- knip -
Klopt. Naked bestede het uit aan een IT'er. De vraag is of de curator dat ook doet of liever zijn eigen personeel inzet wat goedkoper zal zijn.Raymond P schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:58:
@TFHfony Uit de verslagen mag je opmaken dat die taken (het draaien van de facturering software) zijn uitbesteed aan een externe IT'er.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat is dus geen vraag maar staat letterlijk in het verslag.TFHfony schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:01:
[...]
Klopt. Naked bestede het uit aan een IT'er. De vraag is of de curator dat ook doet of liever zijn eigen personeel inzet wat goedkoper zal zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/75ttbw87tua7ifA2UjMj2cTh.png?f=user_large)
- knip -
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Wauw, alles werkt ook nog jh!TFHfony schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:18:
Grappig. om een of andere reden is de oude Naked Energy site weer in de lucht op een test subdomein: https://test.naked-energy.nl/
Ik heb 'm snel even in de Wayback gegooid ter opname. Wellicht nog bruikbaar, lijkt een 1:1 kopie namelijk. Indien er gedoe is wellicht?
edit: log-in omgeving bereikbaar. Ik heb geen credentials meer, iemand anders wellicht die kan testen?
https://login.naked-energy.nl/
[ Voor 14% gewijzigd door Processorkoeler op 18-08-2022 19:21 ]
Je kan zelfs nog inloggen in je Mijn Naked Energy omgeving. Er staat verder geen data, maar toch.Processorkoeler schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:20:
[...]
Wauw, alles werkt ook nog jh!
Ik heb 'm snel even in de Wayback gegooid ter opname. Wellicht nog bruikbaar, lijkt een 1:1 kopie namelijk. Indien er gedoe is wellicht?
edit: log-in omgeving bereikbaar. Ik heb geen credentials meer, iemand anders wellicht die kan testen?
https://login.naked-energy.nl/
Misschien wordt het systeem weer de lucht in gegooid om het te verkopen? Ik kan me voorstellen dat als het een goed werkend, volledig geautomatiseerd systeem is, dit voor een nieuwe club interessant kan zijn.
De boel is dus in de lucht, INCLUSIEF op zijn minst de login gegevens van de gebruikers. Deze database is verkocht, dus ik vraag mij af in hoeverre ze hier wel gebruik van mogen maken?
Gevalletje persoonsgegevens, deze mogen niet langer bewaard worden dan noodzakelijk. Fiscaal is dat 5 á 7 jaar, maar volgens mij dan geanonimiseerd.TFHfony schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:25:
Ik vraag mij toch serieus iets af:
De boel is dus in de lucht, INCLUSIEF op zijn minst de login gegevens van de gebruikers. Deze database is verkocht, dus ik vraag mij af in hoeverre ze hier wel gebruik van mogen maken?
Ben niet op de hoogte van de wetgeving icm een failissement en/of doorverkoop... privacymededeling even checken? Die zou nog op de testomgeving moeten staan denk ik.
edit: passwordreset aangevraagd, maar geen resultaat helaas. Wel de melding dat er een resetmail volgt.
[ Voor 7% gewijzigd door Processorkoeler op 18-08-2022 19:28 ]
Er is nog steeds een curator, en er wordt nog afgewikkeld. Dus denk dat ze hiermee wel weg kunnen komen. Ook als er tussen koper-verkoper een geschil ontstaat over klantdata koop. Plus: ik moet de curator ook nog kunnen dagen, en dan hebben zn mn gegevens ook nodig. Ik ben immers nog steeds oud-klant van...Processorkoeler schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:26:
[...]
Gevalletje persoonsgegevens, deze mogen niet langer bewaard worden dan noodzakelijk. Fiscaal is dat 5 á 7 jaar, maar volgens mij dan geanonimiseerd.
Ben niet op de hoogte van de wetgeving icm een failissement en/of doorverkoop... privacymededeling even checken? Die zou nog op de testomgeving moeten staan denk ik.
edit: passwordreset aangevraagd, maar geen resultaat helaas. Wel de melding dat er een resetmail volgt.
Ach, die curator is tot december '22 nog wel bezig met "uitzoeken" en weet ik 't wat.desp schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:43:
[...]
Er is nog steeds een curator, en er wordt nog afgewikkeld. Dus denk dat ze hiermee wel weg kunnen komen. Ook als er tussen koper-verkoper een geschil ontstaat over klantdata koop. Plus: ik moet de curator ook nog kunnen dagen, en dan hebben zn mn gegevens ook nodig. Ik ben immers nog steeds oud-klant van...
Of er ooit nog reactie volgt op de mails van maart, no idea. Ik wacht lekker af.
Mag toch hopen dat je de eindafrekening hebt betwist en de waarborg hebt toegevoegdwouterg00 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:29:
Is er iemand die een waarborg heeft betaald aan Naked Energy en deze nog niet heeft teruggezien? De eindafrekening is wel afgeschreven, maar daar stond dat niet in. Heb er ook nog geen reactie over gehad op de mail.
Nope.. maar goed, ik heb geen reactie meer ontvangen, dus ze zoeken het verder ook maar uitHetwitje schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:22:
Iemand nog iets van de curator gehoord? Ik heb zo'n idee dat dit nog wel ffe gerekt gaat worden; bedrag uit de boedel rekening gaat (mede door de goodwill bij doorstart/verkoop) boven de miljoen. Minus de nog te betalen BTW en kosten houden ze nog meer dan 700K over. Daar kan je de curator nog wel een paar jaar (nog 4 jaar afgaande van afgelopen jaar) voor aanhouden.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Verder heb ik niks met de curator van Naked Energy te maken gehad, omdat ze geld van mij kregen. Dat is netjes betaald en dus afgehandeld.
https://www.rtlnieuws.nl/...ement-rechtszaak-overnamedesp schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:01:
Sinds enkele maanden is het compleet stil vanuit DGB Energie. Er staat (volgens hun) nog een rekening open van €40,-- maar volgens mij hebben ze het eindelijk opgegeven (na hun 40 mails en 50+ telefoontjes die ik niet heb opgenomen). Hoe zit het bij jullie?
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2022:6001
[ Voor 8% gewijzigd door voorsteachteren op 13-02-2023 16:27 ]
/f/image/T4P6AYs1nCnOqdc5sQbvrZjk.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het idee dat ze niet meer achter particuliere schulden aangaan en aan het afronden zijn. Al meer dan 1000 uren verbrand:
https://insolventies.rech...tPdf/10_rot_21_249_F_V_10
Nu hopen op een dagvaarding!
Hier werden zij ook in het gelijk gesteld.
https://www.volkskrant.nl...ntract-behouden~b4bf72eb/
In het WE topic zijn de vonnissen uitgebreid behandeld:Hemera schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:17:
Ben erg benieuwd.
Hier werden zij ook in het gelijk gesteld.
Real in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"
Er is ook nog een derde:
Real in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
desp schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:05:
***members only***
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Nouja was van plan het doc integraal te delen, maar is vrij zinloos. Dus ik wacht op daadwerkelijke betekening, mocht die ooit komen.
In ieder geval niet op het concept reageren.desp schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:37:
[...]
Nou ja was van plan het doc integraal te delen, maar is vrij zinloos. Dus ik wacht op daadwerkelijke betekening, mocht die ooit komen.
Anders kunnen ze hun fouten corrigeren en ben je een reactieronde kwijt.
Succes.
en dan nog dit jaar ook:De uitgangspunten ten aanzien van de wijze van afwikkeling zijn niet
wezenlijk gewijzigd: dat de huidige schuldenlast van failliet bij afwikkeling
van het faillissement volledig kan worden voldaan, staat zo goed als vast,
met dien verstande dat er geen wezenlijke wijzigingen in de bekende
schuldenlast dienen plaats te vinden en de fiscale positie overeenkomstig de
met de fiscus afgestemde wijze zal worden vastgeste
Bron: https://insolventies.rech...tPdf/10_rot_21_249_F_V_11De curator streeft er naar het faillissement voor eind 2023 te hebben afgewikkeld
[ Voor 8% gewijzigd door Hemera op 01-06-2023 16:26 ]
Op zich niet zo vreemd. Naked Energy had haar zaakjes eigenlijk prima op orde en was financieel gezond. In principe was het gebruik ook netjes afgedekt, alleen ging hun toeleverancier failliet op het moment dat de prijzen sky-high gingen. Dus ik ben niet verbaasd dat iedereen zijn/haar geld netjes terug krijgt.Hemera schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:25:
Dacht ga nog weer eens opzoek of er al weer wat nieuws is, zowaar het nieuwe verslag met de hoop dat alles netjes kan worden afgehandeld.
[...]
en dan nog dit jaar ook:
[...]
Bron: https://insolventies.rech...tPdf/10_rot_21_249_F_V_11
Nee hoor, hun facturatie was een grote bende. Alles mooi in de happy-flow, maar alles daarbuiten was gewoon rommelTFHfony schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:50:
[...]
Op zich niet zo vreemd. Naked Energy had haar zaakjes eigenlijk prima op orde en was financieel gezond. In principe was het gebruik ook netjes afgedekt, alleen ging hun toeleverancier failliet op het moment dat de prijzen sky-high gingen. Dus ik ben niet verbaasd dat iedereen zijn/haar geld netjes terug krijgt.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Is er nog een update sinds die tijd? Ik kan me voorstellen dat DGB weer geld nodig heeft nu de boete van 400.000 definitief is.desp schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:37:
[...]
Nouja was van plan het doc integraal te delen, maar is vrij zinloos. Dus ik wacht op daadwerkelijke betekening, mocht die ooit komen.
Nope! Het is gebleven bij concept dagvaarding. Ze durven het voor die paar euro niet aan kennelijk ;-).maffiabaas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:07:
[...]
Is er nog een update sinds die tijd? Ik kan me voorstellen dat DGB weer geld nodig heeft nu de boete van 400.000 definitief is.
Dank voor de update.desp schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:19:
[...]
Nope! Het is gebleven bij concept dagvaarding. Ze durven het voor die paar euro niet aan kennelijk ;-).
Het blijft een ongelooflijk bedrijf. Sta er nog steeds versteld van hoe ACM het destijds heeft goed kunnen keuren dat ze ons bij dat stelletje malafide geldharkers hebben kunnen onderbrengen.
Vandaag overigens weer half uur met ACM aan de lijn gehangen om alle nieuwe bevindingen te delen. DGB lijkt nog steeds niet door te hebben dat de herinneringen niet voldoen aan de wet om aanspraak te kunnen maken op buitengerechtelijke kosten (14 dagen norm hanteren ipv 5).
Al met al maak ik me niet zo druk daarover maar het is wel irritant.
Als je DGB belt krijg je enkel medewerkers aan de lijn die zeggen: Daar kan ik geen antwoord op geven, dat mag ik niet zeggen, u moet betalen, en we verbreken de verbinding.
Ik hoop zo dat die vergunning binnenkort eens ingetrokken gaat worden.
Tot hier mijn tirade van vandaag maar ik kan slecht tegen onrecht.
Ondanks de uitspraak van de Geschillencommissie eerder lijkt het gebeuren van DGB toch nog een staartje te krijgen.
-DGB energie heeft toentertijd verklaard dat ze ons de prijzen inclusief btw hebben gecommuniceerd. We hebben natuurlijk allemaal de brief ontvangen met de prijs exclusief BTW met de groene letters DGB de goedkoopste. Misleidend. DGB energie heeft een ander formulier geupload naar de Geschillencommissie en deze hebben ze toen overgenomen, met andere woorden DGB energie werd geloofd.
