Mijn buurman heeft een grote warmtepomp op zijn garage dak staan, op 5 meter meet ik 50db, zijn aangrenzende buur heeft er geen last van (+~5 m)
Een buur 50 meter verder stoor zich er aan🥴
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik snap het nadeel even niet als je bewust goede COP airco's hebt gekocht en het perfect werkt...Lasoul schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:31:
[...]
Voor de woonkamer werkt dit inderdaad perfect en heb ik bewust een zuinige airco genomen met een goede verwarmingscapaciteit van 6kW (COP 4,41). Nadeel blijft dat het alleen de woonkamer goed opwarmt met warme lucht (lucht/lucht).
de vraag is hierbij : hoe meet je dat ? 50 dB met een telefoon wil nog niet zo veel te zeggen, hoewel ik dan wel twijfel of de warmtepomp op de erfgrens overdag niet boven de 45 dB komt.zverdier schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:32:
Mijn buurman heeft een grote warmtepomp op zijn garage dak staan, op 5 meter meet ik 50db, zijn aangrenzende buur heeft er geen last van (+~5 m)
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
sorry, dat heeft totaal niet met bangmakerij te maken, dit is de realiteit, en ja, ik heb hier wel een negatieve situatie beschreven, echter die dus gewoon kan gebeuren (de gemeente is gebonden aan wettelijke eisen van uit het bouwbesluit, en er zijn tal van rechtelijke uitspraken te vinden die dit kunnen onderbouwen), dat het niet leuk is snap ik, echter als je een warmtepomp gaat plaatsen terwijl je niet aan de geluidseisen voldoet ga je gewoon een risico nemen. Deze risico's mogen gewoon benoemd worden, het is aan ieder zelf om de eigen afweging te maken.HBO88 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:27:
[...]
Sorry maar je maakt wel veel aannames. Een buurman kan iets afdwingen, de gemeente zal gaan meten en dan zijn de kosten heel waarschijnlijk voor jou? En als het niet goed is heb je opeens een vergunning met aanvullende eisen nodig om iets te herplaatsen..?
Sorry maar vind dit iets te veel bangmakerij.
Over een paar jaar moet iedereen aan zo'n warmtepomp geloven. En al zou het zo ver komen dat een buurman echt gaat klagen, nou dan zet je hem toch snachts uit? niet heel ideaal misschien maar niet zo'n extreem situatie als jij schetst.
Hier is het verbruik weer naar 17 watt idle ipv 9, ook is er weer constant flow. Lijkt er op dat de buiten temperatuur leading is.medu80 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:45:
[...]
Dit was gister, je ziet ook dat stand-by verbruik 12.7W is, terwijl dit normaliter rond de 4W schommelt.
[Afbeelding]
En dit is vandaag. Ik moet wel zeggen dat ik vandaag weer met de TADO experimenteer en vooralsnog gaat het goed. Knoppen zijn niet ingesteld met een zoneregelaar. Want een Tado-knop vraagt bijna altijd alles of niets. Maar de tado-thermostaat alleen, gaat dus best goed. Kijken wat ie doet als de temperatuur bereikt is.
[Afbeelding]
Ik kan zeggen dat ik best wel tevreden ben met Quatt.
[ Voor 16% gewijzigd door noebas op 30-12-2022 09:03 ]
De airco werkt perfect voor de woonkamer echter de rest van het huis koelt teveel af omdat die onvoldoende worden verwarmt (bijvoorbeeld badkamer en kamers kinderen). Het voordeel van de Quatt zou moeten zijn dat het CV water wordt opgewarmd waardoor de warmte overal waar het nodig is wordt afgegeven.Shutdown98 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:43:
[...]
Ik snap het nadeel even niet als je bewust goede COP airco's hebt gekocht en het perfect werkt...
Mocht je uiteindelijk naar 1 type verwarming voor het hele huis/warmtepomp willen en de aircos alleen voor koelen gebruiken kan je wat gaan rekenen met de koevlaas methode en een gokje wagen voor 1 of 2 quatts.
Het is aantrekkelijk om er 2 tegelijk te kopen. Echter kom je dan wel achter aan de rij te staan. Ze gaan eerst de 4Kw installaties doen
9 watt? Meet jij CiC samen met de Quatt, Ik heb namelijk maar 4.7W, kan me voorstellen dat de CiC ook een watje of 5 gebruikt.noebas schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:49:
[...]
Hier is het verbruik weer naar 17 watt idle ipv 9, ook is er weer constant flow. Lijkt er op dat de buiten temperatuur leading is.
Zodra deze onder de, wat lijkt, 6 graden komt gaat hij blijkbaar over op altijd draaien vd pomp.
ps dit is geen probleem puur het graag willen weten hoe Quatt "denkt"
Side node, voor wie deze extra flow zorgt dat de platenwisselaar sneller afkoelt en deze optie niet kan uitzetten (vailiant)
Ik heb hem in solar bedrijf gezet en een stromings schakelaar geplaatst op C1 en C2.
Elke stromings schakelaar werkt als deze maar een hard contact maakt.
Voorbeeld:
https://www.installatieva...omDmTyPI7lohoC-VgQAvD_BwE
/f/image/Lm4wBAE6VNi8CPZ3BswVQx2W.png?f=fotoalbum_large)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ja klopt CiC en Quatt zitten samen op een shelly. Maar goed zojuist buiten temp boven de 6 en de flow is weer 0. Dus Quatt houd de pomp aan onder de 6 graden.medu80 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:59:
[...]
9 watt? Meet jij CiC samen met de Quatt, Ik heb namelijk maar 4.7W, kan me voorstellen dat de CiC ook een watje of 5 gebruikt.[Afbeelding]
Het gaat nog steeds goed met TADO. Die piekjes rond 02:00 s' nachts heb ik veroorzaakt, anders was ie gewoon doorgegaan met verwarmen. Quatt springt nu ook al aan bij 5% heat request van de TADO. Wat ik alleen niet begrijp is, waarom ik eergisteren rond de 4 a 600 watt zat en vannacht al het dubbele verbruik? Ondanks hetzelfde heat-request vanaf de TADO.
[ Voor 5% gewijzigd door noebas op 30-12-2022 11:11 ]
Tado vraagt de zelfde warmte maar Quatt leverd door lagere buiten temp een lagere cop en moet dus meer stroom in stoppen om het zelfde aan wamte te leveren. (Mijn interpretatie)medu80 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:59:
[...]
9 watt? Meet jij CiC samen met de Quatt, Ik heb namelijk maar 4.7W, kan me voorstellen dat de CiC ook een watje of 5 gebruikt.[Afbeelding]
Het gaat nog steeds goed met TADO. Die piekjes rond 02:00 s' nachts heb ik veroorzaakt, anders was ie gewoon doorgegaan met verwarmen. Quatt springt nu ook al aan bij 5% heat request van de TADO. Wat ik alleen niet begrijp is, waarom ik eergisteren rond de 4 a 600 watt zat en vannacht al het dubbele verbruik? Ondanks hetzelfde heat-request vanaf de TADO.
[ Voor 7% gewijzigd door noebas op 30-12-2022 11:17 ]
Dat kan'm zijn inderdaad, zou dat zoveel verschil uitmaken, die paar graad. 100% meerverbruik. 3,8kWh tegenover 7.8kWh.paQ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:02:
Het was hier gisternacht 10,5, afgelopen nacht 6.
