My 2 cents: ongeveer 45 minuten later begonnen met kijken. App op iphone heeft geen "afspelen vanaf begin" dus de knop "live kijken" gebruikt en proberen ongezien zo snel mogelijk de time-slider naar links te schuiven.
Dat ging wonderbaarlijk goed en door te schuiven over de time-slider krijg je de tijd van uitzenden in beeld. Maakt het makkelijk om naar de juiste plek te gaan.
So far, so good. Via Airplay naar m'n tv gestreamd en de boel bekeken in de semi-acceptabele Viaplay-kwaliteit. Tot ronde 25 ongeveer. Toen begon de ellende. Hakkelen, wisselingen in kwaliteit, soms tot het onleesbare aan toe. Dit werd steeds erger, tot ik er klaar mee was. App gestopt en weer gestart en "verder kijken". Helaas onthoudt de Viaplay-app op de telefoon niet waar je gebleven was, dus heel snel de podium ceremonie weggeschoven en in de schuifbalk op zoek naar waar ik ongeveer was gebleven. Alle moeite voor niets overigens, want het hakkelen, terugschakelen in kwaliteit en pauzeren voor een aantal seconden zijn tot grote ergernis gebleven. Tijdens de nabeschouwing werd het nog erger en kon Amber geen 2 volzinnen spreken zonder dat de stream vond dat ze even haar mond moest houden.
Kwaliteit van het commentaar in de race vond ik matig, met name door de feitelijke onjuistheden die er met enige regelmaat in voorkomen. Dat was gister al bij de kwalificatie "je ziet gewoon dat Max moeite heeft met het draaien van de auto" bij beelden van Perez. Of vandaag van "race control" over de penalty van Zhou: "als je niet lang genoeg gewacht hebt, dan krijg je de penalty gewoon nog een keer" terwijl er uiteindelijk een drive-through kwam. Of "Saintz is de enige in de top 10 met een nieuw setje rood, als er nog gewisseld wordt heeft hij daar groot voordeel van" terwijl Saintz gister aangaf dat hij zich helemaal niet comfortabel voelt op nieuw rood en daarom ook op oud rood gekwalificeerd heeft. Zo zijn er nog wel meer zaken op te noemen.
Stéphane, die moet er nog een beetje inkomen. Haar vragen zijn on point, maar het oogt nog niet heel comfortabel voor de camera. Het vertalen van de antwoorden mag ook wat soepeler. Komt ook doordat ze de boel vaak in omgekeerde volgorde vertaald (laatst vertelde eerst vertaald, eerst vertelde laatst vertaald). Daardoor is de samenhang een beetje weg. Verder kost het jaren om op de grid de juiste connecties op te bouwen. Hopelijk kunnen Häkkinen en Coulthard haar een beetje op weg helpen. Ik denk dat het wel goed gaat komen. Dat Brabantse accent kan ik me als Brabander niet aan storen, maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over.
Over Christijan is denk ik genoeg gezegd. Absoluut geen match met Guido, maar moet sowieso wat gecoacht worden om er een aantrekkelijker verhaal van te maken. Vond zijn attitude regelmatig tenenkrommend.
Verhaal is wat langer geworden dan ik had gedacht. Als Viaplay zich echt wat aantrekt van de gebruikers denk ik dat het op termijn wat kan worden. Voor mij was de ervaring met de techniek wederom zo waardeloos dat ik er klaar mee ben. Ga alsjeblieft gewoon op een lineair kanaal uitzenden en gebruik die tijd om de stream te verbeteren. Dit was echt weer een kansloze ervaring vanavond.
Voor mij voor nu dan ook de laatste post in dit topic. F1TV it is tot aan de zomerbreak. Daarna krijgen ze een nieuwe kans.
Doe allemaal een beetje lief voor elkaar in de tussentijd. De discussies zijn hier en daar wat te verhit geraakt, maar dat zijn we vast allemaal weer vergeten als Max volgend jaar nog steeds die 1 op z'n neus heeft staan.
Toch nog een kleine aanvulling: ik zit nu Race Café terug te kijken waarbij de samenvatting voorbij komt en ik schrik er gewoon van hoeveel beter de kwaliteit is dan datgene waar ik net bij Viaplay naar heb zitten kijken...
[
Voor 3% gewijzigd door
eLScha op 27-03-2022 23:49
]