Ik ben ergens wel blij dat ik die kortingsactie voor een jaar, dankzij de incompetentie van Viaplay, niet heb kunnen gebruiken. Want ik ben er inmiddels ook klaar mee.
Het gaat mij niet eens zozeer om de late bitrates, maar meer om de realisatie dat Viaplay gewoon niks voor mij toevoegt en ik wel zaken mis. Ik mis de live tijden, onboard radio's alsmede het kunnen wisselen tussen verschillende coureurs hun perspectief heel erg. Vervolgens gaf ik toch al steeds minder om het circus rond de races en na afgelopen seizoen al helemaal. Heb inmiddels een aardig beeld gevormd naar wie je kan luisteren en die lijst is zeer kort geworden. Ik kijk inmiddels liever gewoon de sessies en dat is het ook voor mij.
Komt bij dat ik me ook al snel aan Albers begon te irriteren. Ik krijg er het idee bij dat die er zit vanwege zijn status als voormalig F1 coureur, hoe matig hij ook was. Want ik heb nu al meermaals vraagtekens geplaatst bij wat hij nu zegt of inbrengt. Kees en Allard mis ik wel een beetje bij RTL GP, want die komen ook niet tot hun recht bij Viaplay. Idem voor van der Garde en eigenlijk ook wel Häkkinen en Coulthard. Jack Plooij mis ik (uiteraard) niet en het commentaar tijdens de race vind ik op zich ook niet slecht, maar dat is mij de meerprijs niet waard.
Laatste is dan de houding van Viaplay zelf. Tja, ze hebben eerst maandenlang eigenlijk niks verteld over wat ze nu gingen doen. Vervolgens hebben ze relatief snel voor de lancering een aantal "vrijheden met de waarheid" genomen omtrent content claims en de kwaliteit hiervan. Vervolgens hebben ze een onnodig defensieve en verwijtende houding ingenomen toen ze werden geconfronteerd met het feit dat hun claims geen basis in realiteit hadden. En als ik zie dat dit blijkbaar ook in andere landen speelt, tja dan blijft er weinig hoop bij mij over dat ze gaan verbeteren. Dus ik ben ook weg en ik denk niet dat ik snel terug zal komen.
Oh en ik haat de UI van Viaplay echt.
Dat wil ik toch even gezegd hebben.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.