van GitHub
4 edit het script met de juiste account / megane en VIN
[Afbeelding]
5. Sla script op met bv Renault Megane als naam
6. Widget toevoegen, zoek naar scriptable en voeg toe
7. Select het Renault megane script in de widget.
8 done
[Afbeelding]
Hoe lang heb je de auto al? Er gaat sowieso een paar dagen overheen voordat hij online en gekoppeld isRedMer99 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:19:
Heb eindelijk naar lang wachten eindelijk de Megane in bezit. Eerste indruk is zeer goed.
De app MyRenault is echter een ander verhaal. Ik kan de laadstatus, accupercentage, AC instellen etc. niet in de app zien. Alleen technische informatie over de auto. Weet iemand hoe ik het kan regelen dat ik de laadstatus etc. in de app kan zien? Staat er wellicht een instelling verkeerd?
Heb je de auto al? Zo ja: dan wijst het zich vanzelf.Bushie schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:18:
[...]
Hoe activeer je dat Orange abonnement? zit dat standaar bij iedere Megane E-tech?
[ Voor 141% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik heb dus een iPhone, zou dat het probleem zijn? Heb er overigens wel “Google Maps” op staan!?guido66 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:07:
@Vinceub1972 als je bij Google met hetzelfde account bent ingelogd in je auto en op je telefoon ziet Google maps in de auto waar je laatst naar gezocht hebt in Google maps op je telefoon.
Het is dus niet de route, maar alleen de bestemming.
En je kunt alle Duitse tekst die te zien is in de widget vervangen voor Nederlandse of Engelse tekst, door het script aan te passen (zoek op de Duitse woorden in het script en vervang ze voor NL of EN).jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:06:
[...]
Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
3. Maak in scriptable een nieuw script aan (klik hiervoor op ‘+’) en kopieer de code van GitHub
[Afbeelding]
8 done
[Afbeelding]
Yep, zijn allemaal auto’s die eind augustus geproduceerd zijn…Sjeefr schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:06:
Ik zit toevallig weer eens te kijken naar de tenaamstellingen bij de RDW(1) en het valt mij op dat er afgelopen week ontzettend veel E-Tech's op kenteken zijn gezet. Heeft dat toevallig te maken met die blokkade (en dus vrijgeving) bij Renault of is de productie flink opgeschroefd?
*(1): Filter op kolom 'handelsbenaming' met waarde 'e-tech electric'
Nee, dit werkt ook als ik op mijn ipad wat op zoek. Ben je in de auto en op je iphone ingelogd bij hetzelfde Google account?Vinceub1972 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Ik heb dus een iPhone, zou dat het probleem zijn? Heb er overigens wel “Google Maps” op staan!?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dan ga ik het eens proberen. Adres in Google Maps op m’n telefoon opzoeken, en dan zou ik dat adres in m’n auto moeten kunnen zien dus!?guido66 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:30:
[...]
Nee, dit werkt ook als ik op mijn ipad wat op zoek. Ben je in de auto en op je iphone ingelogd bij hetzelfde Google account?
Dit is standaard Google AAOS functionaliteit en werkt zowel bij Polestar als Volvo. Kan me niet voorstellen dat dit bij de Megane geblokkeerd zou zijn.
Alles gedaan zoals jij het uit heb gelegd maar ik krijg een foutcode die ik totaal niet begrijp:jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:06:
[...]
Ja, bij mij werkt het
1. Installeer scriptable
[Afbeelding]
8 done
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Baaz op 30-10-2022 19:25 ]
In de comments onder het script staat een bericht van iemand met hetzelfde probleem. Oplossing zou als volgt zijn: Small update for everyone who has multiple accounts at gigya/Renault and cannot connect. Just try setting the "accountNumber" of the current code to 1 instead of 0 in line 30.Baaz schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:59:
[...]
