Oh..dus niet in de app zelfDON PAPA schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:09:
[...]
Als je op ok op je afstandsbediening klikt krijg je aan de rechterkant een extra menu met de optie om F1 Live te kiezen.
[Afbeelding]
Ja hoor daar kan het ook mee, bovenste bolletje is voor F1Live en die eronder is voor de internationale stream
:strip_exif()/f/image/jmPShzKravnarqVXfBtafguX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 18-05-2022 09:47 ]
Denk dat het een beetje een design flater is omdat dat bolletje erg veel van een 'record' knop weg heeft. Je ziet toch best vaak in dit topic langskomen dat mensen niet echt weten wat/wie F1 live is en hoe je er komt.DON PAPA schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Ja hoor daar kan het ook mee, bovenste bolletje is voor F1Live en die eronder is voor de internationale stream
[Afbeelding]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Aangezien we alweer over de helft van Mei zitten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op dezelfde manier als switchen naar een onboard cam. Het is echt een andere video stream, niet enkel audio switchen.
Edit: nvm, ik zie dat het al beantwoord is.
[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 19-05-2022 18:58 ]
Nee niks van gehoord. Ben wel benieuwd, maar ik vermoed dat het gewoon van viaplay komt.G_Dragon schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:39:
Heeft iemand al iets gehoord over wie het Nederlands commentaar bij F1TV gaat doen?
Aangezien we alweer over de helft van Mei zitten.
Nee vziw niet. RaceControl heeft mijn sterke voorkeur maar ik heb geen idee of dat nog gaat werken met de huidige implementatie van de DRM.hjs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:26:
Live kijken via de alternatieve app's gaat hem nog steeds niet worden zo te zien?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ligt aan de app? Die voor AppleTV zou werken, F1 Viewer voor Android TV zou DRM aan toegevoegd zijn maar die release bevatte een bug waardoor je überhaupt niet meer live kon kijken, geen idee of daarvoor al een fix is gereleased intussen. PC apps zal allemaal een stuk lastiger gaan. Maar intussen zijn er wel nieuwe browser based alternativen in de vorm van F1TV Plus tampermonkey script die je bv een 2x2 grid kan geven met een gesynchroniseerde pause en mogelijkheden om een delay per feed op te geven, en er is ook een Electron gebaseerde app meen ik (dus browser based zonder browser). Dat het nu browser based is is dan door de Widevine DRM die door browsers ondersteund wordt maar niet (zo makkelijk) door losse apps.hjs schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:26:
Live kijken via de alternatieve app's gaat hem nog steeds niet worden zo te zien?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Iemand tips?
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Je nieuwe versie is waarschijnlijk een versie voor telefoon. Heb je deze geprobeerd?JPD68 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:09:
Tot vandaag keek ik op mijn Sony (Google TV) via een gesideloade app. Helaas werkte de versie die ik had geïnstalleerd niet meer. De nieuwste versie 3.0.3-SP55.7.1 komt als portrait in beeld en is bijna niet te bedienen via de TV.
Iemand tips?
[ Voor 5% gewijzigd door speedmetal35 op 20-05-2022 15:42 ]
En welke van de twee is dan €7,99?speedmetal35 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:25:
Voor degenen die F1 TV Pro willen vergelijken met viaplay, als je nu een maand abonnement afsluit kun je 4 races kijken voor €7,99.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hmm, dat is wel een idee. Ik heb een Viaplay abo bij Ziggo, welke loopt tot 11 juni. Sluit ik op 12 juni F1TV af (want Viaplay ben ik niet van gecharmeerd), kan ik denk ik precies ook Spielberg op 10 juli kijken. Daarna ben ik op vakantie en is er zomerstop, en dan sluit ik eind augustus weer ergens een abo af. Dan heb ik de eerste seizoenshelft voor 28 euro gekeken.speedmetal35 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:25:
Voor degenen die F1 TV Pro willen vergelijken met viaplay, als je nu een maand abonnement afsluit kun je 4 races kijken voor €7,99.
Ah dat scheelt inderdaad... deze werkt goed THXTexMex schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:21:
[...]
Je nieuwe versie is waarschijnlijk een versie voor telefoon. Heb je deze geprobeerd?
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik had hetzelfde issue... Per ongeluk de mobiele versie op de tv geïnstalleerd. Jouw versie werkt weer goed!TexMex schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:21:
[...]
Je nieuwe versie is waarschijnlijk een versie voor telefoon. Heb je deze geprobeerd?
Ik hoop dat deze Bravia tv's snel "standaard" ondersteund gaan worden, zonder sideloading
F1 Live werkt wel.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sinterklaas wil bier !
Nu had ik met Budget geen IPv6 maar met KPN wel. Ik heb op mijn TV IPv6 uitgeschakeld en ineens zijn de drops weg en is de kwaliteit ten alle tijden perfect.
Misschien voor mensen het proberen waard om op de Chromecast of de TV IPv6 uit te zetten.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik wilde ook zojuist deze sideloaden op mijn vaders Sony android tv. Maar ik krijg de melding dat deze versie niet langer wordt ondersteund.TexMex schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:21:
[...]
Als er een nieuwe update komt (APK voor een android TV) dan vervalt automagisch de oude (en krijg je precies die fout melding).Turralyon schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:26:
[...]
Ik wilde ook zojuist deze sideloaden op mijn vaders Sony android tv. Maar ik krijg de melding dat deze versie niet langer wordt ondersteund.
Ik gok dat er tijdens de installatie iets niet goed gegaan is.
Ik heb vandaag de gemelde versie geïnstalleerd (Zie link die je quote) en alles werkt als een zonnetje.
Proces:
Vorige installatie niet verwijderen op de TV.
Bestand downloaden naar de link.
Lege USB stick in PC, APK erop zetten.
USB in USB 1 op TV (die reeds aanstaat)
Bij mij start dan File explorer op --> naar USB navigeren en op de APK klikken en de installatie comments volgen.
De inlog gegevens worden dan ook bewaard.
Ik heb deze Sony (2015) https://tweakers.net/pric...ia-kd-55x8509c-zwart.html
I have no special talent. I am only passionately curious.
[ Voor 52% gewijzigd door HKLM_ op 22-05-2022 14:50 ]
Cloud ☁️
Welke 'stream' wil je beluisteren (qua audio / commentaar)? De beelden zijn voor beide gelijk maar de commentatoren verschillenHKLM_ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:49:
Moet ik nu het puntje hebben of het wereld bol icoontje in de F1TV app?
Niet helemaal. Er zijn sinds wel verschillen in beeld maar weet alleen niet bij welkeWill_M schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:51:
[...]
Welke 'stream' wil je beluisteren (qua audio / commentaar)? De beelden zijn voor beide gelijk maar de commentatoren verschillen
Misschien had ik er bij moeten zetten dat de input gelijk is voor beide, de output blokt wel eens op één van de twee (afhankelijk van het device waarop je de stream bekijkt?)tlpeter schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:52:
[...]
Niet helemaal. Er zijn sinds wel verschillen in beeld maar weet alleen niet bij welke
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 22-05-2022 14:55 ]
Thx, ik zoek de skyWill_M schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:51:
[...]
Welke 'stream' wil je beluisteren (qua audio / commentaar)? De beelden zijn voor beide gelijk maar de commentatoren verschillen
Cloud ☁️

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Op de app kan ik wel gelijk inloggen. Ongelooflijk.
Edit: iemand een workaround voor dit?
[ Voor 6% gewijzigd door Pyr0_ op 22-05-2022 15:05 ]
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Livestream via Firefox schakelt soms terug naar een lagere resolutie lijkt het wel. (FTTH 1gbit up/down)Saturnus schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:01:
Met F1TV dit weekend veel stotters hier, dat de stream een seconde stil staat, dan soms 3 sec. achteruit gaat en weer speelt. Erg slechte beleving. Meer mensen last van? Ik kijk via een VPN naar NL met 27Mbit/s down, 5Mbit/s up en andere weekenden werkte dit prima.
Dat ook inderdaad. Ik ga ze berichten. Wellicht helpt het als we dat allemaal doen. Onder aan op https://support.f1.tv/s/Red Boll schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:10:
[...]
Livestream via Firefox schakelt soms terug naar een lagere resolutie lijkt het wel. (FTTH 1gbit up/down)
Viaplay levert weer slecht: schokkend, stilstaand beeld en geen eens 720p of 1080p want kijken de hele tijd maar pixels op onze Sony Bravia Android tv. Dit kan toch niet waar zijn in Animo 2022? Hoe komen die gasten hier telkens weer mee weg, sorry ik ben het echt zat dat dit zomaar geaccepteerd word..
Wij kijken vandaag wel via F1TV want ik wil nog wel ontspannen Formule 1 kijken
EDIT: F1TV werkt nu al 10 min zonder enkele problemen, zo moeilijk is het niet in 2022.
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 22-05-2022 15:26 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
KPN?Red Boll schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:10:
[...]
Livestream via Firefox schakelt soms terug naar een lagere resolutie lijkt het wel. (FTTH 1gbit up/down)
@stormfly dit klinkt als een klassiek capaciteits issue, ik zie het ook.
De stream gaat bij mij over IPv6 vanaf cloudfront Akamai.
[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 22-05-2022 15:57 ]
Zit je misschien aan de limiet van max 6 apparaten inloggen?Pyr0_ schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:22:
Ik ben echt laaiend, hoe kan het nou zijn dat ik gewoon nergens kan inloggen, geen enkele browser op PC werkt. Ook op m'n surface pro werkt het niet. Ben nu noodgedwongen op mijn telefoon aan het kijken. Daar heb ik me dan zo voor gehaast.
Hier op Caiway glasvezel ook veel terugval op de F1TV stream. Heel irritant, was in het begin van het seizoen totaal niet.ANdrode schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:51:
[...]
KPN?
Het is opvallend dat het bij twee providers speelt. De content delivery netwerken waar het vandaan komt hebben normaal meer dan genoeg capaciteit.chevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:08:
[...]
Hier op Caiway glasvezel ook veel terugval op de international stream. Heel irritant, was in het begin van het seizoen totaal niet.
Er wordt nu mogelijk ook veel ESPN gestreamt?
Lijkt dus eerder een issue bij F1TV te zijn. Vorig raceweekend begreep ik dat je er minder last van had als je de international stream pakte, dus dat probeer ik nu.ANdrode schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:12:
[...]
Het is opvallend dat het bij twee providers speelt. De content delivery netwerken waar het vandaan komt hebben normaal meer dan genoeg capaciteit.
Er wordt nu mogelijk ook veel ESPN gestreamt?
Enige puntje is dat je zelf moet overschakelen van voorbeschouwing naar race naar nabeschouwing. Dat is wel irritant.
De volgende race ga ik het toch maar eens via een laptop en browser aan de tv proberen om wifi uit te sluiten.
Wat een shitfest.
Haters everywhere but I don’t really care
"When you grow up your heart dies"
Hier 1 keer gehad, verder prima kijken met F1TV.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:15:
Ik heb vandaag twee keer last gehad van bufferen. De stream toen gestopt en opnieuw geopend. Dat werkt sneller dan wachten tot het beeld verder gaat. Lastig maar is te doen. Het gebeurt gelukkig niet zo vaak dat ik mij er aan stoor.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Dit keer half uur ná de race crashte chrome, in de post race show.
Nog even afgezien van de quality switches in de eerste paar ronden van de race. En ik zat geen 3 meter van de router af....
Sinds de drm shift, sinds ik niet mer de racecontrol app kan gebruiken, is het gewoon alsof ik weer in het jaar 2000 met @home kabelinternet zat te GPL'en. Gewoon belachelijk.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vorig jaar had ik einde seizoen al een melding gemaakt. Maar toen was ik de enige en had de rest van de wereld foutloos kunnen kijkenANdrode schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:51:
[...]
KPN?
Als we nu via de chat wat meer meldingen maken doen ze er mogelijk wat mee.
Was toen idd ook IPv6. Was vandaag niet thuis heb niet kunnen kijken wat de kwaliteit nu was.
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 22-05-2022 17:37 ]
Met KPN glasvezel en via wifi op een Chromecast met Google TV en de officiële F1 TV app en de F1 Live stream: geen enkel issue
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Shield + F1TV app en nergens problemen mee.
Chromebook (soms 2) erbij met de Live Timing of onboard cam.
Idem de voorgaande GP's op de vorige na dan omdat ik die bij een kameraad gekeken heb.
Die gekeken via Ziggo en Viaplay en ook nergens problemen mee gehad qua beeldkwaliteit..
Race geheel gekeken met Ziggo en geen terugval whatsoeverchevsticks schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:13:
[...]
Lijkt dus eerder een issue bij F1TV te zijn. Vorig raceweekend begreep ik dat je er minder last van had als je de international stream pakte, dus dat probeer ik nu.
Had ik ook (F1 Live feed). Net halve minuut voor de lichten uit gingen en een aantal ronden later. Daarna maar de International feed gepakt.sjaool schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:15:
Ik heb vandaag twee keer last gehad van bufferen. De stream toen gestopt en opnieuw geopend. Dat werkt sneller dan wachten tot het beeld verder gaat. Lastig maar is te doen. Het gebeurt gelukkig niet zo vaak dat ik mij er aan stoor.
En nog steeds microstutters. Soms heel veel vlak achter elkaar (Chromecast met Google TV via ethernet - met een ethernet adapter - aangesloten op een 100Mbit up/down glasvezel verbinding).
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Cogitationis poenam nemo patitur
Hier geen klachten, gecast vanaf een iPad naar een Sony tv, gehele wedstrijd prima beeld.Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:34:
ik vind het toch wel vreemd dat Viaplay de bitrade niet stabiel weet te houden, zodra er extra info op beeld getoond moet worden, of er wordt gekozen naar camera te schakelen met meer kleuren zie je dat de stream moeite heeft om scherp te blijven. Bitrade is gewoon onvoldoende hoog. En nee, heeft niets met mijn internet of hardware te maken. De stream is anno 2022 gewoon niet op niveau.
XBL gamertag StayingPow3r
Eén keer blijven hangen, maar haal hem altijd van auto af en zet videokwaliteit op een na hoogste. Ik zie het verschil niet en loopt wel soepel.josh-hill schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:18:
[...]
Had ik ook (F1 Live feed). Net halve minuut voor de lichten uit gingen en een aantal ronden later. Daarna maar de International feed gepakt.
En nog steeds microstutters. Soms heel veel vlak achter elkaar (Chromecast met Google TV via ethernet - met een ethernet adapter - aangesloten op een 100Mbit up/down glasvezel verbinding).
