Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 14 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
Zie dat er al een paar demo-/showmodellen nu in de verkoop gaan, bij 1 is de leverdatum november dit jaar.
Bij de andere, gevonden via gaspedaal overigens, geen leverdatum vermelding maar wel dat ze te koop zijn.
Is toch vrij rap, 4 maanden (mocht november de leverdatum zijn) na de 'officiële' release.
Ze kosten wel flink meer dan de catalogusprijs, maar goed, onderhandelen is ook een vak.

Voor zover ik kan overzien komen ze niet in aanmerking voor subsidie (dus wachten tot januari heeft geen zin).
Maar maakt dat je niet uit en wil je er snel 1 hebben, sla je slag!
Wie weet zit er eentje van je gading bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:09
De meeste dealers krijgen een lichting nieuwe showroomvoorraad in november/december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
Iemand al bezig geweest voor wintervelgen en banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:03
PatrickN68 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:59:
Iemand al bezig geweest voor wintervelgen en banden?
De standaard velgen zijn niet winterbestendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
LaTiNo156 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:05:
[...]

De standaard velgen zijn niet winterbestendig?
Ik neem aan van wel ;-), maar ik wil ws een aparte wielenset met winterbanden aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:49

JanAd

Wind’s howling

PatrickN68 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:08:
[...]

Ik neem aan van wel ;-), maar ik wil ws een aparte wielenset met winterbanden aanschaffen
Ik heb die vraag gesteld bij de aankoop, maar ze konden daar toen niet op antwoorden.
Dus ik zou dit ook graag weten.

Ik heb altijd 2 setjes velgen gehad voor zomer en winterbanden.

Edit: @BVice Ik was idd ook van plan om te vragen naar 18" exemplaren voor de winterbanden ipv 2x 20" setjes.

[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 19-09-2022 15:17 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
JanAd schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:47:
[...]

Ik heb die vraag gesteld bij de aankoop, maar ze konden daar toen niet op antwoorden.
Dus ik zou dit ook graag weten.

Ik heb altijd 2 setjes velgen gehad voor zomer en winterbanden.
Velgen die transparante lak erop hebben (zie je vaak de laatste paar jaar) zijn kwetsbaar. Zodra je daar een beschadiging op hebt komt daar vocht onder en krijg je van die vlekken en blaren onder de lak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRVmwpYGmc7bj88rcoS_IA-isjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq09xvLsBtvfV2UNeME6mjwk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door LaTiNo156 op 19-09-2022 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 09:58
Heeft iemand echt aan de dealer gevraagd of de velgen winterbestendig zijn? :?

Natuurlijk zijn de velgen winterbestendig. Beschadigingen kunnen altijd gebeuren. Het is niet zo dat een zomervelg (die bestaan niet???) gevoeliger is voor schade.

De reden voor een losse set:
- het voorkomen van (mogelijke) beschadigingen bij het wisselen van een band op een velg
- om niet afhankelijk te zijn van een garage voor de wissel (zelf opslaan, zelf wisselen)
- niet vast zitten aan de (enorme) bandenmaat en bijbehorende prijzen voor 8 stuks banden. Winterbanden in de maat die op de megane zit zijn erg duur. 4 losse winterbanden in 20" kunnen zomaar duurder zijn dan een los setje velgen + winterbanden in een kleinere maat. En je rijdt er relatief kort mee, in een periode dat de auto toch wat viezer is...dus dan maar een minder charmant setje.

[ Voor 62% gewijzigd door BVice op 19-09-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentlemanLoser
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-01 22:34
Eind April een techno v60 besteld met leverdatum eind September, en twee weken geleden al mogen ophalen. Tot nu toe super. Enige minpuntje is denk ik het zicht naar achter. Deze is wel minimaal zelfs als je het hoofdsteun weghaald. Mij is verteld dat het all season banden zijn. Maar dan toch beter om een losse set te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-01 09:21
Hi all!

De megane begin april besteld. Vandaag maar eens gaan bellen voor een leveringsupdate(stond tot nu toe op 15 november). Aan de telefoon werd aangegeven dat deze eigenlijk morgen aan zou komen in NL maar dat er bij staat vertraagd en dat ze dan zelf ook niet weten wanneer die wel binnen komt. Wel gaven ze aan dat de auto waarschijnlijk wel eerder dan de 15 november geleverd gaat worden.

Iemand ervaring met de melding dat verscheping naar NL is vertraagd en wat waren de gevolgen hiervan in tijd? En meer mensen waarvan de auto eigenlijk morgen aan zou komen maar dus vertraagd is, en zo ja heb je al meer info hierover ontvangen?

Gaat om zakelijke lease.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
BVice schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:11:
Heeft iemand echt aan de dealer gevraagd of de velgen winterbestendig zijn? :?

Natuurlijk zijn de velgen winterbestendig. Beschadigingen kunnen altijd gebeuren. Het is niet zo dat een zomervelg (die bestaan niet???) gevoeliger is voor schade.
Dat is dus wel degelijk zo, toen ik vier jaar terug op zoek ging naar aftermarket velgen voor mijn V40 wezen de velgenboeren er zelf al op. Sommige velgen zijn kwetsbaarder dan anderen.
Wat ik hierboven schreef, alu velgen met alleen blanke lak er overheen zijn bij ene kleine beschading gevoeliger voor vocht.
Waar je bij een gewone gespoten velg een kras hebt en houdt heb je bij dat soort velgen meer kans op "vochtvlekken" zoals op die foto erboven.
Dit soort velgen werden dan ook door die leveranciers afgeraden om in de winter gebruikt te worden.

Maar goed, het is een risicootje dat je zelf moet overwegen. En de andere voordelen die je noemde zijn wel helemaal waar.

Ik heb er zelf nu voor gekozen om de all season banden erbij te nemen. Die kostten 500 euro extra.

[ Voor 4% gewijzigd door LaTiNo156 op 19-09-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

LaTiNo156 schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:07:
[...]

Velgen die transparante lak erop hebben (zie je vaak de laatste paar jaar) zijn kwetsbaar. Zodra je daar een beschadiging op hebt komt daar vocht onder en krijg je van die vlekken en blaren onder de lak.

[Afbeelding]
Mijn huidige Alu velgen van Renault zijn na 2 jaar nog zo goed als nieuw. (ik wissel in de wintermaanden wel naar de originele stalen velgen van de Clio)
Dus ik heb wel vertrouwen in de kwaliteit van de Renault velgen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 19-09-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AnthonyR schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:55:
De meeste dealers krijgen een lichting nieuwe showroomvoorraad in november/december.
Aha, dat verklaart de boel dan, dank voor de info.

