Wat mij vooral opvalt aan de post van @
Llowboy en @
dikkiedik zijn de recente accounts + het feit dat zodra je een ISDE afmeld code hebt je inhoudelijk niks meer mag wijzigen aan je apparaten.
Dus dat met betrekking tot dat stukje optimaliseren etc snap ik gewoon niet.
Ik zit zelf in de hele keuringsgebeuren van groot vermogen CV installaties en daarin krijg je ook een hoop theorie met betrekking tot regelgeving en hoe zulke keuringen, keurmerken en notify-body instanties worden aangemerkt etc.
Het hele verhaal rammelt gewoon teveel, dit is echt niet om negatief te doen… Ik heb zelf al een full-electric warmtepomp dus mijn antwoord is puur objectief!
Alleen mijn ervaring is: “je kunt soms beter niks zeggen dan iets.” Geduld is namelijk een schone zaak, alleen veel mensen worden met elke keer een beetje informatie in spanning gelaten en vooral ongeduldig, dat laatste leidt uiteindelijk tot onbegrip, gevolgd door teleurstelling, boosheid en achterdocht.
@
Llowboy en @
dikkiedik kunnen ook informatie geven zonder inhoudelijk op specificaties in te gaan zoals;
- Hoe vind je het geluid persoonlijk nu klinken?
- Wat vind je van de service en hoe de montage is verlopen?
- Heb je voldoende uitleg gekregen over de installatie?
- Hoe ziet de installatie er buiten en binnen uit?
- Hoe lang waren ze ongeveer bezig?
Zo reageer je als een doorsnee gebruiker zonder inhoudelijk over specificaties te praten zoals; geluid, COP/SCOP, Vermogen, afmetingen enzovoorts.
Mijn ervaring is als je klanten erin betrekt krijg je meer begrip en vertrouwen. Maar dit is mijn persoonlijke ervaring
Ik snap ook dat je eerst kleinschalig begint om te kijken hoe de werkprocessen verlopen etc en hierna pas wilt opschalen… Grotendeels ook vanwege het te kort aan goed vakmensen waardoor dit proces misschien de nodige vertraging heeft opgelopen.
Allemaal ook volkomen begrijpelijk, maar laat dan bepaalde zaken gewoonweg achterwegen…
Consumenten willen iets inhoudelijks en geen zoethouders
[
Voor 11% gewijzigd door
DutchWing op 11-11-2022 00:59
]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu