Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.819.695 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Peeters1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:49:
Er is volgens RVO.nl nog steeds geen meldcode door RVO afgegeven, pas als de meldcode op de website van RVO.nl wordt, bestaat er recht op de ISDE subsidie.
Het risico van wel of geen ISDE subsidie ligt bij de koper.
eigenlijk is dit niet geheel juist, ook voor producten die niet in op de lijst staan kun je subsidie aanvragen, alleen moet jij dan voldoende informatie aandragen, oa.a veel technische informatie, over de gewenste warmtepomp.
Er kleven drie grote nadelen aan deze soort aanvraag:
1) je bent niet zeker van toekenning, dat zou je bij een meldcode wel zijn (mits het potje niet leeg is)
2) je weet niet hoeveel subsidie je krijgt, dit is erg afhankelijk van de soort informatie die jij aanleverd cq kunt krijgen, bij Quatt is dat op dit moment nog vrij weinig, of dat voldoende zal zijn voor een aanvraag, een groot vraagteken.
3) het gaat veel langer duren voor dat je uiteindelijk het krijgt.

dus gewoon makelijker als de quatt gewoon een meldcode (huidige stand RVO meldcode ISDE is 27 juni 2022) heeft, heb je dat allemaal niet.
hier de laatste stand van zaken, voor 2022 zit er nog voor circa 85 m. euro in de pot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVrmSsdCNCi0sVE_et6TXN3McvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vRw1HhIpGZU0tfgw6QobY35d.png?f=fotoalbum_large

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:01
Ben dit draadje met interesse aan het volgen om minder afhankelijk te zijn van dure stadsvernieuwing, begrijp dat hij daar ook goed voor werkt.

Hoeveel meter van de erfgrens is minimaal aan te raden om de buren te vriend te houden? Met een tussenwoning heb je weinige keus, uit het zicht alleen plek tegen het hek.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
hoevenpe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:24:
Ben dit draadje met interesse aan het volgen om minder afhankelijk te zijn van dure stadsvernieuwing, begrijp dat hij daar ook goed voor werkt.

Hoeveel meter van de erfgrens is minimaal aan te raden om de buren te vriend te houden? Met een tussenwoning heb je weinige keus, uit het zicht alleen plek tegen het hek.
Erg lastig aan te geven, uitgaand van de 4 kW module met 54 dB zou je gemaktshalve in de rekentool geluid van de overheid moeten kunnen berekenen, door de vele opties en stoorelementen is dat helaas niet zo eenvoudig ui te leggen. je moet op de erfgrens nachts max 40 dB uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Rekentool word ik niet echt wijzer van, mijn gevoel zegt enkele meters maar dan zou geen enkele tussenwoning met een breedte van 5-6 meter aan de warmtepomp kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Volgens mij is daar op dit moment nog te weinig over te zeggen. Want hoe zit het met de nachtstand? Er (b)lijkt iets van een (dynamische?) nachtstand te zijn, waarvoor je dus een abonnement nodig hebt, maar zoals ik e.e.a. uit dit topic begreep zou er om ook werkelijk met de een lagere dB-waarde te mogen rekenen ook een vaste nachtstand moeten zijn.

In dat geval zou die stand met de app waarschijnlijk hoger zijn, om "de grens op te zoeken" (dit is pure speculatie).

Wat lijkt voor het geluid naar de buren beter? Zo hoog mogelijk tegen de dakgoot (in mijn geval ook kortere leidingen, want mijn CV staat op zolder) of bovenop de uitbouw? Ik dat laatste geval wordt de uitstraling naar beneden echt wel tegengehouden, maar in dat eerste geval is de afstand sowieso groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Jake schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:47:
Volgens mij is daar op dit moment nog te weinig over te zeggen.
Als ik de berekeningen elders in dit draadje als leidraad neem zou er minimaal 5 meter tussen de Quatt met 54db en de erfgrens moeten zitten? (2m = 48db, 5m = 42db)

Met een relatief riante kavelbreedte van 6m20 kan ik daar onmogelijk aan voldoen, waar ik hem ook plaats zit minimaal 2,5m van een erfgrens af. Hoe wil Hugo de Jonge over een paar jaar heel Nederland verplicht aan de warmtepomp of maak ik een denkfout... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:04:
Als ik de berekeningen elders in dit draadje als leidraad neem zou er minimaal 5 meter tussen de Quatt met 54db en de erfgrens moeten zitten? (2m = 48db, 5m = 42db)

Met een relatief riante kavelbreedte van 6m20 kan ik daar onmogelijk aan voldoen, waar ik hem ook plaats zit minimaal 2,5m van een erfgrens af. Hoe wil Hugo de Jonge over een paar jaar heel Nederland verplicht aan de warmtepomp of maak ik een denkfout... :?
Los van dat ik betwijfel dat de politiek überhaupt ergens hierover nadenkt: De enige 'denkfout' die je dan zou kunnen maken, is dat er in basis zoiets zou kunnen (moeten?) zijn als een nacht-stand, als die dan bijv. 6 dB lager is dan de dag-stand, dan red je het dus net wel/net niet met een tussenwoning op een kavel van 5m breed, klein beetje demping en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
hoevenpe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:24:

Erg lastig aan te geven, uitgaand van de 4 kW module met 54 dB zou je gemaktshalve in de rekentool geluid van de overheid moeten kunnen berekenen, door de vele opties en stoorelementen is dat helaas niet zo eenvoudig ui te leggen. je moet op de erfgrens nachts max 40 dB uitkomen.

Hier nog de link voor het gemak (staat overigens ookal op dit forum): https://www.rijksoverheid...warmte--en-koudeopwekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Jake schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Los van dat ik betwijfel dat de politiek überhaupt ergens hierover nadenkt: De enige 'denkfout' die je dan zou kunnen maken, is dat er in basis zoiets zou kunnen (moeten?) zijn als een nacht-stand, als die dan bijv. 6 dB lager is dan de dag-stand, dan red je het dus net wel/net niet met een tussenwoning op een kavel van 5m breed, klein beetje demping en je bent er.
Laat Quatt helaas op dit punt nu net geen informatie op hun site laten zien, dus moet je helaas gewoon met de 54 dB gaan rekenen, overigens word met de genoemde rekenvoorbeel geen rekening gehouden met een heleboel bepalende factoren. Daarom ook blijft dit maatwerk, je moet even aan de slag om een idee te krijgen. dus mn voor mensen in een rijtjeshuis is een warmtepomp echt een uitdaging, vaak zul je met een omkasting moeten werken, helaas is die er nog niet voor de Quatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MacD007 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:26:
vaak zul je met een omkasting moeten werken, helaas is die er nog niet voor de Quatt.
Het hele idee van de Quatt is nou juist dat het zo'n subtiel relatief klein systeem is. Een omkasting kan alleen op de begane grond, de enige plek daarvoor pal tegen de schutting want wie wil zo'n ding midden in de tuin? Sowieso hebben de meeste tussenwoningen in het midden het terras en openslaande deuren.

Ergo: de Quatt is met het huidige geluidsniveau en zonder harde nachtmodus ongeschikt voor de meeste tussenwoningen, is dat te kort door de bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-07 12:54
@MacD007 Daarmee bedoel je denk ik; Quatt heeft er geen op de website.
Je kunt waarschijnlijk prima een Merford of Reducd omkasting rond een Quatt plaatsen, alleen de afmetingen zijn van belang?
Ik ken er dan weer geen die kunnen dempen bij hangende montage, alleen bij vrije ruimte rondom..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
PVPaneel schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:34:
@MacD007 Daarmee bedoel je denk ik; Quatt heeft er geen op de website.
Je kunt waarschijnlijk prima een Merford of Reducd omkasting rond een Quatt plaatsen, alleen de afmetingen zijn van belang?
Ik ken er dan weer geen die kunnen dempen bij hangende montage, alleen bij vrije ruimte rondom..
voor zo ver ik weet moet je een omkasting op het merk en type van de buitenunit aanpassen om de benodigde demping te kunnen garanderen en dat heb je wel nodig voor de berekening. er worden een heleboel omkastingen verkocht die eigenlijk niet aan de gestelde eisen voldoen, als je dan in de problemen met bv de gemeente komt heb je wel erg slechte kaarten. Een fabriant moet dus de betreffende warmtepomp getest en gemeten hebben om aan die waarden te kunnen komen, Dat zal nog niet gebeurt zijn en externe fabrikanten van geluidskasten kiezen mn die types en merken aan waar deze een grote omzet kunnen garanderen, quatt is nog niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
hoevenpe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

Het hele idee van de Quatt is nou juist dat het zo'n subtiel relatief klein systeem is. Een omkasting kan alleen op de begane grond, de enige plek daarvoor pal tegen de schutting want wie wil zo'n ding midden in de tuin? Sowieso hebben de meeste tussenwoningen in het midden het terras en openslaande deuren.

Ergo: de Quatt is met het huidige geluidsniveau en zonder harde nachtmodus ongeschikt voor de meeste tussenwoningen, is dat te kort door de bocht...
op dit moment is dat mogelijk wel het geval, ik hoop nog steeds dat ook zij zoals beloofd met een nachtstand gaan komen, ga maar van een reductie van circa 3 dB uit. Maar die moet wel beschreven staan als vaste nachtstand om gebruikt te kunnen worden, dit ivm de voorwaarden vanuit de wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:59
MacD007 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:26:
[...]
vaak zul je met een omkasting moeten werken, helaas is die er nog niet voor de Quatt.
En een generieke omkasting? Als ik 'omkasting airco' intik op google krijg ik een hele serie opties, ruwweg tussen de 200 en de 400 euro. Wat is het voordeel van een omkasting specifiek voor dat type warmtepomp? Werkt generiek minder?

Edit: iets te snel getypt, is dus al over gesproken.

[ Voor 5% gewijzigd door onlinaius op 13-08-2022 00:49 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
onlinaius schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:47:
[...]

En een generieke omkasting? Als ik 'omkasting airco' intik op google krijg ik een hele serie opties, ruwweg tussen de 200 en de 400 euro. Wat is het voordeel van een omkasting specifiek voor dat type warmtepomp? Werkt generiek minder?

Edit: iets te snel getypt, is dus al over gesproken.
waar het om gaat is dat de geluidsreductie ook aangetoond is, is het een "algemene kast" kun je dus niet zonder meer op de algemene reductie afgaan, dus zul je dan na installatie bij jou moeten meten, dat is nogal duur, gaat je zelfs meer kosten dan de omkasting, veel meer, omdat dit dan door een gecertificeerd bedrijf uitgevoerd moet worden. Prijs van een dergelijke meting ligt ergens tussen de 500 en 3000 euro. word je niet echt blij van. het merk van in een eerdere post is genoemd heeft een lijst van geteste buitenunits met hun dempingswaarde, lekker makelijk en mag je eer vanuit gaan, quatt ga je daar voorlopig natuurlijk nog niet vinden, verwacht ik zo.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• marijnflipse
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-07 21:06
Wij zien net dat de Aug apparaten lijst is gepubliceerd, maar zonder Quatt :-/. Wij hebben van RVO de bevestiging gehad dat we daar op zouden staan, dus gaan uitzoeken wat er daar aan de hand is. Wij hebben al ‘t papierwerk al maanden geleden aangeleverd.

Maar zoals hier in t topic al genoemd, ook zonder meldcode krijg je subsidie. Alleen dan moet de RVO overal handmatig doorheen, en moet je als klant heel veel info aanleveren.

Als de meldcode voor de start van de eerste installaties nog niet bekend is, bouwen we een tooltje zodat er geen extra werk bij de klant ligt (wij doen de aanvraag sowieso voor jou).

Keep you posted!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacD007
marijnflipse schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:34:
Wij zien net dat de Aug apparaten lijst is gepubliceerd, maar zonder Quatt :-/. Wij hebben van RVO de bevestiging gehad dat we daar op zouden staan, dus gaan uitzoeken wat er daar aan de hand is. Wij hebben al ‘t papierwerk al maanden geleden aangeleverd.

Maar zoals hier in t topic al genoemd, ook zonder meldcode krijg je subsidie. Alleen dan moet de RVO overal handmatig doorheen, en moet je als klant heel veel info aanleveren.

Als de meldcode voor de start van de eerste installaties nog niet bekend is, bouwen we een tooltje zodat er geen extra werk bij de klant ligt (wij doen de aanvraag sowieso voor jou).

Keep you posted!
Beste @marijnflipse, hebben jullie geen meldcode bij julle bevestiging gekregen. Als jullie de meldcode hebben zouden jullie dan deze op het forum willen publiceren? Zag ook de nieuwe lijst (dd10-08-22) maar helaas zo als je schrijft geen Quatt.
Hou ons aub op de hoogte, alvast bedankt.
Ps: nog een vraag die hier regelmatig voorbij komt en voor de nodige diskussie zorgt, kunnen jullie aub ook de "vaste" nachtstand qua geluidsdruk op jullie site publiceren, hiermee kunnen jullie een heleboel mensen denk ik wel blij mee maken. ik denk namelijk dat met de huidige geluidsproductie van 54 dB er veel niet aan de vereiste 40 dB in de nacht gaan komen, een vaste nachtstand kan hierbij helpen, en ja je verliest hierbij wel wat capaciteit, maar als je daardoor geen warmtepomp kunt ophangen heb je die capaciteit ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door MacD007 op 14-08-2022 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
ik kwam dit tijdens zoekwerk om galm (weerkaatsing/reflectie van geluid) tegen/verminderen te kunnen gaan, tegen.
Wat volgens de verkoper ook prima in een buitenomgeving toegepast kan worden. het product heet Merfopol (Absorptiemateriaal voor buitentoepassingen). kleur zwart en wit. redelijk geprijsd
Mooi om bv dit tegen een muur of schutting te plaatsen, op een balcon is het ook een mogelijkheid.
Link:
https://www.akoestiekwink...rptie-platen?sqr=merfopol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPoU8rjPUq-pig7g1gtuF0mUvdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DuwObCuZxRKLhg66v8jmRICR.jpg?f=user_large
hier een grafiek over de mogelijkheden, mn de midden en hoge frequenties worden goed opgenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HhDGaVijvGPe4xaJZ6UyEXN3u8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hTg6S4qB9BGMnGq5DStTzSPu.jpg?f=user_large
hier een voorbeeldje over hoe je het wat onzichtbaarder kunt maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdI7WDkHwxdjoT59ZRObKHpMZwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mo9R7YXbCaP8pa1fsWNHtYX2.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door MacD007 op 14-08-2022 12:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fullpower
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
@marijnflipse : wellicht zou hier de info die jullie hebben aangeleverd aan het RVO gepubliceerd kunnen worden? De gegevens moeten openbaar zijn; en zijn bedoeld om een eventuele koper van de juiste info te voorzien.

Het gaat om het energielabel, met daarop de energie efficientieklasse. Daarnaast moet er een productfiche zijn, en deze is interessanter; deze info hebben jullie ook aan het RVO moeten verstrekken. De data zou nu vast moeten liggen, en kan dus gerust gepubliceerd worden. Dit soort specificaties kunnen in dit stadium eigenlijk niet meer aan verandering onderhevig zijn, gezien het feit dat de data maanden geleden al is aangeleverd aan het RVO. :)

Op het productfiche moet o.a. vermeld staan:
- Pdesign
- energie efficientie (iig voor 'average climate'. Voor A++ is een rendement van tenminste 150% nodig.
- vermogensopname voor standby, thermostat off, crankheater, etc.
- gemeten deellast vermogens en COPd volgens EN14825, bij A-10, A-7, A2, A7 en A12 (alles bij W35)
- het gespecificeerde bivalentpunt, en vermogen en COPd op dit punt.

Op basis van deze info wordt de hoogte van de subsidie bepaald.

Oost: 3600WP en zuid: 3000WP PV, 9kW Panasonic split warmtepomp en Jaga Twin convectoren met zelfbouw DBE. CPC18 300 liter ZB. Clage 11kW naverwarmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
MacD007 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:17:
ik kwam dit tijdens zoekwerk om galm (weerkaatsing/reflectie van geluid) tegen/verminderen te kunnen gaan, tegen.
Wat volgens de verkoper ook prima in een buitenomgeving toegepast kan worden. het product heet Merfopol (Absorptiemateriaal voor buitentoepassingen).
Maar ook dan zit je met de ellende dat je die professionele meting nodig hebt. Je zou er op kunnen gokken dat als je buren er geen last van hebben ze er ook niet over klagen, maar je zult maar net met een echte Gerda als buurvrouw zitten.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 22:07
Wat ik me afvraag, wordt straks jouw bestaande (evt. slimme) thermostaat aangesloten op die besturingsunit van Quatt. En dat die dan een uitgang heeft voor de thermostaat aansluiting van de CV ketel?

Hoe bepaalt die controller wanneer de CV bij moet springen? Wordt de uitgaande watertemp van de warmtepomp gemeten, en als die niet op de gewenste temp komt dan de CV aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
onlinaius schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Maar ook dan zit je met de ellende dat je die professionele meting nodig hebt. Je zou er op kunnen gokken dat als je buren er geen last van hebben ze er ook niet over klagen, maar je zult maar net met een echte Gerda als buurvrouw zitten.
Je hebt helemaal gelijk, maar daar bedoelde ik het ook niet voor, mn om ook de eigen overlast mee te beperken. met een gerda als buren help eigenlijk maar één ding, probeer het vooraf al te stemmen, als er een klacht bij de gemeente ligt heb je het lastiger als je geen goede berekening vooraf hebt gemaakt. Voor de officele bepaling helpt je deze niet echt, maar je kunt het wel als aanvullende maatregel mee nemen, meer onder het motto kijk ik heb er echt alles aan gedaan, hoe gevoelig daar een gemeente in is is maar de vraag, aan de ene kant willen ze energie besparen aan de andere kant maken ze het weer onmogelijk lastig gewoon., dat had ik wat duidelijker kunnen aangeven, sorry.

[ Voor 29% gewijzigd door MacD007 op 14-08-2022 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 17:06
Fullpower schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:40:
@marijnflipse : wellicht zou hier de info die jullie hebben aangeleverd aan het RVO gepubliceerd kunnen worden? De gegevens moeten openbaar zijn; en zijn bedoeld om een eventuele koper van de juiste info te voorzien.

Het gaat om het energielabel, met daarop de energie efficientieklasse. Daarnaast moet er een productfiche zijn, en deze is interessanter; deze info hebben jullie ook aan het RVO moeten verstrekken. De data zou nu vast moeten liggen, en kan dus gerust gepubliceerd worden. Dit soort specificaties kunnen in dit stadium eigenlijk niet meer aan verandering onderhevig zijn, gezien het feit dat de data maanden geleden al is aangeleverd aan het RVO. :)

Op het productfiche moet o.a. vermeld staan:
- Pdesign
- energie efficientie (iig voor 'average climate'. Voor A++ is een rendement van tenminste 150% nodig.
- vermogensopname voor standby, thermostat off, crankheater, etc.
- gemeten deellast vermogens en COPd volgens EN14825, bij A-10, A-7, A2, A7 en A12 (alles bij W35)
- het gespecificeerde bivalentpunt, en vermogen en COPd op dit punt.

Op basis van deze info wordt de hoogte van de subsidie bepaald.
Inderdaad, als ze in oktober gaan beginnen moeten ze dit binnen een week kunnnen publiceren. Is nu al bekend wie de pompen gaat installeren voor ze?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:50
Het begint toch een wat wonderlijk verhaal te worden zo.

[Wij zien net dat de Aug apparaten lijst is gepubliceerd, maar zonder Quatt :-/. Wij hebben van RVO de bevestiging gehad dat we daar op zouden staan, dus gaan uitzoeken wat er daar aan de hand is. Wij hebben al ‘t papierwerk al maanden geleden aangeleverd.

Ik zou dan toch eens wat materiaal gaan publiceren om dit te ondersteunen met wat bewijs. Het voelt nogal vaag aan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Overigens, er staat : "wij doen de aanvraag sowieso voor jou"

Die subsidie moet je normaal gesproken zelf aanvragen toch? Waarom zouden zij daar zoveel tijd in steken dan? Kan daar iets achter zitten of is het gewoon een goede service?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:38
Heb het al eerder genoemd, die 99 euro en totale vaagheid staan mij tegen. Afgelopen week nog een paar simpele vragen gesteld, geen antwoorden gezien. Nu al tijden dat gedoe rondom de subsidies….

Een website en brochure zoals dit kan iedereen maken. Ik zeg niet dat het een scam is, maar ik krijg er geen vertrouwen van. Laat ze eerst maar eens gaan installeren, als het allemaal OK is dan betaal ik wel wat meer.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MacD007
Drardollan schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:02:
Heb het al eerder genoemd, die 99 euro en totale vaagheid staan mij tegen. Afgelopen week nog een paar simpele vragen gesteld, geen antwoorden gezien. Nu al tijden dat gedoe rondom de subsidies….

Een website en brochure zoals dit kan iedereen maken. Ik zeg niet dat het een scam is, maar ik krijg er geen vertrouwen van. Laat ze eerst maar eens gaan installeren, als het allemaal OK is dan betaal ik wel wat meer.
Kort geleden hebben een aantal Tweakers het toestel wel in het echt gezien, dus om nu te spreken van een puur digitale scam, ookal verwoord je het nog vrij licht, is me een beetje te ver gezocht. Kijk als jij er met de huidige informatie geen vertrouwen in hebt, prima. _/-\o_
Quatt heeft de handschoen nu opgepakt en is nu aan zet, als men slim is komen ze binnenkort met verdere informatie over de stand van de RVO zoals enkele tweakers dit de afgelopen dagen verwoord hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik ben het met @Drardollan eens. Ondanks dat ik Quatt diverse malen heb verdedigd hier. Is dit wel een domper en een vertrouwensissue. Je kan inderdaad een warmtepomp gezien hebben met een mooi jasje eromheen. Maar zo langzamerhand moeten ze toch echt met iets concreets komen...Wij hebben initieel een "investering". gedaan van 99 euro, het is niet veel, maar plaats wat plaatjes in het forum. Kom met wat meer informatie. @marijnflipse reageert alleen als er iets "negatiefs" is.

Mensen klagen, oh kom maar kijken op kantoor.
Geen RVO. Oh ja komt eraan.
Je FAQ is niet goed, gaan we aanpassen.

ik denk dat het allemaal zoethoudertjes zijn. We gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MacD007 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:00:
[...]

Kort geleden hebben een aantal Tweakers het toestel wel in het echt gezien, dus om nu te spreken van een puur digitale scam, ookal verwoord je het nog vrij licht, is me een beetje te ver gezocht. Kijk als jij er met de huidige informatie geen vertrouwen in hebt, prima. _/-\o_
Quatt heeft de handschoen nu opgepakt en is nu aan zet, als men slim is komen ze binnenkort met verdere informatie over de stand van de RVO zoals enkele tweakers dit de afgelopen dagen verwoord hebben.
Ik heb mijn woorden heel bewust gekozen. Wat de Tweakers gezien hebben weet ik niet precies, hebben ze het apparaat ook van binnen gezien en zien werken? Helaas heeft het verleden uitgewezen dat oplichters soms heel ver kunnen gaan. Waarmee, nogmaals!, ik niet zeg dat dit oplichterij is. Er zitten nog vele smaken tussen oplichting en legitieme business.

Ik hoop van harte dat mijn wantrouwen volledig misplaatst is en er snel geleverd gaat worden en het apparaat inderdaad doet wat het belooft. Dat is voor iedereen de beste situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
medu80 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:36:
Ik ben het met @Drardollan eens. Ondanks dat ik Quatt diverse malen heb verdedigd hier. Is dit wel een domper en een vertrouwensissue. Je kan inderdaad een warmtepomp gezien hebben met een mooi jasje eromheen. Maar zo langzamerhand moeten ze toch echt met iets concreets komen...Wij hebben initieel een "investering". gedaan van 99 euro, het is niet veel, maar plaats wat plaatjes in het forum. Kom met wat meer informatie. @marijnflipse reageert alleen als er iets "negatiefs" is.

Die initiële investering en nu het “dreigement” op de site dat het op 1 september duurder bezorgen mij persoonlijk de kriebels. Wat je zegt, het is wellicht niet veel. Maar 1000 keer 100 euro is toch een leuk bedrag. Ik kan de 100 euro ook niet plaatsen als er geroepen wordt dat er grote investeerders achterzitten én het argument dat het voorfinanciering zou zijn. Dat impliceert dat het apparaat inkoop 100 a 200 euro zal kosten?

Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat ik er volledig naast kan zitten en het slechts een gevoel is van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zo'n apparaat is vooral nuttig van half oktober tot maart, de rest van het jaar hoeft de verwarming niet aan.

Alleen daarom al zou ik gewoon wachten op de eerste enthousiaste gebruikers en hun ervaringen. Je mist weinig door nu nog gehaast te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
hoevenpe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:01:
Zo'n apparaat is vooral nuttig van half oktober tot maart, de rest van het jaar hoeft de verwarming niet aan.

Alleen daarom al zou ik gewoon wachten op de eerste enthousiaste gebruikers en hun ervaringen. Je mist weinig door nu nog gehaast te bestellen.
nou, 800 euro prijsverhoging. Je kunt nu reserveren en later beslissen dat je het toch niets vind. Dan heb je iig wel de goedkopere prijs te pakken mocht het toch allemaal geleverd gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:31

RobertowNL

For your gear!

medu80 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:36:

Tja, ik denk dan ook weer de wegen van overheidsdiensten zijn ondoorgrondelijk.
Het kan maar zo zijn dat hij later op de lijst komt, om wat voor reden ook. Dit soort dingen heeft Quatt natuurlijk ook niet in hun macht.

Wat dat betreft; zolang er nog geen units worden geplaatst. En geen extra aanbetalingen worden gedaan, wat is dan de reden om meer te gaan twijfelen? Behalve ongeduld.

Wat betreft de FAQ, dat is toch goed dat ze die aanvullen n.a.v. vragen/opmerkingen hier uit het topic.
Maar goed, wellicht sta ik er wel veel te naïef in. Zolang ik niets (extra) betaald heb wacht ik het lekker af.

