Miki schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:32:
[...]
Een Chromecast wordt alleen verteld welke stream het moet ophalen via de telefoon. Daarna is de telefoon alleen nog maar een afstandsbediening. Ik acht de kans klein maar ik kan het ook niet uitsluiten, ik ben dus benieuwd of de update voor je telefoon je dit weekend gaat helpen. Ik ben benieuwd

Een Chromecast moet wel de dienst ondersteunen, niet ieder willekeurige stream zal worden opgehaald dus best kans dat er iets van app ondersteuning op moet zitten? Zie nu zelf voor het eerst deze pagina:
https://store.google.com/product/chromecast_apps?hl=nlMiki schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:47:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke dienst dit is, ESPN+ toevallig? Zelf vind ik de Nederlandse markt van live streaming ook niet best. De meeste providers (KPN, Ziggo en T-Mobile) hebben streams die niet boven de 5Mbit uitkomen. T-Mobile is bijvoorbeeld echt beroerd toen ze zijn overgestapt naar het nieuwe platform en zichzelf nu op de borst kloppen dat je tv kunt kijken zonder kastje. Een dedicated partij zoals Canaal Digitaal die met hun app live tv leveren, levert echt een wanprestatie waar ik de cijfers hier maar niet durf te noemen.
Naar mijn weten is NLZIET momenteel de enige partij die live streaming aanbiedt in 1080P @50Hz met een bitrate van 7,5Mbit/s.
VOD daarentegen begint nu eindelijk echt kwalitatief goed te worden waarbij TV+ van Apple echt hele mooie 4K HDR producties heeft met zieke bitrates.
T-Mobile en KPN zijn beiden 6Mbps, T-Mobile met 50fps en KPN met 25fps ('buitenshuis' iig, heel wat maanden geleden kreeg ik nog 50fps streams met de browser voor iig de NPO zenders). Bij T-Mobile is het vooral dat men van zo goed als de beste beeldkwaliteit in NL (een enkele kleine partij buitengelaten) naar webstreaming is overgegaan dat het verschil pijnlijk duidelijk gemaakt heeft (bij met name voetbal). Nederland - Duitsland zag er eigenlijk zo slecht niet uit via de stream als ik het zo terugkijk (ziet er beter uit dan wat ik via DVB-T2 uit de lucht heb geplukt). *
En bij de meeste sport streamingdiensten is het niet waar het grote geld mee binnengeharkt wordt. Ondanks alle zgn. cordcutters in Amerika worden er nog steeds miljarden binnengehaald door tv contracten met de traditionele zenders. NFL Network via de browser blijkt overigens idd een max van 1600x900 met 4.75 Mbps zie ik hier
BANDWIDTH=4992554,RESOLUTION=1600x900,CODECS="avc1.640028,mp4a.40.2
ESPN+ (oorspronkelijk ESPN Insider) is hier trouwens
ESPN Player maar dat is ook niet iets om over naar huis te schrijven qua beeldkwaliteit, vlgns mij was het 720p en meer dan 5Mbps was het iig niet (dit soort diensten is/was vooral geschikt en bedoeld om uit te zenden waar in de traditionele programmering geen plaats voor is). Edit: ESPN Player is 720p met 6Mbps

(dan ligt het aan de bron bij sommige sporten, net als die beachvolleybal streams op Viaplay

) .
code:
1
2
3
4
5
6
| Bit rate : 6 000 kb/s
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 59.940 FPS |
Momenteel geen abo anders had ik College basketbal van vannacht kunnen vergelijken.
Eurosport Player - Olympisch voetbal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Bit rate mode : Variable
Bit rate : 5 087 kb/s
Maximum bit rate : 5 500 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Frame rate : 50.000 FPS |
OS Badminton 1080p stream
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate : 4 674 kb/s
Maximum bit rate : 5 500 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
OS Badminton - 720p zelfde partij (de lage kwaliteit 720p stream)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate : 1 486 kb/s
Maximum bit rate : 2 048 kb/s
Frame rate : 25.000 FPS |
OS Badminton 720p 'HQ'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bit rate : 2 712 kb/s
Maximum bit rate : 3 250 kb/s
[ben bezig een vergelijking op te zetten van Studio Sport afgelopen zondag. Via DVB-C en DVB-T2 heb ik al, nu de twee streams er nog bij pakken. Als er weer F1 is, nog eens overdoen ... al ben ik tegen die tjd alweer Viaplay-loos]
* Edit: nog een kanttekening dat voetbal op EPSN voor mij volstrekt onkijkbaar is bij het nieuwe T-Mobile maar daar zit een of andere vage verstoring in het bronsignaal vlgns mij wt door de compressie sterk uitvergroot wordt. Maar gelukkig zit ik nog altijd op het oude platform ...
Even kijken of ik zo een stukje kan uploaden, kwam net een klein stukje tegen waar je van de eerste seconden al misselijk van wordt
[
Voor 27% gewijzigd door
apis29 op 05-04-2022 21:17
]