Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.827.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@r0bert Dat zou in theorie kunnen maar dat is niet hoe het product bedoeld is en zullen ze ook niet gaan doen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:19
r0bert schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:03:
Kun je een Quatt warmtepomp ook combineren met een buffervat?
Zie ook een stukje eerder in dit topic (ik schat rond pagina 28 ofzo): verkijk je niet op de effectiviteit van (normale) buffervaten. Ze voorkomen het pendelen omdat de warmtepomp (tijdelijk) de warmte niet kwijt kan, maar heel veel buffer zit er niet in.

Een uitgangspunt voor een buffervat is zo'n 20 tot 25 liter per KW vermogen, bij de Quatt dus maximaal 100 liter. Maak daar voor de lol eens 200 liter van en ga daarmee aan het rekenen.

Stel:
- je huistemperatuur is 20 graden
- de warmtepomp verwarmt tot 35 graden (hoger kan, dan heb je meer warmtebuffer, maar ook een lagere efficientie van de warmtepomp).

100 liter water 1 graad opwarmen kost ongeveer 116 WH. Stel dat je het buffervat tot 35 graden wil opwarmen, dan heb je in een 200 liter vat
116 x 2 x 15 = 3480 wh aan bruikbare energie zitten, minder dan de Quatt in 1 uur kan opwekken.

Dan heb je ook nog eens te maken met eventuele verliezen (minder erg als het buffervat in de thermische schil staat) en heb je een fors vat die je ergens kwijt moet.

Aan de andere kant heb je mogelijk al een hele mooie thermische buffer staan: je huis.
Een beetje goed geisoleerd huis kan aardig wat warmte opslaan en niets let je om de temperatuur bij lage stroomprijzen wat omhoog te brengen. Als je dat echt wilt optimaliseren zul je een berekening moeten doen op basis van buitentemperaturen, verwachte buitentemperaturen, huidige stroomprijzen, verwachte stroomprijzen, en het (extra) warmteverlies van je woning als je de temperatuur verder omhoog brengt.

Het is ook waar naar mijn idee Quatt efficientie op zou kunnen winnen: als hun software echt slim wordt kan deze berekenen wat de meest optimale strategie is. Of ze dat van plan zijn / voor elkaar gaan krijgen is uiteraard nog de vraag.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 10:27
Heeft iemand de laatste maand nog iets van Quatt vernomen? Het is zo stil. Ik zou graag horen wat er bv nog geregeld moet worden. Waar het wachten op is. Wat de onzekerheden zijn. Worden de units bv nu geproduceerd? Ligt alles een beetje op schema? Zijn er genoeg monteurs in Q4 zodra de eerste installaties worden gedaan? Een teken van leven. Zou fijn zijn.
Is er trouwens ook iemand die een digitale schouw heeft gedaan (net als ik), maar daarna ook door Quatt is gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
mcanic schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:51:
Heeft iemand de laatste maand nog iets van Quatt vernomen? Het is zo stil. Ik zou graag horen wat er bv nog geregeld moet worden. Waar het wachten op is. Wat de onzekerheden zijn. Worden de units bv nu geproduceerd? Ligt alles een beetje op schema? Zijn er genoeg monteurs in Q4 zodra de eerste installaties worden gedaan? Een teken van leven. Zou fijn zijn.
Is er trouwens ook iemand die een digitale schouw heeft gedaan (net als ik), maar daarna ook door Quatt is gebeld?
Ik zag ze op social media langskomen als reclame meen ik. Dat suggereert dat het de bedoeling is om echt te gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46
D-e-n schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:54:
Ik zag ze op social media langskomen als reclame meen ik. Dat suggereert dat het de bedoeling is om echt te gaan leveren?
Wat aan het eerste suggereert het tweede? Reclames kopen op social media is niet per se duur, dat zou ik ook kunnen doen. Zegt verder ook niks over wat ik kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:32

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

onlinaius schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:37:
[...]
Stel:
- de warmtepomp verwarmt tot 35 graden (hoger kan, dan heb je meer warmtebuffer, maar ook een lagere efficientie van de warmtepomp).
100 liter water 1 graad opwarmen kost ongeveer 116 WH. Stel dat je het buffervat tot 35 graden wil opwarmen, dan heb je in een 200 liter vat
116 x 2 x 15 = 3480 wh aan bruikbare energie zitten, minder dan de Quatt in 1 uur kan opwekken.
Een buffervat is, als het huis op temperatuur is, gevuld met water op de retourtemperatuur.
In plaats van dT 15 heb je dus dT 5 of minder, voor 200 liter komt dat op ongeveer 1 kWh. Met een minimaal vermogen van (gokje, geen specs) 2 kW heb je daarmee hooguit twee starts per uur, wat prima is.
Met de kanttekening dat je dan dus een beroerde balans met de afgifte hebt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:04
mcanic schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:51:
Uit m'n hoofd gaan zijn 6 juli 5 Tweakers uitgenodigd bij Quatt op kantoor om vragen te stellen en te zien hoe het ervoor staat.

Ik heb na de digitale schouw nog niets vernomen, de installatie is dan ook pas in Q4 (is voor mij de prognose van Quatt).

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:41
Shandar04 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Uit m'n hoofd gaan zijn 6 juli 5 Tweakers uitgenodigd bij Quatt op kantoor om vragen te stellen en te zien hoe het ervoor staat.

Ik heb na de digitale schouw nog niets vernomen, de installatie is dan ook pas in Q4 (is voor mij de prognose van Quatt).
Inderdaad. Ik ben daar een van. Mocht iemand specifieke vragen hebben kan je mij dit aangeven. Wie weet kkomt er een antwoord op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
onlinaius schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:37:
[...]

Stel:

[...]

Het is ook waar naar mijn idee Quatt efficientie op zou kunnen winnen: als hun software echt slim wordt kan deze berekenen wat de meest optimale strategie is. Of ze dat van plan zijn / voor elkaar gaan krijgen is uiteraard nog de vraag.
Thanks voor de uitleg. Een uur/3,5 kwh klinkt niet als heel veel. Maar als ik daar iedere ochtend mij huis mee kan verwarmen voor (ik noem maar wat) de helft van de kosten, dan scheelt dat op de pieken (zowel qua kosten als netwerkbelasting). 3,5 kwh x 200 dagen x 50 cent x 50% (helft van de stroomprijs, gokje) = besparing 175 eur/jaar. Verdien je uiteindelijk dus wel weer snel terug. Bij eigen productie zou het eerlijker zijn het teruglevertarief te rekenen, en valt het misschien iets positiever uit.

Beetje slimme software scheelt een boel inderdaad. Ze noemen zelf 20% maar dat lijkt heel voorbarig. Ook is het vaak de vraag hoe "open" het systeem wordt, voor de knutselaars. Anders ben je overgeleverd aan de capaciteiten van Quatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 10:38
ZveenT schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Inderdaad. Ik ben daar een van. Mocht iemand specifieke vragen hebben kan je mij dit aangeven. Wie weet kkomt er een antwoord op ;).
Heb ook een reservering gedaan in maart. Ben benieuwd misschien dat je kan vragen of er geen abonnement ergens op komt bijvoorbeeld op de AI-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@r0bert een buffervat bespaart geen energie, want hij verandert de energiebalans van je huis niet .
Bovendien gaat het om thermische kWhs, geen elektrische.
Je verdient hem dus niet terug met energiebesparing, maar hij is soms technisch nodig om verkeerde afgifte te compenseren en de compressor dan niet overmatig te laten slijten.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 14:30
Shandar04 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Dat klopt alleen staat het op 13 juli, dus moeten nog iets langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
[...]

Ik heb zeker nog een aantal vragen:
  • Wat gaat hun software precies slimmer doen dan de concurrentie? En inderdaad: worden bepaalde features betaald?
  • Zijn er al meer COP waardes bekend?
  • Tot welke buitentemperatuur houd de Quatt het volledige vermogen?
  • Wat voor ophanging wordt er gebruikt / wat doen ze er bij Quatt aan om geluidsoverlast te voorkomen / beperken?
  • Wat gaat de (verdere) aanbetaling worden? Is het een idee om pas (verdere) aanbetalingen te gaan vragen zodra de eerste gebruikers hun eerste ervaringen hebben kunnen delen?

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Proton_ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:36:
@r0bert een buffervat bespaart geen energie, want hij verandert de energiebalans van je huis niet .
Bovendien gaat het om thermische kWhs, geen elektrische.
Je verdient hem dus niet terug met energiebesparing, maar hij is soms technisch nodig om verkeerde afgifte te compenseren en de compressor dan niet overmatig te laten slijten.
Je zou de buffer net even op een andere manier kunnen zien: namelijk een opslagtank voorin de loop, ipv achterin de loop. Niet de klassieke buffer dus, maar een warmteopslag.

De warmtepomp blijft pompen tot de temperatuur van de buffer de gewenste temperatuur bereikt. Het vat heeft 2 inkomende en uitgaande leidingen, 1 set voor de warmtepomp, en 1 set voor het centrale verwarmingssysteem.

Robert bedoeld (denk ik) niet het besparen van energie, maar het besparen van kosten, door van energie gebruik te maken op het moment dat deze goedkoop is.

