Ik kan me in beide kanten wel deels vinden.
Ik ben een van de eerdere inschrijvers (met plaats 454) en ben ook best wel enthousiast over Quatt. Ik erger me al tijden aan de 'domheid' van veel warmtepompen die op dit moment op de markt zijn. Puur regelen op buitentemperatuur, en dan ook nog vertrouwen dat de installateur de instellingen (qua schaketemperatuur) goed aanpast aan het huis (wat altijd een ruwe inschatting is) vind ik echt een 2010 manier van regelen.
Ik zie een product dat dit (volgens Quatt) slimmer gaat doen graag tegemoet.
Aan de andere kant hebben ook bij mij de twijfels de laatste tijd toch wel wat toegeslagen.
Eerst toen de specificaties toch niet zo heel super bleken te zijn (voor een 2022 warmtepomp), vooral door het lage elektrische vermogen waardoor bij koude temperaturen al vrij snel geen volledige verwarmingscapaciteit gehaald kan worden.
Daarna door de verschoven installatie (van 2022 naar 2023), door het 'Quatt care abonnement' met gelockte features en door het volledige vooruit betalen, wat ik toch wel een beetje dubieus vind.
Het meest erger ik me echter aan de gebrekkige communicatie. Ik sluit me dan ook graag bij geerttttt aan:
geerttttt schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:13:
[...]
Absoluut. Communicatie is key jongens, ik kan me voorstellen dat jullie onder tijdsdruk werken en denken dat een enkele annulerende klant niet zo'n big deal is met 3000+ pre-orders, maar communicatie is echt van groot belang.
Als je nu duidelijk communiceert kun je later ook een keer eerlijk verkopen dat wellicht een levering vertraagd is, of wanneer er een onvoorzien probleem is met alle warmtepompen wat niet eenvoudig opgelost kan worden.
Mensen pikken meer omdat je een start up bent, mensen accepteren dat er geen mogelijkheden zijn tot reviews, video's, volledige specificaties. Maar als start up staat daar wel tegenover dat je je klanten mee moet nemen in je proces.
Doe er mee wat je wilt Quatt

wij zijn onderdeel van jullie team, ik denk dat de meesten hier net zo graag alle plannen willen zien uitkomen als dat jullie dat willen

Je hebt geen uitgewerkt product en geen reviews van bestaande klanten. Dan is het toch niet heel gek dat er klanten zijn die gaan twijfelen als alle informatie er bijna met geweld uitgetrokken moet worden?
Laat gewoon uit jezelf zien wat je hebt, dat is gelijk een goede marketing kans!
Onze aanvraag voor het subsidietraject is verzonden. Hiermee staan de specificaties vast, en die delen we dan ook met trots met jullie...
Onze app is nagenoeg af, hier laten we je alvast een voorproefje zien van wat je kunt verwachten. Delen waar we nog niet zeker van zijn hebben we even geblurred, maar zodra we daar wel zeker van zijn laten we het uiteraard direct weten!
Elke 2 weken een email met een update in een paar honderd woorden kost je 1.5 uur werk, geeft je bestaande klanten meer vertrouwen in je product, creert goodwill als het een keer mis gaat, en trekt nieuwe klanten over de streep. Of een email om de 4 weken, en dan gebruik je de vrijgekomen tijd om de FAQ's te updaten met nieuwe informatie.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het raar dat veel tweakers hier enthousiaster lijken te zijn over Quatt dan Marijn Flipse en de rest van het Quatt team, en dat laat me inderdaad wel eens twijfelen.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.