Afhandeling faillissement Naked Energy

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
maffiabaas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk, ze moeten bewijs hebben dat ik het gelezen heb (als de uiteindelijke inhoud van de herinnering klopt met de wetgeving). Dat wordt inderdaad lastig bij een mail als je er niet op antwoord 8)7
Gelezen hoeft niet, een aanmaning die bijvoorbeeld blijft hangen in een spamfilter en nooit gezien is, is bijvoorbeeld ook voldoende, mits ze kunnen aantonen dat de mail afgeleverd is. Dat laatste is natuurlijk niet altijd even makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deempie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Wat ik toch frappant blijf vinden is dat het bij iedereen anders verloopt.

Ik heb gistermorgen gebeld met Vattenfall en een uur later had ik de bevestiging dat ik per 17-1 over zou gaan (eerstvolgende werkdag).
Nog dezelfde dag dus een bevestiging van DGB dat ik mij contract (voortijdig) had opgezegd.
Als ik zo lees ben ik tot nu toe de enige van de groep hier die een opzegbevestiging heeft gehad?

Ik heb verder de eerste aanmaning alleen via de post gehad terwijl ze mij voor de welkomstboodschap en opzegging wel per mail kunnen bereiken. Bij anderen verzenden ze de aanmaning wel per mail.

Bij een goed georganiseerd bedrijf zou je zeggen dat die processen allemaal hetzelfde zouden moeten verlopen maar nu lijkt het pure willekeur of, wat en hoe ze dingen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:17
Deempie schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:37:

Ik heb gistermorgen gebeld met Vattenfall en een uur later had ik de bevestiging dat ik per 17-1 over zou gaan (eerstvolgende werkdag).
Nog dezelfde dag dus een bevestiging van DGB dat ik mij contract (voortijdig) had opgezegd.
Als ik zo lees ben ik tot nu toe de enige van de groep hier die een opzegbevestiging heeft gehad?

Ik heb verder de eerste aanmaning alleen via de post gehad terwijl ze mij voor de welkomstboodschap en opzegging wel per mail kunnen bereiken. Bij anderen verzenden ze de aanmaning wel per mail.

Bij een goed georganiseerd bedrijf zou je zeggen dat die processen allemaal hetzelfde zouden moeten verlopen maar nu lijkt het pure willekeur of, wat en hoe ze dingen communiceren.
Hoe zag jouw aanmaning eruit? Wel met de wettelijke 14 dagen of ook onwettig 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deempie
maffiabaas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Hoe zag jouw aanmaning eruit? Wel met de wettelijke 14 dagen of ook onwettig 5?
Dezelfde als die hier al eerder is gepost, met in de bijlage inderdaad de onwettige 5 dagen als de 2de incasso ook niet zou slagen (dit is vrijdag automatisch gebeurd omdat ik ze heb geblokkeerd).

Ik ben van plan morgen een dossier aan te maken en het voor te leggen aan mijn rechtsbijstandsverzekering (DAS), mocht het helemaal de pan uit escaleren dan hoeft die procedure niet meer opgestart te worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Deempie op 15-01-2022 22:38 . Reden: Typo s ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17
dicksterk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:30:
@trbs: je schrijft dat je levering bij anwb energie vandaag bgonnen is. hoe heb jij dat voor elkaar gekregen of had je de overstap al gemaakt voor het faillesement van naked energy? bij mij houdt mijn domein enerige de poot stijf(ook geleverd door energyzero), 30 dagen is 30 dagen. enkle bij verhuizing(met bewijs) doen ze en spoedlevering.
Denk dat het ook beetje geluk hebben is met de medewerker...

Ik was ook bezig met PowerPeers en die hielden strak vast aan de 14 dagen bij mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
maffiabaas schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Ik heb het gevoel dat ze op omvallen staan, dat gun ik ze trouwens ook heel erg. Hopelijk klaagt iedereen ook bij ACM?
Vanmiddag een zeer uirgebreide klacht bij de acm gedeponeerd. Kan gewoon via WhatsApp. Op werkdagen binnen een uur reactie zegt de bot. We gaan het zien..

Zou willen aanraden om zoveel mogelijk klachten te deponeren. In het najaar hebben ze al geen beste beurt gemaakt bij de acm. Laat dit de druppel zijn.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbies.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Eindhovense Dagblad staat een klein stukje over falisement Naked Energy.
En over DGB Energie.
Ze komen er niet goed vanaf.

[ Voor 28% gewijzigd door Robbies. op 16-01-2022 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45
Robbies. schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:12:
Eindhovense Dagblad staat een klein stukje over falisement Naked Energy.
En over DGB Energie.
Ze komen er niet goed vanaf.
Dit stukje?

Lezersbrieven | Geldverslindende ellende na failliet Naked Energy | Koning bekent kleur bij Gouden Koets
LEZERSBRIEVENEINDHOVEN - Lezers van het ED en ed.nl kunnen een ingezonden brief sturen via Opinie@ed.nl. Hieronder een selectie van de lezersbrieven die zaterdag 15 januari in de krant verschenen.

Diverse lezers 15-01-22, 12:00 Laatste update: 15-01-22, 13:04
Geldverslindende ellende na failliet Naked Energy
Het artikel over het failliet van Welkom Energie komt me bekend voor (ED 14-1). Zelf was ik klant van Naked Energy. In de krant las ik in december over het faillissement van Naked. Ik hoorde niets, tot ik 4 januari een mailtje kreeg van DGB Energie dat ik per die datum hun klant ben. Geen woord van de curator. Het maandtarief wordt, uitsluitend voor elektra, € 865 i.p.v. € 350. Opzegtermijn 1 maand, ingaande 4 januari 2022. Over mijn betaling eind december aan Naked Energy wordt geen woord gezegd. Mails worden niet beantwoord, de afschrijving heb ik 2x gestorneerd. Het enige teken van leven zijn 2 aanmaningen zonder toelichting voor levering van energie die ik al aan Naked betaald heb. Privatisering was het toverwoord, resultaat: een grote geldverslindende ellende.
Jan van ’t Hof, Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kan niet zeggen dat ik het nu een heel sterk stuk vind, als dat het artikel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Dennism schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:00:
Kan niet zeggen dat ik het nu een heel sterk stuk vind, als dat het artikel zou zijn.
Het gaat dan ook om lezersbrieven..

https://www.ed.nl/opinie/...ij-gouden-koets~a70c90b1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
Ergens in het begin van dit topic heb ik een prijsoverzicht gevonden met de prijzen van een variabel contract bij DGB.

Deze zijn totaal anders dan het overzicht die wij hebben ontvangen. Voor de jurist, kunnen we daar nog iets mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zClFUMOs8J4iKITdPgh4-JOxMXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZB3P6ar1Mhg0KY2R2bhJykae.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ErURB54eaijtqZ_IMxPt8tZkJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40OcVZGAW19HMCrqNNeYBSfb.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygF8P2YGIc7kUj7gWj-N6kgSAxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyxe1Xoeb6RU0UAyzfevJ84l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
Nee, prijsdifferentiatie is toegestaan als aan te tonen is dat er voor een bepaalde groep klanten extra (of minder) kosten zijn gemaakt.

edit: ik ben geen jurist natuurlijk...

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond P op 16-01-2022 11:13 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Deempie schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:37:

Het lijkt wel alsof de verschillende afdelingen ook niet communiceren. Het moet allemaal zo standaard en snel mogelijk natuurlijk om aan ons lastpakken nog een beetje winst over te houden :+

Ik heb gisteren dit mailtje ontvangen n.a.v. mijn komende overstap die ik nog met een weekje heb kunnen vervroegen. Eerst stond deze op 28 januari maar nu op de 21e. Dat is erg mooi, want dan is er al helemaal geen grondslag voor een incasso op de 22e (was er sowieso al niet, omdat dat een incasso voor februari zou zijn, maar soit).

Ik heb mijn mails dan ook maar naar alledrie de bij mij bekende emailadressen gestuurd: info@, verkoop@ en debiteuren@...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb overigens o.v.v. factuurnummer een deel van mijn voorschot overgemaakt voor januari. Het is 99% zeker dat ik alsnog geld terug zou moeten krijgen van ze.

Misschien inderdaad niet handig voor hun bedrijfsprocessen en eigenlijk is bij een faillisement van DGB een incasso laten uitvoeren handiger omdat je kunt storneren, maar oke. Hiermee toon ik in elk geval mijn welwillendheid aan mochten ze het doorschuiven naar hun incassobureau'tje (Argus, zit op hetzelfde adres...) en/of daarna kantonrechter.

[ Voor 16% gewijzigd door finsdefis op 16-01-2022 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maffiabaas
Ik merk dat ik dit niet los kan laten, vreet energie en zoveel haat gevoelens richting dit bedrijf.

Zojuist ben ik nog wat dingen op het spoor gekomen waaruit blijkt dat dit bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft:

1.
Op het tarievenblad wat met de post is verstuurd naar de klanten van Naked Energy staat een link waarop je de algemene voorwaarden zou kunnen raadplegen. www.dgbenergie.nl/algemene-leveringswaarden error 404.

2.
In de bijgevoegde leveringsovereenkomst die je zou kunnen tekenen staan in hoofdstuk 5 twee links naar de gedragscodes van DGB en naar de kwaliteitscriteria van DGB.
www.dgbenergie.nl/gedragscodes error 404.
www.dgbenergie.nl/kwaliteitscriteria error 404.

Het bewijs dat het niet deugt stapelt zich op. :(

Edit: q aangepast naar g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
maffiabaas schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:05:
Ik merk dat ik dit niet los kan laten, vreet energie en zoveel haat gevoelens richting dit bedrijf.

Zojuist ben ik nog wat dingen op het spoor gekomen waaruit blijkt dat dit bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft:

1.
Op het tarievenblad wat met de post is verstuurd naar de klanten van Naked Energy staat een link waarop je de algemene voorwaarden zou kunnen raadplegen. www.dgbenerqie.nl/alqemene-leveringswaarden error 404.

2.
In de bijgevoegde leveringsovereenkomst die je zou kunnen tekenen staan in hoofdstuk 5 twee links naar de gedragscodes van DGB en naar de kwaliteitscriteria van DGB.

Slordig van ze, as usual. Je hebt alleen wel een 'q' in plaats van een 'g' in je eerste link staan :P

https://www.dgbenergie.nl/algemene-leveringsvoorwaarden/ werkt wel gewoon maar dat staat niet in de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
finsdefis schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Slordig van ze, as usual. Je hebt alleen wel een 'q' in plaats van een 'g' in je eerste link staan :P

https://www.dgbenergie.nl/algemene-leveringsvoorwaarden/ werkt wel gewoon maar dat staat niet in de brief.
Haha goed gezien! Voor het resultaat maakt het echter niet uit🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:48
Members only: email dgb
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, expres de Ex BTW prijzen genomen omdat ze deze ook naar mij communiceren.

[ Voor 9% gewijzigd door platvoet op 16-01-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@platvoet Je genoemde leverkosten komen niet overeen met de periode die je gespecificeerd hebt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
Raymond P schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:35:
@platvoet Je genoemde leverkosten komen niet overeen met de periode die je gespecificeerd hebt.
Dat klopt, bewust gedaan om een beetje discussie te voorkomen. Heb nu een klein beetje teveel over gemaakt als je de prijzen omzet naar inc btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Ah, denk niet dat dat werkt.
Na het eerste telefoontje van hun betreft "de scherpe deal" naar aanleiding van mijn mail op 4 januari hebben ze nergens meer op gereageerd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markohendrik
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Als ze lastig doen kan ik het ook..
Excuses voor het slechte censuur, kon niks vinden wat kon passen tussen de regeltjes behalve de witte balkjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEt9VHVITnt_gS8eqZfrOGiWPdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMw0euCSzll9Eu9HRarVcA7M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbies.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Krijg dit terug toen ik de meterstanden doorgaf op me e-mail adres.

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor het doorgeven van uw meterstanden.
Hieronder vindt u een overzicht van de door u doorgegeven standen:

Er staat alleen mij adres gegevens en de datum dat je de meterstanden doorgeeft.

Geen meterstanden

Wat een prutsers

Zal me niet verbazen dat de meterstanden die hun later gebruiken ook niet goed zijn.

Terwijl ik ze ze wel goed heb doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
Raymond P schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:40:
Ah, denk niet dat dat werkt.
Na het eerste telefoontje van hun betreft "de scherpe deal" naar aanleiding van mijn mail op 4 januari hebben ze nergens meer op gereageerd.
Is ook voor mijzelf dat ik iig iets betaald heb en dit ook kan aantonen, kunnen ze niet beweren dat ik niet betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
finsdefis schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Misschien inderdaad niet handig voor hun bedrijfsprocessen en eigenlijk is bij een faillisement van DGB een incasso laten uitvoeren handiger omdat je kunt storneren, maar oke. Hiermee toon ik in elk geval mijn welwillendheid aan mochten ze het doorschuiven naar hun incassobureau'tje (Argus, zit op hetzelfde adres...) en/of daarna kantonrechter.
Ze gaan alles doorschuiven, ARGUS Incasso is namelijk gewoon DGB, in 2021 beetje met financiele holdings lopen schuiven maar de UBO is gewoon weer DGB als je iets verder graaft.

Majka Investments is onderdeel van DGB Lease namelijk.

Business model wordt steeds duidelijker, te veel geld vragen, daarna via je eigen incasso bureau de rekening nog verder laten oplopen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
De Kamer van Koophandel heeft recent in de Staatscourant de volgende negen mededelingen openbaar gepubliceerd over Argus Incasso:

⚌ 2021-04-05: Wijziging: Geplaatst kapitaal gewijzigd in EUR 180,00 Gestort kapitaal gewijzigd in EUR 180,00.

⚌ 2021-04-05: Wijziging: Per 30-3-2021 statuten gewijzigd. Zetel gewijzigd in: gemeente Hardenberg.

⚌ 2021-01-06: Wijziging: Per 14-12-2020 is Bestuurder 81245076 Stichting Administratiekantoor Majka Invest in functie getreden.

⚌ 2021-01-06: Wijziging: Per 22-12-2020 is Bestuurder 53161416 Majka Investments B.V. uit functie getreden.

⚌ 2021-01-01: Wijziging: Per 22-12-2020 is Bestuurder 53161416 Majka Investments B.V. in functie getreden.

⚌ 2021-01-01: Wijziging: Per 22-12-2020 is Bestuurder 08101071 De Groene Belangenbehartiger B.V. uit functie getreden.

⚌ 2013-01-14: Wijziging: Per 9-1-2013 statuten gewijzigd. Per 9-1-2013 naam gewijzigd in: Argus B.V. (naam was voorheen DGB Juridisch B.V.).

⚌ 2008-04-04: Nieuwe inschrijving: Per 31-3-2008 is Bestuurder 08101071 De Groene Belangenbehartiger B.V. in functie getreden.

⚌ 2008-04-04: Nieuwe inschrijving: Zetel: Hardenberg. Datum akte oprichting: 31-3-2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-05 22:23

Processorkoeler

Geen stock koeler

maffiabaas schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:05:

1.
Op het tarievenblad wat met de post is verstuurd naar de klanten van Naked Energy staat een link waarop je de algemene voorwaarden zou kunnen raadplegen. www.dgbenergie.nl/algemene-leveringswaarden error 404.

2.

Edit: q aangepast naar g
Heb je hier screenshots van? Durf te wedden dat dit daar asap wordt gefixt, en dan wordt het een ja/nee verhaal.

Overigens, zie ik hier mensen allemaal opzegbevestingen krijgen. Wij ontvangen echt niets. Klinkt bijna alsof Vattenfall de overstap niet goed heeft vervroegd... Dat gaan 'verhalen' wordt ook lastig. Morgen maar direct contact opzoeken. Verder niks gehoord van DGB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-SaxysAdbxv7U_44q71a0g90o4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i9XQsNtrSQYw2LlgWC5e1xT3.png?f=user_large

Meterstanden doorgegeven, en nu is opeens het verbruik "ongewoon". De woning is volledig electrisch en er is in 1 dag 10 kWh gebruikt. Niks geks. Moet nu opeens een verklaring afleggen vanwege het "ongewone" verbruik. Wat een bedrijf joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Deze man:

Edit: niet cf regels tweakers.

Schrijft (als lid raad van bestuur DGB) dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nKI6UTIw2Ak6Ger5seG1wSR7fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URRepzhBMOTFxSmx1UjPBiwB.jpg?f=fotoalbum_large

Sturen we hem eens een mail?

Edit: mailadres verwijderd.

[ Voor 45% gewijzigd door robbies op 16-01-2022 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
Processorkoeler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Heb je hier screenshots van? Durf te wedden dat dit daar asap wordt gefixt, en dan wordt het een ja/nee verhaal.

Overigens, zie ik hier mensen allemaal opzegbevestingen krijgen. Wij ontvangen echt niets. Klinkt bijna alsof Vattenfall de overstap niet goed heeft vervroegd... Dat gaan 'verhalen' wordt ook lastig. Morgen maar direct contact opzoeken. Verder niks gehoord van DGB.

[Afbeelding]

Meterstanden doorgegeven, en nu is opeens het verbruik "ongewoon". De woning is volledig electrisch en er is in 1 dag 10 kWh gebruikt. Niks geks. Moet nu opeens een verklaring afleggen vanwege het "ongewone" verbruik. Wat een bedrijf joh.
Natuurlijk direct screenshots gemaakt en getuigen in dit topic! We hebben er natuurlijk allemaal wat aan. Samen staan we sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Processorkoeler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:08:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Sinds 11-01 zit ik bij Powerpeers en in hun portaal zie ik ook netjes mijn stroomverbruik. Ook heb ik een e-mail van PowerPeers met de bevestiging dat ze zijn gaan leveren en bijbehorende meterstanden.
Maar vanuit DGB blijft het stil. Niets over een opzegging ontvangen, dus...
Ik heb het voorschot voor januari gewoon door laten gaan, maar als ze de 22e nog een poging gaan doen wat af te schrijven, dan storneer ik die wel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

TFHfony schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:14:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Sinds 11-01 zit ik bij Powerpeers en in hun portaal zie ik ook netjes mijn stroomverbruik. Ook heb ik een e-mail van PowerPeers met de bevestiging dat ze zijn gaan leveren en bijbehorende meterstanden.
Maar vanuit DGB blijft het stil. Niets over een opzegging ontvangen, dus...
Ik heb het voorschot voor januari gewoon door laten gaan, maar als ze de 22e nog een poging gaan doen wat af te schrijven, dan storneer ik die wel.
Het lastige hier is dat ik ook (nog) geen nieuwe bevestiging heb van Vattenfall. Dat was eerst 3 februari en zou 15-1 worden. 15-1 is een zaterdag dus mogelijkerwijs zou het dan 17-1 worden. Maar in geen van de gevallen iets gehoord. Telefonisch (en opgenomen) alles bevestigd, maar geen bevestiging of iets.

@robbies weet niet 100% of dat mag (zie topic info onderaan). En zo'n bestuurslid gaat hier niets aan doen, die verwijst je gewoon door naar de eerste trede van de ladder. Die weet dondersgoed hoe het in elkaar zit hoor :O

[ Voor 11% gewijzigd door Processorkoeler op 16-01-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Processorkoeler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Het lastige hier is dat ik ook (nog) geen nieuwe bevestiging heb van Vattenfall. Dat was eerst 3 februari en zou 15-1 worden. 15-1 is een zaterdag dus mogelijkerwijs zou het dan 17-1 worden. Maar in geen van de gevallen iets gehoord. Telefonisch (en opgenomen) alles bevestigd, maar geen bevestiging of iets.
Wat staat dan in Mijn Vattenfall bij “status”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

robbies schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Wat staat dan in Mijn Vattenfall bij “status”?
Waar zou die 'status' moeten staan? Na login enkele opties, o.a. contract.
Op dit moment kunnen we geen contractgegevens tonen. Dat kan komen doordat:
Je hebt een nieuw contract aangevraagd
Dan ben je nog iets te vroeg. Wij hebben nog niet alle gegevens verwerkt. We hebben al wel informatie voor je klaar staan in je Digitale Post.
Je hebt je contract opgezegd
Je contractgegevens zijn nu niet meer beschikbaar.
Zie de ingangsdatum ook niet. Tot op heden enkel de bevestiging van 3 februari gekregen. Eergisteren gebeld en een wijziging aangevraagd naar 15 januari. Daarvan zou bevestiging komen, maar die kwam niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Processorkoeler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Waar zou die 'status' moeten staan? Na login enkele opties, o.a. contract.

[...]

Zie de ingangsdatum ook niet. Tot op heden enkel de bevestiging van 3 februari gekregen. Eergisteren gebeld en een wijziging aangevraagd naar 15 januari. Daarvan zou bevestiging komen, maar die kwam niet ...
Heb je deze knop “status” dan niet in mijn vattenfall?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hVKxqeqJEOCogRMwVP-Raz_OLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hvl2HrJiFhUDAeG17MOfShb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

robbies schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Heb je deze knop “status” dan niet in mijn vattenfall?
[Afbeelding]
Ik DM je ff zodat het hele topic niet off-topic gaat :)
Geen statuspagina of whatsoever, na de aanvraag van 11-1 (voor ingang 4 feb) en het contract per mail niets meer gehoord. Dus ik denk dat vanwege de huidige cooloff van 2 weken, alles stilstaat, en dat de ingangsdatum van 15-1 niet goed is verwerkt?

Bij DGB geen opzegging in ieder geval. Contractdatum staat daar tot 3 februari.
Dus voor de anderen (eerder in dit topic) - de opzegtermijn begint niet pas 30 dagen na opzegging, maar is (denk ik) tot 3 februari. Handelen op eigen gevoel :9

[ Voor 35% gewijzigd door Processorkoeler op 16-01-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
fwiw, na het doorgeven van mijn meterstanden is dat bevestigd (netjes inclusief standen) per mail.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Raymond P schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:45:
fwiw, na het doorgeven van mijn meterstanden is dat bevestigd (netjes inclusief standen) per mail.
Dus, je kreeg een mail van DGB met verzoek tot opsturen meterstanden. En daarna pas de opzegging?
Ik heb op 14-1 de meterstanden doorgegeven (dat was de eerstmogelijke datum), ook om dat termijnbedrag omlaag te doen.

En nu op 15-1 nogmaals dat verzoek. Vattenfall wensdatum was ook 15-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:17
Bij ons levert ANWB Energie sinds de 14de en nog nooit wat ontvangen van DGB mbt eind afrekening ofzo.

Wij blijven ons afvragen wat nou wijsheid is om te doen, wel of niet communiceren met DGB Energie en wat dan precies... wel of niet iets betalen bijvoorbeeld de 9 a 10 dagen dat ze dan geleverd zouden moeten hebben... (Maarja als je geen geldig contract hebt en je je als DGB niet aan de regels houd waarom zou je dan iets betalen totdat duidelijk is hoe de zaak nou precies zit ?)

Het lijkt me dat ze bij DGB alles wat je zegt tegen je zullen willen proberen te gebruiken :(

Bv; Iets betalen is instemmen met een contract ? immers je erkent dat er een betalingsverplichting zou zijn en dus ook een overeenkomst ? idem met communiceren..

Echt nare gasten dit...

Maandag ook maar direct naar de rechtsbijstand verzekering en Vereniging Eigenhuis in de hoop dat een van die nog iets kan betekenen als het uit de klauwen loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Processorkoeler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Dus, je kreeg een mail van DGB met verzoek tot opsturen meterstanden. En daarna pas de opzegging?
Ik heb op 14-1 de meterstanden doorgegeven (dat was de eerstmogelijke datum), ook om dat termijnbedrag omlaag te doen.

En nu op 15-1 nogmaals dat verzoek. Vattenfall wensdatum was ook 15-1.
Allemaal automatisch gegenereerde berichten voor zover ik daar kaas van heb gegeten:
04-1) scherpe aanbieding mail
12-1) bericht van verweking gegevens en uitnodiging klantenportaal
14-1) tweede herinnering geweigerde incasso
14-1) bevestiging opzegging
15-1) verzoek doorgeven meterstanden
15-1) bevestiging ontvangst meterstanden

08-01 heb ik per post een brief gehad betreft nieuwe energietarieven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Raymond P schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Allemaal automatisch gegenereerde berichten voor zover ik daar kaas van heb gegeten:
04-1) scherpe aanbieding mail
12-1) bericht van verweking gegevens en uitnodiging klantenportaal
14-1) tweede herinnering geweigerde incasso
14-1) bevestiging opzegging
15-1) verzoek doorgeven meterstanden
15-1) bevestiging ontvangst meterstanden

08-01 heb ik per post een brief gehad betreft nieuwe energietarieven.
Bijzonder. Hier een hele andere samenloop;

04-1 ) welkomstmail
08-1 ) brief met tarieven, die overigens misleidend is
12-1 ) beveistiging accountportaal
12-1 ) zelf gemaild met verzoek verlagen maandbedrag - geen reactie
14-1 ) bevestigingsmail meterstanden 14-1 (zelf ingevuld)
15-1 ) mail verzoek doorgeven meterstanden

Niks over opzegging, contractduur of wat dan ook :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

trbs schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:07:
Bij ons levert ANWB Energie sinds de 14de en nog nooit wat ontvangen van DGB mbt eind afrekening ofzo.

Wij blijven ons afvragen wat nou wijsheid is om te doen, wel of niet communiceren met DGB Energie en wat dan precies... wel of niet iets betalen bijvoorbeeld de 9 a 10 dagen dat ze dan geleverd zouden moeten hebben... (Maarja als je geen geldig contract hebt en je je als DGB niet aan de regels houd waarom zou je dan iets betalen totdat duidelijk is hoe de zaak nou precies zit ?)

Het lijkt me dat ze bij DGB alles wat je zegt tegen je zullen willen proberen te gebruiken :(

Bv; Iets betalen is instemmen met een contract ? immers je erkent dat er een betalingsverplichting zou zijn en dus ook een overeenkomst ? idem met communiceren..

Echt nare gasten dit...

Maandag ook maar direct naar de rechtsbijstand verzekering en Vereniging Eigenhuis in de hoop dat een van die nog iets kan betekenen als het uit de klauwen loopt..
Je hebt uiteindelijk gewoon een contract met hun... of je nu getekend hebt of niet. Dat staat nu eenmaal in de energiewet. Daarvoor moet je neit bij dgb zijn om te bestrijden, en gaat voor de rechter weinig opleveren.

Uitiendeijk heb je dus een dag of 10 aan de dure tarieven van dgb vastgezeten,, die je ook moet betalen. Kan je hooguit ruzie maken of ze marktcomfort zijn (ze mogen geen misbruik maken van de situatie), maar dat is ook een beetje verloren moeite.

Mbt contact.. doe jezelf nooit te slim voor.. en ga niet met wetteksten enzo strooien. Zeker omdat ze ons bewust verkeerd inlichten (5 dagen betaaltijd bv) staan ze al met 5-0 achter mochten ze het ooit voor een rechter willen brengen. Gewoon de eindnota betalen en nooit meer aan de club denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tjah, ik heb wel de factuur betwist (met voldoende motivatie) en een voorstel gedaan om een betaalverplichting voor de eindafrekening aan te gaan zodra ze een correcte versie presenteren.

Ze hebben verder op geen van mijn mails gereageerd.

Als je (deels) betaalt erken je de factuur en de rechten/contractuele plichten die daaraan verbonden zijn. Een stilzwijgende aanvaarding gaat niet op in consumentenrecht, je leest hier in dit topic dan ook over iemand die aan de telefoon naar een betalingsregeling gestuurd werd.
edit: als je het geheel dus niet wilt betwisten dan kan je betalen onder protest, maar doe dat dan wel voldoende gemotiveerd.

Uiteindelijk wil ik gewoon betalen wat ik verbruikt heb zonder dat ik mij zorgen hoef te maken over een voorschot wat verdampt.
Niet willen of niet kunnen betalen is dan ook geen gefundeerde reden om een factuur te betwisten.

Ik ben geen jurist, dit is gewoon ondernemerspingpong.

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 16-01-2022 19:08 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Kird03 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:48:
[...]

Ze gaan alles doorschuiven, ARGUS Incasso is namelijk gewoon DGB, in 2021 beetje met financiele holdings lopen schuiven maar de UBO is gewoon weer DGB als je iets verder graaft.

Majka Investments is onderdeel van DGB Lease namelijk.

Business model wordt steeds duidelijker, te veel geld vragen, daarna via je eigen incasso bureau de rekening nog verder laten oplopen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
De Kamer van Koophandel heeft recent in de Staatscourant de volgende negen mededelingen openbaar gepubliceerd over Argus Incasso:

⚌ 2021-04-05: Wijziging: Geplaatst kapitaal gewijzigd in EUR 180,00 Gestort kapitaal gewijzigd in EUR 180,00.

⚌ 2021-04-05: Wijziging: Per 30-3-2021 statuten gewijzigd. Zetel gewijzigd in: gemeente Hardenberg.

⚌ 2021-01-06: Wijziging: Per 14-12-2020 is Bestuurder 81245076 Stichting Administratiekantoor Majka Invest in functie getreden.

⚌ 2021-01-06: Wijziging: Per 22-12-2020 is Bestuurder 53161416 Majka Investments B.V. uit functie getreden.

⚌ 2021-01-01: Wijziging: Per 22-12-2020 is Bestuurder 53161416 Majka Investments B.V. in functie getreden.

⚌ 2021-01-01: Wijziging: Per 22-12-2020 is Bestuurder 08101071 De Groene Belangenbehartiger B.V. uit functie getreden.

⚌ 2013-01-14: Wijziging: Per 9-1-2013 statuten gewijzigd. Per 9-1-2013 naam gewijzigd in: Argus B.V. (naam was voorheen DGB Juridisch B.V.).

⚌ 2008-04-04: Nieuwe inschrijving: Per 31-3-2008 is Bestuurder 08101071 De Groene Belangenbehartiger B.V. in functie getreden.

⚌ 2008-04-04: Nieuwe inschrijving: Zetel: Hardenberg. Datum akte oprichting: 31-3-2008.
Ja dit vermoeden had ik al. Dat Argus-incasso-verhaal lijkt me een mooie truc om mensen angst in te boezemen omdat ze dan 'incassobureau' zien staan en schrikken. Ik zal de vordering dan natuurlijk betwisten. Die vordering zal dan met name bestaan uit buitengerechtelijke kosten die ze proberen te berekenen, vermoed ik, want ik heb wel een deel van het voorschot betaald om zo een beetje redelijk en coulant te zijn.

Ik neem aan dat het in dat geval tot een dagvaarding komt en dan zie ik de gang naar de kantonrechter met vertrouwen tegemoet en smeer ik ze mooi een aantal extra verspilde manuren en kosten voor griffierecht etc. aan.

[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 16-01-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

finsdefis schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Ja dit vermoeden had ik al. Dat Argus-incasso-verhaal lijkt me een mooie truc om mensen angst in te boezemen omdat ze dan 'incassobureau' zien staan en schrikken. Ik zal de vordering dan natuurlijk betwisten. Die vordering zal dan met name bestaan uit buitengerechtelijke kosten die ze proberen te berekenen, vermoed ik, want ik heb wel een deel van het voorschot betaald om zo een beetje redelijk en coulant te zijn.

Ik neem aan dat het in dat geval tot een dagvaarding komt en dan zie ik de gang naar de kantonrechter met vertrouwen tegemoet en smeer ik ze mooi een aantal extra verspilde manuren en kosten voor griffierecht etc. aan.
een eigen incassobureau (of hele sterke connectie) is niet zo bijzonder. Zolang je gewoon ntjes de eindnota betaald zal er weinig gebeuren. Ze weten zelf ook wel dat ze op alle manieren nat gaan voor een rechter mochten ze op zo'n korte tijdsperiode al met aanmaningen en rechtzaken dreigen.

Het is redelijk lastig geld eisen van iemand die geen geld van je schuldig is.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 13:47
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Je hebt uiteindelijk gewoon een contract met hun... of je nu getekend hebt of niet. Dat staat nu eenmaal in de energiewet. Daarvoor moet je neit bij dgb zijn om te bestrijden, en gaat voor de rechter weinig opleveren.

Uitiendeijk heb je dus een dag of 10 aan de dure tarieven van dgb vastgezeten,, die je ook moet betalen. Kan je hooguit ruzie maken of ze marktcomfort zijn (ze mogen geen misbruik maken van de situatie), maar dat is ook een beetje verloren moeite.

Mbt contact.. doe jezelf nooit te slim voor.. en ga niet met wetteksten enzo strooien. Zeker omdat ze ons bewust verkeerd inlichten (5 dagen betaaltijd bv) staan ze al met 5-0 achter mochten ze het ooit voor een rechter willen brengen. Gewoon de eindnota betalen en nooit meer aan de club denken.
Waar baseer je dit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gewoon op de energiewet.. Daarin staat (juist als bescherming van de consument) dat je levering gegarandeerd is en wordt overgenomen door een andere partij. We zijn gewoon overgezet naar dbg. Geef je echt 0 kans dat feit aan te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:30:
[...]

Gewoon op de energiewet.. Daarin staat (juist als bescherming van de consument) dat je levering gegarandeerd is en wordt overgenomen door een andere partij. We zijn gewoon overgezet naar dbg. Geef je echt 0 kans dat feit aan te vechten.
Oke, goed verhaal. Misschien even de rest van de posts lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

desp schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Oke, goed verhaal. Misschien even de rest van de posts lezen.
|:( gelukkig hebben we iets aan jouw nutteloze bijsrage. Hij heeft gewoon 10 dagen energie afgenomen. Dus dat moet gewoon afgetikt worden. Daar kan geen rechtsbijstand tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
Het zal nog even duren totdat er meer bekend wordt over de inhoud van de 'koopovereenkomst' tussen Naked Energy en DGB Energie, maar een headsup voor degenen die incasso's van Naked Energy hebben gestorneerd of anderszins nog bedragen aan Naked Energy verschuldigd zijn.

TLDR: ik verwacht dat DGB Energie ook oude Naked Energy bedragen zal gaan vorderen, en mocht je zin hebben DGB Energie daarbij wat te willen dwarsbomen, lees dan door.
De vorderingen van Naked Energy op jou en mij zijn zeer waarschijnlijk gecedeerd aan DGB Energie. Als dat inderdaad zo is (de tijd zal het leren) komt het erop neer dat DGB straks ook die bedragen gaat proberen te vorderen, en dat we dus helemaal niks meer te maken krijgen met de curator van Naked Energy.

Ter illustratie: overdragen van vorderingen gebeurt veel; denk aan Afterpay die vorderingen en het daarmee gepaarde risico graag overneemt van webshops tegen x-fee, of een tandarts die met een soortgelijk bedrijf samenwerkt.

Als DGB inderdaad de vorderingen van Naked Energy heeft overgenomen, dan is het aan DGB Energie om aan te tonen dat de overeenkomst waaruit die vorderingen voortvloeiden op de juiste wijze tot stand is gekomen.

Denk aan dit scenario als DGB de vordering in rechte probeert af te dwingen:

"Beste DGB, bewijs even dat Naked Energy de juiste pre- en postcontractuele informatie heeft verstrekt bij consument Pietje Puk, want anders moet ik (lees: rechter) de betreffende overeenkomst ambtshalve vernietigen en komt de vermeend vordering daarmee te vervallen".

Energieleverancier Innova is hier onlangs nat mee gegaan. Hou je van lezen? Zie hier. De allesbeslissende uitspraak moet nog volgen omdat de rechtbank wachtte op een uitspraak van de Hoge Raad. Deze beantwoording is er inmiddels, en my 2 cents: het komt erop neer dat Innova het bokkie is en de vordering niet zal kunnen innen.

Dus mocht DGB straks aankloppen voor het innen van vorderingen die voorheen aan Naked Energy toekwamen en wil je DGB een laatste zetje geven? Betwist dan de juiste totstandkoming van de oude overeenkomst. DGB zal niet kunnen bewijzen dat Naked Energy in het verleden aan alle pre- en postcontractuele informatieverplichtingen heeft voldaan (denk aan: verstrekken info over herroepingsrecht, het modelformulier, etc), met als sanctie vernietiging van de overeenkomst als jij daar om verzoekt = geen geld voor DGB.

[ Voor 5% gewijzigd door desp op 16-01-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan geef je al de aanname dat dit door dgb afgehandeld wordt.. Lijkt me niet waarschijnlijk. De curator maakt ze eindnota op gebruik makend van de systemen van naked energy. Wie de vorderingen daarna int, waarschijnlijk zijzelf en anders net zo goed een ander incassoclub.. Lijkt me niet de core business van dgb. Naked energy had de zaakjes wel goed op orde mbt voorwaardes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
desp schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:50:
Het zal nog even duren totdat er meer bekend wordt over de inhoud van de 'koopovereenkomst' tussen Naked Energy en DGB Energie, maar een headsup voor degenen die incasso's van Naked Energy hebben gestorneerd of anderszins nog bedragen aan Naked Energy verschuldigd zijn.

TLDR: ik verwacht dat DGB Energie ook oude Naked Energy bedragen zal gaan vorderen, en mocht je zin hebben DGB Energie daarbij wat te willen dwarsbomen, lees dan door.

[...]
Ik weet niet waar dat artikel vandaag komt, maar ik zou er wel rekening mee houden, dat mocht de klant daar kunnen ontbinden, dat eventueel verbruik wel afgerekend moet worden.

Ik zit nog te zoeken trouwens naar de link tussen de 2 zaken die aangehaald worden. Zaak 1 is een zaak die innova wint, en in zaak 2 met de prejudiciële vragen lijkt zaak 1 niet voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Dennism 5.5 informatieplichen...

Of DGB daarop nat zal gaan als er daadwerkelijk cessie plaats heeft gevonden betwijfel ik wel.
Zelf heb ik ook geen ambitie om dat te dwarsbomen zolang dat allemaal gewoon klopt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Raymond P schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:21:
@Dennism 5.5 informatieplichen...

Of DGB daarop nat zal gaan als er daadwerkelijk cessie plaats heeft gevonden betwijfel ik wel.
Zelf heb ik ook geen ambitie om dat te dwarsbomen zolang dat allemaal gewoon klopt.
totaal overheen gelezen, zie het nu ook inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Na een weekend lang bedenken of ik het gedoe waard vond heb ik besloten om de factuur deels te voldoen (ruim voldoende voor mij verbruik). Dat lijkt mij een redelijk bedrag, en niet betalen voor wel geleverde stroom is niet redelijk volgens mij. Bijgaand heb ik een mail gestuurd waarin ik dit aangeef en aangeef dat ik een eventuele eindnota ook nog graag voldoen mocht ik daar nog geld tekort komen.

Daarnaast aangegeven dat hun incassobrief en tarieven niet geldig zijn richting consumenten.

Ik verwacht weer geen reactie te krijgen. Maar als hun mail als communicatiemiddel gebruiken mogen wij redelijkerwijs verwachten dat wij dat ook kunnen, dus ik beschouw het dan als gelezen.

Ik zal ook zeker klachten gaan indienden bij het ACM over dit bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Processorkoeler schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Bijzonder. Hier een hele andere samenloop;

04-1 ) welkomstmail
08-1 ) brief met tarieven, die overigens misleidend is
12-1 ) beveistiging accountportaal
12-1 ) zelf gemaild met verzoek verlagen maandbedrag - geen reactie
14-1 ) bevestigingsmail meterstanden 14-1 (zelf ingevuld)
15-1 ) mail verzoek doorgeven meterstanden

Niks over opzegging, contractduur of wat dan ook :/
Nou, poepoe. Blijkt gewoon dat de Vattenfall aanvraag geannuleerd was. Ze snappen niet waarom, maar dat is dus gedaan op/rond het moment dat ik de 14e met Vattenfall heb gebeld om te vervroegen.

Nu per 17-1 ingegaan en heb gelukkig alsnog bevestiging gehad. Héel benieuwd hoe DGB hiermee omgaat. In ieder geval geen +- 75 ct/kwH maar "rustig" 44 en 40. Alsnog niet normaal, maar hopen dat in mei alles normaler wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo sta ik er ook in.. uiteindelijk heb je ook de energie afgenomen dus hoe dan ook moet er voor verbruik en netwerkkosten etc betaald worden. Kan je hooguit met veel moeite de hoge leveringskosten en hoge variabele kosten gaan bestrijden. Maar denk dat daar weinig te halen is.

Voor mij geldt sowieso dat het maar om een paar tientjes gaat. Maar heb het wel gehad met de manier van communiceren.. en ga ze voordat ze hun geld hebben nog flink wat adminstratieve kosten laten maken. Heb de incasso slechts deels teruggetrokken (gas), dat moet min of meer genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:33
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:10:
Dan geef je al de aanname dat dit door dgb afgehandeld wordt.. Lijkt me niet waarschijnlijk.
Gezien de ervaringen met Energieflex en Innova, die dat precies op die manier deden, lijkt me dat juist zeer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
BrtH schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Gezien de ervaringen met Energieflex en Innova, die dat precies op die manier deden, lijkt me dat juist zeer waarschijnlijk.
Ik neem aan dat dat dan wel allemaal gebeurt op basis van de oorspronkelijke tarieven die toen gerekend werden bij de vorige maatschappij. Misschien goed om daar dan een screenshot van te maken uit het Naked Energy portaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik ken het verhaal daarachter niet.. maar kan me voorstellen dat na kennis van die uitspraken dat dgb niet zo happig is op het overnemen. Kijkend naar de recente faillissementen (oa fenor), dan zie ik eerder in dat de curator dot in e9gen hand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
Processorkoeler schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Nou, poepoe. Blijkt gewoon dat de Vattenfall aanvraag geannuleerd was. Ze snappen niet waarom, maar dat is dus gedaan op/rond het moment dat ik de 14e met Vattenfall heb gebeld om te vervroegen.

Nu per 17-1 ingegaan en heb gelukkig alsnog bevestiging gehad. Héel benieuwd hoe DGB hiermee omgaat. In ieder geval geen +- 75 ct/kwH maar "rustig" 44 en 40. Alsnog niet normaal, maar hopen dat in mei alles normaler wordt :)
1 belletje vanochtend naar vattenfal en hier vriendelijk en rustig te woord gestaan. Per morgen over Vattenfall en belangrijker: weg bij DGB :)

ANWB energy (betere prijzen) wilde niet sneller dan 30 dagen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

MsG

Forumzwerver

Hier gelukkig nog steeds geen incasso van De Grote Bedrieger.

Inmiddels wel al mijn incasso's die ik volgens de Melding Onterechte Incasso-procedure heb gestart (ik zit bij de ING, daar kost dit in elk geval geen geld) van Naked Energy terug. Vermoedelijk heeft de curator nu een positief saldo bij mij, maar dat rekenen we tzt wel af.

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 17-01-2022 13:10 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
finsdefis schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Ik neem aan dat dat dan wel allemaal gebeurt op basis van de oorspronkelijke tarieven die toen gerekend werden bij de vorige maatschappij.
LOL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Dat is slechts N=1, kijkende naar meer faillissementen in deze branche was dat volgens mij juist de uitzondering op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deempie
Volgende WTF momentje....
Ik wil inloggen in het DGB portaal om te kijken of de eindmeterstanden zijn doorgekomen staat er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDxkllu1UL1_3oGuIe2AHDvWS9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hJUmxA64oOsw2vYfBItUjeCR.png?f=user_large

Ik mag het portaal niet meer in...
Gelukkig gisteren de factuur e.d. gedownload voor het dossier voor de rechtsbijstand.

Daarnaast vanochtend ook de tweede herinnering binnen, dit keer per e-mail i.p.v. per post zoals de eerst.
Ook hier weer de 5 dagen termijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal niet te hard van stapel lopen. Voorlopig zijn het vanuit Dgb allemaal gestandaardiseerde mails en brieven.. waar ze duidelijk intern nog geen vinkje particulier of ondernemer hebben aangevinkt. En allemaal met een gestandaardiseerde tekst dat duidelijk niet gemaakt is op klanten die net 5 dagen binnen zijn.

Allemaal lekker de eindnota afwachten.. en dan zien we wel verder. Voorlopig blaffen ze nog met wat brieven.. voordat hun (interne) incassobureau in beeld komt zullen ze nog wel een reviewtje doen op openstaande puntjes :), zoals 14 dagen vermelden ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

Jrz

––––––––––––

Deempie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:30:
Volgende WTF momentje....
Ik wil inloggen in het DGB portaal om te kijken of de eindmeterstanden zijn doorgekomen staat er dit:

[Afbeelding]

Ik mag het portaal niet meer in...
Gelukkig gisteren de factuur e.d. gedownload voor het dossier voor de rechtsbijstand.

Daarnaast vanochtend ook de tweede herinnering binnen, dit keer per e-mail i.p.v. per post zoals de eerst.
Ook hier weer de 5 dagen termijn in.
Ik heb al een tijdje https://mijn.energieinzicht.nl/ Handig ivm meterstanden :-)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jrz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Ik heb al een tijdje https://mijn.energieinzicht.nl/ Handig ivm meterstanden :-)
Zeker handig, maar helaas te laat als je je nu nog aanmeld. Btw slimmemeterportaal.nl vind ik hierin nog beter, die maken onderscheid bij dubbele meter. (En gooit ze niet op 1 hoop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Zeker handig, maar helaas te laat als je je nu nog aanmeld. Btw slimmemeterportaal.nl vind ik hierin nog beter, die maken onderscheid bij dubbele meter. (En gooit ze niet op 1 hoop)
Die slimmemeterportaal.nl heb ik ook, ideaal als je ieder jaar overstapt. Je houd evengoed het overzicht van alle jaren ervoor.
Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
Zojuist mijn klacht ingediend bij de Geschillencommissie. Ben er helemaal klaar mee, vanmiddag opnieuw gebeld om eens te kijken of ze überhaupt vragen beantwoorden die via de mail gesteld zijn maar het vrouwke aan de lijn kan hier geen toezegging op doen. Mevrouw gaf aan inderdaad tarieven exclusief BTW te hebben verzonden maar dat ik hier zelf wel de BTW bij kon rekenen. Dit staat op band. Ik wilde ook weten wat de gedragscodes en kwalitetiscriteria waren zoals vermeld in 18.1. Daarin zou oa staan hoe je een klacht indient en in welke tijdsperiode dit vermeld wordt. Vrouwtje aan de lijn geeft aan dat die link het gewoon doet en zo niet het ligt aan mijn internetverbinding haha.

Ook op rechtspraak.nl staan de laatste maanden een aantal uitspraken m.b.t. DGB en de meeste in het voordeel van de klant. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk zouden we allemaal een moi moeten indienen over 8.5 weken.. :+ . Kost ze een mooie 60 euro per klant. :9 Dat ze geen winst op nakedenergy klanten maken

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 17-01-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deempie
Bij de “tweede herinnering n.a.v. mislukte incasso” zit weer een SEPA machtiging bijgevoegd, wat maar weer aantoont dat ze niet gemachtigd waren een automatisch incasso uit te voeren.

Omdat men vanuit DGB nergens op reageert heb ik mijn laatste mail dan ook afgesloten met:

“Bij geen reactie op deze mail ga ik ervan uit dat jullie (a) mijn claim erkennen dat jullie niet gemachtigd waren een bedrag te mogen incasseren van mijn rekening en (b) mij alleen nog een eindafrekening zullen sturen.”

Eens kijken of hier wel reactie op komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:04
Deempie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:19:
Bij de “tweede herinnering n.a.v. mislukte incasso” zit weer een SEPA machtiging bijgevoegd, wat maar weer aantoont dat ze niet gemachtigd waren een automatisch incasso uit te voeren.

Omdat men vanuit DGB nergens op reageert heb ik mijn laatste mail dan ook afgesloten met:

“Bij geen reactie op deze mail ga ik ervan uit dat jullie (a) mijn claim erkennen dat jullie niet gemachtigd waren een bedrag te mogen incasseren van mijn rekening en (b) mij alleen nog een eindafrekening zullen sturen.”

Eens kijken of hier wel reactie op komt…
Zo heb ik mijn eerdere bericht aan DGB ook afgesloten maar totaal geen reactie.... zwijgen is toestemmen toch

www.heinemanss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
sheinemans schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Zo heb ik mijn eerdere bericht aan DGB ook afgesloten maar totaal geen reactie.... zwijgen is toestemmen toch
Ik heb voor mezelf om deze reden ook een dossier met alle communicatie/handelingen aangelegd. Als zij ons mailen uit 3 mailadressen mag je aannemen dat het terugmailen voldoende is om als 'ontvangen' te kwalificeren bij een evt. rechtsgang lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maffiabaas
Ben zojuist gebeld door DGB zelf,

Wilt nu de tarieven opsturen inclusief BTW voor de aanbieding die gedaan is. Niet voor de tijdelijke energietarieven. Aldus haar zou alles in goed overleg met ACM gebeurd zijn :9 Maar omdat ik sowieso niet inga op het aangeboden contract stuurt ze het toch maar niet op.

Heb haar aangegeven dat de prijzen voor het tijdelijk tarief niet marktconform zijn, daar is ze het niet mee eens.

Ze ziet geen oplossing meer, heb gezegd dat ik haar graag zie verschijnen bij de zitting van de Geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Hoppa, DGB opzegging binnen, Vattenfall bevestiging binnen.
Levering per 17-1 overgenomen.

Hier wordt 2x €200 afgeschreven voor zowel januari als februari. Storneren wekt het bizarre incassotraject op, ook al is dit niet eerlijk/rechtsgeldig (mijns inziens).

Geen zin in het gedoe, dus onze tactiek is als volgt:

Incasso van 10 jan: gestorneerd. Deze is op 13 jan nogmaals afgeschreven.
Incasso van 22 jan: Deze laten we doorlopen.

We rekenen 6 weken en 1 dag vanaf 17-1. En 60 dagen vanaf 13 januari. Als we voor die 6 weken geen eindafrekening hebben, bereken ik zelf het verbruik (meterstanden van begin- en eind zijn bekend). Op de 59e dag (1 voor de marge) storneren we dan beide bedrag.

Als we nu 'te vroeg' storneren, krijgen we weer gedoe en als je handmatig overboekt kun je het niet terugvorderen. Wat is jullie 'tactiek' omtrent het opzeggen en de eindrekening?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:45
Processorkoeler schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:

Hier wordt 2x €200 afgeschreven voor zowel januari als februari. Storneren wekt het bizarre incassotraject op, ook al is dit niet eerlijk/rechtsgeldig (mijns inziens).

We rekenen 6 weken en 1 dag vanaf 17-1. En 60 dagen vanaf 13 januari. Als we voor die 6 weken geen eindafrekening hebben, bereken ik zelf het verbruik (meterstanden van begin- en eind zijn bekend). Op de 59e dag (1 voor de marge) storneren we dan beide bedrag.

Als we nu 'te vroeg' storneren, krijgen we weer gedoe en als je handmatig overboekt kun je het niet terugvorderen. Wat is jullie 'tactiek' omtrent het opzeggen en de eindrekening?
je kunt toch gewoon storneren en ze een mail sturen dat je de hoogte van het bedrag betwist en dat je graag de eindafrekening tegemoet ziet, waarna je die betaalt. Dan heb je niets met incasso's te maken. DGB heeft namelijk geen enkel recht een incasso te starten voor een betwiste factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Bard1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:32:
[...]

je kunt toch gewoon storneren en ze een mail sturen dat je de hoogte van het bedrag betwist en dat je graag de eindafrekening tegemoet ziet, waarna je die betaalt. Dan heb je niets met incasso's te maken. DGB heeft namelijk geen enkel recht een incasso te starten voor een betwiste factuur.
Klopt, maar DGB kennende gaan ze alsnog moeilijk doen en krijg je met een incassobureau te maken die standvastig ook de incassokosten gaat rekenen en wellicht komt tot een deurwaarder.

Ik heb het al eens besproken en het enige wat ze wilden doen is een betaalafspraak, en de incasso MOEST slagen. Weet onderhand wel wat hun tactiek is, mailen of wat dan ook heeft toch geen zin en je haalt uiteindelijk enkel gelijk bij de rechter. Iets waar ik niet op zit te wachten en geen tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je hebt een jaar de tijd om je MOI/stornering te doen, in die tijd zullen ze wel met een correcte afrekening komen hoop ik?
Sowieso kunnen ze geen geldige SEPA machtiging tonen. Evt kun je het om het voor jezelf makkelijker te houden idd na 59 dagen storneren.

Als je veel tijd over hebt en energie hebt voor het correcte nu storneren met bijkomende rompslomp kun je dat doen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:45
Processorkoeler schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Klopt, maar DGB kennende gaan ze alsnog moeilijk doen en krijg je met een incassobureau te maken die standvastig ook de incassokosten gaat rekenen en wellicht komt tot een deurwaarder.

Ik heb het al eens besproken en het enige wat ze wilden doen is een betaalafspraak, en de incasso MOEST slagen. Weet onderhand wel wat hun tactiek is, mailen of wat dan ook heeft toch geen zin en je haalt uiteindelijk enkel gelijk bij de rechter. Iets waar ik niet op zit te wachten en geen tijd voor heb.
Een deurwaarder heeft geen enkele zeggenschap over jou of een betaling. Alleen een gerechtsdeurwaarder ná een rechterlijke uitspraak. Jij kunt gewoon storneren en vragen om de eindafrekening. Doen ze dat niet, is het aan DGB om naar de rechter te stappen. En zullen ze die rechter moeten uitleggen waarom ze niet gewoon een eindafrekening sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bard1982 op 18-01-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03

Het incasso van de 22e is voor het voorschot februari. Als het goed is komt die dus niet, want je bent geen afnemer meer na de 18e.

Die van de 13e heb je door laten lopen als ik het goed begrijp, dan ben je helemaal bij al en wacht je gewoon op de eindafrekening.

Zo niet ben je ook soort van bij en wacht je op eindafrekening. Wellicht kun je er nog een mailtje aan wagen dat je op de eindafrekening wacht voor het gehele bedrag. (niet onredelijk met maar paar dagen afname)
Het is in nederland namelijk niet verplicht voor consumenten om met een incasso te betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door Kird03 op 18-01-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Bard1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Een deurwaarder heeft geen enkele zeggenschap over jou of een betaling. Alleen een gerechtsdeurwaarder ná een rechterlijke uitspraak. Jij kunt gewoon storneren en vragen om de eindafrekening. Doen ze dat niet, is het aan DGB om naar de rechter te stappen. En zullen ze die rechter moeten uitleggen waarom ze niet gewoon een eindafrekening sturen.
Inderdaad. DGB of dat incassobureau'tje Argus zal dan die stappen zetten. Maar bij de kantonrechter kun je ook gewoon je verhaal schriftelijk aanleveren met bewijsmateriaal.

Ben benieuwd of ze zoiets aan zouden durven voor die paar tientjes incassokosten. Vraag me oprecht af wat de winst daarvan zou zijn voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

YakuzA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Je hebt een jaar de tijd om je MOI/stornering te doen, in die tijd zullen ze wel met een correcte afrekening komen hoop ik?
Sowieso kunnen ze geen geldige SEPA machtiging tonen. Evt kun je het om het voor jezelf makkelijker te houden idd na 59 dagen storneren.

Als je veel tijd over hebt en energie hebt voor het correcte nu storneren met bijkomende rompslomp kun je dat doen :)
Storneren tot 60 dagen. Is ING moeilijk met MOI's?
Ik begon telefonisch over de SEPA machtigingen en nadat ik aarzelend in de wacht werd gezet (omdat mevrouw waarschijnlijk geen tegenwoord had), kreeg ik als antwoord "dat is in overeenstemming met de curator gegaan". Pfffff.
Bard1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Een deurwaarder heeft geen enkele zeggenschap over jou of een betaling. Alleen een gerechtsdeurwaarder ná een rechterlijke uitspraak. Dus dan is het aan DGB om naar de rechter te stappen.
True that. Maar dan ben je wel maanden verder.
Kird03 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Op de 22e wordt de vooruitbetaling voor februari ge
[...]

Het incasso van de 22e is voor het voorschot februari. Als het goed is komt die dus niet, want je bent geen afnemer meer na de 18e.

Die van de 13e heb je door laten lopen als ik het goed begrijp, dan ben je helemaal bij al en wacht je gewoon op de eindafrekening.
Zo niet ben je ook bij en wacht je op eindafrekening.
Ik ben heel benieuwd of de 22e komt, telefonisch hoorde ik wederom dat een geplande incasso niet kon worden gestopt. Vind ik gelul, ze doen er echt alles aan om geld te innen.

We gaan het allemaal zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
finsdefis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Inderdaad. DGB of dat incassobureau'tje Argus zal dan die stappen zetten. Maar bij de kantonrechter kun je ook gewoon je verhaal schriftelijk aanleveren met bewijsmateriaal.

Ben benieuwd of ze zoiets aan zouden durven voor die paar tientjes incassokosten. Vraag me oprecht af wat de winst daarvan zou zijn voor ze...
Ik heb het vermoeden dat inkomsten door incassokosten deel uit maken van hun bedrijfsplan, waarom zou je anders twee aparte rekeningen geven voor gas en stroom. Daarnaast heb ik het gevoel dat ze een stijve plasser krijgen bij het verzenden van dreigmails met incassokosten. Die was namelijk binnen een paar uur na storneren al verstuurd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
Nee, gewoon dit online formulier invullen ("Ik heb geen machtiging afgegeven") voor elke afschrijving en toen kreeg ik het geld ongeveer drie weken later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maffiabaas schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Ik heb het vermoeden dat inkomsten door incassokosten deel uit maken van hun bedrijfsplan, waarom zou je anders twee aparte rekeningen geven voor gas en stroom. Daarnaast heb ik het gevoel dat ze een stijve plasser krijgen bij het verzenden van dreigmails met incassokosten. Die was namelijk binnen een paar uur na storneren al verstuurd :9
Ik vind het juist raar dat ze het apart incasseren. Het kost hun 2x incassokosten (10 cent) (en 2x stoneringskosten (40 cent) :+ )

Voor de rest weinig onder de indruk van dreigmails.. zeker als ze foutieve informatie erin zetten (5 dagen betaaltermijn bv).. dan staan ze al met 3-0 bij de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik vind het juist raar dat ze het apart incasseren. Het kost hun 2x incassokosten (10 cent) (en 2x stoneringskosten (40 cent) :+ )

Voor de rest weinig onder de indruk van dreigmails.. zeker als ze foutieve informatie erin zetten (5 dagen betaaltermijn bv).. dan staan ze al met 3-0 bij de rechter.
Haha, inderdaad. Ik denk dat zij ervanuit gaan dat ze 95% van de mensen afschrikken met de (dreiging van) incassokosten. En waarschijnlijk hebben ze helaas nog gelijk ook, anders zouden ze het niet zo blijven doen.

Ik heb eigenlijk wel zin om gedagvaard te worden. Lijkt me wel interessant. En in het ergste, zéér onwaarschijnlijke geval ben ik een paar honderd euro kwijt.

Het is voor mij gewoon een principekwestie geworden. Hoeveel mensen die financieel krap zitten worden wel niet klemgezet met alle bijkomstige stress :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies

Ik zou op de 57e dag storneren. De max storneringstermijn is namelijk 58 dagen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Processorkoeler schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Storneren tot 60 dagen. Is ING moeilijk met MOI's?
Ik begon telefonisch over de SEPA machtigingen en nadat ik aarzelend in de wacht werd gezet (omdat mevrouw waarschijnlijk geen tegenwoord had), kreeg ik als antwoord "dat is in overeenstemming met de curator gegaan". Pfffff.

[...]

True that. Maar dan ben je wel maanden verder.

[...]

Ik ben heel benieuwd of de 22e komt, telefonisch hoorde ik wederom dat een geplande incasso niet kon worden gestopt. Vind ik gelul, ze doen er echt alles aan om geld te innen.

We gaan het allemaal zien :)
Een geplande incasso kan idd niet gestopt worden. Deze is nl al aangeleverd aan de bank. Heb ik ervaring mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

MsG

Forumzwerver

robbies schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Ik zou op de 57e dag storneren. De max storneringstermijn is namelijk 58 dagen! ;)
De MOI-termijn is 13 maand uit mijn hoofd. Ook bij De Grote Bedrieger is geen incasso-machtiging afgegeven, dus dat moet een fluitje van een cent zijn. Heb bij Naked ook de boel teruggehaald.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

robbies schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Of juist niet... Een melding onterechte incasso (ze hebben namelijk geen machtiging van jou) kost ze 60 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
robbies schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Een geplande incasso kan idd niet gestopt worden. Deze is nl al aangeleverd aan de bank. Heb ik ervaring mee. ;)
Als incassant niet dus blijkbaar. En als wij storneren kost het ze dan extra geld geloof ik. Maar ikzelf heb wel hun incasso geblokkeerd ipv gestorneerd.

Dat heeft weer een ander effect dan storneren. Ik kreeg namelijk bericht over een 'mislukte incasso' terwijl anderen een bericht kregen over een stornering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
finsdefis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Als incassant niet dus blijkbaar. En als wij storneren kost het ze dan extra geld geloof ik. Maar ikzelf heb wel hun incasso geblokkeerd ipv gestorneerd.

Dat heeft weer een ander effect dan storneren. Ik kreeg namelijk bericht over een 'mislukte incasso' terwijl anderen een bericht kregen over een stornering.
Ik gaf antwoord op de opmerking van DGB dat ze een ingeplande incasso niet kunnen stoppen. Uiteraard kan je dat zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D19hx53nLNpIlquGuMqPVTkvdT8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nVxTgeuN3Gwt0HPQoqDWggYE.png?f=user_large

Wat DGB betreft mag je ook gelijk oprotten als je geen actief contract hebt. Per de 17e is het dus opgezegd en kan nu al niet meer inloggen. Nu in ieder geval geen verwijt met "u had e.e.a. in uw DGB-omgeving kunnen zien". Heb enkel 2x verbruik doorgegeven (14 en 15 januari). 4 januari is niet doorgegeven, want dat kon niet. Volgens mw. "klantenservice" enkel per mail.

Nu braaf bij Vattenfall de stand van 17-1 doorgeven. Heel benieuwd hoe DGB nu die stand van 4 januari gaat pakken, want de meter is om de een of andere reden niet op afstand uitleesbaar.

Voor degenen die al een eindnota hebben; staat er een opzegboete op?

[ Voor 4% gewijzigd door Processorkoeler op 19-01-2022 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Processorkoeler Ik gok dat er nog geen eindafrekeningen zijn. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

Jrz

––––––––––––

Melding via whatsapp gedaan bij de acm.

Ik krijg maar geen reactie van de DGB klantenservice. Geen reactie op de getekende offerte (gas)..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wat zijn DGB toch een prutsers.. zit op hun website even naar hun contract te kijken. Laat dat nu net omgekeerd zijn.. Juist in Limburg/brabant is het dal vanaf 21.00 uur. Ze kunnen dus echt helemaal niks.
*Het daltarief geldt op werkdagen voor de uren tussen 21:00 uur ’s-avonds en 7:00 uur ’s-ochtends, Voor NoordBrabant en Limburg geldt het daltarief op werkdagen voor de uren tussen 23:00 uur ’s-avonds en 7:00 uur ’s-ochtends. Daarnaast geldt het daltarief voor alle uren in het weekend en op Nieuwjaarsdag, tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, tweede Pinksterdag en eerste en
tweede Kerstdag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 13:07
Net Vattenfall gebeld voor modelcontract. Die kan mij per 20-1 direct overzetten van DGB.
Enigste wat hij meldde was omdat je binnen 30 dagen termijn een overstap doet kan DGB een boete geven. Had gemeld dat dit niet het geval is ivm flexibele contract en geen jaar contract. Dus hij kan mij gelijk aansluiten omdat ik ook graag afzie van de 14dagen bedenktijd :*) Top bedankt voor de mensen die dit getipt hebben hier O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoples85
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-04-2022
Vandaag mail binnen mbt opzegging. Op verdere mails geen antwoord vanuit DGB. Vreemd toch?

Mail (adresgegevens weggehaald):

Wij hebben melding ontvangen dat uw energieovereenkomst bij DGB Energie is opgezegd.

Hieronder de bevestiging van uw opzegging voor:

Voortijdige opzegging: 19-01-2022

Elektriciteit ….. met einddatum 03-02-2022

Gas ….. met einddatum 03-02-2022

Zodra de overstap heeft plaatsgevonden, ontvangt u binnen 6 weken van ons een eindnota.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Peoples85 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:04:
Vandaag mail binnen mbt opzegging. Op verdere mails geen antwoord vanuit DGB. Vreemd toch?

Mail (adresgegevens weggehaald):

Wij hebben melding ontvangen dat uw energieovereenkomst bij DGB Energie is opgezegd.

Hieronder de bevestiging van uw opzegging voor:

Elektriciteit ….. met einddatum 03-02-2022

Gas ….. met einddatum 03-02-2022

Zodra de overstap heeft plaatsgevonden, ontvangt u binnen 6 weken van ons een eindnota.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ik zie niks nieuws, dit is hun manier van werken I suppose. Zelf gisteren ook melding bij de ACM gedaan en per mail de meterstanden van begin en einddatum vermeld. Ook nog even wat feiten opgesomd per mail, mochten ze toch met moeilijkheden komen. Dan staat het maar alvast op papier.
Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:47:
Wat zijn DGB toch een prutsers.. zit op hun website even naar hun contract te kijken. Laat dat nu net omgekeerd zijn.. Juist in Limburg/brabant is het dal vanaf 21.00 uur. Ze kunnen dus echt helemaal niks.

[...]
Bepaalt de netbeheerder niet wat hoog/laag is? En niet de leverancier? Los van dat dit natuurlijk niet klopt. Snap sowieso niet echt waarom het in Brabant en Limburg 2100 is en niet 2300. Is het een kwestie van historie/andere netbeheerders?

____

Ik heb zelf dus onderstaande mail naar DGB gestuurd als reply op de opzeggingsbevestiging:
(had ervoor al een mail gestuurd over de voorschotten, kreeg ik geen reply op)
Goedenavond,

Bijgaand treft u de door mij opgenomen meterstanden van 4 en 17 januari 2022. Ik heb geen mogelijkheid om deze via de portal door te geven omdat mij daar de toegang van is ontzegd. Ook krijg ik geen reactie op mijn e-mail van 12 januari waarbij ik verzoek om een verlaging van het voorschotbedrag.
_________

[meterstanden hier, voor het forum even weggehaald]
_________

Tevens wil ik u erop attenderen dat ik op geen enkele wijze, noch digitaal, telefonisch, mondeling of schriftelijk toestemming heb gegeven om een incassotransactie op mijn rekening uit te voeren. Het is niet toegestaan om zonder SEPA-formulier een incassotransactie uit te voeren.
In uw brief van 8 januari 2022 vermeldt u energietarieven exclusief BTW en overige kosten. De vergelijking die u maakt met andere partijen is eveneens niet eerlijk. Ook zijn de door u vermelde tarieven voor het modelcontract niet marktconform in vergelijking met andere aanbieders. Tot slot maakt u een zeer onduidelijke, mijns inziens misleidende vergelijking door uw vaste contracten te vergelijken met modelcontracten van andere aanbieders waardoor het lijkt alsof men bij DGB goedkoper is. De ACM schrijft voor dat u redelijke tarieven en voorwaarden moet stellen voor de levering van energie. Ik vind dat uw tarieven en voorwaarden niet redelijk zijn.

Ook maakt u het mij onmogelijk om het voorschotbedrag redelijkerwijs aan te passen aan de hand van het historische verbruik. Een bedrag van circa €196 staat niet in verhouding met het verwachte verbruik. Ik zal u de kosten van het energieverbruik gedurende de afnameperiode betalen en ben het niet eens met twee incasso's van €196,33, in totaal €392,66. Ik reken hierbij op uw nakoming van de door u genoemde termijn van zes weken, tellende vanaf 17 januari 2022.

Tot slot wil ik u nog melden dat de URL naar uw algemene leveringsvoorwaarden, gedragscodes en kwaliteitscriteria niet werken. Hierdoor zijn deze voorwaarden en criteria niet in te zien. Onderstaande URLs vertonen een HTTP-404 error:
http://www.dgbenergie.nl/algemene-leveringswaarden
http://www.dgbenergie.nl/gedragscodes
http://www.dgbenergie.nl/kwaliteitscriteria

Ik verzoek u binnen zes weken een eindnota te sturen van het energieverbruik gedurende de afnameperiode. Hiervan ben ik u enkel verbruikskosten verschuldigd.

Met vriendelijke groet,

[naam]
Niet het beste werk, en er wordt waarschijnlijk niets mee gedaan, maargoed, het is vermeld.
Zelf heb ik berekend wat ongeveer de kosten gaan zijn. Kwam op +- 90 kWh hoog en 60 kWh laag uit. Samen dus (71 en 51 cent) ong. €90 aan verbruik, daarvan €30 afgehaald (2,26 per dag aan aftrek energiebelasting).

Als in binnen de 6 weken geen eindafrekening krijg, storneer ik dus gewoon de twee incasso's en boek ik dat bedrag over. Ook zijn we niet van plan om een opzegboete te betalen, ik gok dat dit €50 per product is (enkel elektra gelukkig). In de voorwaarden (die niet inzichtelijk zijn omdat die URLs niet werken) staat niets over boetebedragen. Ook mag volgens mij een opzegboete enkel bij contracten met een looptijd.

Via Google reviews las ik namelijk dat iemand die vroegtijdig op heeft gezegd, wél een opzegboete kreeg. Verbaast me niks, dat is vast net zo rechtsgeldig als de termijn van 5 dagen die ze aanhouden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Processorkoeler schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:10:
[
Bepaalt de netbeheerder niet wat hoog/laag is? En niet de leverancier? Los van dat dit natuurlijk niet klopt. Snap sowieso niet echt waarom het in Brabant en Limburg 2100 is en niet 2300. Is het een kwestie van historie/andere netbeheerders?
De verschillen zijn inderdaad gewoon historisch gekomen van de netbeheerder die er op dat moment waren. Het gaat er mij om dat die prutsers in hun contract het dus verkeerd om zetten. Uiteindelijk geedt de netbeheer de data door dus wordt her wel goed gerekend, maar het is weer een fout die zo amateuristisch overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Processorkoeler schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Zelf heb ik berekend wat ongeveer de kosten gaan zijn. Kwam op +- 90 kWh hoog en 60 kWh laag uit. Samen dus (71 en 51 cent) ong. €90 aan verbruik, daarvan €30 afgehaald (2,26 per dag aan aftrek energiebelasting).

Als in binnen de 6 weken geen eindafrekening krijg, storneer ik dus gewoon de twee incasso's en boek ik dat bedrag over. Ook zijn we niet van plan om een opzegboete te betalen, ik gok dat dit €50 per product is (enkel elektra gelukkig). In de voorwaarden (die niet inzichtelijk zijn omdat die URLs niet werken) staat niets over boetebedragen. Ook mag volgens mij een opzegboete enkel bij contracten met een looptijd.

Via Google reviews las ik namelijk dat iemand die vroegtijdig op heeft gezegd, wél een opzegboete kreeg. Verbaast me niks, dat is vast net zo rechtsgeldig als de termijn van 5 dagen die ze aanhouden O-)
(alleen elektra neem ik aan)
Je vergeet we even de netwerkbeheerder, dat is ongeveer 73 cent per dag, (afhankelijk van je regio). Die moet je soeieso betalen.. Kan je hooguit twisten over de dgb vaste leveringskosten van 35.8 cent per dag. Maarja je hebt een contact gehad, dus ik zou voor die paar euro geen energie steken.

Ik verwacht niet dat ze die 50 euro gaan halen.. Alle huidige reviews betreffen geen cases van naked energy. (eindnota is immer nog niet gemaakt)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 19-01-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:41:
[...]

(alleen elektra neem ik aan)
Je vergeet we even de netwerkbeheerder, dat is ongeveer 73 cent per dag, (afhankelijk van je regio). Die moet je soeieso betalen.. Kan je hooguit twisten over de dgb vaste leveringskosten van 35.8 cent per dag. Maarja je hebt een contact gehad, dus ik zou voor die paar euro geen energie steken.
Oja goeie, bijna vergeten. Dan die twee er nog even voor 13 dagen bij optellen! Neem 'm mee in de berekening, thx.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
Ook discussie over een eventuele eerdere overstap naar een andere leverancier hoort daar.

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je gestorneerd hebt, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Naked Energy.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over andere faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op (moderatie in) dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.