Dat maakt best een boel verschil.
Als je TADO toevoegt in Home Assistant, leest ie vochtigheid, temperatuur en wat ik interessant vind, de heat-request. Is een waarde ergens tussen 1 en 100%. Wat mij opviel bij de Lyric is, ondanks dat het vlammetje uit is op het scherm, de Quatt bleef draaien en het lampje op de module ook aan bleef, soms zelf een overshoot van een halve graad. Enige oplossing was de Lyric stekker eruit en er weer in. Daarna moduleert deze netjes rond de set-point, totdat je de temperatuur weer aanpast.noebas schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:04:
[...]
Ja klopt CiC en Quatt zitten samen op een shelly. Maar goed zojuist buiten temp boven de 6 en de flow is weer 0. Dus Quatt houd de pomp aan onder de 6 graden.
Overigens heb ik een t6, zie dan wel of er warmte vraag is maar niet hoeveel. Mag ik vragen hoe je dat ziet bij Tado?
[ Voor 38% gewijzigd door medu80 op 30-12-2022 12:42 ]
[ Voor 11% gewijzigd door dikkiedik op 30-12-2022 13:10 ]
Gedrag van de t6 herken ik hier wel, ga eens proberen met aan uit na aanpassen temperatuur. Als dat reproduceerbaar is dan ticket aanmaken bij Quatt.medu80 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:37:
[...]
Als je TADO toevoegt in Home Assistant, leest ie vochtigheid, temperatuur en wat ik interessant vind, de heat-request. Is een waarde ergens tussen 1 en 100%. Wat mij opviel bij de Lyric is, ondanks dat het vlammetje uit is op het scherm, de Quatt bleef draaien en het lampje op de module ook aan bleef, soms zelf een overshoot van een halve graad. Enige oplossing was de Lyric stekker eruit en er weer in. Daarna moduleert deze netjes rond de set-point, totdat je de temperatuur weer aanpast.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door noebas op 30-12-2022 13:22 ]
[ Voor 23% gewijzigd door dikkiedik op 30-12-2022 13:31 ]
Heb je het dan niet over een thermostaat zoals in deze post die je in HA kan hangen?L_Edje schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:49:
Als ik zo de verhalen lees over de Lyric of de Tado icm de Quatt, dan vraag ik mij af of een opentherm thermostaat op basis van ESP8266 icm home assistant niet net zo goed of zelfs beter werkt.
zie onderstaande:
YouTube: OpenTherm Smart WIFI Thermostat
http://ihormelnyk.com/mqtt_thermostat
https://diyless.com/blog/home-assistant-opentherm-thermostat
Zelf draai ik al een jaar zonder thermostaat in de woonkamer, sinds ik enkel nog met de pelletkachel stook. Ik heb binnen Home Assistant hiervoor een generic thermostat gebruikt. Voor de temperatuurmeting gebruik ik een tweetal z-wave sensoren waarvan ik het gemiddelde pak. Dit werkt eigenlijk prima en biedt veel meer mogelijkheden om mee te experimenteren.
Misschien is er iemand die reeds in bezit is van een Quatt te porren voor een test met deze shield. Hij kost namelijk maar 22USD. Er is tevens een shield beschikbaar waarmee een ketel kan worden gesimuleerd. Deze wil ik in de toekomst gebruiken om met mijn kachel een ketel te simuleren (via home assistant).
Nog beter zou natuurlijk zijn dat Quatt in de toekomst gebruikt kan gaan worden zonder verplichte opentherm thermostaat, maar direct kan koppelen met een HA sensor.
Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Even voor de zekerheid: 2 thermostaten vanwege 2 verschillende zones, of 2 thermostaten met 2 verschillende ketels?marleybob schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:32:
Zijn er ook ervaringen waarbij twee thermostaten geinstalleerd zijn icm Quatt. Zo ja, welke thermostaten zijn er gebruikt? Ik heb momenteel een honeywel t6 voor begane grond en een intergas comfort touch (modulerend) voor eerste etage en zolder.
Heb deze maandag het installatiegesprek.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
2x losse 4kW installatie is 2x subsidie. Maar of Quatt dat ook installeerd op 1 adres is de volgende vraag.onlinaius schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:34:
[...]
Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Even voor de zekerheid: 2 thermostaten vanwege 2 verschillende zones, of 2 thermostaten met 2 verschillende ketels?
Als je de 2 thermostaten hebt voor 2 verschillende zones en 1 van de 2 zones heeft duidelijk minder warmtebehoefte dan de andere zone, zou ik aanraden om te kijken of je het systeem kunt aanpassen zodat je de thermostaat / meerdere slimme sensoren een (slimme) afsluiter kan laten bedienen.
Als je 2 ketels hebt zou je 2 losse Quatt installaties kunnen laten doen, hoewel het qua prijs natuurlijk interessanter is om een enkele 8KW installatie te laten plaatsen.
1 x 8 idembbbrumbrum schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:36:
[...]
2x losse 4kW installatie is 2x subsidie.
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 30-12-2022 17:12 ]
je zou ook gewoon de 8 kW versie bestellen met een extra CIC,maar of Quatt dat gaat installeren is een andere zaak, ik vermoed dat ze daar niet hapig op zijn. qua subsidie maakt het niet uit, bij een 8 kW versie krijg je in feite ook 2 keer subsidie omdat je twee units krijgt (Quatt heeft maar 1 warmtepomp in de lijstbbbrumbrum schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:36:
[...]
2x losse 4kW installatie is 2x subsidie. Maar of Quatt dat ook installeerd op 1 adres is de volgende vraag.
even zoeken op Intergas Xtreme, is vaker gevraagd.marleybob schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:32:
Zijn er ook ervaringen waarbij twee thermostaten geinstalleerd zijn icm Quatt. Zo ja, welke thermostaten zijn er gebruikt? Ik heb momenteel een honeywel t6 voor begane grond en een intergas comfort touch (modulerend) voor eerste etage en zolder.
Heb deze maandag het installatiegesprek.
Topic al gelezen? Je snapt hopelijk wel dat dit totaal per installatie (grootte huis, isolatie en afgiftesysteem) verschilt, en dan ook nog de instellingen die Quatt heeft meegegeven.aezop schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:54:
Ik heb een vraag voor de mensen die de 4 kw reeds gebruiken:
- hoeveel elektra gebruikt hij +\- op de koude dagen?
Mijn zonnepanelen leveren nu natuurlijk weinig (helaas).
Ben ook benieuwd hoe het met mijn netatmo thermostaat zal gaan.
Thanks
Touche, excuus.bbbrumbrum schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:58:
[...]
Topic al gelezen? Je snapt hopelijk wel dat dit totaal per installatie (grootte huis, isolatie en afgiftesysteem) verschilt, en dan ook nog de instellingen die Quatt heeft meegegeven.
Of als het een verkapte sneer is naar het ontbreken van een COPtabel, dan chapeau, maar mag het wel iets minder cryptisch in het vervolg.
Maar concreet: max vermogen is geloof ik ~1900W, dus ergens tussen de 0,1 (4W standby) en 45kWh per dag.
Topic vol ervaringen.aezop schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:11:
[...]
Touche, excuus.
Mijn situatie was vorig jaar 1100 m3 gas.
Rijtjeshuis, enkel beneden vloerverwarming aan, douchen, relatief nieuw huis.
Nieuwe situatie is minder gas omdat we de thermostaat lager zetten & minder lang douchen.
December is nu een “dure” maand ivm temperaturen. Zie zo’n 150m3 gas.m voor december. Nov 86. Sept 32.
Heb 9 zonnepanelen met wp van 396. Is net wat meer als mijn verbruik op jaarbasis.
Ik ben technisch onderlegd als een pinda dus ik vind dit lastige materie om in te schatten wat dit zou doen voor mijn situatie dus zou mooi zijn als iemand wat data heeft van zijn situatie
bbbrumbrum schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:18:
[...]
Topic vol ervaringen.
Maar met je gasverbruik zou je volgens Koevlaas iets meer dan een 5kW unit nodig hebben.
Aangezien Tweakers hier al een thermisch vermogen van 4,8kW geloof ik gerapporteerd hebben gaat een goed ingestelde Quatt op vloerverwarming je een heel eind brengen, op koude dagen loopt hij dan wel de hele dag voluit, wat je zo'n 40-50kWh kost.
Wat is je "slechste" daggasverbruik?
N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.
4,8 kW x 24 u = 115,2 kWh aan afgifte.bbbrumbrum schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:18:
[...]
Topic vol ervaringen.
Maar met je gasverbruik zou je volgens Koevlaas iets meer dan een 5kW unit nodig hebben.
Aangezien Tweakers hier al een thermisch vermogen van 4,8kW geloof ik gerapporteerd hebben gaat een goed ingestelde Quatt op vloerverwarming je een heel eind brengen, op koude dagen loopt hij dan wel de hele dag voluit, wat je zo'n 40-50kWh kost.
Wat is je "slechste" daggasverbruik?
[ Voor 9% gewijzigd door DutchWing op 31-12-2022 00:53 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Iedere situatie is anders, maar afgelopen dagen zat ik rond 10kWh per dag. Dan had ik geen cv nodig voor verwarming.aezop schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:11:
[...]
Touche, excuus.
Mijn situatie was vorig jaar 1100 m3 gas.
Rijtjeshuis, enkel beneden vloerverwarming aan, douchen, relatief nieuw huis.
Nieuwe situatie is minder gas omdat we de thermostaat lager zetten & minder lang douchen.
December is nu een “dure” maand ivm temperaturen. Zie zo’n 150m3 gas.m voor december. Nov 86. Sept 32.
Heb 9 zonnepanelen met wp van 396. Is net wat meer als mijn verbruik op jaarbasis.
Ik ben technisch onderlegd als een pinda dus ik vind dit lastige materie om in te schatten wat dit zou doen voor mijn situatie dus zou mooi zijn als iemand wat data heeft van zijn situatie
Belangrijker (met zonnepanelen), en makkelijker te meten is (in ieder geval tot de saldering wordt afgeschaft) het totaalverbruik jaarlijks.aezop schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:54:
Ik heb een vraag voor de mensen die de 4 kw reeds gebruiken:
- hoeveel elektra gebruikt hij +\- op de koude dagen?
1100 kuub gas zou hiermee 2200 kwh worden. Ik heb het idee dat dit wat aan de optimistische kant is. Het hangt ook af van je instellingen. Als je lage temperatuur kunt verwarmen, met een temperatuur van maximaal 35 graden denk ik dat je hier wel in de buurt komt, heb je hogere temperaturen nodig dan zal je verbruik wat hoger worden.Toby-Wan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:13:
[...]
Wat ik hier op tweakers vaak voorbij zie komen is de vuistregel dat aantal extra verbruikte elektrische kWh = 2* aantal bespaarde m3 gas. Dit volgt uit dat een kuub gas ongeveer 8-9 kWh warmte levert, maar een warmtepomp een COP van 4-4.5 heeft.
dus bij 1000 m3 bespaard gas, zal extra elektra verbruik rond de 2000 kWh liggen.
voor jouw geval moet je van je 1200 m3 gas eerst je gas voor SWW aftrekken en daarna verder rekenen (Quatt zelf zegt 80% besparing)
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Het blijft altijd verschillen per huis(houden).onlinaius schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:03:
[...]
Belangrijker (met zonnepanelen), en makkelijker te meten is (in ieder geval tot de saldering wordt afgeschaft) het totaalverbruik jaarlijks.
[...]
1100 kuub gas zou hiermee 2200 kwh worden. Ik heb het idee dat dit wat aan de optimistische kant is. Het hangt ook af van je instellingen. Als je lage temperatuur kunt verwarmen, met een temperatuur van maximaal 35 graden denk ik dat je hier wel in de buurt komt, heb je hogere temperaturen nodig dan zal je verbruik wat hoger worden.
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024
Zeker, ze zoeken nog nieuwe installateurs.-Junkiexp- schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:32:
Daarnaast, is installatie zelf doen ook een optie?
Bij installatie zelf doen, bestaat geen recht op de ISDE subsidie.-Junkiexp- schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:32:
Heeft er iemand al eentje opengeschroefd om te kijken wat voor merk onderdelen er in verwerkt zijn?
Daarnaast, is installatie zelf doen ook een optie?
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024
Maar wat is voor jou dan de aantrekkingskracht van Quatt? Als je alles zelf kan zijn diverse monoblocks uit het buitenland net zo goedkoop.-Junkiexp- schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:58:
@Peeters1
Ik ben zelf installateur.
@bbbrumbrum
Ik las al ergens over Sloveense monteurs, dan denk ik niet dat ze blij worden van mijn uurtarief.
Maar zal eens bij ze navragen wat de prijs is exc installatie, ik vind wat ik nu zie verre van transparant.
Ik had gewoon 2 oer Hollandse mannen waarvan 1 uit Rotterdam. Dus je kan denk ik wel terecht daar.-Junkiexp- schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:58:
@Peeters1
Ik ben zelf installateur.
@bbbrumbrum
Ik las al ergens over Sloveense monteurs, dan denk ik niet dat ze blij worden van mijn uurtarief.
Maar zal eens bij ze navragen wat de prijs is exc installatie, ik vind wat ik nu zie verre van transparant.
[ Voor 73% gewijzigd door Proton_ op 02-01-2023 09:43 ]
N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.
Dus kortweg https://www.quatt.io/installationGerardwaz schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:34:
Word monteur bij Quatt
Installeer high-tech hybride warmtepompen
Quatt hybride warmtepomp
➜ ........,...,....................
ehhhh..HOI
Afmetingen zijn al vaker benoemd.krizzziz schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:17:
Passen de leidingen van de Quatt door een regenpijp? Ik wil een “nep-pijp” plaatsen om maar niet die lelijke goten te hebben.
Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).
Gewoon pure interesse.bbbrumbrum schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:41:
[...]
Maar wat is voor jou dan de aantrekkingskracht van Quatt? Als je alles zelf kan zijn diverse monoblocks uit het buitenland net zo goedkoop.
Ik denk dat in dit jaargetijde niemand zijn Quatt wil open schroeven om dat te zien, ze zijn al blij als deze werkt en het dan ook graag zo laten. Mijn verwachting is dat deze uit de Aziatische cq Chinese markt komt, de concurrent DeWarmte adverteert met een panasonic compressor, dat verwacht ik van Quatt eerder niet anders hadden ze bij gebruik van een bekend merk wel breed uitgemeten. Maar ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk, mogelijk zit er gewoon een white label van een grote fabrikant er achter, wie weet?-Junkiexp- schreef op maandag 2 januari 2023 @ 01:35:
[...]
Gewoon pure interesse.
Maar als ik zo wat installatiefoto's terugkijk dan vind ik het alles behalve netjes, en dan doe ik vooral op het hydraulische gedeelte.
Daarna zag ik ook al iets voorbij komen van een maandelijks bedrag om diverse functies te kunnen unlocken, als ze dat echt gaan doen dan vind ik de hele insteek al verkeerd.
Vormgeving is wel echt netjes maar voor de rest komt het mij niet echt over als een transparante toko, ben vooral heel benieuwd wat voor compressor en appendages er in de buitenunit zitten...
Ik heb een Shelly plus 1 PM achter het stopcontact zitten, die meet het verbruik.Shandar04 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:33:
Welke apparatuur gebruiken mensen die eerder mooie grafieken posten om het verbruik van hun Quatt te monitoren? Ik wil dit ook graag inzichtelijk hebben zodat ik vanaf dag 1 het verbruik kan monitoren.
Al eerder genoemd, diameter 10cm. Of Quatt het ook wil en doet is een tweede. Dacht overigens wel gezien te hebben dat de goten die ze gebruiken geschikt zijn voor overschilderen. (heb die zelf niet)krizzziz schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:17:
Passen de leidingen van de Quatt door een regenpijp? Ik wil een “nep-pijp” plaatsen om maar niet die lelijke goten te hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door noebas op 02-01-2023 12:52 ]
In feite is die API er al en met dank aan slimme mensen op het forum ook al bekend hoe deze te gebruiken. Enig dat ze zouden moeten faciliteren is een key aan kan maken via de app en klaar.HBO88 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:43:
[...]
Ik heb een Shelly plus 1 PM achter het stopcontact zitten, die meet het verbruik.
Sinds kort gebruik ik Home assistant en die leest de data van die shelly zo in en heb je automatisch een grafiekje.
Hoe je de data uit de CIC haalt vind ik nog te ingewikkeld, zo handig ben ik nog niet met software![]()
Ik heb Quatt gevraagd of en op welke termijn er een API komt voor home assistant.
Je hebt gelijk dat er een API is. Echter is dit een remote API (loopt via de Quatt servers). Terwijl als Quatt nu niet meer zou bestaan en hun broncode niet prijs geven, iedereen een hoopje oud ijzer aan de muur heeft hangen (of je moet nu de instellingen perfect hebben staan en de komende jaren niets meer wijzigen aan je huis, al weet ik ook niet wat er gebeurt met een Quatt als deze de Quatt servers niet meer kan bereiken. Misschien een mooie test?).noebas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:00:
[...]
In feite is die API er al en met dank aan slimme mensen op het forum ook al bekend hoe deze te gebruiken. Enig dat ze zouden moeten faciliteren is een key aan kan maken via de app en klaar.
Desnoods limiteren ze de interval waarmee je kan bevragen zoals andere vaak doen en klaar.
Hang gewoon eens een modbusconverter aan de CIC en poll wat adressen zou ik zeggen._CrookClaw_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:17:
[...]
Je hebt gelijk dat er een API is. Echter is dit een remote API (loopt via de Quatt servers). Terwijl als Quatt nu niet meer zou bestaan en hun broncode niet prijs geven, iedereen een hoopje oud ijzer aan de muur heeft hangen (of je moet nu de instellingen perfect hebben staan en de komende jaren niets meer wijzigen aan je huis, al weet ik ook niet wat er gebeurt met een Quatt als deze de Quatt servers niet meer kan bereiken. Misschien een mooie test?).
Als ze een local API zouden maken waarin ook alle settings aangepast kunnen worden (wellicht op eigen risico, al maak dat in het scenario dat ze niet meer bestaan natuurlijk niets uit) kun je er zelf mee experimenteren.
[ Voor 60% gewijzigd door paQ op 02-01-2023 14:29 ]
Ah zo, ja op dat vlak heb je zeer zeker een punt. Hij draait door als je de UTP er uit trekt maar er moet inderdaad niets met je huis zijn._CrookClaw_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:17:
[...]
Je hebt gelijk dat er een API is. Echter is dit een remote API (loopt via de Quatt servers). Terwijl als Quatt nu niet meer zou bestaan en hun broncode niet prijs geven, iedereen een hoopje oud ijzer aan de muur heeft hangen (of je moet nu de instellingen perfect hebben staan en de komende jaren niets meer wijzigen aan je huis, al weet ik ook niet wat er gebeurt met een Quatt als deze de Quatt servers niet meer kan bereiken. Misschien een mooie test?).
Als ze een local API zouden maken waarin ook alle settings aangepast kunnen worden (wellicht op eigen risico, al maak dat in het scenario dat ze niet meer bestaan natuurlijk niets uit) kun je er zelf mee experimenteren.
[ Voor 3% gewijzigd door noebas op 02-01-2023 14:41 ]
Momenteel gaat het om 2 thermostaten voor 2 verschillende zones. Ik ga je tip eens na.onlinaius schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:34:
[...]
Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Even voor de zekerheid: 2 thermostaten vanwege 2 verschillende zones, of 2 thermostaten met 2 verschillende ketels?
Als je de 2 thermostaten hebt voor 2 verschillende zones en 1 van de 2 zones heeft duidelijk minder warmtebehoefte dan de andere zone, zou ik aanraden om te kijken of je het systeem kunt aanpassen zodat je de thermostaat / meerdere slimme sensoren een (slimme) afsluiter kan laten bedienen.
Als je 2 ketels hebt zou je 2 losse Quatt installaties kunnen laten doen, hoewel het qua prijs natuurlijk interessanter is om een enkele 8KW installatie te laten plaatsen.
Instellingen open therm:noebas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:04:
Voor mensen met een T6 door Quatt zelf geplaast, is er iemand die zin heeft na te gaan of de optie low load control aanstaat?
Druk 5sec lang op het icoon midden onder in beeld, scrol naar de optie OpenTerm en daar zie je al je Openterm data.
Deze opties vind ik interessant op dat de T6 o.b.v de ondergrens van de ketel overgaat van modulatie naar aan/uit. Iets dat me met een warmte pomp onwenselijk lijkt.
https://support.resideo.c...uMTY3MjY1Mzc5OC4wLjAuMA..
Ik heb aan het Quatt team bij het bezoek aan Quatt HQ gevraagd of ze open staan voor HA integratie. De lead van de Quatt WP gaf zelf ook aan dat hij HA enthousiasteling is, en dat dat waarschijnlijk oor wel gaat gebeuren.HBO88 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 07:43:
[...]
Ik heb een Shelly plus 1 PM achter het stopcontact zitten, die meet het verbruik.
Sinds kort gebruik ik Home assistant en die leest de data van die shelly zo in en heb je automatisch een grafiekje.
Hoe je de data uit de CIC haalt vind ik nog te ingewikkeld, zo handig ben ik nog niet met software![]()
Ik heb Quatt gevraagd of en op welke termijn er een API komt voor home assistant.
ehhhh..HOI
Interessant dat de low Load aan staat. Ik zou idd in lijn met @noebas verwachten dat die uit moest.Palus schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:41:
[...]
Instellingen open therm:
Laag-uit regeling 1
Vraag temp 34
Ketel temp 30.5
Ret water temp 29.5
Max ketel temp 70
Als er niks meer te moduleren valt omdat je laagste vermogen forceert, rest alleen nog aan/uit stoken op die instelling.noebas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:04:
Voor mensen met een T6 door Quatt zelf geplaast, is er iemand die zin heeft na te gaan of de optie low load control aanstaat?
Druk 5sec lang op het icoon midden onder in beeld, scrol naar de optie OpenTerm en daar zie je al je Openterm data.
Deze opties vind ik interessant op dat de T6 o.b.v de ondergrens van de ketel overgaat van modulatie naar aan/uit. Iets dat me met een warmte pomp onwenselijk lijkt.
https://support.resideo.c...uMTY3MjY1Mzc5OC4wLjAuMA..
Het is nu juist dat moduler van Quatt dat ik niet begrijp. Daarom gekeken ook naar deze setting. Zie ook op de T6 een bijvoorbeeld vraag temperatuur van 37 graden._JGC_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:34:
[...]
Als er niks meer te moduleren valt omdat je laagste vermogen forceert, rest alleen nog aan/uit stoken op die instelling.
Ik heb mijn CV ketel nu ook praktisch aan/uit gemaakt door op 25% vermogen te beperken. Of thermostaat nu 37 of 44 graden vraagt maakt niet uit, ketel stookt altijd op hetzelfde vermogen.
Vraag is ook hoe ver de quatt terug kan moduleren in vermogen. Met de huidige temperaturen is de COP hoog.noebas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:23:
[...]
Het is nu juist dat moduler van Quatt dat ik niet begrijp. Daarom gekeken ook naar deze setting. Zie ook op de T6 een bijvoorbeeld vraag temperatuur van 37 graden.
Quatt gaat draaien en na enige tijd loopt de vraag temperatuur terug naar zeg 35.
Nog enige tijd later is de vraag 25, maar Quatt loopt gewoon vol gas door en maar op dat moment water ver boven de vraag.
Gevolg is een overshoot van 0.5 soms zelf 1 graad. Gaat dan uit om vervolgens een uur niets meer te doen,
On begrijpelijk.
Nu ook weer, vraag is 27 graden water. Quatt geeft nu al 42 graden en draait vol door. Over shoot is nu al 0,5 graden en het zal nog wel even door lopen.
Hij kan terug naar rond de 350watt zo lijkt, maar nu draait ie gewoon volle bak door op 1kw. Dus nee hij had prima terug kunnen moduleren._JGC_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:39:
[...]
Vraag is ook hoe ver de quatt terug kan moduleren in vermogen. Met de huidige temperaturen is de COP hoog.
Verder weet ik niet wat je afgifte doet, ik kan zelf 2,5KW kwijt bij 40/35/20 over 3 T22 radiatoren van 7x0,5 meter in totaal, dus als de Quatt meer vermogen levert terwijl de thermostaat blijft vragen is het niet vreemd dat de temperatuur oploopt.
/f/image/sKo1JJGDiw7iOtm7pSs05IKe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zGTSeYuVIn7OslcsjFZhjAOX.png?f=fotoalbum_large)
Ja, vandaag ook gemerkt, onder de 6 graden gaat de pomp inderdaad draaien. Als je het mij vraagt, iets te vroeg. Had makkelijk 3 graden mogen zijn. Mijn ervaringen met TADO dusver zijn goed, zelfs beter als met de Lyric. Quatt maakt lange runs, zelf bij 3% warmtevraag blijft deze met 30hz draaien. Vraag me af of de Quatt nog lager kan moduleren, maar verwacht het niet.noebas schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:49:
[...]
Hier is het verbruik weer naar 17 watt idle ipv 9, ook is er weer constant flow. Lijkt er op dat de buiten temperatuur leading is.
Zodra deze onder de, wat lijkt, 6 graden komt gaat hij blijkbaar over op altijd draaien vd pomp.
ps dit is geen probleem puur het graag willen weten hoe Quatt "denkt"
Ja dat lijkt de ondergrens 30%, en dat hij dan aan/uit gaat doen snap ik lager als laag kan je niet. Lastiger is zoals gisteren avond.medu80 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 00:19:
[...]
Ja, vandaag ook gemerkt, onder de 6 graden gaat de pomp inderdaad draaien. Als je het mij vraagt, iets te vroeg. Had makkelijk 3 graden mogen zijn. Mijn ervaringen met TADO dusver zijn goed, zelfs beter als met de Lyric. Quatt maakt lange runs, zelf bij 3% warmtevraag blijft deze met 30hz draaien. Vraag me af of de Quatt nog lager kan moduleren, maar verwacht het niet.
Er zit ook enigszins wat "logica" in de CiC. Soms draait de Quatt op 30, 39 en soms op 61 maar de TADO heeft exact dezelfde warmtevraag en buitentemperatuur aantal radiatoren is vrijwel hetzelfde. Dus waarop hij dit baseert is mij nog een raadsel. Ook daar kom ik vanzelf wel achter.
@noebas Wel jammer inderdaad dat de Quatt niet gewoon blijft draaien op laagste modulatie, het apparaat gedraagt zich als een CV ketel, aan bij warmtevraag uit bij geen. Terwijl een warmtepomp juist zuiniger en efficiënter is bij lage modulatie en kleine delta, kamer koelt dan minder snel af of misschien helemaal niet bij sommige huizen. Telkens als ie stilvalt, moet het water weer opgewarmd worden en dit kost meer geld denk ik, als gewoon met 2kW doordraaien. Minimum wat ik zie is 320watt.
[ Voor 4% gewijzigd door noebas op 03-01-2023 08:17 ]
Maar via HA toch wel de temperatuur uitlezen? Want dat doet de T6 niet (ja ingestelde temp is huidige temp ofwel heb je niets aan)medu80 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:40:
Tado toont helemaal niks. Geen display die altijd aan staat.
ZveenT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:24:
Hier is afgelopen week het gesprek geweest met Quatt.
Prima gesprek gehad met een engineer. Alles wat nodig was netjes doorgelopen.
Kleine meerprijs voor de extra meters naar de cv, prima wat mij betreft.
Ik heb alleen wel twijfel aangezien ik niet kan koelen wanneer ik nu door ga.
Dan heb ik later geen koeling op zolder, wat voor ons wel een pre was.
En losse airco's, al dan niet inbouw, ga ik niet aan beginnen.
Dilemma's.
Wat wordt de leiding lengte?ZveenT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:24:
Hier is afgelopen week het gesprek geweest met Quatt.
Prima gesprek gehad met een engineer. Alles wat nodig was netjes doorgelopen.
Kleine meerprijs voor de extra meters naar de cv, prima wat mij betreft.
Dilemma's.
Rond 8 december (mocht je het willen teruglezen) hebben we het hier al (semi)uitgebreid over koelen gehad.ZveenT schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:24:
11 meter.
Ik had het gezien ja. Had gehoopt dat dit uiteindelijk wel goed zou komen, maar misschien heb je gelijk.onlinaius schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:11:
[...]
Rond 8 december (mocht je het willen teruglezen) hebben we het hier al (semi)uitgebreid over koelen gehad.
Korte conclusies:
- Weinig warmtepompfabrikanten / installateurs bieden (actief) de mogelijkheid tot koelen aan, ergens schijnt dit dus toch lastig te liggen.
- Een goed (cv) systeem bouwen om mee te koelen vergt een stuk meer expertise dan een warmtepomp op het dak zetten, en een leiding naar binnen boren. Alles tot de fancoil moet goed geisoleerd zijn om condensvorming, roest op leidingen en radiatoren en mogelijk zelfs vocht in muren en vloeren te voorkomen.
Niets ten nadele van Quatt, maar ik zou dit niet snel laten doen door een bedrijf wat hier niet minimaal enkele jaren ervaring mee heeft.
Wat betreft de airco(s), het zijn extra units, en kost extra geld, maar het kan ook een stap zijn die het overgaan naar volledig elektrisch een stuk makkelijker maakt (mits je uiteraard het plan hebt ooit volledig elektrisch te willen gaan).
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Zo dan, 2x 2300 euro voor de zolder(werk)kamers is een beetje gortig, maar dank voor de tip.Proton_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:39:
Als Quatt boven het dauwpunt kan koelen, dan kun je vervolgens met een water/lucht airco zoals deze lokaal condenserend koelen om de luchtvochtigheid ook te controleren. Je houdt dan 1 buitenunit en hebt geen extra leidingwerk aan de gevel.
Delen van je verwarmingcircuit (badkamer?) kan je vervolgens uitsluiten van koeling door een koelstop.
Echt goedkoop wordt het dan helaas niet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Starting kernel ... Uncompressing Linux... done, booting the kernel. Booting Linux on physical CPU 0x0 Linux version 5.4.35-sp-standard (oe-user@oe-host) (gcc version 9.5.0 (GCC)) #1 SMP PREEMPT Wed Oct 12 21:19:55 UTC 2022 CPU: ARMv7 Processor [410fc075] revision 5 (ARMv7), cr=50c5387d CPU: div instructions available: patching division code CPU: PIPT / VIPT nonaliasing data cache, VIPT aliasing instruction cache OF: fdt: Machine model: QUATT CIC QAC2121B (http://www.quatt.io) printk: bootconsole [earlycon0] enabled Starting version 244.5+ Tibbo Project System (small test image) Linux 5.4.35-sp-standard (armv7l) OS Build: #1 SMP PREEMPT Wed Oct 12 21:19:55 UTC 2022 HW Date/Time: Tue Jan 3 2023 12:04:37 CIC-<censored> login: |
Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).
Ja, trace van de vervoerder dag van te voren en belletje bij eta 30min.Shandar04 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:37:
Vraagje aan de mensen die al een Quatt geleverd hebben gekregen, kregen jullie van tevoren een bericht wanneer de pomp en materialen geleverd zouden worden? Mijn installatie is vrijdag maar ik heb nog geen bericht over een levering ontvangen.
Zeer interessant, no soldering?Slurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:06:
He, ik heb de UART interface op de CiC gevonden.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Starting kernel ... Uncompressing Linux... done, booting the kernel. Booting Linux on physical CPU 0x0 Linux version 5.4.35-sp-standard (oe-user@oe-host) (gcc version 9.5.0 (GCC)) #1 SMP PREEMPT Wed Oct 12 21:19:55 UTC 2022 CPU: ARMv7 Processor [410fc075] revision 5 (ARMv7), cr=50c5387d CPU: div instructions available: patching division code CPU: PIPT / VIPT nonaliasing data cache, VIPT aliasing instruction cache OF: fdt: Machine model: QUATT CIC QAC2121B (http://www.quatt.io) printk: bootconsole [earlycon0] enabled Starting version 244.5+ Tibbo Project System (small test image) Linux 5.4.35-sp-standard (armv7l) OS Build: #1 SMP PREEMPT Wed Oct 12 21:19:55 UTC 2022 HW Date/Time: Tue Jan 3 2023 12:04:37 CIC-<censored> login:
Kijken of ik via uboot de firmware kan dumpen
heb je aangesloten op die AGB klemmen links onder de CIC?Slurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:06:
He, ik heb de UART interface op de CiC gevonden.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Starting kernel ... Uncompressing Linux... done, booting the kernel. Booting Linux on physical CPU 0x0 Linux version 5.4.35-sp-standard (oe-user@oe-host) (gcc version 9.5.0 (GCC)) #1 SMP PREEMPT Wed Oct 12 21:19:55 UTC 2022 CPU: ARMv7 Processor [410fc075] revision 5 (ARMv7), cr=50c5387d CPU: div instructions available: patching division code CPU: PIPT / VIPT nonaliasing data cache, VIPT aliasing instruction cache OF: fdt: Machine model: QUATT CIC QAC2121B (http://www.quatt.io) printk: bootconsole [earlycon0] enabled Starting version 244.5+ Tibbo Project System (small test image) Linux 5.4.35-sp-standard (armv7l) OS Build: #1 SMP PREEMPT Wed Oct 12 21:19:55 UTC 2022 HW Date/Time: Tue Jan 3 2023 12:04:37 CIC-<censored> login:
Kijken of ik via uboot de firmware kan dumpen
Gaaf, en zit daar nu wat lijkt een T-mobile sim te zien aan het logo. Maar je wordt bedankt nu moet ik hem ook open maken van mijn geestjeSlurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:13:
Nee, er zit binnenin een pinheader:
[Afbeelding]
Er staan toch al redelijk wat ervaringen in gewone taal hier op dit forum hoor!Hugo1529 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:18:
krijg nog altijd geen indruk hier of men nu wel of niet met quatt zou moeten gaan werken.,
ik ga es op andere sites kijken want hier word je echt niet wijzer.
wat een gewazel. blablabla
knopje hier, kabeltje daar. en blij !!!
nondeknetter zeg. laat gewoon ook de leek even weten of het wat is, en jajajajajaj het is tweakers en jullie hebben zoveel technishce knowhow. jeehaa maar vervolgens niks.
Volgens mij moet je eens beter lezen. Ik heb nog niemand gehoord die NIET tevreden was. Iedereen is best wel blij met de prestaties van het apparaat. Maar succes bij een ander, daar wordt je vast wijzer als hier....Hugo1529 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:18:
krijg nog altijd geen indruk hier of men nu wel of niet met quatt zou moeten gaan werken.,
nondeknetter zeg. laat gewoon ook de leek even weten of het wat is, en jajajajajaj het is tweakers en jullie hebben zoveel technishce knowhow. jeehaa maar vervolgens niks.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Als ik je tone of voice zo interpreteer zou ik je adviseren niet met een startup als Quatt in zee te gaan, je kunt genoeg kinderziektes verwachten en zo te lezen ben je niet de meest geduldige persoon op aardeHugo1529 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:18:
nondeknetter zeg, of het wat is? jajajajajaj.Hugo1529 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:18:
[ Voor 94% gewijzigd door Slurpgeit op 03-01-2023 20:53 ]
Lijkt haast voor het monteurs deel provisioning enz. Op een standaard nmap scan komt die port niet naar voren.Slurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]
[Afbeelding]
Mist wat info hier en daar maar grappig om te zien
[ Voor 6% gewijzigd door noebas op 03-01-2023 16:20 ]
Wel als je -p0- doetnoebas schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:19:
[...]
Lijkt haast voor het monteurs deel provisioning enz. Op een standaard nmap scan komt die port niet naar voren.
Nou stel dat Quatt de tent dichtgooit of verkoopt kunnen we tenminste zelf knutselen. Die onderste flow is wat je terug krijgt van de webapi.
geerttttt schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:40:
[...]
Wat leuk, een ssh poort. Maarja, password protected. Dan is het afhankelijk van het type geheugen hoe makkelijk we het wachtwoord eruit kunnen halen...
En poort 5355.. die ken ik zo niet... Iemand wel?
Ik had trouwens eigenlijk wel een http servertje verwacht... Ook omdat quatt aangaf wel een soort api te willen ondersteunen. Maar wellicht dat dat dan via hun online api moet (bah)
1
2
3
4
| ssh root@192.168.150.134 root@192.168.150.134's password: Last login: Tue Jan 3 18:15:30 2023 from 192.168.1.176 root@CIC-xxxx:~# |
Slurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:17:
[...]
code:
1 2 3 4 ssh root@192.168.150.134 root@192.168.150.134's password: Last login: Tue Jan 3 18:15:30 2023 from 192.168.1.176 root@CIC-xxxx:~#
Enne kan jij nu ook remote op de CiC's van andere inloggen?Slurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:17:
[...]
code:
1 2 3 4 ssh root@192.168.150.134 root@192.168.150.134's password: Last login: Tue Jan 3 18:15:30 2023 from 192.168.1.176 root@CIC-xxxx:~#
[ Voor 9% gewijzigd door Spykie op 03-01-2023 18:57 ]
Kijk, fijn, eindelijk iemand met technische kennis. Ik had hetzelfde gedaan idd ( maar ik heb nog geen installatie..)! Hoe kom je aan de Shadow file? Via die node-red installatie?Slurpgeit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:17:
[...]
code:
[ Voor 3% gewijzigd door geerttttt op 03-01-2023 18:59 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
| PID USER VSZ STAT COMMAND
1 root 27692 S {systemd} /sbin/init
2 root 0 SW [kthreadd]
3 root 0 IW< [rcu_gp]
4 root 0 IW< [rcu_par_gp]
8 root 0 IW< [mm_percpu_wq]
9 root 0 SW [ksoftirqd/0]
10 root 0 IW [rcu_preempt]
11 root 0 SW [migration/0]
12 root 0 SW [cpuhp/0]
13 root 0 SW [cpuhp/1]
14 root 0 SW [migration/1]
15 root 0 SW [ksoftirqd/1]
18 root 0 SW [cpuhp/2]
19 root 0 SW [migration/2]
20 root 0 SW [ksoftirqd/2]
23 root 0 SW [cpuhp/3]
24 root 0 SW [migration/3]
25 root 0 SW [ksoftirqd/3]
28 root 0 SW [kdevtmpfs]
29 root 0 IW< [netns]
30 root 0 SW [rcu_tasks_kthre]
32 root 0 SW [oom_reaper]
33 root 0 IW< [writeback]
34 root 0 SW [kcompactd0]
72 root 0 IW< [kblockd]
73 root 0 IW< [blkcg_punt_bio]
74 root 0 SW [watchdogd]
75 root 0 IW [kworker/3:1-mm_]
76 root 0 DW [hdmitx_task]
77 root 0 SW [kswapd0]
78 root 0 SW [spi0]
100 root 0 DW [RpcRes]
101 root 0 IW< [ipv6_addrconf]
103 root 0 IW< [ceph-msgr]
104 root 0 IW< [mmc_complete]
277 root 0 IW< [kworker/1:1H-kb]
280 root 0 IW< [kworker/1:2H-kb]
283 root 0 IW< [kworker/3:2H-kb]
325 root 0 SW [jbd2/mmcblk0p8-]
326 root 0 IW< [ext4-rsv-conver]
358 root 31324 S /lib/systemd/systemd-journald
372 root 0 IW< [cfg80211]
373 root 0 IW [kworker/1:2-eve]
375 root 0 IW< [kworker/u9:0-MO]
377 root 0 IW< [MOAL_HANG_WORK_]
379 root 0 IW< [MOAL_REGISTER_W]
380 root 12476 S /lib/systemd/systemd-udevd
382 root 0 IW< [MOAL_WORK_QUEUE]
383 root 0 IW< [MOAL_EVT_WORK_Q]
384 root 0 SW [irq/120-ot_rt_i]
385 root 0 SW [irq/121-ot_boil]
386 root 0 IW< [MOAL_RX_WORK_QU]
388 root 0 SW [woal_reassoc_se]
390 root 0 SW [ksdioirqd/mmc1]
398 systemd- 6340 S /lib/systemd/systemd-resolved
404 systemd- 15672 S /lib/systemd/systemd-timesyncd
410 root 0 IW [kworker/0:2-eve]
464 root 0 IW< [kworker/2:3H-kb]
567 root 40132 S /usr/sbin/rngd -f -r /dev/hwrng
570 messageb 4408 S /usr/bin/dbus-daemon --system --address=systemd: --nofork --nopidfile --systemd-activation --syslog-only
588 root 76336 S /usr/sbin/NetworkManager --no-daemon
590 root 6212 S /lib/systemd/systemd-logind
595 root 224m S node-red
604 redis 29112 S /usr/bin/redis-server 127.0.0.1:6379
610 root 3232 S /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces/boiler-on-off/cic-boiler-on-off
612 root 3228 S /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces/button/cic-button
618 root 12448 S /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces/flow/cic-flow
619 root 0 SW [irq/122-Consume]
620 root 3228 S /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces/led/cic-led
621 root 23224 S /usr/bin/python3 -u /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces-python/modbus/cic-modbus.py
622 root 0 SW [irq/123-Consume]
624 root 22336 S /usr/bin/python3 -u /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces-python/temperature/cic-temperature-python.py
632 root 3920 S /sbin/agetty -o -p -- \u --noclear tty1 linux
636 root 1872 S /sbin/agetty -8 -L ttyS0 115200 xterm
649 root 3140 S /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces/boiler-opentherm/cic-boiler-opentherm
651 root 3180 S /opt/quatt.io/apps/quatt/cic-hardware-interfaces/thermostat-opentherm/cic-thermostat-opentherm
678 root 0 IW< [SCHED_SCANp2p-5]
680 root 0 IW< [CSAp2p-58304210]
681 root 0 IW< [MCLIST_WORK_QUE]
683 root 0 IW< [SCHED_SCANp2p-5]
685 root 0 IW< [CSAp2p-58304210]
686 root 0 IW< [MCLIST_WORK_QUE]
688 root 0 IW< [SCHED_SCANp2p-5]
689 root 0 IW< [CSAp2p-58304210]
690 root 0 IW< [MCLIST_WORK_QUE]
698 root 904m S /usr/bin/mender daemon
700 root 877m S /usr/bin/mender-connect daemon
719 root 10660 S /usr/sbin/wpa_supplicant -u
872 root 7476 S /lib/systemd/systemd --user
873 root 27816 S (sd-pam)
890 root 6952 R sshd: root@pts/0
894 root 3264 S -bash
943 root 176m R /usr/bin/node dist/
953 root 0 IW [kworker/0:3-eve]
976 root 46916 S journalctl -f -o json _SYSTEMD_UNIT=cic-cloud-connector.service _SYSTEMD_UNIT=cic-edge-logic.service _SYSTEMD_UNIT=cic-boiler-on-off.service _SYSTEMD_UNIT=cic-thermostat-opentherm.ser
2585 root 0 IW [kworker/2:2-mm_]
2681 root 0 IW [kworker/3:2-mem]
4042 root 0 IW [kworker/2:0-mem]
4045 root 5896 S /usr/sbin/pppd call modemppp
4972 root 0 IW< [kworker/3:0H-kb]
6074 root 0 IW< [kworker/0:0H-mm]
6809 root 0 IW< [kworker/u9:1-MO]
7571 root 0 IW [kworker/u8:2-ev]
7881 root 0 IW [kworker/1:1]
8091 root 0 IW< [kworker/2:0H]
8101 root 0 IW< [kworker/0:1H-mm]
8162 root 0 IW [kworker/u8:0-ev]
8794 root 0 IW< [kworker/u9:2]
8853 root 0 IW [kworker/u8:1-ev]
8874 root 2908 R ps
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
devtmpfs on /dev type devtmpfs (rw,relatime,size=243912k,nr_inodes=60978,mode=755)
/dev/mmcblk0p8 on / type ext4 (rw,relatime)
tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw,nosuid,nodev)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620,ptmxmode=666)
tmpfs on /run type tmpfs (rw,nosuid,nodev,mode=755)
tmpfs on /sys/fs/cgroup type tmpfs (ro,nosuid,nodev,noexec,mode=755)
cgroup2 on /sys/fs/cgroup/unified type cgroup2 (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,nsdelegate)
cgroup on /sys/fs/cgroup/systemd type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,xattr,name=systemd)
cgroup on /sys/fs/cgroup/memory type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,memory)
cgroup on /sys/fs/cgroup/cpuset type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,cpuset)
cgroup on /sys/fs/cgroup/devices type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,devices)
cgroup on /sys/fs/cgroup/freezer type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,freezer)
cgroup on /sys/fs/cgroup/blkio type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,blkio)
cgroup on /sys/fs/cgroup/cpu,cpuacct type cgroup (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime,cpu,cpuacct)
debugfs on /sys/kernel/debug type debugfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,nosuid,nodev)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw,relatime)
configfs on /sys/kernel/config type configfs (rw,nosuid,nodev,noexec,relatime)
tmpfs on /run/user/0 type tmpfs (rw,nosuid,nodev,relatime,size=49804k,mode=700)
Active Internet connections (servers and established)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State
tcp 0 0 0.0.0.0:46022 0.0.0.0:* LISTEN
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 0.0.0.0:* LISTEN
tcp 0 0 0.0.0.0:5355 0.0.0.0:* LISTEN
tcp 0 0 127.0.0.1:39725 0.0.0.0:* LISTEN
tcp 0 0 127.0.0.1:39725 127.0.0.1:59670 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59378 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59392 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59326 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59666 127.0.0.1:39725 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59384 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59378 ESTABLISHED
tcp 0 0 192.168.150.134:41004 44.194.123.112:443 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59320 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59352 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59342 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:39725 127.0.0.1:59666 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59326 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59390 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59398 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59398 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59322 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59396 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59382 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59382 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59670 127.0.0.1:39725 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59364 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59324 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59386 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59380 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59390 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59338 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59342 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59322 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59338 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59380 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59320 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59396 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59324 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59392 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59352 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59388 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59388 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 192.168.150.134:44602 52.19.196.141:8883 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:59384 127.0.0.1:6379 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59386 ESTABLISHED
tcp 0 0 127.0.0.1:6379 127.0.0.1:59364 ESTABLISHED
tcp 0 0 192.168.150.134:55118 54.88.49.42:443 ESTABLISHED
tcp 0 0 :::22 :::* LISTEN
tcp 0 0 :::5355 :::* LISTEN
tcp 0 2704 ::ffff:192.168.150.134:22 ::ffff:192.168.1.176:46808 ESTABLISHED
udp 0 0 192.168.150.134:68 192.168.150.1:67 ESTABLISHED
udp 0 0 0.0.0.0:5355 0.0.0.0:*
udp 0 0 :::5355 :::*
raw 0 0 ::%5076120:58 ::%5060744:* 58
Active UNIX domain sockets (servers and established)
Proto RefCnt Flags Type State I-Node Path
unix 4 [ ] DGRAM 8461 /run/systemd/notify
unix 2 [ ACC ] STREAM LISTENING 8465 /run/systemd/private
unix 8 [ ] DGRAM 8476 /run/systemd/journal/dev-log
unix 2 [ ACC ] STREAM LISTENING 5407 /run/systemd/journal/io.systemd.journal
unix 2 [ ACC ] STREAM LISTENING 8481 /run/systemd/journal/stdout
unix 8 [ ] DGRAM 8484 /run/systemd/journal/socket
unix 2 [ ACC ] SEQPACKET LISTENING 8487 /run/udev/control
unix 2 [ ] DGRAM 15511 /run/user/0/systemd/notify
unix 2 [ ACC ] STREAM LISTENING 15515 /run/user/0/systemd/private
unix 2 [ ACC ] STREAM LISTENING 10655 /run/dbus/system_bus_socket
unix 2 [ ACC ] STREAM LISTENING 15524 /run/user/0/bus
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11947 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 8891 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12552 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 10766
unix 2 [ ] DGRAM 10765
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12438 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16987
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16991
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12632 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16990
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16989
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 15056 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16988
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16986
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12661 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 13076
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11567
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12610 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] DGRAM 5643
unix 3 [ ] DGRAM 8463
unix 3 [ ] DGRAM 5644
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11622
unix 2 [ ] DGRAM 12629
unix 3 [ ] DGRAM 5642
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12066 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11007
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 14645
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11682
unix 2 [ ] DGRAM 5639
unix 3 [ ] DGRAM 8464
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12048 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] DGRAM 15513
unix 3 [ ] DGRAM 5645
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 15517
unix 3 [ ] DGRAM 15514
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5761
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 13102 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12766 /run/systemd/journal/stdout
unix 2 [ ] DGRAM 11979
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 13742
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11954
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11955 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 15501 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12434 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 14638
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5102
unix 2 [ ] DGRAM 13082
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12651 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12370
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 14639
unix 2 [ ] DGRAM 5634
unix 2 [ ] DGRAM 5411
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 14479
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 10939
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12436 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12609
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12488
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 10671
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12050 /run/systemd/journal/stdout
unix 2 [ ] DGRAM 14517
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12489 /run/systemd/journal/stdout
unix 2 [ ] DGRAM 44962
unix 2 [ ] DGRAM 14646
unix 2 [ ] DGRAM 12500
unix 2 [ ] DGRAM 8609
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 8604
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12506
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 14241
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12185 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 8890
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12655 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12507 /run/dbus/system_bus_socket
unix 2 [ ] DGRAM 12612
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5451 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5905
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12433
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12496 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 10744
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12432
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 8854
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 11737
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12371 /run/systemd/journal/stdout
unix 2 [ ] DGRAM 17535
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12649 /run/systemd/journal/stdout
unix 2 [ ] STREAM CONNECTED 16692
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12645 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] DGRAM 5465
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 16960
unix 3 [ ] DGRAM 5464
unix 2 [ ] DGRAM 5459
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 8855 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5101
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12435 /run/dbus/system_bus_socket
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5103 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 12750 /run/systemd/journal/stdout
unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 13594 |
[ Voor 127% gewijzigd door RobertowNL op 04-01-2023 20:55 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq