Afhandeling faillissement Naked Energy

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oliviertjuhh schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:59:
Ik heb ze zojuist aan de telefoon gehad, dit ook opgenomen.

Er wordt beweerd dat incasso machtigingen overdraagbaar zijn via de curator bij faillisementen, en dat het 'automatische proces' niet gestopt kan worden. Ook niet wanneer er een klacht is ingedient.

Er zou een interne memo worden gestuurd dat mijn klacht betreffende de opzegvergoedingen in behandeling zou moeten worden genomen.
Mooie bewering.. maar zoals allea bij Dgb weer een eigen interpretatie van regelgeving. Andere incassant id=nieuwe machtiging nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik snap de haast ook niet helemaal.

Over 7 dagen is er (waarschijnlijk) jurisprudentie die (deels) ook toepasbaar zal zijn op ons geval.
In het voorjaar zal DGB op het matje moeten bij ACM (onderzoek naar financiële weerbaarheid).

Zoals hierboven te lezen is (en zelf na te kijken is bij KVK) is het laatste jaarverslag van DGB uit 2020 en toont een verlies. Voor wie daar niet bekend mee is, een BV zoals DGB is wettelijk verplicht elk boekjaar een jaarrekening en jaarverslag deponeren bij het KVK. Mja, het zal wel mogen van 'de curator' ofzo.
Eind 2021 hebben ze klanten moeten wegpesten om, naar eigen zeggen, het hoofd boven water te houden.

Zolang er geen duidelijkheid is voel ik mij niet geroepen om er bakken met energie in te steken.

- knip -

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
Ik had in m'n betwistingsmailtje toch wel zin om ze een beetje te fucken omdat ze ze toch niet lezen, dus
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tot nu toe heb ik al €100 verdiend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Raymond P schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:35:
Zoals hierboven te lezen is (en zelf na te kijken is bij KVK) is het laatste jaarverslag van DGB uit 2020 en toont een verlies. Voor wie daar niet bekend mee is, een BV zoals DGB is wettelijk verplicht elk boekjaar een jaarrekening en jaarverslag deponeren bij het KVK. Mja, het zal wel mogen van 'de curator' ofzo.
Eind 2021 hebben ze klanten moeten wegpesten om, naar eigen zeggen, het hoofd boven water te houden.
Ze hebben tot eind 2022 om een jaar rekening over 2021 bij de KvK te deponeren, dus dat die er nog niet is is ook niet heel verbazend:
Is het boekjaar gelijk aan het kalenderjaar, dan is de uiterste deponeerdatum dus 8 augustus (5 maanden + 2 maanden + 8 dagen). Bij maximaal uitstel is dit 31 december (5 maanden + 5 maanden + 2 maanden).
Weet niet zo wat de link is met 'de curator' die je hier probeert te leggen?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-02-2022 15:51 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Ze hebben tot eind 2022 om een jaar rekening over 2021 bij de KvK te deponeren, dus dat die er nog niet is is ook niet heel verbazend:

[...]

Weet niet zo wat de link is met 'de curator' die je hier probeert te leggen?
Ik denk omdat Naked Energy heel vaak zegt dat iets toegestaan is omdat de curator het zegt. Inmiddels bijna een meme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De curator "de bok" van nakedenergy trekt de coronakaart. Toch bijzonder lastig om de computer 2500 eindnotas te laten maken. Vast 3 uur schrijven per factuur :+
Het opstellen van de eindafrekeningen en het versturen ervan aan de klanten is door omstandigheden die te maken hebben met het faillissement, pas in de tweede helft van februari 2022 mogelijk. Voormalig klanten van Naked Energy ontvangen de eindafrekening inclusief specificatie op de gebruikelijke wijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@YakuzA Wat @finsdefis schrijft. "het mag van de curator" is een uitspraak van DGB. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 23:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

Er wordt beweerd dat incasso machtigingen overdraagbaar zijn via de curator bij faillisementen, en dat het 'automatische proces' niet gestopt kan worden. Ook niet wanneer er een klacht is ingedient.

Er zou een interne memo worden gestuurd dat mijn klacht betreffende de opzegvergoedingen in behandeling zou moeten worden genomen. (ik had er mits afgelopen maandag een mail over gestuurd maar ze hebben gisteren toch nog 2x via een incasso geprobeerd om het af te schrijven)
Goh, toevallig, hier hetzelfde verhaal. Makkelijk draaiboek zo, de schuld op de automatisering gooien. Bellen heeft hier geen nut, gewoon alles per mail, betwisten en met protest.

Hier nog +- anderhalve week te gaan tot de eindafrekening, kan niet wachten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Ik heb per ongeluk die van de energie al gestorneerd. Die van gas nu laten staan, die haal ik liever duur weg (voor DGB) met een MOI, binnen nu en 13 maand). Even kijken hoe ik die energie nog kan betalen, zonder dat dat handmatig gaat, want dan kan je het via MOI niet meer eenvoudig terughalen. Ik verwacht namelijk geen snelle jurisprudentie, terwijl je via een MOI-verzoek 13 maanden tijd hebt.

Er zou een interne memo worden gestuurd dat mijn klacht betreffende de opzegvergoedingen in behandeling zou moeten worden genomen. (ik had er mits afgelopen maandag een mail over gestuurd maar ze hebben gisteren toch nog 2x via een incasso geprobeerd om het af te schrijven)
Grappig, wat weer een gelul van de bovenste plank. Ten eerste had Naked Energy zelf ook helemaal geen geldige incassomachtiging (anders had ik m'n geld niet gehad via MOI), dus dan is er uberhaupt niet echt iets over te dragen qua machtiging.

[ Voor 53% gewijzigd door MsG op 18-02-2022 16:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
En ja hoor, hier is ook de eindafrekening binnen. Ik moet nog 66 Euro betalen. 16 Euro aan gebruik,, 50 euro aan opzegkosten. Hmmm, maar eens even nadenken.
Aan de ene kant ben ik er principieel tegen. Aam de andere kant: Hoeveel moeite wil ik steken in 50 euro?
Maar ik gun die club eigenlijk niets.... Pfffff....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:01:
En ja hoor, hier is ook de eindafrekening binnen. Ik moet nog 66 Euro betalen. 16 Euro aan gebruik,, 50 euro aan opzegkosten. Hmmm, maar eens even nadenken.
Aan de ene kant ben ik er principieel tegen. Aam de andere kant: Hoeveel moeite wil ik steken in 50 euro?
Wtf.. moeite? Incasso terughalen en 16 euro storten. Nooit dat ze het in hun hoofd halen om naar de rechter te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:03:
[...]

Wtf.. moeite? Incasso terughalen en 16 euro storten. Nooit dat ze het in hun hoofd halen om naar de rechter te stappen.
Nou, als je een beetje zoekt op DGB van zie je dat ze met hun eigen in-house incasso bureau nog best wel hopeloze zaken voor de rechter laten komen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik heb besloten nadat ik las hoe de geschillencommissie deze klachen behandeld, dat ik er niet eme verder wil gaan. ik ga geen voorschotbedragen bij hen in depot storten. mij klacht zit in het stadium dat hij nog niet in behandeling is genomen en dat ik de rekening heb gehad om de kosten voor de behandelign te betalen. maar hoe annuleer je een klacht bij de geschillencommissie eigenlijk? gewoo door niet te betalen? als je inlogt zie je verder geen mogelikheid tot annuleren, enkel tot verder invullen van klacht-details. is het al iemadn gelukt om het te annuleren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:07:
[...]

Nou, als je een beetje zoekt op DGB van zie je dat ze met hun eigen in-house incasso bureau nog best wel hopeloze zaken voor de rechter laten komen.
Prima.. toch. Als verveer een link naar dit topic en de rechter weet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:39
dicksterk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:08:
ik heb besloten nadat ik las hoe de geschillencommissie deze klachen behandeld, dat ik er niet eme verder wil gaan. ik ga geen voorschotbedragen bij hen in depot storten. mij klacht zit in het stadium dat hij nog niet in behandeling is genomen en dat ik de rekening heb gehad om de kosten voor de behandelign te betalen. maar hoe annuleer je een klacht bij de geschillencommissie eigenlijk? gewoo door niet te betalen? als je inlogt zie je verder geen mogelikheid tot annuleren, enkel tot verder invullen van klacht-details. is het al iemadn gelukt om het te annuleren/
Gewoon even een mailtje sturen, niets doen resulteert in incasso kosten van de geschillencommissie haha.
Ik heb hem vanavond ook ontvangen, 40 euro aan incasso kosten + 50 euro opzegboete. Ook staat erop dat ik 100 euro heb betaald als voorschot terwijl ik zelf 40 euro heb overgemaakt.

Morgen even het verbruik uitrekenen en daarna een mail sturen met het verzoek het teveel betaalde voorschot terugvragen.

Ik heb 34kw stroom verbruikt haha.

[ Voor 33% gewijzigd door platvoet op 18-02-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Laatst online: 02-10 17:26
Ik zie dat er afgelopen dagen veel Tweakers weer een nieuwe brief/mail hebben gehad, ik heb 25-01 een mail gehad met 40€ verhoging, ik heb daarop gereageerd dat ik betwist of er sowieso een contract is, dat ik het voorschotbedrag niet betaal en dat hun incassoprocedure niet klopt, enkele uren later een bevestiging van opzegging van het contract.
Sindsdien heb ik niks meer van ze vernomen, zijn er meer mensen die nog niets gehoord hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
J-roenn schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:39:
Ik zie dat er afgelopen dagen veel Tweakers weer een nieuwe brief/mail hebben gehad, ik heb 25-01 een mail gehad met 40€ verhoging, ik heb daarop gereageerd dat ik betwist of er sowieso een contract is, dat ik het voorschotbedrag niet betaal en dat hun incassoprocedure niet klopt, enkele uren later een bevestiging van opzegging van het contract.
Sindsdien heb ik niks meer van ze vernomen, zijn er meer mensen die nog niets gehoord hebben ?
Denk dat je nog even geduld moet hebben, ze hebben 6 weken, ik heb de 11e opgezegd en vandaag de eindafrekening gehad.

Verder reageren ze nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
De Stentor heeft vandaag een artikel geplaatst over dgb en de overname van de klanten van Naked energie https://www.destentor.nl/...erheid-optreedt~a4c159f8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
Ik heb een totaalverbruik van 15,31 euro bij DGB, ik heb op eigen initiatief 40 euro naar ze over gemaakt als een realistischer voorschot dan de voorgestelde 100 euro.

zojuist deze mail de deur uit gedaan en ga vanaf nu al het contact vanuit DGB negeren:

Hallo,

Ik betwist de in rekening gebrachte incassokosten en opzegboete. Zie eerdere correspondentie (waar u niet op heeft gereageerd).

ik zie graag het teveel betaalde voorschot van € 24,69 van u terug, u heeft hiervoor 14 dagen.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

platvoet schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:16:
Ik heb een totaalverbruik van 15,31 euro bij DGB, ik heb op eigen initiatief 40 euro naar ze over gemaakt als een realistischer voorschot dan de voorgestelde 100 euro.

zojuist deze mail de deur uit gedaan en ga vanaf nu al het contact vanuit DGB negeren:

Hallo,

Ik betwist de in rekening gebrachte incassokosten en opzegboete. Zie eerdere correspondentie (waar u niet op heeft gereageerd).

ik zie graag het teveel betaalde voorschot van € 24,69 van u terug, u heeft hiervoor 14 dagen.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,
Behoorlijk stom om zelf meer over te maken dan je verbruik. Die zie je niet meer terug. Ze verrekenen dat met al je "boetes". Je voor de rechter dagen zullen ze niet doen. (De juristen van dgb komen om van het werk :+), maar die moeite ga jij ook niet doen voor 26 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:06:
[...]

Behoorlijk stom om zelf meer over te maken dan je verbruik. Die zie je niet meer terug. Ze verrekenen dat met al je "boetes". Je voor de rechter dagen zullen ze niet doen. (De juristen van dgb komen om van het werk :+), maar die moeite ga jij ook niet doen voor 26 euro.
Ik wist niet hoe lang het zou duren voordat ik zou worden overgenomen door Vattenfall. Ook heb ik alle stille energie verbruikers uitgezet (koelkast in de schuur, NAS, Servertje). Beetje te hoog ingezet maar had verwacht dat het hoger uit zou vallen.

Verbruikte in die periode 40 watt als er niemand thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbies.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Eindafrekening klopt niet.
Nemen niet de doorgegeven meter standen over die ik doorgaf maar schatten deze te hoog in.
Toen ik mail van bezwaarschrift over mij opzegboete en meterstanden doorgaf aan DGB energie.
Werd ik snel teruggebeld.
Ik had bewijs toegevoegd dat ik al voor het faillissement van Naked Energy was overgestapt naar andere energie maatschappij.
Had al 2 keer eerder doorgegevenen met bewijs hadden ze zogezegd niet ontvangen.
Toen ik mij meterstanden door moest geven heb ik dit gedaan.
Kreeg mail terug van meterstanden ontvangen zonder meterstanden inloggen DGB lukte gelijk niet meer.
Mailtje gestuurd voor mijn standen natuurlijk geen reactie.
Over mijn standen zei ze omdat ze te laag waren voor 4 dagen ze dit omhoog hadden geschat.
Dus als je weinig verbruikt hoort het hoog te zijn??
Over wanneer ik mij teveel betaalde geld terug krijg voor het teveel betaalde voorschot van gas en elektriciteit.
Word helemaal niet op gereageerd via de telefoon zelfs na paar keer vragen niet.
Word alleen een creditnota gemaakt van de 100 euro boete door de desbetreffende afdeling.
Denk dat ze op omvallen staan.
En dit heel snel kan gebeuren.
En vlug nog extra heel veel geld willen binnen willen halen.
Terecht en onterecht.

[ Voor 88% gewijzigd door Robbies. op 19-02-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze echt op omvallen staan is lastig te beoordelen. Die eigenaar Mark Logtenberg is een boef die in principe geld heeft. De Dgb group is onder zijn leiding/stroman de beurs op gegaan, heeft zelf flink gecashed.. nadit dit een fiasco werd heeft ie de eneregietak etc. teruggekocht, waarbij de aandeelhouders het schip in zijn gegaan (90% koers verloren en een half lege huls met energiecertifcaten achtergelaten).

Een zakenman die betaalt om bij businessclass te zitten zijn over het algemeen discutabel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
@Robbies. Al gedacht aan je voorschotten storneren en niks betalen tot je een kloppende afrekening krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb deze week ook de eindafrekening gekregen. De inschatting was zelfs iets lager dan het werkelijke verbruik. Echter proberen ze bij mij opzegvergoeding en aanmaningskosten (dik 80 euro) er bovenop te gooien.

Naast dat mijn verbruik bij DGB voor die paar dagen nog geen 10kwh was, vertik ik om dit soort malafide bedrijven ook maar een cent teveel te betalen. Dan zouden al mn eerdere inspanningen voor jan doedel zijn geweest. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ook ik heb een opzegvergoeding in rekening gekregen ook de eindnota... 2x 50euro en ze hebben 2x 40euro incassokosten in rekening gebracht omdat ik een onterechte afschrijving (geen incassomachtiging en een onrealistisch voorschot) terug had laten boeken.

Ik heb onderstaande email gestuurd als antwoord op de email met de eindnota.
Goedenavond,

Ik zie voor zowel stroom als gas onterecht overige kosten op de rekening staan.
Er staat 2x een opzegvergoeding van 50euro, ik heb echter helemaal geen contract bij jullie.
Ik ben onaangekondigd door jullie overgenomen vanuit een faillissement van Naked Energy, hiervoor heb ik nooit toestemming gegeven. Ik heb ook nooit een contract getekend, daarvoor kan er ook geen opzegboete in rekening gebracht worden.
Tevens is er onterecht 2x 40euro aan incassokosten in rekening gebracht.
Jullie hadden helemaal geen incassomachtiging om de voorschotten van mijn rekening te incasseren daar een incassomachtiging niet overdraagbaar is tussen verschillende bedrijven.
Daarom is deze door mij terug gestort.
Ook heb ik al meerdere malen dit voorschot betwist daar deze onrealistisch hoog was en eenzijdig door jullie vastgesteld was zonder enige mogelijkheid om het aan te passen.
Ook heb ik nog niet eens een hele maand stroom bij jullie afgenomen daar ik al overgestapt was.

Ik zal uiteraard zo snel mogelijk de geleverde energie betalen. Ik hoor graag op welk rekeningnummer en onder welke gegevens ik onderstaande bedragen kan overmaken:

Eindnota Gas: 143,38euro
Eindnota Electriciteit: 61,59euro

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
Marsman83 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:46:

Jullie hadden helemaal geen incassomachtiging om de voorschotten van mijn rekening te incasseren daar een incassomachtiging niet overdraagbaar is tussen verschillende bedrijven.
dat is niet per definitie zo, de vraag is had Naked geldige incasso machtingen gehad, of dat hier echter van toepassing zou zijn, want contracten zijn niet overgenomen, alleen de klanten.

Maar dit is wat de consumentenbond er in zijn algemeenheid over zegt: https://www.consumentenbo...kening/incassomaatregelen
Mag een overgenomen bedrijf mijn incassomachtiging gewoon gebruiken?
Ja, dat mag. Een bedrijf dat klanten en contracten van een ander bedrijf overneemt, heeft geen nieuwe incassomachtigingen nodig. Het is wel netjes als het nieuwe bedrijf klanten hierover informeert.

Het bedrijf kan dan de belangrijkste wijzigingen doorgeven. Zoals de nieuwe bedrijfsnaam, het gewijzigde bankrekeningnummer en de incassodatum.
Maar goed, dat punt had je niet hoeven maken en misschien beter ook niet kunnen maken, aangezien naked sowieso geen geldige incasso machtinging had, waardoor die machtiging sowieso niet overgenomen had kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:16:
[...]

dat is niet per definitie zo, de vraag is had Naked geldige incasso machtingen gehad, of dat hier echter van toepassing zou zijn, want contracten zijn niet overgenomen, alleen de klanten.

Maar dit is wat de consumentenbond er in zijn algemeenheid over zegt: https://www.consumentenbo...kening/incassomaatregelen

[...]

