Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 73 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:30:
Het ligt heus niet allemaal aan Viaplay.
Maar als je even daar en hier door reacties van klagers heen scroll dan lees je toch vooral dat het mensen zijn die met andere diensten geen probleem hebben.
Ik zie daar vooral geklaag ja, maar vaak geen enkele manier te vinden hoe ze kijken. En ja, daar komt oa dat LG spook weer naar buiten waarbij ik ook van mening ben dat daar een rol ligt voor Viaplay. Dat ze dit niet oppakken hoef ik hier niet vertellen.
(Ja, kom er maar in hoor, met de "netflix is geen live stream") |:(
Ik zou niet durven.
Komt nog bij dat niet iedereen dezelfde dingen "ziet", sommigen ergeren zich nou eenmaal minder snel.
Ik kijk al naar de vermaakbuis sinds eind jaren 70, dus ik ben qua kwaliteit wel wat gewend zo ondertussen, dus dit klopt wel. En aangezien Videoland ook niet je-van-het is qua kwaliteit en storingen maar het toch bomvol met abonnees zit, kun je waarschijnlijk wel verwachten dat sommige Nederlanders zich weinig druk maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ed1703 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:15:
[...]

Die gaan niet allemaal in dit verhaal mee, ik vind zelf de reactie ook uiterst ongelukkig, maar er is inderdaad een deel die geen problemen heeft. Als ik dan hier berichten zie met buffer problemen en vervolgens een reactie dat het na omzetting naar 5ghz wel werkt (diegene zat blijkbaar op een zeer druk 2.4ghz kanaal), dan kan ik niet anders concluderen dat er wel een kern van waarheid in dit verhaal van Viaplay zit.
Maar alsnog is het natuurlijk totaal de verkeerde toon, zoals je zelf ook inziet. Uiteraard zit er ergens een kern van waarheid in. Bij een deel van de klachten zal het probleem bij de klant liggen. Maar dat is natuurlijk niet het totale beeld. Aan de kant van Viaplay valt er ook nog genoeg te sleutelen (ik zal het lijstje hier niet herhalen) en dan druk ik me nog zacht uit. Bovendien zijn er genoeg andere diensten die live-streaming wel perfect voor elkaar hebben (uiteraard nooit voor 100% van de klanten, dat lijkt bij streaming onmogelijk).

En als je dan als topman zo zwart-wit stelt dat het probleem volledig bij de klant ligt en je als Viaplay alles perfect voor elkaar hebt, dan ben je elk gevoel voor nuance verloren. En het is juist die arrogante houding ("wij zijn goed, jullie zijn fout") die zoveel mensen tegenstaat. Als ze dat enge toontje blijven volhouden, zal de weerstand alleen maar groter worden.

Deze vacature hadden ze beter vorig jaar mei kunnen uitschrijven toen bekend werd dat ze de rechten hadden verworven. Nu is de reputatieschade immers allang een feit. De zoveelste club die eigenzinnige Nederlanders totaal onderschat.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 04-04-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:17
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:47:
[...]

https://write.corbpie.com...-bitrates-and-framerates/

"The highest quality stream rate is 1080p, 60fps at 8Mbps which is impressive and appealing for live sports."

F1TV:
BANDWIDTH=10729470,
AVERAGE-BANDWIDTH=6811840,
RESOLUTION=1920x1080,FRAME-RATE=50.000
I'd guess one app reports the AVERAGE-BANDWIDTH one report the BANDWIDTH but they are the same stream with the same 1080p at 50fps
Ik kan mij herinneren dat hier mensen zowel Viaplay als F1TV Pro hadden vergeleken bij de eerste twee races. Viaplay kwam inderdaad niet hoger dan rond de 5Mbps, terwijl F1TV Pro een bitrate had van ~6Mbps. Is blijkbaar verlaagd vergeleken met de jaren er voor.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• albertjh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-07 08:35
Wij hebben een bekabeld netwerk van Ziggo met 600mb snelheid en kijk via Nvidia shield pro. Toch stilstaand beeld en regelmatig terugval in kwaliteit. Maar aangezien het toch aan ons als klant ligt hebben wij inmiddels het abonnement opgezegd. Voor ons heel simpel: wie niet horen wil moet maar voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10
albertjh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:40:
Wij hebben een bekabeld netwerk van Ziggo met 600mb snelheid en kijk via Nvidia shield pro. Toch stilstaand beeld en regelmatig terugval in kwaliteit. Maar aangezien het toch aan ons als klant ligt hebben wij inmiddels het abonnement opgezegd. Voor ons heel simpel: wie niet horen wil moet maar voelen.
Als je niet tevreden bent met een dienst, is dat inderdaad de enige juiste beslissing. Stel je ervaart problemen met Ziggo en ze krijgen het niet op acceptabele termijn opgelost, dan stap je toch ook over naar een concurrent? In het geval van F1 zal menig tweaker wel moeten accepteren dat ze dan aan een los kastje/stick moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Ook opgezegd, de bende loopt helaas nog een jaar 8)7
Maar goed, Power en The Shield nog aan het kijken, dus da's geen groot probleem.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:25:
Maar goed, Power en The Shield nog aan het kijken, dus da's geen groot probleem.
The Shield staat ook op mijn lijst. Wellicht heb je ze al gezien, maar Black Sails en Hell on Wheels zijn ook toppers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Nu alvast opzeggen van het jaarcontract bij Viaplay is sowieso wel aan te raden, of je nu wel of niet tevreden bent. Dan weet je in ieder geval zeker dat het abonnement niet zomaar weer verlengd wordt en kun je tegen het einde van het jaar altijd nog kijken wat je doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
TexMex schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:46:
[...]

Nu alvast opzeggen van het jaarcontract bij Viaplay is sowieso wel aan te raden, of je nu wel of niet tevreden bent. Dan weet je in ieder geval zeker dat het abonnement niet zomaar weer verlengd wordt en kun je tegen het einde van het jaar altijd nog kijken wat je doet.
En je zou ook nog je contract kunnen laten ontbinden vanwege wan prestatie. Met name de mensen die nu haperend beeld en buffer problemen ervaren kunnen in mijn ogen vanwege de minimale hardware vereisten hier op aansturen. Let wel dat je je bewijst last goed onderbouwd met bijvoorbeeld een vergelijkbare live streamingdienst (nee, geen Netflix of HBOmax maar bijv. F1TV, NPOplus of NLZIET live) zodat je hard kunt maken dat het niet aan je eigen apparatuur of netwerk ligt. Dan moet je in mijn ogen met een kleine 6 weken (in gebreke stelling + redelijke termijn van herstel) van je jaar contract afzijn en kun je nog een aanzienlijk deel van je afgesloten abonnementsgeld vorderen inclusief de maanden die je al hebt afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Qua geld vind ik het het eerste jaar wel waard, want Starzplay was normaal al 60 euro. per jaar.
Dan heb je voor 40 euro die F1 rommel erbij. En wat films, series en Hayu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:44:
Qua geld vind ik het het eerste jaar wel waard, want Starzplay was normaal al 60 euro. per jaar.
Dan heb je voor 40 euro die F1 rommel erbij. En wat films, series en Hayu.
Curiosity Stream is ook mooi meegenomen :)

Hoop wel dat ze meer recente films en series uploaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Miki schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:27:
[...]

En je zou ook nog je contract kunnen laten ontbinden vanwege wan prestatie. Met name de mensen die nu haperend beeld en buffer problemen ervaren kunnen in mijn ogen vanwege de minimale hardware vereisten hier op aansturen. Let wel dat je je bewijst last goed onderbouwd met bijvoorbeeld een vergelijkbare live streamingdienst (nee, geen Netflix of HBOmax maar bijv. F1TV, NPOplus of NLZIET live) zodat je hard kunt maken dat het niet aan je eigen apparatuur of netwerk ligt. Dan moet je in mijn ogen met een kleine 6 weken (in gebreke stelling + redelijke termijn van herstel) van je jaar contract afzijn en kun je nog een aanzienlijk deel van je afgesloten abonnementsgeld vorderen inclusief de maanden die je al hebt afgesloten.
Bovenstaand heb ik middels een mail netjes uitgelegd, heb net als velen hier nooit antwoord op gekregen, dit is inmiddels 4 weken geleden ..
Jaarabbo dus opgezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
NeverSettle schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:02:
[...]

Curiosity Stream is ook mooi meegenomen :)
Die is niet zo heel compleet toch (net als Hayu via Viaplay)?
Of is daar ook een trucje voor dat je een account op de "echte" Curiosity kunt krijgen, net als je bij Hayu kunt aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:39:
[...]

Of is daar ook een trucje voor dat je een account op de "echte" Curiosity kunt krijgen, net als je bij Hayu kunt aanvragen?
Geen idee, zag wel een aantal leuke documentaires en series. Kwaliteit daarvan is/was wel 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:39:
[...]

Dat is mij helaas niet gelukt vooralsnog. Lijkt nu echt nog alleen een selectie te zijn, hoop dat de rest er ook nog bij komt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
MilesD. schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:23:
[...]

Bovenstaand heb ik middels een mail netjes uitgelegd, heb net als velen hier nooit antwoord op gekregen, dit is inmiddels 4 weken geleden ..
Jaarabbo dus opgezegd :+
Je moet ze wel formeel in gebreke stellen per aangetekende brief :)

Ps. Eventueel zou je je rechtsbijstand kunnen inschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 05-04-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Power is nog 25 dagen beschikbaar
meesje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:36:
[...]

The Shield staat ook op mijn lijst. Wellicht heb je ze al gezien, maar Black Sails en Hell on Wheels zijn ook toppers.
Black Sails is nog 25 dagen beschikbaar

Als iemand een overzicht heeft wat nog meer afloopt, laat het weten

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
jeanj schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:33:
[...]

Power is nog 25 dagen beschikbaar
Waar zie je dat?
Zit in de app te kijken, maar zie geen melding.
Wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:32

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ben heel nieuwsgierig welke verbeteringen ze in de afgelopen 2 weken hebben doorgevoerd, was een perfect moment tussen de raceweekenden door voor hun om even de boel goed werkend te maken voor alle apparaten. Zondagochtend gaan we het weer zien, heb er nog wel een hard hoofd bij of ze de klachten allemaal wel zo serieus nemen als zou moeten. Waardoor ik er rekening mee hou dat we geen verbetering zullen gaan zien Zondag O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:00:
[...]

Waar zie je dat?
Wel handig om te weten.
Ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:04:
Ben heel nieuwsgierig welke verbeteringen ze in de afgelopen 2 weken hebben doorgevoerd, was een perfect moment tussen de raceweekenden door voor hun om even de boel goed werkend te maken voor alle apparaten. Zondagochtend gaan we het weer zien, heb er nog wel een hard hoofd bij of ze de klachten allemaal wel zo serieus nemen als zou moeten. Waardoor ik er rekening mee hou dat we geen verbetering zullen gaan zien Zondag O-)
We gaan het vrijdag toch al merken?
Gezien de reactie in de media verwacht ik niks.

Wanneer is voor jou het moment om de stekker er uit te trekken? Of zit je aan een jaarabonnement vast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Niet te veel van verwachten, dan wordt je niet teleurgesteld :+

Persoonlijk blijf ik mijn jaarcontract houden, zitten toch wel films, series en documentaires tussen die ik wil zien.

[ Voor 9% gewijzigd door NeverSettle op 05-04-2022 15:10 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• matthijst
Waardoor ik er rekening mee hou dat we geen verbetering zullen gaan zien Zondag O-)
Gelukkig is het zondag al om 07:00, dan zie ik nooit zo scherp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

meesje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:08:
[...]

We gaan het vrijdag toch al merken?
Gezien de reactie in de media verwacht ik niks.

Wanneer is voor jou het moment om de stekker er uit te trekken? Of zit je aan een jaarabonnement vast?
Ja klopt Vrijdag al sorry mijn fout, ik zit inderdaad vast aan een jaar Abbo die ik deel met me vader.
Hebben ze mooi een jaar de kans om zich te bewijzen en verbeteren, want als het zo blijft ga ik niet nog een jaar afsluiten.
NeverSettle schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:08:
[...]

Niet te veel van verwachten, dan wordt je niet teleurgesteld :+

Persoonlijk blijf ik mijn jaarcontract houden, zitten toch wel films, series en documentaires tussen die ik wil zien.
Ik heb ook geen hoge verwachtingen na het zien van het niveau van Viaplay op Twitter en gewoon het negeren van mijn mails! Want ze lijken zich er totaal niks van aan te trekken en doen alsof er niks aan de hand is met hun copy&paste antwoorden..
matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:09:
[...]

Gelukkig is het zondag al om 07:00, dan zie ik nooit zo scherp :+
Hahaha ook niet voor een race? :P

[ Voor 47% gewijzigd door G_Dragon op 05-04-2022 15:20 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Als er geen app update is geweest voor je smart tv dan verwacht ik er zelf vrij weinig dat er aankomende weekend verbeteringen zullen komen. In mijn ogen ligt het niet aan de beschikbare media streams en de backend maar aan de client kant. Brakke apps icm slechte SDK's van de tv fabrikanten icm vaak beperkte hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik denk sowieso dat de hele Android TV-app overhoop moet (naast uiteraard de andere, nog slechter presterende Smart TV-apps). Want ook de Chromecast met Google TV (en ook de Amazon Fire Stick) en zelfs de Nvidia Shield TV Pro geven absoluut nog niet bij iedereen een perfecte ervaring. Zeker als het om de live-streams gaat. Daarnaast is de app gewoon onaf als je hem met de versie voor Apple TV vergelijkt.

Ik denk ook niet dat als iemand nu een betere ervaring heeft dat per se ligt aan verbeteringen door Viaplay. Het blijft gewoon live-streaming. De ene keer loopt het beter dan de andere en volgende keer is het wellicht weer niks of juist weer prima. Aan de snelheid van het internet zal het bij mij in ieder geval niet liggen. En ook met live-streams van andere apps heb ik in de meeste gevallen weinig problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Miki schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:58:
Als er geen app update is geweest voor je smart tv dan verwacht ik er zelf vrij weinig dat er aankomende weekend verbeteringen zullen komen. In mijn ogen ligt het niet aan de beschikbare media streams en de backend maar aan de client kant. Brakke apps icm slechte SDK's van de tv fabrikanten icm vaak beperkte hardware.
Ik kreeg 4 dagen terug wel een update voor de smartphone app. Geen idee of het verbetering geeft voor de Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
NeverSettle schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:46:
[...]

Ik kreeg 4 dagen terug wel een update voor de smartphone app. Geen idee of het verbetering geeft voor de Chromecast.
Android telefoon hier op versie 5.41 bijgewerkt op 14maart,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:30
albertjh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:40:
Misschien is het doel van Ziggo wel om ViaPlay op deze manier te dwarsbomen 😉 De wraak van Ziggo….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25

IkWilbert

Het is mij!

SmasterS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:07:
[...]

Versie 5.40 op mijn Samsung. Ook bijgewerkt op 14 maart.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
De versie voor WebOS (LG) is naar 1.7.26.3c8e40a gegaan. Dit was op 20 maart 1.7.24xxxxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
NeverSettle schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:46:
[...]

Een Chromecast wordt alleen verteld welke stream het moet ophalen via de telefoon. Daarna is de telefoon alleen nog maar een afstandsbediening. Ik acht de kans klein maar ik kan het ook niet uitsluiten, ik ben dus benieuwd of de update voor je telefoon je dit weekend gaat helpen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
SmasterS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:07:
[...]

Hier zojuist weer een nieuwe update, versie 5.41(819). Geen idee of de getallen tussen de haakjes in nog wat betekenen (nieuwe patch o.i.d.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Pvd01 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:29:
De versie voor WebOS (LG) is naar 1.7.26.3c8e40a gegaan. Dit was op 20 maart 1.7.24xxxxx
Hey, er is beweging :)

Ik hoop dat je dit weekend wat meer geluk zult hebben met het kijken van de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
Ik verwacht geen problemen, komend weekend. Ik ga namelijk niet live kijken, maar later terugkijken. Later terugkijken heeft bij mij, op de lage bitstream na, nog geen problemen gegeven (afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ja, hier ook zie ik net. LG CX. Maar apart, hoor je hier niet gewoon een melding van te krijgen? Krijg altijd rechtsboven een melding dat er een nieuwe update voor een app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Pvd01 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:39:
Ik verwacht geen problemen, komend weekend. Ik ga namelijk niet live kijken, maar later terugkijken. Later terugkijken heeft bij mij, op de lage bitstream na, nog geen problemen gegeven (afkloppen).
Idem. Gooi 'm lekker op m'n gemak na de lunch aan :9 Altijd wel heeeeele tricky hoor die vroege races, beter om m'n socials niet te checken zondagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Op mijn LG C9 nog geen update gehad. Huidige versie is 3.0.11. Apart dat jouw versienummer totaal anders is.

[ Voor 8% gewijzigd door Miesjh op 05-04-2022 20:28 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miesjh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:20:
[...]
Op mijn LG C9 nog geen update gehad. Huidige versie is 3.0.11. Apart dat jouw versienummer totaal anders is.
Jouw versienummer zie ik hier eveneens staan op een ouder model LG Oled met WebOS (2.0).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:32:
[...]

Een Chromecast wordt alleen verteld welke stream het moet ophalen via de telefoon. Daarna is de telefoon alleen nog maar een afstandsbediening. Ik acht de kans klein maar ik kan het ook niet uitsluiten, ik ben dus benieuwd of de update voor je telefoon je dit weekend gaat helpen. Ik ben benieuwd :)
Een Chromecast moet wel de dienst ondersteunen, niet ieder willekeurige stream zal worden opgehaald dus best kans dat er iets van app ondersteuning op moet zitten? Zie nu zelf voor het eerst deze pagina: https://store.google.com/product/chromecast_apps?hl=nl
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke dienst dit is, ESPN+ toevallig? Zelf vind ik de Nederlandse markt van live streaming ook niet best. De meeste providers (KPN, Ziggo en T-Mobile) hebben streams die niet boven de 5Mbit uitkomen. T-Mobile is bijvoorbeeld echt beroerd toen ze zijn overgestapt naar het nieuwe platform en zichzelf nu op de borst kloppen dat je tv kunt kijken zonder kastje. Een dedicated partij zoals Canaal Digitaal die met hun app live tv leveren, levert echt een wanprestatie waar ik de cijfers hier maar niet durf te noemen.
Naar mijn weten is NLZIET momenteel de enige partij die live streaming aanbiedt in 1080P @50Hz met een bitrate van 7,5Mbit/s.

VOD daarentegen begint nu eindelijk echt kwalitatief goed te worden waarbij TV+ van Apple echt hele mooie 4K HDR producties heeft met zieke bitrates.
T-Mobile en KPN zijn beiden 6Mbps, T-Mobile met 50fps en KPN met 25fps ('buitenshuis' iig, heel wat maanden geleden kreeg ik nog 50fps streams met de browser voor iig de NPO zenders). Bij T-Mobile is het vooral dat men van zo goed als de beste beeldkwaliteit in NL (een enkele kleine partij buitengelaten) naar webstreaming is overgegaan dat het verschil pijnlijk duidelijk gemaakt heeft (bij met name voetbal). Nederland - Duitsland zag er eigenlijk zo slecht niet uit via de stream als ik het zo terugkijk (ziet er beter uit dan wat ik via DVB-T2 uit de lucht heb geplukt). *
En bij de meeste sport streamingdiensten is het niet waar het grote geld mee binnengeharkt wordt. Ondanks alle zgn. cordcutters in Amerika worden er nog steeds miljarden binnengehaald door tv contracten met de traditionele zenders. NFL Network via de browser blijkt overigens idd een max van 1600x900 met 4.75 Mbps zie ik hier
BANDWIDTH=4992554,RESOLUTION=1600x900,CODECS="avc1.640028,mp4a.40.2
ESPN+ (oorspronkelijk ESPN Insider) is hier trouwens ESPN Player maar dat is ook niet iets om over naar huis te schrijven qua beeldkwaliteit, vlgns mij was het 720p en meer dan 5Mbps was het iig niet (dit soort diensten is/was vooral geschikt en bedoeld om uit te zenden waar in de traditionele programmering geen plaats voor is). Edit: ESPN Player is 720p met 6Mbps O-) (dan ligt het aan de bron bij sommige sporten, net als die beachvolleybal streams op Viaplay :+ ) .
code:
1
2
3
4
5
6
Bit rate                                 : 6 000 kb/s
Width                                    : 1 280 pixels
Height                                   : 720 pixels
Display aspect ratio                     : 16:9
Frame rate mode                          : Constant
Frame rate                               : 59.940 FPS

Momenteel geen abo anders had ik College basketbal van vannacht kunnen vergelijken.

Eurosport Player - Olympisch voetbal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate mode                            : Variable
Bit rate                                 : 5 087 kb/s
Maximum bit rate                         : 5 500 kb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels
Frame rate                               : 50.000 FPS

OS Badminton 1080p stream
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate                                 : 4 674 kb/s
Maximum bit rate                         : 5 500 kb/s
Width                                    : 1 920 pixels
Height                                   : 1 080 pixels

OS Badminton - 720p zelfde partij (de lage kwaliteit 720p stream)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate                                 : 1 486 kb/s
Maximum bit rate                         : 2 048 kb/s
Frame rate                               : 25.000 FPS

OS Badminton 720p 'HQ'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate                                 : 2 712 kb/s
Maximum bit rate                         : 3 250 kb/s

[ben bezig een vergelijking op te zetten van Studio Sport afgelopen zondag. Via DVB-C en DVB-T2 heb ik al, nu de twee streams er nog bij pakken. Als er weer F1 is, nog eens overdoen ... al ben ik tegen die tjd alweer Viaplay-loos]

* Edit: nog een kanttekening dat voetbal op EPSN voor mij volstrekt onkijkbaar is bij het nieuwe T-Mobile maar daar zit een of andere vage verstoring in het bronsignaal vlgns mij wt door de compressie sterk uitvergroot wordt. Maar gelukkig zit ik nog altijd op het oude platform ...
Even kijken of ik zo een stukje kan uploaden, kwam net een klein stukje tegen waar je van de eerste seconden al misselijk van wordt

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 05-04-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Ik heb eindelijk een reactie op mijn klacht, ingediend via Messenger op 20 maart.

De reactie is in het Engels, omdat de NL klantenservice overbelast is….

Beter laat en goed geholpen (dat laatste moet nog), dan snel en niet geholpen.

ViaPlay krijgt van mij echt een serieuze kans. Ik ben benieuwd naar komend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Pvd01 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:04:
Ik heb eindelijk een reactie op mijn klacht, ingediend via Messenger op 20 maart.

ViaPlay krijgt van mij echt een serieuze kans. Ik ben benieuwd naar komend weekend.
We zijn allemaal nieuwsgierig …!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08

AvK

Ready Set Go

Vertel! Vertel! Desnoods betalen we bij........

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Miesjh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:20:
[...]

hardware-lover schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:38:
[...]

Jouw versienummer zie ik hier eveneens staan op een ouder model LG Oled met WebOS (2.0).
Die andere versienummer is te vinden in de app zelf onder: Instellingen -> Ondersteuning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

matthijst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:00:
[...]

Waar zie je dat?
Wel handig om te weten.
@meesje
Op de website van viaplay zie je het. Ik zie het niet in de firestick app

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
jeanj schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:12:
[...]

@meesje
Op de website van viaplay zie je het. Ik zie het niet in de firestick app
Ook in de Android smaprtphone app te vinden, versie 5.41 (819). Links boven elk tumbnail van de afleveringen staat tot hoe lang ze beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:43
Zojuist een update ontvangen van de viaplay App op de shield. (4.21) Afwachten of het nog wat oplevert! We gaan het vrijdag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik las dat het waarschijnlijk mogelijk is om Viaplay te delen. Bijvoorbeeld met je broer of buurman. Dit kan ook met Netflix of Videoland. Weet iemand of het dan wel mogelijk is om op beide tv's Viaplay tegelijk af te spelen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

saert schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:48:
Ik las dat het waarschijnlijk mogelijk is om Viaplay te delen. Bijvoorbeeld met je broer of buurman. Dit kan ook met Netflix of Videoland. Weet iemand of het dan wel mogelijk is om op beide tv's Viaplay tegelijk af te spelen?
Heb je al eens teruggezocht in dit topic of op de site van Viaplay?

spoiler:
Ja, je kan 2 streams tegelijkertijd afspelen, zie ook https://help.viaplay.com/...-twee-streams-in-gebruik/
En niet om het een of ander, maar dit had je met gemak terug kunnen vinden.... Viaplay in Nederland

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 06-04-2022 22:53 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mau_Maus schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:00:
Die andere versienummer is te vinden in de app zelf onder: Instellingen -> Ondersteuning.
Je hebt gelijk, daar is die versie terug te vinden. Vreemd dat ze 2 verschillende laten zien (via LG app store en in app zelf)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

De Android TV app heeft gisteren een update gekregen, ben benieuwd of het beeld nu wel scherp is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Nou ben ik ook wel benieuwd, want ik had ze eigenlijk al afgeschreven toen ik erachter kwam dat f1tv NL commentaar gaat krijgen over 2 maanden.

Wil je iets delen? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
G_Dragon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:22:
De Android TV app heeft gisteren een update gekregen, ben benieuwd of het beeld nu wel scherp is.
Om te voorkomen dat je vroeg in de ochtend loopt te prutsen: vanavond is er darts op en dat moet normaal ook in 1080p zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tweakduke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:54:
[...]

Om te voorkomen dat je vroeg in de ochtend loopt te prutsen: vanavond is er darts op en dat moet normaal ook in 1080p zijn.
Ik zal als ik eraan denk even kijken, bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 07-04-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
Op de shield inderdaad ook een update gekregen. Morgenvroeg 4.55 eens kijken wat het doet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
Het is niet geheel Viaplay gerelateerd, maar ik wil het toch even melden. De rechten voor F1 in Frankrijk zijn verlengd voor Canal+, maar ook hier blijft F1TV beschikbaar en wordt zelf 'gratis' voor Canal+ gebruikers.
As part of the extended partnership, for the first time ever, CANAL+ subscribers will be able to get access to F1TV Pro through myCANAL, in addition to the broadcaster’s array of programming and digital content.
Dus zoals eerder aangegeven blijft F1TV dus op een bepaalde manier 'concurrent' van de broadcaster, maar belangrijkste is dat het dus gewoon parallel beschikbaar blijft bij nieuwe rechten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Ik verwacht zelf geen 4K beeldkwaliteit maar ik hoop wel dat er een acceptable en stabiele stream vanavond met darts en dit race weekend te kijken is zonder buffer- en haper problemen voor degene die er zoveel last van hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:30
dnmw2705 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:15:
Het is niet geheel Viaplay gerelateerd, maar ik wil het toch even melden. De rechten voor F1 in Frankrijk zijn verlengd voor Canal+, maar ook hier blijft F1TV beschikbaar en wordt zelf 'gratis' voor Canal+ gebruikers.

[...]

Dus zoals eerder aangegeven blijft F1TV dus op een bepaalde manier 'concurrent' van de broadcaster, maar belangrijkste is dat het dus gewoon parallel beschikbaar blijft bij nieuwe rechten.
Dit was vorig jaar voor mensen met Ziggo Sport Totaal ook. Die kregen ook gratis F1TV.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Extigo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:22:
[...]
Dit was vorig jaar voor mensen met Ziggo Sport Totaal ook. Die kregen ook gratis F1TV.
Dat weet ik, ik geef alleen maar aan dat dus F1TV beschikbaar blijft in landen waar nieuwe 'alleenrecht'/'exclusieve' contracten afgesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Extigo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:22:
[...]

Daar had Ziggo ook niet heel veel concurrentie aan (en misschien is er zelfs wel een deal dat de rechterhouder ook wat abonnementsgeld daar vandaan krijgt). Ziggo was immers gewoon op tv, voor iedereen begrijpelijk hoe je moet kijken. F1TV is streaming en nog niet eens een app voor op de TV dus voor velen wat meer gedoe. Voor Viaplay zal de concurrentie wellicht wat groter zijn want Viaplay is voor velen ook pielen (even afkloppen, de app op mijn LG TV is voorlopig nog uitstekend). Als je toch moet pielen met casten naar je tv of laptop aansluiten, dan maakt het qua moeilijkheid niet uit of je dan F1TV of Viaplay hebt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/042/619/4ea.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 00:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Wat is going on?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ik heb trouwens voor het eerst dat de darts stream niet lekker loopt en hakkelt en dat op mijn fruitdoosje. Krijg het ook niet goed met bijvoorbeeld afsluiten van de app en opnieuw starten. De pool live game vertoont geen problemen trouwens, dus dit ligt echt nu aan de server kant.

Yes, ik heb eindelijk ook eens problemen :+

Edit: inmiddels loopt mijn darts live stream weer zoals je zou verwachten. Jammer, ik wilde al bijna opzeggen en dit topic spammen.
Er zijn voor een aantal apparaten updates geweest dus ik was wel benieuwd naar de eerste reacties (ervaringen) maar het was angstvallig stil hier na een half uur :D

[ Voor 36% gewijzigd door Miki op 07-04-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Miki schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:55:
[...]

Ik heb trouwens voor het eerst dat de darts stream niet lekker loopt en hakkelt en dat op mijn fruitdoosje. Krijg het ook niet goed met bijvoorbeeld afsluiten van de app en opnieuw starten. De pool live game vertoont geen problemen trouwens, dus dit ligt echt nu aan de server kant.

Yes, ik heb eindelijk ook eens problemen :+

Edit: inmiddels loopt mijn darts live stream weer zoals je zou verwachten. Jammer, ik wilde al bijna opzeggen en dit topic spammen.

[...]

Er zijn voor een aantal apparaten updates geweest dus ik was wel benieuwd naar de eerste reacties (ervaringen) maar het was angstvallig stil hier na een half uur :D
Had ook even een hapering met de workaround met Edge. Die is nog wel nodig om goed beeld te krijgen in de browser. Verder scherp en soepel, maar goed belangrijker is dat het nu ook gaat werken bij anderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K7f5GVuoTamt4_OyHE8HJfXveY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3VgqjLRiWHzCSEBCwxieQS2U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2022 21:15 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Lijkt erop dat iemand een HD-knop heeft gevonden voor darts.
Ziet er prima uit op chromecast wggtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
tweakduke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:13:
[...]

Had ook even een hapering met de workaround met Edge. Die is nog wel nodig om goed beeld te krijgen in de browser. Verder scherp en soepel, maar goed belangrijker is dat het nu ook gaat werken bij anderen.
[Afbeelding]
Ik merk dat Edge met die ene truuk niet meer zo goed werkt. Zonder extensie dezelfde resoluties nu en werkt ook beter bij series & films merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
matthijst schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:27:
Waarschijnlijk toch wat aanpassingen gedaan na de aantal klachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:33
matthijst schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:27:
Dat :+ of darten is een sport met relatief weinig beweging waardoor je al snel scherper beeld hebt met lagere bitrate :D

Maar de graphics zijn nu wel scherp. Bij F1 was dat toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Waah schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:49:
[...]

Dat :+ of darten is een sport met relatief weinig beweging waardoor je al snel scherper beeld hebt met lagere bitrate :D

Viaplay logo is ook scherp nu.
Benieuwd naar morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Inderdaad, opvallend scherp en fijn beeld om naar te kijken. Zeker in vergelijking met voorgaande uitzendingen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:33
outlandos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:04:
Inderdaad, opvallend scherp en fijn beeld om naar te kijken. Zeker in vergelijking met voorgaande uitzendingen.
Jullie hebben gewoon eindelijk je netwerk thuis op orde :+ want het probleem ligt bij ons, niet in Viaplay :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:04:
Zie nu ook stream van 5.5 - 6 mb.
Dat was vorige week 4.4 - 4.9.

Die 6 is wel een uitschieter, zit meestal op 5.6/5.7.
Maar het is duidelijk beter.

[ Voor 12% gewijzigd door ed1703 op 07-04-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
MartZuid schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:37:
Iemand enig idee hoe je op een Amazon Fire TV Stick de ondertitels aan krijgt?[Afbeelding]
Het heeft 5 weken geduurd sinds dat Viaplay van start ging in Nederland maar vanaf vandaag heb ik dan eindelijk ondertitels via mijn Amazon Fire TV Stick met de sideload van APK Mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:08:
[...]

Ik heb de indruk dat het kleurenpalet ook iets breder is, de details van het dartbord zijn minder hard rood en groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Het beeld staat hier inmiddels alweer 5 minuten stil op Hamilton slechtste start in 12 jaar. Terwijl er een darts wedstrijd te zien zou moeten zijn nu. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46
Ja hier ook, moest terug in het menu en opnieuw starten, toen werkte het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
outlandos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:19:
Het beeld staat hier inmiddels alweer 5 minuten stil op Hamilton slechtste start in 12 jaar. Terwijl er een darts wedstrijd te zien zou moeten zijn nu. Meer mensen last van?
Had ik ook. Even naar nu Live gaan en die 2e dart stream pakken.

Eerste wat mij inderdaad opvalt is dat de graphics scherper zijn. Qua beeld is het gewoon ok nu. Die ene Mbit erbij maakt wel verschil... Toch even oppassen voor het welbekende placebo effect nu iedereen een app update heeft gehad :+

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 07-04-2022 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trinity999
Yep, bij mij ook constant vastlopers en megablokken op alle devices. Overigens voor het eerst, nog nooit last van gehad in tegenstelling tot vele andere hier

[ Voor 12% gewijzigd door trinity999 op 07-04-2022 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Lijkt erop dat je dan naar de verkeerde stream wordt gestuurd, na een refresh pakte die bij mij wel de juiste.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
DutchOwnage schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:20:
[...]

Had ik ook. Even naar nu Live gaan en die 2e dart stream pakken.

Eerste wat mij inderdaad opvalt is dat de graphics scherper zijn. Qua beeld is het gewoon ok nu. Die ene Mbit erbij maakt wel verschil... Toch even oppassen voor het welbekende placebo effect nu iedereen een app update heeft gehad :+
Ik hoop dat die ene mbit er bij blijft zeker met de F1 streams, 20% gratis upgrade is toch weer mooi winst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Hopelijk ziet het voetbal er ook wat beter uit dan. Niet dat ik de Bundesliga nou zo interessant vindt, maar vooral met het oog op de PL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Miki schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:27:
[...]

Ik hoop dat die ene mbit er bij blijft zeker met de F1 streams, 20% gratis upgrade is toch weer mooi winst :+
Ze zouden wel gek zijn om nu weer te gaan downgraden. Laat ze nu maar gewoon voorlopig even een stabiele 1080p met 6Mbit/s aanbieden en met als het even kan wat betere kleuren(daar leek het op het eerste gezicht wel op), dat is al winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tweakduke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:54:
[...]

Net van Darts en Pool een stukje gekeken, maar wat een drama met het beeld. Schokkerig wanneer iemand of iets beweegd, de scherpte was wel iets beter nu.

Morgenvroeg de vrije training maar even kijken nu ik toch ziek thuis ben en me vriendin er wel vroeg uit moet, maar dit word wederom een schokkerig race weekend. Viaplay heeft nog een lange weg te gaan voordat alle apparaten vloeiend beeld weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

heeft iemand al een Tl;dr van dit topic voor de leek?

ik heb het bewust niet gelezen want de drama op twitter vond ik al voldoende de afgelopen weken.

dus de vraag is, is viaplay echt zo slecht als ik lees, of valt het wel mee?

ik zelf heb namelijk mv'n abo aanvraag bij kpn + viaplay maar geannuleerd en ben nu in afwachting van hoe of wat met viaplay en an het beraden of ik niet enkel F1TV Pro behoudt en dan maar voor de andere welkomstaanbieding bij kpn ga die extra korting in het eerste halfjaar oplevert, dan kan ik namelijk de AppleTV 4K kopen + F1TV Pro weer verlengen.

nja. ik hoor graag jullie reacties, meningen en ervaring. maar let op: met mate :9~

(ben wel blij met F1TV zo kan ik australië dit weekend kijken op een fatsoenlijk tijdstip ipv zo 's morgens vroeg.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

G_Dragon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:58:
[...]

Net van Darts en Pool een stukje gekeken, maar wat een drama met het beeld. Schokkerig wanneer iemand of iets beweegd, de scherpte was wel iets beter nu.

Morgenvroeg de vrije training maar even kijken nu ik toch ziek thuis ben en me vriendin er wel vroeg uit moet, maar dit word wederom een schokkerig race weekend. Viaplay heeft nog een lange weg te gaan voordat alle apparaten vloeiend beeld weergeven :)
Dan is de app gewoon brak op jouw TV, ik kan er niks anders van maken. Het wordt hier eigenlijk alleen maar met de week beter en kan er alleen niet met de pet bij waarom ze niet op alle browsers meteen full hd doorgeven als optie.

De player en streamformaat van ze is een eigenaardig beestje.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

tweakduke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:02:
[...]

Dan is de app gewoon brak op jouw TV, ik kan er niks anders van maken. Het wordt hier eigenlijk alleen maar met de week beter en kan er alleen niet met de pet bij waarom ze niet op alle browsers meteen full hd doorgeven als optie.

Tja dan is het aan hun om een goed werkende app uit te brengen voor Android Tv want Sony maakt die app niet voor Viaplay maken lijkt me :p we kijken zelfs beter live TV via Videoland en die app is pas slecht gemaakt..

Ik hou me hart vast want bij het laatste interview met Viaplay leken ze de problemen niet zo serieus te nemen en het op de internet snelheid bij mensen te gooien. Als dit al waarheid zou zijn dan zouden wij vlekkenloos moeten kunnen kijken met een 100Mbit/s lan poort, ik kan en wil niet geloven dat het alleen maar me tv ligt terwijl 5 andere streamingapps wel zonder problemen werken.

Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]
kan er alleen niet met de pet bij waarom ze niet op alle browsers meteen full hd doorgeven als optie.
dat heeft met drm te maken, officieel is met widevine alles wat firefox of chrome/chromium gebaseerd is, behalve MS Edge op Win10/Win11 met compitabele hw, beperkt tot 720p. Als een streamingdienst er voor kiest om toch hogere kwaliteit door te geven in die browsers, want dat kan op zich, dan is de kans dat er ge-stream-captured wordt groter en riskeren ze een conflict met de rechterhouders, dit is de reden dat bijv. Netflix nog altijd in al die browsers hard-capped op 720p. Maar bijv. een Amazon wel gewoon, en zeker met de eigen producties, in die browsers tot 1080P streamt.

[ Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 07-04-2022 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Je zegt dus eigenlijk:
-De app is brak op jouw tv, jouw probleem
-Hier wordt het met de week beter. Was dus ook kut en nu nog steeds niet 100%?
-Stream formaat eigenaardig beestje, dus toch probleem van ViaPlay?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

DaveFlash schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:12:
[...]

dat heeft met drm te maken, officieel is met widevine alles wat firefox of chrome/chromium gebaseerd is, behalve MS Edge op Win10/Win11 met compitabele hw, beperkt tot 720p. Als een streamingdienst er voor kiest om toch hogere kwaliteit door te geven in die browsers, want dat kan op zich, dan is de kans dat er ge-stream-captured wordt groter en riskeren ze een conflict met de rechterhouders, dit is de reden dat bijv. Netflix nog altijd in al die browsers hard-capped op 720p. Maar bijv. een Amazon wel gewoon, en zeker met de eigen producties, in die browsers tot 1080P streamt.
Mm dat blijft vervelend. Want een smart TV daar ga ik geen apps op gebruiken, de support is er simpelweg niet. Ik geloof ook totaal niet in dat concept. De PC hangt met een HDMI kabel aan de TV en heeft genoeg pk's om alles te streamen, maar ik loop er inderdaad tegen die browser limiet aan.

Voelt dan dubbel om eventueel een extra apparaat te kopen voor zoiets, nou ja we zullen zien hoe lang dit goed gaat :)
sig69 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:15:
[...]

Je zegt dus eigenlijk:
-De app is brak op jouw tv, jouw probleem
-Hier wordt het met de week beter. Was dus ook kut en nu nog steeds niet 100%?
-Stream formaat eigenaardig beestje, dus toch probleem van ViaPlay?
Op dit moment is dat het probleem bij hem. Dat hoort viaplay op te lossen als ze de app zo aanbieden :)
Het begin was slecht, het is simpelweg waar dat op enkele apparaten en browsers de kwaliteit de laatste weken al goed is en nu dus nog beter wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 07-04-2022 23:18 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

tweakduke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:16:
[...]

Want een smart TV daar ga ik geen apps op gebruiken
[...]
volgens mij had viaplay toch überhaupt nog geen smart tv apps direct op de tv's? enkel Apple TV, chrome cast en android tv stb's, toch?

(ik gok namelijk, dat visplay ervan uitgaat dat het gros van de abonnees via een aangesloten provider kijkt, dus kpn, ziggo, t-mobile, en die kastjes van hun hebben juist wél vanaf dag 1 een app van visplay gekregen.

maar idd, het niet hebben van apps op smangshungs, Sony's, lg's, Philips etc is wel kut.

[ Voor 32% gewijzigd door DaveFlash op 07-04-2022 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

DaveFlash schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:22:
[...]

volgens mij had visplay toch überhaupt nog geen smart tv apps direct op de tv's? enkel Apple TV, chrome cast en android tv sta's, toch?
Lg tvs ook want me pa heeft de app er ook opstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Op Fire TV en Android TV hing de bitrate gemiddeld nog gewoon rond de 5 Mb/s, af en toe iets erboven, af en toe iets eronder (maar hier zeker geen 6 Mb/s).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RyRBZqf/image.jpg

Aan het begin van de avond inderdaad veel gehakkel. Daar leek iets niet goed te gaan wat ik nog niet eerder had gezien. Later ook af en toe stilstaande beelden van Hamilton bij het opnieuw opstarten van de stream. Maar als het loopt, is het verder op zich redelijk te doen.

Na de update van gisteren was het beeld bij mij in ieder geval een stuk vloeiender bij het Bundesliga-voetbal en het poolen. Dat toont gelijk ook de lulkoek van de CEO aan, die alle problemen op de klant afschoof. Er was dus nog wel degelijk iets wat niet helemaal lekker zat aan de kant van Viaplay.

Toch lijken de populaire streams (darts, F1) enigszins storingsgevoelig te blijven. Hopelijk kan Viaplay daar nog wat extra capaciteit tegenaan knallen, dan gaat het qua beeld de goede kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

G_Dragon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:23:
[...]

Lg tvs ook want me pa heeft de app er ook opstaan :)
ah nice. lg is dan de enige tv bouwer met de viaplay app vooralsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

DaveFlash schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:24:
[...]

ah nice. lg is dan de enige tv bouwer met de viaplay app vooralsnog?
Geen idee, heb geen mensen om me heen met een Samsung tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

G_Dragon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:25:
[...]

Geen idee, heb geen mensen om me heen met een Samsung tv.
heheh, count your blessings! _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:49:
[...]

Ook de graphics worden beïnvloed door de bitrate verdeling wanneer er veel in beeld gebeurt (zie je vaak goed bij natuurdocu's via streaming van je tv provider dat het zender logo in pixel art veranderd bij bepaalde scenes).
ed1703 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:08:
[...]

De streams zijn gewoon constant bitrate met 5 als hoogste. Dan zal je vorige week die van 3.8 te pakken hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

maar goed, wat ik dus begrijp uit deze korte correspondentie met jullie, de races zijn terug te kijken dan?

want ik las ook iets over dat sport maar tot 48u na uitzending beschikbaar is voor terug kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DaveFlash schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:28:
maar goed, wat ik dus begrijp uit deze korte correspondentie met jullie, de races zijn terug te kijken dan?

want ik las ook iets over dat sport maar tot 48u na uitzending beschikbaar is voor terug kijken?
Dat klopt ja 48 uur en geen seconde langer :+

Zo, voorlopig het laatse half uurtje Viaplay. Testfase voorbij :D (en helaas niet positief verrast, maar eerder vooroordelen/verwachtingen bevestigd en qua het terugkijken idd nog in negatieve zin verrast).

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 07-04-2022 23:34 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2