*knip* Dit heeft niets met het faillissement van Naked Energy te maken.
[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2022 00:12 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2022 00:12 ]
Verwijderd
ACM is al wat blij dat ze niet ook omvallen. Ipv sit soort rotte appels eruit te plukken. Zolang ze maar niet binnen nu en 5 dagen omvallen (ze laten me niet eerder gaan), vind ik het best. Ga ik geen energie meer insteken.dicksterk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:28:
wat ik niet snap is waarom de ACM DGB met zijde handschoentjes aanpakt. ensroga kreeg een dwangsom opgelegd omdat ze de contracten eenzijdig opzegden. dgb moest de situatei herstellen, in gene enkele review ooit gelezen dat dgb dat ook gedaan heeft maar nergens een boete of berisping te vinden. Nu hebben wij met meerderen geklaagd bij de acm, en weer nisk te lezen over dgb die berispt is, een boete heeft gekregen, drastisch moet veranderen om zijn vergunning niet te verleizen. waarom wordt dgb zo erg de hadn boven het hoofd gehouden terwil heel internet vol staat met wanbeleid van dit bedrijf?
Verwijderd
Ik verwacht niet dat iemand ze hard laat zweten, ze zullen er waarschijnlijk eindelijk achter gekomen zijn dat voor consumenten juridisch gezien andere regels gelden m.b.t. incasso's dan bij zakelijke contracten, waardoor ze mogelijk nu eindelijk doorhebben dat ze helemaal niet kunnen volstaan met aanmaningen na 5 dagen. Die extra kosten hoeven ze dus ook niet te schrappen, die mogen ze immers simpel gezien wettelijk op deze wijze bij consumenten niet in rekening brengen.Markohendrik schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:14:
Vandaag weer wezen bellen. Zoals ik eerder meldde hier bel en schrijf ik elke dag (7 euro aan postzegels gebruikt tot nu toe haha), en ze (afdeling debiteuren) konden me nu meededelen dat alle extra kosten geschrapt worden.
De aanmaningen, verhogingen, etc etc allemaal weg.
Ik wacht de eindafrekening af, zodra ik het heb deel ik het hier. Dit kon 2 tot 4 weken duren. Ik weet niet precies wat er is gebeurt achter de schermen maar iets of iemand laat ze heel hard zweten op het moment.
Verwijderd
Ik heb hier hetzelfde: volgens DGB geen actief contract meer en word pas op 07-02 aangesloten bij de nieuwe. Maar volgens mijn netbeheerder is op dit moment DGB nog steeds mijn leverancier.Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:44:
btw.. Op de DGB portaal lijkthet erop dat ik geen contract meer heb (en zelf opgezegd zou hebben per 3-2. Mijn nieuwe leverancier kan me alleen pas per 8-2 aansluiten. Ben benieuwd of DGb tot 7 feb de rejkening opmaakt of toch per 2-2/3-2 stopt..
8oq411ea
Verwijderd
he.. jammer... had liever het verbruik later aan mijn nieuwe leverancier betaald. Maar afwachten wat de eindnota gaat zijn. En hoe de eind-meter-getalletjes van naked-energie eruit zien. (en ofdie een beetje overeenkomen met DGB. Als ik de standen van mijn.energieoverzicht bekijk lijkt het dat DGB de stand van 2-1 als startdatum heeft gekozen.NGM schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Ik heb hier hetzelfde: volgens DGB geen actief contract meer en word pas op 07-02 aangesloten bij de nieuwe. Maar volgens mijn netbeheerder is op dit moment DGB nog steeds mijn leverancier.
Ik heb enkel dezelfde 2e mail gehad als jij.feemo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:09:
Ook ik ben overgestapt naar Vattenfall per 04-02-2022, het enige wat ik wil is een eindafrekening voor mijn verbruik van 04 Jan t/m 04 Feb vanuit DGB.
Wat ik begin Januari van ze kreeg waren absurd hoge voorschot bedragen die ik moest aftikken, dat heb ik ook niet gedaan, vervolgens zag ik agressieve incasso pogingen om het geld van mijn rekening af te schrijven, meerdere malen heb ik dit geweigerd. Vervolgens hebben ze enkele dagen geleden ineens een lager voorschot bedrag proberen af te schrijven dan wat ze oorspronkelijk hadden gecommuniceerd (geen idee waar dat nou weer op gebaseerd was), maar het geniepige was dat de incassopoging op dezelfde dag plaatsvond, meestal zie ik een aankondiging enkele dagen van tevoren van mijn bank, c.q. als er een incassopoging wordt gedaan op 15 januari, en die is ingedient op 12 januari, dan kan ik dat terugzien in mijn aankomende incasso's via mijn bankieren app. Van DGB was het een incassopoging op dezelfde dag, wat ik ook heel frappant vind, alsof ze koste wat het kost dat geld van je rekening willen halen.
Nu moet ik ook nog zogenaamde incassokosten betalen omdat ze het voorschot niet van mijn rekening konden afschrijven. Wat een circus en dat dit nog vandaag de dag mogelijk is in Nederland. Deze organisatie is allerminst kosjer.
Ik kreeg de volgende twee mails van ze binnen trouwens:
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs bent u klant geworden van DGB Energie omdat uw voormalige energieleverancier failliet is gegaan. Als nieuwe klant is u een aanbod gedaan voor een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd en met vaste tarieven. Bij dit aanbod is u ook getoond wat het maandelijkse voorschot voor u zou bedragen.
Bij nadere bestudering is gebleken dat de tarieven die in het aanbod vermeld staan abusievelijk exclusief 21% BTW zijn vermeld. Hierdoor kan het zijn dat als u prijzen heeft willen vergelijken, u deze vergelijking heeft gedaan met tarieven exclusief BTW. Onze excuses voor de mogelijk ontstane verwarring. Indien u uitgaande van het tarief exclusief 21% BTW gebruik heeft gemaakt van het reeds gedane aanbod dan heeft u de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
Het maandelijkse voorschotbedrag uit het aanbod dat u heeft ontvangen is wel inclusief 21% BTW en is gebaseerd op uw verbruik dat de netbeheerder aan ons heeft doorgegeven.
Het voorschotbedrag dat u per maand betaalt dan wel zou betalen, is volledig en correct. Ook de ODE en de energiebelasting die in uw offerte vermeld stonden, zijn correct en volledig.
Mocht u geen gebruik hebben gemaakt van het gedane aanbod dan heeft u alsnog de mogelijkheid om gebruik te maken van een nieuw aanbod. Dit nieuwe aanbod is gebaseerd op dezelfde tarieven die reeds aan u zijn gecommuniceerd, ditmaal met vermelding van 21% BTW. Wilt u gebruik maken van dit aanbod? Dan kunt u in de bijgevoegde offerte uw keuze kenbaar maken en deze volledig ondertekend retour zenden. Mocht u geen gebruik willen maken van het nieuwe aanbod dan zal uw contract van onbepaalde tijd tegen variabele tarieven worden voortgezet.
Bij vragen kunt u contact opnemen met onze klantservice. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 08:00 uur tot 15:00 uur op het telefoonnummer: 088-0180400.
Mail nummer twee:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk bedankt voor uw e-mail.
Wij hebben uw opzegging vanuit uw nieuwe energieleverancier in goede orde ontvangen en is verwerkt.
Echter werd de opzegging gedaan nadat het incassoproces voor de nieuwe maand is gestart.
Het is niet mogelijk om het incassoproces te stoppen omdat de gegevens al bekend zijn bij de bank.
Wij willen u vriendelijk verzoeken de voorschotbedragen aan ons te voldoen, om extra kosten te voorkomen.
Het is dan nu ook niet mogelijk om de aanmaningskosten voor u te verwijderden, deze zijn terecht in rekening gebracht.
Het teveel betaalde voorschot zullen wij voor u verrekenen op uw eindnota.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kortom echt kansloos dus, als iemand nog tips heeft hoe hiermee om te gaan dan verneem ik dat graag. Deze kakkerlakken krijgen geen enkele cent van mij behalve voor mijn verbruik van 1 maand sinds ik halsoverkop bij hen werd aangemeld als klant (ook heel dubieus). Ik vraag me af of ik de tarieven van Naked Energy niet opgelegd kan krijgen, dat zal vast niet mogelijk zijn. Die waren uiteraard gunstiger.
DGB staat op het punt om ook om te vallen gok ik zo even, en ze willen maar al te graag een kapitaalinjectie op het allerlaatste moment. Ze kunnen mijn rug op.
Verwijderd
Je kan de incassant bij je bank ook helemaal blokkeren, dan kunnen ze helemaal geen bedragen meer afschrijven en hoef je dit zelf niet meer in de gaten te houden.feemo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:09:
Ook ik ben overgestapt naar Vattenfall per 04-02-2022, het enige wat ik wil is een eindafrekening voor mijn verbruik van 04 Jan t/m 04 Feb vanuit DGB.
Wat ik begin Januari van ze kreeg waren absurd hoge voorschot bedragen die ik moest aftikken, dat heb ik ook niet gedaan, vervolgens zag ik agressieve incasso pogingen om het geld van mijn rekening af te schrijven, meerdere malen heb ik dit geweigerd. Vervolgens hebben ze enkele dagen geleden ineens een lager voorschot bedrag proberen af te schrijven dan wat ze oorspronkelijk hadden gecommuniceerd (geen idee waar dat nou weer op gebaseerd was), maar het geniepige was dat de incassopoging op dezelfde dag plaatsvond, meestal zie ik een aankondiging enkele dagen van tevoren van mijn bank, c.q. als er een incassopoging wordt gedaan op 15 januari, en die is ingedient op 12 januari, dan kan ik dat terugzien in mijn aankomende incasso's via mijn bankieren app. Van DGB was het een incassopoging op dezelfde dag, wat ik ook heel frappant vind, alsof ze koste wat het kost dat geld van je rekening willen halen.
Nu moet ik ook nog zogenaamde incassokosten betalen omdat ze het voorschot niet van mijn rekening konden afschrijven. Wat een circus en dat dit nog vandaag de dag mogelijk is in Nederland. Deze organisatie is allerminst kosjer.
Ik kreeg de volgende twee mails van ze binnen trouwens:
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs bent u klant geworden van DGB Energie omdat uw voormalige energieleverancier failliet is gegaan. Als nieuwe klant is u een aanbod gedaan voor een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd en met vaste tarieven. Bij dit aanbod is u ook getoond wat het maandelijkse voorschot voor u zou bedragen.
Bij nadere bestudering is gebleken dat de tarieven die in het aanbod vermeld staan abusievelijk exclusief 21% BTW zijn vermeld. Hierdoor kan het zijn dat als u prijzen heeft willen vergelijken, u deze vergelijking heeft gedaan met tarieven exclusief BTW. Onze excuses voor de mogelijk ontstane verwarring. Indien u uitgaande van het tarief exclusief 21% BTW gebruik heeft gemaakt van het reeds gedane aanbod dan heeft u de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
Het maandelijkse voorschotbedrag uit het aanbod dat u heeft ontvangen is wel inclusief 21% BTW en is gebaseerd op uw verbruik dat de netbeheerder aan ons heeft doorgegeven.
Het voorschotbedrag dat u per maand betaalt dan wel zou betalen, is volledig en correct. Ook de ODE en de energiebelasting die in uw offerte vermeld stonden, zijn correct en volledig.
Mocht u geen gebruik hebben gemaakt van het gedane aanbod dan heeft u alsnog de mogelijkheid om gebruik te maken van een nieuw aanbod. Dit nieuwe aanbod is gebaseerd op dezelfde tarieven die reeds aan u zijn gecommuniceerd, ditmaal met vermelding van 21% BTW. Wilt u gebruik maken van dit aanbod? Dan kunt u in de bijgevoegde offerte uw keuze kenbaar maken en deze volledig ondertekend retour zenden. Mocht u geen gebruik willen maken van het nieuwe aanbod dan zal uw contract van onbepaalde tijd tegen variabele tarieven worden voortgezet.
Bij vragen kunt u contact opnemen met onze klantservice. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 08:00 uur tot 15:00 uur op het telefoonnummer: 088-0180400.
Mail nummer twee:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk bedankt voor uw e-mail.
Wij hebben uw opzegging vanuit uw nieuwe energieleverancier in goede orde ontvangen en is verwerkt.
Echter werd de opzegging gedaan nadat het incassoproces voor de nieuwe maand is gestart.
Het is niet mogelijk om het incassoproces te stoppen omdat de gegevens al bekend zijn bij de bank.
Wij willen u vriendelijk verzoeken de voorschotbedragen aan ons te voldoen, om extra kosten te voorkomen.
Het is dan nu ook niet mogelijk om de aanmaningskosten voor u te verwijderden, deze zijn terecht in rekening gebracht.
Het teveel betaalde voorschot zullen wij voor u verrekenen op uw eindnota.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kortom echt kansloos dus, als iemand nog tips heeft hoe hiermee om te gaan dan verneem ik dat graag. Deze kakkerlakken krijgen geen enkele cent van mij behalve voor mijn verbruik van 1 maand sinds ik halsoverkop bij hen werd aangemeld als klant (ook heel dubieus). Ik vraag me af of ik de tarieven van Naked Energy niet opgelegd kan krijgen, dat zal vast niet mogelijk zijn. Die waren uiteraard gunstiger.
DGB staat op het punt om ook om te vallen gok ik zo even, en ze willen maar al te graag een kapitaalinjectie op het allerlaatste moment. Ze kunnen mijn rug op.
Correctie, ik sprak met de afdeling debiteurenbeheer. Ik werk alleen tegen, ik gun ze geen centimeter ruimte. Vandaar dat ik al heel vroeg heb aangegeven dat DGB niet mocht emailen. Alles via de briefpost. Was me die paar euro wel waard. Nu moest een medewerker elke email uitprinten en opsturen. Lachen. Alleen in het begin probeerde ze het met mailen, maar bij elke email kregen ze een reactie dat de inbox niet wordt gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:41:
Hard zweten? Dat zal wel meevallen denk ik. Tot nu toe is er waarschijnlijk nog geen medewerker (buiten de klanten-afpoei-service) die er naar gekeken heeft..
Voor het upfraden van hun naam hoeven ze het niet te doen, dat is toch al 0. Puur computeruitdraai (ook wel te zien aan de mails). Echt geen tijd en al zeker geen postzegels aan besteden, in de eindnota zullen ze de incassokosten wel laten vervallen. Zo niet.. dan hebben ze van mij eennmoi.aan de broek
Verwijderd
Bij mij precies het omgekeerde. Heb mijn netewerkbeheerder gemailed, zie het wel aan de eindafrekening tot wanneer ze mij officieeel gehad hebben (verwacht tot overstap 7 februari)maffiabaas schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:23:
Zojuist even een belletje gepleegd met Enexis omdat ik vanaf vandaag energie van Powerpeers zou ontvangen maar op mijnDGB staat dat er vandaag een nieuw contract is gestart bij hun. Enexis geeft aan dat er gisteren een switch heeft plaats gevonden naar Powerpeers dus ik ben gelukkig van DGB af ook al staat online van niet.
Vandaag een taartje eten en slinger ophangen
Is het nog iets geworden met een van die media?Markohendrik schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:53:
[...]
Correctie, ik sprak met de afdeling debiteurenbeheer. Ik werk alleen tegen, ik gun ze geen centimeter ruimte. Vandaar dat ik al heel vroeg heb aangegeven dat DGB niet mocht emailen. Alles via de briefpost. Was me die paar euro wel waard. Nu moest een medewerker elke email uitprinten en opsturen. Lachen. Alleen in het begin probeerde ze het met mailen, maar bij elke email kregen ze een reactie dat de inbox niet wordt gelezen.
Dit spelletje werkt natuurlijk twee kanten op.
Ik heb ook meerdere media benaderd vorige week met de vraag of ze een lichtje konden schijnen op dit onrecht en graaigedrag van dgb. Ik heb een positieve reactie gekregen daarop.
Dat had ik nog niet geschreven in mijn vorige bericht.
[Afbeelding]
Mijn excuses voor het lange bericht, ik zie niet goed of het tegen de regels is aangezien het niet echt "nieuwe" informatie is. Maar ik ga ervanuit dat anderen wel graag willen weten hoe het tot stand is gekomen dat ze incassos weggooien voor de eindafrekening.
Zoals ik al aangaf, ik ben benieuwd naar de eindafrekening, we gaan het zien.
Ik kan heel slecht tegen onrecht dus ik gun andere slachtoffers dezelfde behandeling.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het zou me niet verbazen als ze een paar keer op hun vingers zijn getikt door diverse meldingen bij de ACM en nu aan het kijken zijn hoe ze het correct moeten aanpakken. Maar het blijft de laatste dagen verdacht stil uit die hoek.Reb87 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:20:
Ik heb al bijna 3 weken niets meer van DGB vernomen. Het laatste teken van leven was de zogenaamde 2e herinnering + 40 euro boete. Sindsdien is het stil. Zijn er nog acties te ondernemen, of is het nu echt een kwestie van afwachten? Voelt een beetje gek...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
En wat voor consequenties denken hun te geven aan het niet houden van de 30 dagen opzegtermijn? Lijkt me dat meer mensen dat gehad hebben. Ik ben sinds gisteren over. Ik zie de eindnota wel verschijnen over een week of 6.Satch schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:54:
Ik ben sinds 05-02 weg bij DGB, gelukkig hebben ze dat zelf ook door. Ik kreeg wel een mail dat ik weg ben, maar de 30 dagen opzegtermijn niet heb aangehouden (terwijl ik dat juist wel heb gedaan). En tevens proberen ze het voorschot voor februari nu al voor de 2de keer af te schrijven. Zelfs na overstap datum. Dit terwijl m'n 1ste voorschot prima is voor de 30 dagen die ik bij ze gezeten heb. M'n mail met verzoek om eindafrekening ook nog geen reactie op. Wat een top club zeg.
Inderdaad. Die consequenties zijn er alleen bij vaste contracten. Maar goed, hun communicatie bestaat hoofdzakelijk uit standaard e-mails die geen betrekking hebben op deze wat afwijkende situatie. Dat is dan ook precies hetgeen waar ze evt. keihard nat mee gaan bij evt. rechtszaken.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:00:
[...]
En wat voor consequenties denken hun te geven aan het niet houden van de 30 dagen opzegtermijn? Lijkt me dat meer mensen dat gehad hebben. Ik ben sinds gisteren over. Ik zie de eindnota wel verschijnen over een week of 6.
naar aanleiding van jouw bericht heb ik mijn zaak even afgesloten zonder te betalen (dat kan als je de factuur nog niet hebt betaald)Deempie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:24:
Nou aan de geschillencommissie heb je echt helemaal niets...
Nadat je eerst proceskosten moet betalen wordt mij nu alsnog gevraagd het volledige factuurbedrag in depot te storten bij hun... Deze worden dan teruggestort op het moment dat je de eindafrekening hebt betaald.
Als ik dan vraag of ze wel contact hebben kunnen krijgen krijg ik daar geen antwoord op.
- knip -
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2022 20:47 ]
---quote: Sun TzuWho wishes to fight must first count the cost
Eind maart - begin april? https://www.acm.nl/nl/pub...rheid-energieleveranciersVerwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:32:
[...]
//Btw.. zou me niets verbazen als dgb een dezer weken ook het loodje gaat leggen trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door Raymond P op 09-02-2022 21:32 ]
- knip -
FY de rechtsbijstand verzekering gaf het volgende aan; Het niet houden aan de 30 dagen opzegtermijn is volgens hun een zaak tussen DGB en je nieuwe energie leverancier. Hun standpunt is dat de nieuwe energie maatschappij je niet had mogen aannemen binnen de opzegtermijn en dat als ze dat wel doen dat dit dan een zaak is tussen de 2 bedrijven. h.e.e.a. ook naar aanleiding van de zaken die ze hebben met andere faillissementen, Eneco, etc.TFHfony schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Inderdaad. Die consequenties zijn er alleen bij vaste contracten. Maar goed, hun communicatie bestaat hoofdzakelijk uit standaard e-mails die geen betrekking hebben op deze wat afwijkende situatie. Dat is dan ook precies hetgeen waar ze evt. keihard nat mee gaan bij evt. rechtszaken.
Maar goed, ik ben inmiddels al 4 weken weg en heb me dus NIET aan de "30 dagen opzegtermijn" gehouden en verwacht dus in de komende 2 weken ergens een afrekening. Ik ben benieuwd...
Verwijderd
Je benoemt het goed.. bij 5 jaar vast dat lagere tarief. Feit is dat je gewoon in januari bij dgb hebt gezeten (tegen variabel tarief). Kan je kort of lang lullen... Je zat daar.. en had geen andere leverancier. Ergens moet er afgetikt worden, je hebt immer energie afgenomen. Je kan niet met terugwerkende kracht bij een ander gaan shoppen.dicksterk schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:18:
@raymond p @schildpad: ik begrijp jullie standpunt niet. als ikzelf een overeenkost met dgb had gesloten mocht ik die ontbidnen vanwege de onwettige tarieven. de mail die dgb daarover heeft gestuurd is hier ene paar dagen geleden geplaatst door iemand. waarom zou een overeenkomst met diezelfde misleidende tarieven wettig worden als die door overname tot stand komt? de overname opzich was niet onwettig maar de overeenkomst met de tarieven die we kregen wel. wordt een onwettige handeling, waardoor een zelf gesloten overenkomst vernietigbaar is(ook buiten de 14 dagen bedenktijd) ineens wettig als die door en overnaem tot stand komt? dat klinkt voor mij zo: als je erachter komt dat je bij een zlef gesloten overeenkomst tegeljik gedwongen wordt harddrugs te delan mag je de overenkomst ontbinden, maar komt die door overname tot stand tja dan is het gewoon goed want de manier waraop de overeenkomst tot stand kwam was wettig. beetje raar voorbeeld misshcien, maar het punt blijft: deze overeenkomst was vernietigbaar. op rechtspraak.nl staat ook een zaak waarbij dgb niet kon aantonen een geldige oereenkomst te hebben het ordeel was dat dgb de periode dat ze geleverd hadden om niet had geleverd, ze kregen daarvoor dus niet betaalt. Ik heb dgb meerdere malen aangeboden me gewoon af te slutien zodat ik zou kunnen betalen aan een door mijzelf gekozen leverancier. en ja, die 1,88 gas van dgb en die 88 cent stroom is gewoon veel. wij verbruiken 2400kw per jaar en 1480m3 gas per jaar, in de zomer is dat zo`n 10m3 gas per maand(we koken er niet op enkel douchen) dus het overgrote deel zit in de verwarming van een totaal slecht geisoleerd huurhuis. kan best minder worden dan ik vermoed maar ik gok op 500 euro, omdat het voorschot rond de 350 zat. ik zit nu 22 dagen bij mijn domein energie en daarna 5 jaar vast bij hve, dat gastarief van 1,07 is een stuk beter te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2022 23:52 ]
Ja er wordt vanuit de geschillencommissie geëist dat je het volledige voorschot bedrag in depot stort voordat ze een zaak willen beginnen en vervolgens moet je de eindafrekening betalen en aantonen dat je het betaald hebt voordat je het geld uit het depot terugkrijgt.dicksterk schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:19:
@deempie: bedoel je nou serieus dat de geschillencommissie het hele bedrag in depot wil hebben? voorbeeld: ik schat mijn eindfactuur op 500 euro. wil de geschillencommissie dan dat ik 500 euro in depot stort, en dat pas weer terug krijg als ik ook nog eens die 500 volleddig heb afgetaald aan dgb? dus met andere woorden: door met de geschillencommissie in zee te gaan mot ik zovel geld hebben dat ik de eindfactuur 2 keer kan ophoesten, want die keer in deot krijg ik pas terug na volledige betalign aan dgb? dan is zo`n procedure toch enkle eggelegt voor mensen die meer verdienen dan een uitkering, wat is dat voor klassenrechtspraak.
maar ik las net daat je nog onder de zaak uit kan als je nog niet betaalt hebt, hoe werkt dat? de proceskostenfactuur is hier net binnengekomen amar nog niet betaald.
Top goed om te weten!trbs schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:40:
[...]
FY de rechtsbijstand verzekering gaf het volgende aan; Het niet houden aan de 30 dagen opzegtermijn is volgens hun een zaak tussen DGB en je nieuwe energie leverancier. Hun standpunt is dat de nieuwe energie maatschappij je niet had mogen aannemen binnen de opzegtermijn en dat als ze dat wel doen dat dit dan een zaak is tussen de 2 bedrijven. h.e.e.a. ook naar aanleiding van de zaken die ze hebben met andere faillissementen, Eneco, etc.
Zij vinden dus dat wij ons als consument ons daar helemaal niet druk over moeten maken,
De rechtsbijstand advocaat is hier niet zo positief overdicksterk schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:34:
@deempie: dat is toch totala oneerljk? want de eindfactuur bij dgb is extra hoog omdat de voorschotbedragen er niet in verwerkt zijn(want in depot bij geschillencommissie). eisen ze dan ook van dgb dat die eventueel al betaaldde bedragen in depot storten? of mag je wel mooi naar je geld fluiten als je in het geljik gesteld wordt en dgb failliet gaat? ik vind dit totaal oneerlijk
@schildpadje: zou je alsjeblieft eerst eens willen inlezen op informatieplicht wet oneerlijk handelen etc.
nogmaals; mijn punt is niet de hoge tarieven mij punt is de misleiding door tarieven excl btw en belastignen te vermelden. de wet is hier heel duidellijk in: een contract waarin dat gebeurd is vernietigbaar. dat kan je ook zien aan het feit dat dgb mensen de mogeljkheid geeft uit de gedane aanbieding te stappen. als je een beetje zoket op rechtspraak.nl zal zje zien dat een ongeldig cntract resulteert in de uitspraak dat de energieleveranicer `om niet` heeft geleverd, oftewel je tikt helemal niet af. dgb gaf een onwettig contract met foute tarieven(excl btw) dus draaien zij op voor die consequenties en de kosten. jij onderschat het feit dat een contract volledig onwettig wordt door consumenten tarieven exclusief btw te vermelden, het is bij wet verboden dat te doen en een contract dat daarop gebaseerd is heeft geen rechtsgeldigheid. ik heb ze hierop gewezen en gezegd dat ik het wilde ontbinden, dgb weigede dat. als de geschillencommissie zich aan de wet houdt zouden ze dus moeten stellen dat er, doro e fout van dgb, geen overeenkomst tot stadn gekomen is en dat dgb, ondnaks dat ik ze in kennis heb gesteld van dit feit door toch te blijven leveren zichzelf ene kostenpost op de hals heeft gehaald. ik ben niet verplicht om te betalen voor een onwettige dienst. maar nu de geschillencommissie zulek hoge eisen stelt dat je die alleen als je rijk bent kan nakomen zal ik er vanaf moeten zien. ik voel me dus bepald niet geholpenin dit land, waar je bljikbaar gled moet hebben. want de klaant verplichten vooraf te sotrten en niet beide partijen, klinkt als: de klatn zal wel ongeljik hebben. en als dgb failliet gaat nadat ik deeindfactuur heb betaald en de commissie stelt me alsnog in het geljk dan kan ik nog naar mij geld fluiten. dgb heeft dus gewoon vrijspel in een maatschappij war de ondernemer regeert, en enkel degene met een hoger inkomen de ruime heeft om te procederen.