Maar goed, dat punt had je niet hoeven maken en misschien beter ook niet kunnen maken, aangezien naked sowieso geen geldige incasso machtinging had, waardoor die machtiging sowieso niet overgenomen had kunnen worden.
Wat voor mij heel raadselachtig blijft is het bijgevoegde machtigingsformulier in het enige papierwerk wat DGB mij ooit heeft verstuurd. Daarmee hebben ze toch zelf te kennen gegeven dat ze geen machtiging hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Reb87 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Wat voor mij heel raadselachtig blijft is het bijgevoegde machtigingsformulier in het enige papierwerk wat DGB mij ooit heeft verstuurd. Daarmee hebben ze toch zelf te kennen gegeven dat ze geen machtiging hebben?
Uiteraard, maar het simpele feit dat je MOI's kan doen bij Naked laat al zien dat er nooit een geldige machtiging is geweest (anders waren de MOI's namelijk wel afgekeurd) en als die er niet geweest is, kan die dus nooit overgenomen zijn. DGB heeft dus nooit een geldige machtiging gehad, tenzij je dat formulier hebt ingevuld, dan zou het wel kunnen als het een correct machtigingsformulier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankesen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-04-2022
Hier ook de eindafrekening ontvangen, ik ben denk ik maximaal 8 dagen (verplicht) klant bij ze geweest voor ik hier lucht van kreeg en na het lezen hier ben overgestapt.

Hierbij de factuur die ik ontvangen heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLs4e4KkIiQqquldORzOa4k_Qkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/APjhNiAK9tZMdQfTxPTXSltO.png?f=user_large
Nu ben ik juridisch totaal niet thuis in wat ik nu wil betalen of wat ik aan ze kan laten weten. Wat zouden jullie doen? De 193.01 maar gewoon betalen en voor de overige (aanmanings)kosten bezwaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@vankesen Als de meterstanden kloppen gewoon de factuur na aftrek van incassokosten en opzegboete betalen. Die 193 euro dus...

Rekening waar je dat naar mag overmaken zie je als het goed is wel bij de incasso die je tegenhoudt of storneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hoe ver je wilt gaan.. en het risico dat je wil lopen bij evt verlies. Niks betalen kan zelfs een uitkomst worden als de rechter bepaald dat ze de boel compleet misleid hebben. 193 euro lijkt me sowieso de max.. dit soort aanmaningskosten zijn gewoon crimineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10 10:56
vankesen schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:23:
Hier ook de eindafrekening ontvangen, ik ben denk ik maximaal 8 dagen (verplicht) klant bij ze geweest voor ik hier lucht van kreeg en na het lezen hier ben overgestapt.

Hierbij de factuur die ik ontvangen heb.
[Afbeelding]
Nu ben ik juridisch totaal niet thuis in wat ik nu wil betalen of wat ik aan ze kan laten weten. Wat zouden jullie doen? De 193.01 maar gewoon betalen en voor de overige (aanmanings)kosten bezwaar maken?
Volgens mij klopt er geen jota van die factuur.
Ze rekenen met 2 tarieven belasting en ODE. <10.000 en > 10.000. Lijkt mij niet juist.
Het verbruik normaal en dal moeten ze optellen en voor belasting * 0,07148 (is incl btw) en de ODE * 0,03670 (is incl. Btw). Met hun trucje komen ze een stuk hoger uit.
Missschien dat @Cap hier eens naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
robbies schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Volgens mij klopt er geen jota van die factuur.
Ze rekenen met 2 tarieven belasting en ODE. <10.000 en > 10.000. Lijkt mij niet juist.
Het verbruik normaal en dal moeten ze optellen en voor belasting * 0,07148 (is incl btw) en de ODE * 0,03670 (is incl. Btw). Met hun trucje komen ze een stuk hoger uit.
Missschien dat @Cap hier eens naar kan kijken?
Ik snap er ook niks van. Hoezo heb je iets te maken met 'schijf 2' van die ODE? Maar ik ben ook wel een complete leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik weet niet eat zijn standaardjaarverbruik is, maar als je het verbruik van 8 dagen extrapoleert naar een heel jaar kom je boven de 10K uit en zou het kunnen kloppen...

Als ze dit doen mag dat alleen op basis van standaardjaarverbruik.

Verder gaat het om hooguit een paar euro verschil, niet iets om je heel druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
_JGC_ schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:05:
Ik weet niet eat zijn standaardjaarverbruik is, maar als je het verbruik van 8 dagen extrapoleert naar een heel jaar kom je boven de 10K uit en zou het kunnen kloppen...

Als ze dit doen mag dat alleen op basis van standaardjaarverbruik.

Verder gaat het om hooguit een paar euro verschil, niet iets om je heel druk om te maken.
Extrapoleren gaat volgens mij niet echt op bij energieverbruik omdat dit erg afhankelijk is van het jaargetijde. Winter meer zomer minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user01927
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-06-2022
Het valt wel op dat de eindafrekening, voor zover deze uitgaat van realistisch verbruik komend van Naked af, op de euro klopt met de afgeschreven termijnbedragen over de periode januari... als er 2*€50 opzegvergoeding en €33 worden opgeteld. Samen met het feit dat DGB zeer vaag doet over de opbouw van hun termijnbedragen en niet wilde verlagen is dit toch verdacht... Meer mensen met deze observatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn "startcontract" stond gewoon het verwachte verbruik (doorgegeven door netbeheerder), die was wle veel te hoog.. Maar als je met dat rekenende (+schofterige hoge gas/elektra en vastrecht) dan was het voorschotbedrag goed berekend.

*knip* Dit voegt hier niets toe.

[ Voor 65% gewijzigd door Yorinn op 21-02-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbies.
Zijn die personen van DGB energie toevallig geen familie leden of vrienden van de curator uit Rotterdam.
Komt heel vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet teveel spoken zien. Een curator probeert gewoon zoveel mogelijk geld van de boedel te maken. Dgb heeft echt veel neergelegd per klant (tov bv budget voor fenor).

Curator kan hier allemaal weinig aan doen.. het is aan de acm om dgb aan te pakken. Maar die al lang blij als er niet nog meer energiemaatschappijen omvallen. Fuck de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

finsdefis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Ik snap er ook niks van. Hoezo heb je iets te maken met 'schijf 2' van die ODE? Maar ik ben ook wel een complete leek op dit gebied.
Schijf 1 is tot 10.000 kWh verbruik, alles wat je erboven verbruikt komt in schijf 2, zie de tabellen van de overheid. Nou ja, tot 50.000 kWh, daarna kom je in... schijf 3. ;)

Om het echt te kunnen controleren moet je weten wat je verbruik is geweest in die periode obv je meterstanden. Standen die je of ergens bijhoudt of kan afleiden uit de eindafrekening van de leverancier hiervoor, waar als het goed is ook (eind) meterstanden staan vermeld, net als vermoedelijk ergens op deze nota (screenshot bevat natuurlijk maar een deel).

Bovenaan staat 121 kWh normaal/piektarief en 171 kWh daltarief van 4 tot 12 januari. Dat is in 9 dagen, dus een behoorlijk verbruik. Je hebt vast een warmtepomp? Dan kan het als je geen teruglevering hebt in de vorm van zonnepanelen wel boven de 10.000 kWh komen.

Die 73 kWh aan belasting schijf 1 is dan het gedeelte boven de 10.000 kWh grens, de 219 kWh aan belasting schijf 2 is het gedeelte erboven. Het zou dus betekenen dat je het voorafgaande deel van het verbruiksjaar al 10.000 - 219 kWh = 9781 kWh verbruikt hebt, klopt dat? Dat zou je dan terug moeten zien op de eindafrekening van de leverancier hiervoor.

Hoe dan ook, die 73 en 219 kWh bij elkaar opgeteld is net zoveel als het eerder vermelde totaalverbruik 121 + 171 kWh, dus wat dat betreft is het correct.

TLDR; het zou dus kunnen kloppen, maar dat valt alleen te controleren op basis van de meterstanden aan het begin vh verbruiksjaar, de meterstanden bij aanvang van deze periode van levering en de meterstanden aan het einde van deze periode van levering. Die zul je dus moeten achterhalen of bij je leverancier opvragen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLs4e4KkIiQqquldORzOa4k_Qkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/APjhNiAK9tZMdQfTxPTXSltO.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 20-02-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbies.
Meest onbetrouwbare energie maatschappij is DGB energie is algemeen bekend.
Dit wist ik al voor de overname en wist de curator ook.
En ik zie geen spoken gebeurd heel vaak ook hier in Nederland kijk maar wat er in de kamer gebeurd o.a.
En nee een curator mag niet altijd tegen de hoogste prijs doorverkopen tegen de hoogste bieder.
En ja hij wil dat hoe hoger het bedrag hoe meer geld hij krijgt.
Een curator moet zich ook aan regels en wetten houden.
Hij had bv ook iedereen kunnen verdelen onder de verschillende energie maatschappijen omdat erg geen betrouwbare energie maatschappij was die ons over wilde nemen.
Is nog te vroeg maar later zal dit wel naar buiten komen.
Niet voor niks zit ACM en Consumenten bond achter DGB energie aan.
Waarom denk je dat wij de eindafrekening op tijd krijgen.
Dit komt echt niet vanuit DGB energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Robbies. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:50:
En ik zie geen spoken gebeurd heel vaak ook hier in Nederland kijk maar wat er in de kamer gebeurd o.a.
En nee een curator mag niet altijd tegen de hoogste prijs doorverkopen tegen de hoogste bieder.
Hij had bv ook iedereen kunnen verdelen onder de verschillende energie maatschappijen omdat erg geen betrouwbare energie maatschappij was die ons over wilde nemen.
Het is niet aan de curator te oordelen dat dgb een onbetrouwbare partij is. Dat moet de ACM doen, zolang die niet ingrijpen en de vergunning aanpakken. Zolang ze een partij zijn die wettelijk mag opereren. Hooguit moeten ze kijken naar de liquiditeitspositie om de klanten niet gelijk in een zwart gat te sturen. Als de curator nu 5 ton had laten ligge, dan had hij juist daardoor in de problemen kunnen komen. Afweging van belangen voor alle stakeholders

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 21-02-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een discussie over mobiele telefoonnummers verwijderd. Die voegt hier niets toe.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankesen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-04-2022
Inderdaad een warmtepomp. De stand bij Naked was 7634 over okt '20 tot okt '21.
Gezien het nu winter is zou de stand wel kunnen kloppen.
Ik weet niet of ik er nog moeite in wil steken om uit te pluizen wat de exacte stand is geweest van die dag tot die dag, en ik weet niet bij wie ik daarvoor moet zijn.
Zouden ze daar ook nog mee kunnen sjoemelen?

Hoe het er nu naar uit ziet denk ik dat ik toch gewoon het bedrag (zonder die extra kosten) moet betalen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
vankesen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:09:
Inderdaad een warmtepomp. De stand bij Naked was 7634 over okt '20 tot okt '21.
Gezien het nu winter is zou de stand wel kunnen kloppen.
Ik weet niet of ik er nog moeite in wil steken om uit te pluizen wat de exacte stand is geweest van die dag tot die dag, en ik weet niet bij wie ik daarvoor moet zijn.
Zouden ze daar ook nog mee kunnen sjoemelen?

Hoe het er nu naar uit ziet denk ik dat ik toch gewoon het bedrag (zonder die extra kosten) moet betalen. :'(
Ik heb hier de begin en eindstanden gecontroleerd en dat klopt gewoon. Hoewel ze een potje maken van de communicatie/prijzen/etc lijken dat soort zaken wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 11:18
TFHfony schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Ik heb hier de begin en eindstanden gecontroleerd en dat klopt gewoon. Hoewel ze een potje maken van de communicatie/prijzen/etc lijken dat soort zaken wel te kloppen.
Het is toch aan de netbeheerder om de meterstand door te geven, waarna de leverancier dat 1-op-1 overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Bard1982 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Het is toch aan de netbeheerder om de meterstand door te geven, waarna de leverancier dat 1-op-1 overneemt?
Klopt, maar vertrouwen is goed, controle is beter. Zeker bij een club als DGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bard1982 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Maar niet iedereen heeft een slimme meter, en sommigen presteren het alsnog om te schatten zelfs als ze de juiste standen doorkrijgen (omdat het verbruik volgens hun niet logisch zou zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWP
  • Laatst online: 10:33

MWP

Naar aanleiding van mijn bezwaren op de beide facturen (inclusief de dubbele opzegvergoeding en de geschatte meterstanden), hebben ze voor die opzegvergoeding - lijkt het - genoegen genomen met een screenshot van de bevestigingsmail van Vattenfall, dat die vóór de overname door DGB energie zijn gaan leveren.

Ik begrijp niet helemaal wat dát ermee te maken heeft, maar als dat ervoor zorgt dat ze zonder al teveel gedoe geen opzeggingskosten in rekening brengen, vind ik het prima.

Voor wat betreft de dubbele opzegvergoedingen heb ik overigens een melding gemaakt bij de ACM. De reden daarvoor is dat in een recente uitspraak van de kantonrechter, DGB is aangesproken op het heffen van dubbele opzeggingskosten.
Hoewel in de wet staat dat dat mag, staat het niet in de Algemene Voorwaarden van DGB (en trouwens ook niet in die van Naked). Dat DGB desondanks met deze praktijken doorgaat vind ik - zachtst gezegd - niet heel netjes:

Zie ro. 5.6 in de uitspraak: ECLI:NL:RBROT:2021:12975

-- Nog even los van het feit dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb en dat een opzegvergoeding daar sowieso al niet van toepassing zou moeten zijn. En dat vind ik het meest vervelende aan de communicatie met DGB. Als je vraagt "Maar waarom dan?", krijg je geen inhoudelijk antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
MWP schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:44:
Naar aanleiding van mijn bezwaren op de beide facturen (inclusief de dubbele opzegvergoeding en de geschatte meterstanden), hebben ze voor die opzegvergoeding - lijkt het - genoegen genomen met een screenshot van de bevestigingsmail van Vattenfall, dat die vóór de overname door DGB energie zijn gaan leveren.
Wat waren precies jouw tijdslijnen? Wanneer heb je een contract met Vattenfall gesloten en wanneer heeft Vattenfall de levering op zich genomen?

Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn bezwaar. Nog helemaal niks vernomen na mijn mail van vorige week..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robbies.
Als jullie de eind afrekening van Naked Energy willen zien kan je inloggen bij Naked Energy.
Je kan je oude inloggegevens gebruiken dit kan je tot 4 maart 2022 doen.
Heb dit net ontdekt staat er al een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Robbies. schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:08:
Als jullie de eind afrekening van Naked Energy willen zien kan je inloggen bij Naked Energy.
Je kan je oude inloggegevens gebruiken dit kan je tot 4 maart 2022 doen.
Heb dit net ontdekt staat er al een paar dagen.
Ik zie er wel het bedrag staan (ik zou nog 11,14 euro terug krijgen), maar ik kan geen document met specificatie vinden zo 1,2,3. Mijn storneringen lijken ook verwerkt te zijn. Voor die 11 euro ga ik geen MOI doen. Die mag de curator houden.

[ Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 21-02-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-10 15:35
Hier zou ik ondanks mijn 2 stornaties toch nog 75 euro terugkrijgen, dat is nog wel een MOI waard....

Even de uiteindelijke papieren afwachten om te kijken of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
Ik zie dat mijn afrekening ook berekend is met factuurdatum 18 februari. Ik heb de details of de factuur nog niet ontvangen. Het bedrag komt mij over als realistisch, echter kan ik niet de factuur of details downloaden.
Iemand al de eindafbreking ontvangen van naked-energy (of curator)

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm.. volgens.mij hebben ze 2 stoneringen wel verwerkt op de overzichtsfile (staat ideal betaalsymbool), maar niet verwerkt in de eindnota.
Ik had verwacht nog 29 euro te moeten betalen, terwijl er -32 euro staat op naked energie... Verschil is vrijwel exact de 2 stoneringen.
Zal wel een reden hebben waarom ze nog geen eindnota verstuurd hebben.. de computer is nog aan het kraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWP
  • Laatst online: 10:33

MWP

JJapie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Wat waren precies jouw tijdslijnen? Wanneer heb je een contract met Vattenfall gesloten en wanneer heeft Vattenfall de levering op zich genomen?

Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn bezwaar. Nog helemaal niks vernomen na mijn mail van vorige week..
Ik heb op 24 december 's avonds online het modelcontract afgesloten
Vanwege het weekend heb ik op 27 december aan Vattenfall gevraagd om me niet aan de 14 dagen te houden, en direct te starten met de levering.
Uiteindelijk zijn ze - mede vanwege de feestdagen en de vensterperiode - op 6 januari begonnen met leveren.

Dat heeft dus tot gevolg gehad dat DGB voor 4 en 5 januari energie heeft geleverd. En Naked Energy voor de periode ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-08 01:16
Ik heb voor mijn ene contract (privé, had ook nog een contract op mijn werkadres) de opzegvergoedingen teruggevraagd bij Vattenfall. Ik ben echter nog steeds niet van plan deze aan DGB te betalen, uit principe. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
cequadrat schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:48:
Ik heb voor mijn ene contract (privé, had ook nog een contract op mijn werkadres) de opzegvergoedingen teruggevraagd bij Vattenfall. Ik ben echter nog steeds niet van plan deze aan DGB te betalen, uit principe. >:)
laat even horen hoe Vattenfall hierop reageert, zij zijn namelijk heel actief geweest met het snel overnemen van klanten, wetende dat dit waarschijnlijk ging gebeuren. Vermoedelijk heeft hun juridische afdeling wel iets gevonden waarmee ze dit weg kunnen wuiven voor iedereen die ze hebben overgenomen zonder bedenktijd. Als we weten hoe dat werkt kunnen anderen hetzelfde argument gebruiken tegen DGB.

Geen geld naar DGB is het motto wat mij betreft ook :)

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
hier de eindafrekenign van Naked energy gehad. 714 euro! 1 voorschot van 123 euro hadden we gestorneerd. mar wat opvalt: het kale gastarief gaat van 34 cent in juli naar 1,19 in december. hadden ze niet even het fatsoen kunnen hebben bij naked energy om, zoals het hoort, maandelijkse tariefswijzigingen netjes te mailen? dan was ik daar allang weggeweest. dit is voor osn echt onbetaalbaar, heb om een betalingsregeling van 50 euro per maand gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
Kird03 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:22:
[...]

laat even horen hoe Vattenfall hierop reageert, zij zijn namelijk heel actief geweest met het snel overnemen van klanten, wetende dat dit waarschijnlijk ging gebeuren. Vermoedelijk heeft hun juridische afdeling wel iets gevonden waarmee ze dit weg kunnen wuiven voor iedereen die ze hebben overgenomen zonder bedenktijd. Als we weten hoe dat werkt kunnen anderen hetzelfde argument gebruiken tegen DGB.

