Zoals ik het lees is F1TV overgestapt op “Widevine DRM”, dit zorgt nu voor problemen bij veel gebruikers. Heel slecht dat ze zelf deze informatie niet willen delen, maar ook dat ze zeggen nooit ondersteuning hiervoor te hebben geboden.DaitoX schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:17:
Schijnbaar is het een DRM dingetje, weet niet zeker in hoeverre dat klopt.
Die helikopter feed is heel de avond nogal brak… wat hangt daar in de lucht dat de stream zo slecht opgevangen wordt?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Als je onderstaande sideload, dan kan je met die niet officiële app tijdens de livestream je buffer kleiner maken, door “vooruit te spoelen”.MikeyMan schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:16:
Speel het nu via Chromecast met Google tv. Met de officiële app. Weet niet of de andere apps daar ook mee compatible zijn?
Met de officiële F1TV app, kan je dit buffer niet zover verkleinen, als met onderstaande.
https://github.com/leonardoxh/race-control-tv
Mogelijk te maken met “afweer” voor de raketten?Jasphur schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:54:
Die helikopter feed is heel de avond nogal brak… wat hangt daar in de lucht dat de stream zo slecht opgevangen wordt?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heeft iemand problemen met de Viaplay Android app? Sinds een half uur kan ik geen video meer zien.
Als ik iets start krijg ik de melding dat er iets mis is gegaan.
Heb ook al cache gewist, gegevens gewist etc...
Huub Huub Barbatruc!
Ik kijk via chromecast google tv, 1x tijdens 3e vrijetraining verbinding kwijt, daarna perfect. Heel vervelend dat het bij jou niet goed werkt, maar het ligt dus niet aan de uitzending.DNA_Saint schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:08:
Heeft iemand problemen met de Viaplay Android app? Sinds een half uur kan ik geen video meer zien.
vanavond aan het experimenteren geweest en heb dit gedaan via Airplay (Macbook naar AppleTV). Heb zowel de audio van Grand Prix Radio als het beeld van F1TV gestreamt via Airplay. Had eerst wat problemen dat beeld niet over kwam via de Safari browser. Daarna Firefox gebruikt voor F1TV en Safari voor GP radio en dat werkte wel.
Morgen weer via de zelfde wijze kijken en hopelijk krijg ik het dan net wat sneller insync.
Morgen weer via de zelfde wijze kijken en hopelijk krijg ik het dan net wat sneller insync.
Sky sports F1 doet het prima, heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met kijken.
Wat gek dat ik Grand Prix Radio niet kan Airplayen naar mijn Sonos of versterker, heb het vandaag maar met zo een lullig bluetooth speakertje moeten doen. Morgen maar eens kijken om het via macbook allemaal open te zetten en dan de macbook in z’n geheel te streamen naar de Apple TV.
Op Reddit valt het volgende te lezen;MailMan schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:53:
Ik kan dus wel races van vorig jaar kijken via AirPlay… DRM verhaal zal wel kloppen dan.
Announcement (upd. 19-03-2022):
State of F1TV for March 2022;
- There is Widevine DRM on the live feeds and replays now.
- Xbox Edge and AirPlay to non-Apple TV no longer works on live feeds as a result of the DRM change.
- 1st Gen Chromecast no longer supported.
- Community Apps are still not subject to these restrictions for the time being.
Testing, one, two ...
Valt het meer mensen op dat bij F1TV het beeld continu overslaat? Het is heel minimaal maar het blijft me opvallen. Ik zie het op alle devices. Vorige week viel het me ook al op.
Hier geen last van...op drie apparaten werkt het vlekkeloos.Edwin7290 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:58:
Valt het meer mensen op dat bij F1TV het beeld continu overslaat? Het is heel minimaal maar het blijft me opvallen. Ik zie het op alle devices. Vorige week viel het me ook al op.
Nee, heeft te maken met de hoeveelheid stalen hekken om het circuit heen. Die verstoren het signaal om naar buiten te zenden. Dit was ter sprake gekomen vorig seizoen. Daar hebben ze zich een beetje in vergist. Ze hebben het wel verbeterd tov de vorige race maar het is nog niet optimaal.Rivanov schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Mogelijk te maken met “afweer” voor de raketten?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Voelt echt heel dom dat ik dit moet vragen maar:
Ik luister nu grand prix radio via chrome,
maar kan ik daar ook volume aanpassen? (en dan niet via windows volume regelaar)
De enige 'schuif' die ik zie is voor syncen.
