Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 72 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

PatrickC schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:15:
[...]

Voor viaplay zou het slim zijn hun NL commentaar beschikbaar te stellen aan F1 TV Pro. Dan is het NL commentaar in ieder geval niet de reden om een F1 TV Pro abonnement te nemen ipv viaplay. Als Olav Mol het commentaar zou gaan verzorgen op F1 TV Pro, dan zou dat nog meer een serieuze concurrent worden voor viaplay.
Zou me niets verbazen als dit contractueel is vast gelegd, ze hebben niet voor niets de alleenrecht voor NL gekocht.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
[...]
Voor viaplay zou het slim zijn hun NL commentaar beschikbaar te stellen aan F1 TV Pro. Dan is het NL commentaar in ieder geval niet de reden om een F1 TV Pro abonnement te nemen ipv viaplay.
Ik mag hopen dat zij dat inderdaad ook gezien hebben en daarom besloten hebben om het alsnog te doen. Al vind ik juni een hele rare tijd, voorwel F1TV om Nederlands commentaar te krijgen, als voor Viaplay om het dan wel door te prikken.
Als Olav Mol het commentaar zou gaan verzorgen op F1 TV Pro, dan zou dat nog meer een serieuze concurrent worden voor viaplay.
Ik denk dat Olav Mol zijn 'lesje' wel geleerd heeft en weet dat ie als 'enige commentator' niet meer in het wereldje kan komen, ondanks alle kennis en kennissen die hij heeft. Zou mij niets verbazen als hij dus nu wel openstaat voor een duo-commentator, ook omdat in andere landen ze natuurlijk onderscheid hebben in 'lead-' en 'duo-' commentatoren. David Croft van Sky is lead en heeft verschillende 'duo' commentatoren naast hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
HaterFrame schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:30:
[...]
Zou me niets verbazen als dit contractueel is vast gelegd, ze hebben niet voor niets de alleenrecht voor NL gekocht.
Ze hebben het alleenrecht gekocht ja, maar F1 heeft in alle nieuwe contracten, die getekend worden, vastgelegd dat F1TV beschikbaar moet blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
dnmw2705 schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:30:
Ik denk dat Olav Mol zijn 'lesje' wel geleerd heeft en weet dat ie als 'enige commentator' niet meer in het wereldje kan komen, ondanks alle kennis en kennissen die hij heeft. Zou mij niets verbazen als hij dus nu wel openstaat voor een duo-commentator, ook omdat in andere landen ze natuurlijk onderscheid hebben in 'lead-' en 'duo-' commentatoren. David Croft van Sky is lead en heeft verschillende 'duo' commentatoren naast hem
Vorig jaar was het NL commentaar op F1 TV Pro ook gewoon solo commentaar van Olav. Maar Olav heeft nu wel Jack naast zich als 2e commentator bij grandprixradio, dus Jack vindt hij schijnbaar wel acceptabel. Jack was bij Ziggo geen optie, omdat hij daar in de pits/vierkantje werkzaam was tijdens een GP, maar nu zit Jack gewoon in NL in een studio ergens.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Sjakie0101 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:34:
[...]

Dan heb ik nieuws, het schijnt dat F1TVPro het commentaar van die tamme gozers van Viaplay door gaat geven.
Slim, waarschijnlijk geven ze er nog een zak geld bij ook. Gij zult viaplay horen en zien en het nog leuk vinden ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:19:
[...]
Vergeleken met de Sony bravia met Google TV maakt het zichbaar verschil. Dat jij dat niet zo ervaart is prima, maar ik heb hier toch echt andere ervaringen mee icm met de Nvidia AI upscaling techniek. Daarnaast is de shield icm met de app een stuk stabieler en sneller.
Nvidia AI Upscaling is niets meer dan een veredelde scherpte filter, dat kan je tv net zo goed als je even in de instellingen duikt/verdiept ;) (je scherpte instelling levert veel zichtbaardere verandering dan de reality creation instelling)

Hardware info review over AI upscaling YouTube: De nieuwe Nvidia Shield TV (Pro): €200 voor de beste mediaspeler én ...

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 04-04-2022 01:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
Ik heb de discussie wat zitten te volgen. Ik moet zeggen ik ben wel fan van de analyses in de studio, kan daar oprecht van genieten en vind het echt een stap beter dan Ziggo. Ik kan wel begrijpen dat mensen zich ergeren aan het commentaar, heb daar zelf niet zo´n last van (ik ben toch altijd van mening dat ik het beter weet :+ )

Maar de hoofdcommentator (althans volgens mij is er eentje in de lead) die mist wel passie in zijn stem. Maar goed ik ben blij van dat café sfeertje bij Ziggo af te zijn. Nu die kwaliteit omhoog qua beeld en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

apis29 schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:34:
[...]

Nvidia AI Upscaling is niets meer dan een veredelde scherpte filter, dat kan je tv net zo goed als je even in de instellingen duikt/verdiept ;) (je scherpte instelling levert veel zichtbaardere verandering dan de reality creation instelling)
Daar heb ik mee lopen klooien, kreeg er geen mooi resultaat uit. Maar goed, doet nog steeds niet af aan de te lage bitrate. Dan zouden noodgrepen niet nodig geweest zijn. Al heb ik de Shield niet direct hiervoor gekocht, maar daar is dit topic niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
HaterFrame schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:37:
[...]

Daar heb ik mee lopen klooien, kreeg er geen mooi resultaat uit. Maar goed, doet nog steeds niet af aan de te lage bitrate. Dan zouden noodgrepen niet nodig geweest zijn. Al heb ik de Shield niet direct hiervoor gekocht, maar daar is dit topic niet voor :)
Ja als je met filters gaat spelen zal je best grote verschillen gaan zien.
Niet dat het er veel beter uit gaat zien, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Joost50 schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:03:
[...]

Ja als je met filters gaat spelen zal je best grote verschillen gaan zien.
Niet dat het er veel beter uit gaat zien, maar dat terzijde.
Zoals gezegd: je kunt een keutel nog zo mooi oppoetsen, het is en blijft een keutel :+

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Ik begrijp niet wat mensen zo tegen het ‘ziggo sfeertje’ hebben..

Sport is entertainment, daar hoort sfeer, emotie en wat sensatie bij. Ziggo had dat stuk prima voor elkaar als je het mij vraagt. Tuurlijk miste ie wel eens wat, maar bij het commentaar van Mol schuif je nog een stukje verder richting puntje van je stoel. Bij die twee piepkuikens van Viaplay heb ik dat totaal niet. Ik was ook totaal geen fan van Plooij, maar laten we eerlijk zijn, zijn we er zoveel beter op geworden met die stuntelende blonde meid en een onverstaanbare Hakkinen..?

Waar Ziggo naar mijn mening te kort in kwam was het technisch aspect, analyses, data etc.. Als ze in plaats van die niets zeggende bekende Nederlanders eens wat gasten hadden uitgenodigd die bekend zijn met de sport, en in plaats van lollige filmpjes eens hadden gefocust op interessante analyses dan was de Ziggo formule naar mijn mening vele malen beter geweest.

Viaplay heeft geen sfeer, geen emotie of sensatie. Het is kil, over-analytisch, saai. In de studio worden interessante dingen gezegd, maar hangt er een koffietafel sfeertje. Tijdens de race hoor ik twee hele drukke heren constant praten, maar onder de streep wordt er eigenlijk niets gezegd. Wederom emotieloos, een soort van verplicht nummer. Bij Mol hoor je de passie, de liefde voor de sport en het verslaggeven. Bij die twee klinkt het als gewoon hun werk doen.

En de lui die janken als er voor Max gejuicht wordt, of gedronken wordt bij een overwinning. Jullie moeten je realiseren dat we naar het begin van de grootste sporter van ons land ooit zitten te kijken. Het is niet vanzelfsprekend dat een Nederlands ventje van 24 de Formule 1 domineert. Mag een zender, presentator of analist een beetje enthousiast en trots zijn? Stel je niet aan zeg… het zou pas gek zijn als ze er koud onder bleven.

Persoonlijk ben ik van mening dat ik in alle aspecten achteruit ben gegaan. De beeldkwaliteit, toegankelijkheid en de daadwerkelijke presentatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Rck010 schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:49:
Ik begrijp niet wat mensen zo tegen het ‘ziggo sfeertje’ hebben..

Sport is entertainment, daar hoort sfeer, emotie en wat sensatie bij. Ziggo had dat stuk prima voor elkaar als je het mij vraagt. Tuurlijk miste ie wel eens wat, maar bij het commentaar van Mol schuif je nog een stukje verder richting puntje van je stoel. Bij die twee piepkuikens van Viaplay heb ik dat totaal niet. Ik was ook totaal geen fan van Plooij, maar laten we eerlijk zijn, zijn we er zoveel beter op geworden met die stuntelende blonde meid en een onverstaanbare Hakkinen..?

Waar Ziggo naar mijn mening te kort in kwam was het technisch aspect, analyses, data etc.. Als ze in plaats van die niets zeggende bekende Nederlanders eens wat gasten hadden uitgenodigd die bekend zijn met de sport, en in plaats van lollige filmpjes eens hadden gefocust op interessante analyses dan was de Ziggo formule naar mijn mening vele malen beter geweest.

Viaplay heeft geen sfeer, geen emotie of sensatie. Het is kil, over-analytisch, saai. In de studio worden interessante dingen gezegd, maar hangt er een koffietafel sfeertje. Tijdens de race hoor ik twee hele drukke heren constant praten, maar onder de streep wordt er eigenlijk niets gezegd. Wederom emotieloos, een soort van verplicht nummer. Bij Mol hoor je de passie, de liefde voor de sport en het verslaggeven. Bij die twee klinkt het als gewoon hun werk doen.

En de lui die janken als er voor Max gejuicht wordt, of gedronken wordt bij een overwinning. Jullie moeten je realiseren dat we naar het begin van de grootste sporter van ons land ooit zitten te kijken. Het is niet vanzelfsprekend dat een Nederlands ventje van 24 de Formule 1 domineert. Mag een zender, presentator of analist een beetje enthousiast en trots zijn? Stel je niet aan zeg… het zou pas gek zijn als ze er koud onder bleven.

Persoonlijk ben ik van mening dat ik in alle aspecten achteruit ben gegaan. De beeldkwaliteit, toegankelijkheid en de daadwerkelijke presentatie.
Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar we zijn op sommige vlakken wel degelijk vooruit gegaan. Eigenlijk hebben we een mix van Ziggo en viaplay nodig. Mol is wat mij betreft ok, maar dan wel met Rick Winkelman er bij als duo en dus geen solo commentaar meer. En in de studio zou Amber ook prima een wat ‘lossere’ show kunnen presenteren volgens mij, met wat meer sfeer en emotie. Maar dan wel zonder BN-ers! (Ex) top sporters met F1 kennis/passie als gast heb ik dan weer wat minder moeite mee. Een goed voorbeeld daarvan was bijvoorbeeld Niki Terpstra (is niet voor niets vernoemd naar Niki Lauda). En de experts (en dan heb ik het ook over experts zoals Ernest Knoors) van viaplay zijn ook prima op Albers na dan (Doornbos en/of Renger van der Zande daarvoor in de plaats). In de pits vind ik lastig. Sowieso geen Jack meer aub, maar Stéphane moet zich nog echt beter gaan ontwikkelen, dus daar vind ik het nog te vroeg om een oordeel te vellen. En Hakkinen… tsja… het is inderdaad geen presentatie talent en voor sommigen slecht verstaanbaar, maar het blijft een voormalig wereldkampioen F1 die af en toe toch wel heel zinnige dingen zegt. Ze moeten hem gewoon wat beter gebruiken/inzetten volgens mij. In F1 Talks was het bijvoorbeeld een stuk beter.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:37:
[...]

Na het zien van dit filmpje YouTube: Ai Upscaling On The 2019 Shield TV Is Amazing! was ik ook maar eens aan het rommelen met de instellingen gegaan en reality creation op manual 40 en scherpte op 60 zag er wel aardig 'enhanced' uit (die bloemen en vlinder zag je ook daadwerkelijk scherper worden met alleen reality creation aanzetten). Ook even aan laten staan bij Barca v Sevilla (wel via de kabel) en verder geen nadelen ondervonden (anders dan dat het er ietwat onnatuurlijk uitziet dus uiteindelijk allemaal weer terug naar het oude. Is meer iets wat ik bij oude afleveringen van een serie als Inspector Frost zou aanzetten; of Mr. Bean bijv). Nog niet getest met Viaplay voetbal al had ik wel de vorige keer scherpte al op 60 gezet en Digital Noise reduction op Auto iirc.

Hier ook nog de kijk van Hardware Info over AI Upscaling op de Shield YouTube: De nieuwe Nvidia Shield TV (Pro): €200 voor de beste mediaspeler én ... (en daar staan ze niet alleen in. Die van Flatpanels was er nog wat kritischer over ... maar dat is ie altijd over marketing termen upscaling :D ) Maar voor Viaplay zou je sowieso iig de Pro moeten hebben aangezien de stream hoger dan 30fp is.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 04-04-2022 01:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45
Viaplay reageert voor het eerst op kritiek Formule 1-uitzendingen

Viaplay heeft voor het eerst sinds de start van het Formule 1-seizoen gereageerd op alle kritiek die de online dienst ontvangt. Via onder andere Twitter zijn er veel opmerkingen over de presentatie, het commentaar en de kwaliteit van het beeld. Peter Nørrelund van de Nordic Entertainment Group (NENT) geeft tekst en uitleg.

De Formule 1-rechten lagen jaren bij Ziggo Sport, maar vorig jaar werd bekend dat hier verandering in zou komen. De NENT legde heel wat miljoenen neer om voor drie jaar de koningsklasse uit te zenden in Nederland via streamingdienst Viaplay. De online streamingdienst gaf aan dat de uitzendingen van F1 serieuzer en journalistieker moesten worden. Vanaf november werden de eerste nieuwe namen bekendgemaakt, zo werd onder meer duidelijk dat voormalig NOS-presentatrice Amber Brantsen de rol van Rob Kamphues zou overnemen. Lange tijd was het onduidelijk of ook de vertrouwde stem van Formule 1-commentator Olav Mol mee zou verhuizen. Dat gebeurde niet. Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk werden als de nieuwe commentatoren gepresenteerd en hier kreeg Viaplay nog voor de start van het seizoen veel kritiek op.

Verwacht geen polonaise als Max Verstappen wint

Peter Nørrelund

Het seizoen is inmiddels twee Grands Prix oud en dus kan Viaplay zelf ook terugblikken op de start van hun F1-tijdperk in Nederland. Nørrelund geeft aan heel tevreden te zijn en zegt dat Viaplay er in geslaagd is om mooie producties neer te zetten. "Formule 1 ligt de mensen in Nederland tegenwoordig zo na aan het hart, dus het zorgt ook voor een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel", aldus Nørrelund tegen De Telegraaf. "Ik had niet durven dromen van een beter begin. Natuurlijk zijn er zaken die kunnen verbeteren, maar dat is altijd het geval.” Exacte kijkcijfers geeft de Viaplay-topman niet vrij, maar stelt dat het beter is dan verwacht.

Wie op social media geregeld langs de reacties over Viaplay scrolt, ziet dat de zender veel kritiek krijgt. Zo vindt men dat Viaplay het te serieus aanpakt en dat er weinig beleving is in de studio. Nørrelund is blij met alle meningen. "Dit betekent dat we bezig zijn met iets interessants. Social media is aan de ene kant een zegen, maar aan de andere kant ook een vloek. We weten dat mensen niet van verandering houden, maar we kunnen onze koers niet laten afhangen van allerlei meningen. Ja, we doen het anders dan onze voorganger Ziggo. Als we hen zouden gaan kopiëren, hadden we zeker gefaald.”

Met name de nieuwe commentatoren Valkenburg en Heemskerk krijgen er flink van langs. Op de sociale media-kanalen zijn er veel mensen die vragen om de terugkeer van Mol. Volgens Nørrelund was het een bewuste keuze om niet met Mol in zee te gaan, al heeft hij wel veel respect voor de F1-commentator. "Dat mensen dat bekritiseren vind ik helemaal prima, maar ik kan er ook niet heel veel mee. We praten met heel veel mensen en doen ons huiswerk. Je hebt zeker twee mensen nodig. Misschien wel drie, daarom is er ook nog een race control (Allard Kalff, red.). Alles om de kijker zo goed mogelijk te informeren.”

Ook trok Viaplay een aantal nieuwe analisten aan en heeft men op locatie in de vorm van onder meer tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen internationale experts. "We maken geen gebruik van Mika Häkkinen om op de grid te dansen of alleen maar grappen te maken. Nee, maar omdat hij een tweevoudig wereldkampioen is en ongekend veel ervaring en kennis heeft", gaat Nørrelund verder. "Verwacht niet dat we met glazen bier in de studio zitten en de polonaise lopen als Verstappen een race wint."

