Dat is de uitschakelstroom van de automaat als de stroom (Inom= Stroom nominaal) ook maar kortstondig (binnen 0,1 sec) uitschakeld. Inschakelstromen van bv motoren (zit dus ook in je pomp van de warmtepomp) kan wel oplopen tot 6 à 8 maal de nominale stroom, zit je dus redelijk dicht tegen de maximale nominale stroomsterkte aan (bv 12A, dan kan je inschakelstroom kortstondig wel 96A zijn, een automaat van 16A Bkar kan dat dus niet aan en zal gaan schakelen (binnen 0,1 sec), een 16A Ckar zou dit dus wel aan kunnen.). Het vervelende is dat mn de aanloopstromen behoorlijk hoog kunnen oplopen.bbbrumbrum schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:47:
[...]
En wanneer trekt de Quatt 80A dan?
"Een Bkar heeft een Inom van 3-5 Inom"; wat bedoel je precies?
Voor buiten zou je eigenlijk minimaal IP65 willen en dat in de combinatie stekker en WCD. heb ik echter nog niet gevonden.Waar komt de onzin van buiten WCD vandaan? Dat zou Picobello BV niet eens doen, veel meer werk dan verlengsnoertje naar binnen .![]()
Weet ook niet wat de IP-rating van een aangesloten buiten WCD is, maar icm een normale Schuko stekker kan ik me niet voorstellen dat dat echt waterdicht is.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge