Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.827.665 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• classiccar
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-06 00:36
Als vroege reservering heb ik ook het verzoek gekregen de scan te doen. Ik heb bij dat verzoek al gemaild of ze op de subsidielijst komen aangezien ze ook al schermen met de prijs ná subsidie: geen antwoord. Op eerdere mails: geen antwoord.

Na de scan krijg je een automatische mail die aangeeft dat je scan beoordeelt word. Nergens staat hoe lang dat duurt. Wel wordt je vast warm gemaakt dat een aanbetaling gedaan moet worden als je de reservering wil omzetten in een plaatsing. Op vragen en herinnering nog altijd 0 reacties. Of ik bezwaar heb tegen een Engelssprekende plaatser? Niet per sé maar heeft diegene wel alle benodigde papieren en ervaring om in mijn huis aan de slag te gaan? Geen idee.

Ik vind het allemaal prima dat je nieuw bent en wat dingen moet regelen, maar het totale gebrek aan communicatie of beantwoorden van vragen doet de wenkbrauwen fronsen. Een klein beetje emailsupport kan zelfs de beginnende geitenwol webshop nog opzetten. Ik vind het hinderlijk dat er tot op dit moment nog geen enkele persoon contact heeft opgenomen. In de start van dit topic werd al scam geschreven, maar op deze manier kom je niet echt af van dat imago. Deze schrijver gaat helemaal geen eurocent aanbetalen zonder dat er daadwerkelijk mensen reageren op vragen of dat je gewoon iemand kan bellen met je vragen. Tot nu toe is dit Tweakers topic de enige plek waar minimaal gecommuniceerd wordt door iemand die schrijft Marijn Flipse te zijn. Ook daar moet je dan maar vanuit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

@classiccar
De Quatt is een monoblock wat in principe inhoudt dat elke boerenlul zonder papieren dat ding mag plaatsen. Een Roemeense banketbakker mag dus bij jou dat ding komen plaatsen.

Enkel voor het plaatsen van een extra groep in de groepenkast heb je in principe een installateur voor nodig. Echter is een extra alamat plaatsen ook voor de Roemeense banketbakker kinderspel. Al zou het mij niet verbazen dat dat ding gewoon met een stekker wordt ingeplugd, wat met het lage wattage prima zou kunnen maar niet gewenst is.

Als ik elke willekeurige warmtepomp in hybride zou plaatsen en deze op de fabrieksinstellingen zou laten staan, dan zou je sowieso al 30-50% besparen op de kosten voor je energie. Door bijv. debiet in te stellen, eventueel radiatoren of vloerverwarming waterzijdig in te regelen en een goede stooklijn te programmeren word dit hoger.
Dit is dan denk ik ook waar waarschijnlijk de slimme software komt kijken van Quatt.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik moet zeggen dat ik de communicatie van Quatt erg teleurstellend vind… Ik zit bij een van de eerste 50 reserveringen en ben toen ingestapt met op de website: “heb je vragen, laat het weten, we bellen je binnen één dag”

Ik snap dat de communicatie misschien iets langer duurt dan één dag, maar ik heb ze 11 mei gemaild met een vraag en nog steeds geen antwoord. Ik heb goedkeuring van mijn VVE nodig en moet daarvoor wat extra info krijgen van Quatt. Zonder goedkeuring ook geen installatie in Q4.

Ik had heel erg gehoopt bij de eerste pioniers-batch te zitten, maar ben nu bang dat ze gewoon gaan selecteren op gemak van installatie (lees lage kosten) in plaats van zich te houden aan de reserveringsvolgorde…

@marijnflipse, wanneer kunnen we antwoorden verwachten op onze mails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
Ik had ook meer communicatie verwacht, ook hier in dit topic.

In Februari heeft hij wat reacties gepost, in Maart nog wat en op 12 mei nog een laatste mededeling dat de mails de deur uitgestuurd zijn en sindsdien is het doodstil. Zowel hier als op vragen van mensen die een pre-order geplaatst hebben blijkt uit de reacties in dit topic.

Mijn vertrouwen hoop is ook flink geslonken

Louzy#2475

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• marijnflipse
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-08 21:16
Vervelend om een aantal negatieve reacties te lezen hier. We begrijpen dat er frustratie is bij sommigen omdat we niet of langzaam op individuele communicatie kunnen reageren. Dit komt oa. door de enorme hype omtrent warmtepompen die de afgelopen maanden is ontstaan en sinds Hugo’s aankondiging nog veel sneller is gaan groeien. Hierdoor hebben we veel meer pre-order klanten dan we ooit hadden durven dromen en hebben we dus volle focus op product én installatie om iedereen zsm. te kunnen bedienen. We zijn blij met dit vertrouwen , maar we zijn nu simpelweg niet ingericht op het beantwoorden van honderden (complexe) support tickets per dag. Uiteraard wordt iedere pre-order klant straks tijdens het werkvoorbereidingsproces via een video call door het hele proces en installatie heen gelopen. Werkvoorbereiding zal in Juli opgestart worden.

We hebben onderhand een support pagina opgezet, maar we begrijpen dat er nog steeds vragen zijn. We doen ons best om hier zsm. op de te antwoorden. Daar moeten we bij zeggen dat we nog nu nog geen Coolblue service kunnen leveren.

We lopen verder gewoon op planning, hebben een team van 10+ mensen (voornamelijk ervaren engineers uit de warmtepomp industrie en daarbuiten) die dag & nacht werken, loopt de aanvraag voor de RVO subsidielijst en zullen we in Q4 pre-orders van laag naar hoog gaan installeren door ervaren monteurs die door ons getraind zijn (geen banketbakkers).

Iedereen hier die wel eens een serieuze startup heeft gerund weet dat je niet alles perfect kan doen. Dat is hier ook zo. Geen excuus, maar wel iets om rekening mee te houden als je een pre-order plaatst bij een startup zoals Quatt.

Mocht je geen vertrouwen hebben in ons omdat we niet snel genoeg op mails antwoorden of omdat ik eerder een startup heb gehad, dan vinden we dat oprecht jammer, maar dan geven we je met liefde de €99 terug, en hopen we je later te kunnen helpen als wij wat volwassener zijn :-).

Iedereen met gezonde opbouwende kritiek is welkom om langs te komen op ons kantoor op Koningin Wilhelminaplein 1 in Amsterdam om te zien welke gave dingen we hier aan ‘t doen zijn.

@Lynxathon? @HBO88? @louzy82? Iemand anders? Stuur bij oprechte interesse een email naar tweakers@quatt.io met je Tweakers naam, je echte naam en evt. factuurnummer. Dan plannen we begin Juli een rondleiding/sessie voor max. 5 Tweakers (first come, first serve).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 07:28
Ik heb me terug getrokken uit de hybride omdat voor mij de optie all electric toch beter uitkomt.
Lees: Het ligt zeer zeker niet aan Quatt zelf!! Het is een heel mooi product verwacht ik maar voor mijn doeleinden (nog) niet geschikt, wellicht komt Quatt als nog over een paar jaar bij mij thuis te hangen maar voor nu laat ik het even!

Ook had ik binnen 1 dag reactie van Marijn en direct het geld teruggekregen.

Voor de mensen die het als scam of oplichting zien, dat is zeer zeker niet het geval!

[ Voor 38% gewijzigd door Robke15 op 02-06-2022 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik wilde reageren op een reactie waarin werd aangegeven dat Quatt voor die persoon een gok is, maar dat een ATAG met vergelijkbare specificaties zoveel duurder is dat hij die gok wel wilde maken.

Ik kreeg echter een foutmelding omdat deze reactie verwijderd is.

Ik denk echter dat daar ook een goede tip in zit voor @marijnflipse.

Ik sta daar deels hetzelfde in: ik wil de gok wagen voor 100 euro, en als jullie alle beloftes waarmaken heb ik voor een hele leuke prijs een hele leuke warmtepomp.

Ik moet echter daar wel bij zeggen dat ik in dit stadium voor verder aanbetalen ook wel een tikje huiverig zou zijn.

Misschien is het een idee om de eerste X installaties zonder verdere aanbetaling te plaatsen?

Ik zeg dit niet voor mijzelf, want ik zit met nummer 454 waarschijnlijk niet meer bij die 'eerste X aantal installaties'. Ik heb geen enkele moeite met verder aanbetalen zodra er een aantal ervaringen met geplaatste producten hier binnenkomen, maar ik kan mij voorstellen dat extra aanbetalen zonder dat er al apparaten geplaatst zijn voor sommige mensen wel wat eng kan aanvoelen.

Verder lijkt het me belangrijk dat er bij de eerste (100?) installaties weinig afhakers zitten, zodat er snel een onafhankelijke userbase komt die hun ervaringen kunnen delen.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:36
@onlinaius helemaal mee eens en had niet beter kunnen uitdrukken.
Denk dat mijn reactie verwijderd was omdat het nog verwees naar een andere poster van wie alle reacties ook verwijderd zijn.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Gaaf @marijnflipse, heb je meteen een mail gestuurd. Ben zeer benieuwd!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:25
Opzich vind ik het zeker interessant om te gaan kijken en ben ook serieus geïnteresseerd, alleen Amsterdam is voor mij net wat te ver weg dus ik sla het toch even af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijnflipse
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-08 21:16
Thanks heren (& wellicht dames) die zich hebben aangemeld! De groep zit nu vol, dus geen ruimte voor nieuwe aanmeldingen. Uitnodigingen zijn verzonden. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
@Robke15 T.o.v. dat all electric wellicht een betere keuze zou zijn. Mijn verwachting is dat een enkele Quatt in bepaalde situaties als geschikt is om all-electric de ruimteverwarming op zich te nemen.

Bij de offerte die ik had gekregen voor een ATAG Energion M 5 kW (a 9000+ ex subsidie) werd vermeld dat deze als all-electric zou worden aangesloten voor de ruimteverwarming (SWW komt dan nog steeds van CV ketel), aangezien gebaseerd op mijn gasverbruik ik toe zou moeten kunnen met 4 kW (650m3 gasverbruik). In principe zou 1 Quatt dus ook voldoende moeten zijn, wanneer deze nog genoeg vermogen kan leveren bij lagere temperaturen & CV temperatuur van 55 graden (nog oude radiatoren, in toekomst wel vloer/LTV).

