Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 69 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
Toch jammer dat zowel de samenvatting op Ziggo als die van de NOS gewoon een aantoonbaar beter plaatje opleveren. In ieder geval kloppen de kleuren gewoon en ben je van dat fletse, grauwe plaatje af. En 12Mbit VS 5Mbit doet natuurlijk ook een hoop.

Echt Viaplay, doe hier iets aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Wat vinden jullie trouwens van Stéphane Kox? Ik vind het persoonlijk een beetje overkomen als een schoolmeisje in de grote mensenwereld. Ze is natuurlijk net nieuw, dus ik wil haar niet meteen afschrijven, maar tot nu toe nog niet bepaald onder de indruk van haar kwaliteiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
NotSoSteady schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:45:
Wat vinden jullie trouwens van Stéphane Kox? Ik vind het persoonlijk een beetje overkomen als een schoolmeisje in de grote mensenwereld. Ze is natuurlijk net nieuw, dus ik wil haar niet meteen afschrijven, maar tot nu toe nog niet bepaald onder de indruk van het kwaliteiten.
Onervaren, teveel met haar eigen presenteren bezig. Interviewen, presenteren etc.. is ook gewoon een vak. Dat beheers je, of beheers je niet. Die zal nog een hoop tijd nodig hebben, geen idee of ze die gaat krijgen.

Dat stevige Brabantse accent helpt d’r ook niet echt.. vooralsnog een ongelukkige keuze als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Het is bijna gênant om te zeggen dat je op een Apple TV kijkt hier omdat je de ellende en frustraties om je heen gewoon bijna voelt.

Alle functies die je maar kunt bedenken zitten erin. Terug kijken vanaf het begin, voor en achter uitspoelen, een stabiele stream, meer dan acceptabele beeldkwaliteit, PIP binnen de ViaPlay app met 2 streams tegelijkertijd en dat terwijl er hier mensen zijn die niet eens fatsoenlijk 1 stream aan de praat krijgen. Het is bijna onwerkelijk en geeft eens te meer aan dat het aan de hardware ligt waarop je kijkt.
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het écht allemaal aan de mythische krachten van de Apple TV ligt, of dat het meer met het DASH vs HLS-protocol te maken heeft.

Apparaten van Apple pakken een HLS-stream. Vrijwel alle andere apparaten (de grote meerderheid dus) pakken DASH. Wellicht dat het veel grotere aantal streams daarbij voor problemen zorgt. Ik ben geen kenner op dit gebied, dus wellicht praat ik onzin. Maar ik sluit niet uit dat het daar eerder iets mee te maken heeft dan met het kastje van Apple an sich.

Verder kunnen álle functies die je omschrijft ook prima aan de Android TV-app toegevoegd worden. Het is in principe basale functionaliteit waar vele andere Android TV-apps wél gewoon over beschikken. Vreemd dus dat Viaplay dat voor Android TV nog niet voor elkaar heeft. Maar hopelijk komt dat allemaal alsnog snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Het is bijna onwerkelijk en geeft eens te meer aan dat het aan de hardware ligt waarop je kijkt.
Ja, maar vreemd genoeg heeft alléén Viaplay deze issues en werken andere streamingdiensten prima.
Dus een Apple TV kopen lijkt voor Viaplay een oplossing te zijn maar slaat natuurlijk nergens op.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
TexMex schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:01:
[...]

Ik vraag me eerlijk gezegd af of het écht allemaal aan de mythische krachten van de Apple TV ligt, of dat het meer met het DASH vs HLS-protocol te maken heeft.

Apparaten van Apple pakken een HLS-stream. Vrijwel alle andere apparaten (de grote meerderheid dus) pakken DASH. Wellicht dat het veel grotere aantal streams daarbij voor problemen zorgt. Ik ben geen kenner op dit gebied, dus wellicht praat ik onzin. Maar ik sluit niet uit dat het daar eerder iets mee te maken heeft dan met het kastje van Apple an sich.

Verder kunnen álle functies die je omschrijft ook prima aan de Android TV-app toegevoegd worden. Het is in principe basale functionaliteit waar vele andere Android TV-apps wél gewoon over beschikken. Vreemd dus dat Viaplay dat voor Android TV nog niet voor elkaar heeft. Maar hopelijk komt dat allemaal alsnog snel.
Waar het aan ligt, weet ik niet. Het lijkt in ieder geval wel dat Viaplay qua app ontwikkeling de hoogste prio heeft gegeven aan tvOS. T.o.v. de vele smart tv’s hoef je bij een Apple TV je maar op een verschillende versies te focussen. Al met al had Viaplay gewoon dezelfde keuze moeten maken als F1tvpro: alleen de bekende losse kastjes/sticks ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
[...]

Het is bijna gênant om te zeggen dat je op een Apple TV kijkt hier omdat je de ellende en frustraties om je heen gewoon bijna voelt.

Alle functies die je maar kunt bedenken zitten erin. Terug kijken vanaf het begin, voor en achter uitspoelen, een stabiele stream, meer dan acceptabele beeldkwaliteit, PIP binnen de ViaPlay app met 2 streams tegelijkertijd en dat terwijl er hier mensen zijn die niet eens fatsoenlijk 1 stream aan de praat krijgen. Het is bijna onwerkelijk en geeft eens te meer aan dat het aan de hardware ligt waarop je kijkt.
Als ik mijn apple tv vergelijk met ziggo kanaal 200 of de mediabox next app zie ik weinig verschil.
De kleuren zijn iets anders maar verder beide bar slechte kwaliteit!.
Heb ook nog chromecast maar blijft allemaal lood om oud ijzer.
Ik heb genoten van de race, maar kan slecht wennen aan de beeldkwaliteit.
Deze compressie is voor mij onacceptabel!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
matthijst schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Ja, maar vreemd genoeg heeft alléén Viaplay deze issues en werken andere streamingdiensten prima.
Dus een Apple TV kopen lijkt voor Viaplay een oplossing te zijn maar slaat natuurlijk nergens op.
Miki heeft dit al een paar keer aangeven. Het verwerken van live beeld is andere koek dan een serie/film opstarten. NLziet heeft ook issues op LG tv’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
meesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:16:
Al met al had Viaplay gewoon dezelfde keuze moeten maken als F1tvpro: alleen de bekende losse kastjes/sticks ondersteunen.
Dan hadden ze geen 350.000 abonnees gehad gok ik.
Mensen klagen nu al dat het ruk is, te duur is. Als ze er dan ook nog een extra kastje a €160 voor moeten kopen :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
meesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:20:
[...]

Miki heeft dit al een paar keer aangeven. Het verwerken van live beeld is andere koek dan een serie/film opstarten. NLziet heeft ook issues op LG tv’s.
Issues zijn er niet alleen op LG TV's heh 8)7
En dat live TV verhaal, ach ja, korreltje zout.
NBA, NFL doen het ook gewoon dagelijks, op tv, ipad, chromecast wggtv.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 27-03-2022 23:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:39
Rck010 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:49:
[...]

Onervaren, teveel met haar eigen presenteren bezig. Interviewen, presenteren etc.. is ook gewoon een vak. Dat beheers je, of beheers je niet. Die zal nog een hoop tijd nodig hebben, geen idee of ze die gaat krijgen.

Dat stevige Brabantse accent helpt d’r ook niet echt.. vooralsnog een ongelukkige keuze als je het mij vraagt.
Ik zou zeggen, kijk het interview van Jack met Guenther Steiner nog eens terug van vrijdagavond Ziggo Race Café… ‘Ferrari has a stark engine’… hahaha… interviewen is een vak en hoe lang doet Jack dit al? Dan doet Olav dit meestal toch wel stukken beter.

Verder… wat is er mis met een Brabants accent? Het is toch gewoon ook Nederlands wat ze spreekt? Ook vind ik het al beter gaan dan tijdens de winter tests, dus ze toont al progressie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:08
meesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:16:
[...]

Waar het aan ligt, weet ik niet. Het lijkt in ieder geval wel dat Viaplay qua app ontwikkeling de hoogste prio heeft gegeven aan tvOS. T.o.v. de vele smart tv’s hoef je bij een Apple TV je maar op een verschillende versies te focussen. Al met al had Viaplay gewoon dezelfde keuze moeten maken als F1tvpro: alleen de bekende losse kastjes/sticks ondersteunen.
Ik vind het eigenlijk niet van deze tijd dat je een los kastje moet kopen…..

De meeste mensen willen gewoon een alles-in-een apparaat met 1 afstandsbediening, zonder allerlei kastjes. En als er dan toch perse een kastje benodigd is, dan zou de streamingdienst deze moeten “verhuren”, zoals KPN en Ziggo ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
matthijst schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:21:
[...]

Issues zijn er niet alleen op LG TV's heh 8)7
En dat live TV verhaal, ach ja, korreltje zout.
NBA, NFL doen het ook gewoon dagelijks, op tv, ipad, chromecast wggtv.
Dat zal ongetwijfeld, ik wil alleen maar aangeven dat het verwerken van live beeld complexer is dan een serie opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:20:
[...]

De issues van NLZIET op LG-tv's gaan voornamelijk over gebrekkige functionaliteit en achterblijvende updates en niet zozeer over live-streaming. Ook live-streams van NPO, Canal Digitaal en YouTube werken prima bij LG. Live-streaming is dus niet per se het probleem.

Duidelijk is wel dat Viaplay het slechtst werkt op LG-tv's. Maar ook met Android TV is het nog niet bepaald een feestje te noemen. Vermoedelijk zijn de Viaplay-apps voor deze platformen gewoon slecht geschreven.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 28-03-2022 00:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
PatrickC schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:21:
[...]

Ik zou zeggen, kijk het interview van Jack met Guenther Steiner nog eens terug van vrijdagavond Ziggo Race Café… ‘Ferrari has a stark engine’… hahaha… interviewen is een vak en hoe lang doet Jack dit al? Dan doet Olav dit meestal toch wel stukken beter.

Verder… wat is er mis met een Brabants accent? Het is toch gewoon ook Nederlands wat ze spreekt? Ook vind ik het al beter gaan dan tijdens de winter tests, dus ze toont al progressie.
Schrijf ik ergens dat Jack wel fatsoenlijk kan interviewen dan? Olav is erg sterk in interviews, wellicht zelfs beter dan in de verslaggeving.

Ansicht heb ik niets tegen een Brabants accent, alleen komt die meid al lastig uit d'r woorden en zorgt het accent ervoor dat het nog stroever over komt bij de kijker. Althans, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Bij alle streamingdiensten die ik ken kun je de ondertiteling naar smaak aanpassen qua lettertype e.d. Echter niet bij ViaPlay….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Pvd01 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:24:
[...]

Ik vind het eigenlijk niet van deze tijd dat je een los kastje moet kopen…..

De meeste mensen willen gewoon een alles-in-een apparaat met 1 afstandsbediening, zonder allerlei kastjes. En als er dan toch perse een kastje benodigd is, dan zou de streamingdienst deze moeten “verhuren”, zoals KPN en Ziggo ook doen.
Haha, daar heb ik een hele andere ‘visie’ op. Even mezelf quoten van een paar pagina’s terug.
meesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:57:
Maar wat ik niet snap, is dat we zo vertrouwen op apps op een televisie. De afgelopen jaren heeft toch wel bewezen dat apps op een gegeven moment niet meer (goed) werken of ondersteund worden? Wij als tweaker weten toch wel beter dan Jan en Truus die zich bij de MM een tv laten aansmeren? Ik zit dan nu al redelijk wat jaren in het Apple eco systeem, maar ik heb ook een tijdje een Chromecast gehad. Dat werkte ook prima. Laat het slimme lekker over aan zulke apparaatjes en hou de tv lekker dom.
Eigenlijk loopt bij mij ook alles via 1 (fruit)kastje. De Next mediabox gebruik ik 1 of 2 keer per week als ik gewoon regulier tv wil kijken. Er zijn genoeg mensen die uiteindelijk voor tv Ziggo (of KPN, etc) de deur hebben uitgedaan en overgegaan zijn naar NLziet en zodoende alles via 1 kastje of stick kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Zit nu naar Ziggo Sportcafé te kijken. Zonder Coronel, zonder Albers, met Kamphues, Doornbos, van der Zande, van Gameren en Mol.

Het is zoveel leuker om naar te kijken, er is geen vijandigheid onderling, iedereen komt aan het woord, het komt allemaal veel natuurlijker aan. Er is meer dan genoeg "diepgang".
Je merkt toch dat hier veel meer ervaring zit. Het zal echt lang duren voor Viaplay dit niveau gaat halen. Ik merk nu ook dat ik de humorflitsjes van van Gameren echt mis bij Viaplay. Zij hebben zoiets totaal niet.

Dus als preshow/aftershow vind ik Viaplay niet goed genoeg. Geen chemie.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
meesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:31:
[...]

Haha, daar heb ik een hele andere ‘visie’ op. Even mezelf quoten van een paar pagina’s terug.

[...]

Eigenlijk loopt bij mij ook alles via 1 (fruit)kastje. De Next mediabox gebruik ik 1 of 2 keer per week als ik gewoon regulier tv wil kijken. Er zijn genoeg mensen die uiteindelijk Ziggo (of KPN, etc) de deur hebben uitgedaan voor tv en overgegaan zijn naar NLziet en zodoende alles via 1 kastje of stick kijken.
Wat ik zou willen is ook 1 kastje (nl. de smart-TV). En dat is ook mogelijk. De Canal-digitaal app CI+ module voor lineaire TV en apps voor de verschillende streamingdiensten. De HBO-Max, Netflix, appleTV+ en NPO-app werken allemaal prima. Alleen ViaPlay geeft hier problemen.

En op het moment dat de TV verouderd raakt en de apps niet meer ondersteund worden kan de levensduur van de TV verlengd worden door een appleTV aan te schaffen. Maar dat zou bij een nieuwe TV niet nodig moeten zijn,

[ Voor 11% gewijzigd door Pvd01 op 27-03-2022 23:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
My 2 cents: ongeveer 45 minuten later begonnen met kijken. App op iphone heeft geen "afspelen vanaf begin" dus de knop "live kijken" gebruikt en proberen ongezien zo snel mogelijk de time-slider naar links te schuiven.

Dat ging wonderbaarlijk goed en door te schuiven over de time-slider krijg je de tijd van uitzenden in beeld. Maakt het makkelijk om naar de juiste plek te gaan.

So far, so good. Via Airplay naar m'n tv gestreamd en de boel bekeken in de semi-acceptabele Viaplay-kwaliteit. Tot ronde 25 ongeveer. Toen begon de ellende. Hakkelen, wisselingen in kwaliteit, soms tot het onleesbare aan toe. Dit werd steeds erger, tot ik er klaar mee was. App gestopt en weer gestart en "verder kijken". Helaas onthoudt de Viaplay-app op de telefoon niet waar je gebleven was, dus heel snel de podium ceremonie weggeschoven en in de schuifbalk op zoek naar waar ik ongeveer was gebleven. Alle moeite voor niets overigens, want het hakkelen, terugschakelen in kwaliteit en pauzeren voor een aantal seconden zijn tot grote ergernis gebleven. Tijdens de nabeschouwing werd het nog erger en kon Amber geen 2 volzinnen spreken zonder dat de stream vond dat ze even haar mond moest houden.

Kwaliteit van het commentaar in de race vond ik matig, met name door de feitelijke onjuistheden die er met enige regelmaat in voorkomen. Dat was gister al bij de kwalificatie "je ziet gewoon dat Max moeite heeft met het draaien van de auto" bij beelden van Perez. Of vandaag van "race control" over de penalty van Zhou: "als je niet lang genoeg gewacht hebt, dan krijg je de penalty gewoon nog een keer" terwijl er uiteindelijk een drive-through kwam. Of "Saintz is de enige in de top 10 met een nieuw setje rood, als er nog gewisseld wordt heeft hij daar groot voordeel van" terwijl Saintz gister aangaf dat hij zich helemaal niet comfortabel voelt op nieuw rood en daarom ook op oud rood gekwalificeerd heeft. Zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen.

Stéphane, die moet er nog een beetje inkomen. Haar vragen zijn on point, maar het oogt nog niet heel comfortabel voor de camera. Het vertalen van de antwoorden mag ook wat soepeler. Komt ook doordat ze de boel vaak in omgekeerde volgorde vertaald (laatst vertelde eerst vertaald, eerst vertelde laatst vertaald). Daardoor is de samenhang een beetje weg. Verder kost het jaren om op de grid de juiste connecties op te bouwen. Hopelijk kunnen Häkkinen en Coulthard haar een beetje op weg helpen. Ik denk dat het wel goed gaat komen. Dat Brabantse accent kan ik me als Brabander niet aan storen, maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over.

Over Christijan is denk ik genoeg gezegd. Absoluut geen match met Guido, maar moet sowieso wat gecoacht worden om er een aantrekkelijker verhaal van te maken. Vond zijn attitude regelmatig tenenkrommend.

Verhaal is wat langer geworden dan ik had gedacht. Als Viaplay zich echt wat aantrekt van de gebruikers denk ik dat het op termijn wat kan worden. Voor mij was de ervaring met de techniek wederom zo waardeloos dat ik er klaar mee ben. Ga alsjeblieft gewoon op een lineair kanaal uitzenden en gebruik die tijd om de stream te verbeteren. Dit was echt weer een kansloze ervaring vanavond.

Voor mij voor nu dan ook de laatste post in dit topic. F1TV it is tot aan de zomerbreak. Daarna krijgen ze een nieuwe kans.

Doe allemaal een beetje lief voor elkaar in de tussentijd. De discussies zijn hier en daar wat te verhit geraakt, maar dat zijn we vast allemaal weer vergeten als Max volgend jaar nog steeds die 1 op z'n neus heeft staan. :)F

Toch nog een kleine aanvulling: ik zit nu Race Café terug te kijken waarbij de samenvatting voorbij komt en ik schrik er gewoon van hoeveel beter de kwaliteit is dan datgene waar ik net bij Viaplay naar heb zitten kijken...

[ Voor 3% gewijzigd door eLScha op 27-03-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Pvd01 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:31:
Bij alle streamingdiensten die ik ken kun je de ondertiteling naar smaak aanpassen qua lettertype e.d. Echter niet bij ViaPlay….
Dat is een goeie! Ik heb nog geen serie/film opgestart. Van andere streaming diensten is mij bekend dat ieder z’n eigen ondertitel heeft, maar op het bekende kastje kun je inregelen dat deze apps de eigen ingestelde ondertitel moet gebruiken. Morgen eens testen of dat voor de Viaplay app ook geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Pvd01 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:31:
Bij mij zit die functie in de Chromecast met GoogleTV. Werkt prima in alle apps, inclusief die van Viaplay.

Het lijkt erop dat veel klachten hier voorbij komen, toegeschreven worden aan de provider, maar die in feite veroorzaakt worden door de hardware. Ik klaag toch ook niet, dat mijn TV's uit het jaar kruik helemaal geen fatsoenlijke (nieuwe) apps kunnen draaien? Ik gebruik mijn TV's al jaren als domme monitors en regel de rest met externe apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
renzo4000 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Dat snap ik, dat heb ik ook gedaan ...echter je begint wel gewoon met het live beeld en het risico dat je iets ziet wat je nog niet wil zien.
Hoezo begin je met het livebeelden als je terug naar het begin springt?* Nu had ik het wel bij een ander iets eerder op de dag gedaan en begon bij de aftelklok nadat ik op |< had geklikt. Maar vanaf daar kon je ook prima vooruit spoelen (daarbij kan je dan idd wel het risico lopen dat je te ver spoelt en per ongeluk iets ziet)

* edit: ok, wel als je net de stream start idd. Daar had ik ook al een opmerking over gemaakt eerder dat je niet direct een kijk van het begin knop hebt

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 27-03-2022 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Pvd01 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:35:
[...]

Wat ik zou willen is ook 1 kastje (nl. de smart-TV). En dat is ook mogelijk. De Canal-digitaal app voor lineaire TV en apps voor de verschillende streamingdiensten. De HBO-Max, Netflix, appleTV+ en NPO-app werken allemaal prima. Alleen ViaPlay geeft hier problemen.
Als je je nu al beklaagd over ViaPlay dan ben ik benieuwd wat je dan van Canaal Digitaal vindt. Want als er één dienst is waar de kwaliteit ruk is, dan zijn zij het wel. 720p @25Hz is het maximale wat ze weten te leveren met een bitrate die amper boven de 3,5Mbits uitkomt. Dat is pas beschamend, in vergelijking lijkt ViaPlay dan in 32k uit te zenden zo slecht is Canaal Digitaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
CanalDigitaal is idd ruk ja, laat ik als alternatief dan maar een CI+ module noemen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Wat ik zou willen is ook 1 kastje (nl. de smart-TV). En dat is ook mogelijk. De Canal-digitaal app voor lineaire TV en apps voor de verschillende streamingdiensten. De HBO-Max, Netflix, appleTV+ en NPO-app werken allemaal prima. Alleen ViaPlay geeft hier problemen.

En op het moment dat de TV verouderd raakt en de apps niet meer ondersteund worden kan de levensduur van de TV verlengd worden door een appleTV aan te schaffen. Maar dat zou bij een nieuwe TV niet nodig moeten zijn,
Laat ik voorop stellen dat ik me goed kan voorstellen dat je alles via de tv wil laten lopen. Destijds was ik jaloers op mensen in het voormalig Ziggo gebied. Zij hadden interactieve tv via een CI kaartje terwijl je in het voormalig UPC gebied perse een kastje moest hebben.
Uiteindelijk wil ik bij een volgende tv niet een onderzoek te hoeven of mijn in gebruik zijnde diensten ook werken op de tv die ik voor ogen had. Bij een tv wil ik me alleen op de beeldkwaliteit focussen. Daarnaast komen er ook nieuwe diensten bij en dan wil ik al helemaal niet afhankelijk zijn van de tv fabrikant. Nogmaals dit is mijn ‘visie’: een tv behoort dom te zijn en moet gewoon mooi beeld weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Goed punt. Ook NPO en Canal Digitaal hebben inderdaad geen enkele moeite met live-streaming bij LG en Android TV (even afgezien van de matige beeldkwaliteit van Canal Digitaal). Dan moet er dus haast wel sprake zijn van een slecht geschreven Viaplay-app.

En hoewel ikzelf voor streaming vrijwel alleen losse apparaten gebruik, worden de app-platformen van de tv-merken de laatste jaren wel steeds beter. Ook met de duur van de ondersteuning gaat het de goede kant op. Langzaam maar zeker zit er dus echt wel vooruitgang in op dat gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 28-03-2022 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

eLScha schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:36:
My 2 cents: ongeveer 45 minuten later begonnen met kijken. App op iphone heeft geen "afspelen vanaf begin" dus de knop "live kijken" gebruikt en proberen ongezien zo snel mogelijk de time-slider naar links te schuiven.

Dat ging wonderbaarlijk goed en door te schuiven over de time-slider krijg je de tijd van uitzenden in beeld. Maakt het makkelijk om naar de juiste plek te gaan.

So far, so good. Via Airplay naar m'n tv gestreamd en de boel bekeken in de semi-acceptabele Viaplay-kwaliteit. Tot ronde 25 ongeveer. Toen begon de ellende. Hakkelen, wisselingen in kwaliteit, soms tot het onleesbare aan toe. Dit werd steeds erger, tot ik er klaar mee was. App gestopt en weer gestart en "verder kijken". Helaas onthoudt de Viaplay-app op de telefoon niet waar je gebleven was, dus heel snel de podium ceremonie weggeschoven en in de schuifbalk op zoek naar waar ik ongeveer was gebleven. Alle moeite voor niets overigens, want het hakkelen, terugschakelen in kwaliteit en pauzeren voor een aantal seconden zijn tot grote ergernis gebleven. Tijdens de nabeschouwing werd het nog erger en kon Amber geen 2 volzinnen spreken zonder dat de stream vond dat ze even haar mond moest houden.

Kwaliteit van het commentaar in de race vond ik matig, met name door de feitelijke onjuistheden die er met enige regelmaat in voorkomen. Dat was gister al bij de kwalificatie "je ziet gewoon dat Max moeite heeft met het draaien van de auto" bij beelden van Perez. Of vandaag van "race control" over de penalty van Zhou: "als je niet lang genoeg gewacht hebt, dan krijg je de penalty gewoon nog een keer" terwijl er uiteindelijk een drive-through kwam. Of "Saintz is de enige in de top 10 met een nieuw setje rood, als er nog gewisseld wordt heeft hij daar groot voordeel van" terwijl Saintz gister aangaf dat hij zich helemaal niet comfortabel voelt op nieuw rood en daarom ook op oud rood gekwalificeerd heeft. Zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen.

Stéphane, die moet er nog een beetje inkomen. Haar vragen zijn on point, maar het oogt nog niet heel comfortabel voor de camera. Het vertalen van de antwoorden mag ook wat soepeler. Komt ook doordat ze de boel vaak in omgekeerde volgorde vertaald (laatst vertelde eerst vertaald, eerst vertelde laatst vertaald). Daardoor is de samenhang een beetje weg. Verder kost het jaren om op de grid de juiste connecties op te bouwen. Hopelijk kunnen Häkkinen en Coulthard haar een beetje op weg helpen. Ik denk dat het wel goed gaat komen. Dat Brabantse accent kan ik me als Brabander niet aan storen, maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over.

Over Christijan is denk ik genoeg gezegd. Absoluut geen match met Guido, maar moet sowieso wat gecoacht worden om er een aantrekkelijker verhaal van te maken. Vond zijn attitude regelmatig tenenkrommend.

Verhaal is wat langer geworden dan ik had gedacht. Als Viaplay zich echt wat aantrekt van de gebruikers denk ik dat het op termijn wat kan worden. Voor mij was de ervaring met de techniek wederom zo waardeloos dat ik er klaar mee ben. Ga alsjeblieft gewoon op een lineair kanaal uitzenden en gebruik die tijd om de stream te verbeteren. Dit was echt weer een kansloze ervaring vanavond.

Voor mij voor nu dan ook de laatste post in dit topic. F1TV it is tot aan de zomerbreak. Daarna krijgen ze een nieuwe kans.

Doe allemaal een beetje lief voor elkaar in de tussentijd. De discussies zijn hier en daar wat te verhit geraakt, maar dat zijn we vast allemaal weer vergeten als Max volgend jaar nog steeds die 1 op z'n neus heeft staan. :)F

Toch nog een kleine aanvulling: ik zit nu Race Café terug te kijken waarbij de samenvatting voorbij komt en ik schrik er gewoon van hoeveel beter de kwaliteit is dan datgene waar ik net bij Viaplay naar heb zitten kijken...
Maar ze zenden toch ook lineair uit (nouja iig Ziggo en KPN)?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Pvd01 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:46:
CanalDigitaal is idd ruk ja, laat ik als alternatief dan maar een CI+ module noemen…
NLZIET is een waardige vervanger van je CI+ module of tv kastje. Maar goed, we gaan wat off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
psy schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:54:
[...]

Maar ze zenden toch ook lineair uit (nouja iig Ziggo en KPN)?
Alleen tijdens het weekend en alleen als je Viaplay via Ziggo hebt aangeschaft. Mijn abonnement is die introductie-aanbieding bij Viaplay zelf. Dan werkt het niet...

Daarbij geen idee of je dan wel kunt pauzeren of afspelen vanaf begin kunt doen, want kan het niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
eLScha schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:02:
[...]

Alleen tijdens het weekend en alleen als je Viaplay via Ziggo hebt aangeschaft. Mijn abonnement is die introductie-aanbieding bij Viaplay zelf. Dan werkt het niet...

Daarbij geen idee of je dan wel kunt pauzeren of afspelen vanaf begin kunt doen, want kan het niet uitproberen.
Het schijnt dat je dit kanaal met een harddisk i.c.m. een CI+ module kunt opnemen, maar ook ik kan dat niet testen. Dus zeker ben ik er niet van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Vandaag voor het eerst gekeken en ik werd er niet gelukkig van. Ik mis sfeer in de studio, dat vond ik bij Ziggo wel erg prettig. En bij het commentaar voelt het alsof ik naar een klasse zit te kijken die mij totaal niet interesseert, Geen prettig geluid. Herbert Dijkstra niveau als ik het vergelijk met wielrennen of schaatsen.

Wel iets minder Max dit en Max dat. Dat is het enige pluspunt wat ik zo kan benoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 12:39
Rck010 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:27:
[...]

Schrijf ik ergens dat Jack wel fatsoenlijk kan interviewen dan? Olav is erg sterk in interviews, wellicht zelfs beter dan in de verslaggeving.

Ansicht heb ik niets tegen een Brabants accent, alleen komt die meid al lastig uit d'r woorden en zorgt het accent ervoor dat het nog stroever over komt bij de kijker. Althans, dat is mijn mening.
Nee, dat schrijf je inderdaad nergens en volgens mij zijn wij het ook wel eens op dat vlak, ook als het over Olav gaat. :) Maar laat ik het dan algemener uitdrukken en niet direct als reactie op jou. Ik lees hier flink wat, zeker ook terechte kritiek op viaplay, terwijl hetzelfde op een aantal vlakken ook op Ziggo van toepassing is/was.

En inderdaad, Stéphane interviewt nog niet echt vloeiend, behalve de interviews met Max die wel gewoon prima zijn. En het komt nog vaal wat ingestudeerd over, alsof ze van een autocue aan het voorlezen is. Haar Brabants acccent speelt daar voor mij totaal geen rol in, maar dat zal dan wel komen doordat ik zelf een Limburger ben. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

eLScha schreef op maandag 28 maart 2022 @ 00:02:
[...]

Ja dat is lullig inderdaad.
Ik wilde persé dat kanaal 200 proberen dus ben voor de Ziggo aanbieding gegaan.

Ik gebruik hier zelf eigen dvb-c tuners met een CI slot (dus geen CI+ welke mogelijk beperkt zijn qua opnemen?). Afspelen via Kodi clients.
Maar ik kan dan doen wat ik wil, pauzeren/opnemen.

Ik moet het eens proberen met mijn CI+ slot in de TV.... deze gebruik ik eigenlijk nooit. Maar dan zou ik een beperking wel moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 19:44
meesje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:46:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik me goed kan voorstellen dat je alles via de tv wil laten lopen. Destijds was ik jaloers op mensen in het voormalig Ziggo gebied. Zij hadden interactieve tv via een CI kaartje terwijl je in het voormalig UPC gebied perse een kastje moest hebben.
Uiteindelijk wil ik bij een volgende tv niet een onderzoek te hoeven of mijn in gebruik zijnde diensten ook werken op de tv die ik voor ogen had. Bij een tv wil ik me alleen op de beeldkwaliteit focussen. Daarnaast komen er ook nieuwe diensten bij en dan wil ik al helemaal niet afhankelijk zijn van de tv fabrikant. Nogmaals dit is mijn ‘visie’: een tv behoort dom te zijn en moet gewoon mooi beeld weergeven.
Precies mijn gedachte. Een TV hoort een beeld weer te geven en een signaal te accepteren meer niet. Om beeld te generen heb ik een Shield en om geluid te genereren heb ik een versterker. Al sinds het begin van 'smart' TV's zijn ze matig geweest qua snelheid en ondersteuning.

Een paar jaar geleden kochten vrienden van mij een Philips TV (weet het model niet) waarvan hun ook verwachtten dat het een alles in 1 ervaring zou worden. Dat is het ook geweest. 1 jaar. Daarna werd de ondersteuning stop gezet werkten veel apps al snel niet meer.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Viaplay heeft gisteren voor het eerst een goede (geen perfecte) stream afgeleverd, had nog wel wat hick ups maar de scherpte was voor ons gevoel al beter dan in Bahrein. Hopelijk blijven ze deze vooruitgang boeken en kijken we over 2 weken op een perfecte stream zonder hick ups en nog scherper beeld, maar ik merk een kleine stijgende lijn van hun kant O-) !

De commentatoren moeten nog wel even ervaring op gaan doen want met de namen van de coureurs want het is soms echt drama, hun zeiden gisteren ergens in de race ook een compleet andere naam dan de betreffende coureur :9

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2022 08:15 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:12:

De commentatoren moeten nog wel even ervaring op gaan doen want met de namen van de coureurs want het is soms echt drama, hun zeiden gisteren ergens in de race ook een compleet andere naam dan de betreffende coureur :9
Om hier maar even op door te gaan:

- We kijken mee met de wereldkampioen: Beeld van Leclerc
- Naam noemen van Perez, maar moest Verstappen zijn. (kan ik mij nog enigzins voorstellen)
- Vertellen over een actie van Verstappen en vervolgens kijken we naar wagens verderop..
al weet ik niet of men bij viaplay mbt dat laatste hier controle over heeft.

Ik ben benieuwd of dit allemaal nog gaat verbeteren en ik heb mijn vak ook niet in een paar weken geleerd, maar dit kan wel eens wat langer duren dan gehoopt voordat ze dit enigzins onder de knie krijgen.
Slecht was het niet, maar het stempel goed was het ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:41
ed1703 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:28:
[...]
- Vertellen over een actie van Verstappen en vervolgens kijken we naar wagens verderop..
Nee hebben ze niet, de regie was ook bagger deze race.
halve ronde herhaling bij een gevecht om positie (P1 nog wel).
-En dat niet 1x, maar elke ronden. :D 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Viaplay heeft gisteren voor het eerst een goede (geen perfecte) stream afgeleverd, had nog wel wat hick ups maar de scherpte was voor ons gevoel al beter dan in Bahrein. Hopelijk blijven ze deze vooruitgang boeken en kijken we over 2 weken op een perfecte stream zonder hick ups en nog scherper beeld, maar ik merk een kleine stijgende lijn van hun kant O-) !
Dat is fijn om te horen! Hopelijk wordt deze lijn doorgezet. Was er tussen de afgelopen twee races een update geweest van de Viaplay app? Of zat het puur aan de aanlevering?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
[...]

- Naam noemen van Perez, maar moest Verstappen zijn. (kan ik mij nog enigzins voorstellen)

Ik ben benieuwd of dit allemaal nog gaat verbeteren en ik heb mijn vak ook niet in een paar weken geleerd, maar dit kan wel eens wat langer duren dan gehoopt voordat ze dit enigzins onder de knie krijgen.
Niet om Olaf af te vallen, daar luister ik ook prima naar. Maar heb je zijn fouten per race al eens geteld? Met zijn 100 jaar ervaring? Ik vind met name Nelson echt een van de beste Nederlandse commentators. Al jaren eigenlijk. Ik kan met hele viaplay team eigenlijk best leven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:45:
Wat vinden jullie trouwens van Stéphane Kox? Ik vind het persoonlijk een beetje overkomen als een schoolmeisje in de grote mensenwereld. Ze is natuurlijk net nieuw, dus ik wil haar niet meteen afschrijven, maar tot nu toe nog niet bepaald onder de indruk van haar kwaliteiten.
Eens. Ze doet heel erg haar best, maar komt erg nerveus en onwennig over. Dat is enerzijds logisch, maar anderzijds zit je dan wel een beetje met plaatsvervangende schaamte te kijken.

Aan de andere kant hebben we jarenlang met plaatsvervangende schaamte naar de interviews van Mol en Plooij moeten kijken, dus we zijn het gewend.

[ Voor 11% gewijzigd door Tleilaxu op 28-03-2022 08:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Volgens mij zeiden ze de leider in het kampioenschap, of iets soortgelijks. Ik ervaarde het iig als correct: Leclerc is de huidige leider.
Ach, Olav doet dat gelukkig nooit.

Ik vind Stephane het niet onaardig doen. Ze moet nog beetje inkomen, maar iig komt t wat serieuzer over dan de "lollige" Jack. Ik snap wel dat mensen dat lekker gezellig vinden maar van mij hoeft dat allemaal niet. Als ik grappen wil horen zoek ik wel een comedian op die echt grappig is....

Albers zou wel even een media training moeten hebben om net even wat beter te ouwehoeren. Hij weet er veel van af en ik vind t tof dat ie ook negatief durft te zijn over Max (dat lijkt bij Ziggo wel echt vloeken in de kerk), maar hij kletst by far niet zo soepel als Doornbos. Interactie met Guido leek ook niet zo heel soepel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Regie was af en toe ook echt ruk met hun timing qua inhaalacties tussen LEC en VER. Ineens gaan herhalen terwijl de druk er daar vol op stond :+

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Deurstopper schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Regie was af en toe ook echt ruk met hun timing qua inhaalacties tussen LEC en VER. Ineens gaan herhalen terwijl de druk er daar vol op stond :+
En het lullige is, bij Ziggo was het dan "kut F1 regie", en nu is het "kut Viaplay" |:(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:59:
Interactie met Guido leek ook niet zo heel soepel.
Word on the streets is dat ze elkaar niet zo liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:13
Gisteren was de kwaliteit inderdaad een stuk beter dan vorige week en zonder hiccups, nice!

Verder irriteer ik me mateloos aan Christijan Albers; de arrogantie druipt er vanaf. Continu Guido onderbreken terwijl hij met een interessant verhaal komt. Op een gegeven moment gaat het over strategieën hoe RB/Max daar mee om zou gaan, zegt Christijan even tussen neus en lippen door dat hij ook met GP heeft gewerkt, want ja, hij is toch zo fantastisch! :+

De rest van de Viaplay crew heb ik geen moeite mee. Stephane en Amber moeten nog een beetje inkomen en dat is prima, maar de goede bedoelingen zijn er. Commentaar is niet altijd even goed, vooral het herkennen van rijders, maar verder wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:00:
[...]

En het lullige is, bij Ziggo was het dan "kut F1 regie", en nu is het "kut Viaplay" |:(
Maar was het ook de schuld van Ziggo of Viaplay? Worden deze beelden niet 'internationaal' geregisseerd?

Edit: duidelijk! Ik las m verkeerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deurstopper op 28-03-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Volgens mij zeiden ze de leider in het kampioenschap, of iets soortgelijks. Ik ervaarde het iig als correct: Leclerc is de huidige leider.
Kan zijn dat ik het verkeerd opgevangen heb, ze ratelen ook nogal flink door :P
Ach, Olav doet dat gelukkig nooit.
Olav staat vooral bekend om (naar mijn idee) zeer overdreven manier van verslag doen.
Emotie tot op het bot. Iets waar ik zelf al helemaal niet op zit te wachten.
Die man moet volgens sommige mensen op twitter een standbeeld op de dam krijgen, lijkt wel.
Albers zou wel even een media training moeten hebben om net even wat beter te ouwehoeren. Hij weet er veel van af en ik vind t tof dat ie ook negatief durft te zijn over Max (dat lijkt bij Ziggo wel echt vloeken in de kerk), maar hij kletst by far niet zo soepel als Doornbos. Interactie met Guido leek ook niet zo heel soepel.
Guido leek soms zichtbaar geirriteerd als Albers aan het woord was, misschien lag dat aan mij.
Zag ik zaterdag ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Deurstopper schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Maar was het ook de schuld van Ziggo of Viaplay? Worden deze beelden niet 'internationaal' geregisseerd?
Beelden worden centraal geregisseerd door de FOM.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 10:00
Albers-Guido werkt niet idd. Vond het commentaar met de wedstrijd ok. Alleen het stemgeluid vind ik wat minder fijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Albers- Insert_ Name werkt niet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Giedo van der Garde heet de beste man en hoezo mogen jullie hem bij zijn voornaam aanspreken? :+ :+

Overigens eens dat de chemie tussen Albers en van der Garde er totaal niet lijkt te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Tleilaxu op 28-03-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Werden de herhalingen door Viaplay of F1 zelf gedaan? Want dit kwamen soms echt op een compleet verkeerd moment, zit je naar een gevecht te kijken tussen Lerc en Ver, komt er een herhaling |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:14:
Werden de herhalingen door Viaplay of F1 zelf gedaan? Want dit kwamen soms echt op een compleet verkeerd moment, zit je naar een gevecht te kijken tussen Lerc en Ver, komt er een herhaling |:(
Dat doet F1 zelf.
Straks krijgt Viaplay nog de schuld als de pitstop van Max een keer niet goed gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Exocet schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Dat doet F1 zelf.
Straks krijgt Viaplay nog de schuld als de pitstop van Max een keer niet goed gaat.....
Oke, dan hadden ze een paar keer geen goed getimede herhalingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
[...]

Moet zeggen dat ik gisteren ook even dacht dat het niet klopte, maar hij zei inderdaad 'We rijden mee met de leider van het wereldkampioenschap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Dat doet F1 zelf.
Volgens mij heeft niemand in dit topic benoemd dat de slechte regie door Viaplay zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Volgens mij heeft niemand in dit topic benoemd dat de slechte regie door Viaplay zou komen.
Wellicht niet in dit topic, maar je ziet het op social media wel degelijk voorbij komen. Op dit moment kan Viaplay voor sommige het gewoon niet goed doen, hier is over het algemeen gelukkig wel een genuanceerd verhaal te horen met duidelijke punten wat er aan schort. Al blijft een groot gedeelte natuurlijk gewoon een mening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Wellicht niet in dit topic, maar je ziet het op social media wel degelijk voorbij komen. Op dit moment kan Viaplay voor sommige het gewoon niet goed doen, hier is over het algemeen gelukkig wel een genuanceerd verhaal te horen met duidelijke punten wat er aan schort. Al blijft een groot gedeelte natuurlijk gewoon een mening.
Klopt, maar op social media hoef je sowieso niet te kijken voor een genuanceerd beeld over welk onderwerp dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
De enige race waar de regie niet in handen is van FOM, is die van Monaco. En daar was in het verleden ook best de nodige kritiek op.

Anyway, de eerste "stint" voor Viaplay zit er op. Eens kijken of en wat voor aanpassingen/verbeteringen enz. we mogen verwachten Down Under. Neem aan dat ze wel een evaluatiemomentje zullen hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door DutchOwnage op 28-03-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kijk Viaplay via Ziggo. Kan het ook via de app op de LG tv kijken maar dat hapert af en toe. Dus de race kijk ik via het tijdelijke kanaal 200.
Op de net zit ook de app Viaplay. Alleen als ik daar op ga kijken moet ik eerst kiezen tussen kijken zonder aanmelden en gewoon aamelden. Als ik mij aanmeld met de gegevens, die ik heb aangenaakt bij het sluiten van het ziggo/viaplay pakket, herkent hij mijn wachtwoord en emailadres niet.
Kijk ik via de app op de tv en of laptop, dan meld ik mij met dezelfde gegevens aan en kan zo op mijn account.

Kan iemand mij vertellen misschien wat er an de hand kan zijn?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 14:39
Hier totaal het tegenovergestelde. Kwaliteit was echt bagger. Hikups en terug schalen zover dat de tekst niet meer te lezen was. De stream is ook een aantal keer gestopt. Terwijl ik de vorige race weinig problemen heb gehad.
Wat mij betreft valt er nog veel te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willempietje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 13:13
Gisteren wilde ik uiteraard de GP in Djedda bekijken. Ik was uit eten dus kon pas rond half 8 inschakelen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de stream vanaf het begin kan gaan kijken zonder dat ik eerst live beeld zie? Er is geen duidelijke knop om vanaf het begin af te spelen.

Poging 1: ik ga op de Ziggo box Next naar de EPG en kijk of ik de uitzending op kanaal 200 vanaf het begin kan afspelen. Dit heeft Viaplay blijkbaar geblokkeerd.

Poging 2: De Viaplay app op de Ziggo box Next. Ik zie nergens een knop om vanaf het begin te starten. Geen idee hoe ik dat zou moeten doen in deze app. Ik denk ik krijg vast een optie als ik de stream aan klik. Maar nee hoor. De stream wil direct naar live beeld. Ik druk de 'terug' knop om te voorkomen dat ik live beeld zie en de boel loopt vast. Gelukkig niets gespoiled.

Poging 3: Ik zet mijn HDMI ingang op de Chromecast en ik start op mijn telefoon jullie app (Android op Samsung Galaxy s20). Ik ga naar F1 en zie niet direct een knop die vanaf het begin afspeelt. Dan zie ik een icoontje met |< o.i.d. Dus ik klik daarop. Dit lijkt het te zijn :) Mijn stream wordt op de TV geladen en springt verdorie alsnog naar live beeld. Snel terug gespoeld en ik kon kijken. Wellicht dat dit in de app werkt. Maar de Chromecast gaat gewoon direct naar live. Er was gelukkig niets verpest. Heb wel woorden over de Viaplay dienst/app uitgesproken die niet voor herhaling vatbaar zijn.

Het beeld was overigens gewoon wisselend van goed naar matig terwijl ik een hele stabiele wifi heb.

Hoe kan het nou dat dit niet makkelijk werkt? Ik kan toch niet de enige zijn met deze behoefte? Iets later inschakelen maar geen spoilers willen hebben? Het beeld van kanaal 200 is vele malen beter dan via de app naar de Chromecast. Maar daar heb ik geen replay tv. Het is op deze manier gewoon totale achteruitgang waar ik voor betaal. Ik vind het erg jammer.

Andere issues:
- Lipsync op kanaal 200 is soms net niet goed (hoe dan?)
- De Android app heeft constant issues als de telefoon zaken in het geheugen houdt. Dan moet ik hem eerst hard afsluiten en opnieuw starten.
- De nextbox app is traag en laden van de streams is ook traag. Het lijkt er voor mij op alsof live sport een stuk geschikter is via liniaire tv.

Over het commentaar en de studio heb ik nog geen duidelijke mening. Daar kan ik wel aan wennen. Maar al het andere zijn flinke stappen achteruit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik probeer de viaplay app te installeren op mijn philips 49PUS7272/12.

Hij heeft android tv en de laatste software update maar de viaplay app is onvindbaar in de Google playstore.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-09 13:48
Exocet schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Er is gewoon een negatieve sfeer over Viaplay en ik denk dat ze dat niet meer omgedraaid krijgen..

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen de eredivisie naar RTL ging, dat was kansloos vanaf het allereerste moment omdat mensen het gewoon niet wilde accepteren.

Als F1TV slim is halen ze per juni het commentaar van Olav Mol binnen, ik denk dat dan voor de meeste gemiddelde kijkers in Nederland de keuze snel gemaakt is. Zeker als het tijdelijke 200 kanaal ook nog verdwijnt in Augustus.

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 28-03-2022 11:44 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 07:00
Ik vond de uitzending gisteren in het algemeen prima, maar Albers mogen ze van mij echt per direct vervangen.
- veel te vaak Giedo van der Garde onderbreken / met zijn eigen verhaal er overheen komen
- dan/als, zij/hun, heb/heeft: kan iemand die man een training Nederlands spreken geven?
- hij is inderdaad best blij met zichzelf
- de blik van Van der Garde ook als hij aan het woord is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

speedmetal35 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Hier totaal het tegenovergestelde. Kwaliteit was echt bagger. Hikups en terug schalen zover dat de tekst niet meer te lezen was. De stream is ook een aantal keer gestopt. Terwijl ik de vorige race weinig problemen heb gehad.
Wat mij betreft valt er nog veel te verbeteren.
Ik ben ook zeker nog lang niet tevreden en er is voldoende ruimte voor flinke verbeteringen bij Viaplay, alleen wij konden gisteren voor het eerst de race zonder stilstaand / haperend beeld kijken en dat noem ik vooruitgang als je het bij Bahrein wel had. Vervelend om te horen dat er bij sommige mensen nog wel hick ups of andere storingen waren, hoop serieus dat Viaplay veel gaat updaten en oplossen deze aankomende twee weken.

Gesproken over de hick ups, die waren er bij ons ook nog wel helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 16:28
Willempietje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:35:

Poging 2: De Viaplay app op de Ziggo box Next. Ik zie nergens een knop om vanaf het begin te starten. Geen idee hoe ik dat zou moeten doen in deze app. Ik denk ik krijg vast een optie als ik de stream aan klik. Maar nee hoor. De stream wil direct naar live beeld. Ik druk de 'terug' knop om te voorkomen dat ik live beeld zie en de boel loopt vast. Gelukkig niets gespoiled.
Ik heb KPN dus weet niet of dit het zelfde is maar in de viaplay app heb ik gewoon een knop "bekijk vanaf begin" onder de play knop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Tiagoo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb KPN dus weet niet of dit het zelfde is maar in de viaplay app heb ik gewoon een knop "bekijk vanaf begin" onder de play knop ?
Deze basis-functionaliteit is helaas lang niet in alle versies van de Viaplay-app aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
M@cer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Er is gewoon een negatieve sfeer over Viaplay en ik denk dat ze dat niet meer omgedraaid krijgen..

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen de eredivisie naar RTL ging, dat was kansloos vanaf het allereerste moment omdat mensen het gewoon niet wilde accepteren.
Ik denk dat je doelt op Talpa met "de wedstrijden".. Wat ook erg slecht was.
Als F1TV slim is halen ze per juni het commentaar van Olav Mol binnen, ik denk dat dan voor de meeste gemiddelde kijkers in Nederland de keuze snel gemaakt is. Zeker als het tijdelijke 200 kanaal ook nog verdwijnt in Augustus.
Keuze of niet, Mol blijft aangegeven dat hier helemaal geen sprake van is (dit weekend ook weer).
Afgezien daarvan blijft een deel van de kijkers dan verstoken van F1, want die willen helemaal niet aan de slag met weer een extra kastje en uitzoekwerk hoe ze dat moeten doen, maar willen gewoon met hun KPN- of Ziggo-Box kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-09 13:48
ed1703 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat je doelt op Talpa met "de wedstrijden".. Wat ook erg slecht was.

[...]

Keuze of niet, Mol blijft aangegeven dat hier helemaal geen sprake van is (dit weekend ook weer).
Afgezien daarvan blijft een deel van de kijkers dan verstoken van F1, want die willen helemaal niet aan de slag met weer een extra kastje en uitzoekwerk hoe ze dat moeten doen, maar willen gewoon met hun KPN- of Ziggo-Box kijken.
Zeker waar, maar wanneer kanaal 200 verdwijnt per augustus is er geen mogelijkheid meer om via je KPN/Ziggo box te kijken.. Dan loopt de 4 maanden actie via Ziggo af en zullen er best wat mensen kijken wat de mogelijkheden zijn.

In de huidige situatie ben ik er in ieder geval nog zeker niet uit of ik Viaplay ga verlengen na die 4 maanden.

En was "de wedstrijden" nou echt zo slecht of konden we met z'n allen gewoon niet zo goed tegen de wijziging naar een ander systeem in plaats van zondagavond met het bord op schoot naar Studio Sport kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 28-03-2022 12:01 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Even een update: gisteren de race gekeken. In eerste instantie met behulp van de app die op de tv geinstalleerd is (55oled701/12 van philips). Na enige tijd soms/regelmatig viel het beeld weg oftewel een zwart scherm. Vervolgens overgegaan naar de ingebouwde chromecast functie van de tv. En daarna geen haperingen meer. Het lijkt er op dat de chromecast dan toch beter werkt dan de app op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Kijk via een bedrade shield met de viaplay app en moet zeggen dat deze 2e wedstrijd een stuk stabieler was dan de 1e, waar toch wel veel hick-ups in zaten. Ik hoorde Ember deze keer ook niet de kijkers waarschuwen met 'schakel niet over maar blijf hangen, wij lossen het voor je op'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost50
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02-2023
En was "de wedstrijden" nou echt zo slecht of konden we met z'n allen gewoon niet zo goed tegen de wijziging naar een ander systeem in plaats van zondagavond met het bord op schoot naar Studio Sport kijken?
[/quote]

Dat was toch wel een groot verschil hoor.
Bij de nos begonnen ze de wedstrijden met met de koploper en kwam alles in een goed tempo voorbij.
Bij talpa ging men dat andersom doen met tussendoor reclame om mensen zolang mogelijk achter de buis te houden.
De zender was in het begin teveel gericht op centjes verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Tleilaxu schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:12:
[...]

[...]

[...]

[...]

Giedo van der Garde heet de beste man en hoezo mogen jullie hem bij zijn voornaam aanspreken? :+ :+

Overigens eens dat de chemie tussen Albers en van der Garde er totaal niet lijkt te zijn.
Nee dat was wel duidelijk.

Volgens mij snapt Albers het verschil tussen drag (luchtweerstand in goed Nederlands) en downforce ook niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
M@cer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:37:
De gemiddelde kijker boeit de klachten die hier genoemd worden over o.a commentaar niet zo. Op fora zoals dit zitten denk ik de meeste klagers en ik denk dat je die groep overschat.

Op de lineire kanalen van o.a KPN is het beeld imho gewoon prima om aan te zien (en misschien blijft het wel you never know). En dat commentaar ja, daar focus ik me persoonlijk niet op. kan me daar niet aan storen (behalve sierd de vos)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

2 races gehad en ik kan nog niet zeggen dat ik écht blij ben met Viaplay.

- met de start van de race de TV net op tijd aangeknipt, de stream speelt op halve snelheid met haperende audio. Leuk om de start slow-motion te zien maar niet helemaal de bedoeling. Na een halve ronde maar even opnieuw gestart en toen werkte het weer normaal.

- tijdens de race meerdere malen geluid- en videohaperingen. Natuurlijk, met Bahrein en Saudi-Arabië kán het nog te maken hebben met lokale connectiviteitsproblemen (zandstormen vorige race bv) maar het lijkt structureel.

- op de tablet kreeg ik de onboard van Verstappen niet aan de praat. Kreeg alleen maar een still image, kon naar voren en terug skippen maar het bleef stilstaand beeld. Op de TV ging het prima. Andere onboard-streams werken wel. Jammer dat meer dan 2 streams geen optie is.

- Nelson en Melroy... moeten nog een beetje wennen. Inhoudelijk vind ik ze best netjes, maar soms vallen ze in herhaling of zeggen ze dingen dat ik denk van 'huh?'. GROOT, niet te onderschatten pluspunt van hun commentaar is dat ze op hun eigen fouten terugkomen, dat siert ze echt.

- Amber (is het nou Ehmber of Ahmber?) mag wel wat meer ownership nemen van de uitzending. Ze is vooral bezig met de studiogasten aan te sturen, maar dat maakt haar onnodig minderwaardig.

- De meerwaarde van Allard Kalff ontgaat me. We hebben toch een pitreporter? Laat háár eens wat meer aan het woord! Veel van Kalffs commentaar proeft alsof het nog steeds rust op feiten van 30 jaar terug. Ik dacht ook dat in eerste instantie was bedacht dat hij alleen commentaar bij de trainingen zou geven... Jammer.

- Albers en van der Garde... gaat nog wel. Albers komt over alsof hij erg blij is met de exposure, van der Garde probeert meer kritisch te zijn, mag ook wel meer het woord krijgen wat mij betreft.

Onder de streep hoop ik vooral dat de technische problemen opgelost worden. Inhoudelijk is een kwestie van smaak en beleid, daar kan ik heus wel omheen kijken. Als het maar wérkt, want dáár betaal ik voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willempietje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 13:13
Pathogen schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:20:
Onder de streep hoop ik vooral dat de technische problemen opgelost worden. Inhoudelijk is een kwestie van smaak en beleid, daar kan ik heus wel omheen kijken. Als het maar wérkt, want dáár betaal ik voor.
Dit is ook precies hoe ik er over denk. Qua inhoud kan ik er echt wel aan wennen. Maar op dit moment op alle andere fronten gewoon een grote stap achteruit voor meer geld.

- De app is op mijn galaxy s20 geeft elke keer foutmeldingen dat er geen internet is totdat ik hem hard afsluit en opnieuw start.
- Als de livestream vanaf het begin wil kijken lijkt de android app hier een knop voor te hebben. Mijn chromecast gaat echter gewoon naar live en ik moet gaan schelden wegens spoilers.
- De nextbox app heeft niet eens een knop om de livestream vanaf het begin te starten.
- Kanaal 200 heeft geen replay (wel goede beeldkwaliteit).
- Kanaal 200 heeft soms lipsync issues.
- Geen 4k meer.

Gewoon flinke stappen achteruit in gebruiksgemak en -ervaring. Erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Vorige week was al geen success omdat ik voor geen mogelijkheid kon 'kijken van het begin' of kon terugspoelen. Zowel via de Ziggo VP TV app als Kanaal 200.
Maar gisteravond kreeg ik niet eens de stream gestart in de app. Die bleef in een spinner loop hangen met flashing background placeholder (van de Mercedes van HAM ook nog). Totaal niet werkend te krijgen, opnieuw starten ziggo box, opnieuw aanloggen, etc etc. k200 werkte maar had er geen zin meer in om halfway in te stappen, mijn humeur was al dieptepunt beland.

Dan maar wachten tot een uur of elf en een 4k-60fps mkv met ingebakken Olaf commentaar bekijken. Het werd wel een latertje maar de race was het waard...

Ik geef VP nog tot de volgende race en als het dan nog ruk is... ;w

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
Als ik hier zo de problemen lees dan ben ik blij dat de app op mijn LG CX55 gewoon naar behoren werkt. Tijdens de kwalificatie had ik even wat gebuffer maar gisteren (en vorige week) tijdens de race liep het vloeiend.

Maakt het model LG dan zoveel uit of is het een combinatie van factoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:00
JP_Frost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:51:
Als ik hier zo de problemen lees dan ben ik blij dat de app op mijn LG CX55 gewoon naar behoren werkt. Tijdens de kwalificatie had ik even wat gebuffer maar gisteren (en vorige week) tijdens de race liep het vloeiend.
Hier idem dito (zelfde televisie/app). Alleen bij het opstarten van de stream even matig beeld daarna niks geen problemen. App op iPhone werkt ook prima en op zender 225 van KPN ook prima beeld (beter zelfs dan de LG app).

Verder: het commentaar en de voor/nabeschouwing blijft een kwestie van smaak en is even wennen. Ik wil ze best nog een paar races geven om alles even neer te zetten en daarna ga ik wellicht een oordeel vellen :9.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Zolang de livestream alleen per app te zien zal zijn, zal het gezeik over haperende streams altijd blijven. Er zijn altijd mensen met een wat brakker wifi of er gebeurt iets waardoor het ff hikt. En dat levert altijd weer een irritante ervaring op.
Gisteren bij mn schoonvader, die gooide ter plekke de shield weg omdat de spinner bleef hangen.
Dit is het grote nadeel van deze manier van aanbieden. Via een lineair vast kanaal zijn al dit soort issues er niet, mensen zijn het gewend en hebben de opstelling staan. Kanaal kiezen en gelijk live meelopen. Geen gebuffer, niet openen app, zoeken stream, starten stream etc.. Gewoon klik aan en gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

padoempats schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:57:
[knip]
Gisteren bij mn schoonvader, die gooide ter plekke de shield weg omdat de spinner bleef hangen.
[knip]
Waar ligt ie ergens? Ik kan er vast iemand blij mee maken :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
hardware-lover schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Waar ligt ie ergens? Ik kan er vast iemand blij mee maken :+
Moet er wel bij vermelden dat die een shield met illegale app/stream via via aangesmeerd kreeg, dus dat is vragen om extra ellende :) Maar zo werken apps over het algemeen wel. Ben je niet bekend met apps op de tv, loop je hier tegenaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
PegOpDeWeg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:34:
Vorige week was al geen success omdat ik voor geen mogelijkheid kon 'kijken van het begin' of kon terugspoelen. Zowel via de Ziggo VP TV app als Kanaal 200.
Maar gisteravond kreeg ik niet eens de stream gestart in de app. Die bleef in een spinner loop hangen met flashing background placeholder (van de Mercedes van HAM ook nog). Totaal niet werkend te krijgen, opnieuw starten ziggo box, opnieuw aanloggen, etc etc. k200 werkte maar had er geen zin meer in om halfway in te stappen, mijn humeur was al dieptepunt beland.

Dan maar wachten tot een uur of elf en een 4k-60fps mkv met ingebakken Olaf commentaar bekijken. Het werd wel een latertje maar de race was het waard...

Ik geef VP nog tot de volgende race en als het dan nog ruk is... ;w
Volgens mij had je dan de stream van Hamilton's onboard camera. Als ze niet rijden of in de pits staan dan zetten ze de camera uit en krijg je de logo van het team te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

padoempats schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:00:
[...]
Moet er wel bij vermelden dat die een shield met illegale app/stream via via aangesmeerd kreeg, dus dat is vragen om extra ellende :) Maar zo werken apps over het algemeen wel. Ben je niet bekend met apps op de tv, loop je hier tegenaan
Dus de bron is bedenkelijk/prut en dan krijgt een "onschuldig" apparaat daar de schuld van ;)

Dat dubbeltje eerste rang is blijkbaar het geld toch niet waard geweest ;w

Gelukkig kunnen er ook apps geïnstalleerd worden die het wel redelijk/goed en betrouwbaar kunnen doen, al blijft de "beeldkwaliteit" soms een heikel punt van discussie 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

NeverSettle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Volgens mij had je dan de stream van Hamilton's onboard camera. Als ze niet rijden of in de pits staan dan zetten ze de camera uit en krijg je de logo van het team te zien.
Nee de race zelf, ik kijk die andere stream poespas niet. Het is het plaatje dat je als achtergrond krijgt op de F1 pagina van de sport sectie van de app zelf, een random achtergrond van deze sectie.

Het erge is nog dat ik voorheen ziggo sport in 4K formule 1 kon kijken, dat heeft *knip* niet eens.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2022 22:15 . Reden: Geen verbasteringen aub. ]

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
servies schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:03:
Ik heb een foto gemaakt van het scherm van m'n LG 55CX6LA

En ik kan niet zeggen dat ik Viaplay complimenten kan geven voor de beeldkwaliteit...
Het is afgevlakt qua kleurverloop. veel artefacts...
[Afbeelding]
Ja het plaatje is te groot, maar dat is in dit geval van belang...
Zelfde TV maar zo ziet het beeld er bij niet uit. Ik heb gewoon het beeld wat je verwacht van een streamingsdienst op 1080P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
RodeStabilo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:32:
[...]

De gemiddelde kijker boeit de klachten die hier genoemd worden over o.a commentaar niet zo. Op fora zoals dit zitten denk ik de meeste klagers en ik denk dat je die groep overschat.
Denk dat dat tegenvalt, zie Twitter, Facebook, trustpilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
padoempats schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:57: Via een lineair vast kanaal zijn al dit soort issues er niet, mensen zijn het gewend en hebben de opstelling staan. Kanaal kiezen en gelijk live meelopen. Geen gebuffer, niet openen app, zoeken stream, starten stream etc.. Gewoon klik aan en gaan
Ook irritant als je in een groepsapp zit tijdens de race: het loopt bij niemand gelijk dus een beetje ouwehoeren over acties gaat niet meer zonder dat je iets spoilert |:(
Zelfde zal je hier wel zien in het racetopic gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
padoempats schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:57:
Via een lineair vast kanaal zijn al dit soort issues er niet,
Lineair kijken is zo 80-tiger jaren van de vorige eeuw. Millenium generatie en x-Z generatie streamen alleen nog maar.. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Denk dat dat tegenvalt, zie Twitter, Facebook, trustpilot.
Je zou voor de grap eens moeten kijken in r/F1TV dan wil je opeens ook die dienst niet meer proberen als je de berichten allemaal moet geloven. Daarbij heb ik ook het gevoel dat er bewust negatieve recensies worden achtergelaten omdat ze hun “gratis” kanaal 14 zijn kwijtgeraakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Miki schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Je zou voor de grap eens moeten kijken in r/F1TV dan wil je opeens ook die dienst niet meer proberen als je de berichten allemaal moet geloven. Daarbij heb ik ook het gevoel dat er bewust negatieve recensies worden achtergelaten omdat ze hun “gratis” kanaal 14 zijn kwijtgeraakt.
Ik zag ook vandaag in het [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? topic enkele negatieve berichten voorbij komen. Zelf geen ervaringen met f1tvpro. Op dit moment ben ik prima tevreden met Viaplay. Commentaar en voor-/nabeschouwing vind ik ook best. Ik blijf het allemaal wel via deze topics volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 28-03-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
NoahAmber schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Lineair kijken is zo 80-tiger jaren van de vorige eeuw. Millenium generatie en x-Z generatie streamen alleen nog maar.. 8)
Naar de livestream kijken in de viaplay app is ook lineair…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
PegOpDeWeg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Nee de race zelf, ik kijk die andere stream poespas niet. Het is het plaatje dat je als achtergrond krijgt op de F1 pagina van de sport sectie van de app zelf, een random achtergrond van deze sectie.

Het erge is nog dat ik voorheen ziggo sport in 4K formule 1 kon kijken, dat heeft *knip* niet eens.
*knip*
Daar is de topic report voor.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2022 22:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Miki schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Daarbij heb ik ook het gevoel dat er bewust negatieve recensies worden achtergelaten omdat ze men hun “gratis” kanaal 14 is kwijtgeraakt.
Toch zie je maar weinig klachten over de prijs van Viaplay, dus dat lijkt me zeker niet het grootste issue.

Viaplay heeft mensen drie stokken om mee te slaan gegeven:
- Velen ervaren een middelmatige beeldkwaliteit en technische issues
- Het is subjectief, maar een grote groep wordt niet vrolijk van de sfeer bij Viaplay en de poppetjes die ze inzetten
- Vanaf dag 1 heeft Viaplay uitgestraald compleet te willen breken met de toch succesvolle aanpak van Ziggo. Dat is een houding die Nederlanders totaal niet ligt.

Al met al ervaren grote groepen Viaplay dus als een achteruitgang ten opzichte van Ziggo. Viaplay had veel beter voor continuïteit kunnen gaan met het eerste jaar wat kleine aanpassingen. Maar nee, alles moest compleet om zeep en over een andere boeg. Daarmee hebben ze enorme weerstand en aversie opgeroepen, zoals al veel vaker gebeurde in het Nederlandse televisielandschap. Ik had van deze Scandinavische club toch verwacht dat ze daar wat handiger mee om waren gesprongen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
Gisteren voor het eerst gekeken via Viaplay (niet via Ziggo maar via Viaplay zelf).
Mijn ervaring, technisch is het gewoon ruk.
Mijn setup:
3 jaar oude Sony Android TV >> cat 6 bekabeld aangesloten op >> Ziggo 1gbps (speedtest 945mbps)
Ik gebruik de app op de TV.

Precies bij de start, poef beeld op zwart. App gekilled, daarna opnieuw gestart en het bleef een en al gebuffer, af en toe zwart beeld, en een mooi draaiend cirkeltje.
Ik ben een ouwe lul (1970) en ja ik wil gewoon:
bord op schoot, tv aan en formule 1 kijken.
Dit kon ik begin jaren 80 al, waarom kan dat dan anno 2022 niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
@TexMex Zo klinkt het net alsof het aan de Nederlandse volksaard ligt. Dat klopt naar mijn idee niet helemaal. De grote irritatie is volgens mij vooral de lage technische kwaliteit gecombineerd met de hoge prijs. En vervolgens, in ieder geval volgens het gevoel van velen, niet reageren op klachten.

Dan was de entree van Disney en Prime beter: daar was in ieder geval de prijs laag. Dan kijk je nog eens over een technisch akkefietje heen.

Ik ben best bereid het team een kans te geven. Als men over de eerste zenuwen heen is en op elkaar is ingespeeld zal het er vast qua presentatie geolieder uit gaan zien. Hoewel Albers inderdaad af en toe een test is van mijn taalgevoelige natuur. Maar ook dat kan zenuwen zijn (bij hem).

Tijdens de (voorbeschouwing op de race had ik één hick up, daarna liep het goed (2019 QLED). Ben benieuwd of bij daglicht de grijze waas weg is. De UI van de apps is volslagen mis: ik weet nooit waar ik moet klikken om het live programma te kijken. Vanmiddag bij Track Talks zat ik weer pas na drie lagen doorklikken goed.

Kortom: ik heb geen moeite met de verandering, maar wel met de “grote bek” (qua aankondiging en prijs) die vervolgens in ieder geval technisch nog niet wordt waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05
*knip*

Reageren doen we zonder flamebaits, naamverbasteringen en rants.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2022 22:12 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
*knip*
Daar is de ropic report voor.

[ Voor 68% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2022 22:13 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 158 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2