Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik zou wel eens een poll willen zien over hoe men Viaplay ervaart na 2 race weekenden. Een poll door Viaplay zelf zou helemaal goed zijn, kunnen ze wat van opsteken. Maar iets in mij zegt dat ze dat voorlopig nog even niet van plan zijn

Wat ik schreef geldt ook zéker niet voor iedereen (en ook niet per se voor mezelf)! Maar het is wel zoals een grote groep casual kijkers erin staat. In Engeland en Duitsland komen nieuwe initiatieven veel makkelijker van de grond. Maar in Nederland blijft betaal-tv toch een lastig ding, zeker als het om live-sport gaat. Zelfs bij het Eredivisie-voetbal gaat dat al decennia enorm moeizaam. Een nieuwe dienst kan dan ook maar beter voorzichtig zijn met al te rigoureuze veranderingen.Rallye schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:59:
@TexMex Zo klinkt het net alsof het aan de Nederlandse volksaard ligt. Dat klopt naar mijn idee niet helemaal. De grote irritatie is volgens mij vooral de lage technische kwaliteit gecombineerd met de hoge prijs. En vervolgens, in ieder geval volgens het gevoel van velen, niet reageren op klachten.
Dan was de entree van Disney en Prime beter: daar was in ieder geval de prijs laag. Dan kijk je nog eens over een technisch akkefietje heen.
Ik ben best bereid het team een kans te geven. Als men over de eerste zenuwen heen is en op elkaar is ingespeeld zal het er vast qua presentatie geolieder uit gaan zien. Hoewel Albers inderdaad af en toe een test is van mijn taalgevoelige natuur. Maar ook dat kan zenuwen zijn (bij hem).
Tijdens de (voorbeschouwing op de race had ik één hick up, daarna liep het goed (2019 QLED). Ben benieuwd of bij daglicht de grijze waas weg is. De UI van de apps is volslagen mis: ik weet nooit waar ik moet klikken om het live programma te kijken. Vanmiddag bij Track Talks zat ik weer pas na drie lagen doorklikken goed.
Kortom: ik heb geen moeite met de verandering, maar wel met de “grote bek” (qua aankondiging en prijs) die vervolgens in ieder geval technisch nog niet wordt waargemaakt.
De meest succesvolle diensten begonnen inderdaad met vrij lage prijzen en bliezen niet al te hoog van de toren.
Toch denk ik nog steeds dat de prijs van € 13,99 p/m voor Viaplay an sich geen probleem hoeft te zijn (Ziggo Sport Totaal zat ook in die richting). Maar dan moet de kwaliteit inderdaad wel op alle fronten in orde zijn. En met deze poepstart (om met Olav Mol te spreken) binnenkomen, werkt dan publicitair niet echt in je voordeel.
Ik heb een Philips 806 oled met Android tv. Kwaliteit was prima maar werd gek van dat gestotter.
Heb ook een direct viaplay abbo. Achter wellicht handiger geweest om via tv leverancier af te sluiten.
Dacht het is 2022 en ik heb nooit problemen met streaming diensten maar blijkbaar is viaplay toch wat anders dan Netflix, HBO, Disney+ of Amazon.
Terug spoelen werkt trouwens ook voor geen meter, waarom?
Je onderschat de grote groep die wel tevreden is met viaplay en die helemaal klaar was met Olav, Jack en Rob K. en Robert. De groep hoor je niet klagen op dit moment en met name mensen die klagen begeven zich op social media. Verder is Ziggo Race Café er nog (nu zelfs 2 x per GP weekend) voor degene die graag het café sfeertje willen.TexMex schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:24:
[...]
Toch zie je maar weinig klachten over de prijs van Viaplay, dus dat lijkt me zeker niet het grootste issue.
Viaplay heeft mensen drie stokken om mee te slaan gegeven:
- Velen ervaren een middelmatige beeldkwaliteit en technische issues
- Het is subjectief, maar een grote groep wordt niet vrolijk van de sfeer bij Viaplay en de poppetjes die ze inzetten
- Vanaf dag 1 heeft Viaplay uitgestraald compleet te willen breken met de toch succesvolle aanpak van Ziggo. Dat is een houding die Nederlanders totaal niet ligt.
Al met al ervaren grote groepen Viaplay dus als een achteruitgang ten opzichte van Ziggo. Viaplay had veel beter voor continuïteit kunnen gaan met het eerste jaar wat kleine aanpassingen. Maar nee, alles moest compleet om zeep en over een andere boeg. Daarmee hebben ze enorme weerstand en aversie opgeroepen, zoals al veel vaker gebeurde in het Nederlandse televisielandschap. Ik had van deze Scandinavische club toch verwacht dat ze daar wat handiger mee om waren gesprongen.
Mijn eigen ervaring na 2 GP’s… Amber is een prima ‘vervanger’ van Rob K. Albers is te dominant aanwezig als analist en er is geen chemie met bijvoorbeeld Guido. Stéphane moet echt nog groeien in haar rol als pit reporter. Nelson en Melroy hebben echt een andere stijl van verslaggeving tov Olav en daar moet je van houden. Als Olav iemand (niet Jack) naast zich zou dulden, dan zou ik waarschijnlijk de voorkeur voor Olav hebben. Veel meer experts aan het woord en gelukkig geen BN-ers meer. De Studio programma’s mogen wel iets losser (komt dat door Albers?). Technisch gezien heb ik geen problemen gehad via Shield TV en ook Chromecast (beide op 1080p Plasma). Dus… een mix van positief en negatief. Vooralsnog niet de meerprijs waard tov F1 TV Pro als je het mij vraagt.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik weet ook wel dat je bij vrijwel elke dienst of elk product voornamelijk de klagers hoort. Dat is niets nieuws. Maar ik vrees dat de verhouding positief/negatief op dit moment voor Viaplay zwaar nadelig uitvalt. Maar goed, we zullen zien hoe dat de komende jaren gaat lopen!PatrickC schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Je onderschat de grote groep die wel tevreden is met viaplay en die helemaal klaar was met Olav, Jack en Rob K. en Robert. De groep hoor je niet klagen op dit moment en met name mensen die klagen begeven zich op social media. Verder is Ziggo Race Café er nog (nu zelfs 2 x per GP weekend) voor degene die graag het café sfeertje willen.
Mijn eigen ervaring na 2 GP’s… Amber is een prima ‘vervanger’ van Rob K. Albers is te dominant aanwezig als analist en er is geen chemie met bijvoorbeeld Guido. Stéphane moet echt nog groeien in haar rol als pit reporter. Nelson en Melroy hebben echt een andere stijl van verslaggeving tov Olav en daar moet je van houden. Als Olav iemand (niet Jack) naast zich zou dulden, dan zou ik waarschijnlijk de voorkeur voor Olav hebben. Veel meer experts aan het woord en gelukkig geen BN-ers meer. De Studio programma’s mogen wel iets losser (komt dat door Albers?). Technisch gezien heb ik geen problemen gehad via Shield TV en ook Chromecast (beide op 1080p Plasma). Dus… een mix van positief en negatief. Vooralsnog niet de meerprijs waard tov F1 TV Pro als je het mij vraagt.
Een kwalitatief heel matige stream. Als het nou 4k was geweest had ik er weinig moeite mee gehad.
Wat we nu krijgen is 1080 op 5mbit, alsof je naar een stream van 10 jaar geleden zit te kijken.
Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar heb nu het gevoel dat ik voor een 10tje op de achterste rij zit...
I am the great Cornholio!
Niet om je af te vallen, maar dat heeft Viaplay nergens gezegd, wel dat ze het 'anders' gaan doenHaterFrame schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:53:
Wat mij gewoon mateloos irriteert is dat viaplay aangaf het allemaal beter te gaan doen. Wat krijgen we voor ons geld?
https://www.gpblog.com/nl...n-dingen-anders-doen.html
Dat dit allemaal makkelijker klinkt dan het is en op technisch- en presentatie-vlak beter kan ben ik het wel mee eens.
Mwoah het oude jongens krentenbrood van de Olav, Kamphues enz trok ik ook niet. Vond Zandvoort vorig jaar wat dat betreft een dieptepunt. Dus nieuwe mensen de ruimte en tijd te geven om hun groove te vinden en Viaplay het format kan ik allemaal prima accepteren.PatrickC schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Je onderschat de grote groep die wel tevreden is met viaplay en die helemaal klaar was met Olav, Jack en Rob K. en Robert. De groep hoor je niet klagen op dit moment en met name mensen die klagen begeven zich op social media. Verder is Ziggo Race Café er nog (nu zelfs 2 x per GP weekend) voor degene die graag het café sfeertje willen.
Als ik ergens nieuw begin met werken ben ik ook de eerste week nog niet 100% up to speed.
Waar ik wel moeite mee heb is de kwaliteit. Men heeft er voor gekozen om iedereen "gedwongen" richting een streaming oplossing te sturen(tijdelijk dan dat Ziggo kanaal voor wie dat nog heeft) maar biedt daarbij ondermaatse kwaliteit in mijn optiek. Zit op mijn LG 65E8 te kijken naar compressieartifacten, slecht kleurenpalet en af en toe niet goed lopende refresh rate en daar word ik niet blij van. Voor mij als Premier League liefhebber is Viaplay de beste oplossing in kostentechnische overweging dus 123 overstappen naar F1tv is er ook niet bij.
Mag dus hopen dat ook technisch er nog sprake is van opstartproblemen of capaciteit beoordelen alvorens op te schalen.
"Better ask questions before you shoot"
Nederland was voor Viaplay niet het eerste land waar ze van start gingen. Ze hebben dan toch statistieken v.w.b. aantal betalende gebruikers en de daarvoor benodigde bandbreedte?Mag dus hopen dat ook technisch er nog sprake is van opstartproblemen of capaciteit beoordelen alvorens op te schalen.
De manier zoals Viaplay de formule 1 uitzendingen brengt, heb ik (nog) geen moeite mee, want dat is voor de presentatoren wel nieuw.
De technische aspecten heb ik wel problemen mee, met een (dik) betaalde dienst.
Ik heb een goeie TV, ik heb een stabiele internetverbinding, ik betaal netjes mijn abonnement aan Viaplay, ik wil gewoon ongestoord kunnen kijken.
Dit kan toch voor Viaplay geen nieuws zijn mag ik hopen? Of zijn de Zweden wel tevreden met een schokkend/haperend TV beeld?
Blijkbaar willen de streaming generaties graag besodemieterd worden.NoahAmber schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:05:
[...]
Lineair kijken is zo 80-tiger jaren van de vorige eeuw. Millenium generatie en x-Z generatie streamen alleen nog maar..
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik denk het wel. Ze hebben de F1 voor meerdere jaren, net als andere sporten. Je kunt er moeilijk omheen.CryptoNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:40:
ViaPlay is in Nederland geen lang leven gegeven denk ik. Doet mij denken aan het bekende Sport7.
Met gestrekt been.
Het zou helpen om de discussie op te gang te brengen als je je gedachten zou kunnen onderbouwenCryptoNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:40:
ViaPlay is in Nederland geen lang leven gegeven denk ik. Doet mij denken aan het bekende Sport7.
Waarom denk je dat het een Sport7 fiasco gaat worden?
Vooralsnog is er ook F1TV tegen een zeer gunstige prijs. Dus het is voor velen nog geen uitgemaakte zaak. Als dan ook nog de voor en nabeschouwingen tegenvallen blijft er weinig over in het voordeel van Viaplay.Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ik denk het wel. Ze hebben de F1 voor meerdere jaren, net als andere sporten. Je kunt er moeilijk omheen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik heb ook zo'n vermoeden omdat er zo'n negatief sentiment om het hele viaplay verhaal hangt.. Dat helpt nooit mee en is lastig om te keren..Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:58:
[...]
Het zou helpen om de discussie op te gang te brengen als je je gedachten zou kunnen onderbouwen
Waarom denk je dat het een Sport7 fiasco gaat worden?
Ik voorzie een Andere Tijden aflevering over een paar jaar over de opkomst en ondergang van de populariteit van Formule 1 in Nederland, waarbij het absolute hoogtepunt het eerste wereldkampioenschap van Verstappen was en daarna door onder andere Viaplay snel afnam.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wat is dat toch met dat Sport7 spook? Sport7 is niet gefaald vanwege de opzet, Sport7 is gefaald omdat het business-plan uitging van een eredivsiebelasting voor elk (toen) TV-abonnement en kregen daar de providers niet in mee. Dus toen was het over en uit.CryptoNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:40:
Overigens is deze belasting er min of meer alsnog gekomen via ESPN.
Viaplay gebruikt de providers inmiddels uitgebreid om te adverteren voor hun product.
Sommige abonnees hebben ook geen keuze naar hun idee, omdat
1. Niets anders snappen dan hun KPN- of Ziggo-kastje.
2. Niet zonder NL-commentaar willen
3. Niet willen investeren in extra hardware
Amber is een prima interviewer en host maar met minder ervaring met en kennis van racen van Rob K. Daarmee alsnog de beste van het hele team van Via maar niet persé een goede vervanger.PatrickC schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:56:
Albers en van der Garde waren crap en dat zijn ze nogsteeds. Er is geen chemie en bij beiden ook geen enkele wens om dat op te zetten, wat Robert wél had. Stéphane is nog jong dus daar wil ik niet te hard over oordelen maar wel heel jammer om daar Jack voor kwijt te raken die gewoon veel beter in de F1 wereld zat.
Meer experts aan het woord is ook niet persé een voordeel. Ik ben heel, heel blij met meer Coulthard op het scherm maar Häkkinen is absoluut ongeschikt voor dit werk.
Al met al gaat Via hier volgende week de deur uit in de hoop dat F1TV wél te hachelen is.
Verder streamen we al jaren series via Netflix. Waarom is dat dan nu ineens een probleem voor Viaplay? Omdat we toch allemaal wel fan zijn van Olav? Of omdat we (nou ja de ziggo-klanten) er ineens voor moeten betalen?
En al dat commentaar op het commentaar? Ik ben gewoon een mainstream-kijker die al die zogenaamde fouten niet eens opvalt. ik kijk gewoon een race. Net zoals met voetbal moet je dat gewoon langs je heen laten gaan.
En anders solliciteer je bij Viaplay dat je het beter kan dan die twee die er nu zitten (dooddoener ik weet het maar dat gezeur de hele tijd wordt een beetje cringe)
Ja ik had ook graag gehad dat het gewoon bij Ziggo Sport was gebleven maar het is wat het is. EN als je denkt dat F1TV beter is moet je zeker daarheen gaan.
[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2022 10:51 ]
Ik geef ze nog tot Australië voordeel van de twijfel, als het technisch nog steeds ruk is, dan switch ik ook naar F1TV (ik heb Viaplay nog betaald t/m de wedstrijd in Australië )Al met al gaat Via hier volgende week de deur uit in de hoop dat F1TV wél te hachelen is.
Op welk apparaat ga je dan F1TV kijken als ik vragen mag? Want het luistert bij F1TV nog nauwer op welke apparaten je kunt kijken, zeker nu ze DRM controle hebben toegevoegd en AirPlay naar non Apple apparaten hebben geblokkeerd.Bushie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:17:
[...]
Ik geef ze nog tot Australië voordeel van de twijfel, als het technisch nog steeds ruk is, dan switch ik ook naar F1TV (ik heb Viaplay nog betaald t/m de wedstrijd in Australië )
// offtopic: ik stoorde me meer aan de regie die een paar keer besloot om Hamilton voor langere tijd in beeld te nemen terwijl VER bij LEC in de DRS zone zat of er dicht tegenaan zat.
Ik hoop dat ze een app hebben voor mij Sony Android TV, en anders Chromecast vanuit de app.Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Op welk apparaat ga je dan F1TV kijken als ik vragen mag? Want het luistert bij F1TV nog nauwer op welke apparaten je kunt kijken, zeker nu ze DRM controle hebben toegevoegd en AirPlay naar non Apple apparaten hebben geblokkeerd.
Vergeet "Vangameren" niet... de reddit-oplezerPatrickC schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Je onderschat de grote groep die wel tevreden is met viaplay en die helemaal klaar was met Olav, Jack en Rob K. en Robert. D
Ik wil ze oprecht een kans geven. Dat ik er nu voor moet betalen ipv "gratis bij Ziggo is jammer, maar geen dealbreaker. Heb gewoon netjes die 99 euro afgetikt. De sfeer om de GP's heen is wennen en anders, veel zakelijker, en dat vind ik persoonlijk ook jammer, maar ook geen dealbreaker. Zie zelfs wel pluspunten tov van Ziggo, namelijk een grotere aanwezigheid op de grid dus meer interviews en dergelijke.RodeStabilo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:17:
Je kan het niet vergelijken met een Sport 7. Ten eerste was er destijds geen sociale media waar iedereen vind dat ie z'n ongenuanceerde mening mag spuien. Al dat gejammer op twitter neem ik niet serieus.
Verder streamen we al jaren series via Netflix. Waarom is dat dan nu ineens een probleem voor Viaplay? Omdat we toch allemaal wel fan zijn van Olav? Of omdat we (nou ja de ziggo-klanten) er ineens voor moeten betalen?
En al dat commentaar op het commentaar? Ik ben gewoon een mainstream-kijker die al die zogenaamde fouten niet eens opvalt. ik kijk gewoon een race. Net zoals met voetbal moet je dat gewoon langs je heen laten gaan.
En anders solliciteer je bij Viaplay dat je het beter kan dan die twee die er nu zitten (dooddoener ik weet het maar dat gezeur de hele tijd wordt een beetje cringe)
Ja ik had ook graag gehad dat het gewoon bij Ziggo Sport was gebleven maar het is wat het is. EN als je denkt dat F1TV beter is moet je zeker daarheen gaan.
Dan de zaken waar ik wél van baal. Het commentaar tijdens de race. Ik ga er nooit aan wennen, zeker niet zolang je Olav nog via diverse kanalen te horen en te zien kan krijgen. Maar het absolute dieptepunt zit voor mij in het technische aspect, de beeldkwaliteit. Die is gewoon echt niet goed, zacht uitgedrukt. Als je dan na de race de samenvattingen bij Ziggo en de NOS ziet en daar is het beeld wél in orde, inclusief een kloppend kleurenpallet, dan is dat gewoon teleurstellend. Om nog maar te zwijgen over het ontbreken van 4K, daar wil ik het niet eens meer over hebben, dat is al pijnlijk genoeg.
Al met al is het allemaal wel te doen, en ik hoop dat ze met name aan het technische kant nog zaken weten te verbeteren. Wat ik niet hoop, is dat dit het gewoon is en blijft voor de komende 3 jaar. Techniek staat niet stil, en Viaplay zal toch ook mee willen in de vaart der volkeren.
F1TV kun je bijvoorbeeld toch gewoon op je smartphone kijken en dan casten naar je smart tv?Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Op welk apparaat ga je dan F1TV kijken als ik vragen mag? Want het luistert bij F1TV nog nauwer op welke apparaten je kunt kijken, zeker nu ze DRM controle hebben toegevoegd en AirPlay naar non Apple apparaten hebben geblokkeerd.
Bushie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:34:
[...]
Ik hoop dat ze een app hebben voor mij Sony Android TV, en anders Chromecast vanuit de app.
Het wordt een Chromecast, ik hoop voor je dat F1TV dan wel goed werkt. Wellicht kun je Viaplay ook eens proberen door te casten, wellicht dat dat al beter gaat dan via je Sony Android TV appruftman schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:45:
[...]
F1TV kun je bijvoorbeeld toch gewoon op je smartphone kijken en dan casten naar je smart tv?
Er zijn legio problemen met de smart tv's met Viaplay terwijl als je één van onderstaande apparaten gebruikt zoals F1TV voorschrijft je hier nauwelijks negatieve ervaringen leest.
Ondersteuning apparaten F1TV
TV Box / Casting
Chromecast Generation 2 en hoger
Apple TV
Android TV (niet ondersteund via de TV-app)
Amazon Fire TV
Apple TV Airplay (ook alleen een Apple TV Box)
Roku 3900x en hoge
[ Voor 25% gewijzigd door Miki op 29-03-2022 11:03 ]
Dat is één bericht op velen die de app maar moesten side loaden, vooralsnog is er geen formele ondersteuning. Daarom ben ik wel benieuwd of het gras daadwerkelijk groener is dan de buren als je gebruik zou maken van wat F1TV als voorwaarden stelt maar dan bij Viaplay toepast, vermoedelijk zullen dan plotseling veel problemen zijn verholpenTexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:09:
@Miki Dat lijkt niet helemaal meer te kloppen. De F1TV-app is op bepaalde Sony-tv's wel gewoon vanuit de Play Store te installeren. Zie ook: naitsoezn in "Viaplay in Nederland".
Met gestrekt been.
Op de LG 65GX werkt ViaPlay prima via de native app op de tv.Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:59:
[...]
[...]
Er zijn legio problemen met de smart tv's met Viaplay terwijl als je één van onderstaande apparaten gebruikt zoals F1TV voorschrijft je hier nauwelijks negatieve ervaringen leest.
[...]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Famous schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:22:
[...]
Op de LG 65GX werkt ViaPlay prima via de native app op de tv.
Op mijn LG doet hij het ook zonder problemen.
Met gestrekt been.
Dat illustreert dan ook mooi wat voor een arrogante club het is.Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:21:
Wel mooi al die gasten die denken dat NENT er ook maar 1 seconde van wakker ligt als ze hun abbo opzeggen.
Hoe kom je erbij dat het een arrogante club is?Bushie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:29:
[...]
Dat illustreert dan ook mooi wat voor een arrogante club het is.
Over klagende mensen gesproken; dagelijks met dit soort figuren geconfronteerd worden dat is ook niet okay.
Godver
— Robert Kazemier 🇳🇱 (@robertkazemier) 27 maart 2022
Leuk hoor je streamingdienst
Zorg dan dat je rommel ook voor elkaar hebt @viaplaysportnl
Luister verdomme naar je gebruikers
Verbeter je bende of kap ermee en geef de zooi terug aan @ZS_Racing
En ja ik ben gefrustreerd 🤬🤬🤬 pic.twitter.com/OjjpxPLONr
Twitter is een plek voor gefrustreerde figuren die hun emoties niet onder controle kunnen houden blijkbaar. Wat denken ze nu dat een klantenservice hier mee kan of wil? Vliegen en stroop enzo.
[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 29-03-2022 11:34 ]
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar het gros van de problemen zijn toe te schrijven aan de inferieure apps, apps die de concurrent F1TV niet ondersteundFamous schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:22:
[...]
Op de LG 65GX werkt ViaPlay prima via de native app op de tv.
Nee, dat doet ViaPlay vooralsnog helemaal niet: https://www.spreekbuis.nl...-miljoen-personen-online/Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:21:
Wel mooi al die gasten die denken dat NENT er ook maar 1 seconde van wakker ligt als ze hun abbo opzeggen.
Mocht het al keihard falen, dan is het eerder de FOM die baalt, want die krijgt het dan niet eens meer verkocht voor de prijs wat Ziggo er ooit voor heeft mogen dokken en dat heeft men dan deels aan hun eigen F1TV dienst te danken. Overstappers krijg je niet zo snel meer terug en al helemaal niet als men daar extra hardware voor gekocht heeft.
Je kan hier prima om heen. Gewoon F1TV en dan desnoods als je NL commentaar wilt prima OlavMol app downloaden. (Beeld op F1TV is helemaal prima (als je bv Apple Tv hebt)Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Ik denk het wel. Ze hebben de F1 voor meerdere jaren, net als andere sporten. Je kunt er moeilijk omheen.
Gezien de betere kleuren die de F1TV-app laat zien, zal het gras ook wel groener zijn.Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:19:
[...]
Dat is één bericht op velen die de app maar moesten side loaden, vooralsnog is er geen formele ondersteuning. Daarom ben ik wel benieuwd of het gras daadwerkelijk groener is dan de buren als je gebruik zou maken van wat F1TV als voorwaarden stelt maar dan bij Viaplay toepast, vermoedelijk zullen dan plotseling veel problemen zijn verholpen
Maar in de nieuwere high-end Sony-tv's zit een prima SoC, dus wellicht dat de F1TV-app daar gewoon voor vrijgegeven is. F1TV is altijd al vrij onnauwkeurig geweest met zijn informatie.
Misschien moet Viaplay inderdaad gewoon wat selectiever zijn met zijn ondersteuning voor Smart TV's. Maar nieuwere tv's uit het hogere segment zouden normaal gesproken geen enkele moeite moeten hebben met de Viaplay-app.
Beeld op Viaplay ook.sinasappel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Je kan hier prima om heen. Gewoon F1TV en dan desnoods als je NL commentaar wilt prima OlavMol app downloaden. (Beeld op F1TV is helemaal prima (als je bv Apple Tv hebt)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Want op F1 tv zenden ze ook bundesliga, premier league en darten uit? En kun je ook de race nog later starten met nederlands commentaar?sinasappel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:40:
[...]
Je kan hier prima om heen. Gewoon F1TV en dan desnoods als je NL commentaar wilt prima OlavMol app downloaden. (Beeld op F1TV is helemaal prima (als je bv Apple Tv hebt)
Met gestrekt been.
Hierin heb je zeker een punt!Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Want op F1 tv zenden ze ook bundesliga, premier league en darten uit? En kun je ook de race nog later starten met nederlands commentaar?
Het ging mij meer om dat er zoveel mensen aan het klagen zijn.... om ja eigenlijk helemaal niets. F1 gaat niet terug naar Ziggo dus om houdt op met klagen of ga naar bv F1TV als je specifiek alleen in F1 geinteresseerd bent. Als je inderdaad ook andere sporten wilt zien zullen mensen de (huidige) limitaties van Viaplay accepteren. Rome is ook niet in één dag gebouwd, komt vast goed komende wedstrijden.
De eerste is in zo'n lage kwaliteit dat ik de spelers niet eens kon herkennen, en dat met een goede verbinding en bij close-upsArtbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Want op F1 tv zenden ze ook bundesliga, premier league en darten uit? En kun je ook de race nog later starten met nederlands commentaar?

Dat laatste lukt bij Viaplay op mijn LG ook niet. Ik kies voor "Vanaf begin" en na lang laden hoor ik de audio live (bedankt voor de spoiler) om vervolgens gewoon de livestream erop te knallen
Ik geef ze echt nog wel wat tijd om alles op orde te krijgen hoor. Maar F1TV heeft dat gewoon beter voor elkaar. En vanaf juni heeft F1TV óók Nederlands commentaar... Dus dat zal voor mij een moment zijn om te bepalen of de kwaliteit en extra's van Viaplay opwegen tegen de problematiek en prijsverschil.
Op dit moment neigt die toch sterk naar F1TV

Wakker liggen uiteraard niet. Maar voor een betaalde dienst zonder reclamezendtijd is het aantal abonnementen het enige dat telt. Het gehele bestaansrecht van diensten als Netflix en Viaplay is daarop gebaseerd. Dus reken maar dat het bij dat het bij dat soort bedrijven rommelt als er te weinig abonnementen worden verkocht of als er te veel worden opgezegd.Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:21:
Ik herken deze kwaliteitsissues totaal niet met mijn Apple-TV, niet superscherp, maar spelers niet herkennen? Nope. Acceptabele kwaliteit. Het Beachvolleybal daarentegen was van het niveau Logitech-webcam uit 2002.Waah schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:53:
[...]
De eerste is in zo'n lage kwaliteit dat ik de spelers niet eens kon herkennen, en dat met een goede verbinding en bij close-upsDe kwaliteit bij de Budesliga is gewoon te triest voor woorden
Dit klopt als het een reguliere dienst zou zijn. Ze mogen echter jaren verliesgevend zijn voordat iemand zich druk gaat maken.TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Wakker liggen uiteraard niet. Maar voor een betaalde dienst zonder reclamezendtijd is het aantal abonnementen het enige dat telt. Het gehele bestaansrecht van diensten als Netflix en Viaplay is daarop gebaseerd. Dus reken maar dat het bij dat het bij dat soort bedrijven rommelt als er te weinig abonnementen worden verkocht of als er te veel worden opgezegd.
Met gestrekt been.
Heb maar een klein stukje gekeken, maar had toch echt wel veel blocking artifacts waardoor complete gezichten leken te verdwijnen. Maar misschien wat het gewoon een slechte uitzending en een incident.ed1703 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Ik herken deze kwaliteitsissues totaal niet met mijn Apple-TV, niet superscherp, maar spelers niet herkennen? Nope. Acceptabele kwaliteit. Het Beachvolleybal daarentegen was van het niveau Logitech-webcam uit 2002.

Maar wel onder de maat voor de voetbalfan die gewend is al zijn wedstrijdjes in perfecte kwaliteit voorgeschoteld te krijgen. En als er tegen die tijd geen jaaracties meer zijn kan die voetbalfan maandelijks ook direct weer opzeggen. Ik denk dat velen er niet voor tekenen om de Bundesliga en de Premier League in deze kwaliteit te bekijken.ed1703 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Ik herken deze kwaliteitsissues totaal niet met mijn Apple-TV, niet superscherp, maar spelers niet herkennen? Nope. Acceptabele kwaliteit. Het Beachvolleybal daarentegen was van het niveau Logitech-webcam uit 2002.
Uiteraard, de zakken zijn diep. Eventuele gevolgen van een tegengevallende verkoop zullen we niet snel zien. Maar dat betekent niet dat ze zich niet vanaf de start druk zullen maken. Snelle reputatieschade bij een moeilijke start is niet makkelijk om te draaien. Ik denk juist dat élke dienst zich bij introductie in een nieuw land vanaf de start enorm druk maakt. Dat is niet meer dan logisch.Artbij schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:59:
[...]
Dit klopt als het een reguliere dienst zou zijn. Ze mogen echter jaren verliesgevend zijn voordat iemand zich druk gaat maken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JxxDABea7clnbcwRCjmn2MyR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7lnNqKmi6bGffsYBwOGFMVYp.png?f=user_large)
Viaplay heb ik via de native LG app gekeken en dat liep best goed. Af ten toe artifacts en in 2 races (inclusief quali en FPs) 1 keer moeten bufferen. F1TV ga ik kijken via de native app op mijn GoogleTV 4K beamer (omnomnom en bedankt Anker ;-) ) dus ik hoop dat die net zo goed gaat werken.
Zonder meer inhoudelijke context kun je hier vrij weinig mee. In dit topic hecht ik meer waarde aan de signalen over een Apple TV dan die van Twitter. Tot nu toe zijn de berichten lauter positief al kan de beeldkwaliteit gewoon beter en dat wordt ook door de Apple TV bezitters erkend.apis29 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:33:
Kwam tussen de klagers ook deze twee tegen op het twitter kanaal van Viaplay dus ook een Apple TV is niet per se imuun
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zijn echter geen cijfers van viaplay zelf:ed1703 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:38:
[...]
Nee, dat doet ViaPlay vooralsnog helemaal niet: https://www.spreekbuis.nl...-miljoen-personen-online/
Jammer dat Viaplay het aantal binnengehaalde abonnees en het aantal streams per raceweekend niet publiceert, hier ben ik wel benieuwd naar.Dat meldt marktonderzoeker GfK op basis van een eigen meetmethode via een panel van zesduizend Nederlanders van dertien jaar en ouder. Viaplay zelf communiceert geen statistieken.
Het grootste verschil tussen viaplay en F1TV is dat viaplay net nieuw is en dus de kinderziektes er nog uit moet werken. F1TV was de eerste 2 jaar ook niet te doen met casten/kijken. uberhaubt het casten is bij F1TV dit jaar pas eindelijk goed. vorig jaar was het een ramp.Waah schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:53:
[...]
Ik geef ze echt nog wel wat tijd om alles op orde te krijgen hoor. Maar F1TV heeft dat gewoon beter voor elkaar. En vanaf juni heeft F1TV óók Nederlands commentaar... Dus dat zal voor mij een moment zijn om te bepalen of de kwaliteit en extra's van Viaplay opwegen tegen de problematiek en prijsverschil.
Ik heb dit weekend Q3 via viaplay en F1TV tegelijk gekeken (natuurlijk liep F1TV weer 20 seconden achter) het grootste verschil blijft bijvoorbeeld de crash van schumacher viaplay liet na 10 min de eerste herhaling al weer zien met commentaar. Bij F1TV hebben ze niet 1 keer een herhaling laten zien van de crash.
Viaplay bestaat toch al enkele jaren?Het grootste verschil tussen viaplay en F1TV is dat viaplay net nieuw is en dus de kinderziektes er nog uit moet werken.
Wikipedia: Viaplay
Dat is niet waar hoor. Viaplay bestaat als streamingplatform al sinds 2011 in het buitenland. Ze hebben nu alleen een nieuw land aan hun portfolio toegevoegd, net zoals Netflix, Amazon Prime, HBO Max en Disney+ dat ook al zo vaak hebben gedaan. Dat is echt kinderspel voor een platform van die grootte. Viaplay bestaat dus al veel langer en heeft veel meer ervaring dan F1TV.GB_gaming101 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:09:
[...]
Het grootste verschil tussen viaplay en F1TV is dat viaplay net nieuw is en dus de kinderziektes er nog uit moet werken. F1TV was de eerste 2 jaar ook niet te doen met casten/kijken. uberhaubt het casten is bij F1TV dit jaar pas eindelijk goed. vorig jaar was het een ramp.
Dat er enige opstartproblemen bestaan, die de eerste weken snel gecorrigeerd kunnen worden, is logisch. Maar Viaplay is gewoon wat het nu is. Daar gaat niet enorm veel meer aan veranderen, tenzij ze in gaan zien dat wij blijkbaar veeleisender zijn dan abonnees in de andere landen.
Dat is niet helemaal waar. In Zweden leveren ze F1 wel in UltraHD, zie https://viaplay.se/sport/ovrigt/ultra-hd. Maar daar liggen de prijzen ook een stuk hoger. Een abo op Viaplay (met F1) kost daar 449 kronen per maand, wat omgerekend 43,35 euro is.TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Dat is niet waar hoor. Viaplay bestaat als streamingplatform al sinds 2011 in het buitenland. Ze hebben nu alleen een nieuw land aan hun portfolio toegevoegd, net zoals Netflix, Amazon Prime, HBO Max en Disney+ dat ook al zo vaak hebben gedaan. Dat is echt kinderspel voor een platform van die grootte. Viaplay bestaat dus al veel langer en heeft veel meer ervaring dan F1TV.
Dat er enige opstartproblemen bestaan, die de eerste weken snel gecorrigeerd kunnen worden, is logisch. Maar Viaplay is gewoon wat het nu is. Daar gaat niet enorm veel meer aan veranderen, tenzij ze in gaan zien dat wij blijkbaar veeleisender zijn dan abonnees in de andere landen.
Even wat rechtzetten. De replay van de crash is nog tijdens de Q2 rode vlag situatie op F1TV herhaald. Maar zo te zien ben jij pas bij Q3 aangesloten met kijken dus heb je dat gemist?GB_gaming101 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:09:
[knip]
Ik heb dit weekend Q3 via viaplay en F1TV tegelijk gekeken (natuurlijk liep F1TV weer 20 seconden achter) het grootste verschil blijft bijvoorbeeld de crash van schumacher viaplay liet na 10 min de eerste herhaling al weer zien met commentaar. Bij F1TV hebben ze niet 1 keer een herhaling laten zien van de crash.
Testing, one, two ...
En alleen maar omdat ze daar 4k linear ook aanbieden....Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Dat is niet helemaal waar. In Zweden leveren ze F1 wel in UltraHD, zie https://viaplay.se/sport/ovrigt/ultra-hd. Maar daar liggen de prijzen ook een stuk hoger. Een abo op Viaplay (met F1) kost daar 449 kronen per maand, wat omgerekend 43,35 euro is.
Maar wel als TV kanaal, niet via streaming.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Dat is niet helemaal waar. In Zweden leveren ze F1 wel in UltraHD, zie https://viaplay.se/sport/ovrigt/ultra-hd. Maar daar liggen de prijzen ook een stuk hoger. Een abo op Viaplay (met F1) kost daar 449 kronen per maand, wat omgerekend 43,35 euro is.
Het zou dé oplossing zijn als ze het 'tijdelijke' TV kanaal omzetten naar een structureel middel en er op termijn 4K ondersteunding aan toegevoegd wordt.
Ik weet niet of Ziggo en KPN e.d. dit zo graag willen. Maar zou men bereid zijn om 45 euro per maand te betalen voor een 4K lineair kanaal? Ik betwijfel het.dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Maar wel als TV kanaal, niet via streaming.
Het zou dé oplossing zijn als ze het 'tijdelijke' TV kanaal omzetten naar een structureel middel en er op termijn 4K ondersteunding aan toegevoegd wordt.
Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat 99,9% van de Nederlanders dit niet gaat betalen.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Ik weet niet of Ziggo en KPN e.d. dit zo graag willen. Maar zou men bereid zijn om 45 euro per maand te betalen voor een 4K lineair kanaal? Ik betwijfel het.
Het is dat Ziggo via kanaal 14 "gratis" 4K uitzond, anders had maar een handjevol abonnee's hier daadwerkelijk extra voor betaald.
Dat is het vervelende voor Viaplay op dit moment. Ziggo heeft zijn leden teveel verwend.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verschil is dat Viaplay in Zweden waar 4K te zien is, veel meer sport rechten hebben. Dat drijft de prijs ook omhoog, gezien je dan geen ESPN of Ziggo Sport abonnement meer hoeft te nemen.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Ik weet niet of Ziggo en KPN e.d. dit zo graag willen. Maar zou men bereid zijn om 45 euro per maand te betalen voor een 4K lineair kanaal? Ik betwijfel het.
Zeker wel streaming, uiteraard op een Apple TVdutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Maar wel als TV kanaal, niet via streaming.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 29-03-2022 13:40 ]
Dat valt ook wel mee. Ze hebben niet eens de rechten voor de Champions League of La Liga. Dus ESPN en Ziggo Sport is voor die zaken nog steeds nodig. En natuurlijk zou mooi zijn als Viaplay de rechten van bijvoorbeeld de Eredivisie over kan nemen en zo de lineaire kanalen van ESPN ook over kan nemen, maar dit duurt nog minimaal tot 2025 (einde rechten ESPN)NeverSettle schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:37:
[...]
Verschil is dat Viaplay in Zweden waar 4K te zien is, veel meer sport rechten hebben. Dat drijft de prijs ook omhoog, gezien je dan geen ESPN of Ziggo Sport abonnement meer hoeft te nemen.
Oh, dat zou absoluut een mooie toevoeging zijn, al betreft dat voor nu in Zweden ook alleen F1 en gedeeltelijk de Premier League. Voor de rest is het daar qua uitzendspecificaties niet heel anders dan hier. Op non-4K-gebied hoeven we dan ook weinig verbeteringen te verwachten, vrees ik.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:26:
[...]
Bij Apple is de kwaliteit wel beter dan 1080p/5mbit?
Ik zie eerder Disney met het ESPN label de streaming sportmarkt betreden in Nederland, dit doen ze in Amerika bijvoorbeeld al en is het onderdeel van de streamingsdienst Disney+ icm Hulu en ESPN.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:40:
[...]
Dat valt ook wel mee. Ze hebben niet eens de rechten voor de Champions League of La Liga. Dus EPSN en Ziggo Sport is voor die zaken nog steeds nodig. En natuurlijk zou mooi zijn als Viaplay de rechten van bijvoorbeeld de Eredivisie over kan nemen en zo de lineaire kanalen van ESPN ook over kan nemen, maar dit duurt nog minimaal tot 2025 (einde rechten ESPN)
Het blijft 1080P @50Hz en 5Mbit/s bitrate. Echter weet Apple TV dit prima softwarematig op te schalen naar 4K en er een prima acceptabele scherpe en vloeiende stream van te maken. F1TV is overigens ook 1080P@ 50Hz, alleen is de bitrate met 6Mbit/s per seconde iets hoger. Beide zijn in mijn ogen te laag, dat moet minstens 7,5Mbit/s zijn en het liefst richting de 12Mbit/s zijn.Tim01 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 29-03-2022 13:48 ]
Die 45 euro is niet alleen voor 4K F1, daar zitten ook de rechten voor veel grote sportcompetities bij.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:34:
[...]
In Zweden Denemarken is het ook dat bedrag en zit er naast een groot aantal sporten ook eigen Zweedse voetbalcompetitie en Champions League bij voor hetzelfde bedrag.
Die prijs zou je hier ook kunnen verwachten als er hier ook de Eredivisie, Champions League en F1 in 4K bij zit.
De Nederlandse Viaplay tak gaf het ontbreken van 4K hier als reden dat er geen lineair kanaal is. Dat kanaal is er nu (tijdelijk), dus als ze dat zouden aanhouden zou 4K ook een optie moeten zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 29-03-2022 13:51 ]
Zeker een mooie toevoeging, maar ga jij 45 euro per maand betalen als ze F1 op 4K aanbieden op een lineair kanaal? Zoals @Rivanov al zei, ik verwacht dat heel veel mensen die niet gaan betalen voor F1. En deze prijzen zijn overal op dat niveau. Kijk naar Sky Sports. Daar betaal je 18 pond voor F1 only en 9 pond voor UHD, dus 27 pond oftewel 32 euro voor alleen F1 4K.TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Oh, dat zou absoluut een mooie toevoeging zijn, al betreft dat voor nu in Zweden ook alleen F1 en gedeeltelijk de Premier League. Voor de rest is het daar qua uitzendspecificaties niet heel anders dan hier. Op non-4K-gebied hoeven we dan ook weinig verbeteringen te verwachten, vrees ik.
Geen Champions League. Wel de Europa League:dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:48:
[...]
Die 45 euro is niet alleen voor 4K F1, daar zitten ook de rechten voor veel grote sportcompetities bij.
In Zweden is het ook dat bedrag en zit er naast een groot aantal sporten ook eigen Zweedse voetbalcompetitie en Champions League bij voor hetzelfde bedrag.
Die prijs is meer gebaseerd op veel grotere het aanbod dan dat er 4K is.
De Nederlandse Viaplay tak gaf het ontbreken van 4K hier als reden dat er geen lineair kanaal is. Dat kanaal is er nu (tijdelijk), dus als ze dat zouden aanhouden zou 4K ook een optie moeten zijn.
https://viaplay.se/package_sport
Edit: in Denemarken wel, zie viaplay.dk:Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:49:
[...]
Geen Champions League. Wel de Europa League:
https://viaplay.se/package_sport
https://viaplay.dk/package_sport
[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 29-03-2022 13:51 ]
DK is Denemarken. Dus in Denemarken hebben ze wel Champions League, maar in Zweden dus niet. En in Denemarken ligt de prijs nog hoger. 449 Deense Kronen wat omgerekend ongeveer 60 euro is.dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Zoals gemeld in Zweden dus wel, zie viaplay.dk:
https://viaplay.dk/package_sport
ESPN Nederland de Eredivisie streams zijn erg erg slecht. Hoop het serieus niet.Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:46:
[...]
Ik zie eerder Disney met het ESPN label de streaming sportmarkt betreden in Nederland, dit doen ze in Amerika bijvoorbeeld al en is het onderdeel van de streamingsdienst Disney+ icm Hulu en ESPN.
[...]
45 euro per maand zal voor veel Nederlanders te duur zijn. Maar ook het basis-sportpakket van Viaplay (zonder 4K) kost in Zweden al 329 kr/m (zo'n 32 euro). Het is dus niet puur 4K dat het abonnement daar zo duur maakt. Het algehele prijsniveau ligt daar een stuk hoger en ook zit de tv-markt compleet anders in elkaar.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:48:
[...]
Zeker een mooie toevoeging, maar ga jij 45 euro per maand betalen als ze F1 op 4K aanbieden op een lineair kanaal? Zoals @Rivanov al zei, ik verwacht dat heel veel mensen die niet gaan betalen voor F1. En deze prijzen zijn overal op dat niveau. Kijk naar Sky Sports. Daar betaal je 18 pond voor F1 only en 9 pond voor UHD, dus 27 pond oftewel 32 euro voor alleen F1 4K.
Dat F1 in 4K in Zweden 45 euro per maand kost, betekent niet direct dat in Nederland een lager bedrag onmogelijk is.
Mee eens, maar laten we dat even doorrekenen. Op dit moment hebben we Viaplay met darts, F1 en de Bundesliga voor 13,99 per maand. In Zweden zitten daarnaast ook nog de Premier League en Indycar bij. Nu heb je daarvoor ook Ziggo Sport Totaal nodig, dus zeg even dat je voor hetzelfde pakket als in Zweden 19.99 euro per maand gaat betalen. Dat is 37,5% goedkoper dan Zweden. Reken dat door naar het pakket van 43,45 euro en je komt op 27,50 euro voor hetzelfde pakket als in Zweden met F1 op 4K, wat dus bijna twee keer zo duur is als het huidige pakket.TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:00:
[...]
45 euro per maand zal voor veel Nederlanders te duur zijn. Maar ook het basis-sportpakket van Viaplay (zonder 4K) kost in Zweden al 329 kr/m (zo'n 32 euro). Het is dus niet puur 4K dat het abonnement daar zo duur maakt. Het algehele prijsniveau ligt daar een stuk hoger en ook zit de tv-markt compleet anders in elkaar.
Dat F1 in 4K in Zweden 45 euro per maand kost, betekent dan ook niet dat in Nederlander een veel lager bedrag onmogelijk is.
Ik denk niet dat de Nederlandse consument dit gaat neertellen voor een dergelijk pakket. Zeker niet de mensen die sporadisch live sport kijken of maar een enkele sport volgen.
De lonen in die landen zijn ook gemiddeld hoger dan hier in NL, dus dan is vergelijken icm met wat jij al aandraagt wat minder handig.TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:00:
[...]
45 euro per maand zal voor veel Nederlanders te duur zijn. Maar ook het basis-sportpakket van Viaplay (zonder 4K) kost in Zweden al 329 kr/m (zo'n 32 euro). Het is dus niet puur 4K dat het abonnement daar zo duur maakt. Het algehele prijsniveau ligt daar een stuk hoger en ook zit de tv-markt compleet anders in elkaar.
Dat F1 in 4K in Zweden 45 euro per maand kost, betekent niet direct dat in Nederland een lager bedrag onmogelijk is.
Eens, maar kijk ook naar wat Ziggo Sport Totaal tot vorig jaar allemaal in zijn portfolio had. Weliswaar geen 4K voor niet-Ziggo-klanten, maar voor 14 à 15 euro p/m (en slechts 10 euro voor streaming-only) een enorm pakket, waarin eigenlijk alleen de Eredivisie echt gemist werd. Bij het voormalige Sport1 (voordat dat eigendom werd van een kabelaar) was dat niet anders. Ik denk dus echt dat er in Nederland een stuk meer mogelijk is voor veel redelijkere prijzen dan we in het Verenigd Koninkrijk en Zweden zien.Extigo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:06:
[...]
Mee eens, maar laten we dat even doorrekenen. Op dit moment hebben we Viaplay met darts, F1 en de Bundesliga voor 13,99 per maand. In Zweden zitten daarnaast ook nog de Premier League en Indycar bij. Nu heb je daarvoor ook Ziggo Sport Totaal nodig, dus zeg even dat je voor hetzelfde pakket als in Zweden 19.99 euro per maand gaat betalen. Dat is 37,5% goedkoper dan Zweden. Reken dat door naar het pakket van 43,45 euro en je komt op 27,50 euro voor hetzelfde pakket als in Zweden met F1 op 4K, wat dus bijna twee keer zo duur is als het huidige pakket.
Ik denk niet dat de Nederlandse consument dit gaat neertellen voor een dergelijk pakket. Zeker niet de mensen die sporadisch live sport kijken of maar een enkele sport volgen.
Maar dat is juist precies mijn punt.ed1703 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:07:
[...]
De lonen in die landen zijn ook gemiddeld hoger dan hier in NL, dus dan is vergelijken icm met wat jij al aandraagt wat minder handig.
In Zweden en het Verenigd Koninkrijk spelen er veel meer factoren mee die voor de hoge prijzen aldaar zorgen. Daardoor is het inderdaad lastig vergelijkbaar. F1 in 4K kan hier tegen veel lagere prijzen dan daar. Hoe dan ook boeit 4K mij persoonlijk niet eens zoveel. Laat Viaplay eerst de bitrate van zijn 1080p en 720p-streams eens enorm optrekken.
Uiteraard tellen de tien gebruikers hier (met gemiddeld genomen net zo weinig context) tien keer zo zwaar mee dan een willekeurige Viaplay abonee die het waagt over Apple TV te klagenMiki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Zonder meer inhoudelijke context kun je hier vrij weinig mee. In dit topic hecht ik meer waarde aan de signalen over een Apple TV dan die van Twitter. Tot nu toe zijn de berichten lauter positief al kan de beeldkwaliteit gewoon beter en dat wordt ook door de Apple TV bezitters erkend.

Nee .... . (en Apple TV upscaling is ook niet superieur aan een goede tv, daar is nog nooit iets uit gebleken in reviews. Maar van upscaling mag sowieso al geen wonder verwacht worden)Tim01 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:42:
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 29-03-2022 14:30 ]
Jouw post geeft alleen maar aan hoe objectief je erin zit en dat ben je dus totaal niet. Ik vetrouw liever op berichten van tweakers hier die actief deelnemen aan de community dan een anonieme klacht op Twitter. Als er echt iets zou zijn met de ATV dan hadden we net zoals de LG C1 daar echt wel over gelezen, niet soms?apis29 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:26:
[...]
Uiteraard tellen de tien gebruikers hier tien keer zo zwaar me dan een willekeurige Viaplay abonee die het waagt over Apple TV te klagen![]()
[...]
Nee .... .
Als er iemand nu niet objectief bezig is dan ben ik niet diegene. Ik post alleen objectief berichten van personen die wel klachten ondervinden met hun Apple TV, dat iemand anders er zonder context niks mee kan en er van alles en nog wat bij gaat verzinnen (omdat die vast zit in het idee dat het nooit aan Viaplay kan liggen maar aan de apps/verbinding/etc/ etc.) is mijn probleem nietMiki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Jouw post geeft alleen maar aan hoe objectief je erin zit en dat ben je dus totaal niet. Ik vetrouw liever op berichten van tweakers hier die actief deelnemen aan de community dan een anonieme klacht op Twitter. Als er echt iets zou zijn met de ATV dan hadden we net zoals de LG C1 daar echt wel over gelezen, niet soms?

Dat die SoC even krachtig is als een 2019 Shield is ook 'lichtelijk' overdreven (bij lange na niet in de benchmarks) maar qua prestaties voor Android TV doet het niet onder iig ...TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Gezien de betere kleuren die de F1TV-app laat zien, zal het gras ook wel groener zijn.
Maar in de nieuwere high-end Sony-tv's zit een prima SoC, dus wellicht dat de F1TV-app daar gewoon voor vrijgegeven is. F1TV is altijd al vrij onnauwkeurig geweest met zijn informatie.
Ja de specs had ik al eerder gepost apis29 in "Viaplay in Nederland"TexMex schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:38:
[...]
Al was het maar zo krachtig als een Chromecast met Google TV (en dat zijn ze doorgaans wel), dat zou inderdaad ruim voldoende moeten zijn voor een vlekkeloze ervaring als de app goed geschreven is.
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 29-03-2022 15:01 ]
Bovendien is het ook hier niet alleen rozengeur en maneschijn geweest als het om Apple TV gaat: mikkelnl in "Viaplay in Nederland". Desalniettemin lijkt de Apple TV tot nu inderdaad het apparaat te zijn dat veruit het beste werkt in combinatie met Viaplay.apis29 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:26:
[...]
Uiteraard tellen de tien gebruikers hier tien keer zo zwaar me dan een willekeurige Viaplay abonee die het waagt over Apple TV te klagen![]()
Het zou niet nodig hoeven zijn, want vele andere live streaming-apps werken ook prima op Android TV en andere tv-platformen en hebben vaak ook dezelfde functies als Viaplay op Apple TV. Maar het is wel zoals het er nu voor staat. Hoogste tijd voor Viaplay dus om ook wat liefde te geven aan de niet-Apple-platformen.
Al was het maar zo krachtig als een Chromecast met Google TV (en dat zijn ze doorgaans wel), dat zou inderdaad ruim voldoende moeten zijn voor een vlekkeloze ervaring als de app goed geschreven is.apis29 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:35:
[...]
Dat die SoC even krachtig is als een 2019 Shield is ook 'lichtelijk' overdreven (bij lange na niet in de benchmarks) maar qua prestaties voor Android TV doet het niet onder iig ...
Dát is het probleem meteen: we streamen allemaal al jaren, waarom kost het bij Viaplay dan zo'n moeite om een 1080p 50fps stream in een hoge bitrate aan te bieden.RodeStabilo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:17:
Werkt maar beperkt, op bepaalde apparaten schijnbaar

Of wat Miki zegt is ook prima: 720p maar iig hogere bitrate
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 29-03-2022 14:53 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Probleem is dat de klantenservice niet bestaat:RodeStabilo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:32:
[...]
Hoe kom je erbij dat het een arrogante club is?
Over klagende mensen gesproken; dagelijks met dit soort figuren geconfronteerd worden dat is ook niet okay.
[Twitter]
Twitter is een plek voor gefrustreerde figuren die hun emoties niet onder controle kunnen houden blijkbaar. Wat denken ze nu dat een klantenservice hier mee kan of wil? Vliegen en stroop enzo.
- telefonisch zijn ze niet bereikbaar
- via messenger krijg je eens in de 5 dagen een bericht, daarna blijft het stil
- mailen, geen reactie
- twitter zit zo te zien 1 persoon die geen ABN spreekt
Mooi, maar van wie zijn die inferieure apps?Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:33:
[...]
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar het gros van de problemen zijn toe te schrijven aan de inferieure apps, apps die de concurrent F1TV niet ondersteund
Juis: van Viaplay

Dus bij wie moet je dan klagen?
Tja, waarom kost het Videoland zoveel moeite om zaken in HD aan te bieden?matthijst schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:41:
[...]
Dát is het probleem meteen: we streamen allemaal al jaren, waarom kost het bij Viaplay dan zo'n moeite om een 1080p 50fps stream in een hoge bitrate aan te bieden.
Werkt maar beperkt, op bepaalde apparaten schijnbaar
Als ik de prijzen zie van bepaalde diensten, waar Viaplay geen uitzondering op is en we gelukkig soms ook kunnen meekijken wat ze uitgeven aan sportlicenties, dan kan ik niet anders concluderen dat er linksom of rechtsom aan zaken minder geld uitgegeven moet worden.
Je moet mijn woorden wel in de context meewegen en niet selectief gaan quotenmatthijst schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Mooi, maar van wie zijn die inferieure apps?
Juis: van Viaplay![]()
Dus bij wie moet je dan klagen?
Ik maakte namelijk het punt dat als je kijkt naar de lijst van ondersteunde apparaten van F1TV en die zou toepassen op Viaplay het gros van de problemen er niet zouden zijn. Ze (Viaplay) had in mijn ogen veel conservatiever moeten zijn in het vrijgeven van de ondersteuning voor al die apparaten. Ik vermoed zelfs dat het een vies marketing trucje is, want de VOD streams zullen naar grote waarschijnlijkheid wel gewoon goed lopen op de meeste smart tv's maar de live-streams een stuk minder goed.
Over dat laatste heb ik hier wel eens een vraag gesteld, maar kennelijk kijkt niemand naar VOD.Miki schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:57:
[...]
Je moet mijn woorden wel in de context meewegen en niet selectief gaan quoten
Ik maakte namelijk het punt dat als je kijkt naar de lijst van ondersteunde apparaten van F1TV en die zou toepassen op Viaplay het gros van de problemen er niet zouden zijn. Ze (Viaplay) had in mijn ogen veel conservatiever moeten zijn in het vrijgeven van de ondersteuning voor al die apparaten. Ik vermoed zelfs dat het een vies marketing trucje is, want de VOD streams zullen naar grote waarschijnlijkheid wel gewoon goed lopen op de meeste smart tv's maar de live-streams een stuk minder goed.
Het lijkt mij inderdaad marketing: zo veel mogelijke klanten binnen hengelen. Ze hebben een te grote broek aangetrokken en moeten nu op de blaren zitten. Zelf denk ik niet dat ze er niet echt wakker van liggen, want de concurrent heeft ook geen app voor webOS en Tizen.
Hier werkt VOD idd probleemloos (al is de beeldkwaliteit maar matig, lage bitstream). Ook later terugkijken van F1 gaat probleemloos. Alleen vertraagd en/of live kijken leidt tot bufferen, al ben ik zondag pas na de voorbeschouwing geswitched naar AirPlay, omdat de stream tot dat moment redelijk stabiel was.meesje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:13:
[...]
Over dat laatste heb ik hier wel eens een vraag gesteld, maar kennelijk kijkt niemand naar VOD.Zelf heb ik het nog niet getest, maar als een live stream probleemloos is, verwacht ik geen problemen met VOD.
Het lijkt mij inderdaad marketing: zo veel mogelijke klanten binnen hengelen. Ze hebben een te grote broek aangetrokken en moeten nu op de blaren zitten. Zelf denk ik niet dat ze er niet echt wakker van liggen, want de concurrent heeft ook geen app voor webOS en Tizen.
Viaplay op een Samsung RU tv.
viaplay staat het terug kijken van f1 toch toe tot 48 uur dus dat vrije training niet meer beschikbaar is klopt danPcDealer schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:08:
Ik wilde gisteren de eerste training terugkijken. Dat kon niet eens... Toen liep het beeld vast tijdens de race rond ronde 18. Verder ben ik redelijk tevreden. Zolang ik maar alle voor- en nabeschouwingen skp.
Viaplay op een Samsung RU tv.
Vergeet niet dat de Zweedse inkomens een stuk hoger liggen vergeleken met ons. 90% van de producten is daarom ook duurder, of het nu om boodschappen, verzekeringen of abonnementen gaat (over alcohol nog maar te zwijgen).
Ik heb een Zweedse vrouw, gaan geregeld naar familie in Zweden en ken de prijzen maar al te goed.
Bij Ziggo kon ik zeker een week terug.hjvg schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:27:
[...]
viaplay staat het terug kijken van f1 toch toe tot 48 uur dus dat vrije training niet meer beschikbaar is klopt dan
Niet overdrijven. Replay tv is tot 7 dagen terug. Maar ja nog steeds een groot verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 30-03-2022 14:37 ]
Ik heb het idee dat Ziggo dat ook had moeten aanpassen als ze het contract voor 2022 wel hadden gewonnen. Wordt vanuit de F1 bepaaldmeesje schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Niet overdrijven. Replay tv is tot 7 dagen terug. Maar ja nog steeds een groot verschil.
Alle sport is bij Viaplay maar 48 uur terug te kijken, dus ik denk dat het vooral hun eigen keuze is. Contractueel is er natuurlijk van alles uit te onderhandelen met de FOM. In verschillende landen zie je weer heel andere constructies.Marcel Br schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:51:
[...]
Ik heb het idee dat Ziggo dat ook had moeten aanpassen als ze het contract voor 2022 wel hadden gewonnen. Wordt vanuit de F1 bepaald
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2