Ik kan het niet begrijpen dat jij geen problemen hebt met de officiële F1TV app via de Chromecast met Google TV. Sinds F1TV DRM heeft geïmplementeerd zitten live beelden vol met microstutters. Het ligt niet aan mijn tv en ook niet aan de WiFi. Andere mensen die ik ken met dezelfde setup hebben deze problemen ook. Iemand hier vlak boven, josh-hill, geeft het ook nog aan en ik heb het nog veel vaker voorbij zien komen in dit topic. Ik zou het dus wel heel bijzonder vinden als jij het niet hebt. Als ik de officiële F1TV app vanaf mobiel cast naar m'n Chromecast met Google TV, dus niet de app op de Chromecast gebruik, dan zijn er veel minder stutters.Mr_Blobby schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:41:
Mijn ervaring:
Met KPN glasvezel en via wifi op een Chromecast met Google TV en de officiële F1 TV app en de F1 Live stream: geen enkel issue
[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 22-05-2022 22:41 ]
ios f1tv app aan. Dan casten naar cromecast ultra. Mijn tv is maximaal 1080p (misschien dat dat het is)
Volgendweekend eens kijken op een samsung 4k tv en een 50mbit ziggo lijn op een technicollor wifi 5. via AirPlay de f1tv app casten naar de samsung tv. (Daar had ik met de zaterdag kwali iig geen problemen)
Edit
Viaplay reageert nergens op, lees ik bij hart van Nederland
https://www.hartvannederl...iaplay-honderden-klachten
[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 22-05-2022 22:53 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dat is dus ook niet de situatie die ik omschreef. Jij hebt geen Chromecast met Google TV en dus geen app direct op de Chromecast.Mel33 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:51:
Ik heb ook geen problemen. Thuis op wifi 5 en een connectbox met een 150Mbit ziggo lijn
ios f1tv app aan. Dan casten naar cromecast ultra. Mijn tv is maximaal 1080p (misschien dat dat het is)
Volgendweekend eens kijken op een samsung 4k tv en een 50mbit ziggo lijn op een technicollor wifi 5. via AirPlay de f1tv app casten naar de samsung tv. (Daar had ik met de zaterdag kwali iig geen problemen)
Edit
Viaplay reageert nergens op lees ik bij hart van Nederland
Oke tja sorrycordonbleu schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:54:
[...]
Dat is dus ook niet de situatie die ik omschreef. Jij hebt geen Chromecast met Google TV en dus geen app direct op de Chromecast.
Maar dan zou ik het in vervolg zo doen als dat ik het doe.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Op Reddit lijkt het ook alsof voornamelijk veel Nederlanders met dit probleem kampen. Wellicht is het de DRM of misschien is het toch gewoon de enorme drukte. F1TV én Viaplay lijken het allebei niet helemaal te kunnen handelen, wat toch treurig is voor F1 in 2022. Hoe dan ook blijft het beeld bij F1TV wel écht een stuk gedetailleerder en kleurrijker door de hogere bandbreedte.cordonbleu schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Ik kan het niet begrijpen dat jij geen problemen hebt met de officiële F1TV app via de Chromecast met Google TV. Sinds F1TV DRM heeft geïmplementeerd zitten live beelden vol met microstutters. Het ligt niet aan mijn tv en ook niet aan de WiFi. Andere mensen die ik ken met dezelfde setup hebben deze problemen ook. Iemand hier vlak boven, josh-hill, geeft het ook nog aan en ik heb het nog veel vaker voorbij zien komen in dit topic. Ik zou het dus wel heel bijzonder vinden als jij het niet hebt. Als ik de officiële F1TV app vanaf mobiel cast naar m'n Chromecast met Google TV, dus niet de app op de Chromecast gebruik, dan zijn er veel minder stutters.
Casten naar Chromecast met Google TV geeft inderdaad een veel betere ervaring. Maar dit weekend heb ik mijn oude Chromecast Ultra weer eens opgezocht en dat is nóg weer een stap beter. Hiermee heb ik eigenlijk helemaal geen stutters meer gehad, dus voorlopig houd ik het maar bij die noodoplossing. Jammer dat het op deze manier moet, maar blijkbaar is dit F1 in Nederland in het jaar 2022.
Heb je 50hz mode aangezet op Chromecast (ipv default 60hz)?cordonbleu schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Ik kan het niet begrijpen dat jij geen problemen hebt met de officiële F1TV app via de Chromecast met Google TV. Sinds F1TV DRM heeft geïmplementeerd zitten live beelden vol met microstutters. Het ligt niet aan mijn tv en ook niet aan de WiFi. Andere mensen die ik ken met dezelfde setup hebben deze problemen ook. Iemand hier vlak boven, josh-hill, geeft het ook nog aan en ik heb het nog veel vaker voorbij zien komen in dit topic. Ik zou het dus wel heel bijzonder vinden als jij het niet hebt. Als ik de officiële F1TV app vanaf mobiel cast naar m'n Chromecast met Google TV, dus niet de app op de Chromecast gebruik, dan zijn er veel minder stutters.
Dat is sowieso wel aan te raden inderdaad. Maar in dit geval helpt dat (bij mij) niet. Het issue lijkt echt een andere oorzaak te hebben.MailMan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:21:
[...]
Heb je 50hz mode aangezet op Chromecast (ipv default 60hz)?
Ik heb de Chromecast op 4K50 staan, dus 50Hz idd. (Op 1080p50 zetten maakte ook geen verschil overigens). Maar zoals @TexMex ook al zegt verhelpt dat het idd niet. Ook wel logisch omdat het streamen naar de Chromecast wel met een stuk minder stutters gepaard gaat en omdat als ik hem op 60Hz zet, ik duidelijk zie dat de framerate niet overeenkomt. Evenals dat het tussen de stutters door het op 50Hz er wel gewoon super vloeiend uitziet.MailMan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:21:
[...]
Heb je 50hz mode aangezet op Chromecast (ipv default 60hz)?
[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 23-05-2022 02:04 ]
Nu hopen dat ze er wat mee gaan doen, maar die hoop in hun is bij mij allang gevlogenMel33 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:51:
Edit
Viaplay reageert nergens op, lees ik bij hart van Nederland

Hier ook 1 keer, 1x een buffer. Stream gestart via F1TV Pro en draait als een zonnetje. Misschien heb ik dan ook wel de ideale situatie met een Nvidia Shield TV en de native app op bedraad internet. Geen castings dingen en een snel android apparaat.Pierre schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Hier 1 keer gehad, verder prima kijken met F1TV.
Apple TV is bekabeld aangesloten op 600Mbit Ziggo verbinding.
Hier het zelfde, Chromecast 4k naar mijn samsung tv. Veel microstutters, wordt er gek van. Zodra ik de resolutie handmatig in de F1TV app verlaag naar 720p loopt het beeld veel 'smoother' maar bagger kwaliteit.. 1080p is een microstutterfestcordonbleu schreef op maandag 23 mei 2022 @ 02:03:
[...]
Ik heb de Chromecast op 4K50 staan, dus 50Hz idd. (Op 1080p50 zetten maakte ook geen verschil overigens). Maar zoals @TexMex ook al zegt verhelpt dat het idd niet. Ook wel logisch omdat het streamen naar de Chromecast wel met een stuk minder stutters gepaard gaat en omdat als ik hem op 60Hz zet, ik duidelijk zie dat de framerate niet overeenkomt. Evenals dat het tussen de stutters door het op 50Hz er wel gewoon super vloeiend uitziet.
Up
Is het inmiddels al mogelijk om in de F1tv app bij te houden waar je bent gebleven? Keek wel eens documentaires maar had geen idee waar ik was gebleven.

Whatever.
Ik kijk met Viaplay op een Chromecast met GoogleTV en ik heb geen problemen. Ik vraag me dus af waarom F1TV het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om jouw problemen op te lossen. Blijkbaar kan het wel, met deze Chromecast. Het lijkt me niet dat een update van de Chromecast iets gaat oplossen. Eerder verwacht ik nieuwe problemen...Edwin7290 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:53:
Het lijkt met dat de problemen die de Chromecast met Google TV gebruikers ervaren met DRM te maken hebben. Aangezien het terugkijken van sessies (enkele uren nadat de stream is afgelopen) wel zonder microstutters verloopt. Ik vermoed dat dit ergens toch zit in de manier waarop de Chromecast met Google TV omgaat met de streams van F1TV en niet andersom. Laatste update van de app heeft eigenlijk niets opgelost. Ik denk dat het wachten is op een volgende software update van de Chromecast zelf.
