And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Vorig jaar liepen Robert en Rob altijd virtueel op het circuit voorafgaand aan de kwalificatie. Dat mis ik toch wel. Toch vind ik dat de voorbeschouwing wel goed in elkaar zit. Het is een kwestie van smaak, maar het duo geeft naar mijn mening radio commentaar. Het is te veel, een moment stilte af en toe zou ik fijn vinden.
Er is nog steeds ruimte voor verbetering.
Wilde zojuist hun show (studio formule 1) terugkijken via de app op m'n xiaomi mi tv stick. Allereerst niet te vinden in het sport of serie overzicht, dus handmatig op moeten zoeken. Vervolgens alleen de aflevering van afgelopen vrijdag zichtbaar en niet die van eerdere circuits. Stream aangezet, knalt ie er na 5 minuten uit met de melding "er is iets misgegaan". Kan dan kiezen voor "opnieuw proberen" en "sluiten". Na 10 keer tevergeefs opnieuw proberen heb ik het maar opgegeven.
De app en het streamen zijn als dikke stront door een trechter. Toch wel een dingetje voor een streamingsdienst die via een app werkt.
ChromecastRallye schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:43:
Welke apparaat?
Via <Sport> <Formule 1> <Ontdek> <Interviews & Expertanalyses> kan ik Studio Formule 1 terugkijken t/m Bahrein (18-03-2022).LA-384 schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:03:
Wilde zojuist hun show (studio formule 1) terugkijken via de app op m'n xiaomi mi tv stick. Allereerst niet te vinden in het sport of serie overzicht, dus handmatig op moeten zoeken. Vervolgens alleen de aflevering van afgelopen vrijdag zichtbaar en niet die van eerdere circuits.
Toegegeven, het is even zoeken, maar het staat er allemaal wel.
Die opties heb ik niet. Onder sport heb ik alleen maar <hoofduitzendingen> <samenvattingen bundesliga> <eerdere hoofduitzendingen> en <sportdocumentaires>Toff schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:20:
[...]
Via <Sport> <Formule 1> <Ontdek> <Interviews & Expertanalyses> kan ik Studio Formule 1 terugkijken t/m Bahrein (18-03-2022).
Toegegeven, het is even zoeken, maar het staat er allemaal wel.
Op welk apparaat staat jouw app?
App? Ik keek gewoon in mijn browser...
Even voor je op mijn CCwGTV gekeken, maar daar kan ik inderdaad niks vinden. Zal je dus op een PC moeten kijken, of daarvandaan casten natuurlijk.
Ik heb het om die reden maar geaccepteerd en stuur ze nu 2 mails per week in de hoop dat ze ooit nog wakker gaan worden en hun app / service de verbetering gaan geven waar iedereen zo om schreeuwt. Ik ben wel heel erg blij om te lezen dat er een klein groepje is die geen problemen zoals: Frameskips, Stoppende stream, wisselend beeldkwaliteit ervaren want dat mag je best wel geluk noemen.
Hieronder mijn setup voordat mensen gaan roepen dat het aan mijn apparaat of internet ligt
Sony Bravia KD-55AG8
Gebruik de officiële Viaplay app
100Mbit/s lan ingang tv ( 1Gbit/s van KPN )
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik gebruik messenger hiervoor nu.G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:28:
Helaas weer geen goed weekend voor Viaplay, want het beeldkwaliteit ging telkens van 1080p naar 360p om de zoveel minuten en daarbij viel de stream zelfs 4 keer compleet uit met de melding ' Try Again '. Helaas kan ik er niks tegen doen, hoe stom en gek dat ook is maar zolang Viaplay besluit om de problemen te blijven negeren en daarmee ook de mails / tweets niet te beantwoorden sta je als klant machteloos.
Ik heb het om die reden maar geaccepteerd en stuur ze nu 2 mails per week in de hoop dat ze ooit nog wakker gaan worden en hun app / service de verbetering gaan geven waar iedereen zo om schreeuwt. Ik ben wel heel erg blij om te lezen dat er een klein groepje is die geen problemen zoals: Frameskips, Stoppende stream, wisselend beeldkwaliteit ervaren want dat mag je best wel geluk noemen.
Hieronder mijn setup voordat mensen gaan roepen dat het aan mijn apparaat of internet ligt, want daar is niks mee aan de hand en het zou zonder enkele problemen soepel moeten afspelen.
Sony Bravia KD-55AG8
Ik probeer het op te zeggen met geld terug te krijgen. Heb ze 4 races gegeven.
Oh aan messenger had ik nog niet gedacht, hou me op de hoogte of je dit ook gaat lukken.SmasterS schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:34:
[...]
Ik gebruik messenger hiervoor nu.
Ik probeer het op te zeggen met geld terug te krijgen. Heb ze 4 races gegeven.
Ik hou Viaplay wel voor een jaar aangezien ik het deel met me vader.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De TV app biedt die mogelijkheid niet
De app op mijn telefoon kan wel terugspoelen, maar niet zonder eerst het live beeld te zien
Uiteindelijk maar mijn telefoonbeeld naar mijn TV gestreamt via SmartView, maar daarvan viel regelmatig de beeldkwaliteit dusdanig terug dat de namen links onleesbaar werden. En ik wist al wie er op P1 en 2 lagen
Als je dan een (sport-)streamingdienst bent dan lijken dit soort dingen me standaardfunctionaliteit anno 2022.
Ik vindt het maar raar dat het bij jou niet goed werkt met die setup, en echt buitengewoon vervelend voor je. Ik zou vreselijk balenG_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:28:
Hieronder mijn setup voordat mensen gaan roepen dat het aan mijn apparaat of internet ligt, want daar is niks mee aan de hand en het zou zonder enkele problemen soepel moeten afspelen.
Sony Bravia KD-55AG8
1 ding is duidelijk, ik heb een hóóp aan te merken op Viaplay, maar de app op mijn LG tv werkt wél naar behoren. Dat de interface uit 1995 lijkt te komen, is tragisch maar heeft verder geen invloed op de functionaliteit van de app an sich.
Ik heb begrepen dat de aanbieding van 99 euro voor 12 maanden (die ik aangenomen heb) ook was omdat later dit jaar er meer content op viaplay verschijnt. Dus nu minder aanbod voor een lagere prijs. Als de extra content alleen maar zaken als "dragon's den" is, zeg ik toch op volgend jaar richting f1tv.com. Deze 12 maanden zit ik nog wel even uit.
Verder 2x buffering gehad tijdens de race, waarna de app zelf verder ging (kort op lage resolutie, maar vrij snel daarna op hogere - geen idee precies welke).
Dank je maar balen is al niet meer het juiste woord want in animo 2022 is het in mijn ogen gewoon schandelijk dat het zo slecht loopt en erger nog dat Viaplay er gewoon telkens mee wegkomt, als je de laatste paar interviews op internet ook leest.. begin na het lezen van die interviews gewoon te koken wanneer hun zeggen het ligt aan het apparatuur.DutchOwnage schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:49:
[...]
Ik vindt het maar raar dat het bij jou niet goed werkt met die setup, en echt buitengewoon vervelend voor je. Ik zou vreselijk balen
Maar wat kan ik nog doen als klant als ze niet reageren op Twitter / mail, helemaal niks, ik ga het abonnement in 2023 niet verlengen als ze het hele jaar zo blind en slecht blijven.
Gisteren hadden we een maat van me over de vloer met zijn vriendin en die gaf ook al aan dat hij thuis 0,0 problemen had en ervan schrok hoeveel problemen wij hebben met Viaplay op Android TV.1 ding is duidelijk, ik heb een hóóp aan te merken op Viaplay, maar de app op mijn LG tv werkt wél naar behoren. Dat de interface uit 1995 lijkt te komen, is tragisch maar heeft verder geen invloed op de functionaliteit van de app an sich.
De enige manier om je ongenoegen te uiten is per direct je abonnement op zeggen. Maar ik lees dat je ook aan een jaarabonnement vastzit en ook shared, ja dan wordt het vervelend.G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:55:
[...]
Dank je maar balen is al niet meer het juiste woord want in animo 2022 is het in mijn ogen gewoon schandelijk dat het zo slecht loopt en erger nog dat Viaplay er gewoon telkens mee wegkomt, als je de laatste paar interviews op internet ook leest.. begin na het lezen van die interviews gewoon te koken wanneer hun zeggen het ligt aan het apparatuur.
Maar wat kan ik nog doen als klant als ze niet reageren op Twitter / mail, helemaal niks, ik ga het abonnement in 2023 niet verlengen als ze het hele jaar zo blind en slecht blijven.
[...]
Maar zoals het er nu uitziet, als er geen kwaliteits injectie komt wat beeldkwaliteit betreft, ga ik ook naar F1TV volgend jaar.Goedkoper, en om een statement te maken(niet dat ze daar ook maar 1 seconde van wakker liggen , maar goed) Dan maar geen Engels en Duits voetbal, in de kwaliteit die ze het nu brengen is dat tóch al geen lolletje. De overige content boeit me niet.
Weet je wat vreemd is? Ik heb voor t eerst dit weekend WEL een prima raceweekend gehad. 1x een probleem met de stream (ok, net op een spannend moment dus dat was kut, als je dan t draaiende 'laden/bufferen' in beeld krijgt ) gehad, maar die loste zichzelf op binnen n paar seconden. Verder prima beeldkwaliteit en eigenlijk weinig tot geen skips. En ik heb eigenlijk EXACT dezelfde setup alleen dan 100Mb internet (glas) en via een gigabit-switch ook verbonden via LAN.. Eerlijk toegegeven ik heb niet gemeten of de beeldkwaliteit 720/1080/4K/8K of 128K was.. (ja i know dat kan niet).. maar t was goeie kwaliteit en geen zichtbare drops naar lagere resolutie.G_Dragon schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:28:
Helaas weer geen goed weekend voor Viaplay, want het beeldkwaliteit ging telkens van 1080p naar 360p om de zoveel minuten en daarbij viel de stream zelfs 4 keer compleet uit met de melding ' Try Again '. Helaas kan ik er niks tegen doen, hoe stom en gek dat ook is maar zolang Viaplay besluit om de problemen te blijven negeren en daarmee ook de mails / tweets niet te beantwoorden sta je als klant machteloos.
Sony Bravia KD-55AG8
Zowel via de app op de smartphone (Android) als webbrowser kan je alle F1 studio programma's terug kijken. Sport > Formule 1 > Ontdek > Interviews & Expertanalyses > zoeken naar de beelden die je wilt zien.LA-384 schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:09:
[...]
Die opties heb ik niet. Onder sport heb ik alleen maar <hoofduitzendingen> <samenvattingen bundesliga> <eerdere hoofduitzendingen> en <sportdocumentaires>
Op welk apparaat staat jouw app?
Het zal dan een gebrek in de app voor androidTv/googleTv zijn.NeverSettle schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:35:
[...]
Zowel via de app op de smartphone (Android) als webbrowser kan je alle F1 studio programma's terug kijken. Sport > Formule 1 > Ontdek > Interviews & Expertanalyses > zoeken naar de beelden die je wilt zien.
Dat is het nadeel van zoveel platforms ondersteunen. Ieder klant ervaart het anders helaas.LA-384 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:34:
[...]
Het zal dan een gebrek in de app voor androidTv/googleTv zijn.
Commentaar en studio: ik merk wel dat ze echt er aan werken en het gaat wat mij betreft de goede kant op. Ik mis Mol en co to-taal niet (subjectief/smaak/persoonlijk enz).
Gisteravond op RaceCafé viel me op hoe tenenkrommend Olav Mol kon zijn. Aan tafel is hij echt niet te pruimen. Heel egocentrisch, dat "ik weet het allemaal beter". Aan het begin van het programma liep hij "voor de grap" zelfs weg omdat ze het over motoren gingen hebben ofzo. Het was echt verschrikkelijk om aan te zien. Nee op die manier maak je je zelf compleet overbodig. Jammer omdat ik het format va Ziggo in de studio inclusief de sfeer over het algemeen wel beter vind.mikkelnl schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:41:
Afgelopen weekend eigenlijk geen issues gehad (Apple TV 4k); bitrate is OK'ish maar denk dat ik er gewoon aan gewend ben. Mag tikkie hoger, maar prima mee te leven omdat de kwaliteit niet meer dipte.
Commentaar en studio: ik merk wel dat ze echt er aan werken en het gaat wat mij betreft de goede kant op. Ik mis Mol en co to-taal niet (subjectief/smaak/persoonlijk enz).
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
De kwaliteit bij Viaplay valt me nog steeds tegen; het beeld is gewoon niet indrukwekkend scherp en bvb rode letters in de graphics zijn nog steeds waterig. Maar de Samsung TV app (op een 2020 4K TV) is stabiel en best werkbaar en de stream via mijn KPN Glasvezel Internet vertoont 0 haperingen. Dus we nemen het maar zo en hopen dat er ooit nog een kwaliteitsboost komt. Ik verwacht het dit seizoen echter al niet meer.
Mee eens, de kleuren zijn en blijven echt enorm matig. Volgens mij ligt dat niet eens alleen aan de veel te lage bitrate. Andere diensten met een vergelijkbare bitrate hebben de kleuren wel gewoon op orde. Vooral bij de F1 valt het enorm op hoe slecht het eruit ziet (en dan heb ik het niet over de matige onboard-beelden, daar kan Viaplay niets aan doen). In 2022 moet dat echt veel beter, laten we hopen dat Viaplay dat ook gaat inzien.Bigs schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:57:
De kwaliteit bij Viaplay valt me nog steeds tegen; het beeld is gewoon niet indrukwekkend scherp en bvb rode letters in de graphics zijn nog steeds waterig. Maar de Samsung TV app (op een 2020 4K TV) is stabiel en best werkbaar en de stream via mijn KPN Glasvezel Internet vertoont 0 haperingen. Dus we nemen het maar zo en hopen dat er ooit nog een kwaliteitsboost komt. Ik verwacht het dit seizoen echter al niet meer.
Olav moet je lekker in een hokje commentaar laten verzorgen. In de studio is het niet echt een gezellig figuur om erbij te hebben IMHOpsy schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:51:
[...]
Gisteravond op RaceCafé viel me op hoe tenenkrommend Olav Mol kon zijn. Aan tafel is hij echt niet te pruimen. Heel egocentrisch, dat "ik weet het allemaal beter". Aan het begin van het programma liep hij "voor de grap" zelfs weg omdat ze het over motoren gingen hebben ofzo. Het was echt verschrikkelijk om aan te zien. Nee op die manier maak je je zelf compleet overbodig. Jammer omdat ik het format va Ziggo in de studio inclusief de sfeer over het algemeen wel beter vind.
Mee eens, ik vind Jack Plooij en Olav Mol betweters bij de studio programma's van Ziggo of wanneer ze uitgenodigd zijn bij andere praatprogramma's. Op de circuits waren ze over het algemeen wel beter en serieuzer natuurlijk.psy schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:51:
[...]
Gisteravond op RaceCafé viel me op hoe tenenkrommend Olav Mol kon zijn. Aan tafel is hij echt niet te pruimen. Heel egocentrisch, dat "ik weet het allemaal beter". Aan het begin van het programma liep hij "voor de grap" zelfs weg omdat ze het over motoren gingen hebben ofzo. Het was echt verschrikkelijk om aan te zien. Nee op die manier maak je je zelf compleet overbodig. Jammer omdat ik het format va Ziggo in de studio inclusief de sfeer over het algemeen wel beter vind.
Blij dat Viaplay dat dan niet heeft in de studio, dan maar minder sfeer en meer serieuze gesprekken in de studio.
Oefff, ik heb het even teruggekeken net... ongelofelijk wat een naar mannetje is het. Maar ook toen 'ie eenmaal terug was aan tafel: het hele sfeertje is zo extreem vervelend - vind ik. Niks voor mij die mannetjes die allemaal het haantje aan tafel willen zijn.psy schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:51:
[...]
Maar goed, er zijn hele hordes mensen die dit leuk vinden: prima natuurlijk. Ach, er zijn ook veel mensen die naar pulp op SBS6 enz kijken, dus tja. Ieder z'n ding. Ik ben i.i.g. dolblij er van verlost te zijn, en ja, dan maar met wat mindere bitrate en constant lullende commentatoren hahahah...
Viaplay heb ik voor straf weer opgezegd na de verplichte maand, afgelopen weekend voor het eerst alles op F1TV gezien (LG C1 met chromecast) en ik vond het prachtig, nog afgezien van de kwaliteit - een steady full hd stream.
Nee, niet zozeer de kwaliteit van het beeld maar het feit dat er gewoon bééld was die vrijdagavond tijdens die qualificatie, 2 uur lang non-stop. Ik realiseerde mij dat pas tijdens een van de vele rode vlaggen. Ik zat toe te kijken hoe een stel Haas monteurs iets aan hun Haas aan het afstellen waren, het zag er wat vreemd uit vond ik terecht. Nu ben ik geen automonteur of uitgesproken Haas fan, maar ik realiseerde mij dat ik nu op Ziggo of Viaplay naar het studiovolk had zitten kijken, of erger nog: naar reclame.
Geef mij maar die Haas monteurs dacht ik nog, lekker aan het pielen met hun Haas zoals je mag verwachten van Haas monteurs, met af en toe een glimps van Haas coureurs en Haas technici die net als ik, gewoon toekeken.
Heerlijk. Van pitbox naar pitbox met af en toe een kort interview met zeg een teambaas, soms alleen met audio zodat je kan blijven kijken naar zeg een Norris die een dolletje maakt, of een Toto die dat vooral niet doet. Enzovoorts, 2 uur lang non-stop. Een verademing.
Volgende race zal ik het weer eens via de ingebouwde TV-app proberen. Al is Chromecast aanslingeren eigenlijk nog sneller en makkelijker.
De enige melding die ik gezien heb, was Zwitersland. Dit land is geen onderdeel van de EU. Als Nederlander moet je alles wat een app in Nederland biedt. Ook in andere EU landen kunnen bekijken.p.d.akkerman schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:27:
Afgelopen week een beetje bang geworden omdat ik ergens las dat Viaplay het niet zou doen in het buitenland (zonder VPN)
In mijn geval was het in Duitsland en nog via het (vaak belabberde) WIFI netwerk van het hotel.
Helaas ondersteunend niet elke apparaat deze functie. Een lijst van welke apparaten en welke functies u kunt gebruiken vindt u via deze link https://help.viaplay.com/...liteit-op-onze-apparaten/
Ik heb laten weten dat de TV volgens de website van viaPlay volledige ondersteuning heeft, waarop het volgende antwoord kwam:
Zou u even een reboot willen proberen? Dit doet u als volgt.
1, Verwijder de App
2. Haal de stekker uit uw Tv
3. Haal de stekker uit uw router
4. laat dit zo voor 2 minuten
5. Doe alles er weer in en installeer de Viaplay app.
Ik heb bovenstaande nog niet uitgevoerd (ik betwijfel of dit de oplossing is). Echter ga ik het voor de volgende race begint wel even proberen. Ik ben nieuwsgierig of iemand dit al geprobeerd heeft.
Hier staat een LG CX en de optie “kijken vanaf het begin” werkt prima.Pvd01 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:01:
Ik heb via Messenger aan ViaPlay gemeld dat het “kijken vanaf het begin “ en het terugspoelen niet werkt bij live kijken op een LG C1. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord:
Helaas ondersteunend niet elke apparaat deze functie. Een lijst van welke apparaten en welke functies u kunt gebruiken vindt u via deze link https://help.viaplay.com/...liteit-op-onze-apparaten/
Ik heb laten weten dat de TV volgens de website van viaPlay volledige ondersteuning heeft, waarop het volgende antwoord kwam:
Zou u even een reboot willen proberen? Dit doet u als volgt.
1, Verwijder de App
Ik heb bovenstaande nog niet uitgevoerd (ik betwijfel of dit de oplossing is). Echter ga ik het voor de volgende race begint wel even proberen. Ik ben nieuwsgierig of iemand dit al geprobeerd heeft.
Sowieso kan ik zonder een hapering een wedstrijdje kijken. Vanaf de eerste wedstrijd gaat dat bij mij al prima. Nu nog de kwaliteit van het beeld wat beter.
Viaplay heeft echt een vast lineair kanaal nodig, want ik ben bang dat op de manier zoals ze het nu aan de man brengen, maar weinig mensen kijken naar deze extra programma's, als men al van het bestaan ervan af weet. Op een lineair kanaal kun je die dingen gewoon herhalen.
De Viaplay streams kan je toch ook gewoon bekijken wanneer je wilt? Is imo zelfs nog gebruiksvriendelijker dan herhalen op een lineair kanaal (behalve dat ik die dan weer op kan nemen).LA-384 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:34:
Viaplay heeft echt een vast lineair kanaal nodig, want ik ben bang dat op de manier zoals ze het nu aan de man brengen, maar weinig mensen kijken naar deze extra programma's, als men al van het bestaan ervan af weet. Op een lineair kanaal kun je die dingen gewoon herhalen.
Die Kees en Allard zijn dan weer niet mijn bloedgroep.
