Als het goed is ben je op ook de hele koude (en dus dure wp dagen) nog steeds iets goedkoper uit.basovich schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:42:
Volg deze draad al een tijdje en wilde toch graag reageren omdat ik met wat vragen zit. Ook ik heb de Quatt in pre-order en als het goed is deze zomer aan de beurt.
Enige waar ik over twijfel is het verbruik in stroom in de winter. Mijn insteek was om de Quatt aan te schaffen om (gas)kosten te besparen, maar zoals ik het hier lees is het stroomverbruik in de winter qua kosten gelijk aan je gasverbruik voor het verwarmen van je huis. Met de huidige saldering van opgewekte stroom is dat nog interessant. Maar hoe gaat dit eruit zien als die salderingsregeling niet meer van toepassing is? En aangezien het opwekken van stroom in de winter minimaal is ben je dan toch nog afhankelijk van je energieleverancier.
Is het dan nog qua kosten interessant om een Hybride warmtepomp aan te schaffen?
Benieuwd naar jullie kijk hierop!
Woonsituatie:
Pre-order: Quatt 4KW (verwarmen + koelen)
Jaren 30 rijtjeswoning
2020 volledig gerenoveerd (isolatie, vloerverwarming beneden, radiatoren boven)
Mei 2023 worden zonnepanelen geplaatst
Bij die temperaturen van -10 en erg vochtig en zo, zit je misschien op een dag COP van 2.5. Dan zal het lood om oud ijzer zijn kwa kosten. Maar zodra je COP stijgt, gaat het steeds meer in het voordeel van de wp werken. Het ding is dat je op de koude dagen dan nog steeds met gasverbruik zal blijven zitten als je het net niet trekt met de beschikbare 4 of 5 kW.
Als je dat niet wil zul je meer vermogen moeten hebben op je wp en bijv all electric moeten verwarmen,
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

:strip_exif()/u/33665/GTicon.gif?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/YioX0RwjPtRVVaOqKQzKRLSN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/nzfzlqz33ioKphLSckgTQEVa.png?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/1432816/crop5fc7beaa5dfea_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/92055/crop5ddfce55a8ee5_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/24196/fokker2.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/108168/koebjieste21.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/430617/crop601acfe4153b3_cropped.jpeg?f=community) 
            :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vm3S2w6wFqxaFrPySh7l2M8Q.jpg?f=user_large) 
                    :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/34miZOupwSuibEeVvXgh9HSs.jpg?f=user_large)
/f/image/JDqrJtdmlY2BufXOAj7N7VvX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Cc3vGJKe4BOVDbbvo579DQMX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/1197714/crop6647c29f2d3f4_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/KW53Hbcvhigpb7GGmUxr75QQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3xm36cWKjOHHMgThbGbI1Zju.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t23II7OVUhiyvHJnMrOAph7b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wL2FhS4f9hpZTQNlUjyllW3A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TJsswB9DCQihl310u1ewLKFV.jpg?f=fotoalbum_large)
 Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.