[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 56 Laatste
Acties:
  • 456.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Vroeger was er een "FX" audio kanaal op F1TV, die was zonder commentaar en dus alleen het motorgeluid, eventuele boordradios etc. Die zou je dus kunnen gebruiken als die nog bestaat (neem aan dat die dan onder de Internationale feed zit verstopt).
Klopt. Maar dat is het probleem ook niet. Het "probleem" is dat die geluiden ook met de audiostream van Olav mee komen. Maar zoals ik al zei hou ik het wel bij het commentaar van F1TV Pro. Dat bevalt mij net zo goed. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
Dolbyadt schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:38:
@Mr Magic De audio van Grandprix kun je toch perfect afstellen (Synchroniseren) met de radio app/website. (https://grandprixradio.nl/radio-luisteren) Zodat het geluid klopt met de tv uitzending.

[...]
Dat weet ik, maar toevoegen van de GPR stream aan Race Control via de MPV player werkt handiger. Je kunt de stream dan in sync krijgen door de Ctrl + en - toetsen te gebruiken; de delay wordt tijdens het aanpassen ook in beeld getoond door de MPV player.

Ik draai Race Control op m'n desktop-PC die via HDMI is aangesloten op m'n Denon receiver als tweede scherm. Ik stel de frame rate van de receiver/TV in op 50 Hz en heb bij de MPV-opties "--display-fps=50" toegevoegd. Op deze manier heb ik een vloeiend beeld en worden audio en video over de dezelfde HDMI-verbinding naar m'n receiver en TV gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 07:32
AtlAntA schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Als het zo werkt als bij F1TV dan is de beperking van 2 apparaten tegelijk alleen op de main feed.
Nee, dat werkt dan dus niet hetzelfde: bij Viaplay tellen ze echt het aantal apparaten waar streams op lopen. Je kunt dus ook niet 3 verschillende streams op 3 verschillende apparaten afspelen. Wel 3 of nog meer streams op 1 apparaat dus, of verdeeld over twee apparaten.

Overigens ging het bij mij zondag vervolgens alsnog mis: halverwege de eerste ronde crashte bij mij de Widevine DRM plugin van Firefox en speelde helemaal niks meer :/
jeanj schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:08:
Heeft iemand getest of de onboards ook onder de 2 apparaten tegelijk vallen?
Ja, die vallen daar ook onder. Kun je dus alleen kijken in verschillende tabs/vensters op hetzelfde apparaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Jerrythafast op 29-03-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-10 08:29
Ik ga heel offtopic wat zeggen.

In het rode vlak bij 'quick reply' staat: 'Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.' Ondertussen hebben we nu met Viaplay geen televisie uitzendingen meer, dus zou er 'uitzendingen' van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dnmw2705 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:47:
Ik ga heel offtopic wat zeggen.

In het rode vlak bij 'quick reply' staat: 'Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.' Ondertussen hebben we nu met Viaplay geen televisie uitzendingen meer, dus zou er 'uitzendingen' van maken
Uhm, waar kijk je het op? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 15:23
sjaool schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Uhm, waar kijk je het op? ;) :+
Mobiele telefoon, laptop, monitor, tablet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:36
Extigo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Maar toen het nog bij Ziggo Sport was kon dat ook al. En het blijft een TV-uitzending, alleen niet uitgezonden middels lineaire TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
RobertMe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Maar toen het nog bij Ziggo Sport was kon dat ook al. En het blijft een TV-uitzending, alleen niet uitgezonden middels lineaire TV.
Dat begrijp ik, het was meer als grapje op sjaool bedoeld, vandaar de :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Extigo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Kan ook. Maar ik vind het, ja, wat zal ik zeggen. Moeilijk doen om niks?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:42
https://www.gpfans.com/nl...binding-bij-mensen-thuis/

Zo kan je ook met kritiek omgaan 8)7
Als dit de houding blijft van Viaplay zullen ze weinig mensen overhouden denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Senaxx op 05-04-2022 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:19
Senaxx schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:25:

Als dit de houding blijft van Viaplay zullen ze weinig mensen overhouden denk ik.
Dit vind ik zelfs gewoon een dikke belediging vanuit ViaPlay. Alsof we dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Dennisdn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:12:
[...]

Dit vind ik zelfs gewoon een dikke belediging vanuit ViaPlay. Alsof we dom zijn.
Ja inderdaad, dat is ook wel weer zo. We zien duidelijk in de streams dat er maar maximaal 5mbit wordt aangeboden. (op pc dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Senaxx schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:38:
[...]

Ja inderdaad, dat is ook wel weer zo. We zien duidelijk in de streams dat er maar maximaal 5mbit wordt aangeboden. (op pc dan)
Ja maar zelfs zonder metingen te doen is het al simpel te weerleggen, waarom kan ik Netflix dan wel in strak 4K ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
fijne houding. daaaag viaplay.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Denial is NOT a river in Egypt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ome Ernst op 05-04-2022 10:55 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Het belachelijke van deze houding is zelfs dat mensen die het geloven wellicht een nieuwe tv zouden kunnen kopen, ook er dan achter te komen dat het toch echt aan Viaplay ligt. Dan ben je er helemaal klaar mee lijkt me. Zo enorm kortzichtig dit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Senaxx schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:25:

Toch zou ik de transcript willen zien van dat interview, want sommige mensen zijn wel erg vrij met vertalen en woorden in iemands mond leggen.
Ondanks dat de bitrate inderdaad niet hoog ik, liggen de problemen grotendeels, zoals ik het lees hier en in het viaplay topic, toch echt aan de app en/of gebruikte hardware.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:23:
[...]

Toch zou ik de transcript willen zien van dat interview, want sommige mensen zijn wel erg vrij met vertalen en woorden in iemands mond leggen.
Ondanks dat de bitrate inderdaad niet hoog ik, liggen de problemen grotendeels, zoals ik het lees hier en in het viaplay topic, toch echt aan de app en/of gebruikte hardware.
"Ondanks de bitrate". Daar zit hem juist het probleem. En als het aan de app ligt is het ook Viaplays probleem. Die ontwikkelen die app. Meeste tweakers hier hebben wel enige basiskennis. Ervaren ook geen problemen destijds met ZiggoGO / Netflix of andere streaming media.

Er zal heus een heel klein deel zijn waar de verbinding niet top is, maar om al je problemen die je hebt nu grotendeels bij de gebruikers te leggen is wel heel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 17:26
@Senaxx Maar een Netflix stream is wel even heel wat anders dan een live stream he?
Probeer nu maar eens een Viaplay stream te pakken van vorige race. Wedden dat je het zonder haperingen kan kijken?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 18:48
DonJunior schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:42:
@Senaxx Maar een Netflix stream is wel even heel wat anders dan een live stream he?
Probeer nu maar eens een Viaplay stream te pakken van vorige race. Wedden dat je het zonder haperingen kan kijken?
Die worden maar 48 uur bewaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53
Ik heb dat niet getest, maar een YouTube live stream kijken met dezelfde apparatuur gaat zonder problemen. Vorige race was het wel beter als de vorige keer. Maar helaas bij een paar spannende acties buffers. Of als regisseur wisselde naar de pitstraat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Viaplay ontwikkelt de apps en keurt bepaalde hardware goed voor gebruik van de Viaplay-app. Dus als ze daarmee de mist in zijn gegaan, mogen ze eerst bij zichzelf te rade gaan.

Uiteraard zal een deel van de klanten zijn verbinding of apparatuur niet op orde hebben, maar het is lachwekkend om daar dan maar alles op af te schuiven. Het probleem is veel groter dan dat alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
Als Viaplay het mogelijk zou maken om een vorige race te kijken dan zou ik het doen ;) maar helaas kan dat maar tot 48 uur.

Bij mij zijn de haperingen ook niet het probleem, maar de beeldkwaliteit. Ik heb zowel F1TV Pro als Viaplay. (Viaplay op test voor 40 maanden voor 20 euro) Viaplay heb ik via Ziggo, en ik kan dus ook via kanaal 200 kijken. Via kanaal 200 totaal geen problemen met de kwaliteit op de vreselijke pre en na show na.

Switch ik naar Viaplay app via de Samsung TV of via de Nvidia Shield is de beeldkwalieit zoveel slechter. Switch ik naar F1TV via Nvidia Shield is het ineens een stuk beter. Via de streaming apps geen stotteringen alleen beeldkwaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 05-04-2022 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
[...]
En van wie is die app?
En wie brengt die app uit voor die "gebruikte hardware"?

Juist: Viaplay 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@matthijst Wanneer je een grapp uit moet leggen is het geen goede. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Nu online
Ik heb de vorige twee races via Viaplay gekeken, maar heb ook een F1 tv abbo ernaast lopen. Nu zie ik dit in de planning staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrfXOKu9BRNg2MUjaUYPXyju-r4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HDIjUGiv1CRfJFKSZyMW4C1U.png?f=user_large

Is er in die twintig minuten voorafgaand aan de race geen programma? Kijk je dan gewoon de feed oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:53

Metalfreak

Hoije woh!

Knul schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:14:
Ik heb de vorige twee races via Viaplay gekeken, maar heb ook een F1 tv abbo ernaast lopen. Nu zie ik dit in de planning staan:

[Afbeelding]

Is er in die twintig minuten voorafgaand aan de race geen programma? Kijk je dan gewoon de feed oid?
Er is bij elke race een (live) pre-show, soort van voorbeschouwing met live rapportages ook van de grid en zo, maar dat is een aparte stream die je moet selecteren in de app. Meestal houdt die ongeveer 10 minuten voor de race op en kun je de race stream starten. Normaal zou je bij Ziggo dan naar reclames aan het kijken zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Metalfreak op 06-04-2022 15:20 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
Knul schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:14:

[Afbeelding]

Als ik het me goed herinner ging bij de vorige race de f1 live feed (ga ervan uit dat de main feed hetzelfde werkt) meteen live nadat de pre show was afgelopen en ging men daar verder met wat pre show analayses etcetera.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Zo te zien is het (voorlopig) niet meer mogelijk te kijken via 3rd party viewers zoals racecontrol, er wordt een reese84 cookie meegegeven die kijkt of er bij een login een captcha weergegeven wordt. Eerder was er een uitzondering voor bijvoorbeeld F1viewer en Racecontrol maar dat lijkt momenteel het geval niet meer te zijn waardoor inloggen niet mogelijk is

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik krijg ook status code forbidden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
ImNotnoa schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:54:
Zo te zien is het (voorlopig) niet meer mogelijk te kijken via 3rd party viewers zoals racecontrol, er wordt een reese84 cookie meegegeven die kijkt of er bij een login een captcha weergegeven wordt. Eerder was er een uitzondering voor bijvoorbeeld F1viewer en Racecontrol maar dat lijkt momenteel het geval niet meer te zijn waardoor inloggen niet mogelijk is
Ik kan gewoon via racecontrol kijken nu? Wat probeer je te kijken?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:28:
[...]

Ik kan gewoon via racecontrol kijken nu? Wat probeer je te kijken?
Ik probeer in te loggen, dat werkt niet meer

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Nu online
ImNotnoa schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:29:
[...]

Laatste versie? Dan heb ik misschien nog geluk...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
ImNotnoa schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:29:
[...]

even getest, inderdaad, krijg een forbidden op de login

Das wel ruk, want casten via mijn iphone werkte niet

[ Voor 11% gewijzigd door Driek op 07-04-2022 12:32 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:31:
[...]

Laatste versie? Dan heb ik misschien nog geluk...
Laatste versie, maar het zou geen verschil moeten maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmNReFniXAFxPi_cDhWGwtn8QMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyOLaYrwlOvDbwnpNNGFulyo.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs via Postman lukt het niet meer, ik had even de hoop dat ik wellicht in de browser een token kon genereren en die meegeven in een 3rd party tool om iig in te kunnen loggen

[ Voor 54% gewijzigd door ImNotnoa op 07-04-2022 12:33 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
ImNotnoa schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:54:
Dat zou wel heel matig zijn, raak ik mijn scherm layout kwijt :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik kijk F1tv-pro op m’n Formuler maar sinds een update werkt de app niet meer die ik via een apk heb geïnstalleerd.

Kan nu alleen de default app gebruiken en die werkt echt suuuuper slecht.😖

Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
werphengel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:45:
Ik kijk F1tv-pro op m’n Formuler maar sinds een update werkt de app niet meer die ik via een apk heb geïnstalleerd.

Lees hierboven, zoals het nu lijkt werken 3rd party apps (vooralsnog) niet meer door een wijziging

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 09:29
We kijken al jaren live Youtube, Twitch, F1TV, Ziggo Sport, NOS Voetbal op minimaal 1080p.. Dan vergeet ik nog de minder legale streams voor NASCAR of Indycar die ook gewoon op 1080p werken. Dat Live streamen moeilijker is en daarom op 720p moet is echt een kul argument vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

werphengel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:45:

Wat werkt er superslecht aan de originele app en wat voor model Formuler gebruik je (gezien je een alternatieve app via een APK hebt geïnstalleerd)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 14:03
Ik dacht, ik zet mijn telefoon volledig uit (zodat ik niet de uitslag te zien krijg) En kijk hem via Racecontrol zondagochtend...

Via de F1 TV app, zie je vaak al wie er gewonnen heeft. Balen dat dit voorlopig niet werkt. (zeker voor deze vroege race)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
hardware-lover schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:37:
[...]

Wat werkt er superslecht aan de originele app en wat voor model Formuler gebruik je (gezien je een alternatieve app via een APK hebt geïnstalleerd)?
Heb de Z7+

Iemand hier op het forum - misschien jij wel- wees me op de mogelijkheid de F1 app/apk te installeren dmv een USB-stick. Dat werkte perfect en de hele interface was ook prima te bedienen met de pijltjestoetsen op de AB. Alleen sinds een paar weken werkt dat dus niet meer want ik krijg de melding dat de oude APP verouderd is en ik moet updaten.

De huidige interface is vrijwel niet te bedienen met de pijltjes toetsen. Op de AB zit de optie om een muiswijzer pijltje op het scherm te krijgen waarmee ik nu alles doe. Het gaat wel maar zoals gezegd heeeeeel omslachtig.

[ Voor 19% gewijzigd door werphengel op 07-04-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@werphengel, duidelijk zo. Ik heb een Formuler GTV in het bezit en deze is voorzien van Android TV, en ook de originele F1TV app is daarmee prima bedienbaar. Maar jij hebt een ander Android OS op je Formuler staan dan ik heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:40

Harrie

NederVlaming

Als ik dat Race Control github issue lees, is er ondertussen een fix! Super! (submit half uur geleden, zelf nog niet geprobeerd)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Harrie schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:07:
[...]

Als ik dat Race Control github issue lees, is er ondertussen een fix! Super! (submit half uur geleden, zelf nog niet geprobeerd)
_/-\o_
Nope...

"I have a solution but when I run it in release mode it doesn't work somehow :( I have to look into it tomorrow."

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Geen slimme set van F1TV.. aangezien er nog amper een werkende TV app te vinden is in de store voor alle tv merken want een losse Apk is momenteel de enigste oplossing.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Of er komt binnenkort een eigen F1TV-device op de markt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

F1Viewer heeft een oplossing voor dit issue, Net van source gebouwd en kan nu weer inloggen met wat gepiel om het token uit de browser te lepelen via deze stappen https://github.com/SoMuch...g-your-subscription-token

MAAR: mpv en Quicktime kunnen de stream niet afspelen wegens 'Failed to recognize file format.' wat dan weer door DRM lijkt te komen. https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer/issues/233

Je zou haast weer streams uit <kuch> bron gaan kijken en je abonnementsgeld in je zak houden.

[ Voor 10% gewijzigd door noo op 08-04-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 22:19
Wat een gezeik weer zeg, verschrikkelijk. :( De bugfix van F1Viewer werkt inderdaad, totdat je de daadwerkelijke livestreams wil gaan opstarten. Dan krijg je inderdaad een error. Oudere content lijkt nog wel te werken.

Snappen ze dan bij FOM niet dat hun eigen website bagger is? De echte F1 ervaring krijg je met meerdere streams tegelijkertijd. Het constant willen slopen van die 3rd party apps nodigt niet meer uit om volgende keer nog te gaan betalen voor deze 'service'. Ongelofelijk wat een bord voor de kop hebben ze bij FOM. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badda-b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik kan gewoon inloggen als voorheen met Race Control, geen foutmeldingen en kan door alle jaren en races bladeren. Maaaar de streams van Australië vandaag zijn scrambled in alle players, wat te maken heeft met het blocken van 3rd party tools door F1TV neem ik aan?

Iemand die hetzelfde ziet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anQs58v6UmV5O7duAohXMGxAXFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aw7RURNc1Jb11KahRhriwD4D.jpg?f=fotoalbum_large

Alle vorige races kan ik wel gewoon afspelen in Race Control, dus het lijkt in ieder geval met de huidige live streams het geval te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Badda-b op 08-04-2022 07:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Badda-b schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:03:
Ik kan gewoon inloggen als voorheen met Race Control, geen foutmeldingen en kan door alle jaren en races bladeren. Maaaar de streams van Australië vandaag zijn scrambled in alle players, wat te maken heeft met het blocken van 3rd party tools door F1TV neem ik aan?

Iemand die hetzelfde ziet?

[Afbeelding]

Alle vorige races kan ik wel gewoon afspelen in Race Control, dus het lijkt in ieder geval met de huidige live streams het geval te zijn.
Dat is de DRM die ze recent geimplementeerd hebben voor live streams zie https://github.com/robvdpol/RaceControl/issues/413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badda-b
noo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:06:
[...]

Dat is de DRM die ze recent geimplementeerd hebben voor live streams zie https://github.com/robvdpol/RaceControl/issues/413
Lijkt DRM te zijn inderdaad, vreemde op dit moment is wel dat alle genoemde races in die bug het gewoon doen hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Badda-b schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:14:
[...]

Lijkt DRM te zijn inderdaad, vreemde op dit moment is wel dat alle genoemde races in die bug het gewoon doen hier 8)7
Na een tijdje gaat de DRM er af (want dan zijn het geen live streams meer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

G_Dragon schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:32:
Geen slimme set van F1TV.. aangezien er nog amper een werkende TV app te vinden is in de store voor alle tv merken want een losse Apk is momenteel de enigste oplossing.
Heb ik dan zo'n moderne smart-tv? :? Op deze heb ik gewoon een werkende F1TV-app, vorige week (eerste keer dat ik er naar zocht) gewoon via de app--store van de smart-tv gevonden.

Edit: Voor Android smart-tv dus al sinds eind vorig jaar: https://www.androidplanet...app-android-tv-google-tv/

[ Voor 20% gewijzigd door naitsoezn op 08-04-2022 07:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:40

Harrie

NederVlaming

naitsoezn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:36:
[...]

Heb ik dan zo'n moderne smart-tv? :? Op deze heb ik gewoon een werkende F1TV-app, vorige week (eerste keer dat ik er naar zocht) gewoon via de app--store van de smart-tv gevonden.

Edit: Voor Android smart-tv dus al sinds eind vorig jaar: https://www.androidplanet...app-android-tv-google-tv/
Op mijn Sony Android TV vind je die niet in de app store, omdat ze het enkel voor Android TV settop boxen hebben vrij gegeven dacht ik. (nVidia shield enzo).
Of ze moeten dat nu recent veranderd hebben, dat zou kunnen.

Ik heb wel gewoon de officiële app via de apk geïnstalleerd, en die werkt. Maar dan moet je wel steeds manueel updaten als er een nieuwe versie is.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 08-04-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Harrie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:54:
[...]

Op mijn Sony Android TV vind je die niet in de app store, omdat ze het enkel voor Android TV settop boxen hebben vrij gegeven dacht ik. (nVidia shield enzo).
Of ze moeten dat nu recent veranderd hebben, dat zou kunnen.

Ik heb wel gewoon de officiële app via de apk geïnstalleerd, en die werkt. Maar dan moet je wel steeds manueel updaten als er een nieuwe versie is.
Ik heb de app toch echt gevonden op m'n Sony Android tv in de app store :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
[...]

Blijkbaar, op mijn Philips PUS7303 (Android) uit 2018 staat hij ook niet in de Playstore, ik heb de apk moeten sideloaden om hem geïnstalleerd te krijgen

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

noo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 07:29:
[...]

Na een tijdje gaat de DRM er af (want dan zijn het geen live streams meer).
Confirmed, ik kan nu (2.5 uur na afloop) wel FP1 kijken met F1Vierwer met de login fix. En nu niet meer... En nu weer wèl.

[ Voor 8% gewijzigd door noo op 08-04-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
[...]

Ja die heb ik ook werkend, maar niet via de Playstore zelf want daarin kan ik hem niet vinden en dat voor een Oled tv uit 2019 |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Heb sinds net een probleem dat ik niet eens kan inloggen op mijn F1TV race control op windows terwijl mijn abbo gewoondoorloopt. 'request failed with status code forbidden'.

Op de website van f1tv kan ik gewoon inloggen, dus denk niet dat er iets mis is. Ja ik heb de laatste versie van github gedownload en de vorige race had ik met de oude versie geen enkel probleem. Iemand een suggestie?

Ow, is dit weer F1 die alles verneukt wat goed is? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 08-04-2022 08:57 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47

Pierre

Van nature lui!

siggy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:52:
Heb sinds net een probleem dat ik niet eens kan inloggen op mijn F1TV pro terwijl mijn abbo gewoondoorloopt. 'request failed with status code forbidden'.

Op de website van f1tv kan ik gewoon inloggen, dus denk niet dat er iets mis is. Ja ik heb de laatste versie van github gedownload en de vorige race had ik met de oude versie geen enkel probleem. Iemand een suggestie?

Ow, is dit weer F1 die alles verneukt wat goed is? 8)7
Beter lezen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 08-04-2022 08:56 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:55
Ik denk dat ie RaceControl bedoelt maar dat issue is al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Frappuccino schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:57:
[...]

Mja klopt. Wat een feest. Het is niet alsof race control er geld voor vraagt, streams hacked of opslaat. We zijn weer terug op het Bernie niveau. Geen windows app, in chrome was het te buggy voor mij, in vlc is alles perfect....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Frappuccino schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:57:
[...]

F1viewer heeft inmiddels een work-around geïmplementeerd (versie 2.7.0), waar je de F1TV login-respons vanuit je browser kan copy/pasten in F1viewer om het te laten werken. (de instructies zijn specifiek voor Firefox, maar diverse andere browsers hebben vergelijkbare functionaliteit)

[ Voor 21% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-04-2022 09:14 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Laatst online: 08-10 11:15
Meestal kijk ik F1 op m'n PC (Windows) met Racecontrol dus..
Mis ik iets als ik denk dat nu de enige optie dan kijken op de F1TV website is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:41
RoelandD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:24:
Meestal kijk ik F1 op m'n PC (Windows) met Racecontrol dus..
Mis ik iets als ik denk dat nu de enige optie dan kijken op de F1TV website is?
Voor nu wel even, maar de ontwikkelaar van RaceControl is druk bezig met een fix. Hier kun je het volgen: https://github.com/robvdpol/RaceControl/issues/414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
RaceControl TV wordt ook geüpdatet:
https://github.com/leonardoxh/race-control-tv/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 15:15

Neus

www.zenaconsult.com

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:11:
[...]

F1viewer heeft inmiddels een work-around geïmplementeerd (versie 2.7.0), waar je de F1TV login-respons vanuit je browser kan copy/pasten in F1viewer om het te laten werken.
Maar helaas heeft de live stream DRM en kan deze niet bekeken worden...

[ Voor 8% gewijzigd door Neus op 08-04-2022 09:42 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Laatst online: 08-10 11:15
je zou haast Viaplay eens proberen :)
Hoe is de experience daarmee op een Win PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
RoelandD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:41:
je zou haast Viaplay eens proberen :)
Hoe is de experience daarmee op een Win PC ?
Prima. Heb via Chrome nergens last van gehad tijdens FP2. Prima beeld (heb een 1080p monitor) en geen enkele hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:13
Extigo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:43:
[...]

Prima. Heb via Chrome nergens last van gehad tijdens FP2. Prima beeld (heb een 1080p monitor) en geen enkele hapering.
Hier ook voor het eerst via Edge (Chromium) gekeken op de Windows PC in prima kwaliteit en 50fps. Viel mij heel erg mee!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 16:35
Vorige race werkte Airplay van F1TV niet meer naar mijn Samsung TV. Vanmorgen echter weer wel. Hebben ze het weer toegestaan of heeft het te maken met bovengenoemde drm issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:01
ik kan F1 TV Pro wel sideloaden op mijn Philips OLED tv uit 2021 806 versie....maar na installeren kan ik de app niet meer terug vinden tussen de andere apps.

het lukt me wel op hem op te starten vlak na installatie...maar daarna niet meer terug te vinden helaas.

edit: lijkt nu wel te lukken ik had niet de android tv versie gedownload... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Michel242186 op 08-04-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:26:
Ik krijg ook status code forbidden :(
Same

F1TV viewer & Race control :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pfff als je gewend bent bent om meerdere feeds lekker synchroon te hebben op je fancy multi monitor set-up dan is f1tv kijken via chrome wel een flinke achteruit gang. Ten eerste is het al onhandig om alles synchroon te krijgen want dat zal je handmatig moeten doen. Ten tweede is het onhandig om meerdere vensters op 1 scherm te hebben want dan neemt de adres balk en dergelijke veel ruimte in beslag. Ten derde neemt dan de UI op de website zelf veel ruimte in beslag.

Punt 1 kan ik geen oplossing voor bedenken.
Punt 2 kan je 'oplossen' door WIN+R en dan chrome.exe --app=https://f1tv.formula1.com te doen.
Punt 3 kan je 'oplossen' door met een adblocker oid elementen te gaan blokkeren op de website waardoor je een ietwat cleanere look krijgt en je schermruimte beter kan benutten.

Gigantisch nadeel is natuurlijk dat je bij elke sessie zo goed als overnieuw kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Er is mogelijk hoop voor Race Control en streams met DRM. Zie deze comment https://github.com/robvdp...4#issuecomment-1092477851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 11:26
noo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:55:
Er is mogelijk hoop voor Race Control en streams met DRM. Zie deze comment https://github.com/robvdp...4#issuecomment-1092477851
robvdpol commented 2 hours ago

Is there a chance to fix this issue before the australian gp race session?

Nope, unfortunately not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
noo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:55:
Hoop dat het snel gefixt kan worden. Ben zo verwend geraakt dat ik nu bijna zit te koken op mijn stoel van frustratie's :+

Jammer genoeg heeft Rob (dacht dat hij ook een account hier had maar kan hem niet meer vinden) al aangegeven dat het dit weekend niet meer zal lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Het weinige goede nieuws is dat de stream van FP1 van vanochtend nu geen DRM meer heeft en dus te bekijken is met F1Viewer (en ik neem aan ook met Race Control). FP2 heeft momenteel nog wel DRM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 12:12
AtlAntA schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:11:
[...]

Hoop dat het snel gefixt kan worden. Ben zo verwend geraakt dat ik nu bijna zit te koken op mijn stoel van frustratie's :+

Jammer genoeg heeft Rob (dacht dat hij ook een account hier had maar kan hem niet meer vinden) al aangegeven dat het dit weekend niet meer zal lukken.
Ik ben er nog gewoon hoor :P

Voor het inloggen had ik een fix gemaakt maar die werkte om de een of andere reden alleen in debug-mode, ik moet nog even uitzoeken waarom.

Het DRM-gebeuren is gewoon kl*te, dat gaat wel wat meer tijd kosten. Ik heb ooit een proof of concept gemaakt met Edge WebView2 en VideoJS (ik zag de DRM-bui namelijk al een tijd hangen), dus die moet ik maar weer eens gaan bekijken.

Erg lastig allemaal met een dochter van 8 maanden die niet wil slapen :O Dus kan er niet zo veel tijd aan besteden als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Spollie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:13:
[...]

Voor het inloggen had ik een fix gemaakt maar die werkte om de een of andere reden alleen in debug-mode, ik moet nog even uitzoeken waarom.

Het DRM-gebeuren is gewoon kl*te, dat gaat wel wat meer tijd kosten. Ik heb ooit een proof of concept gemaakt met Edge WebView2 en VideoJS (ik zag de DRM-bui namelijk al een tijd hangen), dus die moet ik maar weer eens gaan bekijken.

Erg lastig allemaal met een dochter van 8 maanden die niet wil slapen :O Dus kan er niet zo veel tijd aan besteden als ik zou willen.
Ah, ik zat met een andere gebruikersnaam in mijn gedachten vandaar. :)

Het DRM verhaal zal inderdaad wel wat meer tijd in beslag nemen. Vergeet niet dat slaap en kinderen toch een heel stuk belangrijker zijn.

Ik heb trouwens een reactie gekregen op een klaagmail naar F1TV:
Thanks for contacting Formula 1. You reference number for this case is (xxxxxxx).

We apologize for the inconvenience AtlAntA but F1 F1 Race Control and
F1 Viewer is no longer available via third party apps.

You may use other devices and you can check that in here:
https://support.f1.tv/s/a...ou-support?language=en_US.

You can also check out our F1 TV support page here where you may be able find additional information.

Thanks for contacting F1 today and look forward to hearing back from your if you need more help.

Keep on winning AtlAntA!
Nogal nietszeggend eerlijk gezegd maar toch sneller reactie gekregen dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Spollie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:13:
[...]

Veel belangrijker, je dochtertje! Ondanks het slaaptekort...Geniet er van!

Wij redden ons ook wel zonder RC even (niet te lang! :P )

Te koop....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 12:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 08-10 12:26
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:11:
[...]

F1viewer heeft inmiddels een work-around geïmplementeerd (versie 2.7.0), waar je de F1TV login-respons vanuit je browser kan copy/pasten in F1viewer om het te laten werken. (de instructies zijn specifiek voor Firefox, maar diverse andere browsers hebben vergelijkbare functionaliteit)
Ik ben dit aan het doen, maar ik snap de laatste stap niet.

'paste the response into the "token" field in f1viewer (press tab until it is selected) and log in (you can leave email and password blank)'

Wat moet ik hier nu precies doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Je hebt in de vorige stap als het goed is de response uit je browser gekopieerd. Die moet je (in z'n geheel) plakken in het nieuwe "token" veld (hier heb je wel de nieuwste versie 2.7.x van f1viewer voor nodig). Om te kunnen plakken, moet het veld geslecteerd zijn.

Het rechtstreeks kopiëren lukt alleen in Firefox. Safari en Chrome (op de Mac) hebben vergelijkbare functionaliteit, maar daar is de response leeg/geeft een foutmelding. Wat (bij mij althans) wel werkt in zowel Safari als Chrome, is Copy as cURL, dat uitvoeren en dan daar de response van kopiëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-04-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:50:
Je hebt in de vorige stap als het goed is de response uit je browser gekopieerd. Die moet je plakken in het nieuwe "token" veld (hier heb je wel de nieuwste versie 2.7.x van f1viewer voor nodig). Om te kunnen plakken, moet het veld geslecteerd zijn.

Het rechtstreeks kopiëren lukt alleen in Firefox. Safari en Chrome (op de Mac) hebben vergelijkbare functionaliteit, maar daar is de response leeg/geeft een foutmelding. Wat (bij mij althans) wel werkt is Copy as cURL, dat uitvoeren en dan daar de response van kopiëren,
Ik heb de 'token' inderdaad gekopieerd (in firefox), maar als ik dan control-v indruk als het 'token' veld geselecteerd is (3 keer tab en dan komt het invoerstreepje in het 'token' veld te staan) gebeurd er niks. Er verschijnt geen tekst in het token veld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
cordonbleu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:54:
Ik heb de 'token' inderdaad gekopieerd (in firefox), maar als ik dan control-v indruk als het 'token' veld geselecteerd is (3 keer tab en dan komt het invoerstreepje in het 'token' veld te staan) gebeurd er niks. Er verschijnt geen tekst in het token veld...
Lijken meer mensen last van te hebben, zie: https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer/issues/232
(staan ook wat mogelijke work-arounds)

Ik heb muis-bediening aan staan in f1viewer en heb gewoon op het veld geklikt en gepaste, werkte in 1 keer (op de Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Thanks. Lukt nu wel om in te loggen, maar ik heb nog steeds geen beeld...

Is er ook een manier om F1TV Viewer weer werkend te krijgen? Ik gebruikte deze app op de Chromecast met Google TV, maar daar lukt het ook niet meer om in te loggen. Is hier al een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:16:
Thanks. Lukt nu wel om in te loggen, maar ik heb nog steeds geen beeld...

Is er ook een manier om F1TV Viewer weer werkend te krijgen? Ik gebruikte deze app op de Chromecast met Google TV, maar daar lukt het ook niet meer om in te loggen. Is hier al een workaround voor?
Op de Chromecast with Google TV kun je als het goed is gewoon de officiële app installeren. En aangezien F1TV Viewer IMO een vrij simpele app is zie ik persoonlijk niet echt een reden om die te verkiezen boven de officiële. Met de onofficiële app voor Apple TV kun je dan nog meerdere streams naast elkaar zetten etc, dus die geeft dan juist wel een voordeel over de officiële, maar F1TV Viewer kan dat toch allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:45:
[...]

Op de Chromecast with Google TV kun je als het goed is gewoon de officiële app installeren. En aangezien F1TV Viewer IMO een vrij simpele app is zie ik persoonlijk niet echt een reden om die te verkiezen boven de officiële. Met de onofficiële app voor Apple TV kun je dan nog meerdere streams naast elkaar zetten etc, dus die geeft dan juist wel een voordeel over de officiële, maar F1TV Viewer kan dat toch allemaal niet.
Klopt, de officiële F1 app heb ik ook op de Chromecast staan. Echter vind ik de F1TV Viewer app veel stabieler werken. Die geeft veel minder haperingen en stabiel scherp beeld. Daarom gebruikte ik die altijd en zou ik die graag willen blijven gebruiken.

Nu kan ik dus alleen gebruik maken van de officiële F1 app op de Chromecast met Google TV? Zijn er geen andere opties meer? Dat zou ik wel heel jammer vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 22:19
Weet iemand het e-mailadres van de support van F1TV? Ik wil ze een mooie uitgebreide mail sturen met argumenten, wellicht dat het iets helpt. Maar als ik in de browser via support.f1.tv een mail verstuurd krijg ik geen bevestiging dat de mail verzonden is. Waardeloos dus.

Vanochtend heb ik FP2 gekeken via de website, 4 Firefox tabs open en Picture in Picture aangezet bij de vier streams. Dat ging opzich nog redelijk. Behalve dat de streams er exact na 30 minuten uitklapten, vermoedelijk wat ik onder het artikel op de FP lees vanwege de decryptie die het niet meer bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb de F1TV Viewer app wel weer werkend gekregen op m'n tv door de nieuwste versie (2.6.1) als apk te sideloaden. Oudere beelden zijn weer te bekijken. Alsook FP1 van Australië. FP2 is echter niet te bekijken, dan blijft het beeld zwart. Waarschijnlijk omdat daar dan nog drm op zit?

Het valt mij ook op dat FP1 soepel loopt in de officiële F1TV app, maar FP2 heeft continu last van microstutters. Waarschijnlijk heeft dit dus met de drm te maken? Ik vind het echt verschrikkelijk om naar te kijken. Lijkt me niet dat dit aan m'n Chromecast met Google TV ligt toch?

Edit; Als ik 720p selecteer heb ik veel minder last van microstutters. Kan de Chromecast 1080p in de officiële F1 app het dan toch niet helemaal aan? Lijkt me dan toch ook aan die drm te liggen ofzo, want FP1 is in 1080p wel soepel.

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 08-04-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

StefanVerkerk schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:25:
Weet iemand het e-mailadres van de support van F1TV? Ik wil ze een mooie uitgebreide mail sturen met argumenten, wellicht dat het iets helpt. Maar als ik in de browser via support.f1.tv een mail verstuurd krijg ik geen bevestiging dat de mail verzonden is. Waardeloos dus.

Vanochtend heb ik FP2 gekeken via de website, 4 Firefox tabs open en Picture in Picture aangezet bij de vier streams. Dat ging opzich nog redelijk. Behalve dat de streams er exact na 30 minuten uitklapten, vermoedelijk wat ik onder het artikel op de FP lees vanwege de decryptie die het niet meer bij kan houden.
Ik heb wel eens succesvol boze email uitgewisseld over F1TV met general@en.formula1.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zojuist vastgesteld dat ik ViaPlay niet buiten Europa mag gebruiken :(

Ik snap dat er regioblokkades bestaan en waarom, maar voor een wereldwijde stream door een bedrijf wat wereldwijd werkt lijkt me dit dikke onzin. Dag Via en hallo F1TV hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cordonbleu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:08:
[...]

Klopt, de officiële F1 app heb ik ook op de Chromecast staan. Echter vind ik de F1TV Viewer app veel stabieler werken. Die geeft veel minder haperingen en stabiel scherp beeld. Daarom gebruikte ik die altijd en zou ik die graag willen blijven gebruiken.
Helder, met mijn shield (gelukkig) geen last van.
Nu kan ik dus alleen gebruik maken van de officiële F1 app op de Chromecast met Google TV? Zijn er geen andere opties meer? Dat zou ik wel heel jammer vinden.
Dat lijkt mij voorlopig even correct ja, totdat de apps weer bij zijn. Overigens denk ik dat bv de F1TV Viewer potentieel makkelijker aan de praat te krijgen is. Aangezien die dus op de Android TV infrastructuur meelift en ik vermoed dat DRM daardoor makkelijker werkt. Immers is een Android TV apparaat van zichzelf al min of meer gecertificeerd en "bewezen" als dat de boel niet te rippen is. Alleen moet de app dan mogelijk nog de juiste gegevens doorgeven aan de mediaspeler component van Android TV.
Daar waar een app als Race Control dus een andere app start (VLC, MPV of wat dan ook) om de stream te spelen en die apps zelf de video decoderen en renderen. Oftewel: voor F1 / FOM zeg maar totaal geen controle geven over wat er met de bitjes gebeurt. Daar waar bij Android TV de "versleutelde" bitjes naar de mediarenderer van Android TV kunnen worden gestuurd als zijnde "speel dit af". En een app als F1TV Viewer dus nooit toegang hoeft (/kan) hebben tot de onversleutelde bitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badda-b
noo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:46:
[...]

Ik heb wel eens succesvol boze email uitgewisseld over F1TV met general@en.formula1.com
Ik heb net een email gestuurd in de F1 app > menu > contact, maar bij het versturen blijft de zandloper hangen.. Weet niet welke adres erachter hangt maar het is het proberen waard denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

cordonbleu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:08:
[...]

Hier ook, de officiele app zit om de drie seconde een mini hapering ofzo, het is net niet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11
Hier ook officiele app op andoid tv kon niet meer inloggen, ik denk ik herinstalleer hem even, hebben ze hem uit de android tv app store gehaald!

[ Voor 3% gewijzigd door base_ op 08-04-2022 19:42 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2