Alles gedaan zoals jij het uit heb gelegd maar ik krijg een foutcode die ik totaal niet begrijp:
[Afbeelding]
Kan iemand mij helpen? Thanks!
Zou iemand met een iPhone wellicht zijn/haar script (prive) willen delen met mij? Uiteraard zonder de ‘gevoelige’ gegevens er in. Misschien werkt het dan ook bij mij
Mits je hetzelfde Google account gebruikt op je telefoon als in de auto, natuurlijk. Zo niet, moet je in Maps op je telefoon switchen van account voordat je gaat zoeken.Vinceub1972 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:35:
[...]
Dan ga ik het eens proberen. Adres in Google Maps op m’n telefoon opzoeken, en dan zou ik dat adres in m’n auto moeten kunnen zien dus!?
[ Voor 18% gewijzigd door Majesty op 30-10-2022 20:35 ]
Thanks! Dit was de oplossing!Majesty schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:34:
[...]
In de comments onder het script staat een bericht van iemand met hetzelfde probleem. Oplossing zou als volgt zijn: Small update for everyone who has multiple accounts at gigya/Renault and cannot connect. Just try setting the "accountNumber" of the current code to 1 instead of 0 in line 30.
Bedankt voor het testen!!jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:35:
[...]
Ik heb zojuist de beta van Flitsmeister kunnen instaleren. De Google automotive app host die miste is nu beschikbaar. Nog niet verder kunnen testen.
[Afbeelding]
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Is het gewoon ‘veilig’ om dit te doen? Of ga je gekke dingen met je systeem doen?jschoorl2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:35:
[...]
Ik heb zojuist de beta van Flitsmeister kunnen instaleren. De Google automotive app host die miste is nu beschikbaar. Nog niet verder kunnen testen.
[Afbeelding]
Ja, dit is veilig. De ontwikkelaar is @frankkie12345Baaz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:27:
[...]
Is het gewoon ‘veilig’ om dit te doen? Of ga je gekke dingen met je systeem doen?
[ Voor 96% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]
[ Voor 14% gewijzigd door BVice op 31-10-2022 22:08 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]
Ja had dit gisteren ookfrankkie12345 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:59:
[Flitsmeister]
Ben vandaag even langs gegaan bij de dichts-bijzijnde Renault dealer ten opzichte van het Flitsmeister kantoor, om even de app te testen. (nogmaals bedankt @jschoorl2 !!)
De app leek over het algemeen goed te werken,
maar op het moment dat Flitsmeister wat ging zeggen,
ging het media-volume naar 100%. Dat was oorverdovend hard.
Weet niet op dit een probleem is met de app, of met de auto.
Gebeurt dit bij anderen ook?
Ik had vandaag hetzelfde, je ziet het al aan spiegels die zijn uitgeklapt.Bushie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:00:
Vanmorgen wederom een auto aangetroffen die niet op slot staat.
Ik loop dan naar de auto, en het eerste wat je merkt dat de auto niet "tot leven" komt,
- portier handels komen er niet uit
- auto blijft donker
Nu een keer of 5 gehad. Ik zet de motor altijd uit voordat ik uitstap, en wacht bij het weglopen ook altijd tot ik dat geluidje hoor dat de auto op slot gaat.
Hi, er zijn ook nog dealers die gewoon voorraad-auto's hebben. De belofte in maart te rijden vind ik erg ambitieus, ik zou uitgaan van zomer 2023.frankkie12345 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:15:
[Auto kopen / leasen]
Ben vandaag even langs gegaan bij de dichts-bijzijnde Renault dealer ten opzichte van het Flitsmeister kantoor,
om te vragen om een offerte voor een AAOS auto.
De vriendelijke verkoper wist mij te vertellen dat als ik voor een Renault Megane E-tech zou gaan,
ik zeker tot Maart 2023 zou moeten wachten op levering.
Een alternatief zou de Renault Austral zijn, deze draait op hetzelfde AAOS systeem als de Megane;
Maar deze zou in December 2022 al leverbaar moeten zijn.
Helaas heb ik de Austral niet kunnen bekijken, ze hadden er geen staan in de show-room.
(Zou er over een week of 2 wel eentje moeten zijn)
In tegenstelling tot de Megane, zou de Austral niet volledig elektrisch zijn, maar (benzine-)(mild-)hybrid.
Wat zouden jullie mij adviseren in deze situatie...?
Wat extra info:
- Het gaat mij voornamelijk om het AAOS systeem, de auto erom heen maakt me vrij weinig uit.
- De auto moet een trekhaak hebben. Heb immers een E-rijbewijs gehaald!
- Kleur van de auto boeit me niet
- Heb geen vrouw / kinderen waar ik rekening mee moet houden.
- Heb een maximaal lease bedrag, daar valt deze auto al net boven. Dus... niet te duur denken
[ Voor 94% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:34 ]
5. Brandstof raakt op. Mensen die korte termijn denken obv geld en status quo verliezen op termijn hun geloofwaardigheid.BVice schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:26:
1. 70 cent voor een kWh is geen normale prijs. Ook niet in de nieuwe contracten. Als je uit gaat van laden op straat (nee, niet de huidige 35 cent maar ga dan uit van 45 of 50 cent want ook die tarieven gaan inderdaad wel stijgen) zit je op 7,50. Ga je thuis laden op de zon zit je op nog geen euro.
2. met 5 liter benzine haal je geen 100 kilometer.
3. MRB
4.Onderhoud (hoewel die discutabel is)
Hier staat wat
Helemaal eens.BVice schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:26:
1. 70 cent voor een kWh is geen normale prijs. Ook niet in de nieuwe contracten. Als je uit gaat van laden op straat (nee, niet de huidige 35 cent maar ga dan uit van 45 of 50 cent want ook die tarieven gaan inderdaad wel stijgen) zit je op 7,50. Ga je thuis laden op de zon zit je op nog geen euro.
2. met 5 liter benzine haal je geen 100 kilometer.
3. MRB
4.Onderhoud (hoewel die discutabel is)
Welke dealer kan mij NU een voorraad-auto bieden?BVice schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:08:
Hi, er zijn ook nog dealers die gewoon voorraad-auto's hebben. De belofte in maart te rijden vind ik erg ambitieus, ik zou uitgaan van zomer 2023.
Is dit ook data die je kan terugvinden bij de RDW of is dit enkel een onderbouwde aanname? Zou leuk zijn om een analyse te kunnen doen m.b.t. de (fabrieks)productieaantallen per week.Vinceub1972 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:15:
[...]
Yep, zijn allemaal auto’s die eind augustus geproduceerd zijn…
€0,70€/kWh is veel te veel. Ik laad aan de publieke laadpaal met een Vattenfall incharge laadpas en betaal 0,41€/kWh + 0,36€/kWh starttarief. Als je 80% laadt (48kW) dan kom je in totaal (incl. starttarief) op 0,42€/kWh. De tarieven kunnen natuurlijk verschillen per laadpaal, maar mijn ervaring is dat het altijd een beetje rond dit tarief zit.Bushie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:16:
[...]
Die lees ik vaker, maar als ik uit ga van 15KWH/100km voor een 100% electric
15x €0,70 = €10,50
€10,50 is 5 liter benzine daar haal je de 100km ook mee
Had ik ook gezien maar uiterst curieus.BVice schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:43:
@Zjanzjak op de facebook groep zag ik dat Ben van Tilburg (Bosch car service) 5 Meganes op voorraad had.
Had ik gebeld, puntje bij paaltje blijkt dat je dan toch moet bestellen.LaTiNo156 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:15:
Deze club beweert ook voorraadauto's te hebben.
https://www.abdrenault.nl/acties/megane-e-tech
Weet iemand hoe de warmtepomp precies werkt?AnthonyR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:30:
[...]