Naast het nieuwe presentatieteam heeft een grote groep kijkers ook opmerkingen over de kwaliteit van de stream. Zo zou deze geregeld haperen of onscherp zijn, maar volgens Nørrelund kan dat ook liggen aan de eigen internetverbinding of het apparaat waar men het op kijkt. "Streamen is iets anders dan kabeltelevisie. Wij kunnen als aanbieder een perfect signaal hebben, maar we zijn ook afhankelijk van het signaal van de ontvanger. De kwaliteit van een nieuwe smart-tv is soms ook anders dan van een ouder model. Daarnaast verschilt het streamen van sport weer met dat van een film of serie."

https://nl.motorsport.com...le-1-uitzendingen/9595409
Dit stukje is echt arrogantie ten top:
Naast het nieuwe presentatieteam heeft een grote groep kijkers ook opmerkingen over de kwaliteit van de stream. Zo zou deze geregeld haperen of onscherp zijn, maar volgens Nørrelund kan dat ook liggen aan de eigen internetverbinding of het apparaat waar men het op kijkt. "Streamen is iets anders dan kabeltelevisie. Wij kunnen als aanbieder een perfect signaal hebben, maar we zijn ook afhankelijk van het signaal van de ontvanger. De kwaliteit van een nieuwe smart-tv is soms ook anders dan van een ouder model. Daarnaast verschilt het streamen van sport weer met dat van een film of serie."
0 verantwoordelijkheid nemen en lekker alles afschuiven op de eindgebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
Thom2289 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:15:
[...]

[...]

het is wel waar.. vele mensen gebruiken wifi en geen kabel, dichtbevolkte gebieden waar iedereen op het zelfde wifi kanaal zit bijvoorbeeld. niet echt snelle internet verbinding en er met de hele familie opzit bijvoorbeeld..

zoveel voorbeelden, de meeste mensen die kijken weten waarschijnlijk geeneens wat tweakers is... zijn al blij dat ze het knopje van de tv kunnen vinden.

mag het echt wel wat beter aan de viaplay kant , zeker wel !! vergis me daar absoluut niet in. vind wel dat het al beter gaat (met uitzondering van de bitrate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Thom2289 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:15:
[...]

Dit stukje is echt arrogantie ten top:

[...]

Arrogantie ten top. We kunnen alleen hopen dat er een bruikbaar alternatief komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik krijg er spontaan zin van om mijn verlies te nemen en mijn Viaplay jaarabonnement per direct op te zeggen en over te stappen naar F1 TV.

Aan de andere kant ben ik nog steeds een Nederlander en heb ik ook niet zo'n zin om €100 in de Maas te gooien. Bovendien denk ik dat het opzeggen van mijn abonnement een druppel op een gloeiende plaat is en ze daar niet wakker van liggen.

Ik weet in ieder geval dat ik niet ga verlengen in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
stylezzz schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:43:
[...]

Arrogantie ten top. We kunnen alleen hopen dat er een bruikbaar alternatief komt....
Stem met je portemonnee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dacuuu schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:47:
[...]

Stem met je portemonnee dan.
Rest assured. Mocht het NL commentaar bij F1TV Pro niet door ren en stimpy verzorgt worden zal ik dat zeker doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:16
F1TV is een prima alternatief, al helemaal als er straks Nederlands commentaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
maar volgens Nørrelund kan dat ook liggen aan de eigen internetverbinding of het apparaat waar men het op kijkt. "Streamen is iets anders dan kabeltelevisie. Wij kunnen als aanbieder een perfect signaal hebben, maar we zijn ook afhankelijk van het signaal van de ontvanger. De kwaliteit van een nieuwe smart-tv is soms ook anders dan van een ouder model. Daarnaast verschilt het streamen van sport weer met dat van een film of serie."

en daar gaat het al helemaal fout. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in met apparatuur van de eindgebruiker maar als je niet hoogwaardig aanlevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:24
d-vine schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:55:
[...]

maar volgens Nørrelund kan dat ook liggen aan de eigen internetverbinding of het apparaat waar men het op kijkt. "Streamen is iets anders dan kabeltelevisie. Wij kunnen als aanbieder een perfect signaal hebben, maar we zijn ook afhankelijk van het signaal van de ontvanger. De kwaliteit van een nieuwe smart-tv is soms ook anders dan van een ouder model. Daarnaast verschilt het streamen van sport weer met dat van een film of serie."

en daar gaat het al helemaal fout. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in met apparatuur van de eindgebruiker maar als je niet hoogwaardig aanlevert
Ik heb geen idee wat er bedoeld wordt met "het signaal van de ontvanger".
Als ze bedoelen "het signaal voor de ontvanger" of "het signaal van de verzender" dan is het toch iets waar zij over gaan en niet de gebruiker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17
stylezzz schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:43:
[...]

Tot 2024 heeft Viaplay de uitzendrechten dus ik ben wel benieuwd waarop je je hoop hebt gevestigd dat er een bruikbaar alternatief komt :?

Met de juiste mediaspelers kun je momenteel zowel terecht bij F1TV als bij Viaplay. Beide voorzien in stabiele streams en acceptabele beeldkwaliteit mits je een recente Apple TV, Google Chromecast met Google Tv of een Amazon Fire stick 4K gebruikt.
Met Viaplay kun je je geluk beproeven met een app voor je smart tv alleen zijn de ervaringen over het algemeen negatief vanwege een brakke app icm vaak te beperkte hardware van je tv. F1TV ondersteunt helemaal geen smart tv's en ben je zo ie zo al aangewezen op de genoemde apparaten. Kies je gif verstandig zou ik zeggen :)

By the way, het gaat nog wel leuk worden als straks de NOS de Zandvoort race gaat uitzenden en zowel Ziggo als KPN deze met een kleine 12Mbit/s zullen uitzenden. Oh... dat gaat lachen worden hier :o

Ps. F1TV zendt uit met een bitrate van 6Mbit/s en Viaplay 5Mbit/s, beide zijn in mijn ogen te laag waarbij ik het F1TV nog meer aanreken omdat zij letterlijk verspreider zijn van het bron materiaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 04-04-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:24
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:05:
[...]
..
By the way, het gaat nog wel leuk worden als straks de NOS de Zandvoort race gaat uitzenden en zowel Ziggo als KPN deze met een kleine 12Mbit/s zullen uitzenden. Oh... dat gaat lachen worden hier :o
Volgens mij zijn er dit seizoen 6 races op ziggo en kpn te zien. Ik weet niet welke maar Zandvoort is hopelijk niet de eerste daarvan. In dat geval kunnen we eerder vergelijken en kan viaplay misschien er iets van leren. Ik hoop wel dat ziggo en kpn wel een stream krijgen die voldoende kwaliteit heeft om er 12 Mbit aan te besteden.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 04-04-2022 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:09:
[...]
Volgens mij zijn er dit seizoen 6 races op ziggo en kpn te zien. Ik weet niet welke maar Zandvoort is hopelijk niet de eerste daarvan. In dat geval kunnen we eerder vergelijken en kan viaplay misschien er iets van leren. Ik hoop wel dat ziggo en kpn wel een stream krijgen die voldoende kwaliteit heeft om er 12 Mbit aan te besteden.
Ik vrees dat er van dat verhaal niets meer terechtkomt en dat het inderdaad alleen bij Zandvoort blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Tot 2024 heeft Viaplay de uitzendrechten dus ik ben wel benieuwd waarop je je hoop hebt gevestigd dat er een bruikbaar alternatief komt :?
Ik bid ondertussen voor een combi tussen F1TV Pro en Mol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:
[...]

De eigen 'F1 Live'-feed (Engelstalig) van F1TV bevalt mij ook prima. Die heeft op dit moment mijn voorkeur boven zowel Mol, Viaplay als de Sky Sports-feed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
stylezzz schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:
[...]

Dan zou je als Mol fan zijn Twitter account beter moeten gaan volgen, hij heeft al meerdere keren te kennen gegeven dat het hem niet gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
TexMex schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:17:
[...]

De eigen 'F1 Live'-feed (Engelstalig) van F1TV bevalt mij ook prima. Die heeft op dit moment mijn voorkeur boven zowel Mol, Viaplay als de Sky Sports-feed.
Misschien dat ik het gewoon een maandje op proef moet nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:19:
[...]

