[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 56 Laatste
Acties:
  • 456.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb laatst een 3rd party viewer juist aangegrepen wegens de DRM. Die weigerde te spelen in mijn twee desktop browsers (Firefox en Chromium), dus dan maar via andere wegen dacht ik.. en dat werkte vlekkeloos.

Afgelopen race op andere machine gekeken. Op gegeven moment echter continu gestotter en gehaper van de stream. F5'en hielp niet. 30min achterlopen op de live feed ook niet. Streamserver heeft het zwaar? (of de browser een te kleine buffer). Wederom, f1viewer, open in VLC, en kijken zonder probleem verder..

En nu dus weer hetzelfde gedoe. Vanochtend FP2 gekeken, en tot circa half uur a drie kwartier de sessie in, was alles prima. Daarna wederom weer gestotter.. met dezelfde issues..

Het lijkt wel alsof het wisselen tussen de losse mp4/ts fragmenten een kleine stotter ertussen heeft. Die stotter gebeurd meerdere keren per minuut. Meer mensen die daar last van hebben? (Of is dat de bagger-heid? :+ ) Ik mag hopen dat dit 'opgelost' wordt. Anders vrees ik dat ik beter op een andere wijze kan kijken (en dat zou jammer zijn, want gebruiksgemak wat F1tv over algemeen wel heeft, zou dat juist tegen moeten gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
Dennisdn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:25:
Zojuist vastgesteld dat ik ViaPlay niet buiten Europa mag gebruiken :(

Ik snap dat er regioblokkades bestaan en waarom, maar voor een wereldwijde stream door een bedrijf wat wereldwijd werkt lijkt me dit dikke onzin. Dag Via en hallo F1TV hier!
Klopt ik zat vorige week in de UK en liep daar ook tegenaan. En ze hadden ook een VPN check waardoor kijken op de officiële manier helaas niet lukte.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GAEvakYD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:30:
Klopt ik zat vorige week in de UK en liep daar ook tegenaan. En ze hadden ook een VPN check waardoor kijken op de officiële manier helaas niet lukte.
Viaplay heeft natuurlijk geen wereldwijde rechten, dus het is niet zo vreemd. Volgens mij kun je wel wereldwijd F1TV Pro kijken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:32:
[...]

Viaplay heeft natuurlijk geen wereldwijde rechten, dus het is niet zo vreemd. Volgens mij kun je wel wereldwijd F1TV Pro kijken.
Ja het zal vast logisch zijn, maar ik zit zeer regelmatig in het buitenland en dan zijn dit soort checks wel heel erg kak. Maar die conclusie rondom Viaplay had ik al eerder getrokken en opgezegd. Ga het nu komende tijd eens proberen met F1TV.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben best tevreden met de kwaliteit van F1TV.
Wel een vraagje:
Ik kijk meestal via twee schermen op de pc, met op 1 de race of training en op 2 de cockpit van Max.
Is er een manier om daar ook een timer bij te krijgen als hij met een getimede ronde bezig is, zoals op het hoofdscherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

base_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:42:
Hier ook officiele app op andoid tv kon niet meer inloggen, ik denk ik herinstalleer hem even, hebben ze hem uit de android tv app store gehaald!
Waarschijnlijk apparaat afhankelijk dan, want ik zie hem voor een Nvidia Shield nog steeds als beschikbaar staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
moest de shield updaten want die speelt de laatste trainingen ook niet af, nu kan ik niet meer inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

base_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:50:
moest de shield updaten want die speelt de laatste trainingen ook niet af, nu kan ik niet meer inloggen...
Dan weet ik niet wat er aan de hand is bij jou. Je weet zeker dat je de originele app daarvoor gebruikt?

Anders app gegevens (cache e.d) misschien verwijderen (via de systeeminstellingen)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
hardware-lover schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:00:
[...]

Dan weet ik niet wat er aan de hand is bij jou. Je weet zeker dat je de originele app daarvoor gebruikt?

Anders app gegevens (cache e.d) misschien verwijderen (via de systeeminstellingen)?
op shield is de originele wel te vinden, die doet het wel _/-\o_ op (philips) android tv helaas niet. was de niet officiele viewer die er dus mee gestopt is blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

base_ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:52:
[...]

op shield is de originele wel te vinden, die doet het wel _/-\o_ op (philips) android tv helaas niet. was de niet officiele viewer die er dus mee gestopt is blijkbaar
Klopt. 3th party apps zijn er mee opgehouden door allerlei veranderingen aan de kant van F1TV.

Je kunt de Android TV app van F1TV (de officiele dus!) downloaden van APK mirror en die dan sideloaden op je Philips TV.

Dit is de meest actuele Android TV versie van F1TV:
https://www.apkmirror.com...ase-android-apk-download/

Net zelf ook gedaan. Werkt redelijk. Mag wat vloeiende allemaal, maar goed, we doen het er mee.

edit:

stappen:
Download de APK op je mobiel.

Installeer SendFilesToTV op zowel je mobiel als je TV en send de APK vanuit je downloads naar je TV

Daarna kun je de APK installeren op je TV et voila!

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 08-04-2022 22:59 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 10:06
naitsoezn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:36:
[...]

Heb ik dan zo'n moderne smart-tv? :? Op deze heb ik gewoon een werkende F1TV-app, vorige week (eerste keer dat ik er naar zocht) gewoon via de app--store van de smart-tv gevonden.

Edit: Voor Android smart-tv dus al sinds eind vorig jaar: https://www.androidplanet...app-android-tv-google-tv/
Toch vreemd dat die app op mijn nieuwere Sony niet te vinden is. pricewatch: Sony KD-43XG8396 Zwart
Gesideload dus, dat werkt wel

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:29

TommyGun

Stik er maar in!

GAEvakYD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:30:
[...]

Via een VPN server op je router thuis zal het toch wel werken?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wezelkrozum
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 16:14
Voor het geval dat Rob het niet lukt om voor de Grand Prix van Australië de Race Control app weer werkend te krijgen heb ik gisteravond zelf een tijdelijke Electron app in elkaar gezet met support voor meerdere streams/schermen.

De app is open source, ik heb hem Race TV Multiplayer genoemd en je kunt hem hier downloaden:
Race TV Multiplayer - Installatie instructies

Ik moest de Widevine DRM er aan toevoegen, toen werkten de streams weer.

[ Voor 195% gewijzigd door Wezelkrozum op 09-04-2022 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

.

[ Voor 99% gewijzigd door naitsoezn op 09-04-2022 08:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 14:35
Kan iemand mij vertellen of AirPlay het met F1TV weer goed doet? Vind de kwaliteit van Viaplay beroerd. Veel bufferen en schakelen tussen 360p, 720p, 1080p. Wil kijken of F1TV betere kwaliteit is (wat ik hier wel lees). Maar wil het dan wel streamen naar onze LG G1 of C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:24
Meer mensen problemen met inloggen op race control.
Kan niet inloggen. Kriijg elke keer. een forbidden error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
TommyGun schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:18:
[...]

Via een VPN server op je router thuis zal het toch wel werken?
Nope, dat had ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:34
Evertt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:16:
nieuws: Maker van Race Control-app voor bekijken F1-streams werkt aan fix voo...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben het net even getimed. 27 seconden vertraging t.o.v. viaplay via de kabel.
Das met F1tv.

Zou overigens fijn zijn als ze die streams gewoon aan elkaar gekoppeld zijn ipv los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Evertt schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:16:
Zie afgelopen pagina's vol, of het artikel op de frontpage ;)

F1TV heeft een aantal wijzigingen gedaan, waardoor zowel login niet meer werkte (is een fix /workaround voor gemaakt), en DRM is toegevoegd, en dat valt natuurlijk niet te omzeilen. Dus al kon je inloggen, kan je nog niet live kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 09:08
Nou, wat een fantastisch commentaar op Viaplay d:)b
Echt stukken beter dan vroeger op Ziggo.
De kennis druipt er vanaf. Dingen als:
"Daniel zag zichzelf op de schermen."
"Ze moeten snel rijden om nog een rondje neer te kunnen zetten."
"Dit wordt pushen, want je moet temperatuur in je banden krijgen."

Dat zijn toch dingen die je normaal nooit hoort :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

teacher schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:19:
Ok... ik ben er uit met dank aan reddit.

Download opera browser op de iphone. Ga daar https://f1tv.formula1.com/ en log in.
Kies rechtsonderin voor desktopsite.

Kijk de stream, kies voor full screen, klik op airplay.

Done! :Y

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Iemand nog een alternatief voor deze oplossing? Dit werkt inmiddels ook niet meer en wordt geblokt door F1 TV. Heel fijn die DRM die ze hebben geactiveerd 😡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReyNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 17:54
matthijst schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:31:
Nou, wat een fantastisch commentaar op Viaplay d:)b
Echt stukken beter dan vroeger op Ziggo.
De kennis druipt er vanaf. Dingen als:
"Daniel zag zichzelf op de schermen."
"Ze moeten snel rijden om nog een rondje neer te kunnen zetten."
"Dit wordt pushen, want je moet temperatuur in je banden krijgen."

Dat zijn toch dingen die je normaal nooit hoort :D
Ja het is echt tenenkrommend. Ik zeg niet dat Olav perfect is maar ik ben zooo blij dat het goed werkt bij mij met commentaar via gpradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:06
Op linux werkt al die DRm troep natuurlijk niet, grr. :( Ik keek altijd in Firefox op Arch linux, maar daar speelt f1tv niet meer. Op safari op de macbook werkt het nog wel.

(ranting terwijl ik op Q2 wacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:34
ReyNL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:38:
[...]

Ja het is echt tenenkrommend. Ik zeg niet dat Olav perfect is maar ik ben zooo blij dat het goed werkt bij mij met commentaar via gpradio.
Werkt hier zonder racecontrol verrassend goed, F1TV via browser en de GPRadio stream in VLC.
Je kan mooi horen als ze onboard gaan of je in sync loopt.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ReyNL schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:38:
[...]

Hier ook idd.
Gp radio airplay naar Sonos. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:20
matthijst schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:51:
[...]

Hier ook idd.
Gp radio airplay naar Sonos. (y)
Mag ik vragen hoe jij hierbij Airplay naar Sonos doet? Ik krijg dit met alles behalve GPRadio werkend. Als ik Airplay aanzet dan gaat er gewoon niks afspelen op Sonos. Het werkt bij mij alleen met een bluetooth speaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Geen idee, ik swipe rechtsboven naar dat deelvenster en selecteer Sonos Roam.
Dan speelt ie. Gebruik 'm nu trouwens ook via Bluetooth want werkt ook.
Je kan evt ook gp radio via de sonos app streamen (tune in radio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit nog te twijfelen wat ik beter vind. Buxton of crofty... Heeft allebei z'n voors en tegens.

Morgen maar weer met Olaf.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2022 09:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Woudloper schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 08:32:
Iemand nog een alternatief voor deze oplossing? Dit werkt inmiddels ook niet meer en wordt geblokt door F1 TV. Heel fijn die DRM die ze hebben geactiveerd 😡
pricewatch: Xiaomi TV Stick 4K 8GB
pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 8GB
pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB
pricewatch: Apple TV 4K (2e gen.) 32GB
pricewatch: Apple TV 4K (2e gen.) 64GB

Bovenstaande een selectie van AndroidTV en Apple TV spelers met officiële F1TV app ondersteuning, in volgorde van prijs, waarbij je met een Apple TV weer zou kunnen casten vanaf je telefoon.... maar of je dat nog zou willen, als je de officiële F1TV app dan kan gebruiken ?

Voor de de niet officiële F1TV app op de Apple TV, is de login issue inmiddels gefixed, waarbij replays weer terug te kijken zijn :)

Live streams zijn nog niet gefixed ivm de DRM issue waar nog een oplossing voor gezocht wordt.

https://github.com/NoahFetz/F1AppleTV/issues/55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
Hebben ze nou de zwarte diagonale lijntje over de GUI weggehaald?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Qualy werkt in de officiële app op mijn telefoon ook niet meer. Blijft gewoon hangen terwijl andere videos in de app wel werken.. Goed bezig daar 😡😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

ZFLaSH schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:13:
Qualy werkt in de officiële app op mijn telefoon ook niet meer. Blijft gewoon hangen terwijl andere videos in de app wel werken.. Goed bezig daar 😡😡
App update nodig?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:00

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

ZFLaSH schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:13:
Green problemen op mijn Android en Ipad. Luister trouwens naar het rustige Duitse commentaar. Brundle is good maar Crofty is te.....

Wel vreemd dat er een 10 seconden verschil tussen telefoon en IPad zit.

[ Voor 21% gewijzigd door niki_lauda op 09-04-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:24
F1TV en Chromecast, het blijft ellende. Als ik in de iOS app kies voor ‘live’ dan lijkt het prima in de app. Als ik het vervolgens wil casten naar de Chromecast, dan begint op de tv de replay van de sessie, terwijl ik daar uiteraard ook de sessie live wil zien. Arrrrrg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Is up to date. Op de andere oneplus idem dito. Via vpn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CarbonCopy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:26:
F1TV en Chromecast, het blijft ellende. Als ik in de iOS app kies voor ‘live’ dan lijkt het prima in de app. Als ik het vervolgens wil casten naar de Chromecast, dan begint op de tv de replay van de sessie, terwijl ik daar uiteraard ook de sessie live wil zien. Arrrrrg.
Los van de vertraging heb ik er 0 problemen mee. Maar moet zeggen dat ik de app op de Chromecast zelf draai. Toevallig een Android telefoon in huis om mee te proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 23:44
Ik ga toch maar even opmerken dat sinds gisteren ik erg geniet van 4K uitzendingen via de F1TV app op de Apple TV in combinatie met GPRadio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
1080p toch, geen 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
Echt niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Echt wel, alleen sky sport zend op dit moment in 4k uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou volgens mij maakt je Apple TV er gewoon 4K van, want hier is de stream nog gewoon max 1080P in de F1TV app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0H1ghjgMfR0wYvpWmGe1xKSU9Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnC1yQjcCHurDQQRTcHECjj2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
Nou het beeldkwaliteit verschil viel me meteen al op en het is ook pas sinds Australië GP, dus het is dan merkwaardig dat mijn AppleTV dat ineens doet zonder dat ik iets veranderd heb. Vorige race was namelijk gewoon 1920x1080/50hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Gogol schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:47:
Nou het beeldkwaliteit verschil viel me meteen al op en het is ook pas sinds Australië GP, dus het is dan merkwaardig dat mijn AppleTV dat ineens doet zonder dat ik iets veranderd heb. Vorige race was namelijk gewoon 1920x1080/50hz.
https://www.totaaltv.nl/u...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Je ziet dus idd een verschil door upscaling

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 09-04-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Nou wat ik eind van vorig jaar ook had, ik krijg geen casting meer vanuit f1tv app op telefoon naar chromecast. (v1)
Heb weer moeten uitwijken naar hdmi kabel in laptop.
Terwijl casten vanuit andere apps (youtube bijvoorbeeld) zonder problemen werkt.

Waren toen ook andere mensen met zelfde probleem.
Chromecast v1.
Toch maar een nieuwe chromecast kopen, of heeft er nieuwe nog een tip/oplossing ?
Al aantal weken dat ik nu niet kan casten vanuit de f1tv app (telefoon) of website naar m'n chromecast.
Youtube, npo app ed allemaal geen probleem.
In app; connecting to living room tv...
en op tv; ready to cast.
tv stopt dan na 30 seconde ofzo er maar mee
en app blijft heel lang hangen en geeft uiteindelijk timeout.

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 09-04-2022 10:55 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 22:02
Er zit dit jaar drm op de streams. Had ergens gelezen dat dit niet werkt met de eerste chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gogol schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:47:
En welke resolutie heb je dan in de F1TV app aanstaan? Want als je die op auto hebt staan zoals op de foto in mijn vorige posting, dan kan het dus ook zijn dat je bij de vorige twee race misschien naar een lagere stream hebt zitten kijken dan de maximale van 1080. En dat je daardoor nu een verschil in beeldkwaliteit te zien kreeg, omdat je nu wel de 1080 stream binnen kreeg bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
DON PAPA schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:01:
[...]

En welke resolutie heb je dan in de F1TV app aanstaan? Want als je die op auto hebt staan zoals op de foto in mijn vorige posting, dan kan het dus ook zijn dat je bij de vorige twee race misschien naar een lagere stream hebt zitten kijken dan de maximale van 1080. En dat je daardoor nu een verschil in beeldkwaliteit te zien kreeg, omdat je nu wel de 1080 stream binnen kreeg bijvoorbeeld.
Ik kan die instelling nergens vinden in de F1TV app die je op de foto laat zien. Ik kan überhaupt geen instelling in de app vinden die de videokwaliteit bepaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
DDX schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:53:
Nou wat ik eind van vorig jaar ook had, ik krijg geen casting meer vanuit f1tv app op telefoon naar chromecast. (v1)
Heb weer moeten uitwijken naar hdmi kabel in laptop.
Terwijl casten vanuit andere apps (youtube bijvoorbeeld) zonder problemen werkt.

Waren toen ook andere mensen met zelfde probleem.
Chromecast v1.
Toch maar een nieuwe chromecast kopen, of heeft er nieuwe nog een tip/oplossing ?

[...]
Chromecast v1 valt niet in de groep van ondersteunde apparaten voor F1TV, zie https://support.f1.tv/s/a...forms-can-I-watch-F1TV-on. Heb hier ook nog een v1 liggen en daar blijft eindeloos laden maar op een nieuwere versie (ultra) werkt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Misschien een gekke vraag maar waarom kan ik de kwalificatie van vanochtend ( met commentaar) niet terug kijken via Viaplay?
Via de Next, via de app of in een webbrowser heb ik alleen deze opties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkNTWBqxcr09cW0Y0NAJiGkIJFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k9yRjZm0nAe7VDIfhZt01AtO.png?f=fotoalbum_large

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Schiksie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:56:
Misschien een gekke vraag maar waarom kan ik de kwalificatie van vanochtend ( met commentaar) niet terug kijken via Viaplay?

[Afbeelding]
Ik kan hem ook niet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 07:50
Schiksie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:56:

[Afbeelding]
Advies: bookmark en check het Viaplay topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
meesje schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:01:
[...]

Advies: bookmark en check het Viaplay topic.
Thanks Mees :-) heb je toevallig een linkje ha ha ik denk deze ?

Viaplay in Nederland

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gogol schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:25:
[...]

Ik kan die instelling nergens vinden in de F1TV app die je op de foto laat zien. Ik kan überhaupt geen instelling in de app vinden die de videokwaliteit bepaalt.
Als de stream bezig is, dan heb je naast de symbolen waarmee je de audio en ondertiteling taal kiest ook een symbool om de beeldkwaliteit te kunnen kiezen.

Maar wat ik dan even niet begrijp, als je deze instelling niet eens wist te vinden, hoe wist je dan wel zeker dat de F1TV app sind dit weekend een 4K stream zou hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 09-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Jorick schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:51:
[...]

Chromecast v1 valt niet in de groep van ondersteunde apparaten voor F1TV, zie https://support.f1.tv/s/a...forms-can-I-watch-F1TV-on. Heb hier ook nog een v1 liggen en daar blijft eindeloos laden maar op een nieuwere versie (ultra) werkt het probleemloos.
Ok dan maar eens nieuwe versie bestellen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 21:53
Vandaag zelfde verbinding en apparatuur F1tvpro gekeken. We hadden veel beter beeld als de vorige keer bij viaplay. Rustiger en beter commentaar als bij viaplay. Zelf vind ik Will Buxton niet zo fijn. Maar toch veel fijnere beleving als bij viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:05
Wezelkrozum schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 06:10:

De app is open source, ik heb hem Race TV Multiplayer genoemd en je kunt hem hier downloaden:
Race TV Multiplayer - Installatie instructies
Bedankt voor deze app. Ik wilde vanmorgen de kwalificatie terugkijken via de officiële app op m'n Shield 2019. Zelfs met de frame rate matching van de Shield om de output naar 50 Hz te switchen was het nog een stutter-fest. Snap eigenlijk niet goed waarom :?

Maar met deze app op m'n Windows PC en verbonden met HDMI naar m'n receiver (refresh rate ingesteld op 50 Hz), was alles weer smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:48
Bij mij werkt het F1TV Pro inmiddels weer als ik hem via de app (op mijn iPhone) via AirPlay op mijn LG GX wil kijken, dat werkte eerst niet. Echter nu werkt de videoplayer via de website (op mijn MacBook) niet meer. Zijn er meer die daar last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:15
Ik had gisteren een klaag-email aan F1TV gestuurd over het blocken van 3rd party viewers..

Dit is hun reactie:
Hi Roeland,

Thanks for contacting Formula 1. Your reference number for this case is 00517866.

We have received your query asking about the third-party platforms to view F1 races.,

Ahead of the race weekend in Australia we will be making changes to block third-party services which can currently access our content. The two services are called

F1 Race Control
F1 Viewer

These services were built by third parties and are not authorized by Formula 1.
They have been designed in such a way that allows users with valid F1 TV credentials to log in, but then view content in a different way to that of our official F1 TV service.
We know a significant number of users access the service this way and we may receive contacts.
We believe that because these services are unofficial that many won't.

Thank you for your understanding and thanks for contacting F1 today we look forward to hearing back from you if you need more help.

Keep on winning.
Waseem
The F1 Team
Het eerste dat me opviel is dat de reactie vrij snel kwam, en het een voorgebakken reactie lijkt.
In mijn email vroeg ik waarom ze 3rd party viewers blocken.

Wat voor'n voordeel denkt F1TV hiermee te bereiken? Ik snap dat ze met 3rd party viewers controle missen over hoe je het product consumeerd.. is dat alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RoelandD schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:45:
Ik had gisteren een klaag-email aan F1TV gestuurd over het blocken van 3rd party viewers..

Dit is hun reactie:

[...]

Het eerste dat me opviel is dat de reactie vrij snel kwam, en het een voorgebakken reactie lijkt.
In mijn email vroeg ik waarom ze 3rd party viewers blocken.

Wat voor'n voordeel denkt F1TV hiermee te bereiken? Ik snap dat ze met 3rd party viewers controle missen over hoe je het product consumeerd.. is dat alles?
Je kunt natuurlijk altijd eens vragen wanneer ze het in hun eigen app(s) mogelijk maken om meerdere streams side-by-side te bekijken. En bv eens kijken hoe ze reageren op een opmerking over vragen tot onmiddellijk opzeggen abonnement met restitutie omdat het ontbreken van deze mogelijkheden serieus afbreuk doet aan de kijkervaring. Ben serieus wel benieuwd hoe ze daar dan op reageren.

Ik kan enerzijds wel begrijpen dat ze dingen als DRM toevoegen, maar nu lijken ze echt het kat en muis spelletje te willen spelen om apos van derden te blokkeren, terwijl je wel een abonnement moet hebben etc. En hun eigen apps bieden niet de mogelijkheden als wat deze andere apps wel bieden. Kijk bv ook naar Netflix, volgens mij kun je dat ook via Kodi kijken, en hetzelfde voor andere streaming platforms meen ik. Het wordt allemaal natuurlijk niet ondersteund, maar volgens mij is daar geen actief kat en muis spelletje gaande om continu die andere apps te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 09:05
RoelandD schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:45:
Ik snap de reactie ook niet eerlijk gezegd.

Wat bedoelen ze specifiek met deze twee zinnen:
We know a significant number of users access the service this way and we may receive contacts.
We believe that because these services are unofficial that many won't.
"We may receive contacts" :?

En: "that many won't?" Won't wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Mr Magic schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:12:
[...]

Ik snap de reactie ook niet eerlijk gezegd.

Wat bedoelen ze specifiek met deze twee zinnen:

[...]

"We may receive contacts" :?

En: "that many won't?" Won't wat :?
Volgens mij bedoelen ze "we weten dat een significant deel van de abonnees via deze apps kijken, maar... doordat het onofficiële apps zijn denken we dat niet veel gebruikers zullen klagen" (en zich erbij neerleggen dat het niet meer werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:15
En bv eens kijken hoe ze reageren op een opmerking over vragen tot onmiddellijk opzeggen abonnement met restitutie omdat het ontbreken van deze mogelijkheden serieus afbreuk doet aan de kijkervaring. Ben serieus wel benieuwd hoe ze daar dan op reageren.
Same here.. ik heb dat inderdaad terug gestuurd.. Ik ben benieuwd.
RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:16:
[...]

Volgens mij bedoelen ze "we weten dat een significant deel van de abonnees via deze apps kijken, maar... doordat het onofficiële apps zijn denken we dat niet veel gebruikers zullen klagen" (en zich erbij neerleggen dat het niet meer werkt).
Daar komt het denk ik inderdaad op neer..

Ik zal wel iets missen in dit verhaal.. Anderen investeren nu tijd ( = geld) om de F1TV experience te verbeteren.. Ik denk dat ik niet de enige hier ben die F1TV (pro) heeft omdat Racecontrol het een betere experience maakt..

Wat is dan F1TV's motivatie dat de kop in te drukken?

Dat laatste heb ik hun trouwens ook gevraagd, maar daar krijg ik een standaard "bla bla" verhaal op terug dat die vraag niet beantwoord.

[ Voor 17% gewijzigd door RoelandD op 09-04-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 21:40
Nieuwe versie van RaceControl is uit: https://github.com/robvdpol/RaceControl/releases/tag/2.6.4
Login is now done using the F1TV website (fixes 'status code Forbidden' error)
IMPORTANT NOTE: Make sure to install the Microsoft Edge WebView2 Runtime on your system!
Nog geen bericht over het wel of niet werken van livestreams.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 12:12
AtlAntA schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:40:
Nieuwe versie van RaceControl is uit: https://github.com/robvdpol/RaceControl/releases/tag/2.6.4

[...]

Nog geen bericht over het wel of niet werken van livestreams.
Livestreams werken helaas nog niet, dat heeft wat meer tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Spollie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:43:
[...]

Geduld is een schone zaak. Laten we hopen dat het geen kat en muis spelletje gaat worden. Dat is voor niemand leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Spollie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:43:
[...]

Thanks voor het fixen van de login :Y

Kan er in ieder geval weer gekeken worden naar de niet Live streams *O*

Alle third party apps hebben gelukkig de login fix al online, waardoor alles behalve Live content teruggekeken kan worden :)

Vandaag geconstateerd dat het een aantal uurtjes duurt, voordat de DRM van een replay gehaald wordt, dus een offer zal gebracht moeten worden, wil men multi-screen kunnen blijven kijken -O-

Mochten er liefhebbers zijn die daardoor niet Live gaan kijken en dan toch het commentaar van Olaf erbij willen hebben:
https://omny.fm/shows/race-gemist/clips

Volgens onderstaande, zou de race gemist episode, na enkele uurtjes al beschikbaar moeten zijn.
https://grandprixradio.nl...-mol-terug-te-luisteren-1

[ Voor 0% gewijzigd door Montoya200x op 11-04-2022 20:00 . Reden: Gewijzigde URL nieuwspost Race Gemist op Grandprixradio.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
DON PAPA schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:11:
[...]

Als de stream bezig is, dan heb je naast de symbolen waarmee je de audio en ondertiteling taal kiest ook een symbool om de beeldkwaliteit te kunnen kiezen.

Maar wat ik dan even niet begrijp, als je deze instelling niet eens wist te vinden, hoe wist je dan wel zeker dat de F1TV app sind dit weekend een 4K stream zou hebben?
Hebben we het over de F1TV app die draait op mijn AppleTV 4K? Want ik zie dat ik alleen de audiotaal kan instellen.
Ik zag een beeldkwaliteitsverschil in positieve zin en kan me herinneren dat ik vorige keer naar mijn HDMI signaal keek en duidelijk 1920x1080/50 zag staan en sinds vrijdag zag ik 3840x2160/50 staan.
Maar mogelijk heb ik toch ongelijk hoor ;( Ik ben op zijn minst aan het twijfelen gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 03:08
Ook bij mij werkt de app niet (meer) op de sony TV. Wat mij frustreert is dat dit vorige week/ afgelopen races nog prima werkte, maar vandaag ineens niet meer. De app laat me niet inloggen en bij opnieuw installeren geeft de playstore aan dat de app nu ineens niet geschikt is voor de TV...

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:03
Vraagje,
Als ik een maand abonnement bij F!TVPro neem krijg je dan geen proef abonnement van 7 dagen?
En mocht het toch niet bevallen, hoe zeg je dan op, kan dit gewoon via de app of via 123 opzeggen brief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:09:
Vraagje,
Als ik een maand abonnement bij F!TVPro neem krijg je dan geen proef abonnement van 7 dagen?
En mocht het toch niet bevallen, hoe zeg je dan op, kan dit gewoon via de app of via 123 opzeggen brief ?
Je kunt bij F1tv Pro kiezen voor een abonnement van één maand á €7,99 wat daarna stopt

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Will_M schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:15:
[...]

Je kunt bij F1tv Pro kiezen voor een abonnement van één maand á €7,99 wat daarna stopt
Deze word dus niet automatisch verlengt als je hem niet stopt ?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 09-04-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Albert020 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:16:
[...]

Jawel, maar je kunt dat abo gewoon weer opzeggen nadat het ingegaan is. Voor de exacte voorwaarden:

https://account.formula1.com/#/en/subscription-terms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Albert020 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:16:
[...]

Volgens mij wel. Bij mij iig. Als je wilt stopzetten; Playstore/ abonnementen. Op Android dan

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mir4dor schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:21:
[...]

Volgens mij wel. Bij mij iig. Als je wilt stopzetten; Playstore/ abonnementen. Op Android dan
Ok, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gogol schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:18:
[...]
Hebben we het over de F1TV app die draait op mijn AppleTV 4K?
Ik kijk op de Shield TV pro naar de F1TV app, misschien zit daar het verschil dan in. Bij mij ziet het er zo uit, vlnr audio, ondertiteling & videokwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsPo4R-tyTFEWIIWjC7ZtlhG3Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QC2drQ0NFyHbSerOyADDWsI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 09-04-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 11:26
Omdat ik geen T.V. heb keek ik altijd via een aantal illegale streams tegelijkertijd ( omdat er altijd wel 1 haperde bij de start en verder). Het was vanwege de mogelijkheden van RaceControl en van dat gehaper af te zijn dat ik een abonnement op F1TV genomen heb. Nu wil ik ook klagen bij F1TV (hoe meer hoe beter toch?) maar waar en hoe doe ik dat in een beetje fatsoenlijk Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Zappert schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:36:
Omdat ik geen T.V. heb keek ik altijd via een aantal illegale streams tegelijkertijd ( omdat er altijd wel 1 haperde bij de start en verder). Het was vanwege de mogelijkheden van RaceControl en van dat gehaper af te zijn dat ik een abonnement op F1TV genomen heb. Nu wil ik ook klagen bij F1TV (hoe meer hoe beter toch?) maar waar en hoe doe ik dat in een beetje fatsoenlijk Engels?
Wat valt er te klagen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zappert
Wat dacht je van dat het niet meer mogelijk is om via RaceControl live te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Zappert schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:42:
[...]

Wat dacht je van dat het niet meer mogelijk is om via RaceControl live te kijken?
Ik kijk dit jaar voor het eerst via F1TV.
Ik stream de race vanaf telefoon naar de tv en op Chromebook kan ik switchen van onboards naar live timing, al loopt die wel wat seconden voor op het beeld op de tv.
Of bedoel je iets anders? Ik heb er niet echt heel veel verstand van ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Zappert schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:42:
Dat is toch geen feature die F1TV aanbiedt? Gezien de eerder geposte reactie, doet de maatregel precies wat ze er mee wilden bereiken. Klagen is volstrekt kansloos. Het enige dat kan helpen (als men dat massaal zou doen) is opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:54:
Ik kijk dit jaar voor het eerst via F1TV.
Ik stream de race vanaf telefoon naar de tv en op Chromebook kan ik switchen van onboards naar live timing, al loopt die wel wat seconden voor op het beeld op de tv.
Of bedoel je iets anders? Ik heb er niet echt heel veel verstand van ofzo
Misschien even een pagina of 2 teruglezen. RaceControl en F1viewer zijn 3rd-party apps die nu door DRM geen live streams meer kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 18:55

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

RaceControle 2.6.4 is uitgebracht. Het zou weer moeten werken.

Aapmansz in 'Maker van Race Control-app voor bekijken F1-streams werkt aan fix voor drm-issue'

[ Voor 50% gewijzigd door Pjottski op 09-04-2022 19:02 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Nog niet voor de live streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De third party app's waren gewoon beter.

Vind het belachelijk dat ze zelf iets neerzetten wat niet goed werkt (ik moet de videokwaliteit opeens een tandje lager zetten op mijn chromecast) en dan goede alternatieven de nek omdraaien :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:57:
[...]

Dat is toch geen feature die F1TV aanbiedt? Gezien de eerder geposte reactie, doet de maatregel precies wat ze er mee wilden bereiken. Klagen is volstrekt kansloos. Het enige dat kan helpen (als men dat massaal zou doen) is opzeggen.
F1TV maakt inderdaad reclame met dat je tegelijkertijd zoveel streams kunt kijken als je wilt en zo jou eigen "pit wall" / "race control" / "meerdere beelden tegelijkertijd" kunt maken. Vervolgens hebben ze geen enkele, officiële, manier waarop dit kan. En vervolgens gaan ze onofficiële apps tegenwerken en i.p.v. van dat ze zeggen "DRM is voor ons een vereiste, en helaas werken de onofficiële apps nu niet meer" lachen ze de gebruikers van de onofficiële apps keihard in hun gezicht uit en geven soort van aan de feedback te negeren / niet teveel kritiek te verwachten.

En voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen DRM, noch tegen het feit dat F1TV een gesloten systeem is (oftewel: geen publieke API heeft). Maar de manier waarop ze reageren (op basis van een eerder bericht / reactie) staat mij wel tegen. Dat had ook anders verwoord kunnen worden m.b.t. dat ze DRM "nodig hebben" en de apps van derden daardoor helaas niet meer werken. En de aangepaste login, tsja, geen idee wat ik daar van moet vinden, en heb er verder niet naar gekeken, maar dat voelt wel een beetje als "gebruikertje pesten" en niet als "aanpassing die nodig was omdat...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Ik kan natuurlijk meerdere browsers openen en zo de race ,live timing en nog wat zaken die ik zo willen volgen. Maar het probleem daarbij is dat ik alleen kleine venstertjes heb of 1 full screen en de andere klein op mijn tweede monitor. Dat kijk gewoon niet lekker. Temeer daar ik ook nog een live blog wil kunnen volgen. Daar heb ik geen plaats meer voor dan. Vandaar dus Raceontrol waarmee ik dat perfect kan indelen en waarom ik wil klagen . Ik heb een jaar abonnement bij F1TV en kan alleen maar dreigen dat ik dat niet meer ga nemen, wat ik ook doe als het zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor diegene die graag meerdere schermen tegelijk open willen hebben, er zijn ook browser addons, waaronder F1TV+. Ik weet alleen niet of deze ook werkt tijdens live streaming, dat heb ik niet geprobeerd en persoonlijk heb ik daar ook niet de behoefte aan. Dat wil niet zeggen dat ik toch niet graag het e.e.a. aan mogelijkheden wil proberen ;)

De alternatieven komen ter sprake in een Reddit topic, al verwacht ik dat er op dit moment niet veel meer van klopt wat daar te lezen valt.

Voorbeeldje van browser (Edge) addon (er zijn diverse lay-outs te kiezen);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2PnZsj0nN3mIHfkrFCDqO-p_r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otwrNlM06feYQXaJ5UPfyuNj.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 07:32
hardware-lover schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:41:
Voor diegene die graag meerdere schermen tegelijk open willen hebben, er zijn ook browser addons, waaronder F1TV+. Ik weet alleen niet of deze ook werkt tijdens live streaming, dat heb ik niet geprobeerd en persoonlijk heb ik daar ook niet de behoefte aan. Dat wil niet zeggen dat ik toch niet graag het e.e.a. aan mogelijkheden wil proberen ;)

De alternatieven komen ter sprake in een Reddit topic, al verwacht ik dat er op dit moment niet veel meer van klopt wat daar te lezen valt.

