Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 74 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:27:

[...]

De streams zijn gewoon constant bitrate met 5 als hoogste. Dan zal je vorige week die van 3.8 te pakken hebben gehad...
Inderdaad, de bitrate is (in ieder geval op Fire TV en Android TV, maar waarschijnlijk ook op andere apparaten) nog gewoon 5 Mb/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:20:
[...]

Had ik ook. Even naar nu Live gaan en die 2e dart stream pakken.

Eerste wat mij inderdaad opvalt is dat de graphics scherper zijn. Qua beeld is het gewoon ok nu. Die ene Mbit erbij maakt wel verschil... Toch even oppassen voor het welbekende placebo effect nu iedereen een app update heeft gehad :+
Ik denk dat het niet zozeer de bitrate is, maar dat ze ergens anders aan gesleuteld hebben wat mogelijk een betere ervaring geeft. Het voetbal en poolen zag er op mijn tv in ieder geval een stuk vloeiender uit.

Bij het darts was er voor mij van die verbetering helaas niet veel meer over (terwijl gelijktijdige live-streams van Ziggo GO prima liepen). Dus laten we inderdaad waken voor dat placebo-effect. Uiteindelijk blijven F1 races op de zondagmiddag de échte testcase! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

apis29 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:29:
[...]

Dat klopt ja 48 uur en geen seconde langer :+

Zo, voorlopig het laatse half uurtje Viaplay. Testfase voorbij :D (en helaas niet positief verrast, maar eerder vooroordelen/verwachtingen bevestigd en qua het terugkijken idd nog in negatieve zin verrast).
haha Jezus christus wat lame! F1 TV Pro gaat terug tot de jaren 70 met hun archief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

TexMex schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:48:
[...]

Ik denk dat het niet zozeer de bitrate is, maar dat ze ergens anders aan gesleuteld hebben wat mogelijk een betere ervaring geeft. Het voetbal en poolen zag er op mijn tv in ieder geval een stuk vloeiender uit.

Bij het darts was er voor mij van die verbetering helaas niet veel meer over (terwijl gelijktijdige live-streams van Ziggo GO prima liepen). Dus laten we inderdaad waken voor dat placebo-effect. Uiteindelijk blijven F1 races op de zondagmiddag de échte testcase! :P
zondagmiddag? dat vroeg ik mij dus af, hoe doen ze dat nu voor dit weekend? Australië vt1 is zo om 5u al, vt2 8u, vt3 5u, kwali 8u en race zondag om 7u. Gaan ze die herhalen ofzo op hun lineaire zender dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DaveFlash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 00:37:
[...]

zondagmiddag? dat vroeg ik mij dus af, hoe doen ze dat nu voor dit weekend? Australië vt1 is zo om 5u al, vt2 8u, vt3 5u, kwali 8u en race zondag om 7u. Gaan ze die herhalen ofzo op hun lineaire zender dan?
Tot nu toe hebben ze volgens mij niets herhaald op het lineaire kanaal. Dit weekend zou daar inderdaad een goede mogelijkheid voor zijn, maar ik betwijfel of ze het zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MartZuid schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:12:
[...]

Het heeft 5 weken geduurd sinds dat Viaplay van start ging in Nederland maar vanaf vandaag heb ik dan eindelijk ondertitels via mijn Amazon Fire TV Stick met de sideload van APK Mirror.
Ondertiteling werkt hier sinds kort ook op de originele Viaplay-app voor Fire TV. Ondertiteling moet dan wel geactiveerd (en eventueel aangepast naar je voorkeuren) zijn in de Accessibility-instellingen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32

codex

Geen OpenAI agent :)

Vannacht niet gered om 5 uur uit bed te komen, bij elke poging de stream terug te kijken krijg ik de melding "er is iets mis gegaan". Meerdere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 10:30
codex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 06:54:
Vannacht niet gered om 5 uur uit bed te komen, bij elke poging de stream terug te kijken krijg ik de melding "er is iets mis gegaan". Meerdere met dit probleem?
Nee, geen last van. Ik kan FP1 gewoon terugkijken via de browser (Chrome) en via de Android app.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:48

BeyondThunder

Lost Lightning

codex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 06:54:
Als ik hier practice 1 terugkijk op de laptop heb ik 1 groot groen pallet.
Lekker dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier heeft hij op de LG C9 problemen als ik zeg starten vanaf het begin, als ik zeg live kijken gaat hij ook naar het begin maar zonder problemen.

Op de chromecast met google tv stelt hij die vraag niet en gaat het dus ook gewoon goed.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
BeyondThunder schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:32:
[...]

Lekker dan.
1 grote slideshow hier op Android tv, spraak loopt perfect, maar wel letterlijk 1 frame per seconde de hele tijd. Heerlijk ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
[...]

Lekker dan.
1 grote slideshow hier op Android tv bij terugkijken van fp1. spraak loopt perfect, maar wel letterlijk 1 frame per seconde de hele tijd. Heerlijk ..

Fp2 live loopt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

FreeMen schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:52:
[...]

1 grote slideshow hier op Android tv, spraak loopt perfect, maar wel letterlijk 1 frame per seconde de hele tijd. Heerlijk ..
Had ik vanmorgen op m'n Shield ook, stream ff opnieuw gestart en toen werkte het.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
Chrome - Win 11. FP1 in de replay gestart. Werkt goed tot nu, geen enkel probleempje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik moest FP1 ook 2 x starten op mijn Shield TV.

En zo te horen is de hele familie Bleekemolen neergestreken bij viaplay want na Sebastiaan (bij eerdere vrije trainingen) en Michiel (in de studio), is nu Jeroen aangeschoven als co-commentator naast Allard. Goede zaak, want Jeroen is één van de meest ervaren coureurs die we hebben. d:)b

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:18:
Ik moest FP1 ook 2 x starten op mijn Shield TV.

