Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 79 ... 157 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 10:55
Snap niet dat je rijders door elkaar kan halen als het je werk is...

Kijk je toch direct naar de vorm van de helm?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 10:33
Pendaco schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:29:
[...]

Eerst een willekeurige box reclame tussendoor en nu net die 2 spraakwatervallen onderbroken door de F1 leader _O- :X
Slechte regiekeuze geweest, 5 minuten voor de race is er altijd de leader, vervolgens de intro doen alsof er niets was gebeurd _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:55
Hij klapte hier eruit laatste ronde :( ik haat sport wedstrijden streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Pffff hier begon de boel te haperen op het moment dat ver lec ging inhalen. Snel naar kanaal 200 gezapt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:08
Na de sprint-race geef ik ViaPlay voor het eerst een complimentje. De sprint-race verliep met slechts één moment van buffering via de LG-C1 app. (Helaas is de stream nu vastgelopen, terwijl de interviews liepen).

De lage bitrate doet zich nog wel voelen. Vooral snel bewegende beelden lopen niet vloeiend. Ook werkt de knop “afspelen vanaf het begin” nog steeds niet. Ook terugspoelen werkt nog steeds niet op de C1. Daarom nu via AirPlay ingestart vanaf de interviews.

Ik ga het desondanks positief eindigen: Er is absoluut verbetering zichtbaar.

P.s. Het valt me op dat er via AirPlay een ViaPlay logo rechtsboven in beeld is, terwijl (in elk geval tijdens de voorbeschouwing) geen ViaPlay logo (met de C1 app) was. Worden er verschillende streams gebruikt?

[ Voor 33% gewijzigd door Pvd01 op 23-04-2022 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:37
Die Viaplay promo die uit het niets ineens onaangekondigd ingestart wordt is ook wel wat overdreven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:02
Kwaliteit was voor het eerst prima. Geen gestotter of willekeurig terugschroeven naar 480P.

Ander puntje; ik ben nu al de reclames zat. Ik betaal al een fortuin voor Viaplay, waarom moet ik nog naar ellenlange reclames voor Dragons Den kijken?

Oja, en de VR wagens in de studio zijn wel heel 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 19:17
Ik heb nu aangegeven bij viaplay dat ik van ze af wil.
Ik probeer mijn geld terug te krijgen. Hele race drama. Uit nood op F1tv terug gevallen en is zo'n wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:05

psy

Kijken via kanaal 200 gaat perfect hoor.

Wisten jullie dat? Wie streamt er nog in deze tijd?

Kon het niet laten :P

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dac0ta
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 07:18
SmasterS schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:19:
Ik heb nu aangegeven bij viaplay dat ik van ze af wil.
Ik probeer mijn geld terug te krijgen. Hele race drama. Uit nood op F1tv terug gevallen en is zo'n wereld van verschil.
Ik hoor idd veel mensen die F1 tv gebruiken nu. Wat wel gewoon in goede kwaliteit te bekijken is.
Scheelt niks qua €€’s. Kijk als ik eerlijk ben toch alleen maar F1 op Viaplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
psy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:28:

Werkt niet indien je rechtstreeks bij ViaPlay hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Pvd01 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:31:
[...]

Werkt niet indien je rechtstreeks bij ViaPlay hebt afgesloten.
Ja, dat is een keuze he. Ik heb bewust via Ziggo afgesloten. Dan maar wat meer betalen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:34:
[...]

Ja, dat is een keuze he. Ik heb bewust via Ziggo afgesloten. Dan maar wat meer betalen.
Je weet dat je dat kanaal over 3 maanden kwijt bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
[...]

Ik hoop het dat ze er op terug komen, maar kanaal 200 is tot 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:48
Vandaag werkte het voor het eerst sinds de start van het F1 seizoen op de CC Ultra. Bij alle eerdere races kreeg ik foutmeldingen zowel vanaf de app op de mobiel als vanaf de Chrome browser. Was dus wel wat verbaasd dat het vandaag wel werkte. Wel fijn uiteraard.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

eLScha schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:37:
[...]

Je weet dat je dat kanaal over 3 maanden kwijt bent?
Helaas wel ja. Daarom ook een maand-abo. Heb F1pro ook nog gelukkig.
Als ze slim zijn draaien ze die beslissing terug. Waarom ook niet? Account sharing via ZiggoTV kan toch niet dus ik zie het probleem echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
[...]

Heb niet eens Ziggo, dus dat was geen optie. En bij KPN was het nog duurder. Na dit jaar is het ook dag Viaplay voor mij en terug naar F1TVpro. De extra meuk die VP heeft is ook niet echt aan mij besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

sverzijl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:40:
[...]

Heb niet eens Ziggo, dus dat was geen optie. En bij KPN was het nog duurder. Na dit jaar is het ook dag Viaplay voor mij en terug naar F1TVpro. De extra meuk die VP heeft is ook niet echt aan mij besteed.
Ja, ik vind het wel leuk om te vergelijken en via Ziggo heb je dan net wat meer opties. Ik ben overigens tot nu redelijk tevreden met Viaplay tijdens de race maar of ik het gaan aanhouden na juli, nee dat denk ik niet. Want dat stabiele kanaal 200 is goud waard voor mij.

Commentaar Viaplay vind ik prima, ik mis Mol eigenlijk niet. Maar ook F1pro is prima wat dat betreft.

Ik mis alleen de oude Ziggo uitzendingen voor en na de race, dis vond ik gewoon een stuk beter/leuker. Viaplay studio is/vind ik gewoon niet goed genoeg om op lange termijn door te gaan met Viaplay als ook nog 200 verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:41

KingCrash

Angry Rabbit

Nou ook wat positiefs over VIAPLAY. Voorbeschouwing was beter te volgen, team beter op elkaar ingespeeld.
Commentatoren niet gehoord, grandprix radio gesynct via Sonos, dat gaat prima.
Beeldkwaliteit blijft een dingetje.. Tot einde jaar abbo op VIAPLAY, welke niet verlengd gaat worden. Volgend jaar naar F1pro.

Wel interessant dat er vanavond boksen te zien is op VIAPLAY. Iets waar ik nooit geld voor zou betalen(payperview), maar nu ik het toch kan zien, even meepak.

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
psy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:28:

Ik wilde de kwali gisteren via 200 kijken, wordt niet eens uitgezonden. Ik denk dat ik met de zomer de boel ga stopzetten. Wel even uitzoeken wat een goed alternatief is :)

Wat ik mis toch hoe het de afgelopen jaren was met Ziggo.

[ Voor 20% gewijzigd door c-nan op 23-04-2022 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
c-nan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:37:
[...]
Ik wilde de kwali gisteren via 200 kijken, wordt niet eens uitgezonden. Ik denk dat ik met de zomer de boel ga stopzetten. Wel even uitzoeken wat een goed alternatief is :)
https://www.f1-reizen.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

c-nan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:37:
[...]

Wat ik mis toch hoe het de afgelopen jaren was met Ziggo.
Daar snapte ik ook niks van. Bij Viaplay hebben ze van het fenomeen weekend met sprintrace nog niet gehoord geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grert
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
psy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:46:
[...]

Daar snapte ik ook niks van. Bij Viaplay hebben ze van het fenomeen weekend met sprintrace nog niet gehoord geloof ik.
Nee viaplay heeft met de providers afgesproken dat ze alleen in het weekend mogen uitzenden, geen vrijdag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
En weer een race gekeken zonder ook maar een moment van hapering of kwalitsitsverlies. Prima zo.
Alleen dat vreemde reclameblok met boksen e.d. had er uit gekunt, maar goed daar hadden we vorig jaar Jumbo reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:37
Hoe zijn de commentatoren en analysten bij het voetbal eigenlijk? Gezien premier League straks ook bij viaplay is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-06 17:44
Tleilaxu schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:02:
En weer een race gekeken zonder ook maar een moment van hapering of kwalitsitsverlies. Prima zo.
Alleen dat vreemde reclameblok met boksen e.d. had er uit gekunt, maar goed daar hadden we vorig jaar Jumbo reclames.
Persoonlijk vind ik het geen vervelend reclame, ze promoten alleen hun andere live sport streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
NeverSettle schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:15:
[...]

Persoonlijk vind ik het geen vervelend reclame, ze promoten alleen hun andere live sport streams.
En dragon’s den…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]

Wacht even, dus je betaald dik veel meer dan F1TV, je hebt reclame's, je hebt slechte streams, matig commentaar en geen donderdag/vrijdag uitzendingen?

Waarom zou je in godsnaam Viaplay nemen?

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 23-04-2022 19:25 . Reden: Naamsverbasteringen laten we achterwege aub. ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Oh, die had ik even gemist :P
Slavy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:20:
[...]

Wacht even, dus je betaald dik veel meer dan F1TV, je hebt reclame's, je hebt slechte streams, matig commentaar en geen donderdag/vrijdag uitzendingen?

Waarom zou je in godsnaam [mbr]Viaplay[/] nemen?
Qua streams gaat het prima hier, is "maar" 1mbps lagere bitrate dan F1TV Pro. De commentatoren verbeteren ieder F1 weekend naar mijn mening. Alsof Olav Mol en Jack Plooij foutloos waren...
Donderdag zijn geen F1 uitzendingen meer, alleen interviews en vrijdag is gewoon via de app te zien. Het is al vaker gezegd dat Ziggo en KPN alleen op zaterdag en zondag via een kanaal kunnen kijken.
Qua prijs vind ik het wel oke, betaalde €99 voor het hele jaar. Kijk ook andere sporten en de series/films op Viaplay.

[ Voor 71% gewijzigd door NeverSettle op 23-04-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
Slavy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:20:
[...]

Waarom zou je in godsnaam [mbr]Viaplay[/] nemen?
Viaplay zend gewoon alles uit maar de vrijdag mag niet doorgeven worden door kpn/ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
Tijd dat iedereen aan de Apple tv gaat hier. Alle wedstrijden zonder problemen gestreamd namelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
thieske1 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:39:
Tijd dat iedereen aan de Apple tv gaat hier. Alle wedstrijden zonder problemen gestreamd namelijk!
Ik ben allergisch voor Apple, hier komt helemaal niets, nikkes, nada van dat bedrijf in huis, al was het de laatste elektronica-fabrikant op aarde.

Gelukkig zijn er voorlopig ook goedkopere alternatieven die prima werken.
[...]

Dat kan naar mijn idee ook prima met een tekstregel of evt zo'n banner (zonder geluidseffecten AUB), zoals ik dat vaker bij andere zenders heb gezien. Nu is het nog alleen boksen en dat den gebeuren, maar kan een opmaat zijn naar meer. Voor je het weet is lineaire tv passé en betaal je maandelijks grote bedragen om alsnog aan het begin, het eind en ergens tussendoor in een stream, reclame te zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
inmiddels ruim 300 pagina's verder........er is maar één oplossing:
VIAPLAY opzeggen en F1TVPRO nemen.

Neem je verlies en blijf niet hopen op verbetering bij Viaplay want dat gaat de komende 20 races niet gebeuren, helaas verkeerd gegokt: een 99 euro abonnement aangaan (dat lijkt lekker goedkoop, we blijven hollanders hé!) zonder dat je weet wat Viaplay gaat leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

Wil niemand tegen spreken hoor. Maar hier de Sprintrace gekeken via de app op een Samsung TV en de kwaliteit was prima. Hoezo gewenning........ Voor het eerst dat het beeld behoorlijk goed was zonder bufferen of haperingen of geluid dingetjes. Ze hebben volgens mij geluisterd daar bij Viaplay.
Komt er op neer dat ik het idee heb dat Viaplay inderdaad wat opstart problemen had en onderschatte hoe kritisch de Nederlanders zijn. Ze doen er wel wat mee volgens mij. Ik heb ze nog niet afgeschreven.

Ben benieuwd naar de race morgen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De kwaliteit was hier overigens ook ok. Het kan beter als je zenders met hogere kwaliteit kent als 4k zenders of de UHD van ESPN.

Maar verder is het voor een HD stream vrij normaal.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
Niet om het één of ander, maar wordt het nu niet tijd dat er over andere zaken gesproken wordt dan de kwaliteit of de commentatoren tijdens een F1 uitzending?

Als je alleen al de laatste 50 pagina's pakt. Het zit er vol mee... continu een herhaling..

Ik zal het even samenvatten, dan kunnen we wellicht door?

1. Werkt bij mij helemaal top.
2. Werkt bij mij goed, af en toe een hapering.
3. Werkt prima, af en toe haperingen en een laadicoontje. Soms valt de stream weg, maar komt daarna vrij snel weer terug. Opstartproblemen, ofzo.
4. Ja, de kwaliteit is niet best, maar is goed genoeg.
5. Wat een kwaliteit... staat niet in verhouding tot de prijs. De boeven.
6. Bij mij werkt het wel, maar alleen als pasen en pinksteren op één dag vallen. Nooit dus.
7. Dat ze hier zoveel geld voor durven te vragen de schoften. Ik kijk alleen voor X en dat werkt gewoon 9 van de 10 keer niet.
8. DE BOEVEN. Ik ga terug naar F1TV, dit is echt slecht. Alles is slecht slecht slecht..
9. (insert random rant, totaal niet constructief en veelal meepraten met de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Hmm, ben nu in Zwitserland en kwam er met de F1 achter dat Viaplay daar niet werkt (buiten EU). Erg jammer want sprintrace gemist daardoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Munki schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:29:
Niet om het één of ander, maar wordt het nu niet tijd dat er over andere zaken gesproken wordt dan de kwaliteit of de commentatoren tijdens een F1 uitzending?

Als je alleen al de laatste 50 pagina's pakt. Het zit er vol mee... continu een herhaling..

Ik zal het even samenvatten, dan kunnen we wellicht door?

1. Werkt bij mij helemaal top.
2. Werkt bij mij goed, af en toe een hapering.
3. Werkt prima, af en toe haperingen en een laadicoontje. Soms valt de stream weg, maar komt daarna vrij snel weer terug. Opstartproblemen, ofzo.
4. Ja, de kwaliteit is niet best, maar is goed genoeg.
5. Wat een kwaliteit... staat niet in verhouding tot de prijs. De boeven.
6. Bij mij werkt het wel, maar alleen als pasen en pinksteren op één dag vallen. Nooit dus.
7. Dat ze hier zoveel geld voor durven te vragen de schoften. Ik kijk alleen voor X en dat werkt gewoon 9 van de 10 keer niet.
8. DE BOEVEN. Ik ga terug naar F1TV, dit is echt slecht. Alles is slecht slecht slecht..
9. (insert random rant, totaal niet constructief en veelal meepraten met de rest)
Tsjah, ik denk dat het pas verdwijnt als OF viaplay verandert (gaat niet gebeuren) OF de klagers een alternatief vinden wat aan hun eisen voldoet. Je zult dan een clubje overhouden wat het allemaal wel best vind met viaplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 12:07
Vandaag de sprintrace gekeken op het Wifi netwerk van het Hotel in Duitsland op een 1080P scherm.
Zag er prima uit. Goede kleuren, geen hinderlijke/merkbare storingen of artefacten ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Athome op 23-04-2022 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
FastForwardNL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:35:
Hmm, ben nu in Zwitserland en kwam er met de F1 achter dat Viaplay daar niet werkt (buiten EU). Erg jammer want sprintrace gemist daardoor.
Via VPN? Las dat het bij @Athome wel lukte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:47
dwdd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:53:
inmiddels ruim 300 pagina's verder........er is maar één oplossing:
VIAPLAY opzeggen en F1TVPRO nemen.

Neem je verlies en blijf niet hopen op verbetering bij Viaplay want dat gaat de komende 20 races niet gebeuren, helaas verkeerd gegokt: een 99 euro abonnement aangaan (dat lijkt lekker goedkoop, we blijven hollanders hé!) zonder dat je weet wat Viaplay gaat leveren.
Voor mij is het probleem juist meer het commentaar, de shows en de dames. Niet zozeer de kwaliteit. Het werkt gewoon niet voor me. Shows kijk ik nu steeds minder en commentaar erger ik me nog meer aan dan Mol eigenlijk. Via kanaal 200 is de kwaliteit OKish. In ieder geval stabiel. Ga morgen de race via F1TV Pro kijken. Als dat bevalt zeg ik Viaplay op. Ze zouden het allemaal anders doen, en met meer diepgang. De diepgang tov Ziggo kan ik niet bespeuren en de hele setting is het gewoon niet voor me. De shows van Ziggo vond ik leuker. Ja, soms wat too much maar beter dan dat ijskonijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:09
tweakduke schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:17:
De kwaliteit was hier overigens ook ok. Het kan beter als je zenders met hogere kwaliteit kent als 4k zenders of de UHD van ESPN.

Maar verder is het voor een HD stream vrij normaal.
Yep. Ook op mijn LG CX geen enkel probleem, zelfs kijken vanaf het begin gaat nu goed. Was wat later ingeschakeld. Nu alleen nog de zin verzamelen om ook de voorbeschouwingen mee te pakken. Ik vind het nog steeds een enigzins saaie aangelegenheid. Maar ook dat zal op termijn wel weer wennen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DutchOwnage schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:09:
[...]

Yep. Ook op mijn LG CX geen enkel probleem, zelfs kijken vanaf het begin gaat nu goed. Was wat later ingeschakeld. Nu alleen nog de zin verzamelen om ook de voorbeschouwingen mee te pakken. Ik vind het nog steeds een enigzins saaie aangelegenheid. Maar ook dat zal op termijn wel weer wennen....
Nou ja ik was al blij dat Albers er deze keer en gisteren niet zat. Iedere analist wordt op den duur vervelend als het steeds dezelfde is. Hopelijk blijven ze daar aan werken dat er voldoende roulatie is.

En verder de opzet, ik merk dat ze langzamerhand beter op elkaar ingespeeld raken. De onwennigheid van de eerste afleveringen is er nu wel vanaf. Het is ook wel een heel verschil aan opzet met de Ziggo uitzendingen en dat team werkte al heel wat jaren samen.

De inhoud vind ik prima, gisteren was er extra uitleg over wat erbij Red Bull mis ging en verder heb ik de nabeschouwing overigens vandaag niet gekeken, want wou even voetbal zien.
En dat is ook een persoonlijk ding, het ligt er maar net aan hoeveel er gebeurt in een weekend en wat er te analyseren of voor te beschouwen valt. Soms heb ik zelf alles goed kunnen zien en dan geloof ik het haast wel. F1 gehalte is dan al op peil :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

DON PAPA

Tweaker-fan

tweakduke schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:19:
[...]
De inhoud vind ik prima, gisteren was er extra uitleg over wat erbij Red Bull mis ging
Ik had toch wel een beetje mijn vraagtekens bij de uitleg, ze zeiden namelijk dat er zoveel stuk ging doordat de boel veel meer door elkaar werd geschud door dat de auto's veel stuger zijn geworden. Maar als dan kijk naar de Mercedes, die stuitert zowat over de baan en die zijn nog helemaal niet uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 09:19
Net boxen gekeken, goed strak beeld. Totaal niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:17
harley2009 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:41:
Ik ook, vanuit Spanje op mobiel. Prima beeld en geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
harley2009 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:41:
Was inderdaad mooi ambiance en hoog show gehalte bij opkomst! Wedstrijd zelf niet heel spannend maar mooie uppercut van Fury. Verder was beeld goed en commentaar ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Munki schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:29:
Ben bang dat het topic dan dicht kan, want veel meer valt er niet te bespreken, of het moet gaan over de slechte app-layout. Ik denk dat 95% van de abonnees het om F1 te doen is en weinig tot geen gebruikmaakt van de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 08:58
Volgens mij is het dit weekend gratis op RTL en op SRF geloof ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
screamhouse schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:41:
[...]

Volgens mij is het dit weekend gratis op RTL en op SRF geloof ik ook
Ik kijk vanavond op SRF inderdaad. Toch blijf ik het raar vinden dat een abo waar ik voor betaal niet werkt in het buitenland.

[ Voor 3% gewijzigd door FastForwardNL op 24-04-2022 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24
Liep hier vorig jaar met Ziggo ook tegen aan. Met F1TV werkte het toen wel. Volgens mij werkt VPN ook niet..

Heel off-topic: welk kanton zit je in Zwitserland?😄

[ Voor 7% gewijzigd door dnmw2705 op 24-04-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Pvd01 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:13:
Na de sprint-race geef ik ViaPlay voor het eerst een complimentje. De sprint-race verliep met slechts één moment van buffering via de LG-C1 app. (Helaas is de stream nu vastgelopen, terwijl de interviews liepen).

De lage bitrate doet zich nog wel voelen. Vooral snel bewegende beelden lopen niet vloeiend. Ook werkt de knop “afspelen vanaf het begin” nog steeds niet. Ook terugspoelen werkt nog steeds niet op de C1. Daarom nu via AirPlay ingestart vanaf de interviews.

Ik ga het desondanks positief eindigen: Er is absoluut verbetering zichtbaar.

P.s. Het valt me op dat er via AirPlay een ViaPlay logo rechtsboven in beeld is, terwijl (in elk geval tijdens de voorbeschouwing) geen ViaPlay logo (met de C1 app) was. Worden er verschillende streams gebruikt?
Meen je? Afspelen begin kan niet?
Schakel pas na ruim een uur in maar dan kan ik niet terugspoelen naar begin?
En vlak na afloop van de race de replay kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 08:58
FastForwardNL schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:44:
[...]

Ik kijk vanavond op SRF inderdaad. Toch blijf ik het raar vinden dat een abo waar ik voor betaal niet werkt in het buitenland.
rechten issue vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:38

wontcachme

You catch me? No you wont

De F3 stream wil nog niet goed vanochtend. Nu in de afgelopen 5 minuten al 11x eruit gegooid en op retry moeten klikken

Viaplay app op een Sony TV met Android

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
LA-384 schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:35:
[...]

Ben bang dat het topic dan dicht kan, want veel meer valt er niet te bespreken, of het moet gaan over de slechte app-layout. Ik denk dat 95% van de abonnees het om F1 te doen is en weinig tot geen gebruikmaakt van de rest.
Ik wil sommige series best een kans geven. Maar met Netflix, HBO, Prime en AppleTV+ heb ik al meer dan genoeg. Dan helpt de zeer matige app layout en een totaal gebrek aan 4K HDR ook niet mee.

Het klagen op Viaplay zal in augustus wel weer even een vlucht nemen als de Premier League begint... Zoveel prachtige 4K wedstrijden op Ziggo, en dan krijg je straks misschien 720p low bitrate....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
DutchOwnage schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:24:
[...]
Het klagen op Viaplay zal in augustus wel weer even een vlucht nemen als de Premier League begint... Zoveel prachtige 4K wedstrijden op Ziggo, en dan krijg je straks misschien 720p low bitrate....
Het zal mij niets verbazen als Viaplay in Nederland ook met een lineaire zender gaat komen op termijn voor de 4KUHD uitzendingen en dan mag je extra inleggen voor het ViaplayUHD of Viaplay+ abonnement.

Ik heb trouwens ook ergens in een enquete van Ziggo (Sport) de vraag gehad hoe ik keek naar een online platform waar ik zelf kon kiezen welke wedstrijd of serie ik wilde kijken & of ik er gebruik van zou maken. Ik heb dus het gevoel dat Ziggo Movies/Series in een App wil gaan verwerken met ZiggoSport erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
dnmw2705 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:30:
[...]

Het zal mij niets verbazen als Viaplay in Nederland ook met een lineaire zender gaat komen op termijn voor de 4KUHD uitzendingen en dan mag je extra inleggen voor het ViaplayUHD of Viaplay+ abonnement.
Afgezien van dat ze wellicht extra willen gaan vragen voor 4K (eigenlijk van de zotte anno 2022, moet gewoon de standaard zijn inmiddels) zou ik die opzet wél toejuichen. Als we ervan uit moeten gaan dat Viaplay voorlopig nog niet uitgewinkeld is qua sportrechten, dan maar liever in de best mogelijke kwaliteit ook.

Ik kan er namelijk nog steeds erg slecht tegen dat we nu de F1 en de Premier League in 4K hebben(hadden), en we nu zo'n stap terug in de tijd aan het zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Deruxian schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:45:
[...]

Meen je? Afspelen begin kan niet?
Schakel pas na ruim een uur in maar dan kan ik niet terugspoelen naar begin?
En vlak na afloop van de race de replay kijken?
Met de app op de C1 werkt dat idd niet…. Wel kun je via AirPlay streamen naar de C1, dan werkt “kijken vanaf het begin” wel.
Op de C1 moet je dan wachten tot het programma is afgelopen, ook hier is AirPlay de oplossing.

Het vreemde is dat deze knoppen het op een oudere LGTV wel gewoon doen, dus het is iets dat gewoon door ViaPlay (met hulp van LG, of andersom) gefixt moet worden. Tot die tijd: AirPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 10:32
Hoewel ik denk dat alles ondertussen wel een keer is gezegd, moet ik toch even mijn ei kwijt.

Zelf werkt de stream hier probleemloos en is de kwaliteit best ok te noemen, al zit er echt wel kwaliteitsverschil in F1TV en ViaPlay wat betreft beeld. F1TV oogt gewoon net wat strakker. Echter staat hier ViaPlay vaker aan gezien de vrouw des huizes ook bijna altijd meekijkt en liever het Nederlandse commentaar hoort, ook al luister ik persoonlijk liever naar het Engelse.

In de studio trek ik Alberts namelijk slecht omdat hij alle aandacht naar zich toe trekt. Hij doet een beetje alsof het “De grote Alberts show” is voor mijn gevoel wat ik best jammer vind want hij heeft wel veel kennis. Guido is een aardige toevoeging en Amber doet het als presentatrice niet slecht al merk je soms dat ze soms nog een klein beetje kennis tekort komt. Maar dan…. Het commentaar tijdens de race.

Hoewel Nelson Valkenburg redelijk wat weet, zaken best aardig uitlegt en het geheel goed aan elkaar praat vind ik vaak de toevoegingen van Melroy Heemskerk klinken als een jongetje van 10 die net de F1 is gaan volgen welke, als voorbeeld, tegen papa verteld hoe “vet” de zojuist getoonde inhaalactie was. Alsof ik F1 voor kinderen zit te kijken o.i.d. :F
Maar het ergste vind ik dan toch nog Nelson. Iets waar hij overigens weinig aan kan doen, maar ik vind zijn stem onwijs lijken op een kwal van een vent namelijk Alberto Stegeman… Elke keer als ik hem hoor spreken hoor ik Alberto praten en tot heden krijg ik dat maar niet uit m’n hoofd en erger mij zo de hele race door.

Dit laatste ligt natuurlijk geheel aan mij maar ergens ben ik elke keer weer blij als de race voorbij is als ViaPlay aan staat. :+

Ik wacht met smart op de toevoeging van de Nederlandse taal bij F1TV (met hopelijk andere commentatoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Vrijdag de kwali proberen te kijken op tv, maar niets als ellende. Ik gebruik exclusief de shield op de TV, Dus Ziggo, Disney+, VideoLand, Netflix etc etc. Nu ook ViaPlay.

Maar sinds dag 1 altijd gedoe, vaak valt de stream even weg of moet je stream opnieuw starten. Vrijdag was het ultiem slecht, uitvallende streams en artifacts, echt niet te doen via de android TV app. Dus dacht ik slim te zijn en de app op mijn mobiel te nemen (ook android) en die te casten naar de shield, toen wel redelijk beeld, maar niet meer dan dat. Maar toen liep het geluid niet meer synchroon. Ook een reboot van de shield hielp niet.

Uiteindelijk maar de laptop gepakt, met HDMI op de tv aangesloten en via FireFox de website geopend en de kwali afgekeken. Zo heb ik uiteindelijk de kwali af kunnen kijken, geen storingen meer gehad.

Gister was ik niet thuis, dus de sprint race op de mobiel gekeken. Had ook even geen wifi voor handen dus die mobiel internet, geen storing gezien.

Ik heb helaas gegokt op een jaar abbo, dus zit er nog wel even aan vast. Maar als het zo blijft (en dat is wel de verwachting want het ligt niet aan via play 8)7 ) Stap ik volgend jaar over naar f1tv.

edit, en dat commentaar, ja dat is niet ideaal, maar met twee kleine kinderen in huis kan ik het grootste gedeelte van het commentaar toch al niet volgen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door ymoona op 24-04-2022 10:19 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
NeonovA schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:13:

vind ik vaak de toevoegingen van Melroy Heemskerk soms klinken als een jongetje van 10 die net de F1 is gaan volgen welke, als voorbeeld, tegen papa verteld hoe “vet” de zojuist getoonde inhaalactie was. Alsof ik F1 voor kinderen zit te kijken o.i.d. :F
Daarom zal ik er ook nooit aan gaan wennen. Maar nogmaals, we zullen het er op dit moment mee moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:26
Hier in Noorwegen, ook buiten de EU dus, werkt het zonder vpn zonder enig probleem. Lijkt dus niet per se aan het buiten de EU zijn te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 19:17
Jorizzz schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:29:
[...]

Hier in Noorwegen, ook buiten de EU dus, werkt het zonder vpn zonder enig probleem. Lijkt dus niet per se aan het buiten de EU zijn te liggen.
Ja dat is een viaplay land met de betreffende rechten. Ga er even vanuit dat het daarom daar werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:02
F2-commentatoren praten halve minuut over hoe er een DRS-trein is van 6 auto's en wat de effecten zijn terwijl DRS nog niet enabled was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
dnmw2705 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb trouwens ook ergens in een enquete van Ziggo (Sport) de vraag gehad hoe ik keek naar een online platform waar ik zelf kon kiezen welke wedstrijd of serie ik wilde kijken & of ik er gebruik van zou maken. Ik heb dus het gevoel dat Ziggo Movies/Series in een App wil gaan verwerken met ZiggoSport erbij.
Dat hebben ze al? Ziggo GO app, voor series/films en TV programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
NeverSettle schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:00:
[...]

Dat hebben ze al? Ziggo GO app, voor series/films en TV programma's.
Dat klopt, dat was dus ook de reden dat ik dacht: ze willen gewoon alle sporten waarvoor ze de rechten hebben, in een streamingdienst brengen zoals nu Viaplay/Discovery+ waarbij je in plaats van Inter-AC Milan op ZiggoSportVoetbal, je ook kan kijken naar Genua tegen Palermo die op precies hetzelfde tijdstip is en niet op lineaire zender uitgezonden wordt. Zou het kunnen zien als kopiëren van het Viaplay/Discovery+ concept, maar ze zullen bij Ziggo ook wel die kant op gaan denken.

Disclaimer: ik kreeg deze vraag in een enquete, dus geen idee of het daadwerkelijk dus om bovenstaand zou gaan. Misschien is het wel selectieve interpretatie van mijn kant. Het ligt in mijn ogen gewoon heel erg in de lijn met de ontwikkelingen in de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jorizzz schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:29:
[...]

Noorwegen maakt deel uit van de EER; Zwitserland niet. Binnen de gehele EER kun je al je betaalde streamingdiensten gewoon gebruiken. Daarbuiten officieel niet, al wil het met VPN nog weleens lukken (bij Viaplay niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
TexMex schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:40:
[...]

Noorwegen maakt deel uit van de EER; Zwitserland niet. Binnen de gehele EER kun je al je betaalde streamingdiensten gewoon gebruiken. Daarbuiten officieel niet, al wil het met VPN nog weleens lukken (bij Viaplay niet).
En toch vind ik het vreemd dat de verbinding bepaald of je wel/niet kunt kijken. Ik heb gewoon betaald voor m’n abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
FastForwardNL schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:46:
[...]

En toch vind ik het vreemd dat de verbinding bepaald of je wel/niet kunt kijken. Ik heb gewoon betaald voor m’n abo.
Je hebt betaald en akkoord gegaan met de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
FastForwardNL schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:46:
[...]

Ach, er was een tijd, dat je met Netflix in het buitenland een andere library had dan in Nederland. EU heeft later besloten dat je in Zuid-Spanje gewoon naar Veronica of ZiggoSport zou moeten kunnen kijken en hebben dus de rechten grensoverschrijdend gemaakt. En zo kan je ook bij je caravan lekker naar Ajax-PSV kijken, in plaats van dat je een sportsbar moet opzoeken of juist niet kan kijken.. De EU heeft niet altijd voordelen, maar bovenstaand of de dataroaming-regels zijn wel uitzonderlijk prettig.

Tijdens DutchGP reed ik door Duitsland, zonder problemen met ZiggoGo, daarna de grens over Zwitserland in en toen stopte ie omdat ik niet meer in de EU was. Daarna de grens over in Italië en ZiggoGo ging weer verder zonder problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Nooit gedacht, maar sport kijken op de conventionele manier is zoveel beter. Het beeldkwaliteit op de gewone Ziggo zenders is gewoon een stuk beter. Daarnaast heb je met het streamen altijd een vertraging tussen de 10-20 seconden. Vooral met sport merk ik op dat het een ergernis blijkt te zijn. Maar nummer één is het beeldkwaliteit. Gisteren de Bundesliga gekeken en het is huilen met de pet op. Een magere 720p stream geüpscaled (door je tv) naar 4K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
BramViking schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:16:
Nooit gedacht, maar sport kijken op de conventionele manier is zoveel beter. Het beeldkwaliteit op de gewone Ziggo zenders is gewoon een stuk beter. Daarnaast heb je met het streamen altijd een vertraging tussen de 10-20 seconden. Vooral met sport merk ik op dat het een ergernis blijkt te zijn. Maar nummer één is het beeldkwaliteit. Gisteren de Bundesliga gekeken en het is huilen met de pet op. Een magere 720p stream geüpscaled (door je tv) naar 4K...
F1 via Chromecast en de juiste webbrowser (Edge + een extensie) was het prima te doen met 1080P (wel lage bitrate). Bundesliga was wel drama ja, zeker als je het vergelijkt met Ziggo die ook Duitse voetbal uitzend. Wel apart, gezien ik de vorige keer wel 1080P had bij Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BramViking schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:16:
Streamen heeft inderdaad altijd wat vertraging. Het bijzondere is dat Ziggo 200 zelfs nog meer vertraging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:18:
[...]

Streamen heeft inderdaad altijd wat vertraging. Het bijzondere is dat Ziggo 200 zelfs nog meer vertraging heeft.
Omdat ze de stream laten zien. Maar als Ziggo zelf iets uitzend is het amper vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Het valt me op dat Viaplay soepel werkt op een Android TV kastje (H96 pro plus).
Alleen zit er steeds een hikje in wat opvalt. De meeste irritatie heb ik als de camera van een afstand met de auto's meebeweegt.. De scrollen loopt niet lekker met iedere seconde een hikje.
De resolutie staat op 4K@50hz
Heeft iemand een idee hoe je die framerate goed kan krijgen ?

De app op mijn LG lijkt hier geen last van te hebben.
Maar die kan niet bewegen in de tijdslijn of van vooraf aan beginnen.
Wat ik ook kies, hij pakt altijd live. Bijzonder slecht die webos app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BramViking schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:33:
[...]

Omdat ze de stream laten zien. Maar als Ziggo zelf iets uitzend is het amper vertraagd.
Klopt. Die goede oude tijd is helaas voorbij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Ze krijgen wel veel mensen te spreken op de grid! Continue beelden vanaf het circuit.

Ik heb wel wat momenten met ruis tijdens de interviews. Leek een losse stekker ofzo ;)

[ Voor 11% gewijzigd door soeppie op 24-04-2022 14:46 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
Tom Kristensen op de grid is toch wel een goede zet van Viaplay. Jack liep altijd als een kip zonder kop over de grid, maar met Tom willen mensen wel praten. Hij is ook wat beter verstaanbaar dan Mika was in eerdere GP’s. Ook Stéphane doet het prima op de grid. :) Mij bevalt de voorbeschouwing vandaag wel, is ook beter met Guido en Tom. De sfeer met Christijan was toch wel een heel stuk minder.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:38

wontcachme

You catch me? No you wont

Hebben jullie ook veel geschakel tussen 1080p, 720p en lager? Elke paar minuten knalt het wel weer naar 360p voor een paar seconde

Sony TV icm met viaplay app

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

wontcachme schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:42:
Hebben jullie ook veel geschakel tussen 1080p, 720p en lager? Elke paar minuten knalt het wel weer naar 360p voor een paar seconde

Ja hier ook constant op Android TV via de Officiele app, maar had ook niet anders verwacht. Omdat Viaplay de problemen blijft ontkennen en niet reageert op mails..

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 24-04-2022 15:56 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje

Op Apple TV geen problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

TFHfony

Professional Weirdo

Hier op een Samsung TV met de native Samsung app geen enkel probleem. Loopt prima.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 11:40
Leuk de Sainz onboard ernaast op de iPad. Maar als Sainz meteen uitvalt, waarom dan niet over naar een ander? Nu is één van de onboards gewoon de hele race stil. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vandaag is het hier echt hopeloos, het is letterlijk niet te kijken. Echt elke minuut bufferen en of terugvallen in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
TFHfony schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:57:
[...]

Hier op een Samsung TV met de native Samsung app geen enkel probleem. Loopt prima.
Ja, dat heb ik ook gedaan voor het eerst. 1 kleine hikup, maar verder eindelijk eens rustig kunnen kijken.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Voorbeschouwing was top vandaag, interviews na interviews :)
Wel jammer dat de stream tegen het einde wat haperde en terug ging naar 720P voor mij (Chromecast v3). Wel makkelijk op te lossen door even 15seconde terug te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:49
ymoona schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:39:
[...]

Ja, dat heb ik ook gedaan voor het eerst. 1 kleine hikup, maar verder eindelijk eens rustig kunnen kijken.
klinkt goed, ik gebruik het KPN kanaal maar die haf ook eenmaal een hiccup toen Leclerc ging pitten na zijn uitglijder.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Wilde een screenshot maken van VP in Chrome, lijkt echter beveiligd te zijn (wist niet eens dat dat kon, bij F1TVpro kon dit wel gewoon). Dat is dan weer iets dat ze wél voor elkaar hebben..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• stylezzz
Van de garde en coronel zijn samen wel weer te pruimen. Geen albers is echt beter voor de sfeer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
sverzijl schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:00:
Wilde een screenshot maken van VP in Chrome, lijkt echter beveiligd te zijn (wist niet eens dat dat kon, bij F1TVpro kon dit wel gewoon). Dat is dan weer iets dat ze wél voor elkaar hebben..
Begrijpelijk als je zoveel voor de F1 rechten hebt betaald en de samenvattingen verkoopt aan Ziggo en NOS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
NeverSettle schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:05:
[...]

Begrijpelijk als je zoveel voor de F1 rechten hebt betaald en de samenvattingen verkoopt aan Ziggo en NOS :P
Vond het verrassend, omdat het bij F1TVpro nooit een probleem was (misschien kan dit inmiddels ook niet meer, maar heb geen F1TVpro abo meer dus kan het ook niet testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik zit nog steeds naar de nabeschouwing te kijken, en het leek er erg strerk op dat ik net een kleine resolutie verbetering waarnam. Hoop mensen zijn waarschijnlijk klaar met kijken dus misschien een capaciteit dingetje?

Ik zag het beeld echt even verspringen en sindsdien niet meer veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
DutchOwnage schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:19:
Ik zit nog steeds naar de nabeschouwing te kijken, en het leek er erg strerk op dat ik net een kleine resolutie verbetering waarnam. Hoop mensen zijn waarschijnlijk klaar met kijken dus misschien een capaciteit dingetje?

Ik zag het beeld echt even verspringen en sindsdien niet meer veranderd.
Veel minder (snel) bewegende beelden ook natuurlijk, dus lagere bitrate volstaat dan al gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

Nou, gisteren was het ook al goed.
Op mijn Samsung TV via de app geen enkele hapering, goed geluid en goed beeld. In het begin zat er ergens een stekkertje los of zo dus piepte het even of kraakte. Daarna prima.
Veel interviews, leuk die gast die over de grid liep. Pitsmeisje steeds beter. Prima.

Het belangrijkste is nog wel dat het beeld goed was vanmiddag. Iemand daar gegevens over?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
Voor de goede sfeer was het wel fijn dat Max lekker ging dit keer.
Wel een stuk of 10x bufferen op mijn LG en regelmatig terug naar 360p
En het was onmogelijk vanaf het begin te starten of voor- of achteruit te spoelen.
Die WebOS app is na Albers mijn grootste bron van ergernis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vandaag op de telefoon gekeken, voetbal stond op op de tv.

Dramatisch. Stream startte pas na een paar minuten wachten op en stond meer stil dan dat die werkte.

(En dat met een prima telefoon op een sterk en stabiel WiFi netwerk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

TFHfony

Professional Weirdo

Ankona schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:25:
Vandaag op de telefoon gekeken, voetbal stond op op de tv.

Dramatisch. Stream startte pas na een paar minuten wachten op en stond meer stil dan dat die werkte.

(En dat met een prima telefoon op een sterk en stabiel WiFi netwerk)
Ik moet zeggen: Gisteren onderweg naar huis (Harderwijk -> Breda) in de auto de sprintrace op mijn telefoon (Android) aangezet en dat heeft uitstekend gewerkt tot mijn grote verbazing. Geen enkele buffering gehad. Vandaag op de TV ook niet. Hopelijk blijf het zo (qua stabiliteit. De beeldkwaliteit/bitrate/resolutie mag wel omhoog.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:33
Laat ik dan ook een een duit in het zakje doen.

Maar wel een positieve.

Thuis op Philips tv totaal geen problemen met de app.
Daarnaast heb ik een tablet en chromebook als 2e en 3e scherm op tafel staan met de livetiming en trackchart (hoe het ook heet)
Alle wedstrijden zonder problemen kunnen kijken. Ook 2e en 3e scherm.

Afgelopen week een beetje bang geworden omdat ik ergens las dat Viaplay het niet zou doen in het buitenland (zonder VPN)

Gisteravond op de camping in Kroatië al de samenvatting kunnen zien van de sprintrace.

Dat gaf de burger moed.

Vanmorgen stukje F3 live gekeken.
S middags F2 in herhaling.

Daarna overgeschakeld naar de live uitzending. Nog 30minuten voorbeschouwing en toen de race en nabeschouwing.

Alles zonder problemen, bufferen of watdanook.

Ik kan me dus totaal niet vinden in alle problemen die er worden ervaren.

Zelfs in Kroatië met camping wifi werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:41
sverzijl schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:00:
F1TV heeft tegenwoordig op de livestreams ook DRM zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dacuuu schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:39:
[...]

F1TV heeft tegenwoordig op de livestreams ook DRM zitten.
Ah ok, gewoon iets van de laatste tijd dus. Tnx
Pagina: 1 ... 79 ... 157 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2