Voorbeeldje van browser (Edge) addon;
[Afbeelding]
Dat ziet er wel gaaf uit eigenijk! In theorie zou dit ook moeten kunnen met Viaplay toch? Die hebben immers ook een web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Zappert schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:43:
Ik kan natuurlijk meerdere browsers openen en zo de race ,live timing en nog wat zaken die ik zo willen volgen. Maar het probleem daarbij is dat ik alleen kleine venstertjes heb of 1 full screen en de andere klein op mijn tweede monitor. Dat kijk gewoon niet lekker. Temeer daar ik ook nog een live blog wil kunnen volgen. Daar heb ik geen plaats meer voor dan. Vandaar dus Raceontrol waarmee ik dat perfect kan indelen en waarom ik wil klagen . Ik heb een jaar abonnement bij F1TV en kan alleen maar dreigen dat ik dat niet meer ga nemen, wat ik ook doe als het zo blijft.
Ik heb ook een jaarabonnement maar verwacht toch op te kunnen zeggen en een groot deel van mijn geld terug te krijgen. Het kunnen gebruiken van RaceControl (RC) is een belangrijke overweging om F1TV te nemen. Kijk alleen al naar de OP van dit topic. F1TV herkende de user-agent van RC en had een uitzondering voor RC toegevoegd, en komt daarom niet zo makkelijk weg met de stelling dat RC een applicatie van een derde is die niet wordt ondersteund. Het toevoegen van DRM is op zich legitiem, maar ze hadden óf een maand geleden moeten waarschuwen dat dit stond te gebeuren zodat ik geïnformeerd een keuze kon maken voor een jaarabonnement óf met de maker van RC moeten samenwerken zodat RC de DRM zou ondersteunen.
Ik baal dat ik moet opzeggen om mijn stem te laten horen, maar uit principe doe ik het toch. Het laatste antwoord van de klantenservice is nu:
Further review with your account is needed to come up with any possible refund based on the usage. For possible refund it takes 3 to 5 business days to be completed.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jerrythafast schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:45:
[...]
Dat ziet er wel gaaf uit eigenijk! In theorie zou dit ook moeten kunnen met Viaplay toch? Die hebben immers ook een web interface.
In theorie misschien wel, addon is echter op de F1TV website gericht en wordt daarop actief bij opening van die pagina.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:02
Ik ben benieuwd hoe F1TV mij gaat uitleggen dat mijn Android tablet (met fabrieksversie Android 9) sinds vanochtend ineens een zwart scherm gaf met de officiële F1 app... Kennelijk valt die niet onder "Alle Android-apparaten met OS7 en hoger".

Hopelijk dat ie dat morgenochtend niet doet, want ik betaal niet om vervolgens alsnog te piraten-streams op te moeten zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Groentjuh schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:18:
Ik ben benieuwd hoe F1TV mijn gaat uitleggen dat mijn Android tablet (met fabrieksversie Android 9) sinds vanochtend ineens een zwart scherm gaf met de officiële F1 app... Kennelijk valt die niet onder "Alle Android-apparaten met OS7 en hoger".

Hopelijk dat ie dat morgenochtend niet doet, want ik betaal niet om vervolgens alsnog te piraten-streams op te moeten zoeken!
Misschien dat ze dan ook meteen uit kunnen gaan leggen waarom inmiddels ingelogde apparaten en gebruikers opnieuw moeten inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:02
Will_M schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:22:
[...]

Misschien dat ze dan ook meteen uit kunnen gaan leggen waarom inmiddels ingelogde apparaten en gebruikers opnieuw moeten inloggen?
Ik keek oorspronkelijk niet via de officiële app, dus ik moest sowieso opnieuw inloggen. Dezelfde tablet kon overigens wel in Chrome de stream afspelen als ik de "Desktop weergave" opvroeg, maar dat was een groot stutter-feest!

Ik heb alvast in mijn agenda gezet om de F1TV dienst volgend jaar te heroverwegenzeer waarschijnlijk te annuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 14:35
Toch maar even F1 TVpro aangeschaft voor morgen. Viaplay buffert te veel via de app op de G1 en daarbij is de kwaliteit te wisselvallig (en het commentaar ook :) ). AirPlay lijkt op de G1 te werken met de replays. Maar op de C8 in de woonkamer niet. Erg vreemd. AirPlay is toch gewoon AirPlay?

Dat wordt via HDMI een laptop aansluiten als we vanuit de woonkamer willen kijken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
Probeersel met de vorige race.. In mijn browser in 3 tabbladen F1TV geopend. In elk tabblad gekozen welke stream ik wil zien. Daar de picture in picture optie gekozen voor elk van de streams. De verschillende vensters kwa groote en plek zo geplaatst als bij RaceControl. Browser met de 3 tabbladen op mijn tweede monitor gezet. Vandaar uit geprobeerd de boel te syncen maar dat gaat wel zeer moeizaam. En dan moet ook nog GPradio gesyncd Straks live proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zappert op 10-04-2022 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zappert schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:02:
Probeersel met de vorige race.. In mijn browser in 3 tabbladen F1TV geopend. In elk tabblad gekozen welke stream ik wil zien. Daar de picture in picture optie gekozen voor elk van de streams. De verschillende vensters kwa groote en plek zo geplaatst als bij RaceControl. Browser met de 3 tabbladen op mijn tweede monitor gezet. Vandaar uit geprobeerd de boel te syncen maar dat gaat wel zeer moeizaam. En dan moet ook nog GPradio gesyncd Straks live proberen.
chrome in app mode starten kan ook goed werken. WIN+R en dan chrome.exe --app=https://f1tv.formula1.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 05:49
Wat een vervelend *knip* bij de voorbeschouwing van f1tv.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 10-04-2022 11:27 . Reden: Denigrerende benamingen zijn nergens voor nodig. ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Bassos30 schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:45:
Wat een vervelend knip bij de voorbeschouwing van f1tv.
Vervelende vrouw, reporter zeg je dan

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 10-04-2022 11:28 . Reden: Quote aangepast ]

Pagina: 1 ... 29 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2