Afkloppen maar hier nog maar 1 freeze (international stream)Chefbierrr schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Ja dat precies, en soms gewoon totale freezes.
Idem hier hoor. Van die mini freezes, zowel op m'n pc als op Macbook..Chefbierrr schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Ja dat precies, en soms gewoon totale freezes.
Tesla M3LR '21
Eindelijk goede kwaliteit via de ViaPlay stream? (Lees Full HD)
Ik heb last van 2 audio tracks op f1tvpro die door elkaar spelen. Iemand een idee?
Reboot van Apple TV fixed het.
Reboot van Apple TV fixed het.
[ Voor 20% gewijzigd door Mach op 08-05-2022 21:37 ]
DUGG
Mega veel video drops.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is weer beetje drama in de F1tv stream. Veel quality drops, en wat gesputter in de stream.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Idd de stream is net een jojo qua kwaliteit
F1tvpro continu drops naar 8bit kwaliteit en dan weer Fullhd. Is er geen techniek mogelijk dat ik desnoods 20 sec achter lig maar een fatsoenlijke buffer en stabiele kwaliteit heb?
In VLC had ik daar nooit last van, nu in chrome is het om de zoveel seconde gewoon drops.OFV schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:38:
F1tvpro continu drops naar 8bit kwaliteit en dan weer Fullhd. Is er geen techniek mogelijk dat ik desnoods 20 sec achter lig maar een fatsoenlijke buffer en stabiele kwaliteit heb?
Wederom geen problemen hier met F1tv.
Die 2e commentator is wel irritant, lijkt wel een opa
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hier ook om de minuut een achteruit gang qua kwaliteitsiggy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:37:
Het is weer beetje drama in de F1tv stream. Veel quality drops, en wat gesputter in de stream.
Apple TV
UTP naar het modem
200mb KPN lijn.
Zou dus aan F1 stream moeten liggen lijkt mij zo
American Express vraagbaak
Ik ben net naar de internationale stream geswitcht. Dat doe ik niet graag, maar die vent is echt om te huilen.TommyGun schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:41:
Wederom geen problemen hier met F1tv.
F1TV stream was ellende (built in chromecast van 2015 Sony TV) maar na een herstart van de app op telefoon en streaming uit/aan gaat het nu al een paar minuten 100% prima.
Zelfde setup maar viaplay gaat kwa kwaliteit ook flink op en neer.Stinger_Ventura schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:43:
[...]
Hier ook om de minuut een achteruit gang qua kwaliteit
Apple TV
UTP naar het modem
200mb KPN lijn.
Zou dus aan F1 stream moeten liggen lijkt mij zo
F1tv stream met de opa werkt wel zonder drops en slechte kwaliteit. International blijft maar haken en switchen van kwaliteit… Server te weinig lijkt het.
Zou het? Voor mij ligt het puur aan dat ik niet mer de race in VLC kan bekijken of zoudn er zoveel meer subscriptions bij zijn gekomen voor dit jaar?Kartmans1 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:48:
F1tv stream met de opa werkt wel zonder drops en slechte kwaliteit. International blijft maar haken en switchen van kwaliteit… Server te weinig lijkt het.
In Chrome moeten draaien op een windows laptop is gewoon
Bij gebrek aan racecontrol gebruik ik nu een gen2 chromecast. Werkt goed met constant zelfde kwaliteit.
Lijkt het wel op gezien de ene stream het beter doet dan de ander. Moet zeggen dat F1tv stream nu ook kwaliteit drops begint te vertonen… dus misschien dat meer mensen het ontdekt hebben. Wel weer waardeloos.siggy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:49:
[...]
Zou het? Voor mij ligt het puur aan dat ik niet mer de race in VLC kan bekijken of zoudn er zoveel meer subscriptions bij zijn gekomen voor dit jaar?
In Chrome moeten draaien op een windows laptop is gewoon
Kijk zelf ook via Chrome aangezien het in Safari (MacBook) het twee weken geleden ook niet best was.
Misschien dat het toeval is, maar F1TV Pro heeft dit jaar problemen met multi feeds, sinds de laatste paar races, dat de nieuwe DRM actief is.
In VroomTV op de Apple TV, kan ik nu niet meer dan twee feeds openzetten. Zodra ik drie of meer feeds openzet, gaan de feeds boven de twee, uiteindelijk vastlopen
Update:
Nu wel stabiel met 3 feeds
In VroomTV op de Apple TV, kan ik nu niet meer dan twee feeds openzetten. Zodra ik drie of meer feeds openzet, gaan de feeds boven de twee, uiteindelijk vastlopen

Update:
Nu wel stabiel met 3 feeds
[ Voor 6% gewijzigd door Montoya200x op 08-05-2022 22:11 ]
Nou is nu al de 2e keer dat ie niet meer live is. En daar betaal ik voor. De illegale streams waren nog beter dan dit
Zijn er meer mensen met een slechte kwaliteit stream op F1TV? Resolutie valt regelmatig terug naar aardappel...
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Ik heb nu en de afgelopen races geen problemen met F1TV, maar kijk direct op de iPad of laptop, dus zonder streamen naar tv.
Yep, hier ook. En het valt vaak niet een beetje terug, maar gewoon naar de laagste stand lijkt wel. Het is ook echt vaak, iedere minuut of paar minuten.
F1tv via chromecast (wifi, maar bereik is geen issue).
F1tv via chromecast (wifi, maar bereik is geen issue).
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPR op 08-05-2022 22:11 ]
Noob vraag, hoe doe ik dat in de Android app?Zingo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:10:
Sinds ik geswitched ben naar de UK stream is alles dikke prima hier gelukkig.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Box and pitconfirm... VER gaat naar binnen.
Whoops, verkeerde thread...
Whoops, verkeerde thread...
[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 08-05-2022 22:15 ]
"When you grow up your heart dies"
Klopt. Stiekem hoop ik nog steeds dat olav zijn huid duur verkoopt aan f1tv.... denk dat er 100.000'en overstappen indien dat het geval gaat zijn.LA-384 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:08:
[...]
Ik heb geen bron, maar verwacht wordt dat het het commentaar van viaplay gaat zijn. Olav Mol heeft volgens mij meermaals ontkent dat hij bij f1tv te horen gaat zijn. Bovendien komt het bij "formule 1 aan tafel" ook in z'n geheel niet meer ter sprake. Ik weet niet of er bij dat programma van Ziggo nog over gesproken wordt.
Ik zou ergens verwachten dat als Olav Mol het commentaar gaat voorzien, er wel meer ruchtbaarheid aan gegeven zou worden. Iemand had zijn mond dan wel voorbij gepraat.
Wil ff op mijn surface go op f1tv inloggen, met een gesynchroniseerde firefox waar ik op de pc automatisch ingelogd ben om de race te kijken. Krijg ik een foutmelding dat het email of wachtwoord verkeerd is.... Hoe dan?!

Die stream met die vermeende Opa is wel relaxt. Is dat UK stream? Ik versta ze beter dan de Internationale die ik voorheen altijd keek.
Ja, hier ook op een mac. Firefox: laggy, Safari: zwart scherm. Apple TV: geen enkel probleem.Chefbierrr schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:28:
Iemand anders ook problemen met de F1TV stream via de website zelf? Vroeger echt nooit last van gehad en m'n verbinding is gewoon goed.
John Watson is dat volgens mijKatseviool schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:23:
Die stream met die vermeende Opa is wel relaxt. Is dat UK stream? Ik versta ze beter dan de Internationale die ik voorheen altijd keek.
Hier ook problemen.. wachtwoord reset werkt ook niet. Dan moet ik een nieuw account aanmaken en krijg ik een melding dat het e-mailadres al bestaat.. lekker.Pyr0_ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:22:
Wil ff op mijn surface go op f1tv inloggen, met een gesynchroniseerde firefox waar ik op de pc automatisch ingelogd ben om de race te kijken. Krijg ik een foutmelding dat het email of wachtwoord verkeerd is.... Hoe dan?!
Heb beide abbo’s, maar dit weekend voegen Alard Kalf en Ho-Pin Tung toch wel een heel professionele bijdrage aan de Viaplay pre- and post shows, bij de nieuwe, nog lerende streamingsdienststylezzz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:16:
[...]
Klopt. Stiekem hoop ik nog steeds dat olav zijn huid duur verkoopt aan f1tv.... denk dat er 100.000'en overstappen indien dat het geval gaat zijn.
Voor het eerst nu de internationale stream (Sky?), maar die missen ook veel zeg. Doe mij maar weer Palmer en Edwards of Buxton.
Idd. Maar die Watson maakt echt veel fouten en herhaalt vooral z’n collega (Edwards?). Palmer is echt veeeel beter!TheBrut3 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:32:
Voor het eerst nu de internationale stream (Sky?), maar die missen ook veel zeg. Doe mij maar weer Palmer en Edwards of Buxton.
Je zou bijna denken dat ze toch naar de feedback luisteren bij viaplay.Montoya200x schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:28:
[...]
Heb beide abbo’s, maar dit weekend voegen Alard Kalf en Ho-Pin Tung toch wel een heel professionele bijdrage aan de Viaplay pre- and post shows, bij de nieuwe, nog lerende streamingsdienst
Was er al iets bekend over het Nederlandse commentaar via F1 TV ?
