Ervaringen met Quatt? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 195 Laatste
Acties:
  • 1.830.966 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:20:
[...]

[Afbeelding]

https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

werkt met en zonder app, realtime in Home assistant and the lots (via wifi)
Mooi! Maar wel 60 euro per stuk. Ik twijfel nog of ik beide Quatts beide wil kunnen meten, en ik heb ook nog een airco. Dan ben ik 180 euro kwijt aan energiemeting..

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:29
geerttttt schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:11:
[...]

Mooi! Maar wel 60 euro per stuk. Ik twijfel nog of ik beide Quatts beide wil kunnen meten, en ik heb ook nog een airco. Dan ben ik 180 euro kwijt aan energiemeting..
Dan zou ik toch de Shelly's doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55
[...]

Je hebt er maar 1 nodig voor je beide Quatts :)
Je meet na een ALS / schakelaar / groep, niet per se 1 los apparaat.

Er is ook een 3 fase variant, maar dan moet je even uitzoeken van te voren of je dan de fases aan de onderzijde gewoon kunt doorlussen en bovenop de 3 losse apparaten kunt meten.

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 15-07-2023 17:21 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 16:33
paQ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Er is ook een 3 fase variant, maar dan moet je even uitzoeken van te voren of je dan de fases aan de onderzijde gewoon kunt doorlussen en bovenop de 3 losse apparaten kunt meten.
Da's een hele gevaarlijke suggestie, niet doen

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:57
onlinaius schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Misschien zelfs een tikje misleidend, aangezien ze hiermee lijken te suggereren dat de Quatt hierin uniek is.
Pssst... De Quatt is modulair

Waar lees jij dat Quatt daarin uniek is?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
[...]

Je kunt ook de 2 Quatt's op een meting doen, dan heb je er maar één nodig. dat is toch één groep, die had je niet op twee kWh meters kunnen plaatsen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-09 13:40
paQ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:14:
[...]

dan verkopen ze de uitbreiding niet meer ;)
Proberen met een doorstroom verwarmer met een bodem temp op 18gr..: wie trapt hem af? 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03:03
ZveenT schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Proberen met een doorstroom verwarmer met een bodem temp op 18gr..: wie trapt hem af? 🤓
Ik zou de bodemtemp niet gebruiken, want dan gaat er doorstroom verwarmer altijd aan als de temp onder de 18 is. Persoonlijk zou ik de doorstroom verwarmer schakelen op het aan-uit contact van de ketel, en een temp van 20 instellen op de doorstroom verwarmer (19 of zelfs 18 indien mogelijk) zodat de doorstroomverwarmer alleen aan gaat als de CiC dat vraagt en de temperatuur van de aanvoer te laag is.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennobang
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06 21:04
Heeft iemand ervaring met dit:
https://ineendagvanhetgas...NlumMkBUxDUhoCTtwQAvD_BwE
Ik heb de Quatt vanaf begin maart en net nog wat koude meegekregen. Dat ging heel goed met de Quatt heel tevreden mee. Hoeveel verbruik en slijtage zal dat hebben naast de Quatt? Mijn verbruik was ongeveer 750m3 gas dus zal die ketel naast de Quatt nooit terug verdienen denk ik. Maar voor een grootverbruiker gas misschien een optie?

NH 180m2 vrijstaand buitengebied. Alles goed geïsoleerd HR++ veel op zuid. 120m2 vvw in woonkamer/keuken + 2xT22 radiator 2.5x0,5 zonder fans Verlies Quatt ingesteld op 7kW. Intergas 28/24 2009 voorheen gas ca 750m3. 9600Wp PV Geen cv denker en snap WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkS_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 11:12
Wel goed de kleine lettertjes lezen: "3x 20/25A afgezekerd", dus een duurdere 3x 35A aansluiting nodig.

'Inductie' is te vergelijken met 'weerstand' verwarming, alleen duurder en een lager rendement (97%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32
Bennobang schreef op zondag 16 juli 2023 @ 06:51:
Heeft iemand ervaring met dit:
https://ineendagvanhetgas...NlumMkBUxDUhoCTtwQAvD_BwE
Ik heb de Quatt vanaf begin maart en net nog wat koude meegekregen. Dat ging heel goed met de Quatt heel tevreden mee. Hoeveel verbruik en slijtage zal dat hebben naast de Quatt? Mijn verbruik was ongeveer 750m3 gas dus zal die ketel naast de Quatt nooit terug verdienen denk ik. Maar voor een grootverbruiker gas misschien een optie?
Lang verhaal kort, nee. :+ (Maar dat is geen enkele COP=1 oplossing).
CVi (inductie verwarming) alternatief voor hoge temp CV?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:13
Op de laatste factuur (maar niet op de receipt die ik kreeg na de laatste betaling) stond bij mij:

Quatt 4 kw incl basis installatie - 1 - 4.849,00
2 jaar extra garantie - 1 - 0,00

Vooral dat laatste vond ik interessant, dat lijkt mij 2+2 jaar garantie als ik het zo lees?

Staat het bij anderen zo ook op de factuur?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
louzy82 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:46:
Op de laatste factuur (maar niet op de receipt die ik kreeg na de laatste betaling) stond bij mij:

Quatt 4 kw incl basis installatie - 1 - 4.849,00
2 jaar extra garantie - 1 - 0,00

Vooral dat laatste vond ik interessant, dat lijkt mij 2+2 jaar garantie als ik het zo lees?

Staat het bij anderen zo ook op de factuur?
Klopt. Dat geldt voor de mensen die al een tijd op de reservering stonden maar toch een prijsverhoging hebben meegemaakt. Die krijgen 2 jaar extra garantie.

In feite heb je 500 euro meer (of wat is het) betaald voor 2jaar extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:13
geerttttt schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:58:
[...]

Klopt. Dat geldt voor de mensen die al een tijd op de reservering stonden maar toch een prijsverhoging hebben meegemaakt. Die krijgen 2 jaar extra garantie.

In feite heb je 500 euro meer (of wat is het) betaald voor 2jaar extra garantie.
Ah top, daar heb ik in die mail toen overheen gelezen denk ik dan

Bedankt voor je reactie

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r84CXJZb8XqWPbzJphRgeWiN_6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMGhCLGuxyAAAwtbb5uRWXRk.jpg?f=fotoalbum_large

Nou daar gaatie dan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Even een vraagje.

BIj de installatie afgelopen week, die keurig netjes is gedaan overigens, had de installateur niet de juiste gegevens van mijn Bosch gasketel. Ik heb wel alle juiste documentatie beschikbaar dus heb hem geholpen hiermee. De installateur was vrij stellig dat de Bosch op aan/uit door de CIC gestuurd moest worden en heeft hem ook zo aangesloten en getest (werkte prima) met het vermogen van de ketel op max 50% en 50 graden celcius maximaal ingesteld.

Volgens de installateur was met Bosch OpenTherm niet mogelijk, mijn ketel heeft een door mijzelf geinstalleerde OpenTherm upgrade module erin zitten die prima werkte icm de Tado.

Nu wil ik de Bosch ketel gewoon via OpenTherm door de CIC aan laten sturen en heb dus nu zelf de bedrading aangepast. Moet de CIC nog een aanpassing krijgen in de settings (vanop afstand door Quatt ofzo) ?

Of het nu goed werkt kan ik lastig testen, krijg door de hoge temperaturen nu de Quatt niet geforceerd om ook de ketel aan te zetten.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
rvdgaag schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:06:
Even een vraagje.

BIj de installatie afgelopen week, die keurig netjes is gedaan overigens, had de installateur niet de juiste gegevens van mijn Bosch gasketel. Ik heb wel alle juiste documentatie beschikbaar dus heb hem geholpen hiermee. De installateur was vrij stellig dat de Bosch op aan/uit door de CIC gestuurd moest worden en heeft hem ook zo aangesloten en getest (werkte prima) met het vermogen van de ketel op max 50% en 50 graden celcius maximaal ingesteld.

Volgens de installateur was met Bosch OpenTherm niet mogelijk, mijn ketel heeft een door mijzelf geinstalleerde OpenTherm upgrade module erin zitten die prima werkte icm de Tado.

Nu wil ik de Bosch ketel gewoon via OpenTherm door de CIC aan laten sturen en heb dus nu zelf de bedrading aangepast. Moet de CIC nog een aanpassing krijgen in de settings (vanop afstand door Quatt ofzo) ?

Of het nu goed werkt kan ik lastig testen, krijg door de hoge temperaturen nu de Quatt niet geforceerd om ook de ketel aan te zetten.
met jou situatie vraag ik me af waarom wil je OT sturing naar je CV-ketel (vanuit de CIC), welk voordeel t.o.v. een aan/uit aansturing verwacht je.
Vermogen CV-ketel op minimaal mogelijk instellen, tenslotte moet hij alleen als aanjager (18º C issue) en als de warmtepomp als het dus echt koud is mee moet helpen cq het alleen moet doen (enkele dagen in het jaar, dat in combinatie met het ingestelde lage vermogen zou dat eigenlijk tot geen echt probleem moeten leiden, of maak ik hier een denkfout? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Stel dat het 15 graden vriest dan zal de ketel gewoon moeten werken om de boel comfortabel te houden, de Quatt zal ondersteunen denk ik. Een ketel die op OT werkt zal efficienter werken dan op on/off (maximale condensatie) en het benodigde vermogen kan de ketel dan zelf bepalen zonder beperkt te zijn door hardware instellingen in de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:19
rvdgaag schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:06:
Even een vraagje.

De CiC moet inderdaad een aanpassing in de setting hebben, even contact opnemen met Quatt.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Heeft iemand onlangs nog eens contact gehad met Quatt wanneer de manual beschikbaar komt?
Maanden geleden werd gezegd dat die bijna af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
HBO88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:29:
Heeft iemand onlangs nog eens contact gehad met Quatt wanneer de manual beschikbaar komt?
Maanden geleden werd gezegd dat die bijna af was.
Dank je voor de reminder, @HBO88, ik zit daar ok op te wachten, deze had conform de wet en regelgeving er al moeten zijn, zonder zouden ze het product niet eens mogen uitleveren, maar ja er is niemand die daar op gaat controleren, de instantie die dat eigenlijk zou moeten doen, de Inspectie Leefomgeving en Transport, is met name met zich zelf bezig. In 2020 hebben ze een rapport uitgebracht zijnde : Naleving producteisen aan warmtepompen - Toezicht warmtepompen - Resultaten toezichtsactie.
voor de geinteresserden: https://www.bing.com/ck/a...TIwMjAlMjBkZWYucGRm&ntb=1
een van de conclusies was: alle gecontroleerde fabrikanten (14 merken) en importeurs niet voldeden aan de verplichtingen voor documentatie- en/of openbare informatieverstrekking. Het gaat om onjuiste verwijzingen, onvolledige documentatie of niet openbaar toegankelijke informatie. (handleidingen, maar ook de CE verklaring zijn daar voorbeelden van), Datum onderzoek 2018.
Quatt voldoet op dit moment hier dus ook niet aan. Een van de uitspraken in dit rapport was: Het Nederlandse bedrijf was niet bekend met de wettelijke eisen.
Zou dat ook voor Quatt gelden? echter is Quatt oa o dit forum hierop meermaals gewezen, dus die vlieger gaat dus niet meer op.
Word echt tijd dat Quatt hier iets aan gaat doen, mogelijk wat minder marketing en overbodig mails versturen maar meer aandacht aan bv een goede manual (die ook aan de eisen hiervoor voldoet) en de juiste CE verklaring, die ze zeer waarschijnlijk gewoon in hun burola hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Gerardwaz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:26:
[...]

De CiC moet inderdaad een aanpassing in de setting hebben, even contact opnemen met Quatt.
zou je dit nader kunnen uitleggen, alvast bedankt.
Mn welke settingen kun je (Quatt dan) in de CIC zoals plaatsen mbt de CV en de instellingen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
rvdgaag schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:38:
Stel dat het 15 graden vriest dan zal de ketel gewoon moeten werken om de boel comfortabel te houden, de Quatt zal ondersteunen denk ik. Een ketel die op OT werkt zal efficienter werken dan op on/off (maximale condensatie) en het benodigde vermogen kan de ketel dan zelf bepalen zonder beperkt te zijn door hardware instellingen in de ketel.
Ja, dat snap ik echter dat kan dus ook gewoon met een aan/uit protocol, kijk als je de hele winter, elke dag de CV aan hebt wil je mogelijk wel iets betere perforance en iets zuiniger CV, echter voor die paar dagen dat de ketel echt aan de bak moet (<5 dagen per jaar, met een mogelijk meer verbruik van 2-5 m3 gas, dat is minder dan 1% bespraring op je gasverbruik) is dit niet altijd noodzakelijk, denk ik. Koud met een aan/uit zal je het in ieder geval niet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
MacD007 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:01:
[...]

zou je dit nader kunnen uitleggen, alvast bedankt.
Mn welke settingen kun je (Quatt dan) in de CIC zoals plaatsen mbt de CV en de instellingen daarvan.
Ze hebben de CiC op aan/uit ingesteld maar hij wil opentherm. Dat kan alleen Quatt doen.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Gerardwaz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:06:
[...]

Ze hebben de CiC op aan/uit ingesteld maar hij wil opentherm. Dat kan alleen Quatt doen.
Dus het is meer dan alleen de andere poort voor OT gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
MacD007 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:08:
[...]

Dus het is meer dan alleen de andere poort voor OT gebruiken?
Precies, dat is het nadeel. Je kunt niet even experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-09 16:09
Even een vraag: mijn quatt wordt binnenkort geïnstalleerd en een van de voorbereidingen die ik moest doen was de laatste stukjes 20mm kunststof buis naar de CV ketel vervangen door 22mm koper. Ter voorbereiding heb ik het water uit het systeem gelaten ter hoogte van de vloer van de zolder waar de CV hangt.

De stukken koper pijp zitten er in en ik heb de stroom weer aangezet voor de CV.

Daar ik de verwarming de komende maanden toch niet ga gebruiken en het water er binnenkort toch weer uit moet wanneer de Quatt er aan komt, heb ik niet de moeite genomen de verwarmingsbuizen weer op druk te brengen.

Het vreemde is nu dat het warme tapwater een erg lage druk heeft. Niet rampzalig maar toch duidelijk minder dan voorheen.

Kan dat samenhangen met de ontbrekende CV druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

Volgens mij heeft je ketel ook druk nodig voor de warmtewisselaar, anders moet je de drieweg klep verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ketels die een losse warmtewisselaar gebruiken om warm water te verwarmen, hebben water in het cv-circuit nodig. Inclusief expansievat.

Sommige ketels, volgens mij vooral Intergas-modellen, hebben geen water in het cv-circuit nodig. Dus check dit vooral in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
marcop23 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:59:
Ketels die een losse warmtewisselaar gebruiken om warm water te verwarmen, hebben water in het cv-circuit nodig. Inclusief expansievat.

Sommige ketels, volgens mij vooral Intergas-modellen, hebben geen water in het cv-circuit nodig. Dus check dit vooral in de handleiding.
Het is een Intergas Kombi Kompakt HR 28, dus het oude model. Volgens de handleiding zou ik een zomerstand moeten kunnen instellen middels een "I" toets. Ik heb echter geen "I" toets. Ik denk dat ze gewoon een stuk handleiding hebben overgenomen van het nieuwere HRE model want daar zit wel een "I" toets.
De bijbehorende "q" parameter heb ik ook niet.

Ik denk dat ik maar even het water bij vul...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 19:21
kwetterpletter schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:59:
[...]

Het is een Intergas Kombi Kompakt HR 28, dus het oude model. Volgens de handleiding zou ik een zomerstand moeten kunnen instellen middels een "I" toets. Ik heb echter geen "I" toets. Ik denk dat ze gewoon een stuk handleiding hebben overgenomen van het nieuwere HRE model want daar zit wel een "I" toets.
De bijbehorende "q" parameter heb ik ook niet.

Ik denk dat ik maar even het water bij vul...
Zat net hetzelfde probleem. Grote verbouwing vloer verwarming en nieuwe vloeren en dus alle radiatoren eraf.

Maandjes geen druk op cv gehad. Zelf intergas hr36 eco zou ook zomerstand moeten hebben. Kon deze ook niet vinden/activeren, wat bij mij hielp was in service menu stond ergens iets genaamd solo stand. Alleen warm stand en dan geen cv. 1 parameter veranderen en de cv gaf alleen nog warm water met 0 druk erin. Dus oplossing voor die van mij. Anders gaat cv in storing en heb je ook geen warm water

Quatt inmiddels geïnstalleerd en alles op druk gezet en parameter weer veranderd

[ Voor 4% gewijzigd door Pascall_1 op 16-07-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:19
Ben alvast een beetje aan het vooruitlopen op de plaatsing, maar ik zit even te kijken naar een nieuwe thermostaat, kan ik alvast martkplaats in de gaten houden of kijken welke er met een mogelijke nieuwe CV meekomt.

Heb nu een Nest, maar daar ben ik sowieso niet tevreden over. Ding werkt totaal niet naar behoren, heeft geen benul wie er wel en niet thuis is. Als je thuis bent gaat hij uit, als je een week op vakantie ben vraag je je af voor wie je huis warm hebt gestookt. Dus even op de site van Quatt gekeken, daar staat een lijstje. Maar ik zie hier volgens mij het meeste de Honeywell Lyric T6 voorbij komen. Is dat inderdaad de fijnste of zijn er nog betere thermostaten/ervaringen?

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
Pascall_1 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Zat net hetzelfde probleem. Grote verbouwing vloer verwarming en nieuwe vloeren en dus alle radiatoren eraf.

Maandjes geen druk op cv gehad. Zelf intergas hr36 eco zou ook zomerstand moeten hebben. Kon deze ook niet vinden/activeren, wat bij mij hielp was in service menu stond ergens iets genaamd solo stand. Alleen warm stand en dan geen cv. 1 parameter veranderen en de cv gaf alleen nog warm water met 0 druk erin. Dus oplossing voor die van mij. Anders gaat cv in storing en heb je ook geen warm water

Quatt inmiddels geïnstalleerd en alles op druk gezet en parameter weer veranderd
Nog even in mijn handleiding gekeken en daar staan inderdaad de installatietypes "Kompakt Solo HR" en "Kompakt Solo HR + boiler" vermeld. Bovendien is er een "Kompakt Tap HR" wat ook relevant lijkt. Helaas wordt er verder geen woord over gerept wat die types betekenen.

Maakt ook niet uit. Ondertussen heb ik er gewoon weer druk op gezet met extra pluspuntje dat ik nu weet dat de stukjes koper ook niet lekken :-)

Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat de hoeveelheid warm water nog steeds wat tegenvalt maar wellicht is dat een reden voor de jongens om wat minder lang onder de douche te blijven hangen. En sowieso, deze ketel is van 2004 dus toch al rijp voor vervanging.

Dank voor de tips allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdboots
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09 14:53
Wel goed om te lezen dat er mensen op daadwerkelijk hun quatt krijgen.

Ik zal dan wel een pech geval zijn. Twee keer een intake gesprek gehad. Eerste keer waren ze zaken vergeten en tweede keer bleek de medewerker het bedrijf te hebben verlaten. Nu inmiddels 3 maanden verder en ze geven aan dat de offerte echt snel komt.(dat was ruim 2 weken geleden).

Ik begon echt te denken dat het een scam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
clubeddie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:43:
Ben alvast een beetje aan het vooruitlopen op de plaatsing, maar ik zit even te kijken naar een nieuwe thermostaat, kan ik alvast martkplaats in de gaten houden of kijken welke er met een mogelijke nieuwe CV meekomt.

Heb nu een Nest, maar daar ben ik sowieso niet tevreden over. Ding werkt totaal niet naar behoren, heeft geen benul wie er wel en niet thuis is. Als je thuis bent gaat hij uit, als je een week op vakantie ben vraag je je af voor wie je huis warm hebt gestookt. Dus even op de site van Quatt gekeken, daar staat een lijstje. Maar ik zie hier volgens mij het meeste de Honeywell Lyric T6 voorbij komen. Is dat inderdaad de fijnste of zijn er nog betere thermostaten/ervaringen?
zo ver ik weet heb je op dit moment twee thermostaaten die werken met de Quatt:
1) Honeywell Lyric T6 (dit was lange tijd ook de enige die goed werkte)
2) Tado (hoewel geloof ik dat daar nog kleine dingen zijn waar sommige nog problemen mee hebben)

Ik zelf heb een Atag One (oud model, met OT), maar die blijkt ondanks toch niet goed te werken, dus via marktplaats een Honeywell Lyric T6 gekocht (die ligt klaar samen met de werkschakelaar, ALS, kWh meter (homewizzard) en kabel voor naar buiten zijn ook al aangelegd en liggen klaar.
De functie van de Honeywell T6 zijn voor mij ruim voldoende en een Tado (los dat ik deze niet mooi vind) is gewoon te duur.
Als je de opmerkingen leest zul je waarschijnlijk met de T6 een prima keuze hebben, natuurlijk als je deze mooier vind en/of de overige functies van de Tado ook wilt benutten kan dat dus ook.
Zo ver ik weet, graag aanvullen als ik hier fout zit, zijn alle andere Thermostaten ookal hebben ze OT niet geschikt (mogelijk dat de Evo Home daar een uitzondering in is, daar zijn verschillende meningen over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
vdboots schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:44:
Wel goed om te lezen dat er mensen op daadwerkelijk hun quatt krijgen.

Ik zal dan wel een pech geval zijn. Twee keer een intake gesprek gehad. Eerste keer waren ze zaken vergeten en tweede keer bleek de medewerker het bedrijf te hebben verlaten. Nu inmiddels 3 maanden verder en ze geven aan dat de offerte echt snel komt.(dat was ruim 2 weken geleden).

Ik begon echt te denken dat het een scam was.
Nee, gelukkig een scam is het niet, wel nog een startup, met zijn eigen problemen, communicatie is er een van. Maar ook zelfs bekende merken lijken daar soms last van te hebben.

een nieuwe mail wil soms wel eens helpen. op de eerste pagina van dit forum staat een lijst van mensen die reeds een Quatt hebben cq besteld hebben. Je kunt dus ook jou Quatt hier aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
clubeddie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:43:

Nog een andere die perfect werkt met de Quatt: Remeha Isense.
Enige nadeel is dat je die niet via wifi oid te bedienen is. Maar aan de andere kant: met een warmtepomp kun je niet meer even snel opwarmen, dus het nut van een wifi thermostaat komt daarmee ook te vervallen.
EIgenlijk zou je 24 uur dezelfde temperatuur willen, mogelijk een kleine nachtverlaging. Dus dan is die Isense meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

HBO88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:36:
[...]

Nog een andere die perfect werkt met de Quatt: Remeha Isense.
Enige nadeel is dat je die niet via wifi oid te bedienen is. Maar aan de andere kant: met een warmtepomp kun je niet meer even snel opwarmen, dus het nut van een wifi thermostaat komt daarmee ook te vervallen.
EIgenlijk zou je 24 uur dezelfde temperatuur willen, mogelijk een kleine nachtverlaging. Dus dan is die Isense meer dan voldoende :)
Die werkt alleen vanaf versie 19, ik had 17 en die werkte dus niet. Dus hier nu ook een t6 van MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
charrel schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:52:
[...]

Die werkt alleen vanaf versie 19, ik had 17 en die werkte dus niet. Dus hier nu ook een t6 van MP :)
Dat wist ik niet. Maar ik heb versie 28(!) En die van mij is al 8 jaar oud...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clubeddie
Dit zijn de door Quatt ondersteunende thermostaten

Honeywell Evohome (met specifieke voorwaarden*)

Honeywell Chronotherm Touch Modulation

Honeywell Chronotherm Vision Modulation

Honeywell Lyric T4M

Honeywell Lyric T6

Honeywell Lyric T6R

Remeha Celcia 20

Remeha iSense bedraad (met specifieke voorwaarden*)

Remeha Qsense

Tado (met specifieke voorwaarden*)

Toon (met specifieke voorwaarden*)

*Deze specifieke voorwaarden gaan over de situatie in je woning, en die zullen we in detail bespreken tijdens het pre-installatievideogesprek

Bron:https://support.quatt.io/...werkt-met-de-quatt-hybrid

Volgens mij moet ik nog ergens een Remeha celcia 20 hebben liggen 😂😂

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 20:40
Hoe wordt de buitenunit aangesloten op de CIC? Ik heb namelijk CV leiding liggen op de plaats waar de Quatt komt. Deze lopen door een koof via de woonkamer dan slaapkamer naar de zolder. Echter is er geen mogelijkheid om hier nog een kabel bij te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

HBO88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:43:
[...]

Dat wist ik niet. Maar ik heb versie 28(!) En die van mij is al 8 jaar oud...
Mijne was dus 14 jaar oud denk ik, 2009/2010 dacht ik toen de ketel gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Barbapapa720 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:25:
Hoe wordt de buitenunit aangesloten op de CIC? Ik heb namelijk CV leiding liggen op de plaats waar de Quatt komt. Deze lopen door een koof via de woonkamer dan slaapkamer naar de zolder. Echter is er geen mogelijkheid om hier nog een kabel bij te trekken.
Er wordt een modbus kabel (3 aderige kabel, zoals een telefoonkabel) getrokken van de buitenunit naar de CIC. Overigens moeten de waterleidingen van de buitenunit zo dicht mogelijk bij de invoer van de ketel aangesloten worden en niet ergens op het leidingwerk.

Ik denk dat je je hele planning iets moet herzien.

[ Voor 17% gewijzigd door rvdgaag op 17-07-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
rvdgaag schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Er wordt een modbus kabel (3 aderige kabel, zoals een telefoonkabel) getrokken van de buitenunit naar de CIC. Overigens moeten de waterleidingen van de buitenunit zo dicht mogelijk bij de invoer van de ketel aangesloten worden en niet ergens op het leidingwerk.

Ik denk dat je je hele planning iets moet herzien.
Vanuit de locatie (kelder) waar ik wil aansluiten gaan leiding naar de ketel. Er zit nergen een onderbreking of een radiator aangesloten. De radiator die er nu nog op is aangesloten komt te vervallen. Leidingwerk is in 2021 allemaal nieuw aangelegd.

Ik ga kijken of ik de 3 aderige kabel niet toch op een andere manier naar boven kan krijgen.Ik heb namelijk nog loze leidingen liggen vanuit de kruipruimte naar de zolder en vanuit de kruipruimte kan ik ook naar de kelder en dus naar de Quatt die bij de kelder komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:07
Barbapapa720 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Vanuit de locatie (kelder) waar ik wil aansluiten gaan leiding naar de ketel. Er zit nergen een onderbreking of een radiator aangesloten. De radiator die er nu nog op is aangesloten komt te vervallen. Leidingwerk is in 2021 allemaal nieuw aangelegd.

Ik ga kijken of ik de 3 aderige kabel niet toch op een andere manier naar boven kan krijgen.Ik heb namelijk nog loze leidingen liggen vanuit de kruipruimte naar de zolder en vanuit de kruipruimte kan ik ook naar de kelder en dus naar de Quatt die bij de kelder komt te staan.
Je weet dat Quatt twee eigen leidingen vanaf de unit naar de CV ketel aanlegt?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Barbapapa720 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:25:
De CIC willen ze ook dicht bij de ketel hangen, afgezien van de opmerkingen hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmusch
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 12:14
paQ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:04:
[...]

Soms kun je het horen binnen in je CV systeem, anders gewoon bij het raam gaan zitten en kijken :+
Als de verdamper volledig onder het ijs zit, zal het rendement dermate afnemen dat hij stopt, het reeds verwarmde water terug vraagt, daarmee ontdooit, en daarna weer opnieuw start.
Een defrost is daarom killing voor je rendement (want je produceert een minuut of 3 - 4 behoorlijk negatief), en is elke keer een stop en een start.

Als je de data uit je CIC zou trekken (ik zou dat toch gewoon eens proberen en wat adressen aflopen op die AGB terminals) dan ziet een defrost er telkens zo uit:
[Afbeelding]
Vraagje is je WP in Home assistant alleen uitleesbaar of kun je zaken ook op de WP instellen? loopt die via een api / internet of juist local? Alvast bedankt.... Quatt zit in de overweging :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
Karmusch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Vraagje is je WP in Home assistant alleen uitleesbaar of kun je zaken ook op de WP instellen? loopt die via een api / internet of juist local? Alvast bedankt.... Quatt zit in de overweging :)
Een Quatt kun je intussen middels een API uitlezen.

Mijn WP kan ik uitlezen en ook aansturen (lokaal) via modbus. Schrijven (instellen) is wel beperkt tot modus (koelen, verwarmen, automatisch, uit), temperatuur, stille modus aan/uit. Ik doe dat intussen met een eenvoudig ESP controllertje op wifi. Dat ding werkt stand alone, heeft zijn eigen UI en communiceert op zijn beurt weer met bijv Home Assistant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPv1JWXwq39uzSxrX6mquATQrQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xo5W3uyU30cJZPGorLtULLSL.png?f=fotoalbum_large
Wat andere zaken gaan via custom scripting. De echte (alle) settings van de wp zelf gebeuren in de controller van de wp zelf. Stooklijn, temperaturen, pompdruk, debiet, delta, voor- naloop, SWW, FCU, etc.

Juist daarom zou ik gewoon eens een modbusadapter aan de CIC van de Quatt hangen en adressen gaan sniffen. Quatt stelt van afstand de CIC in natuurlijk. Ik zou kijken of je dat lekker zelf kunt doen, en hem van Internet halen.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 17-07-2023 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRS-3
  • Laatst online: 29-09 12:36
Na mijn eerdere gemopper lijkt mijn installatie te werken met de nieuwe CiC. Ik heb een EvoHome met 4 zones, en netjes voldaan aan de voorwaarden: een modulerende Honeywell receiver aangeschaft (die de monteur heeft geïnstalleerd in plaats van mijn oorspronkelijke aan/uit), een bypass laten aanleggen en er is een radiator in het systeem die altijd open staat.

Nu heb ik als test een paar keer gezorgd dat ergens warmtevraag is, expres niet veel meer dan de ruimtetemperatuur (vond het met dit weer sowieso al best dapper van mezelf), en mij vallen een paar dingen op.

- De ketel schakelt tot nu toe altijd mee aan (ik volg een en ander in Domoticz)
- De parameters van de json output van Quatt staan vast
code:
1
2
3
"otFtControlSetpoint": 10,
    "otFtRoomSetpoint": 20,
    "otFtRoomTemperature": 20

Dat roept bij mij een paar vragen op.
1. Gaan die parameters wel mee als je bijvoorbeeld een T6(R) hebt? Ik kan me voorstellen dat de Quatt dan "slimmer" werkt?
2. Moet je ook nog iets veranderen aan de instellingen van je EvoHome? Je kunt immers het maximale aantal schakelingen per uur (bij mij 6) en de minimale tijd aan (bij mij 5 minuten) instellen.

Andere tips en trucs welkom, ik zou natuurlijk het liefst willen dat de ketel alleen nog warmwater levert en bij extreme koude bijspringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ga eigenwijs doen en ik laat voorlopig de Nest v3 thermostaat hangen. Maandag komen ze installeren.. Mensen met praktijk ervaringen met de Nest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
paQ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:50:
[...]

Schrijven (instellen) is wel beperkt tot modus (koelen, verwarmen, automatisch, uit), temperatuur, stille modus aan/uit. Ik doe dat intussen met een eenvoudig ESP controllertje op wifi.
Koelen al geprobeerd…..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
mrdop schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Koelen al geprobeerd…..?
zeker :)

is heel prettig

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 17-07-2023 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
paQ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:24:
[...]

zeker :)

is heel prettig
Ja... maar jij hebt geen Quatt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmusch
[...]

Een Quatt kun je intussen middels een API uitlezen.

Mijn WP kan ik uitlezen en ook aansturen (lokaal) via modbus. Schrijven (instellen) is wel beperkt tot modus (koelen, verwarmen, automatisch, uit), temperatuur, stille modus aan/uit. Ik doe dat intussen met een eenvoudig ESP controllertje op wifi. Dat ding werkt stand alone, heeft zijn eigen UI en communiceert op zijn beurt weer met bijv Home Assistant.
[Afbeelding]
Wat andere zaken gaan via custom scripting. De echte (alle) settings van de wp zelf gebeuren in de controller van de wp zelf. Stooklijn, temperaturen, pompdruk, debiet, delta, voor- naloop, SWW, FCU, etc.

Juist daarom zou ik gewoon eens een modbusadapter aan de CIC van de Quatt hangen en adressen gaan sniffen. Quatt stelt van afstand de CIC in natuurlijk. Ik zou kijken of je dat lekker zelf kunt doen, en hem van Internet halen.
Dank voor je snelle reactie, top heel blij mee dat er zowel via de API maar ook lokaal de belangrijkste zaken kunnen worden aangestuurd. Hier is de situatie nog een oude CV met Home assistant aansturing, alle kamers zijn verschillende zones, met slimme thermostaat knoppen, aparte sensoren en de vloerverwarming wordt via de elektrische pompen aangestuurd. Een ESP heb ik nog liggen dus dat komt mooi uit.

Zit nog wel een buffervat in het systeem te overwegen voor de aparte volumestroom en om wanneer de zon schijnt extra te kunnen bufferen.

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Ja... maar jij hebt geen Quatt toch?
nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Karmusch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Dank voor je snelle reactie, top heel blij mee dat er zowel via de API maar ook lokaal de belangrijkste zaken kunnen worden aangestuurd.
maar niet met een Quatt
Volgens mij kun je met de Quatt API alleen lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 17-07-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmusch
paQ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:26:
[...]

maar niet met een Quatt
Volgens mij kun je met de Quatt API alleen lezen.
Ah, wat is jouw situatie WP merk/type vermogen / boilvat e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVS138
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 10:38
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
Ik ga eigenwijs doen en ik laat voorlopig de Nest v3 thermostaat hangen. Maandag komen ze installeren.. Mensen met praktijk ervaringen met de Nest?
zou wel werken, maar niet efficiënt waardoor je 'winst' lager is begreep ik van Quatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
Spykie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Je weet dat Quatt twee eigen leidingen vanaf de unit naar de CV ketel aanlegt?
Dat weet ik, maar als ik al 2 goede leidingen heb lopen die mooi door zijn weggewerkt waarom dan nieuwe leidingen parallel aan de bestaande alleen dan buiten over de muur laten lopen?

Ik ga het navragen. Mochten ze hier niet mee willen werken is dat ook een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
charrel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:45:
[...]

De CIC willen ze ook dicht bij de ketel hangen, afgezien van de opmerkingen hierboven.
Dat is ook geen probleem. De CIC kan gewoon naast de ketel hangen. Het ging er mij even om hoe de CIC aan de buitenunit wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Barbapapa720 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Dat is ook geen probleem. De CIC kan gewoon naast de ketel hangen. Het ging er mij even om hoe de CIC aan de buitenunit wordt aangesloten.
De draad vanuit Quatt moet daar dus ook wel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Karmusch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Ah, wat is jouw situatie WP merk/type vermogen / boilvat e.d.
Ik heb zelf een LG (met losse WPB), maar ook de Panasonic is zeer geliefd op dit forum, onder andere vanwege deze redenen.

Maar d'r zal vast een methode zijn om de CIC, en anders de Quatt rechtstreeks via modbus te kunnen aansturen op die settings. Snap eigenlijk niet dat er nog geen tweaker mee aan de haal is gegaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
paQ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Ik heb zelf een LG (met losse WPB), maar ook de Panasonic is zeer geliefd op dit forum, onder andere vanwege deze redenen.

Maar d'r zal vast een methode zijn om de CIC, en anders de Quatt rechtstreeks via modbus te kunnen aansturen op die settings. Snap eigenlijk niet dat er nog geen tweaker mee aan de haal is gegaan :+
Mijn Quatt komt maandag >:)
Een keer modbus sniffen is wel een goed idee, al is het alleen maar om vast te leggen wat de communicatie tussen Quatt en de CIC is mocht ooit Quatt de stekker er uit trekken.
Je hoopt toch dat de warmtepomp 20 jaar ofzo mee gaat, en dat Quatt dan nog bestaat en een gezond bedrijf is gun ik hun van harte, maar is geen zekerheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Mijn Quatt komt maandag >:)
Een keer modbus sniffen is wel een goed idee, al is het alleen maar om vast te leggen wat de communicatie tussen Quatt en de CIC is mocht ooit Quatt de stekker er uit trekken.
Je hoopt toch dat de warmtepomp 20 jaar ofzo mee gaat, en dat Quatt dan nog bestaat en een gezond bedrijf is gun ik hun van harte, maar is geen zekerheid natuurlijk.
Ik dacht altijd dat ze voor warmtepompen 15 jaar aanhouden, maar langer is altijd beter toch?
Zou me niet verbazen dat over enkele jaren ze meer open gaan worden, nu is het denk ik gewoon het beschermen van hun eigen markt en mn onderhoud, hoe groter de aantalen worden hoe meer ze daaraan kwijt zijn. Plus dat er nu nog behoorlijk veel kinderziektes in het systeem zullen zitten.
Ook zal al de fangroep maar groot genoeg is wel een "illegaal" circuit ontstaan.
belangrijk is dat ze zorgen dat er voldoende technische documentatie (die ook wettelijk word geeist) door Quatt word geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_SvD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:43
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
Ik heb de Quatt met de Nest sinds februari, snel besloten de ketel los te koppelen van de CiC. Die combinatie was toen nog niet goed, ging ontzettend pendelen (hoe het nu is weet ik niet). De CiC kan de ketel nu niet aansturen. Maar omdat ik een heel erg trage vloerverwarming heb, kon ik daar steeds weer de warmte uithalen om de Quatt weer aan te krijgen en de temperatuur van de retour nooit onder de 18°C kwam. Ik had wel wat overshoots qua warmte, doordat het een zeer trage vloerverwarming is. Voordeel van de Nest is dat je de aanvoertemperatuur kan instellen, bij Nest heet dat de voorlooptemperatuur. Bij koudere dagen had ik die op 35°C en bij milder weer 30°C.

Voor mij werkte het wel met de Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_SvD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 15:43
[...]
Waar kan ik die code voor de ESP vinden? En hoe deze aan de Modbus aan te sluiten? Dit zou ik ook heel erg graag willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Steven_SvD schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Waar kan ik die code voor de ESP vinden? En hoe deze aan de Modbus aan te sluiten? Dit zou ik ook heel erg graag willen!
de controller heb ik van @AUijtdehaag
Maar zoals gezegd zou ik eerst een eenvoudige modbus controller aan de CIC koppelen, of anders zoeken naar een terminal in de Quatt zelf, en gewoon steeds 5 adressen aanspreken en kijken of je een reactie krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Heb er nog liggen hoor....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmd8UV2HH8ter_sc4bQ7OxgvgGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyTh4Q9jZHTaP8C4scbsU0Mw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQCnEcz3c_lw97KiVfHMYaT-C3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMVZeIZmbSXMiLBVuWV7qssN.jpg?f=fotoalbum_tile

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
paQ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:58:
[...]

de controller heb ik van @AUijtdehaag
Maar zoals gezegd zou ik eerst een eenvoudige modbus controller aan de CIC koppelen, of anders zoeken naar een terminal in de Quatt zelf, en gewoon steeds 5 adressen aanspreken en kijken of je een reactie krijgt.
Ik heb nog een USB->RS484 converter liggen, ik zal eens kijken binnenkort.. RS484 is geloof ik niet 1-op-1 toch? Dus ik kan als derde apparaat in de keten gewoon meeluisteren welke pakketjes over en weer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Ik heb nog een USB->RS484 converter liggen, ik zal eens kijken binnenkort.. RS484 is geloof ik niet 1-op-1 toch? Dus ik kan als derde apparaat in de keten gewoon meeluisteren welke pakketjes over en weer gaan?
bedoel je niet een 485 converter?

Zou moeten gaan. Die heb ik eerst ook gewoon gebruikt, en met wat trials op een windows computer wat van die modbuspollers geprobeerd. Lijstje gemaakt met wat reageerde, en daarna uitzoeken wat wat is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gsTxw5VZoWs8QH0FJABcUc3NRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kkk17OeTGSrFThqkGzXJYxf5.png?f=fotoalbum_large

De vraag is of de CIC zijn eigen mapping heeft, of 1 op 1 die van de Quatt is.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 17-07-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@geerttttt
Je kan maar 1 master hebben in je RS485 netwerk, en meerdere slaves (WP, kwh meter, procon)
Dus uitlezen kan maar met 1 master

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
goedemiddag,

ik ben door de video intake heen en de aanbetaling is gedaan.
Gelukkig de aanbieding die maanden geleden is gedaan is gehonoreerd.
Alleen komt er 50 euro bij voor beton boring en 100 euro voor een bypass ( voor latere plaatsing Vloerverwarming)
Nu moest ik zelf een aantal zaken regelen.
1. grindput/plek waar de Quatt komt te staan.
2. stroom in de ruimte waar de oa de CiC komt te hangen. Ze gaf overigens aan dat er 3 stopcontacten moeten komen.

vraag: ik lees ook dat mensen een Werkschakelaar plaatsen. wat is het voordeel hiervan ? en is dit dan nodig voor alleen de Quatt of voor alle Quatt gerelateerde apparaten en is dit dan buiten ?
Overigens laat ik wel een extra groep plaatsen.

hoor graag
Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barbapapa720
Zojuist met Quatt gesproken. Hoewel het in theorie gewoon moet werken om deze leidingen te gebruiken willen ze er in principe niet op deze manier doen. Wel mag ik de monteurs voorstellen mij bestaande leidingen te gebruiken en te testen. Als de flowmeter aangeeft dat het goed is mag het in gebruik worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Labien schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:03:
goedemiddag,

ik ben door de video intake heen en de aanbetaling is gedaan.
Gelukkig de aanbieding die maanden geleden is gedaan is gehonoreerd.
Alleen komt er 50 euro bij voor beton boring en 100 euro voor een bypass ( voor latere plaatsing Vloerverwarming)
Nu moest ik zelf een aantal zaken regelen.
1. grindput/plek waar de Quatt komt te staan.
2. stroom in de ruimte waar de oa de CiC komt te hangen. Ze gaf overigens aan dat er 3 stopcontacten moeten komen.

vraag: ik lees ook dat mensen een Werkschakelaar plaatsen. wat is het voordeel hiervan ? en is dit dan nodig voor alleen de Quatt of voor alle Quatt gerelateerde apparaten en is dit dan buiten ?
Overigens laat ik wel een extra groep plaatsen.

hoor graag
Dank
Officieel zou je volgens de norm een werkschakelaar moeten hebben. Hierdoor kan een monteur bij onderhoud veilig de spanning van het toestel halen en gaan sleutelen.
Werkschakelaar moet buiten, naast de Quatt, en is dus enkel voor de Quatt unit zelf.

Je zou ook enkel nieuwe groep kunnen laten plaatsen met de 3 stopcontacten. De monteurs maken een stekker aan de quatt en stoppen die in het stopcontact. Stekker eruit en je quatt is ook veilig.
Anders zit hij met een vaste kabel aan die werkschakelaar buiten.

Als je een extra groep laat plaatsen, laat je dan ook die stopcontacten doen? Bedenkt dat een werkschakelaar buiten aan laten leggen extra werk is (of je doet dat zelf)

Kortom: 3 stopcontacten binnen, of 2 stopcontacten binnen + nog kabel naar een werkschakelaar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
HBO88 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Officieel zou je volgens de norm een werkschakelaar moeten hebben. Hierdoor kan een monteur bij onderhoud veilig de spanning van het toestel halen en gaan sleutelen.
Werkschakelaar moet buiten, naast de Quatt, en is dus enkel voor de Quatt unit zelf.

Je zou ook enkel nieuwe groep kunnen laten plaatsen met de 3 stopcontacten. De monteurs maken een stekker aan de quatt en stoppen die in het stopcontact. Stekker eruit en je quatt is ook veilig.
Anders zit hij met een vaste kabel aan die werkschakelaar buiten.

Als je een extra groep laat plaatsen, laat je dan ook die stopcontacten doen? Bedenkt dat een werkschakelaar buiten aan laten leggen extra werk is (of je doet dat zelf)

Kortom: 3 stopcontacten binnen, of 2 stopcontacten binnen + nog kabel naar een werkschakelaar buiten.
dank voor je reactie. dan wordt het een aparte groep voor de 3 stopcontacten zodat we snel de stroom eraf kunnen halen en de boel veilig is.
laat ik overigens aansluiten door een Electricien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerardwaz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lp7MIO2yda8pVS9q6zx-BcX71vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JORAFAHWLTDgNclbJTP2G20.jpg?f=fotoalbum_large
Een nieuwe app update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
Zojuist met Quatt gesproken. Hoewel het in theorie gewoon moet werken om deze leidingen te gebruiken willen ze er in principe niet op deze manier doen. Wel mag ik de monteurs voorstellen mij bestaande leidingen te gebruiken en te testen. Als de flowmeter aangeeft dat het goed is mag het in gebruik worden genomen.

Kan iemand ook vertellen welke mod bus kabel er wordt gebruikt? En hoe dik de leidingen zijn? Ik lees wel dat het gat 100mm moet zijn in de muur maar kan niet direct terugvinden hoe dik de leiding uiteindelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Barbapapa720 op 17-07-2023 16:52 . Reden: Aanvulling op vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Labien schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:30:
[...]

dank voor je reactie. dan wordt het een aparte groep voor de 3 stopcontacten zodat we snel de stroom eraf kunnen halen en de boel veilig is.
laat ik overigens aansluiten door een Electricien.
dan zou ik de stopcontacten op de werkschakelaar laten aansluiten. Schakelaar uit > alle stroom van de Quatt en bijhorende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
He, zie ik nou in de app hoeveel opgenomen vermogen de Quatt heeft? Dan heb ik geen energiemeter nodig! Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:53:
[...]

He, zie ik nou in de app hoeveel opgenomen vermogen de Quatt heeft? Dan heb ik geen energiemeter nodig! Klopt dat?
Lijkt erop dat de API dat terug geeft in ieder geval:

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        "heatPumps": [
          {
            "on": false,
            "modbusSlaveId": 1,
            "compressorFrequency": 0,
            "compressorFrequencyDemand": 0,
            "minimumPower": 0,
            "power": 0,
            "electricalPower": 5.150232,
            "ratedPower": 6115.28,
            "expectedPower": 0,
            "status": null,
            "temperatureOutside": 21.2,
            "temperatureWaterIn": 21.41,
            "temperatureWaterOut": 22.59,
            "waterPumpLevel": 0,
            "silentModeStatus": false
          }
        ],

Zie: electricalPower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:53:
[...]

Zo te zien alleen direct verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:45
Slurpgeit schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:08:
[...]

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
          {
          }
        ],

Bij mij nog niet. Is ergens ook de hw/fw versie van de quatt te vinden? Dan ben ik wel benieuwd vanaf welke versie dit erin zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06
Heinemancp schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Bij mij nog niet. Is ergens ook de hw/fw versie van de quatt te vinden? Dan ben ik wel benieuwd vanaf welke versie dit erin zit
Dit is de mobile app API, niet de lokale :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:57
Waarschijnlijk om iets te vieren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG4_rrc9D-uzxHwvlvmIusUH0vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EC8qUCZEcCKmzoKhSnejZwLf.jpg?f=fotoalbum_large

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 19:42
Goedendag, sedert een paar weken het een en ander gelezen over de Quatt. Op basis daarvan ben ik aan het kijken of dit een WP die aansluit bij onze eisen en ook past in de woning. Naar aanleiding hiervan heb ik paar vragen mogelijk hebben jullie de antwoorden mede op basis van jullie ervaring. Alvast dank voor jullie reactie.
  • Geluidniveau wordt denk ik berekend op basis van dit tool: https://www.rijksoverheid...warmte--en-koudeopwekking. Correct? In de handleiding staat dat het tool enkel geschikt is voor “Verder kan de rekentool alleen worden gebruikt bij de bepaling van het geluid van één buitenunit.”. Het is voor mij nog niet duidelijk of de 4kW voldoet. Mogelijk zal het toch een 8kW eenheid moeten worden. Maar dit is niet te berekenen met het tool volgens de voormelde melding? Voor de 4kW zie ik op de site van Quatt 55 dB staan. Voor de 8kW kan ik het geluidsniveau niet vinden. Wat wordt hier gebruikt voor de geluidsberekening?
  • Technisch documentatie en CE verklaring zie ik ook niets terug bij Quatt. Volgens mij wordt een WP gezien als machine conform de machinerichtlijn en dus moet er een CE afgegeven worden en technisch documentatie (inclusief handleiding) beschikbaar zijn. Wordt dit wel geleverd bij de installatie?
  • Ik lees zojuist 3 WCD’s voor het installeren. Waarvoor is de derde? CIC en WP begrijp ik, maar de derde?
  • Aparte extra groep is voor ons een probleem. De bergruimte waarin de CV-ketel staat zit op de tweede verdieping ongeveer in het midden van de woning en de meterkast op de begane grond en daartussen zit een niet toegankelijke koker. Daardoor is een extra aansluiting op een aparte groep zeer moeilijk cq niet mogelijk. Is een optie gebruik te maken van een PV verdeler op een aparte groep in de meterkast? Eerder, bij het plaatsen van de PV installatie, is al een PV verdeler geplaatst voor de PV en de was/droger combinatie. Is deze uitbreid baar met een extra groep?
  • De WP willen wij plaatsen aan de rand van het platte dak op de tweede verdieping. Het platte dak bestaat uit een paar lagen: betonnen kanaalplaten – isolatie – bitumen – ballast. De WP komt naar ik aanneem direct op het bitumen te staan. Drie vragen: blijft deze dan gewoon staan door het eigen gewicht of moet deze van ballast voorzien worden? Afvoer van water loopt dit gewoon het dak op? En geluid is geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Gerardwaz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Zo te zien alleen direct verbruik.
Direct verbruik? Dat is onlogisch lijkt me? Is het niet zo dat de app sinds meter 0.01kwh verbruikt heeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:00:
[...]

Direct verbruik? Dat is onlogisch lijkt me? Is het niet zo dat de app sinds meter 0.01kwh verbruikt heeft ofzo?
Zou ook kunnen, kwestie van even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41
Voor iOS nog niet beschikbaar…..

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
paQ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:39:
[...]

dan zou ik de stopcontacten op de werkschakelaar laten aansluiten. Schakelaar uit > alle stroom van de Quatt en bijhorende zaken.
Wat is daar de toegevoegde waarde van? De 3 stopcontacten zitten achter een nieuwe groep. Groep uit> alle stroom uit.
Een werkschakelaar binnen vervolgens naar een stopcontact voegt dan niets toe
@Labien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
HBO88 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Wat is daar de toegevoegde waarde van? De 3 stopcontacten zitten achter een nieuwe groep. Groep uit> alle stroom uit.
Een werkschakelaar binnen vervolgens naar een stopcontact voegt dan niets toe
@Labien
Nee andersom natuurlijk.

Werkschakelaar buiten waarop je tevens de drie stopcontacten aansluit. Daar gaan de auatts dan toch ook op? Of cic met wifi.

Naja een 5V dingetje zal geen punt zijn, 230 natuurlijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
okijokii schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Waarschijnlijk om iets te vieren:

[Afbeelding]
2000 geinstalleerd, en volgens hun site al +8000 klanten, dus staan er nog 6000 in backorder en als ze hun belofte waarmaken hebben dan hangt hij hier binnen 3 maanden.... ze krijgen het nog druk daar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Barbapapa720 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:37:

Kan iemand ook vertellen welke mod bus kabel er wordt gebruikt? En hoe dik de leidingen zijn? Ik lees wel dat het gat 100mm moet zijn in de muur maar kan niet direct terugvinden hoe dik de leiding uiteindelijk is.
Afmetingen van de leidingen zijn reeds diverse keren hier langs gekomen incl de ruimte voor het gas en waarom dat zo is. Dus aub even zelf terugbladeren, tip zoek op afbeeldingen.
Wat je zelf niet verteld hebt hoe groot zijn je bestaande leidingen en van welk materiaal zijn deze?
Vind de opmerking van Quatt al zeer positief, normaal hebben ze in het verleden direct een no go gegeven.
De kabel voor de modbus is een 3 aderige kabel ( vaak wordt hier een kabel van 0,8 mm 3 aderig voor gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Slurpgeit schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:08:
[...]

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
          {
          }
        ],

Ben toch ff nieuwsgierig. Ook voor @Gerardwaz . Iemand die het ziet zitten om even een paar minuten de thermostaat omhoog te draaien om te zien of het nou momenteel stroomverbruik is of totaal? Ben erg benieuwd of ik nou wel of niet een Shelly moet aanschaffen voor de Quatts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 07:28
Ik kan het zo snel niet terug vinden, maar we hebben natuurlijk in API staan:
code:
1
otFtCoolingEnabled

Heeft iemand al geprobeerd de thermostaat in 'Koelen' modus te zetten? Ik krijg het bij mij Lyric niet voor elkaar, maar zou met meerdere thermostaten volgens mij moeten kunnen.

Wat gebeurt er dan?

(zal wel veel te simpel zijn gedacht van mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
RonaldABC schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:44:
Goedendag, sedert een paar weken het een en ander gelezen over de Quatt. Op basis daarvan ben ik aan het kijken of dit een WP die aansluit bij onze eisen en ook past in de woning. Naar aanleiding hiervan heb ik paar vragen mogelijk hebben jullie de antwoorden mede op basis van jullie ervaring. Alvast dank voor jullie reactie.[list]
• Geluidniveau wordt denk ik berekend op basis van dit tool: https://www.rijksoverheid...warmte--en-koudeopwekking. Correct? In de handleiding staat dat het tool enkel geschikt is voor “Verder kan de rekentool alleen worden gebruikt bij de bepaling van het geluid van één buitenunit.”. Het is voor mij nog niet duidelijk of de 4kW voldoet. Mogelijk zal het toch een 8kW eenheid moeten worden. Maar dit is niet te berekenen met het tool volgens de voormelde melding? Voor de 4kW zie ik op de site van Quatt 55 dB staan. Voor de 8kW kan ik het geluidsniveau niet vinden. Wat wordt hier gebruikt voor de geluidsberekening?
De 4 kW heeft 55/52 dB de 8 kW heeft 3 dB meer, dus 58/55 dB. De 8 kW wordt door Quatt direct naast elkaar geplaatst, dus mag je deze als een bron beschouwen en dus ook het programma gebruiken. Deze geluidswaarde staat overigens wel bij de specs.
• Technisch documentatie en CE verklaring zie ik ook niets terug bij Quatt. Volgens mij wordt een WP gezien als machine conform de machinerichtlijn en dus moet er een CE afgegeven worden en technisch documentatie (inclusief handleiding) beschikbaar zijn. Wordt dit wel geleverd bij de installatie?
CE ja, machinerichtlijn nee, je opmerking mbt de documentatie is echter wel juist, helaas laat Quatt hier behoorlijk steken vallen, ze zouden er mee bezig zijn.
Overigens is dit ook bij andere fabrikanten een probleem, tijdens een onderzoek van de toezichthouder (heb ik kort geleden een link en info hier geplaatst) in 2020, er was er geen een die dit op orde had.
Ik denk dat dit een probleem is van een startup.
• Ik lees zojuist 3 WCD’s voor het installeren. Waarvoor is de derde? CIC en WP begrijp ik, maar de derde?
Voor de ketelmodule van de thermostaat, echter de 8 kW sluit je niet aan via een stopcontact maar via een vaste kabel vanuit de meterkast (de 8 kW heeft een eigen groep nodig, advies is om hier een ALS (alamat) voor te gaan gebruiken. Dus heb je er eigenlijk maar twee nodig (cic en ketelmodule)
• Aparte extra groep is voor ons een probleem. De bergruimte waarin de CV-ketel staat zit op de tweede verdieping ongeveer in het midden van de woning en de meterkast op de begane grond en daartussen zit een niet toegankelijke koker. Daardoor is een extra aansluiting op een aparte groep zeer moeilijk cq niet mogelijk. Is een optie gebruik te maken van een PV verdeler op een aparte groep in de meterkast? Eerder, bij het plaatsen van de PV installatie, is al een PV verdeler geplaatst voor de PV en de was/droger combinatie. Is deze uitbreid baar met een extra groep?
Je hebt bij de cv zeker een bestaande stopcontact, deze kun je gebruiken om via deze een tweede stopcontact aan te sluiten (gezien dat deze twee maar een laag vermogen hebben is dat geen probleem.
Overigens zou een foto van je bestaande meterkast wel handig zijn, Siemens heeft overigens een alamat van slechts 1-din breed, dus als je nog een din plaats hebt zou dat al voldoende zijn.
• De WP willen wij plaatsen aan de rand van het platte dak op de tweede verdieping. Het platte dak bestaat uit een paar lagen: betonnen kanaalplaten – isolatie – bitumen – ballast. De WP komt naar ik aanneem direct op het bitumen te staan. Drie vragen: blijft deze dan gewoon staan door het eigen gewicht of moet deze van ballast voorzien worden? Afvoer van water loopt dit gewoon het dak op? En geluid is geen probleem?
[/list]
Afstand tot erfgrens? Je kunt de Quatt gezien de windbelasting op de tweede verdieping wel beter fixeren door bv door de voeten aan zware tegels bevestigen. Beter is ook om de tegel via een rubberen tegel direct op het bitumen te plaatsen en niet op het grind. Eventueel extra dempers tussen pomp en voeten plaatsen.
Succes er mee

Heb je hulp nodig voor de geluidsberekening stuur dan maar een pm. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 09:47
Het is vast eerder gepost maar kan het niet zo 1,2,3 terugvinden.
Welke thermostaten zijn allemaal beschikbaar? Sommige quatt eigenaren ervaren dat de T6 soms springt naar max ingestelde temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
Hightechsoul schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:03:
Welke thermostaten zijn allemaal beschikbaar? Sommige quatt eigenaren ervaren dat de T6 soms springt naar max ingestelde temperatuur
Een Google naar Quatt thermostaat brengt je naar
https://support.quatt.io/...werkt-met-de-quatt-hybrid

Toevallig gisteren hierover bericht, de t6 lijkt hier in het forum het meest voor te komen en gebruikt te zijn. Maar volgens Quatt zouden er meerdere nu moeten werken. Max temperatuur zegt mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Ben toch ff nieuwsgierig. Ook voor @Gerardwaz . Iemand die het ziet zitten om even een paar minuten de thermostaat omhoog te draaien om te zien of het nou momenteel stroomverbruik is of totaal? Ben erg benieuwd of ik nou wel of niet een Shelly moet aanschaffen voor de Quatts :)
Het is het verbruik van het moment. Er wordt niet opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Hightechsoul schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:03:
Kijk even 3 pagina’s terug, https://gathering.tweaker...message/75952882#75952882

Staat er allemaal mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
geerttttt schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Wat wil je met deze info? Je kunt ook even bij de unit gaan luisteren en kijken, draait de ventilator cq hoor je een pomp dan staat deze aan en anders waarschijnlijk,niet.
Ik vraag me alleen af of een shelly nu echt zo veel goedkoper is dan een kWh meter van homewizzard.
Ik had al een P1 meter van hun, en ook de pv installaties zijn er op aangesloten (zonder aanvullende hardware). De Quatt heeft zijn eigen kWh meter gekregen.
Het directe verbruik (op dat moment) kun je ook in je mobile app zien, alleen niet wat hij bv die dag verbruikt heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door MacD007 op 17-07-2023 22:44 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 195 Laatste

Dit topic is gesloten.