Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoe werkt dat siteloaden? Heb de shield.TexMex schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:35:
Het Belgische VTM is eventueel ook een optie voor het darts, als je de app kunt sideloaden. Je hebt geen VPN nodig. Android TV werkt, casten naar Chromecast kan ook. Je kunt inloggen met elk willekeurig DPG-account (bijvoorbeeld van het Algemeen Dagblad). Of even snel een nieuwe aanmaken.
Af en toe van scherpte wisselen, haperen en vastlopen.
Voor het eerst dat ik dit op deze manier meemaak.
Nadat Van Gerwen werd uitgeschakeld werd het opeens beter.
Capaciteitsprobleem? of toeval .... wie zal het zeggen.

Ik kreeg vanmorgen weer een update van de viaplay App op mijn telefoon. Misschien is weer een bug opgelost!Joost50 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:16:
Gisteren was de beeldkwaliteit bij darts niet best!.
Capaciteitsprobleem? of toeval .... wie zal het zeggen.![]()
Eerst de app Downloader installeren op je Shield. In die app navigeer je met de browser naar https://we.tl/t-eF3s27G5JJ. Dan kun je VTM GO downloaden en installeren. Sta in de instellingen van je Shield wel even het installeren uit externe bronnen toe.
In het paasweekend even doen. Dank je wel.TexMex schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:17:
[...]
Eerst de app Downloader installeren op je Shield. In die app navigeer je met de browser naar https://we.tl/t-eF3s27G5JJ. Dan kun je VTM GO downloaden en installeren. Sta in de instellingen van je Shield wel even het installeren uit externe bronnen toe.
Tamelijk offtopic, maar VTM GO kan ik direct vanuit de Play Store op een Shield (en vele andere Android TV apparaten) installeren? "Deze app is beschikbaar voor al je apparaten"TexMex schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:17:
[...]
Edit: @TexMex, je hebt gelijk, hij is niet meer beschikbaar via de NL store (al zegt deze via mijn desktop dat dit wel nog het geval is). Dat is aangepast blijkbaar, ik kon deze voorheen wel installeren en heb me destijds ook geregistreerd. Dus idd, nu niet meer beschikbaar via de NL Play Store (nog wel installeerbaar vanuit mijn Play Store app historie). Sideloaden dan maar.
[ontopic] vanaf hier
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 15-04-2022 19:14 . Reden: klopt niet meer... ]
Testing, one, two ...
Off-topic:hardware-lover schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:25:
[...]
Tamelijk offtopic, maar VTM GO kan ik direct vanuit de Play Store op een Shield (en vele andere Android TV apparaten) installeren? "Deze app is beschikbaar voor al je apparaten"
Zou goed kunnen. Ik ben het overzicht een beetje kwijt met de Google-accounts van verschillende landen die ik gebruik. In de Nederlandse Play Store voor mobiel kwam ik hem volgens mij niet tegen.
Ik deel die ervaring niet, als ik op 1 device de (tweede) stream stop, dan kan ik de 2e stream gelijk gebruiken op een ander device, je moet niet de browser of device gelijk uitzetten, maar eerst de stream stoppen..Fiekert schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:53:
Heb nu hier Dortmund - Wolfsburg op staan, via de ATV 4k op het HDR profiel is het wel beter te kijken dan helemaal aan het begin. punt van ergernis blijft wel de 2 apparaten policy die 15-20 minuten actief blijft ndadat je een ander apparaat/stream uitschakelt. als je meerdere wedstrijden tegelijk wil volgen is dat echt een gemiste kans. Desondanks moet die kwaliteit toch op een moment naar boven, helemaal als ze ook de premier league hier gaan doen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0fhSpuYikV6oXvvLT96ODGE.jpg?f=user_large)
- https://www.digitalfernse...-die-maske-fallen-587584/
- https://www.areadvd.de/ne...-februar-deutlich-teurer/
- https://www.sportbuzzer.d...desliga-champions-league/ ²
- https://www.t-online.de/s...-war-doch-abzusehen-.html
/f/image/wHv50rsZvHfj7pjm3k89Xxny.png?f=fotoalbum_large)
²
Allein für die Sportrechte zahlt DAZN über 600 Millionen Euro
Es stellt sich die Frage: Wie viel Geld geben die Konzerne für den Erwerb der Sportrechte aus? Allein der Wert der Bundesliga-Rechte ist in den vergangenen vierjährigen Rechtezyklen deutlich gestiegen. Im Jahr 2013 waren es jährlich im Schnitt noch 412 Millionen Euro, im Jahr 2019 mit 1,16 Milliarden Euro beinahe das Dreifache. Selbst bei der Ausschreibung im Sommer 2020, während der für alle Beteiligten schwierigen Corona-Krise, musste die Deutsche Fußball Liga (DFL) nur einen marginalen Rückgang der Erlöse durch den Rechteverkauf verkraften.
Von den nun durchschnittlich 1,1 Milliarden Euro, die alle Medienunternehmen jährlich an die Liga und damit die 36 Profiklubs zahlen, überweist Sky etwa 600 Millionen Euro für 200 Live-Partien, rund 300 Millionen Euro zahlt DAZN für 106 Live-Spiele. Die Kosten der Champions League für DAZN dürften bei 250 bis 300 Millionen Euro pro Jahr liegen. Hinzu kommen zwischen 50 und 100 Millionen Euro für die vielen weiteren Sportrechte – macht jährlich insgesamt mehr als 600 Millionen Euro. Noch nicht eingerechnet sind dabei die Kosten für Produktion, Personal und Marketing.