Voor de zekerheid zou ik dus Quatt nog steeds in hybride openstelling willen (met open verdeler?), en wanneer ik zeker weet dat CV-ketel niet hoeft bij te springen kan ik de open verdeler eruit halen en mijn ruimteverwarming volledig all-electric doen.
Uiteindelijk dan naar gasloos door CV ketel te vervangen door warmtepompboiler of 2e Quatt.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
Toby-Wan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:31:
@Robke15 T.o.v. dat all electric wellicht een betere keuze zou zijn. Mijn verwachting is dat een enkele Quatt in bepaalde situaties als geschikt is om all-electric de ruimteverwarming op zich te nemen.

Bij de offerte die ik had gekregen voor een ATAG Energion M 5 kW (a 9000+ ex subsidie) werd vermeld dat deze als all-electric zou worden aangesloten voor de ruimteverwarming (SWW komt dan nog steeds van CV ketel), aangezien gebaseerd op mijn gasverbruik ik toe zou moeten kunnen met 4 kW (650m3 gasverbruik). In principe zou 1 Quatt dus ook voldoende moeten zijn, wanneer deze nog genoeg vermogen kan leveren bij lagere temperaturen & CV temperatuur van 55 graden (nog oude radiatoren, in toekomst wel vloer/LTV).

Voor de zekerheid zou ik dus Quatt nog steeds in hybride openstelling willen (met open verdeler?), en wanneer ik zeker weet dat CV-ketel niet hoeft bij te springen kan ik de open verdeler eruit halen en mijn ruimteverwarming volledig all-electric doen.
Uiteindelijk dan naar gasloos door CV ketel te vervangen door warmtepompboiler of 2e Quatt.
De efficientie van een hybride gaat onder ze 5?graden hard onderuit. Een lucht water warmtepomp blijft tot -10 volgens opgave 100% efficient.

Als ik een hybride neem, word mijn verbruik verlaagd tot 200 a 300m3 gas, en blijf ik met vastrecht zitten €257 euro per jaar.

Ik moet met een 5 tot 7kw lucht water warmtepomp het gehele cv over kunnen nemen.

Ik zit met mijn energie voorlopig tot 2025 goed dus heb tot dan geen zorgen hoop ik, bij greenchoice.

Zonnepanelen komen er aan volgende week, dus daar kan ik de "extra gaskosten" ruim mee opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15

[ Voor 71% gewijzigd door Robke15 op 03-06-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Robke15 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:00:
[...]

De efficientie van een hybride gaat onder ze 5?graden hard onderuit. Een lucht water warmtepomp blijft tot -10 volgens opgave 100% efficient.

Als ik een hybride neem, word mijn verbruik verlaagd tot 200 a 300m3 gas, en blijf ik met vastrecht zitten €257 euro per jaar.

Ik moet met een 5 tot 7kw lucht water warmtepomp het gehele cv over kunnen nemen.

Ik zit met mijn energie voorlopig tot 2025 goed dus heb tot dan geen zorgen hoop ik, bij greenchoice.

Zonnepanelen komen er aan volgende week, dus daar kan ik de "extra gaskosten" ruim mee opvangen.
Een lucht-Water warmtepomp en Hybride is precies hetzelfde. Enige verschil is, dat bij een hybride de CV ketel kan bijspringen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dit wordt nu bijna nog een warmtepomp topic, laten we hier de zaken rondom quatt blijven bespreken. De algemene warmtepomp praat kan in de reguliere topics.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
medu80 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Een lucht-Water warmtepomp en Hybride is precies hetzelfde. Enige verschil is, dat bij een hybride de CV ketel kan bijspringen mocht het nodig zijn.
Ja heb je gelijk in idd. Maar dacht gelezen te hebben dat een hybride monoblock minder efficiënt is?

En als ik nou de hybride laat komen betaal ik nog altijd het vastrecht + 200 a 300m3 gas.

Op het totaalplaatje, nadat de all electric van Quatt er is, ben ik meer geld kwijt ben ik bang voor.
Dus dan kan ik in mijn situatie toch beter in 1 roets overgaan naar all electric..?

Ik wacht af, heb de tijd en geduld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik quote even mezelf ;)
teacher schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:29:
dit wordt nu bijna nog een warmtepomp topic, laten we hier de zaken rondom quatt blijven bespreken. De algemene warmtepomp praat kan in de reguliere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
De site van Quatt noemt 1 Quatt in hybride opstelling en later met een 2e over naar all electric. Hieruit zou ik concluderen dat de minimale buitentemperatuur waarbij de Quatt (ook een enkele) nog redelijk zijn werk kan doen toch een aardig stukje onder 0 zou moeten zijn. Dit maakt een enkele Quatt een hybride warmtepomp maar wel "all-electric ready" (en zou dus vergelijkbaar moeten zijn met ATAG Energion M 5kW & Vaillant AROtherm plus VWL 55/6, deze modellen alleen genoemd om de datasheets te kunnen googlen voor meer informatie over COPs bij verschillende temperaturen).

Er zijn andere hybride warmtepompen op de markt die niet 'all-electric ready' (ik dacht zelf Elga Ace, maar weet niet 100% zeker) en waarbij inderdaad efficiency minder wordt zodra je richting / onder de 0 graden gaat.

Het is nu nog te vroeg om harde conclusies te trekken en kunnen nu alleen geduldig afwachten tot Quatt met wat meer data komt (COP's bij 55graden CV temperatuur en/of -7graden buitentemperatuur).

(@teacher ik hoop dat dit nog genoeg specifiek over Quatt gaat :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Quatt vergelijken met andere warmtepompen = prima.
Ook al is er nu nog belachelijk weinig informatie bekend. Welke buitenunit, welk gas, etc.

En wellicht ten overvloede: natuurkundige wetten gonna natuurkundige wetten, dus de besparingsclaims moeten helemaal uit de software komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
teacher schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:54:
Ook al is er nu nog belachelijk weinig informatie bekend. Welke buitenunit, welk gas, etc..
Bedoel je koelmiddel? Dat is R32 volgens de site en Marijn (in dit draadje).
teacher schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:54:
En wellicht ten overvloede: natuurkundige wetten gonna natuurkundige wetten, dus de besparingsclaims moeten helemaal uit de software komen.
Als je er vanuit gaat dat de maximale eficientie met R32 ondertussen bereikt is wel. Of dit helemaal het geval is durf ik te betwijfelen, voor zover ik weet worden (R32) warmtepompen (in de ruime zin, hier vallen ook airco's onder) nog steeds langzaam efficienter, en ook onderling zijn er nog wel wat efficientieverschillen. X % efficientiewinst ten opzichte van de gemiddelde warmtepomp op dit moment lijkt me dan geen rare claim?

Verder zou je hardwarematig ook nog trucjes kunnen uithalen om de warmtepomp efficienter te maken, maar dan wordt het wel weer erg 'warmtepomp algemeen', en voor zover ik heb gezien gaat Quatt niet echt 'rare' dingen doen op dat gebied.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Toby-Wan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:49:
Het is nu nog te vroeg om harde conclusies te trekken en kunnen nu alleen geduldig afwachten tot Quatt met wat meer data komt (COP's bij 55graden CV temperatuur en/of -7graden buitentemperatuur).
Die zou ik ook graag zien. Het enige wat ik Marijn er tot nu toe over heb horen zeggen is dat L-7/W35 in lijn zal zijn met andere R32 warmtepompen.
Er zijn andere hybride warmtepompen op de markt die niet 'all-electric ready' (ik dacht zelf Elga Ace, maar weet niet 100% zeker) en waarbij inderdaad efficiency minder wordt zodra je richting / onder de 0 graden gaat.
De efficientie lijkt bij alle (moderne) warmtepompen aardig hetzelfde af te lopen: bij L-7/W35 zo'n 2.3 tot 3.5.

Het 'probleem' bij de Elga Ace lijkt erin te zitten dat de compressor niet op een al te hoog wattage kan draaien.

https://www.warmteservice...zNGQzYzA1NzBkMmEzNzcyMWI2

Volgens de datasheet is het totale opgenomen elektrische vermogen van de 4 KW Ace maar 920 watt.

Haal je hier een COP van 2.5 overheen dan zit je op maar 2300 watt verwarmingsvermogen, en dat zit je met all electric opeens wel met het probleem dat je warmtepomp juist op de koudste dagen de minste warmte levert.

Bij Quatt lijkt dit iets rooskleuriger (hoewel dit grotendeels nog speculatie is). Ze vragen bij de installatiecheck of er nog andere grootverbruikers op de cv ketel groep zitten, wat suggereert dat het maximale vermogen hoog genoeg ligt dat dit met een andere grootverbruiker problemen kan opleveren.

Edit: even vergeleken met de ATAG Energion 4KW Hybrid:

https://www.atagverwarmin...n-m-hybrid-all-4-3069720/

Deze heeft een COP van 3.3 en een nominaal vermogen van 1472 watt met tijdelijke pieken tot 2070 watt.

3.3 x 1472 = 4857, wat betekend dat de ATAG nog (ruim?) onder de -7 het maximale verwarmingsvermogen van 4KW haalt.

Bij 45 of zelfs 55 graden dalen de COP waardes nog verder, dus dan wordt het verschil in totale verwarmingspotentieel tussen de Elga en units die meer stroom in warmte (zoals de ATAG, maar dus mogelijk ook de Quatt) kunnen omzetten nog groter.

Dat speelt dus zeker ook mee voor de Quatt: wat wordt het maximale opgenomen vermogen, want dat zal medebepalend zijn voor de vraag hoe realistisch full electric met Quatt gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door onlinaius op 03-06-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
De 8kW versie van Quatt is eigenlijk een 2 x 4kW versie die in tandem worden geplaatst. Ik neem aan dat door deze opstelling je ook minder last hebt van pendelen omdat een van beide eenvoudig kan worden uitgeschakeld als dat nodig is.

Klopt deze redenering of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lasoul schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:57:
De 8kW versie van Quatt is eigenlijk een 2 x 4kW versie die in tandem worden geplaatst. Ik neem aan dat door deze opstelling je ook minder last hebt van pendelen omdat een van beide eenvoudig kan worden uitgeschakeld als dat nodig is.

Klopt deze redenering of zie ik iets over het hoofd?
Dan ga je ervanuit dat een paar keer aan en uit een probleem is.. problematisch pendelen doet een wp alleen als minimale afgifte groter is dan de beschikbare afgifte dat zie je vooral in nieuwbouw waar men graag master/master zone regeling wil en niet snapt dat de wp dan helemaal los gaat op de badkamer met zijn 3 m2 vloerverwarming als afgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
twain4me schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Dan ga je ervanuit dat een paar keer aan en uit een probleem is.. problematisch pendelen doet een wp alleen als minimale afgifte groter is dan de beschikbare afgifte dat zie je vooral in nieuwbouw waar men graag master/master zone regeling wil en niet snapt dat de wp dan helemaal los gaat op de badkamer met zijn 3 m2 vloerverwarming als afgifte.
Klinkt logisch.

Mijn redenering is dat een "standaard" 8 kW een grotere minimale afgifte heeft dan 2x 4 kW in tandem. Hierdoor verwacht ik dat het risico op problematisch pendelen veel kleiner is omdat 1 van de warmtepompen in principe kan worden uitgeschakeld waardoor je alleen de minimale benodigde afgifte van 1x 4 kW warmtepomp overhoudt.

Ik heb alleen vloerverwarming beneden in de woonkamer (+/- 90 m2) dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Lasoul schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:37:
[...]

Klinkt logisch.

Mijn redenering is dat een "standaard" 8 kW een grotere minimale afgifte heeft dan 2x 4 kW in tandem. Hierdoor verwacht ik dat het risico op problematisch pendelen veel kleiner is omdat 1 van de warmtepompen in principe kan worden uitgeschakeld waardoor je alleen de minimale benodigde afgifte van 1x 4 kW warmtepomp overhoudt.

Ik heb alleen vloerverwarming beneden in de woonkamer (+/- 90 m2) dus dat zou geen probleem moeten zijn.
8kw kwijt raken in die vloer op een wp vriendelijke temp is nogal wat.. heb je die 8KW wel nodig?
ik zou een "normale"wp pakken en koers zetten naar full electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55

Proton_

Team Welles

(jarig!)
Dat klopt, bij een cascade heb je een groter modulatiebereik.
Daar staat een grotere waterzijdige complexiteit tegenover.
Maar alle slimme software ten spijt, een warmtepomp werkt het lekkerst met goede afgifte en dat valt buiten de scope van Quatt (daarin zijn ze van anderen afhankelijk en betekent maatwerk) dus ik verwacht daar wat teleurstellingen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:29
De site van Quatt noemt 1 Quatt in hybride opstelling en later met een 2e over naar all electric. Hieruit zou ik concluderen dat de minimale buitentemperatuur waarbij de Quatt (ook een enkele) nog redelijk zijn werk kan doen toch een aardig stukje onder 0 zou moeten zijn.
Misschien lees ik ergens overheen, maar dat staat er toch niet? Dit is wat er bij Quatt wordt vermeldt:

Wanneer je er klaar voor bent om volledig van het gas af te gaan, bestel je bij Quatt onze all-electric module. Deze wordt toegevoegd aan je huidige hybride warmtepomp en samen werken ze als één systeem. Je ‘hybride’ module verzorgt het grootste deel van de warmtevraag bij een hoge COP. De all-electric module is verantwoordelijk voor het leveren van hoge-temperatuur warmte. De all-electric module zal over ongeveer twee jaar geïntroduceerd worden.

In welke vorm die "all electric"-module wordt geleverd staat nergens benoemd. Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht ook dat dat een tweede warmtepomp is die simpelweg de warmte van quatt nr 1 (of 1+2) opwaardeerd naar hogere temperatuur (misschien een rebrand van de auer edel eau bijv.) , maar het zou net zo goed een gerestylde doorstroomverwarmer of COP1 elektrische boiler kunnen zijn, die zorgen nl. ook vrolijk voor SWW..

En het belangrijkste voor nu: wat er over 2 jaar op de planning staat en OF dat over 2 jaar op de planning staat is nog maar de vraag.

Is overigens ook nog wel een dingetje, als die module ook een aparte buitenunit vereist heb je straks 3 draaiende units aan je gevel hangen als je niet toekomt met de 4.5 kW :).

Vragen, vragen...Ik blijf wel gefascineerd... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
twain4me schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:40:
[...]

8kw kwijt raken in die vloer op een wp vriendelijke temp is nogal wat.. heb je die 8KW wel nodig?
ik zou een "normale"wp pakken en koers zetten naar full electric.
Ik heb een vrijstaande woning uit 2002 en beneden vloerverwarming met aanvullende radiatoren, die eigenlijk dicht staan. Boven heb ik alleen radiatoren en die worden gebruikt op de kamers van de kinderen. Jaarlijks is mijn gasverbruik +/- 2000m3. Daarnaast heb ik een zonneboiler van 120L die vooral zomers warm water oplevert.

Als ik even voor het gemak uitga van een warmteafgifte van 70 W per m2 (35 graden aanvoer en 20 graden ruimte temperatuur - NEN 1264) dan zit ik toch al op 6300 W met mijn 90m2. Ik begrijp dat je een exacte berekening moet maken maar dit is even voor het gemak om een idee te krijgen. Daarnaast heb je ook nog de radiatoren die wat warmte afgeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Lasoul op 03-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genivos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 11:42
Dti dus! Hier zit ik ook aan te denken als de Quatt geplaatst is. Voorlopig heb ik de ketel nog maar als die afgeschreven wordt dan zit ik aan een elektrische ketel ernaast te denken, voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:29:
[mbr]dit wordt nu bijna nog een warmtepomp topic, laten we hier de zaken rondom quatt blijven bespreken. De algemene warmtepomp praat kan in de reguliere topics.[/mbr]
reactie op moderatie graag via dm, in het topic is het immers offtopic

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 05-06-2022 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

marijnflipse schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:45:
Vervelend om een aantal negatieve reacties te lezen hier. We begrijpen dat er frustratie is bij sommigen omdat we niet of langzaam op individuele communicatie kunnen reageren. Dit komt oa. door de enorme hype omtrent warmtepompen die de afgelopen maanden is ontstaan en sinds Hugo’s aankondiging nog veel sneller is gaan groeien. Hierdoor hebben we veel meer pre-order klanten dan we ooit hadden durven dromen en hebben we dus volle focus op product én installatie om iedereen zsm. te kunnen bedienen. We zijn blij met dit vertrouwen , maar we zijn nu simpelweg niet ingericht op het beantwoorden van honderden (complexe) support tickets per dag. Uiteraard wordt iedere pre-order klant straks tijdens het werkvoorbereidingsproces via een video call door het hele proces en installatie heen gelopen. Werkvoorbereiding zal in Juli opgestart worden.

We hebben onderhand een support pagina opgezet, maar we begrijpen dat er nog steeds vragen zijn. We doen ons best om hier zsm. op de te antwoorden. Daar moeten we bij zeggen dat we nog nu nog geen Coolblue service kunnen leveren.

We lopen verder gewoon op planning, hebben een team van 10+ mensen (voornamelijk ervaren engineers uit de warmtepomp industrie en daarbuiten) die dag & nacht werken, loopt de aanvraag voor de RVO subsidielijst en zullen we in Q4 pre-orders van laag naar hoog gaan installeren door ervaren monteurs die door ons getraind zijn (geen banketbakkers).

Iedereen hier die wel eens een serieuze startup heeft gerund weet dat je niet alles perfect kan doen. Dat is hier ook zo. Geen excuus, maar wel iets om rekening mee te houden als je een pre-order plaatst bij een startup zoals Quatt.

Mocht je geen vertrouwen hebben in ons omdat we niet snel genoeg op mails antwoorden of omdat ik eerder een startup heb gehad, dan vinden we dat oprecht jammer, maar dan geven we je met liefde de €99 terug, en hopen we je later te kunnen helpen als wij wat volwassener zijn :-).

Iedereen met gezonde opbouwende kritiek is welkom om langs te komen op ons kantoor op Koningin Wilhelminaplein 1 in Amsterdam om te zien welke gave dingen we hier aan ‘t doen zijn.

@Lynxathon? @HBO88? @louzy82? Iemand anders? Stuur bij oprechte interesse een email naar tweakers@quatt.io met je Tweakers naam, je echte naam en evt. factuurnummer. Dan plannen we begin Juli een rondleiding/sessie voor max. 5 Tweakers (first come, first serve).
Beste Marijn, zou het voor de geloofwaardigheid van je bedrijf niet handig zijn de gegevens van de ISDE aanvraag bij RVO te delen op dit forum?
Het gaat dan om de volgende items in de aanvraag:
- (energie)label (etiket) van alleen de warmtepomp (dus niet het 'Pakketlabel'), de productkaart (Productfiche)
die daarbij hoort en de berekening van de waarden op de productkaart en label.
- De berekening voor ruimteverwarming vindt u in de EU811/2013, bijlage V, tabel 8, blz. 66 & 67 van de Nederlandstalige uitgave.
- De berekening voor tapwater vindt u in de EU812/2013, bijlage VII, tabel 3, blz. 123 t/m 127 van de Nederlandstalige uitgave.
- De onderbouwing van de opgegeven waarden in de tabel hier onder voor koudemiddel en geluidsvermogenniveau (Lwa).

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 05-06-2022 10:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
marijnflipse schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:57:
Thanks heren (& wellicht dames) die zich hebben aangemeld! De groep zit nu vol, dus geen ruimte voor nieuwe aanmeldingen. Uitnodigingen zijn verzonden. Zin in!
Ik hoop dat de tweakers die er heen gaan een stukje willen schrijven hier. Ik ben heel nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

@marijnflipse
1)Zou je eens toe willen lichten wat de software precies anders doet in vergelijking met andere warmtepompen en hoe jullie aan de berekening komen dat de Quatt door de slimme software 20% zuiniger is dan andere warmtepompen? Waarop is dat gebaseerd?

2)Volgens de datasheet levert de 8kW variant bij +7 graden nog maar 7kW. De meeste warmtepompen behouden het volle vermogen tot in ieder geval -5/-7. Gaat dit goed komen met de Quatt?

3)in jullie datasheet stellen jullie dat élke andere (hybride) warmtepomp een terugverdientijd heeft van 7 jaar. Dit is je reinste onzin. Waarom gebruiken jullie van deze TellSell-achtige ongefundeerde kreten, mijn inziens maak je je daar behoorlijk ongeloofwaardig mee. Mijn 9kW Panasonic T-Cap full electric heeft met de huidige prijzen een terugverdientijd van ongeveer 2 jaar.

4)meerdere keren gaven jullie aan dat de Quatt stiller is dan andere warmtepompen, terwijl de Quatt volgens de datasheet 2db gem. boven de concurrenten zit.

5) is de Quatt een compleet nieuw ontworpen warmtepomp of gaat het hier om een Aziatische OEM warmtepomp met een custom behuizing en zelfgemaakte software?
Maw. Als ik deze open ga draaien zie ik dan bijv. een Mitsubishi Compressor of is deze echt door Quatt ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:44:
@marijnflipse Waarom is in het begin stadium niet gekozen voor een Kickstarter project? De inleg van instappers is dan beter gegarandeerd. Is dit alsnog te wijzigen?
Hoezo, bij kickstarter heb je vrijwel geen rechten. Dus dat is natuurlijk een beetje onzin :).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
Redwood schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:21:
@marijnflipse
2)Volgens de datasheet levert de 8kW variant bij +7 graden nog maar 7kW. De meeste warmtepompen behouden het volle vermogen tot in ieder geval -5/-7. Gaat dit goed komen met de Quatt?
Niet Marijnflipse hier, maar ik krijg het idee dat er hier en daar wat verouderde / foute informatie op de site staat. Er wordt nog overal gesproken over 4 KW en 8 KW ipv 4.5 en 9 KW.
Daarnaast geven de specificaties in de FAQ aan dat bij A7/W35 wel de volledige capaciteit gehaald kan worden (zou ook wel schandalig zijn als dit niet zou kunnen, want bij veel concurrenten wordt dit pas ruim onder de 0 een probleem).
Benieuwd wat de juiste cijfers zijn.
@marijnflipse
3)in jullie datasheet stellen jullie dat élke andere (hybride) warmtepomp een terugverdientijd heeft van 7 jaar. Dit is je reinste onzin. Waarom gebruiken jullie van deze TellSell-achtige ongefundeerde kreten, mijn inziens maak je je daar behoorlijk ongeloofwaardig mee. Mijn 9kW Panasonic T-Cap full electric heeft met de huidige prijzen een terugverdientijd van ongeveer 2 jaar.
Dat was tot vrij recent ook niet erg ongebruikelijk. Ook de consumentenbond sprak voor de energiecrisis over terugverdientijden die in het optimale geval een ruime 4 jaar waren, oplopend tot 15 jaar.
Met de huidige energiemarkt zal dat inderdaad korter zijn, mits je nog voor dezelfde prijs kunt laten installeren (en daar twijfel ik toch wel een beetje aan).
@marijnflipse
5) is de Quatt een compleet nieuw ontworpen warmtepomp of gaat het hier om een Aziatische OEM warmtepomp met een custom behuizing en zelfgemaakte software?
Maw. Als ik deze open ga draaien zie ik dan bijv. een Mitsubishi Compressor of is deze echt door Quatt ontwikkeld?
Volgens eerdere communicatie is het product in samenwerking met een partner met een goede reputatie ontwikkeld. (welke willen ze bij Quatt nog niet loslaten). Voor zover ik het begrijp laat Quatt de warmtepomp door een andere partij bouwen en leggen ze zich vooral toe op installatie, software, verkoop en (mogelijk nog) behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

CV materialen klopt al niet, een vuil/magnetietfilter gaat al richting de 100 euro.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Ga maar gerust uit van 500-1000 euro aan cv materiaal in een hybride opstelling met de huidige materiaalprijzen. En dan hebben bepaalde CV ketels ook nog hun eigenaardigheden, een recente Nefit ketel heeft een balansfles nodig ( wat ze zelf een kortsluitleiding noemen en te maken is met wat 28mm leiding en wat koppelingen) omdat anders deze in storing gaat bij het draaien op SWW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:50:
Voor subsidie zal het Quatt monoblock moeten worden geinstalleerd door een erkend bedrijf. Als ik dan even globaal schat wat er voor een standaard tussenwoning nodig zal zijn aan uurtarief en materiaal;
CV monteur voor 10 uren x € 50,- = € 500,-
Elektra mont voor 4 uren x € 50,- = € 200,-
CV materialen € 150,-
El materialen € 75,-
Dan vraag ik me af waar ik me vergis als ik denk dat de prijsstelling van Quatt niet kan kloppen.
Totaal 925. Ik denk ook dat je qua materialen wat aan de lage kant zit, en dan heb je nog een aansturingskastje met software. Ik zou er zo'n 400 bovenop doen.

Dan zit je op 1325. 4149 (bedrag voor subsidie voor een 4.5KW) - 1325 = 2824. Dat is een bedrag waar je prima een airco van kunt laten plaatsen (en die airco zit ook nog een deel van dat arbeidsloon en die materiaalkosten in, dus dan wordt het verschil nog kleiner).

Dus ik zie eerlijk gezegd niet waarom de prijsstelling niet zou kunnen kloppen, dat is denk ik eerder omdat je met de huidige krankzinnige prijzen voor warmtepompen in je hoofd zit, terwijl je niet kijkt naar 'wat het zou moeten kosten'.

Je zou het ook kunnen zien als aircoinstallatie + een uur of 5 cv werk + 500 aan materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corona
Allemaal weer aannames die ik hier weer zie. Kunnen jullie nou niet even afwachten op bv. de rondleiding bij Quatt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Dus volgens jouw schatting zou de voordeligste Quatt na subsidie 1599 - 1325 = € 274,- euro zijn (zonder installatie)
Aangenomen dat de subsidie niet vermindert zodra warmtepompen goedkoper worden. Wat me niet aannemelijk lijkt, aangezien ik vermoed dat ze warmtepompen niet blijven subsidieren, zeker zodra het wettelijk verplicht wordt dat je geen cv ketel meer mag installeren.

Maar het lijkt me inderdaad niet onaannemelijk dat de warmtepompenmarkt op het gebied van prijs niet uitontwikkeld is, zeker aangezien subsidies vaak prijsopdrijvend werken (zie ook prijzen van elektrische auto's in landen met en zonder subsidie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han61
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik ben ook geïnteresseerd in de Quatt.
Ik vraag me alleen af wat de maximale afstand tot de cv ketel mag zijn,
Met de buitenunit op begane grond en cv ketel op zolder dient er een behoorlijke afstand (16 -19 m) overbrugd te worden. Iemand enig idee?
Han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Qua installatiekosten red je het niet met 1000.
Een spirocombi gaat al naar de 200. Knelkoppelingen gaan al naar de 7 per stuk.
Twee antivrieskleppen a 130
Expansievat 20
Fatsoenlijke rvs buffer 50 liter 450 euro
Leidingwerk. Bekabeling.

Wij rekenen gem zo’n 2000 ex btw voor een installatiepakket en 2000 voor de installatie van een warmtepomp.

Uitzondering is de Remeha Elga Ace waar heel veel al in des doos zit.

Om een voorbeeld te noemen. Een Panasonic all in one 7kW kost 6200. Incl. Volledige installatie en montage zit je dan op 10000 ex btw.

Met de nieuwe tarieven verdien je die in een jaar of drie terug. Ben je helemaal van het gas af en heb je een Panasonic.

@Verwijderd waarom bevriezen van cv leidingen voorkomen? Er loopt warm water door. Dat bevriest niet.
Wel antivrieskleppen erop uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 23:05
Ik draai ook al jaren stand alone op de Elga...
WW via Wpb en klaar....voor back-up is de LL en desnoods (niet nodig hier) even een straalkacheltje aan.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Tsja, zolang we geen detail gegevens van Marijn krijgen moeten we een beetje gokken wat het worden zal :?
Je of we moeten helemaal niet te gokken. Afwachten kan ook. Heb jij je ingeschreven voor deze warmtepomp? Ik wel.
Mij valt op dat mensen met commentaar dus niet hebben ingeschreven voor deze warmtepomp en sturen op andere merken cq systemen.

Laten we afwachten wat de uitkomst zal zijn van die rondleiding. Misschien is er dan wel meer info.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Corona schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Je of we moeten helemaal niet te gokken. Afwachten kan ook. Heb jij je ingeschreven voor deze warmtepomp? Ik wel.
Mij valt op dat mensen met commentaar dus niet hebben ingeschreven voor deze warmtepomp en sturen op andere merken cq systemen.

Laten we afwachten wat de uitkomst zal zijn van die rondleiding. Misschien is er dan wel meer info.
zou wel raar zijn als je grote bezwaren hebt je hem wel zou hebben besteld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 15:56
Bij mij gaat de installatie echt geen 10 uur duren. De buitenunit komt hemelsbreed 50 cm van de ketel te staan. 1 gat in de muur en even op verwarming aansluiten. Plat dak dus alleen neerzetten.
Electra heb ik al aangelegd. Dus ik verwacht dat ze met 4 uurtjes weer weg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Corona schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Tsja, wat ik zie is een ambitieuze startup welke een product massaal en goedkoop wil aanbieden.
Daarvoor niets dan hulde. Natuurlijk erg veel vragen van Tweakers welke het neusje van de zalm willen weten.
Maar men doet tussen de bedrijven door wel moeite om vragen te beantwoorden en openheid te geven.

Dus ik wacht de ervaringen af en als men met een betaalbare full electric oplossing komt neem ik Quatt graag mee in mijn vergelijking.

Maar gezien mijn gasverbruik van 400 a 550 m3 per jaar ben ik meer gebaat bij het opzeggen van mijn gas aansluiting. Dan een Hybride welke bijna 100% van de verwarming aankan. Met de huidige gasprijzen is dat nog te overleven.

Dus ik wacht af wat eruitkomt en wens ze alle succes.
Maar voor nu geen zin om mij al op 1 leverancier vast te pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

stekman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:38:
Bij mij gaat de installatie echt geen 10 uur duren. De buitenunit komt hemelsbreed 50 cm van de ketel te staan. 1 gat in de muur en even op verwarming aansluiten. Plat dak dua alleen neerzetten.
Electra heb ik al aangelegd. Dus jk verwacht dat ze met 4 uurtjes weer weg zijn.
Dat hoop ik niet voor je want dan is je cv systeem niet gespoeld en zit je om de haverklap met een vol vuilfilter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Bij mij gaat de installatie echt geen 10 uur duren. De buitenunit komt hemelsbreed 50 cm van de ketel te staan. 1 gat in de muur en even op verwarming aansluiten. Plat dak dua alleen neerzetten.
Electra heb ik al aangelegd. Dus jk verwacht dat ze met 4 uurtjes weer weg zijn.
Warmtepomp en materialen in auto laden. Naar locatie rijden. Alles uitpakken. Alles goed op de plek zetten. Gaten boren in de muur. Vanaf de warmtepomp eerste stuk flexibel. Ondertussen systeem leeg laten lopen. Dan leidingen door snijden, t-stukken, kranen, terugslagkleppen en buffertank plaatsen, nieuw expansievat, spirocombi plaatsen, systeem bijvullen en ontluchten. Controller van warmtepomp monteren. Testen. Debiet instellen. Waterzijdig inregelen. Rommel netjes opruimen. Technische ruimte droog en netjes achterlaten.
En dan vergeet ik nog een aantal stappen.

Ingebruik stellen, stooklijn maken, WiFi koppelen, klant uitleg geven ben in al sowieso twee uur mee bezig.

Iedere monteur die dit in vier uur kan en ook nog netjes mag een C.V. (Niet de ketel) sturen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Bij ons idem. Enige is, aan de muur hangen of op een plat dak. Muur is wel heel dik baksteen maar heb er vertrouwen in dat dat snel zal zijn gefixed.
Eind van de maand nog 4 extra zonnepanelen vol op het zuiden waar de rest in oost-west staat opgesteld, 8,7 KWp totaal dan en ik moet aardig rond 0 stroom uitkomen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:49

ErikVers

e-Duurzaam

Gaaf om te zien dat @marijnflipse zelfs tweakers op locatie uitnodigt. Ik ben heel benieuwd wanneer dit gaat plaatsvinden en naar hun ervaring.

Nogmaals complimenten voor de startup. Ik ben zelf fanatiek voorstander voor all electric maar niet iedereen wil €10.000,- en meer uitgeven of heeft de ruimte voor een serieuze unit.

Als je ziet wat de mannen van Quatt beloven dan zou het te mooi zijn om waar te kunnen zijn. Maar je kunt in hun investment papers lezen welke business case ze bouwen en waar ze de besparingen willen weghalen. Benieuwd of ze het gaan waar maken 👍

Itho Daalderop komt met de VSK winnaar Vincent al gelijk rond de €4500,- na aftrek subsidie inclusief montage. Die hebben een nieuw product maar een traditionele keten. Dus dan zou er €2900,- in de handelsketen moeten worden bespaard, succes 💪

[ Voor 3% gewijzigd door ErikVers op 08-06-2022 22:21 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

ErikVers schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:20:

Als je ziet wat de mannen van Quatt beloven dan zou het te mooi zijn om waar te kunnen zijn.
‘If it sounds to good to be true…’

Ik blijf erbij dat een warmtepomp niet het product is voor een startup. Het is een product dat minstens 10 jaar mee moet gaan en er is nog geen ervaring. Er word gesproken dat een betrouwbare partij met ervaring de warmtepomp ontwikkeld, waarom doet deze partij het dan zelf niet en laten ze een onervaren team met een slecht track-record potentieel hun naam te grabbel gooien.
Het team achter de startup heeft met Etergo laten zien enorm onbetrouwbaar te zijn en er worden mij nét teveel dingen beloofd zonder enige onderbouwing.

Ik hoop echt dat er een goed product afgeleverd gaat worden. Écht van harte, maar het heeft er alle schijn van dat dit niet zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Ben benieuwd of er over een jaar of 10 nog onderdelen beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
Verwijderd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Haha, het is de vraag wie hier aan het gokken is; de mensen die voor € 99,- euro of meer een gokje wagen of mensen die het sprookje van een hele lage prijs en met de belofte van 20% meer besparing dan andere warmtepompen proberen te ontzenuwen. ;)
Dat zijn precies dezelfde mensen, niet of

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corona
[...]

Haha, het is de vraag wie hier aan het gokken is; de mensen die voor € 99,- euro of meer een gokje wagen of mensen die het sprookje van een hele lage prijs en met de belofte van 20% meer besparing dan andere warmtepompen proberen te ontzenuwen. ;)
De €99 is volledig refundable. Dan kom je met statements die gebaseerd zijn op wat? Op andere merken.
Alles wat je tot nu toe heb gezegd is gebaseerd op jouw aannames. Waarom zou iets niet kunnen?
Jij hebt geen inside info over Quatt en hun warmtepomp.
Jij gaat uit van leugens en bedrog, waar meesten hier afwachten. Want dat is het devies. Afwachten.
Ik wacht de rondleiding af en ik wacht ook de berichten van de 1e 100 mensen die hem als het goed is snel krijgen.

Daarbij Quatt gooit zijn eigen glazen in als ze niet hun eigen reclamecampagne kunnen waarmaken. Wiens probleem is dat? Niet de jouwe.

Op de man mag achterwegen gelaten worden

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 17-06-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:39
[...]

Haha, het is de vraag wie hier aan het gokken is; de mensen die voor € 99,- euro of meer een gokje wagen of mensen die het verhaal (sprookje?) van een hele lage prijs en met de belofte van 20% meer besparing dan andere warmtepompen proberen te ontzenuwen. ;)
Ik ga ervan uit dat de hybride warmtepomp die ze leveren ongeveer zoals andere hybride warmtepompen werkt.
Risicoinvestering van 99 euro.
Bij levering totale kosten 1599 voor een 4kw model, dit zou als ik het rapport wat ik eerder poste ongeveer 60-70% van mijn gasverbruik omzetten in het bespaarde aantal m3 x 2.1 kWh in elektra die ik al als overcapaciteit heb op m'n zonnepanelen.

Zelfs al is het maar 50% heb ik de investering er in minder dan 2 jaar uit met de huidige gasprijzen waar ik in september aan mag gaan geloven.

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ben ook op zoek naar een warmtempomp. Mogelijk hybride... Wat ik wat vreemd vind is dat er vrij weinig info beschikbaar is over Quatt. Het is prima dat ze een startup zijn, maar hoeveel moeite kost het om een journalist, iets als tweakers of desnoods iets als Bright uit te nodigen of toe te laten tot je bedrijf en alles bloot te leggen en wellicht je wat aan de tand te laten voelen?

En/of, waarom niet een paar early adopters uitkiezen, waar je per direct een warmtepomp plaatst, met de kanttekening dat ze niet moeten klagen als er problemen zijn, maar met de keerzijde dat ze kunnen rekenen op support om het product beter te maken. Als je in het najaar echt wilt gaan leveren lijkt het me dat je ondertussen aardig ver bent in je proces en toch wel een handvol warmtepompen eruit kunt persen. Of desnoods plaatsen een paar medewerkers van het bedrijf het in hun eigen huis, als test en demonstratie.

Ik wil best 99 euro investeren, ik wil best het risico nemen dat er wellicht wat kinderziektes en vertragingen gaan komen, maar dan zal er toch echt wat meer bekend moeten zijn. Je gaat namelijk reserveren voor meer dan een half jaar. Als ik nu kies voor Quatt kies ik niet voor een Valliant, of een Elga of wat dan ook, waar ik ook een ruim half jaar vantevoren moet reserveren. Dan wil ik niet in maart 2023 er achter komen dat het toch niet past in mijn huis om wat voor reden dan ook..

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:39
geerttttt schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:37:
Ik ben ook op zoek naar een warmtempomp. Mogelijk hybride... Wat ik wat vreemd vind is dat er vrij weinig info beschikbaar is over Quatt. Het is prima dat ze een startup zijn, maar hoeveel moeite kost het om een journalist, iets als tweakers of desnoods iets als Bright uit te nodigen of toe te laten tot je bedrijf en alles bloot te leggen en wellicht je wat aan de tand te laten voelen?

En/of, waarom niet een paar early adopters uitkiezen, waar je per direct een warmtepomp plaatst, met de kanttekening dat ze niet moeten klagen als er problemen zijn, maar met de keerzijde dat ze kunnen rekenen op support om het product beter te maken. Als je in het najaar echt wilt gaan leveren lijkt het me dat je ondertussen aardig ver bent in je proces en toch wel een handvol warmtepompen eruit kunt persen. Of desnoods plaatsen een paar medewerkers van het bedrijf het in hun eigen huis, als test en demonstratie.

Ik wil best 99 euro investeren, ik wil best het risico nemen dat er wellicht wat kinderziektes en vertragingen gaan komen, maar dan zal er toch echt wat meer bekend moeten zijn. Je gaat namelijk reserveren voor meer dan een half jaar. Als ik nu kies voor Quatt kies ik niet voor een Valliant, of een Elga of wat dan ook, waar ik ook een ruim half jaar vantevoren moet reserveren. Dan wil ik niet in maart 2023 er achter komen dat het toch niet past in mijn huis om wat voor reden dan ook..
Ze hebben net 5 tweakers uitgenodigd om bij ze langs te komen is eerder te lezen.

Als je leverzekerheid wil moet je niet in een start-up stappen maar voor een gerenommeerd bedrijf kiezen die kan garanderen dat ze leveren; mensen die de 99 euro aanbetalen weten dat ze dit riskeren en dat de zekerheid dat een start-up op tijd levert niet heel groot is.

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Corona schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:33:
[...]

De €99 is volledig refundable.
Moeten ze wel blijven bestaan, anders sta je bij de curator gewoon in de rij voor je 99 euro :+ Of ze blijven bestaan is altijd maar de vraag bij een startup en in dit geval "de gok"
De ander gok is of ze wel voor het stookseizoen gaan uitleveren, inmiddels heeft men weinig keus meer, maar tot voor kort bv een valiant kopen zou je 100% zeker nog voordat je gaat stoken kunnen laten plaatsen. uiteindelijk is elk jaar geen wp een kostenpost zeker voor de mensen met een duur gascontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moast
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08-2023
Corona schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:33:
[...]

De €99 is volledig refundable. Dan kom je met statements die gebaseerd zijn op wat? Op andere merken.
Alles wat je tot nu toe heb gezegd is gebaseerd op jouw aannames. Waarom zou iets niet kunnen?
Jij hebt geen inside info over Quatt en hun warmtepomp.
Jij gaat uit van leugens en bedrog, waar meesten hier afwachten. Want dat is het devies. Afwachten.
Ik wacht de rondleiding af en ik wacht ook de berichten van de 1e 100 mensen die hem als het goed is snel krijgen.

Daarbij Quatt gooit zijn eigen glazen in als ze niet hun eigen reclamecampagne kunnen waarmaken. Wiens probleem is dat? Niet de jouwe.
Er zijn al meerdere posts verwijderd van je omdat jij jouw nog niet bestaande ervaring met Quatt als een bestaande ervaring plaatst.
Bij mij gaan er alarmbellen af.
Geen duidelijke omschrijvingen, alleen vage ongefundeerde uitlatingen over xx% minder energieverbruik zonder dat hard te kunnen maken.

Wel al aanbetalingen kunnen doen en ondertussen mensen aan het lijntje houden.

Goh waar heb ik dat eerder gezien, bij Etergo van dezelfde oprichter.
Het zijn herhalende patronen.
Ik geloof niet dat er dit kalenderjaar 10 quatts geïnstalleerd zijn voor de geadverteerde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corona
twain4me schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Moeten ze wel blijven bestaan, anders sta je bij de curator gewoon in de rij voor je 99 euro :+ Of ze blijven bestaan is altijd maar de vraag bij een startup en in dit geval "de gok"
De ander gok is of ze wel voor het stookseizoen gaan uitleveren, inmiddels heeft men weinig keus meer, maar tot voor kort bv een valiant kopen zou je 100% zeker nog voordat je gaat stoken kunnen laten plaatsen. uiteindelijk is elk jaar geen wp een kostenpost zeker voor de mensen met een duur gascontract.
Dat is inderdaad DE enige gok. Maar er werd nog meer aangehaald,ik citeer:
Haha, het is de vraag wie hier aan het gokken is; de mensen die voor € 99,- euro of meer een gokje wagen of mensen die het sprookje van een hele lage prijs en met de belofte van 20% meer besparing dan andere warmtepompen proberen te ontzenuwen.
Ik begrijp echt hier een aantal mensen niet, ze komen zelfs al in DM of hebben net een registratie hier op het forum en beschuldigen Quatt van heel veel. waaronder dit,
Moast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:19:
[...]

Bij mij gaan er alarmbellen af.
Geen duidelijke omschrijvingen, alleen vage ongefundeerde uitlatingen over xx% minder energieverbruik zonder dat hard te kunnen maken.

Wel al aanbetalingen kunnen doen en ondertussen mensen aan het lijntje houden.

Goh waar heb ik dat eerder gezien, bij Etergo van dezelfde oprichter.
Het zijn herhalende patronen.
Ik geloof niet dat er dit kalenderjaar 10 quatts geïnstalleerd zijn voor de geadverteerde prijs.
Afwachten / geduld is echt een probleem tegenwoordig.

[ Voor 20% gewijzigd door Corona op 09-06-2022 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Corona schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:46:

Afwachten / geduld is echt een probleem tegenwoordig.
Dingen eerst op orde hebben en dan pas verkopen is wellicht wat ouderwets maar natuurlijk ook een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
twain4me schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Dingen eerst op orde hebben en dan pas verkopen is wellicht wat ouderwets maar natuurlijk ook een optie ;)
Ook hier, het is een start-up. Elke start-up die er is verkoopt eerst iets zonder daadwerkelijk het product al op voorhand in stock te hebben.
Definitie startup
Een startup is een jong bedrijf met een vernieuwend idee, dat gebruikmaakt van nieuwe technologie en gericht is op snelle groei.

Vaak zit er een jong persoon achter een startup, maar dit is natuurlijk niet altijd zo.

Voorbeelden van geslaagde startups zijn Uber, AirBnB en SpaceX. Nederlandse startups zijn bijvoorbeeld Adyen, Swapfiets en Ticketswap.
Wacht de berichten af van de mensen die mogen komen. Is het een dure gok? Misschien.
Voorlopig heet dit topic ervaringen met Quatt. En die ervaringen hebben we nog niet. Maar de 2500+ mensen die een pre-order hebben gedaan durven die gok te nemen.
Er wordt hier in dit topic teveel gestuurd op andere merken en oplossingen maar ook teveel aannames en jawel, ook zwartmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Er waren er meer met een nieuw account. Merijntje zelf ook :+

JoKo in "Ervaringen met Quatt?"

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Corona schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Ook hier, het is een start-up. Elke start-up die er is verkoopt eerst iets zonder daadwerkelijk het product al op voorhand in stock te hebben.
Wat is het verschil tussen een startup en een nieuw bedrijf?
Opzich snap ik het idee van geld binnen halen om iets te ontwikkelen, wat ik dan weer niet snap is dat quatt zelf zegt dat geld niet nodig te hebben voor de bouw/ontwikkeling van de wp. ik noem het overgens geen oplichters ofzo, ik betwijfel om meerdere redenen wel of ze de streef data gaan halen. daarnaast is fullelectric nog luchtfietserij bij ze, en is het onzinnig (en tegen het idee van de subsidies om 2 wp's te plaatsen ) en om die redenen zou ik voor een ander merk hebben gekozen. Toch ben ik blij dat er mensen zijn die er wel voor hebben gekozen, dan kan ik de ontwikkelingen van "dichtbij" meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
twain4me schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:18:
[...]
Opzich snap ik het idee van geld binnen halen om iets te ontwikkelen, wat ik dan weer niet snap is dat quatt zelf zegt dat geld niet nodig te hebben voor de bouw/ontwikkeling van de wp.
Ik snap dat wel: een aanbetaling doen is een veel betere indicatie van serieuze interesse dan je op een 'houd mij op de hoogte' mailinglist inschrijven.

Tesla heeft je geld ook niet (meer) nodig om je auto te maken, maar het is een goede manier om de markt in te schatten, en ik vermoed dat iemand die een aanbetaling heeft gedaan zich meer verbonden voelt met het product, dan iemand die slechts op een 'ik heb interesse' knopje heeft gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
JoKo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:15:
Er waren er meer met een nieuw account. Merijntje zelf ook :+

JoKo in "Ervaringen met Quatt?"
Sja, als je googled op Quatt en je ziet op een forum een hele reks berichten over jouw product, is het dan zo vreemd om daar dan een account te maken en te reageren?

Ik vind dat trouwens bewonderingswaardig. Je kan namelijk veel goed doen, maar nog meer fout.
Want er zijn altijd mensen die proberen je uit de tent te lokken. Mijns inziens heeft die uitnodiging voor die 5 tweakers best wel wat credits opgeleverd.
Ik ben dan ook reuze nieuwsgierig watbdaar de uitkomst van zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
zeker, ik kan het zelf ook bijna niet geloven, voor 1600 euro een hybride wp inclusief installatie. Maar we gaan het zien.
Bij de vragenlijst was er de vraag of je het vervelend vind dat je engels sprekende installateurs krijgt. Persoonlijk heb ik gezegd dat ik graag nl sprekend wil hebben, geeft toch iets beter gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Corona schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:04:
[...]

Sja, als je googled op Quatt en je ziet op een forum een hele reks berichten over jouw product, is het dan zo vreemd om daar dan een account te maken en te reageren?
Merijn was de 2de die reageerde in dit forum nadat er 3 x het woord kwat :+ was gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door JoKo op 10-06-2022 06:26 ]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 21:18
Wanneer gaan de 5 Tweakers naar quatt toe? En met welke vragen gaan ze op pad? Lijkt me van belang om dit te weten en eventueel ze van input te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Corona schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:03:
[...]

[...]

Wacht de berichten af van de mensen die mogen komen. Is het een dure gok? Misschien.
Voorlopig heet dit topic ervaringen met Quatt. En die ervaringen hebben we nog niet. Maar de 2500+ mensen die een pre-order hebben gedaan durven die gok te nemen.
Er wordt hier in dit topic teveel gestuurd op andere merken en oplossingen maar ook teveel aannames en jawel, ook zwartmaken.
Succes met die gok, vooral gezien de ervaringen met het vorige bedrijf van deze jonge "entrepreneurs":
https://www.businessinsid...-appscooter-ola-overname/

21 miljoen aan funding, en uiteindelijk voor minder dan één cent verkocht aan een Indiaas bedrijf, terwijl aandelen eerst voor 40 cent gingen.

Benieuwd waar deze gasten ooit nog funding gaan loskrijgen met zulke dingen in het vooruitzicht (behalve dan een paar consumenten die 99 euro willen opgeven).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
ach, straks hebben wij eind dit jaar een sjieke draaiende warmtepomp en zijn wij degenen die lachen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
duysa01 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:02:
Wanneer gaan de 5 Tweakers naar quatt toe? En met welke vragen gaan ze op pad? Lijkt me van belang om dit te weten en eventueel ze van input te voorzien.
13 juli en het zijn 6 tweakers geworden :). Ik zuig alles op wat ik hier voorbij zie komen om mijn vragen de 13e te gaan stellen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Jeroenneman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:12:
[...]

Succes met die gok, vooral gezien de ervaringen met het vorige bedrijf van deze jonge "entrepreneurs":

21 miljoen aan funding, en uiteindelijk voor minder dan één cent verkocht aan een Indiaas bedrijf, terwijl aandelen eerst voor 40 cent gingen.

Benieuwd waar deze gasten ooit nog funding gaan loskrijgen met zulke dingen in het vooruitzicht (behalve dan een paar consumenten die 99 euro willen opgeven).
Google eens beste man. Ze hadden al een goede 2,5 ton aan investering buiten de pre-orders. Of dat waar is, dat weet je niet. Maar dat in media verkondigen kan je maken of breken.
En wat jij maar ook anderen hier doen is hun pakken op iets uit het verleden. Is er al een rechtszaak? Nee. Gaat dat gebeuren? Niet terug te vinden buiten een paar berichtjes op internet.
Dit is niets meer dan verdacht maken zonder een stok om mee te slaan.

Het is blijkbaar voor sommige mensen in dit topic moeilijk te verkroppen dat er nu 2500+ mensen het aandurfden om een startup €99 te betalen voor een pre-order. Dat maken die mensen uit, waaronder ik. Ik en zij nemen dat bewuste risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Corona schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Google eens beste man. Ze hadden al een goede 2,5 ton aan investering buiten de pre-orders. Of dat waar is, dat weet je niet. Maar dat in media verkondigen kan je maken of breken.
En wat jij maar ook anderen hier doen is hun pakken op iets uit het verleden. Is er al een rechtszaak? Nee. Gaat dat gebeuren? Niet terug te vinden buiten een paar berichtjes op internet.
Dit is niets meer dan verdacht maken zonder een stok om mee te slaan.

Het is blijkbaar voor sommige mensen in dit topic moeilijk te verkroppen dat er nu 2500+ mensen het aandurfden om een startup €99 te betalen voor een pre-order. Dat maken die mensen uit, waaronder ik. Ik en zij nemen dat bewuste risico.
Daar heb ik ook helemaal niets tegen, zolang men maar inderdaad een bewust risico neemt. Daarom blijft het goed om ook beide kanten te belichten.

Om even op je inhoudelijke punten te reageren:
- al 2,5 ton aan investering binnen: dat bedoel ik dus, dat is echt nul komma nul voor het opstarten van een nieuw bedrijf mét personeel én een nieuwe "AI" die je warmtepomp beter dan de concurrentie gaat maken. Zie bijvoorbeeld de ter ziele gegane scooter: zelfs met 21 miljoen (!) konden ze daarbij niet leveren wat ze hadden beloofd. En dan zouden ze nu met slechts een miniem deel daarvan opeens een WP kunnen leveren die door de magie van "AI" beter is dan alles wat Pana/Daikin etc hebben?

- "Of dat waar is dat weet je niet" Wat weet je dan niet? Of ze daadwerkelijk 2,5 ton binnen hebben? Dat is letterlijk uit een interview. Beweer je dat Marijn dan zelfs in een direct interview niet de waarheid verteld? Snap niet helemaal wat je hiermee nu wil aantonen. Dit zijn namelijk hun eigen woorden.

- "Hun pakken op iets uit het verleden". Deels, maar niet raar toch, als iemand van 28 even aankondigt dat hij 1: Een WP gaat leveren tegen lagere prijzen dan veel gevestigde partijen, 2: een WP gaat leveren die efficiënter is dan gevestigde partijen, 3: Eigen monteurs in dienst gaat nemen om 1 miljoen van die units in 8 jaar te installeren, 4: Deze persoon met alle voorgaande plannen het met een veelvoud van investeringen het niet voor elkaar kreeg om e-scooters uit te leveren.

Dit is niet verdacht maken, dit is simpelweg optellen van feiten.
Ik wens je echter veel succes met het hele verhaal van Quatt, en ik hoop daadwerkelijk dat ze op magische wijze opeens vooruitlopen op gevestigde partijen die al jaren WP leveren.

Ik hoop alleen wel te voorkomen dat er dadelijk in een topic weer mensen komen zeuren met als titel "Quatt failliet, ben ik m'n aanbetaling kwijt". Als jij zegt dat je dit als een bewust risico ziet, dan zie ik jou in ieder geval niet terug in dat topic neem ik aan. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toby-Wan
is het mogelijk dit forum over Quatt te houden? die 'appscooter' is al dermate vaak aangehaald dat ik zou willen voorstellen dat men daar een eigen topic over start om enige grieven daar te bespreken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

HBO88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:06:
ach, straks hebben wij eind dit jaar een sjieke draaiende warmtepomp en zijn wij degenen die lachen :)
Ik heb al een tijdje een chique warmtepomp en waar anderen nu belachelijk veel betalen aan energiekosten krijg ik letterlijk geld terug.

Maw. Er zijn echt ruim voldoende super slimme warmtepompen op de markt. Quatt heeft echter op geen enkele van mijn valide vragen antwoord gegeven. Niet per mail, Instagram of Facebook.

Het bedrijf waar ik werk heeft 20 monteurs in dienst. We hebben interesse getoond want als de Quatt echt gaat worden wat ze zeggen dan hebben wij er zeker interesse in. Tot op heden geen enkele mail. Heel serieus komt dat dus niet over.

De eigen monteurs gaan ze toch niet vinden om het simpele feit die er niet zijn. Een collegabedrijf heeft 200 (ja echt 200) vacatures open voor warmtepomp installateurs en electroinstallateurs.
Zzp’ers schrijven al richting de 80-100 ex btw per uur. Daarmee ga je die installatie richtprijs al niet redden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Redwood schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb al een tijdje een chique warmtepomp en waar anderen nu belachelijk veel betalen aan energiekosten krijg ik letterlijk geld terug.

Maw. Er zijn echt ruim voldoende super slimme warmtepompen op de markt. Quatt heeft echter op geen enkele van mijn valide vragen antwoord gegeven. Niet per mail, Instagram of Facebook.

Het bedrijf waar ik werk heeft 20 monteurs in dienst. We hebben interesse getoond want als de Quatt echt gaat worden wat ze zeggen dan hebben wij er zeker interesse in. Tot op heden geen enkele mail. Heel serieus komt dat dus niet over.

De eigen monteurs gaan ze toch niet vinden om het simpele feit die er niet zijn. Een collegabedrijf heeft 200 (ja echt 200) vacatures open voor warmtepomp installateurs en electroinstallateurs.
Zzp’ers schrijven al richting de 80-100 ex btw per uur. Daarmee ga je die installatie richtprijs al niet redden.
Dit dus.

Quatt beweert eigenlijk twee onmogelijkheden te hebben opgelost:
1. Een WP die opeens zonder duidelijk aanwijsbare reden duidelijk efficiënter is dan de concurrentie.
2. Een geheel eigen legertje monteurs, terwijl ieder ander bedrijf met de grootste moeite de huidige klanten kan bedienen.

En als kers op de taart:
3. Die twee onmogelijke uitdagingen gaan ze niet alleen oplossen, maar ook nog eens tegen bodemprijzen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Jeroenneman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Daar heb ik ook helemaal niets tegen, zolang men maar inderdaad een bewust risico neemt. Daarom blijft het goed om ook beide kanten te belichten.

Om even op je inhoudelijke punten te reageren:
- al 2,5 ton aan investering binnen: dat bedoel ik dus, dat is echt nul komma nul voor het opstarten van een nieuw bedrijf mét personeel én een nieuwe "AI" die je warmtepomp beter dan de concurrentie gaat maken. Zie bijvoorbeeld de ter ziele gegane scooter: zelfs met 21 miljoen (!) konden ze daarbij niet leveren wat ze hadden beloofd. En dan zouden ze nu met slechts een miniem deel daarvan opeens een WP kunnen leveren die door de magie van "AI" beter is dan alles wat Pana/Daikin etc hebben?

- "Of dat waar is dat weet je niet" Wat weet je dan niet? Of ze daadwerkelijk 2,5 ton binnen hebben? Dat is letterlijk uit een interview. Beweer je dat Marijn dan zelfs in een direct interview niet de waarheid verteld? Snap niet helemaal wat je hiermee nu wil aantonen. Dit zijn namelijk hun eigen woorden.

- "Hun pakken op iets uit het verleden". Deels, maar niet raar toch, als iemand van 28 even aankondigt dat hij 1: Een WP gaat leveren tegen lagere prijzen dan veel gevestigde partijen, 2: een WP gaat leveren die efficiënter is dan gevestigde partijen, 3: Eigen monteurs in dienst gaat nemen om 1 miljoen van die units in 8 jaar te installeren, 4: Deze persoon met alle voorgaande plannen het met een veelvoud van investeringen het niet voor elkaar kreeg om e-scooters uit te leveren.

Dit is niet verdacht maken, dit is simpelweg optellen van feiten.
Ik wens je echter veel succes met het hele verhaal van Quatt, en ik hoop daadwerkelijk dat ze op magische wijze opeens vooruitlopen op gevestigde partijen die al jaren WP leveren.

Ik hoop alleen wel te voorkomen dat er dadelijk in een topic weer mensen komen zeuren met als titel "Quatt failliet, ben ik m'n aanbetaling kwijt". Als jij zegt dat je dit als een bewust risico ziet, dan zie ik jou in ieder geval niet terug in dat topic neem ik aan. ;)
Die 2,5 ton is idd wat zij aangeven en misschien is dat nu wel meer. Ik weet het niet en jij ook niet.

Die 2,5 ton is wat zij zeggen, is het dan waarheid of niet, ook dat laat ik in het midden. Enige wat ik zie is ook weer volgens hen 2500+ aanmeldingen.
Ja, het is op dit moment een gokje.

Ook jij doet aannames, gebaseerd op wat? Op eigen ervaring. Maar is jouw ervaring dan leidend? Misschien doen ze het wel heel anders.
Er werken nu volgens linkedin 7 mensen daar. Waaronder mensen uit het vak (o.a. Remeha).

Ook jij blijft habgen bij iets uit het verleden, vol in Covid tijd. Wie zegt dat het nu weer zo zal gaan? Jij zit aan de kant van "ik vertrouw ze voor geen cent" en ik zit aan de kant die op dit moment nog een gok is.
Ook hier, het is leuk en aardig dat mensen anderen willen behoeden voor iets, maar we zijn bijna allemaal volwassenen en die bepalen zelf wat ze doen.
Wat wel terecht is is dat je zegt dat mocht het fout gaan, dat mensen dan niet moeten klagen en janken. Daar heb je zeker een punt.

Maar dat gedram over alles wat compleet off topic is in dit topic begint nu echt op te vallen. Tot aan net aangemaakte accounts toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Nee, dat Appscooter verhaal geeft relevante informatie voor mensen die zich willen informeren over het Quatt verhaal. Dit helpt om een juiste en overwogen keus te maken en is zeker niet bedoeld als zwartmakerij o.d.
Nee, dit helpt niet. Jij stuurt aan op. En dat doe je door iets compleet off topic hier te plaatsen. Laat mensen zelf bepalen wat ze.doen. Nu zijn er weer tig berichten die niets, maar dan ook niets van doen hebben met de titel. Er zijn geen ervaringen, maar wel mensen die de gok durven te nemen.

En het lijkt er op dat er hier in dit topic een aantal mensen zijn die voor anderen willen beslissen wat ze moeten doen. Tot aan full electric, andere merken, zwart maken, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

🙈

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2022 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Waauw, ook hier weer een felle reactie, net als op mijn posts. Welk aandeel of belang heb jij bij Quatt?
Het zou wellicht beter zijn gewoon af te wachten zoals je zelf zegt.
Mijn felle reactie? Jij blijft drammen. Klaar.

Net als deze post,
quote]Jeroenneman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:12:
[...]

[/quote]

Een bericht van bijna 2 jaar oud, is er een claim ingediend? Is het bij de rechter geweest? Blijkbaar niet. En toch elke keer weer komt dit naar voren.
Ik zit nu 20 jaar op tweakers en he dit.nog nooit meegemaakt. Bizar dat anderen willen bepalen wat ik of een ander moet doen.
Ik heb 0 belang bij hen. Ik erger mij alleen aan tendentieuze berichten die online geplaatst worden en waar niemand zich tegen kan verdedigen. Want dat gebeurt nu hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43
Corona schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Mijn felle reactie? Jij blijft drammen. Klaar.

Net als deze post,
quote]Jeroenneman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:12:
[...]

[/quote]

Een bericht van bijna 2 jaar oud, is er een claim ingediend? Is het bij de rechter geweest? Blijkbaar niet. En toch elke keer weer komt dit naar voren.
Ik zit nu 20 jaar op tweakers en he dit.nog nooit meegemaakt. Bizar dat anderen willen bepalen wat ik of een ander moet doen.
Ik heb 0 belang bij hen. Ik erger mij alleen aan tendentieuze berichten die online geplaatst worden en waar niemand zich tegen kan verdedigen. Want dat gebeurt nu hier.
Hmm ik zie een nogal vage startup met een dubieus verleden claims maken die op zijn minst opmerkelijk zijn. EN beter EN goedkoper EN snel geplaatst door een leger aan nog te werven monteurs? een beetje argwaan lijkt mij niet zo vreemd. Claims zijn altijd makkelijk, een glossy website is ook simpel, duizenden keer 99 euro aannemen ook.

Dus ja, de kans op jammer met een mooi verhaal waarom het helaas mislukt is acht ik minimaal even hoog als een revolutionair nieuw product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
delpit schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Hmm ik zie een nogal vage startup met een dubieus verleden claims maken die op zijn minst opmerkelijk zijn. EN beter EN goedkoper EN snel geplaatst door een leger aan nog te werven monteurs? een beetje argwaan lijkt mij niet zo vreemd. Claims zijn altijd makkelijk, een glossy website is ook simpel, duizenden keer 99 euro aannemen ook.

Dus ja, de kans op jammer met een mooi verhaal waarom het helaas mislukt is acht ik minimaal even hoog als een revolutionair nieuw product
Dat begrijp ik best, en als dat 1 of 2x ter sprake komt, dan soit.
Maar niet zo vaak als laatste weken.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat afwachten het devies is. Maar blijkbaar hebben sommigen hier een glazen bol.

Ik kijk in elk geval uit naar de indrukken van de uitgenodigde tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Om @Corona dan tegemoet te komen, even een paar inhoudelijke punten die de Tweakers die op bezoek gaan toch zouden moeten kunnen achterhalen bij het bezoek aan Quatt:

1. Hoeveel monteurs zijn er al geworven, en zit hier een stijgende lijn in? Hoe denkt Quatt om te gaan met het probleem dat er simpelweg geen vakmensen meer te vinden zijn?
2. Kan Quatt iets meer uitweiden over hun referentiekader qua warmtepomp? Wie zijn de concurrenten, en hoe weet Quatt tegen lagere kosten een efficiëntere WP neer te zetten?
3. Hoe kan Quatt een WP aanbieden voor minder dan 2000 euro? Andere aanbieders hebben vele malen grotere productieaantallen, en dus schaalvoordelen.
4. Wat is de SCOP in Nederland van de Quatt warmtepomp?

Gewoon 4 simpele vragen, waar ook een simpel antwoord op zou moeten kunnen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
zoals eerder gevraagd, wanneer is de rondleiding?
Mijn voorstel is om een aantal vragen hier te verzamelen die ze mee kunnen nemen.
Ik doe een voorzetje:

- Hoe is de installatie aan de gevel (welke trildempers etc?)
- Hoe is de installatie op een plat dak
- Moet de leidingen aangesloten worden direct bij de CV, of mag dit ook ergens parallel aan de CV leiding?
- Informatie sturingskastje
- Inregelmogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
HBO88 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:12:
zoals eerder gevraagd, wanneer is de rondleiding?
krizzziz schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:43:
[...]
13 juli en het zijn 6 tweakers geworden :). Ik zuig alles op wat ik hier voorbij zie komen om mijn vragen de 13e te gaan stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55

Proton_

Team Welles

(jarig!)
In het beste scenario hebben ze een sprsun in een nieuw jasje geregeld; die krijg je wel voor €1500.
Ik verwacht eigenlijk niet dat de warmtepomp zelf een probleem gaat zijn. Dat zit 'm in installatie (punt 1.), kwaliteit (QA) en aftersales, en de software die nog niet battle hardened is.

(let bij die sprsun op de karige specs; power bij A7W35 is totaal oninteressant hier. Maar meneer Flipse kan er prima eentje in een klimaatkamer gezet hebben en concluderen dat hij voldoet).

Ik zou een 5. toevoegen: hoe kan de eindgebruiker controleren of het product de verwachtingen waarmaakt :)
(ik hoop dat iemand van de eerste batch er €200 tegenaan wil gooien om er een fatsoenlijke kWh- en warmtemeter tussen te zetten)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb zelf in een vroeg stadium een Quatt besteld.

De belangrijkste redenen waren:
  • Eindelijk een WP met fraai design
  • Prijs
  • Levertijd
  • Support een lokale start-up die bezig is met vergroening
Ik ga 13 juli ook naar Quatt en zal uiteraard achteraf mijn reflecties met jullie delen.

Wat mij betreft is het logisch dat je een risico loopt van €99 als je je inschrijft voor een pre-sale bij een start-up als deze. Ik hoop wel dat de verdere aanbetaling niet te groot is of op een of andere manier verzekerd is. Verder hoop ik dat ze ook echt zo snel mogelijk in Q4 kunnen gaan installeren. In ieder geval komen we daar binnen een aantal maanden achter :).

Ik verwacht niet al teveel van de slimme software in het eerste stookseizoen. Het zal wel beginnen met twee simpele modi: a) optimaliseren op kosten of b) optimaliseren op milieuvriendelijkheid. Ik ben blij dat er over-the-air updates komen, en verwacht dat de software het tweede stookseizoen al een stuk beter zal zijn.

Dat ze vragen om een bijdrage van €99 vindt ik logisch. Hoe meer van dit soort bestellingen, hoe makkelijker het is om financiering aan te trekken als start-up. Ik denk dat de recente aankondiging van verplichting tot WP, ook de kans vergroot dat dit project het gaat redden.

Wat betreft de trackrecord van Marijn Flipse: ik ben juist blij dat hij al ervaring heeft met start-ups, maakproducten en opschalen. Ook stemt het mij positief dat hij ervaren WP-experts heeft aangetrokken (aldus LinkedIn). Het blijft natuurlijk een onzeker verhaal, maar ik geef ze zeker het voordeel van de twijfel. Let's see!

Verder las ik hier, dat Marijn Flipse bij de (uiteindelijke) flop van Etergo de opbrengst van zijn aandelen heeft teruggegeven aan de overige aandeelhouders om hun verlies te beperken. Dat geeft mij vertrouwen in zijn beste intenties. (neemt uiteraard niet weg dat er mensen getroffen zijn door het mislukken)

Er zijn natuurlijk altijd vele risico's bij pre-orders bij start-ups, als je die niet wilt lopen moet je vooral voor een bekende producent/monteur gaan. Maar ik vind dit een sympathiek project, waar ik wel een gokje op durf te wagen.

Tot zo ver even mijn bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fullpower
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:13
Waarom zijn de voorwaarden in het Engels?

Alles is verder in het Nederlands. Het gaat ook specifiek om de Nederlandse markt, met Nederlandse klanten. (Mijn gedachte: men wil kennelijk niet dat u door hebt dat er (veel) bijkomende kosten zullen gaan zijn, bovenop de 1599,- euro?)

"Quatt will then create an official order for your heat pump and you will receive a Purchase Agreement that includes the purchase price of the heat pump including all chosen accessories and services, plus estimates of any applicable taxes, duties, transport and delivery charges, and any other applicable fees."

Oost: 3600WP en zuid: 3000WP PV, 9kW Panasonic split warmtepomp en Jaga Twin convectoren met zelfbouw DBE. CPC18 300 liter ZB. Clage 11kW naverwarmer.

Pagina: 1 ... 7 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.