Ik luister nu grand prix radio via chrome,
maar kan ik daar ook volume aanpassen? (en dan niet via windows volume regelaar)
De enige 'schuif' die ik zie is voor syncen.
Echt grrrrrr...hardware-lover schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:57:
[...]
Op Reddit valt het volgende te lezen;
Announcement (upd. 19-03-2022):
State of F1TV for March 2022;
- There is Widevine DRM on the live feeds and replays now.
- Xbox Edge and AirPlay to non-Apple TV no longer works on live feeds as a result of the DRM change.
- 1st Gen Chromecast no longer supported.
- Community Apps are still not subject to these restrictions for the time being.
Heb mn oude apple tv maar uit een la gevist, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Wise enough to play the fool
Weet iemand of het mogelijk is om op een Android toestel de f1pro te streamen en daar naast de grandprix radio radio te beluisteren. Op de normale manier werkt dit helaas niet.
Triest dat AirPlay in ene niet meer werkt tenzij je een Apple TV hebt.. casten ging namelijk perfect naar m’n Samsung tv
Wat een naaistreek van F1TV zeg. Ik deel mijn abo met m’n pa, die dus een LG oled heeft. Je kunt daar al geen F1TV app op installeren want die is er niet voor WebOS, streamen vanaf een iPhone werkte wel en nu dus niet meer.
Moet je een Chromecast pakken op je dure tv. Kansloos van F1TV zeg, allemachtig.
Moet je een Chromecast pakken op je dure tv. Kansloos van F1TV zeg, allemachtig.
Ligt aan LG niet aan F1pro. Komt omdat LG niet nieuwe functie wil instaleren.De_Bastaard schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:48:
Wat een naaistreek van F1TV zeg. Ik deel mijn abo met m’n pa, die dus een LG oled heeft. Je kunt daar al geen F1TV app op installeren want die is er niet voor WebOS, streamen vanaf een iPhone werkte wel en nu dus niet meer.
Dat is nog een steeds nadeel van smart tv.
Ik wil vanavond eens proberen om het oude vertrouwde commentaar te horen van Olav Mol via GP radio.
Ik kijk/stream via Viaplay, en vroeg me af of het dan synchroon loopt of dat het echt volledig off is?
Daarnaast probeer ik op mijn android telefoon GP radio te casten naar mijn versterker of Sonos speaker, maar zie niet iets van een cast functie o.i.d.
Ik probeerde het te vinden met TuneIn radio, maar daar staat GP radio niet tussen.
Iemand een idee wat de mooiste oplossing zou zijn?
Ik kijk/stream via Viaplay, en vroeg me af of het dan synchroon loopt of dat het echt volledig off is?
Daarnaast probeer ik op mijn android telefoon GP radio te casten naar mijn versterker of Sonos speaker, maar zie niet iets van een cast functie o.i.d.
Ik probeerde het te vinden met TuneIn radio, maar daar staat GP radio niet tussen.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Even de laatste pagina's lezen zou al een tip van de sluier moeten oplichten.Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:16:
Ik wil vanavond eens proberen om het oude vertrouwde commentaar te horen van Olav Mol via GP radio.
Heb ik al naar gekeken, maar ik krijg nergens de optie om de GP radio te casten of airplayen. Dit terwijl ik het wel allemaal kan met andere apps maar de versterker of Sonos speakers.MikeyMan schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Even de laatste pagina's lezen zou al een tip van de sluier moeten oplichten.
[ Voor 13% gewijzigd door Wachten... op 27-03-2022 10:42 ]
Gebruik je iOS? De Music app heeft ook TuneIn radio kanalen. Je kan dan via Airplay naar Sonos casten.Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Heb ik al naar gekeken, maar ik krijg nergens de optie om de GP radio te casten of airplayen. Dit terwijl ik het wel allemaal kan met andere apps maar de versterker of Sonos speakers.
Dank je dit werkt.oohh schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:45:
[...]
Gebruik je iOS? De Music app heeft ook TuneIn radio kanalen. Je kan dan via Airplay naar Sonos casten.
Ik ben benieuwd of ik het een beetje synchroon krijg vanavond. Moet je dit over het algemeen synchroon zetten via de radio app?
Edit: Ik zag een stuk in de TS over het synchroniseren
[ Voor 30% gewijzigd door Wachten... op 27-03-2022 11:03 ]
Nog een domme vraag, hoe kan ik met race control naar het begin van een sessie als die nog live bezig is? De schuifbalk was uitgegrijst....
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik heb een Philips TV (55PUS6501) waar de Android TV F1tv app prima op draait maar de (ingebouwde ) Chromcast alleen maar hapert.
Alleen via de TV app kan ik niet kiezen tussen default commentaar en internationaal. Ik zie alleen de optie 'main broadcast'. Al gekeken bij audio settings in de TV app maar daar staat het ook niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jijkapIbZlQNKM8gInRDWE2F.png?f=user_large)
Zie ik iets over het hoofd, staat het ergens anders?
Alleen via de TV app kan ik niet kiezen tussen default commentaar en internationaal. Ik zie alleen de optie 'main broadcast'. Al gekeken bij audio settings in de TV app maar daar staat het ook niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jijkapIbZlQNKM8gInRDWE2F.png?f=user_large)
Zie ik iets over het hoofd, staat het ergens anders?
Misschien domme vraag, maar ik dacht dat er bij F1tv Pro ook iets was als race control dat je zelf je scherm in kan delen? Heb ik dat gemist of verkeerd begrepen?
https://github.com/robvdpol/RaceControlBrubs schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:13:
Misschien domme vraag, maar ik dacht dat er bij F1tv Pro ook iets was als race control dat je zelf je scherm in kan delen? Heb ik dat gemist of verkeerd begrepen?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Je gebruikt nu de "onofficiële" Android TV app zie ik (https://github.com/leonardoxh/race-control-tv). Deze is nog niet ge-updatet om de extra feed te laten zien.Marc3l schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:11:
Ik heb een Philips TV (55PUS6501) waar de Android TV F1tv app prima op draait maar de (ingebouwde ) Chromcast alleen maar hapert.
Race Control (https://github.com/robvdpol/RaceControl/), waar deze app op gebaseerd is, is wel al ge-updatet.
Maar je zou op je Philips TV ook de officiële F1TV Pro app kunnen sideloaden:
https://www.apkmirror.com...sp51-7-1-release-release/
Ik zie in de tabel op pagina 1 dat je bij F1TVPro niet met 2 tablets tegelijk de race kan kijken; maar zie verderop dat het wel lukt. Gaat onderstaand werken als ik een abbo afsluit bij F1TVPro?;
Ik kijk bij mijn thuis op de iPad.
Mijn vader kijkt bij hem thuis op de iPad.
Allebei dus op 1 en hetzelfde account.
Is dat (legaal) in Nederland te verkrijgen?sahinasappelsap schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:32:
Sky sports F1 doet het prima, heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met kijken.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Gaat prima, doe ik hier ook zo. Ik op een shield tv en vriend via zijn telefoon/ chromecast op dezelfde account. Kan daarnaast ook gewoon nog inloggen op mijn telefoon om de cockpit te zien of data.Babel10 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:46:
Ik zie in de tabel op pagina 1 dat je bij F1TVPro niet met 2 tablets tegelijk de race kan kijken; maar zie verderop dat het wel lukt. Gaat onderstaand werken als ik een abbo afsluit bij F1TVPro?;
[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 27-03-2022 13:09 ]
RaceControl werkt niet op mijn laptop. Krijg de melding: request failed with status code Unauthorized, als ik probeer in te loggen.
Op mijn desktop werkt het wel. Maar die staat op zolder
Wat ik tot nu toe mis is goede Live Timing. Is er een site/app die dit goed laat zien?
Ik heb nu ViaPlay, vooral vanwege NL commentaar en omdat het “gewoon” op kanaal 200 binnenkomt bij Ziggo. Dat is prettig, omdat we dan als gezin makkelijk kunnen kijken zonder gedoe.
Ik heb liever F1 Pro. Ik was van plan over te stappen zodra ze NL commentaar hadden, maar nu ik hoor dat dit niet meer werkt met AirPlay op LG is de keuze wel definitief.
Maar ik mis goede live timing wel, en om daar weer een apart abo bij F1 voor te nemen vind ik te ver gaan.
Dus. Zijn er alternatieven?
Ik heb nu ViaPlay, vooral vanwege NL commentaar en omdat het “gewoon” op kanaal 200 binnenkomt bij Ziggo. Dat is prettig, omdat we dan als gezin makkelijk kunnen kijken zonder gedoe.
Ik heb liever F1 Pro. Ik was van plan over te stappen zodra ze NL commentaar hadden, maar nu ik hoor dat dit niet meer werkt met AirPlay op LG is de keuze wel definitief.
Maar ik mis goede live timing wel, en om daar weer een apart abo bij F1 voor te nemen vind ik te ver gaan.
Windows 7 toevallig?Arjantje72 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:24:
[...]
RaceControl werkt niet op mijn laptop. Krijg de melding: request failed with status code Unauthorized, als ik probeer in te loggen.
Op mijn desktop werkt het wel. Maar die staat op zolder
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Formula1.com. De uitzendingen (Viaplay en F1tV) hebben wel een enorme vertraging tov Formula1.com (en je kunt deze niet synchroniseren)BlauweFles schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:37:
Wat ik tot nu toe mis is goede Live Timing. Is er een site/app die dit goed laat zien?
[ Voor 7% gewijzigd door jan390 op 27-03-2022 13:54 ]
F1 zelf heeft vrij uitgebreide livetiming in de app. Weet alleen even niet of je daarvoor een abonnement moet afsluiten. Je moet in ieder geval wel een account hebben. Maar aangezien ik F1TV Pro heb en het daarbij is inbegrepen durf ik niet te zeggen of ze voor de livetiming nog een abonnement vereisen of dat dat altijd gratis is.BlauweFles schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:37:
In de app zit een pauze knop, daarmee kun je de livetiming dus "vertragen". Of het via de website ook kan durf ik echter niet te zeggen.jan390 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Formula1.com. De uitzendingen (Viaplay en F1tV) hebben wel een enorme vertraging tov Formula1.com (en je kunt deze niet synchroniseren)
Bedankt, we gaan vanavond even testen. Heb het in ieder geval afgesloten.charrel schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:07:
[...]
Gaat prima, doe ik hier ook zo. Ik op een shield tv en vriend via zijn telefoon/ chromecast op dezelfde account. Kan daarnaast ook gewoon nog inloggen op mijn telefoon om de cockpit te zien of data.
Wel vreemd dat Airplay het niet doet via mijn LG tv, maar had nog een Chromecast liggen en dat werkt prima. Vanavond eens even kijken hoe het commentaar is bij F1 TV Pro, en anders even checken met Olav Mol radio.
Heb je het Viaplay timing kanaal al geprobeerd?BlauweFles schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:37:
Die bieden ze ook aan naast de onboards en kan op een tweede scherm gebruikt worden.
Even gekeken op de website, en inderdaad. Een deel is gratis (maar een account vereist) en een deel is alleen maar als je F1TV (Pro of Access) hebt. Voordat ze met F1TV was het dus volgens mij nog gratis of vele malen goedkoper dan F1TV Access.BlauweFles schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:43:
@RobertMe daar heb je inderdaad Pro voor nodig. Dat was tot dit jaar inbegrepen bij Ziggo. En los kan je het aanschaffen voor 3€ p/m.
Ik heb toch nog een vraagje of het synchroniseren van de GP radio stream t.o.v. de TV uitzending met viaplay.
In de app voor Android is het (nog) niet mogelijk om de stem te synchroniseren, maar dit kan wel via de webversie (staat ook ik de melding van de app)
Is het echter mogelijk om audio van een website te casten/streamen naar Sonos speakers of Marantz NR1607?
In de app voor Android is het (nog) niet mogelijk om de stem te synchroniseren, maar dit kan wel via de webversie (staat ook ik de melding van de app)
Is het echter mogelijk om audio van een website te casten/streamen naar Sonos speakers of Marantz NR1607?
Ah nice thanks!!Mr Magic schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Je gebruikt nu de "onofficiële" Android TV app zie ik (https://github.com/leonardoxh/race-control-tv). Deze is nog niet ge-updatet om de extra feed te laten zien.
Race Control (https://github.com/robvdpol/RaceControl/), waar deze app op gebaseerd is, is wel al ge-updatet.
Maar je zou op je Philips TV ook de officiële F1TV Pro app kunnen sideloaden:
https://www.apkmirror.com...sp51-7-1-release-release/
Was even uitzoeken maar is gelukt, hopelijk werkt hij straks ook lekker bij de race.
Race Control 2.6.3 is uitgebracht waarmee de Windowed en Fullscreen tekst verdwenen moet zijn.
Ik heb de versie geïnstalleerd, getest en het is inderdaad weg.
Ik heb de versie geïnstalleerd, getest en het is inderdaad weg.
Ok... ik ben er uit met dank aan reddit.
Download opera browser op de iphone. Ga daar https://f1tv.formula1.com/ en log in.
Kies rechtsonderin voor desktopsite.
Kijk de stream, kies voor full screen, klik op airplay.
Done!
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Download opera browser op de iphone. Ga daar https://f1tv.formula1.com/ en log in.
Kies rechtsonderin voor desktopsite.
Kijk de stream, kies voor full screen, klik op airplay.
Done!

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Wise enough to play the fool
Even wat nuttige informatie voor Viaplay-abonnees 
Viaplay biedt iets van 8 verschillende livestreams aan (hoofduitzending, pit lane channel, wisselende onboard, live timing, track positioning, onboard streams van verstappen+hamilton+bottas).
Echter, bij Viaplay kun je met één account maar op maximaal 2 apparaten tegelijk streamen (en op maximaal 5 apparaten binnen 24 uur). In eerste instantie leek het me daarom onmogelijk om echt meerdere schermen naast elkaar te vullen met streams. Maar je kunt blijkbaar (in ieder geval in Firefox op Windows, daarin heb ik het getest) wel meer dan twee streams tegelijk afspelen in verschillende tabbladen. Met de picture-in-picture knop van Firefox kon ik ze mooi allemaal naast elkaar zetten.
Ik heb het nu getest met F2 + twee voetbalwedstrijden die nu live zijn, dus over synchronisatie kan ik nog niet zoveel zeggen. En of je 8 streams tegelijk kunt starten weet ik ook niet (ik denk dat mijn i5-6200U dat niet leuk gaat vinden; op deze laptop zal het zeker niet gaan
).
Viaplay biedt iets van 8 verschillende livestreams aan (hoofduitzending, pit lane channel, wisselende onboard, live timing, track positioning, onboard streams van verstappen+hamilton+bottas).
Echter, bij Viaplay kun je met één account maar op maximaal 2 apparaten tegelijk streamen (en op maximaal 5 apparaten binnen 24 uur). In eerste instantie leek het me daarom onmogelijk om echt meerdere schermen naast elkaar te vullen met streams. Maar je kunt blijkbaar (in ieder geval in Firefox op Windows, daarin heb ik het getest) wel meer dan twee streams tegelijk afspelen in verschillende tabbladen. Met de picture-in-picture knop van Firefox kon ik ze mooi allemaal naast elkaar zetten.
Ik heb het nu getest met F2 + twee voetbalwedstrijden die nu live zijn, dus over synchronisatie kan ik nog niet zoveel zeggen. En of je 8 streams tegelijk kunt starten weet ik ook niet (ik denk dat mijn i5-6200U dat niet leuk gaat vinden; op deze laptop zal het zeker niet gaan
Als het zo werkt als bij F1TV dan is de beperking van 2 apparaten tegelijk alleen op de main feed.Jerrythafast schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:30:
Even wat nuttige informatie voor Viaplay-abonnees
Ik heb het nu getest met F2 + twee voetbalwedstrijden die nu live zijn, dus over synchronisatie kan ik nog niet zoveel zeggen. En of je 8 streams tegelijk kunt starten weet ik ook niet (ik denk dat mijn i5-6200U dat niet leuk gaat vinden; op deze laptop zal het zeker niet gaan).
Is F1tv 1 of 2 streams gelijktijdig op de main feed?AtlAntA schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:06:
[...]
Als het zo werkt als bij F1TV dan is de beperking van 2 apparaten tegelijk alleen op de main feed.
2, maar het wordt vooralsnog niet afgedwongen en dus kun je met meer apparaten kijken.stormfly schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:41:
[...]
Is F1tv 1 of 2 streams gelijktijdig op de main feed?
Aha. Omdat ze zo strikt zijn in hun FAQ dacht ik slechts 1. Tnx voor de opheldering.dutchgio schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:45:
[...]
2, maar het wordt vooralsnog niet afgedwongen en dus kun je met meer apparaten kijken.
Is mij niet gelukt, je kan niet 2 auduostreams tegelijk naar je receiver sturen. Wat ik heb gedaan is het geluid van viaplay uit gezet en via een bluetooth speaker het geluid van gp radio afspelen, deze krijg je perfect gesynchroniseerd dmv de webplayer.Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:00:
Ik heb toch nog een vraagje of het synchroniseren van de GP radio stream t.o.v. de TV uitzending met viaplay.
Wanneer begint de uitzending? Race is nu....
Ik kijk al een jaar F1 via de F1 TV Pro zonder problemen. Ik zet de race op via de iPad pro en via airplay knal ik hem naar de TV en klaar is kees. Tot gisteren dit allemaal plots niet meer werkt. "Oeps! Er is iets mis gegaan" met een error code: BM2101. Hele reddits zie ik er vol mee staan maar nog geen oplossing gevonden. Meer mensen hier last van?
19.00 uurmarcelmg2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:00:
Wanneer begint de uitzending? Race is nu....
Ow.....niet opgelet, bio klok in de war ...ok...bedankt.
De halve wereld met een Smart TV lijkt hier last van te hebben. Zie teacher in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"RoyK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:00:
Ik kijk al een jaar F1 via de F1 TV Pro zonder problemen. Ik zet de race op via de iPad pro en via airplay knal ik hem naar de TV en klaar is kees. Tot gisteren dit allemaal plots niet meer werkt. "Oeps! Er is iets mis gegaan" met een error code: BM2101. Hele reddits zie ik er vol mee staan maar nog geen oplossing gevonden. Meer mensen hier last van?
Helder, balen
Dan zal er vast wel snel een oplossing komen. Dan moet ik de race dit keer misschien op de laptop gaan kijken. Bah 
[edit] Macbook naar chromecast lijkt te werken. pffjww
[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 27-03-2022 18:12 ]
Of laptop instellen op tweede scherm, nadat je deze aangesloten hebt met een HDMI kabel, dan instellen dat ie niet uit gaat als je 'm dichtklapt.RoyK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:09:
Helder, balenDan zal er vast wel snel een oplossing komen. Dan moet ik de race dit keer misschien op de laptop gaan kijken. Bah
Stream starten op je tweede scherm (de TV) en dan dichtklappen, voeding eraan en kijken (zo game ik op mijn game laptop op een extern scherm en dat werkt prima). Pauzeren etc doe je waarschijnlijk toch niet, anders externe muis etc of even openklappen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wel irritant dat je bij F1TV pro regelmatig (iedere dag) opnieuw moet inloggen, zowel op m'n Shield TV pro als m'n tablet (S5e). Verder blijft de kwaliteit in stand "auto" op m'n tablet op laag hangen ondanks een goede verbinding en dus moet je het telkens handmatig aanpassen.
Een kleinigheid die al vaker genoemd is, is dat de voorbeschouwing, race en nabeschouwing allemaal handmatig gestart dienen te worden. Bij live kijken zou het mooi zijn als dat niet nodig zou zijn.
Een kleinigheid die al vaker genoemd is, is dat de voorbeschouwing, race en nabeschouwing allemaal handmatig gestart dienen te worden. Bij live kijken zou het mooi zijn als dat niet nodig zou zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zeg Franssie, we leven in een draadloze wereld heh
Doe eens Android ipv Apple en welkom terug in de draadloze wereld
edit: lol - ik zie nu je edit
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 27-03-2022 18:19 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Haha ik ben gelukkig niet getrouwd met welk merk dan ook. Ik werk met PC's, met Macs / android / iPads.. het zijn tools en de een is beter in het een dan de anderfranssie schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:18:
[...]
Doe eens Android ipv Apple en welkom terug in de draadloze wereld![]()
![]()
edit: lol - ik zie nu je edit
Afgelopen jaar nul problemen. Streamde naar de TV en kon ik tegelijk op de iPad de timings bijhouden. Ik ben blij dat ik lekker op mn grote tv aan het kijken ben. Bedankt Android!!
Dit is poging 4 om F1 te kijken op mijn nieuw LG oled65a16la en fail 4, het werkt weer niet.
Dus maar weer een laptop aangesloten. Wat een drama die app van Viaplay.
Kan iemand F1 live kijken op een LG maar dan wel "starten vanaf het begin"
Bij m'n Chromecast met Google TV heb ik daar geen last van. Heb nog maar één keer in hoeven loggen dit jaar.Laguna schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:17:
Wel irritant dat je bij F1TV pro regelmatig (iedere dag) opnieuw moet inloggen, zowel op m'n Shield TV pro als m'n tablet (S5e). Verder blijft de kwaliteit in stand "auto" op m'n tablet op laag hangen ondanks een goede verbinding en dus moet je het telkens handmatig aanpassen.
Ik kijk F1 TV via de laptop op TV, met de overige vensters en het geluid van GP radio via een BT speaker. Dat is met de qualy heel erg goed bevallen.
Daar heb ik totaal geen last van op mijn Shield TV Pro met F1TV Pro...Laguna schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:17:
Wel irritant dat je bij F1TV pro regelmatig (iedere dag) opnieuw moet inloggen, zowel op m'n Shield TV pro
Op mijn telefoon geen last van, maar op mijn tablet juist wel.Laguna schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:17:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kijk ook even in Viaplay in NederlandWoodski schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:41:
Dit is poging 4 om F1 te kijken op mijn nieuw LG oled65a16la en fail 4, het werkt weer niet.
Welke f1tv stream kijken jullie meestal? F1 Live of International?
Vind f1live commentaar iets rustiger dan David Croft.
https://support.f1.tv/s/a...ernational?language=en_US
Iemand een idee wie commentaar doet op f1 live?
Whatever.
De F1 Live feed mist in de officiele Apple TV app vandaag (het hele channel menu ligt een beetje door elkaar). Vroom TV heeft hem gelukkig wel.
Jolyon Palmer en Ben EdwardsHarmen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:01:
Welke f1tv stream kijken jullie meestal? F1 Live of International?
F1 TV op Philips Android TV.
Ik kan de F1 Live stream niet kiezen? TV loopt vast?
Ik kan de F1 Live stream niet kiezen? TV loopt vast?
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat is het met roze auto's en elkaar er bijna af rijden
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
-
[ Voor 100% gewijzigd door Edd op 27-03-2022 19:13 . Reden: Niet hier ]
-
En ik heb het verkeerde topic, oeps
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Hoe vaak gaan ze nog herhalen dat bepaalde team radio en PiP exclusive to F1TV zijn?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik krijg het geluid niet gesynct op mijn iphone gpradio app
F1 tv via chromecast ligt 1 ronde voor
Wat ik ook doe er gaat niks van de 0,5 terug alsnik dat tik
Edit
Oh met op pauze zetten lukt het wel
Kon het met de groene vlag doen
Edit
Oh met op pauze zetten lukt het wel
Kon het met de groene vlag doen
[ Voor 21% gewijzigd door Mel33 op 27-03-2022 19:44 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
ik heb alles via mijn laptop lopen, gpradio via airplay en f1tvpro via chromecast (en dat werkt goed)Mel33 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:32:
Ik krijg het geluid niet gesynct op mijn iphone gpradio app
Ik zou het doen!
Leuke race hoor tot nu toe, echt genieten dit.
Ik zie trouwens bij F1TV ook bandbreedte problemen, af en toe loopt ie flink terug, geen frame drops. Gebeurt vooral bij het switchen naar replays en terug.
Commentaar is echt wereld van verschil. Doe mij JB en Crofty maar.
Commentaar is echt wereld van verschil. Doe mij JB en Crofty maar.
[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 27-03-2022 20:01 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Jemig, een mega toffe race maar wat een belachelijke hoeveelheid herhalingen en dan ook midden in DE inhaalactie het publiek gaan filmen. Extreem frustrerend.
dat viel mij ook op inderdaad, teveel herhalingen, lange helmcams maar daardoor mis je de echte actie.J-M-T schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:31:
Jemig, een mega toffe race maar wat een belachelijke hoeveelheid herhalingen en dan ook midden in DE inhaalactie het publiek gaan filmen. Extreem frustrerend.
Waarschijnlijk zijn er gewoon meer acties dan vorige jaren en hoop dat ze daar de regie op aan gaan passen, maar het was niet best vandaag!
Echt he, als mijn stream niet aan het bufferen was, kreeg ik wel weer zo'n kutreplay, vooral in de laatste rondes, dat ze denken een replay van Verstappen erin te moeten zetten, what the fuck. Het gevecht was nog bezig nota bene!J-M-T schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:31:
Maar wat meer on topic: Ik had via een Steam Link kastje vorige week nog de race naar mijn tv gestreamd, dit keer bleef het beeld zwart zodra ik dat deed. Ik gok dat het te maken heeft met die nieuwe drm die op pagina 101 hier is besproken, maar wel ruk. Ik wilde ook eigenlijk een Xbox o.a. halen om daar via de browser te kijken, maar dat is dus al gesloopt nog voordat ik 1 heb gekocht

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 27-03-2022 20:50 ]
Ergerde me kapot aan de hoeveelheid herhalingen. Elke minuut weer iets van wat daar 20 seconden ervoor gebeurde.
Plus het leek wel alsnog Hamilton vooraan reed met de hoeveelheid screen time hij kreeg....
Plus het leek wel alsnog Hamilton vooraan reed met de hoeveelheid screen time hij kreeg....
Ik heb me ook geergerd aan die herhalingen. Gelukkig had ik op een ander scherm een aantal oboards aanstaan waaronder die van charles en max dus in dat gevecht heb ik weinig gemist.
Heb met f1tv steeds vaker last van slecht beeld voor een seconde of 30. Daarna wel weer helder beeld. Nog meer mensen last van ? Dacht eerst misschien een probleem met internet. Maar heb hier eigenlijk nooit wifi problemen.
Vorige keer Croft geluisterd, nu het live kanaal en dat beviel me wel beter eigenlijk, iets rustiger. Deze keer geen buffer gedoe. Ik blijf wel bij F1TV, bevalt prima.
Ok ok, ik zal het maar bekennen. Ik haatte Mol om zijn vele (vele) fouten, maar.... ik mis hem.
Had vandaag hem even opstaan en dat was toch wel weer leuk. Helaas doordat het beeld bufferde (mijn eigen fout), raakte ik out of sync en ben verder gegaan met het, prima, Engelse commentaar.
Maar, volgende keer zet ik hem toch weer klaar. Helaas dus ook met Jack, want die mis ik dus niet.
Had vandaag hem even opstaan en dat was toch wel weer leuk. Helaas doordat het beeld bufferde (mijn eigen fout), raakte ik out of sync en ben verder gegaan met het, prima, Engelse commentaar.
Maar, volgende keer zet ik hem toch weer klaar. Helaas dus ook met Jack, want die mis ik dus niet.
Ja, was vandaag slechter dan ik gewend ben, misschien door het avondtijdstip, concurrentie van Netflix.
Commentaar van f1tv zelf was deze keer trouwens Will Buxton en Jolyon Palmer, Will is toch wat meer ADHD dan Ben Edwards.
Interessant de experimenten met 'exclusive team radio' en een extra scherm wanneer ze inhaalacties live meepikken die de internationale feed pas later ziet in de herhaling.
Commentaar van f1tv zelf was deze keer trouwens Will Buxton en Jolyon Palmer, Will is toch wat meer ADHD dan Ben Edwards.
Interessant de experimenten met 'exclusive team radio' en een extra scherm wanneer ze inhaalacties live meepikken die de internationale feed pas later ziet in de herhaling.
Het 'F1 Live' commentaar is mij vandaag ook prima bevallen. Dat blijft voorlopig mijn eerste keuze boven Viaplay en Croft.Southern Sun schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:14:
Vorige keer Croft geluisterd, nu het live kanaal en dat beviel me wel beter eigenlijk, iets rustiger. Deze keer geen buffer gedoe. Ik blijf wel bij F1TV, bevalt prima.
Ja van mij mag Edwards weer aanschuiven volgende keer maar ik geloof dat Buxton zei dat hij er in Australië weer zal zitten.KenVerburg schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:14:
Ja, was vandaag slechter dan ik gewend ben, misschien door het avondtijdstip, concurrentie van Netflix.
Ook hier werkt het ineens niet meer.
Heb een refund gevraagd maar men wil niet meewerken.
Eerder stond er vlgs mij dat Airplay tot de mogelijkheden behoorde.
Nu twee weken later is dat niet meer terug te vinden en wordt het ook niet meer ondersteund.
Dan maar Viaplay.
Heb een refund gevraagd maar men wil niet meewerken.
Eerder stond er vlgs mij dat Airplay tot de mogelijkheden behoorde.
Nu twee weken later is dat niet meer terug te vinden en wordt het ook niet meer ondersteund.
Dan maar Viaplay.
LOL. Edgar Davids nu bij Sky Sports.
Loopt ie met een spiegelreflexcamera op z’n rug.
Loopt ie met een spiegelreflexcamera op z’n rug.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wie bepaalt eigenlijk de inzet van replays e.d.? Vandaag werd zoveel live actie onderbroken door replays, tergend irritant. Is dat viaplay of de officiele F1 feed?
F1 feed, was iig ook op F1 TV.CousinBoneless schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:52:
Wie bepaalt eigenlijk de inzet van replays e.d.? Vandaag werd zoveel live actie onderbroken door replays, tergend irritant. Is dat viaplay of de officiele F1 feed?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2