[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 10-02-2022 13:16 ]
- knip -
Ofwel, het is goed mogelijk dat de gang van zaken in deze casus niet rechtsgeldig is. Mogelijk had het oude contract voortgezet moeten worden of is er helemaal geen sprake meer van een contract. 25 februari is dus een interessante dag.In het geval eiseres de overeenkomst met gedaagde van Flexenergie heeft overgenomen op basis van een overeenkomst gaan de klant en zijn met failliet gesloten overeenkomst mee over op de nieuwe leverancier en dat betekent dat de informatieplichten getoetst moeten worden bij de totstandkoming van de overeenkomst met Flexenergie.
...
Aldus wordt vermoed dat geen sprake is geweest van een aanwijzing als bedoeld in lid 6 van het Besluit, maar een overname op basis van een overeenkomst als bedoeld in lid 5 van het Besluit. Eiseres wordt in de gelegenheid gesteld dit vermoeden te weerleggen aan de hand van een besluit van de netbeheerder van zowel het gas- als elektriciteitsnetwerk waarin wordt vermeld dat sprake is geweest van een verdeling als bedoeld in artikel 6 van het Besluit.
Verwijderd
Zou je mij een uitspraak van een rechter kunnen laten zien hierin? Dat een rechter oordeelt dat je dan maar gratis energie krijgt en netwerkosten etc maar door de leverancier betaalt moet worden.dicksterk schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:34:
@deempie: dat is toch totala oneerljk? want de eindfactuur bij dgb is extra hoog omdat de voorschotbedragen er niet in verwerkt zijn(want in depot bij geschillencommissie). eisen ze dan ook van dgb dat die eventueel al betaaldde bedragen in depot storten? of mag je wel mooi naar je geld fluiten als je in het geljik gesteld wordt en dgb failliet gaat? ik vind dit totaal oneerlijk
@schildpadje: zou je alsjeblieft eerst eens willen inlezen op informatieplicht wet oneerlijk handelen etc.
nogmaals; mijn punt is niet de hoge tarieven mij punt is de misleiding door tarieven excl btw en belastignen te vermelden. de wet is hier heel duidellijk in: een contract waarin dat gebeurd is vernietigbaar. dat kan je ook zien aan het feit dat dgb mensen de mogeljkheid geeft uit de gedane aanbieding te stappen. als je een beetje zoket op rechtspraak.nl zal zje zien dat een ongeldig cntract resulteert in de uitspraak dat de energieleveranicer `om niet` heeft geleverd, oftewel je tikt helemal niet af. dgb gaf een onwettig contract met foute tarieven(excl btw) dus draaien zij op voor die consequenties en de kosten. jij onderschat het feit dat een contract volledig onwettig wordt door consumenten tarieven exclusief btw te vermelden, het is bij wet verboden dat te doen en een contract dat daarop gebaseerd is heeft geen rechtsgeldigheid. ik heb ze hierop gewezen en gezegd dat ik het wilde ontbinden, dgb weigede dat. als de geschillencommissie zich aan de wet houdt zouden ze dus moeten stellen dat er, doro e fout van dgb, geen overeenkomst tot stadn gekomen is en dat dgb, ondnaks dat ik ze in kennis heb gesteld van dit feit door toch te blijven leveren zichzelf ene kostenpost op de hals heeft gehaald. ik ben niet verplicht om te betalen voor een onwettige dienst. maar nu de geschillencommissie zulek hoge eisen stelt dat je die alleen als je rijk bent kan nakomen zal ik er vanaf moeten zien. ik voel me dus bepald niet geholpenin dit land, waar je bljikbaar gled moet hebben. want de klaant verplichten vooraf te sotrten en niet beide partijen, klinkt als: de klatn zal wel ongeljik hebben. en als dgb failliet gaat nadat ik deeindfactuur heb betaald en de commissie stelt me alsnog in het geljk dan kan ik nog naar mij geld fluiten. dgb heeft dus gewoon vrijspel in een maatschappij war de ondernemer regeert, en enkel degene met een hoger inkomen de ruime heeft om te procederen.
Oke, ik raad je aan van rechtsbijstandsverzekeraar te wisselen. "Op grond van de besluiten wordt de consument verplicht een overeenkomst aan te gaan". Wait, what?trbs schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:09:
[...]
De rechtsbijstand advocaat is hier niet zo positief over
Die geven aan dat ze verwachten dat DGB dus eigenlijk wel vrij spel heeft... want de ACM heeft dit goed gekeurd en dit wel conform "Besluiten Leveringszekerheid Gaswet en Elektriciteitswet 1998" zou zijn.
Hun letterlijke tekst: "De DGB dient zich uiteraard wel aan de regels te houden. De ACM houdt toezicht op de energieleveranciers. Het feit dat de DGB de tarieven zonder BTW etc. vermelden zal echter hooguit een berisping opleveren. Wij kunnen helaas geen actie ondernemen naar aanleiding van de foutieve vermelding van de tarieven door de DGB omdat dit geen schade met zich meebrengt. Op grond van de Besluiten Leveringszekerheid wordt de consument namelijk verplicht met de overeenkomst akkoord te gaan en de bijbehorende tarieven. Voordat de energieleverancier de tarieven in rekening mag brengen, dient zij deze eerst aan de ACM voor te leggen ter beoordeling van de redelijkheid. De tarieven zijn door de ACM als redelijk beoordeeld. Voor meer informatie over deze beoordeling zullen wij een WOB-verzoek indienen bij de ACM."
Verwijderd
Zelfs dan verwacht ik hooguit een aanpassing/wegstrepen van incasso/opzegkosten. Er is toch verbruik geweest, dus kan me niet voorstellen dat die oordelen dat je bij geen contract geen netwerkkosten en energie hoeft te betalen.GENETX schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:21:
Even een heads-up vanuit het Welkom Energie topic nav de casus tussen Innova en FlexEnergie: desp in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"
Een kantonrechter behandeld een casus die vergelijkbaar is met de casus hier. Op dit moment ontbreekt het nog aan informatie of Lid 5 of Lid 6 van Besluit Leveringszekerheid* is gevolgd) en zal er 25 februari vervolg aan worden gegeven: https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:RBAMS:2022:264
Opvallende passages:
[...]
