Geweldige timing weer. Heb net uit frustratie F1TV Pro afgesloten, want dit soort ellende heb ik geen zin in. Net gekeken en nu hebben ze het gefixt.
In mijn omgeving ben ik een van de meest neutrale personen geweest als het op Viaplay aankomt. Ik heb geprobeerd er echt met een open blik ik te gaan en ze een eerlijke kans te geven, maar vooralsnog maken ze het echt te bont.
Ik snap dat een streaming service opstarten lastiger is dan broadcasten via een bestaand platform, maar volgens mij heeft NENT toch al jaren ervaring in Scandinavië?
Het positieve:
Hier en daar vind ik inhoud van de content om de races heen van betere kwaliteit. Minder onjuistheden en zelfs Coronel lijkt getemd.
Daar houdt het echter op, het negatieve:
- Geen 4K meer
- De app is een gedrocht. Hoe kan het toch dat zelfs op een 2012 Sony smart TV (geen Android) Netflix meer responsive is dan alle andere apps op een 2018 LG OLED….
- Viaplay is ontzettend onoverzichtelijk (ze kunnen het bijna niet slechter doen)
- De commentators zijn gewoon niet mijn ding. Mol was niet perfect, maar prettiger om naar te luisteren. Voor een voice over nog wel ok, maar ik heb live het gevoel dat ik naar de samenvatting kijk (Nelson) afgewisseld door het jeugdjournaal (Melroy).
- De lag ligt niet hoog als je een betere pitreporter zoekt dan Plooij, maar Kox is enkel qua uiterlijk een verbetering. Ook geen clown, maar daar houdt het wel mee op.
En nu blijkt dus dat je een race op zondagochtend niet terug kan kijken? En zelfs al zou het werken dan kan je het maar 2 dagen terugkijken? Bij Ziggo kon je het opnemen en dan had je een jaar de tijd.
F1TV Pro werkt beter, mist ook 4K… sinds vorig seizoen heb ik moeite met luisteren naar de Britten (iets te gekleurd als je het mij vraagt). En waar blijft die LG app?
Ik zou het bijna niet zeggen, maar ik mis Ziggo F1. Zonder Plooij, Olaf met een sidekick zodat er wat minder gemist wordt en weer gratis F1TV Pro erbij… ach ja, dromen mag.