Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 71 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
Marcel Br schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Ik heb het idee dat Ziggo dat ook had moeten aanpassen als ze het contract voor 2022 wel hadden gewonnen. Wordt vanuit de F1 bepaald
Hoezo? Bij F1TV kun je vorige seizoenen gewoon terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
Arjantje72 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Hoezo? Bij F1TV kun je vorige seizoenen gewoon terugkijken.
Ja, daarom juist. F1TV is van de formule 1 zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
[quote]Marcel Br schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Ja, daarom juist. F1TV is van de formule 1 zelf

Viaplay doet dit bij alle sporten, erg vreemd om dan te denken dat dit door f1 is bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Niet overdrijven. Replay tv is tot 7 dagen terug. Maar ja nog steeds een groot verschil.
Om ietsje preciezer te zijn, t/m 7 dagen terug. Ik kan vandaag terug naar 23 maart en dan tot rond dit tijdstip, dat zijn er dan t/m 7 toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind Viaplay een verademing ten opzichte van Ziggo. Ik was Olav inmiddels wel zat, die is naar mijn idee iets teveel in zichzelf gaan geloven de afgelopen jaren. Om over Jack maar niet te spreken, een gezellige joker in de paddock maar verder had je er naar mijn idee helemaal niets aan. Waardeloze verslaggever, primaire functie roddelkont.

De nieuwe mannen vind ik uitstekende commentatoren, maar ze moeten hun F1-kennis nog wat bijspijkeren. In ieder geval geen commentatoren die zichzelf interessanter vinden dan de sport die ze verslaan. Het zogenaamde Mart-Smeets-syndroom van Jack en Olav. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Ze hebben andere NL-F1-media de afgelopen jaren ook niet bepaald netjes behandeld.

Albers heeft heel veel kennis en kunde, maar moet nog wel wat werken om het vanuit de studio beter over te brengen, hij komt niet altijd lekker uit zijn woorden. Van der Garde was ook bij Ziggo (naast Ho Pin Tung die gelukkig ook terug komt) mijn favoriete analyst. Coronel is uit het bier-en-tieten-sfeertje gestapt en doet puike analyses op het interactieve scherm. Amber is nog wat stijfjes, maar dat zal wel los gaan lopen. Ik vind wel de studio nog wat kil en groot, ik denk dat een tussenweg tussen de kroegtafel van Ziggo en de lokale-nieuws-desk van Viaplay een mooi midden zou zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Om ietsje preciezer te zijn, t/m 7 dagen terug. Ik kan vandaag terug naar 23 maart en dan tot rond dit tijdstip, dat zijn er dan t/m 7 toch?
Ach, ik haal de info ook alleen maar van hun website.
https://www.ziggo.nl/televisie/terugkijken
Wellicht zou ‘tot en met’ de suggestie wekken dat je nu ook nog de ochtenduitzendingen van b.v. 23 maart zou kunnen zien. En ‘tot’ betekent b.v. ook 6,99 dag. Dan kom je redelijk in de buurt van hoe het nu is? Het is in ieder geval niet ‘zeker een week terug’.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
FirePuma142 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:12:
Ik vind Viaplay een verademing ten opzichte van Ziggo. Ik was Olav inmiddels wel zat, die is naar mijn idee iets teveel in zichzelf gaan geloven de afgelopen jaren. Om over Jack maar niet te spreken, een gezellige joker in de paddock maar verder had je er naar mijn idee helemaal niets aan. Waardeloze verslaggever, primaire functie roddelkont.

De nieuwe mannen vind ik uitstekende commentatoren, maar ze moeten hun F1-kennis nog wat bijspijkeren. In ieder geval geen commentatoren die zichzelf interessanter vinden dan de sport die ze verslaan. Het zogenaamde Mart-Smeets-syndroom van Jack en Olav. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Ze hebben andere NL-F1-media de afgelopen jaren ook niet bepaald netjes behandeld.

Albers heeft heel veel kennis en kunde, maar moet nog wel wat werken om het vanuit de studio beter over te brengen, hij komt niet altijd lekker uit zijn woorden. Van der Garde was ook bij Ziggo (naast Ho Pin Tung die gelukkig ook terug komt) mijn favoriete analyst. Coronel is uit het bier-en-tieten-sfeertje gestapt en doet puike analyses op het interactieve scherm. Amber is nog wat stijfjes, maar dat zal wel los gaan lopen. Ik vind wel de studio nog wat kil en groot, ik denk dat een tussenweg tussen de kroegtafel van Ziggo en de lokale-nieuws-desk van Viaplay een mooi midden zou zijn.
De commentatoren van Viaplay zijn tamme konijnen. Inhaalactie na inhaalactie, maar het commentaar blijft alsof ze op de begrafenis de goegemeente staan toe te spreken. En dan die “bruggetjes”. De bandslijtage bij Ferrari wordt kritiek, kritiek is er ook op Latifi. Alsof ze het vooraf opgeschreven hebben. Zeer ergelijk,
Het commentaar is echt geen moer aan, De lead commentator heeft ook nog eens een zeer vervelende stem.

Kwalbers moet er echt uit, wat een ouwe zeur is dat met zijn gebroken nederlands en zijn “eigenlijk”. En maar de anderen onderbreken om zelf aan het woord te zijn.

Viaplay zet nu zelfs Twittertrollen in die beweren hoe goed het allemaal wel niet. Heel Nederland en wie ik ook spreek is totaal over de zeik hoe Viaplay F1 neerzet… dan zijn dat soort uitspraken zeer opvallend.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-03-2022 17:58 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sjakie0101 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:56:
[...]

De commentatoren van Viaplay zijn tamme konijnen. Inhaalactie na inhaalactie, maar het commentaar blijft alsof ze op de begrafenis de goegemeente staan toe te spreken. En dan die “bruggetjes”. De bandslijtage bij Ferrari wordt kritiek, kritiek is er ook op Latifi. Alsof ze het vooraf opgeschreven hebben. Zeer ergelijk,
Het commentaar is echt geen moer aan, De lead commentator heeft ook nog eens een zeer vervelende stem.
Ik ben blij dat de hysterie van Mol er uit is met oeverloos gehype en gebral. Ieder zijn smaak zo blijkt maar weer.
Kwalbers moet er echt uit, wat een ouwe zeur is dat met zijn gebroken nederlands en zijn “eigenlijk”. En maar de anderen onderbreken om zelf aan het woord te zijn.
Geen idee wie Kwalbers is.
Viaplay zet nu zelfs Twittertrollen in die beweren hoe goed het allemaal wel niet. Heel Nederland en wie ik ook spreek is totaal over de zeik hoe Viaplay F1 neerzet… dan zijn dat soort uitspraken zeer opvallend.
Ongefundeerd overdrijven is ook een vak. Pas op voor de fabelfuik ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:12:

*knip*
Reageer dan niet.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2022 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
*knip*
Quote en reactie verwijderd.

Ontopic dan maar: inderdaad jammer dat Viaplay maar 48 uur aanbiedt, al die ik weinig reden om na 48 uur nog een race terug te kijken. Dan heb je inmiddels overal wel gehoord wat de uitslag is.
Ze zouden eventueel zo'n kpn/ziggo trucje kunnen doen dat je het langer terug mag kijken als je het "opneemt" (vinkje zet dus).

Wel respect voor /Dominique, die zo te zien vrijwel in zijn/haar eentje de servicedesk van Viaplay bezet: reageert op zo'n beetje alle berichten op Twitter en Facebook :D

[ Voor 68% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2022 20:39 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Weer on topic, ik zal straks eens testen of ondertitels aangepast kunnen worden. Zoals eerder aangegeven zou dit op de Apple TV wel moeten kunnen. En ik kan me herinneren van de tijd dat ik een Chromecast gebruikte voor Netflix dat de ondertitels via Netflix.com aangepast konden worden. Kan zoiets ook niet via Viaplay.com?

[ Voor 139% gewijzigd door meesje op 30-03-2022 19:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ikkehans
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
matthijst schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:36:
[...]

*knip*

Ontopic dan maar: inderdaad jammer dat Viaplay maar 48 uur aanbiedt, al die ik weinig reden om na 48 uur nog een race terug te kijken. Dan heb je inmiddels overal wel gehoord wat de uitslag is.
Ze zouden eventueel zo'n kpn/ziggo trucje kunnen doen dat je het langer terug mag kijken als je het "opneemt" (vinkje zet dus).

Wel respect voor /Dominique, die zo te zien vrijwel in zijn/haar eentje de servicedesk van Viaplay bezet: reageert op zo'n beetje alle berichten op Twitter en Facebook :D
48 uur? Nou.. ik heb wel een vrij goede use-case voor je;
Ik reis regelmatig voor een hulporganisatie naar het buitenland. ViaPlay staat niet toe dat ik een F1 wedstrijd via een VPN verbinding kijk. Maar als ik thuiskom van zo’n reis mag ik toch erg graag de hele race nog even kijken, ook al weet ik de uitkomst al.

Voor een betaal-dienst vind ik het niet meer dan redelijk dat ik ruim de tijd krijg om content terug te kijken. Ik vind het echt een belachelijke service tot nu toe van Viaplay. Zowel dat VPN verbod als de 48 uur.

Want nog even over die VPN.. hoezo doen ze daar zo moeilijk over? D’r zullen misschien een paar uitzonderingen zijn die daar op een of andere manier misbruik van maken. Maar je benadeelt ook heel veel serieus betalende klanten die gewoon de content willen kijken ook als ze zich buiten de EU bevinden.

Dus, nee. Ik ben nog niet erg tevreden met Viaplay en de tel-sell commentator stemmen.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2022 20:39 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Werkt VPN naar je eigen huis ook niet?
Dan kijk je "vanaf huis"?

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 30-03-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ikkehans schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:11:
[...]

48 uur? Nou.. ik heb wel een vrij goede use-case voor je;
Ik reis regelmatig voor een hulporganisatie naar het buitenland. ViaPlay staat niet toe dat ik een F1 wedstrijd via een VPN verbinding kijk. Maar als ik thuiskom van zo’n reis mag ik toch erg graag de hele race nog even kijken, ook al weet ik de uitkomst al.

Voor een betaal-dienst vind ik het niet meer dan redelijk dat ik ruim de tijd krijg om content terug te kijken. Ik vind het echt een belachelijke service tot nu toe van Viaplay. Zowel dat VPN verbod als de 48 uur.

Want nog even over die VPN.. hoezo doen ze daar zo moeilijk over? D’r zullen misschien een paar uitzonderingen zijn die daar op een of andere manier misbruik van maken. Maar je benadeelt ook heel veel serieus betalende klanten die gewoon de content willen kijken ook als ze zich buiten de EU bevinden.

Dus, nee. Ik ben nog niet erg tevreden met Viaplay en de tel-sell commentator stemmen.
Viaplay heeft simpelweg de rechten niet om het buiten de EU (of eigenlijk de EER) uit te zenden. Dat kun je ze moeilijk verwijten. Vervelend is het zeker, maar je kunt dan beter bij de contentleveranciers klagen. Die hebben geo-restricties bedacht om overal de hoofdprijs te kunnen vangen.

De ene dienst gaat net iets strenger met VPN om dan de ander. Het voordeel van de nieuwe Europese regelgeving is wel dat je bínnen de EER in ieder geval géén VPN meer nodig hebt en dus ongestoord kunt kijken. Wil je ook buiten dat gebied kunnen kijken, dan is F1TV in veel landen een prima optie. (Overigens ook voor als je langer dan 48 uur wilt terugkijken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Off-topic gekibbel heb ik even opgeruimd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:13:
Werkt VPN naar je eigen huis ook niet?
Dan kijk je "vanaf huis"?
Dat zou ik inderdaad eerst proberen. Je hebt kans dat dat wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Ik kan het niet meer controleren, maar de belangrijkste factor is denk ik of het programma wat 7 dagen (168uur) geleden bezig zou zijn, nog zichtbaar is. Wel zichtbaar = t/m 7 dagen, niet zichtbaar = tot 7 dagen.

Dat is nog los van of F1 ook 7 dagen terug te kijken was. Ik weet dat iig bepaalde programma's via de app niet te streamen waren naar een chromecast. Via de website, geopend met Chrome werkte wel, omdat je dan het chrome venster streamde. Volgens mij was F1 ook niet te streamen, maar wel te kijken via de app. Terugkijken was volgens mij maar beperkt mogelijk, want ik meen mij te herinneren dat ik wel een race via een andere weg heb moeten terugkijken, een paar dagen na de live uitzending.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 30-03-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Ikkehans Met jouw use case kan ik me goed voorstellen dat, ook al zou een eigen VPN werken, de 48 uur periode nog te kort is. Je bent dan toch veel beter uit bij de concurrent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
TexMex schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:42:
[...]

Dat zou ik inderdaad eerst proberen. Je hebt kans dat dat wel gewoon werkt.
Als ik via Iphone op mobiel netwerk, met Windscribe verbind naar de VS doet de app niks.
Als ik via Iphone op mobiel netwerk, met Windscribe verbind naar een NL vpn start de app, maar krijg ik een proxy error bij afspelen.
Als ik via Iphone op mobiel netwerk, met VPN verbind naar huis (Synology) kan ik afspelen.

Hoopvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:43
Zojuist een update van de app geinstalleerd: op de tv met android tv en op de tablet met android: "performance enhancements" staat er bij. Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Zo ik heb Viaplay 2 races de kans gegeven, bijde keren niet leuk en fijn om te kijken, via Ziggo kanaal 200 en via mijn Shield TV. Net opgezegd vanaf 4 april ben ik er van verlost, dan gewoon kijken via F1TV.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikkehans
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
TexMex schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:40:
[...]

De ene dienst gaat net iets strenger met VPN om dan de ander. Het voordeel van de nieuwe Europese regelgeving is wel dat je bínnen de EER in ieder geval géén VPN meer nodig hebt en dus ongestoord kunt kijken. Wil je ook buiten dat gebied kunnen kijken, dan is F1TV in veel landen een prima optie. (Overigens ook voor als je langer dan 48 uur wilt terugkijken).
Ja, correct, Ik heb best begrip voor limitaties door uitzendrechten, maar qua VPN is de ene dienst is strenger dan de andere. Met Ziggo was via VPN nooit een probleem. Ik heb me dat gewoon niet goed gerealiseerd toen ik het abonnement bij Viaplay afsloot dat het gebruik van VPN simpelweg niet mogelijk is. Ze zijn wellicht een beetje het braafste jongetje van de klas in dit geval.

en @meesje vwb die 48 uur, dit is iets wat ik mij niet had gerealiseerd bij het afsluiten van het abonnement. Ik heb best wel wat dingen gelezen van ze.. maar de grote letters zijn toch: bekijk alle actie van het seizoen en dan voelt 48 uur een beetje als een valse belofte. Achteraf was F1 TV wellicht de betere optie geweest.

@matthijst Donders bedankt voor de tip en het uitproberen ervan!
Ik ben nog een beetje huiverig voor het vastknopen van een NAS aan het internet.. maar ik ga dit wel onderzoeken!

Cheers,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ikkehans schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:51:
[...]
@matthijst Donders bedankt voor de tip en het uitproberen ervan!
Ik ben nog een beetje huiverig voor het vastknopen van een NAS aan het internet.. maar ik ga dit wel onderzoeken!

Cheers,
Ik heb ook alleen VPN op NAS open staan, de rest zit dicht.
Log dan altijd aan via vpn voor ik de rest kan benaderen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:56:
[...]
Heel Nederland en wie ik ook spreek is totaal over de zeik hoe Viaplay F1 neerzet… dan zijn dat soort uitspraken zeer opvallend.
Dat heet een bubbel... ik spreek bijv. alleen mensen die het een verademing vinden om van Mol, Kamphuys, Doornbos, Vangameren af te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joost50
[quote]mikkelnl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dat heet een bubbel... ik spreek bijv. alleen mensen die het een verademing vinden om van Mol, Kamphuys, Doornbos, Vangameren af te zijn.

En daar krijg je dan voor terug, Brantsen, Albers, Kox, met lachwekkende 5 mbit/s stream.
Geweldige verbetering!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Joost50 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 02:10:
[...]

En daar krijg je dan voor terug, Brantsen, Albers, Kox, met lachwekkende 5 mbit/s stream.
Geweldige verbetering!.
Over die bitrate is al genoeg geschreven en daar kunnen we het heel lang over eens zijn. Over het team, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kan ze wel goed hebben :)

Daarentegen biedt ViaPlay wel iets extra’s zoals bijvoorbeeld de extra streams om de race te volgen. 3 onboard streams, een pitlane, track postioning, time table, stream zonder comment feed (makkelijk met GP radio bijv.). Ze bieden gewoon veel meer F1 kijk mogelijkheden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mikkelnl
[...]

Geweldige verbetering!.
Jemig joh wat een frustratie, ik zou serieus dan overwegen F1TV te nemen (misschien heb je dat al gedaan natuurlijk).

Mijn punt is dat het voorkeuren zijn. Ja, de bitrate is te laag! Alleen ik weeg dat af tegen de in mijn ogen vooruitgang van alle andere elementen, en ik besef me heel goed dat dat smaak is. Ik vind Mol erg arrogant en dan is bijna al het andere commentaar voor mij een vooruitgang. De studio is zeker minder 'gezellig'/joviaal maar dat werd bij Ziggo - again: naar mijn mening - too much met de haantjes. Dus per saldo neem ik de bitrate nu voor lief omdat er veel +punten tegenoverstaan. Die afweging moet iedereen lekker zelf maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gisteren voor he eerst Viaplay gekeken op mijn Apple TV 4k

En beeldkwaliteit is vele malen beter dan de Viaplay app op mijn Samsung TV

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost50
[quote]Miki schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:33:
[...]

Over die bitrate is al genoeg geschreven en daar kunnen we het heel lang over eens zijn. Over het team, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik kan ze wel goed hebben :)

Daarentegen biedt ViaPlay wel iets extra’s zoals bijvoorbeeld de extra streams om de race te volgen. 3 onboard streams, een pitlane, track postioning, time table, stream zonder comment feed (makkelijk met GP radio bijv.). Ze bieden gewoon veel meer F1 kijk mogelijkheden.

Die extra's lijken leuk, maar in de praktijk valt het tegen.
De onboard loopt niet synchroon met de race, daar ben ik dan ook snel klaar mee.
Merk dat ik sowiezo snel ben uitgekeken op die extra poespas.
Liever 1 goede stream met hoge beeldkwaliteit als al die rommel erbij.
En daarbuiten worden ouderen die niet met apps overweg kunnen ook buitengesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Joost50 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:44:
[quote]Miki schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:33:
[...]

De onboard loopt niet synchroon met de race, daar ben ik dan ook snel klaar mee.
En daarbuiten worden ouderen die niet met apps overweg kunnen ook buitengesloten.
Joost je vernagelt je quotes en daardoor maak je je reacties wat moeilijk leesbaar :)
Zo kun je het oplossen door naast de opening quote ook de quote af te sluiten met een forward slash zoals hieronder kunt zien:
code:
1
[quote] stukje tekst waarop je wilt reageren [/quote]

Anyway, afhankelijk van op welk apparaat je kijkt kun je verschillende ervaringen hebben.
Mars18 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:42:

Goed om te horen dat de Apple TV voor jou ook een betere kijkervaring biedt, veel plezier ermee en welkom bij de club van blije fruitdoosjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost50
[quote]Miki schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:09:
[...]

Joost je vernagelt je quotes en daardoor maak je je reacties wat moeilijk leesbaar :)

*knip*
Hij bedoelt het goed, bovendien verwachten we hier op Tweakers dat je moeite doet om posts leesbaar te houden.
Sneren mag je al helemaal achterwege laten. De overige posts hierop zijn weg.

[ Voor 39% gewijzigd door tweakduke op 01-04-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:29
Joost50 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:44:
Ziggo heeft die extra ook langere tijd gehad en toonde deze op Ziggo Sport Racing, Docu en 406. Daar zijn ze uiteindelijk ook mee gestopt omdat er geen 'hond' naar keek. Het valt mij tegen dat de timetables niet gelijk lopen, want dat zo juist de kracht kunnen zijn.

Toen ik met Ziggo keek en F1app open had voor timing, zat er 1a2 seconden delay in het TV signaal, maar nu met F1TV en F1app is het onmogelijk, maar ook met Viaplay dus niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
dnmw2705 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:52:
[...]
Toen ik met Ziggo keek en F1app open had voor timing, zat er 1a2 seconden delay in het TV signaal, maar nu met F1TV en F1app is het onmogelijk, maar ook met Viaplay dus niet mogelijk
Ik krijg het niet eens voor elkaar om dezelfde stream van Viaplay op mijn PC en op mijn Chromecast mGTV langdurig synchroon te laten lopen. Aan andere streams begin ik maar niet. Beter genieten van 1 stream dan voortdurend moeten bijregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
[...]

Geweldige verbetering!.
Precies dat! En je vergeet de tamme commentatoren.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Toff schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:34:
[...]

Ik krijg het niet eens voor elkaar om dezelfde stream van Viaplay op mijn PC en op mijn Chromecast mGTV langdurig synchroon te laten lopen. Aan andere streams begin ik maar niet. Beter genieten van 1 stream dan voortdurend moeten bijregelen.
Dit viel mij idd ook op en snap er eigenlijk niets van.

Vorige week met de kwalificatie had ik ook een stream op de tablet geopend en het bleef maar out of sync lopen, zonder merkbare haperingen. Tot twee keer toe 10 a 15 seconden out of sync. Zeer merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antenne Bayern
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 10:52
Ik ben Viaplay gebruiker van het eerste uur.. 😀

Ik moet eerlijk zeggen dat ze het flink verbeterd hebben het beeld, geluid en data streams.. 👌

Ik kijk nu enige tijd naar Darts / Bundesliga en natuurlijk Formule 1. 🏎️

Het beeld is nu stabiel en scherp. Data streams lopen vloeiend zonder hik-ups / artifacts.. op mijn Fire TV Stick. 🚀

Rocamadour Yeshua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mikkelnl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dan zit jij ook in een bubbel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mikkelnl
NoahAmber schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:14:
[...]

Dan zit jij ook in een bubbel...
Precies mijn punt. Ik ontken het toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
LA-384 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:40:
[...]

Dit viel mij idd ook op en snap er eigenlijk niets van.

Vorige week met de kwalificatie had ik ook een stream op de tablet geopend en het bleef maar out of sync lopen, zonder merkbare haperingen. Tot twee keer toe 10 a 15 seconden out of sync. Zeer merkwaardig.
Het kan zijn dat je systeem geen frames wil droppen, waardoor ie dus 50frames in iets meer dan een seconde doet en dat loopt ie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:16
Gisteren een film wezen kijken op Viaplay, beeld kwaliteit was prima. Wel liep het een aantal keer vast zonder enige reden, dat terwijl live F1 kijken veel beter verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Die gedetailleerde Tweakers context die we nodig hadden :P

Viaplay raadsel van de dag: vijf Bundesliga streams. Vier van de vijf lopen zonder problemen, de vijfde is van Bayern Munchen die om de zoveel tijd een 'er is iets misgegaan' melding geeft. Rara hoe kom dat? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
apis29 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:11:
[...]

Die gedetailleerde Tweakers context die we nodig hadden :P

Viaplay raadsel van de dag: vijf Bundesliga streams. Vier van de vijf lopen zonder problemen, de vijfde is van Bayern Munchen die om de zoveel tijd een 'er is iets misgegaan' melding geeft. Rara hoe kom dat? :*)
Klinkt als teveel kijkers voor deze specifieke stream?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

_O- eigenlijk moet je social media vermijden maar oh wee als je ergens reageert dat je geen mol hoe dan ook verbetering vind bij een viaplay topic. En dan ben je eerst geen F1 liefhebber en zodra je dat argument weg schoffelt komen ze met default wappie reactie dat je betaald word door viaplay om maar positief te zijn online. Immers zij zijn ook daarvoor door viaplay benaderd.

Wil je echter weddenschap met ze aan gaan waarbij ze enkel bewijs van zo’n gesprek hoeven te overhandigen en ze langs mogen komen om samen mijn bankafschriften door te lopen verdwijnen ze met de noorderzon en verwijderen ze snel hun reacties.

Je zou haast denken dat menigeen juist door Mol betaald wordt om juist negatief over viaplay te zijn :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:13
Player1S schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:46:
_O- eigenlijk moet je social media vermijden maar oh wee als je ergens reageert dat je geen mol hoe dan ook verbetering vind bij een viaplay topic. En dan ben je eerst geen F1 liefhebber en zodra je dat argument weg schoffelt komen ze met default wappie reactie dat je betaald word door viaplay om maar positief te zijn online. Immers zij zijn ook daarvoor door viaplay benaderd.

Wil je echter weddenschap met ze aan gaan waarbij ze enkel bewijs van zo’n gesprek hoeven te overhandigen en ze langs mogen komen om samen mijn bankafschriften door te lopen verdwijnen ze met de noorderzon en verwijderen ze snel hun reacties.

Je zou haast denken dat menigeen juist door Mol betaald wordt om juist negatief over viaplay te zijn :+
en voor alle Mol fans, die komt echt niet naar Viaplay nadat hij zijn middelvinger op stak samen met Jack vorig seizoen..
(persoonlijk vind ik dat echt een schande van Olaf en co)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
coelho schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:15:
[...]

Klinkt als teveel kijkers voor deze specifieke stream?
Zelfs met geld toe en een pistool tegen m'n hoofd zal ik er niet naar kijken in die baggerkwaliteit. Nee, vanavond is ESPN avond, 3 wedstrijden op rij in UHD HDR :)

Edit: net even ingeschakeld op Dortmund - Leipzig. Het valt wel mee.... Typisch HD kwaliteit, niets meer niets minder maar niet super slecht ofzo. Heb ze op RTL 7 of SBS wel eens slechter gezien in HD.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 02-04-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

DutchOwnage schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:29:
[...]

Zelfs met geld toe en een pistool tegen m'n hoofd zal ik er niet naar kijken in die baggerkwaliteit. Nee, vanavond is ESPN avond, 3 wedstrijden op rij in UHD HDR :)

Edit: net even ingeschakeld op Dortmund - Leipzig. Het valt wel mee.... Typisch HD kwaliteit, niets meer niets minder maar niet super slecht ofzo. Heb ze op RTL 7 of SBS wel eens slechter gezien in HD.
ESPN is 1080p met HDR.

nieuws: KPN biedt ESPN-hoofdkanaal aan met hdr, maar niet in 4k-resolutie

[ Voor 15% gewijzigd door Miesjh op 02-04-2022 19:30 ]

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
I know, maar ondanks die 1080p is het zo veel scherper in vergelijking met het sdr kanaal. Heb dat altijd wel opvallend gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:44:
[...]

I know, maar ondanks die 1080p is het zo veel scherper in vergelijking met het sdr kanaal. Heb dat altijd wel opvallend gevonden.
Bitrate verschil? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Dat zou het in principe moeten zijn ja, maar persoonlijk vind ik het verschil veel groter dan wat een hogere bitrate voor elkaar zou kunnen krijgen. Misschien is het een combinatie van HDR, rec2020 VS rec709, 50fps enz.wat het verschil zo aanzienlijk maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 02-04-2022 22:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:28:
[...]

Dat zou het in principe moeten zijn ja, maar persoonlijk vind ik het verschil veel groter dan wat een hogere bitrate voor elkaar zou kunnen krijgen. Misschien is het een combinatie van HDR, rec2020 VS rec709, 50fps enz.wat het verschil zo aanzienlijk maakt.
Het espn uhd kanaal gaat op ongeveer 16mb/s,.een glasHD kanaal op 12/13 en een gewoon HD kanaal op 8 of iets meer.

Dat resulteert in een beter kleurenpallet wat dus bijvoorbeeld het gras veel natuurlijk laat ogen. Dat is ook wat ik nog bij Viaplay mis, op het juiste apparaat ziet het er ok uit in 1080p, maar spat het niet het scherm af met een goede diepte en kleurbalans.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost50
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:44:
[...]

Espn bij kpn is 1920 x 1080p50; 15,5 Mb/s hevc
Echt vele malen hoger als 720 x 576i50; 4,5 Mb/s (mpeg2).
Vandaar het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Joost50 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:00:
[...]

Espn bij kpn is 1920 x 1080p50; 15,5 Mb/s hevc
Echt vele malen hoger als 720 x 576i50; 4,5 Mb/s (mpeg2).
Vandaar het verschil :)
Zou die bij Ziggo ook 15.5 Mb/s zijn dan? Dan verklaart het wel een hoop ja. Ik was in de veronderstelling 12Mb/s. Nog vrij hoog natuurlijk.

Maar jij vergelijkt nu ESPN UHD met Viaplay. Ik doelde eigenlijk op het verschil tussen ESPN UHD en het "gewone" ESPN :)

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 03-04-2022 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost50
DutchOwnage schreef op zondag 3 april 2022 @ 00:51:
[...]

Zou die bij Ziggo ook 15.5 Mb/s zijn dan? Dan verklaart het wel een hoop ja. Ik was in de veronderstelling 12Mb/s. Nog vrij hoog natuurlijk.

Maar jij vergelijkt nu ESPN UHD met Viaplay. Ik doelde eigenlijk op het verschil tussen ESPN UHD en het "gewone" ESPN :)
Geen idee, ik denk 12Mb/s het ziet er prima uit, veel hogere kwaliteit als de viaplay streams.
F1 is ruim onder de maat, maar het voetbal is daar echt niet om aan te zien!.
Een te lage framerate waardoor het niet vloeiend loopt, iets wat bij voetbal erg opvalt.
In combinatie met de hoge compressie net een illegale stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost50
[...]

Ik ging ervan uit dat het gewone espn een beduidend lagere bitrate had als 15,5 Mb/s hevc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
[...]
ESPN UHD: gemiddeld 14.5mbit (https://www.digitalbitrat...06&live=202&sec=0&lang=en)
ESPN: 8.1mbit.
(Ziggo Sport 4k (kanaal 400): 20.4mbit, Ziggo Sport totaal (kanaal 14): 11mbit. Ziggo Sport Select HD: 9.2mbit)

Gisteren zat ik naar LIV-WAT en MUN-LEI te kijken in UHD4k.. ik hoop zo erg dat Viaplay ons spoedig gaat laten genieten van UHD4k streams, want het is echt zo'n verschil met 1080p. Bitrate met die wedstrijden dus wel 20mbit.

OT->
Telegraaf heeft een interview gehad met topman van Viaplay. Volgens de topman is alles in kannen en kruiken en kan het allemaal niet beter. Ook heeft NU.nl een optelsom gemaakt vanuit het onderzoek van GFK, waarbij Viaplay in de eerste weken 1.9 miljoen gebruikers behaald heeft, F1TV 650.000 en GrandPrixRadio 450.000 bereikt heeft. Hoe GFK aan de cijfers komt, is mij een raadsel omdat Viaplay als F1TV geen cijfers delen.. die 450.000 is wel 18% van de totale markt.

[ Voor 33% gewijzigd door dnmw2705 op 03-04-2022 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
dnmw2705 schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:55:
[...]

ESPN UHD: gemiddeld 14.5mbit (https://www.digitalbitrat...06&live=202&sec=0&lang=en)
(Ziggo Sport 4k (kanaal 400): 20.4mbit, Ziggo Sport totaal (kanaal 14): 11mbit. Ziggo Sport Select HD: 9.2mbit)

Gisteren zat ik naar LIV-WAT en MUN-LEI te kijken in UHD4k.. ik hoop zo erg dat Viaplay ons spoedig gaat laten genieten van UHD4k streams, want het is echt zo'n verschil met 1080p. Bitrate met die wedstrijden dus wel 20mbit.
Ah kijk, bijna het dubbele dus voor het UHD kanaal d:)b .Vandaar dat het er zo veel beter uitziet, zéker icm HDR en Wide Colour Gamut. Eens te meer een bevestiging dat die magere 5Mb/s van Viaplay dus gewoon écht niet meer kan...

Inderdaad, het voetbal in 4K op Ziggo is écht genieten. Wordt weer smullen met de Champions League komende week (en afkicken met de Conference League :'( ). Nooit geweten dat het in 20Mb/s, vandaar dus.

Hoop dat ze volgend seizoen het Spaanse voetbal ook in 4K gaan uitzenden, dan hebben we tenminste nog iets...

Maar goed, sorry ontopic verder.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 03-04-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Joost50 schreef op zondag 3 april 2022 @ 01:39:
[...]

Ik ging ervan uit dat het gewone espn een beduidend lagere bitrate had als 15,5 Mb/s hevc.
Jouw vermoeden klopt dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]

OT->
Telegraaf heeft een interview gehad met topman van Viaplay. Volgens de topman is alles in kannen en kruiken en kan het allemaal niet beter. Ook heeft NU.nl een optelsom gemaakt vanuit het onderzoek van GFK, waarbij Viaplay in de eerste weken 1.9 miljoen gebruikers behaald heeft, F1TV 650.000 en GrandPrixRadio 450.000 bereikt heeft. Hoe GFK aan de cijfers komt, is mij een raadsel omdat Viaplay als F1TV geen cijfers delen.. die 450.000 is wel 18% van de totale markt.
Voor hém is het allemaal in kannen en kruiken ja :) Dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten qua beeldkwaliteit is natuurlijk heerlijk voor 'm en die domme Hollanders slikken het ook gewoon.. Maar ja, ze moeten die 100.000.000 voor 3 jaar F1 natuurlijk ergens goedmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:05
Dit laat zien dat het management van ViaPlay geen reet geeft om de klanten. Ze zijn er enkel om hun zakken (en die van de aandeelhouders) te vullen. Helaas is ViaPlay na de zomer de enige aanbieder met zowel Premier League en F1 (als je naar de legale aanbieders kijkt).
Ze willen de grootste sportzender van NL worden.

Ik hoop dat de sportbonden de uitzendkwaliteit zwaar laat meewegen bij de aanbesteding en niet enkel het geld. Dan moet ViaPlay wel investeren in hun uitzendkwaliteit, anders worden ze nooit de grootste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pvd01 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:50:
[...]

Ik hoop dat de sportbonden de uitzendkwaliteit zwaar laat meewegen bij de aanbesteding en niet enkel het geld. Dan moet ViaPlay wel investeren in hun uitzendkwaliteit, anders worden ze nooit de grootste.
Zolang een FOM 90 miljoen euro voor 3 seizoenen en een Eredivisie voor 12 seizoenen 1 miljard euro kan bijschrijven en blijven verkopen, gaat dit niet gebeuren. Waarom zouden ze ook? Zolang de inkomsten in langlopende contracten gegarandeerd zijn is dat geen ding voor ze.

Men doet hier nu wel alsof beeldkwaliteit voor IEDEREEN een ding is, maar de berichten daaromheen zijn niet eenduidend dat dit ook echt zo is. Als dit voor een flinke groep acceptabel is en voor jou niet, heb je toch wel een discussie waar je niet uit gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Alleen die 8,1 Mb/s van het reguliere (non-UHD) ESPN-kanaal klopt niet. Dat moet 11,7 Mb/s zijn. Hier het gehele overzicht voor wie geïnteresseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
ed1703 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:58:
[...]

Men doet hier nu wel alsof beeldkwaliteit voor IEDEREEN een ding is, maar de berichten daaromheen zijn niet eenduidend dat dit ook echt zo is. Als dit voor een flinke groep acceptabel is en voor jou niet, heb je toch wel een discussie waar je niet uit gaat komen.
Daar heb je een punt, ja. Wellicht zijn wij hier op Tweakers wat kieskeuriger wat dat betreft. Maar desondanks hoef je er echt geen verstand van te hebben om te zien dat een Bundesliga wedstrijd op Viaplay en een Premier League wedstrijd op Ziggo 4K een verschil van dag en nacht is.

Maar op een oude CRT bak of een LCD'tje uit 2010 (zoals mijn ouders die hebben) zie je het verschil niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het blijft natuurlijk te treurig voor woorden dat een Zweedse club hier premium uitzendrechten komt opkopen om vervolgens met een lachwekkende 5 Mb/s (en bij kleinere sporten zelfs nog een stuk lager) te gaan uitzenden. Hoogste tijd dat de verkopers van de rechten meer eisen gaan stellen aan de uitzendspecificaties.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 03-04-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:05
ed1703 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:58:
[...]

Zolang een FOM 90 miljoen euro voor 3 seizoenen en een Eredivisie voor 12 seizoenen 1 miljard euro kan bijschrijven en blijven verkopen, gaat dit niet gebeuren. Waarom zouden ze ook? Zolang de inkomsten in langlopende contracten gegarandeerd zijn is dat geen ding voor ze.
It’s all about the money 💰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmasterS
TexMex schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:12:
Het blijft natuurlijk te treurig voor woorden dat een Zweedse club hier premium uitzendrechten komt opkopen om vervolgens met een lachwekkende 5 Mb/s (en bij kleinere sporten zelfs nog een stuk lager) te gaan uitzenden. Hoogste tijd dat de verkopers van de rechten meer eisen gaan stellen aan de uitzendspecificaties.
dat hoeft niks uit te maken waar ze vandaan komen, zie t-mobile , vodafone etc. of kpn tegenwoordig.

dat men alleen tegenwoordig meer mag gaan nadenken dat bijna iedereen al een 4K tv heeft, daarbij een 1080P 5mbit stream daar te weinig informatie in heeft zitten om het goed naar 4k om te zetten is wel treurig.

ik had wel meer verwacht van Viaplay aangezien het een grote speler in de markt is. veel ervaring en deskundig genoeg eigenlijk.
zeker ivm het 4k uitzenden in Zweden (dacht ik)

inhoudelijk verder qua studio uitzendingen / commentaar vind ik het wel prima eigenlijk, ze doen wat ze zeggen verder..

nu nog de stream kwaliteit naar 2022 brengen dan zijn de meeste mensen blij, haters blijf je houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:33:
[...]

Voor hém is het allemaal in kannen en kruiken ja :) Dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten qua beeldkwaliteit is natuurlijk heerlijk voor 'm en die domme Hollanders slikken het ook gewoon.. Maar ja, ze moeten die 100.000.000 voor 3 jaar F1 natuurlijk ergens goedmaken.
De topman over zijn eigen club heeft natuurlijk een enorm WC-eend-gehalte. Zeker de eerste periode zal er louter positiviteit uit zijn mond komen. Ook als het minder zou lopen dan gehoopt (waar op dit moment denk ik geen sprake van is), gaan we daar voorlopig nog helemaal niets van horen. Aan zijn woorden zou ik dus niet al te veel waarde hechten (buiten het feit dat er wederom een naar toontje aan hangt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
TexMex schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:24:
[...]
Aan zijn woorden zou ik dus niet al te veel waarde hechten (buiten het feit dat er wederom een naar toontje aan hangt).
Inderdaad, ze doen alsof ze nu zooooveel anders doen dan ziggo. Grootste verschil is het Verstappengehalte en de sfeer.
Tijdens een race is er maar zoveel te vertellen dat de gemiddelde kijker interesseert, dus tis niet alsof je na het kijken van een Viaplay uitzending opeens een heel stuk wijzer bent geworden 8)7

Hakkinen werd geloof ik universeel afgekraakt, dus dat ie daar zo trots op is geeft de disconnect al aan.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 03-04-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
matthijst schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:27:
[...]

Inderdaad, ze doen alsof ze nu zooooveel anders doen dan ziggo. Grootste verschil is het Verstappengehalte en de sfeer.
Tijdens een race is er maar zoveel te vertellen dat de gemiddelde kijker interesseert, dus tis niet alsof je na het kijken van een Viaplay uitzending opeens een heel stuk wijzer bent geworden 8)7

Hakkinen werd geloof ik universeel afgekraakt, dus dat ie daar zo trots op is geeft de disconnect al aan.
ze doen iets heel erg belangrijk, de grootste oranje bril is weg, ja ik ben Verstappen fan, wilt niet zeggen dat ik de champagne wil zien na een race...
gaat om F1, niet om 1 racer... dat was het grootste probleem van ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
SmasterS schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:30:
[...]
ze doen iets heel erg belangrijk, de grootste oranje bril is weg, ja ik ben Verstappen fan, wilt niet zeggen dat ik de champagne wil zien na een race...
Maar kijk, daar zit dus denk ik precies het probleem. F1 is groot geworden door de toegankelijkheid van ZiggoSport en de successen van Max Verstappen.
Met alle respect namelijk, maar in 2005-2007 met Albers en Doornbos en in 2011 met Van der Garde, was het allemaal niet zo bijzonder. SBS6 en RTL7 hadden de TV rechten toendertijd, ook toegankelijk voor iedere kijker, maar de Nederlanders reden met een rode lantaarn.

Ik denk uiteindelijk dat Viaplay in Nederland wel gaat slagen, maar ze zullen wel uit een ander vaatje moeten tappen qua 'houding' en toegankelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door dnmw2705 op 03-04-2022 11:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
SmasterS schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:30:
[...]

Dat was jóuw grootste probleem :D
Niet zo heel gek dat een Nederlandse zender de Nederlandse sporter aanhangt?
Of erger je je bij voetbal (dat kijk je niet gok ik) ook aan juichen voor het Nederlands elftal?

Krijg hier altijd het idee dat een hoop oude F1 kijkers er een beetje van balen dat de rest van Nederland nu ook "hun" sport kijkt. En dat "alleen maar omdat er een Nederlander kampioen werd, waar waren al die fans vroeger?!?".
Feit is dat nu misschien wel 90% alleen maar kijkt omdat Max meedoet. Dat je daar dan als Ziggo op inhaakt lijkt me logisch. Dat je als Scandinavische toko dan meent dat anders te moeten doen. Tsja. Smaken verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:27:
[...]

Ben ik wel met je eens. Rondom de races en kwalificatie hoor ik bij Viaplay niet per se betere expert-analyses dan bij Ziggo. Het zit hem inderdaad vooral in het Verstappen-gehalte en de sfeer. Er zijn bovendien behoorlijk wat mensen die hun tv een kwartier voor de race aanzetten en een kwartier erna weer uit. Voor hen draait het dus bijna alleen om de race.

Bij de race zelf vond ik persoonlijk Mol de laatste jaren wel wat minder. Maar de nieuwe commentatoren maken tot nu toe eigenlijk net zoveel fouten en zitten qua basiskennis bovendien nog een stuk lager. Wat dat betreft valt het met die enorme verbeteringen vooralsnog allemaal wel mee. Al zal het ook zijn tijd wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
matthijst schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:48:
[...]
Krijg hier altijd het idee dat een hoop oude F1 kijkers er een beetje van balen dat de rest van Nederland nu ook "hun" sport kijkt. En dat "alleen maar omdat er een Nederlander kampioen werd, waar waren al die fans vroeger?!?".
Ik heb zo'n vermoede ook gehad, mijn vader en oom kijken F1 al van ver voor 2000. Ik ben ermee opgegroeid en heb de wonderjaren van Schumacher in duel met Hakkiën, Alonso die in de Renault Schumacher te snel af was, ook volledig mee gekregen. Zo staat de de 2005 race in de USA nog altijd op mijn netvlies waarbij Albers punten pakte omdat alle Michellin-wagens na de opwarmronde de pit in reden en niet aan de start verschenen.
Nu spreekt er een veel grotere groep mensen over F1 alsof ze het al 20 jaar kijken (heel Nederlands trouwens), terwijl vele pas kijken sinds mei 2016 of later. Constructief discussiëren zit er ook niet meer bij, want het 'tokkie' gehalte wat voetbal ook heeft, heeft de F1 ook gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnmw2705
TexMex schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:52:
[...]
Bij de race zelf vond ik persoonlijk Mol de laatste jaren wel wat minder. Maar de nieuwe commentatoren maken tot nu toe eigenlijk net zoveel fouten en zitten qua basiskennis bovendien nog een stuk lager. Wat dat betreft valt het met die enorme verbeteringen vooralsnog allemaal wel mee. Al zal het ook zijn tijd wel nodig hebben.
Ziggo had met Mol in gesprek moeten gaan, nadat het experiment met Van der Garde stopte. Want elke zender heeft 2 commentatoren hedendaags, waarbij bij Sky David Croft de lead heeft en diverse co-commentatoren heeft. Dat heeft ie niet gedaan, de foutje werden meer en meer, waardoor hij eigenlijk zn eigen graf gegraven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
[...]
Hoe GFK aan de cijfers komt, is mij een raadsel omdat Viaplay als F1TV geen cijfers delen.. die 450.000 is wel 18% van de totale markt.
GFK heeft eigen kastjes bij mensen thuis, die zien wat jij kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:23
2 personen die verslag doen vind ik wel een must, want het is een snelle sport he .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
zoveel reacties ga er niet specifiek op reageren...

F1 is niet groot geworden door Verstappen, maar door de sport...

Emotie is ook sport, daar is een commentator voor, niet een studio voor uitleg en hoe het spelletje gaat..

tuurlijk juich ik als oranje scoort of voor Max, daar gaat het geeneens om !!

meesten mensen hier missen compleet waar het wel omdraait (of mijn autisme ziet het totaal anders kan ook)

gaat om wat viaplay doet hier. niet oranje. gaat om hoe de sport word gebracht , niet hoe men alleen voor max de champagne open trekt. het gaat om elke rijder, elke team, dat is wat viaplay nu weer doet. dat is ook hoe het moet worden gebracht. dat is ook hoe voetbal gebracht moet worden, al is dat lastiger ivm 1 team tegen 1 team, racen is 10 teams... 20 rijders..

gaat om de kwaliteit van een stream, de informatie die men brengt. (ja ook de emotie in een race uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:03:
[...]

GFK heeft eigen kastjes bij mensen thuis, die zien wat jij kijkt.
Maar daar doet Viaplay juist niet aan mee.

GFK heeft nu op een andere manier onderzoek gedaan: https://www.gfk.com/press/viaplay-Formule1. Het komt op mij meer over als nattevingerwerk. Bovendien is eigenlijk alleen het openen van de website of app onderzocht. Over het aantal kijkers zegt dat dus vrij weinig. Smartphones hebben veruit het grootste aandeel (52%), terwijl de meeste mensen daar natuurlijk geen race op zullen kijken.

Dit onderzoek vertelt ons dus eigenlijk vrij weinig. Zolang Viaplay zelf geen cijfers bekendmaakt, blijft het gissen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijst
TexMex schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:52:
Ach ja, Mol was ook niet perfect.
Vind het vooral irritant dat Viaplay op zo'n arrogant toontje komt vertellen dat zij het allemaal anders en beter gaan doen en vervolgens met crappy streams en matig commentaar komen aanzetten.
En dan hosannaverhalen in combinatie met een niet bestaande/onderbezette klantenservice 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
SmasterS schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:13:

F1 is niet groot geworden door Verstappen, maar door de sport...
Aha.
2015:
De Formule 1 heeft het zwaar. Wereldwijd dalen de kijkcijfers en blijven de tribunes grotendeels leeg. Maar in Nederland kijken steeds meer mensen naar de sport. Naar de Grand Prix van Canada keken in Nederland bijna een miljoen mensen.
Volgens kijkcijferexpert René van Dammen komt dat door het 'Max Verstappen-effect'. "Naar de afgelopen wedstrijd keken 992.000 mensen. Dezelfde race trok een jaar geleden, toen Verstappen nog niet mee deed, ongeveer 400.000 kijkers."

De openings race dit jaar keken 1,8 miljoen mensen naar. Zo'n 700.000 minder dan vorig jaar bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
matthijst schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:34:
[...]

Aha.
2015:
De Formule 1 heeft het zwaar. Wereldwijd dalen de kijkcijfers en blijven de tribunes grotendeels leeg. Maar in Nederland kijken steeds meer mensen naar de sport. Naar de Grand Prix van Canada keken in Nederland bijna een miljoen mensen.
Volgens kijkcijferexpert René van Dammen komt dat door het 'Max Verstappen-effect'. "Naar de afgelopen wedstrijd keken 992.000 mensen. Dezelfde race trok een jaar geleden, toen Verstappen nog niet mee deed, ongeveer 400.000 kijkers."

De openings race dit jaar keken 1,8 miljoen mensen naar. Zo'n 700.000 minder dan vorig jaar bij Ziggo.
hoelang bestaat F1??? volgens mij nog steeds langer dan Max F1 rijdt of niet?

misschien gaat het voor de nieuwe fans alleen maar voor max...
voor de echte F1 fans gaat het voor iedereen....

dat het in Nederland groter is geworden door een Nederlandse rijder is logisch..

alsnog mis je waar het over gaat.... Dat de F1 niet een oranje bril is, ook niet in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
SmasterS schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:41:
[...]
alsnog mis je waar het over gaat.... Dat de F1 niet een oranje bril is, ook niet in Nederland
Ik geef je hier zeker gelijk in hoor. Viaplay gebruikt in de marketing alleen maar Verstappen, dus zij 'weten' ook wel dat ze het van hem moeten hebben.

Ik denk ook dat je in een land waar een toprijder meespeelt om de knikkers, dat het behoorlijk lastig is om objectief de Williams of Alpha Tauri onder de loep te nemen, terwijl de kijker alleen maar de toprijder wil zien. In 2010-2013 (en 2016 met Rosberg) was dit bij RTL Deutschland bijvoorbeeld alleen maar Vettel, Vettel en Vettel. Bij SKY ging het afgelopen jaren alleen maar om HAM en zijn RUS en NOR eigenlijk amper in beschouwing geweest tov HAM. In Spanje gaat het bijna alleen maar om ALO en SAI, zeker nu Ferrari opeens weer vooraan rijdt.

Ik zie bij F1TV met F1Live/pitlane channel dat ze veel dieper op iedere rijder ingaan en vanaf een uur voor de race al op de grind staan en dat het studioprogramma is. Afgelopen race zag ik dus live dat TSU uitviel in zn ronde en mijn vader die met Viaplay keek, hoorde dat pas 10 minuten later nadat ik het appte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
dnmw2705 schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:51:
[...]

Ik geef je hier zeker gelijk in hoor. Viaplay gebruikt in de marketing alleen maar Verstappen, dus zij 'weten' ook wel dat ze het van hem moeten hebben.

Ik denk ook dat je in een land waar een toprijder meespeelt om de knikkers, dat het behoorlijk lastig is om objectief de Williams of Alpha Tauri onder de loep te nemen, terwijl de kijker alleen maar de toprijder wil zien. In 2010-2013 (en 2016 met Rosberg) was dit bij RTL Deutschland bijvoorbeeld alleen maar Vettel, Vettel en Vettel. Bij SKY ging het afgelopen jaren alleen maar om HAM en zijn RUS en NOR eigenlijk amper in beschouwing geweest tov HAM. In Spanje gaat het bijna alleen maar om ALO en SAI, zeker nu Ferrari opeens weer vooraan rijdt.

Ik zie bij F1TV met F1Live/pitlane channel dat ze veel dieper op iedere rijder ingaan en vanaf een uur voor de race al op de grind staan en dat het studioprogramma is. Afgelopen race zag ik dus live dat TSU uitviel in zn ronde en mijn vader die met Viaplay keek, hoorde dat pas 10 minuten later nadat ik het appte.
Het klopt vele landen zijn erg erg voor hun eigen rijder.. ook F1tv wat gewoon Sky is... al is inderdaad de voorbereiding bij F1tv (sky) erg goed. vind dat Viaplay daar stappen mee gezet heeft ten opzicht van Ziggo, (mag ook wel met 4 cameraploegen op locatie)
bij viaplay was het zeker wel bekend dat Yuki uitviel, dat nieuws was gelijk naar buiten gekomen in de live uitzending van viaplay toen.

het mag zeker wel beter bij Viaplay, alleen ik vind het wel jammer dat men het lastig vind om de sport te zien waar het om gaat. dat is een F1 weekend, niet 1 rijder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Guttegut... dus omdat men bij ziggo een flesje champagne tevoorschijn haalde als max een keer gewonnen had ging het niet meer om de sport maar de persoonverheerlijking van verstappen. Nee, met deze uitspraken valt viaplay/nent definitief door de mand. Kwaliteit willen leveren, neutraliteit.... maar dan met een figuur als albers achter de desk in de laatste race horen zeggen 'jaaa hamilton was niet slecht hoor, hij reed toch 6e op een gegeven moment'... tsjah, hij moest nog pitten vriend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
stylezzz schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:01:
Guttegut... dus omdat men bij ziggo een flesje champagne tevoorschijn haalde als max een keer gewonnen had ging het niet meer om de sport maar de persoonverheerlijking van verstappen. Nee, met deze uitspraken valt viaplay/nent definitief door de mand. Kwaliteit willen leveren, neutraliteit.... maar dan met een figuur als albers achter de desk in de laatste race horen zeggen 'jaaa hamilton was niet slecht hoor, hij reed toch 6e op een gegeven moment'... tsjah, hij moest nog pitten vriend. 8)7
Euhm, Hamilton reed ook zeker niet slecht.. met zo'n auto. late SC , niet de call kreeg om binnen komen uiteindelijk op P10 te eindigen was zeker wel goed !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
SmasterS schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:08:
[...]

Euhm, Hamilton reed ook zeker niet slecht.. met zo'n auto. late SC , niet de call kreeg om binnen komen uiteindelijk op P10 te eindigen was zeker wel goed !!!
Prima, misschien kun je solliciteren bij viaplay? Deze post is al een betere analyse ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:02
Ik word ook wel een beetje moe van die schijnheiligheid: alsof het erg is als een Nederlandse zender enthousiast doet over een Nederlandse sporter. Als Van der Poel of Dumoulin een grote koers wint zijn "we" toch ook blij? Als Schouten zoveel gouden medailles wint laat de NPO toch ook vooral de kant van Schouten zien? Om over het voetbal nog maar niet te zwijgen. Het zou toch vreemd overkomen als een analist na Ajax-Benfica een potje gaat zitten zwijmelen bij de defensieve tactiek van de Portugezen.

De F1-volgers moeten wat dat betreft niet doen alsof ze de F1 beter is dan iedere andere sport en vooral blij zijn met de aandacht die een Nederlandse rijder genereert voor de sport. Dat kan ook zomaar meer over zijn. Als Verstappen er geen zin meer in heeft en stopt dan raakt Viaplay haar abonnementen aan de straatstenen niet meer kwijt.

Wat dat betreft: de belangstelling voor de Tour de France liep in Duitsland ook schrikbarend terug op het moment dat er geen Duitser meer voor gele trui kon gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vrijwel elk sportcommentaar is gekleurd als het om een wedstrijd gaat tussen meerdere nationaliteiten. Dat is inderdaad allemaal niet zo bijzonder. (Zelfs bij Eredivisie-commentaar op ESPN kun je vaak de voorkeur van de commentator wel raden.)

En ook de nieuwe commentatoren hebben al best wat lompe dingen gezegd (dat het wel lekker is of goed uitkomt dat een bepaalde rijder achteraan rijdt). Maar door hun neutrale stemmen valt het misschien wat minder op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb hier wat meegelurkt omdat ik bij mijn nieuwe KPN abbo met glasvezel gratis 9 maanden viaplay heb gekregen. Ik heb het sinds gisteren kunnen activeren en wat dingen gekeken. Maar ondanks dat ik was voorbereid schrok ik toch van de beeldkwaliteit.

Op de PC ziet het er al korrelig en matig uit, heb weinig hoop voor mijn 4k tv.....

Ik heb een chromecast met google tv aangeschaft n.a.v. de verhalen hier, dus komend raceweekend maar eens kijken hoe het eruit ziet. Anders hou ik het toch bij mijn f1tv abbo en ga ik die verlengen.

Hopelijk komt het nog rond dat ze daar NL commentaar gaan voeren, dan is het voor mij met de huidige beeldkwali een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

LZ86 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:00:
Ik heb hier wat meegelurkt omdat ik bij mijn nieuwe KPN abbo met glasvezel gratis 9 maanden viaplay heb gekregen. Ik heb het sinds gisteren kunnen activeren en wat dingen gekeken. Maar ondanks dat ik was voorbereid schrok ik toch van de beeldkwaliteit.

Op de PC ziet het er al korrelig en matig uit, heb weinig hoop voor mijn 4k tv.....

Ik heb een chromecast met google tv aangeschaft n.a.v. de verhalen hier, dus komend raceweekend maar eens kijken hoe het eruit ziet. Anders hou ik het toch bij mijn f1tv abbo en ga ik die verlengen.

Hopelijk komt het nog rond dat ze daar NL commentaar gaan voeren, dan is het voor mij met de huidige beeldkwali een no brainer.
Ik draai hier nu een Nvidia Shield TV Pro, met Google TV. Dat maakt een heel groot verschil, komt toch door de upscaling. Maar goed, een opgepoetste drol blijft natuurlijk een drol.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:30
LZ86 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:00:

Als het goed is vanaf juni:
nieuws: F1 TV Pro krijgt vanaf juni Nederlands commentaar

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Nice, dan ga ik dat Viaplay niet verlengen als dit geregeld is. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost50
HaterFrame schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:06:
[...]

Ik draai hier nu een Nvidia Shield TV Pro, met Google TV. Dat maakt een heel groot verschil, komt toch door de upscaling. Maar goed, een opgepoetste drol blijft natuurlijk een drol.
Heb verschillende kwaliteits apparaten met upscaling en veel getest met superresolutie.
Als er iets weinig verschil maakt is het wel upscaling!, zeker met zware compressie.
Heb ook apple tv, prima apparaatje geeft mooie beelden, maar de upscaling is vooral gebakken lucht.
Heb viaplay vergeleken met verschillende kastjes en sticks, ik zie kleine verschillen maar niks meer dan dat.
De grootste fout die mensen maken is dat ze slechte wifi in huis hebben, in combinatie met een draadloze mediaspeler "stick"!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
SmasterS schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:41:
[...]

Voor jou niet, voor het gros van 2 miljoen mensen waarschijnlijk wel.
Als je even die 400k kijkers voor verstappen vergelijkt met de 2,5 miljoen kijkers nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Joost50 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:28:
[...]

Heb verschillende kwaliteits apparaten met upscaling en veel getest met superresolutie.
Als er iets weinig verschil maakt is het wel upscaling!, zeker met zware compressie.
Heb ook apple tv, prima apparaatje geeft mooie beelden, maar de upscaling is vooral gebakken lucht.
Heb viaplay vergeleken met verschillende kastjes en sticks, ik zie kleine verschillen maar niks meer dan dat.
De grootste fout die mensen maken is dat ze slechte wifi in huis hebben, in combinatie met een draadloze mediaspeler "stick"!.
Vergeleken met de Sony bravia met Google TV maakt het zichbaar verschil. Dat jij dat niet zo ervaart is prima, maar ik heb hier toch echt andere ervaringen mee icm met de Nvidia AI upscaling techniek. Daarnaast is de shield icm met de app een stuk stabieler en sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 03-04-2022 15:20 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
D-e-n schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:12:
[...]

Ik word ook wel een beetje moe van die schijnheiligheid: alsof het erg is als een Nederlandse zender enthousiast doet over een Nederlandse sporter. Als Van der Poel of Dumoulin een grote koers wint zijn "we" toch ook blij? Als Schouten zoveel gouden medailles wint laat de NPO toch ook vooral de kant van Schouten zien? Om over het voetbal nog maar niet te zwijgen. Het zou toch vreemd overkomen als een analist na Ajax-Benfica een potje gaat zitten zwijmelen bij de defensieve tactiek van de Portugezen.

De F1-volgers moeten wat dat betreft niet doen alsof ze de F1 beter is dan iedere andere sport en vooral blij zijn met de aandacht die een Nederlandse rijder genereert voor de sport. Dat kan ook zomaar meer over zijn. Als Verstappen er geen zin meer in heeft en stopt dan raakt Viaplay haar abonnementen aan de straatstenen niet meer kwijt.

Wat dat betreft: de belangstelling voor de Tour de France liep in Duitsland ook schrikbarend terug op het moment dat er geen Duitser meer voor gele trui kon gaan.
Ik denk dat je net als elk bedrijf moet voldoen aan de vraag van de klant. Mocht max spontaan uit de f1 stappen of olav mol zijn commentaar bij f1tv pro beschikbaar komen dan kunnen ze meteen inpakken. Weg investering.... nu is de kans dat max binnen afzienbare tijd stopt met f1 niet erg groot, en zullen ze daar weinig invloed op hebben. Laat ze zich dan vooral bezighouden met wat de klant uiteindelijk op zijn scherm wil horen en zien.... Nu word het gewoon vasthouden aan hun eigen visie tegen beter weten in. Zoiets keert zich bij de eerstvolgende mogelijkheid gewoon keihard tegen ze... er is nu geen keuze. Mocht die er wel komen dan kun je wel invullen wat er gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dan heb ik nieuws, het schijnt dat F1TVPro het commentaar van die tamme gozers van Viaplay door gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjakie0101 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:34:
[...]

Dan heb ik nieuws, het schijnt dat F1TVPro het commentaar van die tamme gozers van Viaplay door gaat geven.
Olav Mol had al meerdere keren aangegeven dat hij niet commentaar gaat doen voor F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Sjakie0101 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:34:
[...]
[...]
Beide mogelijkheden zijn er, we zullen het in juni gaan zien.
Voor F1TV is het goedkoper om het lijntje doorgeprikt te krijgen van Viaplay, al wilde Viaplay begin maart nog 'exclusief Nederlands commentaar bieden voor eigen dienst zodat het onderscheidend was', voor Olav Mol zou het weer een mogelijkheid zijn om met GPradio en TV commentaar te combineren en heeft F1TV ook weer wat 'unieks'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:34
dnmw2705 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:41:
[...]

Beide mogelijkheden zijn er, we zullen het in juni gaan zien.
Voor F1TV is het goedkoper om het lijntje doorgeprikt te krijgen van Viaplay, al wilde Viaplay begin maart nog 'exclusief Nederlands commentaar bieden voor eigen dienst zodat het onderscheidend was', voor Olav Mol zou het weer een mogelijkheid zijn om met GPradio en TV commentaar te combineren en heeft F1TV ook weer wat 'unieks'.
Voor viaplay zou het slim zijn hun NL commentaar beschikbaar te stellen aan F1 TV Pro. Dan is het NL commentaar in ieder geval niet de reden om een F1 TV Pro abonnement te nemen ipv viaplay. Als Olav Mol het commentaar zou gaan verzorgen op F1 TV Pro, dan zou dat nog meer een serieuze concurrent worden voor viaplay.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 03-04-2022 17:16 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Pagina: 1 ... 71 ... 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2