- Voorverwarmen/koelen kan via de app
Ik vind het een must have. Renault zegt er het volgende over;
- Een nieuwe generatie warmtepomp die de prestatiecoëfficiënt van de batterij bij -10°C met 30% verbetert in vergelijking met Zoe E-Tech electric.
- Bij een rit op de snelweg bij -5°C betekent dit een toename van de actieradius met 10% en tijdwinst bij het
snelladen (beter temperatuurmanagement)
- Bij gebruik in de stad bij -5°C betekent dit een 20% grotere actieradius
- Een nieuw intelligent systeem voor energieterugwinning dat de door de batterij en de aandrijving afgegeven restwarmte gebruikt voor verwarming van het interieur.
Ik rij sinds gisteren in een Equilibre EV60.Henk Tillaert schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:16:
Zijn er al mensen die in een Equilibre EV60 rijden?
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Nee niet native via Android auto idd. Maar die moet ik dan dus niet gebruiken.. Ik ga het even testen, thnx.JanAd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:20:
Heb je Maps native geopend? Via Android Auto of Apple CarPlay kan je het (nog?) niet op dat scherm krijgen dacht ik.
Lijkt er toch op dat de Equilibre een andere variant van het systeem draait. Ik heb namelijk geen native navigatie als optie. Wat dan wel slordig is van Renault is dat als ik digitaal de handleiding op het scherm volg ze uitgaan van de andere varianten met het grotere scherm die dat blijkbaar wel hebben.JanAd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:20:
Heb je Maps native geopend? Via Android Auto of Apple CarPlay kan je het (nog?) niet op dat scherm krijgen dacht ik.
Dit verschil kan ik ook niet goed terugvinden. Op de Renault site zie ik wel het volgende verschil staan bij de basis uitrusting:Beekhouse schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:11:
[...]
Lijkt er toch op dat de Equilibre een andere variant van het systeem draait. Ik heb namelijk geen native navigatie als optie. Wat dan wel slordig is van Renault is dat als ik digitaal de handleiding op het scherm volg ze uitgaan van de andere varianten met het grotere scherm die dat blijkbaar wel hebben.
Ik heb gewoon Android Auto alleen enkel op het touchscreen dus kan wel gewoon maps en navigatie gebruiken en alle andere apps die op Android Auto draaien. Ik zag alleen in de videos van de handleiding dat er dus ook een Maps view was achter je stuur bij je tellers maar dit is dus enkel voor de autos die de "Google integratie" hebben.PeterTe schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:37:
[...]
Dit verschil kan ik ook niet goed terugvinden. Op de Renault site zie ik wel het volgende verschil staan bij de basis uitrusting:
Equilibre: 9" openR Link multimediasysteem Arkamis Classic audio en 4 speakers
Techno: 12" openR Link met navigatie, Google integratie en Arkamis auditorium met 6 speakers
Ik ben wel benieuwd wat dat Google Integratie hier betekend. Waarschijnlijk dus geen Google Maps, heb je wel de play store?
Had ik nog niet gezien, maar ik ken Ben goed i.v.m. verschillende livestreams en webinars die we hebben georganiseerd. Het is een goudeerlijke eigenaar van een zeer goed autobedrijf. Echt een met groot aanzien in de autobranche.Zjanzjak schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:27:
[...]
Had ik ook gezien maar uiterst curieus.
En waarom adverteer je op feesboek en niet eens op je eigen site?
Sowieso geen Renault dealers, zou mij iig geen fijn gevoel geven bij het kopen van een nieuwe auto.
Het gebeurt samen met een Van den Berg Car Company wat een importeur van Duitse auto's is.
Heel vreemd verhaal allemaal.
Ik reken deze dus niet mee.
Dus... Als je interesse hebt zou ík het niet nalaten er langs te gaan hoor. Tis alleen wel een stukje rijden voor velen denk ik.Haha mooi he. Staan gewoon op voorraad, nieuwe auto's uit Duitsland. Niet te leveren. En staan op eigen site. Dank voor tip. Oh, ik rij er zelf ook een. Echt een topauto
[ Voor 7% gewijzigd door adinsx op 05-11-2022 22:10 ]
Ik snap niet zo goed wat je nu hebt, bedoel je Android auto (dus vanaf je telefoon) of bedoel je Android Automotive (zonder telefoon). je geeft hierboven aan dat je geen navigatie in de auto hebt maar wel maps? Dat is de navigatie. Of bedoel je dat je die via je telefoon gebruikt?Beekhouse schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:34:
[...]
Ik heb gewoon Android Auto alleen enkel op het touchscreen dus kan wel gewoon maps en navigatie gebruiken en alle andere apps die op Android Auto draaien. Ik zag alleen in de videos van de handleiding dat er dus ook een Maps view was achter je stuur bij je tellers maar dit is dus enkel voor de autos die de "Google integratie" hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door BVice op 06-11-2022 09:40 ]
De warmtepomp wordt gewoon altijd gebruikt. Als je wil dat de auto de batterij klaarmaakt voor snelladen moet je inderdaad actief een laadstop inplannen via Maps. Helaas kun je dit niet zomaar doen, dit werkt alleen als de auto ook vindt dat je moet laden.cvrnd schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:48:
[...]
Weet iemand hoe de warmtepomp precies werkt?
- moet ik naar een laadpaal navigeren om te zorgen dat die de accu vast voorverwarmd?
- moet ik de auto voor-klimatiseren voordat ik sochtends wil vertrekken?
Hij zit wel in de auto, maar ben benieuwd of ik hier actief iets voor moet doen zodat die ook écht gebruikt wordt.
Dank voor deze opheldering, nu een stuk minder curieus, en zoals ik dacht, uit Duitsland komen ze dus.adinsx schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:01:
Had ik nog niet gezien, maar ik ken Ben goed i.v.m. verschillende livestreams en webinars die we hebben georganiseerd. Het is een goudeerlijke eigenaar van een zeer goed autobedrijf. Echt een met groot aanzien in de autobranche.
Kan hem wel eens bellen hoe dat zit met de Megane's.
Edit: Heb hem even geappt
En al antwoord:
[...]
Dus... Als je interesse hebt zou ík het niet nalaten er langs te gaan hoor. Tis alleen wel een stukje rijden voor velen denk ik.
Dat werkt, hiervoor wordt het interne abbo blijkbaar gebruikt waarmee google maps ook werktPringo schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:47:
Ik ben van plan om enkel met de hotspot te gaan werken en dus niet het orange abonnement. Nu vroeg ik mij af of de renault app dan wel bruikbaar is, bijvoorbeeld de voorverwarm optie en de laadstatus inzien is dit mogelijk? Want er is immers geen internetverbinding in de auto op het moment dat ik er niet in zit… of werkt dit wel zonder het orange abbo?
Hoor graag van gebruikers die ook niet het orange abbo geactiveerd hebben hoe en of dit werkt.
Ik snap dat het verwarrend is.BVice schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:39:
[...]
Ik snap niet zo goed wat je nu hebt, bedoel je Android auto (dus vanaf je telefoon) of bedoel je Android Automotive (zonder telefoon). je geeft hierboven aan dat je geen navigatie in de auto hebt maar wel maps? Dat is de navigatie. Of bedoel je dat je die via je telefoon gebruikt?
Nee de verrassing kwam doordat ik het ineens weer wel in de digitale handleiding in de auto zelf zag langskomen. Dus ze gebruiken daar een handleiding die niet voor de Equilibre geldt wat dus een beetje slordig is.BVice schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:28:
Helder. Ik zie dat dat ook netjes in de brochures etc. staat. Dus zal geen verrassing zijn geweest hoop ik?
https://cdn.group.renault...h-electric-prijslijst.pdf
ik zie trouwens dat de equilibre wel active lane keeping heeft. Dus daar ben je niet afhankelijk van het Drive Assist pakket. Maar geen adaptive cruise control..