Ofwel, het is goed mogelijk dat de gang van zaken in deze casus niet rechtsgeldig is. Mogelijk had het oude contract voortgezet moeten worden of is er helemaal geen sprake meer van een contract. 25 februari is dus een interessante dag.
* https://wetten.overheid.nl/BWBR0019567/2018-10-01
Jouw opvatting en beweegredenen zijn inmiddels wel duidelijk. Als je een bepaald doel niet wil bereiken, prima. Waarom maak je je er dan nog druk om? We hebben er niks aan als je niet-onderbouwd telkens de positie van de leverancier probeert te verdedigen.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:25:
[...]
Zou je mij een uitspraak van een rechter kunnen laten zien hierin? Dat een rechter oordeelt dat je dan maar gratis energie krijgt en netwerkosten etc maar door de leverancier betaalt moet worden.
Verwijderd
Ik vraag gewoon om de uitspraak, ik kan ze niet vinden op rechtspraak.. Volgens hem zouden rechters dan oordelen dat je "voor niet" energie krijgt.. daar ben ik benieuwd naar.desp schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:31:
[...]
Jouw opvatting en beweegredenen zijn inmiddels wel duidelijk. Als je een bepaald doel niet wil bereiken, prima. Waarom maak je je er dan nog druk om? We hebben er niks aan als je niet-onderbouwd telkens de positie van de leverancier probeert te verdedigen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2022 13:33 ]
desp schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:27:
[...]
Oke, ik raad je aan van rechtsbijstandsverzekeraar te wisselen. "Op grond van de besluiten wordt de consument verplicht een overeenkomst aan te gaan". Wait, what?
- knip -
Er zijn er meermaals uitspraken geweest dat er niet betaald hoefde te worden wegens ontbreken van een overeenkomst (en daarmee ongevraagde levering). Ook die uitspraken zijn aangehaald in dit topic. Kwestie van teruglezen. Voor je gemak; zie deze bv. Wil je een uitspraak die dit bevestigd tav Naked Energy? Die is er nog niet.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:33:
[...]
Ik vraag gewoon om de uitspraak, ik kan ze niet vinden op rechtspraak.. Volgens hem zouden rechters dan oordelen dat je "voor niet" energie krijgt.. daar ben ik benieuwd naar.
Ik verdedig niet de positie van de leverancier.. maar hoe realistisch is het om gratis energie te krijgen?
Je moet gewoon de overeenkomst betwisten en wachten op een dagvaarding. Dan gaat de rechter ambtshalve alles in jouw belang na, en moet leverancier overeenkomst (en naleviny informatieplichten) aantonen. Eigenlijk hoef je dus niks te doen, slechts afwachten. Ik zou wel inhoudelijk verweer voeren, om te voorkomen dat de kantonrechter gekke dingen gaat doen.Raymond P schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Welke rechtsbijstandsverzekeraar zou dit dan wel (en adequaat) oppakken volgens jou?
Hun boodschap is duidelijk: ze gaan zich niet eraan branden want 'geen schade'.
[ Voor 11% gewijzigd door desp op 10-02-2022 13:42 ]
[ Voor 98% gewijzigd door desp op 10-02-2022 13:42 ]
Dat snap ik, en is in grote lijnen ook de procedure die ik volg.desp schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:40:
[...]
Je moet gewoon de overeenkomst betwisten en wachten op een dagvaarding. Dan gaat de rechter ambtshalve alles in jouw belang na, en moet leverancier overeenkomst (en naleviny informatieplichten) aantonen. Eigenlijk hoef je dus niks te doen, slechts afwachten. Ik zou wel inhoudelijk verweer voeren, om te voorkomen dat de kantonrechter gekke dingen gaat doen.
Belangrijkste is en blijf het proactief betwisten van het bestaan van de overeenkomst in the first place.
Wijs anders die jurist even op deze topics. Kan zhij nog wat leren.
- knip -
m.b.t de meterstanden. ik heb al tweemaal het verzoek gehad voor doorgeven mterstanden gehad. geef ik nu de eind meterstanden van naked energy door of die op de overgangsdatum van dbg naar een derde? Vanuit DBG geen antwoord tot op heden op die vraag. Heb overigens geen slimme meter.Raymond P schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Dat snap ik, en is in grote lijnen ook de procedure die ik volg.
Met als uitzondering dat als DGB een eindafrekening presenteert waarbij ze de juiste meterstanden hanteren ik mijn verlies neem en voor die paar dagen (lees: drie) het hoge tarief betaal.
Dat neemt niet weg dat een andere rechtsbijstandsverzekeraar vrijwel zeker van hetzelfde kaliber zal zijn als hierboven gedemonstreerd wordt.
[ Voor 41% gewijzigd door Raymond P op 10-02-2022 18:56 ]
- knip -
Mijn suggestie, gebaseerd op https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen :oliviertjuhh schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:34:
Ik heb zojuist een eind afrekening binnen gekregen betreffende mijn 3 dagen geforceerde levering van dgb energie voor stroom en gas.
Bij beide afrekeningen zit een opzegboete a 50 euro.
Hoe zou ik hier het beste mee kunnen dealen? Er staat in de facturen dat het afgeschreven zal worden incl boete zonder pardon. (Ik heb geen SEPA machtiging afgegeven.)
[ Voor 3% gewijzigd door dutchminator op 13-02-2022 18:45 ]
Verwijderd
Bovenstaande dus, en daarna kop in het zand, nergens meer op reageren en dagvaarding afwachten. Laat ze maar fijn een enge ziekte krijgen.dutchminator schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:43:
[...]
Mijn suggestie, gebaseerd op https://www.consuwijzer.n...ergie/alles-over-opzeggen :Benieuwd of er hier nog andere inzichten zijn. Je kunt ook dit plan eerst voorleggen aan je rechtsbijstand (of juridisch loket).
- Stuur ze een mail waarin je de opzegboetes betwist, je hebt tenslotte geen contract voor vaste periode en je bent nooit akkoord gegaan met een overeenkomst met andere boete-bedingen
- Storneer de afschrijving zodra hij binnenkomt of aangekondigd staat in je bankomgeving
- Maak zelf tijdig het totaalbedrag voor verbruik over met de juiste factuurkenmerken etc., ze hebben tenslotte wel geleverd in die 3 dagen
Kijk, daar is de eerste. Dan zal die van mij binnenkort wel volgen. Ik heb precies één week het genoegen mogen hebben om door DGB stroom geleverd te hebben gekregen. Dan zullen ze wellicht ook bij mij proberen die 50 euro opzeg boete in rekening te brengen.oliviertjuhh schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:34:
Ik heb zojuist een eind afrekening binnen gekregen betreffende mijn 3 dagen geforceerde levering van dgb energie voor stroom en gas.
Bij beide afrekeningen zit een opzegboete a 50 euro.
Hoe zou ik hier het beste mee kunnen dealen? Er staat in de facturen dat het afgeschreven zal worden incl boete zonder pardon. (Ik heb geen SEPA machtiging afgegeven.)
[ Voor 9% gewijzigd door oliviertjuhh op 14-02-2022 11:21 ]
Laag of avond is afhankelijk van waar je woont in Nederland. De zuidelijke provincie hebben avond tarief. Midden en Noord Nederland laag.oliviertjuhh schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:44:
Kleine aanvulling op de factuur die ik ontvangen had. hier staat de volgende factuur regel in:
Levering Elektriciteit Laag/avond 100% Groen 04-01-2022 - 06-01-2022 18 x € 0,4386
Wat is het verschil tussen Laag/avond? En waarom pakken ze dan het duurdere tarief (Avond (21:00 -> 07:00))
in plaats van het tarief wat onder Laag(23:00 -> 07:00) staat in de tarieven en voorwaarden die we halverwege januari kregen?
Dit is de brief waarbij de bedragen exclusief BTW vermeld stonden.
[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 14-02-2022 16:30 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Verwijderd
Een MOI werkt ook als ze op de fles gaan, zie maar bij WE. Maar inderdaad, enkel als je het geld kan missen wat helaas niet voor iedereen is weggelegd.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:38:
Inderdaad.. er wordt de komende tijd wel wat jurisprudentie gemaakt waar je van kan leren. Een moi zal overigens bij iedereen slagen. DGB is een andere partij (in alle opzichte).. incassomachtigen (van nakedenergy) zijn niet overdraagbaar.. en zolang je dus geen krabbel bij dbg hebt gezet zijn ze tot 13 maanden terug te halen. Neemt niet weg dat een grote groep mensen dat geld sowieso niet kan missen. (En dgb zo maar eens snel ook op de fles kan gaan)
[ Voor 3% gewijzigd door Bard1982 op 14-02-2022 21:10 ]
Nu zou DGB kunnen stellen dat de overeenkomst van bepaalde duur was en 50 euro in lijn is met wat de wet redelijk vindt voor een resterende looptijd korter dan 1 jaar.Op grond van artikel 95m lid 11 van de Elektriciteitswet 1998 en artikel 52b lid 11 van de Gaswet kan de leverancier in een overeenkomst voor bepaalde duur opnemen dat de afnemer, bij tussentijdse beëindiging van de overeenkomst, een redelijke vergoeding is verschuldigd. In de afdelingen een tot en met drie van deze titel geeft de ACM weer wat zij onder een redelijke opzegvergoeding ver
- knip -
Doe dan alsjeblieft een MOI-procedure ipv een stornering.Hetwitje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:08:
Ook hier een eindnota voor 1 dag klant bij DGB, incluis 2 x 50,- opzegboete. Gezien ze pas 14januari vroegen naar de meterstanden hebben ze van mij dezelfde standen gekregen als begin en eindstand, netto krijg ik nog 0,30 euro van ze. Net een vriendelijke dame aan de telefoon die het 'even bij de juiste afdeling' gaat leggen.
Ik heb inmiddels de eindnota betwist en klachten ingediend bij de ACM.
Ik ben benieuwd of ik nog een incasso procedure moet gaan starten voor die 30ct, ik doe het met alle liefde😁
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Precies... Bovendien vind hun huisbank (Rabobank) het vast ook niet tof als ze veel moi aan hun broek krijgen. Dit bedrijf verdient niet beter...MsG schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:06:
[...]
Doe dan alsjeblieft een MOI-procedure ipv een stornering.
Een stornering kost een bedrijf iets van 50 cent. Een MOI kost 60 euro voor de onterechte incassant.
Verwijderd
Vreemd.. mogelijk op basis van (geschatte) eindstand van nakedenergy. Die hebben ze waarschijnlijk doorgekregen van de curator(?). Die afrekening moet ook een dezer dagen op de elektronische deurmat vallen.MWP schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:43:
Ik heb ondertussen ook twee eindafrekeningen van DGB gehad voor de periode van 4+5 januari, en ik wil ze jullie niet onthouden.
DGB heeft blijkbaar de meterstanden van 6 januari doorgekregen van Vattenfall, maar de meterstanden van 4 januari hebben ze "geschat" (geen slimme meter) met als gevolg dat ik:En ik heb geen zonnepanelen, dus terugleveren is sowieso niet aan de orde
- 60 m3 gas verbruikt zou hebben in 2 dagen
- 170 kWh teruggeleverd heb in twee dagen
Ik heb ze vriendelijk gevraagd hoe ze op die meterstanden van 4 januari zijn gekomen, want dit voelt nogal… random
Uiteraard hebben ze ook 2x 50 euro opzegvergoedingen gerekend. Ik heb ze een vrij uitgebreide mail teruggestuurd en gevraagd om deugdelijke, correct opgemaakte facturen, maar verwacht op basis van andere ervaringen eigenlijk in het geheel geen reactie.
Ik ben benieuwd wat er in die afrekening komt te staan. Ik zit in een wat vreemde situatie natuurlijk omdat Vattenfall de levering vrijwel direct heeft overgenomen. DGB heeft zelf pas op 15 januari gevraagd om de meterstanden door te geven, maar dat kon (natuurlijk) niet met terugwerkende kracht.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:27:
[...]
Vreemd.. mogelijk op basis van (geschatte) eindstand van nakedenergy. Die hebben ze waarschijnlijk doorgekregen van de curator(?). Die afrekening moet ook een dezer dagen op de elektronische deurmat vallen.
Tenzij jij standen hebt doorgegeven is die schatting vrij logisch:MWP schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:43:
Ik heb ondertussen ook twee eindafrekeningen van DGB gehad voor de periode van 4+5 januari, en ik wil ze jullie niet onthouden.
DGB heeft blijkbaar de meterstanden van 6 januari doorgekregen van Vattenfall, maar de meterstanden van 4 januari hebben ze "geschat" (geen slimme meter) met als gevolg dat ik:En ik heb geen zonnepanelen, dus terugleveren is sowieso niet aan de orde
Ik heb ze vriendelijk gevraagd hoe ze op die meterstanden van 4 januari zijn gekomen, want dit voelt nogal… random
Uiteraard hebben ze ook 2x 50 euro opzegvergoedingen gerekend. Ik heb ze een vrij uitgebreide mail teruggestuurd en gevraagd om deugdelijke, correct opgemaakte facturen, maar verwacht op basis van andere ervaringen eigenlijk in het geheel geen reactie.
Dat zou op zich vreemd zijn, daar in de normale gang van zaken, de oude leverancier (naked) de eindstanden voor de eind afrekening krijgt van de nieuwe leverancier (DGB), nadat de afnemer deze aan de nieuwe leverancier heeft doorgegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:27:
[...]
Vreemd.. mogelijk op basis van (geschatte) eindstand van nakedenergy. Die hebben ze waarschijnlijk doorgekregen van de curator(?). Die afrekening moet ook een dezer dagen op de elektronische deurmat vallen.