Dit valt mij ook enorm op. Zodra het beeld ook maar een heel klein beetje complexer wordt (bv bewegend publiek in beeld, of confetti op het podium na de race, maar ook met sommige race shots) verandert het in één grote vage brei.Bullet NL schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:34:
ik vind het toch wel vreemd dat Viaplay de bitrade niet stabiel weet te houden, zodra er extra info op beeld getoond moet worden, of er wordt gekozen naar camera te schakelen met meer kleuren zie je dat de stream moeite heeft om scherp te blijven. Bitrade is gewoon onvoldoende hoog. En nee, heeft niets met mijn internet of hardware te maken. De stream is anno 2022 gewoon niet op niveau.
Bij afgelopen race daarnaast redelijk weinig terugval in kwaliteit gehad, behalve weer direct bij de start van de race. Gelukkig klapte hij er niet helemaal uit, maar het is toch telkens weer op het randje hoor...
Interessant, hopelijk kan het verhogen van de bitrate dan meegenomen worden. Overigens heb ik sinds dag 1 geen enkel probleem ondervonden op mijn Apple TV met het streamen van F1 races. Voor mij werkt de dienst prima en hoop ik dat ze nog een kwaliteitsslag kunnen makenDennisdn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:39:
Ik begreep van iemand die gister het programma Kassa heeft gekeken dat er een oproep is gedaan voor klachten over Viaplay en dat zij ermee aan de gang gaan...
https://www.npostart.nl/kassa/23-05-2022/BV_101407433Dennisdn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:39:
Ik begreep van iemand die gister het programma Kassa heeft gekeken dat er een oproep is gedaan voor klachten over Viaplay en dat zij ermee aan de gang gaan...
Op ongeveer 43:17
//offtopicdwdd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:18:
[...]
https://www.npostart.nl/kassa/23-05-2022/BV_101407433
Op ongeveer 43:17
Over resolutie en kwaliteit gesproken, dat NPO 1080p nog niet op orde heeft als gratis replay dienst van de publieke omroep.
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 24-05-2022 09:53 ]
Ik heb de Chromecast met Google TV aan mijn beamer hangen (chromecast ingesteld op 4k60) en gebruik de officiële F1TV app en start ook vanuit de app de race. Zondag en de vorige keren de race prima op kwaliteit kunnen volgen. Enige probleem is dat het beeld twee keer stilgestaan heeft om even te bufferen denk ik. Chromecast hangt aan 5Ghz Wifi.cordonbleu schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Dat hebben ze wel, maar daarvoor moet je het betaalde NPO Plus hebben.stormfly schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:44:
[...]
//offtopic
Over resolutie en kwaliteit gesproken, dat NPO 1080p nog niet op orde heeft...
Alles op internet loopt 2 minuten achter, behalve de geldbeurshandel. Die loopt voor op alles.RoyK schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:20:
Niet perse een klacht over de kwaliteit.. maar de overburen hadden kennelijk bijna een minuut eerder de beelden dan ik had. Die stonden te schreeuwen en kon ik nog een minuut wachten op wat er gebeuren gaat. Dat was echt helemaal ruk. Waarom lopen de beelden zo ver achter via internet? Het is zo vervelend dat ik zelfs gestopt bent met hun eigen live timing omdat dan weer passend te krijgen.
Dit is al jaren zo tussen de verschillende aanbieders. Weet nog dat ik in Maastricht in een kantine stond naar de radio te luisteren toen Max zijn eerste Grandprix won. Ziggo was toen ook een minuutje later.RoyK schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:20:
Niet perse een klacht over de kwaliteit.. maar de overburen hadden kennelijk bijna een minuut eerder de beelden dan ik had. Die stonden te schreeuwen en kon ik nog een minuut wachten op wat er gebeuren gaat. Dat was echt helemaal ruk. Waarom lopen de beelden zo ver achter via internet? Het is zo vervelend dat ik zelfs gestopt bent met hun eigen live timing omdat dan weer passend te krijgen.
Ik juichte eerder dan de rest van de kijkers zij keken mij raar aan.
Nu nog bijv vorig jaar in Abu Dhabi luisterde ik naar de radio om het eerder (realtime) te weten.
En ze nemen het blijkbaar serieus.Dennisdn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:39:
https://nl.motorsport.com...lachten-serieus/10310244/
Misschien ook wel iets om een reactie bij "Kassa" achter te laten? Wordt een item in één van de volgende uitzendingen.Frappuccino schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:32:
[...]
En ze nemen het blijkbaar serieus.
https://nl.motorsport.com...lachten-serieus/10310244/
https://www.bnnvara.nl/ka...et-het-kijken-van-viaplay
Ik hoop toch dit weekend al tochNatuurlijk kunnen we altijd verbeteren. We leren onze klanten nog steeds kennen in Nederland, dat nu al een van onze grootste en belangrijkste markten is.” Het betekent ook dat er gewerkt wordt om de service te verbeteren. “We kijken ernaar uit om de komende jaren een steeds betere streamingkwaliteit aan onze Nederlandse klanten te bieden”, zegt Alenius. “We weten hoeveel de Formule 1 betekent voor Nederlandse fans.”

Want waar kan het aan liggen.. capaciteit toch?, en om er dan een servercluster bij te schakelen is een kwestie van halve uren? Of is de App en site crappy?.
Of wat zou het kunnen zijn... Rechten?
Ik denk een vrij simpel spanningsveld: Geld. Ze hebben veel te veel voor Nederland betaald en proberen het zo goedkoop mogelijk te doen. Maar wat ik mij af vraag: Viaplay heeft ervaring in veel andere landen voordat ze Nederland kochten, zijn wij hier zo kritisch of hebben ze in andere landen wél betere beeldkwaliteit?Mel33 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 01:14:
[...]
Want waar kan het aan liggen.. capaciteit toch?, en om er dan een servercluster bij te schakelen is een kwestie van halve uren? Of is de App en site crappy?.
Of wat zou het kunnen zijn... Rechten?
Wij hadden nog geen Viaplay toen Ziggo het in 4K uitzond. Die andere landen hebben die 4K sowieso niet van Viaplay gehad. En iedereen is hier een normaal kanaal gewend in plaats van een app. Als je gemak en 4K gewend bent is het even wennen. Maar het geld speelt mee, ze moeten het ergens terug zien te verdienen en ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken want ze hebben flink wat geld uitgegeven om de F1 en PL van Ziggo af te pakken.Dennisdn schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:22:
[...]
Ik denk een vrij simpel spanningsveld: Geld. Ze hebben veel te veel voor Nederland betaald en proberen het zo goedkoop mogelijk te doen. Maar wat ik mij af vraag: Viaplay heeft ervaring in veel andere landen voordat ze Nederland kochten, zijn wij hier zo kritisch of hebben ze in andere landen wél betere beeldkwaliteit?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Los van beeldkwaliteit (hogere bitrate) ben ik erg benieuwd naar de stabiliteit in de andere landen. Het kan toch niet zijn dat het alleen bij ons instabiel is? Of kreeg iedereen er gratis een AppleTV bij?Dennisdn schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:22:
[...]
Ik denk een vrij simpel spanningsveld: Geld. Ze hebben veel te veel voor Nederland betaald en proberen het zo goedkoop mogelijk te doen. Maar wat ik mij af vraag: Viaplay heeft ervaring in veel andere landen voordat ze Nederland kochten, zijn wij hier zo kritisch of hebben ze in andere landen wél betere beeldkwaliteit?
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2