Ben het met je eens. Allard en Kees noem ik de Grumpy Old Man. Mocht je die film nog nooit gezien hebben.... doe maar eens. Maar deze beide mannen hebben meer verstand van F1 en hoe het werkt dat al die andere mannen die regelmatig in beeld zijn. Ok, Ho Pu misschien niet. Ook ik word regelmatig verrast door de zienswijze van deze mannen. Maar vaak hebben ze toch wel gelijk. Iets met leeftijd en ervaring denk ik.LA-384 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:34:
Ik keek altijd graag rtl gp slipstream van Allard Kalff en Kees van de Grint en baalde dat het niet meer uitgezonden werd (YouTube). Zit nu voor het eerst Studio Formule 1 Tracktalk te kijken en daar zit Kees als (regelmatig?) terugkerende gast bij. Fijn dat ze deze twee aan hun team hebben toegevoegd, was altijd een verademing om een analyse zonder oranje bril te zien.
Ben het heus niet altijd met hun eens maar vaak toch wel. En inderdaad jammer dat Slipstream er niet meer is. Mocht daar graag naar kijken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ah ja... Dat is het. Vroeg me al af waar ze blevenLA-384 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:34:
Ik keek altijd graag rtl gp slipstream van Allard Kalff en Kees van de Grint en baalde dat het niet meer uitgezonden werd (YouTube). Zit nu voor het eerst Studio Formule 1 Tracktalk te kijken en daar zit Kees als (regelmatig?) terugkerende gast bij. Fijn dat ze deze twee aan hun team hebben toegevoegd, was altijd een verademing om een analyse zonder oranje bril te zien.

Kennelijk heeft Viaplay het onderschat om binnen een paar maanden een volledig platform neer te kunnen zetten.
Maar Viaplay is geen nieuwe dienst, want het bedrijf bestaat al sinds 2007. Viaplay is alleen een nieuwe speler in de Nederlandse markt. Ik vind het dus niet vergelijkbaar met F1TV dat sinds 2018 bestaat.GrooV schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:19:
Kennelijk heeft Viaplay het onderschat om binnen een paar maanden een volledig platform neer te kunnen zetten.
Nederland is echter wel het eerste land voor Viaplay met een streaming-only abonnement. Dus in die zin is dat wel nieuw voor Viaplay.dnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:09:
[...]
Maar Viaplay is geen nieuwe dienst, want het bedrijf bestaat al sinds 2007. Viaplay is alleen een nieuwe speler in de Nederlandse markt. Ik vind het dus niet vergelijkbaar met F1TV dat sinds 2018 bestaat.
Ik hoop voor ze dat er straks, in NL commentaar wordt aangeboden op F1TV, dat ze niet een directe daling zien voor Q2/Q3. Veel mensen in mijn omgeving kijken daar nu namelijk wel naar... Me included
Maar goed, bijna 800K dus voor Viaplay. Valt me nog tegen, zéker als dit de max gaat zijn. Mensen willen het even aankijken een paar maanden, en komen in best veel gevallen tot de conclusie dat dit 'm niet gaat worden. Die bijna 1 miljoen gecombineerde Ziggo/NOS kijkers gaan ze niet voor zich winnen in ieder geval.
Dus inderdaad, nu nog 800K, zal mij benieuwen wat daar van over gaat blijven
Ik denk ook wel dat een flink aantal mensen bij Ziggo altijd Formule 1 keek omdat het op het open kanaal was, maar niet fanatiek genoeg fan van de sport is om daar 14 euro per maand voor te lappen.DutchOwnage schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:34:
130K kijkers voor de samenvatting op Ziggo. Bijna 800K voor de NOS. Dat is wel pijnlijk hoor voor Ziggo, oei oei![]()
Maar goed, bijna 800K dus voor Viaplay. Valt me nog tegen, zéker als dit de max gaat zijn. Mensen willen het even aankijken een paar maanden, en komen in best veel gevallen tot de conclusie dat dit 'm niet gaat worden. Die bijna 1 miljoen gecombineerde Ziggo/NOS kijkers gaan ze niet voor zich winnen in ieder geval.
Zeker waar. Mijn beide ouders vallen in die categorie, en kijken nu met alle plezier de half uur durende samenvatting op de NOS. Met Jan Lammers trouwens, dát is pas een prettige, kundige analistSoccer98 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:45:
[...]
Ik denk ook wel dat een flink aantal mensen bij Ziggo altijd Formule 1 keek omdat het op het open kanaal was, maar niet fanatiek genoeg fan van de sport is om daar 14 euro per maand voor te lappen.
Het aantal van 800k extra abonnementen bij Viaplay is het totaal, dus niet alleen Nederland. Zo kan ik de cijfers ook rooskleuriger brengen....DutchOwnage schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:34:
130K kijkers voor de samenvatting op Ziggo. Bijna 800K voor de NOS. Dat is wel pijnlijk hoor voor Ziggo, oei oei![]()
"Het Zweedse concern stelt dat er in het eerste kwartaal van dit jaar in totaal 778.000 betalende abonnees bijkwamen in alle markten waar het bedrijf actief is. Nederland was goed voor het overgrote deel van de klantenaanwas, aldus NENT, dat daarbij geen precieze aantallen noemde. "
bron: https://www.ad.nl/show/la...t-verwachtingen~afd90c0b/
[ Voor 10% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-04-2022 10:52 ]
Aha. Nou, laten we zeggen 5 tot 600K dan voor NL? Niet best, lijkt me. Maar misschien zijn ze zélf heel tevreden....dwdd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:49:
[...]
Het aantal van 800k extra abonnementen bij Viaplay is het totaal, dus niet alleen Nederland. Zo kan ik de cijfers ook rooskleuriger brengen....
bron: https://www.ad.nl/show/la...t-verwachtingen~afd90c0b/
Denk dat dat Polen moet zijn waar het al sinds Augustus beschikbaar is ...ed1703 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:13:
[...]
Nederland is echter wel het eerste land voor Viaplay met een streaming-only abonnement. Dus in die zin is dat wel nieuw voor Viaplay.
Was dit nog vergeten te posten nav een eerdere post maar is nu ook wel van toepassing. Stond nog in een vd artikelen dat dit voor een betaaldienst best goede cijfers te noemen waren aldus een deskundige (Duitse Sky mbt F1 kijkcijfers/abonees)
Weet alweer wat ik nog aan het opzoeken was: de NL kijkcijfers afgelopen seizoen bij Ziggo voor de vergelijking met de Duitse cijfers. Iirc lag dat op zo'n 2.5 miljoen(?) kijkers gemiddeld ...Nog even opgezocht en Sky Sport Duitsland betaald blijkbaar rond de €50 miljoen per jaar voor de exclusieve Formule 1 rechten (Viaplay verhoudingsgewijs zo'n €140 miljoen). Afgelopen seizoen net boven de 800 duizend kijkers gemiddeld waar dat het jaar ervoor met RTL erbij nog tegen de 4 miljoen was (RTL betaalde zo'n €25 miljoen p/j en kreeg de rechten ondanks een hoger bod van Sky destijds; nu dus wel voor het geld gekozen ipv de kijkcijfers).
Voor Sky zelf was het wel een stijging van zo'n 300.000 kijkers tov 2020.
Kijkend naar de pakketten is het goedkoopste pakket voldoende voor Formule 1, Premier League en wat andere sporten (excl. Bundesliga), bij een jaarabo zo'n €25 per maand (nu in de aanbieding met 20% korting dus iets meer dan €20 p/m) en daarna €33 per maand. Daarbij krijg je wel Netflix aangesmeerd/ is incl. Netflix en een aanbod van andere series ...
Viaplay zit op €30 miljoen per jaar voor enkel de Formule 1 rechten in NL maar daarvan zou je iig wel meer kijkers dan in Duitsland verwachten
[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 26-04-2022 11:26 ]
Ook in Nederland zijn ze momenteel geen streaming-only. Maar ondanks dat ze vooral in Scandinavië nog wat lineaire activiteiten hebben, vormt het streaming-platform overal de hoofdmoot. De toevoeging van Nederland aan de landen waar Viaplay beschikbaar is, is voor Viaplay echt niets nieuws en niets bijzonders. Het is gewoon weer een land erbij, net zoals dat ook in het VK, Canada, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gaat gebeuren.ed1703 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:13:
[...]
Nederland is echter wel het eerste land voor Viaplay met een streaming-only abonnement. Dus in die zin is dat wel nieuw voor Viaplay.
De huidige stream-kwaliteit die Viaplay biedt is gewoon exact wat ze voor ogen hadden. Misschien dat ze vanwege het vele geklaag vanuit Nederland en Polen de komende jaren nog een en ander gaan bijschaven, maar in essentie is het huidige platform gewoon waar we het mee moeten doen. In Scandinavië bieden ze immers dezelfde magere stream-kwaliteit (op een aantal evenementen in een soort van halfbakken 4K na) en daar zie je dezelfde klachten. Kennelijk voldoet deze magere kwaliteit voor Viaplay om hun commerciële doelen te behalen.
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 26-04-2022 11:30 ]
Ik vind 778k Viaplay totaal en 800K op samenvatting vind ik behoorlijk apart. Helaas niet mogelijk om unieke kijkers te weten te komen.DutchOwnage schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:34:
130K kijkers voor de samenvatting op Ziggo. 800K bij NOS
Die 130K van Ziggo is inderdaad pijnlijk, andere kant denk ik ook dat het voor Ziggo meer het bieden van een service is dan core.
Heb ook wel het gevoel dat in veel gevallen de TV aanblijft omdat er de gehele zondag sport is op NPO1
Ik ben benieuwd wat daarvan overblijft nadat men stopt met het kanaal bij KPN en Ziggo.dnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:14:
[...]
Ik vind 778k Viaplay totaal en 800K op samenvatting vind ik behoorlijk apart. Helaas niet mogelijk om unieke kijkers te weten te komen.
De streamers die al problemen hadden zijn waarschijnlijk al verkast naar F1TVpro.
Doelstelling voor dit seizoen was 100k aan abonnees, meen ik. Er zullen vast geen 680.000 opzeggingen volgen, voor zover dat unieke abonnementen zijn dan. (maar dat zal wel niet
Maar toch ben ik wel benieuwd hoeveel abonnees dit platform nu daadwerkelijk heeft en wat daar straks van overblijft
[ Voor 17% gewijzigd door ed1703 op 26-04-2022 13:27 ]
Ik bedoelde meer of er unieke kijkers tussen VP en NOS zaten. Ik vind 100.000 abonnees voor een marktintroductie echt gigantisch weinig en zeker als je 30 miljoen per jaar betaald hebt voor één sport.ed1703 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:21:
[...]
Doelstelling voor dit seizoen was 100k aan abonnees, meen ik. Er zullen vast geen 680.000 opzeggingen volgen, voor zover dat unieke abonnementen zijn dan. (maar dat zal wel niet)
Die 1.9 miljoen kijkers vs. 778.000 nieuwe abonnees in Q1-2022. Toch heel benieuwd nu hoe Gfk die cijfers berekend heeft.dnmw2705 schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:55:
[...]
NU.nl heeft een optelsom gemaakt vanuit het onderzoek van GFK, waarbij Viaplay in de eerste weken 1.9 miljoen gebruikers behaald heeft, F1TV 650.000 en GrandPrixRadio 450.000 bereikt heeft. Hoe GFK aan de cijfers komt, is mij een raadsel omdat Viaplay als F1TV geen cijfers delen.. die 450.000 is wel 18% van de totale markt.
[ Voor 24% gewijzigd door dnmw2705 op 26-04-2022 13:53 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat is gemiddeld 2.3 kijker per account, dat is toch niet zo raar? Mijn vrouw kijkt regelmatig ook een stuk mee, als je dan nog kinderen hebt, of je bent gewend samen met vrienden te kijken gaat het hard.dnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:51:
Ik poste op 3 april het volgende bericht:
[...]
Die 1.9 miljoen kijkers vs. 778.000 nieuwe abonnees in Q1-2022. Toch heel benieuwd nu hoe Gfk die cijfers berekend heeft.
GFK heeft vooral onderzocht hoe vaak de website en de app zijn bezocht: TexMex in "Viaplay in Nederland". Wat kijkcijfers betreft, valt daar dus weinig uit te concluderen. Zo zullen behoorlijk wat mensen die geen klant zijn geworden toch even een kijkje hebben genomen op de website. Het blijft gewoon gissen zolang Viaplay zelf niets bekendmaakt of cijfers van zijn gehele afzetmarkt op een hoop gooit.dnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:51:
Ik poste op 3 april het volgende bericht:
[...]
Die 1.9 miljoen kijkers vs. 778.000 nieuwe abonnees in Q1-2022. Toch heel benieuwd nu hoe Gfk die cijfers berekend heeft.
https://www.gfk.com/press/viaplay-Formule1
[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 26-04-2022 14:18 ]
Ik denk dat men voor de F1 vooral flink heeft overboden om zeker te weten dit goed in de markt te kunnen zetten?dnmw2705 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:47:
[...]
Ik bedoelde meer of er unieke kijkers tussen VP en NOS zaten. Ik vind 100.000 abonnees voor een marktintroductie echt gigantisch weinig en zeker als je 30 miljoen per jaar betaald hebt voor één sport.
Zou men soms in de veronderstelling leven dat dit zodanig gaat groeien de komende jaren dat dit financieel goedgemaakt gaat worden? Ik denk juist dat dit wel eens mis kan gaan doordat huishoudens keuzes gaan maken, simpelweg omdat er al veel te veel streamingdiensten zijn. (waarvan de laatste komende herfst gaat beginnen) Weliswaar leveren ze niet allemaal sport natuurlijk.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De enige reden dat ik Viaplay heb is Formule 1 én de Premier League. Als de laatste er niet was geweest had ik allang een F1TV abbo genomen en het Engels voetbal ergens anders afgenomen. Er zit werkelijk niks aansprekends verder in het Viaplay portfolio. Misschien de Bundesliga nog als een nice-to-have, maar de films en series zijn echt totaal niet boeiend.Lekker Ventje schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:32:
Ik vind het interessanter wat het volgend jaar maart wordt als de aanbieding van €99 vervalt en men de volle mep moet gaan betalen. Een aantal collega's van mij stappen dan over naar F1TV omdat die series ze niet echt boeien maar voor dat lage bedrag gewoon uit nieuwsgierigheid voor Viaplay hebben gekozen. Ze hebben overigens nauwelijks tot geen problemen gehad wat uitzendkwaliteit betreft.
Hoi,Wom schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:37:
Kreeg melding dat ik al twee streams open had staan toen ik op mijn telefoon even wilde kijken. Had daar voor via de browser geprobeerd, maar daar wilde de stream niet laden (ik gok dat mijn Pi-Hole wat lastig doet). Echter telde hij die streams wel mee (had onboard en globale stream geprobeerd). Moest toen uitloggen op browser en kon toen via telefoon verder.
Heb jij toevallig een whitelist gevonden.
Gisteren mn "lists" bijgewerkt en nu wil idd de app niet doorladen. (main screen)
Via 4g of tijdelijk pihole uitzetten lost het op.
Heb een streaming whitelist toegevoegd en wat viaplay url maar dit is nog niet de oplossing.
Bij mij wilde de app op de Shield heel graag naar split.io (feature toggle spul), dus wie weet dat, dat hem is?Turbocinqy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:12:
[...]
Hoi,
Gisteren mn "lists" bijgewerkt en nu wil idd de app niet doorladen. (main screen)
Heb een streaming whitelist toegevoegd en wat viaplay url maar dit is nog niet de oplossing.
Kijken vanaf begin werkt wel maar het spoelen door het programma heen, werkt in bepaalde situaties niet.Pannekoek81 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:58:
[...]
Hier staat een LG CX en de optie “kijken vanaf het begin” werkt prima.
Specifiek dit 'doorladen' heb ik kunnen oplossen door 'sdk.split.io' te whitelisten.Turbocinqy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:12:
[...]
Hoi,
'auth.split.io' hoefde niet (wat logischer leek).
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik er wel zuur van ben, zeker nu het het tweede in 4k is wat bij Ziggo verdwijnt naar Viaplay. Ik heb tot 1 augustus de Ziggo kortingsactie, maar ik laat hem aflopen.naitsoezn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:59:
Ik weet wel dat F1 de hoofdmoot voor veel mensen in dit topic is, maar vergeet ook niet dat vanaf volgend seizoen Engels voetbal ook bij Viaplay zit. Aangezien Engels voetbal voor de buitenlandse voetballiefhebber volgens mij toch wel zo ongeveer de ultieme competititie is, kan dat nog wel vanaf augustus / september voor wat aanwas van nieuwe abonnee's zorgen (mensen die nu betalen voor Engels voetbal op Ziggo bijvoorbeeld).
Ik heb 3x door de App heen gekeken, maar denk maximaal 10 minuten gekeken. Het content naast sport is weinig bijzonder, de brakke 720p streams van Bundesliga en darts kan ik zien via VTMGo. Als er een lineaire zender bij komt, zou ik het wel weer heractiveren denk ik.
Ah, bepaalde vorm van interpreteren.ArthurMorgan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:03:
[...]
Dat is gemiddeld 2.3 kijker per account, dat is toch niet zo raar? Mijn vrouw kijkt regelmatig ook een stuk mee, als je dan nog kinderen hebt, of je bent gewend samen met vrienden te kijken gaat het hard.
Dankjewel. Ga het proberen.Mau_Maus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:24:
[...]
Specifiek dit 'doorladen' heb ik kunnen oplossen door 'sdk.split.io' te whitelisten.
'auth.split.io' hoefde niet (wat logischer leek).
Was ondertussen al mn lists aan het enablen/disablen om zo te zien welke lists problemen geven.
Las op playstore ook iemand recent nu met problemen.
Gisteren toevallig ook apps bijgewerkt dus wist ook niet zeker of het in de nieuwe lists zat of app zelf.
Edit: PiHole (Raspberry Add blocker)
Als ik deze lists aanzet geeft viaplay problemen met laden van de app.
(dit nog zonder de genoemde Whitelist)
(Ter info disablen blacklist:)
Blacklist issues viaplay:
https://raw.githubusercon...nBlack/hosts/master/hosts
(zit de split.io inderdaad bij in.)
https://raw.githubusercon.../data/adaway.org/list.txt
(zit de split.io ook bij in.)
https://blocklistproject.github.io/Lists/ads.txt
(zit sdk.split.io bij in)
https://adaway.org/hosts.txt
(zitten ze ook bij in:
# [split.io]
127.0.0.1 auth.split.io
127.0.0.1 cdn.split.io
127.0.0.1 events.split.io
127.0.0.1 sdk.split.io)
Edit2: na whitelisten auth & sdk.Split.IO
(Zekerheidshalve beide) werkt de app nog met de boven genoemde blacklist files enabled.
[ Voor 44% gewijzigd door Turbocinqy op 27-04-2022 18:13 ]
Volgens zijn de problemen van “kijken vanaf begin” en het terugspoelen specifiek voor de 2021 modellen, want op mijn LG uit 2019 werkt het idd probleemloos. Ik vind het gek dat het op een nieuwere (en duurdere) tv niet werkt.Athome schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:09:
[...]
Kijken vanaf begin werkt wel maar het spoelen door het programma heen, werkt in bepaalde situaties niet.
1, Verwijder de App
[quote]
Ik heb dit uitgevoerd, echter zonder het gewenste resultaat.
Zoals reeds eerder gemeld werkt het kijken vanaf begin en het terugspoelen wel bij mijn 2019 model LGTV.
Dat is een standaard antwoord die ze geven wanneer zij zelf het ook niet weten. Dit werkt waarschijnlijk wel bij storingen, maar niet om een bepaalde functie te krijgen. Viaplay kan beter alle platformen dezelfde functies en app versie geven.Pvd01 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:08:
[/quote] Zou u even een reboot willen proberen? Dit doet u als volgt.
1, Verwijder de App
[quote]
Ik heb dit uitgevoerd, echter zonder het gewenste resultaat.
Zoals reeds eerder gemeld werkt het kijken vanaf begin en het terugspoelen wel bij mijn 2019 model LGTV.
Voor de LG modellen uit 2021 en 2019 is het volgens mij dezelfde software, maar gaan de 2021 modellen hier anders mee om. De oplossing moet volgens mij gevonden worden in de firmware van de TV. Het is aan ViaPlay om samen met LG naar een oplossing te zoeken.NeverSettle schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:04:
[...]
Dat is een standaard antwoord die ze geven wanneer zij zelf het ook niet weten. Dit werkt waarschijnlijk wel bij storingen, maar niet om een bepaalde functie te krijgen. Viaplay kan beter alle platformen dezelfde functies en app versie geven.
Het kan natuurlijk twee kanten op, we zouden typische NLD-fan races kunnen zijn, Oostenrijk, Hongarije, België en (TBA want hangt waarschijnlijk af of Verstappen kampioen kan worden, dan is het de race ervoor). Anderzijds zou het mij niet verbazen als ze juist kiezen voor minder interessante races, zoals Spanje, Monaco, Frankrijk, Singapore en Abu Dhabi.
[ Voor 14% gewijzigd door dnmw2705 op 01-05-2022 13:35 . Reden: toevoeging ]
Ik vermoed geen enkele, op Zandvoort na. Van dat verhaal van zes races die voor iedereen te zien zijn, is volgens mij helemaal niets meer over.dnmw2705 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:33:
Ik vroeg mij trouwens af welke races er openbaar uitgezonden gaan worden, op Zandvoort na? Ik kan wel een lijstje maken met welke ik verwacht, maar heeft er Nent/Viaplay al officieel iets over bekend gemaakt?
Het kan natuurlijk twee kanten op, we zouden typische NLD-fan races kunnen zijn, Oostenrijk, Hongarije, België en (TBA want hangt waarschijnlijk af of Verstappen kampioen kan worden, dan is het de race ervoor). Anderzijds zou het mij niet verbazen als ze juist kiezen voor minder interessante races, zoals Spanje, Monaco, Frankrijk, Singapore en Abu Dhabi.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nu begint aanstaande donderdag de World Pool Masters. Ik zat gisteren bij mijn ouders op Ziggo Sport Tennis te kijken naar Botic vd Zandschulp en tot mijn verbazing zag ik Ziggo reclame maken voor de World Pool Masters. Dit wordt uitgezonden op Ziggo Sport Docu vanaf donderdag a.s.
Vandaag maar eens de chat van Viaplay aangeslingerd. En de medewerker geeft aan..Ja hoor dit zenden wij gewoon uit. Ik zeg: Weet je het zeker? Het staat niet in het schema voor deze week en op de site van Matchroom staat NL niet bij de lijst van landen waar Viaplay dit uit gaat zenden. Ziggo staat er wel bij voor NL. Zij gaat vervolgens een 'product specialist' raadplegen. Na beraad blijkt dat ze wel de rechten hebben maar dat Ziggo het gaat uitzenden

Naast de matige kwaliteit van de app en de technische implementatie van het streamen (bij F1, afspelen vanaf het begin etc.) begin ik er wel meer dan zat van te worden. Hoe kan je nou zeggen dat je iets gaat uitzenden terwijl blijkbaar je concurrent het gewoon gaat uitzenden?Keusporten
Voor keusporten kun je ten minste evenementen voor Champion of Champions en Champion League streamen. Voor poolen kun je kijken naar World Pool Masters, World Pool Championship, World Cup of Pool, US Open 9-Ball Championships en de Mosconi Cup.
Ik kreeg vandaag het advies om eens de streams op 4g te gaan bekijken inplaats van 500mbit glasvezel...Willempietje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:01:
Een van de redenen die ik had om F1 bij Viaplay af te nemen is dat ze ook de rechten hebben van de Matchroom poolbiljart events (WK 9 ball, World Pool Masters, US open 9-ball en Mosconi Cup). Dit is natuurlijk een beetje een niche 'sport'. Maar ik ben er, samen met mijn poolteam, wel in geïnteresseerd.
Nu begint aanstaande donderdag de World Pool Masters. Ik zat gisteren bij mijn ouders op Ziggo Sport Tennis te kijken naar Botic vd Zandschulp en tot mijn verbazing zag ik Ziggo reclame maken voor de World Pool Masters. Dit wordt uitgezonden op Ziggo Sport Docu vanaf donderdag a.s.
Vandaag maar eens de chat van Viaplay aangeslingerd. En de medewerker geeft aan..Ja hoor dit zenden wij gewoon uit. Ik zeg: Weet je het zeker? Het staat niet in het schema voor deze week en op de site van Matchroom staat NL niet bij de lijst van landen waar Viaplay dit uit gaat zenden. Ziggo staat er wel bij voor NL. Zij gaat vervolgens een 'product specialist' raadplegen. Na beraad blijkt dat ze wel de rechten hebben maar dat Ziggo het gaat uitzenden. Terwijl op hun website staat:
[...]
Naast de matige kwaliteit van de app en de technische implementatie van het streamen (bij F1, afspelen vanaf het begin etc.) begin ik er wel meer dan zat van te worden. Hoe kan je nou zeggen dat je iets gaat uitzenden terwijl blijkbaar je concurrent het gewoon gaat uitzenden?
Goedemiddag Sander
Graag hoor ik van u of de reboot is gelukt en of het heeft geholpen. Ervaart u deze probleem op andere apparaten ? En als u tijd heeft zou u willen kijken of u beter ontvangst krijgt als u omschakelt naar uw 4g?
/Dominique..
Dus ja viaplay is serieus de weg kwijt
Ook de KNBB geeft dat aan. Of was jij toevallig degene die dat heeft gemeld?Willempietje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:01:
Een van de redenen die ik had om F1 bij Viaplay af te nemen is dat ze ook de rechten hebben van de Matchroom poolbiljart events (WK 9 ball, World Pool Masters, US open 9-ball en Mosconi Cup). Dit is natuurlijk een beetje een niche 'sport'. Maar ik ben er, samen met mijn poolteam, wel in geïnteresseerd.
Vandaag maar eens de chat van Viaplay aangeslingerd. En de medewerker geeft aan..Ja hoor dit zenden wij gewoon uit. Ik zeg: Weet je het zeker? Het staat niet in het schema voor deze week en op de site van Matchroom staat NL niet bij de lijst van landen waar Viaplay dit uit gaat zenden. Ziggo staat er wel bij voor NL. Zij gaat vervolgens een 'product specialist' raadplegen. Na beraad blijkt dat ze wel de rechten hebben maar dat Ziggo het gaat uitzenden. Terwijl op hun website staat:
[...]
Naast de matige kwaliteit van de app en de technische implementatie van het streamen (bij F1, afspelen vanaf het begin etc.) begin ik er wel meer dan zat van te worden. Hoe kan je nou zeggen dat je iets gaat uitzenden terwijl blijkbaar je concurrent het gewoon gaat uitzenden?
Na zoveel berichten te hebben gelezen merk dat er maar een paar medewerkers voor de klantenservice zijn. Tenzij ze een heleboel Dominiques hebbenSmasterS schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Ik kreeg vandaag het advies om eens de streams op 4g te gaan bekijken inplaats van 500mbit glasvezel...
Goedemiddag Sander
Graag hoor ik van u of de reboot is gelukt en of het heeft geholpen. Ervaart u deze probleem op andere apparaten ? En als u tijd heeft zou u willen kijken of u beter ontvangst krijgt als u omschakelt naar uw 4g?
/Dominique..
Dus ja viaplay is serieus de weg kwijt
Iets met kluitje en riet. Daar krijgt Viaplay een 10+ voor.
Alles kan stuk.
Ik vroeg mij af of er daadwerkelijk iemand is die een Viaplay abonnement heeft afgesloten om Dragons Den te kijken...
- knip -
nee, maar dacht mijn gratis periode er voor te kunnen gebruiken. Maar aflevering drie laadt nu al sinds gisteren niet (op geen enkel device). Dus zelfs dat krijgen ze niet voor elkaar.Raymond P schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:14:
Door veelvuldige herhaling van reclame op Youtube ben ik te weten gekomen dat het wachten eindelijk voorbij is.
Ik vroeg mij af of er daadwerkelijk iemand is die een Viaplay abonnement heeft afgesloten om Dragons Den te kijken...
Het lijkt erop dat op het Zweedse hoofdkwartier van Nordic Entertainment Group (NENT) het muntje is gevallen. Op de drukke Nederlandse streamingmarkt verwerf je geen prominente positie met het huidige entertainmentaanbod van Viaplay. En dus zet NENT bij Viaplay in Nederland nu vol in om de exclusieve sportcontent, zoals Formule 1.
Nieuwe analist
Dit betekent dat rond de Grand Prixes meer studioprogramma’s worden aangeboden. Daarbij maakt Ho-Pin Tung zijn opwachting als nieuwe analist. Komend weekend is Tung zelfs betrokken bij het commentaar en de analyses van de Formule 1 Grand Prix van Miami, die voor het eerst wordt georganiseerd. Naast Tung is Jan Lammers dit weekend ook op Viaplay te zien en horen als gastanalist.
Vrijdagavond
Viaplay zendt vrijdag 6 mei een avondvullend programma uit met daarin onder meer de eerste en tweede vrije training. De presentatie is in handen van Amber Brantsen. Dit programma kan gezien worden als poging om het vrijdagavond gevoel van het Ziggo Formule 1 Café – in de periode dat Formule 1 nog bij Ziggo Sport te zien was – bij Viaplay te laten herleven.
[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 05-05-2022 16:45 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het heeft tot op heden gewoon gewerkt. De pest is dat het dus bij mij ligt alleen weet ik niet hoe ik dit kan oplossen. Als ik via 4 g de app opstart werkt het gewoon, via mijn wifi werkt het niet. android tv via een bekabelde verbinding werkt ook niet.
Kortom de apps werken niet binnen mijn netwerk.
Via browser werkt het
Via 4g werkt het.
Ik heb mijn ziggo router gebridged staan. daarachter een OPNsense router, maar ik heb alle regels gedumpd. geen firewall (naar buiten toe) geen DNS afdwingen (dus mijn chinese omvormer praat weer met de buitenwereld)
Mijn IP adres is gewoon zichtbaar.
wat kan het nog meer zijn?
Even de opnsense router er tussenuit halen gaat niet want dan heb ik geen dns en dhcp meer.
Vreemde is dat als ik met de telefoon inlog via 4g en dan nadat ik ingelogd ben overga op wifi dan blijft het gewoon werken??
maar dit is pas sinds een wek of zo?? Wat is er veranderd??
HELP...

Ik vind van niet......
Mogelijk hebben anderen hetzelfde probleem met die TV en kan je er online iets over vinden. Succes ermee.
Als ik op mijn telefoon via 4g inlog. Dan verder ga via de wifi is er niets aan de hand.
Viaplay wil dus iets tijdens het inloggen wat door mijn router geblokt wordt.
Ik vind van niet......
Ik heb hetzelfde probleem, op de Shield en de app op de smartphone. En idd na 4G werkt het weer op de smartphone. Zal iets in het netwerk moeten zijn, heb hier een PiHole draaien, dat zou een oorzaak kunnen zijn. Ook nog even nalopen of het niet aan IPv6 ligt (zoals bij Disney+). Morgen even verder uitzoeken.royke schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:34:
Viaplay doet bij mij helemaal niets meer?
Het heeft tot op heden gewoon gewerkt. De pest is dat het dus bij mij ligt alleen weet ik niet hoe ik dit kan oplossen. Als ik via 4 g de app opstart werkt het gewoon, via mijn wifi werkt het niet. android tv via een bekabelde verbinding werkt ook niet.
Kortom de apps werken niet binnen mijn netwerk.
Via browser werkt het
Via 4g werkt het.
Ik heb mijn ziggo router gebridged staan. daarachter een OPNsense router, maar ik heb alle regels gedumpd. geen firewall (naar buiten toe) geen DNS afdwingen (dus mijn chinese omvormer praat weer met de buitenwereld)
Mijn IP adres is gewoon zichtbaar.
wat kan het nog meer zijn?
Even de opnsense router er tussenuit halen gaat niet want dan heb ik geen dns en dhcp meer.
Vreemde is dat als ik met de telefoon inlog via 4g en dan nadat ik ingelogd ben overga op wifi dan blijft het gewoon werken??
maar dit is pas sinds een wek of zo?? Wat is er veranderd??
HELP...![]()
Ik heb geen Disney+ maar wel Netflix en HBO. Die werken beide zonder problemen. Ik heb een adblocker draaien op mijn OPNsense. Wellicht dat die iets doet. Zal die eens uitzetten. Als dat werkt dan uitzoeken waarom deze geblokt wordt door de adblocker. Aangezien jij PIhole draait en hetzelfde probleem hebt schat ik het in op de adblocker. Ipv6 heb ik niet aanstaan.Jef61 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:39:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, op de Shield en de app op de smartphone. En idd na 4G werkt het weer op de smartphone. Zal iets in het netwerk moeten zijn, heb hier een PiHole draaien, dat zou een oorzaak kunnen zijn. Ook nog even nalopen of het niet aan IPv6 ligt (zoals bij Disney+). Morgen even verder uitzoeken.
Ik vind van niet......
Die ga ik proberen. Ik ben nu niet thuis maar hou je op de hoogte.AudioHome schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:44:
Met een Pi Hole moet je nu inderdaad "sdk.split.io" whitelisten om het inlogprobleem op te lossen.
Ik vind van niet......
Was idd de oplossing, stond uitgebreid in de 'Blocked' lijstAudioHome schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:44:
Met een Pi Hole moet je nu inderdaad "sdk.split.io" whitelisten om het inlogprobleem op te lossen.
Top bedankt dit was de oplossing.Jef61 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:12:
[...]
Was idd de oplossing, stond uitgebreid in de 'Blocked' lijst
Nu ben ik wel nieuwsgierig sinds wanneer dit gebruikt wordt. Of het is sinds vorige week op de Blocklist gekomen of viaplay doet er pas sinds vorige week iets mee. En nog belangrijker WAT doet viaplay ermee? Ik betaal toch niet aan hun om mijn gedrag ook te laten verkopen?
Ik vind van niet......
Het probleem ontstond bij mij i.c.m. PiHole sinds laatste raceweekend.royke schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:09:
[...]
Top bedankt dit was de oplossing.
Nu ben ik wel nieuwsgierig sinds wanneer dit gebruikt wordt. Of het is sinds vorige week op de Blocklist gekomen of viaplay doet er pas sinds vorige week iets mee. En nog belangrijker WAT doet viaplay ermee? Ik betaal toch niet aan hun om mijn gedrag ook te laten verkopen?
Niet om mijn eigen toevoeging te promoten (ok een beetje
Mau_Maus in "Viaplay in Nederland"
Ik vermoed dat ViaPlay het in een update zelf toegevoegd heeft ergens voor dat weekend.
Split.io bestaat al wat langer en vermoed dat het daarom al langer op mijn blocklisten stond voordat ViaPlay het geïmplementeerd heeft.
https://www.split.io/faq/
Zo even snel gelezen meet het vooral impact van functies.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat heb ik ook, gisteren even contact gehad met Ziggo en van hen de bevestiging gehad dat het opgezegd is per 4 april.Amaze86 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:03:
Abbo via Ziggo opgezegd al meer dan een maand geleden, staat ook niet meer bij mijn abbonementen. Maar kan kan nog stees Viaplay kijken...is dit een fout bij hun?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2