Heb Boos al gemaild een aantal weken terug, geen reactie op gekregen. Maar als er meer mensen mailen wordt het natuurlijk interessanter!dicksterk schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:40:
misschien moet iemand het eens aanmeldne bij tim hofman, die heeft zeker nu vrij veel kijkers en aanhang, misschien eheft hij de macht iets aan dgb te doen.
Heb er vandaag ook een gestuurdmaffiabaas schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:12:
[...]
Heb Boos al gemaild een aantal weken terug, geen reactie op gekregen. Maar als er meer mensen mailen wordt het natuurlijk interessanter!
Boos ook net maar even gemaild, verdienen ze wel deze aandacht.
[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 16-02-2022 12:55 ]
ACM lijkt ook een beetje op een zwart gat als DGB. mijn klacht over DGB werd meegenomen maar ik krijg geen meldingsnummer en ook geen antwoord op de vraag wat er nu gaat gebeuren. Lekker transparant.cequadrat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:05:
Mijn bericht naar ACM (op WhatsApp), nadat ik bij DGB wederom betwist heb dat er überhaupt sprake was van een overeenkomst, maar wel de kosten voor de geleverde energie, onder protest, heb overgemaakt:
Jazeker. DGB reageert helemaal niet op mijn e-mails, maar heeft wel weer een incasso klaargezet voor morgen. Let wel: zonder incassomachtiging, want die heb ik nooit verstrekt. DGB wil de opzegvergoeding (2 x € 50,-) bij mij incasseren, ondanks dat deze onrechtmatig in rekening worden gebracht. Waarom fluiten jullie dit bedrijf niet terug? Er zijn nu al zo veel gedupeerden (die ook een klacht in hebben ingediend), hoeveel meer slachtoffers moet dit bedrijf maken? Zeker voor mensen die minder mondig zijn en alles, na de stoere dreigmails van DGB, maar gewoon betalen, ook al kunnen ze dat eigenlijk niet.
Ik begrijp simpelweg niet dat de ACM niet met een statement naar buiten komt aangaande DGB energie. Dus dat is mijn vraag: wanneer komen jullie écht in actie?
www.heinemanss.nl
Ik blijf het knap vinden hoe dit allemaal werkt.... het zij een geautomatiseerd proces, of gewoon zeer onwillige medewerkers. Ikzelf denk een combinatie.MWP schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:43:
Kostenverhoging na factuur? Dus ze rekenen nog meer? Wat was er "te weinig" in hun optiek dan?maffiabaas schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:49:
Hier vandaag een kosten verhoging ontvangen over de 2 facturen van de maand februari. Dit ondanks dat er een geschil loopt bij de geschillencommissie, deze heeft hem ook gevraagd om ermee te stoppen maar daar hebben ze dus blijkbaar lak aan.
Zijn er al mensen die gedagvaard zijn? Wat een pauper bedrijf.
De zogenaamde aanmaningskostenProcessorkoeler schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:49:
[...]
Kostenverhoging na factuur? Dus ze rekenen nog meer? Wat was er "te weinig" in hun optiek dan?
Ah, zo. Heel bijzonder dat ze zelfs die geschillencommissie negeren, als die zeggen dat ze dat niet mogen doen. Zou het nog een keer schriftelijk aanduiden, mochten ze dan stappen ondernemen, lekker tegen de rechter vertellen dat ze zelfs een geschillencommissie negeren.
Verwijderd
Als je het geld kan missen: niet stoneren, maar het via een moi terughalen.. kost hun 60 euro ipv 40 cent + een slechte naam bij hun bank. Op het moment dat de bank het terugstort kan je bedrag minus opzegboetw overmakenProcessorkoeler schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Ik blijf het knap vinden hoe dit allemaal werkt.... het zij een geautomatiseerd proces, of gewoon zeer onwillige medewerkers. Ikzelf denk een combinatie.
Hier ook telkens geen reactie. Heb één keer gebeld, en dat werd ook niet op prijs gesteld en hun enige uitgangspunt was 'betalen'. Had je een punt, dan was het antwoord "het mag van de curator", dus veel duidelijks kwam er niet uit.
Hier c.a. twee weken elektra afgenomen en daarna overgestapt. Nieuwe leverancier maakte nog een foutje waardoor het contract later inging. Dat leed tot extra kosten vanwege de €0,80/kWh-tarieven bij DGB. Heb nog netjes binnen twee weken een creditfactuur gehad en de kosten waren al gecompenseerd bij de nieuwe leverancier. Bewijs dat het dus wél gewoon kan.
Nog twee weken en dan verwachten we de eindnota van DGB. Waarschijnlijk een kleine 100-200kWh verbruik + de opzegboete á €50. De eindnota moet op een maandag komen, de storneringsdeadline (plm. 6 weken terug) is op een vrijdag. Dat wordt dus netjes een mail met verzoek tot correctie (minkosten van de €50), en anders storneren we de boel en wordt het bedrag minus de opzegboete overgemaakt.
Tot slot moet die curator een keer op de lijn komen om nog wat openstaande posten te incasseren, want we hebben de laatste twee incasso's van Naked Energy gestorneerd om te voorkomen dat het saldo positief was en we niets terug zouden krijgen.
Hebben anderen een andere tactiek, of is dit wel fair?
Dat heb ik ook gedaan bij Naked, zodat ik ietwat in de plus kwam te staan (de curator krijgt vermoedelijk geld van mij). Maar het lijkt wel compleet doods te zijn. Nog geen 1 keer formeel iets gehoord van Naked Energie. Stel je zou het nieuws totaal niet meekrijgen, dan zou je nog steeds niet beter weten dan dat je gewoon klant bent bij Naked Energie.Processorkoeler schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Tot slot moet die curator een keer op de lijn komen om nog wat openstaande posten te incasseren, want we hebben de laatste twee incasso's van Naked Energy gestorneerd om te voorkomen dat het saldo positief was en we niets terug zouden krijgen.
Hebben anderen een andere tactiek, of is dit wel fair?
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Typisch ook weer: "DGB Energie was niet bereikbaar voor commentaar"pms1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:23:
Koehandel met klanten failliete energiebedrijven: Consumentenbond wil dat overheid optreedt
https://www.destentor.nl/...erheid-optreedt~a4c159f8/
[ Voor 15% gewijzigd door oliviertjuhh op 18-02-2022 14:00 ]
Dit. Betwisten (schriftelijk) en negeren. Don't give them any ammunition._JGC_ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:02:
Waarom niet gewoon kop in het zand? Ze reageren toch niet en als je ze wel aan de lijn krijgt liegen ze alsof het gedrukt staat. Zij willen geld van jou, laat ze maar dagvaarden...
[ Voor 3% gewijzigd door dutchminator op 18-02-2022 14:17 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq