In de accessoires prijslijst staat de afneembare trekhaak voor 1147,50.latje21 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:35:
[...]
Heb je de trekhaak door ABD laten monteren? Mag ik vragen wat deze kostte?
Bij mij vraagt ABD voor een afneembare trekhaak € 1650,—
Dank je @plattie83, de accessoireslijst had ik nog niet gezien. Zal deze eens opzoeken.
Vreemde prijs van ABD dan.
Vreemde prijs van ABD dan.
Voor het eerst een update van Google maps gehad (11.13.209.E). Heb nog niet wat nieuws kunnen ontdekken
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Bij mij hetzelfde na vele keren proberen was nu ineens de auto gekoppeld, zonder dat er verder informatie over was. De dealer gebeld en die wist mij te vertellen dat mijn auto op 24 augustus geproduceerd was en stond te wachten op transport.Vinceub1972 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:46:
Heb m’n VIN nummer in de “MyRenault” app ingevoerd, en ineens verschijnt m’n auto! Kan iemand mij vertellen of ik ‘m dan binnenkort kan verwachten? Ik heb nog niks van de dealer gehoord.
Eindelijk want ik heb de koopovereenkomst (Iconic, rouge flamme, full options) al op 31-12-2021 getekend, dus ik wacht al even en begrijp niet dat er al zoveel geleverd zijn die veel later zijn besteld.
Nog een vraag aan de gelukkigen die hun auto al hebben ontvangen: Hebben jullie ook de 5 jaar garantie en het onderhoudspakket gekregen of is dat nu helemaal verdwenen? Die actie was er in het begin, maar je hoort er nu niks meer van.
EclipseChaser
Dan hebben wij dezelfde besteld en contract is op 04-01-2022 getekend. VIN nummer is al maanden bekend. Maar helaas leverdatum al weer een keer opgeschoven dat is tot nu toe 11oktober.
Ja, heb ik ook. Was een tijdelijke actie in het begin. Staat wel op het contract bij mij alleen nog niet goed in de Renault app. Is de dealer nog mee bezig. Loopt blijkbaar via Renault financial services.EclipseChaser schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:45:
[...]
Nog een vraag aan de gelukkigen die hun auto al hebben ontvangen: Hebben jullie ook de 5 jaar garantie en het onderhoudspakket gekregen of is dat nu helemaal verdwenen? Die actie was er in het begin, maar je hoort er nu niks meer van.
Ik heb Renault Belgie nog eens gemaild en heb vernomen dat ze bij Renault in Frankrijk alle wagens die daar staan opnieuw aan het testen zijn qua batterijvermogen/capaciteit. Heb begrepen dat in mijn geval mijn wagen binnen nu en 2 weken bij de dealer zal staan.
[ Voor 3% gewijzigd door BliXem op 29-08-2022 20:22 ]
De mijne (iconic, schiste grijs, full options) heb ik op 13 april besteld en staat momenteel te wachten in de garage. Vandaag komt men inschrijvingsbewijs toe en morgen of overmorgen mag ik er eindelijk om gaan.
Zot als ik hier lees dat meer mensen hem veel vroeger besteld hebben en nog steeds wachten. Ik verwachtte de mijne dan ook pas veel later. But can’t complain
Zot als ik hier lees dat meer mensen hem veel vroeger besteld hebben en nog steeds wachten. Ik verwachtte de mijne dan ook pas veel later. But can’t complain
Medio april is bestelling (Iconic) door de leasemaatschappij geplaatst. Indicatie leverdatum was week 38, nu aangepast naar week 45.
mooi vooruitzicht! Ik had het idee dat er tot nu toe voornamelijk Techno's zijn uitgeleverd dus benieuwd hoe de Iconic gaat bevallen.Smongo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:55:
De mijne (iconic, schiste grijs, full options) heb ik op 13 april besteld en staat momenteel te wachten in de garage. Vandaag komt men inschrijvingsbewijs toe en morgen of overmorgen mag ik er eindelijk om gaan.
Ik heb mijne vandaag opgehaald, en hij is echt boven verwachting! Betreft een Ev60 Techo, kleur gris schiste met warmtepomp en zonder verdere opties. Besteld op 19 april. Hij stond ineens twee maanden eerder dan aangekondigd bij de dealer. Heb geen H&K en moet zeggen dat het Arkemys systeem mij zeker niet tegenvalt (daar was ik beetje bang voor).
Hoe kan je er achter komen dat je een WP in je Megane heb, staat dat ergens in de instelling?
De WP is een optie als je de wagen besteld. Hier in Belgie is dat 500 euro meer.Mootje86 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:04:
Hoe kan je er achter komen dat je een WP in je Megane heb, staat dat ergens in de instelling?
Bij de EV40 is het idd €500. Bij de EV60 is het €1000. In NL is het voor de EV40 ookal €1000, maar daar is de EV40 Boost Charge versie weer een pak goedkoper dan in België.Lucantiek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:25:
[...]
De WP is een optie als je de wagen besteld. Hier in Belgie is dat 500 euro meer.
Als ik mijn configuratie na bouw op de NL-site is er zelfs een stevig prijsverschil...
België: €46.490
Nederland: €45.290
Edit:
@Lucantiek Ik had bij de EV60 Super Charge gekeken, daar is het Winter pack met WP €1000.
Bij de Optimum Charge is het idd €500
[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 31-08-2022 09:20 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
De WP is hier in Belgie bij elke versie (EV40 of EV60) dezelfde prijs nl 500 euro. Check maar in de megane e-tech configurator. Heb zelf ook een EV60 met WP en heb 500 euro meer betaald.
WP prijs verschilt per land, zo ook de configuratie en zo ook de totaalprijs bij nagenoeg dezelfde samenstellingen.
In Frankrijk kan je uit wel tig varianten kiezen qua boost en in Duitsland wordt de WP nu als standaard geleverd om maar wat verschillen te noemen.
In Frankrijk kan je uit wel tig varianten kiezen qua boost en in Duitsland wordt de WP nu als standaard geleverd om maar wat verschillen te noemen.
Nee wat ik bedoelde, kun je in de auto zelf achter komen of de WP er wel inzit? Dus via de software instellingen.Lucantiek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:25:
[...]
De WP is een optie als je de wagen besteld. Hier in Belgie is dat 500 euro meer.
Ben namelijk benieuwd of het ook daadwerkelijk wel inzit en wanneer je wel weet dat de WP insgeschakelt is ipv de conventionele verwarming in een E tech.
Naar deze info was ik ook op zoek, waardoor dank! Ben nu overigens wel benieuwd waar die tweede rechtse tank voor dient. Weet jij dat ook?Zjanzjak schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:31:
Weet niet of je het kan zien via de instellingen maar wel door de motorkap open te doen;
[Afbeelding]
2 reservoirs is zonder warmtepomp, 1 reservoir is met warmtepomp.
Iets met verwarming als ik google translate mag geloven.
M'n Frans is namelijk niet subliem en google translate geeft ook niet altijd de precies juiste vertaling maar dit stond er bij:
In het Frans; le 2e bocal c'est pour le chauffage car clim non réversible
Google translate: 2de pot is voor verwarming want airco is niet omkeerbaar
Staat ergens op een Frans Renault Megane E tech (privé) facebook groep;
https://www.facebook.com/groups/2418871888243808
M'n Frans is namelijk niet subliem en google translate geeft ook niet altijd de precies juiste vertaling maar dit stond er bij:
In het Frans; le 2e bocal c'est pour le chauffage car clim non réversible
Google translate: 2de pot is voor verwarming want airco is niet omkeerbaar
Staat ergens op een Frans Renault Megane E tech (privé) facebook groep;
https://www.facebook.com/groups/2418871888243808
Ik krijg sinds vandaag in de MyRenault app naast de auto ook de gegevens van de auto te zien! Weet iemand wat dan de status is? Ik ga er vanuit dat hij sowieso geproduceerd is, maar zou het kunnen zijn dat ie ook al op transport is omdat de gegevens zichtbaar zijn in de Nederlandse app? Ik hoor het graag 😊
Heeft iemand al ervaring met het laden van de Mégane E-Tech aan een Zappi wallbox in Eco+ instelling (dus laden met PV-surplus)?
Wij doen dit nu met onze Leaf en dat gaat perfect. Het laden stopt tijdelijk als er geen overschot is en gaat weer verder als er voldoende vermogen is (1P minimaal 6A, 1,4 kW).
Ik lees op Going Electric dat de Mégane E-Tech dit (ook op 1 fase) niet correct zou doen. Het laden stopt uiteraard zodra er niet voldoende overschot meer is, maar de auto laadt niet verder wanneer er weer stroom wordt aangeboden. Herkennen jullie dit? De minimale stroomsterkte zou overigens 8A zijn, maar dat kun je instellen - ook daarmee zou het niet werken. De auto laadt pas verder als je hem met de sleutel ontgrendelt.
De Mégane E-Tech zou onze Leaf kunnen gaan opvolgen, maar dit is nog wel een dingetje.
Wij doen dit nu met onze Leaf en dat gaat perfect. Het laden stopt tijdelijk als er geen overschot is en gaat weer verder als er voldoende vermogen is (1P minimaal 6A, 1,4 kW).
Ik lees op Going Electric dat de Mégane E-Tech dit (ook op 1 fase) niet correct zou doen. Het laden stopt uiteraard zodra er niet voldoende overschot meer is, maar de auto laadt niet verder wanneer er weer stroom wordt aangeboden. Herkennen jullie dit? De minimale stroomsterkte zou overigens 8A zijn, maar dat kun je instellen - ook daarmee zou het niet werken. De auto laadt pas verder als je hem met de sleutel ontgrendelt.
De Mégane E-Tech zou onze Leaf kunnen gaan opvolgen, maar dit is nog wel een dingetje.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh
@ThsAdrns Je zou de vraag ook in het myenergi forum kunnen stellen. https://myenergi.info/
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dilemma…
Warmtepomp of niet?
Kan vrij snel een Mégane krijgen zonder warmtepomp en mét gaat paar maanden duren. Ik heb gelezen dat het beter is voor de accuduur en de actieradius. Maar kan wellicht iemand vertellen ook wat dit in de praktijk betekend?
Warmtepomp of niet?
Kan vrij snel een Mégane krijgen zonder warmtepomp en mét gaat paar maanden duren. Ik heb gelezen dat het beter is voor de accuduur en de actieradius. Maar kan wellicht iemand vertellen ook wat dit in de praktijk betekend?
[ Voor 3% gewijzigd door plattie83 op 01-09-2022 15:10 ]
Deze info krijg je mee van de dealer ivm de warmtepomp:plattie83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:07:
Dilemma…
Warmtepomp of niet?
:strip_exif()/f/image/oPRX0uQPL4ijahwl2P9UzEq7.jpg?f=fotoalbum_large)
Hi allemaal,
Ik overweeg deze auto vanwege de specs en maat. Afgelopen week een ritje gemaakt, best fijn. Niets gemerkt van de trillingen in de gaspedaal bij regen remmen of wat dan ook. Is dit inmiddels bevestigd als kinderziekte en/of totaal niet aan de orde bij degenen die hun auto hebben?
Ik had wel, net als Rutger van Bright en een paar andere tweakers last van de media pook waarbij een volumeknop kennelijk bleef haken en steeds terugging naar mute. Sommige anderen was het de + knop, nog erger lijkt me. Ook hier weer: hebben nieuwe eigenaren onder jullie deze issue gehad?
Beide lijken alleen bij de allereerste ronde demo wagens maar wie weet...
En dan nog een laatste vraag: moet je nou voor die Orange account betalen om op afstand te auto te conditioneren enzo? Of it dat echt puur voor non basis Google apps zoals Spotify en Waze?
Van wat ik heb kunnen lezen is het, na die 5 jaar waarschijnlijk ~€180 voor 3 jaar om Google Maps, Assistant te gebruiken en op afstand te conditioneren? Maar het is totaal onduidelijk. Wellicht omdat het nog lang niet zo ver is.
Ik overweeg deze auto vanwege de specs en maat. Afgelopen week een ritje gemaakt, best fijn. Niets gemerkt van de trillingen in de gaspedaal bij regen remmen of wat dan ook. Is dit inmiddels bevestigd als kinderziekte en/of totaal niet aan de orde bij degenen die hun auto hebben?
Ik had wel, net als Rutger van Bright en een paar andere tweakers last van de media pook waarbij een volumeknop kennelijk bleef haken en steeds terugging naar mute. Sommige anderen was het de + knop, nog erger lijkt me. Ook hier weer: hebben nieuwe eigenaren onder jullie deze issue gehad?
Beide lijken alleen bij de allereerste ronde demo wagens maar wie weet...
En dan nog een laatste vraag: moet je nou voor die Orange account betalen om op afstand te auto te conditioneren enzo? Of it dat echt puur voor non basis Google apps zoals Spotify en Waze?
Van wat ik heb kunnen lezen is het, na die 5 jaar waarschijnlijk ~€180 voor 3 jaar om Google Maps, Assistant te gebruiken en op afstand te conditioneren? Maar het is totaal onduidelijk. Wellicht omdat het nog lang niet zo ver is.
Ligt er aan denk ik, en zal verschillen per persoon.plattie83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:07:
Dilemma…
Warmtepomp of niet?
Voor mij is het simpel, 1 keer per week naar kantoor (heen en weer 84 km) stuk snelweg en stuk stad, voor de rest ritjes in de buurt maar ook niet elke dag.
En vrijwel altijd thuis opladen.
Auto staat soms 1 tot 3 dagen per week niets te doen in de garage (behalve op te laden via een granny charger).
Ook omdat de vakantie maar 1 keer per jaar Frankrijk is en de temperatuur hier (west-Brabant) winters amper nog echt onder 0 komt heb ik besloten om geen warmtepomp te nemen.
Want al met al vind ik de kosten niet tegen de baten opwegen voor mijzelf.
Die had ik inderdaad gezien maar de vergelijking met een Zoe E-tech bij -10 zegt me helemaal niks. Dat is een andere auto met een andere accucapaciteit. Als het die 10% winst op de snelweg bij -5 inhoudt of 20% winst in de stad oplevert ben ik ook nog niet zo van onder de indruk. Die keren dat het -5 is is tegenwoordig (helaas) ook nog maar op 1 hand te tellen.Lucantiek schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:22:
[...]
Deze info krijg je mee van de dealer ivm de warmtepomp:[Afbeelding]
De dealer geeft aan dat het bij hun eigenlijk altijd de eerste optie is die ze aanvinken omdat het beter voor de accu is en het de actieradius verlengt. Maar goed, nu komen ze alsnog met eentje zonder als optie die ze vrij snel binnen krijgen.
Hier zelfde verhaal met deze melding, vaak na (wat steviger) remmen idd. Dealer kon nog niets vinden na uitlezen. Irritant …BVice schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:25:
[...]
ik helaas ook, meerdere keren per rit....vaak wel na een remactie. Dacht dat misschien een stekkertje niet goed was terug geplaatst bij het monteren van de trekhaak maar is dus een algemeen issue?
Wat is snel, wat is vrij snel?plattie83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:56:
[...]
Maar goed, nu komen ze alsnog met eentje zonder als optie die ze vrij snel binnen krijgen.
Ben trouwens wel benieuwd welke dealer het is en hoe ze weten dat een wagen zonder warmtepomp sneller geleverd wordt dan 1 met.
Ben zelf langs diverse dealers gegaan en/of ze gebeld en krijg echt ELKE keer een ander verhaal te horen.
De 1 stelt dat ik 'em morgen kan afhalen, de ander zegt dat ik minimaal 9 maanden moet wachten.
De 1 zegt dat ze een spot in de fabriek kunnen reserveren, de ander doet dat weer af als onzin.
Zelfs van een dealer die meerdere vestigingen heeft hoor ik verschillende dingen, bij het ene filiaal zeggen ze a, bij het andere weer b.
Maar goed, als jouw dealer zo stellig is dat hij snel kan leveren, dan zou ik het ook laten vastleggen in het contract.
Je krijgt een connected pack van 5 jaar bij de auto. Dit pack wordt o.a gebruikt voor Google maps (verkeersinfo, kaarten, zoekopdrachten), emergency call, over the air updates infotainment en ook de connectie met de MyRenault app (batterij status, voorverwarmen / koelen, locatie auto). Het zou goed kunnen dat je na 5 jaar een x bedrag moet betalen om het te kunnen blijven gebruiken.vayshen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:36:
Dan heb je apps die je zelf via Google play installeert, zoals Spotify, vivaldi browser, tunein radio, Storytel. Om die te kunnen gebruiken heb je een dataverbinding nodig. Je kunt hiervoor verbinding maken van je eigen telefoonverbinding (via Bluetooth of een WiFi hotspot). Of je kunt ook een data abbo bij Orange afsluiten, dan gebruik je de Sim die in de auto zit. Je krijgt 5 GB data voor 3 maand als proefabonnement. Zelf maak ik gebruik van mijn eigen internet verbinding via de telefoon.
Meeste staat ook hier uitgelegd.
[ Voor 6% gewijzigd door jschoorl2 op 02-09-2022 07:28 ]
Waze staat overigens niet in de playstore.
Wat wel interessant is, als de auto zelf even geen verbinding heeft (en je dus ook geen maps verkeersinfo binnen krijgt) en je zet dan een hotspot op, dat wel weer werkt. Ik snap niet helemaal hoe de auto onderscheid kan maken tussen welke data waar vandaan komt en welke wel en niet van je abonnement af moeten gaan
Wat wel interessant is, als de auto zelf even geen verbinding heeft (en je dus ook geen maps verkeersinfo binnen krijgt) en je zet dan een hotspot op, dat wel weer werkt. Ik snap niet helemaal hoe de auto onderscheid kan maken tussen welke data waar vandaan komt en welke wel en niet van je abonnement af moeten gaan
Kan iemand hier verduidelijken?
Volgens de optie lijst ( Belgie) heeft een:
Equilibre => compabiliteit met Android en Apple Carplay
Techo => Google integratie
Iconic => Google Connected Services
Wat is hier het verschil? Wil dit zeggen dat Google Play enkel werkt bij een Iconic?
Wat is hier het verschil? Wil dit zeggen dat Google Play enkel werkt bij een Iconic?
Ik had een Hyundai Ioniq electric met warmtepompt en nu een VW ID.3 zonder.plattie83 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:07:
Dilemma…
Warmtepomp of niet?
Een warmtepomp is mijnsinziens de meerprijs niet waard.
- Is nutteloos bij alle dagen dat de temperatuur hoger ligt dan 15 graden (dan gebruik je hem eigenlijk niet)
- Is inefficient bij dagen dat het bereik echt beroerd is (als het -5 of kouder is dan is het rendement van een warmtepomp erg laag)
- Bespaart natuurlijk wel energie op de dagen die daar tussen in en dat zijn in Nederland best wel veel. Hoeveel van die dagen denk je de maximale range van je auto nodig te hebben en is het echt noodzakelijk dat daar 20/30km bij komt?
- De meerprijs van de warmtepomp verdient zich waarschijnlijk niet terug in minder verbruik (kWh's)
- Iets wat extra op de auto zit kan ook weer stuk gaan.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Daarnaast wordt de accu als je een warmtepomp hebt volgens mij ook gekoeld/verwarmd voor het laden, zodat je sneller kunt laden en de accu bovendien minder slijt. Dat is voor mij ook een niet onbelangrijk voordeel van de warmtepomp.RaymondD schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:32:
[...]
Ik had een Hyundai Ioniq electric met warmtepompt en nu een VW ID.3 zonder.
Een warmtepomp is mijnsinziens de meerprijs niet waard.
- Is nutteloos bij alle dagen dat de temperatuur hoger ligt dan 15 graden (dan gebruik je hem eigenlijk niet)
- Is inefficient bij dagen dat het bereik echt beroerd is (als het -5 of kouder is dan is het rendement van een warmtepomp erg laag)
- Bespaart natuurlijk wel energie op de dagen die daar tussen in en dat zijn in Nederland best wel veel. Hoeveel van die dagen denk je de maximale range van je auto nodig te hebben en is het echt noodzakelijk dat daar 20/30km bij komt?
- De meerprijs van de warmtepomp verdient zich waarschijnlijk niet terug in minder verbruik (kWh's)
- Iets wat extra op de auto zit kan ook weer stuk gaan.
Voor mij iig totaal onbelangrijk, voor eigenaars die veel aan de snellader zitten misschien ietwat belangrijker, zeker als ze de auto meer dan 10 jaar willen houden.NimmaRoc schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:38:
[...]
Daarnaast wordt de accu als je een warmtepomp hebt volgens mij ook gekoeld/verwarmd voor het laden, zodat je sneller kunt laden en de accu bovendien minder slijt. Dat is voor mij ook een niet onbelangrijk voordeel van de warmtepomp.
Want dan pas zal je, misschien, het verschil gaan merken en een iets hogere degradatie hebben op de accu.
Kan er nog steeds mee gereden worden trouwens.
Leuke tip voor iOS.
Met scriptable kun je een widget aanmaken. Voor
De Zoe / Megane is er een script beschikbaar op Github.
Met scriptable kun je een widget aanmaken. Voor
De Zoe / Megane is er een script beschikbaar op Github.
/f/image/ndqgVsUsfjJeTRmDJRkW1AJt.png?f=fotoalbum_large)
Ze hadden een voor de voorraad in bestelling waar geen warmtepomp op zit. Ze geven aan dat deze november binnen komt. Nieuw bestellen wordt maart/april.Zjanzjak schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:00:
[...]
Wat is snel, wat is vrij snel?
Ben trouwens wel benieuwd welke dealer het is en hoe ze weten dat een wagen zonder warmtepomp sneller geleverd wordt dan 1 met.
Ben zelf langs diverse dealers gegaan en/of ze gebeld en krijg echt ELKE keer een ander verhaal te horen.
De 1 stelt dat ik 'em morgen kan afhalen, de ander zegt dat ik minimaal 9 maanden moet wachten.
De 1 zegt dat ze een spot in de fabriek kunnen reserveren, de ander doet dat weer af als onzin.
Zelfs van een dealer die meerdere vestigingen heeft hoor ik verschillende dingen, bij het ene filiaal zeggen ze a, bij het andere weer b.
Maar goed, als jouw dealer zo stellig is dat hij snel kan leveren, dan zou ik het ook laten vastleggen in het contract.
Je wordt er inderdaad niet heel wijs van. Sprak eergisteren een andere dealer waarbij de dame aangaf dat de auto bij hun op voorraad stond en dus beschikbaar. Bij de vraag om een offerte lag het toch weer anders en was hij toch niet beschikbaar.
Dat zie ik bij meerdere dealers, dat de wagen snel verwacht wordt, via gaspedaal vond ik er zo ook een paar.plattie83 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:47:
[...]
Ze hadden een voor de voorraad in bestelling waar geen warmtepomp op zit. Ze geven aan dat deze november binnen komt. Nieuw bestellen wordt maart/april.
Je wordt er inderdaad niet heel wijs van. Sprak eergisteren een andere dealer waarbij de dame aangaf dat de auto bij hun op voorraad stond en dus beschikbaar. Bij de vraag om een offerte lag het toch weer anders en was hij toch niet beschikbaar.
In Meppel is er een die in oktober (was eerst september btw) wordt verwacht, wel met warmtepomp overigens. ;p
Voor de rest is er geen touw aan vast te knopen, ook niet aan wanneer een wagen uiteindelijk geleverd wordt.
Ik volg (google translate is mijn vriend) een paar Franse fora en waarbij de 1 begin dit jaar besteld heeft en nog steeds geen wagen heeft, daar heeft de ander in mei besteld en rijdt er al vrolijk in rond.
Compleet los van het type en/of uitvoering want je zou denken dat er dan van 1 bepaald type er meerdere op komst zijn dan.
Niet dus.
Hoe dan ook, ben benieuwd naar je keuze.
Keep us posted.
Raad je trouwens wel aan om flink wat dealers te bellen en/of langs te gaan.
Er zijn inderdaad veel dealers die adverteren met “uit voorraad leverbaar” of “snel leverbaar” maar als je dan even contact met ze hebt dan blijkt het toch wel even heel anders in elkaar te zitten en er geen voorraad blijkt te zijn. Dit betreft niet alleen Renault hóór maar bij veel merken is dit het geval.Zjanzjak schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:36:
[...]
Dat zie ik bij meerdere dealers, dat de wagen snel verwacht wordt, via gaspedaal vond ik er zo ook een paar.
In Meppel is er een die in oktober (was eerst september btw) wordt verwacht, wel met warmtepomp overigens. ;p
Voor de rest is er geen touw aan vast te knopen, ook niet aan wanneer een wagen uiteindelijk geleverd wordt.
Ik volg (google translate is mijn vriend) een paar Franse fora en waarbij de 1 begin dit jaar besteld heeft en nog steeds geen wagen heeft, daar heeft de ander in mei besteld en rijdt er al vrolijk in rond.
Compleet los van het type en/of uitvoering want je zou denken dat er dan van 1 bepaald type er meerdere op komst zijn dan.
Niet dus.
Hoe dan ook, ben benieuwd naar je keuze.
Keep us posted.
Raad je trouwens wel aan om flink wat dealers te bellen en/of langs te gaan.
Al met al geen touw aan vast te knopen.
Ok! Dat is duidelijk. Maar toch wel apart dat er dus onderscheid wordt gemaakt met data, al zie ik het hier enigsinds in het voordeel van de klant. Toch zou dit niet mogen ivm de netneutraliteit wet toch? Toen Tmobile Deezer data niet meetelde voor je data, mocht dat niet oid.jschoorl2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 07:22:
[...]
Je krijgt een connected pack van 5 jaar bij de auto. Dit pack wordt o.a gebruikt voor Google maps (verkeersinfo, kaarten, zoekopdrachten), emergency call, over the air updates infotainment en ook de connectie met de MyRenault app (batterij status, voorverwarmen / koelen, locatie auto). Het zou goed kunnen dat je na 5 jaar een x bedrag moet betalen om het te kunnen blijven gebruiken.
Dan heb je apps die je zelf via Google play installeert, zoals Spotify, vivaldi browser, tunein radio, Storytel. Om die te kunnen gebruiken heb je een dataverbinding nodig. Je kunt hiervoor verbinding maken van je eigen telefoonverbinding (via Bluetooth of een WiFi hotspot). Of je kunt ook een data abbo bij Orange afsluiten, dan gebruik je de Sim die in de auto zit. Je krijgt 5 GB data voor 3 maand als proefabonnement. Zelf maak ik gebruik van mijn eigen internet verbinding via de telefoon.
Meeste staat ook hier uitgelegd.
Maar goed, na 5 jaar zien we wel verder. Ik ga ws deze week de order plaatsen.
bij mijn weten zit er geen verschil tussen Techno en Iconic voor wat betreft de Google Connected Services. Als je op Renault.be kijkt bij 'versies en prijzen' zie je ook dat er geen verschil zit.TaxiGilbert schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:17:
Kan iemand hier verduidelijken?
Alleen de Equilibre heeft niet de Connected services en geen 12"scherm, en heeft alleen Android Auto en Apple Carplay
Weet iemand of het mogelijk is in Google maps op het open R scherm om de satelliet view te selecteren? Ik kan het niet vinden

Kan iemand mij vertellen wat een VIN nummer is en hoe je daaraan komt?Vinceub1972 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:46:
Heb m’n VIN nummer in de “MyRenault” app ingevoerd, en ineens verschijnt m’n auto! Kan iemand mij vertellen of ik ‘m dan binnenkort kan verwachten? Ik heb nog niks van de dealer gehoord.
Vehicle Identification Number. Die staat ergens in je auto. https://driving-tests.org/vin-decoder/Jan01 schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:18:
[...]
Kan iemand mij vertellen wat een VIN nummer is en hoe je daaraan komt?
[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 05-09-2022 22:22 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dit werkt al een tijdje niet meer toch? Volgens mij hebben ze die 'functionaliteit' disabled inmiddels.jschoorl2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:29:
Wat je zou kunnen proberen op een pc. Browser naar myr.renault.nl en dan onderstaande stappen volgen
Kwam dit tegen op een Duitse site
[...]
Ik heb ook al een tijdje een VIN nummer, maar myr.renault.nl / fr / de geven allemaal een error helaas, evenals de My Renault app. Heb het VIN nummer gekregen van de dealer, die me een screenshot van wat hij zag stuurde. Hier stond onder andere het volgende op:
/f/image/KJlb419tFdclRWHAs4TjZO1J.png?f=fotoalbum_large)
Tussen 3 en 10 oktober in productie dus lijkt het. Daarna nog naar NL en de trekhaak erop + de laatste dingen. Ik verwacht toch zo tegen november ophalen, hopelijk. Bestelling is van 3 mei overigens, Techno Wit met Augmented Vision + Advanced Driving Assist.
Aangaande het volume wat wel eens ineens harder gaat en niet meer zachter te krijgen is kwam ik een oplossing tegen die ik nog niet eerder had gezien.
Kom het net tegen op Frans forum, van ene Jacob Ben;
Info pratique : cet après-midi j’ai eu un gros bug sur le système Open R-link. Le son s’est mis à fond (40 pour info) et impossible de le baisser avec la commande sous le volant ou le +- à côté de la tablette. Impossible également de rebooter le système avec le bouton marche/arrêt à côté de la tablette. J’ai trouvé la solution dans la notice : il faut appuyer plusieurs secondes sur deux boutons (2 et 4) sur la commande sous le volant (voir détail sur l’image ci-dessous). Des fois rien ne vaut les bouton mécaniques.
Praktische info: vanmiddag had ik een grote bug op het Open R-link systeem. Het geluid ging hard (40 ter info) en kon niet lager met de bediening onder het stuur of de +- naast de tablet. Kan het systeem ook niet opnieuw opstarten met de aan/uit knop naast de tablet. Ik heb de oplossing gevonden in de bijsluiter: je moet enkele seconden op twee knoppen (2 en 4) drukken op de bediening onder het stuur (zie details op de afbeelding hieronder). Soms gaat er niets boven mechanische knoppen.
Kom het net tegen op Frans forum, van ene Jacob Ben;
Info pratique : cet après-midi j’ai eu un gros bug sur le système Open R-link. Le son s’est mis à fond (40 pour info) et impossible de le baisser avec la commande sous le volant ou le +- à côté de la tablette. Impossible également de rebooter le système avec le bouton marche/arrêt à côté de la tablette. J’ai trouvé la solution dans la notice : il faut appuyer plusieurs secondes sur deux boutons (2 et 4) sur la commande sous le volant (voir détail sur l’image ci-dessous). Des fois rien ne vaut les bouton mécaniques.
Praktische info: vanmiddag had ik een grote bug op het Open R-link systeem. Het geluid ging hard (40 ter info) en kon niet lager met de bediening onder het stuur of de +- naast de tablet. Kan het systeem ook niet opnieuw opstarten met de aan/uit knop naast de tablet. Ik heb de oplossing gevonden in de bijsluiter: je moet enkele seconden op twee knoppen (2 en 4) drukken op de bediening onder het stuur (zie details op de afbeelding hieronder). Soms gaat er niets boven mechanische knoppen.
:strip_exif()/f/image/WQpFDfZEiVuGK8drhlk9kRdl.jpg?f=fotoalbum_large)
bij mij zat er ongeveer 2 maanden tussen moment van productie en moment van aflevering. Wat je steeds ziet is dat de auto's na productie en shipping nog heel lang in NL staan voor checks en updates. En pas daarna naar de dealer gaan om klaar gemaakt te worden. Hopelijk voor je wordt dat proces een beetje versneld...Majesty schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:35:
Tussen 3 en 10 oktober in productie dus lijkt het. Daarna nog naar NL en de trekhaak erop + de laatste dingen. Ik verwacht toch zo tegen november ophalen, hopelijk. Bestelling is van 3 mei overigens, Techno Wit met Augmented Vision + Advanced Driving Assist.
Da's nog een aardige tijd! Dealer gaf zelf aan eind oktober uit te kunnen gaan leveren, maar goed die had nog niet eerder een Mégane uitgeleverd volgens mij, dus dat zal een aanname zijn geweest op basis van andere nieuwe auto's. Zou leuk zijn als dat proces versneld is jaBVice schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:17:
[...]
bij mij zat er ongeveer 2 maanden tussen moment van productie en moment van aflevering. Wat je steeds ziet is dat de auto's na productie en shipping nog heel lang in NL staan voor checks en updates. En pas daarna naar de dealer gaan om klaar gemaakt te worden. Hopelijk voor je wordt dat proces een beetje versneld...
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 06-09-2022 10:34 ]
Ben nu ook al 1.5 maand na productie aan het wachten. Dacht trouwens dat ie vooral lang in Frankrijk bleef staan.BVice schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:17:
[...]
bij mij zat er ongeveer 2 maanden tussen moment van productie en moment van aflevering. Wat je steeds ziet is dat de auto's na productie en shipping nog heel lang in NL staan voor checks en updates. En pas daarna naar de dealer gaan om klaar gemaakt te worden. Hopelijk voor je wordt dat proces een beetje versneld...
Ik zat net in de RDW data te grasduinen. Het lijkt erop dat er slechts 4 a 5 nieuwe megane's per dag op naam worden gezet. Dat gaat nog wel behoorlijk langzaam.
Ik bekijk dit een paar keer per week, ook om een beetje bij te houden hoe het verloop gaat, of om even te kijken hoeveel er onder de 45k zitten.arno.stolk schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:56:
Ik zat net in de RDW data te grasduinen. Het lijkt erop dat er slechts 4 a 5 nieuwe megane's per dag op naam worden gezet. Dat gaat nog wel behoorlijk langzaam.
Nieuwsgierigheid meer.
Maar goed, als je op datum selecteert dan zie je dat het wat minder is.
Begin juli waren het er best veel per dag, daarna nam het rap af.
De laatste kentekens voor de Megane:
2 september waren het er 3, 1 september 5, 31 augustus 1, 30 augustus 5, 27 augustus 2, 24 augutus 1, 20 augustus 1, 19 augustus 1, 18 augustus 1, 16 augustus 1, 12 augustus 2 en ga zo maar door.
Misschien de vakantie en het probleem met de airco (icm met de warmtepomp) wat de boel iets vertraagd heeft.
Vooralsnog vind ik het nogal mondjesmaat met de toename.
meestal op een distributiecentrum in/bij het land van aflevering. Renault gebruikt oa Gefco in Oosterhout, daar stond mijn Megane lang te wachten op de nodige updates heb ik me laten vertellen door de importeurmichie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:37:
[...]
Ben nu ook al 1.5 maand na productie aan het wachten. Dacht trouwens dat ie vooral lang in Frankrijk bleef staan.
De leveringen gaan inderdaad erg langzaam. Ben wel benieuwd hoeveel er besteld zijn in NL.
Als je het vergelijkt met de nieuwe Captur in de RDW open data, die gaat als een trein (al 94 stuks in de eerste 3 dagen van september)
[ Voor 3% gewijzigd door BVice op 06-09-2022 14:54 ]
Telefonisch heeft de verkoper hier mij ook op gewezen. Was voor ons van belang omdat we beiden veel achter het stuur zullen zitten. Mede daarom is de keus op de iconic versie gevallen.corvankruchten schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:13:
[quote]BliXem schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:28:
Enige missers waren toch dat je geen geheugenfunctie hebt van 2 personen (wel 1) van de bestuurdersstoel. En geen elektrische achterklep.
Verkoper vertelde mij dat er voor elk profiel op het Google scherm er een geheugenfunctie voor de stoel is.
In het profiel dat aangemaakt kan worden kunnen diverse instellingen worden vastgelegd, waaronder dus ook de ingestelde zitpositie van de bestuurdersstoel.
Heb nog geen test of review gezien waar dit aan de orde kwam. Is er al iemand die een iconic versie bezit en dit uitgeprobeerd heeft?
:'(
:strip_exif()/f/image/NjPmqDybegzzTLFEcsL3wo5B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k1F4Y1ywTjq29rTaDvsnuhwx.jpg?f=fotoalbum_large)
ik kan me goed voorstellen dat dit inderdaad werkt. Ik heb een techno dus geen elektrische stoelen, maar als je switcht van Google-profiel worden echt ALLE instellingen opnieuw geladen, heel het centrale scherm wordt herstart en ook de buitenspiegels veranderen. Dus dikke kans dat dan ook je stoel verandert naar de opgeslagen setting.
Ik vond zelf het switchen van profiel voor een rit niet heel fijn, dus heb het weer uitgezet. Het kost even tijd, en je moet beide een Google account hebben.
Het is jammer dat de stoel-instellingen niet gekoppeld zijn aan een Multi-sense profiel, en dat je zelf een tweede extra persoonlijk Multi-Sense profiel kan aanmaken. Dat zou toch iets makkelijker switchen zijn.
Ik vond zelf het switchen van profiel voor een rit niet heel fijn, dus heb het weer uitgezet. Het kost even tijd, en je moet beide een Google account hebben.
Het is jammer dat de stoel-instellingen niet gekoppeld zijn aan een Multi-sense profiel, en dat je zelf een tweede extra persoonlijk Multi-Sense profiel kan aanmaken. Dat zou toch iets makkelijker switchen zijn.
Mijn schoonouders hebben een gloednieuwe Koleos initial Paris en daarvoor hadden ze de Espace initial Paris, beide hebben stoelen die zich automatisch aanpassen aan hun profiel (de vader is een pak groter dan de moeder). Dus bij de top modellen van Renault is dat doorgaans wel beschikbaar, het zou mij echt verbazen moest de Megane Iconic dat plots niet kunnen.
Edit:
Sturen de dealers de VIN code trouwens uit zichzelf door of moesten jullie er achter vragen?
Edit:
Sturen de dealers de VIN code trouwens uit zichzelf door of moesten jullie er achter vragen?
[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 09-09-2022 18:24 ]
Denk niet dat ze dit automatisch doen tenzij je een enthousiaste medewerker hebt :-). Ik heb er zelf om gevraagd.JanAd schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:12:
Mijn schoonouders hebben een gloednieuwe Koleos initial Paris en daarvoor hadden ze de Espace initial Paris, beide hebben stoelen die zich automatisch aanpassen aan hun profiel (de vader is een pak groter dan de moeder). Dus bij de top modellen van Renault is dat doorgaans wel beschikbaar, het zou mij echt verbazen moest de Megane Iconic dat plots niet kunnen.
Edit:
Ik heb er ook om gevraagd. Ik heb m al bijna 2 maanden. Nog steeds de fout code. Zelfde geprobeerd op de Duitse manier via Renault.fr, maar blijf de foutmelding krijgen. We wachten geduldig. Levering staat op 22 oktober gepland.BliXem schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:52:
[...]
Denk niet dat ze dit automatisch doen tenzij je een enthousiaste medewerker hebt :-). Ik heb er zelf om gevraagd.
Je bedoelt een foutcode zodat je je auto niet kunt toevoegen in je Renault app? Zo ja, dan kan het zijn dat je auto nog niet is gebouwd? Dit probleem had ik ook tot de auto tot leven was gekomen.Valentinoa88 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:33:
[...]
Ik heb er ook om gevraagd. Ik heb m al bijna 2 maanden. Nog steeds de fout code. Zelfde geprobeerd op de Duitse manier via Renault.fr, maar blijf de foutmelding krijgen. We wachten geduldig. Levering staat op 22 oktober gepland.
Precies. Foutcode in de app, op de Renault site NL en Renault site Fr.BliXem schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:57:
[...]
Je bedoelt een foutcode zodat je je auto niet kunt toevoegen in je Renault app? Zo ja, dan kan het zijn dat je auto nog niet is gebouwd? Dit probleem had ik ook tot de auto tot leven was gekomen.
Hoeveel tijd zat er bij jou tussen “code die werkt/ productie” en de tussen de uiteindelijke leverdatum/ levering?
In mijn geval kreeg ik een mail dat de auto was geproduceerd. VIN heb ik daarna aangevraagd, daarna kon ik 'm inderdaad toevoegen.Valentinoa88 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:18:
[...]
Precies. Foutcode in de app, op de Renault site NL en Renault site Fr.
Hoeveel tijd zat er bij jou tussen “code die werkt/ productie” en de tussen de uiteindelijke leverdatum/ levering?
Heb 'm in februari besteld, en kon 'm de 27e van maand juli toevoegen maar wacht nu nog steeds op de auto... Ruim een maand staat m'n wagen niets te doen door communicatieproblemen... Ben steeds met Renault Belgie in gesprek en die overleggen met de fabriek, maar het schiet echt totaal niet op!
Levering is hopelijk aankomende week.
Ik heb inmiddels mijn VIN in kunnen voeren in de Renault app (na maandenlang foutmelding) en hij voegt hem eindelijk toe. VIN heb ik in juli gekregen. Auto is op 1-4-2022 besteld. De techno EV 60.
Dealer zei dat hij dan in ieder geval is geproduceerd en gaat kijken of hij wat nadere details kan achterhalen. Zal mij benieuwen.
Dealer zei dat hij dan in ieder geval is geproduceerd en gaat kijken of hij wat nadere details kan achterhalen. Zal mij benieuwen.
Precies hetzelfde hier. Mijn dealer had wel een overzicht met daarin verschillende data. Productie zou tussen 3 en 10 oktober plaats moeten vinden, ben erg benieuwd. Probeer al meerdere keren per week de VIN in te voeren bij FR, DE en NL, who knowsValentinoa88 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:18:
[...]
Precies. Foutcode in de app, op de Renault site NL en Renault site Fr.
Gaat pas lukken als die geproduceerd is.Majesty schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:48:
[...]
Precies hetzelfde hier. Mijn dealer had wel een overzicht met daarin verschillende data. Productie zou tussen 3 en 10 oktober plaats moeten vinden, ben erg benieuwd. Probeer al meerdere keren per week de VIN in te voeren bij FR, DE en NL, who knows.
En dan is het momenteel om onduidelijke redenen nog 1-2 maanden wachten tot dat die op locatie is.
Wel vreemd een pakketje van een paar euro kan je aardig track'en, een auto van 40-50.000 euro is compleet onduidelijk.
Ja dat is dus het bijzondere, dat dat voorheen wel mogelijk was, die VIN erin zetten om in ieder geval informatie over productiedatum te kunnen zien. Dat is nu inderdaad niet meer mogelijk, ergens sinds een update van het Renault platfrom in juli.michie schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:19:
[...]
Gaat pas lukken als die geproduceerd is.
En dan is het momenteel om onduidelijke redenen nog 1-2 maanden wachten tot dat die op locatie is.
Wel vreemd een pakketje van een paar euro kan je aardig track'en, een auto van 40-50.000 euro is compleet onduidelijk.
Maar eens, zou mooi zijn als je al eerder in het proces meer informatie kunt ophalen. Op Franse fora lees ik veelal dat de auto gewoon in hun Renault account staat en daar ook leverdata informatie bij staat. Maar goed, moet gewoon geduld hebben
Ergens onduidelijk maar aan de andere kant lees ik op nogal wat buitenlandse (en vooral Franse) fora en facebook-groepen dat er een tekort is aan vrachtwagen-chauffeurs om simpelweg de wagens te vervoeren.michie schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:19:
[...]
Zal vast geen 2 maanden vertraging geven maar een maandje kan zo maar.
Ik zeg maar zo. Zolang hij er niet is hoef ik hem ook niet te betalen.
ik ontdekte vandaag de trailer-functie; als je iets op de trekhaak hebt en je beschikt over de achteruitrijdcamera, kun je ook tijdens het rijden even de camera activeren om te kijken of de boel nog netjes vast zit. Na 30 seconden verdwijnt het beeld dan weer automatisch.
Normaliter kun je de camera niet handmatig oproepen, gaat alleen aan als je achteruit rijdt
Normaliter kun je de camera niet handmatig oproepen, gaat alleen aan als je achteruit rijdt
Ik zag inderdaad een boodschap verschijnen over de achteruitrijcamera toen ik mijn aanhanger aangekoppeld had. Ik kon alleen niet zo snel uitvinden waar je de camera dan handmatig kan activeren??BVice schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:52:
ik ontdekte vandaag de trailer-functie; als je iets op de trekhaak hebt en je beschikt over de achteruitrijdcamera, kun je ook tijdens het rijden even de camera activeren om te kijken of de boel nog netjes vast zit. Na 30 seconden verdwijnt het beeld dan weer automatisch.
in het 'voertuigwereldmenu' is er dan ineens een tegeltje bijgekomen met 'camera'
Waar ook de tegels 'elektrisch', 'parkeerhulp' 'rijondersteuning' enz. zitten
Yup maar aan de andere kant begint mijn diesel nu wel een kostenpost te worden.Mark146 schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:46:
Ik zeg maar zo. Zolang hij er niet is hoef ik hem ook niet te betalen.
Het loont, op dit moment, ook totaal niet meer om nu diesel te rijden in Nederland.
Dat was rond 2016 toen ik mijn wagen (2dehands) aanschafte wel een heel ander verhaal.
Buiten de kosten voor brandstof begin ik ook tegen onderhoud aan te lopen.
Kom zoetjesaan op het punt aan dat er zaken misschien vervangen moeten worden namelijk.
Tis uiteraard een smak geld wat je nu neer zal moeten leggen, maar vanaf dat punt ziet het er financieel een stuk rooskleuriger uit.
BedanktBVice schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:05:
in het 'voertuigwereldmenu' is er dan ineens een tegeltje bijgekomen met 'camera'
Hebben er nog meer problemen met de My Renault app.
Krijg hem niet meer gekoppeld met mijn megane. Daarnaast werkte het eerst ook al niet helemaal lekker.
Krijg hem niet meer gekoppeld met mijn megane. Daarnaast werkte het eerst ook al niet helemaal lekker.
Via de my renault app kun je een mobilize laadpas bestellen. Hiermee zou je in 25
landen bij de meeste laadpalen moeten kunnen laden en zou je speciale tarieven krijgen bij Ionity snelladers. (heb de tarieven nog niet gevonden). En volgens mij zou in de toekomst de ionity palen ook de auto moeten herkennen zodat je niet met pasjes of apps in de weer moet.
Mobilize laadpas
Daarnaast kun je gebruik maken van Mobilize smart charge waarmee je geld terug zou kunnen verdienen als je buiten piekuren laadt.
Heb de app net geïnstalleerd - 26
kWh zou volgens de app €0.25 opgeleverd.
Daarnaast lijkt het erop dat V2G oplossingen ook via Mobilize geleverd gaan worden. Ben heel benieuwd of de Megane hier technisch voor geschikt is. Bij de allereerste persberichten werd het genoemd maar daarna is er geen info over geweest.
landen bij de meeste laadpalen moeten kunnen laden en zou je speciale tarieven krijgen bij Ionity snelladers. (heb de tarieven nog niet gevonden). En volgens mij zou in de toekomst de ionity palen ook de auto moeten herkennen zodat je niet met pasjes of apps in de weer moet.
Mobilize laadpas
Daarnaast kun je gebruik maken van Mobilize smart charge waarmee je geld terug zou kunnen verdienen als je buiten piekuren laadt.
Daarnaast lijkt het erop dat V2G oplossingen ook via Mobilize geleverd gaan worden. Ben heel benieuwd of de Megane hier technisch voor geschikt is. Bij de allereerste persberichten werd het genoemd maar daarna is er geen info over geweest.
[ Voor 19% gewijzigd door jschoorl2 op 13-09-2022 19:50 ]
Wat heeft dat met de My Renault app te maken?jschoorl2 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:35:
Via de my renault app kun je een mobilize laadpas bestellen. Hiermee zou je in 25
Mobilize laadpas
Dit laatste ben ik ook erg benieuwd naar, was ook wel één van mijn aanschafredenen, toekomstgericht. Maar het werd destijds al een beetje selectief door de pers naar buiten gebracht, dus vraag me af wat er nu precies waar van is.jschoorl2 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:35:
Mobilize laadpas
in de app vind je de link naar Mobilize. En Mobilize gebruikt de connectivity van de Renault om de SOC uit te lezen.
Mobilize is volgens mij Jedlix
Heb me er nog niet in verdiept, vraag me vooral af wat zij nog kunnen optimaliseren als zij geen 'verbinding' hebben met je energieleverancier thuis.
Heb me er nog niet in verdiept, vraag me vooral af wat zij nog kunnen optimaliseren als zij geen 'verbinding' hebben met je energieleverancier thuis.
ik begreep dat V2X bij Renault wordt opgeschaald vanaf de nieuwe elektrische Renault 5, dus niet op de Megane helaas...Majesty schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:27:
[...]
Dit laatste ben ik ook erg benieuwd naar, was ook wel één van mijn aanschafredenen, toekomstgericht. Maar het werd destijds al een beetje selectief door de pers naar buiten gebracht, dus vraag me af wat er nu precies waar van is.
Een beetje vreemd om achteraf het leder te vervangen. Het beestje is dan al dood. Als je toch zo principieel bent, koop dan de auto gewoon niet?Majesty schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:02:
[...]
Toch wel dus helaas, voor de Iconic versie dan. En het stuur in m'n Techno is ook met echt leder bekleed volgens mij, had nog gevraagd of dit aan te passen was maar was in ieder geen optie, kan het altijd zelf anders laten bekleden natuurlijk.
Heb je hier nog wat info over kunnen vinden?Frank S schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:27:
Ik overweeg om in mijn E-Tech een dashcam te installeren. Nu zit de hardware daarvoor ook al in de Renault, dus ik vraag me af of die niet daarvoor gebruikt kan worden. Zijn er bijvoorbeeld apps in Android Automotive die dit kunnen aansturen?
Idealiter zou dat profiel wijzigen afhankelijk van de gebruikte sleutel (ieder eigen sleutel). Maar dat werkt niet zo? Je moet dus elke keer via het scherm je google profiel wijzigen?BVice schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:40:
ik kan me goed voorstellen dat dit inderdaad werkt. Ik heb een techno dus geen elektrische stoelen, maar als je switcht van Google-profiel worden echt ALLE instellingen opnieuw geladen, heel het centrale scherm wordt herstart en ook de buitenspiegels veranderen. Dus dikke kans dat dan ook je stoel verandert naar de opgeslagen setting.
Tsja, ik had al 14 maanden gewacht op een MB CLA toen ik te horen kreeg dat ik nog 4 maanden moest wachten, en ook nog eens dat er een hele hoop opties zouden ontbreken!gersmolders schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:55:
Hoop doet leven, zoals eerder vermeld heb ik de techno 28 december 2020 besteld, gisteren bericht gehad dat hij misschien in oktober geleverd wordt, met de nadruk op MISSCHIEN! wat een zooitje bij Renault!
Ondertussen 0,0 informatie vanuit MB. Ik heb toen de order maar gecancelled. En nu een klein jaartje wachten op de Megane...