En zo te horen is de hele familie Bleekemolen neergestreken bij viaplay want na Sebastiaan (bij eerdere vrije trainingen) en Michiel (in de studio), is nu Jeroen aangeschoven als co-commentator naast Allard. Goede zaak, want Jeroen is één van de meest ervaren coureurs die we hebben. d:)b
Jeroen heeft al vaker commentaar gedaan geloof ik. Ook tijdens de wintertests in Bahrain.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Beeld bij F1 ziet er beter uit, maar de stream stopte tussendoor weer eens:
Viaplay kan de content niet laden.

Enige verbetering, maar dat blijft ruk natuurlijk, om een stream steeds te moeten herstarten.
Als dat bij een illegale Badr Hari stream gebeurt ala, maar dit kost gewoon geld :+

Qua beeld lijkt F1TV nog iets meer contrast te gebruiken.
Balk met namen is net een tintje donkerder en bv dat oranje logo bij Ricciardo's naam ook.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 08-04-2022 08:21 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:19:
[...]

Jeroen heeft al vaker commentaar gedaan geloof ik. Ook tijdens de wintertests in Bahrain.
Zou kunnen, maar ik heb alle wintertests gezien en dacht toen altijd Sebastiaan te hebben gehoord, maar ik kan me natuurlijk vergissen. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Stream werkt probleemloos in de viaplay app tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Meeste mensen werken rond dit tijdstip op deze dag, vanmiddag dus effe terug kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 08-04-2022 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 16:49
DaveFlash schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:24:
[...]

ah nice. lg is dan de enige tv bouwer met de viaplay app vooralsnog?
Nee, wij hebben de app ook op een Samsung 2021 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Even serieus, zei die commentator nou dat "werelds snelste grasmaaier binnenkomt" wanneer Bottas de pit in gaat? :9

De stream zelf loopt matig, van geen beeld naar 3 keer geen stream ( moest op retry drukken ). Nu wisselt het beeld constant tussen scherp en onscherp met frameskips, hopelijk hebben we hier zondag minder last van.

Dit is het ergste wat ik vanmorgen had ( veel werk aan de winkel voor Viaplay):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIZavBthqleI1QfexuMJ6vw1xqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKLtxro8NrEAnN3B81Ri7siY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0w7fhSCF5U25cpSnDxyIG2jvLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scoHm5mmZjn21CWeWLDod8T3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door G_Dragon op 08-04-2022 08:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Lekker dan.
FreeMen schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:52:
[...]

Deze problemen speelden gisteren ook enige tijd bij het darts. Lijkt weer een nieuw soort storing te zijn, want dit was ik bij Viaplay nog niet eerder tegengekomen. Meerdere keren de stream opnieuw starten, kan soms wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
Prima beeld gehad voor zowel FP1 als FP2 op mijn 1080p monitor. Stabiele connectie, geen haperingen. Kan het helaas niet vergelijken met F1TV, daar heb ik geen abo meer van.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
G_Dragon schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:43:
Even serieus, zei die commentator nou dat "werelds snelste grasmaaier binnenkomt" wanneer Bottas de pit in gaat? :9

[..]
Dat is een grapje welke Bottas zelf heeft gemaakt tegen zijn engineer toen hij vorig jaar een uitstap maakte in het grasveld. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

DonJunior schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:04:
[...]

Dat is een grapje welke Bottas zelf heeft gemaakt tegen zijn engineer toen hij vorig jaar een uitstap maakte in het grasveld. ;)
Ah oke :) die was ik dan even vergeten!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
TexMex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:51:
[...]

[...]
Meerdere keren de stream opnieuw starten, kan soms wel helpen.
Dat klinkt als heel veel gezeik om gewoon lekker darts of F1 te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 23:08
Iemand die nog meer Viaplay nu op kan via browser? Krijg een 403 cloudfront error nu ik de FP wil aanzetten tijdens het werk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:27
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:42:
Hier heeft hij op de LG C9 problemen als ik zeg starten vanaf het begin, als ik zeg live kijken gaat hij ook naar het begin maar zonder problemen.
Hier ook. Dat zij toch van die kleine dingetjes...Maar goed, we blijven vol vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Vanochtend bij FP2 was bagger om te kijken, totdat ik bedacht om eens de app te updaten ( op een android tv ), er was een update van 5 april beschikbaar. Daarna was het zowaar een heel stuk beter om te kijken. Even aan het begin van het starten van de stream wat ik noem 'micro stotters' maar die verdwenen vrij snel en was het zowaar kijkbaar die stream. ( vergeleken met 2 weken geleden met regelmatig bufferen dan )

Nog niet perfect dus, maar het gaat de goede kant op. Ben benieuwd hoe het de rest van dit weekend gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

De beeldkwaliteit bij de F1TV app was *net* even wat beter dan via ViaPlay, maar met beide ben ik nog niet echt tevreden.
ViaPlay blijft toch nog behoorlijk achter op wat ik ben gewend aan kwaliteit.

De bitrate lijkt wel licht opgeschroefd. Waar het eerst rond de 5.5Mbit lag is het nu rond de 6Mbit.
F1TV streamt nog steeds rond de 6.5.

Vanochtend ben ik begonnen op F1TV (rerun van FP1), vervolgens live naar FP2 op ViaPlay en halverwege omgeschakeld naar F1TV. Er is duidelijk een verschil te zien in bitrate, maar dat is wel kleiner geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whRmx0-xejJrVvcULYdhWnz5SvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZlhudItLXKSZx58FA11ojgR.png?f=fotoalbum_large

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Gisteravond tussen 2030-2130 naar potjes darts gekeken via een chromecast, voor ons en voor de tv op de slaapkamer (geloof dat deze 32" is), was het prima te volgen; het begin was even wel dat het zwart wat meer grijs was (achtergrond etc) maar dat was na een minuut of 5 ook prima hersteld. Geen klachten ook verder.

Verder moet de App van Viaplay inderdaad nog wel wat features krijgen die we eigenlijk al standaard verwachten zoals "uitzending starten vanaf begin", dit is al eerder in dit topic benoemd.. We wilden even kijken hoe de dame (Anne-Marie Fokkens) heette, we moesten zelf terugscrollen tijdens het bekijken (op een ander apparaat dan waar de stream gechrome-cast werd)..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Vraagje over Apple TV kastje.

Op onze Sony TV (2015 ;) ) heb ik schokkerig beeld via de app, maar op onze LG (32”) van 2021 op de slaapkamer heb ik daar geen last van als ik via de app kijk. Nu denk ik toch dat het te maken heeft met de Sony TV, aangezien deze al 7 jaar oud is. Deze heeft overigens bekabeld internet, terwijl de LG op wifi werkt. Nu heb ik geen zin om altijd de race op de slaapkamer te kijken, maar ik vroeg me af of als ik via een Apple TV 4K de kwaliteit op een tv van 2015 gaat verbeteren of merk ik dan geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:30:
De beeldkwaliteit bij de F1TV app was *net* even wat beter dan via ViaPlay, maar met beide ben ik nog niet echt tevreden.

De bitrate lijkt wel licht opgeschroefd. Waar het eerst rond de 5.5Mbit lag is het nu rond de 6Mbit.

Vanochtend ben ik begonnen op F1TV (rerun van FP1), vervolgens live naar FP2 op ViaPlay en halverwege omgeschakeld naar F1TV. Er is duidelijk een verschil te zien in bitrate, maar dat is wel kleiner geworden.

[Afbeelding]
Je kunt waarschijnlijk beter met software de bitrate van de stream op het apparaat zelf meten dan dat je kijkt naar je netwerkpagina.

Met Amazon Fire TV zie ik bijvoorbeeld ook dat het totale netwerkverkeer iets hoger ligt dan de bitrate van de stream zelf. Dat komt ook overeen met de developer settings die aangeven dat Fire OS op de achtergrond zelf ook wat data verstuurt. Sowieso vindt er ook buiten het streaming-apparaat altijd wel wat licht netwerkverkeer plaats op de achtergrond.

Ik zou het totale netwerkverkeer in ieder geval niet één-op-één gelijk stellen aan de bitrate van je streams. Bij mij zaten F1TV en Viaplay vanochtend 'gewoon' rond de gebruikelijke 6 en 5 Mb/s (gemeten op het apparaat zelf), terwijl je screenshot voor beide een stukje hoger laat zien. Tenzij de hogere bitrate alleen op Apple TV wordt doorgegeven, dat kan ik momenteel niet controleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

TexMex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:55:
[...]

Je kunt waarschijnlijk beter met software de bitrate van de stream op het apparaat zelf meten dan dat je kijkt naar je netwerkpagina.

Met Amazon Fire TV zie ik bijvoorbeeld ook dat het totale netwerkverkeer iets hoger ligt dan de bitrate van de stream zelf. Dat komt ook overeen met de developer settings die aangeven dat Fire OS op de achtergrond zelf ook wat data verstuurt. Sowieso vindt er ook buiten het streaming-apparaat altijd wel wat licht netwerkverkeer plaats op de achtergrond.

Ik zou het totale netwerkverkeer in ieder geval niet één-op-één gelijk stellen aan de bitrate van je streams. Bij mij zaten F1TV en Viaplay vanochtend 'gewoon' rond de gebruikelijke 6 en 5 Mb/s (gemeten op het apparaat zelf), terwijl je screenshot voor beide een stukje hoger laat zien. Tenzij de hogere bitrate alleen op Apple TV wordt doorgegeven, dat kan ik momenteel niet controleren.
Dat zou theoretisch kunnen. Op zowel de AppleTV als de Nvidia ShieldTV zie ik vrijwel hetzelfde qua netwerkverkeer.
En vorig jaar lag de F1TV bitrate echt aanzienlijk hoger.

Dus ik wil best geloven dat er een klein verschil is in overhead per app, maar 20% verschil lijkt me heel sterk.

En ViaPlay zat echt structureel lager. Bitrate in-app monitoren zou inderdaad net even wat netter zijn.

Mijn conclussie is echter nog steeds: Het haalt bij lange na niet de kwaliteit die ik van een premium dienst mag verwachten. Voor € 13,99 per maand (wat dat is de normale prijs) zouden we dergelijke discussies niet eens moeten hebben in mijn ogen.

Voor nu roei ik met de riemen die ik heb, maar blij wordt ik er niet van.... Daar laat ik het wel bij :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 10:13
rally schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:09:
[...]

Eindelijk iemand die het ook zegt, vorig jaar was de bitrate over de 10mbit namelijk.
sinds viaplay in Nederland is, zit het op een lager profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:09:
[...]

Dat zou theoretisch kunnen. Op zowel de AppleTV als de Nvidia ShieldTV zie ik vrijwel hetzelfde qua netwerkverkeer.

Dus ik wil best geloven dat er een klein verschil is in overhead per app, maar 20% verschil lijkt me heel sterk.

En ViaPlay zat echt structureel lager. Bitrate in-app monitoren zou inderdaad net even wat netter zijn.

Mijn conclussie is echter nog steeds: Het haalt bij lange na niet de kwaliteit die ik van een premium dienst mag verwachten. Voor € 13,99 per maand (wat dat is de normale prijs) zouden we dergelijke discussies niet eens moeten hebben in mijn ogen.

Voor nu roei ik met de riemen die ik heb, maar blij wordt ik er niet van.... Daar laat ik het wel bij :)
Mocht je er zin in hebben, op Apple TV kun je het eventueel controleren met Xcode: Lightmanster in "Viaplay in Nederland". Dat geeft inderdaad net even een wat preciezer beeld dan het netwerkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
MBAMG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:44:

Op onze Sony TV (2015 ;) ) heb ik schokkerig beeld via de app, maar op onze LG (32”) van 2021 op de slaapkamer heb ik daar geen last van als ik via de app kijk. Nu denk ik toch dat het te maken heeft met de Sony TV, aangezien deze al 7 jaar oud is. Deze heeft overigens bekabeld internet, terwijl de LG op wifi werkt. Nu heb ik geen zin om altijd de race op de slaapkamer te kijken, maar ik vroeg me af of als ik via een Apple TV 4K de kwaliteit op een tv van 2015 gaat verbeteren of merk ik dan geen verschil?
Van een TV uit 2015 kun je wel stellen dat het "smart" nauwelijks nog ondersteund wordt en dat het aantal updates dat je voor al je apps (Netflix, Disney+, etc.) die op je tv staan met de tijd niet meer zullen worden bijgewerkt als ze al nu niet meer bijgewerkt worden. Daarnaast als een tv 7 jaar oud is, moet je je ook afvragen of het zinvol is om deze niet met de tijd te vervangen ipv kosten te maken voor een mediaspeler.

Twee dingen over de Apple TV, als je al in het Apple eco systeem zit doordat je bijvoorbeeld een iPhone en iPods hebt dan is het een nobrainer, naast dat het reclame vrij en privacy minded is. De apparaten onderling werken naadloos met elkaar samen waardoor de algehele gebruikservaring top is.
Het wordt wat anders als je niet in het Apple eco systeem zit en tzt ook niet van plan bent om verdere Apple apparaten te kopen. Dan kun je beter uitwijken naar een alternatief zoals de Google Chromecast met Google TV of een Amazon Firestick 4K om je smart gedeelte van je tv te vervangen.

Twee, of de kwaliteit zal verbeteren is lastig te vaststellen zonder te weten wat je nu ziet al vermoed ik wel dat je erop vooruit zult gaan. Let wel op dat de kwaliteit van de streams van Viaplay niet denderend zijn dus verwacht niet dat je met een ATV (of één van de twee andere genoemde apparaten) loepzuiver 4K beeld zult krijgen. Het is een opgepoetste drol die je krijgt van je Apple TV, het beeld is van een acceptabele kwaliteit. Voor andere apps zoals Netflix, Disney+ en Apple TV+ kan de ervaring wel eens sterk positief verrassen omdat de kwaliteit van de streams vele malen hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MBAMG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:44:

In jouw situatie kan ik me voorstellen dat de Sony tv niet krachtig genoeg is om een goede kijkervaring te bieden. Die krijg je met Apple TV wel. Vanochtend de 1e vrije training later terug gekeken en de 2e vrije training live. Dit verliep allemaal weer probleemloos.
Ik wil niet Apple prediken, ik denk dat je met een Chromecast ook goed uit bent. Beter verkrijgbaar en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Bedankt voor jullie reacties.

Ik dacht ook al wel een beetje dat het aan de tv zou liggen. Dat deze misschien niet meer “mee” zou kunnen met de huidige streams, enz. Ik dacht het misschien op te lossen met een ATV, maar misschien is het beter om te kijken naar een nieuwe tv (icm ATV). Ik denk er aan om volgend jaar over te stappen naar F1TV, maar ik denk niet dat er een merk tv waar de app op te downloaden is. Maar ja, wat zijn verder de voordelen van een ATV als er op een nieuwe tv ook Airplay 2 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024

[Afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik de bitrate kan achterhalen via Ziggo modem of beter rechtstreeks op de Google chromecast met google tv. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MBAMG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:31:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik dacht ook al wel een beetje dat het aan de tv zou liggen. Dat deze misschien niet meer “mee” zou kunnen met de huidige streams, enz. Ik dacht het misschien op te lossen met een ATV, maar misschien is het beter om te kijken naar een nieuwe tv (icm ATV). Ik denk er aan om volgend jaar over te stappen naar F1TV, maar ik denk niet dat er een merk tv waar de app op te downloaden is. Maar ja, wat zijn verder de voordelen van een ATV als er op een nieuwe tv ook Airplay 2 zit?
Er zijn vrij veel meldingen dat F1TV op nieuwere Philips en Sony tv's gewoon vanuit de Play Store is te installeren. Maar een losse mediaspeler aanschaffen is sowieso geen slecht idee. Airplay op een Apple TV werkt vaak net iets vloeiender dan Airplay ingebouwd op een tv. Voor het Chromecast-protocol geldt eigenlijk hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:35:
[...]

Er zijn vrij veel meldingen dat F1TV op nieuwere Philips en Sony tv's gewoon vanuit de Play Store is te installeren. Maar een losse mediaspeler aanschaffen is sowieso geen slecht idee. Airplay op een Apple TV werkt vaak net iets vloeiender dan Airplay ingebouwd op een tv. Voor het Chromecast-protocol geldt eigenlijk hetzelfde.
@MBAMG Aanvulling op bovenstaande. Aangezien je later over wil naar f1tv: ik dacht dat ik gelezen had dat f1tv niet meer werkt met AirPlay op een tv (wel via AirPlay naar een Apple TV, maar daarvoor heb je al een f1tv app).
Zelf ben ik van mening om een tv lekker dom te houden en het slimme over te laten aan een kastje/stick. Deze hebben vaak langer support dan je tv. En daarnaast ook minder duur om te vervangen. Mijn tv heb ik niet eens aan het internet gekoppeld.
Mijn advies zou zijn: koop nu een Apple TV. Kun je later lekker op je gemak oriënteren op een nieuwe tv. Mijn tv is ook iets van 6/7 jaar oud en zou ik best willen vervangen (vanwege 4K en betere beeldkwaliteit, niet vanwege apps), maar ik wacht wel tot er geen kleine vingers/handjes meer aan zitten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 08-04-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBAMG
De tv is wel een 4K tv met een refreshrate van 100hz, maar ik weet niet of dat nog invloed heeft op een ATV? Het was mijn eerste gedachte dus ook, om deze tv nog even te houden en een kastje te kopen. F1TV wil ik over een jaartje proberen, als Viaplay afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MBAMG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:51:
De tv is wel een 4K tv met een refreshrate van 100hz, maar ik weet niet of dat nog invloed heeft op een ATV? Het was mijn eerste gedachte dus ook, om deze tv nog even te houden en een kastje te kopen. F1TV wil ik over een jaartje proberen, als Viaplay afloopt.
Dat zou gewoon voldoende moeten zijn voor een goede ervaring. Zeker in combinatie met een Apple TV. En valt het toch tegen, dan stuur je het kastje lekker weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MBAMG schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:51:
De Sony tv is al 4K? Dan is mijn advies helemaal: haal een ATV in huis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:46
G_Dragon schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:43:

De stream zelf loopt matig, van geen beeld naar 3 keer geen stream ( moest op retry drukken ). Nu wisselt het beeld constant tussen scherp en onscherp met frameskips, hopelijk hebben we hier zondag minder last van.

Dit is het ergste wat ik vanmorgen had ( veel werk aan de winkel voor Viaplay):
[Afbeelding][Afbeelding]
Nu ook vaak een berg groene blokken bij het shakedown programma. (shield pro 2019 / bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
menzo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:53:
[...]

Nu ook vaak een berg groene blokken bij het shakedown programma. (shield pro 2019 / bedraad)
via de viaplay app op android telefoon en nvidia shield inderdaad veel groenen blokken/vlokken..
ook het starten van het shakedown programma via de android app of shield is drama ineens,
kijk het nu via chrome en geen enkel probleem.

hopelijk morgenvroeg beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Is het mogelijk om een voorproefje van een F1 weekend bij Viaplay te kijken? 5 minuten aan beelden met commentaar, hoogtepunten van de live show, dat soort dingen. Ik zit nu bij F1TV Pro, wat ik helemaal prima vind. Maar Allard Kalff en Kees van de Grint zijn gestopt met RTL GP Slipstream en doen nu dingen voor Viaplay. Dat maakt me aan het twijfelen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wel jammer dat de eerste BN'er met John van Lottum nu een feit is. En Albers lijkt helaas toch wel een soort van vaste plek te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:17
Mog schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:01:
Is het mogelijk om een voorproefje van een F1 weekend bij Viaplay te kijken? 5 minuten aan beelden met commentaar, hoogtepunten van de live show, dat soort dingen. Ik zit nu bij F1TV Pro, wat ik helemaal prima vind. Maar Allard Kalff en Kees van de Grint zijn gestopt met RTL GP Slipstream en doen nu dingen voor Viaplay. Dat maakt me aan het twijfelen.
Nu.nl en Racingnew365.nl hebben sinds kort highlights en andere beelden van Viaplay. Duidelijk een teken dat Viaplay zo toch meer reclame probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
SmasterS schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:58:
[...]

via de viaplay app op android telefoon en nvidia shield inderdaad veel groenen blokken/vlokken..
ook het starten van het shakedown programma via de android app of shield is drama ineens,
kijk het nu via chrome en geen enkel probleem.

hopelijk morgenvroeg beter
Dat groene gedoe is echt iets van de laatste dagen. Geen idee waar dat nu opeens vandaan komt. De stream opnieuw opstarten helpt soms wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
TexMex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:08:
[...]

Dat groene gedoe is echt iets van de laatste dagen. Geen idee waar dat nu opeens vandaan komt. De stream opnieuw opstarten helpt soms wel.
ja sinds de laatste app updates heb ik het vermoeden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Zit nu FP1 terug te kijken. Stream is in orde, geen gekke dingen te zien. Maar om nou te zeggen dat de beeldkwaliteit er op vooruit is gegaan, nou nee. Helaas. Ook de graphics, waarvan ik dacht dat ze scherper zouden zijn, ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

NeverSettle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:04:
[...]

Nu.nl en Racingnew365.nl hebben sinds kort highlights en andere beelden van Viaplay. Duidelijk een teken dat Viaplay zo toch meer reclame probeert te maken.
Top. Thanks voor de tip.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:55
TexMex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:02:
Wel jammer dat de eerste BN'er met John van Lottum nu een feit is. En Albers lijkt helaas toch wel een soort van vaste plek te hebben.
Hoe ze aan de -knipmaaralvast- zijn gekomen weet geen hond. Weg met die -knip-aap

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:34:
Zit nu FP1 terug te kijken. Stream is in orde, geen gekke dingen te zien. Maar om nou te zeggen dat de beeldkwaliteit er op vooruit is gegaan, nou nee. Helaas. Ook de graphics, waarvan ik dacht dat ze scherper zouden zijn, ik zie het niet.
Misschien is @Lightmanster dit weekend weer in staat om de bitrate op Apple TV te controleren met Xcode. Ik ben benieuwd of een objectieve meting tijdens kwalificatie/race iets van een verbetering laat zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Ik ben nu FP2 aan het terug kijken en heb de indruk dat de grijzige waas er niet meer is. Ook lijkt het kleurenpalet wat ruimer te zijn, dat viel mij gisteren ook op met darts. Beeld is verder gewoon goed en vloeiend maar niet mind blowing :)

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 08-04-2022 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
Het oogt inderdaad iets beter, de kleuren zijn meer naturel.
Ik denk dat ze de laatste weken wat met de codec settings hebben geëxperimenteerd.
Verder mis ik nog steeds scherpte en diepte, ik heb niet de indruk dat dat zomaar gaat veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmasterS
John van Lottum is nou niet echt een "ziggo" BN... zijn contracten met de organisatie , evenementen zeker met de opkomende Miami en Las Vegas contracten is toch wel echt wel iets meer dan een dichter.....

hier ben ik voor een keer niet met je eens, zijn input qua zakelijk achtergronden was verfrissend,

het chemie tussen Albers en Coronel is trouwens stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
SmasterS schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:47:
[...]

John van Lottum is nou niet echt een "ziggo" BN... zijn contracten met de organisatie , evenementen zeker met de opkomende Miami en Las Vegas contracten is toch wel echt wel iets meer dan een dichter.....

hier ben ik voor een keer niet met je eens, zijn input qua zakelijk achtergronden was verfrissend,

het chemie tussen Albers en Coronel is trouwens stuk beter.
Oh, ik heb verder ook niets tegen Van Lottum. Ik hoop alleen niet dat dit het begin is van elk race-weekend toch weer een BN'er erbij.

En Albers hoop ik zeker niet élk race-weekend te zien, maar die kant lijkt het nu toch wel op te gaan. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 16:57
TexMex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:54:
[...]

Oh, ik heb verder ook niets tegen Van Lottum. Ik hoop alleen niet dat dit het begin is van elk race-weekend toch weer een BN'er erbij.
Bij Ziggo was de term "F1 liefhebber" maar bij Viaplay gaat het om "F1 deskundigen". Lijkt me al stukken fijner. Dat een F1 deskundige dan ook BN'er is zou er los van moeten staan. Eerste week zat volgens mij Robert van Overdijk er als eigenaar van Circuit Zandvoort en week 2 Frits van Eldik als F1 fotograaf. Beide zou je BN'er kunnen noemen maar ze hebben in ieder geval wel raakvlakken met F1. Dat was bij de Ziggo F1 "liefhebbers" vaak niet zo op een enkeling na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
John van Lottum heeft gelukkig wel wat toe te voegen wat betreft de entertainment kant van F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
XNL073 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:57:
[...]

Bij Ziggo was de term "F1 liefhebber" maar bij Viaplay gaat het om "F1 deskundigen". Lijkt me al stukken fijner. Dat een F1 deskundige dan ook BN'er is zou er los van moeten staan. Eerste week zat volgens mij Robert van Overdijk er als eigenaar van Circuit Zandvoort en week 2 Frits van Eldik als F1 fotograaf. Beide zou je BN'er kunnen noemen maar ze hebben in ieder geval wel raakvlakken met F1. Dat was bij de Ziggo F1 "liefhebbers" vaak niet zo op een enkeling na.
Alleen jammer dat de deskundigen de uitstraling hebben van een pak blanke vla. Zelfs coronel lijkt zichzelf niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
stylezzz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:00:
[...]

Alleen jammer dat de deskundigen de uitstraling hebben van een pak blanke vla. Zelfs coronel lijkt zichzelf niet meer....
Persoonlijk vind ik dit wel beter, ze laten elkaar uitspreken zonder iemand belachelijk te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 16:57
NeverSettle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:01:
[...]

Persoonlijk vind ik dit wel beter, ze laten elkaar uitspreken zonder iemand belachelijk te maken :)
*kuch* Albers *kuch*

Maar dat is dan ook de enige die niemand laat uitpraten.

[ Voor 13% gewijzigd door XNL073 op 08-04-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Albers iedere week is mij ook een beetje cru, Stompe lijkt bij het darten ook de enige analist of ze komen er nog niet uit met andere analisten.

Het seizoen is nog lang, te vroeg om daar een conclusie aan te verbinden. Positief punt is dat ze nu zitten, bij darts stonden ze nog.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
XNL073 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:07:
[...]

*kuch* Albers *kuch*

Maar dat is dan ook de enige die niemand laat uitpraten.
Groot gelijk. Maar tussen hem en Tom Coronel gaat het wel beter dan met Giedo van der Garde. Die was zich duidelijk aan het ergeren :P
tweakduke schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:07:
Albers iedere week is mij ook een beetje cru, Stompe lijkt bij het darten ook de enige analist of ze komen er nog niet uit met andere analisten.

Het seizoen is nog lang, te vroeg om daar een conclusie aan te verbinden. Positief punt is dat ze nu zitten, bij darts stonden ze nog.
Stonden ze bij de vorige Shakedowns ook niet? Kan best begrijpen dat het vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
NeverSettle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:18:
[...]

Groot gelijk. Maar tussen hem en Tom Coronel gaat het wel beter dan met Giedo van der Garde. Die was zich duidelijk aan het ergeren :P

[...]

Stonden ze bij de vorige Shakedowns ook niet? Kan best begrijpen dat het vervelend is.
Van de garde veranderde in de loop van vorig jaar al bij ziggo sport. Hij had natuurlijk zijn contractje bij viaplay al getekend.... Dus hij moest zich ineens wel neutraal gaan opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ben ik de enige waarbij het terug kijken van de Shakedown niet werkt? Blijft staan op 'Bedankt voor het kijken'. Zowel op mobile, als op TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

Ik heb Viaplay aangeschaft.

Even vergelijken tussen dit en F1TV wat ik ook heb.

[ Voor 50% gewijzigd door Bestla op 08-04-2022 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Bestla schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:17:
Ik heb Viaplay aangeschaft.

Even vergelijken tussen dit en F1TV wat ik ook heb.
Als je vergelijkt zou je dan ook het apparaat of apparaten waarop je kijkt willen delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb net VT2 teruggekeken. Het beeld is beter dan een paar dagen geleden, maar nog steeds ziet f1tv er mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
Majesty schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:57:
Ben ik de enige waarbij het terug kijken van de Shakedown niet werkt? Blijft staan op 'Bedankt voor het kijken'. Zowel op mobile, als op TV app.
Dat had ik ook even (ik was net te laat begonnen met kijken). Volgens mij heb ik toen teruggespoeld, en of opnieuw gestart. Toen deed hij het wel, alleen een paar keer dat ik opnieuw moest starten. Dit allemaal op mijn tv met daarop de android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

Lekker dan.
met blokjes? zo ja, dan is heeft er geen geldige drm cq DHCP handshake plaats kunnen hebben tussen, browser, computer en monitor. check je instellingen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
DaveFlash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:07:
[...]

met blokjes? zo ja, dan is heeft er geen geldige drm cq DHCP handshake plaats kunnen hebben tussen, browser, computer en monitor. check je instellingen zou ik zeggen.
Het gebeurt random. Ook met de Android app op de telefoon. Lijkt meer op geen verbinding met viaplay om video stream te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
DaveFlash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:07:
[...]

Wat ....joh nee toch. Ik had het hier ook. Even een refresh van chrome loste het op.
Ik denk eerder aan een encoder fout. Niks te maken met DRM of Hdmi handshake.

Wel leuk verzonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
stylezzz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:20:
[...]

Van de garde veranderde in de loop van vorig jaar al bij ziggo sport. Hij had natuurlijk zijn contractje bij viaplay al getekend.... Dus hij moest zich ineens wel neutraal gaan opstellen.
Ik bedoel Giedo ergerde zich aan Christian Albers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
Eerste keer had ik hetzelfde. iOS app gekilled en het werkt. Wel een beetje amateur gevoel er nog bij. Waarom knippen ze die domme timer er niet af aan het begin? En iets terug vinden in die app blijft ook zo mega onoverzichtelijk. Ook de dames vind ik nog steeds voldoende. Nee. Nog geen fan van Viaplay. :)

Oh. En dan nog die tenisser die in 4 zinnen 88 keer Heiniken moet roepen om zijn bankrekening te spekken. Hebben ze het over het circuit. Wat vind je van de nieuwe layout? Ja, kweenie. Spatborden vind ik wat minder. Uh. Layout van het circuit. Ohhh. Nee, echt veel diepgang met de gasten.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 08-04-2022 19:28 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Had ik ook last van via Edge. Stream opnieuw laden hielp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
NeverSettle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:18:
[...]

Ik bedoel Giedo ergerde zich aan Christian Albers.
Wie ergert zich niet aan albers. ;) van de garde is al een stuk beter, maar komt net als coronel niet tot zichzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[Afbeelding]
F1TV gebruikt echter een adaptive variabele bitrate, ik zie uitschieters van 8 t/m 12 en soms wel 15 mbit afhankelijk van wat er in het beeld gebeurt (AUS fp1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

SmasterS schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:15:
[...]

Eindelijk iemand die het ook zegt, vorig jaar was de bitrate over de 10mbit namelijk.
sinds viaplay in Nederland is, zit het op een lager profiel
nee fout, ik heb oudere streams en FP1 AUS 22 gecaptured met vlc, ffmpeg en YouTube_dl, daar is duidelijk, zoals boven aangegeven spraken van een variabele bitrate tot liefst 15mbps. maar toegegeven, de live stream op moment van de uitzending, 'live session', en dus niet via terugkijken, zou in theorie lager liggen, alleen die heeft wel drm dus die kan ik op de computer niet capturen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

oh kleine ps: daarnaast is f1/fia bezig alle streams over te zetten van HLS naar DASH met WideVine drm, geen idee wat dat uiteindelijk voor alle bitrates van f1 tv pro zal betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Lightmanster schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:55:
hoi
Heb even Xcode geïnstalleerd en de Apple TV 4k bekeken. De live wedstrijd van vanavond is 1280x 720
dat houdt niet over.

[Afbeelding]
De trainingsdagen zijn wel 1920x1080. Hopelijk gaan ze nog naar 1920 of 4K toe.

[Afbeelding]
ik krijg volgende week mijn Apple TV binnen, kun je dit voor alle streaming apps laten zien, en hoe stel je die overlay in?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Wie het interessant vindt om te lezen hoe men denkt over Viaplay op een techforum in Zweden, daar is de kwaliteit net als hier: lage bitrate bij sportevenementen wat de kwaliteit te kort doet. Opvallend dat dit vooral de laatste maanden bekritiseerd wordt.

Ze hebben iets veranderd wat niet in dank wordt afgenomen.

https://www.sweclockers.com/forum/post/19492101

Ik vond nog een oudere draad van 2018, maar daar werd nog lagere kwaliteit besproken dat neem ik dan voor nu maar even niet mee.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

tweakduke schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:22:
Wie het interessant vindt om te lezen hoe men denkt over Viaplay op een techforum in Zweden, daar is de kwaliteit net als hier: lage bitrate bij sportevenementen wat de kwaliteit te kort doet. Opvallend dat dit vooral de laatste maanden bekritiseerd wordt.

Ze hebben iets veranderd wat niet in dank wordt afgenomen.

https://www.sweclockers.com/forum/post/19492101

Ik vond nog een oudere draad van 2018, maar daar werd nog lagere kwaliteit besproken dat neem ik dan voor nu maar even niet mee.
wait what? in zweden doet viaplay wel UHD? (maar zo te lezen, en ja ik kan Zweeds lezen, is ook daarvan de kwaliteit verslechterd in het laatste halfjaar voor de post er over en die was op 1 nov 2020, dus als het klopt is het al in het begin van 2020 begonnen met verslechteren in de 6 maanden tot nov 2020... )

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 08-04-2022 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

DaveFlash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:28:
[...]

wait what? in zweden doet viaplay wel UHD? (maar zo te lezen, en ja ik kan Zweeds lezen, is ook daarvan de kwaliteit verslechterd in het laatste halfjaar voor de post er over en die was op 1 nov 2020, dus als het klopt is het al in het begin van 2020 begonnen met verslechteren in de 6 maanden tot nov 2020... )
https://www.sweclockers.c...te-pa-viaplay-acceptabelt

Dit was het oudere draadje wat ik eerder vond, maar daar is de arrogantie van de klantenservice en directie ook merkbaar. Het ligt aan de klant en niet aan hun.

Maar het lijkt erop dat ze de capaciteit niet op orde hebben en wel gewoon door uitbreiden in andere landen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
DaveFlash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:08:
[...]

ik krijg volgende week mijn Apple TV binnen, kun je dit voor alle streaming apps laten zien, en hoe stel je die overlay in?
Je hebt een Mac nodig met Xcode om de Developer Mode te activeren op de Apple TV.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
tweakduke schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:36:
[...]

Dit was het oudere draadje wat ik eerder vond, maar daar is de arrogantie van de klantenservice en directie ook merkbaar. Het ligt aan de klant en niet aan hun.

Maar het lijkt erop dat ze de capaciteit niet op orde hebben en wel gewoon door uitbreiden in andere landen.
Tja, ik blijf gewoon een zure smaak in m'n mond houden van dat hele Viaplay. Het is dat ik gewoon een jaar voorruit heb betaald, anders was ik al lang weggeweest. De redenen ga ik niet nog eens herhalen want daar is al genoeg over gezegd.

De arrogante houding en ow we zijn zo goed bezig ga ik bijna van over m'n nek.

Ik geef toe, ik ben natuurijk wel enigzins bevooroordeeld als Ziggo klant. De druiven zijn zuur op het moment en die worden alleen maar zuurder als Viaplay de smaak te pakken gaat krijgen en nog meer licenties binnen gaat hengelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

DutchOwnage schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:06:
[...]

Tja, ik blijf gewoon een zure smaak in m'n mond houden van dat hele Viaplay. Het is dat ik gewoon een jaar voorruit heb betaald, anders was ik al lang weggeweest. De redenen ga ik niet nog eens herhalen want daar is al genoeg over gezegd.

Ik geef toe, ik ben natuurijk wel enigzins bevooroordeeld als Ziggo klant. De druiven zijn zuur op het moment en die worden alleen maar zuurder als Viaplay de smaak te pakken gaat krijgen en nog meer licenties binnen gaat hengelen...
Ik ben bang dat we op technisch gebied geen wonderen hoeven te verwachten. Over de uitzendingen op zichzelf kan ik niet echt klagen, maar dat blijft uiteindelijk een persoonlijke mening.

De electronicasites die promoten ook gerust met viaplay, netflix etc op apparaten als Chrome, shield en airplay. Dat zegt wel genoeg waar we als consument heen worden bewogen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Studio programma's zijn ook best wel oké, klaag ik niet over. Het gaat mij voornamelijk om het commentaar. Ga ik gewoon nooit aan wennen. En de hele grote stap terug in beeldkwaliteit, dat is gewoon echt pijnlijk. En dan ook nog de Premier League kwijt straks :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Interessant, voetbal uitzending van VFB - DOR bij zowel ZiggoSport als Viaplay op Edge is van vergelijkbare kwaliteit. Wel heeft Viaplay iets levendigere kleuren. Geen bitrates gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

yes die indruk krijg ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Rivanov schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:51:
[...]

Je hebt een Mac nodig met Xcode om de Developer Mode te activeren op de Apple TV.
ik heb een Mac, ik vraag wat ik precies met Xcode moet doen, waar ik moet zijn in Xcode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

DutchOwnage schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:06:
[...]

idd. ik kan het hier enkel mee eens zijn, en het borstklopperij wc-eend gehalte gaat wel ergl ver bij viaplay ....zum kotschen. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:19:
Interessant, voetbal uitzending van VFB - DOR bij zowel ZiggoSport als Viaplay op Edge is van vergelijkbare kwaliteit. Wel heeft Viaplay iets levendigere kleuren. Geen bitrates gecheckt.
Ik heb dezelfde wedstrijd ook even aangezet om te kijken of er misschien iets verbeterd is met het oog op de aankomende F1 race… nope. Nog steeds om de paar minuten bufferen met een drop in beeldkwaliteit op een LG C1. Na de zomer moet ik helaas ook naar Viaplay om de premier league te kunnen blijven zien. Ik word er ondertussen echt chagrijnig van. Minder legale alternatieven worden zo wel erg verleidelijk. Je houdt en geld in je zak én je hebt nog meer stabiliteit en een betere kwaliteit ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

oh god, want een thread!

hehe.. deze comment is het leukste van allen:
ViaPay - den enda felfria streamingtjänsten i världen. Synd bara att alla deras kunder är idioter, även när dom samtidigt och helt oberoende av varandra drabbas av problem. För det är aldrig ViaPays fel. Och när dom får slut på bortförklaringar från denna dimension så skyller dom på spöken (den som inte tror mig är välkommen att söka på deras Facebook-sida).
korte vertaling:

'de enige onberispelijke streamingdienst ter wereld. Jammer dat al hun klanten idioten zijn, ook als ze tegelijkertijd los van elkaar problemen hebben. Het is nooit de schuld van Viapay, wanneer de excuses op zijn geeft men spoken de schuld' :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
NeverSettle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:19:
Dan moet je wel vergelijken via de mediabox, de ziggo go app streamed ook in lage kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DaveFlash schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:23:
[...]

yes die indruk krijg ik ook.
Laat die indruk maar weg, viaplay had in 2021 om die reden ook 325 miljoen in investeringen beschikbaar om uit te rollen. Uit het hoofd was dat Polen, NL, VK en USA. Misschien nog wat vergeten.

Is dus gewoon roadmap om de grootste sportstreamer te worden. Concurrentie van ESPN en Discovery+. Ziggo speelt geen rol op dat vlak.

[ Voor 16% gewijzigd door ed1703 op 08-04-2022 23:07 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2