[ Voor 95% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:45 ]
Merk dit ook inderdaad, zolang hij op de linkerbaan blijft op zich geen probleem. Merk wel dat 'ie heel soms de lanes dan niet meer herkent waardoor je zelf verder moet sturen, zonder mij daarover te informeren. Of ik moet het gemist hebben, maar is me toch al een paar keer overkomen.Bushie schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:45:
Dat active lanekeeping, dat is toch dat de auto centreert in de rijbaan?
Ik merk dat mijn Megane wel heel graag de rechterkant opzoekt, als ik rechts rij niet zo erg,
maar schuif ik een baan naar links, dan kom ik wel erg dicht langs de vrachtauto's rechts naast mij.
Is hier nog iets aan te tweaken?
[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:33 ]
Je kunt wel gewoon de cruisecontrol blijven gebruiken en enkel de lanekeeping uitzetten (knopje links onder op dashboard.Ja het is een hulpmiddel, maar hij blijft dan steeds naar rechts sturen wat zeer irritant is, met als resultaat dat ik de cruisecontrol nu niet meer gebruik op de snelweg.
[ Voor 114% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:33 ]
die range wordt gebaseerd op je verbruik van de laatste paar kilometers. Dus als je 40 deelt door je verbruik kom je vrij precies op de verwachte range. Dus als jouw range nu op 200 staat heb je blijkbaar de afgelopen ritjes 20 kWh/100km verbruikt. En dit zou je dan ook terug moeten zien in je ECO score. Als je vervolgens tijdens een rit veel zuiniger gaat rijden zul je je range ook zien toenemen tijdens de rit. Bij elke keer laden tot 100% zul je ook een nieuw getal zien staan, afhankelijk van je verbruik.saqib.c13 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:30:
Super blij met mijn Megane E-Tech Techno EV40. In Mei besteld en begin deze maand geleverd gekregen. Wat ik alleen nog niet snap is hoe de range indicatie werkt? De dag dat ik hem geleverd heb gekregen gaf hij vol opgeladen 300 km aan, sindsdien geeft hij bij een volledig opgeladen accu +-200km aan.. heeft iemand hier ervaring mee?? Komt dit door het koude weer? Of ligt het ergens anders aan?
[ Voor 26% gewijzigd door BVice op 08-11-2022 11:13 ]
en valt de performance wat mee? Dat is zowat het enige waar ik bij de keuze voor EV40 wat schrik voor had/heb. Ik heb natuurlijk een testrit gedaan met de EV60, maar de EV40 heeft toch wel wat minder PK's.saqib.c13 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:30:
Super blij met mijn Megane E-Tech Techno EV40. In Mei besteld en begin deze maand geleverd gekregen. Wat ik alleen nog niet snap is hoe de range indicatie werkt? De dag dat ik hem geleverd heb gekregen gaf hij vol opgeladen 300 km aan, sindsdien geeft hij bij een volledig opgeladen accu +-200km aan.. heeft iemand hier ervaring mee?? Komt dit door het koude weer? Of ligt het ergens anders aan?
Ik heb zelf een Evolution ER met 130pk / 96kw. Ik vind 'm prima vlot. Je komt goed weg en maakt voldoende snelheid op de snelweg om in te halen / mee te komen, ook met 130km/u. Ligt ook aan je referentiekader, maar als je uit een redelijk normale brandstofauto komt heb je wmb niets te klagen.JanAd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:49:
[...]
en valt de performance wat mee? Dat is zowat het enige waar ik bij de keuze voor EV40 wat schrik voor had/heb. Ik heb natuurlijk een testrit gedaan met de EV60, maar de EV40 heeft toch wel wat minder PK's.
Laad je altijd tot 100%? Ik dacht dat 80% eerder aanbevolen was.
