Afhandeling faillissement Naked Energy

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Snikker

Inmiddels is Naked Enery het volgende slachtoffer in energie-land:
Naked Energy nieuwste slachtoffer hoge energieprijzen
Energieleverancier Naked Energy, met zo’n 2600 klanten, heeft faillissement aangevraagd als gevolg van de sterk gestegen prijzen voor gas en elektra. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) trekt de vergunning in voor het bedrijf.

Binnenlandredactie 23-12-21, 10:44 Laatste update: 11:34
Het bedrijf is in financiële problemen gekomen omdat het bedrijf Energie I&V, dat de inkoop van energie regelde voor de leverancier, begin december failliet werd verklaard. De onderneming kocht energie in bij Energie I&V, ook wel bekend onder de naam Anode Energie. Dat bedrijf vroeg begin december al faillissement aan vanwege de sterk gestegen marktprijzen voor gas en elektriciteit en waarschuwde al dat meer bedrijven in de problemen zouden komen.

In een persbericht deelt het ACM dat Naked Energy niet langer in staat was om op een betrouwbare manier energie te leveren aan de circa 2600 klanten en daarom trekt de autoriteit de vergunningen voor het leveren van gas en elektriciteit in.

Klanten van Naked Energy blijven gewoon nog energie ontvangen en krijgen vanzelf bericht van hun nieuwe leverancier. De curator van Naked Energy krijgt tot en met 5 januari de tijd om een energieleverancier te vinden die de klanten wil overnemen. Als dat niet lukt, worden de klanten vóór 19 januari verdeeld over alle andere energieleveranciers.

Voor de particuliere en kleinzakelijke klanten kan het faillissement pijn doen in de portemonnee. Bij de noodgedwongen overstap naar een nieuwe energieleverancier moeten ze waarschijnlijk een duurder contract afsluiten dan ze hadden, gezien de recordprijzen voor gas en stroom.
Bron: https://www.ad.nl/geld/na...-energieprijzen~a9387704/
Recentelijk hebben ze nog de volgende tekst op hun website geplaatst:
Onlangs zijn enkele energieleveranciers omgevallen of in zwaar weer terecht gekomen. Dit als gevolg van enorme prijsstijgingen op de energiemarkt.

Wij krijgen recentelijk vragen van klanten over de stabiliteit van Naked Energy.

WIJ KUNNEN JE GERUSTSTELLEN !

Naked Energy neemt geen risico’s doordat de energie die wij verkopen gelijk is aan de energie die wij inkopen. Maandcontracten kopen wij per maand in en verkopen wij per maand. Jaarcontracten kopen wij voor een jaar in tegen vaste prijzen en wij verkopen die ook per jaar tegen vaste prijzen aan onze klanten. Zodoende worden prijs- en volume risico’s uitgesloten. Naked Energy is vooral een no nonsense bedrijf. Geen aanbiedingen, geen voorwaardelijke kortingen maar een eerlijke heel lage prijs. Risico’s horen daar niet bij. Bij Naked Energy zijn wij vooral zuinig, zeker en solide

De leveranciers die in problemen zijn gekomen hebben risico’s genomen door hun verkopen niet volledig af te dekken door inkopen op dezelfde termijn. Hetzij in prijs, hetzij in volume of een combinatie hiervan. In een redelijk stabiele markt is dit vaak geen probleem, maar de recente enorme prijsstijgingen op de beurzen voor gas en elektriciteit hebben hen in zwaar weer gebracht of doen zelfs doen omvallen.
Helaas blijkt nu toch dat het omvallen van Anode voor een kettingreactie heeft gezorgd.

Meer informatie:

Bij de ACM: https://www.acm.nl/nl/pub...an-acm-trekt-vergunningen
Uitspraak rechter: https://insolventies.rech...10.rot.21.249.F.1300.1.21

Tekst op de website van Naked Energy:
Naked Energy stopt
Afgelopen woensdag 22 December 2021 heeft Naked Energy B.V. bij de rechtbank in Rotterdam haar faillissement aangevraagd. Naked Energy heeft tevens de ACM gevraagd haar leveranciersvergunning in te trekken. Het bedrijf leverde gas en elektriciteit aan consumenten en klein-zakelijke klanten in Nederland. Het bedrijf is sinds 2017 actief op de consumentenmarkt.

Naked Energy kan niet meer aan haar leveringsverplichtingen voldoen als gevolg van een recentelijk faillissement van één van haar inkooppartijen. Hierdoor is Naked Energy indirect de afgrond ingetrokken. Er is een serieuze poging gedaan om Naked Energy te redden, maar het bedrijf moest door het wegvallen van haar inkooppartij energie inkopen tegen zeer hoge marktprijzen terwijl de contracten met haar klanten nog gebaseerd waren op veel lagere energieprijzen uit het verleden.

Het faillissement is op 23 december 2021 door de rechtbank uitgesproken. Mr. J. Kloots (De Bok Roijers Gasseling Advocaten te Rotterdam) is aangesteld als curator. Een van de eerste taken van de curator wordt om een leverancier te vinden die de klanten van Naked Energy wil overnemen. Lukt dat niet op korte termijn, dan worden de klanten over alle andere energieleveranciers.

Op de website van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) is informatie te vinden voor consumenten en klein-zakelijke klanten die te maken krijgen met het faillissement van hun energieleverancier. Via www.consuwijzer.nl zijn onder meer de antwoorden te vinden op de volgende vragen:

De vergunning van Naked Energy is ingetrokken, wat betekent dit voor mij?
De ACM heeft de leveringsvergunning ingetrokken. Dit betekent dat uw contract beëindigd zal worden. U krijgt automatisch een nieuwe leverancier. Naked Energy zal tot die tijd energie blijven leveren. De periode totdat uw energielevering wordt overgenomen door de nieuwe leverancier, wordt ook wel de vensterperiode genoemd waarbij u nog niet kan overstappen. Dit kan pas nadat een nieuwe leverancier de energielevering heeft overgenomen. De nieuwe leverancier zal de oude contractvoorwaarden niet meenemen. Indien u kiest voor een andere leverancier, geldt er een wettelijke opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

Wat gebeurt er met mijn contract?
Uw contract bij Naked Energy zal worden beëindigd. U hoeft echter niet zelf op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier, omdat de levering op uw adres automatisch zal worden overgenomen door een nieuwe leverancier. Bij de nieuwe leverancier zullen er andere contractvoorwaarden gelden die zullen afwijken van de huidige contractvoorwaarden.

Krijg ik nog energie geleverd?
Ja, de energielevering gaat gewoon door als u geen brief van u netbeheerder hebt gekregen. U hoeft u geen zorgen te maken, u komt niet zonder energie te zitten. Hebt u een brief gekregen van de netbeheerder? Dan kan het zijn dat u zelf contact op moeten nemen met een nieuwe leverancier voor een nieuw contract. Neem bij twijfel contact op met uw netbeheerder.

Tot wanneer krijg ik energie geleverd?
Uw energielevering stopt niet en zal dus gewoon door blijven gaan. De energielevering zal door Naked Energy beëindigd worden en zal de energielevering automatisch worden overgenomen door de nieuwe energieleverancier.

Naked Energy zou binnenkort beginnen met de energielevering, wat gebeurt er nu?
De vergunning van Naked Energy is ingetrokken, wat betekent dat Naked Energy de levering niet kan starten op uw adres. De opzegging van uw huidig energiecontract wordt door Naked Energy niet verstuurd naar uw huidige energieleverancier, wat betekent dat uw huidige energieleverancier gewoon doorgaat met de energielevering. Als u op dit moment geen energieleverancier hebt, adviseren we u om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met een nieuwe energieleverancier om een nieuw contract af te sluiten.

Gaat Naked Energy nog in de maand januari geld incasseren?
Naked Energy zal in de maand januari geen termijnbedragen meer incasseren. Voor de maand januari zal er door de nieuwe leverancier geïncasseerd worden.

Moet ik mijn openstaande nota’s/termijnen nog betalen?
Openstaande nota’s moeten alsnog voldaan worden. Dit is namelijk de periode waarin Naked Energy energie heeft geleverd en het contract van Naked Energy dus nog altijd van kracht is. Als openstaande nota’s niet voldaan worden, zullen er vermoedelijk incassomaatregelen volgen.

Ik heb op dit moment een lopende betalingsregeling, wat gebeurt daar mee?
De curator die aangesteld wordt zal de komende tijd nodig hebben om alles in kaart te brengen. De curator zal bekijken of dezelfde betalingsregeling met u blijft bestaan. Tot die tijd dient u zich aan de gemaakte betalingsregeling te houden.
Stappen die je kunt ondernemen om te proberen zoveel mogelijk geld terug te halen
  • Laatste termijn storneren
  • Vordering indienen bij curator
  • Een melding onterechte incasso (MOI) indienen bij de bank
Aanvulling: vordering indienen bij curator

Een makkelijke manier is via de dienst Claimsagent.

Zie knop 'vordering indienen'

Dit is een dienst die automatisch je vordering doorstuurt naar de curator en je automatisch op de hoogte houdt van eventuele updates.

Link: {nog niet beschikbaar voor Anode}

Aanvulling: MOI indienen

Flink wat mensen in deze thread claimen dat ze geld terug gekregen hebben op deze manier.

In ieder geval ING klanten. Die krijgen ook veelal vrij snel antwoord.

Hoe het precies zit met die foutieve incasso? Dit zegt de Consumentenbond erover:
Online een machtiging afgeven kan op verschillende manieren. De enige officiële manier is een digitale incassomachtiging. Je geeft dan toestemming via je eigen internetbankieromgeving of via je mobiel bankieren app.

Daarnaast gedogen banken ook niet officieel erkende incassomachtigingen. Bijvoorbeeld een vinkje op een webformulier of met een éénmalige iDeal-betaling als bevestiging. Bij deze niet-officiële vormen kun je wel altijd een Melding Onterechte Incasso (MOI) indienen.
Ik heb zelf via Gaslicht.com het contract afgesloten en dat was volgens mij zonder inloggen.

Van hoeveel maanden kan ik het beste mijn voorschot laten terugboeken?

Je telt op:
  • Het bedrag van de eindafrekening van
    Anode Energie
  • Eventuele welkomstbonus
Daarvan trek je af:
  • Bedrag wat je hebt gestorneerd. (Normaal gesproken 1 maand)
Het bedrag deel je dan door je voorschotbedrag. Het getal dat je dan krijgt, kun je dan in je voordeel (dus omhoog) afronden.

Rekenvoorbeeld:
  • Afrekening Anode: €520
  • Welkomstbonus: €230
  • Je maandelijkse voorschot is €200
Als je dit optelt en aftrekt, kom je op €550 (520 + 230 - 200 = €550)

Wil je het aantal maanden weten: 550/200 = 2,75 (=> afronden naar 3)

Dus dan haal je voor 3 maanden voorschotten terug, ofwel €600.

Omdat, als de MOI slaagt, je nu meer terug hebt gekregen dan Anode nog aan jou zou moeten terug betalen, kan de curator nog €600 - €550 = €50 op je verhalen!

Zet dit op zij, want hoewel de meeste posters hier vinden dat Anode klanten daar recht op hebben, blijft dit voorlopig onduidelijk.

Hoe doe je een Melding Onterechte Incasso per bank

ING
====================
Onderstaand formulier invullen, in principe voor elke maand. Zou sowieso gratis moeten zijn, dus zonder risico.

Link: https://www.ing.nl/partic...g-onterechte-incasso.html

Al flink wat mensen hebben hierdoor hun geld terug gekregen.

Rabobank
====================
Neem contact op met de klantenservice, dit kan telefonisch of per chat.

De bank is op de hoogte dat mensen via een MOI geld proberen terug te krijgen.

Zullen eventueel claimen dat Eneco levering stopt en dat er kosten aan verbonden zijn als de incasso niet foutief blijkt te zijn.

Dus op eigen risico. Maar als je Eneco netjes betaalt zou er geen probleem moeten zijn.

En als de incasso bij andere banken foutief is, waarom dan niet bij de Rabobank?

ABN AMRO
====================
Er is geen formulier, dus neem contact op met de klantenservice. Verder kreeg ik onderstaande aanvulling per PM van @bisselke, met goed advies en goed nieuws voor ABN Amro klanten:

"ABN Amro rekent 25 euro onderzoekskosten wanneer de MOI onterecht blijkt te zijn. Er zijn al meerdere leden die succesvol een MOI hebben gemeld en geld terug gekregen.

Advies: dien eerst 1 MOI in, zodra die goedgekeurd is kun je voor de overige maanden ook een MOI indienen. Zo voorkom je eventueel hoge onderzoekskosten, alhoewel de kans van slagen 99% is."

SNSBank
====================
SNS lijkt ook een formulier te hebben, neem anders contact op met de klantenservice.

Zou ook sowieso gratis moeten zijn, dus zonder risico.

Link: https://www.snsbank.nl/particulier/service/navraag-doen.html

Bijna alle informatie komt uit andere posts om dit forum mbt energieleveranciers die failliet zijn gegaan. Dit is slechts een samenvatting van alles wat ik kon vinden. Informatie kan dus niet kloppen en credits naar elke individuele poster die iets heeft geplaatst wat ik in deze samenvatting heb gebruikt.

Volg de stappen op eigen risico! Mensen claimen hiermee succes te hebben gehad, maar dat biedt geen garantie voor jouw situatie!

Aanvullingen en het melden van foutieve informatie, zeer welkom!

[ Voor 101% gewijzigd door TFHfony op 24-12-2021 11:26 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Hmm als je dit zo hard stelt op je website en dan alsnog ten onder gaat is wel een dingetje... liegen vinden curators niet zo grappig.. zeker niet zo hsrd als hun het hier beweren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:23:
Hmm als je dit zo hard stelt op je website en dan alsnog ten onder gaat is wel een dingetje... liegen vinden curators niet zo grappig.. zeker niet zo hsrd als hun het hier beweren.
En volgens mij was toen dus ook al bekend dat hun leverancier (Anode) omgevallen was...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik zat er al op te wachten.

Saillant detail: sinds het begin van deze week op hun website het advies om het termijbedrag te verdubbelen.

- knip -

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Raymond P schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:37:

Saillant detail: sinds het begin van deze week op hun website het advies om het termijbedrag te verdubbelen.
Na, nu eerst maar eens de laatste betalingen storneren. Die van December & November kunnen nog mooi :)
Gelijk de overstap naar Vattenfal geregeld. Morgen ga ik over.

[ Voor 14% gewijzigd door TFHfony op 23-12-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:13
Raymond P schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:37:

Dat is wel heel brutaal zeg.

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-06 19:23
Mag je nu al overstappen?

Ik heb ook 2 maanden gestorneerd..
Ga me in ieder geval ook maar aanmelden bij een andere leverancier vandaag.

Heb al wel even foto's gemaakt van de meterstanden en gemeld bij Naked dat ik een afrekening wil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Meestermaas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:19:
Mag je nu al overstappen?

Ik heb ook 2 maanden gestorneerd..
Ga me in ieder geval ook maar aanmelden bij een andere leverancier vandaag.

Heb al wel even foto's gemaakt van de meterstanden en gemeld bij Naked dat ik een afrekening wil
Naked Energy zal zelf niets meer mogen. De rechter gaat een curator toewijzen en die zal de verdere beslissingen nemen.
Overstappen zou eigenlijk de komende 30 dagen geblokkeerd moeten zijn, maar uit de threads op dit forum over de andere energiemaatschappijen die failliet zijn gegaan valt op te maken dat het vaak wel lukt. Ik heb telefonisch een contract afgesloten en daarna via Whatsapp gevraagd om af te zien van de 14 daagse bedenktijd. Morgen gaat mijn nieuwe contract in.

• Meestermaas
Gouden tip!

Heb me net aangemeld ingaande vandaag bij Eneco.
Een flexibel contract zodat ik kan overstappen wanneer ik wil als de prijzen weer wat dalen.

Kijken of het ons ook lukt...

• Dirk111
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
TFHfony schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:39:
[...]

Na, nu eerst maar eens de laatste betalingen storneren. Die van December & November kunnen nog mooi :)
Modelcontract Vattenfall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Yep. Even voor een maandje of wat tot de energieprijzen iets dalen en dan weer ergens een jaarcontract afsluiten.

• Meestermaas
Voor elektra zit ik bij Frank Energie en daarvoor bij Easy Energie.
Het liefst betaal ik gewoon wat ik verbruik direct.

Waarom zou ik moeten sparen bij een energieleverancier?
Dat kan ik beter zelf.

Frustrerend dat er geen prepaid leveranciers zijn...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Meestermaas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:13:
Voor elektra zit ik bij Frank Energie en daarvoor bij Easy Energie.
Het liefst betaal ik gewoon wat ik verbruik direct.

Waarom zou ik moeten sparen bij een energieleverancier?
Dat kan ik beter zelf.

Frustrerend dat er geen prepaid leveranciers zijn...
Sparen deed ik er ook niet. Mijn voorschot was 27 euro per maand, uitgaande van een energierekening van rond de 300 euro.

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45
TFHfony schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:39:
[...]

Als een energieleverancier failliet is dan kan je niet direct over naar een andere leverancier. Eerst krijg je een frozen periode, dan 30 dagen bij een energieleverancier die de curator bepaald, en dan kan je zelf kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:37:
[...]

Als een energieleverancier failliet is dan kan je niet direct over naar een andere leverancier. Eerst krijg je een frozen periode, dan 30 dagen bij een energieleverancier die de curator bepaald, en dan kan je zelf kiezen.
Dat is de theorie. De praktijk leert anders. Lees Afhandeling faillissement Welkom Energie maar eens door. Als je er op tijd bij bent kan je prima overstappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RGcngGOlr8JhUfTVe07hsCEwFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ywMjVT65fvwSr06G1HigtJm6.png?f=user_large

• robbies
TFHfony schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:38:
[...]

Dat is de theorie. De praktijk leert anders. Lees Afhandeling faillissement Welkom Energie maar eens door. Als je er op tijd bij bent kan je prima overstappen.

[Afbeelding]
Ik denk toch dat het niet lukt. Dat topic heb ik goed gelezen maar daar staat dat het bij sommige mensen lukt om na de frozen periode direct over te gaan en niet verplicht 30 dagen ondergebracht te worden bij een leverancier die de klanten overneemt.

• Meestermaas
Niet geprobeerd is altijd mis.
Wat heb je te verliezen om dat te doen?

• robbies
Meestermaas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:47:
Niet geprobeerd is altijd mis.
Wat heb je te verliezen om dat te doen?
Geen 14 dagen bedenktijd.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:07

MsG

Forumzwerver

Argh, toch de klos. Gelukkig was ik eind januari hier sowieso al weg. Had al een tijdje m'n maanbedrag naar 20 euro gehaald. Anders kunnen we altijd nog storneren met de incasso-machtigingstruuk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TFHfony schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:38:
[...]

[Afbeelding]
Is dit nu direct van jou, of uit verleden van ander topic ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:53:
[...]

Is dit nu direct van jou, of uit verleden van ander topic ?
Van mij, vanmiddag.
Inmiddels ook de mail binnen met de bevestiging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csKLU6k4rv-fzCNfqdcA4Vl0140=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kU7M7seb73cT2787Zvwg7haB.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door TFHfony op 23-12-2021 15:56 ]

• Meestermaas
Die heb ik niet nodig.

Een duidelijke einddatum bij Naked Energie met bijbehorende standen (op foto) wel.

Met mijn nieuwe contract ben ik toch flexibel, dus ik kan stoppen wanneer ik wil.
Hierdoor kan ik mij altijd "bedenken".

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand hoe destijds de machtiging werd afgegeven van Naked Energie? Ik kan me niet herinneren een handtekening te hebben moeten inscannen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Let voor je iets post op de topicwaarshuwing.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MsG schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:01:
Weet iemand hoe destijds de machtiging werd afgegeven van Naked Energie? Ik kan me niet herinneren een handtekening te hebben moeten inscannen.
Komende incasso kun je blokkeren, en tot 60 dagen terug kun je sowieso de incasso terughalen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• robbies
Hackus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:10:
[...]

Komende incasso kun je blokkeren, en tot 60 dagen terug kun je sowieso de incasso terughalen.
56 dagen (8 weken)

• Dirk111
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
TFHfony schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:55:
[...]

Van mij, vanmiddag.
Inmiddels ook de mail binnen met de bevestiging:
[Afbeelding]
Is dit bij Budget Energie en heb je de ingangsdatum van 8 april op de website vervroegd naar morgen?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Dirk111 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:20:
[...]

Is dit bij Budget Energie en heb je de ingangsdatum van 8 april op de website vervroegd naar morgen?
Nee. Van Vattenfall. En laten veranderen van 08-01-2022 (14 dagen van nu) naar 24-12-2021.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hackus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:10:
[...]

Klopt, maar ik denk dat ik nog verder terug moet om mijn overschot te break-evenen, dus ik ga denk ik even wat MOI-procedures inschieten.

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Ik had een paar weken geleden mezelf al aangemeld voor overstap naar Frank Energie per 7-1-2022. Heb van Naked Energy vorige week de bevestiging gekregen dat ik daar per 7-1-2022 weg ben. Benieuwd of ik dan ook in die 30 dagen 'frozen' periode kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Later even met m'n domotica uitrekenen wat ik werkelijk verbruikt heb. Heb die mails snel uitgezet destijds. Note to self, al dat soort energie-spam volgende keer aanlaten, maakt het stukken makkelijker voor nu.

Zelf 2 maanden gestorneerd, en voor een aanzienlijk deel een MOI-verzoek ingeschoten. Schijnt bij de ING niks te kosten, we zien het wel. Heb liever een kleine schuld bij hen, die ik met liefde betaal, dan dat ik te krap storneer en er dus nog een positief saldo blijft.

• Meestermaas
Groot gelijk, zo denk ik dus ook.
Het hebben van een schuld betaal ik met liefde aan de curator, als hij komt vragen...

Ben alleen bang dat ze met terugwerkende kracht het verbruik in rekening gaan brengen bij de nieuwe leverancier. want per februari had ik mijn eindafrekening. Hierdoor is sinds die tijd geen stand bekend bij Naked Energie. Dus dan zou je zeggen voorschotten weg en vanaf die stand betalen tot aan de opname van de nieuwe jaarafrekening...

Iemand enig idee hoe de curator hier mee omgaat?

• robbies
Meestermaas schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:24:
Groot gelijk, zo denk ik dus ook.
Het hebben van een schuld betaal ik met liefde aan de curator, als hij komt vragen...

Ben alleen bang dat ze met terugwerkende kracht het verbruik in rekening gaan brengen bij de nieuwe leverancier. want per februari had ik mijn eindafrekening. Hierdoor is sinds die tijd geen stand bekend bij Naked Energie. Dus dan zou je zeggen voorschotten weg en vanaf die stand betalen tot aan de opname van de nieuwe jaarafrekening...

Iemand enig idee hoe de curator hier mee omgaat?
Bij de verplichte overgang naar de nieuwe leverancier die uitgekozen is door de curator worden de standen uitgelezen of opgevraagd bij de klant als je geen slimme meter hebt. Dit is de beginstand van de nieuwe leverancier. De curator zorgt op basis van deze standen de eindafrekening vast waarbij de voorschotten worden verrekend. Dan moet je bijbetalen of bij een tegoed een claim indienen bij de curator.

[ Voor 3% gewijzigd door robbies op 23-12-2021 17:57 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
robbies schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:34:
[...]

Bij de verplichte overgang naar de nieuwe leverancier die uitgekozen is door de curator worden de standen uitgelezen of opgevraagd bij de klant als je geen slimme meter hebt. Dit is de beginstand van de nieuwe leverancier. De curator zorgt op basis van deze standen de eindafrekening vast waarbij de voorschotten worden verrekend. Dan moet je bijbetalen of bij een tegoed een claim indienen bij de curator. Tip: als je geen slimme meter hebt de stand dus naar beneden doorgeven. >:)
Sowieso is het in principe fraude als je dat zo doen. Ik zou het dus niet aanraden.
En als je een lagere stand doorgeeft, ga je dus juist meer betalen aan de nieuwe energieleveranciers. Je wil toch juist zo veel mogelijk tegen je oude tarief verrekend hebben?

Hier staat inmiddels ook in "Mijn Vattenfall" morgen als ingangsdatum. Dus e.e.a. lijkt wel gelukt te zijn.
Met de 2 gestorneerde termijnen moet ik zeker nog wel wat bijbetalen aan de curator straks. Maar goed, dat zullen we bij de eerste de beste aanvraag netjes doen. Om middernacht even kijken wat de meterstanden ongeveer zijn...

• robbies
TFHfony schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:40:
[...]

Sowieso is het in principe fraude als je dat zo doen. Ik zou het dus niet aanraden.
En als je een lagere stand doorgeeft, ga je dus juist meer betalen aan de nieuwe energieleveranciers. Je wil toch juist zo veel mogelijk tegen je oude tarief verrekend hebben?

Hier staat inmiddels ook in "Mijn Vattenfall" morgen als ingangsdatum. Dus e.e.a. lijkt wel gelukt te zijn.
Met de 2 gestorneerde termijnen moet ik zeker nog wel wat bijbetalen aan de curator straks. Maar goed, dat zullen we bij de eerste de beste aanvraag netjes doen. Om middernacht even kijken wat de meterstanden ongeveer zijn...
Ik dacht dat je dan idd meer gaat betalen bij de nieuwe leverancier maar dat is altijd beter dan niks terugkrijgen van de curator. Bij nader inzien heb ik me hierbij vergist want de nieuwe tarieven zijn hoger dan de oude.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Inmiddels staat het ook op de website van Naked Energy:
Naked Energy stopt
Afgelopen woensdag 22 December 2021 heeft Naked Energy B.V. bij de rechtbank in Rotterdam haar faillissement aangevraagd. Naked Energy heeft tevens de ACM gevraagd haar leveranciersvergunning in te trekken. Het bedrijf leverde gas en elektriciteit aan consumenten en klein-zakelijke klanten in Nederland. Het bedrijf is sinds 2017 actief op de consumentenmarkt.

Naked Energy kan niet meer aan haar leveringsverplichtingen voldoen als gevolg van een recentelijk faillissement van één van haar inkooppartijen. Hierdoor is Naked Energy indirect de afgrond ingetrokken. Er is een serieuze poging gedaan om Naked Energy te redden, maar het bedrijf moest door het wegvallen van haar inkooppartij energie inkopen tegen zeer hoge marktprijzen terwijl de contracten met haar klanten nog gebaseerd waren op veel lagere energieprijzen uit het verleden.

Het faillissement is op 23 december 2021 door de rechtbank uitgesproken. Mr. J. Kloots (De Bok Roijers Gasseling Advocaten te Rotterdam) is aangesteld als curator. Een van de eerste taken van de curator wordt om een leverancier te vinden die de klanten van Naked Energy wil overnemen. Lukt dat niet op korte termijn, dan worden de klanten over alle andere energieleveranciers.

Op de website van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) is informatie te vinden voor consumenten en klein-zakelijke klanten die te maken krijgen met het faillissement van hun energieleverancier. Via www.consuwijzer.nl zijn onder meer de antwoorden te vinden op de volgende vragen:

De vergunning van Naked Energy is ingetrokken, wat betekent dit voor mij?
De ACM heeft de leveringsvergunning ingetrokken. Dit betekent dat uw contract beëindigd zal worden. U krijgt automatisch een nieuwe leverancier. Naked Energy zal tot die tijd energie blijven leveren. De periode totdat uw energielevering wordt overgenomen door de nieuwe leverancier, wordt ook wel de vensterperiode genoemd waarbij u nog niet kan overstappen. Dit kan pas nadat een nieuwe leverancier de energielevering heeft overgenomen. De nieuwe leverancier zal de oude contractvoorwaarden niet meenemen. Indien u kiest voor een andere leverancier, geldt er een wettelijke opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

Wat gebeurt er met mijn contract?
Uw contract bij Naked Energy zal worden beëindigd. U hoeft echter niet zelf op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier, omdat de levering op uw adres automatisch zal worden overgenomen door een nieuwe leverancier. Bij de nieuwe leverancier zullen er andere contractvoorwaarden gelden die zullen afwijken van de huidige contractvoorwaarden.

Krijg ik nog energie geleverd?
Ja, de energielevering gaat gewoon door als u geen brief van u netbeheerder hebt gekregen. U hoeft u geen zorgen te maken, u komt niet zonder energie te zitten. Hebt u een brief gekregen van de netbeheerder? Dan kan het zijn dat u zelf contact op moeten nemen met een nieuwe leverancier voor een nieuw contract. Neem bij twijfel contact op met uw netbeheerder.

Tot wanneer krijg ik energie geleverd?
Uw energielevering stopt niet en zal dus gewoon door blijven gaan. De energielevering zal door Naked Energy beëindigd worden en zal de energielevering automatisch worden overgenomen door de nieuwe energieleverancier.

Naked Energy zou binnenkort beginnen met de energielevering, wat gebeurt er nu?
De vergunning van Naked Energy is ingetrokken, wat betekent dat Naked Energy de levering niet kan starten op uw adres. De opzegging van uw huidig energiecontract wordt door Naked Energy niet verstuurd naar uw huidige energieleverancier, wat betekent dat uw huidige energieleverancier gewoon doorgaat met de energielevering. Als u op dit moment geen energieleverancier hebt, adviseren we u om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met een nieuwe energieleverancier om een nieuw contract af te sluiten.

Gaat Naked Energy nog in de maand januari geld incasseren?
Naked Energy zal in de maand januari geen termijnbedragen meer incasseren. Voor de maand januari zal er door de nieuwe leverancier geïncasseerd worden.

Moet ik mijn openstaande nota’s/termijnen nog betalen?
Openstaande nota’s moeten alsnog voldaan worden. Dit is namelijk de periode waarin Naked Energy energie heeft geleverd en het contract van Naked Energy dus nog altijd van kracht is. Als openstaande nota’s niet voldaan worden, zullen er vermoedelijk incassomaatregelen volgen.

Ik heb op dit moment een lopende betalingsregeling, wat gebeurt daar mee?
De curator die aangesteld wordt zal de komende tijd nodig hebben om alles in kaart te brengen. De curator zal bekijken of dezelfde betalingsregeling met u blijft bestaan. Tot die tijd dient u zich aan de gemaakte betalingsregeling te houden.
Bron: https://www.naked-energy.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij mij gaat vattenfall maandag in, blijkbaar was savonds niet meer te regelen dat het vandaag in zou gaan. Even kijken of het ook gebeurd, klantenservice is vrij traag.

Duur contract dat modelcontract, maar ja dat is nu overal zo. In ieder geval maandelijks opzegbaar dus tzt even beter voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbacon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-03 14:32
https://www.acm.nl/nl/pub...an-acm-trekt-vergunningen
Tijdens de overgangsperiode, die maximaal tot 19 januari 2022 duurt, kunnen klanten niet zelf overstappen. Zij krijgen vanzelf bericht van de nieuwe leverancier over hun energiecontract. Daarna kunnen zij zelf besluiten of ze bij die leverancier blijven of dat ze alsnog overstappen naar een andere leverancier. Hun nieuwe leverancier mag hierbij een opzegtermijn van maximaal 30 dagen hanteren.
Ik lees hier dat verschillende mensen proberen over te stappen naar een nieuwe leverancier maar als ik dit zo lees heeft het vooralsnog geen zin om over te stappen op dit moment en lijkt het pas per 19 januari 2022 te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Ik ben vanuit naked energy nog niet geïnformeerd. Op de hoofdwebsite staat het, maar op de inlogpagina wordt nog gesmeekt voor een hoger voorschotbedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 16:47
elbacon schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:52:
https://www.acm.nl/nl/pub...an-acm-trekt-vergunningen

[...]

Ik lees hier dat verschillende mensen proberen over te stappen naar een nieuwe leverancier maar als ik dit zo lees heeft het vooralsnog geen zin om over te stappen op dit moment en lijkt het pas per 19 januari 2022 te kunnen.
Zolang er geen nieuwe leverancier gevonden is, blijft je het oude tarief betalen. Mooiste zou zijn dat er geen gevonden wordt voor die tijd, en je gelijk over kunt stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in de topicwaarschuwing staat;

Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic. Ook discussie over een eventuele eerdere overstap naar een andere leverancier hoort daar.

Graag daar dus verder, dan kunnen we het hier bij het faillissement van Naked Energy houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meestermaas
Als de informatie nu pas officieel is, dan was ik toch nog voor de bekendmaking overgestapt?

Dan is het dus oké dat ik zelf geswitcht ben van leverancier en moet ik de curator alleen af te wachten voor de eindafrekening. Scheelt me een keer extra switchen met alle handelingen van dien.

Heb de houtkachel maar weer eens flink opgestookt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Inmiddels staat de uitspraak van de rechter online:
https://insolventies.rech...10.rot.21.249.F.1300.1.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 15:56
Hoe gaat het in zijn werk als er al een bevestiging van opzegging is met een datum (31-12) van tussen het faillissement en voor de overdracht aan een nieuwe leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Meestermaas schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:22:
Als de informatie nu pas officieel is, dan was ik toch nog voor de bekendmaking overgestapt?

Dan is het dus oké dat ik zelf geswitcht ben van leverancier en moet ik de curator alleen af te wachten voor de eindafrekening. Scheelt me een keer extra switchen met alle handelingen van dien.

Heb de houtkachel maar weer eens flink opgestookt...
Afhankelijk van wanneer je geswitched bent kan het wel zijn dat je alsnog naar een andere leverancier gaat, omdat er ergens na het intrekken van de vergunning een snapshot wordt gemaakt. Mocht dat gebeuren kan de leverancier die je nu gekozen hebt dat als het goed is heel snel weer in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
zx9r_mario schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:56:
[...]

Zolang er geen nieuwe leverancier gevonden is, blijft je het oude tarief betalen. Mooiste zou zijn dat er geen gevonden wordt voor die tijd, en je gelijk over kunt stappen.
Er wordt altijd een leverancier gevonden, als er geen maatschappij is die alle klanten wil overnemen, worden de klanten voor het einde van de overgangsperiode verdeeld over de bestaande energie maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb zojuist een aantal reacties richting Overstappen naar een nieuwe energieleverancier verplaatst. Discussie over (eerder) overstappen hoort niet hier thuis, maar in het overstaptopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:47
Ik heb een situatie waarbij ik voor mijn nieuwbouw sinds feb 2021 een jaarcontract heb afgesloten.
Daarbij heb ik:
2300Kwh opgewekt
1500 Kwh gebruikt.
Mijn maandbedrag had ik ingesteld op 30eu/mnd.
Nu is mijn vraag tot hoe ver terug ik kan storneren? Aangezien ik in de 'plus' leef en eigenlijk recht had op teruggaaf na saldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

darksnake88 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:07:
Ik heb een situatie waarbij ik voor mijn nieuwbouw sinds feb 2021 een jaarcontract heb afgesloten.
Daarbij heb ik:
2300Kwh opgewekt
1500 Kwh gebruikt.
Mijn maandbedrag had ik ingesteld op 30eu/mnd.
Nu is mijn vraag tot hoe ver terug ik kan storneren? Aangezien ik in de 'plus' leef en eigenlijk recht had op teruggaaf na saldering.
Dat is eenvoudig te vinden, de reguliere termijn is iets van 8 weken. Mocht je dan nog steeds zwaar in de plus zitten kan je proberen of je een MOI-procedure kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@darksnake88: als je in de plus verwacht te zitten zou ik in elk geval de laatste 2 termijne storneren dat kan je eenvoudig doen via internetbankieren. en dan als je zekerheid hebt over heoveel je in de plus had moeten itten kan je, als je teveel hebt gestorneerd, dat altijd weer terugbetalen aan de curator zodra die daarom vraagt met de eindafrekening.

zelf helaas ook slachtoffer, gelukkkig niet veel in de plus, maar toch Naked energy was 1 van de weinigee echt goedkope energieleveranciers die daar ook echt hun selling pont vna maakten. met het verdwijnen van al deze kleine spelers en het overblivjen van eenpaar al lang grootgegroeiden die niet meer hoeven te stunten om klanten te lokken zie ik het osmber in voor de nederlandse energiemarkt. want als er nieuwkomers komen is de angst van mens eom ernaar over te stappen ook groter, waardoor nieuwkomers minder kans van slagen hebben. eindresulltat de grote dure partijen blijven lachend hoge prijzen vragen. Ik hoop dat partijen als naked energy, zodra de markt weer gunstiger is, terugkomen(waarschijnlijk onder een andere naam) want in feite was naked energy het probleem neit maar de failliete inkoop-organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik sta eigenlijk alleen maar in de min. Heb de afgelopen maanden zo min mogelijk betaald :D

Ik verwacht dat ze nog zo'n 200-300 euro van me tegoed hebben. Zijn er al ervaringen met hoe lang het duurt voor er bij je aangeklopt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog niks gehoord van naked energy of curator. Bij inloggen wordt ook nog niks vermeld behalve dat ze een hoger voorschot willen. Ben benieuwd wanneer ik geïnformeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:26
Voor klanten die nog willen inloggen, hun portal is nog steeds te bereiken:

https://mijn.naked-energy.nl/

Hier kan je ook je totalen ophalen voor je verbruik.

Gezien dit nog het moment is dat je twee maal de incasso's kan terugboeken kan je hierop bepalen of je een poging wilt wagen om de MOI in tevullen bij je eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hemera schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:07:
Voor klanten die nog willen inloggen, hun portal is nog steeds te bereiken:

https://mijn.naked-energy.nl/

Hier kan je ook je totalen ophalen voor je verbruik.

Gezien dit nog het moment is dat je twee maal de incasso's kan terugboeken kan je hierop bepalen of je een poging wilt wagen om de MOI in tevullen bij je eigen bank.
Als toevoeging hierop.. Je totale kosten zijn (meestal) lager. Het vastrecht (gas en elektriciteit) zitten niet bij deze prijs, maar ook de vermindering energiebelasting niet). Afhankelijk van de je regio en of je gas afneemt (niet, <500 of>500) kan je daar nog tussen de 0 en 20 euro per maand vanaf trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Grappig... Inmiddels is de boel al een week failliet, maar ik heb nog steeds geen enkele communicatie vanuit Naked Energy, de curator oid ontvangen. Het is dat het in de krant te lezen was.
Ik vraag mij af hoeveel van hun klanten wellicht nog geen idee hebben...

Verder nog even contact gehad met Vattenfall omdat mijn overstap toch maar bleef hangen. Blijkbaar, ondanks hun eerdere toezegging, hebben ze de overstap niet tijdig kunnen realiseren. Dat wordt dus even afwachten tot wanneer dit wel kan. De huidige aanvraag maar even geannuleerd. Dan kijken we straks wel wat de meest zinvolle optie is.

[ Voor 39% gewijzigd door TFHfony op 30-12-2021 16:42 ]

TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:26:
Grappig... Inmiddels is de boel al een week failliet, maar ik heb nog steeds geen enkele communicatie vanuit Naked Energy, de curator oid ontvangen. Het is dat het in de krant te lezen was.
Het is sowieso maar een clubje van 2.6k man, maar inderdaad superslecht. Staat ook niks in de portal, als je niet op de hoofdsite komt had je niks geweten. Mogelijk doen ze dat bewust (voorkomen mensne gaan stoneren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:26:

Verder nog even contact gehad met Vattenfall omdat mijn overstap toch maar bleef hangen. Blijkbaar, ondanks hun eerdere toezegging, hebben ze de overstap niet tijdig kunnen realiseren. Dat wordt dus even afwachten tot wanneer dit wel kan. De huidige aanvraag maar even geannuleerd. Dan kijken we straks wel wat de meest zinvolle optie is.
Vattenfall loopt hier ook te prutsen inderdaad ondanks eerdere beloften om me meteen aan te sluiten.

Hebben mensen het gijzelen van de termijnbedragen al kenbaar gemaakt aan een curator? Ik ben daar het liefst gewoon transparant over, en dat hij krijgt wat hij toebehoort op het moment dat ik een afrekening krijg, maar dat ik een positieve balans ten allen tijde wens te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 31-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
de tijd begint te dringen. de curator heeft nog 5 dagen om ons ergens onder te brengen, anders worden we gewoon verdeeld onder de bestaande leveranciers die dan vaak de hoofdprijs vragen. allure werd overgenomen door hem.nl fenor door budgetenergie, ik zou het leuk vinden als iemadn ons ook wil hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
dicksterk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:15:
de tijd begint te dringen. de curator heeft nog 5 dagen om ons ergens onder te brengen, anders worden we gewoon verdeeld onder de bestaande leveranciers die dan vaak de hoofdprijs vragen. allure werd overgenomen door hem.nl fenor door budgetenergie, ik zou het leuk vinden als iemadn ons ook wil hebben...
Hou er wel rekening mee dat in vergelijking met oudere contracten je ook bij een 'overname' een veel hogere prijs gaat betalen, 'overname' betekent hier niet dat de oude contracten geldig blijven. Zo'n leverancier neemt alleen het klantenbestand over, waarna je een nieuw contract krijgt voor onbepaalde tijd, met variabele tarieven en direct opzegbaar met een maximale opzegtermijn van 30 dagen.

Dat is wanneer je verdeeld wordt ook het geval, dus reken je in beide gevallen niet rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat verdelen beter is voor de klanten.
Als iemand het klantenbestand koopt, moet die direct in 30 dagen weer die 10 tot 40 euro per aansluiting terug gaan verdienen door hogere tarieven te vragen dan de spotmarkt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Het gaat om 2.5K klanten he.. totaal niet interresant. Wat ik veel schandaliger vind is dat ik nog 0.0 gehoord heb van de curator/naked enrgy of wat dan ook. Als je de media niet volgt had je niks geweten.

Nu zat ik al sinds november op een variabel contract (oude liep af), dus de prijzen waren al fors hoger.. Ga me nu maar eens orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
allure energie had 400 klanten en hem.nl heeft ze toch overgenomen. misschien is er ook een kleine speler die maar een paarduizend klantne heeft voor wie 2,5 duizend klanten best leuk is. bij fenor heeft budget-energie de deal gsloten dat de gasprijs tot eind contract niet omhog mag, dus zoeis zou bij ons ook best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Op de website van het advocaten kantoor staat iets anders:
De curator van Naked Energy heeft tot en met 5 januari 2022 de tijd om een andere energieleverancier bereid te vinden de klanten over te nemen
https://www.debok.com/nl/...ent-naked-energy-b-v.html

Dat zou betekenen nog 3 dagen maximaal (vandaag meegerekend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En het is dpg energie geworden. Ee kan nog geen mail richting de klanten vanaf, maar vanaf morgen al. Nu maar eens zien hoe snel ik daar weg moet zijn.

https://www.naked-energy.nl/
https://www.dgbenergie.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:10:
En het is DGB energie geworden. Ee kan nog geen mail richting de klanten vanaf, maar vanaf morgen al. Nu maar eens zien hoe snel ik daar weg moet zijn.

https://www.naked-energy.nl/
https://www.dgbenergie.nl/
Nah, ik ben benieuwd. Deze club heeft vorig jaar zomaar energie contracten met klanten opgezegd en heeft niet eens prijzen op haar website staan op dit moment. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@TFHfony Die prijzen staan gewoon online toch?

https://www.dgbenergie.nl...jd-per-1-januari-2022.pdf

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik bekijk het vanaf een smartphone, wellicht dat het er iets anders uit ziet. :)
Maar vanaf deze page heb ik doorgeklikt op de blauwe hyperlinks.
https://www.dgbenergie.nl/voor-thuis/

Met die tarieven had je wel een mooie button mogen verwachten...

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oei oei... Dat is echt heel erg pittig duur. Zit nu op het variabele van naked energie. Prijzen van januari...

Vast: 21.98 (elek + gas) vs 4.48 euro naked
Variabel (wxcl belasting, maar beide gelijk)
Elect: laag 44.17 cent vs naked 31.629 cent
Hoog 56.22 vs 43.282 cent

Gas is nog extremer..
1.55237 per m3 vs 1.19633 per m3

Je wordt dus keihard op alle gebieden genaait.. de markt (waar naked energy het direct koopt is veel voordeliger.

Btw dit is dat semicrimineel bwdrijf dat recent heeft besloten eenzijdig haar contract niet meer na te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 03-01-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Voor zover ik rond heb gekeken is het wel marktconform voor zover het op modelcontracten aankomt.

En inderdaad, een ander contract heeft bij die partij weinig waarde. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond P schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:52:
Voor zover ik rond heb gekeken is het wel marktconform voor zover het op modelcontracten aankomt.

En inderdaad, een ander contract heeft bij die partij weinig waarde. :+
Mwa... 2.10 per m3 is echt extreem hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zojuist kwam ik er per gigantisch toeval achter dat Naked Energy failliet is. Ik wilde wat op de website bekijken en zag de melding dat het voorbij is. 8)7

Nu zie ik in de topicstart iets over geld storneren, maar snap de logica erachter niet helemaal. Mijn contract loopt (of liep) tot maart 2022 en ik betaalde maandelijks 40 euro. Contract rechtstreeks bij Naked afgesloten zonder een bonus oid. De laatste afschrijving was op halverwege december. Als ik mijn meterstand bekijk lijkt het erop dat ik ongeveer 50kwh per maand teveel betaal tov van werkelijk verbruik. Ik koop per maand ongeveer 300kwh en verbruik 250 kwh (uitgaande van de afgelopen 10 maanden).

Hangt wat ik kan terugboeken dan af van wanneer ik het contract kan stoppen met Naked en hoe kan ik dan terugrekenen wat die 50kwh teveel per maand aan teruggaaf zou betekenen?

Ben ik nu al zo vrij als een vogel om een nieuw contract ergens af te sluiten? Het liefst zou ik tot 1 april wachten totdat ik naar Coolblue energie kan, maar vermoed dat dit niet kan. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Reb87 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:
Zojuist kwam ik er per gigantisch toeval achter dat Naked Energy failliet is. Ik wilde wat op de website bekijken en zag de melding dat het voorbij is. 8)7

Nu zie ik in de topicstart iets over geld storneren, maar snap de logica erachter niet helemaal. Mijn contract loopt (of liep) tot maart 2022 en ik betaalde maandelijks 40 euro. Contract rechtstreeks bij Naked afgesloten zonder een bonus oid. De laatste afschrijving was op halverwege december. Als ik mijn meterstand bekijk lijkt het erop dat ik ongeveer 50kwh per maand teveel betaal tov van werkelijk verbruik. Ik koop per maand ongeveer 300kwh en verbruik 250 kwh (uitgaande van de afgelopen 10 maanden).

Hangt wat ik kan terugboeken dan af van wanneer ik het contract kan stoppen met Naked en hoe kan ik dan terugrekenen wat die 50kwh teveel per maand aan teruggaaf zou betekenen?

Ben ik nu al zo vrij als een vogel om een nieuw contract ergens af te sluiten? Het liefst zou ik tot 1 april wachten totdat ik naar Coolblue energie kan, maar vermoed dat dit niet kan. O-)
Als je dus 50 Kwh teveel betaalt elke maand, betekent dat je dus normaal gesproken aan het eind van het jaar (in jouw geval dus maart) geld erug zou krijgen... Dat gaat niet geburen, ze zijn failliet dus als klant mag je achteraan aansluiten als schuldeiser. Daarom moet je zoveel mogelijk geld terughalen wat nog mogelijk is door stoneren. Nu zal je met 40 euro/maand nooit echt het schip ingaan... maar haal terug wat je terug kan halen.

Echt bespottelijk dat we nog op geen enkele manier geinformeerd zijn:

geen woord erover op de portal.. alleen om meer geld op te harken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ld8Cv59Xk3wScljFGFTvucGXA8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HEtWgpi1GfFdMGgCiqP5Z2Yw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 04-01-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Zojuist een e-mail van DGB gehad:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs is uw voormalige energieleverancier Naked Energy failliet gegaan. Met de curator van Naked Energy zijn wij overeengekomen de klanten van Naked Energy per direct over te nemen. DGB Energie zal per direct de energievoorziening voor u gaan verzorgen, zodat u verzekerd blijft van de levering van gas en elektriciteit. Ondanks dat u niet zelf heeft gekozen voor een overstap naar DGB Energie, zijn wij blij met u als klant en verwelkomen u van harte.

Hieronder zullen we u verder informeren over de overstap naar DGB Energie.

DGB Energie

DGB Energie staat al vele jaren voor eerlijke energie. DGB Energie is opgericht in 2001 en levert sinds 2009 zelfstandig gas en elektriciteit aan huishoudens en bedrijven. DGB Energie is een oer-Hollands bedrijf met de wortels in de agrarische sector. Wij leveren 100% groene stroom die wordt ingekocht bij Nederlandse agrariërs en andere duurzame bronnen.

Scherpe aanbieding

De energieprijzen zijn het afgelopen jaar enorm gestegen. Veel huishoudens zijn in 2022 tot wel honderden euro’s per maand kwijt aan de energierekening. Bij DGB Energie kunnen klanten profiteren van een scherpe aanbieding, waardoor de energiekosten maar heel beperkt stijgen. U ontvangt deze week per post een aanbieding van DGB Energie om ook te profiteren van onze gunstige vaste tarieven. Ondanks het faillissement van Naked Energy hoeft u dus niet op zoek te gaan naar een nieuwe energieleverancier. U zit goed bij DGB Energie.

We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar DGB Energie plotseling is. Wij doen er alles aan om de overgang zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk voor u te maken. Wilt u toch overstappen naar een andere energieleverancier, is dit uiteraard mogelijk. Met een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen kunt u het contract met ons opzeggen. De termijn om over te stappen naar een andere energieleverancier is ingegaan op 4 januari 2022.

Heeft u vragen?

Mocht u vragen hebben over de overstap naar DGB Energie; onze klantenservice staat klaar om u telefonisch te kunnen helpen. Deze week ontvangt u van ons een brief met uw nieuwe maandelijkse voorschot en uw huidige energietarieven. Daarnaast ontvangt u deze week nog een e-mail voor een account in onze online klantenportaal ‘Mijn Portaal’. Hier kunt u bijvoorbeeld uw maandelijkse voorschotbedrag aanpassen en overige gegevens inzien en eventueel wijzigen.

Met vriendelijke groet,

DGB Energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:24
Hemera schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:44:
Zojuist een e-mail van DGB gehad:

[...]

We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar DGB Energie plotseling is. Wij doen er alles aan om de overgang zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk voor u te maken. Wilt u toch overstappen naar een andere energieleverancier, is dit uiteraard mogelijk. Met een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen kunt u het contract met ons opzeggen. De termijn om over te stappen naar een andere energieleverancier is ingegaan op 4 januari 2022.

[...]
Ik heb deze ook ontvangen. Daarna pas dit topic gevonden. 30 dagen verplicht bij DGB dus als ik het goed begrijp. Ik heb nu wel meteen het Vattenfall Modelcontract genomen en ze gevraagd z.s.m. op te zeggen. Maar ik vrees dat het pas per 4-jan + 30 = 3-feb ingaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

SeatRider

Hips don't lie

Hier ook net pas wakker geworden :-).

Ik kreeg eind november een afrekening over de afgelopen 12 maanden, en ik moest een paar tientjes bijbetalen. Niet heel gek. Wel gek is dat Naked ongevraagd (en zonder het te melden) mijn termijnbedrag heeft aangepast van ongeveer 30 euro naar 90 euro. En die hebben ze dus ook de 21e nog even geincasseerd.

De kans is dat ze dat geintje vaker hebben uitgehaald.

Ik heb iig de termijn van december 2021 gestorneerd. De rest klopt wel, aangezien er in november een eindafrekening is geweest. Het wachten is nu op de curator (en het schitterende aanbod van DGB...)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:52

Jrz

––––––––––––

SeatRider schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:55:
Hier ook net pas wakker geworden :-).
...
De kans is dat ze dat geintje vaker hebben uitgehaald.
...
Bij mij zijn ook bedragen dubbel afgeschreven. Die heb ik vorige maand ook maar weer teruggeboekt. Ik wacht op mn afrekening, en dan zie ik wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Jrz op 04-01-2022 18:02 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambuxz
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-06 22:36
Ik heb op 25/11 mijn contract bij Naked Energy wegens overstap naar Vattenfall op 01/01 opgezegd en dacht daarmee aan de dans te kunnen ontsnappen. Echter ben ik vandaag ook door DGB geïnformeerd dat zij de levering hebben overgenomen. Mijn netbeheerder geeft ook aan dat levering op 03/01 door DGB is overgenomen, terwijl Vattenfall nu 04/01 aanhoudt.

Zijn hier nog mensen die al voor het faillissement hadden opgezegd?

[ Voor 5% gewijzigd door Sambuxz op 04-01-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 23:38
Ik had wel verwacht dat ze meterstanden zouden opvragen.

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik ben benieuwd wanneer ik een mail krijg van DGB Energie. Nog niets gezien hier. En ook heel benieuwd naar de tarieven die we gaan krijgen.

/edit/
Ik zie in andere thread dat iemand vanuit de klantenservice de volgende kale tarieven te horen heeft gekregen:

stroom piek: 0,58
stroom dal: 0,43
gas: 1,11

Inclusief BTW & toeslagen komt dit uit op:

piek stoom 78 cent
dal stroom 60 cent
gas 188 cent

Kortom: Waarschijnlijk tijd om heeeeel snel een alternatief te gaan zoeken als dit klopt

[ Voor 56% gewijzigd door TFHfony op 04-01-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:07
Nou ik ben er dus ook net pas achter gekomen via de welkomstmail van DGB...
Mijn contract liep nog tot maart dit jaar. Verwacht dat er dan niet veel terug te krijgen is.
Begrijp ik het nu goed dat ik bij DGB nu automatisch een maandelijks opzegbaar contract krijg?
Want ik pak nu liever een maandelijks opzegbaar contract totdat de prijzen weer zakken en pak dan wel een jaarcontract.

Ik zie dat een aantal hier overstappen op een modelcontract van Vattenfall, als ik de prijzen echter met die van DGB vergelijk is Vattenfall iets duurder, of kijk ik verkeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Marsman83 op 04-01-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dgb biedt idd een maandelijks opzegbaar contract aan, + een vast contract dat we via de post gaan ontvangen. waarom via de post vraag ik me af... omdat dat langer duurt, en we dan nog wat meer dagen op dat ellendige hoge 78ct per kw en 188 per m3 gas mogen zitten. maar goed, er zijn betere maandelijkse opties zoals mijn domein enerige of coolblue flex, maar daar praten we momenteel al heel uitgebreid over i het overstappen-topic.
maar lees voor de grap de trustpilot reviews over onze nieuwe energieleverancier dgb eens even. Het klinkt niet best.

[ Voor 12% gewijzigd door dicksterk op 04-01-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:01

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Ik ben ook 1 van de 2600!..

De tarieven die ik hier, en ook meteen in alle vergelijkers, vond doen me wel schrikken!

Ik zal van 31 euro naar 110 euro gaan! Bij overstappen kan dat iets minder worden, maar niet veel.

Dat is een prijsverhoging met 250%!!! Mag zoiets eigenlijk wel, qua consumentenrecht?

Zoals vermeld komt er post van DGB, die we dan maar af moeten wachten...

Wel weten we dat er minimaal een 30 dagen bedenktijd op zit.

Er kan veel gebeuren in 30 dagen hebben we gemerkt.

Benieuwd of een nieuw kabinet wil ingrijpen, en deze bizarre marktsituatie met papieren energielevanciers kan stoppen.

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Met de 30 dagen die gister zijn ingegaan is het meest verstandige nu toch direct op te zeggen bij onze nieuwe vrienden van DGB? :)

Als ik de website mag geloven wil ik daar never nooit klant blijven. Hoe eerder die 30 dagen voorbij zijn, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vraag & Antwoord op de site van DBG:
https://www.dgbenergie.nl/naked-energy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:24
Antwoord van Vattenfall om zo snel mogelijk over te gaan:
cosmo_roel: Ik zat bij Naked Energy. Die zijn failliet gegaan blijkbaar. Vandaag een brief gehad van de overname partij: DGB energie. Geen behoefte aan. Met wat pech zit ik toch aan de 30 dagen vast bij hun vanaf 4-jan (vandaag). Met wat geluk kan ik eerder naar jullie.
Vattenfall: Dankjewel voor de verduidelijking!

Bij een faillissement is er vaak veel onduidelijk. Hoewel leveranciers de term '30 dagen opzegtermijn' veel gebruiken, mogen ze in de praktijk een overstap niet tegenhouden (tenzij er een blokkade op wordt gezet, wat bij een faillissement wel gebeurt, maar alleen zolang er nog geen nieuwe leverancier is gevonden en daar is bij jou geen sprake meer van als je al overgenomen bent).

We zijn wél gebonden aan 14 dagen wettelijke bedenktijd na een aanvraag bij ons, wat ervoor zorgt dat je overstap op dit moment gepland staat op 18 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
cosmo_roel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:50:
Antwoord van Vattenfall om zo snel mogelijk over te gaan:

[...]

[...]
Begrijp ik nou goed dat je bij vattenfall binnen 14 dagen kan overstappen?
Zijn de tarieven beter als bij DGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Reb87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:23:
Met de 30 dagen die gister zijn ingegaan is het meest verstandige nu toch direct op te zeggen bij onze nieuwe vrienden van DGB? :)

Als ik de website mag geloven wil ik daar never nooit klant blijven. Hoe eerder die 30 dagen voorbij zijn, hoe beter.
Je zegt niet op bij DGB, je zoekt z.s.m. een nieuwe leverancier en deze zal het snelst mogelijke overstap moment bepalen en voor jou opzeggen, dat kan vaak al eerder zijn dan 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ToolBee schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:58:
Ik ben ook 1 van de 2600!..

De tarieven die ik hier, en ook meteen in alle vergelijkers, vond doen me wel schrikken!

Ik zal van 31 euro naar 110 euro gaan! Bij overstappen kan dat iets minder worden, maar niet veel.

Dat is een prijsverhoging met 250%!!! Mag zoiets eigenlijk wel, qua consumentenrecht?

Zoals vermeld komt er post van DGB, die we dan maar af moeten wachten...

Wel weten we dat er minimaal een 30 dagen bedenktijd op zit.

Er kan veel gebeuren in 30 dagen hebben we gemerkt.

Benieuwd of een nieuw kabinet wil ingrijpen, en deze bizarre marktsituatie met papieren energielevanciers kan stoppen.
Prijsverhoging? Je oude leveringsentiteit is gestorven en je hebt nu een nieuwe. Dus de prijsverhogingsterm is een beetje misplaatst. Kijk eens naar willekeurige andere tarieven bij andere aanbieders, en je gaat er geen 1 vinden die gas tegen zwaar verlies gaat inkopen, oftewel allemaal dit soort gasprijzen. Het kabinet heeft de energiebelasting een beetje omlaag gegooid, maar ze kunnen niet magisch de mondiale gas-schaarste wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Hemera schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Begrijp ik nou goed dat je bij vattenfall binnen 14 dagen kan overstappen?
Zijn de tarieven beter als bij DGB?
Je kan voor zover ik weet ook van de 14 dagen wettelijke bedenktermijn afzien. Kan je nog sneller overstappen. ;) Ik heb dat wel eens bij andere contracten gedaan. Slechts een mondelinge bevestiging dat ik hier vanaf zag was voldoende. Weet alleen niet of het in dit geval heel slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 19:40
Sambuxz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:24:
Ik heb op 25/11 mijn contract bij Naked Energy wegens overstap naar Vattenfall op 01/01 opgezegd en dacht daarmee aan de dans te kunnen ontsnappen. Echter ben ik vandaag ook door DGB geïnformeerd dat zij de levering hebben overgenomen. Mijn netbeheerder geeft ook aan dat levering op 03/01 door DGB is overgenomen, terwijl Vattenfall nu 04/01 aanhoudt.

Zijn hier nog mensen die al voor het faillissement hadden opgezegd?
Heb je wel de bevestigingen gekregen? Is alles goed gegaan? Want mij lijkt het dat je al voor het bankroet bij een andere leverancier had moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
Reb87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Je kan voor zover ik weet ook van de 14 dagen wettelijke bedenktermijn afzien. Kan je nog sneller overstappen. ;) Ik heb dat wel eens bij andere contracten gedaan. Slechts een mondelinge bevestiging dat ik hier vanaf zag was voldoende. Weet alleen niet of het in dit geval heel slim is.
Klopt. Familielid van mij kreeg hetzelfde bericht van Vattenfall (aanvraag 4 Jan, ingang 18jan), en heeft daarna via de klantenservice ook afgezien van de bedenktijd en nu een contractingang per 6 januari.

Nu zijn we vooral benieuwd of DGB voor die ene dag wel gaat proberen om een €400 voorschot te incasseren, DGB heeft wel lelijkere dingen gedaan de afgelopen maanden. Ik heb vooral geadviseerd om elke dag even de meterstanden te fotograferen, just in case.

Edit/aanvulling: en ja, alles bevestigd gekregen via email van Vattenfall.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchminator op 05-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Zojuist ook van PowerPeers bevestiging dat ik kan overstappen per 20-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
hebben jullie die faq goed gelezen?
daarin staat dat dgb in januari 2 voorschotbedragen gaat incasseren, 7 januari dat van januari en 22 januari dat van februari. dus ook mensen die binnen de 30 dagen bedenktijd weg willen mogen nog even 2 voorschotbedragen afrekenen. en lees dan op trustpilot hoe lang dgb doet over teruggave op de eindafrekening, ze mogen er 10 weken over doen maar doen er nog lagner over.
mijn theorie is de volgende:
dgb staat op het punt van faillisement(ook gezien de idiote maneir waarop ze in oktober/november lopende contracten hebben afgebroken). ze hopen het tij te keren met een finanicele injectie(de voorschotten van 2600 klanten en de tijd dat die klanten met een super hoog tarief bij hen energie moeten afnemen). ik vrees dus voor onze voorschotten om eerljik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
dicksterk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:03:
hebben jullie die faq goed gelezen?
daarin staat dat dgb in januari 2 voorschotbedragen gaat incasseren, 7 januari dat van januari en 22 januari dat van februari. dus ook mensen die binnen de 30 dagen bedenktijd weg willen mogen nog even 2 voorschotbedragen afrekenen. en lees dan op trustpilot hoe lang dgb doet over teruggave op de eindafrekening, ze mogen er 10 weken over doen maar doen er nog lagner over.
mijn theorie is de volgende:
dgb staat op het punt van faillisement(ook gezien de idiote maneir waarop ze in oktober/november lopende contracten hebben afgebroken). ze hopen het tij te keren met een finanicele injectie(de voorschotten van 2600 klanten en de tijd dat die klanten met een super hoog tarief bij hen energie moeten afnemen). ik vrees dus voor onze voorschotten om eerljik te zijn.
Is dit, mits je heel snel overstapt ook niet gewoon een kwestie van storneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
Het lijkt mij dat bij overstap ze die van 22 januari niet zullen uitvoeren. Mocht ik die van januari te hoog vinden dan storneer ik die ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:49
dicksterk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:03:
ik vrees dus voor onze voorschotten om eerljik te zijn.
Heb jij een incassomachtiging aan DGB gegeven dan? Ik niet namelijk, dus zodra ik de aankondiging van de incasso van ING krijg wordt die linea recta geblokkeerd door mij, en anders kan je achteraf nog storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:47
Ik heb DGB aan de lijn gehad. Volgens mevrouw was het mogelijk om vanaf 3 feb over te stappen. Voor die tijd doen ze ons nog een scherpe aanbieding. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
darksnake88 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:13:
Ik heb DGB aan de lijn gehad. Volgens mevrouw was het mogelijk om vanaf 3 feb over te stappen. Voor die tijd doen ze ons nog een scherpe aanbieding. Ik ben benieuwd :)
De mevrouw van DGB die mij belde naar aanleiding van mijn opzegging klonk lichtelijk gepikeerd toen ik geen interesse meldde te hebben in "de scherpe aanbieding".

Ik kan je dus ook niet melden wat die is. Ondertussen is er ook nog steeds niet gevraagd om een meterstand, dus ik ga ook maar foto's maken.

- knip -

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
Ook discussie over een eventuele eerdere overstap naar een andere leverancier hoort daar.

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je gestorneerd hebt, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Naked Energy.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over andere faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op (moderatie in) dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.