En dat de verkoop dan wel goed (of aardig?) verloopt.
Gemiddeld een goede 3 per dag worden er nu op kenteken gezet zie ik op rdw.
Voor sommige dealers dus een signaal dat ze besluiten om de showmodellen al in de verkoop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Pringo schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:48:
Hi all!

De megane begin april besteld. Vandaag maar eens gaan bellen voor een leveringsupdate(stond tot nu toe op 15 november). Aan de telefoon werd aangegeven dat deze eigenlijk morgen aan zou komen in NL maar dat er bij staat vertraagd en dat ze dan zelf ook niet weten wanneer die wel binnen komt. Wel gaven ze aan dat de auto waarschijnlijk wel eerder dan de 15 november geleverd gaat worden.

Iemand ervaring met de melding dat verscheping naar NL is vertraagd en wat waren de gevolgen hiervan in tijd? En meer mensen waarvan de auto eigenlijk morgen aan zou komen maar dus vertraagd is, en zo ja heb je al meer info hierover ontvangen?

Gaat om zakelijke lease.

Alvast bedankt!
Lees even de berichten hiervoor. Bijna iedereen loopt er tegenaan dat z’n auto geproduceerd is maar daarna nog zeer lang ergens op een depot staat. Ik zou uitgaan van levering 1 a 2 maanden na de productiedatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
GentlemanLoser schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:22:
Eind April een techno v60 besteld met leverdatum eind September, en twee weken geleden al mogen ophalen. Tot nu toe super. Enige minpuntje is denk ik het zicht naar achter. Deze is wel minimaal zelfs als je het hoofdsteun weghaald. Mij is verteld dat het all season banden zijn. Maar dan toch beter om een losse set te kopen?
Op de band staat of het een all season is of niet. Als het een echte all season is moet er M+S op staan (sneeuwvlok). Als ze aan je zijn verkocht als zijnde all season, maar blijkt dat ze dit niet zijn, zou ik even terug gaan. Heb je all season banden besteld bij de auto of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
LaTiNo156 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:53:
[...]

Dat is dus wel degelijk zo, toen ik vier jaar terug op zoek ging naar aftermarket velgen voor mijn V40 wezen de velgenboeren er zelf al op. Sommige velgen zijn kwetsbaarder dan anderen.
Wat ik hierboven schreef, alu velgen met alleen blanke lak er overheen zijn bij ene kleine beschading gevoeliger voor vocht.
Waar je bij een gewone gespoten velg een kras hebt en houdt heb je bij dat soort velgen meer kans op "vochtvlekken" zoals op die foto erboven.
Dat een velgenboer je graag een extra set verkoopt verbaast mij niet ;)
Ik zie je foto niet, maar gepolijste velgen met een blanke laklaag kunnen inderdaad wel van binnenuit oxideren, en zullen daarmee gevoeliger zijn voor pekel. Maar meestal zijn gepolijste velgen meer de after-market velgen.
De velgen op de Megane zijn in ieder geval niet gepolijst alu maar gewoon gespoten voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
BVice schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:28:
[...]

Dat een velgenboer je graag een extra set verkoopt verbaast mij niet ;)
Ik zie je foto niet, maar gepolijste velgen met een blanke laklaag kunnen inderdaad wel van binnenuit oxideren, en zullen daarmee gevoeliger zijn voor pekel. Maar meestal zijn gepolijste velgen meer de after-market velgen.
De velgen op de Megane zijn in ieder geval niet gepolijst alu maar gewoon gespoten voor zover ik kan zien.
Good to hear!
Ik was overigens toen juist op zoek naar velgen die ik het gehele jaar door kon gebruiken 😊

• GentlemanLoser
  • Laatst online: 06-01 22:34
BVice schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:19:
[...]

Op de band staat of het een all season is of niet. Als het een echte all season is moet er M+S op staan (sneeuwvlok). Als ze aan je zijn verkocht als zijnde all season, maar blijkt dat ze dit niet zijn, zou ik even terug gaan. Heb je all season banden besteld bij de auto of niet?
Dank! Deze staan er idd op. Ik heb geen losse banden besteld dus ik ga er van uit dat dit standaard is? Of wellicht heb ik een hele aardige dealer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-01-2024
Februari besteld nu paar dagen binnen.
Buitengewoon fijne auto. Mooi afgewerkt met mooie details, kan niks ander zeggen.
Verder rijdt ie gewoon heerlijk.
Combi met Apple CarPlay werkt ook perfect. Enige voor mij niet intuïtieve was het switchen tussen gebruikers profielen (Helemaal bovenin in midden). Als je met 'meerdere' eigenaren op pad is het dan nog enigszins ingewikkeld /niet intuïtief hoe te switchen tussen welke telefoon apple CarPlay gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
wat is de meerwaarde van Carplay nog bovenop de functionaliteiten die het scherm al biedt? Ik gebruike in vorige auto's ook altijd Carplay maar zie nu de meerwaarde er niet meer van...hooguit om wat makkelijker in een Teams meeting in te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:46
BVice schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:27:
wat is de meerwaarde van Carplay nog bovenop de functionaliteiten die het scherm al biedt? Ik gebruike in vorige auto's ook altijd Carplay maar zie nu de meerwaarde er niet meer van...hooguit om wat makkelijker in een Teams meeting in te bellen
Even los van het feit dat Carplay er standaard op zit, zijn er verschillende voordelen. Mijn agenda is gekoppeld aan een Apple account, niet Google. Hierdoor ziet Google Automotive, het auto OS, niet mijn agenda en carplay wel. Daarnaast is Waze nog niet beschikbaar op GA, wel Carplay, net als verschillende andere apps.

Tevens heeft GA via Spotify, voor zover ik weet, geen ondersteuning voor offline playlists. Wil je dus niet door je databundel heen branden, moet je je iPhone via Carplay verbinden (of Bluetooth...) om die offline lijsten af te kunnen spelen. Je hebt dan wel beheer van Spotify alsnog via je scherm.

Zijn de voordelen of verschillen van Carplay baanbrekend? Nee, absoluut niet. Toch zijn ze er en voor de een spelen ze een grotere rol dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zijn die Abo's bij Orange trouwens veranderd? Nu kan ik precies enkel nog kiezen voor 2GB/maand tegen €6,99?

Vroeger had je toch veel meer keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Sjeefr schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:02:
[...]

Even los van het feit dat Carplay er standaard op zit, zijn er verschillende voordelen. Mijn agenda is gekoppeld aan een Apple account, niet Google. Hierdoor ziet Google Automotive, het auto OS, niet mijn agenda en carplay wel. Daarnaast is Waze nog niet beschikbaar op GA, wel Carplay, net als verschillende andere apps.

Tevens heeft GA via Spotify, voor zover ik weet, geen ondersteuning voor offline playlists. Wil je dus niet door je databundel heen branden, moet je je iPhone via Carplay verbinden (of Bluetooth...) om die offline lijsten af te kunnen spelen. Je hebt dan wel beheer van Spotify alsnog via je scherm.

Zijn de voordelen of verschillen van Carplay baanbrekend? Nee, absoluut niet. Toch zijn ze er en voor de een spelen ze een grotere rol dan een ander.
klopt allemaal ja. Werkt de stuurwiel bediening ook als je spotify via carplay afspeelt (dus volgende nummer kiezen).
Agenda functie gebruik ik niet in de auto...
Waze is enigszins een gemis maar vanuit Waze kun je geen laadstops plannen. Betwijfel of dat wel gaat kunnen als Waze wel in de automotive Playstore zou zitten. Maar het is dus inderdaad persoonlijk.
Ik merkte dat Spotify vanuit AAOS niet lekker werkte als ik carplay verbonden had en de spotify app stond ook 'open' op die iphone...

[ Voor 6% gewijzigd door BVice op 26-09-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
JanAd schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:10:
Zijn die Abo's bij Orange trouwens veranderd? Nu kan ik precies enkel nog kiezen voor 2GB/maand tegen €6,99?

ik zie het (wel een euro minder, 2GB/maand voor 5,99 per maand, of eenmalig 2GB voor 6.99, geldig voor 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-08 09:46
JanAd schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:10:

Wel een stukje minder gunstig. Volgens mij was het mogelijk ook een paar GB te kopen met een looptijd van 6 maanden. Nu kun je alleen maar een abonnnementafsluiten of 2GB voor 1 maand. Niet echt netjes...

Ik gebruik de helft van de tijd Spotify in de auto en ben na 2 maanden pas 500 mb armer. Daar ga ik dan geen maandelijks abonnement van 6 euro voor afsluiten. Dus als die eerst 3GB voor 6 maanden op is, denk ik dat ik maar ga roamen met mijn telefoon ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik heb er in 1,5 maand 2GB doorheen zitten. Zit wel regelmatig in de auto (bijna 7000km al in die tijd dus 1000 per week...en luister wel vaak spotify)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BVice schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:26:
ik heb er in 1,5 maand 2GB doorheen zitten. Zit wel regelmatig in de auto (bijna 7000km al in die tijd dus 1000 per week...en luister wel vaak spotify)
Is je mening tov de auto nog veranderd na dit (vele) gebruik? Kleine dingetjes die je tegenvallen of juist positief zijn? Ben ik wel benieuwd naar :).

Hoorde van m'n dealer dat de mijne de 28e gebouwd zou gaan worden en volgens hem zijn er *echt geen* leveringsproblemen wat betreft gebrek aan vrachtwagenchauffeurs etc., hij verwacht 'm half oktober (na installeren trekhaak etc.) uit te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik hou ook een review (de enige van de Megane op dit moment) bij op Autoweek.nl waar alle plussen en minnen staan.
Positief: verbruik/range, looks, rijcomfort, gebruik van adaptive cruise en lane assist werkt super (Drive Assist pakket), multimedia/Open R link werkt ook heel mooi.
negatief: rammeltjes/kraakjes, erg luidruchtige warmtepomp, die vervelende keycard (kan er niet aan wennen) en toch wel wat bugs (foutmelding op de parkeersensoren, sommige knoppen werken tijdens een ritje ineens niet, volgende rit weer wel, dat gebibber van die pedalen is wel wat irritant etc). Maar ik verwacht deze maand een update waar in ieder geval die parkeersensor melding in verholpen moet zijn.

Heeft jouw dealer al meer Megane's afgeleverd? Ik vind het namelijk nogal positief dat hij vanaf productie binnen enkele weken denkt af te kunnen leveren. Zoals je leest op dit forum is dat nog nooit gebeurd. Tussen productie en levering zit sowieso wel een maand, maar gemiddeld 1,5 a 2 maanden. En dat ligt niet aan de dealer of aan chauffeurs, maar aan de blokkades van de chassis nummers vanwege checks en updates na productie. Maar misschien doen ze dat nu niet meer, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BVice schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:53:
ik hou ook een review (de enige van de Megane op dit moment) bij op Autoweek.nl waar alle plussen en minnen staan.
Positief: verbruik/range, looks, rijcomfort, gebruik van adaptive cruise en lane assist werkt super (Drive Assist pakket), multimedia/Open R link werkt ook heel mooi.
negatief: rammeltjes/kraakjes, erg luidruchtige warmtepomp, die vervelende keycard (kan er niet aan wennen) en toch wel wat bugs (foutmelding op de parkeersensoren, sommige knoppen werken tijdens een ritje ineens niet, volgende rit weer wel, dat gebibber van die pedalen is wel wat irritant etc). Maar ik verwacht deze maand een update waar in ieder geval die parkeersensor melding in verholpen moet zijn.

Heeft jouw dealer al meer Megane's afgeleverd? Ik vind het namelijk nogal positief dat hij vanaf productie binnen enkele weken denkt af te kunnen leveren. Zoals je leest op dit forum is dat nog nooit gebeurd. Tussen productie en levering zit sowieso wel een maand, maar gemiddeld 1,5 a 2 maanden. En dat ligt niet aan de dealer of aan chauffeurs, maar aan de blokkades van de chassis nummers vanwege checks en updates na productie. Maar misschien doen ze dat nu niet meer, geen idee.
Erg leuk om te lezen, je review op Autoweek! Hopelijk zal het pedaal gebibber bij nieuwe Méganes al opgelost zijn en bij bestaande snel opgelost worden.
Software problemen vind ik geen enorm issue, die kunnen (gemakkelijk) opgelost worden.

Ja, dealer gaf aan al meerdere Méganes uitgeleverd te hebben. Zag er ook al één staan in mijn wijk van dezelfde dealer (Amsterdam West). Betreft Renault Nieuwendijk West. Bestel datum was 10-5-2022 overigens, een witte Techno + Drive Assist en Augmented Vision. Vind het geen probleem als 'ie later zou komen, maar eerder is altijd leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hierbij de link naar de review van @BVice d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Majesty schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:36:
[...]

Is je mening tov de auto nog veranderd na dit (vele) gebruik? Kleine dingetjes die je tegenvallen of juist positief zijn? Ben ik wel benieuwd naar :).

Hoorde van m'n dealer dat de mijne de 28e gebouwd zou gaan worden en volgens hem zijn er *echt geen* leveringsproblemen wat betreft gebrek aan vrachtwagenchauffeurs etc., hij verwacht 'm half oktober (na installeren trekhaak etc.) uit te kunnen leveren.
Volgens bochane is de mijne ook de 28e aan de beurt. Zal wel een batch weer richting NL gaan. Half oktober verwachting dat ie geleverd wordt. Evt de 29e kijken of het VIN nummer herkend wordt in de app 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Hoi allen, ik als Volvo xc40 P8 rijder was wel benieuwd hoe jullie AAOS ervaren op de Megane. Benieuwd naar de ervaringen!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-07 20:34
Ik zag gisteren een vergelijking tussen de Megane Electric en de Citroën ëC4 bij de ANWB. Op zich een grappig filmpje met de nodige meligheid overigens….
YouTube: Citroën ë-C4 vs. Renault Mégane E-TECH Electric |
Daar worden wat kritische kanttekeningen gemaakt o.a. bij de diep in de schermen verborgen aanpassing van de automatische snelheid bij verkeersborden. Dit zou bij elke start opnieuw moeten worden uitgezet als je daar geen gebruik van wil maken. Verder zou het comfort te wensen overlaten bij lage snelheid.
Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
IJzebrand schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:10:
Ik zag gisteren een vergelijking tussen de Megane Electric en de Citroën ëC4 bij de ANWB. Op zich een grappig filmpje met de nodige meligheid overigens….
Daar worden wat kritische kanttekeningen gemaakt o.a. bij de diep in de schermen verborgen aanpassing van de automatische snelheid bij verkeersborden. Dit zou bij elke start opnieuw moeten worden uitgezet als je daar geen gebruik van wil maken. Verder zou het comfort te wensen overlaten bij lage snelheid.
Tijdens mijn proefrit totaal geen last van gehad. En de bordenherkenning stond standaard uit - je moet dacht ik specifiek op de knop op het stuur drukken die daar speciaal voor weggelegd is om het aan te doen. In de menu's is dan precies in te stellen waar hij naar kijkt (volgens mij borden en/of navigatie voor rotondes en bochten of zo)

Daar was ik ook eerst bang voor maar ik had gewoon een vrij kale rijervaring bij het starten. Misschien dat je regen steeds weer reset naar lvl 1 maar hopelijk veranderen ze dat of implementeren ze een optie dmv een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Valentinoa88 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:08:
[...]

Volgens bochane is de mijne ook de 28e aan de beurt. Zal wel een batch weer richting NL gaan. Half oktober verwachting dat ie geleverd wordt. Evt de 29e kijken of het VIN nummer herkend wordt in de app 😇
Nice! Ja, was precies mijn plan ook :D.
Zag deze ook, heb 'm halverwege afgezet, kon 't niet meer aanzien die twee. Maar eerste keer dat ik wat hoor over verminderde comfort op lage snelheden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Majesty schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:57:
[...]

[...]

Zag deze ook, heb 'm halverwege afgezet, kon 't niet meer aanzien die twee. Maar eerste keer dat ik wat hoor over verminderde comfort op lage snelheden eigenlijk.
Same here ;)

Ik heb bij de proefrit enkel op secundaire wegen en in dorpskernen gereden omdat ik bijna nooit de snelweg op moet. Dus ik heb amper boven de 70 gereden en totaal niks oncomfortabel gemerkt.

Ik heb wel altijd wagens gehad met 17" of 18" velgen, mss dat dat een verschil maakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BVice
Heb het ook al onder het filmpje gezet: dit klopt gewoon niet, en ik vind het kwalijk dat ze het meenemen in het eindoordeel. Een rectificatie zou op z'n plaats zijn.
De herkenning van de borden staat altijd aan (ik weet eigenlijk niet of je de herkenning uit kan zetten, nog niet naar gekeken). Dus je ziet op je schermpje wat volgens de auto de maximale snelheid is (combi van afgelezen borden en online kaartinfo). Maar het vanzelf reageren op die snelheid kun je prima permanent uitzetten. Dat staat ook niet weer aan na een herstart. Als je het uit hebt staan, kun je makkelijk met de knop op het stuur alsnog de afgelezen snelheid in je cruise control zetten. Maar dat hoeft niet.
Ook het aanpassen van de snelheid aan de hand van het wegprofiel (scherpe bocht/rotonde) kun je permanent uitzetten. En dit zit ook niet diep in het menu maar super duidelijk onder de tegel 'hulpsystemen' en dan snelheidsmanagement. De weergave van wat het systeem doet vind ik erg duidelijk en visueel uitgelegd, het is echt wel duidelijk wat elk knopje doet.

Ook dat de automatische ruitenwisser diep in een menu uit zou moeten is onzin. Gewoon de stengel een klikje omhoog zetten, dan is hij van 'automatisch' af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Daar aan toevoegend: er zijn 2 (of 3) functies die bij elke start opnieuw ingesteld moeten worden (als je wil):
  • de adaptive cruise control wordt volledig uitgeschakeld. Dus je moet het systeem weer aan zetten na een start, en daarna kun je een snelheid vastleggen. In andere auto's was ik gewend dat het systeem altijd aan kon blijven staan en je alleen een snelheid hoeft vast te leggen.
  • de ingestelde afstand tot de voorganger van de ACC wordt dan standaard op het één na verste niveau gezet. Waarschijnlijk wil je dit in de praktijk op een iets kortere afstand instellen
  • de mate van regeneratief remmen wordt na elke herstart weer op 3/4 gezet. MAAR dit is sowieso dynamisch, het is de bedoeling dat je met de flippers werkt. Dus je gaat die stand sowieso wel veranderen op je rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik kreeg het bericht van de dealer dat onze auto gereed is, maar dat ze wachten op vervoer naar de dealer! Ik kan in de app zien dat de auto ruim een maand geleden al geproduceerd was, dus hoe lang kan het dan nog duren alvorens hij bij de dealer is? Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Lees even de berichten terug daar zie je de ervaringen van iedereen in deze situatie (en het probleem is niet het vervoer maar de goedkeuring vanuit Renault dat hij überhaupt vervoerd mag gaan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Precies zoals hierboven aangegeven wordt. Had afgelopen maandag weer gebeld met Renault, maar de kwaliteitscontrole was voor mijn wagen verlengd tot a.s donderdag. Vrijdag weer even nabellen of de wagen nu eindelijk zijn goedkeuring krijgt om met transport mee te mogen. Vind het alsnog belachelijk lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-08 15:53
Vinceub1972 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:01:
Ik kreeg het bericht van de dealer dat onze auto gereed is, maar dat ze wachten op vervoer naar de dealer! Ik kan in de app zien dat de auto ruim een maand geleden al geproduceerd was, dus hoe lang kan het dan nog duren alvorens hij bij de dealer is? Iemand enig idee??
Hoe kan je via de app zien dat de auto geproduceerd is dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentinoa88
Majesty schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:57:
[...]

Nice! Ja, was precies mijn plan ook :D.

[...]

Hij pakt m sinds vandaag al. Even afwachten hoe vlotjes de levering gaat verlopen.

• Vinceub1972
Baaz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:29:
[...]

Hoe kan je via de app zien dat de auto geproduceerd is dan?
VIN in app invoeren En als je auto dan zichtbaar wordt plus de technische gegevens is hij geproduceerd. Bij een rode balk boven in het scherm is hij nog niet geproduceerd

• Baaz
Vinceub1972 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:22:
[...]

VIN in app invoeren En als je auto dan zichtbaar wordt plus de technische gegevens is hij geproduceerd. Bij een rode balk boven in het scherm is hij nog niet geproduceerd
Ah, ja dat kan ik inderdaad zien. Ik dacht alleen dat je bedoelde dat je dan kan zien wanneer hij echt geproduceerd is, dus een datum. Dat is helaas niet het geval.

Wel kan ik dit bericht zien, betekend dit dan ook dat hij 23/08/2022 is geproduceerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16MobdBzCS7iMY2RAZ6ReZyFzUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp3hilmiFwOO84EmiIvohucn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Baaz op 28-09-2022 08:08 ]

• Vinceub1972
Baaz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:03:
[...]

Ah, ja dat kan ik inderdaad zien. Ik dacht alleen dat je bedoelde dat je dan kan zien wanneer hij echt geproduceerd is, dus een datum. Dat is helaas niet het geval.

Wel kan ik dit bericht zien, betekend dit dan ook dat hij 23/08/2022 is geproduceerd?
[Afbeelding]
Volgens mij wel ja. Je kan het ook achterhalen via de Franse Renault site, maar dat is nogal gecompliceerd

• Curfs67
  • Laatst online: 28-11-2022
Ik heb gisteren contact opgenomen met mijn dealer. Besteld op 28 februari. 24 augustus is hij gemaakt. Hij staat nu ook al ongeveer een maand in Nederland. Volgens de dealer een commerciële blokkade t/m 30 september en een blokkade vanuit de fabriek t/m 6 oktober. Ik hoop hem tussen half en eind oktober te krijgen.

• larskov
  • Laatst online: 15-05 13:28
Curfs67 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:37:
Ik heb gisteren contact opgenomen met mijn dealer. Besteld op 28 februari. 24 augustus is hij gemaakt. Hij staat nu ook al ongeveer een maand in Nederland. Volgens de dealer een commerciële blokkade t/m 30 september en een blokkade vanuit de fabriek t/m 6 oktober. Ik hoop hem tussen half en eind oktober te krijgen.
Dat is wel pech hebben dan. Het zal me benieuwen waarom ze ze zo lang vasthouden. Die van mij is begin april besteld, 8 september geproduceerd en de dealer geeft aan dat hij tot eind september in Frankrijk staat ivm een ‘extra controle’
Verwachting is nu, begin tot half oktober levering.

• Baaz
larskov schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:49:
[...]

Dat is wel pech hebben dan. Het zal me benieuwen waarom ze ze zo lang vasthouden. Die van mij is begin april besteld, 8 september geproduceerd en de dealer geeft aan dat hij tot eind september in Frankrijk staat ivm een ‘extra controle’
Verwachting is nu, begin tot half oktober levering.
Die van mij is begin maart besteld en de verwachting is week 41-42 bij de dealer.

• TaxiGilbert
  • Laatst online: 11-09 13:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi3DOR7ERf6o17bEDyZbWNJlYhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1TuJE4IGLvbGwAVUKdbBQ05n.png?f=fotoalbum_large

Dit ziet de dealer, besteld 09/07, verwacht 10/11
Techo60 / Shiste grijs / Warmtepomp / Driver Assist2 / Trekhaak

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Heb je die info zelf moeten opvragen? Ik heb ook die week besteld met levering toen geschat eind december.
Mss straks toch ook maar eens mailen naar mijn dealer...

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 10:26
Ik heb hem begin mei besteld, sinds een week mijn auto kunnen toevoegen. Ik hoor al 2 maanden van de dealer via mailcontact dat de auto in de eerste helft van oktober geleverd wordt.

Ik heb het idee dat ze in het laatste kwartaal heel veel gaan uitleveren, zou het te maken kunnen hebben dat daardoor de grafieken en cijfers voor levering gaan pieken en dat ze dan in allemaal lijstjes bovenaan komen te staan?

• TaxiGilbert
Ik heb een goed verstandhouding met mijn dealer, dus weet niet of iedere klant dit zomaar te zien krijgt. En het blijft gokken, er staat min W43 max W44, maar is ook al 10/11 geworden ( mss wel te maken met het feit dat er nog een trekhaak op moet ). Dealer zegt ook dat ze idd auto's 'verzamelen' en dan zoveel mogelijk per markt uitleveren. Het hangt er dus blijkbaar ook af van ' hoe sterk' de invoerder is om wagens in zijn markt asap te krijgen...

• BliXem
Ik zou als je kunt zien wanneer je wagen is geproduceerd rustig er nog 2 maanden bijtellen. Zeker als het zelfde proces wordt uitgevoerd zoals het met mijn wagen gaat. Las ergens ook een reactie dat het ongeveer 2 maanden duurt wat hieruit wel blijkt te kloppen.

• Majesty
  • Niet online
TaxiGilbert schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:08:
Ik heb een goed verstandhouding met mijn dealer, dus weet niet of iedere klant dit zomaar te zien krijgt. En het blijft gokken, er staat min W43 max W44, maar is ook al 10/11 geworden ( mss wel te maken met het feit dat er nog een trekhaak op moet ). Dealer zegt ook dat ze idd auto's 'verzamelen' en dan zoveel mogelijk per markt uitleveren. Het hangt er dus blijkbaar ook af van ' hoe sterk' de invoerder is om wagens in zijn markt asap te krijgen...
Ben niet zo tevreden met mijn dealer qua informatievoorziening, maar van hem kreeg ik ook een screenshot van dit overzicht (zie ook een paar pagina's terug). Misschien omdat 'ie dan van me af was :p.
De datum van productie (28 september) klopte in ieder geval wel, want sinds vandaag kan ik m'n VIN nummer koppelen in de app/website.

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Vandaag de eerste OTA update ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1MUsIFNdy4pETyq2_8PmfGqknc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnH1FRuRAbL1PDbI1DsMP9KY.jpg?f=fotoalbum_large

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Majesty
  • Niet online
Cool! Kan VAG nog wat van leren. Ben benieuwd of de aanpassing in het regeneratief remmen de problemen met het getik oplossen :).

• Zjanzjak
Nice.

Wat wordt er bedoeld met dat 6 ampere gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31
Productie Megane E-tech enkele dagen stilgelegd wegens tekort aan halfgeleiders
https://www.automobile-pr...egane-electrique-arretee/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
gersmolders schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:38:
Productie Megane E-tech enkele dagen stilgelegd wegens tekort aan halfgeleiders
https://www.automobile-pr...egane-electrique-arretee/
Da’s wel erg vaak aan de orde bij Renault hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:23:
[...]

Nice.

Wat wordt er bedoeld met dat 6 ampere gebeuren?
op het dashboard kun je zien hoe lang hij nog moet laden tot 80%/100% SOC. Ik denk dat de tijd die hij aangaf bij 6A laden via een stopcontact niet klopte.

NB dat getril van de pedalen is niet opgelost en denk ook niet dat dat gaat gebeuren (in ieder geval niet via een update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
Zojuist heb ik ook mijn bestel bevestiging mogen ontvangen.
Ze beloven op dit moment een leverdatum van 28 februari met een productie in december. Ik vind dat een zeer optimistische schatting. Maar hoop uiteraard dat ze zich er aan kunnen houden.

Bestelde model:
Renault Megane E-Tech 96kW/60kWh Optimum Charge Evolution ER
Noir Etoile
Pack City
Pack Winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
arnieo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:19:
Zojuist heb ik ook mijn bestel bevestiging mogen ontvangen.
Ze beloven op dit moment een leverdatum van 28 februari met een productie in december. Ik vind dat een zeer optimistische schatting. Maar hoop uiteraard dat ze zich er aan kunnen houden.

Bestelde model:
Renault Megane E-Tech 96kW/60kWh Optimum Charge Evolution ER
Noir Etoile
Pack City
Pack Winter
Mag ik vragen wanneer je de bestelling hebt geplaatst? Hoewel het bij mij om een Techno gaat met o.a de slecht te verkrijgen warmtepomp en evt. AD/AV pack opties ben ik toch beniewd om een inschatting te krijgen kwa bevestiging en levertijd. Want mijn dealer heeft gewoon 6 maanden gezegd - dit was 8 september toen ik de order plaatste.

Overigens las ik op de duitse fora dat ze een beetje prioriteit geven aan onze oosterse buren ivm subsidies. Dat Renault anders vroeg geplaatste orders zelf moeten compenseren met subsidie als ze 2022 niet halen.
Maar daar krijgen te horen dat ook bestellingen die in augustus zijn geplaatst nog een levertijd datum eind 2022 is (november en december vaak). Hebben ze mazzel!

Desondanks denk ik toch over een paar weken de dealer te bellen of hij een VIN voor me heeft om het zelf te kunnen tracken of misschien zelf al iets concreets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
vayshen schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:53:
[...]
Overigens las ik op de duitse fora dat ze een beetje prioriteit geven aan onze oosterse buren ivm subsidies. Dat Renault anders vroeg geplaatste orders zelf moeten compenseren met subsidie als ze 2022 niet halen.
Maar daar krijgen te horen dat ook bestellingen die in augustus zijn geplaatst nog een levertijd datum eind 2022 is (november en december vaak). Hebben ze mazzel!
En wat te denken van de Fransen!
Zie zat posts voorbijkomen op de Franse RENAULT Megane E-Tech 100% Électrique facebook groep waarbij sommigen al binnen 2 a 3 maanden met hun nieuwe auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
[...]

Mag ik vragen wanneer je de bestelling hebt geplaatst? Hoewel het bij mij om een Techno gaat met o.a de slecht te verkrijgen warmtepomp en evt. AD/AV pack opties ben ik toch beniewd om een inschatting te krijgen kwa bevestiging en levertijd. Want mijn dealer heeft gewoon 6 maanden gezegd - dit was 8 september toen ik de order plaatste.

Desondanks denk ik toch over een paar weken de dealer te bellen of hij een VIN voor me heeft om het zelf te kunnen tracken of misschien zelf al iets concreets weet.
Onzin dat Renault zelf de subsidie moet gaan vergoeden in Duitsland…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
[...]

Mijn bestelling is door de lease maatschappij op 28 september bij de dealer neer gelegd. En die heeft dus de 30e een bevestiging gestuurd.
Nu was ik toevallig de 29e bij een Renault dealer voor onderhoud aan mijn huidige lease auto. En heb daar ook de verkoper gevraagd wat de gemiddelde levertijd zou worden etc. En daar werd mij verteld dat ze in elk geval het Evolution ER model in batches produceren. Met de eerst volgende batch in december, en dat als ik snel genoeg zou bestellen mijn auto nog in die batch zou passen. Mocht mijn bestelling later pas worden doorgevoerd was de kans geweest dat dat mijn auto in een latere batch zou zitten. En dat ik pas in juni/juli de auto kon verwachten.

Hoe dat zit voor overige modellen weet ik niet. En of het verhaal klopt weet ik ook niet. Hij kwam in elk geval wel vrij zeker over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ah, ik heb ook een VIN nummer ontvangen. Kan hem nog wel niet toevoegen in de Renault app.
Kan je verder nog iets anders opzoeken met die nummer?

Levering is volgens de dealer nog altijd zoals beloofd eind december (besteld 8/7).

Edit: ook pas gehoord dat mijn schoonbroer een Renault Megane krijgt als bedrijfswagen.
Hij mag zelf wel niks kiezen. Dus wss gewoon een standaard EV60, de uitvoering wist hij niet.
Gaat leuk worden met familiefeestjes als er zo'n 2 Megane's voor de deur staan :P Daar zal ik zeker eens een foto van posten.

[ Voor 39% gewijzigd door JanAd op 04-10-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
JanAd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:22:
Ah, ik heb ook een VIN nummer ontvangen. Kan hem nog wel niet toevoegen in de Renault app.
Kan je verder nog iets anders opzoeken met die nummer?

Levering is volgens de dealer nog altijd zoals beloofd eind december (besteld 8/7).

Edit: ook pas gehoord dat mijn schoonbroer een Renault Megane krijgt als bedrijfswagen.
Hij mag zelf wel niks kiezen. Dus wss gewoon een standaard EV60, de uitvoering wist hij niet.
Gaat leuk worden met familiefeestjes als er zo'n 2 Megane's voor de deur staan :P Daar zal ik zeker eens een foto van posten.
Met dat nummer kan je nu nog niks. Wanneer de auto geproduceerd is kan je deze toevoegen aan je My Renault account. Dan kan je er nog niets mee totdat de je de auto in ontvangst heb genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Zojuist een mailtje ontvangen van de dealer (Stern). Mijn auto zou half november geleverd worden (auto stond al in bestelling bij de dealer voordat ik de order plaatste).
Alle Megane E-tech's die een voorspelde productiemaand hadden van oktober, november en december 2022, worden vanwege onderdelengebrek dit jaar niet meer geproduceerd en zijn doorgeschoven naar 2023. Wanneer de productie dan wel plaats gaat vinden is nu nog niet bekend.

Dus als je bestelde Megane nog niet geproduceerd is wordt het 2023 (of je moet echt mazzel hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Klopt helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Jeetje, ben ik blij met m'n productiedatum van 28 september (en al mee kunnen verbinden in de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Hier 19 oktober...balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Vreemd dat mijn dealer (Van Trier, België) hier dan geen melding van maakte in hun mailtje deze morgen.

Nu opzich zou ik het niet zo erg vinden als hij pas tegen de lente komt (voorlopig geen winterbanden nodig - opladen thuis goedkoper dankzij opbrengst zonnepanelen), maar ik ben zoals vele natuurlijk serieus aan het aftellen en direct 3 maanden erbij is wel echt klote. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Betreft een tekort aan de 3 fase laders. Die zijn standaard voor nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
JanAd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:38:
Vreemd dat mijn dealer (Van Trier, België) hier dan geen melding van maakte in hun mailtje deze morgen.

Nu opzich zou ik het niet zo erg vinden als hij pas tegen de lente komt (voorlopig geen winterbanden nodig - opladen thuis goedkoper dankzij opbrengst zonnepanelen), maar ik ben zoals vele natuurlijk serieus aan het aftellen en direct 3 maanden erbij is wel echt klote. |:(
Ook ben ik benieuwd wat de prijzen dan gaan doen (zakelijke lease). De bijtelling (in NL) wordt per 2023 al opgeschroefd. Als ook de fiscale catalogusprijs stijgt wordt je natuurlijk dubbel gepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
AnthonyR schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:45:
Betreft een tekort aan de 3 fase laders. Die zijn standaard voor nl.
Ik heb de 22KW en warmtepomp, blijkbaar 2 componenten met wat leverproblemen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
22 kw is geen keuze maar standaard, vandaar dat het alle NL productie treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
AnthonyR schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:57:
22 kw is geen keuze maar standaard, vandaar dat het alle NL productie treft.
Ok, maar het bericht praat hier over alle E Techs? : Alle Megane E-tech's die een voorspelde productiemaand hadden van oktober, november en december 2022, worden vanwege onderdelengebrek dit jaar niet meer geproduceerd en zijn doorgeschoven naar 2023. Wanneer de productie dan wel plaats gaat vinden is nu nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
TaxiGilbert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Ok, maar het bericht praat hier over alle E Techs? : Alle Megane E-tech's die een voorspelde productiemaand hadden van oktober, november en december 2022, worden vanwege onderdelengebrek dit jaar niet meer geproduceerd en zijn doorgeschoven naar 2023. Wanneer de productie dan wel plaats gaat vinden is nu nog niet bekend.
Het bericht is afkomstig van een Nederlandse dealer. Of dit dan ook voor België geld (en welke types het dan betreft) weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Het is wel bizar (maar niet onmogelijk) dat het net mijn bericht ivm de VIN kruist.
Ik heb een EV40 Boost Charge Techno in bestelling staan. Maar die laden ook op aan 22KW/85KW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
In Belgie veranderd ook de EV40, die krijgt standaard 85KW snelladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLHZ4FDaExvB8AwusRej1tfTg8g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bvc4eVEcFxkv4HFhOzFfm4Nm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dat is de Standard Charge, die is in de meeste landen allang niet meer te koop. In België vreemd genoeg nog wel.
Ik had die zelfs eerst besteld (30/6) maar vlak erna kwam plots de EV40 Boost Charge beschikbaar in BE en heb ik mijn order aangepast. Ik had mij oorspronkelijk serieus miskeken op die 7kW en geen DC-opladen.

In BE zit er een prijsverschil van €2000 tussen de 'oude' Standard Charge-versie en de Boost Charge.

Edit:
Bij mij gaat het dus over een EV40 Boost Charge Techno, met warmtepomp, Augmented Vision, H/K audio en 2 tone kleuren (Rafale grijs/zwart dak). Particulier besteld in België.

[ Voor 43% gewijzigd door JanAd op 05-10-2022 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dafuq? Een EV zonder DC laad mogelijkheid?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Die was er dus maar nu niet meer.
Sommige Zoe's hadden dit ook niet en de Renault Fluence ZE idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
Edje040 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:11:
Zojuist een mailtje ontvangen van de dealer (Stern). Mijn auto zou half november geleverd worden (auto stond al in bestelling bij de dealer voordat ik de order plaatste).
Alle Megane E-tech's die een voorspelde productiemaand hadden van oktober, november en december 2022, worden vanwege onderdelengebrek dit jaar niet meer geproduceerd en zijn doorgeschoven naar 2023. Wanneer de productie dan wel plaats gaat vinden is nu nog niet bekend.

Dus als je bestelde Megane nog niet geproduceerd is wordt het 2023 (of je moet echt mazzel hebben).
Wat vervelend zeg als dit waar is.
De mijne is net eind september geproduceerd. Nu gaat het snel. Met met bochane Almere gebeld. Verwachten dat ie eind deze week arriveert bij de garage en evt volgende week kunnen leveren.
Maart 2022 besteld.
Voor de zakelijke rijders echt klote, gezien de bijtelling weer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Tillaert
  • Laatst online: 21-01-2023
Edje040 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:11:

Helaas heb ik vandaag dezelfde berichtgeving gehad (geen Stern dealer). Verwachte leverdatum was oorspronkelijk eind oktober, waarvan werd verwacht dat dit realistische datum was. Wordt nu op zijn vroegst week 5 in 2023.

Auto begin april besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Welke uitvoering?
Valt nog steeds op dat 99,9% van de tot nu toe uitgeleverde modellen een EV60 Techno Optimum Charge betreft, veelal met warmtepomp. Misschien dat dat ook de meest bestelde modellen zijn, dat kan.
Maar qua 'leverproblemen' lijkt hem dat (tot nu toe) dus in ieder geval niet in die warmtepomp te zitten, en ook zie ik dat de meesten wel DA en/of AV pakketten hebben.
Dus dat de 'dikste' uitvoeringen leverproblemen hebben lijkt me niet, tenzij het in het leer of de elektrische stoelen van de Iconic zou zitten.

Jammer dat het leverprobleem nu wel zo'n basaal onderdeel als de on-board lader betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BVice schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:19:
Welke uitvoering?
Valt nog steeds op dat 99,9% van de tot nu toe uitgeleverde modellen een EV60 Techno Optimum Charge betreft, veelal met warmtepomp. Misschien dat dat ook de meest bestelde modellen zijn, dat kan.
Maar qua 'leverproblemen' lijkt hem dat (tot nu toe) dus in ieder geval niet in die warmtepomp te zitten, en ook zie ik dat de meesten wel DA en/of AV pakketten hebben.
Dus dat de 'dikste' uitvoeringen leverproblemen hebben lijkt me niet, tenzij het in het leer of de elektrische stoelen van de Iconic zou zitten.

Jammer dat het leverprobleem nu wel zo'n basaal onderdeel als de on-board lader betreft.
Bij mij gaat het om een Techno 60kw zonder verdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Tillaert
  • Laatst online: 21-01-2023
Bij mij om EV 60 Equilibre, zonder warmtepomp.

Uitstel is het gevolg van het ontbreken van onderdelen in relatie tot het CCS snelladen. Aldus de dealer. Lijkt mij voor iedere wagen van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk Tillaert op 04-10-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Valentinoa88 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:33:
[...]

Wat vervelend zeg als dit waar is.
De mijne is net eind september geproduceerd. Nu gaat het snel. Met met bochane Almere gebeld. Verwachten dat ie eind deze week arriveert bij de garage en evt volgende week kunnen leveren.
Maart 2022 besteld.
Voor de zakelijke rijders echt klote, gezien de bijtelling weer omhoog gaat.
Houd me op de hoogte alsjeblieft. Mijne is half augustus geproduceerd en ik hoor helemaal niets meer van m’n dealer!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:46
We kunnen bijna een 'Leveringen' topic starten.. Maar ik doe ook maar een duit in het zakje.

15 September op Alphabet mijn Megane E-Tech (Techno 60kW, wit-zwart met HarmanKardon speakers en Drive Assist pack) besteld. 22-09 de bestelbevestiging van TerBerg Mobility ontvangen. Blijkbaar kopen zij de auto in, maar is de dealer alsnog Stern.

Zojuist het volgende bericht ontvangen.
Uw werkgever heeft bij ons een leasevoertuig besteld. De verwachte afleveringsdatum is volgens de dealer ongewijzigd en blijft dus 10 februari 2023.
Het lijkt erop dat mijn Q4 bestelde - Q1 verwachte Megane, ondanks de andere doorgeschoven Q4 naar Q1 leveringen (vw tekort onderdelen), geen vertraging oploopt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Naar aanleiding van alle berichten ook maar even weer de dealer gebeld.
Auto (Iconic full options + trekhaak) is besteld en gekocht op 31-12-2021.
Volgens dealer en app geproduceerd op 24 augustus 2022.
Staat nu nog steeds in commerciële blokkade (whatever that is?) tot 6 oktober 2022.
Als alles goed gaat zou de auto volgende week bij de dealer moeten arriveren.
Blijft allemaal een heel vreemd verhaal, maar in elk geval is hij geproduceerd en is er dus geen last van het onderdelentekort.

EclipseChaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
EclipseChaser schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:10:
Staat nu nog steeds in commerciële blokkade (whatever that is?) tot 6 oktober 2022.
Blijft allemaal een heel vreemd verhaal, maar in elk geval is hij geproduceerd en is er dus geen last van het onderdelentekort.
Hier ook Iconic met alle opties zonder warmtepomp geproduceerd aug ‘22 en levering oktober toegezegd gekregen, maar de dealer (Stern Eindhoven) heeft nog helemaal geen info mbt de levering! Ook niks gehoord over een commerciële blokkade?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Na de verontrustende berichten op dit forum en ook Franse fora maar even gebeld met mijn dealer: Mijn bestelde auto (EV60 Iconic, full option) is gisteren bij hun bezorgd. Nu moet de trekhaak er nog onder en afleverklaar gemaakt worden. Het gaat dus zeer binnenkort gebeuren!!!
Auto besteld 16-4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:27
Hier ook, vandaag bericht van de garage. Auto (besteld 24/04/2022) is maandag binnengekomen.
Nu het papierwerk in orde maken en dan waarschijnlijk levering ergens volgende week.

EV60 Iconic, full option. Dit is overigens in Belgie voor de duidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Schmoove op 05-10-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
EclipseChaser schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:10:
Die kun je inderdaad verwachten. Ik heb mijne ergens eind februari besteld en de commerciële blokkade is er af en de auto wordt misschien deze anders volgende week verwacht. Sowieso goedgekeurd voor transport inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik kwam deze fotos vandaag tegen op LinkedIn. Iemand eerder deze voorbumper gezien?
Zit geen F1-blade in en de daytime running lights lijken er ook niet in te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_h_eBdsiojiPmGNpTe9HjeRlsMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G6hhN1vYhyJ5755Vv9T1Zo0C.png?f=fotoalbum_large

Achterbumper is ook anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wr49rbvCwsj6IEy_yKxBBuX2gh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IAtR2j2VgQYA61KALqB9fRHH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Schmoove op 05-10-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Schmoove schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:15:
Ik kwam deze fotos vandaag tegen op LinkedIn. Iemand eerder deze voorbumper gezien?
Zit geen F1-blade in en de daytime running lights lijken er ook niet in te zitten.

[Afbeelding]

Achterbumper is ook anders:
[Afbeelding]
Equilibre versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Dit betreft een Evolution ER volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Lijkt erop dat ze nog wat bumpers van pre-productie modellen over hadden:
https://insideevs.com/new...c-preproduction-revealed/

En inderdaad Evolution ER!

[ Voor 8% gewijzigd door Schmoove op 05-10-2022 18:35 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 98 Laatste