@
onlinaius @
Proton_ @
okijokii @
MWink @
Fvhagen
Thanks voor jullie input. Ben nu met allerlei andere zaken bezig die hier niks mee te maken hebben.
Ik laat alles dat van jullie kwam eerst verder indalen en zal zeker nog e.e.a. uit moeten zoeken (oa literatuur) en dan icm wat ik aan thermodynamica in mijn beta-vervolgopleiding (RUU) als onderdeel van mijn 2e vak, nog af moet stoffen.
Ik had wel gehoopt dat jullie als praktische insiders met dito toelichting proberen te onderbouwen, geen literatuur aangedragen hebben over dit aspect uit de WP-wereld. Ik snap een schema van een defroster al best, maar vaak zijn erbij zoiets technieken die dan weinig of niet toegelicht worden maar wel bij het systeem horen. Daar mis ik dus de praktisch kennis van zulke systemen en daar mijn vragen dan ook vandaan om het om te zetten naar een deel van de fysica wereld.
Alleen praktisch: Met mijn R&D achtergrond zou ik daar in mijn werk dat concepten inhield voor vnl chemisch grondstoffen en de applicatie ervan, ondersteund met een flink brok fysica, niet mee weg gekomen zijn bij de global R&D development/strategy manager met zijn/haar MT, zij willen niet alleen een verhaal maar ook een op data beruste te verifiëren onderbouwing. Dat is omdat onze klanten die vaak veel praktischer werken toch bij problemen gesupport moeten worden en als je dan niet voldoende boven de stof staat, kun je een klant niet goed overtuigen waarom het zo moet en niet anders. Dit maakt dat ondersteuning via literatuur zo belangrijk geworden is. En waar wij altijd onze twijfels hebben vertellen we dat de (grotere) klanten, dat we aan die bepaalde aspecten eigenlijk nog meer onderzoek willen doen, je kunt nooit alles direct weten. Er is nl iets wat wij en anderen vast ook, het voortschrijdend inzicht noemen.
De komende weken eerst nog de nodige Linux verdieping om mijn zoon beter te kunnen supporten... en heb nog het nodige werk er liggen wat ook aandacht vraagt. Het duurt even, maar ik wil het graag weten.