Als je dit zou kunnen realiseren zou ik ook overwegen de inkomende (drink)waterleiding van de cv ketel door het buffervat heen te trekken. Daarmee maak je de warmwatervoorziening goedkoper zonder veel toegevoegde kosten / complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@onlinaius zoals hierboven uitgerekend kan je met een buffervat van 200 liter (ter grootte van een koelkastje) op warmtepomptemperatuur ca 1 kWh thermisch opslaan. Dus 0,2 kWh elektrisch. Niet de moeite waard.
Net als het gebruiken van een spiraal om tapwater voor te verwarmen: ja dat kan, en is alleen zinvol als je nog met gas doucht. Een spiraal heeft net als het vat zelf een meerprijs (in €, materiaal, arbeid en complexiteit) dus als je ook een gewone tapwaterboiler hebt is mijn tip om het KISS te houden en dus het buffervat helemaal weg te ontwerpen, simpel met vloerverwarming of T33/kolomradiatoren. Dan verbeter je tegelijk de afgifte, voeg je systeeminhoud toe, verhoog je het debiet en draait de warmtepomp efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Proton_ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:01:
@onlinaius zoals hierboven uitgerekend kan je met een buffervat van 200 liter (ter grootte van een koelkastje) op warmtepomptemperatuur ca 1 kWh thermisch opslaan.
Dan ga je uit van het klassieke buffervat aan het einde van de loop. Als je een opslagtank inbouwt aan het begin van de loop (ik noem het even bewust geen buffer, om de verwarring met de klassieke buffer te voorkomen) kun je deze tot (net onder) de afgiftetemperatuur van de warmtepomp verwarmen. (laten we voor het gemak aannemen dat je daarmee een dT van zo'n 15 graden kunt halen). Daarmee zou je een opslag van 3.5kwh thermisch krijgen, zo'n kwh elektrisch. Mocht de energie echt goedkoop zijn dan zou je zelfs kunnen kiezen om naar de 45 graden op te warmen, lagere efficientie, maar door de lage energieprijs mogelijk nog interessant.

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen, maar ik ben het wel met je eens dat dit waarschijnlijk niet rendabel is, zeker omdat je huis op zichzelf al een aardige buffer is. Dan kun je er bij een goed geisoleerd huis waarschijnlijk beter voor kiezen de temperatuur in huis wat omhoog te halen op tijden met lage energieprijzen. Het zou tof zijn als Quatt dit (deels) in de software meeneemt, energieprijzen, binnen en buitentemperatuur, verwachte warmteverliezen, verwachte extra warmteverliezen met een hogere binnentemperatuur, verwachte weersomstandigheden en temperaturen, huidige en verwachte elektriciteitsmixen, etc. Daarmee kun je een statistisch model maken waarmee je kunt voorspellen wanneer (extra) verwarmen de laagste kosten / laagste stroomverbruik / laagste milieubelasting heeft.

Een spiraal in het buffervat leggen lijkt me eerlijk gezegd nog niet zo'n gek idee. Niet alleen om nu in combinatie met de cv ketel te gebruiken, maar ook voor de toekomst. De ellende met de huidige warmtepompboilers is dat een significant deel van de stroomkosten op gaat aan salmonellaruns en dat je met een watertemperatuur van 35 graden over het algemeen niet uitkomt met het douchen.

Het zou dan ook best wel eens interessant kunnen zijn om het grootste deel van het warm water met de hittespiraal te doen, en de laatste 5 - 10 graden met een COP 1 elektrische weerstand verwarmer, zeker als je het hebt over singles of stellen zonder kinderen met een lage behoefte aan warm water. Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om in te schatten hoe efficient een warmtewisselaar spiraal is (als in: hoe dicht benaderd de output van de spiraal de temperatuur van het opslagvat).

[ Voor 9% gewijzigd door onlinaius op 01-07-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
[...]

Dat is een erg prima aanbod; zou mogelijk helpen als je een vragenlijst kunt opstellen die je al binnen hebt, ben anders bang dat er een heleboel de zelfde vragen langs gaan komen. lijkt me voor jou niet zo fijn.

- COP A7/W55 (ik denk dat veel mensen in een iets hoge water temperatuur geinteressert zijn, COP A7/W35 is, staat in de folder)

- opgenomen max. vermogen (230V) (er word wel gesproken dat dit met een 1-fase (16A) zou moeten kunnen.

- Geluidsdruk (voor de Berekening van warmtepompen conform bouwbesluit), deze is dus voor Lucht/water warmtepompen anders dan wat op het energielabel staat. in de folder word gesproken van 52 DB (zou dus dB(A) moeten staan (foutje denk ik)

- koeling via het CV watercircuit (denk ik, had ergens een koeltemperatuur van 7C gezien), wat is hier de koelcapaciteit (in KW of BTU), in de folder word weer gesproken over A35/W18 van 3,7 kW, dat is denk echter de unit zonder extra binnenunit.

en ik hel natuurlijk een heleboel aspecten en vragen vergeten, mogelijk ook onzinige vragen.
Alvast bedankt, ben er erg in geinteressert hoe het gegaan is op 6.7. laat ons wat weten. Bedankt :)

.

[ Voor 10% gewijzigd door MacD007 op 29-06-2022 16:08 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
onlinaius schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Je zou de buffer net even op een andere manier kunnen zien: namelijk een opslagtank voorin de loop, ipv achterin de loop. Niet de klassieke buffer dus, maar een warmteopslag.

De warmtepomp blijft pompen tot de temperatuur van de buffer de gewenste temperatuur bereikt. Het vat heeft 2 inkomende en uitgaande leidingen, 1 set voor de warmtepomp, en 1 set voor het centrale verwarmingssysteem.

Robert bedoeld (denk ik) niet het besparen van energie, maar het besparen van kosten, door van energie gebruik te maken op het moment dat deze goedkoop is.

Als je dit zou kunnen realiseren zou ik ook overwegen de inkomende (drink)waterleiding van de cv ketel door het buffervat heen te trekken. Daarmee maak je de warmwatervoorziening goedkoper zonder veel toegevoegde kosten / complexiteit.
voor het doel van een drinkwaterleiding, om heet drinkwater te krijgen, heb je speciale hygienebuffervaten, die hebben een speciale drinkwaterlspiraal in het buffervat.

Waar ik ook geineresssernt ben is hoe kun je deze warmtepomp aansturen mbt zonnenpanelen om een zo effectief gebruik mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:34 . Reden: on topic blijven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:08
@Verwijderd Inderdaad, ik ben zo verwart, ik haal binnenkort een houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 20:15
Ben d'r al jaren klaar voor 😂Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpyNCceocIn55DtSBHW5wTkhVy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xBcwLj7UwUaq4S647GoaJEO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
[...]

Waarom zijn er geen paar betatesters, of anders gezegd. Is er wellicht ergens een praktijksituatie waar dit al draait? Ik snap dat massaproductie nog niet up to speed is tot q4, maar een enkele warmtepomp is neem ik aan al met de hand gebouwd en wordt getest toch? Wat zijn daar de ervaringen van?

Het zou zo waardevol, en 10x betere reclame dan alle Social media advertenties die ik langs zie komen als er een echte review zou zijn van een onafhankelijke tester, of desnoods een Bright of whatever die een video maakt erover.

Het enige is heel summiere info van de maker zelf, dat is voor een product waar je op vertrouwt in de winter echt te weinig, wat gaan ze daar aan doen?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
geerttttt schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:32:
[...]
Ik snap dat massaproductie nog niet up to speed is tot q4, maar een enkele warmtepomp is neem ik aan al met de hand gebouwd en wordt getest toch? Wat zijn daar de ervaringen van?
@ZveenT Mogelijk een goede vraag om mee te nemen bij jullie bezoek. Zijn er al (test)units die draaien, en kunnen ze daar al wat over vertellen? Tenzij @marijnflipse deze vraag uiteraard voor die tijd al beantwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:36
@ZveenT
wellicht nog goede vraag voor jullie bezoek, of Quatt enige data kan vrijgeven over de 'gebruiksgrenzen' bij verwarming. zoals bijvoorbeeld onderstaande van een Atag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWqjSOXSAVQibWEzXaUf-cyD44E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xuRdhRnrGdfgrzxRdFUw2iFy.png?f=user_large

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo Quatt geïnteresseerden,

Ik heb inmiddels ook de gok genomen een aanbetaling te doen voor een reservering. Ik ben nummer 29xx.
Vanwege het ontwerp, die "slimme" aansturing en de mogelijkheid te kunnen koelen met een binnenuit (bij de 8kw versie) ben ik geïnteresseerd. Daarnaast vind ik het ondernemende karakter van een startup leuk.

Waar ik me zorgen om maak is; wat is marketingtaal en wat is er daadwerkelijk waar van wat er beloofd wordt? Krijgen ze de eerste units dit jaar en komend jaar wel geïnstalleerd? Welke kinderziektes komen er uit en hoe gaan ze die met zo'n klein team oplossen? Hoe gaan ze om met garantieclaims?

Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:13
Dit kalenderjaar is er via de Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE) 228 miljoen euro subsidie beschikbaar voor zonneboilers, (hybride) warmtepompen, isolatiemaatregelen en aansluitingen op een warmtenet. Bovendien zijn de subsidiepercentages verhoogd naar 30 procent van het investeringsbedrag. Met nog 6 maanden te gaan, is er nog 110,4 miljoen euro subsidie beschikbaar. Daarmee is ruim 51 procent van het budget vergeven en is het niet onwaarschijnlijk dat de subsidiepot voor het einde van het kalenderjaar leeg is.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Ik heb nu de FAQ doorgelezen maar de Tado integratie is mij nog niet duidelijk. Of ik mijn schema's in de Tado app of in de Quatt app maakt mij niet uit. Zolang ik maar per ruimte aparte temperatuur kan instellen met aparte schema's (en vooral dat sommige kamers op bepaalde dagen helemaal geen warmte krijgen).