Dan zou je als Mol fan zijn Twitter account beter moeten gaan volgen, hij heeft al meerdere keren te kennen gegeven dat het hem niet gaat worden.
One can only hope. Misschien is het een onderhandelingstactiek van hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Laatst online: 08-09 15:48
[...]
F1TV ondersteunt helemaal geen smart tv's en ben je zo ie zo al aangewezen op de genoemde apparaten
Volgens mij is er gewoon een app voor Android TV. nieuws: F1 TV-app komt uit voor Android TV, Google TV, Amazon Fire TV en Appl...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:52:
[...]

Rest assured. Mocht het NL commentaar bij F1TV Pro niet door ren en stimpy verzorgt worden zal ik dat zeker doen...
Ook al is het commentaar wel door die lui, de kwaliteit van het beeld is er iig veel en veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:16
W1ck1e schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:09:
[...]
Zandvoort is sowieso bij de NOS te zien de komende jaren.

Viaplay gaf bij de aankondiging aan om 6 races gratis beschikbaar te maken.
Daarna is het echter stil gebleven over welke races dit zouden moeten zijn.
Als ze dat al zouden doen zouden ze denk ik eerder het eigen platform open zetten dan dat die races bij de NOS te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:29:
[...]

Ook al is het commentaar wel door die lui, de kwaliteit van het beeld is er iig veel en veel beter.
Betere beeldkwaliteit, goedkoper, meer opties, onbeperkt terugkijken. Als het je alleen om F1 gaat is de keuze, zeker vanaf juni, heel simpel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
d-vine schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:55:
[...]

Dit zegt toch eigenlijk alles? Ze weten het dondersgoed, maar ze moeten hun geld ergens terugverdienen. Sport livestreamen is inderdaad wat ingewikkelder, maar waar een wil is is een weg zoals vele streamers over de hele wereld laten zien. Ik ben blij dat ik voor F1TV gekozen heb. Stemmen met je portemonnee is de enige manier om verandering teweeg te brengen bij dit soort aasgieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik ga uit van de info die F1TV biedt :)

https://support.f1.tv/s/a...ch-F1TV-on?language=nl_NL
TV Box / Casting
Chromecast Generation 2 en hoger
Apple TV
Android TV (niet ondersteund via de TV-app)
Amazon Fire TV
Apple TV Airplay (ook alleen een Apple TV Box)
Roku 3900x en hoge

TV
• We ondersteunen momenteel geen aangesloten tv's
Dat het wellicht werkt betekent niet dat het officieel ondersteund wordt.
LZ86 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:29:
[...]

Veel beter kan haast niet met het minieme verschil van 1Mbit/s en dezelfde codec, 5 om 6 Mbit/s. Het verschil zal eerder in de gebruikte kleuren zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhaket
  • Laatst online: 08-09 15:48
Dan loopt hun website denk ik achter bij de realiteit want in de Google Play Store wordt hij wel gewoon aangeboden op mijn MiBox en Philips TV met Android TV erop.

https://play.google.com/s...ne.production&hl=en&gl=US

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Frank schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:33:
[...]

Dit zegt toch eigenlijk alles? Ze weten het dondersgoed, maar ze moeten hun geld ergens terugverdienen. Sport livestreamen is inderdaad wat ingewikkelder, maar waar een wil is is een weg zoals vele streamers over de hele wereld laten zien. Ik ben blij dat ik voor F1TV gekozen heb. Stemmen met je portemonnee is de enige manier om verandering teweeg te brengen bij dit soort aasgieren.
Het mooie is dat Viaplay zelf voor een streamingmodel heeft gekozen. Niemand in Nederland heeft hier om gevraagd. Lekker makkelijk om de uitdagingen van je gekozen businessmodel op de consument af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Marrtijn schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:58:
[...]

Het mooie is dat Viaplay zelf voor een streamingmodel heeft gekozen. Niemand in Nederland heeft hier om gevraagd. Lekker makkelijk om de uitdagingen van je gekozen businessmodel op de consument af te schuiven.
Precies. Ze hebben dit op zichzelf afgeroepen en proberen zich nu in te dekken met allerlei onzin verhalen. Hoe dom denken ze dat mensen zijn? De gemiddelde F1 kijker zal dit interview waarschijnlijk nooit lezen. De grotere fans zien dwars door dit zwakke excuses heen en raken alleen maar gefrustreerder. Erg domme zet om het zo te gaan spelen. Geef gewoon toe dat je de boel onderschat hebt en werk aan verbetering. Maar ik denk dat we allemaal van binnen wel weten dat 1080p SDR met een magere bitrate het maximale is wat we gaan krijgen bij dit bedrijf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
Buiten de kulreden die wordt gegeven voor het slecht functioneren van Viaplay bij sommige mensen, vind ik het statement verder wel fijn als ik eerlijk ben. Gelukkig laten ze niet de oren hangen naar de klanten die graag de Ziggo crew/sfeer terug willen. De matige streaming kwaliteit moet natuurlijk wel verbeteren, ondanks dat ik er zelf geen last van heb, want dat is niet recht te praten en mag ook zeker niet op de consument worden afgeschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
sverzijl schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Viel me gisteren ook al op ja, op alle TV Apps werkt het wel, maar op Firestick kan je vooralsnog geen subs selecteren. Daar zit je dan met die scandinavische series ;)
Is hier al iets in veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
[...]

Precies dit, 90% van de mensen was gewoon tevreden met wat we vorig jaar hadden en genoten gewoon van een F1 weekend.. Nu is het allemaal gezeur en gedoe om het met een beetje fatsoenlijke kwaliteit op het scherm te krijgen, omdat we zo nodig over moeten stappen naar een streaming model. Zo slecht is de gemiddelde internetverbinding toch niet in Nederland.. Dat is in veel landen vele malen slechter.

Ergens vind ik het jammer dat Mercedes niet de eerste 2 races gewoon met ouderwetse overmacht heeft gewonnen, maar dat het nu zo spannend is tussen Red Bull en Ferrari, teams waar ik toch een zwak voor heb. Anders was de keuze helemaal niet zo moeilijk geweest en was het einde F1 voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 04-04-2022 13:21 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48
SmasterS schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:36:
[...]

het is wel waar.. vele mensen gebruiken wifi en geen kabel, dichtbevolkte gebieden waar iedereen op het zelfde wifi kanaal zit bijvoorbeeld. niet echt snelle internet verbinding en er met de hele familie opzit bijvoorbeeld..
Hoop aannames.

"Ongeveer 58 procent van de Nederlandse gezinnen heeft een abonnement op Netflix, zo blijkt uit eigen onderzoek van Telecompaper."

"In Nederland hebben we een gemiddelde internetsnelheid van 33,52 Mbps en daarmee zitten we in de top-5 landen wereld."

Combi van die twee, dan moet je wel heel veel pech hebben als Netflix prima werkt, maar Viaplay aan de ontvanger ligt |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Het is duidelijk dat de PR afdeling van NENT/viaplay geen idee heeft hoe dat ze met de nederlandse klant moeten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:17
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:20:
[...]

Hoop aannames.

"Ongeveer 58 procent van de Nederlandse gezinnen heeft een abonnement op Netflix, zo blijkt uit eigen onderzoek van Telecompaper."

"In Nederland hebben we een gemiddelde internetsnelheid van 33,52 Mbps en daarmee zitten we in de top-5 landen wereld."

Combi van die twee, dan moet je wel heel veel pech hebben als Netflix prima werkt, maar Viaplay aan de ontvanger ligt |:(
Dat is zeker waar, heb hier "prima" internet van max 300Mbps (overal in huis goede dekking, geen verstoringen), maar toch haperde Viaplay een paar dagen geleden toen ik een film ging kijken. Bij live beelden zoals sport snap ik best dat het wel eens kan haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:39:
Veel beter kan haast niet met het minieme verschil van 1Mbit/s en dezelfde codec, 5 om 6 Mbit/s. Het verschil zal eerder in de gebruikte kleuren zitten.
Volgens F1 TV Reddit:
Main feed live and replay: 1080P50 @ ~10.5-12.5 Mbit/s (app) ~6.5 Mbit/s (website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
[...]

Hoop aannames.

De stream is op het moment redelijk stabiel, wel erg lage bitrate, maar dat terzijde :*) .
Haperen of bufferen zit hem niet in de stream, maar slechte wifi of verouderde tv etc.

Als ik de omgeving scan zie ik erg veel oude slechte netwerken, ook veel overlapping.

Was vorige week bij een vriendin die problemen had met een mi 4k stick, af en toe bufferen of haperen.
Kwam erachter dat ze een oude router heeft, om te proberen heb ik hem omgezet naar 5ghz en alles liep zo stabiel als een rots.

Toch zijn dit dingen waar ook viaplay rekening mee moet houden, ze hebben het duidelijk onderschat ... op verschillende fronten!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:25:
[...]

Volgens F1 TV Reddit:
Main feed live and replay: 1080P50 @ ~10.5-12.5 Mbit/s (app) ~6.5 Mbit/s (website)
Wie spreekt de waarheid :+
Rivanov in "Viaplay in Nederland"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Joost50 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:26:
De stream is op het moment redelijk stabiel, wel erg lage bitrate, maar dat terzijde :*) .
Haperen of bufferen zit hem niet in de stream, maar slechte wifi of verouderde tv etc.

Als ik de omgeving scan zie ik erg veel oude slechte netwerken, ook veel overlapping.

Was vorige week bij een vriendin die problemen had met een mi 4k stick, af en toe bufferen of haperen.
Kwam erachter dat ze een oude router heeft, om te proberen heb ik hem omgezet naar 5ghz en alles liep zo stabiel als een rots.

Toch zijn dit dingen waar ook viaplay rekening mee moet houden, ze hebben het duidelijk onderschat ... op verschillende fronten!.
Mooi verhaal, maar n=1.
Zie hierboven, 300 mbit.
En zelf de eerste race ook last van haperende stream op 100 mbit wifi.
Vreemd genoeg alleen met Viaplay, de rest draait prima (Disney, Discovery, Apple+. Netflix, HBO etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
JP_Frost schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:07:
Buiten de kulreden die wordt gegeven voor het slecht functioneren van Viaplay bij sommige mensen, vind ik het statement verder wel fijn als ik eerlijk ben. Gelukkig laten ze niet de oren hangen naar de klanten die graag de Ziggo crew/sfeer terug willen. De matige streaming kwaliteit moet natuurlijk wel verbeteren, ondanks dat ik er zelf geen last van heb, want dat is niet recht te praten en mag ook zeker niet op de consument worden afgeschoven.
Meningen doen ze sowieso niets mee. Ze doen het zoals ze het willen en je hebt het maar te accepteren. Daar komt het op neer zoals hij het in het interview zegt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Joost50 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:26:
[...]

Aan de hand van je tekst vraag ik mij dan af wat je van Viaplay verwacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:30:
[...]

Mooi verhaal, maar n=1.
Zie hierboven, 300 mbit.
En zelf de eerste race ook last van haperende stream op 100 mbit wifi.
Vreemd genoeg alleen met Viaplay, de rest draait prima (Disney, Discovery, Apple+. Netflix, HBO etc).
Daarom lijkt het mij juist interessant als neutrale poppetjes eens verschillende gevallen gaan controleren. Waarom werkt het bij A wel goed en bij B niet?

Zelf ook 0,0 problemen met Viaplay en ik vind de kwaliteit gewoon goed. Nu moet ik nodig mijn bril vernieuwen maar dat zal niet de enige reden zijn.

Misschien dat er een tweaker rond loopt die in staat is om goede enquête af te nemen onder ons en dat ook nog eens goed in beeld te brengen O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lekker Ventje schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:35:
[...]

Meningen doen ze sowieso niets mee. Ze doen het zoals ze het willen en je hebt het maar te accepteren. Daar komt het op neer zoals hij het in het interview zegt.
Op zich ook maar goed ook. Als ze meteen de oren laten hangen aan de hardste schreeuwers zitten we elke zoveel races met ander commentaar. Dan paar races Mol, dan weer paar races huidig duo, dan weer Mol en dan opeens heel iemand anders :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:25:
[...]

Volgens F1 TV Reddit:
Volgens de CEO is het de schuld van de Rabobank ontvanger en daarmee de verbinding: https://www.autoblog.nl/n...ding-niet-viaplay-3331913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
ed1703 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:35:
[...]

Aan de hand van je tekst vraag ik mij dan af wat je van Viaplay verwacht?
Nou ik leg uit dat je met een beetje tweaken en de goede apparatuur een stabiele stream kunt hebben.
Maar ik vind eigenlijk dat het bij iedereen zou moeten werken ,in hogere kwaliteit, zonder gedonder!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Player1S schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:36:
Daarom lijkt het mij juist interessant als neutrale poppetjes eens verschillende gevallen gaan controleren. Waarom werkt het bij A wel goed en bij B niet?

Zelf ook 0,0 problemen met Viaplay en ik vind de kwaliteit gewoon goed. Nu moet ik nodig mijn bril vernieuwen maar dat zal niet de enige reden zijn.
Als je alleen Viaplay kijkt is het prima.
Met F1TV Pro ernaast valt op dat dat scherper beeld en betere kleuren geeft (geen vage waas).
Tenminste, zo zie ik het op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:52:
[...]

Met F1TV Pro ernaast valt op dat dat scherper beeld en betere kleuren geeft (geen vage waas).
Dat zie ik bij mij dus niet. Moet ik wel zeggen dat ik de race en kwalificatie niet stream maar via het kanaal bij KPN kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:58:
[...]

Dat zie ik bij mij dus niet. Moet ik wel zeggen dat ik de race en kwalificatie niet stream maar via het kanaal bij KPN kijk.
Dat KPN kanaal houdt echter na een aantal maanden op met bestaan, en ben je dus ineens wél aangewezen op de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:52:
[...]

Ja de beeldkwaliteit bij viaplay is inderdaad erg laag, dat is een feit!.
Sommige mensen kijken niet zo krap en zien dat niet, vandaar dat dat een lastige discussie is.
Daar kom je niet uit.
Ook bij ziggo en kpn lineair is het in dezelfde slechte kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Joost50 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:46:
[...]

Nou ik leg uit dat je met een beetje tweaken en de goede apparatuur een stabiele stream kunt hebben.
Maar ik vind eigenlijk dat het bij iedereen zou moeten werken ,in hogere kwaliteit, zonder gedonder!.
Niet realistisch natuurlijk, je gaat ook niet aan de spoorwegen vragen om de gebrekkige wegeninfrastructuur om bij het station te komen op te lossen. Dat is de verantwoordelijkheid van een andere partij.
Verder ben ik het nog steeds eens met velen hier over de bitrate. Maar ik denk niet dat ze dit gaan verbeteren.

[ Voor 9% gewijzigd door ed1703 op 04-04-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
Ook een tactiek, hou je van de domme en stuur domme enquêtes,
ik zou zeggen, loop even naar de afdeling "support" en bekijk mijn aangemaakte case.
Hallo!

Wij zijn blij dat je klant geworden bent van Viaplay!

Je zou ons kunnen helpen door enkele vragen te beantwoorden over jouw ervaring met Viaplay en de reden waarom je klant wilde worden bij ons. Het duurt maar enkele minuten om de vragen te beantwoorden.
Dank voor je hulp, jouw mening is belangrijk voor ons!

Met vriendelijke groet,
Het Viaplay-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Joost50 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:06:
[...]

Ja de beeldkwaliteit bij viaplay is inderdaad erg laag, dat is een feit!.
Sommige mensen kijken niet zo krap en zien dat niet, vandaar dat dat een lastige discussie is.
Daar kom je niet uit.
Ook bij ziggo en kpn lineair is het in dezelfde slechte kwaliteit.
Dat geldt net zo goed voor F1TV, de bitrates ontlopen elkaar amper met 1Mbits/s verschil, 5Mbit/s om 6Mbit/s. Ik vraag me af of er überhaupt op dezelfde apparaten en op dezelfde manier het verschil wordt ervaren wetende dat de ViaPlay app voor smart tv’s nou niet de beste ervaring biedt.

Beide diensten bieden in mijn ogen een bedroevende ervaring en al helemaal F1TV, die nota bene rechtenhouder is en dus makkelijk(er) een 4K stream, dan wel een veel hogere bitrate zou moeten kunnen aanbieden.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 04-04-2022 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
ed1703 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:07:
[...]

Niet realistisch natuurlijk, je gaat ook niet aan de spoorwegen vragen om de gebrekkige wegeninfrastructuur om bij het station te komen op te lossen. Dat is de verantwoordelijkheid van een andere partij.
Verder ben ik het nog steeds eens met velen hier over de bitrate. Maar ik denk niet dat ze dit gaan verbeteren.
Maar het is wel zo dat we vorig jaar over een mooi geasfalteerde weg naar het station konden komen op onze fiets en we nu, door een andere aanbieder, over een stoffig grindpad naar hetzelfde station moeten fietsen. Dan kan je een helicopter kopen om naar het station te vliegen, maar dat is wel een omweg die niet iedereen gaan nemen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:22:
[...]

Het is duidelijk dat de PR afdeling van NENT/viaplay geen idee heeft hoe dat ze met de nederlandse klant moeten omgaan.
Dit inderdaad. Volgens mij is er in Nederland enorm veel potentie voor een Scandinavische/Europese streamingdienst als tegenhanger van al het Amerikaanse geweld. Maar door totaal verkeerde marketing en verwaande uitingen in de media (plus uiteraard gewoon een gebrek aan kwaliteit) heeft Viaplay zich direct op een 3-0 achterstand gezet. Dat is zo ongelofelijk dom. Ze hadden zoveel schade kunnen voorkomen door de zaken wat slimmer aan te pakken.

Sowieso hadden ze natuurlijk veel meer aandacht moeten geven aan de overgang van tv naar streaming. Voor vele Nederlanders is dat gesneden koek, maar voor heel grote groepen loopt dat uit op een drama. Een film/serie streamen lukt wellicht nog wel, maar voor live tv moeten de omstandigheden perfect zijn. Dat Viaplay alle problemen hierbij volledig aan de klant toeschrijft, roept natuurlijk alleen maar weerstand op. En zelfs al ligt het deels bij de klant, dan moet die geholpen worden en níet worden weggezet.

De Amerikanen van ESPN en FOX beseffen inmiddels ook dat je hier niet met een een-op-een kopie van je Amerikaanse product hoeft te komen. Maar Viaplay gaat er compleet met gestrekt been in en denkt zijn Zweedse product hier wel even onaangepast aan ons op te kunnen dringen. Dan jaag je de massa al snel tegen je in het harnas. Ik begrijp niet dat zo'n grote partij zo weinig kaas van marketing heeft gegeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:17
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:13:
[...]

Dat geldt net zo goed voor F1TV, de bitrates ontlopen elkaar amper met 1Mbits/s verschil, 5Mbit/s om 6Mbit/s. Ik vraag me af of er überhaupt op dezelfde apparaten en op dezelfde manier het verschil wordt ervaren wetende dat de ViaPlay app voor smart tv’s nou niet de beste ervaring biedt.

Beide diensten bieden in mijn ogen een bedroevende ervaring en al helemaal F1TV, die nota bene rechtenhouder is en dus makkelijk(er) een 4K stream zou moeten kunnen aanbieden.
Slechts 1 mbit, maar toch 20% lagere beeldkwaliteit :+

Ik kan gelukkig beide bekijken op de beamer (nvidia shield dus app), alsmede via de browser op 2 gelijke en gecalibreerde monitoren.

F1TV is gewoon betere kwaliteit als je het naast elkaar zet. Daarmee is F1TV niet automatisch acceptabel natuurlijk. Maar de graphics lijken bij F1TV in ieder geval wel scherp. Bij Viaplay niet.

Dat is op zich geen ramp. Maar als F1TV dan een stuk goedkoper is, snap ik dat er weerstand is. Vooral van de mensen die énkel F1 kijken en de Bundesliga weinig boeit :+

De marketing kan beter. Misschien dat de schuld bij de klant leggen werkt in Scandinavië :D Maar in NL werkt dat gewoon niet. Als jouw dienst hapert (en de andere diensten niet), moet jij dat fixen. Niet de klant. Niet altijd fair, als je bijvoorbeeld een hogere bitrate aanhoud waardoor je thuisnetwerk meer belast wordt. Maar op dat punt zijn we met ViaPlay absoluut nog niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Player1S schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:38:
[...]

Op zich ook maar goed ook. Als ze meteen de oren laten hangen aan de hardste schreeuwers zitten we elke zoveel races met ander commentaar. Dan paar races Mol, dan weer paar races huidig duo, dan weer Mol en dan opeens heel iemand anders :+
Hij heeft het over meningen in het algemeen. En dat betekent dus dat ze niet snel naar FHD of, nog beter, 4K zullen gaan. Dat commentaar is een persoonlijk iets.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 20:21
Ik zou heel graag willen reageren op een hoop post over hoe k** het allemaal wel niet is dat hele Viaplay, en dat vind ik zelf ook. Ben er ontiegelijk op achteruitgegaan op 80% van de punten. Het enige wat ik nog wel oké vind zojn de technische analyses, maar dat vond ik bij Ziggo net zo goed met Doornbos en onze Chinese vriend Ho-Pin.

Maar ik heb absoluut niet de indruk dat NENT zich ook maar iets aantrekt van het gezeur van die Hollanders, daarom kunnen we de grammofoonplaten wel grijs blijven draaien, maar er gaat geen verandering komen op wat voor gebied dan ook. Daarom voor mij persoonlijk, op de blaren zitten dit seizoen en in Maart als een speer weg bij deze club. Dat is de enige manier hoe je ze zal raken, als heel veel meer mensen hetzelfde zullen doen. Er is gelukkig een alternatief in F1TV.

Al is het maar vanwege die arrogante houding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Beide diensten bieden in mijn ogen een bedroevende ervaring en al helemaal F1TV, die nota bene rechtenhouder is en dus makkelijk(er) een 4K stream, dan wel een veel hogere bitrate zou moeten kunnen aanbieden.
Toch hebben we genoeg vergelijkingen gezien hier op Tweakers (vanaf hetzelfde apparaat), waarin het verschil in kleur en scherpte aanzienlijk is. Desondanks mag de bitrate inderdaad bij beide diensten nog flink verhoogd worden.

Ik denk ook dat F1TV wel enigszins 'klein' gehouden wordt in overleg met de uitzendgemachtigden (zoals Viaplay). Als F1TV té aantrekkelijk wordt zullen de uitzendpartijen daar onder lijden door een verlies aan kijkers en abonnementen. Uiteindelijk schiet de F1 zich daarmee in eigen voet, want dan zal de verkoop van tv-rechten minder opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 04-04-2022 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost50
[...]

20% verschil is best veel op zo een lage bitrate.
Er is een duidelijk verschil.
6Mbit/s is inderdaad ook te laag, moet eigenlijk minimaal naar 10Mbit/s
Zeker de beelden met diepte en stof in de lucht worden erg vlak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
M@cer schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:19:
[...]

Maar het is wel zo dat we vorig jaar over een mooi geasfalteerde weg naar het station konden komen op onze fiets en we nu, door een andere aanbieder, over een stoffig grindpad naar hetzelfde station moeten fietsen. Dan kan je een helicopter kopen om naar het station te vliegen, maar dat is wel een omweg die niet iedereen gaan nemen.
Verhuizing van rechten heeft zo z'n gevolgen. Niemand is hier echt dolblij mee. Maar de mate van hoe zaken in dit topic soms in de schoenen van Viaplay worden geschoven, vind ik echt tenenkrommend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
ed1703 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:32:
[...]

Verhuizing van rechten heeft zo z'n gevolgen. Niemand is hier echt dolblij mee. Maar de mate van hoe zaken in dit topic soms in de schoenen van Viaplay worden geschoven, vind ik echt tenenkrommend.
Precies dit, dit stoort mij enorm en dit is waarom ik vaak zo fel van leer trok omdat de discussie te vaak niet eens meer zuiver werd gevoerd maar puur op emotie, frustratie en elkaar dom napraten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:39:
[...]

Precies dit, dit stoort mij enorm en dit is waarom ik vaak zo fel van leer trok omdat de discussie te vaak niet eens meer zuiver werd gevoerd maar puur op emotie, frustratie en elkaar dom napraten.
En op plekken als Twitter of Facebook sta je gelijk op de loonlijst als je ook maar iets positief bent over Viaplay Onmogelijk om dan nog fatsoenlijk een discussie te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:46:
[...]

En op plekken als Twitter of Facebook sta je gelijk op de loonlijst als je ook maar iets positief bent over Viaplay Onmogelijk om dan nog fatsoenlijk een discussie te voeren.
Ik heb ergens ook het idee dat de hardste schreeuwers vorig jaar tegen Olav Mol, nu dezelfde mensen zijn die om zijn terugkeer schreeuwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:39:
[...]

Het helpt ook niet mee dat, in de ogen van velen, hun media-uitingen alleen maar olie op het vuur gooien. Op mij komt dat nogal verwaand en empathieloos over. De Nederlander kennende krijg je dan al snel het idee van: "Wie kaatst, kan de bal verwachten."

Ze doen geen enkele moeite om een hetze (of die nu terecht is of niet) te voorkomen. Dat is gewoon vreselijk onhandig. En wellicht is dat inderdaad een cultuurverschil tussen Scandinavië en Nederland. Maar daar hebben ze zich dan wel gigantisch op verkeken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M@cer
ed1703 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:32:
[...]

Maar als iedereen over een stoffig grindpad naar het station moet fietsen, komt ook iedereen in opstand tegen degene die het grindpad heeft aangelegd..

Het probleem is dat er vroeger een mooie asfaltweg lag, dan is een grindpad een enorme achteruitgang. Mocht er het station nog niet bereikbaar zijn geweest had dat grindpad geweldig geweest. En ze kunnen mooie nieuwe bewegwijzering langs dat pad aanleggen met uitgebreide beschrijving, het belangrijkste is dat de weg goed begaanbaar is.

Wat betreft het commentaar en alle programma's er omheen kan ik er nog best mee leven, al vind ik het persoonlijk alles behalve een vooruitgang..
Maar de kwaliteit die ze aanbieden daar kan ik gewoon niet mee leven voor het bedrag wat ze ervoor vragen. En als je er zoveel voor vraag moet je gewoon zorgen dat het goed werkt en het niet op de internetverbinding van de klanten afschuiven, die in Nederland gewoon goed is.

Zelfs al is het niet hun probleem, probeer dan in ieder geval mee te denken om het op te lossen.. Want je staat in de algemene opinie al 3-0 achter sinds de lancering en de 4-0 is dichterbij dan de 3-1.

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 04-04-2022 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Player1S schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:46:
[...]

Eens, maar ook hier in dit topic werd ik regelmatig van verdacht dat ik voor Viaplay werkte.

Ik zit nu er een jaar vast en na dit jaar bepaal ik wel of er genoeg vorderingen zijn gemaakt om mijn abonnement te verlengen. Vooralsnog vind ik het al een behoorlijke verbetering hoe het Formule 1 wordt gebracht maar vind ik de kwaliteit van de streams niet om naar huis te schrijven en maak ik me wat zorgen over de Premier League en de beeldkwaliteit. We gaan het meemaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:29:
[...]

Eens, maar ook hier in dit topic werd ik regelmatig van verdacht dat ik voor Viaplay werkte.

Ik zit nu er een jaar vast en na dit jaar bepaal ik wel of er genoeg vorderingen zijn gemaakt om mijn abonnement te verlengen. Vooralsnog vind ik het al een behoorlijke verbetering hoe het Formule 1 wordt gebracht maar vind ik de kwaliteit van de streams niet om naar huis te schrijven en maak ik me wat zorgen over de Premier League en de beeldkwaliteit. We gaan het meemaken :)
Ja, en ik ben VP Sales Benelux Apple TV. :)
Ik vind overigens 5 vs 6 wel een groot verschil. Ik heb screenshots voorbij zien komen waarbij het verschil ook duidelijk zichtbaar is. Maar ja, nog steeds een erg lage bitrate.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 04-04-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
[...]

Hoop aannames.

gaan we terug naar Netflix etc? volg je deze topic of? man o man, streaming live vs streaming qua netflix is compleet totaal anders... echt waar, again this... pfffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dutchgio schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:30:
[...]

Zandvoort is sowieso bij de NOS te zien de komende jaren.

Viaplay gaf bij de aankondiging aan om 6 races gratis beschikbaar te maken.
Daarna is het echter stil gebleven over welke races dit zouden moeten zijn.
Als ze dat al zouden doen zouden ze denk ik eerder het eigen platform open zetten dan dat die races bij de NOS te zien zijn.
Ik hoop dan toch echt dat dan ook het viaplay kanaal van Ziggo (en andere TV aanbieders) opengezet wordt. Want om daarvoor eerst een app op je telefoon te moeten gaan installeren in dat naar je TV te casten zitten ook niet veel mensen op te wachten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
SmasterS schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:42:
[...]

gaan we terug naar Netflix etc? volg je deze topic of? man o man, streaming live vs streaming qua netflix is compleet totaal anders... echt waar, again this... pfffffff
Sorry, speciaal voor jou:
Ik kijk live NBA Basketbal (1920 x 1080p, 60 fps, 8 Mbps) en Live NFL wedstrijden ;w
Zonder problemen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
SmasterS schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:42:
[...]

Maar dat wil niet zeggen dat het niet probleemloos kan. Ik kijk legaal probleemloos 4K streams van de Premier League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:56:
[...]

Ik kijk live NBA Basketbal (1920 x 1080p, 60 fps, 8 Mbps) en Live NFL wedstrijden ;w
Zonder problemen. 8)7
ja het kan... dat is bekend.. maar kom daar mee aan inderdaad, niet met netflix... je weet dat het niet te vergelijken is.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
Lekker Ventje schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:01:
[...]

Maar dat wil niet zeggen dat het niet probleemloos kan. Ik kijk legaal probleemloos 4K streams van de Premier League.
het ging om netflix, niet om live stream, het kan ook allemaal wel live goed gaan. alleen niet bij viaplay..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:56:
[...]

Ik hoop dan toch echt dat dan ook het viaplay kanaal van Ziggo (en andere TV aanbieders) opengezet wordt. Want om daarvoor eerst een app op je telefoon te moeten gaan installeren in dat naar je TV te casten zitten ook niet veel mensen op te wachten.
Ik hoop het ook. Dat zou ook de toegevoegde waarde voor het afsluiten van het abonnement via de tv aanbieder. Anders net zo goed direct via Viaplay. Of de tv aanbieder moet elk voorjaar met een leuke korting actie komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:56:
[...]

Zonder problemen. 8)7
Ik ben wel benieuwd welke dienst dit is, ESPN+ toevallig? Zelf vind ik de Nederlandse markt van live streaming ook niet best. De meeste providers (KPN, Ziggo en T-Mobile) hebben streams die niet boven de 5Mbit uitkomen. T-Mobile is bijvoorbeeld echt beroerd toen ze zijn overgestapt naar het nieuwe platform en zichzelf nu op de borst kloppen dat je tv kunt kijken zonder kastje. Een dedicated partij zoals Canaal Digitaal die met hun app live tv leveren, levert echt een wanprestatie waar ik de cijfers hier maar niet durf te noemen.
Naar mijn weten is NLZIET momenteel de enige partij die live streaming aanbiedt in 1080P @50Hz met een bitrate van 7,5Mbit/s.

VOD daarentegen begint nu eindelijk echt kwalitatief goed te worden waarbij TV+ van Apple echt hele mooie 4K HDR producties heeft met zieke bitrates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
SmasterS schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:05:
[...]

ja het kan... dat is bekend.. maar kom daar mee aan inderdaad, niet met netflix... je weet dat het niet te vergelijken is.

_/-\o_
Naja, je doet alsof we nog in 1998 leven en live streamen enorm lastig is ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke dienst dit is, ESPN+ toevallig?
NBA League Pass
NFL Game Pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Uit de support pagina van NFL pass:
The bit rates are as follows:

Up to 1280x720px at 4.5Mbps or at 6Mbps only for Chromecast and AppleTV
Up to 1600x900px at 4.750Mbps or up to 1980x1080px at 6Mbps only for Chromecast and AppleTV
https://www.nflgamepass.com/en

Klopt jouw data wel of is de support pagina niet juist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:04:
[...]

Uit de support pagina van NFL pass:

[...]

https://www.nflgamepass.com/en

Klopt jouw data wel of is de support pagina niet juist?
Lezen, die quote ging over basketbal.
En al zou het 6mbps zijn.
Punt lijkt me duidelijk: het kan prima.
NFL, NBA, F1 Pro, voetbal, UFC app, Olympische spelen... Etc..

Snap niet wat dat steeds in twijfel trekken van live streams van andere partijen toevoegt.
Is het zo moeilijk te accepteren dat het aan Viaplay ligt?

F1 TV Pro, volgens reddit:

[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 04-04-2022 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:09:
[...]

Lezen, die quote ging over basketbal.
En al zou het 6mbps zijn.
Punt lijkt me duidelijk: het kan prima.
NFL, NBA, F1 Pro, voetbal, UFC app, Olympische spelen... Etc..

Snap niet wat dat steeds in twijfel trekken van live streams van andere partijen toevoegt.
Is het zo moeilijk te accepteren dat het aan Viaplay ligt?

F1 TV Pro, volgens reddit:
Jij legt een claim neer dat je op een bepaalde kwaliteit kijkt en ik ga dat na wat de specifieke leverancier er zelf over zegt, mag ik geen objectieve verificatie doen? Ik wil graag op de inhoud en de feiten de discussie aan.

Wat betreft je claim over F1TV, @Rivanov heeft duidelijk aangegeven middels twee foto’s wat de kwaliteit is tussen Viaplay en F1TV, zie mijn eerdere reactie. Die data is overigens door andere tweakers ook bevestigd.

