Zonet de race terug gekeken, geen haperingen, en ze zitten eindelijk in de studio 😂
Je kan niet later starten voor zover ik weet, op een aantal devices kan je terug spoelen maar niet op alle devices, zie de tabel in dit of het f1 topic of de faq van viaplay.NeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:16:
[...]
Je kan later starten, maar niet via alle apparaten kan men terug spoelen.
Ook onthoud viaplay bij live uitzendingen niet waar je bent gestopt, mocht je stopoen, kan kom je live terug. als je die live uitzending later terug ziet. dan moet je vooruitspoelen, als je halverwege stopt.
Everything is better with Bluetooth
Ik kon wederom niet via de LG-app de race vinden rond 10.15. Enkel live timing en pitlane. Wel de backup zonder commentaar, maar “start van begin” werkte wederom niet; eindeloos hangen. Die stream wel via Apple TV kunnen starten na eerst tig foutmeldingen; maar uiteindelijk gestart. Het is best indrukwekkend wat voor een kut platform ze neer hebben weten te zetten, heel knap. Silver lining: het commentaar niet aan hoeven horen.
Wat alle problemen zou oplossen is begin gemist en opnemen toestaan via het KPN kastje. Hebben we die brakke shit van ViaPlay niet nodig.
Wat alle problemen zou oplossen is begin gemist en opnemen toestaan via het KPN kastje. Hebben we die brakke shit van ViaPlay niet nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 10-04-2022 11:47 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
ViaPlay heeft een “start vanaf het begin”-button in de LG app. Echter deze doet niet wat die moet doen op de C1. De race wordt namelijk live ingestart…. Daarnaast is het niet mogelijk om terug te spoelen, terwijl dat volgens ViaPlay gewoon moet kunnen met LG’s nieuwer dan 2018
Gelukkig was ik gewaarschuwd en heb het geluid uit gezet en het scherm zoveel mogelijk afgeschermd om spoilers te voorkomen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Op de iPad ontbreekt de “start vanaf het begin”-knop, maar hier gelukkig wel de mogelijkheid om terug te spoelen. Ik zie ook hier graag een werkende “start vanaf het begin”-knop om spoilers te voorkomen.
Nog veel werk aan de winkel, voor ViaPlay. Uiteraard heb ik dit ook aan ViaPlay gemeld (via Messenger). Over een maand misschien een reactie?
Gelukkig was ik gewaarschuwd en heb het geluid uit gezet en het scherm zoveel mogelijk afgeschermd om spoilers te voorkomen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Op de iPad ontbreekt de “start vanaf het begin”-knop, maar hier gelukkig wel de mogelijkheid om terug te spoelen. Ik zie ook hier graag een werkende “start vanaf het begin”-knop om spoilers te voorkomen.
Nog veel werk aan de winkel, voor ViaPlay. Uiteraard heb ik dit ook aan ViaPlay gemeld (via Messenger). Over een maand misschien een reactie?
[ Voor 6% gewijzigd door Pvd01 op 10-04-2022 12:35 ]
Zo en dan nu de voorbeschouwing, Race nabeschouwing kijken, zo te zien werkt het goed
[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 10-04-2022 13:03 ]
Tja….. Dat heb ik er financieel niet voor over.StealthyPeanut schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:42:
[...]
Dan blijf je bij Viaplay voor de PL en koop je een Chromecast van 30 euro en kijk je op je tv wel naar kwaliteitsproducties van F1TV voor 65 euro per jaar.
De mogelijkheden en voordelen die je allemaal krijgt met F1TV t.o.v. Viaplay voor 5.41 euro per maand is ongekend.
Ik heb 1 maand Viaplay genomen en toen ik Albers en vd Garde zag kibbelen als 2 pubers in de studio voor de start van Jedda, heb ik nog snel een abbo genomen bij F1TV voor een jaar. Wat een verademing.
Ik heb toch het idee dat veel van de stream-problemen door DRM worden veroorzaakt, zowel bij Viaplay als (sinds deze week) F1TV. Waarschijnlijk kunnen veel tv's en apparaten niet helemaal goed met de huidige implementatie omgaan, waardoor er steeds korte, lichte haperingen te zien zijn. Zowel een Fire Stick 4K Max als een Chromecast met Google TV hebben hier last van. (Al zal waarschijnlijk niet iedereen het opvallen.)
Voor mij is de oplossing op dit moment om de apps vanaf mijn telefoon te casten naar de Chromecast met Google TV en ze dus niet te openen op de Chromecast met Google TV. Waarschijnlijk wordt bij casten DRM op een andere manier afgehandeld, wat een vloeiender beeld oplevert.
De bitrates zijn overigens nog steeds hetzelfde (op het apparaat zelf gemeten): rond de 5 Mb/s (Viaplay) en rond de 6 Mb/s (F1TV). Daarin dus geen significante verandering.
Voor mij is de oplossing op dit moment om de apps vanaf mijn telefoon te casten naar de Chromecast met Google TV en ze dus niet te openen op de Chromecast met Google TV. Waarschijnlijk wordt bij casten DRM op een andere manier afgehandeld, wat een vloeiender beeld oplevert.
De bitrates zijn overigens nog steeds hetzelfde (op het apparaat zelf gemeten): rond de 5 Mb/s (Viaplay) en rond de 6 Mb/s (F1TV). Daarin dus geen significante verandering.
[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 10-04-2022 12:52 ]
Hoe dan? Wilde dit gisteren instellen bij Ziggo en toen kreeg ik een bericht dat het niet opgenomen mocht worden.psy schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:11:
Op Twitter regent het klachten dat je bij Viaplay niet later kan starten als de uitzending nog bezig is? Klopt dat?
Ik zou het niet weten aangezien ik via kanaal 200 zelf opneem dat werkt prima.
Toen was ik er klaar mee en heb nu de inlog van mijn broers F1 pro. Mag tot 6 apparaten tegelijk en daar dan ook de race op terug gekeken.
Ben niet enthousiast over het commentaar op Viaplay, de onoverzichtelijke app. De rare 6 uur lange stream ipv de race en de post show apart (zoals F1 TV doet).
Daarnaast heeft F1 TV de exclusieve rechten op picture in picture zo dat je zelfs bij de main stream meer overzicht hebt.
Hoe dan ook is het voor de gemiddelde kijker alleen maar een slechtere ervaring geworden.
Op coax kan je nog opnemen met een humax.Beakzz schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:58:
[...]
Hoe dan? Wilde dit gisteren instellen bij Ziggo en toen kreeg ik een bericht dat het niet opgenomen mocht worden.
Toen was ik er klaar mee en heb nu de inlog van mijn broers F1 pro. Mag tot 6 apparaten tegelijk en daar dan ook de race op terug gekeken.
Ben niet enthousiast over het commentaar op Viaplay, de onoverzichtelijke app. De rare 6 uur lange stream ipv de race en de post show apart (zoals F1 TV doet).
Daarnaast heeft F1 TV de exclusieve rechten op picture in picture zo dat je zelfs bij de main stream meer overzicht hebt.
Hoe dan ook is het voor de gemiddelde kijker alleen maar een slechtere ervaring geworden.
Koop een AppleTV en call het een day. Sinds ik het gekocht heb, lopen de streams soepel, plus een veel mooier interface, dan wat een smart tv kan bieden. Beeldkwaliteit kan wel nog beter.
[ Voor 20% gewijzigd door BramViking op 10-04-2022 13:11 ]
En die bitrate is? 720p in de overige browsers is voor Formule 1 maar 3,8Mbps, voor andere sporten waar geen 1080p stream is is de 720p50 stream wel die 5mbps. Dit is echt zo'n kromme beperking, puur op resolutie gecappedDR!5EQ schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:00:
[...]
Ik heb de beelden wel eens naar elkaar gelegd en ik zie geen verschil. Ook in de manifest.mpd is er geen hogere videobitrate te vinden.
Of je krijgt een Apple TV kado als je een Viaplay jaarabo afsluit, dat klinkt als een beter ideeBramViking schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:10:
Koop een AppleTV en call het een day. Sinds ik het gekocht heb lopen de streams soepel plus een veel mooier interface dan wat een smart tv kan bieden. Beeldkwaliteit kan wel nog beter.

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 10-04-2022 13:11 ]
Was het maar zo'n feest.apis29 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:10:
[...]
Of je krijgt een Apple TV kado als je een Viaplay jaarabo afsluit, dat klinkt als een beter idee
Dat zou best kunnen. Had vorig jaar veel last gehad met DRM downgrades op mijn Android telefoon. Zal niet te maken hebben met het live streamen, maar DRM lijkt niet zo succesvol te zijn.TexMex schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:30:
Ik heb toch het idee dat veel van de stream-problemen door DRM worden veroorzaakt, zowel bij Viaplay als (sinds deze week) F1TV. Waarschijnlijk kunnen veel tv's en apparaten niet helemaal goed met de huidige implementatie omgaan, waardoor er steeds korte, lichte haperingen te zien zijn. Zowel een Fire Stick 4K Max als een Chromecast met Google TV hebben hier last van. (Al zal waarschijnlijk niet iedereen het opvallen.)
Dus F1TV Pro ging van 720P met laag bitrates, naar 1080P met goede bitrates, naar 1080P met 6mbps?apis29 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:10:
[...]
En die bitrate is? 720p in de overige browsers is voor Formule 1 maar 3,8Mbps, voor andere sporten waar geen 1080p stream is is de 720p50 stream wel die 5mbps. Dit is echt zo'n kromme beperking, puur op resolutie gecappedVoordat de 1080p stream bestond was ook de F1 stream in 720p50 gewoon 5Mbps voor de browser ...
Was overigens nog een artikel op het deense Flatpanel.dk /Flatpanelshd.com tegengekomen over de 4K stream van Viaplay en die was specifiek met de Chromecast Ultra getest en aanbevolen als apparaat (door Viaplay) https://www.flatpanels.dk...on=showfull&id=1504948894 (vertaald)
Maar toen was de Apple TV 4K ook nog niet uit ...
Dit was over de Viaplay F1 stream (waar ik het over had)? F1TV pro bitrates heb ik niet gevolgd maar dat zal dan best zo gelopen zijn jaNeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:16:
[...]
Dus F1TV Pro ging van 720P met laag bitrates, naar 1080P met goede bitrates, naar 1080P met 6mbps?
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 10-04-2022 13:29 ]
Net even een testje gedaan met
a) de LIVE pool uitzending.
b) F! 48 uur terugkijken.
1) Viaplay app op Chromecast met Google TV
a) Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken.
b) terugkijken werkt.
2) Viaplay app op Android tablet:
b) terugkijken werkt.
3) Viaplay app op LG TV uit 2016.
a) Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken..
b) TV uit 2016 ondersteunt geen 48 uur terugkijken.
4) Website via Firefox of Chrome.
b) terugkijken werkt.
b) terugkijken werkt.
b) terugkijken werkt.
b) terugkijken werkt.
/f/image/FT7oo3P8m9SlPwDILORjP0Xf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door TifKag op 10-04-2022 13:39 ]
Een live-uitzending (die dus nog bezig is), is op een Chromecast met Google TV toch niet zonder terug te spoelen vanaf het begin te bekijken? Of zie ik iets over het hoofd? Dat is in ieder geval waar het de meeste mensen om gaat. En het is ook een feature die veel andere diensten wel standaard op alle platformen aanbieden. Viaplay schijnt die optie wel voor Apple TV te hebben, maar in ieder geval niet bij Android TV.TifKag schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:26:
Net even een testje gedaan met de LIVE pool uitzending.
1) Viaplay app op Chromecast met Google TV: Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken.
2) Viaplay app op Android tablet: Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken.
3) Viaplay app op LG TV uit 2016: Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken.(TV uit 2016 ondersteunt geen 48 uur terugkijken)
4) Website via Firefox of Chrome:: Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken.
[Afbeelding]
Daarnaast is terugspoelen op een aantal platformen helemaal niet mogelijk. Dat is natuurlijk nog een stapje vervelender dan het bovenstaande probleem.
Ik heb de “kijk vanaf het begin”-optie gevonden op de iPad.
- druk op … van de tegel van het programma dat live speelt. Hier is de optie “kijk vanaf het begin” te vinden. Het is wel goed verstopt.
- druk op … van de tegel van het programma dat live speelt. Hier is de optie “kijk vanaf het begin” te vinden. Het is wel goed verstopt.
/f/image/0CBGpu69S1VMNWgw2iM9S2Sv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Pvd01 op 10-04-2022 13:41 ]
Op Android voor mobiel helaas alleen 'Bekijk live'. Vervolgens kun je eenmaal in de live-uitzending wel terugspoelen naar het begin.Pvd01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:40:
- druk op … van de tegel van het programma dat live speelt. Hier is de optie “kijk vanaf het begin” te vinden. Het is wel goed verstopt.[Afbeelding]
Het zit inderdaad een beetje verborgen. Het zat er al vanaf het begin in. De UI kan m.i. een stuk beter.Pvd01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:40:
- druk op … van de tegel van het programma dat live speelt. Hier is de optie “kijk vanaf het begin” te vinden. Het is wel goed verstopt.[Afbeelding]
De LG app is zeker ruimte voor veel verbetering. Ik ben kwartiertje bezig geweest voordat ik de F1 babbelshow van vrijdag heb weten te starten vanaf het begin (ipv "bedankt voor het kijken"Pvd01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:20:
ViaPlay heeft een “start vanaf het begin”-button in de LG app. Echter deze doet niet wat die moet doen op de C1. De race wordt namelijk live ingestart…. Daarnaast is het niet mogelijk om terug te spoelen, terwijl dat volgens ViaPlay gewoon moet kunnen met LG’s nieuwer dan 2018
Maar "start vanaf het begin" heeft bv de ZiggoGo website ook moeite mee (NLZiet ook), je ziet toch altijd een fractie van dat moment live. Uiteraard 1 x bij een race gehad dat die fractie echt precies het beeld van het podium was.... Maar bedoel maar te zeggen er zijn meer streaming dingen die daar moeite mee hebben, blijkbaar is dat toch iets lastiger in te bouwen dan dat het lijkt (of zo...).
Exact expert nodig?
Die reactie kan ik je nu al geven hoor. De cache van je LG is niet goed leeg en je WIFI is niet stabiel genoeg.Pvd01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:20:
Daarnaast moest je eerst de app verwijderen en opnieuw toevoegen wat je niet hebt gedaan.
Het is dus duidelijk jouw schuld. En dit is trouwens de verbeterde kijkervaring zoals ze het bedacht hebben.
Als dat de reactie zou zijn dan geef ik ViaPlay wederom een zware onvoldoende. De Tv is bekabeld aangesloten op de ziggo connect-box. En de TV heeft officiële ondersteuning vanuit ViaPlay (zie een aantal Posts terug).Woodski schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:18:
[...]
Die reactie kan ik je nu al geven hoor. De cache van je LG is niet goed leeg en je WIFI is niet stabiel genoeg.
Daarnaast moest je eerst de app verwijderen en opnieuw toevoegen wat je niet hebt gedaan.
Het is dus duidelijk jouw schuld. En dit is trouwens de verbeterde kijkervaring zoals ze het bedacht hebben.
Een normale klant weet niet eens wat cache is en hoe je die leeg maakt…. En als je elke keer de app moet toevoegen en verwijderen…. Dat zou ik niet pikken.
Maar goed, ik zie ze er idd voor aan 😉
F1TV geeft dezelfde opdrachten, is dus niet iets specifiek voor Viaplay.Pvd01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:31:
[...]
Als dat de reactie zou zijn dan geef ik ViaPlay wederom een zware onvoldoende. De Tv is bekabeld aangesloten op de ziggo connect-box. En de TV heeft officiële ondersteuning vanuit ViaPlay (zie een aantal Posts terug).
Een normale klant weet niet eens wat cache is en hoe je die leeg maakt…. En als je elke keer de app moet toevoegen en verwijderen…. Dat zou ik niet pikken.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Cache legen is een standaard protocol, wordt ook vaak naar gevraagd als men problemen heeft met zijn of haar Android toestel.Pvd01 schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:31:
[...]
Als dat de reactie zou zijn dan geef ik ViaPlay wederom een zware onvoldoende. De Tv is bekabeld aangesloten op de ziggo connect-box. En de TV heeft officiële ondersteuning vanuit ViaPlay (zie een aantal Posts terug).
Ik gebruik eigen tuners met een CI slot (van Digital Devices). Daarbij uiteraard een smartcard.Beakzz schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:58:
[...]
Hoe dan? Wilde dit gisteren instellen bij Ziggo en toen kreeg ik een bericht dat het niet opgenomen mocht worden.
Voordeel is dat Ziggo dan niet kan bepalen wat ik al dan niet opneem.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Tijdens de Bundesliga even getest op m’n 2019 LGTV. Op deze TV werkt “starten bij het begin” wel goed. Bij dezelfde wedstrijd ook op m’n C1 (2021 model) geprobeerd, maar werkt niet. Dat blijf ik toch vreemd vinden.
https://ondersteuningonline.nl/reset-app-store-tv-lg/
Nadat ik deze stappen heb uitgevoerd is er geen verandering.
https://ondersteuningonline.nl/reset-app-store-tv-lg/
Nadat ik deze stappen heb uitgevoerd is er geen verandering.
5) LG 2019 modelTifKag schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:26:
Net even een testje gedaan met
b) terugkijken werkt.
b) terugkijken werkt.
b) terugkijken werkt.
[Afbeelding]
a) Kan de uitzending vanaf begin of Live bekijken
b) terugkijken werkt
6) LG 2021 model
a) kan de uitzending enkel live bekijken
b) terugkijken werkt
7) iPad (6e generatie)
a) kan de uitzending vanaf begin of live bekijken
b) terugkijken werkt
‘8) AirPlay 2 naar LG 2021 model
a) kan de uitzending vanaf begin of live bekijken
b) terugkijken werkt
Ik zit nu de NOS F1 samenvatting te kijken. Die kwaliteit is ook echt om te janken. Wat mij wel heel erg op valt is dat Ziggo met F1-beelden constant/altijd het Viaplay logo in beeld heeft, terwijl NOS dat niet heeft. Vreemd
Viaplay is niet zo dom om de beelden te verkopen in hoge kwaliteit.dnmw2705 schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:11:
Ik zit nu de NOS F1 samenvatting te kijken. Die kwaliteit is ook echt om te janken. Wat mij wel heel erg op valt is dat Ziggo met F1-beelden constant/altijd het Viaplay logo in beeld heeft, terwijl NOS dat niet heeft. Vreemd
Dat zou nog meer gezeur opleveren.
Viaplay en ziggo hebben een andere deal, je kan daar ook abonnee worden ... etc.
Beste mensen, even een wellicht iets genuanceerde opmerking over Viaplay afgelopen weekend.
Heb alle FP's gezien en uiteraard de Kwali ook. Ook alle voorbeschouwingen, na praat en ander geleuter.
En uiteraard de race zelf. Moet zeggen dat de dikste stijfheid er toch echt wel vanaf is. De stijve formele sfeer van het begin is echt een stuk minder, Amber zit beter in haar rol, er worden grappen gemaakt, pits meisje gaat al een stuk beter. De studio gasten zijn wat losser. Volgens mij hebben de beide race commentatoren ook wel gehoord dat ze niet constant aan het woord hoeven te zijn.... enz enz. Kortom men leert en is niet te beroerd om zich aan te passen (hoogst waarschijnlijk naar aanleiding van de kritiek). Het live race commentaar van de beide heren stoort mij totaal niet en ik zeg er direct bij dat de doorleefdheid van Olav hier best gemist word. Maar dat is Olav. En nu hebben we Vp. Ik heb er echt geen moeite mee.
Waar ik wel moeite mee heb is de beeldkwaliteit van de stream. Dat moet voor prijzen alla Netfilx toch echt wel heeeeel veel beter. En de vriendelijkheid van de app, het staat er allemaal wel (maar je navigeert je een ongeluk) moet ook echt aangepast worden.
We gaan het zien.
Heb alle FP's gezien en uiteraard de Kwali ook. Ook alle voorbeschouwingen, na praat en ander geleuter.
En uiteraard de race zelf. Moet zeggen dat de dikste stijfheid er toch echt wel vanaf is. De stijve formele sfeer van het begin is echt een stuk minder, Amber zit beter in haar rol, er worden grappen gemaakt, pits meisje gaat al een stuk beter. De studio gasten zijn wat losser. Volgens mij hebben de beide race commentatoren ook wel gehoord dat ze niet constant aan het woord hoeven te zijn.... enz enz. Kortom men leert en is niet te beroerd om zich aan te passen (hoogst waarschijnlijk naar aanleiding van de kritiek). Het live race commentaar van de beide heren stoort mij totaal niet en ik zeg er direct bij dat de doorleefdheid van Olav hier best gemist word. Maar dat is Olav. En nu hebben we Vp. Ik heb er echt geen moeite mee.
Waar ik wel moeite mee heb is de beeldkwaliteit van de stream. Dat moet voor prijzen alla Netfilx toch echt wel heeeeel veel beter. En de vriendelijkheid van de app, het staat er allemaal wel (maar je navigeert je een ongeluk) moet ook echt aangepast worden.
We gaan het zien.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
OT: zit nu live bij Ziggo te kijken naar de Moto GP, pfff wat een streling voor het oog om naar te kijken, na die marteling hedenochtend van Viaplay.
Ik zie juist helemaal geen verschil wat de studio betreft ten opzichte van de eerste 2 races. Zelfde formele opzet. Pits meisje vind ik persoonlijk niks, maar dat vond ik van Jack ook. Wel kan je merken dat Coulthard wat makkelijker in gesprek komt op de grid. Pluspunt! Commentaar stoort niet op zich, maar haalt het niet bij Olav(persoonlijke mening) om diverse redenen. Race control op zich oké.
Beeldkwaliteit nog steeds ruk, en ik zie daar geen verandering in komen.
Beeldkwaliteit nog steeds ruk, en ik zie daar geen verandering in komen.
Met de Chromecast TV geen problemen met het beeld. Direct met de LG app probeer ik niet meer.
Het commentaar van de studiogasten is net zo slecht als bij Ziggo naar mijn mening
.
Het commentaar van de studiogasten is net zo slecht als bij Ziggo naar mijn mening
bij kpn en f1 tv pro krijg je die cadeau als je het goed doetapis29 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:10:
[...]
En die bitrate is? 720p in de overige browsers is voor Formule 1 maar 3,8Mbps, voor andere sporten waar geen 1080p stream is is de 720p50 stream wel die 5mbps. Dit is echt zo'n kromme beperking, puur op resolutie gecappedVoordat de 1080p stream bestond was ook de F1 stream in 720p50 gewoon 5Mbps voor de browser ...
[...]
Of je krijgt een Apple TV kado als je een Viaplay jaarabo afsluit, dat klinkt als een beter idee
te weten: men neme kpn uiterlijk voor morgen einde dag, ivm de snelpakker, met 1 jaar de helft korting, dus 35,- per maand. dat levert je maximaal 400,- korting op het eerste jaar, dus voldoende om de Apple TV 4K 64GB te nemen (219,-) en ruim 2,6 jaar aan F1 TV Pro (a €169,-)
Op papier een goed plan, in de praktijk bespaar ik maar €6 per maandDaveFlash schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:43:
[...]
bij kpn en f1 tv pro krijg je die cadeau als je het goed doet
te weten: men neme kpn uiterlijk voor morgen einde dag, ivm de snelpakker, met 1 jaar de helft korting, dus 35,- per maand. dat levert je maximaal 400,- korting op het eerste jaar, dus voldoende om de Apple TV 4K 64GB te nemen (219,-) en ruim 2,6 jaar aan F1 TV Pro (a €169,-)
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 10-04-2022 22:12 ]
Ik heb zowel een Viaplay (1 jaar) als een F1 Tv pro abbo (ook 1 jaar).
Ik heb een 55" Gallery oled tv en een Epson TW9200W beamer met een 120" scherm.
Ik heb een Apple TV 4K 2e generatie & een Nvidia Shield.
Met ViaPlay is het op de AppleTV nog redelijk te zien maar stoor ik me wel aan de lage bitrate. Op de beamer hoef ik het niet eens te proberen. Dit is niet om aan te zien.
Met F1 TV pro is bitrate beduidend beter.
Nu ViaPlay heeft aangegeven dat de kwaliteit aan ons apparatuur ligt en niet aan hun, kijk ik nu toch liever naar F1 TV Pro. Niet dat het voor hun wat uitmaakt, maar wou het toch even melden.
Ik heb een 55" Gallery oled tv en een Epson TW9200W beamer met een 120" scherm.
Ik heb een Apple TV 4K 2e generatie & een Nvidia Shield.
Met ViaPlay is het op de AppleTV nog redelijk te zien maar stoor ik me wel aan de lage bitrate. Op de beamer hoef ik het niet eens te proberen. Dit is niet om aan te zien.
Met F1 TV pro is bitrate beduidend beter.
Nu ViaPlay heeft aangegeven dat de kwaliteit aan ons apparatuur ligt en niet aan hun, kijk ik nu toch liever naar F1 TV Pro. Niet dat het voor hun wat uitmaakt, maar wou het toch even melden.
Ik heb ook een jaarabonnement op Viaplay en F1TV Pro genomen, omdat ik al vermoedde dat de kwaliteit van Viaplay niet zo gaan zijn wat F1TV Pro was. En omdat je met F1TV Pro ook gewoon alle races kunt terugkijken en meer programma's je kunt kijken.
Op mijn 65 inch Sony Android TV met Android 9 is de kwaliteit van de racebeelden met Viaplay beduidend slechter dan op F1TV Pro door het verschil in onder andere bitrate. Ik kijk dus soms het voorprogramma en naprogramma van Viaplay, maar de race kijk ik met de F1TV Pro Android TV app, die ik heb moeten side-loaden. Jammer genoeg moet ik dus zelf in de gaten houden of er updates zijn.
Ik vind het commentaar via F1TV Pro en dan de F1 Live Channel uitzending (niet de international feed) goed om aan te horen. Beter dan Viaplay.
Zou ik volgend jaar weer een jaarabonnement nemen op Viaplay? Zeker niet wanneer de uitzendkwaliteit niet omhoog gaat.
Op mijn 65 inch Sony Android TV met Android 9 is de kwaliteit van de racebeelden met Viaplay beduidend slechter dan op F1TV Pro door het verschil in onder andere bitrate. Ik kijk dus soms het voorprogramma en naprogramma van Viaplay, maar de race kijk ik met de F1TV Pro Android TV app, die ik heb moeten side-loaden. Jammer genoeg moet ik dus zelf in de gaten houden of er updates zijn.
Ik vind het commentaar via F1TV Pro en dan de F1 Live Channel uitzending (niet de international feed) goed om aan te horen. Beter dan Viaplay.
Zou ik volgend jaar weer een jaarabonnement nemen op Viaplay? Zeker niet wanneer de uitzendkwaliteit niet omhoog gaat.
nee niet precies, de stream van TV Pro is nu VBR. dus afhankelijk van dynamiek van het beeld is er een hogere of lager bitrate, overall zit die op 8,5 mbps nu.NeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:16:
[...]
Dus F1TV Pro ging van 720P met laag bitrates, naar 1080P met goede bitrates, naar 1080P met 6mbps?
dus de kwaliteit van 6mbps is misleidend en het is alsnog wat het was zoals vorig jaar.DaveFlash schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:08:
[...]
nee niet precies, de stream van TV Pro is nu VBR. dus afhankelijk van dynamiek van het beeld is er een hogere of lager bitrate, overall zit die op 8,5 mbps nu.
Ik keek gisteren de gp met wat vertraging. super irritante bug dat je even 1 a 2 seconde even het beeld+geluid krijgt van live en daarna springt hij terug naar het begin.
toen zag ik per ongeluk dus al wat de huidige stand was. volgende keer even starten met ogen dicht en geluid uit.. OF viaplay moet dit gewoon fixen. er is geen reden om de live stream op te halen.
(LG GX55)
toen zag ik per ongeluk dus al wat de huidige stand was. volgende keer even starten met ogen dicht en geluid uit.. OF viaplay moet dit gewoon fixen. er is geen reden om de live stream op te halen.
(LG GX55)
Dit had mijn vriendin gisterochtend dus exact hetzelfde op een LG OLED 55C8 via de Web OS app op de TV. Zij hoorde Charles Leclerc nog net even live zeggen dat het een perfect race wasCrysania schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:35:
Ik keek gisteren de gp met wat vertraging. super irritante bug dat je even 1 a 2 seconde even het beeld+geluid krijgt van live en daarna springt hij terug naar het begin.

Ik heb het zelf gisteren tegen lunchtijd teruggekeken en geen problemen gehad. Op zaterdagochtend wel issues met het terugkijken van de kwalificatie. Wilde rond 10:15u de kwalificatie terugkijken, maar die stream gaf steeds een foutmelding. Toen eerst maar FP3 teruggekeken in de hoop dat het een tijdelijke hick-up was. Stream van FP3 werkte goed, maar leek wel alsof er vignettering op het beeld was toegepast.
Nadat ik FP3 had gekeken, kon ik de stream voor de kwalificatie wel starten maar liep deze na aantal seconden direct vast. Even op iPhone gecheckt, en daar werkte dezelfde stream wel. Omdat ik niet op m'n telefoon wilde kijken de iPad erbij gepakt - geeft de app daar aan dat ik al 2 streams actief heb (terwijl ik de app op de telefoon al had gekilled)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Dit topic geleze en ook nog een ander topic en helemaal van de depri
Wat moei ik nou en al twee livedingentjes gemist.
Ondanks alle ellendige dingetjes zoals strepies, vertragingkjes van 2 seconden enzo toch zaterdag besloten om een abbootje op dat Viaplay te nemen.
Eerste tegenvaller was dat het zomaar ineens werkte op de 5 jaar oude krakkemikkige LG olie televiesie. Zat een ab op dus hopla panklaar enne zondag om zes uur me nest uit om voor het eerst weer eens live f1 te kijken.
Zag ik zo waar gidovandetuin en een irritante kneus in een studio setting. FF zijn naam niet, omdat die al jaren een ban heeft in mijn hersenpan. Volgens mij de mislukte F1gozert, die ooit zijn helm van 50k+ het publiek in pleurde.
1 slechte start maakt nog een verloren...
Dus alert door alle bericht nog eens extra opgelet op vertraging, strepen, waas enz. maar helaas heb ik van dat alles niets gemerkt. Waarschijnlijk nog niet wakker, de ouderdom en dat de race alle aandacht.....
Wat betreft de 2 sec vertraging. Voordeel is dat Max iets langer in de race zat
Ieder nadeel heeft .....
Tegenwoordig wordt er op iedere slak zout gelegd maar zou ook zomaar kunnen dat een 'kinderhand' snel gevuld is.
Was ik vroeger helmaal in mijn nopjes met een baut rate van 110 of 300 b/s tegenwoordig tegenwoordig zorgt een glasvezeltje een voor mij ongekende luxe.
Tja en dan de prijs van heden. Betaalde je vroeger je groen en geel om online te zijn, dan is de huidige prijs voor dit alles een schijntje maar helaas blijven we zeuren. Willen voor een duppie eerste rang.
Prima dat er kritiek is en draagt bij aan het verbeteren maar de trend is tegenwoordig dat als er maar een strooitje op de weg ligt er een boomstam van wordt gemaakt.
Moraal van dit verhaaltje.
Zeur niet, geniet en leer eens te roeien met de riemen die er zijn.
Dat laatste heb ik in ieder geval gedaan met Viaplay en geef het een kans om volwassen te worden.
Ondanks alle ellendige dingetjes zoals strepies, vertragingkjes van 2 seconden enzo toch zaterdag besloten om een abbootje op dat Viaplay te nemen.
Eerste tegenvaller was dat het zomaar ineens werkte op de 5 jaar oude krakkemikkige LG olie televiesie. Zat een ab op dus hopla panklaar enne zondag om zes uur me nest uit om voor het eerst weer eens live f1 te kijken.
Zag ik zo waar gidovandetuin en een irritante kneus in een studio setting. FF zijn naam niet, omdat die al jaren een ban heeft in mijn hersenpan. Volgens mij de mislukte F1gozert, die ooit zijn helm van 50k+ het publiek in pleurde.
1 slechte start maakt nog een verloren...

Dus alert door alle bericht nog eens extra opgelet op vertraging, strepen, waas enz. maar helaas heb ik van dat alles niets gemerkt. Waarschijnlijk nog niet wakker, de ouderdom en dat de race alle aandacht.....
Wat betreft de 2 sec vertraging. Voordeel is dat Max iets langer in de race zat

Tegenwoordig wordt er op iedere slak zout gelegd maar zou ook zomaar kunnen dat een 'kinderhand' snel gevuld is.
Was ik vroeger helmaal in mijn nopjes met een baut rate van 110 of 300 b/s tegenwoordig tegenwoordig zorgt een glasvezeltje een voor mij ongekende luxe.
Tja en dan de prijs van heden. Betaalde je vroeger je groen en geel om online te zijn, dan is de huidige prijs voor dit alles een schijntje maar helaas blijven we zeuren. Willen voor een duppie eerste rang.
Prima dat er kritiek is en draagt bij aan het verbeteren maar de trend is tegenwoordig dat als er maar een strooitje op de weg ligt er een boomstam van wordt gemaakt.
Moraal van dit verhaaltje.
Zeur niet, geniet en leer eens te roeien met de riemen die er zijn.

Kap eens met deze dooddoeners
Viaplay levert een budget product tegen een premium prijs.
Daarbij blazen ze nogal hoog van de toren, en maken ze "niks" waar.
Iedere vorm van kritiek doen ze af met "probleem ligt aan thuisnetwerk van de klant".
Verder schermen ze met het feit dat ze een servicedesk hebben, die in de praktijk niet vindbaar/bereikbaar blijkt te zijn.
Tja om er dan nog maar een gezegde tegenaan te gooien: "wie kaatst kan de bal verwachten".
Iedere vorm van kritiek doen ze af met "probleem ligt aan thuisnetwerk van de klant".
Verder schermen ze met het feit dat ze een servicedesk hebben, die in de praktijk niet vindbaar/bereikbaar blijkt te zijn.
Tja om er dan nog maar een gezegde tegenaan te gooien: "wie kaatst kan de bal verwachten".
Wikipedia: Lijst van uitdrukkingen en gezegden met kleurenTja en dan de prijs van heden. Betaaltje vroeger je groen om online te zijn, dan is de huidige prijs voor dit alles een schijntje maar helaas blijven we zeuren. Willen voor een duppie eerste rang.
[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2022 22:31 ]
Nee werk niet bij Viaplay. Gepensioneerd en een karakter .. 'in tijd van nood schilt men aardappels met een bijl'

Je bericht aangevuld lees ik zojuist.
Advies; neem geen Viaplay. Wellicht is kijken bij de buren een optie
[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2022 22:31 ]
Herkenbaar van bv. de Ziggo helpdesk, uiteindelijk bleek hun groene kabel defect.Bushie schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:15:
Ik wacht het nog even af, premium betalen voor budget diensten (2 races p/m) trap ik niet in.
Hopelijk komen ze nog met per race afnemen tegen een gereduceerd tarief.
Maar dan verwacht ik ook premium 4k kwaliteit.
We kunnen dit beter het Viaplay formule 1 topic noemen….. Viaplay is meer dan alleen F1. En als je dat niet interesseert, kies dan gewoon voor F1tvpro.Winkiller schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:29:
[...]
Herkenbaar van bv. de Ziggo helpdesk, uiteindelijk bleek hun groene kabel defect.
Ik wacht het nog even af, premium betalen voor budget diensten (2 races p/m) trap ik niet in.
Hopelijk komen ze nog met per race afnemen tegen een gereduceerd tarief.
Maar dan verwacht ik ook premium 4k kwaliteit.
Optie om de achtergrond balk bij de ondertiteling weg te krijgen op een LG OLED C1 (benodigd iPad of iPhone).
Ga naar de AirPlay instellingen op de C1. Daar kan je de ondertiteling naar wens instellen. Speel vervolgens de serie m.b.v. AirPlay vanaf de iPad of iPhone. Dit laatste is sowieso aan te raden, want de app op iPhone of iPad werkt beter dan die van de C1. Zorg er wel voor dat de beeldkwaliteit op maximaal staat in de app van de iPhone/iPad.
Ga naar de AirPlay instellingen op de C1. Daar kan je de ondertiteling naar wens instellen. Speel vervolgens de serie m.b.v. AirPlay vanaf de iPad of iPhone. Dit laatste is sowieso aan te raden, want de app op iPhone of iPad werkt beter dan die van de C1. Zorg er wel voor dat de beeldkwaliteit op maximaal staat in de app van de iPhone/iPad.
Gok dat minimaal 90% het heeft omdat er F1 op is?meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:13:
[...]
We kunnen dit beter het Viaplay formule 1 topic noemen….. Viaplay is meer dan alleen F1. En als je dat niet interesseert, kies dan gewoon voor F1tvpro.
Of denk je dat Nederland graag 14 euro per maand betaalt voor die paar series en darts

Schijnbaar heeft nauwelijks iemand behoefte om over die 2-3 goeie series te praten.
En “kies dan gewoon voor F1TV pro” is ook niet helemaal relevant omdat er ook veel kijkers zijn die graag commentaar in het Nederlans willen. En dan is F1 TVo (nog) geen alternatief)meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:13:
[...]
We kunnen dit beter het Viaplay formule 1 topic noemen….. Viaplay is meer dan alleen F1. En als je dat niet interesseert, kies dan gewoon voor F1tvpro.
http://www.deyterra.com
Zeker niet, dan had ik wel voor f1pro gekozen!.matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:17:
[...]
Gok dat minimaal 90% het heeft omdat er F1 op is?
Dat is inderdaad dan de enige keuze.Joost50 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:27:
[...]
Zeker niet, dan had ik wel voor f1pro gekozen!.
Jeu, 10% gevondenJoost50 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:27:
[...]
Zeker niet, dan had ik wel voor f1pro gekozen!.
Nee, zonder gekheid: het is een discussie topic over viaplay. Op dit moment leeft F1 schijnbaar het meest onder de kijkers.
Ik heb ook nog weinig anders kunnen ontdekken waarover te posten valt. Paar series, darten en dat is het voor mij.
Inderdaad nog even geduld tot juni. In ieder geval betaalt menig tweaker tot dan niet de volle mep voor Viaplay. Dat maakt dus het eerdere (premium) vergelijk niet juist.rally schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:22:
[...]
En “kies dan gewoon voor F1TV pro” is ook niet helemaal relevant omdat er ook veel kijkers zijn die graag commentaar in het Nederlans willen. En dan is F1 TVo (nog) geen alternatief)
Helemaal goed hoor! Natuurlijk kunnen we het hebben over Formule1. Maar de eerdere door iemand gedane opmerking van premium betalen betalen voor 2 races per maand is gewoon onzin. En zie mijn opmerking hierboven: niemand betaalt op dit moment premium.matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:29:
[...]
Jeu, 10% gevonden![]()
Nee, zonder gekheid: het is een discussie topic over viaplay. Op dit moment leeft F1 schijnbaar het meest onder de kijkers.
Ik heb ook nog weinig anders kunnen ontdekken waarover te posten valt. Paar series, darten en dat is het voor mij.
Met 8,33 per maand wel m'n duurste dienst hoor
Komt Olav al naar F1TV?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Haha .. Ik volg f1 al jaren, maar heb viaplay ook genomen ook voor darts.matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:29:
[...]
Jeu, 10% gevonden![]()
Ben geen echte darts fan maar vind het af en toe leuk om te volgen.
Moet zeggen dat de lol er nu een beetje vanaf is.
Vind het fijn om af en toe te zappen tussen de potjes door en dat gaat gewoon niet lekker.
Eerst naar de app dan klikken en laden, nee niks aan zo!.
Ik kijk het nog een paar maanden aan en dan stap ik misschien over naar f1tv.
Dat gehuil om Olav en Jack mag van mij betreft wel eens stoppen. Ik vind het huidige commentaar ook niet fantastisch maar Olav komt niet bij Viaplay en ze gaan echt Olav niet bij F1TV uitnodigen.Morpheusk schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:46:
Komt Olav al naar F1TV?
Het draagt ook totaal niet bij aan de discussie over Viaplay in Nederland.
Sorry, dacht dat ik in het F1TV topic zat.Willempietje schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:58:
[...]
Dat gehuil om Olav en Jack mag van mij betreft wel eens stoppen. Ik vind het huidige commentaar ook niet fantastisch maar Olav komt niet bij Viaplay en ze gaan echt Olav niet bij F1TV uitnodigen.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Daarom missen ze nog steeds heel veel kijkers, het is gewoon te duur om er bij te nemen.meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:13:
[...]
Daarom zou een on demand optie per race weekend een premium toevoeging zijn.
Ik heb al Disney, Prime & Netflix, dat lijkt me wel genoeg voor films en series.
Fijn dat dit tweewekelijkse onderhoud tussen iedereen in dit topic weer terug is 😝rally schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:22:
[...]
En “kies dan gewoon voor F1TV pro” is ook niet helemaal relevant omdat er ook veel kijkers zijn die graag commentaar in het Nederlans willen. En dan is F1 TVo (nog) geen alternatief)
En straks waarschijnlijk ook niet voor een aantal. Afgezien van de kwaliteit wat nog steeds een issue is, zat het voetbal vroeger verdeeld over diverse netwerken, waardoor je ook al snel meerdere tientjes per maand kwijt was. Dat was pas een premium prijs. Voor F1 heb je in ieder geval vaak nog een keuze, dat is er voor bijvoorbeeld voetbal en darts niet eens meer.meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:33:
[...]
En zie mijn opmerking hierboven: niemand betaalt op dit moment premium.
5euro/maand voor de eerste 4 maanden is prijzig maar te overzien, dat ik na die periode meteen opzeg staat eigenlijk wel vast. (en aangezien Max dit jaar kansloos is zullen heel veel succesfans hetzelfde doen)
alles kan off-topic
5 euro p/m is prijzig?Ankona schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:46:
5euro/maand voor de eerste 4 maanden is prijzig maar te overzien, dat ik na die periode meteen opzeg staat eigenlijk wel vast. (en aangezien Max dit jaar kansloos is zullen heel veel succesfans hetzelfde doen)

Zal je net zien dat de laatste race van die 4 maanden ineens vlijmscherp en met een hogere bitrate isAnkona schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:46:
Nou vond ik het commentaar bij de laatste race op F1 ook niet de beste verslaggeving ooit maar schakelde na de race over op Viaplay en vond de napraat/analyse met GvdG en Albers eigenlijk wel erg prima.
Dusdanig ok dat ik de volgende race maar eens in z'n geheel via ViaPlay ga kijken als probeersel.
Diegene die in een andere ruimte voor het eerst op Viaplay een hele race gezien had vond het commentaar iig prettig en niet storend al was de beeldkwaliteit wel wat minder, ik ging zelf voor vlijmscherp beeld en het vertrouwde Engelstalige commentaar maar dat laatste vond ik afgelopen zondag juist weer wat tegenvallen.
Bundesliga, Franse beker en vanaf het nieuwe Premier League ook op Viaplay. Curiosity Stream en Starzplay is ook mooi meegenomen.matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:17:
[...]
Of denk je dat Nederland graag 14 euro per maand betaalt voor die paar series en darts![]()
Schijnbaar heeft nauwelijks iemand behoefte om over die 2-3 goeie series te praten.
Toen de F1 nog bij Ziggo zat moest ik meer betalen om het te zien. In de begin tijd van F1TV was die dienst erg beroerd, slechter als Viaplay nu. Ik kocht dus maar iedere keer bij Ziggo een F1 aflevering en dat was duurder dan 8,33 per maand.
Dat kan, maar als het nu de duurste dienst is, dan is dat iig een premium prijsJef61 schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:03:
[...]
Toen de F1 nog bij Ziggo zat moest ik meer betalen om het te zien. In de begin tijd van F1TV was die dienst erg beroerd, slechter als Viaplay nu. Ik kocht dus maar iedere keer bij Ziggo een F1 aflevering en dat was duurder dan 8,33 per maand.
Of anders straks, als je de echte prijzen gaat vergelijken.
Het ligt er vooral aan wat je kijkt. Met voetbal en darts is het al snel prima.
Als je vooral F1 kijkt en ex-Ziggo kijker bent dan is alles al snel te duur.
Hoop zelf vooral dat ze die app verbeteren, want die menustructuur is echt bizar slecht.
Skippen met 30 sec per keer zou handig zijn (en meer als je vaker drukt). Programma's opknippen in plaats van een 5 uurs F1 uitzending. En teksten onder die icoontjes van bv. een raceauto op het startmenu: wat krijg ik te zien als ik daarop klik

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 11-04-2022 23:09 ]
De combinatie van Films, Series en eventueel reguliere programma's op een kanaal van de aanbieder via streaming aanbieden is nu wel wat het gaat worden. Discovery+ was er al, Viaplay is die weg in gegaan en uiteindelijk gaat discovery+ ook inhuizen bij HBO Max. Linksom of rechtsom moet dit je over de streep trekken om een abonnement te nemen. F1Pro is daarin min of meer een uitzondering. Al ben ik van PDC Darts niet helemaal zeker of je via de PDC ook een abonnement kunt nemen.matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:05:
[...]
Het ligt er vooral aan wat je kijkt. Met voetbal en darts is het al snel prima.
Als je vooral F1 kijkt en ex-Ziggo kijker bent dan is alles al snel te duur.
Blijkbaar valt niemand over de F1Pro premiumprijs van 7.99 p/m voor die paar races per maand.
Maar dan zal ook vast wel de kwaliteit van Viaplay en geen behoefte aan extra content meespelen
[ Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 12-04-2022 08:02 ]
Heel die versnippering van aanbod en abonnementen is op de lange termijn toch niet houdbaar?
Ik vrees dat uiteindelijk Iedereen ontevreden is.
Omdat vrijwel niemand die per maand afsluit en gewoon een jaar betaalt à 64,99 of als je dat net voor de start van het seizoen met de 20% kortingsactie doet voor 51,99. Als je het vervolgens ook nog kunt delen met iemand betaal je helemaal niet veel. (officieel niet ondersteund, werkt wel helemaal prima)ed1703 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:53:
[...]
Blijkbaar valt niemand over de F1Pro premiumprijs van 7.99 p/m voor die paar races per maand.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Tot aan dit seizoen was zijn commentaar daar gewoon te horen hoor. En als je races van de afgelopen seizoenen terugkijkt krijg je gewoon commentaar van hem te horen.Willempietje schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:58:
[...]
Dat gehuil om Olav en Jack mag van mij betreft wel eens stoppen. Ik vind het huidige commentaar ook niet fantastisch maar Olav komt niet bij Viaplay en ze gaan echt Olav niet bij F1TV uitnodigen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja, maar dat was niet op persoonlijke titel, dat is ingekocht via Ziggo/Liberty Media. Ik verwacht dan ook dat we vanaf juni gewoon het commentaar van Viaplay erbij gaan krijgen, dan blijf ik toch maar het commentaar van Sky gebruiken.Lekker Ventje schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:04:
[...]
Tot aan dit seizoen was zijn commentaar daar gewoon te horen hoor. En als je races van de afgelopen seizoenen terugkijkt krijg je gewoon commentaar van hem te horen.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Jazeker ook voor darts inderdaad heb ik Viaplay genomen naas F1matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:17:
[...]
Of denk je dat Nederland graag 14 euro per maand betaalt voor die paar series en darts![]()
Just FYI
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Inderdaad, bij Ziggo betaalde ik volgens mij ook meer dan 15 euro bovenop mijn normale tv-abonnement bij KPN. En het enige wat ik daar keek was F1.Jef61 schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:03:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door NiaX op 12-04-2022 10:41 ]
14 euro?matthijst schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:17:
[...]
Ik betaal omgerekend €8,25/maand.
Ook hier voor F1, darts, Bundes Liga voetbal (nog weinig van gezien) en na de zomer de Premier League voetbal.
Daartegenover is Ziggo Sport (15 euro/m) opgezegd, Videoland (ivm darts) gaat er straks ook aan als we enkele series hebben afgekeken, terugkijken werkt via NLZiet veel beter.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zojuist een email ontvangen van Viaplay met een korte enquete waarin ze vragen wat er verbeterd kan worden en wat je graag in de toekomst zou willen zien. Minuutje nodig om hem in te vullen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De echte prijs, na het eerste jaar
Maar goed, dan nog geldt: het ligt eraan wat je erop kijkt.
Ik vind 14 euro behoorlijk duur voor F1 en wat series.
Vergeleken met wat ik op de andere, goedkopere, services kijk (vb Disney, Netflix, Prime, Discovery+).
Daar kijk ik meer naar.
[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 12-04-2022 11:08 ]
Klopt, het is een kwestie van tijd dat er platforms weg gaan vallen of gaan fuseren. Je ziet het met Discovery+ en HBO Max (had uberhaupt iemand in Nederland Discovery+?).MikeyMan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:36:
Heel die versnippering van aanbod en abonnementen is op de lange termijn toch niet houdbaar?
De "Grote" jongens zoals Netflix krijgen het ook steeds zwaarder. Nu alles versnippert kan je het niet meer enkel hebben van je dikke bibliotheek aan content, maar moet de beeldkwaliteit en overall experience goed zijn.
Wat mij betreft voldoet Viaplay hier niet aan, kwalitatief zijn de streams gewoon van belabberde kwaliteit. Het zit ze ook niet mee dat een groot deel van de oude ziggo sport kijkers "gewend" waren aan de F1 races in 4K. Dan is een samengeknepen 720 (oke, nu dan 1080) streampje het klagen waard.
Niet alleen Viaplay is kwalitatief ondermaats, kijk naar videoland, beeld en geluid is matig en de interface zal ik geen woorden vuil aan maken (voor-/achteruit spoelen bijvoorbeeld).
Om positief te eindigen; Ik merk wel wat er qua commentaar en verslaggeving een stijgende lijn zit bij Viaplay. De eerste race merkte je dat iedereen nog in de flow moest komen
In jouw geval zal je ook goedkoper uit zijn, maar niet iedereen heeft dat geluk (spaans voetbal willen blijven kijken bijvoorbeeld).Quad schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:42:
[...]
14 euro?
Ik betaal omgerekend €8,25/maand.
Ook hier voor F1, darts, Bundes Liga voetbal (nog weinig van gezien) en na de zomer de Premier League voetbal.
Daartegenover is Ziggo Sport (15 euro/m) opgezegd, Videoland (ivm darts) gaat er straks ook aan als we enkele series hebben afgekeken, terugkijken werkt via NLZiet veel beter.
Versnippering is waardeloos en pakt voor F1 dan nog redelijk voordelig uit (of zou kunnen zijn). Volg je verschillende voetbalcompetities + F1, dan is het eigenlijk een drama vanaf augustus.
Bedoel je de mail met "Hoe is je eerste ervaring op Viaplay?" als onderwerp. ?Wom schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:44:
Zojuist een email ontvangen van Viaplay met een korte enquete waarin ze vragen wat er verbeterd kan worden en wat je graag in de toekomst zou willen zien. Minuutje nodig om hem in te vullen.
Die heb ik een maand geleden al ontvangen. En ik wil best helpen aan een beter product. Een 2de enquete zou daarbij kunnen helpen en is ook in mijn belang, want ik heb voor een jaar betaald. Als ik over een jaar eigenlijk alleen maar formule 1 heb gekeken zal ik waarschijnlijk wel overstappen.
Wat ik mis bij viaplay is muziek, bijvoorbeeld live concerten (heeft amazon prime wel)
Ik ben benieuwd wanneer ze doorhebben dat ze geen geluid hebben en het beeld van de verkeerde camera aan het streamen zijn. Het loopt nu al 10 minuten verkeerd en ik vraag me af of ze het door hebben.
/update 1/
Door de stream te herstarten kreeg ik wel de goede stream. Prutsers....
/update 2/
Zowel op mijn Samsung (Tizen) Chromecast Ultra & NVidia Shield Pro is het een drama qua buffering. En dat allemaal bedraad aangesloten op een 1gbps lijn. Wat een drama service.
Binnenkort wellicht toch maar eens opzeggen en dan F1TV nemen. Darten was een leuke extra, maar niet op deze manier. Wat een drama...
/update 1/
Door de stream te herstarten kreeg ik wel de goede stream. Prutsers....
/update 2/
Zowel op mijn Samsung (Tizen) Chromecast Ultra & NVidia Shield Pro is het een drama qua buffering. En dat allemaal bedraad aangesloten op een 1gbps lijn. Wat een drama service.
Binnenkort wellicht toch maar eens opzeggen en dan F1TV nemen. Darten was een leuke extra, maar niet op deze manier. Wat een drama...
[ Voor 50% gewijzigd door TFHfony op 14-04-2022 21:08 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Weet niet of er iemand hier ook darten volgt/kijkt maar het loopt niet bepaald soepel op het moment...
Dat is een understatment dat het niet soepel loopt. En niet alleen via de tv app, ook via laptop en via mobiel loopt het voor geen meterPimmuz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:05:
Weet niet of er iemand hier ook darten volgt/kijkt maar het loopt niet bepaald soepel op het moment...
Nee, het is inderdaad dramatisch bij het darts vanavond. Echt een geweldige verbetering dat live sport streamen... Met een kans van een op twee dat het niet lekker loopt.Pimmuz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:05:
Het probleem lijkt nu overigens in alle Viaplay-landen te spelen: https://www.twitter.com/s...ay&src=typed_query&f=live
Het wordt zo onderhand eens tijd dat die club zijn klanten een maand gratis laat kijken als geste. Het product is op dit moment duidelijk onaf. Wat een belachelijke bende.
Ik dacht heel even dat het aan mijn verbinding lagr_buren schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:09:
[...]
Dat is een understatment dat het niet soepel loopt. En niet alleen via de tv app, ook via laptop en via mobiel loopt het voor geen meterEn zodadelijk komt MvG
apart ik zie hem nu niet die overlay bij o.a. YouTube en ook f1 tv pro. wel bij amazon, NPO etcRivanov schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 06:56:
[...]Je hebt dan de Developer Mode en je kunt dan de overlay activeren.
- Navigate to Settings>Remotes and Devices>Remote App and Devices on your ATV4.
- Go to your mac and use Xcode's Window menu >Devices and Simulators..you should see your ATV4 in the Discovered list on the left.
- Click on the Apple TV Icon in Devices panel... it will ask you for a Pairing Code that is displayed on the ATV4.
- Enter the code and Xcode should begin pairing with the ATV4.
Nee wees niet bang, jij en ik zijn niet de enige zo te lezenoutlandos schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:20:
[...]
Ik dacht heel even dat het aan mijn verbinding lag
Volgens Viaplay weloutlandos schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:20:
[...]
Ik dacht heel even dat het aan mijn verbinding lag
Scherp / Onscherp. Beetje stoplicht qua kwaliteit. Het is een behoorlijke aanfluiting vanavond.r_buren schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:22:
[...]
Nee wees niet bang, jij en ik zijn niet de enige zo te lezen
Ik ben er mee gestopt iig. Kijk nu Tweakers Tech Hub op Youtubeed1703 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:30:
[...]
Scherp / Onscherp. Beetje stoplicht qua kwaliteit. Het is een behoorlijke aanfluiting vanavond.
Bij mij stopt de stream er telkens even mee, om ~10 seconden later verder te gaan.ed1703 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:30:
[...]
Scherp / Onscherp. Beetje stoplicht qua kwaliteit. Het is een behoorlijke aanfluiting vanavond.
Net in de partij van van Gerwen van 3-2 naar een korte pauze naar 5-4, je mist de hele partij, aanfluiting hoor.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het Belgische VTM is eventueel ook een optie voor het darts, als je de app kunt sideloaden. Je hebt geen VPN nodig. Android TV werkt, casten naar Chromecast kan ook. Je kunt inloggen met elk willekeurig DPG-account (bijvoorbeeld van het Algemeen Dagblad). Of even snel een nieuwe aanmaken.
Ligt aan de codec die ze gebruiken.DaveFlash schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:21:
[...]
apart ik zie hem nu niet die overlay bij o.a. YouTube en ook f1 tv pro. wel bij amazon, NPO etc
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is het in andere landen ook zo'n drama met Viaplay? Het lijkt nu net alsof dit een geheel nieuw bedrijf is in de streaming wereld.
In Polen balen ze nu vooral omdat het voetbal niet goed te zien is: https://www.twitter.com/s...ay&src=typed_query&f=live
Grappig om te zien dat ze daar, als eveneens vrij nieuw Viaplay-land, ongeveer dezelfde ervaringen hebben als velen in dit topic. Het is dus helaas overal hetzelfde liedje.
Grappig om te zien dat ze daar, als eveneens vrij nieuw Viaplay-land, ongeveer dezelfde ervaringen hebben als velen in dit topic. Het is dus helaas overal hetzelfde liedje.
Ik krijg ook een melding op de chromecast dat er problemen zijn. En dat ze er op de hoogte van zijn.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2