Lukt dit nu wel, of niet met Quatt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Don Quijote schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:12:
Ik heb nu de FAQ doorgelezen maar de Tado integratie is mij nog niet duidelijk. Of ik mijn schema's in de Tado app of in de Quatt app maakt mij niet uit. Zolang ik maar per ruimte aparte temperatuur kan instellen met aparte schema's (en vooral dat sommige kamers op bepaalde dagen helemaal geen warmte krijgen).

Lukt dit nu wel, of niet met Quatt?
Die vraag heb ik ook, alleen dan met Evohome. Men is er mee bezig. Misschien een goede vraag om te stellen tijdens het bezoek aankomende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

hier nog een vraag: is het al bekend waneer er een meldcode voor de ISDE lijst word aangevraagd cq is deze aanvraag al gedaan.
voor de mensen die einde Q4 aan de beurt zijn zou het wel kunnen gebeuren dat de pot dan op is en dan heb je pech, want dan in 2023 de subsidie aanvragen is dan niet meer mogelijk, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
MacD007 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:23:
[...]

hier nog een vraag: is het al bekend waneer er een meldcode voor de ISDE lijst word aangevraagd cq is deze aanvraag al gedaan.
voor de mensen die einde Q4 aan de beurt zijn zou het wel kunnen gebeuren dat de pot dan op is en dan heb je pech, want dan in 2023 de subsidie aanvragen is dan niet meer mogelijk, of wel?
Eerdere jaren was dat gewoon mogelijk in het opvolgend kalenderjaar. Mits er weer een subsidiepot was gevuld.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Kan nu ook tot 12 kalendermaanden na plaatsing.
Gelden wel de regels en subsidies van het moment van installatie.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Don Quijote @Corona

In principe kan een verwarmingsbron (dit geval CV + Quatt) gewoon onafhankelijk van zone regeling werken.

Alleen de optimalisatie kan pas plaatsvinden als ze alle schema's weten van alle zones. Dus dit zullen ze wel via wifi/cloud eruit moeten trekken.
Als die samenwerking er is kunnen ze het efficienter doen.

Als die samenwerking er nog niet is, zal het al wel werken en komt die ondersteuning later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
bobr16 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:07:
Toevallig via mijn broertje over dit bedrijf gehoord, hij was opzoek naar een warmtepomp en volgt dit bedrijf.
Uit nieuwsgierigheid ook even de website bekeken. Het blijkt dat Marijn en Bas Flipse hierachter zitten.

Natuurlijk kan ik niet oordelen over deze startup maar wil hierbij mijn zeer naargeestige ervaring met deze twee personen wel delen en iedereen waarschuwen voor dit soort praktijken.

In 2018/19 heb ik geïnvesteerd in Etergo, een veelbelovende e-scooter startup. Alles zag er zeer gelikt en betrouwbaar uit. Tot ik in 2020 een mailtje ontving, ze hadden wat tegenwind en de waarde van de aandelen was van de ene op de andere dag 99% gedaald. Daarnaast besloten ze ook nog eens dat ik mijn aandelen niet kon vasthouden, er was geen keuze, ze verkochten alles voor een paar centen en maakte een paar tientjes over naar mijn bank. Op emails geen reactie. Ik heb mij niet eerder zo opgelicht gevoeld. Natuurlijk ook een beetje mijn eigen schuld, al dacht ik dat deze twee broers betrouwbaar waren door alle podium in de media die ze hadden en positieve artikelen. Gelukkig weet ik nu beter en zou hier persoonlijk om deze reden ook nooit aan beginnen. Maar wens dat alle mooie beloften uitkomen natuurlijk voor iedereen die hier wat in ziet, maar ik geloof er helemaal niets van na dit:

===========
Dear Bob,
We refer to the email sent to you on Tuesday, May 26th 2020, about the sale of all shares in the capital of Etergo B.V. (the Company) to Ola Electric Mobility B.V. (OLA) in which we announced that we would contact each individual investor soon for the distribution of the proceeds received from the transaction. This letter sets out the procedure pursuant to which the STAK will pay out the proceeds in relation to the depositary receipts held by you.
We very much regret that it was not possible to obtain a higher purchase price. Unfortunately, selling the shares in the Company last week to OLA was the only remaining alternative to deal with the Company's immediate cash shortfall. The Company was facing imminent bankruptcy (which would most likely have resulted in no consideration to equity holders). Now a purchase price of EUR 0.0179986 can be distributed per share.
For you personally, this means the following:

Information for payout of the proceeds to your account
(please check carefully for accuracy and completeness)
Name ----
Email --

IBAN* ********
Bank Account Number*
BIC / SWIFT*
Amount of depositary receipts 921
Price per share €0.0179986
Total Pay Out €16.58
===============
Dst is toch gewoon het risico van in een high risk startup investeren? Niets oplichting.

Voor iedere startup die x100 gaan gaan er minstens 100 over de kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

overhyped schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:40:
[...]

Voor iedere startup die x100 gaan gaan er minstens 100 over de kop.
Opzich staat dat er los van of het oplichting kan zijn geweest, dat gaat om details. (en in een rechtstaat als nederland een veroordeling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
twain4me schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Opzich staat dat er los van of het oplichting kan zijn geweest, dat gaat om details. (en in een rechtstaat als nederland een veroordeling)
True, het ging mij om puur omdat dat je geld verliest bij een startup de oprichters als oplichter wegzetten. Dat is gewoon onterecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

overhyped schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:05:
[...]

True, het ging mij om puur omdat dat je geld verliest bij een startup de oprichters als oplichter wegzetten. Dat is gewoon onterecht.
zeker, we zullen het zien of ze hun beweringen rond quatt waar gaan maken. mij lijkt Q4 onhaalbaar.
En ik ben nog altijd van mening dat hybrid veel meer niche is dan het wordt gepresenteerd. maarja dat doet elk bedrijf: zijn product de hemel in prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:09:
[...]

Dit stukje voelt voor mij een beetje als een volle kerk met gelovigen waar vragen liever niet gewenst zijn.
Marijn heeft met de verkoop van de "aflaten" a 99 euro ruim de kans O-)
Tot zover mijn Zondags overweging, amen.
Dat ligt dan eerder aan jou. Ik heb totaal niks met Quatt, ga er ook geen geld insteken. Heb dit topic alleen uit interesse gelezen en zie dan steeds jouw reacties waaruit duidelijk blijkt dat je er al met een flink vooroordeel in zit. Zoals ik al zei is er niks mis met kritiek, twijfels en vragen stellen. Maar de manier waarop jij dat doet is wel erg vervelend. Je bovenstaande reactie op mij waar je probeert te verdraaien wat ik zeg is precies het voorbeeld van de treurige manier van reageren die je constant doet. Je neemt het blijkbaar zo persoonlijk dat je zelfs hun bedrijf 1 ster gaat geven op google zonder enige afname van hun diensten. Waarom zit het je zo dwars?

[ Voor 9% gewijzigd door Mirved op 11-07-2022 10:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overhyped
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Met je opmerkingen haal je serieuze waarschuwingen voor het aangaan van een verbinding met Quatt onderuit, waarom doe je dat?
Omdat de waarschuwing nergens op sloeg. (imho) Het is een startup, dat is risicovol. De oprichters hebben eerder een startup gehad, ook risicovol. Die is failliet gegaan, kan gebeuren, zonder meer info dat er iets anders is gebeurt dan een startup die niet gelukt is is het stemmingsmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Met je opmerkingen haal je serieuze waarschuwingen voor het aangaan van een verbinding met Quatt onderuit, waarom doe je dat?
laten we eerlijk zijn klanten lopen in hun ogen 100 euro risico. dus je waarschuwing is voor hun klein bier, een gokje dus, mocht het topic "investeren in quatt" heten heb je een wat duidelijker punt. Mocht de huidige constructie oplichting zijn worden de klanten gebruikt om investereerders (het grote geld) binnen te halen. en hoewel de klanten zelf dan ook slachtoffer zijn (immers 100 euro kwijt en geen wp) zitten de grote verliezen bij de investeerders.
Voor mij was er te weinig bekend over het apparaat en teweinig "zekerheid" over de plaatsingsdatum en ik had dus in het voorjaar voor een meanstream merk gekozen en het nu ongveer laten plaatsen. Ik denk dat je als vroeg inschrijver momenteel committed bent aan quatt als je een kans wil maken om voor de winter een wp te hebben draaien. als je nog niet staat ingeschreven zou ik gewoon even de kat uit de boom kijken om te zien wat er in Q4 gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Wat wil je hier mee zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Dat het ontbreken van een meldcode geen beletsel is voor subsidie, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 21:23
Dus morgen gaan mensen er kijken bij Quatt? Plaatsen jullie hier ook de informatie die jullie hebben opgedaan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hogu
cloudweb schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:26:
Dus morgen gaan mensen er kijken bij Quatt? Plaatsen jullie hier ook de informatie die jullie hebben opgedaan?
Ja, natuurlijk!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:56
een echte foto van de unit zou wel heel fijn zijn als je dat mag maken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
Ik ben één van de Tweakers die vanmiddag een kijkje gaat nemen bij Quatt. Gisteravond al een stevige NDA in de mail gekregen. Met 5-7 jaar geheimhoudingsplicht. Dus ik ben benieuwd.

Vragen die ik paraat heb:

Algemeen / procestechnisch:
1. Hoe gaat Quatt zorgen dat ze genoeg monteurs hebben om de installaties af te werken? Wat is hierin het tijdschema? Hoe kan het dat Quatt wel monteurs heeft en de rest v/d markt niet?
2. Wat betekent de v.a. EUR 1.599?
3. Hoe zit het proces er precies uit? Moet men straks eerst nog EUR 1.500 betalen om dan pas het order te kunnen plaatsen? Zit hier een risico voor de klant?
4. Wanneer komt de Quatt op de ISDE lijst? Zijn er al werkende units operationeel bij klanten?

Technisch
1. Hoe bepaalt Quatt of 4kW voldoende is voor je huis?
2. Hoe bepaalt Quatt of je huis full-electric geschikt is? Denken zij aan een warmteverliesberekening?
3. Hoe wordt het SWW geregeld bij de all-electric versie?

Onderhoud / support
1. Hoe gaat Quatt om met de after-sales en support als er dadelijk duizenden units draaien?

Nog aanvullingen?

PS: Iemand de NDA al getekend en akkoord bevonden?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
radeoxx schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:50:
Ik ben één van de Tweakers die vanmiddag een kijkje gaat nemen bij Quatt. Gisteravond al een stevige NDA in de mail gekregen. Met 5-7 jaar geheimhoudingsplicht. Dus ik ben benieuwd.

1. Hoe gaat Quatt zorgen dat ze genoeg monteurs hebben om de installaties af te werken? Wat is hierin het tijdschema? Hoe kan het dat Quatt wel monteurs heeft en de rest v/d markt niet?
3. Hoe zit het proces er precies uit? Moet men straks eerst nog EUR 1.500 betalen om dan pas het order te kunnen plaatsen? Zit hier een risico voor de klant?
4. Wanneer komt de Quatt op de ISDE lijst? Zijn er al werkende units operationeel bij klanten?

Technisch
2. Hoe bepaalt Quatt of je huis full-electric geschikt is? Denken zij aan een warmteverliesberekening?

Onderhoud / support
1. Hoe gaat Quatt om met de after-sales en support als er dadelijk duizenden units draaien?

Nog aanvullingen?

- Moet de unit perse aangesloten worden bij de CV, of kun je hem overal tussen een CV leiding plaatsen?
- Hoe zit de bevestiging van de unit aan de gevel (trillingsdempers etc)
- hoe hoog is de extra aanbetaling die je moet gaan doen voor installatie?
- Wat is de COP waarde bij 7/55?
- Tot welke buitentemperatuur blijft de unit draaien? is die instelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
Deze heb ik gisteravond ondertekend en retour gedaan. Ik dacht; prima, zo kan ik in ieder geval kijken en horen we daar wel wat we wel en niet mogen delen.

Het is een vrij standaard NDA, ik denk dat ze er mee willen voorkomen dat we alles gaan filmen en doorzetten naar een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Ben benieuwd wat jullie benkend mogen maken (ivm de NDO), enkele fotos en/of technische schemas en gegevens zouden erg welkom zijn. ook nadere info over de voortgang ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Volgens mij is de middag al voorbij, waar blijven de verhalen?

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 21:23
ds23man schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:21:
Volgens mij is de middag al voorbij, waar blijven de verhalen?
Ik durfde dit alleen niet te vragen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
we wachten met smart... :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
Kan in ieder geval zeggen dat ik vertrouwen heb in wat ik vandaag heb gezien. Weet niet hoe het zit voor de andere deelnemers, maar de NDA zorgt er wel voor dat je gewoon niet goed weet waar je wel wat over kan zeggen en waar niet over :).

Zijn begroet door Bas en Marijn. Waren totaal met acht tweakers volgens mij.
Kleine tour door het kantoor, met de nadruk op klein :). Organisatie is lean maar de opschaling is begonnen.

En toen meegenomen een ruimte in waar we door het team een presentatie over het merk (historie, missie, visie etc) hebben gekregen en meer informatie over de hybride warmtepomp en de AI die de software matige aansturing doet.

Ook meer informatie over de installatie gekregen, hoe dat gaat gebeuren, en wat nu het plan is qua installatie voor dit jaar. Eerste plaatsingen staat nog altijd gepland voor deze winter

En als klap op de vuurpijl werd de productierijpe versie onthuld en ook voor ons aangezet. Er was een wandmontage gesimuleerd en kregen een goed idee van de geluidsproductie. Dit zag er allemaal bijzonder goed uit. De warmtepomp was precies zoals op de foto en kleiner eigenlijk dan ik mij deze had voorgesteld.
Bijzonder fraai apparaat om te zien.

Al met al was dit wel de presentatie die ik nodig had om overstag te gaan. Het team achter het product, de planning mbt de installatie, de tech specs, meer nieuws over de subsidielijst etc etc. Alle vragen zijn eigenlijk wel naar behoren beantwoord.

En ja, het blijft een risico. Het is een nog ongetest product op grote schaal. Maar daar zal binnenkort verandering in komen.

Misschien zijn dit niet de antwoorden die iedereen zoekt. Maar wilde alvast mijn eerste reactie al even delen. En misschien is het een motivatie voor de andere tweakers die vandaag Quatt hebben bezocht :)

oh ja, en als laatste. Er was bier.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

krizzziz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:09:
Kan in ieder geval zeggen dat ik vertrouwen heb in wat ik vandaag heb gezien. Weet niet hoe het zit voor de andere deelnemers, maar de NDA zorgt er wel voor dat je gewoon niet goed weet waar je wel wat over kan zeggen en waar niet over :).
daar is een heel erg normale procedure voor. typen wat je wilt typen en dan langs quatt sturen voor goedkeuring/censuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88

Kleine tour door het kantoor, met de nadruk op klein :). Organisatie is lean maar de opschaling is begonnen.

En toen meegenomen een ruimte in waar we door het team een presentatie over het merk (historie, missie, visie etc) hebben gekregen en meer informatie over de hybride warmtepomp en de AI die de software matige aansturing doet.

Ook meer informatie over de installatie gekregen, hoe dat gaat gebeuren, en wat nu het plan is qua installatie voor dit jaar. Eerste plaatsingen staat nog altijd gepland voor deze winter

En als klap op de vuurpijl werd de productierijpe versie onthuld en ook voor ons aangezet. Er was een wandmontage gesimuleerd en kregen een goed idee van de geluidsproductie. Dit zag er allemaal bijzonder goed uit. De warmtepomp was precies zoals op de foto en kleiner eigenlijk dan ik mij deze had voorgesteld.

Al met al was dit wel de presentatie die ik nodig had om overstag te gaan. Het team achter het product, de planning mbt de installatie, de tech specs, meer nieuws over de subsidielijst etc etc. Alle vragen zijn eigenlijk wel naar behoren beantwoord.

En ja, het blijft een risico. Het is een nog ongetest product op grote schaal. Maar daar zal binnenkort verandering in komen.

Misschien zijn dit niet de antwoorden die iedereen zoekt. Maar wilde alvast mijn eerste reactie al even delen. En misschien is het een motivatie voor de andere tweakers die vandaag Quatt hebben bezocht :)

hoe was de wandmontage gedaan, met een standaard L beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
HBO88 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:37:
[...]

hoe was de wandmontage gedaan, met een standaard L beugel?
Voor zover ik kon zien dat dat een "standaard" L beugel was (ben leek), ja.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

in ieder geval bedankt voor een eerste impressie, het zou quatt sieren om nu zelf ook met meer technische info te komen. of in ieder geval hier een korte informatie en update over hun product te geven. .

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• stekman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 15:56
Gisteren een mooie presentatie gezien.

Het is ene jong enthousiast team wat ermee bezig is met veel kennis en ervaring van het plaatsen van Warmtepompen. Wat een absolute onzin om met termen als oplichters te komen.

We hebben ook het systeem zien draaien terwijl wij daar de presentaties kregen, dat zei wel wat over het geluidsniveau.

We hebben uitleg gehad over de intenties en plannen en voortgang.
De start van de uitrol gaat inderdaad dit jaar plaats vinden, men heeft reeds de benodigde resources om dit en volgend jaar de uitrol van alle aanvragen uit te voeren.

Systemen blijven ondersteund qua software updates voor de gehele levenmsduur.
Systemen zijn modulair dus er kan er 1 bijgezet worden en later de overstap naar full electric mee gedaan worden, dit zal over enkele jaren beschikbaar zijn maar hybride levert nu al veel op.

Men zal op de volgende lijst staan voor de subsidies die zeer snel zal komen.

Installatie zal vooral met bestaande materialen gebeuren die zich bewezen hebben zoals L beugels voor aan de muur, zodat het simpel zal kunnen gaan en snel. Op locatie zal zo weinig mogelijk tijd besteed worden omdat de systemen volledig voorbereid zullen zijn.

Al met al heb ik er vertrouwen in en zou men wat mij betreft volgende week mogen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

Technisch

Onderhoud / support

Nog aanvullingen?

Een NDO snap ik wel, zeker in de fase van een productintroductie en zou daar zelf ook niet direct een probleem me hebben echter ik blijf die "Met 5-7 jaar geheimhoudingsplicht." een beetje onzinnig vinden, als het product dadelijk op de markt is, is deze informatie die jullie hebben gekregen sowieso al bekend of niet meer van toepassing. ik denk dat hier een of andere jurist zoals zo vaak bij die jongens te veel zijn best heeft geprobeerd en daarbij de echte werkelijkheid uit het oog heeft verloren. ook dient dit Quatt niet echt, dit werkt contraproductief, hadden ze maar een marketing guy naar laten kijken.
Had dan dan informatie die wel vrijgeven mag worden aan de heren (of dames) mee gegeven zodat zij tenminste niet met lege handen bij het forum stonden. Vind dit wel een misser, was een hele mooie kans geweest.

Ben benieuwd hoe snel ze hun product op de lijst krijgen, ben best geïnteresseerd mn in de cool optie om ook eventueel de woonkamer iets te kunnen koelen.

Denk dat ik meedoe zosnel ze het op de lijst krijgen, ben echter bang dat het dan weer een stuk duurder gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door MacD007 op 14-07-2022 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
Ik vind het een beetje vreemd. Je wordt uitgenodigd om met eigen ogen te zien dat er iets is. Ze willen bewijzen dat ze een product hebben. MAAR je mag er niet over praten?? Alle vragen die we hadden is geen antwoord op gekomen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ZveenT
Ik was ook bij Quatt op bezoek en positief over wat we hebben kunnen zien.

Men heeft een testopstelling draaien zoals boven ook geschreven is. Dit hebben we zelf kunnen bekijken. Echter wel zonder exacte data en vermogens (voor ons) via een informatiedrager o.g.

En daarnaast heeft Marijn en het team wat verteld over wat men verder van plan is, en een globale insteek van mogelijke technische opstellingen in verschillende blokschema's.

Nu denkt iedereen hier waarschijnlijk, kom maar door met die data. Dat komt van zelf. Wij hebben ook geen exacte tabellen en grafieken gezien, maar die informatie komt op termijn door.

Ik had een aantal vragen meegenomen waar ik denk ik wel antwoord op kan geven.
- Draait er een test opstelling-> Ja.

- Is Q4 2022 haalbaar -> Ja. Men geeft aan van wel (anders had met dit vast ook wel vermeld denk ik)), en voor 2023 is er ook al genoeg capaciteit voor montage van de huidige staande pre-orders + nog meer orders. Hier hoeft niemand over in te zitten. Dit gaat met een installatie-partner en is geregeld. Dit jaar start men in elk geval nog met een behoorlijk aantal units.

- Een plek op de ISDE lijst is onderweg. Waarschijnlijk al bij de volgende update.

- Er zal nog een grotere aanbetaling volgen, vlak voor definitieve installatie. Subsidie dient men zelf aan te vragen. Quatt helpt hier wel bij. Het is dus zo dat je zelf het bedrag 100% moet voorschieten.

- Koelen is ook mogelijk. Dit kan via de vloerverwarming, of via daar voor geschikte radiatoren. Er dient dan wel een goede waterleiding richting radiator te lopen. Dit radiator verhaal (volgens mij) niet per direct mogelijk zijn. Focus ligt bij Quatt in eerste instantie op een goede hybride warmtepomp.

- Wat betreft de prijssetting: door direct zelf engineering van de unit en geen tussenhandel is de prijs scherp.

- De all in prijs is gebaseerd op standaard installatie. Voor sommige hier misschien een dooddoener, maar ik zou persoonlijk niet zo in zitten over de prijs wanneer je binnen een paar meter van je CV ruimte hebt voor een buitenunit. Maar dat is mijn mening. Er wordt van te voren altijd duidelijk aangegeven wat men gaat doen en hoe, en wat dit kost. Hier ontstaan geen verassingen.

Mocht ik te veel hebben geschreven hoor ik het wel.

Groet, Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobr16
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-01 22:31
MacD007 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:40:
[...]

Beetje vreemd, als je aandelen hebt in je eigen bezit kunnen anderen deze niet zo maar verkopen, dus denk ik dat dit iets anders in elkaar steekt.
Zij kunnen een voorstel doen voor overname van de aandelen, maar daar blijft het dan ook bij, je kunt meedoen of niet, doe je niet mee kan de waarde van de aandelen naar nul gaan, ook omdat ze dan onverkoopbaar zijn.
is wel een vervelende zaak, maar dat is wel een risico, niet alleen met startups.
Dat dacht ik ook, heb daarom ook expliciet aangegeven hier zeker niet mee akkoord te gaan.
Bijgevoegd een screenshot van een van de vele berichten aan Marijn en Bart. Waarop helaas tot op de dag van vandaag geen reactie is gekomen. Ik blijf daarom nog steeds met wrok zitten tegenover Marijn. Ik wil Marijn hierbij dan ook nogmaals de kans geven om met een reactie en oplossing te komen. Het zou wel zo netjes zijn om ieder geval een berichtje terug te sturen aan mensen die geloofden in jouw producten en bedrijf en hier goed geld in hebben geïnvesteerd. Ik hoop van harte een oplossing met je te vinden, zal anders mensen blijven waarschuwen om zaken te doen met jullie door het delen van deze ervaring en ook zoeken naar een collectief van andere gedupeerde investeerders en consumenten om verder onderzoek te doen naar juridische mogelijkheden. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen en we allemaal kunnen zien dat jij wel een hart hebt en mensen die in je geloven niet zomaar keihard laat vallen en nergens op reageert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlR2sb66I88fxSt7nrtDDCn0FYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOSDFmrhga8iRKgL5eo2OgW8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krizzziz
bobr16 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Dat dacht ik ook, heb daarom ook expliciet aangegeven hier zeker niet mee akkoord te gaan.
Bijgevoegd een screenshot van een van de vele berichten aan Marijn en Bart. Waarop helaas tot op de dag van vandaag geen reactie is gekomen. Ik blijf daarom nog steeds met wrok zitten tegenover Marijn. Ik wil Marijn hierbij dan ook nogmaals de kans geven om met een reactie en oplossing te komen. Het zou wel zo netjes zijn om ieder geval een berichtje terug te sturen aan mensen die geloofden in jouw producten en bedrijf en hier goed geld in hebben geïnvesteerd. Ik hoop van harte een oplossing met je te vinden, zal anders mensen blijven waarschuwen om zaken te doen met jullie door het delen van deze ervaring en ook zoeken naar een collectief van andere gedupeerde investeerders en consumenten om verder onderzoek te doen naar juridische mogelijkheden. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen en we allemaal kunnen zien dat jij wel een hart hebt en mensen die in je geloven niet zomaar keihard laat vallen en nergens op reageert.
[Afbeelding]
Ik vind de situatie oprecht vervelend voor je. Maar dit is een topic over een warmtepomp waar wij als tweakers mogelijkheden in zien. Het feit dat Marijn reageert in dit topic doet denk ik jou motiviatie geven om hier te reageren. Maar het is niet de plek denk ik voor jouw discussie met Marijn. Ik wens je wel oprecht succes met jouw persoonlijke doel.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobr16
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-01 22:31
krizzziz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Ik vind de situatie oprecht vervelend voor je. Maar dit is een topic over een warmtepomp waar wij als tweakers mogelijkheden in zien. Het feit dat Marijn reageert in dit topic doet denk ik jou motiviatie geven om hier te reageren. Maar het is niet de plek denk ik voor jouw discussie met Marijn. Ik wens je wel oprecht succes met jouw persoonlijke doel.
Krizzziz, bedankt voor je begrip. Ik begrijp je punt. En natuurlijk is dit het eerste wat ik vaak heb geprobeerd. Als dat tevergeefs niet lukt omdat ik geen reactie krijg dan vind ik het mijn recht om mijn ervaring met een bedrijf/persoon die zowel investeerders als consumenten bewust of onbewust beduveld te mogen delen. Mijn motivatie is dan vooral ook om te voorkomen dat andere consumenten of investeerders ook een dergelijke vervelende ervaring oplopen.

En ja het is goed om te zien dat Marijn nog/weer actief is, dat geeft altijd hoop om een probleem op te lossen. Ik hoop dat hij mij zal berichten, ik zal delen wanneer het zo is en de problemen zijn opgelost. Dan kunnen dit soort posts wat mij betreft ook worden verwijderd.

Verder, een gewaarschuwd mens telt voor 2, hierbij nog een handje vol ervaringen van consumenten.
Snap je dat ik het moeilijk vind te geloven in deze startup? Maar als jullie hier wel van overtuigd zijn, ik hoop van harte voor iedereen hier en Marijn in het bijzonder dat het wel een succes zal worden!

Mariano Carlos
Local Guide·31 reviews·8 foto's
een jaar geleden
Ze werden overgenomen en toen begon het ellende: de communicatie alleen in het Engels en maanden wachten op een antwoord. Heel lang aan het lijntje gehouden.
Pas na langer dan twee jaar en na inschakeling van een rechtsbijstandsverzekering mijn centen gekregen. Onbetrouwbaar en malafide bedrijf!
2
Wesley W
Wesley W
Local Guide·11 reviews·10 foto's
een jaar geleden
in 2016/2017 al contact tijdens de ontwikkeling toen ze nog in Delft zaten. nu 5 jaar later worden ze ingehaald door NIU en Segway. Ze hebben het leuk weten te verkopen aan de investeerders, maar serieus een productie draaien gaat ze waarschijnlijk niet meer lukken.
3
Lars Molenaar
Lars Molenaar
Local Guide·12 reviews·25 foto's
een jaar geleden
Ik heb ruim twee jaar geleden 430€ betaald vertrouwende op beloftes die vervolgens nooit zijn nagekomen. Ik heb tig keren zelf moeten vragen naar de vertraagde levering. En er werd nooit geleverd.
Inmiddels wil ik mijn geld terug. Ook daar is beloofd dat binnen een week te regelen. Ook die belofte is niet nagekomen. Nu is er stilte.
Mijn gevoel bij dit merk is zeer slecht momenteel.
4
C.K. Tse
C.K. Tse
5 reviews·2 foto's
een jaar geleden
Voorheen Bolt mobility en ik wacht sinds 2016 op de levering van de AppScooter. Keer op keer wordt de levering uitgesteld. Het management heeft zeker 1+ jaar over gedaan om alleen beslissing te maken voor een productie locatie. Reken maar uit hoeveel geld over de balk is gesmeten in (snoep)reisjes naar Azië.... Uiteindelijk is het Emmen (NL) geworden.
Conclusie: wannabe / gebakken lucht, management.

Sinds het bedrijf door OLA is overgenomen zijn er geen updates meer.
7
Atom Zhou
Atom Zhou
3 reviews·6 foto's
2 jaar geleden
Ik wacht meer dan 2 jaar op mijn scooter. Terwijl jullie bij mijn aanbetaling aangaf dat het is september 2018 wordt geleverd. Mijn geduld is nu op. Ik wil nu mijn geld terug. Jullie zeggen dat het niet kan. Ben ik opgelicht!!?😡😡😡😡
7
Nanda
Nanda
Local Guide·60 reviews·134 foto's
een jaar geleden
Heel erg teleurgesteld! App scooter gepre-orderd. Nooit meer wat gehoord. Niet bereikbaar op welke manier dan ook. Ik wil mijn aanbetaling terug! Ga niet in zee met dit bedrijf!
5
Jean Jacques van Bemmel
Jean Jacques van Bemmel
3 reviews
een jaar geleden
3 jaar geleden Bolt Scooter ge-preorderd. Nooit meer wat van gehoord. Management benaderd nooit reactie gehad. Geld weg.
4
Richard Huisman
Richard Huisman
21 reviews
3 jaar geleden
De nieuwe Nederlandse trots???!
Like
Patrick Groot
Patrick Groot
2 reviews
een jaar geleden
Waardeloos
1
Pierre
Pierre
1 review
10 maanden geleden
Invested 500 bucks in their company on May 2019.
Got an automatic reply with my so-called share certificates, and never had any news/feedbacks again. …Meer
Like
David Fuß
David Fuß
Local Guide·14 reviews·5 foto's
een jaar geleden
(Vertaald door Google) Meer dan een jaar geleden in dit bedrijf geïnvesteerd omdat ik in hen geloofde. Slechts twee maanden na mijn investering was Etergo al failliet en werd hij verkocht aan Ola in India. …Meer
2
Andreas Mittag
Andreas Mittag
6 reviews·1 foto
een jaar geleden
(Vertaald door Google) Ik wilde mijn pre-order annuleren, aangezien er geen reactie van het bedrijf is sinds het is verkocht aan een Indiaas bedrijf, is het de vraag of de Appscooter ooit zal aankomen. Ik betaal geen geld meer aan dit …Meer
5
Radu Lepadatu
Radu Lepadatu
Local Guide·38 reviews·38 foto's
2 jaar geleden
Not because we as investors, lost money, it's because you (Etergo Team) did not showed us any transparency. So it's the worst ever managed company who almost goes bankruptcy because some unskilled poorly managed it. Sadly that this 'future …Meer
14
Kuipie Vak 110
Kuipie Vak 110
3 reviews
2 jaar geleden
I have invested in this company almost three years ago, now they had/have BIG financial problems and shareholders like me have lost more then 90% of the share value, since it is taken over by an India company. The management remains with a …Meer
15
Carl Kruger
Carl Kruger
13 reviews
2 jaar geleden
Bad customer service. Backer from day 1. But zero response and IF they response, the will break their promise. …Meer
9
Danny Vastesaeger
Danny Vastesaeger
1 review
2 jaar geleden
I invested also in the company, it took too long to start producing and now they sold it. I have no idea if i will get back a part of my investment. So not happy at all. …Meer
10
Amanda Binelli
Amanda Binelli
Local Guide·14 reviews·1 foto
een jaar geleden
Very disappointed, think 10x before pre order. Very unreliable, horrible costumer service. Been waiting for a response since may. They should at least given the deposit back, or just simply been transparent on what is going on! Ridiculous. …Meer
3
Buddhi B
Buddhi B
19 reviews·2 foto's
2 jaar geleden
Think twice before you pre-order!!!! Company was sold to india. Nobody knows if the scooter will ever see a european road... ;( …Meer
12
Rogier de Jonge
Rogier de Jonge
1 review
3 jaar geleden
Awesome company that is truly re-inventing the scooter as mobility concept; their appscooter is so much more than 'just' an electrical scooter. A full crate of beer (or groceries for less festive occasions) in the trunk, top nodge design, …Meer
1
Reactie van de eigenaar3 jaar geleden
Thank you for your compliments and your trust in us. Have a great day, Team Etergo …Meer
T B
T B
Local Guide·54 reviews
een jaar geleden
The product concept is amazing. But the management wasted too much time and the delay is making my order and my investment gone …Meer
2
Almudena Tabernero
Almudena Tabernero
1 review·1 foto
4 jaar geleden
A company full of talented and passionate people, willing to give their best to built the firs electric scooter with a 7" screen. …Meer
Like
Cristian Chelaru
Cristian Chelaru
6 reviews
een jaar geleden
The dutch and their perfect scam train!Hell no ! next!

(Vertaald door Google)
De Nederlanders en hun perfecte zwendeltrein! Hell no! De volgende!
2
Rolands J
Rolands J
Local Guide·28 reviews·13 foto's
een jaar geleden
Empty promise by scooter company that sold out to India ... sad.

(Vertaald door Google)
Lege belofte van scooterbedrijf dat uitverkocht is naar India ... triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

ZveenT schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:17:

- Is Q4 2022 haalbaar -> Ja. Men geeft aan van wel (anders had met dit vast ook wel vermeld denk ik)), en voor 2023 is er ook al genoeg capaciteit voor montage van de huidige staande pre-orders + nog meer orders. Hier hoeft niemand over in te zitten. Dit gaat met een installatie-partner en is geregeld. Dit jaar start men in elk geval nog met een behoorlijk aantal units.
Hmm, niet heel concreet ("Hier hoeft niemand over in te zitten"). Wie doet de assemblage? Staat er al ergens een loods met alle onderdelen? Dat soort info zou het al makkelijker maken om met blauwe ogen genoegen te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZveenT
Proton_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Hmm, niet heel concreet ("Hier hoeft niemand over in te zitten"). Wie doet de assemblage? Staat er al ergens een loods met alle onderdelen? Dat soort info zou het al makkelijker maken om met blauwe ogen genoegen te nemen.
Wie de assemblage doet; een partij die dit meer doet, in Azie. Wie is misschien wel gezegd, maar weet ik niet meer.

Wie de installatie partner is weet ik niet. Maar dat maakt mij nu ook niet zo veel. Het gaat mij er om dat er iemand is waar op dit moment binnen het proces / opschalen een partner is. Stap voor stap worden de puzzelstukjes duidelijk(er).

Mocht je er geen goed gevoel bij hebben, gewoon even wachten tot er meer duidelijk is. Dat gaat echt geen jaar meer duren.

[ Voor 16% gewijzigd door ZveenT op 14-07-2022 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

krizzziz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Ik vind de situatie oprecht vervelend voor je. Maar dit is een topic over een warmtepomp waar wij als tweakers mogelijkheden in zien.
Wij als tweakers zitten niet te wachten toestanden ala boos. Het blijft allemaal een to good to be true verhaal.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Bedankt voor het delen van de ervaringen tijdens het bezoek en het zo goed mogelijk beantwoorden van de vragen.

Net als het bezoek, zou het mooi zijn (zoals al eerder genoemd), wanneer ze een aantal pilot klanten zouden doen. Natuurlijk is iedere situatie anders, en geven ze dan "al hun geheim" weg, maar het zou daarentegen wel vertrouwen geven.

Ik zie het wel, zou leuk zijn als een dergelijk product van Nederlandse bodem slaagt. Enige jammere is dat het niet in Europa gefabriceerd wordt, kunt niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:36
Is er al bekend wat ze in gedachte hebben, om van hybride naar full electric te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercent
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-09-2022
Kan deze vraag misschien worden beantwoord? -Moet de unit perse aangesloten worden bij de CV, of kun je hem overal tussen een CV leiding plaatsen?
Ik heb absoluut geen mogelijkheid om de unit dicht bij mijn ketel te plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hogu
Frankvbr schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:18:
Is er al bekend wat ze in gedachte hebben, om van hybride naar full electric te gaan?
Ja en nee, veel van de schematische tekeningen die we hebben gezien bevatten de full electric installatie inclusief een boiler voor het douchewater.
Wel gaven ze aan hier nu niet verder de focus op te leggen, maar er voor te zorgen dat het hybride product eerst goed is.

Zoals ik het heb begrepen, is het in de toekomst mogelijk om naar full electric te gaan, dan komen er wel wat aanpassingen in de installatie bij kijken.
Intercent schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:38:
Kan deze vraag misschien worden beantwoord? -Moet de unit perse aangesloten worden bij de CV, of kun je hem overal tussen een CV leiding plaatsen?
In het begin is dat wel nodig. Ze willen een oplossing gaan maken dat dit niet nodig is en je hem 'zomaar' tussen een andere leiding kan zetten, ze onderkennen dit probleem en het eventuele verlies als je wel lange lijnen moet leggen naar een ketel. Voor de eerste installaties die nu (zoals ik het begrepen heb) in de pijplijn staan is dit nog niet van de orde. Mijn vermoeden is dat is over een jaar of anderhalf jaar anders kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:21
Intercent schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:38:
Deze vraag is reeds beantwoord op hun FAQ:
https://support.quatt.io/...en-niet-gemonteerd-worden

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
bobr16 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:11:
[...]

Krizzziz, bedankt voor je begrip. Ik begrijp je punt. En natuurlijk is dit het eerste wat ik vaak heb geprobeerd. Als dat tevergeefs niet lukt omdat ik geen reactie krijg dan vind ik het mijn recht om mijn ervaring met een bedrijf/persoon die zowel investeerders als consumenten bewust of onbewust beduveld te mogen delen. Mijn motivatie is dan vooral ook om te voorkomen dat andere consumenten of investeerders ook een dergelijke vervelende ervaring oplopen.

En ja het is goed om te zien dat Marijn nog/weer actief is, dat geeft altijd hoop om een probleem op te lossen. Ik hoop dat hij mij zal berichten, ik zal delen wanneer het zo is en de problemen zijn opgelost. Dan kunnen dit soort posts wat mij betreft ook worden verwijderd.

Verder, een gewaarschuwd mens telt voor 2, hierbij nog een handje vol ervaringen van consumenten.
Snap je dat ik het moeilijk vind te geloven in deze startup? Maar als jullie hier wel van overtuigd zijn, ik hoop van harte voor iedereen hier en Marijn in het bijzonder dat het wel een succes zal worden!

*KNIP*
Ik vind het ronduit stuitend om in dit topic waar het niet over Etergo gaat maar een nieuwe startup dit continu onder ogen te brengen.

Dit riekt naar het bewust zwartmaken van hen.
Een investering kan goed aflopen, maar ook fout.
Ik heb geïnvesteerd in crypto, heeft mu nu ook 2000 euro gekost op dit moment. Dat is een risico die ik heb genomen.
En alle mensen die hier zitten en interesse hebben nemen ook hier bewust een risico.

Het is echt oerend vervelend aan het worden dat er hier in dit topic een aantal "raddraaiers" zijn die bewust de boel op scherp zetten. Alsof jullie willen dat het mislukt.

Stop met dit soort online verdachtmakingen. Ga naar hun kantoor, doe aangifte, neem een advocaat in de arm. Maar laat mensen hier ZELF bepalen wat ze doen qua investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moast
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08-2023
Corona schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Ik vind het ronduit stuitend om in dit topic waar het niet over Etergo gaat maar een nieuwe startup dit continu onder ogen te brengen.

Dit riekt naar het bewust zwartmaken van hen.
Een investering kan goed aflopen, maar ook fout.
Ik heb geïnvesteerd in crypto, heeft mu nu ook 2000 euro gekost op dit moment. Dat is een risico die ik heb genomen.
En alle mensen die hier zitten en interesse hebben nemen ook hier bewust een risico.

Het is echt oerend vervelend aan het worden dat er hier in dit topic een aantal "raddraaiers" zijn die bewust de boel op scherp zetten. Alsof jullie willen dat het mislukt.

Stop met dit soort inline verdachtmakingen. Ga naar hun kantoor, doe aangifte, neem een advocaat in de arm. Maar laat mensen hier ZELF bepalen wat ze doen qua investering.
Ik snap dat je dit zegt. Maar als gedupeerden eerst via normale kanalen antwoorden proberen te krijgen (uiteindelijk ook via advocaten) en nog nooit enige opheldering hebben gekregen dan begrijp ik ook dat ze naar een paardenmiddel grijpen om toch antwoorden te krijgen. ‘Investeren in crypto’ is echt anders dan een pre-order doen in een fysiek product en die vervolgens nooit geleverd krijgen.

Het is niet netjes om problemen met Etergo in dit topic aan de kaak te stellen, maar het is ook niet netjes hoe Marijn dat toen (niet) afgehandeld heeft met Etergo.

Wat mij betreft case closed. Het is al meerdere malen onder de aandacht gebracht en geïnteresseerden in Quatt hebben dit dus meegekregen. Meer kun je er nu ook niet mee doen al geloof ik niet dat dit via dit topic opgehelderd gaat worden. Laten we vooral hopen dat het met Quatt wel wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITEM_L20
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-07-2022
Hallo, is een 3 fase groep benodigd voor de Quatt warmtepomp? Of voldoet een 1 fase 16A B groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
ITEM_L20 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:50:
Hallo, is een 3 fase groep benodigd voor de Quatt warmtepomp? Of voldoet een 1 fase 16A B groep.
Dit is niet nodig. Voor 2x een 4kw is wel een aparte groep geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITEM_L20
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-07-2022
ZveenT, wat bedoel je met 2x 4kw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
ITEM_L20 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:56:
ZveenT, wat bedoel je met 2x 4kw?
Kies je voor 4kw (1 enkele opstelling) kan je met 1x 16 amp uit de voeten.

Kies je voor 8kw (2x 4 kw) wordt een aparte groep geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Met de toevoeging dat 2x4kW lange termijn werk is. Ze moeten eerst de 1x4kW nog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
ITEM_L20 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:50:
Dat voldoet. De warmtepomp is 4kw warmte, het electrische vermogen zal iets boven de 1000 Watt komen verwacht ik.
Kan dus ruimschoots op een 1 fase 16A groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Bedankt voor de debriefs van het bezoek! Ik moest zelf helaas afzeggen - fijn om zo toch mee te krijgen hoe het was.

Het geeft mij weer meer vertrouwen dat ik er deze winter warmpjes bij zit met een Quatt.

Volgens mij hebben nog niet alle bezoekers hun bevindingen gepost - was de rest ook positief gestemd? Ik hoop dat het biertje op het eind jullie objectiviteit niet heeft beïnvloed ;).

Fijn dat ze geen problemen voorzien voor productie en installatie en alles (nog) op schema loopt. Ook goed om te horen dat de grote aanbetaling pas korte tijd voor installatie hoeft, daar zit toch een groot risico bij zo’n start-up als deze.

Ik wacht nu ongeduldig af op meer info en een belletje om de installatie door te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moast
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08-2023
ZveenT schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Kies je voor 4kw (1 enkele opstelling) kan je met 1x 16 amp uit de voeten.

Kies je voor 8kw (2x 4 kw) wordt een aparte groep geadviseerd.
Ja ik snap het advies, maar echt noodzakelijk is het niet. 8kw is volgens specs 9 kW thermisch met een COP van 4,6. Bij elkaar is het dan 1,95 kW elektrisch wat je de groep maximaal belast.
Dan houd je nog 1,7 kW over op die groep. Eigenlijk past dat op elke groep behalve die van de keuken en/of wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
de vraag is wat is de opvoerhoogte, belangrijk voor mensen waar een cv op zolder staat en je de warmtepomp bv op het dak van de garage wilt gaan plaatsen.
tweede vraag, wat zijn de max. lengte van de leidingen naar de CV en hoe zit de installatie uit (driewegklep ?) om het CV water welke van de warmtepomp komt of direct in de CV leidingen te sturen of dat deze eerst nog (om op te warmen) door de CV gaat. (weet niet of dat hier bij kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Moast schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Ja ik snap het advies, maar echt noodzakelijk is het niet. 8kw is volgens specs 9 kW thermisch met een COP van 4,6. Bij elkaar is het dan 1,95 kW elektrisch wat je de groep maximaal belast.
Dan houd je nog 1,7 kW over op die groep. Eigenlijk past dat op elke groep behalve die van de keuken en/of wasmachine.
dat is goed om te horen, ik zou wel altijd een werkschakelaar direct bij de buitenunit laten plaatsen, volgens mij is dat zelfs volgens nen 1010 verplicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgbZ5bDTFhgD9rgGYQNisKEGtsU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OJdv5LzfHD8uI7Ap9ZYXH6qS.jpg?f=user_large voorbeeld, bij elektramat kost deze incl. wartels 17 euro. deze is afsluitbaar met een hangslot (om hem tegen onbedoeld schakelen te beveiligen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

stekman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:18:
Gisteren een mooie presentatie gezien.

Het is ene jong enthousiast team wat ermee bezig is met veel kennis en ervaring van het plaatsen van Warmtepompen. Wat een absolute onzin om met termen als oplichters te komen.

We hebben ook het systeem zien draaien terwijl wij daar de presentaties kregen, dat zei wel wat over het geluidsniveau.

We hebben uitleg gehad over de intenties en plannen en voortgang.
De start van de uitrol gaat inderdaad dit jaar plaats vinden, men heeft reeds de benodigde resources om dit en volgend jaar de uitrol van alle aanvragen uit te voeren.

Systemen blijven ondersteund qua software updates voor de gehele levenmsduur.
Systemen zijn modulair dus er kan er 1 bijgezet worden en later de overstap naar full electric mee gedaan worden, dit zal over enkele jaren beschikbaar zijn maar hybride levert nu al veel op.

Men zal op de volgende lijst staan voor de subsidies die zeer snel zal komen.

Installatie zal vooral met bestaande materialen gebeuren die zich bewezen hebben zoals L beugels voor aan de muur, zodat het simpel zal kunnen gaan en snel. Op locatie zal zo weinig mogelijk tijd besteed worden omdat de systemen volledig voorbereid zullen zijn.

Al met al heb ik er vertrouwen in en zou men wat mij betreft volgende week mogen starten.
Vraag 1: hoe heb je die resources gecheckt? Waar gaat Quatt zijn mensen vandaan halen in de krappe arbeidsmarkt? Alleen al qua installateurs?

Vraag 2: Software-updates voor de gehele levensduur? Wat is die levensduur dan? 10? 20? 25 jaar? Dat kan gewoon niet uit.

Vraag 3: Full-electric pas over enkele jaren beschikbaar? Waarom staat dit scenario dan nu al op de website?

Sorry guys, maar het lijkt erop dat de Tweakers die zijn langsgegaan allemaal gewoon graag het sprookje willen geloven. Geen enkele van de mensen die is langsgeweest heeft daadwerkelijk antwoord gekregen op de belangrijke vragen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
Moast schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:19:
[...]

Niet goed kennis ervan, dus ter check: werkt dit altijd zo simpel?
De 9kwh is het maximale vermogen bij een cop van 4,6? En dus 1,95kwh aan verbruik. Als de COP daalt, daalt het maximale vermogen maar in geen enkele situatie neemt het elektrische verbruik toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46
Vergeef mijn wantrouwendheid - de oprichters schijnen enig track record te hebben waardoor enige voorzichtigheid op zijn plek lijkt - maar waar blijkt die opschaling precies uit? Dat zeiden ze, of stond er een magazijn met units klaar? Ze bedoelen het ongetwijfeld prima, maar kunnen ze ook leveren is een andere vraag. Dat gebeurt veel vaker bij startups. Meer grote verhalen dan realiteitszin of uitvoering. Dat helpt soms ook werkelijk om een begin te maken, maar je moet op enig moment alles wel op de rit hebben. En dat is echt moeilijk.
Ja, maar goed, dit is labeltjes plakken en marketing. Wat is er nu werkelijk bijzonder aan hun L/W pompje, er zijn toch zat merken die dit (dus wat je concreet hebt gezien tijdens deze demo) al jaren leveren? Minus fancy covers wellicht?
Al met al was dit wel de presentatie die ik nodig had om overstag te gaan. Het team achter het product, de planning mbt de installatie, de tech specs, meer nieuws over de subsidielijst etc etc.
Hoe groot is dat team dan nu? Wanneer is de concrete planning? Ik hoor voor deze winter. Dus ik ben benieuwd of we straks dan een excuus krijgen waarom het toch later is - door de oorlog zijn dingen lastig leverbaar, er is moeilijk personeel te vinden, enz. De excuus-generator heeft momenteel natuurlijk ook weinig moeite.

Maar goed, we zullen het wel zien, ik blijf er echter bij dat veel mensen in dit topic er wel met erg blauwe ogen instappen. Het enige unieke punt, behalve de geboden prijs (waarbij kwaliteit nog onduidelijk), is AI, een recent investeerders-buzzword. Waarover dan verder nog niks concreets is gepubliceerd of getoon ook.

Ach, het is niet mijn geld in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Frankvbr schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Niet goed kennis ervan, dus ter check: werkt dit altijd zo simpel?
De 9kwh is het maximale vermogen bij een cop van 4,6? En dus 1,95kwh aan verbruik. Als de COP daalt, daalt het maximale vermogen maar in geen enkele situatie neemt het elektrische verbruik toe?
kW ipv kWh, dan klopt het.
Wel is het zo dat er soms elektrisch een defrost gedaan moet worden en er dan meer nodig is, maar ik denk dat dat bij Quatt anders gaat gezien de gasketel er ook nog is.

Het gaat erom hoeveel vermogen, met gedaalde COP, het doet bij -10. Dat is nodig voor full-electric. In hybride toepassing niet zo belangrijk.

Wellicht is het nog 7kW bij -10, maar daar kan je echt al heel veel huizen in Nederland mee bedienen, zelfs zonder extra isoleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Jeroenneman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Vraag 1: hoe heb je die resources gecheckt? Waar gaat Quatt zijn mensen vandaan halen in de krappe arbeidsmarkt? Alleen al qua installateurs?

Vraag 2: Software-updates voor de gehele levensduur? Wat is die levensduur dan? 10? 20? 25 jaar? Dat kan gewoon niet uit.

Vraag 3: Full-electric pas over enkele jaren beschikbaar? Waarom staat dit scenario dan nu al op de website?

Sorry guys, maar het lijkt erop dat de Tweakers die zijn langsgegaan allemaal gewoon graag het sprookje willen geloven. Geen enkele van de mensen die is langsgeweest heeft daadwerkelijk antwoord gekregen op de belangrijke vragen.
sorry, ik vind je conclusies nogal negatief, ik kan het ook omkeren dat alle beweringen alleen op jou mening zijn gebaseerd echter op geen enkele feiten. We willen op dit forum informatie en geen stemmingsmakerij (dat is mijn mening, anderen mogen daar gerust anders over denken).

ik ben het met je eens dat heel veel vragen nog onvoldoende beantwoord zijn, had ook niet verwacht dat dit door het bezoek bij Quatt opeens allemaal duidelijk gaat worden, we moeten ze gewoon ook de kans geven. uit de verhalen (vergeet de NDO niet, zo mogen gewoon nog niet alles vertellen wat ze gezien hebben) kun je wel redelijk een positief geluid horen.

ja, voor mensen die nu instappen lopen een risico, namelijk om 100 euro kwijt te raken, is denk ik te overzien, er zijn genoeg mensen die meer uitgeven in 3 maanden staatsloterij.

vraag 1: die vraag zul je zelf moeten stellen, ik denk dat geen enkele fabrikant je daarover een nuttig antwoord gaat geven.

vraag 2: Software-updates is een ding, zeker bij deze toepassing waar deze een belangrijk deel van de performance is, daar zullen ze een antwoord op moeten geven, echter je conclusie "Dat kan gewoon niet uit." is net als een antwoord gewoon uit de lucht gegrepen en is meer jou mening, is prima maar dat maakt deze nog geen feit.

vraag 3: Full-electric pas over enkele jaren beschikbaar? ja, ze mogen dat gerust al op hun site zetten, dan weet je ook dat het later mogelijk gaat worden (echter geen garanties, op aandelen heb je dat ook niet).
je kunt dus zelf beslissen of je dat risico willt nemen of niet, voor de meesten zal een hybride eerst de beste optiie zijn, voor anderen zijn er genoeg andere opties in de markt.

dus nog even geduld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Hoe lang je software updates krijgt vind ik niet heel belangrijk.
De eerste tijd is belangrijk dat er wat optimalisaties in de software doorgevoerd kunnen worden. Maar als het dan goed werkt, dan hoef je toch geen updates meer?

Het is een warmptepomp die zn werk standalone moet doen, ik hoef hem niet via het internet op afstand aan te kunnen zetten. afregelen, inleren en verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankvbr
MacD007 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
[...]

sorry, ik vind je conclusies nogal negatief, ik kan het ook omkeren dat alle beweringen alleen op jou mening zijn gebaseerd echter op geen enkele feiten. We willen op dit forum informatie en geen stemmingsmakerij (dat is mijn mening, anderen mogen daar gerust anders over denken).

ik ben het met je eens dat heel veel vragen nog onvoldoende beantwoord zijn, had ook niet verwacht dat dit door het bezoek bij Quatt opeens allemaal duidelijk gaat worden, we moeten ze gewoon ook de kans geven. uit de verhalen (vergeet de NDO niet, zo mogen gewoon nog niet alles vertellen wat ze gezien hebben) kun je wel redelijk een positief geluid horen.

ja, voor mensen die nu instappen lopen een risico, namelijk om 100 euro kwijt te raken, is denk ik te overzien, er zijn genoeg mensen die meer uitgeven in 3 maanden staatsloterij.

vraag 1: die vraag zul je zelf moeten stellen, ik denk dat geen enkele fabrikant je daarover een nuttig antwoord gaat geven.

vraag 2: Software-updates is een ding, zeker bij deze toepassing waar deze een belangrijk deel van de performance is, daar zullen ze een antwoord op moeten geven, echter je conclusie "Dat kan gewoon niet uit." is net als een antwoord gewoon uit de lucht gegrepen en is meer jou mening, is prima maar dat maakt deze nog geen feit.

vraag 3: Full-electric pas over enkele jaren beschikbaar? ja, ze mogen dat gerust al op hun site zetten, dan weet je ook dat het later mogelijk gaat worden (echter geen garanties, op aandelen heb je dat ook niet).
je kunt dus zelf beslissen of je dat risico willt nemen of niet, voor de meesten zal een hybride eerst de beste optiie zijn, voor anderen zijn er genoeg andere opties in de markt.

dus nog even geduld,
Een beetje sceptische gevoelens is heel goed om te hebben als het gaat om startups.

Dus zonde conclusies ben ik ook wel benieuwd naar aanleiding van het bezoek:
Welke info is gekregen o.b.v. verhalen en wat zijn de feiten?

Gaan ze zichzelf aansluiten bij een Garantiefonds bijvoorbeeld?
Is er IP op de geproduceerde software en komt dit ergens onder escrow?
Zonder naam te noemen, ligt er een contract met een gerenommeerde partij voor de installaties of hebben ze alleen iets verteld?

Die 100 euro is niet zo spannend. Wel het voorschieten straks van het bedrag + de garantie in geval van faillissement.

Lees je in bij Theranos verhaal en je krijgt al beeld van waar risico's liggen en welke vragen/feiten je op tafel moet krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:18
De eerste 99 euro aanbetaling heb ik gewoon met een mastercard gedaan. Als de volgende grote aanbetaling voor de unit ook met de creditcard kan, dan is er toch bijna geen risico?

365 dagen ben je verzekerd van levering en/of defecten. Dus als het onverwachts véél langer duurt moet je alleen zorgen dat je de Quatt annuleert binnen 1 jaar na aanbetaling. Lijkt me dan een relatief overzichtelijk risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
dikkiedik schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:24:
De eerste 99 euro aanbetaling heb ik gewoon met een mastercard gedaan. Als de volgende grote aanbetaling voor de unit ook met de creditcard kan, dan is er toch bijna geen risico?

365 dagen ben je verzekerd van levering en/of defecten. Dus als het onverwachts véél langer duurt moet je alleen zorgen dat je de Quatt annuleert binnen 1 jaar na aanbetaling. Lijkt me dan een relatief overzichtelijk risico.
Bij mij gaat dat om diefstal/verlies of schade.
Daar lijkt mij dit niet onder vallen.
Pagina: 1 ... 9 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.