Geen geld naar DGB is het motto wat mij betreft ook :)
Ik heb op 23 december een contract afgesloten dat pas op 6 januari is ingegaan. Die vlieger gaat dus niet op. Ik zal laten weten of Vattenfall de opzegboetes vergoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoples85
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-04-2022
dicksterk schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:26:
hier de eindafrekenign van Naked energy gehad. 714 euro! 1 voorschot van 123 euro hadden we gestorneerd. mar wat opvalt: het kale gastarief gaat van 34 cent in juli naar 1,19 in december. hadden ze niet even het fatsoen kunnen hebben bij naked energy om, zoals het hoort, maandelijkse tariefswijzigingen netjes te mailen? dan was ik daar allang weggeweest. dit is voor osn echt onbetaalbaar, heb om een betalingsregeling van 50 euro per maand gevraagd.
begrijp ik het goed dat je geen vast contract had bij NE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
dicksterk schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:26:
Kaal gastarief van 34 cent naar 1,19? Verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
robbies schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Kaal gastarief van 34 cent naar 1,19? Verklaar je nader.
Waarschijnlijk had hij een variabel contract, als de tekst op deze test website klopt loop je dan inderdaad de kans de hoofdprijs te betalen: https://test.naked-energy.nl/tarieven/
Wat is een maandcontract?
Je kan zonder opzegvergoeding wegswitchen, de opzegtermijn bedraagt 30 kalenderdagen.
Het maandcontract gaat maandelijks mee met de geldende beursprijzen, zodoende betaal je altijd de waarde van energie.
Dit contract voorkomt dat je na de leveringsperiode stilzwijgend vervalt in een veel duurder contract.
Naked Energy informeert je 10 dagen van te voren wanneer de tarieven wijzigen.
Alleen hadden ze dan wel even moeten aangeven dat de tarieven zouden gaan stijgen, al kan zo'n bericht natuurlijk ook in de spam folder beland zijn natuurlijk, misschien wel handig dat goed te checken voordat @dicksterk gaat claimen dat ze niet geïnformeerd hebben.

Vraag me trouwens wel af, als ze inderdaad verzuimd hebben te reageren of je daar juridisch iets mee kan, dat de tarieven maandelijks meebewegen met de beursprijzen is natuurlijk ook een aanwijzing dat de tarieven zullen wijzigen per maand. Lastig.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 21-02-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Dennism schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Waarschijnlijk had hij een variabel contract, als de tekst op deze test website klopt loop je dan inderdaad de kans de hoofdprijs te betalen: https://test.naked-energy.nl/tarieven/

[...]

Alleen hadden ze dan wel even moeten aangeven dat de tarieven zouden gaan stijgen, al kan zo'n bericht natuurlijk ook in de spam folder beland zijn natuurlijk, misschien wel handig dat goed te checken voordat @dicksterk gaat claimen dat ze niet geïnformeerd hebben.

Vraag me trouwens wel af, als ze inderdaad verzuimd hebben te reageren of je daar juridisch iets mee kan, dat de tarieven maandelijks meebewegen met de beursprijzen is natuurlijk ook een aanwijzing dat de tarieven zullen wijzigen per maand. Lastig.
Maar ze waren eind december failliet dus dan valt de schade toch mee, is het toch maar 1 maand met zo’n hoog gastarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
robbies schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:00:
[...]

Maar ze waren eind december failliet dus dan valt de schade toch mee, is het toch maar 1 maand met zo’n hoog gastarief.
De beursprijzen in oktober / november waren natuurlijk ook niet mals....
Geen idee natuurlijk of ze die ook doorgerekend hebben in deze eindafrekening. @dicksterk heeft over 'van €0,39 in juli naar €1,19 in december'. Maar geeft daarbij geen exacte duiding of dat de enige 2 tarieven zijn of dat de prijs over de tussenliggende maanden iedere maand een beetje richting dat laatste tarief is gestegen.

Ben het wel met je eens dat 1 maandje €1,19 kaal tarief, hoewel natuurlijk erg duur, niet zou mogen zorgen voor een rekening van €700+ euro. Tenzij je natuurlijk enorm veel gas gebruikt. Echter een langzaam maar zekere stijging over deze 6 maand, maakt een bedrag van €700+ wat aannemelijker, zeker als je ook nog eens flink gestorneerd / MOI'd hebt (al weet ik niet of dat laatste het geval is, 1x storneren is wel genoemd.)

[ Voor 29% gewijzigd door Dennism op 21-02-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Dennism schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:02:
[...]

De beursprijzen in oktober / november waren natuurlijk ook niet mals....
Geen idee natuurlijk of ze die ook doorgerekend hebben in deze eindafrekening. @dicksterk heeft over 'van €0,39 in juli naar €1,19 in december'. Maar geeft daarbij geen exacte duiding of dat de enige 2 tarieven zijn of dat de prijs over de tussenliggende maanden iedere maand een beetje richting dat laatste tarief is gestegen.

Ben het wel met je eens dat 1 maandje €1,19 kaal tarief, hoewel natuurlijk erg duur, niet zou mogen zorgen voor een rekening van €700+ euro. Tenzij je natuurlijk enorm veel gas gebruikt. Echter een langzaam maar zekere stijging over deze 6 maand, maakt een bedrag van €700+ wat aannemelijker, zeker als je ook nog eens flink gestorneerd / MOI'd hebt (al weet ik niet of dat laatste het geval is, 1x storneren is wel genoemd.)
Ik ben bang dat ze wel gemaild hebben maar dan een plaatje en geen tekst gestuurd hebben. En plaatjes kan Dick niet lezen. Maar hij is vrij actief in deze forums dus we zijn nu voor hem aan het denken. We wachten wel op zijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user01927
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-06-2022
robbies schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:16:
[...]

Ik ben bang dat ze wel gemaild hebben maar dan een plaatje en geen tekst gestuurd hebben. En plaatjes kan Dick niet lezen. Maar hij is vrij actief in deze forums dus we zijn nu voor hem aan het denken. We wachten wel op zijn bericht.
Hier ook een modelcontract maar zeker geen tarievenupdates ontvangenoer mail in de afgelopen maanden, wel nieuws over wissel van leverancier en meterstandenverzoek. Wellicht nam Naked genoegen met informeren via het klantenportaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
we hadden een variable contract want dat was in juli goedkoper dan het jaarcontract.
kale gastarieven:
juli: 0,34
augustus: 0,44
september: 0,52
oktober: 0,81
november: 1,16
december: 1,19
stroomtarieven:
juli hoog: 0,11
juli laag: 0,09
augustus hoog: 0,12
augustus laag: 0,09
september hoog: 0,12
september laag: 0,09
oktober hoog: 0,15
oktober laag: 0,12
november hoog: 0,37
november laag: 0,27
deceember hoog: 0,43
december laag: 0,31
dit zijn dus kale tarieven zonder belassting enzo die staan alemala ook nog gespecificeerd.
Nee het staat niet in de spambox en het contract staat op naam van mijn partner die kan wel gewoon zien. er is dus nooit gemaidl over tarieswijzigingen in het variablee contract, of een waarschuwing dat het termijnbedrag te laag werd. en 1,19 kaal voor gas was in december niet grappig met 225m3 verbruik dit contract liep van 26 juli 2021 tot 3 januari 2022 tot september was het gasverbruik rond de 20m3 darna steeg het steeds wat tot 225m3 in december ons jaarverbruik is ongeveer 1480m3. maar je ziet dus ook dat de stroomprijzen flink gestegen zijn, ons stroomverbruik is 960kw hoog 1440kw laag per jaar dus dat tikt ook aan natuurlijk als het in november en december ineens hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
dicksterk schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:40:
we hadden een variable contract want dat was in juli goedkoper dan het jaarcontract.
kale gastarieven:
stroomtarieven:
dit zijn dus kale tarieven zonder belassting enzo die staan alemala ook nog gespecificeerd.
Nee het staat niet in de spambox en het contract staat op naam van mijn partner die kan wel gewoon zien. er is dus nooit gemaidl over tarieswijzigingen in het variablee contract, of een waarschuwing dat het termijnbedrag te laag werd. en 1,19 kaal voor gas was in december niet grappig met 225m3 verbruik dit contract liep van 26 juli 2021 tot 3 januari 2022 tot september was het gasverbruik rond de 20m3 darna steeg het steeds wat tot 225m3 in december ons jaarverbruik is ongeveer 1480m3. maar je ziet dus ook dat de stroomprijzen flink gestegen zijn, ons stroomverbruik is 960kw hoog 1440kw laag per jaar dus dat tikt ook aan natuurlijk als het in november en december ineens hoog is.
Ik begrijp dan toch niet dat je dit niet hebt opgemerkt vanaf juli. Je bent best wel actief en kritisch in dit forum en je weet dat je een variabel contract hebt waarbij de mogelijkheid bestaat dat de tarieven maandelijks kunnen wijzigen. Misschien een troost dat ze failliet zijn gegaan want anders had dit nog maanden kunnen duren met steeds oplopende tarieven waar je geen weet van hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je nou?. Je zit bij een partij die maandelijks haar variabel tarief wijzigt aan de hand van de inkoop/marktprijs. Niks nieuws en heel duidelijk overal vermeld. Dat is het risico van een variabel tarief. Het kan vriezen en het kan dooien.
Klinkt als lachend beleggen op de beurs en dan hard huilen als het een tijdje tegenzit. Heel vervelend, maar de sterke verhogingen hebben veel partijen niet aan zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

"Afrekening" van Naked Energy is binnen. Dik €170 moeten bijbetalen, waarvan €80 stornering.
Leek mij heel sterk. Blijkt dat het verbruik niet klopt. De meterstand op zowel begin- en einddatum van Naked Energy klopt niet. Hiervan zijn foto's op begin- en einddatum (4 januari). Dus morgen maar eens mailen.

Alhoewel het voordelig is dat de Naked-Energy meterstand hoger is dan daadwerkelijk is, gaat dat niet bij DGB en Vattenfall op. Bij VF zijn de daadwerkelijke standen al doorgegeven. Bij DGB ook. "doorschuiven" van verbruik kan (en mag) ook niet. Gaat hier niet werken dus...

*zucht*, contact opnemen met de curator dus, en dan waarschijnlijk een hoop gedoe. Want ja, dat uitlezen van de meterstanden is "een geautomatiseerd proces". Durf te wedden dat het uitlezen niet lukte, en het verbruik is gegokt.

[ Voor 75% gewijzigd door Processorkoeler op 22-02-2022 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

- (verkeerde edit)

[ Voor 112% gewijzigd door Processorkoeler op 22-02-2022 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieis2
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-08-2023
Nu heb ik ook eindelijk de eindafrekening ontvangen, blijkt dat ik nog 84 euro teruggave krijg. Ik lees in dit forum vaak dat mensen een MOI indienen. Als ik het goed begrijp is dit gewoon een stornering via de bank toch? Zo niet zou iemand het dan even kunnen uitleggen, bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

markieis2 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:18:
Nu heb ik ook eindelijk de eindafrekening ontvangen, blijkt dat ik nog 84 euro teruggave krijg. Ik lees in dit forum vaak dat mensen een MOI indienen. Als ik het goed begrijp is dit gewoon een stornering via de bank toch? Zo niet zou iemand het dan even kunnen uitleggen, bij voorbaat dank :)
Nee, een Melding Onterecht Incasso, is een procedure waarbij je verklaart dat je nooit toestemming hebt gegeven tot incassomachtiging. Dit is een interessante loophole om in 3 klikken alle preferente schuldeisers in te halen, en om je geld veilig te stellen. Of het juridisch kloppend is, geen idee, maar als ik m'n centjes er mee veilig stel hoor ik dat vanzelf.

De reden dat een MOI slaagt, is omdat je tegenwoordig niet zo vaak meer daadwerkelijk een handtekening zet op een contract, dat inscant en dergelijke, maar gewoon een cent overmaakt via Ideal of iets dergelijks, wat machtigingstechnisch gewoon geen houdt snijdt.

Ik heb veel te conservatief geMOI'd, dus ik kom nu uit op 340, die ik nog krijg. Ik moet nog even doorMOI'en dus.

Een MOI kan je binnen een termijn van 13 maanden uitvoeren, in tegenstelling tot een stornering, wat maar (uit m'n hoofd) 2 maanden kan?

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 22-02-2022 07:51 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Processorkoeler schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 03:22:
"Afrekening" van Naked Energy is binnen. Dik €170 moeten bijbetalen, waarvan €80 stornering.
Leek mij heel sterk. Blijkt dat het verbruik niet klopt. De meterstand op zowel begin- en einddatum van Naked Energy klopt niet. Hiervan zijn foto's op begin- en einddatum (4 januari). Dus morgen maar eens mailen.

Alhoewel het voordelig is dat de Naked-Energy meterstand hoger is dan daadwerkelijk is, gaat dat niet bij DGB en Vattenfall op. Bij VF zijn de daadwerkelijke standen al doorgegeven. Bij DGB ook. "doorschuiven" van verbruik kan (en mag) ook niet. Gaat hier niet werken dus...

*zucht*, contact opnemen met de curator dus, en dan waarschijnlijk een hoop gedoe. Want ja, dat uitlezen van de meterstanden is "een geautomatiseerd proces". Durf te wedden dat het uitlezen niet lukte, en het verbruik is gegokt.
+1. De (eind)standen zijn hier geschat.
Ik ben benieuwd wat voor een zooitje dit gaat geven bij DGB. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deempie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Ik hoor dat veel mensen hun eindafrekening hebben gehad.
Zijn er nog meer mensen die deze niet hebben gehad?

Ik kan overigens ook niet meer inloggen op het Naked Energy portaal... Dus lijkt erop of ik uit de gehele administratie ben gewist...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
dicksterk schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:40:
kale gastarieven:
stroomtarieven:
Was er (contractueel) een bepaalde manier afgesproken waarop Naked de maandelijkse tariefsaanpassingen zou communiceren. Als jij zwart op wit hebt dat dit bijvoorbeeld via E-mail zal gebeuren sta je hierin sterker dan wanneer er geen methode is afgesproken, dan is namelijk het weergeven van de nieuwe tarieven in bijvoorbeeld de persoonlijke portal ook voldoende.

Afgezien daarvan denk ik sowieso niet dat je een heel sterk verhaal hebt hier, zelfs al zou Naked niet 100% correct geïnformeerd hebben, de stijgende lijn qua tarieven (Zie bijvoorbeeld het tarief van €0,81 in oktober en €1,16 in November) zou toch een aanwijzing geweest moeten zijn dat december ook niet heel goedkoop zou worden. Waardoor je ook aan jullie kant had kunnen gaan besparen. Tenzij je natuurlijk in die gehele periode nooit je tarieven hebt bekeken, maar dat is, in ieder geval naar mijn mening, ook wel vrij naïef wanneer je bewust een variabel contract hebt afgesloten met maandelijkse aanpassingen terwijl al zeker sinds september de stijgende energie prijzen zeer regelmatig in het nieuws geweest zijn.

Als deze quote uit de onderstaande post de voorwaarde is geweest dan denk ik dat informeren via bijvoorbeeld een persoonlijke portal afdoende is geweest, dat is immers ook 'digitaal'.
Veranderen wij de leveringstarieven? Dan informeren we u schriftelijk of
digitaal. Wij informeren u tijdig voordat wij deze tarieven veranderen en wij
melden dan ook dat u onze overeenkomst zonder vaste einddatum mag
beëindigen. Daarvoor gelden wel deze voorwaarden. Deze bepaling geldt niet
voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen
of de belastingen.
@J-roenn heb jij toevallig de portal in de gaten gehouden qua updates in de maand(en) dat je een variabel contract had? En zo ja, stonden daar dan nog je oude (vaste) tarieven?

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 22-02-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Ik heb de einderekening van Naked ook mogen ontvangen via de curator, mijn vaste contract was al voor het faillissement afgelopen dus ik had een variabel contract.
nu zie ik in de eindafrekening dat de prijzen verhoogd zijn, die kans bestaat natuurlijk bij een variabel contract, echter ben ik niet van deze wijziging op de hoogte gebracht, in de voorwaarde van het maandelijkse contract staat :

of de belastingen.

Ik heb de curator terug gemaild met de melding dat ik het niet eens ben met de verhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Ik had ook (bewust) een variabel contract.
Het maandcontract gaat maandelijks mee met de geldende beursprijzen, zodoende betaal je altijd de waarde van energie.
De variabele tarieven voor de maand hebben altijd keurig op de website gestaan inclusief historie.
In de vooraankondiging incasso van die termijnnota's werd je ook gevraagd zelf op het portaal te kijken of je voorschot nog klopte. Heb je die mails niet gehad dan heb je dat waarschijnlijk zelf uit gezet.

Dat is nu niet iets waarover je je kop in het zand kunt steken en ben je imho gewoon duidelijk over geïnformeerd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Dennism schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Was er (contractueel) een bepaalde manier afgesproken waarop Naked de maandelijkse tariefsaanpassingen zou communiceren. Als jij zwart op wit hebt dat dit bijvoorbeeld via E-mail zal gebeuren sta je hierin sterker dan wanneer er geen methode is afgesproken, dan is namelijk het weergeven van de nieuwe tarieven in bijvoorbeeld de persoonlijke portal ook voldoende.

Afgezien daarvan denk ik sowieso niet dat je een heel sterk verhaal hebt hier, zelfs al zou Naked niet 100% correct geïnformeerd hebben, de stijgende lijn qua tarieven (Zie bijvoorbeeld het tarief van €0,81 in oktober en €1,16 in November) zou toch een aanwijzing geweest moeten zijn dat december ook niet heel goedkoop zou worden. Waardoor je ook aan jullie kant had kunnen gaan besparen. Tenzij je natuurlijk in die gehele periode nooit je tarieven hebt bekeken, maar dat is, in ieder geval naar mijn mening, ook wel vrij naïef wanneer je bewust een variabel contract hebt afgesloten met maandelijkse aanpassingen terwijl al zeker sinds september de stijgende energie prijzen zeer regelmatig in het nieuws geweest zijn.

Als deze quote uit de onderstaande post de voorwaarde is geweest dan denk ik dat informeren via bijvoorbeeld een persoonlijke portal afdoende is geweest, dat is immers ook 'digitaal'.

[...]

@J-roenn heb jij toevallig de portal in de gaten gehouden qua updates in de maand(en) dat je een variabel contract had? En zo ja, stonden daar dan nog je oude (vaste) tarieven?
Ik heb tussen het aangaan van het variabel/maandcontract niet meer in de portal gekeken, ik kon daar nadat het bericht mij bereikte dat Naked Failliet was niet meer in, ik weet dus niet welke tarieven daarin stonden.

Bedoel je hiermee trouwens dat indien daar de wijziging zichtbaar was geweest, dat dit dan onder digitale communicatie had gevallen ?

Mijn inziens is digitale communicatie namelijk een mailtje, SMSje of een Fax, niet het zelf moeten kijken in de portal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Raymond P schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:29:

[...]

De variabele tarieven voor de maand hebben altijd keurig op de website gestaan inclusief historie.
In de vooraankondiging incasso van die termijnnota's werd je ook gevraagd zelf op het portaal te kijken of je voorschot nog klopte. Heb je die mails niet gehad dan heb je dat waarschijnlijk zelf uit gezet.

Dat is nu niet iets waarover je je kop in het zand kunt steken en ben je imho gewoon duidelijk over geïnformeerd.
Ik zie dat ik in 2020 bij het aangaan van mijn jaarcontract wel een mail met als onderwerp "Vooraankondiging Incasso termijn..." heb gehad, echter niet van de verlenging. wel heb ik na de verlenging een mail gekregen met de algemene voorwaarden waaruit ik opmaak dat Naked over de tariefwijziging had moeten communiceren.

of de belastingen.

Valt het in de portal zetten van de nieuwe tarieven juridisch gezien onder digitaal informeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
J-roenn schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Ik heb tussen het aangaan van het variabel/maandcontract niet meer in de portal gekeken, ik kon daar nadat het bericht mij bereikte dat Naked Failliet was niet meer in, ik weet dus niet welke tarieven daarin stonden.

Bedoel je hiermee trouwens dat indien daar de wijziging zichtbaar was geweest, dat dit dan onder digitale communicatie had gevallen ?

Mijn inziens is digitale communicatie namelijk een mailtje, SMSje of een Fax, niet het zelf moeten kijken in de portal...
Ik zie een vermelding op een website (waar een portal ook onder valt) wel als een vorm van digitale communicatie. Als kanttekening: een fax hoeft dan volgens mij juist weer niet digitaal te zijn, dat kan volgens mij prima analoog zijn ;)

Maar ik denk dat deze post @Raymond P het wel voldoende uitlegt: Raymond P in "Afhandeling faillissement Naked Energy"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Robbies. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:50:
Klopt helemaal. Een curator heeft een zorgplicht. Dit is niet enkel voor de crediteuren (het ik moet het hoogste bedrag halen) maar voor alle stakeholders. Dus ook de klanten
De curator had moeten weten dat DGB niet een goede organisatie was. Daarom heb ik ook een aansprakelijkheidsstelling brief naar de Bok gestuurd met dat ik hem aansprakelijk stel voor de kosten die voorvloeien uit het feit dat hij zijn zorgplicht heeft verzaakt.

Maar goed, ik heb nog geen eindafrekening van Naked Energy noch van DGB dus ik heb ook nog geen kosten overzicht.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbies.
Ik heb een correctie nota gekregen van DGB Energie.
Ik had al een tijd voordat bekend was dat Naked Energy failiet was gegaan een overstap geregeld.
Ik had van Naked Energy ook een mailtje gehad dat het per was opgezegd bij Naked Energy.
Ik heb het mailtje dat bewijs is opgestuurd dat ik al was overgestapt.
Heb het wel tijd geleden al 2 keer opgestuurd en nu weer 2 keer.
Hadden de andere niet ontvangen??
Ik werd gelijk terug gebeld door DGB Energie.
Wat me enorme verbaasde.
Dat ik een correctie nota kreeg voor de 2 boetes aan de niet correcte tarieven konden ze niks doen was te laag maar teveel.
Waren wel de echte standen.
De correctie nota kreeg ik de volgende dag.
Teveel betaalde geld boete moet ik nog krijgen??
Verbruik heel weinig dat kunnen ze ieder jaar zien.
Krijg eigenlijk meer terug van Naked Energy omdat DGB Energie meer verbruik rekende.
Voor mij creditnota moet ik inloggen bij DGB Energie daar ben ik al gelijk uitgegooid zodra ik mailtje kreeg van eindstanden invullen.
Deze had ik ingevuld en kreeg mailtje terug van eindstanden zonder eindstanden??
Had een mailtje daarover gestuurd maar geen reactie.
Ik heb altijd alle informatie kunnen zien die ik nodig had bij Naked Energy service was ook goed snelle reactie.
Had wel een jaar contract maar iedere maand keek ik toch naar de maand contracten wat de prijzen waren op hun site.
Alleen 1 keer mailtje gestuurd dat ik mij standen wilde invullen voor eindejaar afrekening.
Als ze niet failiet waren gegaan en er zoveel energie maatschappijen failiet waren gegaan was ik bij ze gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 13:29
Heb nu ook mails van DGB ontvangen waarin ze een credit hebben aangemaakt voor de voorschot facturen :-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Betreft: kennisgeving van verrekende facturen

Geachte heer/mevrouw,
Bijgaand willen wij u op de hoogte stellen van een verrekening die heeft plaatsgevonden. Hieronder ziet u een
overzicht van de verrekening:
Factuurnummer Factuurbedrag
[nummer] Voorschot elektriciteit januari 2022 € -457,63
[nummer] Voorschot elektriciteit januari 2022 € 457,63
€ 0,00

Na verrekening zijn bovenstaande facturen voldaan.
Met vriendelijke groet,
DGB Energie

Grappig, dus nu nog wel aannamingskosten enzo willen rekenen (die natuurlijk uberhaubt niet kunnen) voor een contract wat betwist is, maar waarvan ze nu zelf hebben gezegd dat er geen openstaande schuld in de voorschot bedragen meer is.... lol go figure 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 22-02-2022 13:35 . Reden: Privacygevoelige factuurnummers verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Deempie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:57:
Ik hoor dat veel mensen hun eindafrekening hebben gehad.
Zijn er nog meer mensen die deze niet hebben gehad?

Ik kan overigens ook niet meer inloggen op het Naked Energy portaal... Dus lijkt erop of ik uit de gehele administratie ben gewist...
Hier wel eindnota dus, die niet klopt. Maar kan niet inloggen op de portal, en wachtwoordreset werkt ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
Raymond P schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:29:

[...]

ik ben het totala niet met je eens. we moeten osn wel houden aan de lettrlijke tekst van de leveringsvoorwaarden: naked energy claimt daarin ons schriftelijk of digitaal te informeren over de tariefswijziging, en in dat bericht ook te vermelden dat we ons cntract mogen opzeggen. ik neem aan dat jij dus wel in je portal keek? heb je daar ooit daadwerkelijke persoonlljike berichten gezien met de nieuwe tarieven en de vermeldig dat je mocht opzeggen?
jij noemt hier enkel:
- tarieven die zijn geupdate in de portal, zoals ik dat lees zijn dat gewoon de nieuwe tarieven vor de maand geen specifiek bericht of melding met daarin ook de tekst dat je mag opzeggen
- een incasso-aankondigign met de melding dat je in de portal kan controleren of je voorschot klopt. dit kan net zo goed over meer/minder verbruik gaan dan over de tarieven dus is niet bepaald een vermelding van nieuwee tarieven met daarbij de medign dat je je contract mag opzeggen.
volgens mij volgt hieruit dat ze zich niet aan hun eigen voorwaarden hebben gehouden. Hoewel de maneir waarp communicatie plaats zal vinen niet is beschreven is de inhoud van het bericht dus wel heel duidelijk beschreven: de nieuwe tarieven staan erin en de vermeldign dat je mag opzeggen. als zo`n bericht nergens is gverschenen, niet in de mail en niet in het portal, dekt enkle het vermelden van de nieuwee maandtarieven in het portal dus niet het bedoelde bericht waar de voorwaarden over spreken en heeft naked energy dit niet verstuurd.
Ja ik wist dat naked energy de tarieven mocht wijzigien vanwege een variable contract. maar aangezien ze je van de kleinste veranderingne pr mail op e hoogte stelden: zols een mogelijkheid die was toegevoegd om in je portal je voorschotbedragen aan te passen, nam k aan dat bij wijziging van de tarieven inderdaad gemaidl zou worden. zoals veel leveranciers overigens ook doen bij variabele contracten.
Ik ben van een vast jaarcontract overgegaan in dit variablee contract. sinds juli 2020 zijn we denk ik 1 keer in het portal geweest. ga jij voor de lol naar de berichtenbox bij mijnoverheid om te kijken of er nieuwe berichten zijn als je daar gen meldign van krijgt? ik niet. Naked energy zou de tariefswijzigingen melden dus daar ben ik vanuit gegaan, dat hebben ze dus niet gedan op de mnaier die in hun voorwaarden staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Hier geen last van de 'tariefswijziging' omdat er een contract met bepaalde tijd was afgesloten.
Zonet de curator gemaild met de juiste meterstanden.

Let dus op! Controleer even je begin- en eindstanden. Hier is ruim 300-400 kWh te veel geschat. Erg belangrijk voor je volgende contract en tevens je portemonnee.

Tot slot viel het me op dat het tarief ook (afgerond) niet klopt. €0,08780 kaal tarief per kWh. Wordt nu €0,08785 gerekend. 1/10.000 van een euro dus, wat netto slechts 10 cent scheelt. Niet per sé de moeite waard, maar belangrijk om dus je tarieven en gegevens te controleren.

edit: net zitten rekenen. Er is ruim 400 kWh teveel gerekend. Zie onderstaand Excelletje:

Heb even niet de drie dagen EB en ODE van 2022 meegepakt, dus de nauwkeurigheid is een eurootje of 5.
De twee storneringen waren toevallig precies het bedrag dat anders had moet worden voldaan. Mooi dus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjPeXBIGpw_hhrGmggzG5DUjSuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9iXsULkXGy2shefLnbeoW3ry.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Processorkoeler op 22-02-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@dicksterk Je hebt een dienst afgenomen waarbij het maandelijks stijgen of dalen van de prijzen een groot deel van de producteigenschappen vormt. Je kon ook gewoon maandelijks opzeggen/overstappen wat een ander groot deel van die eigenschappen was.

Ik heb inderdaad (nja, niet persoonlijk maar geautomatiseerd) veel in het portaal gekeken, de energiemarkt volgen is niets nieuws voor mij. In de gaten houden wat ik verbruik is mijn eigen verantwoordelijkheid als ik met een dienstverlener afspreek dat de prijzen met de markt mee gaan.
De tarieven stonden op de website, maar ook 'voor mij persoonlijk' onder het kopje tarieven in het portaal.

Jij hebt je verdiept in Mijndomein Energie als ik het goed herinner. Dat is exact hetzelfde, maar dan dagelijkse aanpassingen aan de prijzen. Gaat zo'n leverancier sleutelen aan de vaste leveringskosten dan heb je dus wel het recht direct te ontbinden.
Of dacht je ook dagelijks een update van de variabele tarieven van Mijndomein te krijgen met het recht te ontbinden?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markohendrik
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Mooie bait en switch hier.
Twee rekeningen, alletwee 0 euro.

Eindafrekening 2 keer 50 euro opzegboete?
"Opzegvergoeding" noemen ze het. Maar die is nergens op gebaseerd of heb ik dat nu verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo1TZVeEdIFcIqGbWXb75sjosEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyJgO5wzakOz95hmP6wnT7yC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgqtqXdLFgCz7buNtLhShhYnby8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5mMBw1B3D4YZdgkcaSM3Jsu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik maak een scan, en ga van de week eens bellen hiervoor. Pas op trouwens, ook deze rommel willen ze automatisch afschrijven. Oplichters staan nog steeds op blokkade. Die 100 piek kunnen ze naar fluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Markohendrik schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:30:
Mooie bait en switch hier.
Twee rekeningen, alletwee 0 euro.

Eindafrekening 2 keer 50 euro opzegboete?
"Opzegvergoeding" noemen ze het. Maar die is nergens op gebaseerd of heb ik dat nu verkeerd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik maak een scan, en ga van de week eens bellen hiervoor. Pas op trouwens, ook deze rommel willen ze automatisch afschrijven. Oplichters staan nog steeds op blokkade. Die 100 piek kunnen ze naar fluiten.
Bespaar je de moeite en doe het schriftelijk. Telefonisch kom je niks ver, en je kan ook niet van afspraken uit gaan. Of je moet het opnemen, maar dat is weer gedoe met bewijsvoering.

Ik zou zeggen, mail ze, en bel na een week met vermelding van je mail. Kunnen ze daarop reageren. Zou zo'n incasso á €100 gewoon storneren. Mail dan duidelijk wat je doet en waarom. Mooi voor het vervolg, want de collega van incasso zit waarschijnlijk naast de telefoniste met z'n bakkie koffie te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AngryAngel schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Klopt helemaal. Een curator heeft een zorgplicht. Dit is niet enkel voor de crediteuren (het ik moet het hoogste bedrag halen) maar voor alle stakeholders. Dus ook de klanten
De curator had moeten weten dat DGB niet een goede organisatie was. Daarom heb ik ook een aansprakelijkheidsstelling brief naar de Bok gestuurd met dat ik hem aansprakelijk stel voor de kosten die voorvloeien uit het feit dat hij zijn zorgplicht heeft verzaakt.

Maar goed, ik heb nog geen eindafrekening van Naked Energy noch van DGB dus ik heb ook nog geen kosten overzicht.
Wie bepaalt of een organisatie "goed" is. Een curator kan zich helemaal prima verweren door te zeggen dat het een partij is met de geschikte vergunningen en volledig in samenspraak met de toezichthouder. Volgens de toezichthouder zijn ze dus gewoon geschikt om energie te leveren. Hooguit is een (financiele)garantie/situatie gevraagd/beoordeeld. Het is niet aan een curator om te oordelen of de klantenservice functioneert. Het is de ACM die toezicht moeten houden... en dat compleet verzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Ik heb ook een eindafrekening gehad en moet opeens ong 130 euro gaan bijbetalen terwijl ik pas 16 oktober ben gestart bij ze en ik bij de opgave van mijn verwachtte gebruik extra ruim ben gaan zitten vergeleken bij mijn echte verbruik.

Verder vind ik het vreemd dat ze failliet zijn maar nog wel even een rekening kunnen sturen. Mag dat wettelijk? Ik ga maar eens kijken of ik uit kan zoeken wat mijn exacte verbruik, meterstanden en andere details zijn maar dat zou wel eens lastig kunnen worden zonder toegang tot het dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PainkillA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:43:
Ik heb ook een eindafrekening gehad en moet opeens ong 130 euro gaan bijbetalen terwijl ik pas 16 oktober ben gestart bij ze en ik bij de opgave van mijn verwachtte gebruik extra ruim ben gaan zitten vergeleken bij mijn echte verbruik.

Verder vind ik het vreemd dat ze failliet zijn maar nog wel even een rekening kunnen sturen. Mag dat wettelijk? Ik ga maar eens kijken of ik uit kan zoeken wat mijn exacte verbruik, meterstanden en andere details zijn maar dat zou wel eens lastig kunnen worden zonder toegang tot het dashboard
Een curator gaat juist het geld halen bij mensen die nog schuld hebben, dat lijkt me logisch.

Tip voor later.. altijd regelmatig je stand opschrijven. Daarnaast helpen sites als slimmeportal/energieoverzicht.nl als je een slimme meter hebt. Dan kan je altijd een uitdraai van je meterstanden per dag krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cequadrat
Nou, voor mijn privéadres ben ik voor altijd verlost van DGB! :*) Ik had de eindnota's betaald, althans alleen de kosten (exorbitante, dat wel) kosten voor het daadwerkelijke verbruik en niet de opzegvergoedingen. Daarna kreeg ik een 2e (?) herinnering voor de opzegvergoedingen. Daarop gereageerd dat ik verwijs naar mijn reactie op de eindnota's (verbruik is overgemaakt, opzegvergoedingen ga ik never nooit betalen). Nu krijg ik de volgende mails (één voor stroom en één voor gas) binnen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Geachte,

Uw Correctienota voor Elektriciteit staat klaar op MijnEnergie. Log in op MijnEnergie (http://mijn.dgbenergie.nl) en bekijk uw factuur met specificatie.

Het factuurbedrag bedraagt -€50,00.

Dit bedrag wordt binnenkort, na eventuele verrekening met openstaande posten, bijgeschreven op het bij ons bekende IBAN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Laatst online: 11:18
Ik kreeg ook zojuist een correctie per mail binnen van DGB voor de 50 euro opzegvergoeding waartegen ik bezwaar heb gemaakt. De credit factuur zelf kan ik niet zien, omdat ik niet meer kan inloggen op het DGB portal vanwege geen actieve contracten.

Maar goed, als ze het binnen een paar weken overmaken is voor mij de zaak afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
cequadrat schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:23:
Nou, voor mijn privéadres ben ik voor altijd verlost van DGB! :*) Ik had de eindnota's betaald, althans alleen de kosten (exorbitante, dat wel) kosten voor het daadwerkelijke verbruik en niet de opzegvergoedingen. Daarna kreeg ik een 2e (?) herinnering voor de opzegvergoedingen. Daarop gereageerd dat ik verwijs naar mijn reactie op de eindnota's (verbruik is overgemaakt, opzegvergoedingen ga ik never nooit betalen). Nu krijg ik de volgende mails (één voor stroom en één voor gas) binnen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Geachte,

Uw Correctienota voor Elektriciteit staat klaar op MijnEnergie. Log in op MijnEnergie (http://mijn.dgbenergie.nl) en bekijk uw factuur met specificatie.

Het factuurbedrag bedraagt -€50,00.

Dit bedrag wordt binnenkort, na eventuele verrekening met openstaande posten, bijgeschreven op het bij ons bekende IBAN nummer.
Hier precies hetzelfde bericht. Dat valt toch niet tegen. Zouden ze door de ACM teruggeroepen zijn?
Bij DGB proberen ze van alles, maar volgens mij gaan ze die 173 euro per klant die ze betaald hebben niet terug zien.

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 22-02-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Processorkoeler schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:05:

Let dus op! Controleer even je begin- en eindstanden. Hier is ruim 300-400 kWh te veel geschat. Erg belangrijk voor je volgende contract en tevens je portemonnee.
Hier hetzelfde, bij een variabel contract. Er is zo'n 520 kWh teveel aan 'energiekosten hoog' ingeschat, komt neer op zo'n €150. Belangrijk om dus niet direct je factuur te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
wouterg00 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:08:
[...]

Hier hetzelfde, bij een variabel contract. Er is zo'n 520 kWh teveel aan 'energiekosten hoog' ingeschat, komt neer op zo'n €150. Belangrijk om dus niet direct je factuur te betalen.
Zal er vanaf hangen inderdaad of je een slimme meter hebt (en die laat uitlezen) of niet. Hier klopte het allemaal prima.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
Ook discussie over een eventuele eerdere overstap naar een andere leverancier hoort daar.

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je gestorneerd hebt, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Naked Energy.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over andere faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op (moderatie in) dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.