(EV40 Techno begin juli besteld hier)
Hij baseert de range op het gemiddelde van de laatste 200 km. Ik schrok er met mijn 60KW optimum charge ook van dat hij bij de dealer op 400 km range stond, en een paar dagen later niet verder kwam dan een range van 280 km ( vooruit, niet het zuinigst gereden en vooral veel getestBVice schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:02:
[...]
die range wordt gebaseerd op je verbruik van de laatste paar kilometers. Dus als je 40 deelt door je verbruik kom je vrij precies op de verwachte range. Dus als jouw range nu op 200 staat heb je blijkbaar de afgelopen ritjes 20 kWh/100km verbruikt. En dit zou je dan ook terug moeten zien in je ECO score. Als je vervolgens tijdens een rit veel zuiniger gaat rijden zul je je range ook zien toenemen tijdens de rit. Bij elke keer laden tot 100% zul je ook een nieuw getal zien staan, afhankelijk van je verbruik.
Overigens vind ik 300km voor een 40kWh batterij wel heel erg optimistisch, dan zit je verbruik op 13,3 kWh/100km. Dat lukt je wel op een lange rit met max. 100km/u bij 25 graden buiten, maar dit zal niet je gemiddelde verbruik zijn als je verschillende ritjes maakt en al helemaal niet met de verwarming aan.
ik heb al in veel EV's gereden maar de Megane is veruit de meest betrouwbare in indicatie van de range.
Mijn advies voor de beginnende EV rijders: kijk niet naar de verwachte range, maar kijk naar je gemiddelde verbruik (hoewel dat bij de Megane dus 1:1 overeenkomt).
Als je hem met CarPlay verbindt en Apple kaarten gebruikt dan krijg je wel navigatie view recht voor je stuur!Beekhouse schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:00:
[...]
Ik snap dat het verwarrend is.
De conclusie is, is dat de Equilibre geen native navigatie heeft en dus geen Navigatie view achter je stuur op het dashboard kan weergeven. Ik denk dat dat het belangrijkste is voor mogelijke Equilibre rijders met dezelfde vraag.
[ Voor 62% gewijzigd door JanAd op 10-11-2022 09:20 . Reden: Extra vraag ]
Zelf nog niet gezien, maar ik was zelf van plan over een paar maanden eens op zo'n 3D-print website te kijken voor een passend inzetstukjeJanAd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 06:22:
Ik dacht dat de regeneratiestand geen invloed had op hoeveel energie je regenereert?
Heeft er iemand trouwens het "moduleerbaar opbergsysteem voor middenconsole" accessoire al in het echt gezien? Lijkt me mss wel handig voor dat grote gat in het midden...
Pagina 10
Ok goed om te weten, dan hoop ik dat ze het voor Google Maps ook nog gaan uitrollen. Het gekke is ook dat er achter je stuur wel kleine tekstuele navigatie wordt weergegeven bij gebruik van Google Maps dus er is wel informatie uitwisseling tussen beide schermen.larskov schreef op donderdag 10 november 2022 @ 05:13:
[...]
Als je hem met CarPlay verbindt en Apple kaarten gebruikt dan krijg je wel navigatie view recht voor je stuur!
Gebruik je CarPlay met Google Maps dan weer niet helaas, aangezien ik normaliter liever Google Maps gebruik. Maar het viel me op dat Apple kaarten de laatste jaren ontzettend is verbeterd naar mijn mening.
De ER heeft geen multisense (niet het knopje en niet de aparte sport rijstand etc). Eco kan wél aangezet worden vanuit het menu en ik neem aan dat dit hetzelfde doet als in de versies mét multisense.Pringo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:06:
Vraagje over de ER versie. Kan een berijder van de ER versie vertellen of deze enkel de eco mode heeft om in te rijden of heeft deze ook de 3 verschillende standen?
Kan er maar weinig over vinden helaas…
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq