‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zeer irritant inderdaad. Ik moet me dan thuis inhouden want vloeken vanwege dit gedoeCousinBoneless schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:52:
Wie bepaalt eigenlijk de inzet van replays e.d.? Vandaag werd zoveel live actie onderbroken door replays, tergend irritant. Is dat viaplay of de officiele F1 feed?
Daily driver; MB R171 SLK280
"When you grow up your heart dies"
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb precies hetzelfde. 500mbs glasvezel hier en minimaal rond de 200mbs over de wifi. De tv staat een paar meter van de zender. Ik kan er met mijn pet niet bij. Ik denk een stuk of 20 a 30 keer slecht beeld gehad. Gloeiend irritant.Bassos30 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:08:
Heb met f1tv steeds vaker last van slecht beeld voor een seconde of 30. Daarna wel weer helder beeld. Nog meer mensen last van ? Dacht eerst misschien een probleem met internet. Maar heb hier eigenlijk nooit wifi problemen.
Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat Viaplay meer richting Sky F1 wou, nou qua berichtgeving doen ze het zeker niet beter dan Olav en Jack dat deden. Misschien is de toon anders, maar ben nog niet echt onder de indruk van de kwaliteit van Viaplay, het meest stuitende vind ik nog wel dat ze niet eens een 4K stream kunnen aanbieden.
Soms heb ik ook het idee dat de audio op een lage bitrade draait, vervorming en ander soortige kraakjes...
Cogitationis poenam nemo patitur
Beide heren zitten volgens mij, net als Olav, in een hokje hier in Nederland. Die twee hebben op het circuit ook niks te zoeken aangezien Viaplay daar een "eigen team" heeft lopen met een schnabbelende David Coulthard en Mika Hakkinen en mevrouw Kox.Bullet NL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:28:
Ik zie nog niet precies wat Viaplay nu anders doet dan Ziggo vorige jaar. Sterker, had vandaag zelfs de indruk dat het commentaar uit een hokje in een studio uit Nederland kwam en dat alleen mevrouw Kox in SA was.
Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat Viaplay meer richting Sky F1 wou, nou qua berichtgeving doen ze het zeker niet beter dan Olav en Jack dat deden. Misschien is de toon anders, maar ben nog niet echt onder de indruk van de kwaliteit van Viaplay, het meest stuitende vind ik nog wel dat ze niet eens een 4K stream kunnen aanbieden.
Soms heb ik ook het idee dat de audio op een lage bitrade draait, vervorming en ander soortige kraakjes...
Beide heren zitten gewoon, net als olav vorig jaar, gewoon op t circuit. Aantal keer tijdens de voorbeschouwing zijn ze in beeld en ze kijken gewoon netjes uit over de pitlane.sjaool schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:31:
[...]
Beide heren zitten volgens mij, net als Olav, in een hokje hier in Nederland. Die twee hebben op het circuit ook niks te zoeken aangezien Viaplay daar een "eigen team" heeft lopen met een schnabbelende David Coulthard en Mika Hakkinen en mevrouw Kox.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dat valt mij dan nog mee want in principe hebben ze op het circuit geen enkele toegevoegde waarde aangezien ze buiten het commentaar verder geen interviews doen of wat dan ook. Of Viaplay heeft een goed green screen...Melantrix schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:39:
[...]
Beide heren zitten gewoon, net als olav vorig jaar, gewoon op t circuit. Aantal keer tijdens de voorbeschouwing zijn ze in beeld en ze kijken gewoon netjes uit over de pitlane.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 27-03-2022 22:42 ]
Jawel, ze hebben buiten de sessies de taak om o.a. relatie e.d. op te bouwen, zodat ze überhaupt wat te verslaan hebben daar. Hoe beter de relaties, hoe beter ze op de hoogte gehouden worden en hoe meer ze kunnen vermelden in hun commentaar.sjaool schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:40:
[...]
Dat valt mij dan nog mee want in principe hebben ze op het circuit geen enkele toegevoegde waarde. Of Viaplay heeft een goed green screen...
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Okay, ik ben benieuwd hoe snel ze dat onder de knie krijgen en of je dat zonder mediasessies met de coureurs voor elkaar kunt krijgen. Een coureur gaat echt niet een tijd met je staan kletsen zonder dat het van toegevoegde waarde is voor hun.Melantrix schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Jawel, ze hebben buiten de sessies de taak om o.a. relatie e.d. op te bouwen, zodat ze überhaupt wat te verslaan hebben daar. Hoe beter de relaties, hoe beter ze op de hoogte gehouden worden en hoe meer ze kunnen vermelden in hun commentaar.
Maar goed, het is wel duidelijk dat ik geen Viaplay fan ben.
Met de Chromecast met Google TV nergens last van maar dat is ook een compleet ander apparaat dan de oudere Chromecasts.Montaner schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:51:
Met F1TV via Chromecast gekeken.. ontzettend veel bitrate drops. Was de vorige race veel minder. Blijft sowieso wel een Chromecast manko om de bitrate hoog te houden, maar de F1TV app blijft toch mwa…
Vreemd dat zoveel hier problemen hebben. Helemaal geen enkele issues met F1TV en oude chromecast EN racecontrol. Daarnaast gebruikt mijn zoon f1TV op zijn Iphone.Montaner schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:51:
Met F1TV via Chromecast gekeken.. ontzettend veel bitrate drops. Was de vorige race veel minder. Blijft sowieso wel een Chromecast manko om de bitrate hoog te houden, maar de F1TV app blijft toch mwa…
Op welke generatie Chromecast heb je je stream gekeken?Montaner schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:51:
V3..Miki schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:59:
[...]
Op welke generatie Chromecast heb je je stream gekeken?
Legaal gaat prima via de schotel. Ik ken ook mensen die het via een addon op Kodi bekijken.
We hoeven ook helemaal geen replays te zien van een inhaalmove die we 2 bochten geleden hebben kunnen zien. En al zeker niet ten koste van de live actie die nog steeds door gaat. Echt ronduit slecht. Het enige wat er van de live actie overbleef waren de DRS zones aan het einde van elke ronde. De rest van de ronde werd gevuld met herhalingen. Terwijl dat juist de vette beelden zijn die je wilt zien; 2 auto's dicht achter elkaar door verschrikkelijk snelle bochten.
En dan als laatste de graphics.. daar proberen ze ook elk jaar weer het wiel opnieuw uit te vinden. Nu lieten ze gelukkig weer de team logo's zien in plaats van de coureur-nummers. Al probeerden ze het in de laatste paar ronden toch nog een keer met de coureur-nummers. Onderlinge afstanden werden rondenlang niet getoond terwijl dat cruciaal was voor de leiding (DRS of niet). De snelste ronde hebben we driekwart van de race niet in beeld gezien. En bij onderlinge gevechten zie je links in de lijst de profielfoto's van de betreffende coureurs terwijl de onderlinge afstanden daardoor verdwijnen. En waarschijnlijk vergeet ik nog een berg snufjes en icoontjes die op een slechte manier veranderd zijn of niet meer aanwezig zijn. Oja, bij uitvalbeurten komt het Rolex-logo nu precies over het stuurwiel van de coureur in beeld waardoor je de error-berichten op het stuur pas in de 3e replay goed kunt lezen.
Ik weet niet of je ook echt gekeken hebt maar ze zitten toch echt op het circuit. Tijdens de vrije trainingen komen ze ook nog in beeld rond het circuit zelf. Tijden de voorbeschouwing zie je ze netjes in het commentaarhokje boven de pitlane zitten.sjaool schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:31:
[...]
Beide heren zitten volgens mij, net als Olav, in een hokje hier in Nederland. Die twee hebben op het circuit ook niks te zoeken aangezien Viaplay daar een "eigen team" heeft lopen met een schnabbelende David Coulthard en Mika Hakkinen en mevrouw Kox.
Maar dan hebben we het over foutjes die olav maakte. Maar deze 2 kunnen er ook wat van. In het begin noemde hij Zhou Guanyu een paar keer Yuki terwijl die helaas al was uitgevallen. Tijdens inzoomen op een ferrari (terwijl je zag dat het leclerc was aan de helm) steevast Sainz noemen. En nog wel veel meer van die onknulligheden.
Heb het tot nu toe 2 races een kans gegeven en kan er niet aan wennen. Zo zakelijk en letterlijk beschrijven wat er op de baan gebeurt. Commentator is zoveel meer dan letterlijk beschrijven wat er gebeurt... daar heb ik het beeld voor.
Ik heb via Ziggo een trial van 20 euro voor 4 maanden, maar als australie nog zo slecht ik ga ik het echt niet verlengen. Het enige gemak vind ik momenteel dat ik gewoon kan inschakelen op kanaal 200. Daarnaast heb ik ook F1TV en gelukkig komt daar in Juni ook NL commentaar (weten we al wie?)
Ik moet nog een keer de kwalificatie en voorbeschouwing kijken met ze. Maar het commentaar van ze klinkt er geknepen alsof ze bij elke zin naar het toilet moeten. Ik krijg heel erg het gevoel dat ze "commentator spelen" in plaats van dat ze commentator zijn.Senaxx schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Ik weet niet of je ook echt gekeken hebt maar ze zitten toch echt op het circuit. Tijdens de vrije trainingen komen ze ook nog in beeld rond het circuit zelf. Tijden de voorbeschouwing zie je ze netjes in het commentaarhokje boven de pitlane zitten.
Maar dan hebben we het over foutjes die olav maakte. Maar deze 2 kunnen er ook wat van. In het begin noemde hij Zhou Guanyu een paar keer Yuki terwijl die helaas al was uitgevallen. Tijdens inzoomen op een ferrari (terwijl je zag dat het leclerc was aan de helm) steevast Sainz noemen. En nog wel veel meer van die onknulligheden.
Heb het tot nu toe 2 races een kans gegeven en kan er niet aan wennen. Zo zakelijk en letterlijk beschrijven wat er op de baan gebeurt. Commentator is zoveel meer dan letterlijk beschrijven wat er gebeurt... daar heb ik het beeld voor.
Ik heb via Ziggo een trial van 20 euro voor 4 maanden, maar als australie nog zo slecht ik ga ik het echt niet verlengen. Het enige gemak vind ik momenteel dat ik gewoon kan inschakelen op kanaal 200. Daarnaast heb ik ook F1TV en gelukkig komt daar in Juni ook NL commentaar (weten we al wie?)
Hier dezelfde issues maar op de Apple TV 4K. Ondanks bekabeld aangesloten .. erg veel bitrate drops.Montaner schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:51:
De race gister met een laptop aan de HDMI kabel gekeken met RaceControl, en dat werkte als een zonnetje, niet 1 keer een bitrate drop. Heb nu maar een oud HP mini desktopje klaar gemaakt die in de kast onder de tv gaat, en volgende keer mooi weer Race Control gebruiken om te kijken!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bespaar je de moeite. Voorbeschouwing is zo droog. De Christian Albers show... die heeft met niemand een chemie. En ik dacht dat Amber Brandsen toch wel iets meer verstand er van had. Ik vond haar bij de NOS F1 podcast heel prettig.sjaool schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:28:
[...]
Ik moet nog een keer de kwalificatie en voorbeschouwing kijken met ze. Maar het commentaar van ze klinkt er geknepen alsof ze bij elke zin naar het toilet moeten. Ik krijg heel erg het gevoel dat ze "commentator spelen" in plaats van dat ze commentator zijn.
Ik heb gisteren op mn raspberry pi 3 met raspbian getracht te kijken op F1TV.
Hiervoor gebruikte ik chromium en zowel met als zonder plugins (adblocker en codec alternatief) werkte het niet of nauwelijks.
De live stream kwam niet op gang. Archiefmateriaal werkte , maar zeer lage resolutie en het liep algeheel erg traag.
Mn volgende test zal zijn met een android O.S.
Tja, dat is het voordeel van een Podcast, die kun je nog editen voordat die online gaat.Senaxx schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:03:
[...]
Bespaar je de moeite. Voorbeschouwing is zo droog. De Christian Albers show... die heeft met niemand een chemie. En ik dacht dat Amber Brandsen toch wel iets meer verstand er van had. Ik vond haar bij de NOS F1 podcast heel prettig.
Guido van der Garde vond ik altijd irritant bij Ziggo. Al vond ik wel dat hij nuttige info gaf itt Doornbos. Die trok trekt vaak alle camera's naar zich toe.Senaxx schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:03:
[...]
Bespaar je de moeite. Voorbeschouwing is zo droog. De Christian Albers show... die heeft met niemand een chemie. En ik dacht dat Amber Brandsen toch wel iets meer verstand er van had. Ik vond haar bij de NOS F1 podcast heel prettig.
Maar nu, dacht dat ik het nooit zou zeggen, is van der Garde een verademing in verhouding met Albers. Hij doet overkomen of hij het orakel is. Nabeschouwing met hem is echt vervelend.
Oplossing, er zit een knop opde tv.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Vorig jaar had ik vaak last van wegvallende verbinding op de Chromecast in het begin van het seizoen, waarbij de stream in de app zelf wel bleef draaien.
Dit jaar beide races zonder echte problemen kunnen kijken, misschien 5x even een lagere bitrate, maar stream blijft lopen op de Chromecast en herstelt zichzelf.
Ik ben dus tevreden.
Nog belangrijker, een podcast hoeft niet live en heb je alle gelegenheid om voor te bespreken of slimme vragen op papier aan te leveren. Haar carrière bestaat tot nu toe vooral uit nieuws lezen (autocue) en dan is een stap naar live presenteren enorm ongeacht het onderwerp.sjaool schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:11:
[...]
Tja, dat is het voordeel van een Podcast, die kun je nog editen voordat die online gaat.
Ik heb ook geprobeerd te casten, om te zien of dat de boel mogelijk nog zou versnellen met archiefbeelden. Maar hier heb ik t zelfde euvel als via mn laptop, ik zie bij cast wel mn TV staan, maar hij is greyed out.fastbikkel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:10:
FYI
Ik heb gisteren op mn raspberry pi 3 met raspbian getracht te kijken op F1TV.
Hiervoor gebruikte ik chromium en zowel met als zonder plugins (adblocker en codec alternatief) werkte het niet of nauwelijks.
De live stream kwam niet op gang. Archiefmateriaal werkte , maar zeer lage resolutie en het liep algeheel erg traag.
Mn volgende test zal zijn met een android O.S.
Die deze keer ook gekeken en dat is best een aardig programma geworden.matthijst schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:23:
Samenvatting op NPO nu, ook wel leuk, met Jan Lammers.
Goede samenvatting en ook prima beschouwd.
Alleen dat item over de budgetcap met die knul op Zandvoort sloeg nergens op of was wel heel erg voor dummies.
Continu die helmet cam waardoor je alle overzicht mist van een mooie actie die aan de gang isDivak schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:08:
Het voelt echt alsof ze elk seizoen weer vanaf 0 beginnen. Haperende F1TV, opeens lage kwaliteit, af en toe zelfs vastlopers. Aan de regie-zijde is ook elk seizoen weer een nieuwe stagiair begonnen, replays volgen terwijl de actie nog volop bezig is, of zodra auto's naast elkaar komen op het rechte stuk wordt er overgegaan naar shots van het publiek. Wat een drama, echt verschrikkelijk slecht.
We hoeven ook helemaal geen replays te zien van een inhaalmove die we 2 bochten geleden hebben kunnen zien. En al zeker niet ten koste van de live actie die nog steeds door gaat. Echt ronduit slecht. Het enige wat er van de live actie overbleef waren de DRS zones aan het einde van elke ronde. De rest van de ronde werd gevuld met herhalingen. Terwijl dat juist de vette beelden zijn die je wilt zien; 2 auto's dicht achter elkaar door verschrikkelijk snelle bochten.
En dan als laatste de graphics.. daar proberen ze ook elk jaar weer het wiel opnieuw uit te vinden. Nu lieten ze gelukkig weer de team logo's zien in plaats van de coureur-nummers. Al probeerden ze het in de laatste paar ronden toch nog een keer met de coureur-nummers. Onderlinge afstanden werden rondenlang niet getoond terwijl dat cruciaal was voor de leiding (DRS of niet). De snelste ronde hebben we driekwart van de race niet in beeld gezien. En bij onderlinge gevechten zie je links in de lijst de profielfoto's van de betreffende coureurs terwijl de onderlinge afstanden daardoor verdwijnen. En waarschijnlijk vergeet ik nog een berg snufjes en icoontjes die op een slechte manier veranderd zijn of niet meer aanwezig zijn. Oja, bij uitvalbeurten komt het Rolex-logo nu precies over het stuurwiel van de coureur in beeld waardoor je de error-berichten op het stuur pas in de 3e replay goed kunt lezen.
Mja, ik ben er ook niet zo'n fan van. Ik vind het beeld niet heel fantastisch. Wel een keer geinig maar niet meer dan dat. Heb het wel een beetje gezien met die cam.DutchAddick schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:45:
[...]
Continu die helmet cam waardoor je alle overzicht mist van een mooie actie die aan de gang is
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb gewoon live gekeken met de F1 TV Android TV app op mijn Xiaomi Mi Box S en ik heb echt 0 problemen gehad, dat loopt echt heel erg soepel. Hele weekend echt geen enkel probleem gehad.PatrickPR schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:30:
Ik heb gister gekeken via F1TV, gecast naar een Chromecast V3. Vanaf het begin gekeken, maar wel 45 minuten later dan de start. De eerste 20 ronden of zo gingen prima, maar toen begon het. Veel bitrate drops en een aantal keren opnieuw bufferen. Voor mijn gevoel werd het naar het einde steeds erger.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 28-03-2022 10:23 ]
Nee hoor. Nelson en Melroy zitten gewoon op locatie. In Bahrain gaf Melroy nog een kijkje achter de schermen in het paddock waar hij de productie van Viaplay liet zien.sjaool schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:31:
[...]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Net even gekeken. Leuk en informatief voor de "nieuwe kijkers".matthijst schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:23:
Samenvatting op NPO nu, ook wel leuk, met Jan Lammers.
1.462.000 kijkers gisteren. Vorige week een miljoen. Dus dat loopt inderdaad prima. Ik denk dat de NOS een goede keuze heeft gemaakt door voor de samenvattingen te gaan.sjaool schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:29:
[...]
Net even gekeken. Leuk en informatief voor de "nieuwe kijkers".
Ik "forceer" hem vaak wel op 1920x1080 (6000kbps) via de player omdat ik het vaak lang vindt duren voordat hij hogere kwaliteit pakt. Maar ik heb beide races geen framedrops of terugval gehad in kwaliteit. De stream zelf lijkt gewoon stabiel hier hoor.
Engelse commentaar is prima, wat rustiger naar mijn idee dit jaar? Mis voor een meekijker wel Nederlands, maar van wat ik van Via heb gehoord... Maar Mol mis ik ook niet met al die foutjes...
Hier had uw reclame kunnen staan.
Olav is zn scherpte kwijt idd, al jaren. Ik kan m prima aanhoren voor de rest, het is voor mij neit storend, ik doorzie zn fouten wel.Senaxx schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Maar dan hebben we het over foutjes die olav maakte.
Maar vraag me wel af wat een mogelijke nieuwe kijker hiermee moet/kan.
Bij F1TV hoor ik bekende oud coureurs en presentatoren die het prima lijken te verslaan, ook goed, alleen mn zoon kan dat weer niet goed volgen.
F1TV vind ik ok, ik kan de races zien. Echter, ik vind het wel vrij klinisch. Als je van tevoren inschakelt heb je rood beeld, dan op tijdstip X begint direct de warmup lap en dan de race.
En erna is alles weer klaar ook, vrij snel.
Er zit geen voor of nabeschouwing in, of ik moet wegzappen naar een andere stream ofzo?
Ach, voor 65 eu per jaar lig ik er niet wakker van, maar het kan wel wat beter hier en daar.
En ik vind ook nog steeds dat ze wel wat meer mogelijkheden mogen bieden in de vorm van meer programma's (apps) voor andere systemen zoals de raspberry.
Er is een best goede voor- en nabeschouwing, maar je moet ze apart selecteren en met de hand overschakelen naar de verschillende programma's. Dat is wel een nadeelfastbikkel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:21:
[...]
F1TV vind ik ok, ik kan de races zien. Echter, ik vind het wel vrij klinisch. Als je van tevoren inschakelt heb je rood beeld, dan op tijdstip X begint direct de warmup lap en dan de race.
Er zit geen voor of nabeschouwing in, of ik moet wegzappen naar een andere stream ofzo?
De paar keer dat ik vorig seizoen de helmet cam zag zat deze ongeveer in het midden van de helm waardoor je bijna recht door het vizier keek. Misschien zat deze zelfs boven het vizier...Inspired schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:53:
[...]
Mja, ik ben er ook niet zo'n fan van. Ik vind het beeld niet heel fantastisch. Wel een keer geinig maar niet meer dan dat. Heb het wel een beetje gezien met die cam.
Nu zit de cam veel meer naar de zijkant achter het vizier waardoor je enorme vervorming/spiegeling hebt door het vizier.
Geen idee wat er aan de hand is.
Er zijn een aantal oplossingen. Voor demo / film doeleinden lijkt de camera zich altijd netjes in het midden te bevinden. Dit gaat dan middels een brilletje met een camera boven de neus. Ik denk echter dat de FIA of coureurs dit niet willen. Vandaar is de officiële oplossing met een camera die in de helm zelf verwerkt zit. Daardoor dus ook dat deze zich zo ver naar de zijkant bevindt.servies schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:24:
[...]
De paar keer dat ik vorig seizoen de helmet cam zag zat deze ongeveer in het midden van de helm waardoor je bijna recht door het vizier keek. Misschien zat deze zelfs boven het vizier...
Nu zit de cam veel meer naar de zijkant achter het vizier waardoor je enorme vervorming/spiegeling hebt door het vizier.
Overigens ook grappig dat die enorme neus van Lattifi ook continu in beeld is. Bij andere coureurs zie je de neus niet.
RobertMe schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:43:
[...]
Er zijn een aantal oplossingen. Voor demo / film doeleinden lijkt de camera zich altijd netjes in het midden te bevinden. Dit gaat dan middels een brilletje met een camera boven de neus. Ik denk echter dat de FIA of coureurs dit niet willen. Vandaar is de officiële oplossing met een camera die in de helm zelf verwerkt zit. Daardoor dus ook dat deze zich zo ver naar de zijkant bevindt.
Overigens ook grappig dat die enorme neus van Lattifi ook continu in beeld is. Bij andere coureurs zie je de neus niet.

Ik maar denken dat het een side-pod was.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
De Race stream begint exact hetzelfde dan bij andere zenders, het intro met de rijders, dat heb je gemist verwacht ik?fastbikkel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:21:
[knip]
Ach, voor 65 eu per jaar lig ik er niet wakker van, maar het kan wel wat beter hier en daar.
En ik vind ook nog steeds dat ze wel wat meer mogelijkheden mogen bieden in de vorm van meer programma's (apps) voor andere systemen zoals de raspberry.
Hoe het met het voor- en naprogramma zit dat heeft een ander al duidelijk gemaakt
Testing, one, two ...
Misschien ben ik eerder tevreden maar bij mij heeft het de afgelopen race probleemloos gedraaid. Apple TV 3 gen via wifi aan het internet. Alleen bij het opstarten moest ik opnieuw inloggen en de eerste seconden was het wat blokkerig beeld, gelukkig was dat hooguit een 4 tot 8 seconden en de race was nog niet begonnen. Verder gewoon probleemloos gekeken.Eiríkr schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:18:
De bitrate problematiek met de officiële F1TV app op Apple TV was wel echt storend dit weekend. Ben blij dat het niet aan mij ligt als ik de reacties zo lees.

Zodra de bitrate terug valt is het echt slecht dus denk niet dat je er last van hebt. Het gaat op en neer eigenlijk. Ik heb een Apple TV 4K. Misschien dat daar nog een verschil zit.chippie777 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:19:
[...]
Misschien ben ik eerder tevreden maar bij mij heeft het de afgelopen race probleemloos gedraaid. Apple TV 3 gen via wifi aan het internet. Alleen bij het opstarten moest ik opnieuw inloggen en de eerste seconden was het wat blokkerig beeld, gelukkig was dat hooguit een 4 tot 8 seconden en de race was nog niet begonnen. Verder gewoon probleemloos gekeken.
Vorig seizoen geen enkele keer dit probleem.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik kreeg hier direct het Sky UK commentaar na starten race stream? Niet voor lang, ik ben vrijwel direct voor het Duitse Sky gegaanHann1BaL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:38:
Ik begreep niet waar het Sky commentaar was op F1 TV Pro: Blijkt dat je nu standaard F1TV pro dedicated commentaar hebt en dat je op het wereldbolletje moet klikken voor het commentaar van TV zenders. Nu hamilton niet vooraan mee doet is het Sky commentaar vast weer fijner. Ze hebben het wel verborgen: Dat had gewoon meteen in het audiomenu kunnen staan.
Het alternatieve Engelse F1TV race commentaar dien ik elders te selecteren binnen de officiele F1TV app voor Android TV. Geen idee op dit moment of deze keuze "onthouden" wordt voor een volgende keer, het lijkt mij van niet.
Testing, one, two ...
Geen idee, Ik ga eens kijken of hij het onthoudt, maar ik kreeg dus het alternatieve commentaar als eerste.hardware-lover schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Ik kreeg hier direct het Sky UK commentaar na starten race stream? Niet voor lang, ik ben vrijwel direct voor het Duitse Sky gegaan
Het alternatieve Engelse F1TV race commentaar dien ik elders te selecteren binnen de officiele F1TV app voor Android TV. Geen idee op dit moment of deze keuze "onthouden" wordt voor een volgende keer, het lijkt mij van niet.
Jammer, want ik wist helemaal niet dat dat er was. Dat is nieuw en bestond vorig jaar niet. Jenson Button vind ik bijv een fijne commentator.
Ik had engels commentaar en "ging er maar vanuit" dat er wat gewisseld was daar. Maar verhip, ze hebben nu een eigen audio kanaal (welke ik dus luisterde) en de engelse Sky! Eens kijken welke ik van die 2 pak. Vond de F1 versie eigenlijk best prima laatste 2 races. Wat rustiger als dat ze bij Sky waren. Maar zal Sky ook nog eens proberen, leuk die keuzes zoHann1BaL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:38:
Ik begreep niet waar het Sky commentaar was op F1 TV Pro: Blijkt dat je nu standaard F1TV pro dedicated commentaar hebt en dat je op het wereldbolletje moet klikken voor het commentaar van TV zenders. Nu hamilton niet vooraan mee doet is het Sky commentaar vast weer fijner. Ze hebben het wel verborgen: Dat had gewoon meteen in het audiomenu kunnen staan.
Het was vorig jaar standaard Sky UK maar je had ook het "pitlane channel", wat nu niet meer aanwezig lijkt te zijn. Daar was o.a. Palmer en anderen daar met toerbeurt te horen. Die zijn nu verhuisd naar het "F1 Live" kanaal.Hann1BaL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:47:
[...]
Geen idee, Ik ga eens kijken of hij het onthoudt, maar ik kreeg dus het alternatieve commentaar als eerste.
Jammer, want ik wist helemaal niet dat dat er was. Dat is nieuw en bestond vorig jaar niet. Jenson Button vind ik bijv een fijne commentator.
Testing, one, two ...
Keuze is altijd goed, alleen net even getest: de app onthoudt je keuze niet. Ik zou graag ergens willen instellen wat mijn default audio is.GoldenBatt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:49:
[...]
Ik had engels commentaar en "ging er maar vanuit" dat er wat gewisseld was daar. Maar verhip, ze hebben nu een eigen audio kanaal (welke ik dus luisterde) en de engelse Sky! Eens kijken welke ik van die 2 pak. Vond de F1 versie eigenlijk best prima laatste 2 races. Wat rustiger als dat ze bij Sky waren. Maar zal Sky ook nog eens proberen, leuk die keuzes zo
Dat kan helaas dus niet. Ben het wel met je eens dat het commentaar helemaal niet slecht is, maar afhankelijk van mijn mood wil ik soms wel wat meer actie met het commentaar.
:strip_exif()/f/image/8d4LzARm9oAAVP2HVaeZIX3v.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 158% gewijzigd door Hann1BaL op 28-03-2022 14:24 ]
In ieder geval was ik gisteren super tevreden met F1 Live. Enkele keren een splitscreen met inhaalacties die niet (live) op de world feed waren. En daarbij dan ook mooi matchend commentaar. I.t.t. een Sky "vroeger" dan bij vooral FPs die volledig of in splitscreen andere beelden laten zien waardoor commentaar en beeld niet match. Nu met F1 Live heb je gewoon altijd beeld en commentaar dat bij elkaar hoort en soms dan ook nog een splitscreen. "Exclusive on F1 Live", zoals Will Buxton elke keer benoemde na een splitscreen, en een aantal keren hadden ze ook boordradios die niet op de worls feed zaten en moest Buxton ook even een "exclusive on F1 Live" er doorheen gooien.
Xbox Live: Miesjh NL
Ik kijk Viaplay via de Firestick 4K voornamelijk F1, afgenomen via Ziggo, mijn ervaringen (met de firestick) (voor het geval er iemand voor viaplay werkt en ze kan doorgeven
- bij sommige streams (Darten, F2 en nabeschouwing F1 kwalificatie) had ik geen geluid. De truuk is een andere taal, Zweeds (onderste) of Deens (bovenste) te kiezen, dan krijg je wel NL geluid. Engels was ook geluidloos. Dit is al ergens benoemd in een post
- Tijdens de F1 een aantal (3) haperingen van een seconde. Ik ga kijken of ik een vaste verbinding kan leggen... Ik hield er al rekening mee
- Ik vind de verslaggeving wel ok, ook het programma er om heen. Alleen Hakkinen is idd niet geweldig. Ook Stephane heeft een media training nodig.... De commentatoren maken fouten (die herstellen ze wel snel). Al met al niet ontevreden en ik kijken het nog even aan tot 31 juli, dan stop ik voor een maand tot monza
- Soms is tijdschema vorige dag na 15:00 niet te zien. Even later wel weer. Geen idee waar dit aan ligt.
- ik kan geen twee dagen terug kijken op de app in de firestick, het staat niet in het schema, je kan alleen naar gisteren.
- als je een stream van gisteren stopt, kom je terug in vandaag schema.
- als je een stream stopt, kan je weer vanaf begin beginnen te kijken. Bij een live stream kom je er weer live in.
- het gemis van direct naar het begin van een live stream gaan, geef de keuze aan de kijker
- reclame voor viaplay zelf tijdens de F1 voorbeschouwing (doen ze steeds weer). Doe dat eens lekker voor de uitzending, tijdens het 5 minuten aftellen of zo en na de uitzending. Ik betaal veel voor, dan wil ik geen reclame (en deze opmerking is grappig want de F1 is een grote reclame bord
)
- waarom heb je een persoonlijk profiel en moet je dat kiezen, zo te zien doen ze er niet veel mee behalve bijhouden wat je hebt bekeken en een favorieten lijst.
- Verder kijken kan niet. Ook niet op een ander device
- 48 uur terug kijken is veel te kort, maak dit een week
- verschil in apps op de verschillende platformen, de look en feel, met name over de "programma gids" wat verschillend wordt gepresenteerd
- ondertiteling bij series (The Shield) kan ik niet aanzetten, via de browser wel. Idem bij films, als Dune. Lijkt een firestick probleem, al eens eerder genoemd
Ziggo mag je daar ook niet kijken. Dat het bij Ziggo wel kan als je een VPN gebruikt, kan je viaplay niet verwijten. Net als andere streamings diensten mag het niet en staat het gewoon in de voorwaarden van Viaplay, dus je had het kunnen weten.MikeyV schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Die mening deel ik niet helemaal. Ik kon en kan met ZiggoGo overal ter wereld tv kijken, via VPN. Tot dit jaar ook de F1. Nu heeft Viaplay de rechten opgekocht en kun je F1 dus niet meer overal live kijken behalve met Viaplay. Live via een lokale zender kijken kun je wel vergeten door, inderdaad: de door Viaplay opgekochte rechten.
Komt nog bij dat Viaplay niet altijd stabiel is (in NL iig niet). Dat vind ik de abonnementsprijs onwaardig, zeker met mijn ‘probleem’ mee geteld.
Ik betaal mijn abonnement, ik wil die ene keer in het buitenland met mijn abonnement via een door mij betaalde VPN live F1 kijken. Ik betaal dus ook die rechten en die worden dus door Viaplay ontzegd omdat ik ook die ene keer niet thuis maar wel legaal wil kijken. En dat is dus voor mij de trigger dat ik Viaplay ruk vind.
Misschien dat een persoonlijke VPN wel werkt, via je eigen IP adres van je vaste lijn?
Ik ben het overigens eens dat alle geografische blokkades te zot voor woorden zijn. Het nadeel is dan zouden wel allemaal Netflix of F1TV uit Turkije of nog goedkoper nemen..... De restricties worden dan ook door de content eigenaren, producenten of TV kanalen afgedwongen in nieuwe contracten.
Heeft iemand getest of de onboards ook onder de 2 apparaten tegelijk vallen?Rivanov schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:51:
[...]
Je kunt op twee apparaten tegelijkertijd kijken.
Ik heb het terug gekeken, ik had het niet zo ervaren als men daar stelt. Een van de commentatoren zegt nog dat ze voorlopig geen beelden krijgen/laten zien na de crash. Er zijn alleen (FOM)beelden, kort dat andere rijders Schumacher passeren als hij nog in de auto zit, op afstand van de medical car bij de crash en als de ambulance weg rijdt. Na 3 minuten meld Allard dat Schumacher praat via de radio met de engineer. Herhalingen zijn pas veel later te zien, nadat de Schumacher met de ambulance is afgeleverd bij het medical center volgens de commentator, na ca 8 minuten, met de bevestiging dat hij uit de auto is en bij bewustzijn. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar het ziet er uit als een eigen herhaling van de originele beelden van de crash, misschien kan iemand die F1TV Pro heeft dit na gaan. Na 11 minuten gaan ze de crash analyseren met een vertraagde herhaling.G_Dragon schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:33:
Viaplay heeft blijkbaar geen vrienden gemaakt met hun commentaar over de crash van Schumacher...
Kijkers walgen van 'respectloos' commentaar Viaplay bij horrorcrash Mick Schumacher
Ik zie even geen probleem hier, op het circuit gaat het feestje ook gewoon door zo te horen....
Als je huidige TV nog goed is zou ik geen nieuwe kopen.Frieda schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:15:
[...]
Mijn tv is van 2013 dus ik zou de grootste verbetering kunnen ervaren door die te vervangen denk ikHet is de Viaplay app die uit 2017 is. Maar een chromecast oid zou ook zeker een optie zijn
Voor een ieder die een device overweegt te kopen, er zitten verschillen in de app per device. Op dit moment heb ik met de firestick enkele problemen, dus check het topic van te voren.
Ik ben genezen van het smart gedeelte op mijn TV nadat de support van mijn Samsung uit 2013 vrij snel verminderde en apps verdwenen. Ook is dit bij andere merken gebeurd. Misschien dat het het nu beter is, op de recente Samsungs van mijn broer werkt viaplay erg goed, maar hoe lang Samsung en Viaplay zijn TV's support blijft de vraag. hij had wel een issue op vrijdag, na een herstart TV werkte het weer. Echter ik heb besloten dat ik niet meer van het smart gedeelte vertrouw, en dat via een extern device doe (in mijn geval een firestick). Als die niet meer wordt gesupport, kan ik die altijd tegen lage kosten weer vervangen....
Ik gebruik de firestick 4k voor ziggo Go en Viaplay en dat bevalt goed (m.u.v. de hierboven genoemde punten voor viaplay)
Everything is better with Bluetooth
Afgelopen zondag was de F1TVpro App op de ATV4-4K hier ook aan het klooien. Qua beeld had ik echt geen klagen (steady +7Mbit stream via WiFi) maar het sidemenu van de App gaf alleen de rijdercam's / tracker / data opties In een random volgorde waarbij 'OCO' schijnbaar heel belangrijk was want die stond helamaal bovenin 'vast'.Miesjh schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:56:
F1TV op IOS kan je wel je standaard taal instellen.
Normaal zit daar ook de optie om te kiezen tussen de F1-Live stream én de door F1TV van commentaar voorziene versie maar die twee opties waren helemaal niet aanwezig. Als ik terug wilde naar de race, in plaats van de Car-Cam, dan ging dat alleen door de hele App af te sluiten

V1.20 van 3-Maart 2022 is de huidige tvOS App van F1TV Pro
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Geen problemen hier met Apple TV 4K afgelopen weekend. Behalve dat Airplay aanstond en ik telkens de code van de buuv in beeld kreeg waardoor het beeld wegviel🙂Eiríkr schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:18:
De bitrate problematiek met de officiële F1TV app op Apple TV was wel echt storend dit weekend. Ben blij dat het niet aan mij ligt als ik de reacties zo lees.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Bij instellingen > AirPlay en HomeKit > Geef toegang kun je inregelen wie mag Airplayen naar je device. Wellicht kun je daar nog iets wijzigen.Lekker Ventje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:09:
[...]
Geen problemen hier met Apple TV 4K afgelopen weekend. Behalve dat Airplay aanstond en ik telkens de code van de buuv in beeld kreeg waardoor het beeld wegviel🙂
Dat channel menu door elkaar had ik gister ook met de officiele Apple TV app maar net iets anders dan jij, ik kon nog wel voor International geluid kiezen . Ik heb Vroom TV ook nog op m'n Apple TV staan (vroeger de enige optie) en daar werkte wel alles gelukkig (een hele race Crofty trek ik niet meer).Will_M schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Afgelopen zondag was de F1TVpro App op de ATV4-4K hier ook aan het klooien. Qua beeld had ik echt geen klagen (steady +7Mbit stream via WiFi) maar het sidemenu van de App gaf alleen de rijdercam's / tracker / data opties In een random volgorde waarbij 'OCO' schijnbaar heel belangrijk was want die stond helamaal bovenin 'vast'.
Normaal zit daar ook de optie om te kiezen tussen de F1-Live stream én de door F1TV van commentaar voorziene versie maar die twee opties waren helemaal niet aanwezig. Als ik terug wilde naar de race, in plaats van de Car-Cam, dan ging dat alleen door de hele App af te sluiten![]()
V1.20 van 3-Maart 2022 is de huidige tvOS App van F1TV Pro
Ohhhh damn dat niet geprobeerd .... ik dacht van,wat een ruk app... krijg niet synchroonMel33 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:32:
Ik krijg het geluid niet gesynct op mijn iphone gpradio app
F1 tv via chromecast ligt 1 ronde voor
Wat ik ook doe er gaat niks van de 0,5 terug alsnik dat tik
Edit
Oh met op pauze zetten lukt het wel
Kon het met de groene vlag doen
Maar het is zo simpel.... thanks for the tip . Want iets horen wat nog op beeld moet komen is niet handig
Ik heb dat ook bij Android TV. Als ik hem uit zet, dan moet ik F1TV opnieuw inloggen.chippie777 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:19:
Alleen bij het opstarten moest ik opnieuw inloggen
Dit is wel curieus. Ik heb hier ook last van, maar andere mensen weer niet. Waar gaat het hier mis?TheBrut3 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:58:
[...]
Ik heb dat ook bij Android TV. Als ik hem uit zet, dan moet ik F1TV opnieuw inloggen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gisteren keek ik de race terug maar daar stond het live commentaar van Buxton/Palmer niet meer op en was alleen het sky commentaar beschikbaar. Weten jullie wat hier gaande is? Ook lijkt de pit lane channel verdwenen te zijn dit jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Lasmibalsingh op 29-03-2022 08:11 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Helemaal eens met je, had in Viaplay topic precies het zelfde al gezegdjeanj schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:08:
Dit weekend voor het eerst bij mij thuis gekeken.
Ik kijk Viaplay via de Firestick 4K voornamelijk F1, afgenomen via Ziggo, mijn ervaringen (met de firestick) (voor het geval er iemand voor viaplay werkt en ze kan doorgeven)
Ergernissen
- bij sommige streams (Darten, F2 en nabeschouwing F1 kwalificatie) had ik geen geluid. De truuk is een andere taal, Zweeds (onderste) of Deens (bovenste) te kiezen, dan krijg je wel NL geluid. Engels was ook geluidloos. Dit is al ergens benoemd in een post
- Tijdens de F1 een aantal (3) haperingen van een seconde. Ik ga kijken of ik een vaste verbinding kan leggen... Ik hield er al rekening mee
- Ik vind de verslaggeving wel ok, ook het programma er om heen. Alleen Hakkinen is idd niet geweldig. Ook Stephane heeft een media training nodig.... De commentatoren maken fouten (die herstellen ze wel snel). Al met al niet ontevreden en ik kijken het nog even aan tot 31 juli, dan stop ik voor een maand tot monza
- Soms is tijdschema vorige dag na 15:00 niet te zien. Even later wel weer. Geen idee waar dit aan ligt.
[...]
- ik kan geen twee dagen terug kijken op de app in de firestick, het staat niet in het schema, je kan alleen naar gisteren.
- als je een stream van gisteren stopt, kom je terug in vandaag schema.
- als je een stream stopt, kan je weer vanaf begin beginnen te kijken. Bij een live stream kom je er weer live in.
- het gemis van direct naar het begin van een live stream gaan, geef de keuze aan de kijker
- reclame voor viaplay zelf tijdens de F1 voorbeschouwing (doen ze steeds weer). Doe dat eens lekker voor de uitzending, tijdens het 5 minuten aftellen of zo en na de uitzending. Ik betaal veel voor, dan wil ik geen reclame (en deze opmerking is grappig want de F1 is een grote reclame bord
)
- waarom heb je een persoonlijk profiel en moet je dat kiezen, zo te zien doen ze er niet veel mee behalve bijhouden wat je hebt bekeken en een favorieten lijst.
- Verder kijken kan niet. Ook niet op een ander device
- 48 uur terug kijken is veel te kort, maak dit een week
- verschil in apps op de verschillende platformen, de look en feel, met name over de "programma gids" wat verschillend wordt gepresenteerd
- ondertiteling bij series (The Shield) kan ik niet aanzetten, via de browser wel. Idem bij films, als Dune. Lijkt een firestick probleem, al eens eerder genoemd
Ziggo mag je daar ook niet kijken. Dat het bij Ziggo wel kan als je een VPN gebruikt, kan je viaplay niet verwijten. Net als andere streamings diensten mag het niet en staat het gewoon in de voorwaarden van Viaplay, dus je had het kunnen weten.
Misschien dat een persoonlijke VPN wel werkt, via je eigen IP adres van je vaste lijn?
Ik ben het overigens eens dat alle geografische blokkades te zot voor woorden zijn. Het nadeel is dan zouden wel allemaal Netflix of F1TV uit Turkije of nog goedkoper nemen..... De restricties worden dan ook door de content eigenaren, producenten of TV kanalen afgedwongen in nieuwe contracten.
[...]
Heeft iemand getest of de onboards ook onder de 2 apparaten tegelijk vallen?
[...]
Ik heb het terug gekeken, ik had het niet zo ervaren als men daar stelt. Een van de commentatoren zegt nog dat ze voorlopig geen beelden krijgen/laten zien na de crash. Er zijn alleen (FOM)beelden, kort dat andere rijders Schumacher passeren als hij nog in de auto zit, op afstand van de medical car bij de crash en als de ambulance weg rijdt. Na 3 minuten meld Allard dat Schumacher praat via de radio met de engineer. Herhalingen zijn pas veel later te zien, nadat de Schumacher met de ambulance is afgeleverd bij het medical center volgens de commentator, na ca 8 minuten, met de bevestiging dat hij uit de auto is en bij bewustzijn. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar het ziet er uit als een eigen herhaling van de originele beelden van de crash, misschien kan iemand die F1TV Pro heeft dit na gaan. Na 11 minuten gaan ze de crash analyseren met een vertraagde herhaling.
Ik zie even geen probleem hier, op het circuit gaat het feestje ook gewoon door zo te horen....
[...]
Als je huidige TV nog goed is zou ik geen nieuwe kopen.
Voor een ieder die een device overweegt te kopen, er zitten verschillen in de app per device. Op dit moment heb ik met de firestick enkele problemen, dus check het topic van te voren.
Ik ben genezen van het smart gedeelte op mijn TV nadat de support van mijn Samsung uit 2013 vrij snel verminderde en apps verdwenen. Ook is dit bij andere merken gebeurd. Misschien dat het het nu beter is, op de recente Samsungs van mijn broer werkt viaplay erg goed, maar hoe lang Samsung en Viaplay zijn TV's support blijft de vraag. hij had wel een issue op vrijdag, na een herstart TV werkte het weer. Echter ik heb besloten dat ik niet meer van het smart gedeelte vertrouw, en dat via een extern device doe (in mijn geval een firestick). Als die niet meer wordt gesupport, kan ik die altijd tegen lage kosten weer vervangen....
Ik gebruik de firestick 4k voor ziggo Go en Viaplay en dat bevalt goed (m.u.v. de hierboven genoemde punten voor viaplay)
48 uur slaat nergens op
Streams die overnieuw beginnen op een andere device
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik keek gisterenavond een klein stukje terug via de Android TV app en het commentaar van Buxton/Palmer was er nog gewoon.Lasmibalsingh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:09:
Gisteren keek ik de race terug maar daar stond het live commentaar van Buxton/Palmer niet meer op en was alleen het sky commentaar beschikbaar. Weten jullie wat hier gaande is? Ook lijkt de pit lane channel verdwenen te zijn dit jaar.
Let wel op dat je niet voor een andere audio stream moet kiezen binnen de main feed, maar voor een andere video stream (F1 Live heet 'ie in de app).
En inderdaad is het pit lane channel verdwenen, daar is F1 Live voor in de plaats gekomen.
Nee volgens mijn is dat commentaar aangepast op de samenvatting.hjs schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:03:
Ik keek gisteravond racecafe terug van zondagavond, maar die samenvatting is dat met het commentaar van Mol tijdens de race?
Ik durf het ook niet te zeggen. Op mijn Android tablet (zelfde Google account) blijf ik wel ingelogd en op de pc ook. Ik gebruik overigens een Nokia streaming box en word volgens mij alleen uitgelogd als dat ding uitzet met de afstandsbediening. Als ik alleen de tv uitzet gaat de streaming box ook automatisch uit en bij het opnieuw aanzetten van de tv start de box ook op en is F1TV nog wel ingelogd.Laguna schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:56:
Dit is wel curieus. Ik heb hier ook last van, maar andere mensen weer niet. Waar gaat het hier mis?
Bij mij liep het een kwartier achter, maar dat kwam omdat ik te laat thuis wasrvanderzon schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:55:
afgelopen race merkte ik dat F1TV pro ongeveer 30 sec achter loopt op ViaPlay (en ook achterloopt op de live timing van de Formula 1 app). Weet iemand of dat achter lopen van F1TV altijd zo is? ik vind het nl wel storend,
Dit merk ik idd afgelopen twee weekenden ook al en is ontzettend storend, vooral als je met meerdere mensen op verschillende platformen staat te kijken. waar iedereen zaterdag de crash van Mick zag moest ik nog 20 seconden wachten.rvanderzon schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:55:
afgelopen race merkte ik dat F1TV pro ongeveer 30 sec achter loopt op ViaPlay (en ook achterloopt op de live timing van de Formula 1 app). Weet iemand of dat achter lopen van F1TV altijd zo is? ik vind het nl wel storend,
Ja, alles heeft vertraging tov de Formula1.com livetimingrvanderzon schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:55:
Viaplay had deze week inderdaad beduidend minder vertraging tov vorige week en was enkele seconden sneller dan F1TV.com
Verder is F1TV.com (laptop) grofweg 20 sec sneller dan de F1TV app (tv)
DoubleDutch schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:43:
[...]
Dat is aan mij voorbij gegaan, kan ik die ergens online vinden?
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
20 sec is best veel, ga ik volgende keer proberen om via de lappie te streamenjan390 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Ja, alles heeft vertraging tov de Formula1.com livetiming
Viaplay had deze week inderdaad beduidend minder vertraging tov vorige week en was enkele seconden sneller dan F1TV.com
tnx
F1TV Pro loopt bij mij circa 30 seconden achter op de live timing van F1. Tot nu toe heb ik het niet echt als storend ervaren maar dat zal komen omdat de meeste mensen hier op Tweakers ook F1TV Pro hebben.rvanderzon schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:55:
Zit je online met kennissen te kijken die Viaplay hebben dan kan het wel storend zijn.
ReyNL schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:43:
Begrijp ik goed dat GP radio niet te casten is naar een versterker?
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
En Olav loopt weer 15 seconden voor op de Via-stream (op Ziggo 200 dus zonder buffervertraging), vroeg me af welke hij dan kijkt, maar hij zal dan zelf de FOM-stream wel hebben….jan390 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Ja, alles heeft vertraging tov de Formula1.com livetiming
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 29-03-2022 12:24 ]
Ik kijk via Race Control naar de main/world feed en heb via de mpv "truuk" de audio stream van GPR toegevoegd. Ik moet dan een audio delay instellen van 19-20 seconden, dus Olav loopt inderdaad een behoorlijk stuk voor.Dennisdn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:24:
[...]
En Olav loopt weer 15 seconden voor op de Via-stream (op Ziggo 200 dus zonder buffervertraging), vroeg me af welke hij dan kijkt, maar hij zal dan zelf de FOM-stream wel hebben….
Zou het kunnen dat je meer dan 6 apparaten gebruikt? Log eens in op de site van F1TV en onder 'mijn abonnement' kan je apparaten verwijderen. Wellicht worden alleen de login-gegevens van de eerste 6 apparaten (= max aantal) onthouden?TheBrut3 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Ik durf het ook niet te zeggen. Op mijn Android tablet (zelfde Google account) blijf ik wel ingelogd en op de pc ook. Ik gebruik overigens een Nokia streaming box en word volgens mij alleen uitgelogd als dat ding uitzet met de afstandsbediening. Als ik alleen de tv uitzet gaat de streaming box ook automatisch uit en bij het opnieuw aanzetten van de tv start de box ook op en is F1TV nog wel ingelogd.
Mr Magic schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:20:
[...]
Ik kijk via Race Control naar de main/world feed en heb via de mpv "truuk" de audio stream van GPR toegevoegd. Ik moet dan een audio delay instellen van 19-20 seconden, dus Olav loopt inderdaad een behoorlijk stuk voor.
Nope, enkel de 2 genoemde apparaten. Goede tip wel voor in de toekomst.Therion309 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:37:
Zou het kunnen dat je meer dan 6 apparaten gebruikt? Log eens in op de site van F1TV en onder 'mijn abonnement' kan je apparaten verwijderen. Wellicht worden alleen de login-gegevens van de eerste 6 apparaten (= max aantal) onthouden?
Het idee is juist dat je het geluid van de TV (in dit geval F1TV) uit zet en alleen naar Olav luistert. Einde van het jaar moet ie weer onderhandelen voor dat geluid, als ie het niet meer kan kopen zal ie volgend jaar misschien wel met een alleen-spraak stream komen. (Niet gezegd, maar dat verwacht/hoop ik).sjaool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:24:
Ik vind Grandprixradio een prima oplossing alleen zou ik graag een schone feed zonder de effecten willen. Dat de stem van Olav iets uit de pas loopt met het beeld vindt ik niet zo erg maar dat racegeluiden niet synchroon lopen vind ik storender. Ik kijk nu vanwege het gemak gewoon met het commentaar van F1TV Pro.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 29-03-2022 14:59 ]
Ik kijk nu de race op F1TV en hoor gewoon Buxton/Palmer.Lasmibalsingh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:09:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tja, ik zou dat dus graag anders zien aangezien het geluid uit mijn eigen set veel beter is dan dat van een geopperde bluetooth speaker. En zoals ik al zei, het geluid van de effecten synchroniseren is nooit goed mogelijk een stem die een halve seconde achter loopt en waarbij de persoon niet in beeld is, is minder storend dan het geluid horen van een wagen als die al verder is of al uit beeld is. Als ik een schone audio van Olav heb dan kan ik gewoon het FX-kanaal van F1TV Pro aanzetten.Dennisdn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Het idee is juist dat je het geluid van de TV (in dit geval F1TV) uit zet en alleen naar Olav luistert.
Sjaool bedoelt dat je Olav hoort met op de achtergrond het racegeluid (van de stream van Olav), dan loopt het racegeluid niet gelijk met je TV stream en hoor je bijvoorbeeld auto's accelereren terwijl ze bij jou afremmen voor een bocht.Dennisdn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Het idee is juist dat je het geluid van de TV (in dit geval F1TV) uit zet en alleen naar Olav luistert. Einde van het jaar moet ie weer onderhandelen voor dat geluid, als ie het niet meer kan kopen zal ie volgend jaar misschien wel met een alleen-spraak stream komen. (Niet gezegd, maar dat verwacht/hoop ik).
Ik stream Olav dan ook gewoon via Bluetooth naar het centrale geluidssysteem. Dan is, in ieder geval tijdens de wedstrijd, alles zoals het in 2021 was.sjaool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Tja, ik zou dat dus graag anders zien aangezien het geluid uit mijn eigen set veel beter is dan dat van een geopperde bluetooth speaker.
Ah dat is anders dan ik het las inderdaad. Ach, dan denk ik dat het vanzelf wel oplost. Er zaten wel meer fails in het geluid, vlak voor de start geen racegeluiden, soms racegeluiden ineens heel hard dat ie zelf bijna niet meer te verstaan was etc. Learning on the job denk ik maar.Landon schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Sjaool bedoelt dat je Olav hoort met op de achtergrond het racegeluid (van de stream van Olav), dan loopt het racegeluid niet gelijk met je TV stream en hoor je bijvoorbeeld auto's accelereren terwijl ze bij jou afremmen voor een bocht.
Ik heb het inmiddels opgelost.Dolbyadt schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:05:
@ReyNL Of gewoon kabel van telefoon/laptop aansluiten naar versterker. Werkt perfect. Heb je tenmiste normaal commentaar. Het commentaar van Viaplay kun je beter op mute zetten.
[...]
Formule 1 via de LG TV app en geluid uit. GP radio via telefoon casten naar de versterker.
Het werkt perfect. Tijdens de wedstrijd wel een paar keer getwijfeld of ie wel synchroon liep maar na afloop van de race tijdens de interview bleek ie tot de milliseconde perfect te zijn :-)
Erg blij met deze setup. Ik trok de twee heren van Viaplay echt niet.
Vroeger was er een "FX" audio kanaal op F1TV, die was zonder commentaar en dus alleen het motorgeluid, eventuele boordradios etc. Die zou je dus kunnen gebruiken als die nog bestaat (neem aan dat die dan onder de Internationale feed zit verstopt).sjaool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:24:
Ik vind Grandprixradio een prima oplossing alleen zou ik graag een schone feed zonder de effecten willen. Dat de stem van Olav iets uit de pas loopt met het beeld vindt ik niet zo erg maar dat racegeluiden niet synchroon lopen vind ik storender. Ik kijk nu vanwege het gemak gewoon met het commentaar van F1TV Pro.
Het antwoord op hoe je het zo voor elkaar krijgt is eerder vandaag al gegeven. Je dient op de live knop te drukken en niet op de international feed knop. Op de international staat alleen Sky voor als je in het Engels wil aanhoren.Pierre schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Ik kijk nu de race op F1TV en hoor gewoon Buxton/Palmer.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dat weet ik.Lasmibalsingh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:00:
[...]
Het antwoord op hoe je het zo voor elkaar krijgt is eerder vandaag al gegeven. Je dient op de live knop te drukken en niet op de international feed knop. Op de international staat alleen Sky voor als je in het Engels wil aanhoren.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die is er nog steeds. Verder is het misschien een idee als GrandPrix Radio twee streams aan bied. Eentje met het racegeluid en eentje zonder. Ik vind juist met racegeluid wat fijner want dan kan ik het beter syncen door de overgangen.RobertMe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Vroeger was er een "FX" audio kanaal op F1TV, die was zonder commentaar en dus alleen het motorgeluid, eventuele boordradios etc. Die zou je dus kunnen gebruiken als die nog bestaat (neem aan dat die dan onder de Internationale feed zit verstopt).
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2