-Daarnaast heb ik de prijzen toentertijd betwist, deze waren ontzettend hoog, veel meer dan het modelcontract van DGB destijds en al helemaal niet markt conform.
DGB heeft toentertijd verklaard dat de prijzen zijn goedgekeurd door ACM, dit lijkt nu te zijn gelogen, dit is niet gecheckt op waarheid door de Geschillencommissie maar overgenomen als waarheid. Daaraan voegde de Geschillencommissie toe dat DGB de kans moet krijgen om hun investering terug te verdienen aan ons. Dit staat echter haaks op wat ACM communiceert over energieprijzen bij consumenten. Inmiddels is er contact geweest met de Woo-comissie van ACM en deze gaat schriftelijk reactie geven op deze beredenatie.
Al met al denk ik dat we binnenkort misschien genoeg informatie en bewijs hebben om een massaclaim te starten tegen DGB energie.
Ik heb het allemaal nog in de mail zitten.maffiabaas schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:41:
Een nieuwe update:
Ondanks de uitspraak van de Geschillencommissie eerder lijkt het gebeuren van DGB toch nog een staartje te krijgen.
-DGB energie heeft toentertijd verklaard dat ze ons de prijzen inclusief btw hebben gecommuniceerd. We hebben natuurlijk allemaal de brief ontvangen met de prijs exclusief BTW met de groene letters DGB de goedkoopste. Misleidend. DGB energie heeft een ander formulier geupload naar de Geschillencommissie en deze hebben ze toen overgenomen, met andere woorden DGB energie werd geloofd.
-Daarnaast heb ik de prijzen toentertijd betwist, deze waren ontzettend hoog, veel meer dan het modelcontract van DGB destijds en al helemaal niet markt conform.
DGB heeft toentertijd verklaard dat de prijzen zijn goedgekeurd door ACM, dit lijkt nu te zijn gelogen, dit is niet gecheckt op waarheid door de Geschillencommissie maar overgenomen als waarheid. Daaraan voegde de Geschillencommissie toe dat DGB de kans moet krijgen om hun investering terug te verdienen aan ons. Dit staat echter haaks op wat ACM communiceert over energieprijzen bij consumenten. Inmiddels is er contact geweest met de Woo-comissie van ACM en deze gaat schriftelijk reactie geven op deze beredenatie.
Al met al denk ik dat we binnenkort misschien genoeg informatie en bewijs hebben om een massaclaim te starten tegen DGB energie.
In februari toen dit ontvangen:
Onlangs bent u klant geworden van DGB Energie omdat uw voormalige energieleverancier failliet is gegaan. Als nieuwe klant is u een aanbod gedaan voor een leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd en met vaste tarieven. Bij dit aanbod is u ook getoond wat het maandelijkse voorschot voor u zou bedragen.
Bij nadere bestudering is gebleken dat de tarieven die in het aanbod vermeld staan abusievelijk exclusief 21% BTW zijn vermeld. Hierdoor kan het zijn dat als u prijzen heeft willen vergelijken, u deze vergelijking heeft gedaan met tarieven exclusief BTW. Onze excuses voor de mogelijk ontstane verwarring. Indien u uitgaande van het tarief exclusief 21% BTW gebruik heeft gemaakt van het reeds gedane aanbod dan heeft u de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
Het maandelijkse voorschotbedrag uit het aanbod dat u heeft ontvangen is wel inclusief 21% BTW en is gebaseerd op uw verbruik dat de netbeheerder aan ons heeft doorgegeven.
Het voorschotbedrag dat u per maand betaalt dan wel zou betalen, is volledig en correct. Ook de ODE en de energiebelasting die in uw offerte vermeld stonden, zijn correct en volledig.
Mocht u geen gebruik hebben gemaakt van het gedane aanbod dan heeft u alsnog de mogelijkheid om gebruik te maken van een nieuw aanbod. Dit nieuwe aanbod is gebaseerd op dezelfde tarieven die reeds aan u zijn gecommuniceerd, ditmaal met vermelding van 21% BTW. Wilt u gebruik maken van dit aanbod? Dan kunt u in de bijgevoegde offerte uw keuze kenbaar maken en deze volledig ondertekend retour zenden. Mocht u geen gebruik willen maken van het nieuwe aanbod dan zal uw contract van onbepaalde tijd tegen variabele tarieven worden voortgezet.
Een week na dit bericht een email van de curator ontvangen over een volgens hem openstaande rekening, terwijl ik zelf nog geld terug krijg.Jrz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:53:
[...]
Nee hoor, hun facturatie was een grote bende. Alles mooi in de happy-flow, maar alles daarbuiten was gewoon rommel
Geschillencommissies zijn doorgaans vooral voor degene die ze betaald.. oftewel de bedrijven zelf. Commiasies die hun eigen vlees keuren moet je mijden. In het ergste geval krijgnje een bindende uitspraak die niet ergens anders aanvechtbaar is. Bij het kantongerecht is de kans op winnen factoren hoger.Jrz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:08:
[...]
Ik heb het allemaal nog in de mail zitten.
In februari toen dit ontvangen:
[...]
Als je denkt recht te hebben op geld.. sleep ze voor het kantongerecht. Omgekeerd, niet betalen, netjes corresponderen en vertellen dat je het graag aan de rechter voorlegt.
Onderwerp: Faillissement Naked Energy B.V. – terinzagelegging uitdelingslijst 23 januari 2025 - *13
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij bericht ik u dat in het faillissement van Naked Energy B.V. de door de rechter-commissaris goedgekeurde tussentijdse uitdelingslijst vanaf 23 januari 2025 op de griffie van de Rechtbank Rotterdam ter kosteloze inzage van de schuldeisers van de gefailleerde vennootschap ligt.
Uit deze tussentijdse uitdelingslijst volgt dat aan de preferente en concurrente schuldeisers 100% van hun geverifieerde vorderingen zal worden uitgekeerd. U bent een concurrente schuldeiser en krijgt derhalve het volledige bedrag van uw geverifieerde vordering uitbetaald. Voor de omvang van uw vordering wordt verwezen naar de bevestiging per e-mail die u op of rond 3 oktober 2023 heeft ontvangen.
De tussentijdse uitdelingslijst ligt vanaf 23 januari 2025 gedurende 10 dagen ter inzage op de griffie van de rechtbank. Tenzij verzet tegen de uitdelingslijst wordt ingesteld, zal deze na verloop van deze termijn verbindend zijn en zal tot uitbetaling van de vastgestelde bedragen worden overgegaan. Naar verwachting vinden de uitbetalingen in februari 2025 plaats.
De uitbetaling vindt plaats op het bankrekeningnummer zoals dat in de administratie van failliet is opgenomen of het bankrekeningnummer dat in een eerder stadium door u aan de curator is doorgegeven. Indien een uitbetaling niet kan worden uitgevoerd, dan zal per e-mail met u contact op worden genomen over het juiste bankrekeningnummer.
Voor meer informatie over de afwikkeling van het faillissement wordt ook verwezen naar de openbare faillissementsverslagen. De verslagen zijn online te raadplegen via het Centraal Insolventieregister.
Eventuele vragen of opmerkingen kunt u uitsluitend per e-mail sturen naar nakedenergy@debok.com.
Met vriendelijke groet,
J. Kloots,
Curator
Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
Ook discussie over een eventuele eerdere overstap naar een andere leverancier hoort daar.
[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
• De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je gestorneerd hebt, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Naked Energy.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over andere faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Feedback op (moderatie in) dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.