[ Voor 105% gewijzigd door apis29 op 17-04-2022 23:59 ]
Dat Viaplay net zo goed een streaming piraat is die veel teveel voor de rechten heeft betaald en het links of rechtsom terug moet verdienenLA-384 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:32:
@apis29 Wat heeft dat met viaplay te maken? Bovendien is het oud nieuws (begin januari).
Verhoudingsgewijs heeft Viaplay naar Duitse maatstaven dus iets van €140 miljoen per jaar betaald voor Formule 1
"Irgendwie müssen die Rechtehalter diese horrenden Ausgaben refinanzieren. Gerade DAZN hatte beim Markteintritt 2016 angepriesen, werbefrei zu sein, dies dann aber doch aufgeweicht. Interessant ist an dieser Stelle eine Aussage des DAZN-Gründungschefs James Rushton im Interview mit dem Standard aus dem Juli 2017. Da sagte er über den Abo-Preis von damals 9,99 Euro pro Monat: "Wir halten das für einen fairen Preis, und wir locken die Leute damit auch nicht nur auf unsere Plattform und verlangen in zwei Jahren dann 35 Euro." Rushton sprach stattdessen von "gelegentlicher Inflationsanpassung". Schon zu dem Zeitpunkt war aber klar: Der Medienkonzern, der als Tochter der Perform Group zum Imperium des in der Sowjetunion geborenen britisch-amerikanischen Multimilliardärs Leonard Blavatnik gehört, wird aggressiv Top-Rechte kaufen. Das ist eingetreten."

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 19-04-2022 11:49 ]
Ik verwacht nog best wel een daling in het aantal klanten in juni en eind van het jaar, dus het kan idd goed zijn dat de tarieven nog gaan stijgen, waarna weer meer klanten weg zullen gaan.apis29 schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:18:
Dat Viaplay net zo goed een streaming piraat is die veel teveel voor de rechten heeft betaald en het links of rechtsom terug moet verdienen. Blijkbaar heeft DAZN niet genoeg klanten weten te binden tegen het goedkope tarief dus moeten ze nu 'noodgedwongen' het tarief verdubbelen ... (wat al dichter in de buurt komt van Viaplay tarieven in Scandinavië).
Ergens zou het mooi zijn als de Nederlanders een statement maken en massaal hun abonnement beëindigen. Dat is dan zowel een signaal naar de streamingdiensten als naar de sportorganisaties, dat het kijken van sport betaalbaar moet blijven.
Ik vind het van de zotte hoeveel geld er gemoeid is met topsport en het wordt alleen maar erger. Waarom zou een topsporter zoveel moeten verdienen dat die na 1 jaar al financieel onafhankelijk is?! Dat er maar eens maximum grenzen gesteld worden aan alles wat met sport te maken heeft. Dan is er ook niet meer zoveel geld nodig en kunnen de uitzendrechten en abonnementskosten ook omlaag.
Dus even in extremis gesteld wil je naar een min of meer communistisch regime? Sport kijken valt nou niet echt onder een eerste levensbehoefte waarvan de prijs gereguleerd moet worden. Laten we dat eerst eens bij de sociale huur proberen. Daar lijkt het mij iets zinvoller.LA-384 schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:25:
[...]
Ik verwacht nog best wel een daling in het aantal klanten in juni en eind van het jaar, dus het kan idd goed zijn dat de tarieven nog gaan stijgen, waarna weer meer klanten weg zullen gaan.
Ergens zou het mooi zijn als de Nederlanders een statement maken en massaal hun abonnement beëindigen. Dat is dan zowel een signaal naar de streamingdiensten als naar de sportorganisaties, dat het kijken van sport betaalbaar moet blijven.
Ik vind het van de zotte hoeveel geld er gemoeid is met topsport en het wordt alleen maar erger. Waarom zou een topsporter zoveel moeten verdienen dat die na 1 jaar al financieel onafhankelijk is?! Dat er maar eens maximum grenzen gesteld worden aan alles wat met sport te maken heeft. Dan is er ook niet meer zoveel geld nodig en kunnen de uitzendrechten en abonnementskosten ook omlaag.
Daarnaast: Zolang er blijkbaar zo veel mensen geheel vrijwillig dit soort bedragen willen betalen om sport te zien, is de prijs blijkbaar gerechtvaardigd. Iedereen zal normaal gesproken proberen "zo veel mogelijk" te verdienen. Rechthebbende, sporters, jouw baas... maar ook jij als je iets op marktplaats verkoopt.
Nee... laten we eerst even wat andere zaken reguleren die wat belangrijker zijn dan zoiets als topsport.
First world problems ten top.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nou voor mij geldt dat niet om zo veel mogelijk te verdienen op marktplaats naar jouw voorbeeld: ik kijk naar de staat van het voorwerp en wat je betaald hebt. Ik hoef er niet op te verdienen, ook al is dat mogelijk in sommige gevallen.TFHfony schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:11:
[...]
edereen zal normaal gesproken proberen "zo veel mogelijk" te verdienen. Rechthebbende, sporters, jouw baas... maar ook jij als je iets op marktplaats verkoopt.
First world problems ten top.
DM me maar, als je die Rembrandt die je voor een ton van een oude tante overnam op MP wil zetten...rachez schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:45:
[...]
Nou voor mij geldt dat niet om zo veel mogelijk te verdienen op marktplaats naar jouw voorbeeld: ik kijk naar de staat van het voorwerp en wat je betaald hebt. Ik hoef er niet op te verdienen, ook al is dat mogelijk in sommige gevallen.
Je bent vast een heel aardig mens, maar ik denk toch dat @TFHfony gelijk heeft. Zolang er vraag blijft, zal er aanbod zijn en het enige wat ons als consumenten beschermt tegen woekerprijzen is concurentie.
Stel dat bij een prijsverdubbeling de helft van de klanten wegloopt, dan blijft de omzet van de aanbieder gelijk, terwijl er waarschijnlijk minder kosten zijn.
Maar vind je dat mensen ook massaal Ziggo hadden moeten opzeggen? Of is dat anders omdat kanaal 14 'gratis' was voor Ziggo kijkers? Ik ben het met je eens dat er bizarre bedrage omgaan in topsport, of het nu voetbal is of F1. Maar blijkbaar is dat het economisch waard. Geen club betaald een voetballer 50 miljoen als ze dat niet terugverdienen, geen team betaald een coureur zo'n bedrag als ze dat niet terugverdienen. En definieer betaalbaar. Ik zie veel mensen klagen dat het zo duur is, en dan hoesten ze het rijtje op met streaming abonnementen op die ze hebben... tjah, keuzes. Heel vervelend als je zowel Disney, Amazon, Netflix, en AppleTV "moet" hebben omdat je anders niet al je series kunt kijken maar je kunt het ook niet doen...LA-384 schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:25:
[...]
Ik verwacht nog best wel een daling in het aantal klanten in juni en eind van het jaar, dus het kan idd goed zijn dat de tarieven nog gaan stijgen, waarna weer meer klanten weg zullen gaan.
Exact expert nodig?
Tja de reden dat ik het doe is karma.. Basic economy snap ik ook wel en dat is ook niet het punt. Maar je standpunt is clear.Toff schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:39:
[...]
DM me maar, als je die Rembrandt die je voor een ton van een oude tante overnam op MP wil zetten...
Je bent vast een heel aardig mens, maar ik denk toch dat @TFHfony gelijk heeft. Zolang er vraag blijft, zal er aanbod zijn en het enige wat ons als consumenten beschermt tegen woekerprijzen is concurentie.
Stel dat bij een prijsverdubbeling de helft van de klanten wegloopt, dan blijft de omzet van de aanbieder gelijk, terwijl er waarschijnlijk minder kosten zijn.
Maar is Ziggo goedkoper geworden nu ze geen F1 meer hebben? Ziggo is ook duur, maar voor veel mensen is het gewoon de makkelijke default keuze waarmee tv en internet geregeld is. Dat daar ook nog F1 bij zat was mooi meegenomen.Crazy D schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:29:
[...]
Maar vind je dat mensen ook massaal Ziggo hadden moeten opzeggen? Of is dat anders omdat kanaal 14 'gratis' was voor Ziggo kijkers? Ik ben het met je eens dat er bizarre bedrage omgaan in topsport, of het nu voetbal is of F1. Maar blijkbaar is dat het economisch waard. Geen club betaald een voetballer 50 miljoen als ze dat niet terugverdienen, geen team betaald een coureur zo'n bedrag als ze dat niet terugverdienen. En definieer betaalbaar. Ik zie veel mensen klagen dat het zo duur is, en dan hoesten ze het rijtje op met streaming abonnementen op die ze hebben... tjah, keuzes. Heel vervelend als je zowel Disney, Amazon, Netflix, en AppleTV "moet" hebben omdat je anders niet al je series kunt kijken maar je kunt het ook niet doen...
Persoonlijk vind ik Viaplay ook duur. Te duur. Ik kan het makkelijk betalen maar probeer wel waarde aan mijn geld toe te kennen. Als de 4 maanden voorbij zijn zeg ik het waarschijnlijk op. (Vind het eigenlijk ook wel lekker om het weekend geen tv verplichting te hebben, achteraf geeft een dag naar buiten toch veel meer voldoening dan om weer een zondag te spenderen aan het uit zien vallen van Max)
alles kan off-topic
Nee.Ankona schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:40:
[...]
Maar is Ziggo goedkoper geworden nu ze geen F1 meer hebben?
Ik vraag me ook af of Ziggo nu zoveel extra winst gaat maken of dat de kosten die ze voor F1 hadden gedekt werden door niet-Ziggo klanten die Ziggo-F1 erbij namen (KPN en zo).
Signatures zijn voor boomers.
Prijzen van Ziggo zijn het zelfde gebleven, ze hebben ESPN 1 nu vrij gegeven. Geen idee of dat de bedoeling was als F1 bleef bij Ziggo.Ankona schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:40:
[...]
Maar is Ziggo goedkoper geworden nu ze geen F1 meer hebben? Ziggo is ook duur, maar voor veel mensen is het gewoon de makkelijke default keuze waarmee tv en internet geregeld is. Dat daar ook nog F1 bij zat was mooi meegenomen.
Persoonlijk vind ik Viaplay ook duur. Te duur. Ik kan het makkelijk betalen maar probeer wel waarde aan mijn geld toe te kennen. Als de 4 maanden voorbij zijn zeg ik het waarschijnlijk op. (Vind het eigenlijk ook wel lekker om het weekend geen tv verplichting te hebben, achteraf geeft een dag naar buiten toch veel meer voldoening dan om weer een zondag te spenderen aan het uit zien vallen van Max)
Ben het wel mee eens dat Ziggo duur is, maar veel keus is er niet als er in de buurt geen glasvezel is, alleen koper/adsl (van KPN, T-mobile etc.) of coax van Ziggo. Laatst genoemd is dan veel beter qua stabiliteit en snelheid.
Ik heb zelfs een jaar gratis ESPN Complete gekregen.NeverSettle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:02:
[...]
Prijzen van Ziggo zijn het zelfde gebleven, ze hebben ESPN 1 nu vrij gegeven. Geen idee of dat de bedoeling was als F1 bleef bij Ziggo.
Ben het wel mee eens dat Ziggo duur is, maar veel keus is er niet als er in de buurt geen glasvezel is, alleen koper/adsl (van KPN, T-mobile etc.) of coax van Ziggo. Laatst genoemd is dan veel beter qua stabiliteit en snelheid.
Xbox Live: Miesjh NL
Ik ook. En een jaar gratis Film 1.Miesjh schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:48:
[...]
Ik heb zelfs een jaar gratis ESPN Complete gekregen.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Espn 1 moest toch al, hun contract liep af en espn sluit alleen nog nieuwe contracten af op basis van iedere klant betaald mee.NeverSettle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:02:
[...]
Prijzen van Ziggo zijn het zelfde gebleven, ze hebben ESPN 1 nu vrij gegeven. Geen idee of dat de bedoeling was als F1 bleef bij Ziggo.
Als Ziggo de F1 had willen houden was het (veel) duurder geworden. Daar ligt het pijnpunt voor Ziggo.Maasluip schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:07:
[...]
Nee.
Ik vraag me ook af of Ziggo nu zoveel extra winst gaat maken of dat de kosten die ze voor F1 hadden gedekt werden door niet-Ziggo klanten die Ziggo-F1 erbij namen (KPN en zo).
Bevestigd maar weer hoe duur F1 is vergeleken met alle andere motorsporten waar Ziggo de rechten van heeft (MotoGP, Indycar, NASCAR...).Marcel Br schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:34:
[...]
Als Ziggo de F1 had willen houden was het (veel) duurder geworden. Daar ligt het pijnpunt voor Ziggo.
Ontopic:
Ben benieuwd naar de Imola uitzending bij Viaplay. Films en series streamen werkt gewoon prima, kwaliteit ook wel oke.
De aanleiding was een hypothetische prijsstijging van viaplay nadat er massaal klanten getrokken waren door het alleenrecht in uitzenden van veel populaire sporten, waar in beginsel teveel geld voor neergelegd is. Daar ben ik geen voorstander van en hoop in dat opzicht dat ze de deksel op hun neus krijgen.Crazy D schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:29:
Maar vind je dat mensen ook massaal Ziggo hadden moeten opzeggen? Of is dat anders omdat kanaal 14 'gratis' was voor Ziggo kijkers?
Dat is een andere situatie dan die van Ziggo, waar de kosten gewoon over iedereen verdeeld werden en het als "gratis" gebracht werd (in geval van F1). Hoewel er jaarlijks een euro bij kwam, is dat wat anders dan een verdubbeling.
Zelf ben ik wel overgestapt naar KPN. Ik kijk hoofdzakelijk F1 op tv, de rest kan ik eigenlijk wel zonder. Als nieuwe klant betaal ik minder voor meer. Volgend jaar zien we wel weer. Viaplay is vooralsnog niet je van het, en als f1tv Nederlands commentaar heeft, is dat een goede reden om viaplay gedag te zeggen.
Dat is een beetje een kip en ei verhaal vind ik. Uitzendrechten/merchandise/kaarten/etc worden duurder, dus is er meer geld om te besteden aan talent, dus zijn er meer kosten, dus worden uitzendrechten/merchandise/kaarten/etc duurder.Ik ben het met je eens dat er bizarre bedrage omgaan in topsport, of het nu voetbal is of F1. Maar blijkbaar is dat het economisch waard. Geen club betaald een voetballer 50 miljoen als ze dat niet terugverdienen, geen team betaald een coureur zo'n bedrag als ze dat niet terugverdienen.
Het gaat er naar mijn idee niet om of het het economisch waard is, het gaat er mij om dat het waanzinnige/belachelijke bedragen zijn. Waarom zou iemand die 24 uur per week achter een balletje aan rent, of 5 uur per week rondjes rijd in een snelle auto, na een jaar al multimiljonair moeten zijn? Laat ze maar gewoon net als 99% van de wereld, de kost verdienen met hard werken tot hun 60e. En als dat betekent dat er teveel geld op de plank blijft liggen bij clubs/teams, dan leg je die inkomsten ook maar aan banden.
[/quote]
En definieer betaalbaar. Ik zie veel mensen klagen dat het zo duur is, en dan hoesten ze het rijtje op met streaming abonnementen op die ze hebben... tjah, keuzes. Heel vervelend als je zowel Disney, Amazon, Netflix, en AppleTV "moet" hebben omdat je anders niet al je series kunt kijken maar je kunt het ook niet doen...
[/quote]
Wij hebben in Nederland op het eerste gezicht niet zoveel te klagen qua inkomsten, maar bedenk je ook dat dat tegen een prijs komt. De meeste huishoudens zijn noodgedwongen tweeverdieners en dan nog zijn er veel huishoudens die tegen de armoedegrens aan zitten. Een deel daarvan omdat ze niet met geld om kunnen gaan, maar er is ook een deel wat schone schijn blijft spelen voor/door hun omgeving.
Maar nu gaat het misschien wel wat teveel offtopic, dus dit is mijn laatste reactie hierover.
Vanavond is bij mij de darts uitzending perfect. Vorige week was het een ramp zoals je hierboven al zei, maar vandaag NUL problemen. En ik zie hier in het topic vanavond nu ook niemand klagen dus zal het denk ik bij anderen ook goed zijn.Joost50 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:16:
Gisteren was de beeldkwaliteit bij darts niet best!.
Capaciteitsprobleem? of toeval .... wie zal het zeggen.![]()
Klopt. Alles loopt prima. Op het begin was hier en daar het geluid wat zacht, maar dat lijkt inmiddels opgelost. Afgezien de wat gebrekkige bitrate werkt het hier verder prima tot nog toe.r_buren schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:40:
[...]
Vanavond is bij mij de darts uitzending perfect. Vorige week was het een ramp zoals je hierboven al zei, maar vandaag NUL problemen. En ik zie hier in het topic vanavond nu ook niemand klagen dus zal het denk ik bij anderen ook goed zijn.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ach het zijn allemaal lelijke dikke mannen dus je mist er niet heel veel van als je hun niet in 4K ziet LOLTexMex schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:50:
Het loopt vanavond in ieder geval vloeiend. Dat is bij Viaplay al heel wat. De beeldkwaliteit zelf blijft helaas matig, maar dat zal niet veranderen zolang de bitrate ondermaats blijft.
Ja dat weet ik.. beetje jammer weer.dutchgio schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:27:
De training niet, maar de kwalificatie en (sprint)race wel.
Wat stom ..SmasterS schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:04:
Toch mooi zo'n start van een F1 weekend door de F3 training te kijken. Uiteraard niet op viaplay dat zenden ze niet uit... Zo jammer weer

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:37
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het regent immers toch
F1 tv zend het ook uit. Ziggo is compleet anders qua programmering. Viaplay is streaming dit kunnen ze er prima bij doen. Zelfde met de F2 training in het Engels...tweakduke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:12:
Ziggo zond geen enkele training uit van f2 en f3. Om op die ene training nu zout te leggen gaat mij wat ver.
Het regent immers toch
Vind het gewoon beetje jammer.
Ziggo zou op vrijdag om 10:00 echt geen andere live sport hebben om uit te zenden op het sportkanaal, maar deed het ook niet.SmasterS schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:13:
[...]
F1 tv zend het ook uit. Ziggo is compleet anders qua programmering. Viaplay is streaming dit kunnen ze er prima bij doen. Zelfde met de F2 training in het Engels...
Vind het gewoon beetje jammer.
De training van de F3 (kwalificatie, sprintrace en race hebben ze wel) lijkt me ook behoorlijk niche, daar is nou F1TV voor.
Ik ga ik F1tv behouden en viaplay gaat eruit na dit jaar zoals het er nu uitzietdutchgio schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:26:
[...]
Ziggo zou op vrijdag om 10:00 echt geen andere live sport hebben om uit te zenden op het sportkanaal, maar deed het ook niet.
De training van de F3 (kwalificatie, sprintrace en race hebben ze wel) lijkt me ook behoorlijk niche, daar is nou F1TV voor.
⏩ PVOutput☀️
Apart, via webbrowser werkt het wel. Probeer de app opnieuw op te starten.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:37
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Na opnieuw starten werkt het wel, maar op m'n telefoon (OnePlus Nord) is het beeld schokkend.NeverSettle schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:44:
[...]
Apart, via webbrowser werkt het wel. Probeer de app opnieuw op te starten.
Op F1 TV gaat het soepel, Viaplay op Android TV is ook soepel. Komt wel goed.
⏩ PVOutput☀️
Viaplay app vanaf google tv blijft ook nog huilen. Steeds als ik 4k youtube heb gekeken en weer eens viaplay probeer valt mn bek open dat het nog steeds niet is verbeterd. En maar blijven volhouden dat het prima is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #EXTM3U #EXT-X-VERSION:5 #EXT-X-INDEPENDENT-SEGMENTS #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=6804300,AVERAGE-BANDWIDTH=5640796,RESOLUTION=1920x1080,FRAME-RATE=50.000,CODECS="avc1.64002A,mp4a.40.2" master_8.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=5198300,AVERAGE-BANDWIDTH=4320796,RESOLUTION=1280x720,FRAME-RATE=50.000,CODECS="avc1.640020,mp4a.40.2" master_9.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=3324635,AVERAGE-BANDWIDTH=2780796,RESOLUTION=960x540,FRAME-RATE=25.000,CODECS="avc1.4D401F,mp4a.40.2" master_10.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=1718635,AVERAGE-BANDWIDTH=1460796,RESOLUTION=960x540,FRAME-RATE=25.000,CODECS="avc1.4D401F,mp4a.40.2" master_11.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=915635,AVERAGE-BANDWIDTH=800796,RESOLUTION=640x360,FRAME-RATE=25.000,CODECS="avc1.4D401E,mp4a.40.2" master_12.m3u8 |
Dit op een LG C1 trouwens. Zowel de TV als de Viaplay app hebben geen update gehad, mijn netwerk is nog steeds hetzelfde als altijd (waar alle andere streamers ook geen probleem mee hadden) dus dit lijkt wel te bevestigen dat de problemen voorheen veroorzaakt werden door capaciteitsproblemen aan Viaplay kant.
Default krijg ik ook de 960x540 stream.padoempats schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:20:
Na een tijdje tune ik weer in op dit forum. Heb de vrije training opgezet via safari. Ik was gewend dat ik een tijdje geleden gewoon 1080p stream zag, maar ik kom nu niet verder dan de 2 na beste stream kwaliteit (master_10.m3u8 / 960x540 / 2,78 Mbps). Is dat normaal tegenwoordig?
Viaplay app vanaf google tv blijft ook nog huilen. Steeds als ik 4k youtube heb gekeken en weer eens viaplay probeer valt mn bek open dat het nog steeds niet is verbeterd. En maar blijven volhouden dat het prima is.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 #EXTM3U #EXT-X-VERSION:5 #EXT-X-INDEPENDENT-SEGMENTS #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=6804300,AVERAGE-BANDWIDTH=5640796,RESOLUTION=1920x1080,FRAME-RATE=50.000,CODECS="avc1.64002A,mp4a.40.2" master_8.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=5198300,AVERAGE-BANDWIDTH=4320796,RESOLUTION=1280x720,FRAME-RATE=50.000,CODECS="avc1.640020,mp4a.40.2" master_9.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=3324635,AVERAGE-BANDWIDTH=2780796,RESOLUTION=960x540,FRAME-RATE=25.000,CODECS="avc1.4D401F,mp4a.40.2" master_10.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=1718635,AVERAGE-BANDWIDTH=1460796,RESOLUTION=960x540,FRAME-RATE=25.000,CODECS="avc1.4D401F,mp4a.40.2" master_11.m3u8 #EXT-X-STREAM-INF:BANDWIDTH=915635,AVERAGE-BANDWIDTH=800796,RESOLUTION=640x360,FRAME-RATE=25.000,CODECS="avc1.4D401E,mp4a.40.2" master_12.m3u8
Ik krijg het nog wel op 1080p in Safari, maar alleen als ik deze wijziging aanbreng in de autoplay src:
video_bitrate:5000000-10000000;video_framerate:50-60
> document.getElementsByTagName('video')[0].videoWidth
< 1920
Ik test gelijk even met de F3 kwalificatie de app op de LG C1.. loopt volledig vast en haalt blijft maar laden.. moet zelf de tv uit en aan zetten om iets te kunnen doen..Tjoekie schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:24:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er lijkt zowaar verbetering in te zitten. Ik heb vandaag voor het eerst dat ik gewoon Formule 1 kan kijken zonder bufferen en zonder drops in resolutie. Gaat tot nu toe al de hele vrije training goed… 🤞
Dit op een LG C1 trouwens. Zowel de TV als de Viaplay app hebben geen update gehad, mijn netwerk is nog steeds hetzelfde als altijd (waar alle andere streamers ook geen probleem mee hadden) dus dit lijkt wel te bevestigen dat de problemen voorheen veroorzaakt werden door capaciteitsproblemen aan Viaplay kant.
Terug naar de Nvidia Shield
Edit:
Viaplay lijkt wel volledig niet mee te willen werken en F2 training is nu ook.. raar dat viaplay dat weer niet aangeeft. Tijden zijn namelijk aangepast voor de F2 training
[ Voor 9% gewijzigd door SmasterS op 22-04-2022 15:07 ]
Scherm blijft bij mij zwart (Chrome)

Nope hebben ze er niet tussen gezet na dat de tijden zijn aangepast. F3 kwalificatie staat wel goed nuJBplap schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:35:
Lukt het iemand om de F2 te zien nu?
Scherm blijft bij mij zwart (Chrome)
![]()
![]()
waar pas ik dat aan? Ben wel bekend met console in devtools, maar snap niet precies wat je nou aanpastsverzijl schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:56:
[...]
Default krijg ik ook de 960x540 stream.
Ik krijg het nog wel op 1080p in Safari, maar alleen als ik deze wijziging aanbreng in de autoplay src:
video_bitrate:5000000-10000000;video_framerate:50-60
> document.getElementsByTagName('video')[0].videoWidth
< 1920
Ik heb de filter in de src aangepast, maar de m3u haalt wel alle bitrates op, maar hij selecteert niet de hoogste. Haal niet helemaal uit waar de player dan bepaalt om niet de hoogste te kiezenpadoempats schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:46:
[...]
waar pas ik dat aan? Ben wel bekend met console in devtools, maar snap niet precies wat je nou aanpast
Ja, de bitrate moet echt omhoog. Het mag dan nu wel 1080p zijn, maar nog altijd is het niet scherp.TFHfony schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:46:
[...]
Klopt. Alles loopt prima. Op het begin was hier en daar het geluid wat zacht, maar dat lijkt inmiddels opgelost. Afgezien de wat gebrekkige bitrate werkt het hier verder prima tot nog toe.
Mijn bevindingen tot nu toe zijn niet best. Bufferen als een malle (ook zojuist bij het begin van quali) en gewoon onscherp beeld. Via me iphone casten naar de tv werkt prima (airplay2) denk toch echt dat het aan de app van LG ligt.
Onder elements naar hier downdrillen (of via de selector de video selecteren) en dan het gehighlighte deel deze aanpassing maken (dubbelklik om te editen).padoempats schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:46:
[...]
waar pas ik dat aan? Ben wel bekend met console in devtools, maar snap niet precies wat je nou aanpast
1
| video_bitrate:5000000-10000000;video_framerate:50-60 |
/f/image/PGAfiwIAm74Z7AIiYgNMYShv.png?f=fotoalbum_large)
In console kan je dan checken welke resolutie actief is met:
1
| document.getElementsByTagName('video')[0].videoWidth |
Werkt thanks. Wat ik deed was de hele filter weghalen en 'hopen' dat de auto selector de hoogste bitrate pakt. Met deze filter laat je alleen de hoogste bitrate over als enige koos.sverzijl schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:57:
[...]
Onder elements naar hier downdrillen (of via de selector de video selecteren) en dan het gehighlighte deel deze aanpassing maken (dubbelklik om te editen).
code:
1 video_bitrate:5000000-10000000;video_framerate:50-60
[Afbeelding]
In console kan je dan checken welke resolutie actief is met:
code:
1 document.getElementsByTagName('video')[0].videoWidth
Maar man, wat een verschil gelijk. Waaaarom is dit niet default op de web ui, dat die de hoogste bitrate kan pakken.

Daar wilde ik net over gaan ranten iddPendaco schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:02:
Erg handig dat ze rekening houden met de sprint races en de kwalificatie niet uitzenden op kanaal 200/225..
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 22-04-2022 17:42 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Via Chromecast (v3) is het scherp op een 1080P tv. Misschien de android tv app herstarten?G_Dragon schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:41:
Lekker naar pixels kijken, goed bezig Viaplay( android tv viaplay app)
Meeste mensen hebben tegenwoordig een 4k tv. Dan is het met deze Bitrate pixels tellen.NeverSettle schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:46:
[...]
Via Chromecast (v3) is het scherp op een 1080P tv. Misschien de android tv app herstarten?
Is dat Viaplay of KPN/Ziggo?Pendaco schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:02:
Erg handig dat ze rekening houden met de sprint races en de kwalificatie niet uitzenden op kanaal 200/225..
Op de KPN site
Lijkt me dan toch een keuze van de providers.Op zaterdag en zondag in een raceweekend kijk je Formule 1 op de zender Viaplay Xtra kanaal 225, of met de Viaplay app.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Beiden.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:21:
[...]
Is dat Viaplay of KPN/Ziggo?
Op de KPN site
[...]
Lijkt me dan toch een keuze van de providers.
KPN en Ziggo hebben er weinig controle over die geven t gewoon door. T is gewoon wat bekrompen van Viaplay om zich alleen aan die zaterdag en zondag te houden.
Al twee keer gedaan, maar gaat van scherp naar onscherp.. Viaplay moet echt gaan luisteren en wat gaan doen van hun kant..NeverSettle schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:46:
[...]
Via Chromecast (v3) is het scherp op een 1080P tv. Misschien de android tv app herstarten?
Niemand die hier weet hoe Viaplay dat contractueel in elkaar heeft gezet en hoe en waarom men “niet wil”.Pendaco schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:26:
[...]
Beiden.
KPN en Ziggo hebben er weinig controle over die geven t gewoon door. T is gewoon wat bekrompen van Viaplay om zich alleen aan die zaterdag en zondag te houden.
Flickr PSN ID= cheironnl
Welke Chromecast gebruik je? Op de mijne (Chromecast with GoogleTV) geen probleem.cheiron schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:09:
Ok, even de app via Chromecast op pauze zetten om later verder te kijken werkt dus niet. Dan disconnect de Chromecast. Echt fijn dat Viaplay niet gewoon een kanaal beschikbaar had vandaag
TV is bekabeld aangesloten icm ziggo 300/30 lijn.
Nogmaals, hier geen centje pijn en strak beeld.
I intend to live forever. So far, so good.
Bij m'n ouders ook recente Philips tv met Android tv en viaplay app, stream is er 4x uitgeknald en tussendoor momenten met wazig SD beeld. Bekabeld aangesloten.IkWilbert schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:34:
Ik had echt prima beeld op mijn philips android tv met de viaplay app. Voor de race zag ik nog een update klaar staan in de play store.
TV is bekabeld aangesloten icm ziggo 300/30 lijn.
Nogmaals, hier geen centje pijn en strak beeld.
Het is dus vooral moment afhankelijk lijkt het, niet zozeer device afhankelijk.
Een Chromecast Ultra.Toff schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:23:
[...]
Welke Chromecast gebruik je? Op de mijne (Chromecast with GoogleTV) geen probleem.
Flickr PSN ID= cheironnl
Aha, waarschijnlijk het voordeel van de afstandsbediening bij de CCWGGTV. Nog geen spijt van deze aankoop, al was hij wat duurder.
Heb dit meerdere keren gedaan met niet live streams zoals series en films (via Chromecast v3). Zolang je smartphone of ander toestel verbinding blijft houden kan je verder afspelen. Live streams als F1 nog niet geprobeerd.cheiron schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:09:
Ok, even de app via Chromecast op pauze zetten om later verder te kijken werkt dus niet. Dan disconnect de Chromecast. Echt fijn dat Viaplay niet gewoon een kanaal beschikbaar had vandaag
Wel achter een paywall, helaas.
Moet zeggen, gewoon wel een eerlijk interview met die 2. Je moet er ook maar aan gaan staan, het "instituut" Mol vervangen. En tja, ze werden ook maar gevraagd, wie zou niet hetzelfde gedaan hebben. Neemt niet weg dat ik Mol blijf missen, maar goed het is wat het is verder en we moeten verder.
Fijn raceweekend
Ik zet m net ff op de website ff aan. Paar tellen blokkering, daarna zie ik m scherp worden.SmasterS schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:34:
Kijkt iemand F3 sprint race? Beeld is erg erg drama. Meerdere restarts maar blijft artificial beeld geven qua groene vlekken non stop
Exact expert nodig?
Geen problemen hier (Safari). Moet zeggen dat ik nog nooit echt grote problemen heb gehad met Viaplay, anders dan misschien een paar sec naar lagere kwaliteit.SmasterS schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:34:
Kijkt iemand F3 sprint race? Beeld is erg erg drama. Meerdere restarts maar blijft artificial beeld geven qua groene vlekken non stop
Hier hetzelfde.Crazy D schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:53:
[...]
Ik zet m net ff op de website ff aan. Paar tellen blokkering, daarna zie ik m scherp worden.
Hopelijk straks beter
Viaplay doet er via het AD alles aan om een stukje damage control te doen. Niet het eerste positieve bericht over Viaplay in AD. Die twee kunnen er geen pepernoot van. Emotieloze babbelkouzen.DutchOwnage schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:52:
https://www.ad.nl/formule...u-moeten-denken~a858428f/
Wel achter een paywall, helaas.
Moet zeggen, gewoon wel een eerlijk interview met die 2. Je moet er ook maar aan gaan staan, het "instituut" Mol vervangen. En tja, ze werden ook maar gevraagd, wie zou niet hetzelfde gedaan hebben. Neemt niet weg dat ik Mol blijf missen, maar goed het is wat het is verder en we moeten verder.
Fijn raceweekend
Het is toch echt afhankelijk vanaf welk apparaat er gekeken wordt. LG app geeft grote problemen, streamen vanaf Samsung naar chromecast gaat beter maar nogsteeds wisselen tussen sd en HD en af en toe een buffer .sverzijl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:04:
[...]
Geen problemen hier (Safari). Moet zeggen dat ik nog nooit echt grote problemen heb gehad met Viaplay, anders dan misschien een paar sec naar lagere kwaliteit.
Nu een nvidea shield aangeschaft. Daar de viaplay app opgezet en dat werkt eindelijk wel flawless. Wat ik wel erg irritant blijf vinden is dat je bij later inschakelen gelijk live beeld krijgt i.v.m. de optie kijk vanaf begin
[ Voor 4% gewijzigd door speedmetal35 op 23-04-2022 12:55 ]
Zou kunnen. Dus voornamelijk probleem bij LG? Op m'n 2 Samsungs werkt het nml ook prima via de app. Chromecast heb ik al jaren niet meer gebruikt.RideWithUz schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:56:
[...]
Het is toch echt afhankelijk vanaf welk apparaat er gekeken wordt. LG app geeft grote problemen, streamen vanaf Samsung naar chromecast gaat beter maar nogsteeds wisselen tussen sd en HD en af en toe een buffer
Probeer via Edge webbrowser met deze extensie aan op 'Edge for Windows'. Dan krijg je wel 1080PAnoniem: 767041 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:03:
het beeld in de chrome browser is net 480p/720... lelijk op een 4k beeld
Edit: veel scheelt het niet, gezien de beelden in lage bitrates.
[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 23-04-2022 13:18 ]
Anoniem: 767041
NeverSettle schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:12:
[...]
Probeer via Edge webbrowser met deze extensie aan op 'Edge for Windows'. Dan krijg je wel 1080P
Edit: veel scheelt het niet, gezien de beelden in lage bitrates.

Het beeld lijkt beter te zijn dan eerder, let wel: vind het nog steeds niet goed genoeg (voor een dik betaalde dienst) maar ik kan nu niet zeggen dat het r#k is.
Gisteravond de Kwali terug gekeken en ook dat zag er beter uit dan eerder lijkt het. Geen idee wat Viaplay eventueel aangepast heeft, heb dit topic niet helemaal teruggelezen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Gewenning….AvK schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:39:
Zojuist FP2 gezien via de app op een Samsung TV.
Het beeld lijkt beter te zijn dan eerder, let wel: vind het nog steeds niet goed genoeg (voor een dik betaalde dienst) maar ik kan nu niet zeggen dat het r#k is.
Gisteravond de Kwali terug gekeken en ook dat zag er beter uit dan eerder lijkt het. Geen idee wat Viaplay eventueel aangepast heeft, heb dit topic niet helemaal teruggelezen.
Helaas zijn de problemen met de LGC1 app nog niet (volledig) verholpen, al ging het met de shakedown-show redelijk. Minder frequent bufferen in elk geval. (Maar dat zou ook gewenning kunnen zijn….)
Over gewenning gesproken, die dubbele timer went nog steeds niet. Ik blijf het irritant vinden om eerst te moeten wachten op een timer voordat je de stream aan kunt zetten, en vervolgens nog een 2e timer voordat de uitzending daadwerkelijk begint. Zet dan de stream een 15 min eerder aan..
Zo stoppen ze ook met teveel pratenlHybridl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:26:
Lekker rommelig vandaag.
Eerst een willekeurige box reclame tussendoor en nu net die 2 spraakwatervallen onderbroken door de F1 leaderlHybridl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:26:
Lekker rommelig vandaag.

Excuus, spoilertags
[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 23-04-2022 16:55 ]
Gelukkig, niet voor niets moeite gedaan dan om GP radio te syncen;)LA-384 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:50:
Het lijkt alsof de commentatoren teveel naar drive to survive hebben gekeken met hun "verstappen is aan het jagen" terwijl de onderlinge afstand blijft toenemen
Zelfs op een Nvidia shield is het gewoon erg drama...dac0ta schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:45:
Hier alleen via me iPhone casten naar me LG g1rl goed te kijken. Anders alleen maar bufferen en lagere kwaliteit. Blijft vervelend.
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2