Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.833.467 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 21:10
DutchWing schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:06:
[...]

Mijn reactie was geen persoonlijke aanval of om negatief te zijn, ik bedoelde alleen dat ik beide kanten van het verhaal begrijp. :)

Je bevestigd zelf al wat mijn vermoeden was, met betrekking tot werkprocessen.

Lijkt mij trouwens hartstikke leuk om jullie review te lezen, denk dat een hoop benieuwd zijn hoe dit allemaal uitpakt!

Ik vind persoonlijk het idee van Quatt hartstikke leuk, wens ze ook alle succes!
Als er meer bedrijven zich zo inspannen voor het milieu en het ook betaalbaar proberen te houden, is alleen maar tof!
geen probleem hoor. snap ieders ongeduldigheid en terughoudendheid ook t.o.v. een start up. Tot een paar weken geleden tastte ik ook nog in het duister over installatie en hoe het allemaal uit zou moeten gaan pakken.

Wat betreft de afmetingen durf ik nog de gentlemen agreement te breachen. De genoemde specs kloppen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

HenkRood schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:12:
[...]

De toon 👹 maakt de muziek 🤔 ❗
Ik geef gewoon een nette reactie en zit niemand tot de grond toe af te branden?

Maar als iemand zich daadwerkelijk niet respectvol voelde behandeld hierbij mijn welgemeende excuses.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchWing op 11-11-2022 12:39 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
is geen probleem en je reactie wordt gewaardeerd! Nogmaals snap ik ook de terughoudendheid van iedereen. En er zijn vast bedrijven die inderdaad ook met nep profielen fora op gaan met nep reviews etc. Iets met Dotan en zijn nep fans.

[ Voor 7% gewijzigd door dikkiedik op 11-11-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:34
Ik krijg er wel juist een goed gevoel bij. Zit elke dag mail en spam te controleren of ik al een mail heb. Alles staat hier al klaar dus van mij mogen ze langskomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fohn5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 17:21
Das nou het verschil in mensen. Bij mij is het precies andersom . Ik had er een goed gevoel bij maar wordt argwanend in het geval van halleluja verhalen zonder verdere diepgang . Een mededeling dat niet alles gedeeld mag worden helpt daar voor mij dan niet bij , inderdaad iets met het gevoel van fake accounts
Zeg dan niets dat is soms beter als halve verwachtingen wekken.

Dat dat als kwetsend word ervaren is jammer. Ik noem het een gezonde portie wantrouwen. We kunnen niet allemaal het blije ei zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dikkiedik
ik heb volgens mij helemaal geen halleluja verhaal opgehouden. Dan begrijp je mijn post verkeerd. Ik heb beaamd dat @Llowboy zijn verhaal klopt en dat er dus al units geplaatst zijn.

Dát is de toevoeging die ik graag wilde maken aan dit forum. Ofwel, Quatt is wellicht verder dan de meeste mensen denken. Het hallelujah verhaal is dus helemaal niet aan de orde omdat ik er geen waarde oordeel aanhang. En zoals ik eerder al zei, dat blijft ook nog korte tijd zo.

het enige wat ik zeg is dat de Quatt er is en op het dak staat verder zonder enig waardeoordeel. Doe er mee wat je wilt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkRood
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-10 14:40
fohn5 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:13:
Das nou het verschil in mensen. Bij mij is het precies andersom . Ik had er een goed gevoel bij maar wordt argwanend in het geval van halleluja verhalen zonder verdere diepgang . Een mededeling dat niet alles gedeeld mag worden helpt daar voor mij dan niet bij , inderdaad iets met het gevoel van fake accounts
Zeg dan niets dat is soms beter als halve verwachtingen wekken.

Dat dat als kwetsend word ervaren is jammer. Ik noem het een gezonde portie wantrouwen. We kunnen niet allemaal het blije ei zijn.
Dat verzoek om e.e.a. niet te delen :X (geen foto's geen details) is toen ook meegegeven aan de (Tweakers) bezoekers van de locatie van QUATT in Amsterdam, dus lijkt het mij in deze situatie ook (nog) niet vreemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fohn5
@dikkiedik nergens heb ik jouw naam genoemd . Heb het alleen over de reactie van @Llowboy gehad in mijn eerdere post. Dat je je aangesproken voelt kan ik helaas niet helpen. Dat je behulpzaam bent en wil onderschrijven dat er geïnstalleerd word is prima . Maar dat is niet mijn punt .
Ik heb nooit twijfel gehad dat er geplaatst zou worden , mijn twijfels liggen meer op het installatie vlak.
Ik ben geïnteresseerd in iets meer dan de unit is geplaatst. Ik wil weten hoe, waar , wat misschien wat meer foto's en informatie van de installatie en aansluitingen maar juist daar rust een "embargo "op.
En nu hou ik erover op . Hopelijk , zoals reeds aangegeven, reageert Quatt zelf met wat foto's oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biondonl
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik zelf ben ook nog in afwachting van installatie en installatie datum zit bij de eerste 25 maar tot op heden nog niks gehoord kwa datum .Zal ook vandaag wel geen duidelijkheid krijgen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Luuk81
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:15
dikkiedik schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:29:
ik heb volgens mij helemaal geen halleluja verhaal opgehouden. Dan begrijp je mijn post verkeerd. Ik heb beaamd dat @Llowboy zijn verhaal klopt en dat er dus al units geplaatst zijn.

Dát is de toevoeging die ik graag wilde maken aan dit forum. Ofwel, Quatt is wellicht verder dan de meeste mensen denken. Het hallelujah verhaal is dus helemaal niet aan de orde omdat ik er geen waarde oordeel aanhang. En zoals ik eerder al zei, dat blijft ook nog korte tijd zo.

het enige wat ik zeg is dat de Quatt er is en op het dak staat verder zonder enig waardeoordeel. Doe er mee wat je wilt!
Ook ik ben onderdeel van de pilot. Gister is de unit geleverd en vandaag geplaatst. Net als de 2 anderen heb ik afgesproken nog geen details / foto's te delen, dus daar houd ik me aan.
De ervaring tot zo ver is goed! Netjes in overleg de locatie gekozen, vriendelijk en kundige monteurs. Ik zal in een later stadium mijn ervaring en foto's delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _CrookClaw_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-08 21:03
Biondonl schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:11:
[...]

Nou ik heb als enige nog een email gehad voor me 06 nummer om een installatie datum te gaan plannen daarna was het weer stil .
Wel de aanbetaling van 1500 gedaan .
We wachten het ook maar weer af (Quatt order 10)
Ik heb het weeknummer moeten regelen omdat die week de platen van de overkapping verwijderd moeten zijn. Vanwege garantie kan ik dat niet zelf doen. De exacte datum zal ik wel via dezelfde weg als jou horen. Ik heb nog niet mijn telefoonnummer hoeven te geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 19:08
Biondonl schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:57:
Ik zelf ben ook nog in afwachting van installatie en installatie datum zit bij de eerste 25 maar tot op heden nog niks gehoord kwa datum .Zal ook vandaag wel geen duidelijkheid krijgen.
Dat weet iedereen nu wel. Je komt vanzelf aan de beurt.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkRood
Spykie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:44:
[...]

Dat weet iedereen nu wel. Je komt vanzelf aan de beurt.
Volgens mij slaan ze de eerste 25 over ....... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand van degene waar de warmtepomp al is geplaatst die een Honeywell Evohome thermostaat heeft? Zo ja, ben ik erg benieuwd naar de bevindingen en of het allemaal goed samenwerkt.
Ik wil graag met zones gaan werken met een Honeywell Evohome systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:02
Toby-Wan schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:01:
[...]

Vergeleken met concurrentie is het nog altijd een redelijk bescheiden formaat
Mogelijk ook omdat sommige concurrenten zwaardere warmtepompen in dezelfde behuizing monteren? Het is een gokje hoor, mogelijk zitten 7KW pompen nooit in dezelfde behuizing als een 4KW pomp, maar ik vermoed dat er wel wat standaardisering is met hogere modellen.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:01
onlinaius schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:33:
[...]

Mogelijk ook omdat sommige concurrenten zwaardere warmtepompen in dezelfde behuizing monteren? Het is een gokje hoor, mogelijk zitten 7KW pompen nooit in dezelfde behuizing als een 4KW pomp, maar ik vermoed dat er wel wat standaardisering is met hogere modellen.
Ja dat klopt, maar mijn reactie was meer bedoelt om aan te geven dat er eigenlijk geen kleinere warmtepompen zijn. Elga Ace is iets kleiner, maar dat is dan ook een split met binnenunit ipv een monoblock

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkRood
henkjansmits123 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:54:
Iemand van degene waar de warmtepomp al is geplaatst die een Honeywell Evohome thermostaat heeft? Zo ja, ben ik erg benieuwd naar de bevindingen en of het allemaal goed samenwerkt.
Wacht nu maar gewoon af! Er is eerder aangegeven dat "Net als de 2 anderen heb ik afgesproken nog geen details / foto's te delen, dus daar houd ik me aan".
We zijn allemaal héél erg nieuwsgierig naar de mogelijkheden en de resultaten, maar we zullen allemaal nog geduld moeten hebben. Wil je toch relevante info en kun je niet wachten, probeer het dan via info@quatt.io of lees de informatie via https://support.quatt.io/nl/ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin Peters
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-07 16:10
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]

Puur om te laten zien dat het geen onzin is. Ik dacht, er zitten hier een hoop mensen met vragen en vooral twijfels dus laat ik in ieder geval laten weten dat er wel degelijk iets gebeurd en ik echt tevreden ben.

Ze zijn gewoon bezig met de eerste installaties en willen naar mijn idee eerst alle processen goed testen voordat ze grootschalig beginnen. Dat is heel slim denk ik. Er zijn altijd zaken waar je geen rekening mee houdt en die haal je er op deze manier goed uit.

In dat opzicht is het ook niet gek dat ze eerst beginnen met de wat simpelere installaties en dan opbouwen naar het meer complexe toch?

Ik wil verder geen details delen omdat ik dat gewoon beloofd heb. En ik zal er ook meteen bij zeggen dat ik geen echte tweaker ben. Ik heb er weinig verstand van en ben een gewone consument. Dus ik heb geen meters of wat dan ook om de efficiency te monitoren. Ik had grote plannen om mijn woning te verbouwen en heb op nieuwsjaarsdag via Instagram op de advertentie geklikt en dacht “ach als het voor €1.600,- niks is dan is het ook niet het einde van de wereld.”

Ik ben tevreden met de installatie en alles daar om heen. Of ik tevreden ben met de prestaties/besparing dat kan ik nog helemaal niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor.
Dank dit wekt vertrouwen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:55
en nieuwe update van Quatt Vannochtend.
Ik heb even simpel de mail gekopieerd.
Paar dingen weggelaten volledige mail hier
http://quatt-25848718.hs-...77557&utm_source=hs_email

De Commander-in-Chief 🎮
Om de Quatt Hybrid zijn werk te laten doen, is er een AI controller nodig: de Commander-in-Chief (CiC). Deze CiC bepaalt hoeveel warmte jouw huis wanneer nodig heeft, en past hier de regeling op aan. Dit zorgt voor nog minder energieverbruik en kosten en verhoogt het comfort. De ontwikkeling van deze CiC kende wat hobbels, maar we zijn weer up-to-speed.

RVO kent Quatt DEI+subsidie toe 💶

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ondersteunt projecten die bijdragen aan aardgasloze of aardgasloos-ready woningen, gebouwen of wijken. Voor geselecteerde projecten is subsidie beschikbaar vanuit de regeling Demonstratie Energie- en Klimaatinnovatie (DEI+). Quatt krijgt € 375.000,- aan subsidie. Een belangrijke reden hiervoor is onze slimme software. Met deze subsidie kunnen we onze softwareontwikkeling een flinke boost geven. 👩‍💻

Pilot-installaties: bijna genoeg geleerd om op te schalen 😊

In de afgelopen weken voerden onze installateurs pilot-installaties uit bij geselecteerde klanten. Alles wat er gebeurt tijdens de pilot-installatie, gebruiken we om onszelf te verbeteren.

Door deze verbeteringen voeren we de (pilot)installatiesnelheid nu al wat op. Zodra we jou de kwaliteit kunnen garanderen die je verwacht, starten we met de grootschalige uitrol.

Gelukkig gaat bijna alles al precies zoals het zou moeten, en hebben we de eerste reviews van blije klanten binnen.

Quatt op tv
In september haalden we € 2 miljoen op bij Impact Equity Fund en een familiefonds.

In de WNL-uitzending Stand van Nederland van 27 oktober vertelt Marijn hierover.

Wil je de wereld met ons verbeteren?

We zoeken (veel!) collega's 👥👥👥
De Nederlandse overheid stimuleert 8 miljoen huiseigenaren om af te stappen van aardgas, en duurzaam te gaan verwarmen. Quatt heeft de ambitie om in 2030 1 miljoen warmtepompen geïnstalleerd te hebben.

We kunnen wel wat hulp gebruiken. Bijvoorbeeld van een Recruiter, een Test Automation Engineer, en van Technisch Adviseurs:

in welke situaties kunnen we de Quatt Hybrid (nog) niet plaatsen?
De ene Quatt-installatie is de andere niet. Veel verschillende situaties vragen om veel verschillende technische oplossingen. En we doen ons best, maar we kunnen niet alles tegelijk. Daarom maken we keuzes.

We kiezen ervoor om de Quatt Hybrid op dit moment niet aan te sluiten op stadswarmte. In Nederland werkt stadsverwarming niet overal hetzelfde. Daardoor is de aansluiting van de Quatt Hybrid niet in elke stad hetzelfde. En dat maakt het ingewikkeld. Elke installatie kan technisch anders zijn en we moeten onze software aanpassen. Dat past nu nog niet in onze planning.

Ook blijven we nu focussen op de Quatt Hybrid 4kW. De 8kW-variant heeft aangepaste software nodig, die nu nog niet klaar is. ⏱️

Bespaart een warmtepomp ook kosten mét het nieuwe prijsplafond?
Ja! Als je een Quatt Hybrid warmtepomp hebt, gebruik je minder gas en meer elektriciteit. Het voorstel voor het prijsplafond zit inmiddels zo in elkaar dat je met een warmtepomp nog steeds veel geld bespaart. Lees er hier meer over.

[ Voor 15% gewijzigd door theorganiser op 12-11-2022 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 13:30

RobertowNL

For your gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]

Puur om te laten zien dat het geen onzin is. Ik dacht, er zitten hier een hoop mensen met vragen en vooral twijfels dus laat ik in ieder geval laten weten dat er wel degelijk iets gebeurd en ik echt tevreden ben.

Ze zijn gewoon bezig met de eerste installaties en willen naar mijn idee eerst alle processen goed testen voordat ze grootschalig beginnen. Dat is heel slim denk ik. Er zijn altijd zaken waar je geen rekening mee houdt en die haal je er op deze manier goed uit.

In dat opzicht is het ook niet gek dat ze eerst beginnen met de wat simpelere installaties en dan opbouwen naar het meer complexe toch?

Ik wil verder geen details delen omdat ik dat gewoon beloofd heb. En ik zal er ook meteen bij zeggen dat ik geen echte tweaker ben. Ik heb er weinig verstand van en ben een gewone consument. Dus ik heb geen meters of wat dan ook om de efficiency te monitoren. Ik had grote plannen om mijn woning te verbouwen en heb op nieuwsjaarsdag via Instagram op de advertentie geklikt en dacht “ach als het voor €1.600,- niks is dan is het ook niet het einde van de wereld.”

Ik ben tevreden met de installatie en alles daar om heen. Of ik tevreden ben met de prestaties/besparing dat kan ik nog helemaal niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor.
Bedankt voor de info, overigens staat deze foto nu ook in de mail van Quatt die vandaag binnenkwam. Ik hoop alleen dat je geen last van schaduwwerking op je zonnepanelen gaat krijgen, ben er een beetje bang voor,beetje meer afstand was beter geweest.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
onlinaius schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:33:
[...]

Grotere warmtepompen hebben naast grotere pompen ook grotere warmtewisselaar nodig, bij een niet al te groot verschil kan dat soms nog in de zelfde behuizing, de kleine heeft dan vaak meer lege ruimte. Kijk niet alleen naar de afmeting maar ook naar het gewicht, is natuurlijk ook afhankelijk van het gebruikte materiaal. Bij bv Panasonic kun je dat prima zien, die delen bij sommige modellen de behuizing. Bij merken die maar enkele modellen hebben zie je dat weer minder, daar heeft elk model vaak zijn eigen behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
MacD007 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:38:
[...]

Bedankt voor de info, overigens staat deze foto nu ook in de mail van Quatt die vandaag binnenkwam. Ik hoop alleen dat je geen last van schaduwwerking op je zonnepanelen gaat krijgen, ben er een beetje bang voor,beetje meer afstand was beter geweest.
Gezien de kant waar de zon in de foto staat heb ik het vermoeden dat de pomp aan de noordkant staat. Anders was het inderdaad wel een domme fout geweest.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
henkjansmits123 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:54:
Ik vraag me echt af waar die drang naar een zoneverdeling vandaan komt in combinatie met een warmtepomp, bij een CV ketel maakt dat soms zin, echter met een warmtepomp is dat in de meeste gevallen onzinnig en vaak ook nog duurder. Ik vrees dat veel mensen nog moeten omdenken bij een warmtepomp, ook al worden deze vaak vergeleken warmtetechnisch zijn deze echt compleet anders en hebben dus ook een geheel andere aanpak nodig.
Bij tweakers kun je daar voldoende info vinden.
Heb je bv in een ruimte waar maar kort een warmtebehoefde op die plek is, is een warmtepomp niet cq minder geschikt (ivm de langere warmteopbouw van het systeem), je zou dan beter naar bv IR panelen kunnen gaan, ondanks dat deze maar een COP van 1 hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 12-11-2022 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
MacD007 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:57:
[...]

Ik vraag me echt af waar die drang naar een zoneverdeling vandaan komt in combinatie met een warmtepomp, bij een CV ketel maakt dat soms zin, echter met een warmtepomp is dat in de meeste gevallen onzinnig en vaak ook nog duurder. Ik vrees dat veel mensen nog moeten omdenken bij een warmtepomp, ook al worden deze vaak vergeleken warmtetechnisch zijn deze echt compleet anders en hebben dus ook een geheel andere aanpak nodig.
Heb je bv in een ruimte maar kort een warmtebehoefde is op die plek een warmtepomp niet geschikt, je zou dan beter naar bv IR panelen kunnen gaan, ondanks dat deze maar een COP van 1 hebben.
Een airco zou daar ook een goede optie voor zijn. De oppervlakten blijven wel vrij lang koud, maar de lucht is met een airco een stuk sneller warm dan bij verwarming via de vloer. Bijkomende voordeel is dat je in bepaalde gevallen (als de ruimte fysiek aan de woning zit, en de lucht zich vrij kan bewegen met deur(en) open) de airco ook als backup kunt gebruiken.

Hierdoor zou het bijv kunnen dat je met 4KW Quatt af kunt ipv de 8KW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
hier stond niets inhoudelijks, volgende keer alleen een topicreport.

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 12-11-2022 15:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Llowboy
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-01-2023
MacD007 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:38:
[...]

Hij staat express op deze plek omdat de zon er zo precies omheen draait. Alleen op het hoogtepunt van de zomer heb je het laatste avond zonlicht om 20:00 uur misschien een klein beetje slagschaduw op 1 van de 10 panelen. Zitten optimizers op dus zal wel meevallen met het verlies dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2023
Weer bericht van Quatt ontvangen zijn op de goede weg de pilot gaat voorspoedig weer subsidie voor de CIC👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
zverdier schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:07:
Weer bericht van Quatt ontvangen zijn op de goede weg de pilot gaat voorspoedig weer subsidie voor de CIC👍
In het bericht staat een link die alleen via 'intercom' werkt; daarom hier de tekst uit de website van QUATT:
Waarom ben ik nog niet aan de beurt?
wanneer waarom installatie plaats wachtlijst pilot
#
Geschreven door Ricardo Dijksteel
Vandaag bijgewerkt
In oktober en november 2022 voeren we een pilot uit met het installeren van Quatt Hybrids. Hiervoor selecteren we klanten met zo verschillend mogelijke woonsituaties. Soms komt de Quatt Hybrid in de tuin, soms op het dak en soms zelfs aan de gevel. Ook plaatsen we de Quatt in het ene geval dicht bij de cv-ketel, en in andere gevallen juist op grotere afstand.

Door zoveel mogelijk verschillende situaties mee te nemen in de pilot, leren we tegen welke onverwachte omstandigheden we aan kunnen lopen, of er daardoor problemen ontstaan, en hoe we die dan het beste kunnen oplossen. Al onze ervaringen gebruiken we om onszelf te verbeteren. Zodra we jou de kwaliteit kunnen garanderen die je van ons verwacht, starten we met de grootschalige uitrol.

Daarom kan het nu zo zijn dat je een relatief laag ordernummer hebt, maar nog niet door ons gebeld bent voor een installatieafspraak. Of je hebt juist een relatief hoog ordernummer, en we hebben je al gevraagd of je mee wil doen met de pilot.

Door wat we tot nu toe allemaal al geleerd hebben, kunnen we de installatiesnelheid al een beetje opvoeren. Bijna alles gaat namelijk al zoals we willen. We vragen geduld, maar zijn stiekem net zo ongeduldig als jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2023
In browser weergeven
Quatt_green_logo@3x
CiC
Hi Z.V

Een nieuwe update van Quatt! We stellen onze Commander-In-Chief (CiC) aan je voor, we praten je bij over de pilot-installaties, en we vertellen je over de subsidie die de RVO ons toekent.

In deze e-mail lees je meer over:
De ontwikkeling van de Commander-in-Chief (CiC)
RVO kent Quatt DEI+subsidie toe
Quatt op tv
We zoeken (veel!) collega's
curved line_longer
De Commander-in-Chief 🎮
Om de Quatt Hybrid zijn werk te laten doen, is er een AI controller nodig: de Commander-in-Chief (CiC). Deze CiC bepaalt hoeveel warmte jouw huis wanneer nodig heeft, en past hier de regeling op aan. Dit zorgt voor nog minder energieverbruik en kosten en verhoogt het comfort. De ontwikkeling van deze CiC kende wat hobbels, maar we zijn weer up-to-speed.
CiC front
CiC left closed
curved line_longer
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ondersteunt projecten die bijdragen aan aardgasloze of aardgasloos-ready woningen, gebouwen of wijken. Voor geselecteerde projecten is subsidie beschikbaar vanuit de regeling Demonstratie Energie- en Klimaatinnovatie (DEI+). Quatt krijgt € 375.000,- aan subsidie. Een belangrijke reden hiervoor is onze slimme software. Met deze subsidie kunnen we onze softwareontwikkeling een flinke boost geven. 👩‍💻
curved line_longer
In de afgelopen weken voerden onze installateurs pilot-installaties uit bij geselecteerde klanten. Alles wat er gebeurt tijdens de pilot-installatie, gebruiken we om onszelf te verbeteren.

Door deze verbeteringen voeren we de (pilot)installatiesnelheid nu al wat op. Zodra we jou de kwaliteit kunnen garanderen die je verwacht, starten we met de grootschalige uitrol.
Gelukkig gaat bijna alles al precies zoals het zou moeten, en hebben we de eerste reviews van blije klanten binnen.

'De installatie verliep zeer prettig, met duidelijke uitleg en afstemming.
Zeer positieve ervaring.'
G. Staal

'Installateurs die niet opgeven bij een uitdaging. Hangt strak aan de gevel.'
C. Kam - Bilthoven

'Installatie is kundig verricht volgens gemaakte afspraken en met aandacht. Vakmensen!'
T. Tieman - IJsselstein

ezgif.com-gif-maker (1)
curved line_longer
Quatt op tv
In september haalden we € 2 miljoen op bij Impact Equity Fund en een familiefonds.
In de WNL-uitzending Stand van Nederland van 27 oktober vertelt Marijn hierover.
marijn
curved line_longer

De Nederlandse overheid stimuleert 8 miljoen huiseigenaren om af te stappen van aardgas, en duurzaam te gaan verwarmen. Quatt heeft de ambitie om in 2030 1 miljoen warmtepompen geïnstalleerd te hebben.

We kunnen wel wat hulp gebruiken. Bijvoorbeeld van een Recruiter, een Test Automation Engineer, en van Technisch Adviseurs:

Als Technisch Adviseur overbrug je de kloof tussen ons Engineering team en de klant. Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding en coördinatie van de installatie van onze hybride warmtepompen en daarmee een van de drijvende factoren achter onze productuitrol.

Nieuwsgierig geworden?
Bekijk vacatures ›
627d4ca051eae350945a0779_20220419-quatt-4000-021 1-p-2000
curved line_longer
FAQ

In welke situaties kunnen we de Quatt Hybrid (nog) niet plaatsen?
De ene Quatt-installatie is de andere niet. Veel verschillende situaties vragen om veel verschillende technische oplossingen. En we doen ons best, maar we kunnen niet alles tegelijk. Daarom maken we keuzes.

We kiezen ervoor om de Quatt Hybrid op dit moment niet aan te sluiten op stadswarmte. In Nederland werkt stadsverwarming niet overal hetzelfde. Daardoor is de aansluiting van de Quatt Hybrid niet in elke stad hetzelfde. En dat maakt het ingewikkeld. Elke installatie kan technisch anders zijn en we moeten onze software aanpassen. Dat past nu nog niet in onze planning.

Ook blijven we nu focussen op de Quatt Hybrid 4kW. De 8kW-variant heeft aangepaste software nodig, die nu nog niet klaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door zverdier op 12-11-2022 15:19 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:55
zverdier schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:38:
In browser weergeven
Quatt_green_logo@3x
CiC
Hi Z.V

Een nieuwe update van Quatt! We stellen onze Commander-In-Chief (CiC) aan je voor, we praten je bij over de pilot-installaties, en we vertellen je over de subsidie die de RVO ons toekent.

In deze e-mail lees je meer over:
De ontwikkeling van de Commander-in-Chief (CiC)
RVO kent Quatt DEI+subsidie toe
Quatt op tv
We zoeken (veel!) collega's
curved line_longer
De Commander-in-Chief 🎮
CiC front
CiC left closed
curved line_longer
curved line_longer

'De installatie verliep zeer prettig, met duidelijke uitleg en afstemming.
Zeer positieve ervaring.'
G. Staal

'Installateurs die niet opgeven bij een uitdaging. Hangt strak aan de gevel.'
C. Kam - Bilthoven

'Installatie is kundig verricht volgens gemaakte afspraken en met aandacht. Vakmensen!'
T. Tieman - IJsselstein

ezgif.com-gif-maker (1)
curved line_longer
Quatt op tv
marijn
curved line_longer

Als Technisch Adviseur overbrug je de kloof tussen ons Engineering team en de klant. Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding en coördinatie van de installatie van onze hybride warmtepompen en daarmee een van de drijvende factoren achter onze productuitrol.

Nieuwsgierig geworden?
Bekijk vacatures ›
627d4ca051eae350945a0779_20220419-quatt-4000-021 1-p-2000
curved line_longer
FAQ

In welke situaties kunnen we de Quatt Hybrid (nog) niet plaatsen?

Ook blijven we nu focussen op de Quatt Hybrid 4kW. De 8kW-variant heeft aangepaste software nodig, die nu nog niet klaar is. ⏱️

Bespaart een warmtepomp ook kosten mét het nieuwe prijsplafond?
Ja! Als je een Quatt Hybrid warmtepomp hebt, gebruik je minder gas en meer elektriciteit. Het voorstel voor het prijsplafond zit inmiddels zo in elkaar dat je met een warmtepomp nog steeds veel geld bespaart. Lees er hier meer over.

Andere veelgestelde vragen:
Waarom ben ik nog niet aan de beurt?
Ik heb een pre-order geplaatst. Wat nu?
Hoe werkt de subsidieaanvraag?
curved line_longer
Heb je meer vragen?
Check onze Veelgestelde Vragen, stel je vraag via de chat op de website, of stuur een e-mail naar info@quatt.io

Met vriendelijke groet,

Quatt
Misschien eerst even de reacties van de rest van vandaag lezen voor je iets post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-09 16:40
1 vraag aan de pilots.
zover jullie mogen vrijgeven. is iemand bij jullie waarbij de buis en kabels langer is dan 10meter?
als jullie dit mogen zeggen uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llowboy
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-01-2023
michielsweb schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:46:
1 vraag aan de pilots.
zover jullie mogen vrijgeven. is iemand bij jullie waarbij de buis en kabels langer is dan 10meter?
als jullie dit mogen zeggen uiteraard. :)
Ik zit op 10 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 17:48

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wat vind je van het geluid wat ie produceert?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 19:54
geerttttt schreef op zondag 13 november 2022 @ 06:55:
[...]

Wat vind je van het geluid wat ie produceert?
Blijven we nou continu dit keer op keer vragen? De mannen komen over enige tijd met een review waar we echt wel wat aan gaan hebben.
Buiten dat.., wat vind je van het geluid? Waar hoop je op? Prachtig? Klinkt als vogeltjes? 🤣 ik denk dat het aantal decibel gewoon per situatie verschillend doorkomt adhv je setup ( plaats van je quatt, je slaapkamer en je bank. )

Laten we gewoon nog even geduld hebben. Hopelijk hebben we rond de kerst lekkere sappige reviews om ons verder te verheugen op de installaties.

( ik ben erg laat in gestapt, ik zal nog dik jaar moeten wachten helaas )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
DennisDCT schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:08:
Laten we gewoon nog even geduld hebben. Hopelijk hebben we rond de kerst lekkere sappige reviews om ons verder te verheugen op de installaties.
Ik ben benieuwd, ik begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen dat de eerste installaties (zoals van @Biondonl) nog in november geplaatst gaan worden zoals eerder aangegeven, aangezien ze dan in 17 dagen contact moeten opnemen, en een datum plannen.

De planning op de site van Quatt is nog niet aangepast (maar dat zegt ook weer niet zo heel veel, aangezien we weten hoe goed Quatt in communicatie is), ik begin er al voorzichtig rekening mee te houden dat ik met nummer 454 deze winter niet meer van de Quatt ga genieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:21
Het is een start-up, iedereen die wel eens in een start-up geïnvesteerd heeft weet dat planningen uitlopen.
Ik ben zelf erg blij dat inmiddels de eerste units geïnstalleerd zijn, dat is een enorme mijlpaal. Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen zodra we dadelijk in de koude wintermaanden zitten. De investing voor early adapter is zeer scherp, daar vind je geen enkele andere warmtepomp inclusief installatie voor. Ik vind het dan ook niet erg een stook seizoen langer te wachten.
Bijkomend voordeel is dat indien Quatt bij de eerste installaties niet bevalt, ik nog altijd kan annuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RVE_NL schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:42:
Het is een start-up, iedereen die wel eens in een start-up geïnvesteerd heeft weet dat planningen uitlopen.
Beter nog: als ik kijk naar alle kickstarter dingen waar ik ooit interesse in had of geld heb ingelegd, dan vind ik het bij Quatt nog aardig goed verlopen gezien het formaat van hun product en de bijbehorende service (in tegenstelling tot een pakketje op de bus doen).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 08:33
Wat mij opvalt is dat het originele verhaal aardig verdraaid is. Daar zag je een mooi strakke render van een kleine Quatt aan de gevel. Dat deed mij (en vele anderen die iets meer weten van WP's dan de gemiddelde consument) veel argwaan wekken omdat dat gewoon zelden een goed idee is.

Alles foto's erna die zijn gekomen zijn Quatt's die ofwel op tegels staan of op de grond. En dat was helemaal niet het 1e uitgangspunt imo. Zo kan ik het ook, dat kan elke WP. Hun USP deden ze overkomen als: klein, stil en perfect voor tussenwoningen. Er lijkt wel of ze van koers aan t veranderen zijn (niet gek, als dit zo makkelijk was hadden de grote bekende merken dit allang opgelost)..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ID-College schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:22:
Wat mij opvalt is dat het originele verhaal aardig verdraaid is. Daar zag je een mooi strakke render van een kleine Quatt aan de gevel. Dat deed mij (en vele anderen die iets meer weten van WP's dan de gemiddelde consument) veel argwaan wekken omdat dat gewoon zelden een goed idee is.

Alles foto's erna die zijn gekomen zijn Quatt's die ofwel op tegels staan of op de grond. En dat was helemaal niet het 1e uitgangspunt imo. Zo kan ik het ook, dat kan elke WP. Hun USP deden ze overkomen als: klein, stil en perfect voor tussenwoningen. Er lijkt wel of ze van koers aan t veranderen zijn (niet gek, als dit zo makkelijk was hadden de grote bekende merken dit allang opgelost)..
“Deden overkomen als” oftewel een aanname, idem met “koers veranderen”. Ik wil ze niet verdedigen hier maar je statement is niet iets dat ik quatt ooit heb zien verkondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
ID-College schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:22:

Ik heb niet het gevoel dat ik nu een ander product zie dan destijds aangekondigd was hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DennisDCT schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:08:
[...]

Blijven we nou continu dit keer op keer vragen? De mannen komen over enige tijd met een review waar we echt wel wat aan gaan hebben.
Buiten dat.., wat vind je van het geluid? Waar hoop je op? Prachtig? Klinkt als vogeltjes? 🤣 ik denk dat het aantal decibel gewoon per situatie verschillend doorkomt adhv je setup ( plaats van je quatt, je slaapkamer en je bank. )
Elke decibel is niet hetzelfde. Heeft het een lage brom, of een hoge piep, of hoe klinkt het. Waar kun je het mee vergelijken? Praktijk zegt meer dan de specs, ookal is het afhankelijk van de plaatsingslocatie.

En ik begreep een beetje dat ze niet allemaal fotos moesten maken, of vertellen hoe hun installatie ging omdat dat niet representatief is gezien de pilot. Maar het geluidsniveau qua gevoel lijkt mij prima te beantwoorden voor hun. Mits ze dat willen op dit moment uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-09 16:40
bedankt dat geeft deze tweaker een beetje hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:59

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Geluidsniveau met tien graden boven nul zou onhoorbaar kunnen/moeten zijn.
Intussen zullen in het oosten van het land, met 4 graden buitentemperatuur, de eerste defrosts geweest zijn.
Dat is misschien leuk om een filmpje van te maken en vertelt meer over relevant geluid.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biondonl
onlinaius schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:57:
[...]

Ik ben benieuwd, ik begin er een beetje een hard hoofd in te krijgen dat de eerste installaties (zoals van @Biondonl) nog in november geplaatst gaan worden zoals eerder aangegeven, aangezien ze dan in 17 dagen contact moeten opnemen, en een datum plannen.

De planning op de site van Quatt is nog niet aangepast (maar dat zegt ook weer niet zo heel veel, aangezien we weten hoe goed Quatt in communicatie is), ik begin er al voorzichtig rekening mee te houden dat ik met nummer 454 deze winter niet meer van de Quatt ga genieten.
Die hoop heb ik al ook opgegeven hoor ben nog 1 week thuis .daarna op vakantie voor een week dus zal wel december hopelijk worden (maar je weet het nooit wat ze nog uit de hoge hoed toveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
Biondonl schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:01:
[...]

Die hoop heb ik al ook opgegeven hoor ben nog 1 week thuis .daarna op vakantie voor een week dus zal wel december hopelijk worden (maar je weet het nooit wat ze nog uit de hoge hoed toveren)
(off topic)Prettige vakantie! Naar een warm land met airco; met vliegtuig 🤣❓
PS: plaagstootje😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
MacD007 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:57:
[...]

Heb je bv in een ruimte waar maar kort een warmtebehoefde op die plek is, is een warmtepomp niet cq minder geschikt (ivm de langere warmteopbouw van het systeem), je zou dan beter naar bv IR panelen kunnen gaan, ondanks dat deze maar een COP van 1 hebben.
Omdat mijn keuken niet zo warm wordt als mijn woonkamer, dit is een afgesloten ruimte. Mijn keuken heeft dus meer warmte nodig dan mijn woonkamer (betreft beide vloerverwarming). De rest van het huis verwarm ik eigenlijk niet, behalve de badkamer... maar dat is geen aparte zone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
henkjansmits123 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:09:
[...]

Omdat mijn keuken niet zo warm wordt als mijn woonkamer, dit is een afgesloten ruimte. Mijn keuken heeft dus meer warmte nodig dan mijn woonkamer (betreft beide vloerverwarming). De rest van het huis verwarm ik eigenlijk niet, behalve de badkamer... maar dat is geen aparte zone.
Zo zie je maar. Wensen / huis / huishouden
Ik heb ook een wp met 2 zones op 2 verdelers
Gaat helemaal prima.

Al was het maar omdat de ene zone sneller opwarmt dan de ander, andere raamindeling enz enz. Het is allemaal niet zo zwart wit als vaak gesteld wordt ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
[...]

ik geval van warmtepomp is de beste oplossing creeeren van extra afgifte of alternatieve verwarmings methode (IR paneel, airco, etc) waar je dat nodig hebt ipv geforceerd knijpen/naregelen van andere zone's. Neem aan dat thermostaat zich ook in woonkamer bevind, dus dat is wel de laatste zone die je zou willen knijpen/naregelen.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
[...]

Oké, dus is tijdens de bouw dus iets fout gegaan, verkeerd berekend of gelegd, dat ga je dus niet zo maar oplossen met een warmtepomp ben ik bang als je nu al te kort komt met alleen de cv. Mogelijk een aparte verdeler, maar dat is redelijk ingrijpend, als het al kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
Toby-Wan schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:35:
[...]

ik geval van warmtepomp is de beste oplossing creeeren van extra afgifte of alternatieve verwarmings methode (IR paneel, airco, etc) waar je dat nodig hebt ipv geforceerd knijpen/naregelen van andere zone's. Neem aan dat thermostaat zich ook in woonkamer bevind, dus dat is wel de laatste zone die je zou willen knijpen/naregelen.
Of misschien juist wel de woonkamer een beetje knijpen?
Mits je afgifteoppervlak ruim voldoende is zou ik in dit geval denk ik proberen op de verdeler de woonkamer permanent een klein stukje dicht te draaien, zodat er relatief gezien wat meer warmte naar de keuken gaat. Mogelijk kom je met deze low tech benadering al een aardig eind, op een manier die waarschijnlijk minder snel problemen zal geven dan zones volledig afschakelen.
De woonkamer volledig dichtdraaien zal eerder problemen met afgifte geven dan deze permanent op 2/3 capaciteit te laten draaien.

Houd als je zoneregeling overweegt de minimale afgifteoppervlakken in gedachten, en het minimale vermogen van de warmtepomp. Er zijn scenario's waarin het minder snel een probleem is. Als je bijv. vloerverwarming op de volledige bovenverdieping hebt en hier minder wilt verwarmen dan op de (vloerverwarming) begane grond is dat vaak nog wel mogelijk, alleen een werkkamer verwarmen zal dan weer sneller problemen geven.

https://www.klusidee.nl/pdf/warmte%20afgifte%20tabel.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• billem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Extra info voor de wachters: appartementen slaan ze nu over. Ik wilde de 8kw+koeling reservering wijzigen naar een 4kw en kwamen toen met dit bericht. Appartementen willen ze zo snel mogelijk doen, koeling aankomende zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Mijn telefonische intake is ingepland (nummer 29X). Gok dat het een vrij simpele installatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@dikkiedik en @Llowboy Houden jullie nu ook je gasverbruik bij tov vorige jaren?
Ergo: houd je voor jezelf de besparing in gas èn wat je daar voor in de plaats meer aan stroom verbruikt ook bij?
Geen idee wat die "commander in chief" jullie aan informatie verstrekt om bijv een COP te calculeren, of is dat giswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han61
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik woon in een redelijk geïsoleerde 2-1 kap woning uit de jaren 70. Energie label C.
Wat denken jullie quatt 4 of 8?
Ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:32
Han61 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:58:
Ik woon in een redelijk geïsoleerde 2-1 kap woning uit de jaren 70. Energie label C.
Wat denken jullie quatt 4 of 8?
Ik twijfel.
Ik denk dat niemand dat iets zinnigs over kan zeggen zonder aanvullende informatie zoals historisch gasverbruik. Ook een label zegt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
paQ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:46:
@dikkiedik en @Llowboy Houden jullie nu ook je gasverbruik bij tov vorige jaren?
Ergo: houd je voor jezelf de besparing in gas èn wat je daar voor in de plaats meer aan stroom verbruikt ook bij?
Geen idee wat die "commander in chief" jullie aan informatie verstrekt om bijv een COP te calculeren, of is dat giswerk?
heb geen historische gasverbruik data van deze woning. eerste jaar in deze woning.

net als met elke warmtepomp zegt een COP enkel en alleen iets over een specifieke situatie en de manier hoe je deze gebruikt. Dus ook hier kan je eigenlijk weinig zinnigs over zeggen. Of die de COP wel of niet haalt is eigenlijk niet relevant want de opgegeven COP waardes zijn gewoon bepaald volgens een standaard meet methode.

COP van hoger dan 5 zijn ook prima mogelijk. Als je het verschil tussen aanvoer en buiten temperatuur nog kleiner maakt kun je rustig naar een COP van 7, ondanks dat de fabrikant bijvoorbeeld 4,7 opgeeft. Aanvoer temperaturen van 25 tot 30 graden zijn best mogelijk als het buiten nog warm is. Ideaal scenario voor een goed geïsoleerde woning met vloerverwarming. Even disclaimer, dit zeg ik niet over de Quatt specifiek dus, maar warmtepomp in het algemeen ;)

Dus staar je niet blind op COP's van anderen. Dan kun je bedrogen uitkomen namelijk :) Dat geldt niet alleen voor een Quatt, maar ook Remeha, panasonic etc. Uiteindelijk komt alles op het zelfde principe neer en zijn de rendement verschillen verwaarloosbaar tussen de verschillende buitenunits. Groot rendement winst zit dus in aanvoertemperatuur en uiteraard ook buitentemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat ben ik niet met je eens. Ik zou het bijzonder graag willen weten of mijn wp (vandaag bijv, met zacht, vochtig 14 graden) gem 6,1 haalt of 3,2. Ik wil weten wat ik erin stop, zodat ik weet wat er uit komt en kan converteren in hoeveel gas het anders geweest zou zijn. En zonder je COP weet je ook niks over de hoeveelheid gas die het vervangt. Het kan en zal hier en daar best geneuzel in de marge zijn, maar het geeft wel degelijk een goede leidraad.
kortom: je wilt toch weten wat het je oplevert :?
In jouw specifieke geval wat lastig als je geen historisch verbruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
paQ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:46:
Dat ben ik niet met je eens. Ik zou het bijzonder graag willen weten of mijn wp (vandaag bijv, met zacht, vochtig 14 graden) gem 6,1 haalt of 3,2. Ik wil weten wat ik erin stop, zodat ik weet wat er uit komt en kan converteren in hoeveel gas het anders geweest zou zijn. En zonder je COP weet je ook niks over de hoeveelheid gas die het vervangt. Het kan en zal hier en daar best geneuzel in de marge zijn, maar het geeft wel degelijk een goede leidraad.
kortom: je wilt toch weten wat het je oplevert :?
In jouw specifieke geval wat lastig als je geen historisch verbruik hebt.
Ik snap dat je graag wilt weten of de opgegeven COP's van een warmtepomp kloppen. Dat is waar alle bedrijven immers mee adverteren. variërend tussen de 4 en 5 bij A7/35. Oftewel, als Quatt beweert met A7/35 een COP van 4,9 haalt, dan moet de warmtepomp dat ook gewoon halen. Echter om dit te testen zal het dus exact 7 graden buiten moeten zijn en de stooklijn zodanig dat je met 35 aanvoert. En dat gedurende een langere periode om te kijken of het inderdaad klopt. Dit doen ze bij de certificatie volgens mij in goed gecontroleerde klimaatruimtes. Ik zou niet weten waarom je moet twijfelen aan deze opgegeven COP waardes van alle fabrikanten.

Neemt niet weg dat de COP gigantisch wisselt met aanvoertemperatuur en buitentemperatuur. Stel je woont in een huis waar je A55 moet gebruiken door oudere radiatoren. Als het dan 0 graden is buiten haal je natuurlijk nooit een COP die in de buurt komt van de fabrieksopgave van A7/35. Zou jammer zijn als je dan teleurgesteld bent terwijl het een heel logisch gevolg is.

Als je aan iemand met een remeha warmtepomp een COP vraagt zal dat ook niet precies de fabrieksopagave zijn. Vaak ruim eronder. Maar ik als ook hier op het tweakers forum dat er mensen zijn die ruim boven de 5 halen, oftewel hoger dan de fabrieksopgave.

valt of staat echt met het gebruik. Het kwh verbruik kun je natuurlijk wel eenvoudig bijhouden met bv een smart stekker of kwh teller op je groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nee daar gaat het niet om. De COP varieert enorm en grotendeels afhankelijk van de omstandigheden buiten. Het draait niet om het controleren van een opgegeven COP volgens specsheet. Het gaat er om of en hoeveel gas je bespaart met je wp (of quatt). En ik monitor dat graag in het begin van een stookseizoen, ipv dat ik in maart de conclusie moet trekken dat het me niks heeft gebracht.

Dus terug naar mijn vraag: Kun je (bijv) COP zien? Of spuugt quatt anderzijds de benodigde variabelen uit aan gebruikers om die te berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
aha, daar kan ik je niet mee helpen helaas. Heb dus het historische gasverbruik niet. Ook stook ik dit jaar lager ivm de hogere prijzen dus zou sowieso een vertekend beeld geven door lagere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik krijg wel echt het gevoel dat het antwoord dus "nee" is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:45
Als er een flowmeter op zit kun je wel degelijk de actuele cop zien. Ook als het niet 7 maar 4 graden is. Ook als er niet 35 maar 43 graden uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
met een flowmeter kan je inderdaad warmteafgifte meten (temp * flow (l)). En dat dan delen op het opgenomen vermogen van de warmtepomp. Maar zoals ik al eerder zei deel ik nog geen details over mijn specifieke installatie. (sorry!)

maar bedoelde te zeggen dat een COP van een specifieke situatie niet veel zegt over de efficiënte van een bepaalde unit. Of dat nou Remeha, quatt of panasonic is. Zullen allemaal niet zo veel uit elkaar lopen in de praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
het is zowat de definitie van efficiency...

En we weten helemaal niet of ze niet zo veel uit elkaar zullen lopen.
Maar goed. Ik stelde een eenvoudige vraag en er komt geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
dikkiedik schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:58:
met een flowmeter kan je inderdaad warmteafgifte meten (temp * flow (l)). En dat dan delen op het opgenomen vermogen van de warmtepomp. Maar zoals ik al eerder zei deel ik nog geen details over mijn specifieke installatie. (sorry!)

maar bedoelde te zeggen dat een COP van een specifieke situatie niet veel zegt over de efficiënte van een bepaalde unit. Of dat nou Remeha, quatt of panasonic is. Zullen allemaal niet zo veel uit elkaar lopen in de praktijk.
Deze formule ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
paQ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:11:
het is zowat de definitie van efficiency...

En we weten helemaal niet of ze niet zo veel uit elkaar zullen lopen.
Maar goed. Ik stelde een eenvoudige vraag en er komt geen antwoord.
Als we de specs gemeten in klimaatkamers mogen geloven verschillen de meeste warmtepompen over het algemeen niet schrikbarend veel van elkaar.

COP is de verhouding tussen afgegeven vermogen en opgenomen vermogen. Die flowmeter bepaald toch adhv delta T (aanvoer/retour) en flow wat het afgegeven vermogen is? Of is dat nou iets heel raar wat ik zeg. Hoe zou een warmtepomp anders zijn afgegeven vermogen kunnen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:05
dikkiedik schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:01:
[...]

Als we de specs gemeten in klimaatkamers mogen geloven verschillen de meeste warmtepompen over het algemeen niet schrikbarend veel van elkaar.

COP is de verhouding tussen afgegeven vermogen en opgenomen vermogen. Die flowmeter bepaald toch adhv delta T (aanvoer/retour) en flow wat het afgegeven vermogen is? Of is dat nou iets heel raar wat ik zeg. Hoe zou een warmtepomp anders zijn afgegeven vermogen kunnen meten?
True, meeste wp's verschillen niet heel veel van elkaar qua specs. (standaard r32 pompen met standaard r32 pompen vergeleken).

Maar de vraag is;
Toont de quatt WP (een van de) volgende waarden?
-flow
-t aanvoer
-t retour
Toont hij eventueel zelf een cop berekening?/indicatie?

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
BjornHero schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:16:
[...]

True, meeste wp's verschillen niet heel veel van elkaar qua specs. (standaard r32 pompen met standaard r32 pompen vergeleken).

Maar de vraag is;
-flow
-t aanvoer
-t retour
Slimme vraag die niet beantwoord zal worden 😂👍. Even geduld dus❗

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RS83
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
BjornHero schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:16:
[...]

Maar de vraag is;
-flow
-t aanvoer
-t retour
Zo te zien wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFpJgTDG0bselErVks_FxVLu5IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjwz0jKn4iSKun3yRzbOCrhI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dan snap ik de 11 alinea's geheimzinnigheid niet :+

Er is zo te zien idd flow, er is vermogen. Nu alleen nog specs Ta en Tr (of is dat helemaal rechts?), en dan kun je het sommetje zo maken :)
Alhoewel het er op lijkt dat het voornamelijk een controle methode is bij installatie. Of een zelf check die je even kunt mailen bij vragen / problemen. Wel nice.

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 16-11-2022 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Controleert de app ook of je geen herrie in je leidingen hebt? :+

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fohn5
en das pas 70 % _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Iemand enig idee wat de boiler pagina inhoud? Ik zou denken: (verwachte) toekomstige functie waarbij een warmtevat wordt toegevoegd, maar dan is een temp van 21 graden wel vrij laag, (of nog aan het opwarmen).

Verder begrijp ik de 'boiler power' ook niet helemaal, opgeslagen thermisch vermogen? Maar dat zou dan in KWh moeten zijn gok ik? Met 'boiler power' in KW(h?) klinkt het weer meer als een buffervat dan als een SWW voorziening. Misschien dat ze deze combineren?

[ Voor 16% gewijzigd door onlinaius op 16-11-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
onlinaius schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:27:
Iemand enig idee wat de boiler pagina inhoud? Ik zou denken: (verwachte) toekomstige functie waarbij een warmtevat wordt toegevoegd, maar dan is een temp van 21 graden wel vrij laag, (of nog aan het opwarmen).

Verder begrijp ik de 'boiler power' ook niet helemaal, opgeslagen thermisch vermogen? Maar dat zou dan in KWh moeten zijn gok ik? Met 'boiler power' klinkt het weer meer als een buffervat dan als een SWW voorziening. Misschien dat ze deze combineren?
Lijkt mij meer het interne systeem te zijn bij deze getoonde zelf/installatiecheck (als ik de omschrijving van het plaatje interpreteer)
maw een Ta en Tr

@Biondonl
Heb je nou al een datum staan? Je had immers al betaald toch? :?

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 16-11-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
onlinaius schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:27:

Verder begrijp ik de 'boiler power' ook niet helemaal, opgeslagen thermisch vermogen? Maar dat zou dan in KWh moeten zijn gok ik? Met 'boiler power' in KW(h?) klinkt het weer meer als een buffervat dan als een SWW voorziening. Misschien dat ze deze combineren?
Boiler is je huidige CV.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Biondonl
paQ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:38:
[...]

Lijkt mij meer het interne systeem te zijn bij deze getoonde zelf/installatiecheck (als ik de omschrijving van het plaatje interpreteer)
maw een Ta en Tr

@Biondonl
Heb je nou al een datum staan? Je had immers al betaald toch? :?
Heb Quatt gister aan de telefoon gehad dat de pilot voorspoedig ging en of ik nog wou meedoen .maar ga vanaf vrijdag op vakantie .dus het zal week 48 of 49 worden.ja ik heb de 2de aanbetaling al gedaan de laatste wordt 2700 euro net de week voor de plaatsing maar moet nog even de datum weten van de plaatsing en het betaalverzoek van hun krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Kijk, nu valt alles op zijn plaats! Bedankt voor de verduidelijking, nu klinkt het allemaal opeens heel logisch.

• MMBD
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-02 21:59
Klopt het dat het idee is dat je de temperatuur alleen instelt met de Quatt app en dus geen fysieke kamerthermostaat meer gebruikt?
Of zijn er fysieke thermostaten die op de CiC kunnen worden aangesloten?

Alleen de app lijkt wat onhandig, ook omdat ik flexibel wil kunnen schakelen tussen dag- en nacht temperatuur.

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 21:16
Beste allen, in het bijzonder Quatt bezitters,

Ik heb ook een preorder voor een Quatt staan. We willen die graag op onze nieuwe dakopbouw installeren. Die wordt op dit moment gebouwd; komt ook een CV ketel en vloerverwarming in die nu worden geinstalleerd.

Om nu in de installatie en ruwbouw rekening te kunnen houden met de komst van de Quatt willen onze aannemers graag weten hoe de leidingen (in en uit) op de Quatt gepositioneerd zijn, zodat ze daar voorbereiding voor kunnen maken. Ik heb aan Quatt gevraagd of ze willen vertellen hoe die leidingen op de Quatt zitten, maar ik krijg terug dat ze dat niet willen vertellen omdat ze liever niet willen dat niet door Quatt opgeleide installateurs (teveel) voorbereiding doen.

Leuk en wel.. maar voor onze bouw, afwerking en isolatie is het veel beter om nu de voorbereiding te doen dan achteraf nieuwe gaten te gaan maken. Wil / kan iemand aangeven hoe de verschillende leidingen/aansluitingen op de Quatt zijn geplaatst?

Bvb heel erg bedankt!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Xtrahairy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:49:

Ik heb ook een preorder voor een Quatt staan. We willen die graag op onze nieuwe dakopbouw installeren. Die wordt op dit moment gebouwd; komt ook een CV ketel en vloerverwarming in die nu worden geinstalleerd.

Om nu in de installatie en ruwbouw rekening te kunnen houden met de komst van de Quatt willen onze aannemers graag weten hoe de leidingen (in en uit) op de Quatt gepositioneerd zijn, zodat ze daar voorbereiding voor kunnen maken. Ik heb aan Quatt gevraagd of ze willen vertellen hoe die leidingen op de Quatt zitten, maar ik krijg terug dat ze dat niet willen vertellen omdat ze liever niet willen dat niet door Quatt opgeleide installateurs (teveel) voorbereiding doen.

Leuk en wel.. maar voor onze bouw, afwerking en isolatie is het veel beter om nu de voorbereiding te doen dan achteraf nieuwe gaten te gaan maken. Wil / kan iemand aangeven hoe de verschillende leidingen/aansluitingen op de Quatt zijn geplaatst?

Bvb heel erg bedankt!
Dat is toch al vele malen aangegeven? 1 gat van 100mm als ik het goed heb. Dus als je een >D100 dakdoorvoer plaatst zit je goed.

• HenkRood

Bvb heel erg bedankt!
Zie de post van marijnflipse d.d. vrijdag 2 september 2022 13:41 - daar staan een aantal vragen en antwoorden

[ Voor 0% gewijzigd door teacher op 21-11-2022 08:36 ]

• Luuk81
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:15
bbbrumbrum schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:59:
[...]

Dat is toch al vele malen aangegeven? 1 gat van 100mm als ik het goed heb. Dus als je een >D100 dakdoorvoer plaatst zit je goed.
Inderdaad, dat zou ik aanhouden (zit in de pilot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan

Bvb heel erg bedankt!
ik heb tijdje terug ook een dergelijk vraag gesteld aan Quatt:-
Q: ik ben nu in huis & tuin aan het verbouwen, en dit geeft mij nu de mogelijkheid om alvast een aanvoer & retour leiding te leggen vanaf de tuin naar de CV ruimte. voor de aanvoer & retour heb ik een 32x3 meerlagenbuis op het oog, is dit voor jullie prima om bij een installatie op door te werken?
A: 32x3 is ok. als hij maar aan beide kanten met 1" buitendraad vlakdichtend eindigt, isoleert en niet langer dan 20m is

Daarnaast moet je natuurlijk nog zorgen voor stroomtoevoer & communicatiekabel (zoek in dit topic even terug op afbeeldingen dan krijg je schematisch overzicht), al kan je dit ook opvangen met extra elektrabuizen oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Toby-Wan op 18-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007

Bvb heel erg bedankt!
wat je zeker kunt is de benodigde stroomaansluiting (denk aub aan een aparte groep en de juiste aardlekautomaat alvast gereed maken, zie hiervoor een van mijn eerdere posts hierover (siemens)) met de verplichte werkschakelaar (kost rond de 20 euro, dus dat is te doen), Quatt kan dan de warmtepomp direct aan de werkschakelaar aansluiten. bij verdere vragen stel maar een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 11:08
hier stond een offtopic reactie op een oud bericht.

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 20-11-2022 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkRood
inhoudelijke posts met relevante informatie? Ja graag! Reageren met een paar leestekens? Liever niet.

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 20-11-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 11:08
en ook commentaar op moderatie is... offtopic

[ Voor 117% gewijzigd door teacher op 20-11-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Is er nog iemand geweest die een installatie gesprek heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Je thermostaat sluit je aan op de CIC, en de CV ketel sluit je daar ook op aan.
Nu kan ik via mijn Isense thermostaat instellingen aanpassen in mijn (eenvoudige) remeha ketel.
Bijvoorbeeld de instelling dat de pomp blijft draaien ook als er geen warmtevraag is.

Hoe gaat de CIC daarmee om? Lijkt mij dat de CV pomp uit moet staan als er vanuit CV geen warmtevraag is, de Quatt pompt rond toch?
Mijn vraag is meer, je hebt bepaalde instellingen aan de CV ketel die je kunt doen via je thermostaat, maar het lijkt me niet dat je dat via de CIC kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 20:57
HBO88 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:00:
Je thermostaat sluit je aan op de CIC, en de CV ketel sluit je daar ook op aan.
Nu kan ik via mijn Isense thermostaat instellingen aanpassen in mijn (eenvoudige) remeha ketel.
Bijvoorbeeld de instelling dat de pomp blijft draaien ook als er geen warmtevraag is.

Hoe gaat de CIC daarmee om? Lijkt mij dat de CV pomp uit moet staan als er vanuit CV geen warmtevraag is, de Quatt pompt rond toch?
Mijn vraag is meer, je hebt bepaalde instellingen aan de CV ketel die je kunt doen via je thermostaat, maar het lijkt me niet dat je dat via de CIC kunt doen.
Let op dat jouw ketel+thermostaat van dezelfde fabrikant is en daarmee communiceert volgens het fabrikant eigen protocol (R-bus in jouw Remeha situatie). Dan is het vaak mogelijk om CV parameters via je thermostaat/app in te stellen. Het CIC werkt naar wat ik gelezen heb via OpenTherm protocol. Bij OpenTherm kan de thermostaat geen parameters in de CV aanpassen, maar alleen de warmtevraag dicteren. KetelKlets heeft hier een heldere video over gemaakt: YouTube: CV ketel en Thermostaat: wie is de baas?

Hoewel weinig bekend is over het CIC, stel ik me volgende voor: thermostaat geeft warmtevraag door aan CIC. CIC schat in of hij de warmtepomp of de CV aan het werk zet. Als hij de cv aan het werk zet, dan produceert CIC een OpenTherm 'signaal' dat de cv begrijpt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HBO88
Frisian1206 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:33:
[...]

Let op dat jouw ketel+thermostaat van dezelfde fabrikant is en daarmee communiceert volgens het fabrikant eigen protocol (R-bus in jouw Remeha situatie). Dan is het vaak mogelijk om CV parameters via je thermostaat/app in te stellen. Het CIC werkt naar wat ik gelezen heb via OpenTherm protocol. Bij OpenTherm kan de thermostaat geen parameters in de CV aanpassen, maar alleen de warmtevraag dicteren. KetelKlets heeft hier een heldere video over gemaakt: YouTube: CV ketel en Thermostaat: wie is de baas?

Hoewel weinig bekend is over het CIC, stel ik me volgende voor: thermostaat geeft warmtevraag door aan CIC. CIC schat in of hij de warmtepomp of de CV aan het werk zet. Als hij de cv aan het werk zet, dan produceert CIC een OpenTherm 'signaal' dat de cv begrijpt.
Dank voor je antwoord en de link. Deze werking lijkt mij ook het meest logisch. Dan kun je ook inderdaad de meest eenvoudige thermostaat gebruiken die opentherm heeft.

Zowiezo betekent het wel dat bepaalde ketelinstellingen (zoals gedrag pomp) goed moeten staan voordat de Quatt aangesloten wordt.

We gaan het zien, woensdag wordt hij geinstalleerd als het goed is :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-10 11:25
Iets om naar uit te zien @HBO88 ! Veel plezier. En misschien lezen we dan vrijdag hoe de quatt de eerste dag heeft gewerkt? En dan na verloop van tijd hoe hij zich aanpast aan je huis. Want dat schijnt de bedoeling te zijn. Enneh.... Mooi plaatje van de installatie zoals geplaatst is nooit weg😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toby-Wan
HaraldBou schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:27:
Mooi plaatje van de installatie zoals geplaatst is nooit weg😉
@HBO88 misschien is een livestream een idee >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
HBO88 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:50:
[...]

Dank voor je antwoord en de link. Deze werking lijkt mij ook het meest logisch. Dan kun je ook inderdaad de meest eenvoudige thermostaat gebruiken die opentherm heeft.

Zowiezo betekent het wel dat bepaalde ketelinstellingen (zoals gedrag pomp) goed moeten staan voordat de Quatt aangesloten wordt.

We gaan het zien, woensdag wordt hij geinstalleerd als het goed is :*)
Top, wat fijn om te horen! Complimenten aan @marijnflipse en Quatt, ik neem mijn eerdere 'ik twijfel of ze in november al beginnen met het plaatsen bij de eersten op de wachtlijst' terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Toby-Wan schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:48:
[...]

@HBO88 misschien is een livestream een idee >:)
Ik zou zeker kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Laatst online: 09-10 15:16
krizzziz schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:40:
[...]

Ik zeg ook niet dat het er niet staat. ZOals ik al schreef is dit om vragen over dit onderwerp te beperken.
Ik zeg alleen maar dat ik er naar gevraagd heb, en toen een heel ander verhaal heb gekregen. Wat ook bevestigd worden hier door een andere tweaker die zijn intake heeft gehad.
Het verhaal is niet zo zwart/wit.

Daarnaast lijkt mij het woord "momenteel" belangrijk. Er staat namelijk niet "nooit" en dus is het toevoegen van koeling later wel mogelijk.
De veelgestelde vraag is bijgewerkt en het woord "momenteel" is verdwenen.

Sowieso een vreemde conclusie dat momenteel wil zeggen dat iets nu nog niet kan, maar in de toekomst per definitie wel...

[ Voor 8% gewijzigd door Pbure97 op 22-11-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Beste,

Hoe staan de zaken nu met quatt? In het begin gingen er nog de geruchten dat er maandelijks betaald moest worden voor de "slimme" software. Velen waren hier ook sceptisch. Heb nu terug wat rondgekeken op de site en het lijkt toch allemaal in 1 pakket te worden geleverd met prima specificaties. Lijkt toch een zeer interessante optie voor een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Frisian1206 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:33:
[...]

Remeha iSense is gewoon OpenTherm overigens, R-Bus betreft de nieuwere eTwist thermostaat.

Of het bedienen van de ketel door thermostaat nog steeds gaat werken is maar net hoe de CIC is ontworpen. Als dat ding als gateway werkt met overrides voor setpoint gaat dat gewoon werken. Maken ze er echt 2 losse interfaces van waarbij thermostaat niet meer met ketel kan communiceren verlies je idd de instellingen en dingen als servicemelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgerfreerk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-08 23:46
Hallo allemaal, ook ik heb inmiddels de videocall gehad, ruim een half uur de zaken doorgenomen, prima gevoel aan over gehouden.
Ik vind het aanzicht van buiten erg belangrijk, ik heb een jaren 30 woning, nu is voor mij de gunstige optie om de Quatt aan de gevel te hangen thv de eerste verdieping, achterzijde van het huis en schuin onder mijn slaapkamerraam mbv een muurbeugel, en zo via de kortste weg recht naar boven waar de combiketel hangt.
Ik kies ervoor om de leidingen meteen achter de quatt de muur in te laten verdwijnen en via de binnenkant van mijn slaapkamer recht door het plafond direct op de hr ketel, binnen zal ik de leidingen geheel in stijl van de jaren 30 afwerken, dit huis is toch al een en al randjes en koofjes, ik vind dit wel karakteristiek.
Een eventuele tweede optie is de quatt op de begane grond neerzetten ( In een hoek naast de openslaande tuindeuren) en met een buiten leiding naar boven tot de eerste verdiepingsvloer en daar alsnog de weg via dezelfde slaapkamer naar boven op zolder waar de hr ketel ( met een iets langer leidingtrace ) ook goed te bereiken is.
De tweede optie vind ik persoonlijk waarschijnlijk mooier, de quatt op twee silent blocks op de gegane grond, zo zie je hem ook altijd afgebeeld op de fotoos, je ziet nooit een installatie met een muurbeugel thv de eerste verdieping.
Heeft iemand daar toevallig een foto van en deze wil delen?
Pagina: 1 ... 29 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.