[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 56 Laatste
Acties:
  • 456.035 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
Ok het is zover. M’n vrouw kan Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk niet meer aanhoren. Die gasten houden geen 5 seconden hun mond… :X

Ikzelf had vanochtend om 7 uur ook echt moeite om het vol te houden, zeker nadat ik eerst spuit 10 (Christijan) en spuit 11 (Guido) moest aanhoren. Nu delen we ons Viaplay abonnement met een vriend, is dit met F1TV ook mogelijk? Ik weet dat je officieel maar 1 main stream mag draaien, maar misschien hebben jullie de ervaring dat het toch kan? Vorig jaar leek het erop dat er een device blokkade werd ingezet toen ik op de account van iemand meelifte.

Het commentaar van SkyF1 is ook druk, maar ten minste wel interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 10-04-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Iemand met een M1 mac die wel een feed van F1TV krijgt? Alles lijkt bij mij te werken, maar het beeld blijft op zwart. Zowel in Safari als in Chrome. Ik kijk niet live overigens, maar wou nu ongeveer de race terugkijken. Ik had dit gisteren ook al bij de kwalificatie.

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 10-04-2022 22:11 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:54:
Nu delen we ons Viaplay abonnement met een vriend, is dit met F1TV ook mogelijk? Ik weet dat je officieel maar 1 main stream mag draaien, maar misschien hebben jullie de ervaring dat het toch kan? Vorig jaar leek het erop dat er een device blokkade werd ingezet toen ik op de account van iemand meelifte.
Ik hoop eigenlijk dat ze die mogelijkheid snel blokkeren. Ja, dat is een antwoord op je vraag helaas, maar waar jij denkt dat het stoer is of misschien slim, om je abbo te delen, denk ik dat jij er mede de oorzaak van bent dat de infrastructuren zwaarder worden belast dan voorzien, met storingen tot gevolg. Dat de prijzen ook nog eens hoger zullen liggen omdat een aanzienlijk deel van de gebruikers niet betaalt, laat ik dan maar even buiten beschouwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Toff schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:18:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat ze die mogelijkheid snel blokkeren. Ja, dat is een antwoord op je vraag helaas, maar waar jij denkt dat het stoer is of misschien slim, om je abbo te delen, denk ik dat jij er mede de oorzaak van bent dat de infrastructuren zwaarder worden belast dan voorzien, met storingen tot gevolg. Dat de prijzen ook nog eens hoger zullen liggen omdat een aanzienlijk deel van de gebruikers niet betaalt, laat ik dan maar even buiten beschouwing.
8)7

Lijkt mij toch dat ze op de daadwerkelijke aantal streams oriënteren en niet het aantal abonnees. Want wat maakt het nou uit of ik een tweede stream binnen mijn woning of erbuiten gebruik?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Seroczynski schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:21:
[...]

8)7

Lijkt mij toch dat ze op de daadwerkelijke aantal streams oriënteren en niet het aantal abonnees. Want wat maakt het nou uit of ik een tweede stream binnen mijn woning of erbuiten gebruik?
Het gaat om de grote getallen. Waar er bij thuisgebruik "een aantal" gebruikers meer streams bekijken, zal dat bij gedeeld gebruik "bijna iedereen" zijn (ik gebruik bewust geen exacte cijfers, want die heb ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
[...]

8)7

Officieel mag je dus maar één keer de main feed bekijken per abonnement. En de main feed is (/was) de enige die in FHD was als ik mij niet vergis. Dus als je in huis 1x de main feed kijkt in combinatie met bv 3 onboards gebruikt dat veel minder bandbreedte dan 4x een main feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

Ik heb de F1TV app via sideload geïnstalleerd op mijn Android TV, omdat deze niet in de Playstore te vinden was. Het werkt prima, alleen vraag ik mij nu af of de app automatisch wordt geüpdatet of dat ik in de gaten moet houden of er nieuwe versies verschijnen en deze telkens opnieuw moet sideloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Toff schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:25:
[...]

Het gaat om de grote getallen. Waar er bij thuisgebruik "een aantal" gebruikers meer streams bekijken, zal dat bij gedeeld gebruik "bijna iedereen" zijn (ik gebruik bewust geen exacte cijfers, want die heb ik niet).
Ik snap niet dat ze het toestaan bij viaplay, als dat het probleem zou zijn. Het is behoorlijk simpel om het "onmogelijk" te maken om met 1 inlog 2 streams te hebben op verschillende IPs.
Het is gewoon irritant, dat ik een betaalde service afneem, niet deel , en dan op mijn 4k LG naar een soort waterverf beeld zit te kijken omdat ze te weinig bandbreedte ingekocht hebben... Na race weekend nummer 3. En dan de opmerking van viaplay dat het vooral aan het thuis netwerk ligt... Ik gebruik zelf een shield 2019 als player op een bekabelde gbit verbinding, aan een 1000/1000 glas netwerk en heb vanmorgen 5x een vastgelopen stream gehad...(dus app is ruk?) En beeld wat vaak minder was dan 720p..

[ Voor 6% gewijzigd door BlaBla1973 op 10-04-2022 22:43 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Seafox schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:39:
Ik heb de F1TV app via sideload geïnstalleerd op mijn Android TV, omdat deze niet in de Playstore te vinden was. Het werkt prima, alleen vraag ik mij nu af of de app automatisch wordt geüpdatet of dat ik in de gaten moet houden of er nieuwe versies verschijnen en deze telkens opnieuw moet sideloaden.
Een Play Store app die via sideloaden is geïnstalleerd wordt niet automatisch bijgewerkt, dat zul je dan zelf in de gaten moeten houden. Er zijn apps die dat wel doen, maar die staan niet in de Play Store.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
[...]

Stoer, slim? Nee, gewoon veel te duur. Als ik €100 euro per seizoen betaal, voor feitelijk 2 uurtjes per 2 weken, verwacht ik op die momenten niks minder dan 4K. En dan kunnen ze wel het verhaal verkopen dat je er veel meer voor terug krijgt, maar ze weten zelf ook wel dat 99% alleen F1 wil zien. Uitschakelen van een 2e stream is supermakkelijk. 2 main streams 1 minuut lang tegelijk aan -> kill connections. Maar dat doen ze niet want 2 halve abonnees is beter dan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fRiEtJeSaTe schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:01:
[...]

Stoer, slim? Nee, gewoon veel te duur. Als ik €100 euro per seizoen betaal, voor feitelijk 2 uurtjes per 2 weken, verwacht ik op die momenten niks minder dan 4K. En dan kunnen ze wel het verhaal verkopen dat je er veel meer voor terug krijgt, maar ze weten zelf ook wel dat 99% alleen F1 wil zien. Uitschakelen van een 2e stream is supermakkelijk. 2 main streams 1 minuut lang tegelijk aan -> kill connections. Maar dat doen ze niet want 2 halve abonnees is beter dan 0.
Entitlement much? F1 kijken is geen grondrecht ofzo he.