Vooralsnog valt me gewoon op dat live streaming op basis van verifieerbare data nog amper boven de 6Mbit/s uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 04-04-2022 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Kunnen we dan nu het excuus 'livestream' dan nu ook afvoeren voor de slechte beeldkwaliteit aub?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13
ik volg niet helemaal waarom we blijkbaar geen (goede) technische kwaliteit mogen verwachten van Viaplay.

Er zijn op dit moment genoeg aanbieders van live videodiensten en ik maak zelf oa gebruik van Discovery + en F1TV en heb bij beiden nog nooit de problemen ervaren als bij Viaplay.
Dan doel ik op frameskips en slechte kwaliteit streams (constant bitrate switchen) en meerdere keren een disconnect tijdens een F1 race.
En dan heb ik het nog niet eens over de app die bij de bovenste balk video's geen titel bij de thumbnail hebben, dus je moet random wat videos openen om te hopen dat je de gene opent die je graag wil zien.

De 'helpdesk' helpt dan qua antwoorden ook niet echt lekker mee bij de launch, dump het probleem maar bij de klant. 'Vergeet ook niet je tv uit de stekker te trekken'
Het is exact wat @M@cer al aangeeft, ze staan al 3-0 achter bij de launch en bij mij staan ze nu ondertussen al op 5-0 achter.
buiten de harde technische data die hier heen en weer gepost wordt, bestaat er ook zoiets als beleving en die is voor mij bij Viaplay ondermaats (technisch)

[ Voor 7% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 04-04-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:24:

Vooralsnog valt me gewoon op dat live streaming op basis van verifieerbare data nog amper boven de 6Mbit/s uitkomt.
https://write.corbpie.com...-bitrates-and-framerates/

"The highest quality stream rate is 1080p, 60fps at 8Mbps which is impressive and appealing for live sports."

F1TV:
BANDWIDTH=10729470,
AVERAGE-BANDWIDTH=6811840,
RESOLUTION=1920x1080,FRAME-RATE=50.000
I'd guess one app reports the AVERAGE-BANDWIDTH one report the BANDWIDTH but they are the same stream with the same 1080p at 50fps

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 04-04-2022 18:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:24:
Wat betreft je claim over F1TV, @Rivanov heeft duidelijk aangegeven middels twee foto’s wat de kwaliteit is tussen Viaplay en F1TV, zie mijn eerdere reactie. Die data is overigens door andere tweakers ook bevestigd.
Meerdere Tweakers bevestigen dat f1tv pro er stukken beter uit ziet dan Viaplay op hun non Apple TV apparaat. Maar dat lijkt niet te tellen ofzo 8)7

Oplossingen en excuses tot nu toe:
- ja, maar op Apple TV 4K loopt het wel goed. OK, dus moet iedereen daar maar naar upgraden terwijl elke andere streaming dienst prima werkt?
- ja, maar dit is live streaming, dat is anders. OK, maar NBA, UFC, NFL, Olympische spelen, voetbal dan?
- het ligt aan je wifi, oude tv, signaal, of storing door wifi van de de buren. OK, maar met andere apps nooit problemen en 300 Mbit wifi?

[ Voor 34% gewijzigd door matthijst op 04-04-2022 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:47:
[...]

https://write.corbpie.com...-bitrates-and-framerates/

"The highest quality stream rate is 1080p, 60fps at 8Mbps which is impressive and appealing for live sports."
Kijk hier hebben we wat aan, dank!
matthijst schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:48:
[...]

Meerdere Tweakers bevestigen dat f1tv pro er stukken beter uit ziet dan Viaplay op hun non Apple TV apparaat. Maar dat lijkt niet te tellen ofzo 8)7

Oplossingen en excuses tot nu toe:
- ja, maar op Apple TV 4K loopt het wel goed. OK, dus moet iedereen daar maar naar upgraden terwijl elke andere streaming dienst prima werkt?
- ja, maar dit is live streaming, dat is anders. OK, maar NBA, UFC, NFL, Olympische spelen, voetbal dan?
- het ligt aan je wifi, oude tv, signaal, of storing door wifi van de de buren. OK, maar met andere apps nooit problemen en 300 Mbit wifi?
En hier sla je weer compleet de plank mis. Zo jammer dat je je hier weer bedient van stromannen terwijl het helemaal niet nodig is. Het is een kinderachtige manier van discussie voeren terwijl we juist op weg waren om meer naar de algemene ervaringen rondom live streaming te gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
Miki schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:04:
[...]

Kijk hier hebben we wat aan, dank!

[...]

En hier sla je weer compleet de plank mis. Zo jammer dat je je hier weer bedient van stromannen terwijl het helemaal niet nodig is. Het is een kinderachtige manier van discussie voeren terwijl we juist op weg waren om meer naar de algemene ervaringen rondom live streaming te gaan.
Mwah, dat is een beetje wat er blijft hangen als je de reacties hier leest. Dat zijn geen stromannen, dat is een samenvatting van reacties die mensen die klachten hebben krijgen. Je wuift dit wel geheel in Viaplay stijl weg, waarvoor hulde _/-\o_
Het gevoel is dat het vooral aan "ons prutsers" ligt die verkeerde hardware, of slechte wifi, of te hoge verwachtingen hebben.

De algemene ervaringen rondom live streaming kan je kort over zijn: bij andere diensten werkt het, bij Viaplay laat het te wensen over. Daar kan je nog 20 pagina's over vol praten maar dat verandert alleen als Viaplay dingen aanpast.

Gisteren stukje Duits voetbal gekeken (dat doe ik niet voor m'n plezier overigens), maar dat was qua beeld nog niet super op de chromecast met gtv.

Leuk artikel, met bijbehorende reacties van F1 liefhebbers.
https://www.gpfans.com/nl...WW-o30IKkkxLvkWkMOpvK-1mc

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 04-04-2022 20:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:13
uit de link van @matthijst

dit is toch gewoon treurig en minachting van je klanten.
En dan hebben we hier ook nog Tweakers rondlopen die in dit verhaal mee gaan ...
Signaal ontvanger
Zo liepen veel mensen aan tegen steeds bufferende streams of waren hele uitzendingen slechts in 720p, niet de beste beeldkwaliteit. Volgens Norrelund ligt die schuld niet bij Viaplay, maar bij de mensen zelf. "Streamen is iets anders dan kabeltelevisie. Wij kunnen als aanbieder een perfect signaal hebben, maar we zijn ook afhankelijk van het signaal van de ontvanger", zo laat de grote baas vanuit Scandinavië weten aan De Telegraaf.

Internetverbinding
Norrelund vervolgt en legt uit waar hem dat dan precies in zit. "Het gaat bijvoorbeeld om de kwaliteit van de internetverbinding van degene die thuis kijkt. Maar ook om het apparaat dat wordt gebruikt. De kwaliteit van een nieuwe smart tv is soms ook anders dan van een ouder model. Daarnaast verschilt het streamen van live sport weer met het kijken naar een film of serie", zo luidt de uitleg. Hoe mensen deze problemen gemakkelijk op kunnen lossen, vertelt Norrelund overigens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:02:
uit de link van @matthijst

dit is toch gewoon treurig en minachting van je klanten.
En dan hebben we hier ook nog Tweakers rondlopen die in dit verhaal mee gaan ...

[...]
Die gaan niet allemaal in dit verhaal mee, ik vind zelf de reactie ook uiterst ongelukkig, maar er is inderdaad een deel die geen problemen heeft. Als ik dan hier berichten zie met buffer problemen en vervolgens een reactie dat het na omzetting naar 5ghz wel werkt (diegene zat blijkbaar op een zeer druk 2.4ghz kanaal), dan kan ik niet anders concluderen dat er wel een kern van waarheid in dit verhaal van Viaplay zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
Het ligt heus niet allemaal aan Viaplay.
Maar als je even daar en hier door reacties van klagers heen scroll dan lees je toch vooral dat het mensen zijn die met andere diensten geen probleem hebben.

Dat er dan ook een Tweaker bij is die een vriendin heeft kunnen helpen door een ander wifi kanaal te kiezen is mooi, maar dat wil niet zeggen dat dan opeens elke klager belabberde wifi heeft.
Of zit 60% van de huishoudens ook al jarenlang naar haperende Netflix te kijken?
(Ja, kom er maar in hoor, met de "netflix is geen live stream") |:(

Komt nog bij dat niet iedereen dezelfde dingen "ziet", sommigen ergeren zich nou eenmaal minder snel.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 04-04-2022 21:32 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2