Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 16 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qnr00lbnh56KXqp8LwYYhn5Ybg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxShW4XBpjDvvMbQcwjw98IH.jpg?f=fotoalbum_large
Jawel, als het goed is komt ie morgen bij de dealer aan. Zo blij met dit nieuws

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Na lang wachten is hij dan eindelijk bij de dealer. Volgende week zaterdag kan ik hem ophalen oOo _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Afmgltc7LMcp1ZlbeJZH0o76L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFPIjysCqH8ARhH0mvACEVN7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08 08:01
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-08 23:42
Nu snap ik waarom dealers geen idee hebben wanneer een auto overhandigd kan worden aan de klant. Voor de 3e keer is de productiedatum veranderd...in positieve zin wel :)
Was 19/10/2022, werd 13/01/2023 en terug 28/11/2022...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iyDToo_q7D0Wi3F1qFAKENiC3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sr3yG2GTPujHQbzJdyC82X3b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinceub1972
Het moment is inderdaad gekomen… volgende week vrijdag wordt ie dan eindelijk afgeleverd. Ben ontzettend benieuwd hoe hij gaat bevallen in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-07 22:13
TaxiGilbert schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:56:
Nu snap ik waarom dealers geen idee hebben wanneer een auto overhandigd kan worden aan de klant. Voor de 3e keer is de productiedatum veranderd...in positieve zin wel :)
Was 19/10/2022, werd 13/01/2023 en terug 28/11/2022...
[Afbeelding]
Das dan weer vreemd (maar wel mooi natuurlijk). Ik dacht dat ze de productie in de maanden 10/11/12 stoppen vanwege onderdelentekort? Die van mij zou in november komen en is verschoven naar volgend jaar. Ik krijg dan toch weer een klein beetje hoop dat het mee zal vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Vinceub1972 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:30:
Het moment is inderdaad gekomen… volgende week vrijdag wordt ie dan eindelijk afgeleverd. Ben ontzettend benieuwd hoe hij gaat bevallen in de praktijk
Leuk hoor. De mijne ook volgende week vrijdag door bochane Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Valentinoa88 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:52:
Leuk hoor. De mijne ook volgende week vrijdag door bochane Almere.
Nice!
Valentinoa88 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:44:
Zojuist bevestiging van leasemaatschappij met nieuwe datum levering.
Stond op eind augustus, nu naar 1 november gezet. Erg jammer!!
Paar daagjes eerder gekregen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Weet iemand of er een 12volt ‘sigaretten lader’ inzit om een koelbox op aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ja voorin zit er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
Zjanzjak schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Nice!

[...]

Paar daagjes eerder gekregen dus. ;)
Precies. Afgelopen periode fluctueerde de datum wel. Zou eerst eind september zijn, toen 1 november, toen 21 oktober en nu de 28e haha.
Maar prima. Iets om naar uit te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Laatst online: 06-08 09:44
cvrnd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:53:
Weet iemand of er een 12volt ‘sigaretten lader’ inzit om een koelbox op aan te sluiten?
alleen voorin, op een plek die je nooit zal vinden als je niet weet dat 'ie er zit :*) (als je gewoon zit kun je hem niet zien, hij zit aan het eind van het opbergvak van de middenconsole, op het stukje dat het verste bij je vandaan zit)
Dus als je niet zo'n lang snoer hebt zul je de koelbox voorin moeten hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Valt me trouwens op nu het wat kouder wordt er weer erg veel vocht in het interieur blijft. Hadden m'n vorige EV's ook. Je mist toch die inefficiente bron van warmte voorin die de boel mooi droog houdt ;)

En erg nadelig is dat de Megane in de AUTO climate stand de airco bijna nooit meeschakelt. In m'n vorige auto's was in de AUTO stand altijd de airco aan. En ook als je voor maximale voorruit-ontwaseming gaat, schakelt de airco niet in. Heel apart. Dus handmatig de airco aanzetten (en dan ben je dus of je AUTO climate kwijt, of je voorruit stand).

[ Voor 6% gewijzigd door BVice op 20-10-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Valentinoa88 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:04:
[...]

Precies. Afgelopen periode fluctueerde de datum wel. Zou eerst eind september zijn, toen 1 november, toen 21 oktober en nu de 28e haha.
Maar prima. Iets om naar uit te kijken!
Bij mij exact hetzelfde verhaal, letterlijk! 😉👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:57
Vandaag een derde OTA update gehad.

V02 elektromotor: het betrouwbaarheid van de voorwaarden voor weergave van melding “storing electromotor” tijdens parkeermanouvres

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mootje86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2023
Wie iemand hoe je de regeneratiestand op automatisch 2 pijltjes kan zetten bij opstarten?

Want nu moet je iedere keer de regeneratie stand switchen van 1 naar 2.
Wanneer je de auto opnieuw aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Mootje86 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:59:
Wie iemand hoe je de regeneratiestand op automatisch 2 pijltjes kan zetten bij opstarten?

Want nu moet je iedere keer de regeneratie stand switchen van 1 naar 2.
Wanneer je de auto opnieuw aanzet.
Dit is een standaard instelling en is (helaas) niet te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedMer99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-03 14:34
Zojuist gebeld door de garage, volgende week vrijdag wordt hij geleverd! EV60 in april besteld.

😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smongo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik dacht ik doe even een update op dit forum.
Ik rij nu al een dikke maand met men iconic, heel tevreden over. Rijdt heel soepel en iedereen is er enthousiast over.
Heb wel een aantal kinderziektes ervaren. Sommige erger dan de ander:

- Ten eerste heb ik sinds dag 1 last van “Parkeersensoren niet beschikbaar” en “Controleer parkeersensoren”. Deze meldingen kwamen iedere keer wanneer ik geen intentie had om te parkeren. Telkens dus gewoon tijdens het rijden. De laatste OTA update lijkt deze perfect te hebben opgelost. Prima

- De zwaarste fout in het systeem gebeurt bij het rijden met adaptive cruise control aan 120 per uur, en als je een vrachtwagen inhaalt flipt het systeem plots, gooit een rode error op het scherm en remt nogal bruusk voor een seconde. Dit terwijl niemand voor me rijdt en gelukkig niemand achter me. Heb dit een 5 of 6 keer meegemaakt en is iedere keer een kleine hartaanval. Opnieuw, sinds de laatste update geen last meer van gehad, maar geen idee of dat toeval is of niet want de beschrijving praat enkel over een parkeersensoren fix.

- 2x een hilarische fout meegemaakt waar de volume omhoog knop blijft signaal uitsturen naar het systeem zonder dat je het door hebt en het volume op een chille 40 houdt. Volume omlaag drukken helpt niet, volume omhoog opnieuw aandrukken fixed het probleem. Geen idee of dit hardware of software gerelateerd was.

- Een andere, minder grappige fout, is dat de MultiSense en de volume knoppen soms met 30 seconden vertragen reageren. De eerste keer was dit extreem verwarrend en gevaarlijk. Ik rij op de kleine banen altijd in Eco, en op de snelweg verzet ik het dan naar Comfort om 120 te kunnen rijden. Opeens werkte dat verzetten niet, en drukte ik nog een paar keer op de MultiSense knop, geen reactie. Dan 30 seconden later kwamen alle inputs ineens in een rijtje binnen, schoot de auto in Sport en vloog ik vooruit. De enige oplossing hiervoor was het multimediasysteem herstarten (Source left + mode knop ingedrukt houden). Dit is mij 3x overkomen en ik hoop dat hier snel een fix voor komt.

- Als laatste iets waar ik niet zeker van ben dat het een fout is of het aan mij ligt. De SET knop van de cruise control stelt meestal de snelheid die je momenteel rijdt in op de cruise control. Maar soms… stelt dezelfde knop de vorige waarde van je cruise control in, wat normaal de functie is van de andere knop. Dit is frustrerend als je aan 70 cruised, cruise control afzet om te vertragen tot 30, de cruise control wil aanzetten op 30, maar die springt terug naar 70 en opeens ga je te snel in een zone 30.

Al bij al, nog steeds heel tevreden over de auto hoor 😅 Ik heb al deze dingen ook doorgegeven aan de garagist die het heeft doorgespeeld aan Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Hi, ik herken al je punten, waarbij 3 en 4 volgens mij hetzelfde probleem is (het volume blijft omhoog gaan omdat je waarschijnlijk eerder een paar keer op de + knop hebt gedrukt, maar hij reageert erg laat) maar dat weet ik niet zeker.
Wat betreft de cruise: soms pakt hij ook een andere snelheid dan dat hij ZELF heeft gezien. Dus hij herkent een bordje van 70, je ziet 70 staan in je scherm, je klikt op de verkeersbord knop en hij pakt alsnog 100 ofzo. Dat is ook vreemd.

Ik heb wel het idee dat dit soort dingen minder zijn geworden met de updates, hoewel die ergens anders voor waren…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:03
Smongo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:28:

- Ten eerste heb ik sinds dag 1 last van “Parkeersensoren niet beschikbaar” en “Controleer parkeersensoren”.

- De zwaarste fout in het systeem gebeurt bij het rijden met adaptive cruise control aan 120 per uur, en als je een vrachtwagen inhaalt flipt het systeem plots, gooit een rode error op het scherm en remt nogal bruusk voor een seconde. Dit terwijl niemand voor me rijdt en gelukkig niemand achter me.

- 2x een hilarische fout meegemaakt waar de volume omhoog knop blijft signaal uitsturen naar het systeem zonder dat je het door hebt en het volume op een chille 40 houdt.

- Een andere, minder grappige fout, is dat de MultiSense en de volume knoppen soms met 30 seconden vertragen reageren.

- Als laatste iets waar ik niet zeker van ben dat het een fout is of het aan mij ligt. De SET knop van de cruise control stelt meestal de snelheid die je momenteel rijdt in op de cruise control. Maar soms… stelt dezelfde knop de vorige waarde van je cruise control in, wat normaal de functie is van de andere knop. Dit is frustrerend als je aan 70 cruised, cruise control afzet om te vertragen tot 30, de cruise control wil aanzetten op 30, maar die springt terug naar 70 en opeens ga je te snel in een zone 30.
Ik rij nu een week in de Megane:
Punt 1 regelmatig meegemaakt (parkeersensoren);
Punt 2: inhalen vrachtwagen zojuist meegemaakt, ik was gelukkig relaxed en geen bijna hartaanval;
Punt 3: volume verhaal: nog niet meegemaakt
Punt4: reactietijd knoppen: nog niet meegemaakt
Laatste punt, de cruisecontrol: als je weer naar de cruisesnelheid wilt gaan is het knopje omhoog de laatste ingestelde snelheid, druk je op het knopje omlaag dan ga je naar de huidige snelheid als nieuw setpoint.

OTA updates werkt bij mij nog steeds niet: de auto heeft wel verbinding met het netwerk maar gaat aan geen internettoegang te hebben. Renault heeft dat na een week nog niet met Orange opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smongo
corvankruchten schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:42:
[...]
OTA updates werkt bij mij nog steeds niet: de auto heeft wel verbinding met het netwerk maar gaat aan geen internettoegang te hebben. Renault heeft dat na een week nog niet met Orange opgelost.
Ik weiger het orange abonnement te activeren, en tot nu toe nog geen last ervan gehad. Die is enkel nodig om de extra Android apps die je kan downloaden te gebruiken denk ik. Geen probleem, ik gebruik carplay voor apps. Als ik er ooit nood aan zou hebben zal de hotspot wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Goedenavond allen,

Ik volg het topic al een hele tijd, mede omdat we een de ambitie hebben een EV te gaan rijden. Nu staat er op de oprit nog een Clio IV Estate TCe90 van de vrouw en mijn Mégane IV Estate GT205 (lease).
Heerlijke auto's, maar het kriebelt. Hoewel de Mégane electric niet de caravan van 1450 kg kan trekken zou het dus kunnen dat de Clio het veld gaat ruimen.

Vorige week de Iconic in het (naar mijn idee) mooie donkerblauw en vol met opties rondgestuurd. Vooruit, een klein half uurtje slechts omdat aan de GT wat gemaakt moest worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jF8RdHOZFBq_8-hLPrXBUzaOmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqsuifDB6b1xHqYcZtzDHU05.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UxIgyu3U5OyjSmN-Sf1GStpq1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVl1UiMy6ArD7wY9HWBOENaI.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik echter vooral nieuwsgierig naar ben. Wat doet de Electric in de lease? Bij zowel Directlease als Leaseplan loopt het nogal uiteen. Van 700 tot 1000,- in de maand (ex brandstof/stroom). Kortom, met welke leasebudgetten wordt er hier een mooie Electric gereden? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beedjee
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-11-2022
EV60 Evolution + Winter Pack
Private lease €612,-
incl. BTW, verzekering, onderhoud, wegenbelasting, 18.000 km p.j. 60 mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Beedjee schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:26:
Private lease €612,-
Da's echt wel een scherpe prijs. Bij Renault zelf kost zoiets 724 euro per maand 60mnd 18.000 Km.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-08 14:53
adinsx schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:18:]

Waar ik echter vooral nieuwsgierig naar ben. Wat doet de Electric in de lease? Bij zowel Directlease als Leaseplan loopt het nogal uiteen. Van 700 tot 1000,- in de maand (ex brandstof/stroom). Kortom, met welke leasebudgetten wordt er hier een mooie Electric gereden? ;-)
Ik heb via Alphabet een Techno 60Kw, wit/zwart met assistive driving (voor cruise control) pack en de Harman Kardon speakers besteld. Hier kwam ik uit op €843. Een kale Techno 60KW zit rond de 800, dacht ik zo.

30k km / 48 mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beedjee
zonoskar schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:59:
[...]

Da's echt wel een scherpe prijs. Bij Renault zelf kost zoiets 724 euro per maand 60mnd 18.000 Km.
Ja, het is allemaal een stuk duurder geworden. Ik heb besteld begin april. Op dit moment is het bij de leasemaatschappij waar ik lease ook al zo’n €100,- duurder voor dezelfde samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Beedjee schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:26:
Private lease €612,-
Wat een geld. Na die 5 jaar heb je de auto bijna volledig betaald en moet je hem weer weg doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Smongo schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Ik weiger het orange abonnement te activeren, en tot nu toe nog geen last ervan gehad. Die is enkel nodig om de extra Android apps die je kan downloaden te gebruiken denk ik. Geen probleem, ik gebruik carplay voor apps. Als ik er ooit nood aan zou hebben zal de hotspot wel voldoen.
Ik moet telkens die hotspot bij instappen opnieuw aanzetten, vervelend. Daarnaast: in het buitenland moet men vaker ook per minuut betalen bij de laadpaal. En dan is het toch wel verrekte handig als je het laadproces op afstand kunt volgen. En dan heb je toch echt wel die dataverbinding nodig.

Overigens: Renault heeft het nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinceub1972
corvankruchten schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Ik moet telkens die hotspot bij instappen opnieuw aanzetten, vervelend. Daarnaast: in het buitenland moet men vaker ook per minuut betalen bij de laadpaal. En dan is het toch wel verrekte handig als je het laadproces op afstand kunt volgen. En dan heb je toch echt wel die dataverbinding nodig.

Ik ben voornemens een duo kaart te bestellen bij m’n huidige abonnement en die in een MiFi router te stoppen, welke ik dan standaard in de auto laat liggen. Hopelijk heb ik dan altijd een WiFi verbinding in de auto. Aankomende vrijdag zal ik het weten of dat een oplossing zou kunnen zijn? Want dat Orange abonnement zie ik eerlijk gezegd niet (zo) zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
corvankruchten schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:10:

Volgens mij heb je Orange nergens echt bij nodig, dacht dat je echt niets mist qua functionaliteit.

Hotspot automatisch aan kan bij sommige toestellen trouwens, maar die soms 2 keer per dag dat ik de auto instap zal mij niet eens zo boeien dat ik dan zelf de hotspot moet activeren, ook een handeling van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-08 22:07
Zjanzjak schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Volgens mij heb je Orange nergens echt bij nodig, dacht dat je echt niets mist qua functionaliteit.

Hotspot automatisch aan kan bij sommige toestellen trouwens, maar die soms 2 keer per dag dat ik de auto instap zal mij niet eens zo boeien dat ik dan zelf de hotspot moet activeren, ook een handeling van niets.
Zit drie jaar internet bij inbegrepen las ik ergens. Orange is alleen nodig voor streaming apps/browser, etc. Ook zou je je ladingen moeten kunnen volgen via de app, dat gaat ook niet via Orange als deze niet is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
corvankruchten schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:42:

Kun je via Google maps dus ook geen verkeers info zien?
Want er zijn 2 verbindingen: eentje vanuit Renault zelf, voor de updates en Google maps enz
De andere (orange) is voor spotify en de apps. Maar zonder orange zou je dus prima OTA updates kunnen ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smongo
BVice schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Kun je via Google maps dus ook geen verkeers info zien?
Want er zijn 2 verbindingen: eentje vanuit Renault zelf, voor de updates en Google maps enz
De andere (orange) is voor spotify en de apps. Maar zonder orange zou je dus prima OTA updates kunnen ontvangen
Ik kan alles met die auto zonder dat orange abonnement. Ik kan op afstand de laad status zien, verkeersinfo op google maps, OTA updates…
Dat werkt allemaal met de Renault connectie en het orange abonnement is idd enkel voor die android apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Vinceub1972 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

Ik ben voornemens een duo kaart te bestellen bij m’n huidige abonnement en die in een MiFi router te stoppen, welke ik dan standaard in de auto laat liggen. Hopelijk heb ik dan altijd een WiFi verbinding in de auto. Aankomende vrijdag zal ik het weten of dat een oplossing zou kunnen zijn? Want dat Orange abonnement zie ik eerlijk gezegd niet (zo) zitten.
Dat vind ik wel een uitstekend idee. Opladen evt via ‘de sigarettenplug’ en de Mifi daarnaast in die grote centrale bergruimte leggen waar je het amper ziet liggen.
Langs de andere kant, gewoon telkens de Hotspot opzetten is ook maar 1 druk op een knop.

Laat zeker weten of het je bevalt of niet. (y)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Vinceub1972 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:09:
[...]

Dan moet je nog steeds iedere keer je telefoon uit of op vliegtuigstand zetten om de tweede sim te gebruiken. Lijkt me een duurdere oplossing om vervolgens toch nog handelingen op je telefoon te moeten doen, zowel bij in- als uitstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Frank S schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Dan moet je nog steeds iedere keer je telefoon uit of op vliegtuigstand zetten om de tweede sim te gebruiken. Lijkt me een duurdere oplossing om vervolgens toch nog handelingen op je telefoon te moeten doen, zowel bij in- als uitstappen.
Dat is toch niet waar. Ik heb bv een abonnement bij Orange in Belgie met 70gb data.
Je kunt daar, wat ze noemen, een (of meerdere) Surf Extra card bij bestellen van 2 euro per maand.
Hiermee kun je dan de data van je telefoon abonnement gebruiken in een tablet of laptop.
Dus ook in een 4G/Wifi dongle. Daar hoef je echt je telefoon niet voor in vliegtuigstand te zetten.

Ik ga precies hetzelfde doen. 4G/Wifi dongle, kort USB-C kabeltje en dan die dongle in de middenconsole onder de armsteun. Dan heb je voor 2 euro per maand bijna onbeperkt internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Schmoove schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Dat is toch niet waar. Ik heb bv een abonnement bij Orange in Belgie met 70gb data.
Je kunt daar, wat ze noemen, een (of meerdere) Surf Extra card bij bestellen van 2 euro per maand.
Hiermee kun je dan de data van je telefoon abonnement gebruiken in een tablet of laptop.
Dus ook in een 4G/Wifi dongle. Daar hoef je echt je telefoon niet voor in vliegtuigstand te zetten.

Ik ga precies hetzelfde doen. 4G/Wifi dongle, kort USB-C kabeltje en dan die dongle in de middenconsole onder de armsteun. Dan heb je voor 2 euro per maand bijna onbeperkt internet.
Als dat zo is, dan zou het wel werken. Mijn informatie is gebaseerd op mijn eigen provider (T-Mobile). Ik heb een onbeperkt data abonnement en als ik een tweede SIM neem op dat abonnement, kan er altijd maar 1 tegelijk actief zijn. Wellicht is het voor data-only abonnementen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Bij Proximus lijkt het ook niet mogelijk. Ik kan wel een 2de nummer erbij nemen aan €10/maand voor 5GB... Ook niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:55:
De andere (orange) is voor spotify en de apps.
Hmm, maar wacht even, over welke apps specifiek hebben we het dan hier?

Ik dacht dat je alle apps zoals google maps, spotify, vivaldi browser, youtube, etc. gewoon zonder een Orange-abbonement kan gebruiken dmv een hotspot van je eigen telefoon?

Of is er een specifieke orange app die ik dan niet kan gebruiken als ik geen Orange neem?

Ik zie het namelijk zo niet zitten om maar zelfs gebruik te maken van die paar gratis maanden van Orange dus wil ik het compleet omzeilen dmv de hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Frustrerend: de My Renault-app werkt maar half (kan niet zien waar auto staat op de kaart, want geen kaart). En ik krijg de 4G verbinding in de auto niet aan de gang via Orange. Helpdesk van Renault komt er ook niet uit, garage komt er niet uit. Kastje naar de muur verhaal. En in het weekeinde: geen helpdesk....
Betaal je een godsvermogen voor en het werkt niet, aaaargggghhhhhh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:07:
[...]

Hmm, maar wacht even, over welke apps specifiek hebben we het dan hier?

Ik dacht dat je alle apps zoals google maps, spotify, vivaldi browser, youtube, etc. gewoon zonder een Orange-abbonement kan gebruiken dmv een hotspot van je eigen telefoon?

Of is er een specifieke orange app die ik dan niet kan gebruiken als ik geen Orange neem?

Ik zie het namelijk zo niet zitten om maar zelfs gebruik te maken van die paar gratis maanden van Orange dus wil ik het compleet omzeilen dmv de hotspot.
Zekers kan dat maarrr Google Maps werkt ook ZONDER hotspot. Dat hoort gewoon bij de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
Gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat hij in NL bij de dealer (in Groningen) is aangekomen. Begin april besteld en aflever moment heeft constant rond half okt gelegen. Dat wordt maar een beetje later, wat nog redelijk is, gezien andere vervelende verhalen hier gepost. In september geproduceerd, EV60 optimum charge, wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beedjee
larskov schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:25:
Gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat hij in NL bij de dealer (in Groningen) is aangekomen. Begin april besteld en aflever moment heeft constant rond half okt gelegen. Dat wordt maar een beetje later, wat nog redelijk is, gezien andere vervelende verhalen hier gepost. In september geproduceerd, EV60 optimum charge, wit.
Hier in eerste instantie bericht dat de auto begin december geleverd zou worden. Toen ergens in juni bericht gekregen dat de auto 10 oktober al verwacht zou worden bij de dealer. De week voor 10 oktober geïnformeerd naar de status. Toen bericht gekregen dat de auto 20 oktober bij de dealer verwacht zou worden. Na op 21 nog niets gehoord te hebben opnieuw geïnformeerd en kreeg ik bericht dat de auto voor transport staat te wachten in Zeebrugge (België). Gisteren 22 oktober of begin volgende week gaat de auto op transport naar de dealer. Ze zouden me bellen wanneer de auto is afgeleverd. Hopelijk dus uiterlijk a.s. dinsdag bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-08 08:05
Baaz schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

Wat een geld. Na die 5 jaar heb je de auto bijna volledig betaald en moet je hem weer weg doen :S
Daarom kun je hem ook beter kopen 😉

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beedjee
Stefanovic45 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Leaseprijs valt mij reuze mee! 5 jaar rijden met onderhoud, verzekering en wegenbelasting (vanaf 2025 wellicht). En net zoals bij koop €3350,- subsidie. Daarna misschien overstappen naar een auto op waterstof? Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Beedjee schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:11:
Daarna misschien overstappen naar een auto op waterstof? Wie weet.
Denk het (voorlopig) niet.

https://www.bloomberg.com...-stations-as-evs-dominate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Stefanovic45 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Heb ik ook gedaan 😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jschoorl2
T.a.v. de onduidelijkheid over de connectiviteit:

- Je krijgt 5 jaar connected services (google maps, OTA updates, verkeersinfo , MyRenault app, etc) voor Europa
- eerst 6 maand een data proef abbo via Orange voor alle andere apps die je gebruikt. Dat abbo kun je verlengen of je kunt in plaats daarvan gebruik maken van je telefoon connectie via een hotspot. Je kunt het verbinden automatiseren (zie hier, voor iOS en Android). Één alternatief is een mifi met een eigen data Sim. In Nederland is het bij de meeste providers zo dat dan je telefoon op hetzelfde moment van gebruik dan geen verbinding meer hebt
- je kunt niet een andere dataprovider dan Orange gebruiken door bijvoorbeeld een eigen (e)SIM te gebruiken in de auto.

Zelf gebruik ik mijn eigen telefoon en heb een automatisering aangemaakt (als CarPlay start wordt er ook een hotspot opgezet).

[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 23-10-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
jschoorl2 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:24:
T.a.v. de onduidelijkheid over de connectiviteit:

- Je krijgt 5 jaar connected services (google maps, OTA updates, verkeersinfo , MyRenault app, etc) voor Europa
- eerst 6 maand een data proef abbo via Orange voor alle andere apps die je gebruikt. Dat abbo kun je verlengen of je kunt in plaats daarvan gebruik maken van je telefoon connectie via een hotspot. Je kunt het verbinden automatiseren (zie hier, voor iOS en Android). Één alternatief is een mifi met een eigen data Sim. In Nederland is het bij de meeste providers zo dat dan je telefoon op hetzelfde moment van gebruik dan geen verbinding meer hebt
- je kunt niet een andere dataprovider dan Orange gebruiken door bijvoorbeeld een eigen (e)SIM te gebruiken in de auto.

Zelf gebruik ik mijn eigen telefoon en heb een automatisering aangemaakt (als CarPlay start wordt er ook een hotspot opgezet).
Dank voor deze opsomming.

En, mooi! Nu dus 100% zeker dat Orange nergens voor nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Rond juli, toen veel (potentiële) kopers een testrit hebben gemaakt is dat 'tikken' door meerdere Tweakers gemeld hier op het forum.
Ik heb het zelf wel niet ervaren tijdens mijn rit.

Als ik het mij goed herinner zou dat wat samenhangen met hoe sterk je de regeneratie pedalen hebt ingesteld. Nadien is het hier precies niet veel meer vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
Voor zover ik weet heeft elke Megane dat, maar niet iedereen rijdt met zo'n subtiele voet dat je het voelt. Als je gewend bent altijd dat pedaal wat verder in te trappen merk je het niet. Hij begint pas te rammelen als je heel subtiel 'gas' geeft en tussen accelereren en regenereren in zit. En inderdaad met name in stand 3 en 4 van REGEN, hoewel je op hele lage snelheden het ook wel in de andere standen voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Laatst online: 08:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzna21PtTtTkS_kjPI0X4iLV8x0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EWhUJ4fQMk6m0Kt1JCRQsvX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vk6xSLM9rchzXUQ6jb0KmR1zeF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCT1wmBZz5UWfv0tCAF0w46s.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds zo'n twee weken bovenstaande meldingen. De software update fout blijft continu naar de voorgrond komen tijdens het rijden, navigatie is daardoor nauwelijks bruikbaar. Dealer heeft software 'manueel' geupdate, maar verhaal is nu dat Renault dat ergens op een server moet verwerken. 'We kunnen niets anders doen dan een e-mail sturen' volgens de dealer. Iemand met kennis van zaken hoe melding weg te krijgen is? Een high tech auto van 50K afhankelijk maken van een manueel proces vind ik vreemd. Hoe zou dit gaan als auto 15 jaar oud is?

De melding van de renault account manager blijft ook terug komen, al lijkt verder alles te werken (geen probleem met de MyRenault app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMer99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-03 14:34
Misschien een domme vraag, maar kun je de Megane ook gewoon aan de 220 thuis hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RedMer99 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:17:
Misschien een domme vraag, maar kun je de Megane ook gewoon aan de 220 thuis hangen?
Ja, met een zogeheten ‘granny charger’. De Megane laadt je dan op met +- 2,3 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emvee72
  • Laatst online: 23-07 12:44
Na zo'n 3100km kom ik uit op een gemiddeld verbruik van 14,7kW/100km (dagelijks ca 30km 80 km weg).
Ik rijd lekker door, zonder eco mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben bezig met een verzekeren van m'n Techno, maar zag dat de verzekering van ANWB (premie van +/- 80 euo all risk + inzittenden en 3jr nieuwwaarde) vereist dat er een auto alarm aanwezig is, dat is niet het geval meen ik, toch?
Waar hebben jullie 'm verzekerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Majesty schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:10:
Ik ben bezig met een verzekeren van m'n Techno, maar zag dat de verzekering van ANWB (premie van +/- 80 euo all risk + inzittenden en 3jr nieuwwaarde) vereist dat er een auto alarm aanwezig is, dat is niet het geval meen ik, toch?
Heb hem ook daar verzekert, was geen alar, nodig. Al gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
RedMer99 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:17:
Zoals al gezegd, met een zogenaamde granny-charger, ben ik ook van plan.

Zoiets;
https://www.bol.com/nl/nl...lD5w.2_33.35.ProductImage

Maar van dit soort product zijn er nog veel meer, goedkoper en duurder.

Aangezien ik de mijne in de garage ga gebruiken waar nog een ijskast en 1 lichtpunt op dezelfde groep zit werd mij hier aangeraden om niet voor 16A te gaan ivm mogelijk doorbranden.
Ik ga dus uit van 10A, of misschien zelfs 8A, zie (en ruik haha) snel genoeg of er niet teveel gevraagd wordt van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Majesty schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:10:
Wat een toeval, ik had ook een ANWB verzekering op het oog (€49,51 all risk + inzittende +3 jaar nieuwwaarde ipv €80 :/ ). Ook vroegen ze aan mij of de auto een alarmklasse 2 had. Dit doen ze daar ivm de waarde van de auto die boven de 45k is. Verder doet geen andere verzekering hier aan. Hierdoor naar Inshared gegaan en daar betaal ik straks €62,31 voor met dezelfde aanvullende pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Amai, ik had rond de tijd van de bestelling al eens geïnformeerd. Ik kwam in België bij AG al rond de €115/maand uit. Ook 3 jaar behoud van waarde, volledige omnium en extra pechbijstand (zoals VAB).

Ik zit nu met m’n Clio zelfs al aan €71/maand, met een bonusmalus van 0.

Zijn de prijzen van auto verzekeringen in NL dan zoveel goedkoper dan in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
JanAd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:02:
Amai, ik had rond de tijd van de bestelling al eens geïnformeerd. Ik kwam in België bij AG al rond de €115/maand uit. Ook 3 jaar behoud van waarde, volledige omnium en extra pechbijstand (zoals VAB).

Ik zit nu met m’n Clio zelfs al aan €71/maand, met een bonusmalus van 0.

Zijn de prijzen van auto verzekeringen in NL dan zoveel goedkoper dan in België?
Ik heb 10 schadevrije jaren, dan zit je bij (de meeste) verzekeraars op 80% korting (in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Baaz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:46:
Ik ga dus uit van 10A, of misschien zelfs 8A …
Ik heb de granny charger van Renault, en die doet 10A.

[ Voor 27% gewijzigd door deMercer op 25-10-2022 18:31 . Reden: Verwijzing naar post(er) toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
jschoorl2 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Heb hem ook daar verzekert, was geen alar, nodig. Al gebeld?
Interessant, ik krijg die vraag wel, in ieder geval online. Wellicht is de waarde van jouw auto onder de 45k?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtKpbystko_co7nKjlUAZUZXRVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4SFJJYMMOGFnIbQrj8Avo1JM.png?f=fotoalbum_large
Baaz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Wat een toeval, ik had ook een ANWB verzekering op het oog (€49,51 all risk + inzittende +3 jaar nieuwwaarde ipv €80 :/ ). Ook vroegen ze aan mij of de auto een alarmklasse 2 had. Dit doen ze daar ivm de waarde van de auto die boven de 45k is. Verder doet geen andere verzekering hier aan. Hierdoor naar Inshared gegaan en daar betaal ik straks €62,31 voor met dezelfde aanvullende pakketten.
Da's het betere werk, 49,51. Hier 6 schadevrije jaren, krijg je 70% korting mee. De waarde van m'n auto is exact 45k hier trouwens. Ik ga nog wel even contact met ANWB opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
[Afbeelding]

[...]

Da's het betere werk, 49,51. Hier 6 schadevrije jaren, krijg je 70% korting mee. De waarde van m'n auto is exact 45k hier trouwens. Ik ga nog wel even contact met ANWB opnemen.
Ah, dan zal dat het wel zijn ja. Heb je op rdw.nl gekeken wat er staat bij fiscale waarde? Dat is namelijk waar (in mijn geval) naar gekeken word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Baaz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

Ah, dan zal dat het wel zijn ja. Heb je op rdw.nl gekeken wat er staat bij fiscale waarde? Dat is namelijk waar (in mijn geval) naar gekeken word.
Ja die is dus exact 45k, ook bij rdw. Contact met ANWB gehad via de chat en die geven inderdaad ook aan dat het niet mogelijk is bij hen een verzekering af te sluiten. Zal eens naar InShared gaan kijken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:37
Majesty schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:36:
[...]

Ja die is dus exact 45k, ook bij rdw. Contact met ANWB gehad via de chat en die geven inderdaad ook aan dat het niet mogelijk is bij hen een verzekering af te sluiten. Zal eens naar InShared gaan kijken, thanks.
Wellicht via de dealer? Gaat via Bovemij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
AnthonyR schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:52:
[...]

Die verzekeringen via de dealers zijn één grote grap, mijn dealer bood er ook 1 aan: €103 per maand! Dat is meer dan 2x zo veel als via de ANWB, iets minder dan bij Inshared (omdat de ANWB moeilijk doet en zij dan als laagste komen). Snap niet hoe ze op zo’n bedrag komen, terwijl praktisch alles hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
AnthonyR schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:52:
[...]

Ook een aanbod van gehad, was €141,- per maand. Wel met 5 jaar nieuwwaarde.
En eens met @Baaz , vraag me af wie er bij hen een verzekering afsluit. Wellicht de mensen die geen zin hebben om zelf moeite te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Majesty op 25-10-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Majesty schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:06:
[...]

Belachelijke prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
Ook hier is vorige week onze Techno 60 met warmtepomp via leaseplan binnengekomen. Dit weekend direct goed getest met een lang weekend Malmedy, België.
We zijn er super blij mee. Super mooie auto die je nog zo weinig zit dat er zeker mensen om kijken. Door het oplaadmatje wat op te tillen verschuift m’n telefoon niet meer. We hebben twee pubers en een volwassene achterin gehad, dat was prima qua ruimte. De achterbak is echt wel ruim voor veel spullen, laadkabel blijft dan wel een onding.. haha. Door de achterruit kijken is wel heel beperkt, maar je kan met de spiegels goed om je auto heen kijken. Ook twee keer een update gehad in België. Qua bereik hadden we wel gehoopt boven de 400 uit te komen. Met vooral snelweg lukt dat niet.

We hebben wel 2x gehad dat de auto vanuit het niets gaat remmen op de snelweg met cruisecontrol aan. Automatisch aanpassen aan de borden langs de weg staat uit. Iemand enig idee wat hier aan te doen is? Voelt niet heel veilig. En in de categorie een beetje jammer: er mist een lampje in dashboardkasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 06:43
Qua autoverzekering; wellicht zijn hier particuliere kopers die de auto incl. BTW verzekeren versus ondernemers die ex. BTW mogen. Scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:37
Majesty schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:06:
[...]

En eens met @Baaz , vraag me af wie er bij hen een verzekering afsluit. Wellicht de mensen die geen zin hebben om zelf moeite te doen.
Wellicht dat het voor de EV zo is, maar het is vaak prima concurrerend. Beetje afhankelijk van enkele variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Bij mij zat de aanschafwaarde inderdaad net nog onder de 45k, betaal ook €49 p mnd met 13 schadevrije jaren

[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 25-10-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Fiscale waarde € 49.499, 12 schadevrije jaren, premie € 592 per jaar. Via Independer rolt ie er zo uit.

EclipseChaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
cvrnd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:08:

We hebben wel 2x gehad dat de auto vanuit het niets gaat remmen op de snelweg met cruisecontrol aan. Automatisch aanpassen aan de borden langs de weg staat uit. Iemand enig idee wat hier aan te doen is? Voelt niet heel veilig. En in de categorie een beetje jammer: er mist een lampje in dashboardkasje
We hebben nu uitgezet dat die automatisch op rotondes langzamer gaat rijden. Mogelijk verhelpt dat het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zjanzjak schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Zoals al gezegd, met een zogenaamde granny-charger, ben ik ook van plan.

Zoiets;
https://www.bol.com/nl/nl...lD5w.2_33.35.ProductImage

Maar van dit soort product zijn er nog veel meer, goedkoper en duurder.

Aangezien ik de mijne in de garage ga gebruiken waar nog een ijskast en 1 lichtpunt op dezelfde groep zit werd mij hier aangeraden om niet voor 16A te gaan ivm mogelijk doorbranden.
Ik ga dus uit van 10A, of misschien zelfs 8A, zie (en ruik haha) snel genoeg of er niet teveel gevraagd wordt van de groep.
Sommige granny’s kun je instellen - zelf heb ik deze gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
cvrnd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

We hebben nu uitgezet dat die automatisch op rotondes langzamer gaat rijden. Mogelijk verhelpt dat het..
ik heb het idee dat de adaptive cruise control heel soms een matrixbord of tunnel heel eventjes ziet als obstakel en dan heel kort de rem aan tikt en een geluids signaal afgeeft. Ik heb dit ook al ervaren in Tesla, Golf en Leaf. De Megane lijkt het wel wat vaker te doen dan de anderen. Maar ik denk/hoop dat dit een zelflerend systeem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:06:
- lane assist etc werkt niet, kan e.e.a. aan/uit zetten maar auto ziet niets en ik kan ongestraft over lijnen heen sturen op de snelweg zonder knipperlicht te gebruiken
Heb een tijd hetzelfde gehad, totdat ik er achter kwam dat het systeem nog uit stond …
Er is een fysieke knop links van het stuur, daarmee zet je de lane assist aan en uit. Via het centrale scherm geef je enkel aan wat de lane assist wel/niet moet doen als die aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRKHuizen
  • Laatst online: 29-05 15:55
cvrnd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:08:
Ook hier is vorige week onze Techno 60 met warmtepomp via leaseplan binnengekomen. Dit weekend direct goed getest met een lang weekend Malmedy, België.
We zijn er super blij mee. Super mooie auto die je nog zo weinig zit dat er zeker mensen om kijken. Door het oplaadmatje wat op te tillen verschuift m’n telefoon niet meer. We hebben twee pubers en een volwassene achterin gehad, dat was prima qua ruimte. De achterbak is echt wel ruim voor veel spullen, laadkabel blijft dan wel een onding.. haha. Door de achterruit kijken is wel heel beperkt, maar je kan met de spiegels goed om je auto heen kijken. Ook twee keer een update gehad in België. Qua bereik hadden we wel gehoopt boven de 400 uit te komen. Met vooral snelweg lukt dat niet.

Vraagje! Ik heb de mijne ook via LeasePlan besteld. Lijkt er helaas op dat de geplande levering van week 48 niet gehaald gaat worden ivm de productiedatum die doorgeschoven wordt naar volgend jaar.
Gaat het bij jou om een zakelijk of private lease contract? En ben je gegaan voor een zelf samen te stellen auto of wat LeasePlan noemt, een 'Onze Deal'? (reeds bestelde auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
DRKHuizen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Vraagje! Ik heb de mijne ook via LeasePlan besteld. Lijkt er helaas op dat de geplande levering van week 48 niet gehaald gaat worden ivm de productiedatum die doorgeschoven wordt naar volgend jaar.
Gaat het bij jou om een zakelijk of private lease contract? En ben je gegaan voor een zelf samen te stellen auto of wat LeasePlan noemt, een 'Onze Deal'? (reeds bestelde auto)
Auto is op 4 april besteld en 19 oktober ontvangen. Het is een zakelijk leasecontract via werkgever waarbij we de auto zelf hebben samengesteld (Techno EV60, pack advanced drive assist, warmtepomp, trekhaak, gris rafale met zwart dak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-08 10:25
DRKHuizen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat het verschil eerder zit in EV40 versus EV60. EV40 is nog nauwelijks geleverd.

[ Voor 0% gewijzigd door hansgrave op 26-10-2022 13:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRKHuizen
hansgrave schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat het verschil eerder zit in EV40 versus EV60. EV40 is nog nauwelijks geleverd.
Helaas is dat niet het geval... Ik heb een 'Onze Deal' besteld. Deze auto's zouden volgens LeasePlan al vroeg in het jaar besteld zijn bij de dealers. Het gaat in mijn geval om een EV60 Techno, Noir Etoile, met warmtepomp en Advanced driver assist. besteld als zakelijk leasecontract bij Zeeuw&Zeeuw te Den Haag.

Baal er stiekem best een beetje van.. Hogere bijtellingspercentage en ik ben benieuwd of de fiscale waarde ook nog gaat stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-08 10:25
DRKHuizen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Helaas is dat niet het geval... Ik heb een 'Onze Deal' besteld. Deze auto's zouden volgens LeasePlan al vroeg in het jaar besteld zijn bij de dealers. Het gaat in mijn geval om een EV60 Techno, Noir Etoile, met warmtepomp en Advanced driver assist. besteld als zakelijk leasecontract bij Zeeuw&Zeeuw te Den Haag.

Baal er stiekem best een beetje van.. Hogere bijtellingspercentage en ik ben benieuwd of de fiscale waarde ook nog gaat stijgen...
Niet echt leuk idd, denk je voordeel te hebben van een "Onze Deal"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
DRKHuizen schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:19:
Deze auto's zouden volgens LeasePlan al vroeg in het jaar besteld zijn bij de dealers.
Hier koketteren ook een aantal dealers mee.
Dat ze al besteld zijn en gelijk de verkoop in gaan zodra ze in huis zijn en dus gelijk mee te nemen zijn.
Of dat ze een plek in de wachtrij hebben gereserveerd en meer van dat soort indianenverhalen.

Onzin van de bovenste plank.

Ik volg al vanaf april/mei diverse dealers, veelal via gaspedaal en moet lachen om die lokkende teksten.

Neem deze witte Megane bijvoorbeeld, van Matter uit Meppel;

https://www.mattermeppel....orraad-nr-0530-235615592/?

Eerst was de tekst 'begin September 2022 verwacht', toen werd het 'eind September 2022 verwacht', nu staat er 'begin Oktober 2022 verwacht'.
Inmiddels zitten we al eind van deze maand. :*)

Denk dat je een demo-wagen met wat kilometers op de teller nog eerder kan bemachtigen dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Nou, mag mij aansluiten bij de Megane fan club ! :)

Zojuist gekozen voor de Megane 60kWh techno variant in de kleur Gris Rafale, geen two tone, dus geen zwart dak.

Moet mij eerst maar eens gaan inlezen hier op het forum, ben nog niet bekend met de levertijden etc, al moet ik toch nog wachten tot juni 2023, contract huidige auto loopt nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 26-10-2022 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pvloon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn in begin maart bestelde Megane etech electric in techno uitvoering met warmtepomp etc. kan ik dinsdag 1 november ophalen! Dit hoorde ik gisteren per telefoon van de dealer Zeeuw&Zeeuw Den Haag. Had daarvoor geen enkele indicatie gekregen behalve drie weken geleden dat ze aannamen dat hij voor het einde van het jaar geleverd kon worden. Een aangename verassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Er is mij door het hoofdkantoor van Bochane al driemaal beloofd dat vestiging Boxmeer contact zal opnemen i.v.m. de levertijd van mijn Iconic, die een geïndiceerde leverweek had mid november, maar het blijft oorverdovend stil daar. Productie/leverproblemen bij Renault is tot daar aan toe, maar je klant informeren is niet afhankelijk van onderdelen of andere smoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRKHuizen
Pvloon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:54:
Mijn in begin maart bestelde Megane etech electric in techno uitvoering met warmtepomp etc. kan ik dinsdag 1 november ophalen! Dit hoorde ik gisteren per telefoon van de dealer Zeeuw&Zeeuw Den Haag. Had daarvoor geen enkele indicatie gekregen behalve drie weken geleden dat ze aannamen dat hij voor het einde van het jaar geleverd kon worden. Een aangename verassing!
Dat is goed nieuws! Ik houd stille hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
Frank S schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:13:
Er is mij door het hoofdkantoor van Bochane al driemaal beloofd dat vestiging Boxmeer contact zal opnemen i.v.m. de levertijd van mijn Iconic, die een geïndiceerde leverweek had mid november, maar het blijft oorverdovend stil daar. Productie/leverproblemen bij Renault is tot daar aan toe, maar je klant informeren is niet afhankelijk van onderdelen of andere smoesjes.
Evt zelf vestiging Boxmeer bellen? Heb ook meerdere keren contact gehad met vestiging Almere. Konden me een prima indicatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
Als we soms bij de auto komen staat het laadklepje open, terwijl ik zeker weet dat die dicht zat.. ervaren andere dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:57:
ik vind wel het automatisch sluiten van het voertuig bij weglopen met de sleutel onbetrouwbaar.
Dat dacht ik zelf eerst ook, maar toen kwam ik erachter dat ik in het begin nog wel eens vergat om de auto uit te zetten (dus op de start/stop-knop drukken voor het uitstappen). Sinds ik dat niet meer vergeet, werkt het automatisch afsluiten tot nu toe 100% betrouwbaar bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Frank S schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:13:
Inmiddels antwoord: medio november is week 4 2023 ("indicatie") geworden.
Pagina: 1 ... 16 ... 96 Laatste