Ik had het ook liever gewoon op Ziggo kanaal 14 gezien. Maar de markt heeft zijn ding gedaan. Mede gedreven doordat een groep niet wil betalen.

En blijkbaar bepaalt de markt op dit moment dat een brakke stream voor 100 euro per jaar de situatie is.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 10-04-2022 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:01:
[...]

Je gaf aan dat je F1TV Pro wilde gaan delen. Dat kost normaal geen € 100, maar slechts € 65 per jaar, wat je bij de huidige stand van zaken van 23 races x 2 uur (jouw opgave) 46 uur raceplezier oplevert. Dit kost je minder dan € 1,50 per uur. Goedkoop vermaak dus.
Zelf kijk ik overigens veel meer dan 2 uur per keer, want trainigen, kwalificaties en beschouwingen vind ik ook de moeite waard en we kijken hier in huis meestal met meerdere personen. Dan zijn de kijkkosten per uur / per persoon lager dan de consumptiekosten...

Dat je 4K verwacht is je goed recht, maar dat is niet realistisch, juist omdat er mensen zijn die er niet voor willen betalen. O-)

Het uitschakelen van een 2e stream heeft meer voeten in aarde dan dat je hier suggereert. Zelf kijk ik bijvoorbeeld graag op mijn telefoon, als ik even iets anders moet doen. Zou heel vreemd zijn, wanneer dan beide connecties verbroken zouden worden. Ook heeft bijvoorbeeld mijn telefoon een ander IP dan mijn Chromecast, dus selectie op IP zonder meer is ook geen echte oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het is in zekere zin wel redelijk duur met bijvoorbeeld Netflix vergeleken. Dat kost 144-192euro/jaar, en daar kan je potentieel elke avond 4+ uur binge watchen..

Nu is dat niet "live" en dus zou streamen iets moeilijker moeten zijn. Maar als je de latency iets omhoog schroeft (zeg 10-20sec), dan is "live" bijna normaal streamen geworden. Kijk bijvoorbeeld naar wat Twitch of YT kunnen doen, en die stotteren niet continu.
Of misschien nog wel lokaler: Ziggo Go. Dat werkt gewoon prima. Die zullen ongetwijfeld ook hun platform dichtgetimmerd hebben met DRM, maar ik heb daar zelf nooit last van gehad. Dus.. puik werk.

Wa betreft prijzen voor F1 uitzendrechten, mensen die Ziggo accounts lenen, wat de markt iets waard vindt: vergeet niet dat er een reactietijd aan vast zit. Stel Ziggo had een vergelijkbaar bod op de uitzendrechten gedaan als vorige jaren, dan ben je op genade van oppertunisten zoals Viaplay die er graag overheen gaan. Waarschijnlijk kwam NL hoog op het verlanglijstje te staan sinds Max het steeds beter is gaan doen in de F1. En dat effect zie je pas nadat een contract afloopt.

Daarmee is ook wat mij betreft F1tv nog steeds een prima concept.. maar met veel nieuwe technische mankementen. Vorige jaren had ik daar nooit problemen mee ondervonden. Met die kennis was het een nobrainer. Dus het enige wat ik kan doen is ze blijven aandringen het te fixen, of iets anders te zoeken.
Als ik nu opnieuw iets moest kiezen? Sja ik vind het alternatief ook niet interessant. Viaplay is veel duurder (=te duur), en streaming van wat ik heb gehoord ook niet zonder problemen. Ik heb 1 voorbeschouwing gezien, en dat zag er (zoals hier ook genoemd) uit als een droge nieuwsuitzending met gespeelde energie van Giedo en een half afgeleide Albers (smartphone verbod?).

Enfin, ik dwaal af.
Een 2e stream blokkeren klinkt heel simpel, maar enkel op basis van IP zou dat niet werken. Iemand die via 4G kijkt in de trein, zal zo af en toe wel een nieuw IP krijgen. Wil die dan 5min wachten totdat de vorige stream "uitgelogd" is?
Bovendien voor de mensen die echt hun stream/account willen delen, zijn er genoeg alternatieven te bedenken om dat met een IP block te doen. Ik kan er zo al 1 of 2 bedenken waar een site zoals F1TV 0,0 info heeft om te discrimineren wie de stream op dat moment kijkt (ook al zou je streams aan sessies locken). DRM of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[...]

De providers calculeren uiteraard (ongeoorloofd) deelgebruik in, dus dat zit al in het tarief verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 16:26
Ik zie dat meer mensen afgelopen weekend wel gebruik konden maken van AirPlay. Die ervaring had ik ook. In een vakantiehuisje met een LG tv werkte het plots, terwijl ik thuis afgelopen weken op een Samsung q8 elke keer de welbekende melding kreeg. Of ze hebben iets aangepast/gefixt of LG kan er beter mee omgaan dan Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

zonoskar schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:08:
Iemand met een M1 mac die wel een feed van F1TV krijgt? Alles lijkt bij mij te werken, maar het beeld blijft op zwart. Zowel in Safari als in Chrome. Ik kijk niet live overigens, maar wou nu ongeveer de race terugkijken. Ik had dit gisteren ook al bij de kwalificatie.
Daar had ik gisteren in Safari ook last van toen ik op mijn MBP de data feed wilde aanzetten. In chrome werkte het wel meteen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27
Speculaes schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:56:
Ik zie dat meer mensen afgelopen weekend wel gebruik konden maken van AirPlay. Die ervaring had ik ook. In een vakantiehuisje met een LG tv werkte het plots, terwijl ik thuis afgelopen weken op een Samsung q8 elke keer de welbekende melding kreeg. Of ze hebben iets aangepast/gefixt of LG kan er beter mee omgaan dan Samsung.
Het was me ook opgevallen dat het via AirPlay sinds dit weekend het eindelijk zonder problemen werkte.
LG CX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Dit topic gelezen en met alle kritiek op de bestaande streaming diensten zakte de moed me in de schoenen.

Nog even overwogen om een VPN te nemen om via deze optie F1 te kijken.

Vond het eigenlijk allemaal teveel gedoe en omdat Viaplay per maand opzeg baar is zaterdag snel een account aangemaakt omdat op onze LG tv de Viaplay app zit. Snel gedaan zonder gedoe.

Kan het beter? JA
Is het zo bedroevend als sommige schetsen. NEE, tenminste niet op onze LG tv.

Ben niet teleurgesteld en ook nog een filmpje gekeken naast de sport. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TecTo op 11-04-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 09:04
[...]

8)7

Je koopt toch ook niet met z'n 2-en een buskaartje en deelt de rit? Er zit een verdienmodel achter, alleen wij Hollanders willen altijd voor een dubbeltje (da's voor 2000) op de eerste rij zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Afgelopen weekend voor werk in Suriname. Paar uur gevochten met de techniek. Maar ViaPlay én F1TV blokkeerde vanwege geen rechten in het land. Ook diverse VPN’s geprobeerd, beide blokkeren bij gebruik daarvan. Dus als inwoner van Suriname zou je geen F1 kunnen kijken.

Tot ik een kwartier voor tijd wat aan het zappen was. Ze zetten daar gewoon de Sky-stream door op de landelijke zender. Met sponsoring van een lokale autoboer over het Sky-logo heen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:01

CaDje

Framedrops for life

Viaplay is natuurlijk niet alleen F1, er zit veel meer bij zoals films, series, en darten natuurlijk ;).

Ik gisteren voor het eerst de F1TV stream aangezet ipv de internationale stream. Ik vond het commentaar wel prettig, maar ze doen veel split screen van de actie, en dat begon toch wel veel te storen. Toen maar weer geswitched naar de internationale stream met sky commentaar. Wat mij daar opvalt is dat het pit commentaar bij de pitstop altijd een paar seconden voorloopt op de daadwerkelijke stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:31
Montoya200x schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:23:
Voor de niet Live kijkers van de race, die met audio van Grand Prix Radio willen terugkijken:
https://omny.fm/shows/rac...urne-zondag-10-april-2022
Die ga ik even bookmarken! Ik ging de race pas eind van de middag terugkijken en het was me gelukt om me te onthouden van alle nieuws en appgroep meldingen over de race. Keek samen met mijn vrouw en de kids via F1TV en die wilden toch wel het NL commentaar erbij horen. Dus ik open de Grandprix radio app om de feed terug te zoeken en die zat toch redelijk verstopt tussen alle nieuwsberichten op die app :(
spoiler:
Gelukkig geen headlines over uitvallen Max gezien, enkel dat Hamilton goede zaken voor het team had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:41
Thom2289 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:31:
[...]

Het was me ook opgevallen dat het via AirPlay sinds dit weekend het eindelijk zonder problemen werkte.
LG CX
Jep, werkte hier ook met een LG G1.
Helaas eerst de app geprobeerd om vanaf het begin te kijken, en dat leverde meteen de stand op van ronde 46/58. Dat doen we dus niet weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

hardware-lover schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:00:
[...]

Een Play Store app die via sideloaden is geïnstalleerd wordt niet automatisch bijgewerkt, dat zul je dan zelf in de gaten moeten houden. Er zijn apps die dat wel doen, maar die staan niet in de Play Store.
Dank voor je reactie. Ik heb het handmatig gedaan, dat was een fluitje van een cent. Ik heb nu versie 3.0.1.5-SP51.7.1-release. Beetje vreemd dat de officiële F1TV app niet gewoon in de Play Store staat. Op mijn Philips (Android) TV kan ik hem althans niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Seafox schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:52:
[...]
Dank voor je reactie. Ik heb het handmatig gedaan, dat was een fluitje van een cent. Ik heb nu versie 3.0.1.5-SP51.7.1-release. Beetje vreemd dat de officiële F1TV app niet gewoon in de Play Store staat. Op mijn Philips (Android) TV kan ik hem althans niet vinden.
Zoals al vaker ter sprake gekomen, staat wel in de Play Store. Jouw type TV wordt echter niet als geschikt apparaat beoordeeld (door F1TV), en dan komt ie niet naar boven als je er naar zoekt in de Play Store.

Het staat app fabrikanten vrij om aan te geven voor welke apparaten een app zichtbaar moet zijn in de Play Store, wat niet direct wil zeggen dat de app niet goed zou kunnen werken op compatibel apparaten. Sideloaden is dan de enige optie die rest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 16:26
Waah schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:57:
[...]

Jep, werkte hier ook met een LG G1.
Helaas eerst de app geprobeerd om vanaf het begin te kijken, en dat leverde meteen de stand op van ronde 46/58. Dat doen we dus niet weer :X
Via de f1TV app? Daar heb ik nooit problemen mee ondervonden. Dat was juist hetgeen dat ze wél goed onder controle hadden: geen spoilers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:41
Speculaes schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:44:
[...]

Via de f1TV app? Daar heb ik nooit problemen mee ondervonden. Dat was juist hetgeen dat ze wél goed onder controle hadden: geen spoilers.
Excuses, ik dacht dat het over Viaplay ging 8)7
F1TV is inderdaad prima. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 12:39
albino71 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:52:
[...]

Heb je de mobiele app misschien geïnstalleerd? Je moet de Android TV app hebben.
Danke! werkt perfect nu!!! _/-\o_

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10 17:47

ParaWM

Pro Prutser

Dennisdn schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:18:
Afgelopen weekend voor werk in Suriname. Paar uur gevochten met de techniek. Maar ViaPlay én F1TV blokkeerde vanwege geen rechten in het land. Ook diverse VPN’s geprobeerd, beide blokkeren bij gebruik daarvan. Dus als inwoner van Suriname zou je geen F1 kunnen kijken.

Tot ik een kwartier voor tijd wat aan het zappen was. Ze zetten daar gewoon de Sky-stream door op de landelijke zender. Met sponsoring van een lokale autoboer over het Sky-logo heen. :P
Vreemd wat betreft VPN blokken door F1 TV. Dat is dan nieuw sinds dit jaar. Ik heb vorig jaar de laatste twee races in December gewoon kunnen kijken in Thailand met een VPN op m'n mobiel met lokale SIM. Ziggo GO kreeg ik niet aan de praat, maar F1 TV Pro werkte probleemloos.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ParaWM schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:39:
[...]

Vreemd wat betreft VPN blokken door F1 TV. Dat is dan nieuw sinds dit jaar. Ik heb vorig jaar de laatste twee races in December gewoon kunnen kijken in Thailand met een VPN op m'n mobiel met lokale SIM. Ziggo GO kreeg ik niet aan de praat, maar F1 TV Pro werkte probleemloos.
Verschillende VPN’s geprobeerd. Privé, van de zaak, Nord en Surfshark. Allemaal direct de melding: VPN niet toegestaan. En zonder VPN de melding: in dat land geen rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 15:38
Dennisdn schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:28:
Verschillende VPN’s geprobeerd. Privé, van de zaak, Nord en Surfshark. Allemaal direct de melding: VPN niet toegestaan. En zonder VPN de melding: in dat land geen rechten.
Gelijk even proberen, met Mullvad geen probleem. Misschien omdat het een herhaling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:07
VPN werkt gewoon. Zat je niet tegen een cache aan te hikken van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Niet dus (in een land zonder rechten). Op de één of andere manier zien ze het meteen. Dat ze Nord en Surfshark de servers kennen ok, maar van mijn werk zou ik niet verwachten dat ze die kennen en mijn prive-server kunnen ze al helemaal niet kennen. (En ja, alle locatievoorzieiningen en GPS stonden uit).

*edit: ik kan het nu ook gewoon reproduceren, dit dus (VPN naar NL staat aan):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBQTFKILm3fv1IfTAUxupno9BrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2k4mYKUL0nbtHWaglUIcfy0C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Dennisdn op 11-04-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 15:38
Dennisdn schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:14:
(En ja, alle locatievoorzieiningen en GPS stonden uit).
Ah, je gebruikt een smartphone? Ik heb het getest op een desktop pc met de vpn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
grun93 schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:57:
[...]

Ah, je gebruikt een smartphone? Ik heb het getest op een desktop pc met de vpn aan.
Ik heb diverse laptops getest. Geen smartphone getest. Windows en MacBook.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-04-2022 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10 17:47

ParaWM

Pro Prutser

Ik log nu net via android f1 tv app in over ProtonVPN en het werkt gewoon. Wel in NL natuurlijk.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:59
Misschien nog een vpn suggestie.

Ik gebruik nord en wat ik wel eens merk is dat een dienst weigert als ik nord zelf zijn eigen server laat kiezen. Maar als ik zelf handmatig een andere server in het land kies dat een dienst wel werkt.

Speculatie, maar het zou kunnen dat de standaard servers op een soort blacklist staan. En dat sommige van de niet standaard servers er (nog) niet op staan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:42
Een nieuwe Apple TV aangeschaft en een F1TV abo afgesloten, inmiddels 3 live kwalificaties en races verder en nog geen minuut spijt gehad. De F1TV app op de Apple TV en op een 55” oled, prima F1 kijken.
Soms moet je wel even wachten totdat er connectie is met de server. Sporadisch even wat verminderde bandbreedte en lage resolutie. Het is mij nog steeds onduidelijk of de F1TV app van de pre-race show automatisch overschakelt naar de race.
Het race café is ook nog steeds wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:08
Damian schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:49:
Snap er geen zak van. Via Chromecast had ik de afgelopen races eigenlijk alleen maar bitrate drops en timeouts. Juist daarom vandaag een HP Mini-PC (Core i5 8th Gen, 8GB, SSD, Win10) onder de TV gezet zodat ik daar in de browser gewoon F1TV kon starten en kijken. Vorige week ff getest, draaide als een zonnetje. Vandaag kwartier voor de race pc aangezet, stream gestart, en die bleef maar raar doen, achterlopen en hangen. Paar keer reboot, no joy. Stream bleef happeren en hangen. Chromecast als noodoplossing maar weer eens aangeslingerd, en voor het eerst een race echt helemaal super kunnen kijken, geen bitrate drops, geen timeouts, geen haperingen, helemaal prima.

Zou die aanpassing aan de stream waaronder Race Control e.d. nu last van hebben hier iets mee te maken hebben? Ze hebben volgens mij wat in DRM gewijzigd...
Race Control werkt inmiddels weer met de nieuwe versie.
Helaas de Kodi Addon voor F1 TV nog niet... hopelijk dat die ook snel weer gaat werken, want die gebruikte ik met afstand het meest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
kroegtijger schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:44:
[...]

Race Control werkt inmiddels weer met de nieuwe versie.
Helaas de Kodi Addon voor F1 TV nog niet... hopelijk dat die ook snel weer gaat werken, want die gebruikte ik met afstand het meest.
Nieuwe versie ? Ik zie geen nieuwe release hier: https://github.com/robvdpol/RaceControl/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:49
Jawel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Ik zie alleen versie 2.6.4 van 3 dagen geleden. Die lost het inlog probleem op, maar niet het DRM probleem.
Kijk ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Plenkske schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:25:
[...]

Ik zie alleen versie 2.6.4 van 3 dagen geleden. Die lost het inlog probleem op, maar niet het DRM probleem.
Kijk ik verkeerd ?
Geen idee, net geinstalleerd en ik kan de laatste GP gewoon kijken.

Waar en hoe zou ik DRM issues moeten kunnen ontdekken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Frappuccino schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:29:
[...]

Bij een live stream sowieso, die er nu niet is. Geen idee of nu nog ergens anders DRM op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Plenkske schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:31:
[...]

Bij een live stream sowieso, die er nu niet is. Geen idee of nu nog ergens anders DRM op zit.
Ok, dan kan ik dat niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frappuccino schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:29:
[...]

Zijn er nog steeds (met live uitzendingen), ik was ook in de veronderstelling dat DRM zou zijn aangepakt. Vanaf hier (met de laatste 2.6.4 versie); Montoya200x in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
[...]

Ja de DRM zit er met livestreams nog steeds op en dus werkt RaceControl helaas nog niet voor livestreams. De DRM wordt wel een paar uur na de livestreams verwijdert. Dus dan werkt RC weer wel gewoon zoals verwacht.

Ik hoop dat het voor Imola opgelost is maar ik vrees het ergste.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Is het niet een onbegonnen strijd? F1TV heeft duidelijk aangegeven dat ze het niet willen hebben. Dan lijkt het me een eindeloos kat-en-muis-spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:08
[...]

Dat zou kunnen;dat kunnen we nu nog even niet testen. Maar tot voor kort (lees: vorige week) was zelfs inloggen niet meer mogelijk en kon je ook geen oude content meer kijken. Dat is inmiddels wel weer operationeel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:12:
Is het niet een onbegonnen strijd? F1TV heeft duidelijk aangegeven dat ze het niet willen hebben. Dan lijkt het me een eindeloos kat-en-muis-spel.
Klopt en wanneer er een statement uitgaat vanuit F1 bestaat ook de kans dat je op Tweakers het niet meer mag hebben over Racecontrol, of een manier hoe je het wel kan kijken...

Hopelijk wordt het geen kat en muisspel en blijft het gewoon grijs gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dennisdn schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:12:
Door het 'spel' wordt de kat wel wat magerder. Ik heb mijn jaarabonnement stopgezet en een deelhet restant van het vooruitbetaalde bedrag teruggevraagd (en gekregen). Ik vond het leuk om te kijken maar op deze manier hoeft het niet meer.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
fopjurist schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:37:
[...]

Door het 'spel' wordt de kat wel wat magerder. Ik heb mijn jaarabonnement stopgezet en een deel van het vooruitbetaalde bedrag teruggevraagd (en gekregen). Ik vond het leuk om te kijken maar op deze manier hoeft het niet meer.
Als ik het goed begrijp heb je dus korting gekregen? En heb je dus nog een langer lopend abonnement?

An zich wel netjes dan. En inderdaad, zoals ik eerder al schreef: ze hebben best wel wat geadverteerd met "creëer jouw eigen pitmuur / race control / ...", aangezien dat met hun app niet kan en de third party apps die dit konden niet meer werken... komen ze soort van hun beloften niet meer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

RobertMe schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:45:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je dus korting gekregen? En heb je dus nog een langer lopend abonnement?
Het abonnement stopt per direct, dus de volgende race moet ik op een andere manier kijken ;) Ik had 65 euro betaald en heb daar bijna 90% van teruggekregen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
fopjurist schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:54:
[...]

Het abonnement stopt per direct, dus de volgende race moet ik op een andere manier kijken ;) Ik had 65 euro betaald en heb daar bijna 90% van teruggekregen.
Dat is wat anders dan je eerst aangaf :p "Een deel van het vooruitbetaalde" interpreteerde ik niet als "direct stopgezet en 'bijna 90%' restitutie over resterende periode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
fopjurist schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:37:
[...]

Door het 'spel' wordt de kat wel wat magerder. Ik heb mijn jaarabonnement stopgezet en een deelhet restant van het vooruitbetaalde bedrag teruggevraagd (en gekregen). Ik vond het leuk om te kijken maar op deze manier hoeft het niet meer.
Ik denk dat het ze niet zo zeer gaat om die paar tech-liefhebbers in Nederland. Ik heb RaceControl nooit van dichtbij bekeken, maar gezien alle positieve reacties hier had het wel eens heel groot kunnen worden. Dan kunnen ze haast niet anders dan vroeg ingrijpen óf de kennis te kopen. Dat laatste lijken ze te arrogant voor of hebben zelf al uitbreidingsplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Montoya200x schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:23:
Voor de niet Live kijkers van de race, die met audio van Grand Prix Radio willen terugkijken:
https://omny.fm/shows/rac...urne-zondag-10-april-2022
Dank voor de tip. Nu nog een manier vinden om dit naar mijn Sonos systeem te streamen 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:30

Gaitman

The Real One

Seafox schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:42:
[...]

Dank voor de tip. Nu nog een manier vinden om dit naar mijn Sonos systeem te streamen 🤔
Google Podcast?
https://podcasts.google.c...WEtYWU3MzAwNzc0OGQ0?ep=14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Dank voor de tip. Met de Google Podcast app op mijn iPad kan ik inderdaad met AirPlay streamen naar mijn Sonos systeem. Het synchroniseren is hier wel wat lastiger (stappen van 10 sec terug en 30 sec. vooruit), maar het is me uiteindelijk vrij aardig gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Seafox schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:04:
[...]
Dank voor de tip. Met de Google Podcast app op mijn iPad kan ik inderdaad met AirPlay streamen naar mijn Sonos systeem. Het synchroniseren is hier wel wat lastiger (stappen van 10 sec terug en 30 sec. vooruit), maar het is me uiteindelijk vrij aardig gelukt. :)
Het syncen met de pijltjes is hier sowieso nooit goed gelukt. Vooral vooruit lukt nooit. Mooie is dat Olav een stukje voor loopt op de rest en je eigenlijk alleen de pauzeknop hoeft te mikken.

*edit: excuus, zie dat het niet over de liveshow gaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 18-04-2022 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox

Seafox

Offshore Tiger!

Dennisdn schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:00:
[...]

Het syncen met de pijltjes is hier sowieso nooit goed gelukt. Vooral vooruit lukt nooit. Mooie is dat Olav een stukje voor loopt op de rest en je eigenlijk alleen de pauzeknop hoeft te mikken.

*edit: excuus, zie dat het niet over de liveshow gaat :)
Met een herhaling is het makkelijker dan live. Ik gebruikte de begintune om het juiste moment te pakken . Inderdaad m.b.v. de pauze/afspeel knop 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Aangezien F1TV geen afscheid gaat nemen van 'Widevine DRM', moeten we daar een oplossing voor vinden om beter te kunnen streamen naar externe apparaten. Tijdens het streamen van de live evenementen gedurende het weekend krijg in namelijk steevast de BM2101 foutmelding als ik wil streamen naar mijn Samsung Smart TV.

Als je de website van Formula 1 gaat raadplegen klopt dit ook en staat hier:
Apple Airplay
Devices
Apple airplay can only be used when casting to an Apple TV Box. You may be able to cast to other devices, but this may not work.
Hoe kan je dan wel F1TV kijken op je Samsung Smart TV?
Je kunt gewoon op je iPad, iPhone of ander apparaat kijken (helaas is dat wel op een klein scherm). Zelfde link als hierboven beschrijft de alternatieven om wel naar je televisie te streamen:
  1. ChromeCast aansluiten op je televisie
  2. F1 TV App installeren
  3. Apple TV Box aansluiten en installeren
Helaas is voor de Samsung Smart TV optie 2 nog niet beschikbaar. Schijnbaar is het voor F1TV lastig om een app te maken voor de OS (Tizen) die hiervoor wordt gebruikt. In afwachting heb je nu dus de volgende opties wanneer je wilt blijven streamen:
  1. Opera of Brave browser installeren in Desktop mode en dan streamen (werkt zo lang F1TV deze niet op de blacklist zet);
  2. Google ChromeCast kopen en installeren;
  3. Apple TV Box kopen en installeren;
  4. Amazon Fire stick 4K kopen en installeren.
Meest voordelig alternatief is dus een Google ChromeCast kopen en instaleren. Voordat F1TV met support komt voor een F1TV App op de Samsung moeten we helaas lang wachten is mijn gevoel.

Mochten er nog andere alternatieven zijn hoor ik het graag. Andere alternatief en goedkope oplossing is gebruik te maken van de laptop en met HDMI te koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Woudloper op 19-04-2022 11:35 . Reden: nuance toegevoegd over streamen.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Woudloper schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:25:

Mochten er nog andere alternatieven zijn hoor ik het graag.
Laptop of (mini)pc -> hdmi kabel -> TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 15:52
Aangezien F1TV geen afscheid gaat nemen van 'Widevine DRM', moeten we daar een oplossing voor vinden om beter te kunnen streamen naar externe apparaten. Tijdens het streamen van de live evenementen gedurende het weekend krijg in namelijk steevast de BM2101 foutmelding als ik wil streamen naar mijn Samsung Smart TV.

Als je de website van Formula 1 gaat raadplegen klopt dit ook en staat hier:

[...]

Hoe kan je dan wel F1TV kijken op je Samsung Smart TV?
Je kunt gewoon op je iPad, iPhone of ander apparaat kijken (helaas is dat wel op een klein scherm). Zelfde link als hierboven beschrijft de alternatieven om wel naar je televisie te streamen:
  1. ChromeCast aansluiten op je televisie
  2. F1 TV App installeren
  3. Apple TV Box aansluiten en installeren
Helaas is voor de Samsung Smart TV optie 2 nog niet beschikbaar. Schijnbaar is het voor F1TV lastig om een app te maken voor de OS (Tizen) die hiervoor wordt gebruikt. In afwachting heb je nu dus de volgende opties wanneer je wilt blijven streamen:
  1. Opera of Brave browser installeren in Desktop mode en dan streamen (werkt zo lang F1TV deze niet op de blacklist zet);
  2. Google ChromeCast kopen en installeren;
  3. Apple TV Box kopen en installeren.
Meest voordelig alternatief is dus een Google ChromeCast kopen en instaleren. Voordat F1TV met support komt voor een F1TV App op de Samsung moeten we helaas lang wachten is mijn gevoel.

Mochten er nog andere alternatieven zijn hoor ik het graag.
Naast je lijstje van genoemde apparaten kun je ook een Amazon Fire stick 4K toevoegen, welke ook officieel ondersteund wordt door F1TV. Check: https://www.amazon.nl/dp/B08XY388HX/

Edit: referentie eruit geknipt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik heb van het weekend een Apple TV 4k gekocht. Vind het verschil tussen F1TV en Viaplay toch wel schrikbarend. F1TV is zoveel scherper. Viaplay blijft een grijze waas hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Miesjh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:22:
Ik heb van het weekend een Apple TV 4k gekocht. Vind het verschil tussen F1TV en Viaplay toch wel schrikbarend.
https://testflight.apple.com/join/NRswe1IZ

Bovenstaande voor nog meer fun met F1TV via de niet officiële app voor F1TV :)
https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Meest voordelig alternatief is dus een Google ChromeCast kopen en installeren. Voordat F1TV met support komt voor een F1TV App op de Samsung moeten we helaas lang wachten is mijn gevoel.

Mochten er nog andere alternatieven zijn hoor ik het graag. Andere alternatief en goedkope oplossing is gebruik te maken van de laptop en met HDMI te koppelen.
Je doelt echt op een Google Chromecast maar niet op een apparaat met Google/Android TV?

Want idd, de Chromecast as is zal aardig wat voordeliger zijn maar als je een Apple TV apparaat in je lijstje meeneemt dan had je ook diverse Android/Google TV apparaten kunnen vermelden? Wat duurder dan alleen een Chromecast, kan flink voordeliger dan Apple TV.

Mocht je eigenlijk toch de Google Chromecast met Android TV bedoelen, ook dan zijn er diverse apparaten die voordeliger zijn om aan te kopen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:26:
Je doelt echt op een Google Chromecast maar niet op een apparaat met Google/Android TV?

Want idd, de Chromecast as is zal aardig wat voordeliger zijn maar als je een Apple TV apparaat in je lijstje meeneemt dan had je ook diverse Android/Google TV apparaten kunnen vermelden? Wat duurder dan alleen een Chromecast, kan flink voordeliger dan Apple TV.

[...] knip [...]
Klopt, wil mijn Samsung Smart TV gewoon blijven gebruiken. Daar draait wel de nodige software op (op Tizen OS) zoals Apple TV, maar dat werkt vanwege het Widevine DRM probleem niet. Moet dus helaas toch de HDMI oplossing gaan zoeken met een Chromecast. Alternatief is gewoon de laptop, maar dat is wel weer veel gedoe. Wil dat het gewoon seamless werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28
Als je toch zoiets koopt dan zou ik een Chromecast WGGTV kopen (of een variant waar hardware-lover vast tips voor heeft).
Zelf ook een recente Samsung TV en gebruikt tegenwoordig CCWGTV voor vrijwel alles. Veel makkelijker om met een afstansbediening een stream te starten vanuit een app, dan te klooien met streamen vanaf een telefoon (al kan dat ook nog steeds naar een ggwgtv).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor zorgeloos F1TV Pro streamen is de Chromecast met Google TV echt een verademing. Eigenlijk voor alle streamingdiensten. Over de ondersteuning hoef je je ook geen zorgen te maken want die zit bij Google wel goed. Het apparaatje werkt snel en is erg gemakkelijk te bedienen met een eigen afstandsbediening. De smartphone hoeft er niet meer aan te pas te komen. Echt ideaal. Einde Google commercial. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:41
Ik vind de Chromecast met Google TV ook een ideaal apparaatje, maar de officiële F1TV app vind ik er toch niet zo lekker mee werken eigenlijk. Tijdens live beelden heb ik vaak last van microstutters. Sinds F1tv drm gebruikt is het een stuk erger geworden. Denk sterk dat het daarmee te maken heeft, want als beelden terugkijk, waar de drm niet meer opzit, dan is het wel zo goed als zonder stutters.
Als ik via m'n telefoon cast naar de Chromecast, dan zijn er ook minder stutters... Ook vreemd.
Ik gebruikte voorheen de F1TV viewer app, maar die werkt dus niet meer bij streams waar drm op zit. Die app werkte wel altijd zonder stutters. Oude beelden werken daar ook nog soepel.
En ja, in de settings heb ik de Chromecast op 50Hz (4K50) staan.

[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 20-04-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

cordonbleu schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:36:
Ik vind de Chromecast met Google TV ook een ideaal apparaatje, maar de officiële F1TV app vind ik er toch niet zo lekker mee werken eigenlijk. Tijdens live beelden heb ik vaak last van microstutters. Sinds F1tv drm gebruikt is het een stuk erger geworden. Denk sterk dat het daarmee te maken heeft, want als beelden terugkijk, waar de drm niet meer opzit, dan is het wel zo goed als zonder stutters.
Als ik via m'n telefoon cast naar de Chromecast, dan zijn er ook minder stutters... Ook vreemd.
Ik gebruikte voorheen de F1TV viewer app, maar die werkt dus niet meer bij streams waar drm op zit. Die app werkte wel altijd zonder stutters. Oude beelden werken daar ook nog soepel.
En ja, in de settings heb ik de Chromecast op 50Hz (4K50) staan.
Kwaliteit een stapje terug helpt wel, maar ja die stomme app onthoudt dat weer niet en mag je het iedere keer doen. 8)7
Dan moet je er wel nog even een andere launcher opzetten :+

[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 20-04-2022 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
hjs schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:39:
[...]

Kwaliteit een stapje terug helpt wel, maar ja die stomme app onthoudt dat weer niet en mag je het iedere keer doen. 8)7

[...]

Dan moet je er wel nog even een andere launcher opzetten :+
Als ik in de F1TV app de kwaliteit op 720p50 zet ipv 1080p50 zijn er inderdaad minder stutters. Maar het verschil in kwaliteit zie ik gewoon te duidelijk en is dus voor mij geen optie. Voor het drm debacle had ik via de F1TV Viewer app altijd haarscherpe en stutter vrije live beelden op 1080p50. Dat lukt nu dus niet meer bij live beelden... Jammer dat F1TV het verprutst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

cordonbleu schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:39:
[...]

