[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:31
Homeland schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:02:
[...]

Deel het vooral omdat het wel eens een van de zeer weinige keren kan zij dat hij nog op tv te zien is.
Hoezo ?
Bij Ziggo zullen ze F1 samenvattingen blijven uitzenden, ze hebben andere race klasses en het Formule 1 Café gaat door onder de noemer Race Café.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ballgame schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Het is gelukt via mijn Ziggo. Kon uiteindelijk inloggen en Viaplay toevoegen.

Heb via de Viaplay app op mijn TV de Max docu bekeken maar moet eerlijk zeggen dat de beeldkwaliteit erg tegenviel. Zeker de beelden die men van F1 heeft overgenomen waren van een lage resolutie en niet helder gekleurd.

Maar goed, eens kijken of de algehele kwaliteit en resolutie verbetert de komende weken.

Anders plan B.
Daar hebben zij gewoon een flinke post-processing filter overheen gegooid. Want de shots van Max, Jos en Raymond in de pitbox waren gewoon scherp.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 11:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Net de commercial van Viaplay gezien. Als het commentaar net zo is als in het spotje dan wordt het een gezapig zooitje. Elke spanning ontbreekt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Daar hebben zij gewoon een flinke post-processing filter overheen gegooid. Want de shots van Max, Jos en Raymond in de pitbox waren gewoon scherp.
Hetzelfde zag je met de Season Shakedown: beelden van Viaplay zelf waren veel beter dan de track shots die vanuit FOM werden geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Mart11 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:07:
[...]
Ik heb vandaag op mijn tv via Apple tv 2021 de kwaliteit van Viaplay (uiteraard hoogste kwaliteit gekozen) tegenover F1TV vergeleken en F1TV is meteen scherper (ik vermoed 720 vs 1080) maar iig 100% duidelijk dat F1TV betere beeldkwaliteit geeft.
In het viaplay topic is daar over ook al melding gemaakt, de huidige content schijnt voornamelijk 720P te zijn

Maar viaplay heeft beloofd tot Full HD uit te zenden, en dat is als het goed is toch 1080p/50fps als ik het goed heb. We zullen even tot de test dagen in Bahrein moeten afwachten, testen voor de f1 teams en testen voor ons voor de beeldkwaliteit.....

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 03-03-2022 11:03 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
jeanj schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:03:
[...]

In het viaplay topic is daar over ook al melding gemaakt, de huidige content schijnt voornamelijk 720P te zijn

Maar viaplay heeft beloofd tot Full HD uit te zenden, en dat is als het goed is toch 1080p/50fps als ik het goed heb. We zullen even tot de test dagen in Bahrein moeten afwachten, testen voor de f1 teams en testen voor ons voor de beeldkwaliteit.....
Ik mag voor hun hopen dat ze die belofte waar gaan maken :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-06 17:46
Ik kijk graag af en toe een oude race uit het archief van TVpro. Zelfs als je de uitslag al weet is het nog steeds vermakelijk. Onlangs Singapore 2008 teruggekeken, maar dan met de kennis van nu.
Voorheen F1 via een standaard kabel TV abo bij ziggo en nu F1TVpro.
De live tv van ziggo nam ik wel eens op met de video recorder in de tv. Regelmatig de race vanaf het begin gekeken terwijl deze nog bezig was. Deze functionaliteit hoop ik niet te verliezen.

[ Voor 26% gewijzigd door MicroVAX3400 op 03-03-2022 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:15
[...]

Ze zouden ook andere belangrijke live events al in 1080p uit gaan zenden. Darts zou dat ook zijn volgens Viaplay. Dus, morgen is dat al te checken. En ook Duits voetbal zou 1080p worden. Ook morgen volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 03-03-2022 11:26 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:09
[...]

Tot Full HD of t/m Full HD? Nogal een verschil ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:35
[...]

Resolutie is leuk, maar we moeten ook de bitrate niet vergeten. Ze kunnen in 4k gaan uitzenden maar als het een lage bitrate is ziet het er nog niet uit. Terwijl 720p met een hoge bitrate mooier kan zijn dan 1080p met lage bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Senaxx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:07:
[...]
Resolutie is leuk, maar we moeten ook de bitrate niet vergeten. Ze kunnen in 4k gaan uitzenden maar als het een lage bitrate is ziet het er nog niet uit. Terwijl 720p met een hoge bitrate mooier kan zijn dan 1080p met lage bitrate.
Kijk, iemand die begrijpt dat alleen een resolutie niet voldoende is (y)

Ziggo Go TV met zijn 4.29Mbit@720p doet het eigenlijk al beter dan wat ik nu voorbij heb zien komen van Viaplay streaming.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Laatst online: 09-06 23:15
Viaplay heeft al een tijd terug aangegeven in 720p/50 uit te gaan zenden.
Voor mij de allergrootste afknapper wat betreft Viaplay.

Heeft één van jullie een idee hoe het zit met de aangekondigde app van Grand Prix Radio (Olavs commentaar die gesynced kan worden met de beelden)?

Op het moment zal ik toch een keuze moeten gaan maken hoe en waar ik F1 ga kijken dit seizoen, ik neig zelf enorm naar de F1TV Pro app, maar toch nog in dubio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mart11
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06 06:17
Senaxx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Helemaal gelijk,maar het is moeilijk voor mij om te zien waarom Viaplay zo'n lelijk beeld gaf bij mij.

Is het de bitrate of 720HD,het laatse lijkt me bij nader inzien dus niet de reden

720P op ZDF hd of ARD hd (ik kijk via coax kabel via Caiw) is immers fantastisch scherp en mooi beeld.
Ik zie dan geen verschil met 1080i op NPO of een van de andere nederlandse kanalen.

Dus dan moet het wel de bitrate zijn.
In de Viaplay app op Appletv kan je wel de kwaliteit op 'hoogste' zetten maar daar stopt het.

Ik vind het maar een raar verhaal dat Viaplay nu 'eventjes' in lage kwaliteit uitzend maar als de F1 races echt beginnen het plotseling beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:57

-tom-562

Oliesjeik

Klopt het dat F1TV Pro straks helemaal geen Nederlands commentaar meer heeft?
Ik heb nog steeds niks afgesloten, ik neig naar F1TV Pro, voornamelijk vanwege de prijs. Alleen Engels commentaar zou misschien wel een tegenvaller zijn.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:00

IkWilbert

Het is mij!

-tom-562 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:16:
Klopt het dat F1TV Pro straks helemaal geen Nederlands commentaar meer heeft?
Ik heb nog steeds niks afgesloten, ik neig naar F1TV Pro, voornamelijk vanwege de prijs. Alleen Engels commentaar zou misschien wel een tegenvaller zijn.
Op dit moment nog steeds niet bekend of er NL commentaar komt...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006

IkWilbert

Het is mij!

Bevestigd: Geen NL commentaar bij f1tv.

https://gostreaming.nl/be...taar-formule-1-bij-f1-tv/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
HarryDeCowboy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:23:

Heeft één van jullie een idee hoe het zit met de aangekondigde app van Grand Prix Radio (Olavs commentaar die gesynced kan worden met de beelden)?

Op het moment zal ik toch een keuze moeten gaan maken hoe en waar ik F1 ga kijken dit seizoen, ik neig zelf enorm naar de F1TV Pro app, maar toch nog in dubio.
Diverse live sporten zouden wel in 1080p zijn. Inclusief F1. Of ze dit waar gaan maken moeten we nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
Inspired schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Diverse live sporten zouden wel in 1080p zijn. Inclusief F1. Of ze dit waar gaan maken moeten we nog afwachten.
Diverse sporten zijn wel in HD, F1 niet.
Overigens zegt de eigen help FAQ van Viaplay dat alle uitzendingen in 720p/50 worden uitgezonden, uiteraard zal dit ongetwijfeld gepaard gaan met een hoge bitrate, echter is 720p anno 2022 echt onacceptabel in mijn optiek.

Rondom de Olav Mol app is ook praktisch niets te vinden, ook de support voor smart tv's lijkt m.b.t. de F1TV Pro app een beetje behelpen.
Ik vrees dat Viaplay de enige goed werkbare optie gaat zijn.

EDIT: Viaplay FAQ https://help.viaplay.com/is/internet-speed-recommendations/

10Mbit/s bitrate max. op 720p/50 blijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door HarryDeCowboy op 03-03-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
HarryDeCowboy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Diverse sporten zijn wel in HD, F1 niet.
Overigens zegt de eigen help FAQ van Viaplay dat alle uitzendingen in 720p/50 worden uitgezonden, uiteraard zal dit ongetwijfeld gepaard gaan met een hoge bitrate, echter is 720p anno 2022 echt onacceptabel in mijn optiek.

Rondom de Olav Mol app is ook praktisch niets te vinden, ook de support voor smart tv's lijkt m.b.t. de F1TV Pro app een beetje behelpen.
Ik vrees dat Viaplay de enige goed werkbare optie gaat zijn.
Weet even niet wat je met HD bedoelt. Maar F1, darts en belangrijke voetbal komt in 1080p. (FHD) De rest in HD. Ook veel on-demand content is HD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nope, dat is de minimale internetverbinding die nodig is voor de hoogste kwaliteit schrijven ze daar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 01:04
HarryDeCowboy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:23:
1e hit op Google:
Viaplay gaat live sport inclusief Formule 1 in Full HD 1080P/50 aanbieden

https://www.totaaltv.nl/n...full-hd-1080p50-aanbieden

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Nederlands commentaar bij F1TV komt er wellicht toch nog aan

https://www.streamwijzer....derlands-commentaar-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 17:16
Dan ben ik blij dat ik voor de Ziggo aanbieding gekozen heb. 5 maanden 30 euro en dan hopen dat F1TV weer NL commentaar heeft en ik Viaplay via Ziggo kan opzeggen.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:06
SmiGueL schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:18:
[...]

1e hit op Google:
Viaplay gaat live sport inclusief Formule 1 in Full HD 1080P/50 aanbieden

https://www.totaaltv.nl/n...full-hd-1080p50-aanbieden
De kwaliteit is alles behalve op orde
Met darts kijken was het al bedroevend en ik houd mijn hart vast hoe F1 gaat zijn.

Foto van Viaplay forum hier op tweakers

Michael van Gerwen heeft ook zo zijn bedenkingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gE597rtvyY7WNpmFFF9GU9TQkZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPgJQ7c6uN1jksUtR0ev7pFv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
d-vine schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:31:
Met darts kijken was het al bedroevend en ik houd mijn hart vast hoe F1 gaat zijn.

[Afbeelding]
Ook gewoon met exact dezelfde bitrate als hun 720p streams. wtf Viaplay. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHVOAOzxDy2DDoR1MZ3TuPXY6XY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U44pMQZJXxMBAjDXcg0yo7jX.jpg?f=user_large

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
Bovenstaande trekt me toch wel over de streep, F1 TV Pro it is.

Iemand enig idee met welke bitrate zij streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
Is het iemand bekend of er nog een kortingcode voor de F1tv pro beschikbaar is of beschikbaar komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:38
RoycoM schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:43:
Is het iemand bekend of er nog een kortingcode voor de F1tv pro beschikbaar is of beschikbaar komt?
Ik heb via de Engelse chat gesproken. Gezegd dat ik een tijdje aan het klooien was met het referral programma (kennelijk is deze afgeschaft) of ik dan alsnog 20% korting kon krijgen. Na betalen via de website, 13 euro terug gekregen op de creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
HarryDeCowboy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:10:
Bovenstaande trekt me toch wel over de streep, F1 TV Pro it is.

Iemand enig idee met welke bitrate zij streamen?
1080p50 met minimaal 10Mbps. Komt Via nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Dat is toch al gauw het dubbele van wat Viaplay biedt, en dan is nog niet eens helder of Viaplay in 1080p gaat uitzenden.
Thanks in ieder geval, ik ga een F1 TV Pro aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoycoM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-01-2024
James25 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:50:
[...]

Ik heb via de Engelse chat gesproken. Gezegd dat ik een tijdje aan het klooien was met het referral programma (kennelijk is deze afgeschaft) of ik dan alsnog 20% korting kon krijgen. Na betalen via de website, 13 euro terug gekregen op de creditcard.
Ah, goede tip. Thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:58
Zit net eerste aflevering van Ziggo Race Café te kijken… Jack Plooij aan tafel… vind zichzelf weer enorm grappig en interessant… blij dat we van die clown af zijn dit F1 seizoen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:45:
Zit net eerste aflevering van Ziggo Race Café te kijken… Jack Plooij aan tafel… vind zichzelf weer enorm grappig en interessant… blij dat we van die clown af zijn dit F1 seizoen.
Hetzelfde hier, begrijp meteen waarom ik Viaplay een kans wil geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:58:
[...]
Mag ik weten hoe jij aan die minimale 10Mbit komt? Is dat nieuw voor dit seizoen omdat ze dat vorig jaar niet haalden met hun streamen?

Ik zeg niet dat het dramatisch minder was, maar 10Mbit aan streaming media ben ik nog niet van ze tegengekomen tot nu toe?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HarryDeCowboy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:02:
[...]
Dat is toch al gauw het dubbele van wat Viaplay biedt, en dan is nog niet eens helder of Viaplay in 1080p gaat uitzenden.
Thanks in ieder geval, ik ga een F1 TV Pro aanschaffen.
Ik zou het niet zomaar voor waar aannemen, voor de videostream alleen zie ik 6Mbit als maximum voor alles wat ze tot nu toe hebben gestreamend via F1TV (via Mediainfo). Dat is de waarde zonder audio dus, puur voor video. Dus ik begrijp niet helemaal waar die boude uitspraak voor 10Mbit vandaan komt?

Plaatje ziet er overigens prima uit hoor, op dit moment beter aan te zien dan wat Viaplay tot nu toe heeft laten zien

Edit: dit had bij de vorige reactie gekund, excuses hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2022 11:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Afgelopen "De wereld draait door", ik keek er naar uit, maar de gasten waren Plooij en Emma Wortelboer.

Ik heb hem gelijk uitgezet.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:31
[...]

Zojuist ook F1TVPro afgesloten mét inderdaad 20% korting. Is gelijk terug gestort op de creditcard.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb vanochtend Viaplay via Ziggo besteld en geactiveerd. Dit ging allemaal erg soepel. d:)b

Ook even kort gekeken via app in browser op PC en op mijn LG C9 Oled 55" tv ook via de app.

De beeldkwaliteit is inderdaad niet echt heel goed/scherp. Er zijn ergere dingen maar ik vind dit echt niet acceptabel voor de normale prijs van E13,99. :| :X :-(

Netflix (Standard 1080p) en Amazone Prime zijn naar mijn gevoel echt veel scherper.

Mag toch hopen dat niet al het geld op is gegaan aan de F1 licentie en ze geen geld meer over hebben voor een fatsoenlijke streamkwaliteit.

Laten we hopen dat ze het gaan opkrikken. Ik kijk het wel even aan en anders moet ik misschien toch maar over F1TV pro gaan nadenken.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sickboy22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 15:10
Ome Ernst schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Afgelopen "De wereld draait door", ik keek er naar uit, maar de gasten waren Plooij en Emma Wortelboer.

Ik heb hem gelijk uitgezet.
Het was 'Dit was het nieuws' , maar ik had hetzelfde gevoel inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik had gisteren ook geprobeerd om de 20% korting te krijgen bij F1TV Pro. De chat was toen niet beschikbaar, dus het ging via mail. Mijn creditcard was helaas verlopen, waardoor ze geen korting konden geven, maar ik kreeg dit terug:
Also, the campaign you are referring to is the "Refer a friend" campaign which has already ended. However, you can keep an eye on f1tv.com as we will have more promotional campaigns in the future.
Daarna teruggemaild dat ik mijn nieuwe creditcard ga toevoegen en ik als het seizoen begint f1tv pro af ga sluiten, omdat ik het ook zonder korting het geld waard vind, maar korting altijd leuk is. Toen kreeg ik van een ander dit weer terug:
We are happy to hear that. Please keep an eye on our official website as you never know what the new F1 2022 Season can bring up to our F1 fans.
Beide medewerkers hinten er dus aardig op dat er binnenkort weer een officiële kortingsactie komt. Dus ik wacht nog even :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
thealterego1 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:41:
Ik had gisteren ook geprobeerd om de 20% korting te krijgen bij F1TV Pro. De chat was toen niet beschikbaar, dus het ging via mail. Mijn creditcard was helaas verlopen, waardoor ze geen korting konden geven, maar ik kreeg dit terug:

[...]

Daarna teruggemaild dat ik mijn nieuwe creditcard ga toevoegen en ik als het seizoen begint f1tv pro af ga sluiten, omdat ik het ook zonder korting het geld waard vind, maar korting altijd leuk is. Toen kreeg ik van een ander dit weer terug:

[...]

Beide medewerkers hinten er dus aardig op dat er binnenkort weer een officiële kortingsactie komt. Dus ik wacht nog even :)
Dat doen ze letterlijk altijd. Ik probeerde eind 2020 of begin 2021 een actie te gebruiken maar dat lukte niet omdat ik nog een abo had lopen of iets dergelijks. Ook toen was hun reactie van "houdt het in de gate want wie weet, er kan zomaar weer een actie komen". Maar die kwam dus niet, eerstvolgende actie was die eind vorig jaar, die bij het F1 spel hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

RobertMe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Dat doen ze letterlijk altijd. Ik probeerde eind 2020 of begin 2021 een actie te gebruiken maar dat lukte niet omdat ik nog een abo had lopen of iets dergelijks. Ook toen was hun reactie van "houdt het in de gate want wie weet, er kan zomaar weer een actie komen". Maar die kwam dus niet, eerstvolgende actie was die eind vorig jaar, die bij het F1 spel hoorde.
Dat zou jammer zijn, en anders sluit ik 19 maart een jaarabo af voor 65 euro. Nog steeds een prima prijs voor wat je krijgt. Dan mis ik alleen de testdagen in Bahrain, maar die werden toch al lastig ivm werk. Lees hier wel mee, altijd net zo leuk bij zulke dingen.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 07:03
Blijkbaar heb ik dan toch een ander programma gezien. Of ik erger me gewoon niet zo snel.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 12:24
Help!!!! schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:33:
Heb vanochtend Viaplay via Ziggo besteld en geactiveerd. Dit ging allemaal erg soepel. d:)b

De beeldkwaliteit is inderdaad niet echt heel goed/scherp. Er zijn ergere dingen maar ik vind dit echt niet acceptabel voor de normale prijs van E13,99. :| :X :-(

Netflix (Standard 1080p) en Amazone Prime zijn naar mijn gevoel echt veel scherper.

Mag toch hopen dat niet al het geld op is gegaan aan de F1 licentie en ze geen geld meer over hebben voor een fatsoenlijke streamkwaliteit.

Laten we hopen dat ze het gaan opkrikken. Ik kijk het wel even aan en anders moet ik misschien toch maar over F1TV pro gaan nadenken.....
Mijn gedachtes precies , ik overwoog Viaplay te nemen ...totdat ik het zag bij een maat van me.
Op je telefoon was het prima...maar op 65" was het niet om aan te gluren...
Had viaplay ook gevraagd om een reactie hierop, maar die blijft tot op heden nog uit.
Lijkt wel alsof je een chromecast stream van een telefoon zit te kijken in SD kwaliteit .
Ze zouden geld toe moeten geven voor deze kwaliteit...echt geen kwaliteit anno 2022 8)7
Maar als ik voorgaande screencaps zie, met een bitrate van 5 Mbit. Gaan ze het ook niet redden
Dit word afzien bij F1 van 4K ineens naar 1990 beeldkwali :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36

Pierre

Van nature lui!

Gisteravond vroeg mijn vriendin of de tv kapot was toen ik Viaplay keek |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Sickboy22 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:54:
Het was 'Dit was het nieuws' , maar ik had hetzelfde gevoel inderdaad...
Ik wordt oud. :P

Maar die ja.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Vond dat ze bij Ziggo Race Café vooral zoekende waren hoeveel tijd en aandacht ze aan elke race competitie moesten geven en kwam daardoor vrij rommelig over. Verder vond ik Rudy van Buren als gast wel een verfrissend tegengeluid en Renger van der Zande begint ook meer Doornbos allures te krijgen. Misschien heeft het meer tijd nodig om te rijpen maar mijn show is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badda-b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
[...]

Ik heb ook een tijdje in de chat gezeten en gevraagd naar discount, 20% teruggekregen na afsluiten jaar abbo F1TV Pro :D

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:35
d-vine schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:31:
[...]

[Afbeelding]
Daarom zei ik ook al eerder in dit topic... bitrate is belangrijker dan resolutie. maar 5mbit op 1080p is inderdaad wel bedroevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Roberto538 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Mijn gedachtes precies , ik overwoog Viaplay te nemen ...totdat ik het zag bij een maat van me.
Op je telefoon was het prima...maar op 65" was het niet om aan te gluren...
Had viaplay ook gevraagd om een reactie hierop, maar die blijft tot op heden nog uit.
Lijkt wel alsof je een chromecast stream van een telefoon zit te kijken in SD kwaliteit .
Ze zouden geld toe moeten geven voor deze kwaliteit...echt geen kwaliteit anno 2022 8)7
Maar als ik voorgaande screencaps zie, met een bitrate van 5 Mbit. Gaan ze het ook niet redden
Dit word afzien bij F1 van 4K ineens naar 1990 beeldkwali :o
Op Tweakers zitten naar verhouding veel mensen die zich echt verdiepen in bitrates en 4K beeldkwaliteit. Het gros van de Nederlanders die een abo nemen op Viaplay houden zich daar helemaal niet mee bezig volgens mij. Op mijn 50” Plasma TV ziet het er goed genoeg uit wat mij betreft. Het wordt pas anders als de streams niet stabiel blijken te zijn, iets wat b.v, in het begin het geval was bij F1 TV Pro.

En over Chromecast… je streamt niet via je telefoon… de chromecast haalt z’n data/beeld gewoon rechtstreeks van internet. Je telefoon gebruik je alleen om die stream op te starten. ;)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je hoeft niet technisch te zijn, als je een beetje oplet zie je dat de kwaliteit matig is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Op Tweakers zitten naar verhouding veel mensen die zich echt verdiepen in bitrates en 4K beeldkwaliteit. Het gros van de Nederlanders die een abo nemen op Viaplay houden zich daar helemaal niet mee bezig volgens mij.
Op Tweakers houdt men zich daar wellicht wat meer mee bezig dan elders, maar alsnog kom je het op andere plaatsen ook genoeg tegen.

Kijk alleen al naar de antwoorden van Viaplay op Twitter: https://www.twitter.com/viaplaysportnl/with_replies. Het gaat eigenlijk alleen maar over stream-problemen.

En ook de teneur in de comments bij die clickbait van Totaal TV is nu niet bepaald positief: https://www.totaaltv.nl/n...richting-350000-abonnees/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
TexMex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Op Tweakers houdt men zich daar wellicht wat meer mee bezig dan elders, maar alsnog kom je het op andere plaatsen ook genoeg tegen.

Kijk alleen al naar de antwoorden van Viaplay op Twitter: https://www.twitter.com/viaplaysportnl/with_replies. Het gaat eigenlijk alleen maar over stream-problemen.

En ook de teneur in de comments bij die clickbait van Totaal TV is nu niet bepaald positief: https://www.totaaltv.nl/n...richting-350000-abonnees/.
We zullen zien… ik ben b.v. erg actief als het gaat om sporthorloges, b.v. van Garmin en als je dan op hun officiële forum kijkt… daar komen alleen maar mensen klagen. Mensen die tevreden zijn hoor en zie je niet. En Garmin verkoopt best veel sporthorloges volgens mij. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:40:
[...]

We zullen zien… ik ben b.v. erg actief als het gaat om sporthorloges, b.v. van Garmin en als je dan op hun officiële forum kijkt… daar komen alleen maar mensen klagen. Mensen die tevreden zijn hoor en zie je niet. En Garmin verkoopt best veel sporthorloges volgens mij. ;)
Zo werkt het inderdaad wel een beetje!

Maar ik heb toch de indruk dat Viaplay op deze manier niet helemaal lekker in de markt is gezet. Misschien hadden ze gewoon moeten beginnen met een gratis test-periode. Of sowieso een abonnement met de eerste maand gratis, zoals Netflix dat lang heeft gehad (en NLZIET nog steeds). Dat had veel meer goodwill gekweekt.

Als je nu gelijk 99 euro voor een jaar hebt betaald (en je kunt er niet meer van af), terwijl er allerlei opstart-problemen zijn, dan geeft dat veel mensen toch een slechte eerste indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

TexMex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:
[...]
.

Als je nu gelijk 99 euro voor een jaar hebt betaald (en je kunt er niet meer van af), terwijl er allerlei opstart-problemen zijn, dan geeft dat veel mensen toch een slechte eerste indruk.
Dit inderdaad. En voor mensen die nog twijfelden zoals ik is het ook geen goed verhaal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
TexMex schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Zo werkt het inderdaad wel een beetje!

Maar ik heb toch de indruk dat Viaplay op deze manier niet helemaal lekker in de markt is gezet. Misschien hadden ze gewoon moeten beginnen met een gratis test-periode. Of sowieso een abonnement met de eerste maand gratis, zoals Netflix dat lang heeft gehad (en NLZIET nog steeds). Dat had veel meer goodwill gekweekt.

Helemaal mee eens. Ik heb een vergelijkbaar bericht vorige week op hun FB gezet als reactie op hun ‘We come in peace’ advertentie. De eerste 2 GP’s gewoon gratis uitzenden zodat iedereen eerst kan kijken of het iets is waar je voor wilt betalen. Als je echt vertrouwen in je product heb durf je zoiets aan. Nu zullen bij voorbaat toch heel wat mensen een abo nemen op F1 TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En over Chromecast… je streamt niet via je telefoon… de chromecast haalt z’n data/beeld gewoon rechtstreeks van internet. Je telefoon gebruik je alleen om die stream op te starten. ;)
Maar de telefoon stuurt naar de Chromecast wat die af moet spelen, als de telefoon een link naar een SD video stream stuurt heb je dus nog steeds ruk beeld. Zie bv Ziggo Go. Ziggo Go TV (voor Android TV & Apple TV) heeft een hogere kwaliteit dan Ziggo Go (voor telefoon & tablet), en ik vermoed, maar niet getest, dat Ziggo Go vanaf een telefoon/tablet casten naar een Chromecast nog steeds de slechtere kwaliteit stream gebruikt dan dat via Ziggo Go TV gebruikt wordt. Het kan dus ook weer net zo goed dat een Chromecast, bij welke dienst dan ook, niet de hoogste kwaliteit stream ontvangt die wel via een ander apparaat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 21:39
Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar ik weet in ieder geval wel zeker dat Ziggo Go via de Chromecast met Google TV veel beter beeld oplevert dan via de telefoon casten naar een gewone Chromecast. Via Google TV is het naar mijn idee zeker 720p50 en doet het niet heel veel onder voor lineare tv via CI+, wat 1080i is. Via telefoon lijkt het eerder 720i25 of misschien wel 576i.
Ik heb een F1tv Pro abo en via de Chromecast met Google TV ben ik zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Ik vind het zeer vergelijkbaar met hoe de F1 voorheen op het lineaire Ziggo Sport kanaal was.

[ Voor 20% gewijzigd door cordonbleu op 05-03-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb F1 TV Pro gekeken via een Chromecast en hierna via de F1 TV Pro app op een Shield TV Pro (2015) en zag geen verschil. Maar ik zit ongeveer 3 meter van een 50” 1080p Plasma af… wellicht als ik een 65” 4K TV zou hebben, zou ik wel verschil zien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:13:
Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar ik weet in ieder geval wel zeker dat Ziggo Go via de Chromecast met Google TV veel beter beeld oplevert dan via de telefoon casten naar een gewone Chromecast. Via Google TV is het naar mijn idee zeker 720p50 en doet het niet heel veel onder voor lineare tv via CI+, wat 1080i is. Via telefoon lijkt het eerder 720i25 of misschien wel 576i.
Ik heb een F1tv Pro abo en via de Chromecast met Google TV ben ik zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Ik vind het zeer vergelijkbaar met hoe de F1 voorheen op het lineaire Ziggo Sport kanaal was.
Google TV is dan ook een variant op Android TV. Dus als je daar Ziggo Go op zet zal het Ziggo Go TV zijn met de hogere stream kwaliteit. Precies zoals ik (in het voorbeeld) aangaf.
PatrickC schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:20:
Ik heb F1 TV Pro gekeken via een Chromecast en hierna via de F1 TV Pro app op een Shield TV Pro (2015) en zag geen verschil. Maar ik zit ongeveer 3 meter van een 50” 1080p Plasma af… wellicht als ik een 65” 4K TV zou hebben, zou ik wel verschil zien. :+
Het is an zich ook niet zo gek, meestal zal gewoon de hoogste kwaliteit stream gebruikt worden, op telefoon en Chromecast. Maar het kan dus afwijken. Zoals dus bij Ziggo met Ziggo Go waarbij de ene app een lagere kwaliteit heeft, Chromecast ondersteund, en daar ook de lagere kwaliteit heeft, en de andere app dus wel een hogere kwaliteit heeft maar alleen op TVs / settopboxen / mediaspelers (met Android TV of Apple TV) werkt.
Reden dat Ziggo dit doet is omdat Ziggo Go TV alleen werkt op een Ziggo internet verbinding. Terwijl Ziggo Go ook buitenshuis, en op vakantie, gebruikt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:20:
Er lijkt ook niet veel verschil te zijn zo op het eerste oog, dit op een 55" 4k Oled, ik heb het net nog even vergeleken. Via een Pixel toestel en een Shield TV 2019 Pro.

