Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.815.843 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:57
geerttttt schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:37:
Uit nieuwsgierigheid maar eens gevraagd hoe het staat met inplannen van de 1e installs...

[...]
rond half november beginnen en rond die tijd uitnodigingen versturen?
Maar eerst moet je een aantal dagen voor start betalen, vervolgens moeten ze alle materialen naar je opsturen.

Dus lijkt mij dat die uitnodigingen toch wat eerder verstuurd moeten worden...?
Ik kijk iig uit naar de mail met verdere info. ik hoop inderdaad dat ze binnen een paar weken bij mij komen installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door HBO88 op 01-11-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Peters
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik wacht ook met spanning op de eerste installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2023
Ik vragen ons af op welk inschrijf nummer quatt nu zit met de videocall, wij willen niet eerder beginnen met voorbereid o.a grond mantelbuis en stroomvoorziening

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:20
Ik heb nummer 237. Heb afspraak videocall op 17 november.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 20:36
Hallotjes! Ik lees al een tijd mee en heb ondertussen alle berichten gelezen. Ik vroeg mij af of ze enig idee hebben hoeveel ze er per jaar plaatsen? Ik ben erg laat ingestapt. En heb nummer 5547. Ik heb de hoop dat ze voor volgend jaar winter komen. Maar dat zou betekenen dan ze er 5547 moeten plaatsen in een jaar… 🥹 dat is 22 quatts per dag. 🤣😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
DennisDCT schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:29:
Hallotjes! Ik lees al een tijd mee en heb ondertussen alle berichten gelezen. Ik vroeg mij af of ze enig idee hebben hoeveel ze er per jaar plaatsen? Ik ben erg laat ingestapt. En heb nummer 5547. Ik heb de hoop dat ze voor volgend jaar winter komen. Maar dat zou betekenen dan ze er 5547 moeten plaatsen in een jaar… 🥹 dat is 22 quatts per dag. 🤣😅
Das nog niets. Ze hebben als doel om er 1 miljoen te plaatsen voor 2030. Dat is bijna 500 quatts per dag 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Ik zou wel eens plaatjes willen zien van containers vol die vanuit China worden aangeleverd. :+

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-06 22:03
HBO88 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:50:
[...]

rond half november beginnen en rond die tijd uitnodigingen versturen?
Maar eerst moet je een aantal dagen voor start betalen, vervolgens moeten ze alle materialen naar je opsturen.

Dus lijkt mij dat die uitnodigingen toch wat eerder verstuurd moeten worden...?
Ik kijk iig uit naar de mail met verdere info. ik hoop inderdaad dat ze binnen een paar weken bij mij komen installeren.
Is er überhaupt al een QUATT geplaatst bij een van de Tweakers :? Als je het afmeet aan de publiciteit; met name het filmpje van WNL / Stand van Nederland van 27 okt. zijn er op 3 locaties units geplaatst !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
HenkRood schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:43:
[...]

Is er überhaupt al een QUATT geplaatst bij een van de Tweakers :? Als je het afmeet aan de publiciteit; met name het filmpje van WNL / Stand van Nederland van 27 okt. zijn er op 3 locaties units geplaatst !?
Nog 999.997 te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
[...]

nee nog niet. Als je op de site kijkt, zie je ook foto's van 3 verschillende installaties, dus dat zullen ze wel zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 10:50
HBO88 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:36:
[...]

Das nog niets. Ze hebben als doel om er 1 miljoen te plaatsen voor 2030. Dat is bijna 500 quatts per dag 8)7 :+
Hoewel ik zeker niet negatief ten opzichte van Quatt sta (als de planning goed loopt heb ik er ook 1 in februari, maar waarschijnlijk mag ik blij zijn met maart of april), heb ik een vaaaaaaag vermoeden dat het hier om een Elon Musk planning gaat.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:13
Is er überhaupt al een QUATT geplaatst bij een van de Tweakers :?
Denk dat je die vraag kunt reduceren tot "is er überhaupt al een Quatt geplaatst" (buiten de showroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
Wilke schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:51:
[...]

Denk dat je die vraag kunt reduceren tot "is er überhaupt al een Quatt geplaatst" (buiten de showroom).
Neee, niet zo negatief; er zijn zeker op drie locaties totaal 4 units geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

HenkRood schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:05:
[...]

Neee, niet zo negatief; er zijn zeker op drie locaties totaal 4 units geplaatst.
Zijn deze beelden geverifieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
ds23man schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:36:
[...]

Zijn deze beelden geverifieerd?
Heb je ze gezien? Kan natuurlijk "schuifkaas" zijn! 8)7 |:( _/-\o_ ;w :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
onlinaius schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:50:
[...]

Hoewel ik zeker niet negatief ten opzichte van Quatt sta (als de planning goed loopt heb ik er ook 1 in februari, maar waarschijnlijk mag ik blij zijn met maart of april), heb ik een vaaaaaaag vermoeden dat het hier om een Elon Musk planning gaat.
Dat vind ik een goeie >:)
We zullen het ervaren O-)
Aan de auto zal het niet liggen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smkwI7nq4cvs3ldMpVj8m4xde6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kgAbK8P473YEEkQW91Zpuusd.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door HenkRood op 04-11-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkeenidja
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-01 20:32
*knip* Dit topic gaat inhoudelijk over Quatt en niet over de risico's rond investeren.

[ Voor 87% gewijzigd door Proton_ op 04-11-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33
Nah

Vanwaar dan al die moeite als ze 4000x 100 euro hebben geïncasseerd

[ Voor 26% gewijzigd door Proton_ op 04-11-2022 18:47 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
reageren op offtopic berichten vinden we niet tof...

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 04-11-2022 19:40 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
bokkeenidja schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:46:
[mbr]*knip* Dit topic gaat inhoudelijk over Quatt en niet over de risico's rond investeren.[/]
Ongefundeerd idd. Ik geloof wel dat ze echt een warmtepomp gemaakt hebben die werkt. Desondanks geloof ik ook wel dat alles geïnstalleerd krijgen, personeel krijgen en houden en alle units plaatsen en werkend krijgen/houden een enorme opgave gaat zijn, vast niet zonder problemen onderweg. Hopelijk zonder ernstige gevolgen, maar enige problemen kun je wel enigsinds verwachten bij een startup.

Enige wat ik hoop, Quatt, lezen jullie mee? is dat ze transparant blijven naar hun klanten. Prima als er vertraging is en dingen tegen vallen, maar neem je klanten hierin mee. Laat mensen zich onderdeel voelen van de situatie in plaats van de dupe en met vraagtekens te laten zitten.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
op de man

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 05-11-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
reacties op moderaties niet in het topic, want offtopic

[ Voor 100% gewijzigd door teacher op 05-11-2022 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onlinaius
Mijn idee hierbij:

Geen scam, wel wat overoptimistisch vooral qua planning.

De plannen zijn extreem ambitieus, maar tot nu toe zie ik vooral vertraging ten opzichte van de originele planning, terwijl je voor '1 miljoen voor 2030' echt geen enkele vertraging kunt hebben.

Mijn idee (nee, sorry @MacD007. geen feiten, maar een gevoel op basis van prestaties tot nu toe) is dus: geen scam, maar neem de planning met een goede lading Jozo.

@marijnflipse Ik sta er enorm voor open als jullie bovenstaande compleet weg willen blazen. Wat @geerttttt ook al zegt: neem ons mee in het proces (mag ook met een nieuwsbrief). Hoeveel monteurs hebben jullie al geregeld, hoeveel warmtepompen zijn er besteld, hoeveel zijn hiervan al bij jullie aangekomen, wat moet er nog gebeuren voordat er installaties geplanned kunnen worden, waar gaan de eerste installaties in het land plaats vinden, waar lopen jullie vertraging op, etc, etc, etc.

Ik hoop dat mijn intuitie fout zit, daar wint iedereen bij!

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biondonl
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-05-2024
onlinaius schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:22:
Mijn idee hierbij:

Geen scam, wel wat overoptimistisch vooral qua planning.

De plannen zijn extreem ambitieus, maar tot nu toe zie ik vooral vertraging ten opzichte van de originele planning, terwijl je voor '1 miljoen voor 2030' echt geen enkele vertraging kunt hebben.

Mijn idee (nee, sorry @MacD007. geen feiten, maar een gevoel op basis van prestaties tot nu toe) is dus: geen scam, maar neem de planning met een goede lading Jozo.

@marijnflipse Ik sta er enorm voor open als jullie bovenstaande compleet weg willen blazen. Wat @geerttttt ook al zegt: neem ons mee in het proces (mag ook met een nieuwsbrief). Hoeveel monteurs hebben jullie al geregeld, hoeveel warmtepompen zijn er besteld, hoeveel zijn hiervan al bij jullie aangekomen, wat moet er nog gebeuren voordat er installaties geplanned kunnen worden, waar gaan de eerste installaties in het land plaats vinden, waar lopen jullie vertraging op, etc, etc, etc.

Ik hoop dat mijn intuitie fout zit, daar wint iedereen bij!
Zeer goede post .ik zal wel de eerste van de website tweakers zijn kwa installatie en zelfs ik nummer 10 op de orderlijst heb nog niks gehoord kwa planning voor de installatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Biondonl schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:35:
[...]

Zeer goede post .ik zal wel de eerste van de website tweakers zijn kwa installatie en zelfs ik nummer 10 op de orderlijst heb nog niks gehoord kwa planning voor de installatie
Dat is inderdaad wel 'jammer' op zijn minst. Het kan zomaar zijn dat je een van 3 eerste echte klanten bent van Quatt. (dus niet een zelf gekozen bekende die mooie productfoto's oplevert in Baarn)
Je vraagt je haast af: waar wordt er nog op gewacht :?
Zeg desnoods: we beginnen dinsdag, en we zien wel hoe ver we komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:35
onlinaius schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:22:
Één miljoen is natuurlijk lariekoek, zoveel huizen zijn in Nederland waarschijnlijk niet eens geschikt voor dit model.

Dat gezegd hebbende ben ik benieuwd naar hun break-even point: bij hoeveel geplaatste warmtepompen is het bedrijf financieel gezond en daarmee garantie en onderdelen in de toekomst gegarandeerd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:40

RobertowNL

For your gear!

Waren er niet wat issues met software:
Gelukkig zitten we nog in de pilotfase, want we moeten nog wat softwarebugs fixen
En ook met de hardware van de aansturing:
De hardware van de Commander In Chief (de AI-controller) voldeed niet meteen aan onze eisen. Hierdoor waren er een aantal hardware iteraties nodig, en daardoor loopt de ontwikkeling van de bijbehorende software uit. We zitten hiermee momenteel wel in de afrondende fase.
Ik doe zomaar een gok dat ze geen of zo min mogelijk units gaan plaatsen die niet goed werken en dus het opschalen zeer beperkt doen.

Nu snap ik dat mensen zeggen communiceer dat. Maar ik denk dat ze pas gaan communiceren bij het opschalen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonman51
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik kom dit tegen en heb gevraagd aan Quatt (via website) of hun pomp dit ook kan.

“NIBE levert al jaren de slimste warmtepompen die klaar zijn voor de nieuwe energiewereld.
Door intelligente technologie, Smart Price Adaption, werkt de warmtepomp het hardst tijdens de goedkoopste uren binnen het flex contract van EnergyZero. Zo bespaar je niet alleen op je energierekening, maar draag je ook bij aan ons klimaat.”

Linkje:
https://www.energyzero.nl/energiecontract/slim-verwarmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

tonman51 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:33:
Ik kom dit tegen en heb gevraagd aan Quatt (via website) of hun pomp dit ook kan.

“NIBE levert al jaren de slimste warmtepompen die klaar zijn voor de nieuwe energiewereld.
Door intelligente technologie, Smart Price Adaption, werkt de warmtepomp het hardst tijdens de goedkoopste uren binnen het flex contract van EnergyZero. Zo bespaar je niet alleen op je energierekening, maar draag je ook bij aan ons klimaat.”

Linkje:
Ze vergeten er even uit gemak erbij te vertellen dat je met zonnepanelen bij zo'n contract de bietenbrug opgaat omdat je feitelijk niet meer saldeert over een jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mveu
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-04 07:46
Ik heb gisteren de telefonische intake gehad met een medewerker van Quatt. Ik ben ergens nummer 700 op de lijst, maar een makkelijk te installeren klant. CV ketel staat op zolder met dakterras ernaast waar de buiten unit kan staan op rubbers. Max 2m leiding door hout (red cedar) dus das easy. Prima intake waarbij we stil hebben gestaan bij de electrische aansluiting, aansluiting van de Quatt en de thermostaat. Ik heb zelf een remeha etwist, en die wordt gewoon ondersteund. Wat ik nog niet helder heb is het overbruggen van de Quatt. Zeker volgend jaar met het energieplafond is het denk ik voor mij voordeliger om eerst 900m3 gas in de brand te steken voordat ik met de Quatt ga bij stoken. "Is de software afdeling mee bezig mee te nemen, vraag hebben we meer gehad" wist de Quatt medewerker mij te melden. Ga volgende week een uitwerking krijgen, en na aanbetaling gepland worden. Wanneer exact kon hij nog niet aangeven. Zelf vind ik het erg goed dat ze nu goed door testen. Eerst zorgen dat de basis goed werkt voordat je gaat opschalen. Als je gaat opschalen en dan achter een issue komt waar je alle Quatt units weer moet langs rijden ga je kapot als organisatie. Klonk al met al goed, en natuurlijk loop je risico met een startup, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mveu
RobertowNL schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:10:
Waren er niet wat issues met software:

[...]

En ook met de hardware van de aansturing:

[...]

Ik doe zomaar een gok dat ze geen of zo min mogelijk units gaan plaatsen die niet goed werken en dus het opschalen zeer beperkt doen.

Nu snap ik dat mensen zeggen communiceer dat. Maar ik denk dat ze pas gaan communiceren bij het opschalen.
Precies dit denk ik ook! Eerst een kleine hoeveelheid units, scherp opzitten en kinderziektes eruit halen, daarna een groter aantal plaatsen en ook door testen en kort op alle feedback zitten, zeker rondom aanpassingen die je niet via de software kunt fixen. Als dat rond is kun je gaan opschalen. Reken erop dat je heel wat iteraties nodig hebt voordat je een dergelijke unit goed hebt lopen in veel verschillende omstandigheden (cv ketel, thermostaat, leiding afstand, plaatsing unit etc etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 21:40

RobertowNL

For your gear!

@mveu hoewel ik het wel begrijp is het jammer om te zien dat @marijnflipse toch aan cherry picking lijkt te doen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Even diepgravend in mijn geheugen heb ik een foto gezien waarbij de pomp op zijn rug in een kist lag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
RobertowNL schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:33:
@mveu hoewel ik het wel begrijp is het jammer om te zien dat @marijnflipse toch aan cherry picking lijkt te doen.
Kennelijk ja, met 454 nog niets gehoord, en ook geen ingewikkelde installatie (iets meer leiding, maar alles goed bereikbaar). Nou ja, laten we maar hopen dat een beetje vertraging betekend dat er al wat installaties geplaatst zijn voordat de aanbetaling gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
RobertowNL schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:33:
was te verwachten, ik denk mn bij de eerste installaties zal dat mogelijke wel gebeuren, als het beperkt blijft vind ik dat niet zo erg als daardoor sneller de fouten opgespoort en doorontwikkeld kunnen worden, op het eind kunnen we dan allemaal daarvan profiteren.
Wat ik wel meer zou willen dat ze meer openheid over de huidige stand zouden geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Hier ook redelijk eenvoudige installatie denk ik, in de randstad, gat door hout voor de leidingen en alles goed bereikbaar.
Ik hoop stiekem toch wel volgende week meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
344nog niets gehoord jammer! Begane grond cv in de garage, leidingwerk 2 of 9 meter

[ Voor 50% gewijzigd door zverdier op 07-11-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
zverdier schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:54:
312 nog niets gehoord jammer! Begane grond cv in de garage, leidingwerk 2 of 9 meter
Mogelijk heeft het niet alleen te maken met de moeilijkheidsgraad van de installatie, maar ook regio en dat ik daarom in Limburg wat later aan de beurt kom dan in de randstad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

onlinaius schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:58:
[...]

Mogelijk heeft het niet alleen te maken met de moeilijkheidsgraad van de installatie, maar ook regio en dat ik daarom in Limburg wat later aan de beurt kom dan in de randstad.
Daarom wachten ze tot heel Limburg Hollands lult.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
onlinaius schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:50:
[...]

Kennelijk ja, met 454 nog niets gehoord, en ook geen ingewikkelde installatie (iets meer leiding, maar alles goed bereikbaar). Nou ja, laten we maar hopen dat een beetje vertraging betekend dat er al wat installaties geplaatst zijn voordat de aanbetaling gedaan moet worden.
Ik denk dat de geografische locatie ook verschil maakt. Als die meneer in Amsterdam woont en de monteur ook, kan hij die misschien wel in een middag erbij doen... Geen idee.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneQ691
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-03 22:05
Met wat voor telefoonnummer bellen ze voor de afspraak? Ik heb nog wel eens de neiging niet elk 088 of "privénummer" op te nemen . Maar zou ze niet willen missen ;) .
Ik ben nummer 691, nog geen gesprek gehad. Redelijk eenvoudige installatie vermoed ik, in Werkendam.
8Kw met koeling gevraagd, we gaan zien wat het in de tijd kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

ReneQ691 schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:55:
Met wat voor telefoonnummer bellen ze voor de afspraak? Ik heb nog wel eens de neiging niet elk 088 of "privénummer" op te nemen . Maar zou ze niet willen missen ;) .
Ik ben nummer 691, nog geen gesprek gehad. Redelijk eenvoudige installatie vermoed ik, in Werkendam.
Volgens mij kan je dan nog wel een tijdje wachten, de koelfunctie is nog niet leverbaar en niet te retrofitten. Ook had ik begrepen dat de cascaderegeling voor twee units ook nog niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-06 09:05
Als er aan cherrypicking word gedaan :( doet mijn hoop op installatie voor februari of tijdens deze winter als nummer 357 (ZH) wel verdampen. Als ze deze winter niet halen dan laat ik die van mij wel later plaatsen (voor volgende winter) en wacht ik af tot minder early-adopters met een nog simpelere installaties de kinderziektes ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Shandar04 op 07-11-2022 13:04 ]

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
Beetje vreemd dat lagere nummers niet eerst gebeld worden, ik lees 700 is gebeld maar 451 nog niets heeft nog niets gehoord zelf hebben wij 344 van april en het is nog stil, regio NH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Shandar04 schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:02:
Het bericht dat er aan cherrypicking word gedaan :( doet mijn hoop op installatie voor februari of tijdens deze winter als nummer 3xx wel verdampen. Als ze deze winter niet halen dan laat ik die van mij wel later plaatsen (voor volgende winter) en wacht ik af tot minder early-adopters met een nog simpelere installaties de kinderziektes ervaren.
Waar lees je dat? Iemand schrijft het woordje "lijkt". Is het dan ook zo??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Allemaal logisch toch? Ze pakken eerst de simpele installaties die in een regio liggen waar ze een installateur hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
In 2020 hadden wij ons ingeschreven bij E.huis ik zou nog contact krijgen met een installateur maar die moet ook nog bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
ds23man schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:03:
[...]

Volgens mij kan je dan nog wel een tijdje wachten, de koelfunctie is nog niet leverbaar en niet te retrofitten. Ook had ik begrepen dat de cascaderegeling voor twee units ook nog niet klaar is.
Nou, mij is tijdens het doorspreken van de installatie toch wat anders verteld. Mij werd gezegd dat koelen op dit apparaat nog gewoon beschikbaar komt/wordt, maar dat men alleen de koel-module d.m.v. een airco met een jaar hebben uitgesteld.

Nou ben ik wel heel erg benieuwd wat nu echt waar is?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonman51
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-02-2023
tonman51 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:33:

Linkje:
Antwoord van Quatt:

Dank voor de vraag. Ik heb het zojuist gecheckt bij onze programmeurs en ze geven aan dat de app momenteel helaas nog niet deze functionaliteit heeft. Ze zijn hard aan het werk om dit mogelijk te maken.
In de toekomst kan je dit dan ook zeker van onze app verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
positief, met een software update slimmere functionaliteit erbij. Dan is het leuk om over te stappen op dynamische energieprijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:01
tonman51 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:47:
[...]

Antwoord van Quatt:

Dank voor de vraag. Ik heb het zojuist gecheckt bij onze programmeurs en ze geven aan dat de app momenteel helaas nog niet deze functionaliteit heeft. Ze zijn hard aan het werk om dit mogelijk te maken.
In de toekomst kan je dit dan ook zeker van onze app verwachten!
ik vraag me wel enigzins af in hoeverre dit heel erg gaat helpen bij een Quatt (of hybrides in algemeen). Principe van warmtepomp is dat je hem zo lang & rustig mogelijke runs laat maken zodat je een zo laag mogelijk aanvoertemperatuur & hoge efficiency(COP) haalt.
In geval van een all-electric pomp kan ik me hier iets meer bij voorstellen, omdat je de SWW run (= hogere aanvoertemperaturen, lagere COP, meer elektra) slim plant tijdens lage tarief uren (liefst negatief tarief :+ )
Extra slimme functionaliteit is altijd mooi, maar ik verwacht hier zelf (nog) niet al te veel van.

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptingreenfield
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-06 20:20
Toby-Wan schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:34:
[...]

ik vraag me wel enigzins af in hoeverre dit heel erg gaat helpen bij een Quatt (of hybrides in algemeen). Principe van warmtepomp is dat je hem zo lang & rustig mogelijke runs laat maken zodat je een zo laag mogelijk aanvoertemperatuur & hoge efficiency(COP) haalt.
In geval van een all-electric pomp kan ik me hier iets meer bij voorstellen, omdat je de SWW run (= hogere aanvoertemperaturen, lagere COP, meer elektra) slim plant tijdens lage tarief uren (liefst negatief tarief :+ )
Extra slimme functionaliteit is altijd mooi, maar ik verwacht hier zelf (nog) niet al te veel van.
Dat hangt ook grotendeels af van je verwarmingsmethode. Als je vloerverwarming in een dekvloer hebt liggen reageert hij heel traag. Dan is ook toepassing van nachtverlaging ed een minder goed idee. Wanneer je een snel systeem hebt (zoals een droogbouw vv of radiatoren) is het wel iets beter te sturen.

Wij verwarmen ons jaren 30 huis nog met enorme radiatoren uit de jaren 80. Nadat we van die ventilatoren onder de radiatoren hebben gehangen konden we vorig jaar een CV tempratuur van 38 graden aanhouden. Ondanks de lage watertempratuur is het huis nog steeds relatief snel op tempratuur (en doordat het geen warme massa heeft daalt het ook weer snel). Nachtverlaging is dan bijvoorbeeld wel gewoon effectief, ook met een (hybride) warmtepomp (als het vermogen hoog genoeg is om de ruimte op tempratuur te krijgen zonder de CV ketel aan te laten springen uiteraard).

Met een warmtepomp wil je niet steeds aan-uit gedrag hebben. Maar er zijn denk ik heus wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 20:49
ReneQ691 schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:55:
Je krijgt per e-mail de vraag om een datum te prIkken om een video- call te doen. Ik was in ieder geval niet gebeld.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 22:10
Ze hebben aangegeven per regio te starten (en daar binnen rekening houden met de volgorderlijkheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biondonl
r0bert schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:42:
Ze hebben aangegeven per regio te starten (en daar binnen rekening houden met de volgorderlijkheid)
Ooh dat komt dan goed uit Quautt is in Amsterdam gevestigd, ik zelf woon in alkmaar 40km (order10) dus zou zeggen kom maar op met die warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveu
krizzziz schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:20:
[...]

Je krijgt per e-mail de vraag om een datum te prIkken om een video- call te doen. Ik was in ieder geval niet gebeld.
Klopt, bij mij hetzelfde. Alles gaat per e-mail, daar krijg je de uitnodiging voor de video call intake. Kun je aan de hand van een online agenda een gewenste datum en tijdslot van 30 minuten plannen. Ik woon trouwens in Deventer, kan samen met de eenvoudige installatie goed de reden zijn waarop ik nu al gecontracteerd ben. Mag ik meehelpen de kinderziektes te ontdekken 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 08:26
henkjansmits123 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:01:
[...]

Nou, mij is tijdens het doorspreken van de installatie toch wat anders verteld. Mij werd gezegd dat koelen op dit apparaat nog gewoon beschikbaar komt/wordt, maar dat men alleen de koel-module d.m.v. een airco met een jaar hebben uitgesteld.

Nou ben ik wel heel erg benieuwd wat nu echt waar is?!
De koelmodule, actieve koeling, is een jaar uitgesteld en kan op dit moment niet later toegevoegd worden. Zie de veelgestelde vraag op de website over het koelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Felixvanwinkel
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-03 09:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Pbure97 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:36:
[...]

De koelmodule, actieve koeling, is een jaar uitgesteld en kan op dit moment niet later toegevoegd worden. Zie de veelgestelde vraag op de website over het koelen.
Mij is hetzelfde verteld tijdens de intake.

Koeling (fancoils) is inderdaad uitgesteld, maar kan wel achteraf nog worden toegevoegd. Het is nu alleen simpelweg niet duidelijk wat hiervoor de prijs gaat zijn en hoe dit process in zijn werk gaat. En per wanneer dit eventueel mogelijk zou zijn. Misschien in 2023 maar kon ook later. Simpelweg niet bekend.
Hetgeen dat op de website wordt vermeld is daarom kort door de bocht, maar zorgt ervoor dat ze net wat meer kunnen concentreren op de uitrol van de bestaande unit.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Laatst online: 26-06 08:26
krizzziz schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:02:
[...]

Mij is hetzelfde verteld tijdens de intake.

Koeling (fancoils) is inderdaad uitgesteld, maar kan wel achteraf nog worden toegevoegd. Het is nu alleen simpelweg niet duidelijk wat hiervoor de prijs gaat zijn en hoe dit process in zijn werk gaat. En per wanneer dit eventueel mogelijk zou zijn. Misschien in 2023 maar kon ook later. Simpelweg niet bekend.
Hetgeen dat op de website wordt vermeld is daarom kort door de bocht, maar zorgt ervoor dat ze net wat meer kunnen concentreren op de uitrol van de bestaande unit.
Er staat letterlijk:

"Het is momenteel niet mogelijk om de koeling na installatie toe te voegen."

Er staat niet dat dit in de toekomst wel mogelijk zal gaan zijn of dat men dit overweegt. Als je ergens anders vanuit gaat lijkt me de kans groot dat je teleurgesteld zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Pbure97 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:18:
[...]

Er staat letterlijk:

"Het is momenteel niet mogelijk om de koeling na installatie toe te voegen."

Er staat niet dat dit in de toekomst wel mogelijk zal gaan zijn of dat men dit overweegt. Als je ergens anders vanuit gaat lijkt me de kans groot dat je teleurgesteld zal worden.
Ik zeg ook niet dat het er niet staat. ZOals ik al schreef is dit om vragen over dit onderwerp te beperken.
Ik zeg alleen maar dat ik er naar gevraagd heb, en toen een heel ander verhaal heb gekregen. Wat ook bevestigd worden hier door een andere tweaker die zijn intake heeft gehad.
Het verhaal is niet zo zwart/wit.

Daarnaast lijkt mij het woord "momenteel" belangrijk. Er staat namelijk niet "nooit" en dus is het toevoegen van koeling later wel mogelijk.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Laatst online: 14-08-2024
Of ik ben verkeerd geïnformeerd, dat kan natuurlijk ook. Kan iemand hier uitsluitsel geven van Quatt?
Ik krijg zojuist al de 3e e-mail met daarin de offerte, met daarin de mededeling: let op, offerte verloopt bijna!
Terwijl ik meer dan een week geleden al een vraag heb gesteld, maar nog geen antwoord heb ontvangen.
Hopelijk snel reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
henkjansmits123 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:37:
Of ik ben verkeerd geïnformeerd, dat kan natuurlijk ook. Kan iemand hier uitsluitsel geven van Quatt?
Ik krijg zojuist al de 3e e-mail met daarin de offerte, met daarin de mededeling: let op, offerte verloopt bijna!
Terwijl ik meer dan een week geleden al een vraag heb gesteld, maar nog geen antwoord heb ontvangen.
Hopelijk snel reactie
Ze hebben vast wel een chat of contact info op hun website?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-06 15:28
Zojuist intake gehad, nummer 270. Dank voor alle informatie op dit forum, was nuttig en heeft me enigszins voorbereid op een teleurstellende uitkomst :) - mijn plekje op de wachtlijst valt vrij. Hierbij mijn ervaring, wellicht heeft iemand er wat aan.

Vrij onaangenaam gesprek met beperkte wil om mee te denken, bijna directief en vrij arrogant - het lijkt er toch op dat quatt het zoveelste bedrijf is wat makkelijk wil scoren en met name interesse heeft in makkelijke installaties- recht door de muur, standaard thermostaat.

Hopelijk een goede oplossing voor mensen met technische ruimte direct grenzend aan de buitenmuur maar in andere gevallen duidelijk suboptimaal.

Mijn situatie/verzoek, onder pannendak/dakisolatie richting cv ketel op de vliering en zonne verwarming middels onafhankelijk schakelende thermostaat kranen wordt feitelijk niet ondersteund. Mededeling was vrij cru, zoek maar een ander bedrijf of accepteer een 10cm dikke buis langs de muur en val terug op ouderwetse thermostaat kranen.

Er werd me daarnaast overigens een bizarre bespaar mogelijkheid voorgespiegeld (1.5 jaar terugverdien tijd). Uitgangspunt hierbij is een gasprijs van 2.70 en electra van 68 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Sja ik kijk er niet van op bij prijzen 'inclusief installatie'.
Eigenlijk moet er staan: "prijzen inclusief installatie waarbij we met 2 man na 4 uur weer in de auto zitten op weg naar de volgende"
Ik vrees dat dat de businesscase is. En tijd is geld als ze er 40 per dag! (komende zomer) willen installeren.

Kan me ook zomaar voorstellen dat gaandeweg met al die videocalls het besef komt dat niet elk doorsnee huis in Nederland zo doorsnee is als dat ze dachten. Getuige ook het 'cherry-picken' van installaties, en even liever ook nog geen 8kw.
Tel daar bij op beschikbare installateurs (die zijn echt niet van henzelf straks) en toelevering van Quatts.\

(ben overigens wel nog steeds jaloers op de behuizing O+ )

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 09-11-2022 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biondonl
Als ze nu eens eerst de eerste 50 gaan installeren en daar ervaring mee gaan opdoen kwa installatie en werking bij de eerste 50 units en dan eens gaan opschalen. Want alleen maar videocalls gaan doen daar schieten de klanten ook niks mee op.

Gister wel een mailtje voor me 06 nummer voor de planning van de installatie maar tot op heden nog niet gebeldt.
(Ordernummer 10)
Ben benieuwd of die nog komt vandaag

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• olafmol
Mensen, Tweakers forum is natuurlijk niet de "echte wereld", hoe wij hier warmtepompen en energie benaderen is wel echt "des Tweakers", denk dat Quatt meer dan genoeg business kan doen buiten de Tweakers-community om. Of dat ook optimale installaties zijn valt natuurlijk te bezien, maar dat zal de meeste "gewone consumenten" ook aan hun reet roesten, die willen gewoon "van het gas af!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
olafmol schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:47:
Mensen, Tweakers forum is natuurlijk niet de "echte wereld", hoe wij hier warmtepompen en energie benaderen is wel echt "des Tweakers", denk dat Quatt meer dan genoeg business kan doen buiten de Tweakers-community om. Of dat ook optimale installaties zijn valt natuurlijk te bezien, maar dat zal de meeste "gewone consumenten" ook aan hun reet roesten, die willen gewoon "van het gas af!".
En heel veel tweakers hebben hier denk ik ook niet zo heel veel problemen mee. Als je home assistant / tuya / anders aangestuurde slimme aansturingen hebt in huis is het een kwestie van wat herprogrammeren om de nieuwe optimale situatie te creeren. In de praktijk zal dit met een warmtepomp vaker 'aan' zijn, en wat minder sterk op bepaalde punten in huis verwarmen.

Als je vendor locked in bent wordt het misschien wat lastiger, en in dat geval zou het wel eens interessanter kunnen zijn om het hele pakket op marktplaats te zetten en veel simpeler opnieuw te beginnen met wat temperatuursensoren en slimme knoppen op de (vloer)verwarming verdeler(s).

Dat zou ik echter alleen gebruiken om bijv werkruimtes delen van de dag niet of minder te verwarmen, geavanceerde zoneregeling is met een warmtepomp minder interessant.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Llowboy
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-01-2023
Beste Tweakers, met veel interesse lees ik al een paar maanden mee op dit topic. Ik heb zelf mijn aanbetaling al op 1 januari van dit jaar gedaan en heb eigenlijk altijd vertrouwen gehad in dit project. Je moet als early adopter ook wel wat vertrouwen wíllen hebben denk ik. Als je 100% zekerheid wil hebben over alles, dan kan je beter wachten en ben je volgend jaar aan de beurt. Daarom ook hier gewoon betaald, met iDeal, een aantal dagen voordat de spulletjes werden geleverd, zoals dat ook al heel lang overal wordt aangegeven.

Ik ben blij dat ik het vertrouwen heb gehad. Ik ben één van de deelnemers in het pilot programma en ik mag daarom niets qua gedetailleerde ervaringen delen, en al helemaal geen foto's. Dat is nu eenmaal zo afgesproken. Maar ik wil hier wel graag kwijt dat de Quatt hier inmiddels spectaculair staat te shinen op het dak en ik meer dan tevreden ben over hoe de installatie is verlopen. Deskundig, met aandacht en volgens de gemaakte afspraken.

Ik hoop oprecht dat dit bedrijf zijn verdere beloftes en ambities kan waarmaken de aankomende jaren en nog veel meer mensen kan blij maken de komende weken, voordat de winter echt begint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _CrookClaw_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-05 12:16
Fijn om te horen @Llowboy. Mag je wel iets vertellen over het geluid? Daar ben ik erg benieuwd naar!

Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat de Quatt in week 48 geïnstalleerd gaat worden (regio Eindhoven).

• Biondonl
_CrookClaw_ schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:07:
Fijn om te horen @Llowboy. Mag je wel iets vertellen over het geluid? Daar ben ik erg benieuwd naar!

Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat de Quatt in week 48 geïnstalleerd gaat worden (regio Eindhoven).
Nou ik heb als enige nog een email gehad voor me 06 nummer om een installatie datum te gaan plannen daarna was het weer stil .
Wel de aanbetaling van 1500 gedaan .
We wachten het ook maar weer af (Quatt order 10)

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:27:
Beste Tweakers, met veel interesse lees ik al een paar maanden mee op dit topic. Ik heb zelf mijn aanbetaling al op 1 januari van dit jaar gedaan en heb eigenlijk altijd vertrouwen gehad in dit project. Je moet als early adopter ook wel wat vertrouwen wíllen hebben denk ik. Als je 100% zekerheid wil hebben over alles, dan kan je beter wachten en ben je volgend jaar aan de beurt. Daarom ook hier gewoon betaald, met iDeal, een aantal dagen voordat de spulletjes werden geleverd, zoals dat ook al heel lang overal wordt aangegeven.

Ik ben blij dat ik het vertrouwen heb gehad. Ik ben één van de deelnemers in het pilot programma en ik mag daarom niets qua gedetailleerde ervaringen delen, en al helemaal geen foto's. Dat is nu eenmaal zo afgesproken. Maar ik wil hier wel graag kwijt dat de Quatt hier inmiddels spectaculair staat te shinen op het dak en ik meer dan tevreden ben over hoe de installatie is verlopen. Deskundig, met aandacht en volgens de gemaakte afspraken.

Ik hoop oprecht dat dit bedrijf zijn verdere beloftes en ambities kan waarmaken de aankomende jaren en nog veel meer mensen kan blij maken de komende weken, voordat de winter echt begint.
Nevermind….

[ Voor 3% gewijzigd door bbbrumbrum op 10-11-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biondonl
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:27:

Mag ik jouw vragen welk ordernummer jij hebt dan

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:50
Zeer ongeloofwaardig of ben ik gewoon negatief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

medu80 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:33:
Behoorlijk ja.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• HenkRood
Foto? Zou zomaar deze kunnen zijn, als ik dat zo inschat _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7nmXA9vNw9aqN-VOOTX98EznZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MI0ITLt4X4nZdnRWhguEjNfq.jpg?f=user_large

• zverdier
Waarom?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Llowboy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ratAjeaV4R0ZT6qFpF1AUnR2Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PheONlHmGFk6HR1ztWFyyzh4.jpg?f=fotoalbum_large

Puur om te laten zien dat het geen onzin is. Ik dacht, er zitten hier een hoop mensen met vragen en vooral twijfels dus laat ik in ieder geval laten weten dat er wel degelijk iets gebeurd en ik echt tevreden ben.

Ze zijn gewoon bezig met de eerste installaties en willen naar mijn idee eerst alle processen goed testen voordat ze grootschalig beginnen. Dat is heel slim denk ik. Er zijn altijd zaken waar je geen rekening mee houdt en die haal je er op deze manier goed uit.

In dat opzicht is het ook niet gek dat ze eerst beginnen met de wat simpelere installaties en dan opbouwen naar het meer complexe toch?

Ik wil verder geen details delen omdat ik dat gewoon beloofd heb. En ik zal er ook meteen bij zeggen dat ik geen echte tweaker ben. Ik heb er weinig verstand van en ben een gewone consument. Dus ik heb geen meters of wat dan ook om de efficiency te monitoren. Ik had grote plannen om mijn woning te verbouwen en heb op nieuwsjaarsdag via Instagram op de advertentie geklikt en dacht “ach als het voor €1.600,- niks is dan is het ook niet het einde van de wereld.”

Ik ben tevreden met de installatie en alles daar om heen. Of ik tevreden ben met de prestaties/besparing dat kan ik nog helemaal niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor.

• zverdier
Foto van de aansluiting aan de cv installatie is ook leuk?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Laatst online: 24-06 12:28
Ik kan het verhaal van Llowboy bevestigen. Zit zelf ook bij de pilots. Ze zijn lerende met installeren en vandaar ook dat ik er niet te veel over kan en wil zeggen.

Maar ze zijn wellicht verder dan jullie denken op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biondonl
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]

Puur om te laten zien dat het geen onzin is. Ik dacht, er zitten hier een hoop mensen met vragen en vooral twijfels dus laat ik in ieder geval laten weten dat er wel degelijk iets gebeurd en ik echt tevreden ben.

Ze zijn gewoon bezig met de eerste installaties en willen naar mijn idee eerst alle processen goed testen voordat ze grootschalig beginnen. Dat is heel slim denk ik. Er zijn altijd zaken waar je geen rekening mee houdt en die haal je er op deze manier goed uit.

In dat opzicht is het ook niet gek dat ze eerst beginnen met de wat simpelere installaties en dan opbouwen naar het meer complexe toch?

Ik wil verder geen details delen omdat ik dat gewoon beloofd heb. En ik zal er ook meteen bij zeggen dat ik geen echte tweaker ben. Ik heb er weinig verstand van en ben een gewone consument. Dus ik heb geen meters of wat dan ook om de efficiency te monitoren. Ik had grote plannen om mijn woning te verbouwen en heb op nieuwsjaarsdag via Instagram op de advertentie geklikt en dacht “ach als het voor €1.600,- niks is dan is het ook niet het einde van de wereld.”

Ik ben tevreden met de installatie en alles daar om heen. Of ik tevreden ben met de prestaties/besparing dat kan ik nog helemaal niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor.
Wel mooie installatie zo
Dat was ook mijn gedachten van die 1600 euro .En ook bij mij kan die zo aan de muur ben nummer 10 van de orderlijst de 1600 is al aanbetaaldt .En het enige wat ik nu hoor stuur even je 06 nummer voor inplanning installatie en dan hoor je weer niks .echt communicatie is toch wel een puntje bij Quatt.
Zal mij benieuwen of ik morgen wat hoor anders weer een mailtje richting Quatt

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:50
Daarom. Omdat ik dat denk. Iedereen klaagt over. Goh beginnen ze nog. Komt er wat. Dan volgt er spontaan een klant. Daarom. Ik heb al eerder gezegd hier. Als de reacties te negatief worden volgt er altijd een zoethoudertje. Kan best waar zijn, maar waarom moet het in het geheim? Eerst mag hij/zij niks zeggen maar later toch een nog foto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fohn5
  • Laatst online: 14-06 10:47
Ik persoonlijk vind dit wel een erg geregisseerde reactie van Llowboy ( account 10-11-22 ) en van het type wij van WC eend . Wat mij het meest bevreemd en verbaasd is de geheimhouding.
Waarom , hoezo geheimhouding gevraagd vanuit Quatt .

Dat men start met eenvoudige installaties prima maar het niet delen van de installatie / gegevens / werkelijke ervaringen vind ik twijfelachtig .

Deze mail geeft mij juist meer twijfel , wat is er te verbergen , geen rocket science toch ?
Dus Quatt verman jezelf en plaats hier een duidelijk verslag van deze installatie en geef aan wat er dus anders of beter kan .

[ Voor 7% gewijzigd door fohn5 op 10-11-2022 23:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Llowboy
medu80 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:44:
[...]

Daarom. Omdat ik dat denk. Iedereen klaagt over. Goh beginnen ze nog. Komt er wat. Dan volgt er spontaan een klant. Daarom. Ik heb al eerder gezegd hier. Als de reacties te negatief worden volgt er altijd een zoethoudertje. Kan best waar zijn, maar waarom moet het in het geheim? Eerst mag hij/zij niks zeggen maar later toch een nog foto?
Man man wat een zurigheid. Dit is nu de hele reden waarom ze ons gevraagd hebben er geen details over te verspreiden.

Van tevoren is bij mij aangegeven dat de installatie een pilot is waarbij te verwachten valt dat er dingen tegen zitten. Er is niets geheim. Ze hebben gevraagd om geen details te delen omdat het proces nu nog niet perse loopt zoals ze dat uiteindelijk willen en het dus niet representatief is. Ik heb daar niets voor hoeven tekenen of zo. Het is gewoon een gentlemen’s agreement.

En nu ben ik toevallig wel heel tevreden en ik deel dat hier oprecht met het idee dat mensen er wat aan hebben.

Ik wens iedereen hier nog een fijne discussie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suave1234
  • Laatst online: 27-06 14:21
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:10:
[...]

Man man wat een zurigheid. Dit is nu de hele reden waarom ze ons gevraagd hebben er geen details over te verspreiden.

Van tevoren is bij mij aangegeven dat de installatie een pilot is waarbij te verwachten valt dat er dingen tegen zitten. Er is niets geheim. Ze hebben gevraagd om geen details te delen omdat het proces nu nog niet perse loopt zoals ze dat uiteindelijk willen en het dus niet representatief is. Ik heb daar niets voor hoeven tekenen of zo. Het is gewoon een gentlemen’s agreement.

En nu ben ik toevallig wel heel tevreden en ik deel dat hier oprecht met het idee dat mensen er wat aan hebben.

je hebt er speciaal een account voor aangemaakt op het forum vandaag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HenkRood
suave1234 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:21:
[...]

je hebt er speciaal een account voor aangemaakt op het forum vandaag?
Jammer van de (lullige) opmerkingen! Zo maak je iemand monddood 8)7
Als ik hem zo inschat, horen we niets meer van hem |:(

• paQ
Echt dikke prima die kast :Y
Hoop alleen niet dat ie met een storm niet omwaait op die korte voeten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Wat mij vooral opvalt aan de post van @Llowboy en @dikkiedik zijn de recente accounts + het feit dat zodra je een ISDE afmeld code hebt je inhoudelijk niks meer mag wijzigen aan je apparaten.
Dus dat met betrekking tot dat stukje optimaliseren etc snap ik gewoon niet.

Ik zit zelf in de hele keuringsgebeuren van groot vermogen CV installaties en daarin krijg je ook een hoop theorie met betrekking tot regelgeving en hoe zulke keuringen, keurmerken en notify-body instanties worden aangemerkt etc.

Het hele verhaal rammelt gewoon teveel, dit is echt niet om negatief te doen… Ik heb zelf al een full-electric warmtepomp dus mijn antwoord is puur objectief!

Alleen mijn ervaring is: “je kunt soms beter niks zeggen dan iets.” Geduld is namelijk een schone zaak, alleen veel mensen worden met elke keer een beetje informatie in spanning gelaten en vooral ongeduldig, dat laatste leidt uiteindelijk tot onbegrip, gevolgd door teleurstelling, boosheid en achterdocht.

@Llowboy en @dikkiedik kunnen ook informatie geven zonder inhoudelijk op specificaties in te gaan zoals;
- Hoe vind je het geluid persoonlijk nu klinken?
- Wat vind je van de service en hoe de montage is verlopen?
- Heb je voldoende uitleg gekregen over de installatie?
- Hoe ziet de installatie er buiten en binnen uit?
- Hoe lang waren ze ongeveer bezig?
Zo reageer je als een doorsnee gebruiker zonder inhoudelijk over specificaties te praten zoals; geluid, COP/SCOP, Vermogen, afmetingen enzovoorts.

Mijn ervaring is als je klanten erin betrekt krijg je meer begrip en vertrouwen. Maar dit is mijn persoonlijke ervaring :)

Ik snap ook dat je eerst kleinschalig begint om te kijken hoe de werkprocessen verlopen etc en hierna pas wilt opschalen… Grotendeels ook vanwege het te kort aan goed vakmensen waardoor dit proces misschien de nodige vertraging heeft opgelopen.
Allemaal ook volkomen begrijpelijk, maar laat dan bepaalde zaken gewoonweg achterwegen…
Consumenten willen iets inhoudelijks en geen zoethouders ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DutchWing op 11-11-2022 00:59 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Laatst online: 17:06
Bedankt voor de informatie! Kan je graag ook een vergelijkbare foto van de achterkant plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:37
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:10:
[...]

Ik waardeer je reactie ten zeerste, negeer de zuurpruimen vooral.

Bedankt!

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
zverdier schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:36:
In 2020 hadden wij ons ingeschreven bij E.huis ik zou nog contact krijgen met een installateur maar die moet ook nog bellen
V.E.H. Heeft toch geen Quatt, dus ander merk, en daar is bekend dat deze gewoon niet leverbaar zijn, dus heeft het voor een installateur ook geen zin om te bellen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Laatst online: 24-06 12:28
tsjonge wat een gezeur hier zeg. Een recent account? Ik ben weliswaar niet heel actief, maar gewoon lid sinds 2011. Iemand betichten van fake news vind ik echt niet kunnen jongens. Ik deel enkel en alleen dat het verhaal van @Llowboy identiek is aan die van mij en het gewoon het complete plaatje is van hoe de zaken er nu voor staan.

Quatt wil graag dat we nog geen details hier over delen en dat respecteer ik ook. Wees niet bang, het zijn geen non disclosure agreements of andere juridische meuk, gewoon een verzoek. Een gentlemen agreement zoals Llowboy ook schreef.

Het apparaat is gewoon al lang getest. De pilot installaties gaan echt niet meer of het überhaupt werkt en hoe, maar enkel om het logistieke deel van de operatie uit te rollen en te optimaliseren en leren van zaken waar ze tegenaan lopen. Denk aan levering, installatie, inregelen etc. Dit kunnen ze daarna opschalen en dan komt vanzelf iedereen aan de beurt.

Ik snap dat er blijkbaar nogal wat argwaan is ontstaan over het afgelopen jaar, maar ga dat alstublieft niet tegen mij persoonlijk ventileren.

#doeislief

Review wil ik ook met alle plezier schrijven binnenkort inclusief alle vragen die oa @DutchWing stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Llowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:13:
Ben ik de enige die het systeem veel forser vindt lijken dan 4 kW: 96x34x65 cm?

Het zonnepaneel erachter zal ongeveer 1.80m bij 1m zijn, hoogte is imo geen 65cm en ook de breedte is ogenschijnlijk ruim meer dan een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:18:
[...]

Het zonnepaneel erachter zal ongeveer 1.80m bij 1m zijn, hoogte is imo geen 65cm en ook de breedte is ogenschijnlijk ruim meer dan een meter.
nou de breedte lijkt aardig te kloppen (1m vs 96cm) en hoogte en diepte (65cm vs 1.80m paneel) kan je nooit vergelijken in zo'n foto.. 8)7

als je iets wilt inschatten, kan beter kijken naar de tegels eronder die (hoogst) waarschijnlijk 50 x 50 cm zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Toby-Wan op 11-11-2022 11:47 ]

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Laatst online: 17:06
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:18:
[...]

De hoogte lijkt 2/3 van de breedte en de dikte is ongeveer de helft van de hoogte. Dus lijkt aardig in verhouding. De balkjes waar hij opstaat zijn kort normaal 40cm.

[ Voor 5% gewijzigd door -NRG- op 11-11-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Toby-Wan schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:45:
als je iets wilt inschatten, kan beter kijken naar de tegels eronder die (hoogst) waarschijnlijk 50 x 50 cm zijn..
Het is vooral dat mijn beeld was dat het een relatief kleine bescheiden installatie zou worden, dit is gewoon een serieuze warmtepomp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zverdier
Maakt ons niet uit ! laat komen die hap! Betalen en draaien met Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
hoevenpe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:50:
[...]

Het is vooral dat mijn beeld was dat het een relatief kleine bescheiden installatie zou worden, dit is gewoon een serieuze warmtepomp. :)
Vergeleken met concurrentie is het nog altijd een redelijk bescheiden formaat
Elga Ace: 883 x 630 x 329 (B x H x D)
Quatt: 960 x 650 x 340
Atag energion M 4/5: 1016 x 756 x 350
Vaillant VWL 35/6: 1100 x 765 x 450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

dikkiedik schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:15:
#doeislief

Review wil ik ook met alle plezier schrijven binnenkort inclusief alle vragen die oa @DutchWing stelde.
Mijn reactie was geen persoonlijke aanval of om negatief te zijn, ik bedoelde alleen dat ik beide kanten van het verhaal begrijp. :)

Je bevestigd zelf al wat mijn vermoeden was, met betrekking tot werkprocessen.

Lijkt mij trouwens hartstikke leuk om jullie review te lezen, denk dat een hoop benieuwd zijn hoe dit allemaal uitpakt!

Ik vind persoonlijk het idee van Quatt hartstikke leuk, wens ze ook alle succes!
Als er meer bedrijven zich zo inspannen voor het milieu en het ook betaalbaar proberen te houden, is alleen maar tof!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRood
DutchWing schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:06:
[...]

Mijn reactie was geen persoonlijke aanval of om negatief te zijn, ik bedoelde alleen dat ik beide kanten van het verhaal begrijp. :)

Je bevestigd zelf al wat mijn vermoeden was, met betrekking tot werkprocessen.

Lijkt mij trouwens hartstikke leuk om jullie review te lezen, denk dat een hoop benieuwd zijn hoe dit allemaal uitpakt!

Ik vind persoonlijk het idee van Quatt hartstikke leuk, wens ze ook alle succes!
Als er meer bedrijven zich zo inspannen voor het milieu en het ook betaalbaar proberen te houden, is alleen maar tof!
De toon 👹 maakt de muziek 🤔 ❗
Pagina: 1 ... 28 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.