Dennism schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:39:
[...]
Uurtje factuurtje zal het zeker zijn, maar volgens mij is het niet de curator alleen. Besteedde uren in de rapportage zijn volgens mij de curator en zijn kantoorgenoten.
Dit zijn de 2021 Recofa richtlijnen die een curator dient te volgen in een faillissement m.b.t. tijdsregistratie en salaris.
[...]
Het verslag is ook niet heel uitgebreid m.i. Als het meerdere mensen zijn, dan zijn die 824 uren verdeeld en zou het parttime zijn, of een kortere tijdsduur (vanwege meerdere projecten logischerwijs). Maar toch, het feit dat hier tot nu toe al 824 uur in zit, en dat er nog meer komt, daar schrik ik wel van. Als je bedenkt dat de curator de 1e vordering heeft op eventuele te verkrijgen boedels. Consumenten vissen dan sneller achter het net, want die komen op plek 3 of lager (belastingdienst, personeel wat nu niet van toepassing is, evt. leveranciers).
Maargoed. Ik ben geen expert, dus kan er ook geen volledige mening over vormen en niet controleren of dit 'normaal' is, of dat het in tegenstelling, juist heel netjes is. Misschien was 1200 uur ook prima geweest, no idea. Ik schrik hier in ieder geval van. Gelukkig geen open vorderingen hier, maar een klein te betalen bedrag wat overigens niet klopt. Maargoed, die mail staat al ruim een half jaar open zonder reply. Hoeveel uur zou daar in zitten? Meer dan 15 min werk is het 'm niet meer waard als ik dat tarief zie

Ik heb volgens mij wel eens aangegeven dat het lang niet altijd gunstig is voor de consument om de curator te gaan 'hinderen' met allerlei onzinnige vragen per bijvoorbeeld e-mail.
Ik kan me echter goed voorstellen dat dit bij faillissementen als deze wel gebeurt, en dat inderdaad enkel de curator (zijn kantoor) daar wel bij vaart.
snelle edit, de jouwe kwam terwijl ik m'n verhaal typte.
Het was geen hinder, want hier is een onterechte factuur verstuurd. Maar de tijd die de curator (of een werknemer) erin moet steken, is voor hun niet rendabel, gelet op het uurtarief. Het gaat hier om €80, en ik denk dat dit zo een halfuur of meer werk is. Maargoed, zelf staan ze op plek 1, dus die tijd kan wat hun betreft gestolen worden denk ik dan
[
Voor 24% gewijzigd door
Processorkoeler op 28-07-2022 00:53
]