Het "vreemde" is dat binnen F1TV app op Android mobiel de maximaal instelbare Full HD bitrate soms hoger ligt dan wat de stream daadwerkelijk is als men deze lokaal opslaat (via diverse andere bronnen "geregeld"). Ik begrijp nu waarom iemand eerder schreef dat de streamkwaliteit minimaal 10Mbit zou zijn. Dat is namelijk wel een keuze die men kan maken binnen de Android mobiele app (niet altijd, afhankelijk van het aangeboden media), in de praktijk is dat niet wat er werkelijk wordt aangeboden door F1TV, dan ligt deze toch werkelijk wat lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNgaI0N9CUaHVWIGwpxotCBzt8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fm7pzYT3oDXcuqkJSvrI2eYh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2022 23:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:09
Maar hoe dan ook vind ik het ... om (voor mij) na meer dan 25 jaar ineens afhankelijk te zijn van een stream zonder Nederlands commentaar. Engels commentaar heb ik geprobeerd maar kan echt niet tegen dat commentaar.

Hammilton is..BUT,,,
He is gonna win..BUT...
He is chasing, But.....
He is quick...But...
The pistop is looking good, but.....
He is looking faster...but...

Tenminste zo was het op de BCC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 12:24
[...]

Op Tweakers zitten naar verhouding veel mensen die zich echt verdiepen in bitrates en 4K beeldkwaliteit. Het gros van de Nederlanders die een abo nemen op Viaplay houden zich daar helemaal niet mee bezig volgens mij. Op mijn 50” Plasma TV ziet het er goed genoeg uit wat mij betreft. Het wordt pas anders als de streams niet stabiel blijken te zijn, iets wat b.v, in het begin het geval was bij F1 TV Pro.

Gaat erom dat je flink wat centjes neer moet tellen (€13,99 euro per maand) , dat je daarvoor toch wel beetje kwaliteit mag verwachten .
Deze kwaliteit gewoon afzien is.... sowieso 720 Hd met een bitrate van 5 Mbit/sec is niet meer van deze tijd. je mag toch minimaal 1080P , zoals zo beetje elke streaming dienst tegenwoordig.
Noem me maar verpest of een zeiker , maar ik ga geen wat is het 150 euro neer leggen , voor een stream die crap is in mijn optiek. :F maar daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld en dat mag ook ...
Maar op deze manier gaat het ze leden/geld kosten... IMHO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Roberto538 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 03:30:
[...]

Gaat erom dat je flink wat centjes neer moet tellen (€13,99 euro per maand) , dat je daarvoor toch wel beetje kwaliteit mag verwachten .
Deze kwaliteit gewoon afzien is.... sowieso 720 Hd met een bitrate van 5 Mbit/sec is niet meer van deze tijd. je mag toch minimaal 1080P , zoals zo beetje elke streaming dienst tegenwoordig.
Noem me maar verpest of een zeiker , maar ik ga geen wat is het 150 euro neer leggen , voor een stream die crap is in mijn optiek. :F maar daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld en dat mag ook ...
Maar op deze manier gaat het ze leden/geld kosten... IMHO
Dat ben ik helemaal met je eens wat betreft kosten van het abo en de geleverde beeldkwaliteit. Ik heb nu de eerste 4 maanden een abo voor in totaal €20. Dat vind ik niet te veel voor de kwaliteit die ze nu bieden en wat ik al gekeken heb van F1 (de docu over Max, F1 Talks en de Season Shakedown) beviel me erg goed. En de kwaliteit van de content zelf is misschien nog wel belangrijker. De kwaliteit van de stream is namelijk wellicht makkelijker te verbeteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Dean Martin op 06-03-2022 07:54 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49

MeNTaL_TO

The future is not set

Senaxx schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:15:
[...]

Daarom zei ik ook al eerder in dit topic... bitrate is belangrijker dan resolutie. maar 5mbit op 1080p is inderdaad wel bedroevend.
Ligt aan de codec natuurlijk. in h265 kan het makkelijk, in h264 wordt het krap. Geen idee welke codec ze eigenlijk gebruiken, ik hoop ergens op AV1.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:37
Als je Race Café blijft kijken dan ben er toch niet vanaf dit seizoen? |:( :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MeNTaL_TO schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Ligt aan de codec natuurlijk. in h265 kan het makkelijk, in h264 wordt het krap. Geen idee welke codec ze eigenlijk gebruiken, ik hoop ergens op AV1.
AV1 is wellicht niet heel realistisch gezien ze een breed arsenaal aan apparaten zullen willen ondersteunen? Ik zou bv niet weten of mijn LG TV uot 2016 AV1 ondersteund. Terwijl de ViaPlay app er wel beschikbaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49

MeNTaL_TO

The future is not set

RobertMe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:30:
[...]

AV1 is wellicht niet heel realistisch gezien ze een breed arsenaal aan apparaten zullen willen ondersteunen? Ik zou bv niet weten of mijn LG TV uot 2016 AV1 ondersteund. Terwijl de ViaPlay app er wel beschikbaar voor is.
Daarom zei ik ook hoop op AV1, mar we mogen al blij zijn met vp9.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
F1 bij Viaplay is verschrikkelijk. met o.a. Amber Brantsen en Stephane Kox.
Het is echt iets voor jeudigde nieuwskomers, popie-jopie’s.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59
MadButcher schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:13:
Ah je probeert het hier ook nog even te pluggen :)

Smaken verschillen zoals ik al eerder zei. Je hebt duidelijk niets met de inhoud van de sport en meer met de slappe kletspraat in een kantine setting. Ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
Miki schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Ah je probeert het hier ook nog even te pluggen :)

Smaken verschillen zoals ik al eerder zei. Je hebt duidelijk niets met de inhoud van de sport en meer met de slappe kletspraat in een kantine setting. Ieder zijn ding.
Juist niet. Hakkinen hoor ik graag. Maar die 2 huppel……. , nog erger dan Olav Mol en Jack Plooij.

Ik kijk F1 sinds Senna en Prost in 1988.

p.s.
Heb zelf een brief van Williams en van David Coulthard thuis liggen na het overlijden van Senna.
Mooi dik duur papier. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MadButcher op 06-03-2022 12:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
MadButcher schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Juist niet. Hakkinen hoor ik graag. Maar die 2 huppel……. , nog erger dan Olav Mol en Jack Plooij.
Want je hebt liever een tandarts die de coureurs interviewt dan iemand met daadwerkelijke race ervaring (en IIRC uit race familie komt)? En Amber Brantsen is presentatrice, die hoeft er überhaupt geen verstand van te hebben zolang ze het gesprek maar in goede banen doet leiden en de juiste vragen stelt. Amber Brantsen krijgt bij ViaPlay de functie die Rob Kamphuis had, en ook die had 0,0 kennis van de sport en was daarnaast een haantje. En dat haantjesgedrag kan ik mij bij Amber Brantsen niet zo snel voorstellen eerlijk gezegd.

En v.w.b. Olav Mol. Tsja, het was stem van de F1. Wat die twee nieuwelingen daar gaan doen is natuurlijk even afwachten. Maar tegelijkertijd was Olav ook wel al even over zijn hoogtepunt heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Raven__NL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Als je Race Café blijft kijken dan ben er toch niet vanaf dit seizoen? |:( :o
Dat was ik dan ook niet van plan! :+ Met F1 TV Pro en viaplay vermaak ook mij voorlopig wel. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
MadButcher schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:22:
Maar die 2 huppel……. , nog erger dan Olav Mol en Jack Plooij.
Wat was er mis met wat je tot nu toe van Stèphane gezien hebt? Kijk eens wat beelden terug van Jack toen hij het stokje overnam van Allard Kalff. Dat was pas genieten destijds! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
MadButcher schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:13:
Ik voel me weer jong! Dankjewel! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
PatrickC schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:45:
Dat ben ik helemaal met je eens wat betreft kosten van het abo en de geleverde beeldkwaliteit. Ik heb nu de eerste 4 maanden een abo voor in totaal €20.
Aangezien Ziggo ook op kanaal 200 gaat uitzenden, en hun zenders afaik rond de 12Mb/s zitten, denk ik dat dat voor de Ziggo kijkers het eerste half jaar sowieso de beste optie is. Zowel qua €€ als qua beeldkwaliteit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SmiGueL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Aangezien Ziggo ook op kanaal 200 gaat uitzenden, en hun zenders afaik rond de 12Mb/s zitten, denk ik dat dat voor de Ziggo kijkers het eerste half jaar sowieso de beste optie is. Zowel qua €€ als qua beeldkwaliteit. 8)
Niet om jouw feestje te verpesten, maar als ViaPlay een slechte kwaliteit aan Ziggo aanlevert dan zal het er niet ineens fantastisch uitzien via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RobertMe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:14:
[...]

Niet om jouw feestje te verpesten, maar als ViaPlay een slechte kwaliteit aan Ziggo aanlevert dan zal het er niet ineens fantastisch uitzien via Ziggo.
Kan me best voorstellen dat Ziggo een ander type stream krijgt van Viaplay. Dus de kans is best aanwezig dat de kwaliteit beter is. Maar goed, dat is een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
RobertMe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:14:
[...]

100% mee eens. Maar ik heb de hoop dat ze het niet op 5Mb aangeleverd krijgen. :| |:(

Denk dat we de tijdens de vrije training kwalificatie een eerlijke vergelijking kunnen maken. Ik hoop dat enkele Tweakers dan wat benchmarks willen doen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 07-03-2022 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SmiGueL schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:55:
[...]
Lang niet alle Ziggo HD kanalen zitten op die ~12Mbit, velen zitten daar (zelfs ruim) onder.

Ik kan trouwens de bitrate wel zien voor kanaal 200, ook al heb ik alleen maar een zwart beeld (geen abo), en deze ligt wel tegen die 12Mbit aan, maar dat hoeft helemaal niets te zeggen. Gereserveerde bandbreedte verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kan je Viaplay gewoon op de kabel ontvangen als je het juiste abonnement hebt zoals nu met bijvoorbeeld film1 e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Slux schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:01:
Kan je Viaplay gewoon op de kabel ontvangen als je het juiste abonnement hebt zoals nu met bijvoorbeeld film1 e.d. ?
Bij een paar providers tot 1/8 alleen voor F1 op zaterdag en zondag. Maar in principe stream only.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Slux schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:01:
Nja. Als je het via Ziggo afsluit (dus niet bij ViaPlay zelf) dan heb je tot 1 augustus toegang tot het tijdelijke ViaPlay kanaal waar alleen F1, en dan ook nog eens alleen de kwalificatie en race, op uitgezonden wordt.

Overigens wordt dat hier ongeveer elke dag gepost. Dus lees in het vervolg even terug of gebruik de search...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 22:14
F1 TV krijgt NL commentaar, Olav tijdens de trainingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsd4fS9HTny8OzXsAhcZzyehgg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxVHyTRr1ZDYncK1jZs619x3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
upzidedown schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:13:

[Afbeelding]
Ik denk dat je naar een oude pagina zit te kijken. Wat is je bron?

Als je namelijk kijkt op https://support.f1.tv/s/a...o-are-the-F1-commentators zie je dat Dutch/Nederlands helemaal niet genoemd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Extigo op 07-03-2022 08:31 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:22

[Afbeelding]
Dat wordt dan dus toch Viaplay ben ik bang.
Al hoop ik dat dit niet klopt, ik had net besloten om F1 TV te nemen. (geen NL commentaar omdat dit niet aangeboden wordt is nog te accepteren voor mijn bezoekers, maar als er NL commentaar voor handen is dan moet dat er wel op).

Edit: ik zie daar naast Olav ook Ronald van Dam staan.
Dan is dat nog wel te pruimen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 07-03-2022 08:49 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]
Wat ik dus al verwachtte en al eerder gemeld heb. F1TV gaat met Olav Mol in zee. Dat doet hij dan toch maar weer goed. Sorry voor degenen die dit niet leuk vinden maar Olav is wel degene die een race spannend weet te houden zonder overdreven door het plafond te gaan.

Ronald van Dam voor de race vind ik dan weer minder. :|

Nu wachten op een officiële bron die dit bevestigd.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 07-03-2022 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 10:44

[Afbeelding]
Bron? Volgens mij is NL commentaar er juist kort geleden uit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Er1k989 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:56:
[...]

Bron? Volgens mij is NL commentaar er juist kort geleden uit gehaald.
Onlangs is er in de KB verschenen dat NL commentaar toch zou komen; https://support.f1.tv/s/a...ou-support?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Inspired schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Onlangs is er in de KB verschenen dat NL commentaar toch zou komen; https://support.f1.tv/s/a...ou-support?language=nl_NL
Klopt, maar waarom zou Olav alleen de vrije trainingen doen? Dat slaat nergens op.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb vrijdag jl. via de chat nog contact gehad met F1TV, op dit moment is nog niet bekend of er Nederlands commentaar komt. Dus "in de loop van het seizoen" is nog helemaal niet zeker.

Wel een gemiste kans, zeker nu veel Viaplay gebruikers daarop niet wilde wachten en een abonnement afsloten. Het is wel triest dat er bij vele gebruikers klachten zijn omtrent beeld en geluid (sync). Als je er dan meteen een jaar aan vast zit en straks niet fatsoenlijk f1 kan kijken is dat een domper (van 100 euro). Hopelijk doen ze bij Viaplay wat met alle klachten en kan iedereen vanaf de 1e race alles goed volgen.

Ik hou het bij F1TV, en pak app van Olav er wel bij als het engels mij niet bevalt. En hoop natuurlijk op rechtstreeks nederlands commentaar dan hoef ik niet moeilijk te doen met app syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 14:14
RobertMe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:39:
[...]

Nja. Als je het via Ziggo afsluit (dus niet bij ViaPlay zelf) dan heb je tot 1 augustus toegang tot het tijdelijke ViaPlay kanaal waar alleen F1, en dan ook nog eens alleen de kwalificatie en race, op uitgezonden wordt.

Overigens wordt dat hier ongeveer elke dag gepost. Dus lees in het vervolg even terug of gebruik de search...
Het zal dan wel een blonde vraag zijn terwijl ik niet blond ben :+ maar als ik via Ziggo afsluit krijg ik ook geen Viaplay account om daarmee de Viaplay app te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Extigo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Klopt, maar waarom zou Olav alleen de vrije trainingen doen? Dat slaat nergens op.
Zal geld kwestie zijn? En/of dat Olav al de radio doet qua quali & race? Maar goed, eerst maar even zien of bovenstaande plaatje definitief is wat F1 TV Pro gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Willem30 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Het zal dan wel een blonde vraag zijn terwijl ik niet blond ben :+ maar als ik via Ziggo afsluit krijg ik ook geen Viaplay account om daarmee de Viaplay app te kunnen gebruiken?
Nee. Je kunt tot 1/8 alleen kanaal 200 kijken als er F1 is. De rest van de content krijg je niet zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Inspired schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Zal geld kwestie zijn? En/of dat Olav al de radio doet qua quali & race? Maar goed, eerst maar even zien of bovenstaande plaatje definitief is wat F1 TV Pro gaat doen.
Ik kan geen enkel bericht op Twitter of andere social media hierover vinden. Ik ga uit van een oud bericht dan wel een fake bericht.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Extigo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Ik kan geen enkel bericht op Twitter of andere social media hierover vinden. Ik ga uit van een oud bericht dan wel een fake bericht.
Dat kan hoor. Maar het kan ook zomaar waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Nee. Je kunt tot 1/8 alleen kanaal 200 kijken als er F1 is. De rest van de content krijg je niet zien. :+
Huh? Ik heb via Ziggo Viaplay besteld en kan ook gewoon via de ViaPlay App andere content bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:23
Extigo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:38:
[...]

Laat me raden, “vanaf de eerste van de volgende maand zal Olav weer commentaar leveren op F1TV”?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SquareOne schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Huh? Ik heb via Ziggo Viaplay besteld en kan ook gewoon via de ViaPlay App andere content bekijken.
Lees het bericht van @Inspired nog een keer en kijk dan of hij serieus is. ;)

Je sluit via Ziggo gewoon een abonnement af bij Viaplay dus je account werkt daar ook gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 07-03-2022 09:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2