Als er nog te veel onduidelijk is bij je offerte dan annuleer je. No harm done?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
Ik kan de 100 euro ook niet plaatsen als er geroepen wordt dat er grote investeerders achterzitten én het argument dat het voorfinanciering zou zijn. Dat impliceert dat het apparaat inkoop 100 a 200 euro zal kosten?
Volgens mij vergeet je even dat een ieder die akkoord is met de offerte ook nog even minimaal 1500,- mag aftikken (pas daarna wordt alles uitgewerkt). Én 2 dagen voor montage moet je de rest betalen (zeg nog € 2.700,-)

Er staat op de website dat er 2500+ pre-orders zijn. Ik heb ergens gelezen dat er ook een kleine €300k startkapitaal was. M.a.w.: ruim €500k o.b.v. investeringsinleg en reserveringskosten. Uitgaande van 400 goedgekeurde offertes voor uitvoering 2022: nog eens 600k. Dan ook nog 400 uitgevoerde opdrachten: € 1.080k én laten we zeggen dat alle offertes jan/febr óók zijn goedgekeurd, dan heb je dus nog 900k extra.

Totaal dus meer dan 3 miljoen dit jaar. Al met al genoeg op die eerste 1000 stuks wp van te betalen.
Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat ik er volledig naast kan zitten en het slechts een gevoel is van mijn kant.
Ik deel je gevoel hoor, het is niet risicoloos. Aan de andere kant: het is maar een relatief klein bedrag. Als je vet gaat oplichten kan dat veel sneller (ik bedoel: dit zou natuurlijk "klappen" als de eerste zijn installatie niet krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
RobertowNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:14:
Wat betreft de FAQ, dat is toch goed dat ze die aanvullen n.a.v. vragen/opmerkingen hier uit het topic.
Dat is is inderdaad logisch (zeg maar: waar stond dat FAQ ook al weer voor).

Wat hadden we dan gedacht/gewild: dat ze de FAQ gewoon zelf verzinnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
Jake schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:32:
[...]
Volgens mij vergeet je even dat een ieder die akkoord is met de offerte ook nog even minimaal 1500,- mag aftikken (pas daarna wordt alles uitgewerkt). Én 2 dagen voor montage moet je de rest betalen (zeg nog € 2.700,-)
Dat een deel van het bedrag voorruit betaald moet worden vind ik opzich logisch, ik snap alleen niet waarom Quatt de rest niet gewoon na installatie afrekent via de PIN of met een betaal link.

Ik kan me alleen bedenken dat je dat doet om te voorkomen dat ontevreden klanten niet betalen, maar dat is iets waar een bedrijf natuurlijk nooit naar zou moeten streven en wekt bij mij toch een minder fijn gevoel dan gewoon betalen na afronding installatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Shandar04 op 15-08-2022 13:53 ]

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Shandar04 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:52:
Dat een deel van het bedrag voorruit betaald moet worden vind ik opzich logisch, ik snap alleen niet waarom Quatt de rest niet gewoon na installatie afrekent via de PIN of met een betaal link.

Ik kan me alleen bedenken dat je dat doet om te voorkomen dat ontevreden klanten niet betalen, maar dat is iets waar een bedrijf natuurlijk nooit naar zou moeten streven en wekt bij mij toch een minder fijn gevoel dan gewoon betalen na afronding installatie.
Ik deel je gevoel. Een wijze van afrekening bij installatie is natuurlijk vrij logisch, zeg een installatie-termijn. Maar als je een ander apparaat koopt, dan betaal je meestal ook ('gewoon') vooraf (maar 'montage' e.d. is vaak deels achteraf).

Maar:
- Stel ze maken er een complete teringzooi van: betaal je niet (maar zit wel met de shit: dat kan met een slecht aangesloten CV vrij heftig worden).
- Als het er allemaal goed uitziet (maar niet goed werkt), dan betaal je in jouw voorbeeld ook gewoon (m.a.w.: betalen bij afronding installatie is met name wassenneus / voor het gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35
HBO88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:31:
[...]

nou, 800 euro prijsverhoging. Je kunt nu reserveren en later beslissen dat je het toch niets vind. Dan heb je iig wel de goedkopere prijs te pakken mocht het toch allemaal geleverd gaan worden.
Tegen die tijd dat de Quatt geinstalleerd wordt staat die 800 euro gelijk aan ongeveer 100 kub gas verbruik. Met deze stijgende lijn komt er nog een keer een dag dat mensen geen kado meer meenemen naar je verjaardag maar een bijdrage doen om warm te kunnen zitten,zeker als je in februari jarig bent :+

Achthonderd euro is zeker geld, maar gezien alle vaagheden wacht ik liever eerst tot we hier op het forum tevreden gebruikers hebben. Zo'n apparaat moet wel 10-15 jaar warmte leveren in je huis, terwijl je die 800,- extra alleen even voelt als je de installatie rekening krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjanus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:50
Weet iemand of de Panasonic Aquarea Hybrid+ eventueel een goed alternatief is voor de Quatt? Had hier een topic over gestart maar 0 reacties. Als ik als leek dit Panasonic product lees heeft het wel wat weg van de Quatt.

Panasonic Aquarea Hybrid+: Panasonic Aquarea Hybrid+: https://www.aircon.panasonic.eu/NL_nl/hybrid+/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -NRG-
  • Laatst online: 28-06 17:06
Jake schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Maar:
- Stel ze maken er een complete teringzooi van: betaal je niet (maar zit wel met de shit: dat kan met een slecht aangesloten CV vrij heftig worden).
- Als het er allemaal goed uitziet (maar niet goed werkt), dan betaal je in jouw voorbeeld ook gewoon (m.a.w.: betalen bij afronding installatie is met name wassenneus / voor het gevoel).
Die maar is naar mijn mening een hele grote, vandaar ook mijn vraag "Is nu al bekend wie de pompen gaat installeren voor ze?"

Je zit nu 2,5 maand voor de installatie datum zoals ik het begreep? De meeste installateurs plannen nu al een half jaar tot een jaar vooruit. De installateur die ze straks 1 maand van te voren kunnen vinden, zal niet de beste zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
Jake schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Ik deel je gevoel. Een wijze van afrekening bij installatie is natuurlijk vrij logisch, zeg een installatie-termijn. Maar als je een ander apparaat koopt, dan betaal je meestal ook ('gewoon') vooraf (maar 'montage' e.d. is vaak deels achteraf).

Maar:
Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met hun belofte aan installateurs, al zou dat niet uit moeten maken als ze gewoon afrekenen bij levering. Ik hoop dat ze dit aanpassen, want het is nu eigenlijk betaal 99 euro aan om een reservering te krijgen. Vervolgens 1500 om een installatie gepland te krijgen (kan ik me ook nog in vinden). En vervolgens moet je nog een keer betalen voordat je überhaupt ook maar iets geleverd hebt gekregen.

https://www.quatt.io/installation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryiZDccWVgYucRyLWViazsJU9PE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rkalAIo8sreEJBvLQWb8Lm1v.png?f=fotoalbum_large

Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
gjanus schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:07:
Weet iemand of de Panasonic Aquarea Hybrid+ eventueel een goed alternatief is voor de Quatt? Had hier een topic over gestart maar 0 reacties. Als ik als leek dit Panasonic product lees heeft het wel wat weg van de Quatt.

Panasonic Aquarea Hybrid+: Panasonic Aquarea Hybrid+: https://www.aircon.panasonic.eu/NL_nl/hybrid+/
Los dat de Quatt een monoblock is en de Aquarea+ leverbaar is als split of monoblock, is in mijn optiek het grootste verschil dat bij de Aquarea+ maar 1 buitenunit nodig is om uiteindelijk van het gas af te gaan, omdat die ook zorg kan dragen voor warm tapwater.
De Quatt is een pure hybride die je CV ketel ondersteunt. Om later van het gas af te gaan zou er een 2e Quatt buitenunit bij moeten (zie hun eigen FAQ & ook eerder in dit topic)

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
HBO88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:31:
nou, 800 euro prijsverhoging. Je kunt nu reserveren en later beslissen dat je het toch niets vind.
Het idee is heel indrukwekkend maar juist dat is wat me zorgen baart, is het allemaal niet te mooi om waar te zijn? 80% gasreductie voor netto 1600 euro met een relatief klein onopvallend kastje geeft een terugverdientijd van minder dan een jaar.

Gecombineerd met onduidelijkheid over de installateurs, het ontbreken op de officiële lijst en een prijsverhoging die je kunt ontwijken door snel te beslissen maakt dat ik de twijfels deel. Laat vooropgesteld dat ik hoop dat het echt werkt, zou heel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
hoevenpe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Het idee is heel indrukwekkend maar juist dat is wat me zorgen baart, is het allemaal niet te mooi om waar te zijn? 80% gasreductie voor netto 1600 euro met een relatief klein onopvallend kastje geeft een terugverdientijd van minder dan een jaar.

Gecombineerd met onduidelijkheid over de installateurs, het ontbreken op de officiële lijst en een prijsverhoging die je kunt ontwijken door snel te beslissen maakt dat ik de twijfels deel. Laat vooropgesteld dat ik hoop dat het echt werkt, zou heel mooi zijn.
Het 'voordeel' is wel dat als je je nu inschrijft je niet voor halverwege 2023 aan de beurt bent (en dat is nog zeer optimistisch). Dan hebben velen er al een stookseizoen met Quatt op zitten, waardoor er meer duidelijkheid zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Drardollan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

Die initiële investering en nu het “dreigement” op de site dat het op 1 september duurder bezorgen mij persoonlijk de kriebels. Wat je zegt, het is wellicht niet veel. Maar 1000 keer 100 euro is toch een leuk bedrag. Ik kan de 100 euro ook niet plaatsen als er geroepen wordt dat er grote investeerders achterzitten én het argument dat het voorfinanciering zou zijn. Dat impliceert dat het apparaat inkoop 100 a 200 euro zal kosten?

Ik kan die 100 euro wel plaatsen. Als je bij (verdere) investeerders aankomt met: 1 miljoen Nederlanders hebben interesse in ons product, zullen de meeste dit toch niet erg serieus nemen. Als je kunt laten zien dat meer dan 2500 mensen 100 euro hebben aanbetaald heb je een veel sterkere business case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
Shandar04 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. 100 euro aanbetaling is prima. 1000 euro vlak voor de installatie is ook niet onlogisch, maar volledig vooruit betalen is wel wat raar.

Ik heb hier ook al eerder aan @marijnflipse aangegeven dat ik het fatsoenlijk zou vinden van Quatt als ze de eerste groep klanten niet verder laten aanbetalen, totdat er minimaal enkele tientallen ervaringen door klanten gedeeld kunnen worden. Ze zijn ergens toch de beta testers van dit product, en om die nu net zo te behandelen als je 'normale' klanten vind ik niet erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
hoevenpe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:01:

Koeling is ook wel handig, zeker voor hen die (nog) geen airco hebben. Juist met die gortdroge hete dagen de laatste tijd gaat koeling met een warmtepomp waarschijnlijk best aardig, omdat het dauwpunt laag zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
gjanus schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:07:

ik mis een heleboel technische info, veel blabla en weinig inhoud, is geen monoblok ( er word er wel over gesproken, maar verder geen info te vinden over de monoblok, alle tekeningen zijn een split uitvoering, maar een splitunit met een binnenunit. Wat kost dat ? en hoeveel subsiedie krijg je bij deze?
Vind wel vreemd dat ik geen technische info kan vindenen de subsidie kan oplopen tot 4350 euro!? dus het vermogen is kleiner dan 5 kW! anders zou je 2700 € krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door MacD007 op 15-08-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
onlinaius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:42:
[...]

Ik kan die 100 euro wel plaatsen. Als je bij (verdere) investeerders aankomt met: 1 miljoen Nederlanders hebben interesse in ons product, zullen de meeste dit toch niet erg serieus nemen. Als je kunt laten zien dat meer dan 2500 mensen 100 euro hebben aanbetaald heb je een veel sterkere business case.
Als je product goed is, dan heb je dat helemaal niet nodig. Het zou wat worden als je voor al je aankopen een X bedrag moet gaan betalen om serieus genomen te worden. Zonder uit de hoogte te willen doen, ik heb de afgelopen jaren meermaals een aankoop gedaan waarbij de Quatt in het niet valt en nergens was er meer nodig dan een simpele overeenkomst en een krabbel. De keren dat een aanbetaling nodig was betrof het op maat gemaakte artikel (denk aan meubels) waarbij er een garantiefonds beschikbaar is. Als de Quatt werkelijk zo goed is als gezegd, dan boeit het niet dat iemand niet afneemt en plaats je hem zo elders.

Een gemiddelde serieuze investeerder ligt echt niet wakker van een miljoen meer of minder als de business case op orde is. Sorry, maar ik vind het echt zeer zwak als je deze aanbetalingen nodig hebt om serieus genomen te worden. Zoek gewoon een investeerder die er 500 voorfinanciert en lever die uit. Dan gaat de bal vanzelf rollen, uitgaande van een goed en degelijk product wat deskundig geïnstalleerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 15-08-2022 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
Drardollan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:17:
[...]
Als de Quatt werkelijk zo goed is als gezegd, dan boeit het niet dat iemand niet afneemt en plaats je hem zo elders.

Een gemiddelde serieuze investeerder ligt echt niet wakker van een miljoen meer of minder als de business case op orde is.
Het gaat dan ook niet om dat geld, maar om de intentie van de kopers. Die is een stuk duidelijker aan te tonen met een aanbetaling dan door een 'goh, ik vind dit product wel leuk' vinkje ergens te plaatsen. Je kunt klanten nu eenmaal moeilijk dwingen dat product af te nemen als ze ooit ergens hebben aangevinkt dit te willen doen, maar als je een aanbetaling hebt gedaan heb je daarmee je koopintentie een stuk duidelijker gemaakt.

Als 100.000 mannen op Facebook een nieuw type Ferrari van 1.5 miljoen euro een like geven betekend dit dat ze de plaatjes tof vonden. Als 500 mannen een aanbetaling doen van 100.000 heb je een solide business case.

Nu zal Ferrari niet hard meer op zoek zijn naar externe investeerders, maar bij een bedrijf dat dat wel is, is het handig als je kunt aantonen dat er mensen serieus geinteresseerd zijn in je product, en niet alleen maar op 'like' hebben gedrukt. Serieuze interesse aantonen wordt een stuk makkelijker als die potentiele klanten een bedrag(je) hebben neergelegd.

Ik vind het wel een zwaktebod van Quatt dat ze het volledige aankoopbedrag willen ontvangen voordat de installatie plaatsvind. Het scheelt wat gedoe met ellendelingen die (zonder reden) te laat betalen, maar het wekt nu ook niet echt vertrouwen. Een redelijk aanbetaling vind ik echter niet meer dan logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
onlinaius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Het gaat dan ook niet om dat geld, maar om de intentie van de kopers. Die is een stuk duidelijker aan te tonen met een aanbetaling dan door een 'goh, ik vind dit product wel leuk' vinkje ergens te plaatsen. Je kunt klanten nu eenmaal moeilijk dwingen dat product af te nemen als ze ooit ergens hebben aangevinkt dit te willen doen, maar als je een aanbetaling hebt gedaan heb je daarmee je koopintentie een stuk duidelijker gemaakt.

Als 100.000 mannen op Facebook een nieuw type Ferrari van 1.5 miljoen euro een like geven betekend dit dat ze de plaatjes tof vonden. Als 500 mannen een aanbetaling doen van 100.000 heb je een solide business case.

Nu zal Ferrari niet hard meer op zoek zijn naar externe investeerders, maar bij een bedrijf dat dat wel is, is het handig als je kunt aantonen dat er mensen serieus geinteresseerd zijn in je product, en niet alleen maar op 'like' hebben gedrukt. Serieuze interesse aantonen wordt een stuk makkelijker als die potentiele klanten een bedrag(je) hebben neergelegd.

Ik vind het wel een zwaktebod van Quatt dat ze het volledige aankoopbedrag willen ontvangen voordat de installatie plaatsvind. Het scheelt wat gedoe met ellendelingen die (zonder reden) te laat betalen, maar het wekt nu ook niet echt vertrouwen. Een redelijk aanbetaling vind ik echter niet meer dan logisch.
Als je het niet af kunt met een serieuze koopovereenkomst, dan is je product of verhaal niet goed. Ook als je online een bestelling plaatst is deze wettelijk gezien bindend, daar hoeft geen enkele aanbetaling voor gebruikt te worden.

Als het nu op zijn minst gedekt was door een of ander garantiefonds, maar dat is dus niet zo. Je stort 100 euro en de rest moet je maar zien. Je bent volledig overgeleverd aan Quatt. Als ze morgen de stekker eruit trekken ben je je geld kwijt en je moet maar zien dat je je geld terugkrijgt als je toch afziet van het apparaat. Er zijn tientallen (misschien wel honderden of duizenden) verhalen bekend van bedrijven die wel incasseerden en nooit leverden.

Iedereen moet het voor zich weten en ik hoop van harte dat het een geweldig product is waar eind volgend jaar honderden tevreden klanten gebruik van maken. Maar ik zie het, op dit moment, niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
Drardollan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:36:
[...]

Als je het niet af kunt met een serieuze koopovereenkomst, dan is je product of verhaal niet goed. Ook als je online een bestelling plaatst is deze wettelijk gezien bindend, daar hoeft geen enkele aanbetaling voor gebruikt te worden.
Dat zou ik dan weer tamelijk asociaal vinden, als ze je een koopovereenkomst proberen aan te smeren ruim voordat het product op de markt komt, daar zou ik echt niet van gediend zijn. Dan vind ik een aanbetaling van 100 euro toch een stuk netter. Relatief klein risico voor de klant, en zij kunnen er mee naar hun investeerders om serieuze interesse aan te tonen.

Tot nu toe werd er netjes terug betaald, maar ik besef me ook wel dat als het mis gaat bij Quatt die 100 euro weg is. Dat is een gokje wat je neemt om duizenden euro's te besparen ten opzichte van de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-07 00:17
Het klinkt als een mooi product maar er zijn helaas nog te veel open eindjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 14:04

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wat we missen is communicatie en ik snap niet waarom ze daar zo schaars in zijn, tuurlijk snap ik dat ze druk zijn en misschien wel overvraagd, maar geef iets meer een kijkje in je keuken zodat je mensen kunt laten zien hoe ver het staat. Laat je assemblageband zien, laat een testopstelling zien, doe even een keer een interview met een krant of podcast. Laat van je horen!

[ Voor 51% gewijzigd door teacher op 16-08-2022 11:13 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
geerttttt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:56:
[...]
Laat je assemblageband zien, laat een testopstelling zien, doe even een keer een interview met een krant of podcast. Laat van je horen!
Agree. De communicatie vind ik ook echt het zwakste punt van Quatt. De informatie moet er echt met man en macht uit getrokken worden. Ik begrijp dat dit bij velen niet echt vertrouwen wekt, en dat sommigen zelfs denken aan een scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
onlinaius schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Dat zou ik dan weer tamelijk asociaal vinden, als ze je een koopovereenkomst proberen aan te smeren ruim voordat het product op de markt komt, daar zou ik echt niet van gediend zijn. Dan vind ik een aanbetaling van 100 euro toch een stuk netter. Relatief klein risico voor de klant, en zij kunnen er mee naar hun investeerders om serieuze interesse aan te tonen.
Ik kan niet zoveel met je bericht. Als er geen koopovereenkomst is, dan ben je geen klant. Een aanbetaling suggereert ook dat er een overeenkomst is, want waarom zou je anders aanbetalen?

Maar ik denk dat de discussie over investeren, aanbetalen en wel of niet klant zijn wel afgerond is. Mijn conclusie: Quatt is een nog niet bestaand product waar je voor 100 euro in kan investeren, mocht het ooit tot een product komen dan heb je voorrang op de bestelling.
Tot nu toe werd er netjes terug betaald, maar ik besef me ook wel dat als het mis gaat bij Quatt die 100 euro weg is. Dat is een gokje wat je neemt om duizenden euro's te besparen ten opzichte van de concurrenten.
Ook deze vind ik lastig. Je kan nog helemaal niets zeggen over besparen t.o.v. concurrenten. Het is leuk dat ze in de brochure wat getallen zetten, maar zolang er geen daadwerkelijk product is wat in serieuze aantallen geplaatst is en in een significant aantal plaatsingen een onderbouwing van de genoemde cijfers laat zien heb je eigenlijk helemaal niks.

Maar dit vind ik een probleem wat groter is dan Quatt, heel veel leveranciers van dit soort producten roepen het hardst met getallen als “80 procent besparing op kosten gas” (en soortgelijke termen) en doen daarmee voorkomen alsof je een apparaat koopt en dan dus 80 procent minder kosten hebt. Ze vermelden bewust niet of in hele kleine letters dat je wel een bak stroom meer gaat gebruiken, en stroom is zoals we allemaal weten ook niet gratis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik zit even in de source van de HTML pagina van www.quatt.io te kijken en ik zie daar wat tekstuele info die (voor zover ik kan zien) verborgen is op de site, is dat hier al bekend? Het volgende:
Koelt als een airco
Quatt kan aangesloten worden op optionele binnenunits die kunnen koelen, net als een airco. Wij regelen dit voor je.
Fully connected
Quatt is volledig connected en bedienbaar via je telefoon. Stel je koel- en verwarmingsschema's in, zodat je verzekerd bent van het gewenste comfort.

Ook de cookie policy is bijzonder: https://www.quatt.io/cookie-policy

Dan tenslotte is er een soort configurator pagina: https://www.quatt.io/configurator
Dit lijkt mij er ook eentje die (nog) niet in gebruik is, maar in de source lijkt het aan te geven dat deze webpagina gisteren nog bijgewerkt is(Edit: blijkbaar wordt de hele site in zijn geheel bijgewerkt, alle pagina's hebben dezelfde wijzigingsdatum van gisteren, niet specifiek deze pagina dus). Hier vind ik ook wel wat bijzonderheden, namelijk info over een mogelijk abonnement:
  • Abonnement 1</div><div class="unit-add-cost-label">+€0 p.m
  • Abonnement 2</div><div class="unit-add-cost-label">+€50 p.m
  • Abonnement 3</div><div class="unit-add-cost-label">+€75 p.m
Tot zover mijn graafwerk :9

[ Voor 6% gewijzigd door geerttttt op 16-08-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
De prijzen van abbo 2 en 3 zijn fors, daarmee worden ze alsnog duurder als een wp die eenmalig duurder is in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
BadEendTerror schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:48:
De prijzen van abbo 2 en 3 zijn fors, daarmee worden ze alsnog duurder als een wp die eenmalig duurder is in aanschaf.
Ja, nou is dit natuurlijk een pagina die niet publiekelijk bedoeld is getoond te worden, wellicht kloppen de prijzen niet, maar het lijkt er op dat ze minstens nadenken over een soort abonnementmodel, met een basisversie die gratis is.

Aangezien de pagina aangeeft dat de installatie in "Lente 2023" is wekt het wel de indruk dat dit niet heel lang geleden ontwikkeld is..

Edit: Ik vind het dus wel jammer/verrassend dat je met een Quatt blijkbaar alleen kunt koelen als je een soort airco-binnenunit plaatst. Ik wil graag koelen middels de vloerverwarming zoals veel warmtepompen doen, maar blijkbaar kan dat bij Quatt niet. Lijkt mij belangrijke info die ik in ieder geval nog niet eerder ergens heb kunnen lezen...

[ Voor 22% gewijzigd door geerttttt op 16-08-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
geerttttt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:44:
Hier vind ik ook wel wat bijzonderheden, namelijk info over een mogelijk abonnement:
Los van het allemaal niet-publiek is (en daardoor 'gewoon' place-holders zijn), kan ik me vrij weinig diensten op een WP voorstellen die € 50,- per maand(!) kosten (laat staan € 75,-) ik zou per jaar al vrij veel vinden voor wat tierlantijntjes.

Enige dat ik kan bedenken: je schaft dat hele ding niet aan, maar betaald per maand (maar: dit lijkt mij een probleem te geven met subsidie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Wow, hoop niet dat je straks echt 50 euro per maand gaat betalen om toegang te krijgen tot een nachtmodus.
Waarschijnlijk zit hier gelijk een onderhoudscontract bij, maar hier wordt ik niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Het hele verhaal rammelt nog steeds imo.. grote partijen kunnen het veel beter en bieden t niet voor deze prijs aan.. ben heel benieuwd wat er in Q4 gaat gebeuren want ik heb er een hard hoofd in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
geerttttt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Ja, nou is dit natuurlijk een pagina die niet publiekelijk bedoeld is getoond te worden, wellicht kloppen de prijzen niet, maar het lijkt er op dat ze minstens nadenken over een soort abonnementmodel, met een basisversie die gratis is.

Aangezien de pagina aangeeft dat de installatie in "Lente 2023" is wekt het wel de indruk dat dit niet heel lang geleden ontwikkeld is..

Edit: Ik vind het dus wel jammer/verrassend dat je met een Quatt blijkbaar alleen kunt koelen als je een soort airco-binnenunit plaatst. Ik wil graag koelen middels de vloerverwarming zoals veel warmtepompen doen, maar blijkbaar kan dat bij Quatt niet. Lijkt mij belangrijke info die ik in ieder geval nog niet eerder ergens heb kunnen lezen...
Waarom zou het een het ander uitsluiten? Dat je condenserend kan koelen met een optionele fancoil wil niet zeggen dat je geen hoger setpoint kan instellen voor vloerkoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
Koelt als een airco
Quatt kan aangesloten worden op optionele binnenunits die kunnen koelen, net als een airco. Wij regelen dit voor je.
Ja, dat is bekend, dat noemen ze ook wel fancoils. In principe gewoon hetzelfde als airco binnen units, maar dan met een waterleiding er doorheen, ipv koelmiddel.
Dan tenslotte is er een soort configurator pagina: https://www.quatt.io/configurator
Dit lijkt mij er ook eentje die (nog) niet in gebruik is, maar in de source lijkt het aan te geven dat deze webpagina gisteren nog bijgewerkt is(Edit: blijkbaar wordt de hele site in zijn geheel bijgewerkt, alle pagina's hebben dezelfde wijzigingsdatum van gisteren, niet specifiek deze pagina dus). Hier vind ik ook wel wat bijzonderheden, namelijk info over een mogelijk abonnement:
Poeh, ik hoop maar dat dat placeholders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Jake schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Los van het allemaal niet-publiek is (en daardoor 'gewoon' place-holders zijn), kan ik me vrij weinig diensten op een WP voorstellen die € 50,- per maand(!) kosten (laat staan € 75,-) ik zou per jaar al vrij veel vinden voor wat tierlantijntjes.

Enige dat ik kan bedenken: je schaft dat hele ding niet aan, maar betaald per maand (maar: dit lijkt mij een probleem te geven met subsidie).
Nou, het is gekoppeld aan een bestelsysteem waar ook deze verschillende abonnementspakketten in doorgevoerd zijn (een ander bestelsysteem dan die ze nu gebruiken voor hun pre-orders), dus het lijkt wel meer dan een standaard "template" ofzo. Neemt niet weg dat het mogelijk willekeurige bedragen zijn op dit moment of uberhaupt een brainstorm idee is, plus je hebt inderdaad geen idee wat je er voor terug krijgt, maar verrassend is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
onlinaius schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Ja, dat is bekend, dat noemen ze ook wel fancoils. In principe gewoon hetzelfde als airco binnen units, maar dan met een waterleiding er doorheen, ipv koelmiddel.

[...]

Poeh, ik hoop maar dat dat placeholders zijn.
Als je naar de pagina https://www.quatt.io/configurator gaat en het 4 of 8kw model kiest en klikt op "nu kopen" dan zie je de abonnementsopties ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Waarom zou het een het ander uitsluiten? Dat je condenserend kan koelen met een optionele fancoil wil niet zeggen dat je geen hoger setpoint kan instellen voor vloerkoeling.
Nou ja dat is dus maar de vraag. Theoretisch zou het apparaat van Quatt dat moeten kunnen dus, maar dat kunnen ze dan nu ook al lijkt mij. Maar aangezien ze daar niks over zeggen is het maar sterk de vraag of je zomaar kunt "instellen" dat hij water van een laag aantal graden gaat rondpompen.

Ik zou het fantastisch vinden als je kunt instellen dat hij automatisch net boven het huidige dauwpunt gaat zitten en gaat koelen, of desnoods bereken ik het dauwpunt zelf wel en geef ik via iets het commando dat hij x graden water maakt, maar die mogelijkheid wordt nergens genoemd door Quatt, dus is dat maar sterk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:50
[...]

Dit laatste hebben ze toen ik initieel reserveerde wel bevestigd, dat topkoeling sowieso mogelijk zou zijn. Ik laas daar in de FAQ niets over, maar zou verwachten dat dit wel gaat kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 17:51
MacD007 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

even een oud bericht van #marijnflipse nog even herhalen, had deze ook nog niet gezien, waarschijnlijk eroverheen gelezen. namelijk op het einde staat hun info mail adres, geen idee of dit nog actueel is, vermoed echter van wel, gewoon jammer dat dit ook niet op hun site staat.

info@quatt.io

Als je nog ruimte hebt op bestaande aardlekbeveiliging (slechts 3 groepen geïnstalleerd), dan is het toch voldoende om enkel een extra groep te installeren. Een alamat is dan toch niet nodig lijkt mij.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dat zou wel moeten kunnen:
marijnflipse schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:09:

[...]

De WP koelt het water direct, maar stuurt dit naar een binnenunit omdat je geen water dat meer dan een paar graden van de lucht temperatuur verschilt naar de radiatoren/vloer kan sturen ivm condens problemen.

Als je geen binnenunit wilt kun je wel alsnog een paar graden koelen met vloerverwarming.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
HBO88 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:38:
Wow, hoop niet dat je straks echt 50 euro per maand gaat betalen om toegang te krijgen tot een nachtmodus.
Waarschijnlijk zit hier gelijk een onderhoudscontract bij, maar hier wordt ik niet blij van.
Onderhoud aan een warmtepomp zou ergens tussen de 50 euro en 100 euro per jaar moeten liggen, en dat is voor een monoblok eigenlijk al veel te veel, deze dingen hebben normaal gezien bijna geen onderhoud nodig, met uitzondering van de aanzuigopening en uitblaasopeningen schoon te houden, dat kun je met gemak ook zelf doen. ik hoop maar dat dit meer een soort plaatshouder zijn, de echte bedragen moeten dan nog later ingevuld worden. Ik denk dat er niemand is die nu voor Quatt gaat kiezen en dergelijke prijzen per maand gaat betalen. Ook dit kan weer er voor zorgen dat mensen gaan afhaken. Echt niet slim van ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Zullen we gewoon stoppen met speculeren? Niemand weet wat het abonnement inhoud. Het staat nog niet openbaar op de site.

Zonder die informatie kan je er geen zinnig woord over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Tupolev schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Als je nog ruimte hebt op bestaande aardlekbeveiliging (slechts 3 groepen geïnstalleerd), dan is het toch voldoende om enkel een extra groep te installeren. Een alamat is dan toch niet nodig lijkt mij.
Helemaal juist, maar de aangegeven alamat van Siemens (ook slechts 1 Din breed) heeft als voordeel dat bij een storing niet al je andere groepen er uit vliegen maar slechts de warmtepomp. Ook gezien de kosten van een dergelijke alamat (< 40 euro) t.o.v. een installatieautomaat (automatische zekering circa 15 euro) is dit extra gemak betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
RobertowNL schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:10:
Zullen we gewoon stoppen met speculeren? Niemand weet wat het abonnement inhoud. Het staat nog niet openbaar op de site.

Zonder die informatie kan je er geen zinnig woord over zeggen.
Daar mis ik dus harde specs van. Tuurlijk, het is een startup dus ja je loopt een risico op faillissementen of uitgestelde leveringen. Maar zorg er dan voor dat je extra goed communiceert over wat je product wel of niet kan.

Normaliter kun je je baseren op ervaringen uit de praktijk, die zijn er niet, dus informeer dan goed. Dan voorkom je dat mensen straks teleurgesteld zijn, wat je bedrijf uiteindelijk ook de nek kan omdraaien. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Oh wauw, ik heb de vraag over koeling ook gesteld via de chat aan Quatt, en warempel heb ik vlot bericht terug!
Beste Geert,
Koeling via vloerverwarming kan tot 3 graden lager met de Quatt Hybrid zonder koeling. Voor meer koeling heb je echt de versie met koeling nodig.
Met vriendelijke groet,
Quatt Support
Klinkt goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Toch fijn dat ze bij Quatt wel meelezen in dit topic >:)
de pagina https://www.quatt.io/configurator is nu beveiligd met een wachtwoord...

[ Voor 13% gewijzigd door geerttttt op 16-08-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 17:51
MacD007 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Helemaal juist, maar de aangegeven alamat van Siemens (ook slechts 1 Din breed) heeft als voordeel dat bij een storing niet al je andere groepen er uit vliegen maar slechts de warmtepomp. Ook gezien de kosten van een dergelijke alamat (< 40 euro) t.o.v. een installatieautomaat (automatische zekering circa 15 euro) is dit extra gemak betaalbaar.
Bedankt voor de bevestiging. Ik snap het voordeel van de alamat, maar omdat ik een dubbele ABB HAF kast heb die al zo goed als vol zit is het voor mij een stuk eenvoudiger om gewoon een extra groep op het busboard te prikken.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
In de ISDE subsidielijst van de maand aug 2022 komt de Quatt niet voor! Of staan ze er onder een andere merknaam in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
BadEendTerror schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:18:
In de ISDE subsidielijst van de maand aug 2022 komt de Quatt niet voor! Of staan ze er onder een andere merknaam in?
Zie de vorige reactie van Marijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48
geerttttt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:57:
Toch fijn dat ze bij Quatt wel meelezen in dit topic >:)
de pagina https://www.quatt.io/configurator is nu beveiligd met een wachtwoord...
Wel meelezen maar nergens op reageren. Totdat het de spuigaten uitloopt dan krijg je een reactie. Zolang we allemaal nog netjes en timide speculeren, reageert niemand. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Laatst online: 15:34
Zou mij niets verbazen als ze ook voor een huur Quatt gaan. Abonnement vorm zonder investering. De nieuwe generatie doet niet anders. Die huren hun boxspring, wasmachine etc.

Waarom ook niet een warmtepomp? Geen risico's en direct een grote besparing op je energierekening zonder investering.

Natuurlijk zonde als je het geld hebt liggen, maar voor een grote groep mensen is dit wel de manier om ze aan de man te brengen. Zelfs 1600 euro is voor veel huishoudens al een grote investering.

Geeft wellicht ook weer waarom die genoemde maand bedragen relatief hoog zijn. (Puur speculatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
dikkiedik schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:54:
Zou mij niets verbazen als ze ook voor een huur Quatt gaan. Abonnement vorm zonder investering. De nieuwe generatie doet niet anders. Die huren hun boxspring, wasmachine etc.

Waarom ook niet een warmtepomp? Geen risico's en direct een grote besparing op je energierekening zonder investering.

Natuurlijk zonde als je het geld hebt liggen, maar voor een grote groep mensen is dit wel de manier om ze aan de man te brengen. Zelfs 1600 euro is voor veel huishoudens al een grote investering.

Geeft wellicht ook weer waarom die genoemde maand bedragen relatief hoog zijn. (Puur speculatie)
Nee dat is het niet. De pagina was zo opgebouwd dat je eerst een 4 of 8kw model kon kiezen en in stap 2 de keuze uit 3 abonnementen, een gratis, een van 50 euro en 1 van 75 Euro. Dat kwam bovenop de aanschafprijs.

Maar, nogmaals: het kan ook puur een opzetje zijn van een designer en geen business plan. Het staat niet voor niets nog niet live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Aha het mysterie van het abonnement is wellicht opgelost:
https://support.quatt.io/...mogen-van-de-quatt-hybrid

Voor extra features moet je een Quatt Care abonnement afsluiten dus... Hm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
geerttttt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:33:
600 euro per jaar voor een nachtmode lijkt me bizar veel, killing voor de terugverdientijd. Kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
hoevenpe schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:38:
[...]

600 euro per jaar voor een nachtmode lijkt me bizar veel, killing voor de terugverdientijd. Kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Nee, ik kan me zelfs niet voorstellen dat dat onderhoud is, want zelfs dat zou serieus veel geld zijn. Voor zo'n bedrag lijkt alleen huur an de Quatt me nog enigszins realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007

Leuk bedacht, maar helaas, dit kan dus niet omdat deze nachtmodus dus altijd beschikbaar moet zijn om deze te mogen gebruiken in je berekening. Dit is ook vrij logisch, anders zou je voor de berekening dus een maand het abbo nemen, en daarna niet meer, maar wel deze in je berekening hebben mee laten wegen.

Helaas hebben de heren van Quatt weer eens niet de regels die daarvoor gelden doorgelezen.
Ne zoals dat ze nog een aantal zaken zoals het energielabel moeten publiceren. Daar zitten we ondertussen ook al behoorlijk lang op te wachten, zoals eerder reeds is geschreven zijn dit technische specs die ook al bij de RVO ISDE subsidie toekenning aangeleverd moesten worden, dit zijn dus zaken die dus al lang bekend zijn. Wacht op de eerste klacht richting de overheid over dit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
MacD007 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 02:27:
[...]

Leuk bedacht, maar helaas, dit kan dus niet omdat deze nachtmodus dus altijd beschikbaar moet zijn om deze te mogen gebruiken in je berekening. Dit is ook vrij logisch, anders zou je voor de berekening dus een maand het abbo nemen, en daarna niet meer, maar wel deze in je berekening hebben mee laten wegen.
Welke berekening? De 54 dB is niet de waarde van de nachtmodus toch? Er staat dat je een nachtmodus kunt gebruiken, maar dat dit geld kost. Ik heb nog geen specs gezien van aantal dB in de nachtstand dus ze doen verder nog niets verkeerd..
En een nachtmodus is niet verplicht om te hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
onlinaius schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 01:38:
[...]

Nee, ik kan me zelfs niet voorstellen dat dat onderhoud is, want zelfs dat zou serieus veel geld zijn. Voor zo'n bedrag lijkt alleen huur an de Quatt me nog enigszins realistisch.
De prijzen hoeven ook niet correct te zijn ( hoop ik) maar dat zal het abonnementsmodel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:59
Ik hoop dat iedereen bekend is met de opmerking welke benoemd wordt bij de specificaties

https://support.quatt.io/...-van-een-quatt-warmtepomp

*Alle specificaties zijn onder voorbehoud en onderhevig aan verandering

Oftewel dit zijn geen specificaties maar dus alleen maar mogelijke indicaties , en dan nog heb je er dus niets aan

En wanneer je dit zo aanlevert bij de RVO voor de subsidie toekenning, kunnen zij er waarschijnlijk ook niet veel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Dit doet voor mij definitief de deur dicht. Ik weiger apparatuur in huis te halen die verplicht vastzit aan een abo / cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Drardollan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Dit doet voor mij definitief de deur dicht. Ik weiger apparatuur in huis te halen die verplicht vastzit aan een abo / cloud.
Dat is beetje kort door de bocht.

Het is namelijk niet verplicht om een abo te nemen, waar lees je dat?
Sommige features komen waarschijnlijk achter een abo te hangen, maar zonder functioneert de warmtepomp toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:30
MacD007 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 02:27:
[...]

Leuk bedacht, maar helaas, dit kan dus niet omdat deze nachtmodus dus altijd beschikbaar moet zijn om deze te mogen gebruiken in je berekening.
Je doelt hier op geluid berekening?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:59
Quatt meld bij hun faq :

dat Het geluidsvermogen van de 4kW is 54 dB(A), en voor de 8kW (tweemaal de 4kW) 57 dB(A).
en dat

54 dB(A) is vergelijkbaar met het geluid wat een koelkast produceert.

Ik heb even gekeken maar een koelkast produceert aanmerkelijk minder geluid namelijk ca 39-40 dB (A)

Ik denk dat niemand een koelkast die 54 dB(A) als geluid produceert in de keuken heeft staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 15:18

spacy

+++

HBO88 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Sommige features komen waarschijnlijk achter een abo te hangen, maar zonder functioneert de warmtepomp toch gewoon?
Maar dit maakt me wel nieuwsgierig hoeveel functionaliteit ze van plan zijn achter een abonnement te hangen.
Voor ons is dit dus afwachten totdat dit bekend is voordat we überhaupt verder gaan in het traject, want wij betalen hier hoogstens de prijs van een onderhoudscontract voor dit soort producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:11

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Raolte schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:11:
Quatt meld bij hun faq :

dat Het geluidsvermogen van de 4kW is 54 dB(A), en voor de 8kW (tweemaal de 4kW) 57 dB(A).
en dat

54 dB(A) is vergelijkbaar met het geluid wat een koelkast produceert.

Ik heb even gekeken maar een koelkast produceert aanmerkelijk minder geluid namelijk ca 39-40 dB (A)

Ik denk dat niemand een koelkast die 54 dB(A) als geluid produceert in de keuken heeft staan
Weet je zeker dat je geen geluidsdruk en geluidsvermogen door elkaar haalt? Beide hebben dezelfde eenheid, maar zijn wat anders.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HBO88 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Een standaard functionaliteit die achter een abo komt, dat vind ik een verplichting. Ze geven zelf duidelijk aan dat een nachtstand een abo functie wordt.

Ik zie al voor me dat je straks moet gaan betalen als je je huis in 1 uur wil opwarmen ipv 2 uur.

Als ik een apparaat koop dan moet het gewoon volledig werken. Inclusief alle standaard functies. Daar sluit ik geen abo voor af. Je sluit toch ook geen abo af om je auto 120 te laten rijden ipv 100 of een abo om je CV ketel water van 65 graden ge laten leveren ipv 45 of om je vaatwasser een verkort programma te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Drardollan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Een standaard functionaliteit die achter een abo komt, dat vind ik een verplichting. Ze geven zelf duidelijk aan dat een nachtstand een abo functie wordt.

Ik zie al voor me dat je straks moet gaan betalen als je je huis in 1 uur wil opwarmen ipv 2 uur.

Als ik een apparaat koop dan moet het gewoon volledig werken. Inclusief alle standaard functies. Daar sluit ik geen abo voor af. Je sluit toch ook geen abo af om je auto 120 te laten rijden ipv 100 of een abo om je CV ketel water van 65 graden ge laten leveren ipv 45 of om je vaatwasser een verkort programma te laten draaien?
Ben het deels met je eens, maar een nachtstand is niet standaard. sommige hybride WP hebben die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HBO88 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Ben het deels met je eens, maar een nachtstand is niet standaard. sommige hybride WP hebben die niet.
Maar dat weet je bij aanschaf en kies je bewust voor. In dit geval kan het, als je maar extra betaalt. Dat strookt volgens mij sowieso niet met de gedachte van Quatt: “Wij willen warmtepompen toegankelijk maken voor iedereen, en hebben als doel om 1 Miljoen geinstalleerde units te hebben rond 2030.” (Bron de veel gestelde vragen). Een rustige nacht voor jezelf en de buren is blijkbaar enkel voor the rich & famous?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Drardollan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

Maar dat weet je bij aanschaf en kies je bewust voor. In dit geval kan het, als je maar extra betaalt. Dat strookt volgens mij sowieso niet met de gedachte van Quatt: “Wij willen warmtepompen toegankelijk maken voor iedereen, en hebben als doel om 1 Miljoen geinstalleerde units te hebben rond 2030.” (Bron de veel gestelde vragen). Een rustige nacht voor jezelf en de buren is blijkbaar enkel voor the rich & famous?
ik denk het, ik heb die nachtmodus zeker nodig maar wil daar niet per maand voor gaan betalen.
Overigens een miljoen rond 2030 is idioot, dat zijn meer dan 400 installaties per dag... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:03
Is het deel van de betaalde features verwijderd? Want ik lees het nergens.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1 ... 14 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.