Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 15 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 09:58
Nee, dat is gewoon de evolution ER.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Vandaag de 2de OTA gekregen.

Parkeerhulp: oplossing van de storing die op het instrumentenpaneel de melding veroorzaakt “Parkeersensor controleren” of “parkeersensor niet beschikbaar”.

Hopelijk krijgen we binnenkort ook de eerste functionele update.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
BVice schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:46:
Nee, dat is gewoon de evolution ER.
De Evolution ER kun je hier in Belgie niet configureren, dus ik ging ervan uit dat dit de 'goedkoopste' Belgische versie was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:31

JanAd

Wind’s howling

Bij de dealer is deze normaal gezien wel te bestellen, bij mijn aankoop kwam deze versie even ter sprake. Qua opties wel erg beperkt ivm de Techno.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
jschoorl2 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:20:
Vandaag de 2de OTA gekregen.

Parkeerhulp: oplossing van de storing die op het instrumentenpaneel de melding veroorzaakt “Parkeersensor controleren” of “parkeersensor niet beschikbaar”.

Hopelijk krijgen we binnenkort ook de eerste functionele update.
he wat apart, die wil ik ook heel graag want ik wordt echt gestoord van die melding.
Had je ergens bij een dealer gemeld dat je dit probleem had of kwam die update ineens spontaan? Want de vorige update (Engine V01) kwam bij alle voertuigen tegelijk zag ik.

Edit: gelijk even gaan kijken, in eerste instantie kwam er niks beschikbaar maar na een paar keer op 'check updates' gedrukt te hebben kwam hij ineens toch tevoorschijn dus hij staat nu te installeren!

[ Voor 12% gewijzigd door BVice op 06-10-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
BVice schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:44:
[...]
Edit: gelijk even gaan kijken, in eerste instantie kwam er niks beschikbaar maar na een paar keer op 'check updates' gedrukt te hebben kwam hij ineens toch tevoorschijn dus hij staat nu te installeren!
Maar belangrijker, is het nu verholpen!? ;)
Of moet dat blijken in de aankomende tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
vanmiddag weer een rit van 130km voor de boeg dus dan zal het gaan blijken. Had tijdens elke rit echt meerdere meldingen van de parkeersensoren dus ik merk het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Productie idd 3 maand opgeschoven, was 19/10/2022 :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsGJUUoef1ZqDCO8js1ERanrAg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MAVjpMuFlbMgXXx9rK49oIMl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
TaxiGilbert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

De Evolution ER kun je hier in Belgie niet configureren, dus ik ging ervan uit dat dit de 'goedkoopste' Belgische versie was? :)
In nederland vind je hem ook niet als config optie op de website. De Evolution ER vind je enkel via een lease pagina van renault en in de prijs/optie tabellen. Er werd mij verteld dat dit een bewuste keuze was. Omdat de Evolution ER een zakelijk gericht model is.

Hierbij een linkje naar de nederlandse pagina: https://privatelease.rena...ch-electric-evolution-er/

De foto's daar vind ik niet heel goed te zien. En ik heb wel de Evolution ER in het zwart besteld. Dus ik dank @Schmoove zeer voor de geposte foto's ;)

[ Voor 6% gewijzigd door arnieo op 06-10-2022 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
corvankruchten schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:01:
Na de verontrustende berichten op dit forum en ook Franse fora maar even gebeld met mijn dealer: Mijn bestelde auto (EV60 Iconic, full option) is gisteren bij hun bezorgd. Nu moet de trekhaak er nog onder en afleverklaar gemaakt worden. Het gaat dus zeer binnenkort gebeuren!!!
Auto besteld 16-4.
Aflevering wordt vrijdagmiddag 14 oktober aanstaande. Nog een paar nachtjes slapen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
corvankruchten schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Aflevering wordt vrijdagmiddag 14 oktober aanstaande. Nog een paar nachtjes slapen......
Da’s mooi man, ik zou ook graag eens wat duidelijkheid hebben wat betreft mijn auto!!?? Van wat ik hier lees is de commerciële blokkade er inmiddels af, dus hoelang duurt het dan nog voordat hij bij de dealer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:01
Ik heb net nog met de dealer gebeld, de mijne staat ook al in NL op een parkeerplaats met een commerciële blokkade. Hij zou er achteraan om te vragen wat en waarom en hoelang het nog duurt. Ik hoop morgen bericht te krijgen van de dealer met het antwoord van Renault NL
5-5-2022 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Lytsepier schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:44:
Ik heb net nog met de dealer gebeld, de mijne staat ook al in NL op een parkeerplaats met een commerciële blokkade. Hij zou er achteraan om te vragen wat en waarom en hoelang het nog duurt. Ik hoop morgen bericht te krijgen van de dealer met het antwoord van Renault NL
5-5-2022 besteld.
Ik heb al in maart besteld!! Maar goed, geduld is een schone zaak (maar ik ben ongeduldig en wil graag m’n nieuwe auto 😉😂😂)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:40
JanAd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:27:
Bij de dealer is deze normaal gezien wel te bestellen, bij mijn aankoop kwam deze versie even ter sprake. Qua opties wel erg beperkt ivm de Techno.
Ik heb in maart zelf wél voor een ER gekozen (levering deze maand), dus even benieuwd: welke opties miste je in de ER die een Techno wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ali11baba schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Ik heb in maart zelf wél voor een ER gekozen (levering deze maand), dus even benieuwd: welke opties miste je in de ER die een Techno wel heeft?
Harman/Kardon audio is voor mij een must, centraal 12" scherm, de daylights <3
Edit: Augmented vision idd ook.

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 06-10-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
JanAd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:59:
[...]

Harman/Kardon audio is voor mij een must, centraal 12" scherm, de daylights <3
HK en de daylights ontbreken inderdaad. Precies de zaken waar ik wel zonder kon :+ Voor de rest is 'ie best aardig aan te kleden, op de smart mirror en 360 graden camera na dan. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Ali11baba schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Vooral stoel- en stuurverwarming. Een EV moet je echt niet zonder stoelverwarming rijden mijns inziens. Daarnaast: dynamische richtingaanwijzers, ander interieur, ander hemeltje, ander stuur, ontbreken van MultiSense, logo projectie vanuit de spiegel, enz enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
BVice schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:08:
[...]

Vooral stoel- en stuurverwarming. Een EV moet je echt niet zonder stoelverwarming rijden mijns inziens. Daarnaast: dynamische richtingaanwijzers, ander interieur, ander hemeltje, ander stuur, ontbreken van MultiSense, logo projectie vanuit de spiegel, enz enz
Als je de ER besteld met het winter pack dan heb je wel de verwarmde stoelen en stuurwiel. Ik ben inderdaad wel voor die optie gegaan.
Ook heb ik het City pack er op zitten. Dan vallen de verschillen met de techno enorm mee. Op wat looks na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb het even opnieuw nagevraagd,
op dit moment zou uw wagen binnen komen tussen week 3 en 5 van 2023.
Lijkt nog mee te vallen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lytsepier
Net bericht gehad dat de commerciele blokkade van de auto is en dat hij volgende week bij de dealer wordt verwacht..
*O* :)F

[ Voor 4% gewijzigd door Lytsepier op 07-10-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevedp
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
Heb net de megane e tech techno geleased via ons bedrijf . Leverdatum Jan 2023

Ik gaf wel ergens gelezen dat je de auto op afstand kon starten... klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Stevedp schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:32:
Niet dat ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46
Jammer. De auto 2 minuten eerder starten en alvast opwarmen zou best lekker zijn met de extra koude dagen straks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Opwarmen (of afkoelen) is wel perfect mogelijk, maar da's niet hetzelfde als de wagen starten :+

Edit: met zelfs een filmpje erbij. (vanaf 2.30min ongeveer)

[ Voor 48% gewijzigd door JanAd op 07-10-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:02
Deze mag ik vrijdag de 21e ophalen.
Voorraadauto, ik had een VW ID5 in bestelling welke deze week geleverd zou gaan worden, maar die levering is uitgesteld tot na WW3, daar wou ik niet op wachten.

Megane E-TECH EV60 optimum charge 220 1AT Iconic
alles dr op en dr aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEuElp9hGJU9-ScjEJLZYLlde1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3PNVrCGNDL5mAK3y1Woz4bzc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Stevedp schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:32:
Heb net de megane e tech techno geleased via ons bedrijf . Leverdatum Jan 2023

Starten niet, maar dat zou ook geen nut hebben. Je kunt wel verwarmen, koelen, lampen/claxon bedienen, zien waar hij staat op een kaartje, acculading checken, het laden plannen enz.
Wat ik overigens wel mis is het ontgrendelen op afstand, wat Volvo wel kan. Of de ramen open/dicht doen via de app (dit kan wel met de sleutelkaart trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-08-2023
Al twee maanden werkt de My-Renault app niet meer. Kan bij opladen derhalve niet ziet wat de laad status is.de app kan de auto niet meer vinden. Dit is ontstaan nadat eindelijk Orange aangesloten was op mijn Megane. Zowel Renault service als dealer geven aan dat dit bij Renault Frankrijk ligt. Waarschijnlijk pas december opgelost.

Iemand anders de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
arnieo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Als je de ER besteld met het winter pack dan heb je wel de verwarmde stoelen en stuurwiel. Ik ben inderdaad wel voor die optie gegaan.
Ook heb ik het City pack er op zitten. Dan vallen de verschillen met de techno enorm mee. Op wat looks na.
Dank voor de aanvulling, dat heb ik inderdaad ook gedaan! Mijn beredenering was dat met een WP, het winter & (ER-specifieke) city pack de meeste technische snufjes er wel op zitten. Dat de buitenkant een LED balk minder heeft kan ik dan mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Ik maak met veel plezier veel gebruik van de adaptive cruisecontrol met lanekeeping op de snelweg. Sinds de parkeersensor update lijkt dat de lanekeeping minder goed werkt. Het reageert nu veel nerveuzer, veel meer en schokkerige correcties, zoveel dat het onaangenaam is en dat ik lanekeeping uit zet. Werd er zelfs wagenziek van.

Meer die ditzelfde hebben na de update?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Nee, het gedrag dat je bechrijft heb ik wel eens ervaren maar dat was al voor de update, en ook maar tijdens 1 rit.
Sinds de parkeersensor update alweer de nodige kilometers gemaakt maar lanekeeping werkt nog steeds prima!
Valt me wel op dat nu het wat kouder wordt de voor-camera 's ochtends vroeg niet altijd werkt (waarschijnlijk door condens) en je dan uberhaupt geen lanekeeping/ACC kan gebruiken. Maar dat is maar een paar minuutjes tot het raam helemaal schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
corvankruchten schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Aflevering zal zonder de afneembare trekhaak worden. Garage belde vandaag met de mededeling dat een van de onderdelen voor die trekhaak in backorder staan, Ze konden geen levertijd afgeven. Kan variëren van weken tot maanden......... Dan voorlopig maar geen trekhaak. Ik wil die gaan gebruiken voor de fietsdrager, dan maar voorlopig geen fietstochtjes elders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 20:46
corvankruchten schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:48:
Kan variëren van weken tot maanden...
In dezelfde tijd dat Bol.com en consorten vaak zelfs een 'dezelfde dag levering' kunnen garanderen, lees je ook zulke berichten over een (enkel) onderdeel. Ik heb wel behoefte aan een reality check. Is snelle levering een gift van de moderne tijd of zijn deze vertragingen juist de consequenties van alle recente gebeurtenissen (afgelopen 12-18 maanden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:35
En er zijn alleen EV60 modellen geleverd, te zien aan ledig gewicht van 1611 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik gok dat de EV40's vooral of zelfs uitsluitend door particulieren besteld zullen worden, waarvoor de range minder uitmaakt. (laadpaal thuis, korte woon-werk afstand, niet de primaire wagen)

Die zullen vaak pas na de release op 1/7 besteld zijn en zoals de mijne pas begin 2023 uitgeleverd worden. "Knock on wood"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
JanAd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:32:
Ik gok dat de EV40's vooral of zelfs uitsluitend door particulieren besteld zullen worden, waarvoor de range minder uitmaakt. (laadpaal thuis, korte woon-werk afstand, niet de primaire wagen)

Die zullen vaak pas na de release op 1/7 besteld zijn en zoals de mijne pas begin 2023 uitgeleverd worden. "Knock on wood"
Niet uitsluitend particulieren: ik heb de EV40 zakelijk lease besteld op 1 maart 2022 met verwachte leverdatum november. Ik vermoed dat dit niet gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Je hoort of leest niet veel over de EV40, ik heb tussen de 100den reviews nog maar 2 testen gezien met een EV40 en qua productie heb ik nog niks van info gevonden.

Als de auto al gebouwd is, zou november nog moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-08 15:53
JanAd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:32:

Ik denk (ook) niet dat deze uitvoering (bijna) alleen door particulieren besteld word. Er zijn meer particulieren (waaronder ik) die toch voor de 60 gaan ivm meer range ook al rijden de meeste mensen niet heel veel km's.
Het gevoel en idee dat je verder kan rijden is altijd prettig in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
hansgrave schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:25:
En er zijn alleen EV60 modellen geleverd, te zien aan ledig gewicht van 1611 kg.
Ik tel er 11 onder dit gewicht, zijn geleverd tussen 22 september en 6 oktober, dus wel vrij recentelijk.
11 van de op dit moment 312 op kenteken, dus zo'n 3,5% maar van het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Zjanzjak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Ik tel er 11 onder dit gewicht, zijn geleverd tussen 22 september en 6 oktober, dus wel vrij recentelijk.
11 van de op dit moment 312 op kenteken, dus zo'n 3,5% maar van het totaal.
Waar vinden jullie het terug?
Mijne heeft weer een week uitstel. Zou oorspronkelijk september zijn, toen 21 oktober. Nu weekje later. Eind september (28e volgens mij) geproduceerd. Meer mensen uit die batch waarbij ie iets is uitgesteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqKoHos1eLYVmxYzXiRcpQbzvgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQHiNT7qEdnbRyIXYShl51Oc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Valentinoa88 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Mijne heeft weer een week uitstel. Zou oorspronkelijk september zijn, toen 21 oktober. Nu weekje later. Eind september (28e volgens mij) geproduceerd. Meer mensen uit die batch waarbij ie iets is uitgesteld?

[Afbeelding]
Mijn auto is op 24 augustus geproduceerd en zou rond week 41 (deze week) bij de dealer binnenkomen. Hij zegt vervolgens nog 6 dagen nodig te hebben voordat hij kan afleveren. We gaan het meemaken ;) .

Als ik de berichten zo teruglees, is het ongeveer productiedatum + 2 maanden is afleverdatum. Voor mijn auto lijkt dat (vooralsnog) aardig te kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ancent op 11-10-2022 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Valentinoa88 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Open data RDW;

https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Rechtsboven bij 'Find in this Dataset' megane electric invullen, et voila !

Vervolgens kan je op van alles selecteren, als je wat naar rechts scrollt kom je Massa ledig voertuig tegen.
Klik er 1 x op dan begint de boel bij het meeste gewicht, klik je nog een keer dan vanaf het minste gewicht.

Met het filter kan je ook op van alles en nog wat filteren, leuk als je je een beetje verveelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Ancent schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Mijn auto is op 24 augustus geproduceerd en zou rond week 41 (deze week) bij de dealer binnenkomen. Hij zegt vervolgens nog 6 dagen nodig te hebben voordat hij kan afleveren. We gaan het meemaken ;) .

Als ik de berichten zo teruglees, is het ongeveer productiedatum + 2 maanden is afleverdatum. Voor mijn auto lijkt dat (vooralsnog) aardig te kloppen.
Bij mij ook geproduceerd eind augustus, zou ook oktober worden afgeleverd (was september), maar ik hoor helemaal niets van m’n dealer (Stern Eindhoven). Als ik in een mail vraag naar de huidige situatie zijn ze nog gepikeerd ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Vinceub1972 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Bij mij ook geproduceerd eind augustus, zou ook oktober worden afgeleverd (was september), maar ik hoor helemaal niets van m’n dealer (Stern Eindhoven). Als ik in een mail vraag naar de huidige situatie zijn ze nog gepikeerd ook!!!
Bij mij precies hetzelfde wat betreft de aflevering.
Echter heb ik een erg fijne (WhatsApp) communicatie met mijn verkoper, ook al vraag ik elke dag (doe ik uiteraard niet) hoe het er voor staat geeft hij gewoon netjes een antwoord. Dit geldt ook voor telefonisch contact met hem en zelfs met het hoofd van de verkoop. Super dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
Vinceub1972 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:32:
[...]

Beetje van het zelfde hoor. Begin vorige week gebeld… toen zei de beste man, we bellen als ie binnen is voor een afspraak, maar hij deed het toch even nakijken. Eind van de week was de verwachting.
Belde ik vandaag weer, vroeg ik wat de status was. Hij reageerde licht geïrriteerd en meldde me dat ze vanzelf bellen zodra ie er is. Klantvriendelijk is anders. Beetje begrip dat ik al even naar de nieuwe auto uitkijk is er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Valentinoa88 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:48:
[...]

Beetje van het zelfde hoor. Begin vorige week gebeld… toen zei de beste man, we bellen als ie binnen is voor een afspraak, maar hij deed het toch even nakijken. Eind van de week was de verwachting.
Belde ik vandaag weer, vroeg ik wat de status was. Hij reageerde licht geïrriteerd en meldde me dat ze vanzelf bellen zodra ie er is. Klantvriendelijk is anders. Beetje begrip dat ik al even naar de nieuwe auto uitkijk is er niet echt.
Nee precies, dat dus..,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Zjanzjak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:27:
[...]

Open data RDW;

https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Rechtsboven bij 'Find in this Dataset' megane electric invullen, et voila !

Vervolgens kan je op van alles selecteren, als je wat naar rechts scrollt kom je Massa ledig voertuig tegen.
Klik er 1 x op dan begint de boel bij het meeste gewicht, klik je nog een keer dan vanaf het minste gewicht.

Met het filter kan je ook op van alles en nog wat filteren, leuk als je je een beetje verveelt. ;)
Vreemd, ik heb sinds begin deze week mijn kenteken, maar die staat niet in deze lijst......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
corvankruchten schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:00:
[...]

Vreemd, ik heb sinds begin deze week mijn kenteken, maar die staat niet in deze lijst......
Lijkt ook wel een vertraging in te zitten. Sinds 1 oktober zijn er slechts 14 kentekens uitgegeven voor dit type auto. Weet je wanneer jouw auto is geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
[...]

Klopt, er zit hier altijd een vertraging in, zal binnen een kleine week wel zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
Wanneer wordt het kenteken eigenlijk aangevraagd? Doet de dealer dat nadat de auto is gelost of heeft de auto al daarvoor een kenteken gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ancent schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:14:
Wanneer wordt het kenteken eigenlijk aangevraagd? Doet de dealer dat nadat de auto is gelost of heeft de auto al daarvoor een kenteken gekregen?
Goeie vraag, maar lijkt mij dat de dealer dat doet op een gegeven moment na lossing en de auto op voorhand verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 14:29
[...]

Je kunt volgens mij pas in de lijst verschijnen als het kenteken op naam is gezet, dat is normaal de dag waarop je de auto in ontvangst neemt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl4ver
  • Laatst online: 10-09 16:34
Ook hier een fikse vertraging in de levering van mijn Evolution.
4 maart '22 besteld (via Alphabet bij Stam Amersfoort). Verwachte leverdatum was 28 oktober '22.
Gisteren een mail gehad dat de nieuwe verwachte leverdatum 31 maart '23 is. 5 maanden later dus...

Dealer gebeld en deze geeft zoals hier eerder benoemd aan dat alle modellen met verwachte leverdatum oktober, november en december zijn doorgeschoven i.v.m. onderdelen tekorten. Renault hoopt de productie in januari of februari weer op te kunnen starten.
Het probleem zit hem volgens de dealer m.n. in de laadonderdelen die specifiek in NL worden gebruikt. Het schijnt dat de andere elektrische modellen hier ook veel last van hebben. typekeuze, warmtepompen of andere opties hadden geen tot weinig impact op de verwachte levertijd.
Mogelijk hebben de Belgische vrienden op dit forum hier dus geen last van?

Al met al flinke aderlating aangezien hij over +-2 weken aan zou komen en we nu weer bijna een half jaar mogen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beedjee
  • Laatst online: 24-11-2022
Al een tijdje volg ik dit topic. Ik zie veel berichten voorbij komen van leveringen die vertraging hebben opgelopen. Zelf heb ik begin april een EV60 Evolution besteld via privatelease (Justlease) die wordt geleverd door de Renault dealer Hans Jongerius in Woerden. In eerste instantie werd de auto 10 oktober bij de dealer verwacht, maar na vorige week nog eens geïnformeerd te hebben kreeg ik te horen dat de levering is uitgesteld vanwege transportproblemen. Ze verwachten hem nu volgende week donderdag 20 oktober. Benieuwd of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Daarna duurt de tenaamstelling maximaal een week.

Vervelend voor de mensen die langer moeten wachten door onderdelen tekorten. Hopelijk valt het mee allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 12:54
kl4ver schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:32:
Ook hier een fikse vertraging in de levering van mijn Evolution.
4 maart '22 besteld (via Alphabet bij Stam Amersfoort). Verwachte leverdatum was 28 oktober '22.
Gisteren een mail gehad dat de nieuwe verwachte leverdatum 31 maart '23 is. 5 maanden later dus...

Dealer gebeld en deze geeft zoals hier eerder benoemd aan dat alle modellen met verwachte leverdatum oktober, november en december zijn doorgeschoven i.v.m. onderdelen tekorten. Renault hoopt de productie in januari of februari weer op te kunnen starten.
Het probleem zit hem volgens de dealer m.n. in de laadonderdelen die specifiek in NL worden gebruikt. Het schijnt dat de andere elektrische modellen hier ook veel last van hebben. typekeuze, warmtepompen of andere opties hadden geen tot weinig impact op de verwachte levertijd.

Al met al flinke aderlating aangezien hij over +-2 weken aan zou komen en we nu weer bijna een half jaar mogen wachten.
Exact hetzelfde hier...
Leverdatum zou half oktober zijn en is nu naar 28 feb 2023 geduwd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

kl4ver schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:32:

Voorlopig valt het bij mij nog mee. Van eind december naar week 3 tot 5 2023. :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Ancent schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:14:
Nadat hij is gelost en normaliter ook wanneer er een afspraak is gemaakt voor levering. Ivm mijn vakantie heeft mijn auto wat langer bij de dealer gestaan en hij heeft het kenteken pas aangevraagd een dag voordat ik hem ophaalde.
En in mijn geval komt hij op naam van de leasemaatschappij te staan dus was de tenaamstelling niet afhankelijk van mijn aanwezigheid, maar toch heeft hij even gewacht. Anders is je auto op papier al een paar weken oud als je hem ophaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
JanAd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:33:
[...]

Voorlopig valt het bij mij nog mee. Van eind december naar week 3 tot 5 2023. :)B
Besteld 9/07/2022, was productie 19/10/2022 verschoven naar productie 13/01/2023. Voorlopige uitlevering week 8/2023 :)B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Hier is het delivery day vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
Schmoove schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:09:
Nice. Even een post met wat foto’s? ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Schmoove schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:09:
Wanneer geproduceerd als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Vinceub1972 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Wanneer geproduceerd als ik vragen mag?
Geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Oké…. Dan heb ik geen referentie ivm mijn levering helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 23:19
Heeft de equilibre versie Google OS met google maps?

[ Voor 0% gewijzigd door Spasmo op 14-10-2022 23:22 . Reden: Typo ]

Server Intel N100 13gen mITX D4 32GB 5,4W idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Eindelijk, vanmiddag mij Megane opgehaald. Hele avond aan het configureren geweest. Je kunt wel makkelijk in de menu's verdwalen.

Lang gezocht naar de gebruikersprofielen, maar uiteindelijk op de meest logische plek gevonden.

Weet iemand of een manier is om de plaatjes die nu te kiezen voor een gebruikersprofiel te vervangen door een fotootje van de gebruiker? Is er een mogelijkheid om plaatjes te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Spasmo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:21:
Heeft de equilibre versie Google OS met google maps?
Hier wordt het kort getoond in een Equilibre versie van de EV40. Het lijkt wel Android Automotive te zijn, maar ik zie de Maps niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Gisteren maar eens naar binnen gestapt bij m’n dealer om eens te vragen hoe het er momenteel voor staat met m’n nieuwe auto. Deze zou namelijk deze maand (oktober ‘22) geleverd worden, na verschillende wijzigingen mbt levering door te hebben gekregen in de afgelopen 8 maanden. Het was al duidelijk dat hij eind augustus geproduceerd was, en vervolgens kwam het verhaal van de commerciële blokkade (volgens m’n dealer had het met de laad mogelijkheid te maken, wat ik persoonlijk zeer in twijfel trek) maar deze is eraf sinds 6 oktober. Aangezien ik hier op het forum verschillende reacties lees van mensen die hun auto nu geleverd krijgen welke ook in augustus was geproduceerd, ben ik het toch nog maar eens na gaan vragen. Volgens de dealer was de auto nog niet eens in Nederland en gaat het nu november worden! Zijn er meer mensen met deze vervelende ervaringen? Want ik word er echt wel behoorlijk moe van inmiddels!! Natuurlijk is het voor de dealer ook overmacht in deze situatie, maar Renault zou zijn zaakjes wel wat beter op orde mogen hebben vind ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Eindelijk na 9,5 maand wachten is mijn auto (Iconic, full options, rouge flamme) gearriveerd bij de dealer. Volgende week vrijdag wordt hij afgeleverd en mag ik hem in ontvangst nemen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s057v9h8EY3r4wLxIDEnzJoLoIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HU1OrdtMJPyOT3N7Nxn3UtFF.png?f=fotoalbum_large

EclipseChaser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Vinceub1972 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:23:
Gisteren maar eens naar binnen gestapt bij m’n dealer om eens te vragen hoe het er momenteel voor staat met m’n nieuwe auto. Deze zou namelijk deze maand (oktober ‘22) geleverd worden, na verschillende wijzigingen mbt levering door te hebben gekregen in de afgelopen 8 maanden. Het was al duidelijk dat hij eind augustus geproduceerd was, en vervolgens kwam het verhaal van de commerciële blokkade (volgens m’n dealer had het met de laad mogelijkheid te maken, wat ik persoonlijk zeer in twijfel trek) maar deze is eraf sinds 6 oktober. Aangezien ik hier op het forum verschillende reacties lees van mensen die hun auto nu geleverd krijgen welke ook in augustus was geproduceerd, ben ik het toch nog maar eens na gaan vragen. Volgens de dealer was de auto nog niet eens in Nederland en gaat het nu november worden! Zijn er meer mensen met deze vervelende ervaringen? Want ik word er echt wel behoorlijk moe van inmiddels!! Natuurlijk is het voor de dealer ook overmacht in deze situatie, maar Renault zou zijn zaakjes wel wat beter op orde mogen hebben vind ik
Tot twee uur geleden was bij mij de situatie precies hetzelfde, ook ik kreeg dt verhaal van commerciele blokkade en dat ze verder niks wisten. Mijn auto is 24 augustus geproduceerd en nu 15 oktober gearriveerd bij de dealer. Onbegrijpelijk dat dat zo lang moet duren. In elk geval is hij er nu en kan ik er volgende week mee gaan rijden

EclipseChaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
Vinceub1972 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:23:
Gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat de auto binnen was gekomen.
Ik kon de afspraak van afhalen vanaf maandag 24 inplannen. Echter ga ik liever niet vanuit eindhiben naar Almere rijden om m op te halen.
Nu leveren ze m bij mij thuis op vrijdag 28 oktober.
Volgens de dealer uit de fabriek gerold eind september (28e volgens mij).

Na lang wachten en diverse malen uitstel eindelijk een harde datum van levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
corvankruchten schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:30:
Eindelijk, vanmiddag mij Megane opgehaald. Hele avond aan het configureren geweest. Je kunt wel makkelijk in de menu's verdwalen.

Lang gezocht naar de gebruikersprofielen, maar uiteindelijk op de meest logische plek gevonden.

Weet iemand of een manier is om de plaatjes die nu te kiezen voor een gebruikersprofiel te vervangen door een fotootje van de gebruiker? Is er een mogelijkheid om plaatjes te uploaden?
Ook erg benieuwd naar.
Nog tips welke instellingen ik als eerst dien te veranderen bij binnenkomst van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
EclipseChaser schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:24:
Eindelijk na 9,5 maand wachten is mijn auto (Iconic, full options, rouge flamme) gearriveerd bij de dealer. Volgende week vrijdag wordt hij afgeleverd en mag ik hem in ontvangst nemen.[Afbeelding]
Ik ook een iconic full options (muv warmtepomp) en ook 24 aug geproduceerd. Exact het zelfde verhaal als bij mij. Dus wie weet, misschien word ik vandaag ook nog wel gebeld 😉👍🏻🙏🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lytsepier
Ik heb het bericht gekregen dat mijn auto, welke begin mei is besteld, bij de dealer is gearriveerd... Eerst nog even 2 weken op vakantie, kunnen ze rustig de auto poetsen.. oOo
60kw Techno zonder WP..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schmoove
Gisteren de auto opgehaald. Over het algemeen kan ik zeggen dat het een hele mooie auto is, welke behoorlijk goed is afgewerkt. Ik kom uit een Mercedes E220d Coupe, dat was mijn referentie kader en ik was positief verrast door de kwaliteit van deze Renault.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eybZvlAyy7gGQ-EO-af5pj7pBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCG2jKSEj2AatGgVq5IN73Q1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAmSu-r7x89IYdo26fy1mt2wlAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlERJi2fCD4J8JfG9Lv4J1zH.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Er zijn toch wel wat dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Wat, soms kleine, dingen waarvan ik denk, als ze dat anders hadden gedaan was het een nog betere auto geweest:

1) Waarom is er geen panoramisch dak leverbaar? De auto is van binnen behoorlijk donker op deze manier. Het stoort me niet echt, maar als het kon had ik het er zeker als optie bij genomen.

2) Geen alarm... zelfs niet op de optielijst. Vreemd. Maar goed zolang mijn verzekering er niet om zeurt zal het me eigenlijk ook een zorg zijn.

3) Internet gaat via Orange... 2 gb aan 6 of 7 euro per maand. Come on... laat ons gewoon een willekeurige SIM-kaart erin pluggen. Voor 2 euro per maand heb ik bij mijn provider een SIM-kaart die de data deelt met mijn telefoon abonnement, wat 70gb per maand is. Twee keer raden welke provider dat is... juist Orange.
Nu is het dus aankloten met een hotspot, want ik ga Orange niet nog eens een maandelijks bedrag betalen voor een magere 2 gb.

4) Aan de passagierskant zit een, neem ik aan verplichte, brandblusser. Zo gemonteerd dat ze een gat moeten knippen in het tapijt. Beetje kansloos dit. Monteer het dan ergens anders waar dat niet nodig is.

5) Er zit een ding aan het stuur voor de radio. Daar zit op:
- Volume omhoog & omlaag
- Mute
- 2 knoppen om bron aan te passen (waarom 2...?)
- Een scrollwiel waarmee je door een nummer kan scrollen, ik denk 10sec per klik ofzoiets.
- Een "Mode" knop waar ik nog niet achter ben wat het doet... als het uberhaupt iets doet.
Maar hoe skip ik een nummer? Juist... dat gaat niet. Dus dat moet weer via het touchscreen, wat tijdens het rijden echt niet handig is. Maar misschien mis ik iets.

6) De stoelen zitten op zich prima. Alles electrisch, massage, you name it. Maar de hellingshoek van de zitting aanpassen, dat kan dan weer niet. Jammer.

Verder prima auto, ben er zeer blij mee.
Gaat me een hoop geld besparen ten opzichte van de Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-09 12:47
Het skippen van een nummer gaat bij mij d.m.v. het scrollwiel. Wellicht iets in je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Idd, dat’s bij mijn Clio ook zo. Ik vind dat een zeer handig ‘stickje’.
Het wieltje voor volgende of vorige werkt bij mij altijd prima in Spotify of YT Music.
Bij de testrit met de Megane leek dat ding toch identiek te werken.

Volume via de stick is ook heel handig, de andere knoppen gebruikte ik precies nog nooit.

Dat puntje 3 over Orange is idd compleet belachelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13-09 13:03
Ik ben aan het twijfelen tussen deze Megane, de Citroën ë-C4 en de nieuwe Kia e-Niro. Franse auto's heb ik vaak het gevoel dat ze het graag anders doen, omdat het kan en niet omdat het persé nodig is.

Voor de mensen die de nieuwe Megane al hebben: hoe bevalt ie? Mijn twijfel zit vooral in het volgende:

- de laadbak met de hoge rand
- de ruimte voor achterpassagiers (ik neem regelmatig wat mensen >1.85m mee)
- het zicht naar achteren

Voor de rest probeer ik 'm te proefrijden, maar de dealers in de buurt hebben 'm nog niet. Is dat normaal? Gezien ze al wel geleverd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 15-10-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
JanAd schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:46:
Idd, dat’s bij mijn Clio ook zo. Ik vind dat een zeer handig ‘stickje’.
Het wieltje voor volgende of vorige werkt bij mij altijd prima in Spotify of YT Music.
Bij de testrit met de Megane leek dat ding toch identiek te werken.

Volume via de stick is ook heel handig, de andere knoppen gebruikte ik precies nog nooit.

Dat puntje 3 over Orange is idd compleet belachelijk…
Ik heb ondertussen gemerkt dat dit inderdaad wel werkt in de volgende gevallen:
- Radio > scrollen switched tussen radio stations
- Bluetooth audio > scrollen werkt als next/previous track
- Youtube Music via Andriod Auto > scrollen werkt als next/previous track

Echter... in de native Youtube Music app werkt scrollen als scrollen door de timeline van een song.
Denk dat dit dus een bug is.
Had gehoopt met de "mode" knop te kunnen switchen tussen scrollen door de timeline en next/previous. Maar het doet helemaal niets voor zover ik kan zien.

Nu maar hopen dat dit ooit een keer opgelost wordt. Zal eens een bugreport indienen bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-09 12:47
Heeft een van de Megane-eigenaren inmiddels een dashcam aangeschaft? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Belecthor schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:14:

- de ruimte voor achterpassagiers (ik neem regelmatig wat mensen >1.85m mee)
- het zicht naar achteren

Voor de rest probeer ik 'm te proefrijden, maar de dealers in de buurt hebben 'm nog niet. Is dat normaal? Gezien ze al wel geleverd worden.
Passagiers langer dan 1.85 m. achterin meenemen gaat dan wel een dingetje worden.
Zicht naar achteren is een veel gehoorde opmerking, laten we zeggen dat het niet optimaal is maar op te lossen door de optie te kiezen 'achteruitkijk spiegel met camera'.
De hoofdsteun verwijderen van de middelste stoel zou ook wat moeten helpen.

Ik weet niet waar je woont maar hier in het westen van Noord Brabant heb ik op 20 minuten al een paar dealers waar ik terecht kan voor een proefrit.
Maak ik er 40 minuten van dan verdubbelt het zowat qua dealers met demo-wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13-09 13:03
Zjanzjak schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

Passagiers langer dan 1.85 m. achterin meenemen gaat dan wel een dingetje worden.
Zicht naar achteren is een veel gehoorde opmerking, laten we zeggen dat het niet optimaal is maar op te lossen door de optie te kiezen 'achteruitkijk spiegel met camera'.
De hoofdsteun verwijderen van de middelste stoel zou ook wat moeten helpen.

Ik weet niet waar je woont maar hier in het westen van Noord Brabant heb ik op 20 minuten al een paar dealers waar ik terecht kan voor een proefrit.
Maak ik er 40 minuten van dan verdubbelt het zowat qua dealers met demo-wagen.
Ah oke, ik ga even een proefritje doen en ga dan zelf ook even achterin zitten (1.90m). Ik vind de auto echt prachtig, maar het zijn wel dat soort zaken die de bruikbaarheid in de weg zitten, maar misschien valt het in het echt mee.

Wat is ie trouwens klein! Ik had verwacht dat ie een slagje groter dan de Captur en de ID3 zou zijn, maar hij is zelfs ietsje kleiner. Dat maakt 'm wel wat sportiever.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR5nxf8-gi8iGb7slblFG6is3VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQsqtwH2iwZNOa0C8rfZwfUo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Belecthor op 15-10-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Belecthor schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:30:
[...]
Ah oke, ik ga even een proefritje doen en ga dan zelf ook even achterin zitten (1.90m). Ik vind de auto echt prachtig, maar het zijn wel dat soort zaken die de bruikbaarheid in de weg zitten, maar misschien valt het in het echt mee.

Wat is ie trouwens klein! Ik had verwacht dat ie een slagje groter dan de Captur en de ID3 zou zijn, maar hij is zelfs ietsje kleiner. Dat maakt 'm wel wat sportiever.
Zijn ook zat tests op youtube te zien met wat langere mensen en je ziet ze vrijwel allemaal wat zeggen over de wat kleinere ruimte achterin.
Maar denk dat een proefrit je meer gaat vertellen dan al deze online info.

Voor mij met mijn 1.78 en als langste van het gezin is het allemaal geen probleem en kijk ik meer naar het 'mooie' van een wagen.
Uiteraard zijn er een paar praktische zaken een must maar hoe mooier de wagen hoe minder de praktische zaken van invloed zijn voor mij.

Ik vind deze wagen, in zijn prijsklasse, na de Fisker Ocean, echt de mooiste die er is.
Aangezien ik de Fisker Ocean een risico dingetje acht ga ik vol voor deze.
Maar, ieder zijn meug.

Ben benieuwd hoe de proefrit uiteindelijk voor je verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
Leveringsupdate van de leasemaatschappij, de verwachte leverdatum november 2022 wordt maart 2023. EV40 Techno besteld 1 maart 2022. Reden productie is vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMer99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 20:55
Ik heb de EV60 Optimum Charge Evolution begin april besteld en de leverdatum stond altijd op 24 oktober (na twee keer uitgesteld te zijn). Is uitgesteld naar 28 oktober vanwege vertraging van transport hoorde ik vorige week.

Fingers crossed dat hij er volgende week is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Leuk om te lezen dat er weer wat eigenaren bij zijn. Nou ja, het was ook wel leuk om een aardig tijdje in een zeldzame auto rond te rijden.

Wat betreft de afwegingen:
- als je lang bent is achterin zitten geen pretje
- de laadbak vind ik echt geen issue, is maar net wat je gewend bent. Een beetje SUV heeft een vergelijkbare tildrempel, alleen minder diep. Om je laadkabel uit het vakje te halen moet je wel even in de kofferbak duiken haha, maargoed ik vind het niet onoverkomelijk. De hoeveelheid liters vind ik overtuigender
- Zicht naar achter vind ik geen issue maar ik heb 2 van de 3 hoofdsteunen verwijderd. Even aan denken als je volwassenen gaat vervoeren. Als er mensen op de achterbank zitten zul je niks meer aan de achterruit hebben, maar ook dat heeft elke auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier zojuist ook het verlossende telefoontje van m'n dealer gehad: mag 'm volgende week vrijdag ophalen!
3-5-2022 besteld, 28-9-2022 geproduceerd, vandaag aangekomen bij hen. Trekhaak moet er nog op en dan moet 'ie er klaar voor zijn :).

Betreft een witte Techno 60 + Advanced Driving Assistance + Augmented Vision.

@BVice Nou, die zeldzaamheid blijft nog wel een tijdje lijkt me. Ik heb er nog maar één gespot in de randstad (Amsterdam/Utrecht), waar ik regelmatig op de weg of in de stad te vinden ben. Zelfs in Parijs afgelopen weekend letterlijk geen één gespot, wat me erg verbaasde eigenlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Majesty op 17-10-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Na een weekendje rijden (nu circa 300km): fijne auto. Zicht naar achteren is geen issue. Zicht rondom is minder dan dat ik gewend was, maar dat betekent dus opnieuw er aan wennen. De rijhulpsystemen zijn prima en een genot in gebruik, behalve dan de optie dat de auto in cruisecontrol zelf zijn snelheid aanpast aan de geldende max snelheid. Nu al enkele keren meegemaakt dat hij op snelweg opeens naar de 50km/u gaat omdat hij dat bord op de afrit had gezien. Ook fijn dat hij al begint met afremmen voor een rotonde (bij cruisecontrol aan). De regeneratie op max in de stad is een genot, je rijdt bijna one pedal.
Min-puntje voor ij: het in- en uitstappen. Is toch wel wat anders dan in een SUV die ik hiervoor had (toen ik nog werkte).

Oh ja: en de bekende foutmelding over de parkeerhulpsensoren heb ik nu ook al enkele malen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 14:03
Volg dit forum al een tijdje en verbaas me toch over de willekeur van vrijgeven door Reanault. Mijn techno is 13 september al geproduceerd maar hij staat nog steeds ergens op een terrein terwijl hierboven auto's van recentere productiedatum al afgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
corvankruchten schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:26:
Na een weekendje rijden (nu circa 300km): fijne auto. Zicht naar achteren is geen issue. Zicht rondom is minder dan dat ik gewend was, maar dat betekent dus opnieuw er aan wennen. De rijhulpsystemen zijn prima en een genot in gebruik, behalve dan de optie dat de auto in cruisecontrol zelf zijn snelheid aanpast aan de geldende max snelheid. Nu al enkele keren meegemaakt dat hij op snelweg opeens naar de 50km/u gaat omdat hij dat bord op de afrit had gezien. Ook fijn dat hij al begint met afremmen voor een rotonde (bij cruisecontrol aan). De regeneratie op max in de stad is een genot, je rijdt bijna one pedal.
Min-puntje voor ij: het in- en uitstappen. Is toch wel wat anders dan in een SUV die ik hiervoor had (toen ik nog werkte).

Oh ja: en de bekende foutmelding over de parkeerhulpsensoren heb ik nu ook al enkele malen gehad.
dat automatisch aanpassen van de snelheid kun je (en zou ik persoonlijk ook) gewoon permanent uitzetten in het menu. Ik vind het gevaarlijk, de Nederlandse snelwegen zijn nog niet ingericht op dit soort opties (te veel borden)

Over de parkeersensoren: daar zul je een update voor krijgen. Als je niet kunt wachten kun je hem ook ophalen bij de dealer. Ik kreeg hem 1,5 week terug automatisch OverTheAir

[ Voor 7% gewijzigd door BVice op 17-10-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
dat automatisch aanpassen van de snelheid kun je (en zou ik persoonlijk ook) gewoon permanent uitzetten in het menu. Ik vind het gevaarlijk, de Nederlandse snelwegen zijn nog niet ingericht op dit soort opties (te veel borden)

Klopt, ik vind de optie dat je de borden handmatig overneemt handiger en veiliger

Over de parkeersensoren: daar zul je een update voor krijgen. Als je niet kunt wachten kun je hem ook ophalen bij de dealer. Ik kreeg hem 1,5 week terug automatisch OverTheAir
[/quote]

Dank voor de tip, ik zal er naar vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Vraagje aan de gelukkige die hun auto al op hebben mogen halen:
Hoe lang duurde het volgens de dealer om de auto gereed te maken, en hoe lang duurde dit daadwerkelijk? Mijn dealer beweert dat als hij binnen is dat ze 2(!) weken nodig hebben om de auto aflever klaar te krijgen. Dit lijkt mij erg lang. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Dat kan ook afhankelijk zijn van de planning met andere nieuwe auto’s. Uiteraard ook de agenda’s van de sales heren en dames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Baaz schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:45:
Vraagje aan de gelukkige die hun auto al op hebben mogen halen:
Hoe lang duurde het volgens de dealer om de auto gereed te maken, en hoe lang duurde dit daadwerkelijk? Mijn dealer beweert dat als hij binnen is dat ze 2(!) weken nodig hebben om de auto aflever klaar te krijgen. Dit lijkt mij erg lang. Bedankt!
Vind ik nog snel.
Moet je voor de gein bij een beetje dealer een afspraak maken in de garage.
Laatst duurde dat bij mij zowat 2 maanden.
Denk dat het dan lastig inplannen is als er geen peil op te trekken is qua toevoer van de nieuwe wagens.
Personeel van de werkplaats kan volgens mij ook niet ineens alles uit handen laten vallen neem ik aan.
AnthonyR schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:06:
Dat kan ook afhankelijk zijn van de planning met andere nieuwe auto’s. Uiteraard ook de agenda’s van de sales heren en dames.
Salesdames en -heren hoeven toch alleen maar een doek over de nieuwe auto heen te doen?
Sleutel afgeven en klaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Andres schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:46:
Volg dit forum al een tijdje en verbaas me toch over de willekeur van vrijgeven door Reanault. Mijn techno is 13 september al geproduceerd maar hij staat nog steeds ergens op een terrein terwijl hierboven auto's van recentere productiedatum al afgeleverd worden.
De mijne is 24 aug al geproduceerd (Iconic full options) en is ook nog niets duidelijk, terwijl ik hier reacties lees van mensen met een auto van dezelfde productie datum welke al geleverd zijn??? Werkelijk geen touw aan vast te knopen!!’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:35:
Salesdames en -heren hoeven toch alleen maar een doek over de nieuwe auto heen te doen?
Als je kijkt naar hoeveel Captur's er verkocht (en geleverd/gekentekend) worden, in combinatie met personeels tekort, denk ik dat Renault dealers nogal druk zullen zijn en inderdaad wat weken nodig hebben om een aflevering in te plannen. Want er komt wel wat meer bij kijken dan een doekje er overheen ;)

@Vinceub1972 ik denk dat je echt een dezer dagen bericht zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
BVice schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Als je kijkt naar hoeveel Captur's er verkocht (en geleverd/gekentekend) worden, in combinatie met personeels tekort, denk ik dat Renault dealers nogal druk zullen zijn en inderdaad wat weken nodig hebben om een aflevering in te plannen. Want er komt wel wat meer bij kijken dan een doekje er overheen ;)

@Vinceub1972 ik denk dat je echt een dezer dagen bericht zult krijgen.
Ik hoop het zo hè, want je gaat toch balen van alle wijzigingen 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
BVice schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:56:
[...]
Want er komt wel wat meer bij kijken dan een doekje er overheen ;)
Maar wat dan precies? Ik las ergens een vloeistoffen controle, het systeem op taal instellen en een poetsbeurt. Dit kan toch geen 2 weken duren? Ik hoor graag wat al die werkzaamheden zijn van de dealer bij een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:35:

Bij de oplevering van m'n huidige Renault heb ik daar zeker een uur info en uitleg over de wagen gekregen. Zeer aangenaam, maar wel wat overbodig.
Ik gok als ze alles over de Megane ook zo grondig willen uitleggen dat je daar minstens 2 uur voor kan uittrekken 8)7

Hoe verliep de oplevering bij de nieuwe eigenaars hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beedjee
  • Laatst online: 24-11-2022
Mijn dealer doet er een week over. De auto wordt daar komende donderdag 20 oktober geleverd. Ergens volgende week kan ik dan de auto komen ophalen. Een week lijkt mij ook wel redelijk, maar twee weken of langer is naar mijn mening ook behoorlijk overdreven. Wellicht ook te maken met een personeelstekort, zoals bijna overal de oorzaak is van lange levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
Vinceub1972 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:35:
[...]

Ik hoop het zo hè, want je gaat toch balen van alle wijzigingen 🙏🏼
Gaat voor jou inderdaad ook niet lang meer duren. Onze auto’s zijn dezelfde dag geproduceerd. Ik kreeg vanochtend mail dat de auto binnen is, afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag de 28ste voor aflevering. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Baaz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Maar wat dan precies? Ik las ergens een vloeistoffen controle, het systeem op taal instellen en een poetsbeurt. Dit kan toch geen 2 weken duren? Ik hoor graag wat al die werkzaamheden zijn van de dealer bij een nieuwe auto.
dealers hebben vooral geen zicht op wanneer een auto binnen komt. Dus ineens staat er een trailer met een zooitje wagens op de stoep. Die moet je dan gaan inplannen. Dat doe je niet even tussendoor. De werkplaats zit in principe ook al volgepland voor een week, ongetwijfeld wel met enige marge. Maar als tante jopie ook ineens op de stoep staat omdat haar twingo en gek geluid maakt of een Megane rijder (zoals ik) die constateert dat er schroeven missen op een paneel, dan wordt dat ook allemaal even tussendoor opgelost. Dus afleveringen plan je lekker op termijn, want minder belangrijk dan tante jopie. De marge zit op after-sales, en die auto is al verkocht dus boeiend dat jij boos bent omdat je een weekje later geholpen wordt ;) (dat laatste is mijn persoonlijke interpretatie O-) )
Pagina: 1 ... 15 ... 98 Laatste