Ja, van die -2 wordt het niet beter, maar het is ook weer niet dramatisch. Het betekent alleen een slechtere cop dan nodig, maar zo'n dikke Zubadan heeft daar qua vermogensafgifte niet heel veel last van.Speedyace schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:05:
Dat heldere idee had ik ooken heb dit doorgegeven.
Ik heb net gekeken en mijn systeem draait nu ook en meet +1gr. Dat ik vanmiddag bij de buurman was (uurtje of 17:00) gaf deze -2gr aan.
Ik heb dan ook erg het vermoeden dat hij kortsluiting heeft van zijn eigen luchtstroom.
Die kortsluiting zal wel flink wind-afhankelijk zijn. Als het flink door die steeg waait zal de WP er niet veel last van hebben, maar bij windstilte zal het tussen die twee garages aardig afkoelen.
Je kunt de installatiehandleiding van die WP nog eens opsnorren en checken wat daarin staat. Als het niet aan de minimale eisen van ME voldoet hebben jullie een argument voor de installateur om dit alsnog aan te passen.
[ Voor 25% gewijzigd door Andrehj op 17-01-2024 19:17 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.