Was het maar zo, want blijkbaar is het noodgedwongen, want Amber is er dit keer niet bij vanwege een Covid besmetting.stylezzz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:45:
[...]
Je zou bijna denken dat ze toch naar de feedback luisteren bij viaplay.
Amber heeft Corona en Ho-Pin Tung was vóór het seizoen al aangekondigd als een van de analisten.stylezzz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:45:
[...]
Je zou bijna denken dat ze toch naar de feedback luisteren bij viaplay.
Maar mij bevalt het ook een stúk beter met Allard.
Ocharme.. najah beterschap voor amber.Montoya200x schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:49:
[...]
Was het maar zo, want blijkbaar is het noodgedwongen, want Amber is er dit keer niet bij vanwege een Covid besmetting.
Wishfull thinking
Nou, net als vorige race net tegen het einde van de stream klapt de hele chrome tab eruit.... Wat een feest blijft het toch.
De Chromecast stream via Android smartphone ging het gaandeweg de wedstrijd gelukkig steeds beter doen. Maar ik had wel hogere verwachtingen van f1tvpro na alle reacties die ik afgelopen weken gelezen had.
Ja, uit de tijd dat de onboard beelden zo gemaakt werdensiggy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:25:
[...]
John Watson is dat volgens mijVoormalig F1 coureur.

[ Voor 20% gewijzigd door Valentino-46 op 09-05-2022 00:33 ]
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Bijnaaaaa.Valentino-46 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:08:
[...]
Ja, uit de tijd dat de onboard beelden zo gemaakt werden
[Afbeelding]
Serieus, ik hoop echt dat ze die F1 race control weer snel gaan toelaten, het is gewoon drama sinds ik dit seizoen in chrome moet kijken. Kwaliteit was, voor dit geld, gewoon dramatisch. Veel hickups en de hele chrome kapte er mee tegen het einde, net als vorige race. Alsof ze dan die post-race stream klaarzetten en chrome handelt dat op de een of andere manier niet. Op deze manier kan kan ik net zo goed teruggaan naar de illegale streams. Minder problemen voor geen geld..... Het enige verschil is dat ik dan iets meer moeite moet doen om een stream te vinden. Nu met veel geklik live kijken op F1tv....
Ik kan via de telefoon van werk probleemloos streamen (Samsung A52).itaalol schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:09:
[...]
Ik probeer te kijken op een Sony Xperia one II. Is DRM niet iets wat veel gebruikt wordt met streams of heb ik het mis?
Weet iemand of er een work around is voor deze DRM issues op mijn Sony toestel?
Ik liep gisteren tegen erg irritante problemen aan met de F1TV app. Ik was wat later en kon pas vanaf ~2200 de race gaan kijken. Geen probleem zou je zeggen, 'watch from start'. Maar als je dan gaat casten, in mijn geval naar chromcast, schakelt hij vanzelf gratis om naar 'live' - giant spoiler, thanks..-. Je kan op je telefoon dan wel proberen terug te spoelen, maar bij elke keer 10s Forward, schakelt hij meteen weer op live.
superirritant
superirritant
Gisteravond slechts één minuscule hapering gehad op de originele Android TV app op een Xiaomi Mi Box S, werkte eigenlijk helemaal prima. Had wel tijdens FP1 en FP2 op vrijdag dat het geluid soms wegviel op de International stream, maar dat lag volgens mij meer aan de bron.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik had 2 keer een buffer met de F1TV app op de Shield TV maar daarna geen problemen meer gehad. Ben wel benieuwd of F1TV Viewer nog een update krijgt, die vond ik over het algemeen een stuk stabieler.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik had gister voor het eerst op f1tv dat het beeld een aantal keren terug schoof naar 320x240 ofzo ;-)
Het duurde dan ook weer 20/30 seconden voordat hij weer naar volledige kwaliteit ging.
Ook leek de beeld kwaliteit lager als de voorgaande uitzendingen. Meer mensen hier problemen mee gehad ?
Het duurde dan ook weer 20/30 seconden voordat hij weer naar volledige kwaliteit ging.
Ook leek de beeld kwaliteit lager als de voorgaande uitzendingen. Meer mensen hier problemen mee gehad ?
juist het omgekeerde hier (Sony TV met android en app gesideload) Eerste race zonder kwaliteitsverlieslabmuisfrl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:05:
Ik had gister voor het eerst op f1tv dat het beeld een aantal keren terug schoof naar 320x240 ofzo ;-)
Ik zit nog even race café te kijken op Ziggo maar ik erger me aan die Jack Plooij. Hij praat erdoorheen als mensen met verstand iets willen zeggen. Hij heeft het vaak over “mannetjes” als het over de coureurs gaat. Wat mij betreft lozen ze die dikke tandarts. Of ligt het aan mij?
Hallo met Tim
Voor mij was de sideloaded app gebruiken uiteindelijk stabieler dan casten naar de built in chromecast. Alleen vervelend dat die app handmatig moet worden bijgewerkt, verder al een paar races een prima oplossing.fredgroes schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:15:
[...]
juist het omgekeerde hier (Sony TV met android en app gesideload) Eerste race zonder kwaliteitsverlies
Ja bij mij schoot de stream ook een paar keer terug naar lage kwaliteit. Ik had ook het idee dat de stream wat stroperiger liep, er zat een lichte stutter in.labmuisfrl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:05:
Ik gooi F1TV altijd handmatig op de beste kwaliteit. Gisteren twee keer tijdens de race dat de stream gewoon vastliep (na 10-15 seconden de stream maar opnieuw geladen). F1TV is al een beetje wazig (lijkt meer op een soort slechte youtube dan echt tv kijken), dat vastlopen vind ik echt onacceptabel voor een betaalde dienst. Het is ook onzinnig dat een stream bijna standaard op slechte kwaliteit begint (youtube onthoudt wel je kwaliteit).labmuisfrl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:05:
1x was het tijdens een spannend moment, het vastlopen is dan behoorlijk irritant.
Dat is toch wel een beetje hoe we Plooij kennen natuurlijk. Ik stuitte op wat fragmenten van vannacht en Plooij, maar ook Mol, doen erg popie jopie. Lost zichzelf wel op, want in feite zijn ze bij Ziggo in de marge aan het werk. Viaplay heeft de contacten nu en kan er wat nuttigs mee doen in de paddock, terwijl Plooij enkel zijn wekelijkse item met Steiner heeft.Pkunk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:22:
Ik zit nog even race café te kijken op Ziggo maar ik erger me aan die Jack Plooij. Hij praat erdoorheen als mensen met verstand iets willen zeggen. Hij heeft het vaak over “mannetjes” als het over de coureurs gaat. Wat mij betreft lozen ze die dikke tandarts. Of ligt het aan mij?
Ik mis RaceControl ook verschrikkelijk. Als kleine pleister op de wond kan je Race TV Multiplayer gebruiken maar veel meer dan de player in headless browser windows openen gebeurt er volgens mij niet. RC deed het altijd vlekkeloos en liep ook bijna altijd goed synchroon wat je met meerdere browser windows niet voor elkaar zult krijgen.siggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:40:
[...]
Bijnaaaaa.Hij heeft nog tegen Lauda geracet, dus het plaatje mag wel in kleur zijn
![]()
Serieus, ik hoop echt dat ze die F1 race control weer snel gaan toelaten, het is gewoon drama sinds ik dit seizoen in chrome moet kijken. Kwaliteit was, voor dit geld, gewoon dramatisch. Veel hickups en de hele chrome kapte er mee tegen het einde, net als vorige race. Alsof ze dan die post-race stream klaarzetten en chrome handelt dat op de een of andere manier niet. Op deze manier kan kan ik net zo goed teruggaan naar de illegale streams. Minder problemen voor geen geld..... Het enige verschil is dat ik dan iets meer moeite moet doen om een stream te vinden. Nu met veel geklik live kijken op F1tv....
@Spollie Is er een kans dat RC weer gaat werken zoals het voorheen deed?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Same hier. Af en toe was het echt grote blokjes kijken. Lang geleden dat hij zo ver terug ging in kwaliteit...labmuisfrl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:05:
Gister de 3e keer gestreamd via F1TV maar echt heel soepel loopt het nog niet. Ik stream via de iPhone app naar een Sony Android TV. Vooral in het begin en einde van de race buffert de stream een paar keer. Daarnaast wisselt de kwaliteit van het beeld de hele race. Steeds van 1080 naar 720 naar 420p lijkt het wel. Om de paar minuten doet die dat. Zover ik kan zien is er geen native app op mijn TV te krijgen.
Gisteren hier, voor het eerst, ook problemen mee gehad. Sinds begin van dit jaar f1tv, en dit probleem nog niet meegemaakt. Mijn broertje had precies hetzelfde met de stream en het terug schakelen naar een slechte beeldkwaliteit. Vrij frustrerend.labmuisfrl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:05:
Beiden streamde wij het vanuit de mobiele app naar de tv (Chromecast).
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 09-05-2022 11:15 ]
Hier eigenlijk geen problemen gisteren gehad. Afgezien dat je de stream handmatig moet zetten op hoogste kwaliteit en niet op auto wilt hebben staan. De 50 FPS is wel erg fijn. Het verschil is pijnlijk duidelijk als je even voetbal gaat kijken via NLZiet 
Al vind ik wel dat je tegenwoordig ook 4K moet kunnen aanbieden. En de controls in de F1TV app mogen wel wat intuitiever. Het komt helaas te vaak voor dat ik de stream per ongeluk opnieuw start terwijl ik eigenlijk even wou skippen / kwaliteit aanpassen. En gebruik maken van de andere cameraposities is er niet bij. Daar was de app van onze medetweaker een stuk gebruiksvriendelijker in.