Dat is heel slecht nieuws. Ik droomde al van V2H. De auto met zonnepanelen overdag laden en 's avonds weer leegtrekkenBVice schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:37:
[...]
ik begreep dat V2X bij Renault wordt opgeschaald vanaf de nieuwe elektrische Renault 5, dus niet op de Megane helaas...
Ik heb op 8 Augustus een EV60 Iconic besteld (zakelijke lease) met de volgende opties:
Pack augmented vision & advanced driving assist
Warmtepomp
All season banden
F1 blade in carrosseriekleur
Rouge flame lak
Dat deze in 2023 zou komen had ik al verwacht, maar op 31-8 kreeg ik het bericht dat het 24 JUNI 2023 gaat worden! 10 maanden dus, bovenop de 14 die ik had gewacht op de gecancelde MB. Joepie.
Andere merken hebben ook best lange levertijden en prijsstijgingen, ik hoop alleen dat ze niet net als MB auto's gaan afleveren met ontbrekende opties!!
Waarom heb ik voor de Megane gekozen?
- Google Automotive! Ik heb niet met de auto kunnen rijden, maar wel ermee gespeeld in de showroom en de bediening is easy en supersnel. Sowieso is maps out of the box ideaal. En je kunt met je stem van alles bedienen, zelfs de stoelverwarming, snelheid van de ventilator etc.
- Hij ziet er best aardig uit, ik vind het design van meerdere Renaults momenteel wel prima (Captur, Clio, Scenic)
- de Cupra Born zag er goed uit, binnen en buiten, maar heeft een slechte bediening via het scherm en capacitieve knoppen. Mijn vrouw en haar collega's hebben een ID3 ter beschikking en vinden de bediening een ramp.
- De KIA EV6 was in de leukste uitvoering te duur, en ik vond het interieur nogal tegenvallen.
- Ioniq vond ik sowieso niet mijn ding
- 2008 viel ook tegen qua interieur tov de 3008, veel hard lelijk plastic
- 208e superleuk bakje, maar net iets te klein
Pack augmented vision & advanced driving assist
Warmtepomp
All season banden
F1 blade in carrosseriekleur
Rouge flame lak
Dat deze in 2023 zou komen had ik al verwacht, maar op 31-8 kreeg ik het bericht dat het 24 JUNI 2023 gaat worden! 10 maanden dus, bovenop de 14 die ik had gewacht op de gecancelde MB. Joepie.
Andere merken hebben ook best lange levertijden en prijsstijgingen, ik hoop alleen dat ze niet net als MB auto's gaan afleveren met ontbrekende opties!!
Waarom heb ik voor de Megane gekozen?
- Google Automotive! Ik heb niet met de auto kunnen rijden, maar wel ermee gespeeld in de showroom en de bediening is easy en supersnel. Sowieso is maps out of the box ideaal. En je kunt met je stem van alles bedienen, zelfs de stoelverwarming, snelheid van de ventilator etc.
- Hij ziet er best aardig uit, ik vind het design van meerdere Renaults momenteel wel prima (Captur, Clio, Scenic)
- de Cupra Born zag er goed uit, binnen en buiten, maar heeft een slechte bediening via het scherm en capacitieve knoppen. Mijn vrouw en haar collega's hebben een ID3 ter beschikking en vinden de bediening een ramp.
- De KIA EV6 was in de leukste uitvoering te duur, en ik vond het interieur nogal tegenvallen.
- Ioniq vond ik sowieso niet mijn ding
- 2008 viel ook tegen qua interieur tov de 3008, veel hard lelijk plastic
- 208e superleuk bakje, maar net iets te klein
Probleem met de airco voor wagens zonder warmtepomp schijnt opgelost te zijn;
https://www.automobile-pr...97dltKiRUYZQfvzmkqNGMD3bg
In mobilize moet je het voertuignummer invoeren en jouw energieleverancier. Op basis van dit gegevens wordt over the air een laadprogramma geladen dat stuurt op de momenten dat voor jouw leverancier stroom goedkoop is. Overigen leesr de Pump-app ook de SOC uit. Voor de Zoe is er de IOS-app “ZEDDY” die meer gegevens laat zien dan de MyRenault-app. Ik weet niet of die ook werkt met de Megane.BVice schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:37:
in de app vind je de link naar Mobilize. En Mobilize gebruikt de connectivity van de Renault om de SOC uit te lezen.
grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp
Heb Renault weer eens aan de lijn gehad. Nu schijnt het zo dat er 21 wagens, waaronder die van mij, een bepaalde kwaliteitscontrole ondergaat en het daarom zo lang duurt. Mijn wagen is al op 26/07 tot leven gekomen en tot op heden zit de wagen stof te happen op de parking van de fabriek.
Nu is het zo dat dit tenminste nog tot volgende week woensdag kon duren. Ook hoorde ik ver weg iets over een blokkade. Moet weer eerlijk zeggen dat ik iedere keer weer een ander verhaal hoorde, waaronder dat er te weinig man was om de auto's te transporteren. Ik moest eind deze maand nog eens terugbellen als er geen nieuws was.
Volgens Renault is de kwaliteitscontrole er om er voor te zorgen dat de auto in orde is en dat ze dan kunnen 'garanderen' dat de auto niet binnen korte tijd bij de garage zal staan. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hier van moet vinden. Aangezien ik iedere keer weer een ander verhaal hoor vrees ik beetje dat ik aan het lijntje gehouden wordt...
Nu is het zo dat dit tenminste nog tot volgende week woensdag kon duren. Ook hoorde ik ver weg iets over een blokkade. Moet weer eerlijk zeggen dat ik iedere keer weer een ander verhaal hoorde, waaronder dat er te weinig man was om de auto's te transporteren. Ik moest eind deze maand nog eens terugbellen als er geen nieuws was.
Volgens Renault is de kwaliteitscontrole er om er voor te zorgen dat de auto in orde is en dat ze dan kunnen 'garanderen' dat de auto niet binnen korte tijd bij de garage zal staan. Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hier van moet vinden. Aangezien ik iedere keer weer een ander verhaal hoor vrees ik beetje dat ik aan het lijntje gehouden wordt...
Ben benieuwd hoe snel wij de update krijgen. Mijn dealer wist van niets toen ik hem er een aantal weken geleden over dit probleem vertelde.Zjanzjak schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:04:
Probleem met de airco voor wagens zonder warmtepomp schijnt opgelost te zijn;
Leuk al dat wachten...voor je het weet schiet je het nieuwe jaar in en gaat je bijtelling omhoog (in geval van lease).
Ik hoef niet per se iedere dag herinnerd te worden aan het feit dat er (onnodig) een dood dier om m'n stuur gewikkeld zitLaTiNo156 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:01:
[...]
Een beetje vreemd om achteraf het leder te vervangen. Het beestje is dan al dood. Als je toch zo principieel bent, koop dan de auto gewoon niet?
[...]
Wat betreft niet kopen van de auto: beetje flauwe opmerking vind ik. Maar om er toch op in te gaan: andere auto's in deze prijsklasse voldeden niet aan m'n wensen, soms moet je compromissen maken in 't leven.
dit is die blokkade waar veel tegenaan liepen (NB 27-09, denk dat je 27-08 bedoelt?). Ik heb die blokkade ook gehad. Duurde lang, bijna 1,5 maand ongeveer. Tekort in transporteurs is onzin. En ik vermoed dat je auto niet bij de fabriek staat, maar in NL. En die controle is vermoedelijk een update oid.BliXem schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:45:
Heb Renault weer eens aan de lijn gehad. Nu schijnt het zo dat er 21 wagens, waaronder die van mij, een bepaalde kwaliteitscontrole ondergaat en het daarom zo lang duurt. Mijn wagen is al op 27/09 tot leven gekomen en tot op heden zit de wagen stof te happen op de parking van de fabriek.
Ik vond het vooral onbegrijpelijk dat ze niet weten a. wat voor update/controle en b. wie die gaat uitvoeren en c. wanneer.
Ik had het geluk dat ik 'al' in de tweede blokkade zat samen met een aantal andere VIN's, dus had de auto toch nog relatief snel.
Wat ik niet zo goed snap hier is dat iedereen die VIN in de app wil invoeren, want dat gaat je geen enkel inzicht geven in wanneer de auto gaat komen? Het is inmiddels duidelijk dat het feit dat een auto geproduceerd is niets zegt over of hij hier dan snel is (tenzij 2 a 3 maanden onder 'snel' valt)
Ja, 26/07, even verkeken, maar das dan al bijna 2 maanden... Nee, de bestelling is in Belgie overigens. Volgens mijn dealer zal de auto rechtstreeks vanuit de fabriek naar de dealer gaan. Geen tussenkomst in ieder geval bij dit type. Zullen is zien of die de komende weken dan wel aankomt. Laten we het hopen, heb de auto nu wel eens nodig.BVice schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:53:
[...]
dit is die blokkade waar veel tegenaan liepen (NB 27-09, denk dat je 27-08 bedoelt?). Ik heb die blokkade ook gehad. Duurde lang, bijna 1,5 maand ongeveer. Tekort in transporteurs is onzin. En ik vermoed dat je auto niet bij de fabriek staat, maar in NL. En die controle is vermoedelijk een update oid.
Ik vond het vooral onbegrijpelijk dat ze niet weten a. wat voor update/controle en b. wie die gaat uitvoeren en c. wanneer.
Ik had het geluk dat ik 'al' in de tweede blokkade zat samen met een aantal andere VIN's, dus had de auto toch nog relatief snel.
Wat ik niet zo goed snap hier is dat iedereen die VIN in de app wil invoeren, want dat gaat je geen enkel inzicht geven in wanneer de auto gaat komen? Het is inmiddels duidelijk dat het feit dat een auto geproduceerd is niets zegt over of hij hier dan snel is (tenzij 2 a 3 maanden onder 'snel' valt)
Gisteren zelf een zakelijke lease Techno, wit-zwart met HarmanKardon speakers en Drive Assist pack (vw ACC StopGo, geen manueel file rijden meer voor mij
) besteld. Geschatte levertijd Januari, dus 4 maanden. Beter dan Kia, wat ik eerst in gedachten had. Beetje duimen dat 'ie nog eind december geleverd wordt, maar ik reken al op de bijtellingregels van 2023.
Wilde eerst een Kia EV6, maar die werd toch in de gewenste uitvoering te duur. Toen overgestapt op de Niro, maar die vond ik prijs/wensen verhouding weer te duur. Was altijd niet onder de indruk van Renault, maar toen zag ik de Megane E-Tech in het echt. Die heeft echt een mooie prijs-kwaliteit balans en ik ben helemaal weg van het interieur. 'tis toch het stukje auto dat je het meeste gaat zien.
Nog even een vraag omtrent Spotify: Is het mogelijk om in de auto offline playlists te hebben, zonder tussenkomst van een telefoon? Die databundel gaat anders inderdaad erg snel.
-
De dealer (Gouda) vertelde mij dat 'ie een klant had die eind Mei een Techno had besteld. Die had ie overtuigd om een van de pakketten maar niet te nemen, zodat 'ie onder de 45K zou blijven. Er was toen nog een levertijd van 7 maanden, dus een levering in Januari. Dan kon hij nog de subsidie meepakken. De dealer mag 'm deze week gaan bellen dat de auto al klaar staat. Nu kan hij alsnog wachten tot januari en de subsidie meepakken, of nu direct ophalen. Hoe dan ook mist ie nu het pakket. Wat zouden jullie doen; ophalen of wachten en 3K binnenhalen?
Wilde eerst een Kia EV6, maar die werd toch in de gewenste uitvoering te duur. Toen overgestapt op de Niro, maar die vond ik prijs/wensen verhouding weer te duur. Was altijd niet onder de indruk van Renault, maar toen zag ik de Megane E-Tech in het echt. Die heeft echt een mooie prijs-kwaliteit balans en ik ben helemaal weg van het interieur. 'tis toch het stukje auto dat je het meeste gaat zien.
Nog even een vraag omtrent Spotify: Is het mogelijk om in de auto offline playlists te hebben, zonder tussenkomst van een telefoon? Die databundel gaat anders inderdaad erg snel.
-
De dealer (Gouda) vertelde mij dat 'ie een klant had die eind Mei een Techno had besteld. Die had ie overtuigd om een van de pakketten maar niet te nemen, zodat 'ie onder de 45K zou blijven. Er was toen nog een levertijd van 7 maanden, dus een levering in Januari. Dan kon hij nog de subsidie meepakken. De dealer mag 'm deze week gaan bellen dat de auto al klaar staat. Nu kan hij alsnog wachten tot januari en de subsidie meepakken, of nu direct ophalen. Hoe dan ook mist ie nu het pakket. Wat zouden jullie doen; ophalen of wachten en 3K binnenhalen?
[ Voor 6% gewijzigd door Sjeefr op 15-09-2022 12:21 ]
Ja, die dik 3 maandjes zou ik dan wel gewoon uitzitten voor de 2.950 euro subsidie.Sjeefr schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:19:
Wat zouden jullie doen; ophalen of wachten en 3K binnenhalen?
Lijkt trouwens wel dat de grotere 'spelers' toch wel vrij rap (relatief gezien) de bestellingen doorkrijgen.
Denk bijvoorbeeld aan Stern, van Mossel, ABD, Zeeuw & Zeeuw en in dit geval waarschijnlijk Hans Jongerius.
Ben benieuwd hoeveel bestellingen van na 1 juli (de 'officiële' release) er inmiddels geleverd zijn door deze dealers.
Dat probleem hebben wij Belgen niet… wij krijgen juist niks van subsidies.

Bijzonder dit, je besteld um na mij, en krijgt um 6 maanden eerder? 🙄Sjeefr schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:19:
Gisteren zelf een zakelijke lease Techno, wit-zwart met HarmanKardon speakers en Drive Assist pack (vw ACC StopGo, geen manueel file rijden meer voor mij) besteld. Geschatte levertijd Januari, dus 4 maanden. Beter dan Kia, wat ik eerst in gedachten had. Beetje duimen dat 'ie nog eind december geleverd wordt, maar ik reken al op de bijtellingregels van 2023.
-
Klinkt als een strak plan.LaTiNo156 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Bijzonder dit, je besteld um na mij, en krijgt um 6 maanden eerder? 🙄
Ik heb een maand voor jou besteld en bij mij zeggen ze ook nog steeds eind december ‘22, begin januari ‘23.LaTiNo156 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Wel een EV40 BC Techno.
hoe weet je dat hij hem in januari krijgt? Als je de afgelopen pagina's leest zie je dat er werkelijk nog niemand is die z'n auto enigszins in de buurt van de geschatte levertijd heeft gekregen (zowel eerder als later)LaTiNo156 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
[...]
Sjeef heeft 'em bij een 'grotere' dealer (Hans Hans Jongerius) gekocht, misschien dat dat het verschil maakt?LaTiNo156 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:51:
Waar heb jij de wagen besteld?
Dat ja.BVice schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:05:
Als je de afgelopen pagina's leest zie je dat er werkelijk nog niemand is die z'n auto enigszins in de buurt van de geschatte levertijd heeft gekregen (zowel eerder als later)
Daarom dus ook zo benieuwd naar onderstaande;
Misschien dat AnthonyR wat meer licht in de duisternis kan brengen haha;Zjanzjak schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:00:
Lijkt trouwens wel dat de grotere 'spelers' toch wel vrij rap (relatief gezien) de bestellingen doorkrijgen.
Denk bijvoorbeeld aan Stern, van Mossel, ABD, Zeeuw & Zeeuw en in dit geval waarschijnlijk Hans Jongerius.
Ben benieuwd hoeveel bestellingen van na 1 juli (de 'officiële' release) er inmiddels geleverd zijn door deze dealers.
Hij zit immers wat dichter bij het 'vuur'.AnthonyR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:00:
Enige dat ik weet is dat vanaf productieweek 43 als ik het goed zeg de ACC standaard wordt op alle Meganes.
Even mini rectificatie: mijn lokale dealer, Hans Jongerius Gouda, bevestigt idd januari. Echter had ik tóch geen vrije dealer keuze en wordt ie bij de grote Stern besteld. Ook die bevestigt Januari. Levertijd dus 4 maanden. Duimen voor drie en half (December). Dat zou betekenen dat de Kerstman toch bestaat.Zjanzjak schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:20:
[...]
Sjeef heeft 'em bij een 'grotere' dealer (Hans Hans Jongerius) gekocht, misschien dat dat het verschil maakt?
Als ik de berichten hier terug lees, lijkt er ook een verschil in levertijd qua model. Techno 60kwh zonder warmtepomp lijkt het snelste (tevens mijn model).
ik had mijn Techno met warmtepomp relatief snel (5 maanden)
Vandaag weer even met bochane Almere aan de lijn gehangen. Stond op eind oktober gepland, staat nog op de planning.
Eind september is ie klaar/ gemaakt. Dan moet ie klaar voor transport deze kant op komen. Met alle checks etc moet ie half / eind oktober geleverd worden.
De EV60 optimum charge evolution ER.
Eind september is ie klaar/ gemaakt. Dan moet ie klaar voor transport deze kant op komen. Met alle checks etc moet ie half / eind oktober geleverd worden.
De EV60 optimum charge evolution ER.