Als ik in de F1TV app de kwaliteit op 720p50 zet ipv 1080p50 zijn er inderdaad minder stutters. Maar het verschil in kwaliteit zie ik gewoon te duidelijk en is dus voor mij geen optie. Voor het drm debacle had ik via de F1TV Viewer app altijd haarscherpe en stutter vrije live beelden op 1080p50. Dat lukt nu dus niet meer bij live beelden... Jammer dat F1TV het verprutst heeft.
Helemaal eens hoor, de F1TV Viewer app werkte gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@peoples met stotters, hebben jullie dat altijd met de F1TV app? Dus met live maar ook met replays als jullie de kwaliteit op de hoogste stand hebben staan?

Dus met replays volledig stottervrij of ook daar niet?

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2022 23:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:57
Gebruik de f1tv app op mijn sony a90j oled en loopt perfect zonder stotters in 1080p50. Kwaliteit is uitstekend, maar 4k stream zou natuurlijk nog lekkerder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:20

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Miesjh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:22:
Ik heb van het weekend een Apple TV 4k gekocht. Vind het verschil tussen F1TV en Viaplay toch wel schrikbarend. F1TV is zoveel scherper. Viaplay blijft een grijze waas hebben.
Precies dit _/-\o_ !
Toch blijft Viaplay ontkennen dat het aan hun ligt.. :F

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:53
G_Dragon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:15:
[...]

Precies dit _/-\o_ !
Toch blijft Viaplay ontkennen dat het aan hun ligt.. :F
Straks in juni (met NL commentaar) maar eens f1tv pro proberen. Sowieso een hogere bitrate. Een tijdje geleden in dit of het Viaplay topic twee screenshots gezien en je zag duidelijk dat f1tv scherper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
meesje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:34:
[...]

Straks in juni (met NL commentaar) maar eens f1tv pro proberen. Sowieso een hogere bitrate. Een tijdje geleden in dit of het Viaplay topic twee screenshots gezien en je zag duidelijk dat f1tv scherper is.
Ik heb momenteel beide nog actief voor het geval dat Viaplay slecht werkt, wat tot nu elke race nog zo was.
  • Soms groene strepen in beeld of stilstaand beeld
  • Veel hick-ups ( schokkend beeld )
  • 1080p met een grijze waas waardoor het geen 1080p leek
Wij kijken via de Android TV app op een Sony Bravia uit 2019 ( de Sony KD-55AG8 ), waarop alles vloeiend afspeelt in 1080p, 4k of hoger. Snap echt niet dat het plezier van simpel Formule 1 kijken zo'n enorme draai heeft kunnen krijgen sinds het bij Viaplay is, ze zijn gewoon blind voor alles en doen alsof het allemaal maar aan de klant ligt ( internet snelheid of apparaat ). Terwijl wij een 1Gbit/s verbinding van KPN hebben en de ontvanger ( Sony KD-55AG8 ) een 100Mbit/s lan ingang heeft en de switch achter de tv meubel 1Gbit/s ready is.

Ik hoop dat ze ooit wakker gaan worden voordat ze de licentie kwijtraken, als dit al mogelijk is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:53
G_Dragon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:43:
[...]

Ik heb momenteel beide nog actief voor het geval dat Viaplay slecht werkt, wat tot nu elke race nog zo was.
  • Soms groene strepen in beeld of stilstaand beeld
  • Veel hick-ups ( schokkend beeld )
  • 1080p met een grijze waas waardoor het geen 1080p leek
Wij kijken via de Android TV app op een Sony Bravia uit 2019 ( de Sony KD-55AG8 ), waarop alles vloeiend afspeelt in 1080p, 4k of hoger. Snap echt niet dat het plezier van simpel Formule 1 kijken zo'n enorme draai heeft kunnen krijgen sinds het bij Viaplay is, ze zijn gewoon blind voor alles en doen alsof het allemaal maar aan de klant ligt ( internet snelheid of apparaat ). Terwijl wij een 1Gbit/s verbinding van KPN hebben en de ontvanger ( Sony KD-55AG8 ) een 100Mbit/s lan ingang heeft en de switch achter de tv meubel 1Gbit/s ready is.

Ik hoop dat ze ooit wakker gaan worden voordat ze de licentie kwijtraken, als dit al mogelijk is.
Jouw genoemde punten ervaar ik niet. Toch wil ik de concurrent ook wel een keer proberen. Als ik f1tvpro een keer heb geprobeerd, zie ik wellicht ook een grijzige waas bij Viaplay. Beide producten blijf ik gewoon volgen en wil de beste kwaliteit. Gelukkig heb ik een Apple TV waarop beide diensten werken. F1tv heeft niet voor alle platformen een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
meesje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:48:
[...]

Jouw genoemde punten ervaar ik niet. Toch wil ik de concurrent ook wel een keer proberen. Als ik f1tvpro een keer heb geprobeerd, zie ik wellicht ook een grijzige waas bij Viaplay. Beide producten blijf ik gewoon volgen en wil de beste kwaliteit. Gelukkig heb ik een Apple TV waarop beide diensten werken. F1tv heeft niet voor alle platformen een app.
Nee klopt, daarom maak ik bij F1tv gebruik van F1 TV Viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Kan ik dit ook met windows op mijn AppleTv krijgen. Heb geen Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 15:42
meesje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:34:
[...]

Weten we al wie in juni het NL commentaar gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Senaxx schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:10:
[...]

Weten we al wie in juni het NL commentaar gaat doen?
Ik verwacht gewoon Viaplay. Zij hebben de Licentie voor NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Miesjh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:24:
[...]

Voor TV... daarnaast heeft GP Radio een licentie voor radio. Daarnaast zal FOM zichzelf ook een licentie hebben gegeven voor Nederland immers is F1TV hier beschikbaar. In principe zal F1TV dus ook zelf iemand in dienst kunnen nemen voor het doen van het commentaar. Hetzelfde als dat ze eerst één op één de Sky audiofeed doorzette, vervolgens eigen commentatoren het pitlane kanaal van commentaar lieten voorzien en ze intussen een volledige "zender" hebben met de world feed met daarbij soms splitscreen met een eigen verslaggever in bv de pitlane. In principe kunnen dus alle drie de opties. ViaPlay of GP Radio commentaar in licentie nemen als een eigen commentator in dienst. Een van de eerste twee opties lijkt mij het meest voor de hand liggende, maar die laatste zou mij eigenlijk ook niet verbazen, zeker op termijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Miesjh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:08:
[...]

Kan ik dit ook met windows op mijn AppleTv krijgen. Heb geen Mac.
Ik heb ook geen Mac :+

Stappenplan gevolgd van de eerste URL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Montoya200x schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:01:
[...]

Ik heb ook geen Mac :+

Stappenplan gevolgd van de eerste URL ?
Thanks, was waarschijnlijk aan het slapen. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:01
Miesjh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:24:
[...]
Ik dacht dat Viaplay het niet wilde doen omdat ze een exclusieve klantbeleving wilde realiseren met alleen Nederlands commentaar bij de eigen streamingdienst. Mogelijk dan op teruggekomen of de FOM heeft gewoon zelf Nederlandse commentatoren geregeld, zoals iemand hierboven al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:37:
[...]
In principe kunnen dus alle drie de opties.
Waar ik een beetje bang voor ben.... De licentie van GP radio verloopt dit jaar en ook veel gelezen dat de licentie van F1TV dit jaar verloopt, kan daarvan alleen even zo snel geen officiele bron van vinden. Ik ben er wat bang voor dat dit nog oud-contract-zeer is en gezien wat ze aan geld neergelegd hebben, Via allang heeft vastgelegd dat ze na dit jaar de enige in NL zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 22-04-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:53:
[...]

Waar ik een beetje bang voor ben.... De licentie van GP radio verloopt dit jaar en ook veel gelezen dat de licentie van F1TV dit jaar verloopt, kan daarvan alleen even zo snel geen officiele bron van vinden. Ik ben er wat bang voor dat dit nog oud-contract-zeer is en gezien wat ze aan geld neergelegd hebben, Via allang heeft vastgelegd dat ze na dit jaar de enige in NL zijn....
Zou dit wat vaag vinden als je vanaf Juni NL-commentaar gaat toevoegen. Had ook begrepen dat de FOM van die exclusiviteitsdeals af wilde als in "helemaal geen F1pro mogelijkheid meer" .. Een bron daarover kan ik niet vinden behalve dit dan nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ed1703 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:07:
[...]

Zou dit wat vaag vinden als je vanaf Juni NL-commentaar gaat toevoegen. Had ook begrepen dat de FOM van die exclusiviteitsdeals af wilde als in "helemaal geen F1pro mogelijkheid meer" .. Een bron daarover kan ik niet vinden behalve dit dan nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland
In dat artikel wordt het alleen maar verwarrender....

"F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland"
"Het is onbekend of F1 TV Pro vanaf volgend jaar voor iedereen beschikbaar blijft, of dat dat alleen geldt voor al bestaande abonnees".
"Dat betekent volgens de organisatie achter de races dat vanaf 2022 in Nederland de Formule 1-weekenden exclusief op de 'Viaplay-streamingdienst' zijn te bekijken"

3 opmerkingen waaruit eigenlijk blijkt: we hebben geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Desondanks wordt er hier toch iedere week wel een keer over gespeculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Het lijkt er goed uit te zien voor de niet-officiële F1TV app op de Apple TV mbt het kijken van Live sessies (multi-view) *O*
Meer nieuws tijdens de FP1 van de F1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:01
ed1703 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:07:
[...]
Had ook begrepen dat de FOM van die exclusiviteitsdeals af wilde als in "helemaal geen F1pro mogelijkheid meer"
Het is juist het tegenovergestelde. Liberty wil juist zoveel mogelijk mensen bereiken met de eigen dienst. Ik kwam met wat Googlen dit tegen:
'countries such as the UK, Australia, New Zealand and many European nations like Spain, Italy or Finland, F1 TV is not offered due to broadcast rights deals with TV networks. But that such an option even exists and what it could mean for viewers in those countries in the future is a world away from what many would have hoped to have under Ecclestone.'
spoiler:
[quote]Ecclestone’s empire was built on television broadcasting contracts, charging networks across the world millions for the honour of broadcasting his product to their viewers. It was a successful strategy for many years, but with the rapid development of the internet and broadband technology, it did not take long for fans to start clamouring to be able to watch their favourite racing series on their PCs, tablets and phones.

Just over a year after Ecclestone was out, Liberty Media announced the launch of F1 TV in select markets at the start of the 2018 season. For the very first time, fans in the United States, Germany, France and many other nations could pay to stream live F1 sessions directly from the sport itself, without any need to sign up to any third-party networks first.
There were some teething troubles for early adopters, but eventually F1 appeared to smooth out many of the issues in their product and expanded to more territories across the world with each new season, including Canada, the Netherlands, Portugal and Brazil.

Unfortunately for most predominately English-speaking countries such as the UK, Australia, New Zealand and many European nations like Spain, Italy or Finland, F1 TV is not offered due to broadcast rights deals with TV networks. But that such an option even exists and what it could mean for viewers in those countries in the future is a world away from what many would have hoped to have under Ecclestone.
[/quote]

Ook kom ik met de strategie van Liberty dit tegen:
- Grow and enhance direct-to-consumer OTT proposition to super-serve hardcore fans
- Scale multi-feed ability by implementing a more cloud-based sports broadcasting platform
- Co-create original content to support own-channel and broadcaster programming
Bron: Formula 1 Strategic Plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
AtlAntA schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:04:
[...]

Ja de DRM zit er met livestreams nog steeds op en dus werkt RaceControl helaas nog niet voor livestreams. De DRM wordt wel een paar uur na de livestreams verwijdert. Dus dan werkt RC weer wel gewoon zoals verwacht.

Ik hoop dat het voor Imola opgelost is maar ik vrees het ergste.
Helaas... RaceControl voegt zoveel toe aan de beleving, in ieder geval tijdens de race. Als F1 TV nu gewoon zelf een alternatief had waarmee ik meerdere streams kon kijken of überhaupt iets dat stabiel werkt...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

F1ATV werkt hier prima op de AppleTV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Montoya200x schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:05:
Het lijkt er goed uit te zien voor de niet-officiële F1TV app op de Apple TV mbt het kijken van Live sessies (multi-view) *O*
Meer nieuws tijdens de FP1 van de F1 :)
Yessssss, de niet officiele F1TV app "VroomTV" voor de Apple TV, heeft NU geen problemen met het Live weergeven van de Live sessie van FP1 _/-\o_

Dus hopelijk zet deze trend zich door t/m de Race, voor de liefhebbers die met Multi-view/feed kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
Zit naar de training te kijken maar het lijkt wederom wel op 12 fps. Het is tot dus ver echt belabberd dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
computerjunky schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:52:
Zit naar de training te kijken maar het lijkt wederom wel op 12 fps. Het is tot dus ver echt belabberd dit jaar...
Viaplay zeker en zo niet, dan is er thuis echt iets bij je aan de hand, wat je 12 fps veroorzaakt :o

Zelfs met 9 gelijktijdige feeds met VroomTV op de Apple TV, geeft F1TV Pro geen krimp en lopen alle 9 feeds simultaan soepel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Ik kan weer streamen via AirPlay naar mijn LG G1. Had nergens gelezen dat er een fix was.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Live streams werken weer in de F1TV Viewer app via Google TV met de 2.6.2 update :) En het belangrijkste; het beeld is soepel op 1080p50, wat het via de officiële F1TV app nog steeds niet is.

[ Voor 40% gewijzigd door cordonbleu op 22-04-2022 14:24 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2