De setup:
- Chromecast Google TV
- Officiele F1TV app
- Op meter afstand van AP op 5Ghz
- Ubiquiti netwerk
- 1Gb glasvezelverbinding
Al vind ik wel dat je tegenwoordig ook 4K moet kunnen aanbieden. En de controls in de F1TV app mogen wel wat intuitiever. Het komt helaas te vaak voor dat ik de stream per ongeluk opnieuw start terwijl ik eigenlijk even wou skippen / kwaliteit aanpassen. En gebruik maken van de andere cameraposities is er niet bij. Daar was de app van onze medetweaker een stuk gebruiksvriendelijker in.
De setup:
- Chromecast Google TV
- Officiele F1TV app
- Op meter afstand van AP op 5Ghz
- Ubiquiti netwerk
- 1Gb glasvezelverbinding
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Ik had gisteren ook problemen met de F1TV stream. Ik stream op mijn Macbook Air M1 (snel genoeg lijkt me) in de Chrome browser, Ik had regelmatig dat het beeld bleef staan en het geluid door ging. Alleen door even de timelime aan te klikken kreeg ik het beeld weer terug. En inderdaad af en toe dat de resolutie omlaag ging. Ik zal volgende keer eens proberen de kwaliteit niet op auto te laten staan. Volgens mij moet mijn netwerk wel 50 fps aan kunnen (Wifi6 met 300Mbit/s ziggo verbinding).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier het zelfde ook via de chromecast zoals ik al ruim 1 jaar doe.Panini schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:14:
[...]
Vervelend hoop dat dit niet de standaard gaat worden.
Ook fijn. Een betalingsherinnering van f1tv terwijl ik net de factuur van apple binnen heb. Ik heb gewoon betaald jongens. Jullie daarentegen hebben gister alleen maar blokjes en mpeg artifacts geserveerd.
Doe ik ook en heb gisteren alleen tegen einde van de race een moment gehad dat de kwaliteit terugschakelde. Met kwalificatie heb ik er meer last van.Panini schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:14:
[...]
Gisteren hier, voor het eerst, ook problemen mee gehad. Sinds begin van dit jaar f1tv, en dit probleem nog niet meegemaakt. Mijn broertje had precies hetzelfde met de stream en het terug schakelen naar een slechte beeldkwaliteit. Vrij frustrerend.
PSN: bollsie
F1TV Pro officiele app op een Nvidia Shield TV.
Gisteren via F1TV Pro gekeken en behalve het opstarten eigenlijk geen problemen gehad. Bij het starten van de stream (ongeveer 2 min na de start) duurde het even voordat de stream op gang kwam. Maar daarna de hele race geen problemen.
Ik weet niet of ik mij vergis maar veel van de problemen die ik hier lees komt bij mensen voor die casten lijkt het?
Gisteren via F1TV Pro gekeken en behalve het opstarten eigenlijk geen problemen gehad. Bij het starten van de stream (ongeveer 2 min na de start) duurde het even voordat de stream op gang kwam. Maar daarna de hele race geen problemen.
Ik weet niet of ik mij vergis maar veel van de problemen die ik hier lees komt bij mensen voor die casten lijkt het?
Bij mij niet iig, ik kijk de race in de browser.Senaxx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:55:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik kijk ook zo, Shield TV aangesloten met UTP en 2 keer gehad dat de stream hing, daarna niets meer van gemerkt.Senaxx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:55:
F1TV Pro officiele app op een Nvidia Shield TV.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik gebruik de app op een chromecast (de versie met afstandsbediening) en had 2x problemen.Senaxx schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:55:
Hij is gisteren ook al gesteld, hoe doe je dit?
Kan dat in de (android) app, of via de browser?
Zingo schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:10:
Sinds ik geswitched ben naar de UK stream is alles dikke prima hier gelukkig.
Ik geloof dat de International feed en F1 live feed wordt bedoeld.djiedjee schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:32:
Hij is gisteren ook al gesteld, hoe doe je dit?
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Gisteren voor het eerst een Viaplay uitzending meegemaakt en ik moet zeggen er was weinig reden tot klagen.
Beeldkwaliteit was zeker niet slecht, paar keer een wieltje in beeld maar zonder noemenswaardige problemen.
Durske in de pits was dan wat minder net als Albers in de studio maar de rest was zeker niet verkeerd met als positieve uitschieters Ho-Pin Tung en Allard Kalf.
En het commentaar tijdens de race was een aangename verassing als je het drama Mol/tandarts gewend bent.
Is het perfect, nee er mag hier en daar nog wel wat aan gewerkt worden maar het is zeker niet zo'n drama zoals ik veel lees.
We zijn Mol gewend na tig jaar en dan kan je iemand die nu net een paar GP's verslagen heeft niet zomaar veroordelen.
Beeldkwaliteit was zeker niet slecht, paar keer een wieltje in beeld maar zonder noemenswaardige problemen.
Durske in de pits was dan wat minder net als Albers in de studio maar de rest was zeker niet verkeerd met als positieve uitschieters Ho-Pin Tung en Allard Kalf.
En het commentaar tijdens de race was een aangename verassing als je het drama Mol/tandarts gewend bent.
Is het perfect, nee er mag hier en daar nog wel wat aan gewerkt worden maar het is zeker niet zo'n drama zoals ik veel lees.
We zijn Mol gewend na tig jaar en dan kan je iemand die nu net een paar GP's verslagen heeft niet zomaar veroordelen.
Dat durske is tenminste geen semi grappige tandarts, maar racet zelf ook.Ad de Jong schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:21:
Gisteren voor het eerst een Viaplay uitzending meegemaakt en ik moet zeggen er was weinig reden tot klagen.
Dat deed ze ook beter dan presenteren in mijn ogen.lexi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:48:
[...]
Dat durske is tenminste geen semi grappige tandarts, maar racet zelf ook.
Hier de F1tv app gestreamed via AirPlay op mijn LG. Goede kwaliteit en 0 problemen.
Gek dat sommige mensen problemen hebben en sommige niet.
Gek dat sommige mensen problemen hebben en sommige niet.
Ik heb de vorige race via het crappy netwerk van Landal de race via Viaplay gekeken. Geen enkele hapering, al kan ik niets zeggen over de kwaliteit, want de TV was klein.
De kwalificatie heb ik gezien via Viaplay op mijn telefoon en ook daar had ik geen problemen. De enige problemen die ik dit weekend heb gehad, was de start van FP1 die niet lekker werkte.
Toch ga ik over van Viaplay naar F1TV zodra het NL commentaar daar is, maar dat is puur om financiële redenen.
De kwalificatie heb ik gezien via Viaplay op mijn telefoon en ook daar had ik geen problemen. De enige problemen die ik dit weekend heb gehad, was de start van FP1 die niet lekker werkte.
Toch ga ik over van Viaplay naar F1TV zodra het NL commentaar daar is, maar dat is puur om financiële redenen.
Ook F1 ja?lexi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:48:
[...]
Dat durske is tenminste geen semi grappige tandarts, maar racet zelf ook.
Mart Smeets fietste ook weleens, maakt dat hem dan een goede tourverslaggever?
Haters everywhere but I don’t really care
Zal dat zoveel uitmaken?matthijst schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:39:
[...]
Ook F1 ja?
Mart Smeets fietste ook weleens, maakt dat hem dan een goede tourverslaggever?
De F1 rijder bij Via (Aalbers) kun je ook makkelijk wat van vinden
Ja, dat deed ze zeker. Ook 1 van de vele redenen dat ik Viaplay niet kon uitstaan. Ik had een proef periode van 4 maanden voor 20 euro via Ziggo, maar deze heb ik afgelopen weekend geannuleerd. Ik heb het 5 races een kans gegeven maar ik vind het niet om aan te zien. Technisch niet en inhoudelijk niet.Ad de Jong schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:53:
[...]
Dat deed ze ook beter dan presenteren in mijn ogen.
En Nelson en Melroy maken samen met zijn 2en net zoveel fouten als Olav ook maakte, alleen word het nu zonder enige vorm van passie verteld. Ze vertellen echt vaak letterlijk wat op de baan gebeurd, daar heb ik het beeld voor. Enige voordeel wat ze hadden vond ik dat ze via kanaal 200 van ziggo te kijken waren. Dat blijft altijd nog gemakkelijk en iets betere kwaliteit dan streamen.
Nee dan lekker F1TV Pro met de pre en after show is goed te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 10-05-2022 07:58 ]
Ik zou als ik jou was meteen overstappen. Ik heb het NL commentaar nog niet een keer gemist.Extigo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:26:
Ik heb de vorige race via het crappy netwerk van Landal de race via Viaplay gekeken. Geen enkele hapering, al kan ik niets zeggen over de kwaliteit, want de TV was klein.
Ik heb twee kleine kinderen die graag meekijken en heb vorig jaar wel eens Engels geprobeerd (toen ik gratis F1TV had), maar dat was geen succes. Ze vroegen constant wat er gezegd werd, dus Engels is voor mij helaas geen optie.Siebeh schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:39:
[...]
