Ik meld me helaas weer eens in het topic. Vorige keer
schreef ik dat de WP niet onder de Ta 34 wilde werken, terwijl ik het niet helemaal begreep doordat ik wel voldoende afgifte lijk te hebben (ruim boven minimum vermogen WP). Iemand gaf toen aan dat je het soms moet los laten en gewoon ook naar de COP moet kijken. En die was op die dagen toen het 8 graden was, helemaal prima en rond de 5 a 6 .
Vandaag. Was het echter een heel ander verhaal.
Vandaag is het voor het eerst iets kouder hier. WP staat in de voortuin. (ZW) Gister nog de hele dag stabiel gedraaid met Tset 33, Ta 34 en Tr 30.5, 19LPM (geeft 4,65 kW, COP was ongeveer 5)
Vandaag dus: Heel de dag pendelen. Ook al stel ik de temperatuur wat hoger in. Één keer was het een defrost rond 12u. Verder geen defrosts. Maar het lijkt wel pendelen toch?
Rond 10.00 heb ik de Tset maar verhoogd naar 35 graden. Ta wordt dan 36,5, (tot ie afslaat) en Tr is 32.
Dat geeft dus een DeltaT van 4.5 met dus een afgegeven vermogen van bijna 6 kW. Ruim boven minimum lijkt me? En stel dat die DeltaT eigenlijk nog afwijkt door de slechte nauwkeurigheid van de sensor maar 3.5 blijkt te zijn, dan nog heb ik een afgegeven vermogen van ruim 4,6 kW toch?
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe kan ik daar achter komen? Druk is 1,5 bar. Geen foutmelding verder. Ding staat niet in een of andere gekke kap, de buitentemperatuursensor toont geen gekke waardes. Het ding draaide bij hogere Tbuitens gewoon stabiel. Weliswaar Ta 34, maar goed. COP was goed.
KAN dit op een of andere manier met te veel koudemiddel te maken hebben? Of had ik dan al een foutmelding gehad? Ik heb al
teruggelezen over een andere Tweaker die 100 gram te veel had, maar dat 'hartslaggedrag' herken ik niet direct.
Momentopname bijv. 16.00 vandaag
Verbruik WP groep:
Frequentie
Vermogenstabel WP:
PS: alleen de min waardes omdat me die relevant lijken, dit ding levert nog 8.4 kW bij 2 graden dus de max is niet het probleem.
Alvast enorm bedankt voor de gouden tip....!
[
Voor 6% gewijzigd door
radeoxx op 23-11-2023 20:05
]