Ik zou als ik jou was meteen overstappen. Ik heb het NL commentaar nog niet een keer gemist.
Goed moment om ze direct engels te leren :-)Extigo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:34:
[...]
Ik heb twee kleine kinderen die graag meekijken en heb vorig jaar wel eens Engels geprobeerd (toen ik gratis F1TV had), maar dat was geen succes. Ze vroegen constant wat er gezegd werd, dus Engels is voor mij helaas geen optie.
Ik snap wel wat je bedoeld. mijn wederhelft heeft ook liever nederlands commentaar.
Ik heb viaplay via een collega 1 race geprobeerd maar die nieuwe commentatoren vind ik niet echt prettig.
Dus ben bij f1tv gebleven
Afgelopen zondag best veel gezeik gehad tijdens de race op F1TV. Airplay lag er telkens uit en na het overstappen op de normale Chromecast regelmatig de bitrate naar de jaren 00. Hopelijk gaat het beter straks tijdens de Spaanse GP.
Tuurlijk wel.Extigo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:34:
[...]
Ik heb twee kleine kinderen die graag meekijken en heb vorig jaar wel eens Engels geprobeerd (toen ik gratis F1TV had), maar dat was geen succes. Ze vroegen constant wat er gezegd werd, dus Engels is voor mij helaas geen optie.
Via de TV en computerspelletjes leer je Engels praten.
Gewoon volhouden en ze pikken het vanzelf op.
Het blijft toch wel bijzonder, lees in de diverse fora veel problemen (zowel voor Viaplay, als F1TV). Zelf werk ik met F1TV, gebruik hem op een vaste pc, laptop, telefoon, streaam naar tv in woon en slaapkamer en ondervind eigenlijk nooit problemen. Het enige wat ik merk, is dat de stream er eventjes over doet voordat ie zichtbaar is op de chromecast (15 sec oid), terwijl met youtube/netflix/prima etc. eigenlijk in een paar tellen is gebeurd.
Engels commentaar vind ik persoonlijk een dikke prima, ik was in het begin een beetje huiverig vanwege Sir Hamilton (hoef niet persé een racelang alle ins en outs van hem te horen), maar dat is echt een fijne verrassing dat die Engelsen het gewoon prima doen. Ook daar zo af en toe en olaf molletje (2 minuten later pas zien dat er iets is gebeurd), maar het voelt en luistert prima aan!
Engels commentaar vind ik persoonlijk een dikke prima, ik was in het begin een beetje huiverig vanwege Sir Hamilton (hoef niet persé een racelang alle ins en outs van hem te horen), maar dat is echt een fijne verrassing dat die Engelsen het gewoon prima doen. Ook daar zo af en toe en olaf molletje (2 minuten later pas zien dat er iets is gebeurd), maar het voelt en luistert prima aan!
Buiten een paar keer matige resolutie slechts 1x een buffering momentje gehad met direct vanuit de F1TV app naar een chromecast streamen. Slechter dan normaal, maar hopen dat het de volgende keer beter loopt.
Geef dan ook even aan welke feed en dus welk commentaar je hebtHeyman schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:50:
Daar heb je een heel goed punt, ter aanvulling: Altijd F1TV Live, met inderdaad vaak Edwards & Palmer, danwel Buxton & Palmer. Alleen afgelopen weekend de "pre race show" was niet zo'n leuk vrouwke er bij, maar voor de rest, dikke prima!RobertMe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Geef dan ook even aan welke feed en dus welk commentaar je hebtIn Bahrein weekend ben ik meteen toen Crofty (Sky commentator, op F1TV de internationale feed) 5 minuten over Hamilton zijn gele helm bezig was geswitcht naar F1 Live, met toen Ben Edwards & Jolyon Palmer (normaliter Will Buxton & Palmer, afgelopen weekend Ben Edwards & John Watson & Sam Collins). En nooit meer teruggedacht aan Sky commentaar. Gisteren de race van Miami nog eens opgezet, maar dit keer met Sky / internationaal commentaar. En het aantal keren dat het over Hamilton ging lag gevoelsmatig beduidend hoger.
Ik kijk sinds dit seizoen naar F1TV live i.p.v. het Sky commentaar en wat een verademing zeg. Ze hebben altijd snel door wat er aan de hand is, zijn niet zwaar ADHD zoals die irritante Crofty en ze hebben ook niet die idiote bias richting Lewis.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Niet alleen het commentaar is anders maar ook de beelden. Zo krijg je dus ook info van Will Buxton in de pitstraat. Dat komt op de andere stream niet voorbij.Beaves schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:17:
Ik kijk sinds dit seizoen naar F1TV live i.p.v. het Sky commentaar en wat een verademing zeg. Ze hebben altijd snel door wat er aan de hand is, zijn niet zwaar ADHD zoals die irritante Crofty en ze hebben ook niet die idiote bias richting Lewis.
Zondag F1TV gestreamd via mijn samsung s22 naar me tv (LG E7) en zonder problemen, wel via me 5ghz wifi ipv 2.4
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat me zondag opviel met de stream met het Sky commentaar, dat het commentaar na de race soms helemaal weg isBeaves schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:17:
Hail to the king baby!
Ik heb zondag F1 Live gekeken:urk_forever schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:25:
[...]
Wat me zondag opviel met de stream met het Sky commentaar, dat het commentaar na de race soms helemaal weg isDus je ziet dan bijvoorbeeld wel de cooldown room, maar verder geen commentaar en je hoort wel de omgevingsgeluiden. Meer mensen dat opgevallen?
> Even luisteren wat ze zeggen in de cooldown room? Ah shit, we horen het niet. En ze zijn ook natuurlijk allemaal getraind om niks te zeggen
Maandag heb ik de Internationale feed nog eens terug gekeken. Toen verstond ik wel wat Sainz & Leclerc zeiden. Verstappen die in opperbeste stemming binnen kwam gelopen, nog even aan zijn fysio / PA vroeg van "can I have my helmet?". Ik denk dus dat ze op Sky gewoon bewust hun mond houden / microfoon uit zetten
Edit:
En direct na het podium gaat Sky verder met hun eigen uitzending, dus dan heb je natuurlijk ook geen audio meer van de commentatoren. Terwijl de world feed dan wel nog verder loopt en je nog de helicopterbeelden ziet.
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 11-05-2022 13:06 ]
Denk dan dat ze naar een studio of zoiets terugschakelen of een reclameblok.RobertMe schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:04:
[...]
Ik heb zondag F1 Live gekeken:
> Even luisteren wat ze zeggen in de cooldown room? Ah shit, we horen het niet. En ze zijn ook natuurlijk allemaal getraind om niks te zeggen
Maandag heb ik de Internationale feed nog eens terug gekeken. Toen verstond ik wel wat Sainz & Leclerc zeiden. Verstappen die in opperbeste stemming binnen kwam gelopen, nog even aan zijn fysio / PA vroeg van "can I have my helmet?". Ik denk dus dat ze op Sky gewoon bewust hun mond houden / microfoon uit zetten
Edit:
En direct na het podium gaat Sky verder met hun eigen uitzending, dus dan heb je natuurlijk ook geen audio meer van de commentatoren. Terwijl de world feed dan wel nog verder loopt en je nog de helicopterbeelden ziet.
Klopt, dat had je vorig jaar ook met Nederlands commentaar. Als ze dan bijvoorbeeld tijdens een rode vlag terug schakelde naar de studio, was er op de F1TV stream alleen het omgevingsgeluid.niki_lauda schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:03:
[...]
Denk dan dat ze naar een studio of zoiets terugschakelen of een reclameblok.
Voor streaming is het sowieso verstandig om de 5GHz wifi te gebruiken.Amaze86 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:28:
Zondag F1TV gestreamd via mijn samsung s22 naar me tv (LG E7) en zonder problemen, wel via me 5ghz wifi ipv 2.4
De F1 TV 3.0.3.1 versie heeft het probleem deels opgelost. Van kanaal wisselen lukt zonder dat de tv crasht maar dan heb ik weer geen beeldAquaSheep schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:22:
[...]
Ik heb helaas hetzelfde probleem met een Philips 806. Zodra ik van kanaal wil wisselen hangt de tv vast. Soms reboot die vanzelf, maar vaker moet ik de stroom even eraf halen. De tv heeft de laatste firmware en bij alle F1 tv 3.0.xxx versies zie ik dit probleem.
De "oplossing" is voorlopig te casten vanuit mijn ipad naar de tv. Dat gaat wel goed.

Hoe schakel je over naar die F1 Live dan?RobertMe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Geef dan ook even aan welke feed en dus welk commentaar je hebtIn Bahrein weekend ben ik meteen toen Crofty (Sky commentator, op F1TV de internationale feed) 5 minuten over Hamilton zijn gele helm bezig was geswitcht naar F1 Live, met toen Ben Edwards & Jolyon Palmer (normaliter Will Buxton & Palmer, afgelopen weekend Ben Edwards & John Watson & Sam Collins). En nooit meer teruggedacht aan Sky commentaar. Gisteren de race van Miami nog eens opgezet, maar dit keer met Sky / internationaal commentaar. En het aantal keren dat het over Hamilton ging lag gevoelsmatig beduidend hoger.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2