Afhandeling faillissement Naked Energy

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desp schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:08:
[...]

Dat laatste is helemaal niet wat ik zeg. Radar gaat compleet voorbij aan het juridische aspect, terwijl dit juist puur juridisch is. Ze leggen zich, door er niet op in te gaan, noch te betwisten, etc etc er gewoon bij neer. Ze sporen mensen daarmee aan niets ertegen te doen. Normaal duidt Radar zaken wel juridisch.

Jij komt telkens weer terug met woorden met strekking als "er is geen uitspraak dus het heeft geen zin om het er over te hebben". Wat doe jij als je een geschil hebt? Win je dan eerst juridisch advies in? Of stap je zonder advies direct naar de rechter? Onzinnige discussie dit.
Wat een bullshit.. ze sporen niet mensen aan om er niets tegen te doen, dat is je eigen keuze. Ze spreken er niet over en sporen inderdaad onwetende mensen niet aan om een juridische strijd te beginnen waarvan de uitslag zeker niet vaststaat.. maar is dat hun taak(?). Normaliter komt er een jurist in de studio die de strijd wel denkt te winnen, schijnbaar hebben ze voor deze case (die om kleine bedragen gaat) geen jurist gevonden die klip en klaar uit durfde te leggen wat de mogelijkheden/risico's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die 10 weken is toch ook veels te lang? Ik krijg ook nog wat centen terug maar volgens mij moet het voor particulieren binnen 5 weken na de eindnota gerestitueerd zijn? Las ik in elk geval eerder in dit topic.

Nu maakt mij dat in normale omstandigheden niet zoveel uit, maar gezien de precaire toestand van de energiemarkt lijkt het me niet onrealistisch dat DGB binnenkort ook omvalt.
(stiekem hoop ik het ook, maar ja, dan kan ik naar mijn geld fluiten aangezien ik het zelf overgemaakt heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Wat een bullshit.. ze sporen niet mensen aan om er niets tegen te doen, dat is je eigen keuze. Ze spreken er niet over en sporen inderdaad onwetende mensen niet aan om een juridische strijd te beginnen waarvan de uitslag zeker niet vaststaat.. maar is dat hun taak(?). Normaliter komt er een jurist in de studio die de strijd wel denkt te winnen, schijnbaar hebben ze voor deze case (die om kleine bedragen gaat) geen jurist gevonden die klip en klaar uit durfde te leggen wat de mogelijkheden/risico's zijn.
En daarmee is 'het onderwerp' behandeld. Normaliter wordt het gemeld als iets mogelijk onjuist is, dat verzaakt RADAR nu.

Is dat hun taak? Neuh, wel hun verdienmodel.
Radar en de rechter
Week in week uit pakt Radar bedrijven, instellingen, stichtingen of overheden aan die consumenten mogelijk benadelen. Het ligt voor de hand dat dit niet altijd zonder juridische gevolgen blijft: in een aantal gevallen hebben de partijen die onder vuur hebben gelegen in een uitzending Radar voor de rechter gedaagd. De rechter toetst vervolgens of de uitzending onrechtmatig is geweest.

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:15
zojuist heb ik een email ontvangen met DGB met een nieuwe eindafrekening. hierbij is de opzegboete + incassokosten weggehaald, ipv 13 euro betalen krijg ik 83 euro terug.
strijd met DGB gewonnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oliviertjuhh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-08 17:48
MsG schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:35:
[...]

Wat voor berichten heb je gestuurd? Ik heb de incasso nog laten lopen, omdat ik ze in hun gezicht wil slaan met een MOI, als ze niet eerder inbinden, maar nog liever krijg ik ook gewoon de correctie zoals sommigen hier.
Ik heb vooral het verhaal verkondigt dat er geen contract voor een bepaalde periode is afgesloten, en dus opzegvergoedingen niet van toepassing zijn.

Ander ding: ik heb wel correctie facturen binnen gekregen maar dgb heeft vandaag nogmaals 2x de boete geprobeert te incasseren. Wtf?
Nu zijn ze gewoon aan het incasseren zonder dat ik een factuur heb waarop staat dat ik ze iets moet betalen.
Is dit het automatische proces met vertraging?...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Hier ook een correctiefactuur ontvangen, ondanks dat ik gewoon z.s.m. overgestapt ben.

Heb gemaild dat zo'n opzegvergoeding niet van toepassing is bij contracten voor onbepaalde tijd en kreeg een dag later de correctiefactuur van -50 euro. Naast de ca. 100 euro die ik nog moet ontvangen. Ben benieuwd of ik het ooit krijg :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
Nou ik dacht dat de zaak klaar was, helaas nog steeds niet....
Ik moet volgens hun laatste bericht alsnog de eindnota + 2x 40euro incassokosten binnen 3 dagen betalen.
De 2x onterechte 40euro incassokosten betalen ze dan weer terug aan mij :S (ze hebben al wel toegezegd dat deze terugbetaald worden echter had ik nog helemaal niets betaald)
Dit is toch ronduit te idioot voor woorden?
Ik ga helemaal niks extra's betalen aan deze boevenpartij en heb onderstaande email terug gestuurd.
Dit is wederom niet correct en ik ben er nu wel klaar mee.U geeft aan de onterechte 2x 40euro inkassokosten eraf te halen. Vervolgens staat in dit bericht alsnog de 2x 40euro incassokosten meegerekend in het openstaande bedrag.Die moet ik dus alsnog eerst betalen en krijg ik later dan weer terug? Dat gaat natuurlijk nergens over.We kunnen nu 2 dingen doen:
- U stuurt mij een juiste eindafrekening binnen 3 dagen zonder de onterechte incassokosten en onterechte opzegboetes met de betalingsgegevens. Ik zal deze meteen overmaken.
- Bij geen tijdig tegenbericht maak ik het juiste totaalbedrag van 204,97euro over voor gas en stroom (143,38euro voor gas en 61,59euro voor stroom) op de laatste betaaldag onder vermelding van deze factuur en ga ervan uit dat daarmee de zaak afgedaan is.
Als u het hier niet mee eens bent zullen er juridische stappen nodig zijn en zal ik deze zaak bij de ACM voorleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Binnen 24 uur 3 mails van DGB gekregen: wederom de foutieve factuur met boetes, een eindafrekening (totaal anders, ik zou geld krijgen?!), en tot slot een correctie op de foutieve factuur. Eindconclusie lijkt vooralsnog; ik hoef helemaal niets te betalen.

Vanaf het begin de incasso's geblockt en nooit iets aan ze betaald. Hopelijk is dit nu dan eindelijk klaar... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deempie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Gisteren hebben ze geprobeerd de eindnota inclusief de aanmaningskosten en opzegvergoeding te incasseren ondanks mijn bezwaar mail van vorige week.
Zoals aangegeven gestorneerd en de verbruikskosten betaald.

Ik krijg zojuist mijn 2de (ik heb geen eerste gehad) herinnering binnen.
Hierin is wel verwerkt dat ik de verbruikskosten heb betaald. Dus alleen de post waartegen ik bezwaar heb gemaakt staan nog open. Mooie is dat hier weer een betalingstermijn van 5 dagen wordt gehanteerd....

Heb inmiddels het dossier bij de rechtsbijstand aangemeld en die zeggen dat ik op beide punten in mijn recht sta. Wat eigenlijk ook al door DGB zelf wordt erkend doordat bij velen van jullie de kosten al van de factuur zijn verdwenen. Maar mocht dit verder escaleren pakken zij het verder op.

Heb dan ook mijn laatste mail aan DGB verzonden, met nogmaals bezwaar en vermelding van dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Deempie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:46:
Gisteren hebben ze geprobeerd de eindnota inclusief de aanmaningskosten en opzegvergoeding te incasseren ondanks mijn bezwaar mail van vorige week.
Zoals aangegeven gestorneerd en de verbruikskosten betaald.

Ik krijg zojuist mijn 2de (ik heb geen eerste gehad) herinnering binnen.
Hierin is wel verwerkt dat ik de verbruikskosten heb betaald. Dus alleen de post waartegen ik bezwaar heb gemaakt staan nog open. Mooie is dat hier weer een betalingstermijn van 5 dagen wordt gehanteerd....

Heb inmiddels het dossier bij de rechtsbijstand aangemeld en die zeggen dat ik op beide punten in mijn recht sta. Wat eigenlijk ook al door DGB zelf wordt erkend doordat bij velen van jullie de kosten al van de factuur zijn verdwenen. Maar mocht dit verder escaleren pakken zij het verder op.

Heb dan ook mijn laatste mail aan DGB verzonden, met nogmaals bezwaar en vermelding van dit topic.
Je had niet moeten storneren, maar bij je bank een melding moeten doen van een onrechtmatige incasso (MOI). Het netto effect voor jou is hetzelfde, maar het kost DGB een stuk meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:24

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Freee!! schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Je had niet moeten storneren, maar bij je bank een melding moeten doen van een onrechtmatige incasso (MOI). Het netto effect voor jou is hetzelfde, maar het kost DGB een stuk meer.
Bijna hetzelfde. Je moet wellicht tot 30 dagen op je geld wachten en het is net wat meer werk dan storneren. Zeker als je bank ook nog begint te steigeren (onterecht).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deempie
Freee!! schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Een MOI bij de ING, kan je pas doen nadat de storneringstermijn is verlopen en heb geen zin om hier nog 2 maanden mee bezig te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Omdat DGB blijkbaar vindt dat ze er 10 weken over mogen doen om de onterecht geïncasseerde 50 euro terug te mogen boeken heb ik ook de laatste incasso gestorneerd en alleen het verbruik overgemaakt. Gelijk nog even DGB op de blokkade lijst gezet voor de zekerheid. Maar in principe staat er niets meer open.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Deempie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:41:
[...]
Een MOI bij de ING, kan je pas doen nadat de storneringstermijn is verlopen en heb geen zin om hier nog 2 maanden mee bezig te zijn.
Goed punt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardo4u
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-03-2022
Hallo allemaal,

Van de curator van Naked Energy heb ik inmiddels de afrekening ontvangen.
Op zich een duidelijk overzicht van het verbruikte en de bijbehorende stijgende tarieven per maand.
In mijn geval was sprake van een maand contract.
Op de website van Naked Energy geeft men aan dat men 10 dagen van te voren informeert als de tarieven wijzigen. . Ik heb echter nooit geen informatie gekregen over een wijziging in de tarieven terwijl deze elke maand natuurlijk flink verhoogt zijn.

Zou het mogelijk zijn en zin hebben om bezwaar te maken tegen afrekening en de in rekening gebrachte tarieven om wille van het feit dat Naked Energy niet geïnformeerd heeft ?

Grt Gerardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:00
Gerardo4u schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Op zich een duidelijk overzicht van het verbruikte en de bijbehorende stijgende tarieven per maand.
Op de website van Naked Energy geeft men aan dat men 10 dagen van te voren informeert als de tarieven wijzigen. . Ik heb echter nooit geen informatie gekregen over een wijziging in de tarieven terwijl deze elke maand natuurlijk flink verhoogt zijn.

Zou het mogelijk zijn en zin hebben om bezwaar te maken tegen afrekening en de in rekening gebrachte tarieven om wille van het feit dat Naked Energy niet geïnformeerd heeft ?

Grt Gerardo
Nee. Je had altijd de tarieven kunnen bekijken in de portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshine14
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-10-2024
Na mijn bericht in dit topic van afgelopen maandagavond (28/2 18.34u) waarin ik schreef dat ik door DGB medewerkster S. telefonisch die dag gebeld ben en toegezegd heb gekregen dat alle extra kosten vervallen en teruggeboekt worden, kreeg ik dinsdag 1/3 een "2e herinnering" voor de eindnota stroom (met dus het oude bedrag incl. aanmaningskosten €40 en opzegvergoeding €50).
Dus voor de zekerheid (misschien hebben die twee gebeurtenissen elkaar gekruist en kan ik die 2e herinnering daarom negeren) heb ik meteen gisteren (1/3) nog maar een mailtje naar hen gestuurd:

Maandag belde "S" mij en zij deelde mee dat de beide incassokosten (2× €50,00) en de beide aanmaningskosten (2× € 40,00) vervallen en dus gecrediteerd gaan worden.
Het in rekening brengen van het kookgasabonnement zou nog uitgezocht worden.
Ik heb haar op verzoek de eindnota van Naked Energie gemaild waarop te zien is dat zij al de volledige 65 m3 (die vast per jaar in rekening wordt gebracht voor een kookgasabonnement) in rekening hebben gebracht.
"S" zei ook dat ik mag wachten met betalen tot ik nieuwe eindnota's van jullie krijg.
Dus de herinneringen zijn onterecht!

Ik ben benieuwd wanneer ik de creditnota's en de nieuwe eindnota's krijg.
Ik zal het in dit topic melden zodra ik weer wat van DGB hoor.

En "Schildpadje" schreef, in een reactie op mijn vorige bericht (28/2) in dit topic, iets over dat ik beter/goedkoper uit zal zijn als ik met koken op inductie overga, maar ik heb een huurflatje en de hele flat heeft automatisch een kookgasabonnement.
Maar overstappen op inductie vereist speciale/extra aanpassingen in de meterkast, er moet nl. een speciale groep + een speciaal voor inductie geschikt stopcontact voor komen (ik heb daar jaren geleden al eens naar geïnformeerd bij een electricien) + ik moet dan ook een inductiefornuis aanschaffen, hetgeen voor mij allemaal niet te betalen is (én misschien ook geeneens mag van de woningbouwvereniging?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshine14
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sunshine14 op 03-03-2022 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deempie
Zojuist, 2 mailtjes van DGB gehad:
Geachte <Naam>

Uw Correctienota voor Elektriciteit staat klaar op MijnEnergie. Log in op MijnEnergie ( http://mijn.dgbenergie.nl ) en bekijk uw factuur met specificatie.

Het factuurbedrag bedraagt -€50,00.

Dit bedrag wordt binnenkort, na eventuele verrekening met openstaande posten, bijgeschreven op het bij ons bekende IBAN nummer.
Geachte <Naam>

Uw Eindnota voor Elektriciteit is opgesteld. In de bijlage vindt u de eindnota.

Het factuurbedrag bedraagt -€40,00.
Eind goed al goed lijkt het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Gerardo4u schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Grt Gerardo
ik zou het zeker doen, ik heb ook bezwaar gemaakt. als je je contract erbij pakt met de bijlagen, dan zie je dat in de algemen voorwaarden(uit mijn hoofd artikel 19.4) naked energy aangeeft ons schriftelijk of digitaal te informeren met een bericht warin zowel de tarieven staan als de mededeling dat we altijd kunnen opzeggen. er zijn hier mensen die vinen dat de tariefswijziging in de portal voldoende zijn maar dat is nooit een bericht met de specifieke eigenschappen van artikel 19.4. ook in ons variable contract staan specifieke tarieven genoemd, we zijn niet van de wijziging op de hoogte gebracht. dat we zelf hadden kunnen kijken is waar, maar naked energy verplicht zich in de algemene voorwarde tot een actieve informatievoorziening over de wijzigign van tarieven. dus ik zou het zeker doen, er is nog ieamdn die het wel gedaan heeft dus hoe meer bezwaren hoe beter ljikt me. we staan door de algemene voorwaarden weldegelijk in ons recht. de mededeling van enkle leden hier: dat we zelf hadden moete kijken, doet niets af aan de algemene voorwaarden. als naked energy in artikel 29.9 had belofodons elke maand ene nieuwe auto te verstrekken hadden ze dat ook gewoon moeten doen, dan had men hier ook niet kunnen aankoen met: ja ze hebben elke maand ee plaatje van een auto in je portal gezet, had je zelf maar moeten kijken. afgesproken is afgesproken, hoe onzinnig sommige leden die afspraak ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshine14
Update (n.a.v. mijn vorige bericht in dit topic, d.d. 2 maart 12.24u):

Ik heb de nieuwe eindnota, nu zonder opzegvergoeding en zonder aanmaningskosten, voor stroom gistermiddag toegemaild gekregen.
En gisteravond ontving ik per mail een creditnota (nou ja, niet de nota zelf maar een overzichtje van 2 faktuurnrs., het ene faktuurnr. met het +bedrag en het andere faktuurnr. met hetzelfde bedrag in de -) van het volledige (dus incl. de extra kosten) bedrag van de oude eindnota van het stroomverbruik.

Nu dus alleen nog wachten op een creditnota van de eindnota gas (in mijn geval is dat alleen een kookgasabonnement + onterechte aanmaningskosten + onterechte opzegvergoeding) en eventueel (afhankelijk van of ze wel of niet 1,6 m3 voor 9 dagen kookgasabonnement in rekening willen brengen óf dat ze ermee accoord gaan dat Naked Energy het volledige jaarverbruik van 65 m3, wat vast bij een kookgasabonnement hoort, al bij mij in rekening heeft gebracht) een nieuwe eindnota daarvoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Sunshine14 op 03-03-2022 03:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunshine14
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:33:
Haha.. brilliant. Toont wederom aan dat rechters vaker harder oordelen tov ondernemers.. en consumenten meer beschermen, dan door de geschillencommissies.

Bij radar zojuist (geen dgb overigens) hoe klanten genaait worden doordat ze verplicht overgezet worden na een faillissement en hoe partijen gewoon 60-70 cent bovenop de marktprijs zetten.
Ik hoorde de naam DGB wel degelijk in de uitzending genoemd worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trbs
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 21:07
Ik zit nog is goed naar de eind afrekening van de curator / Naked Energy te kijken en mijn jaar contract van Naked te kijken. Het lijkt erop dat de kale energie prijzen die daarop staan niet kloppen / overeenkomen.

In de eindafrekening staan andere (duurdere) tarieven dan wat mijn jaar contract was met Naked Energy.

Ze rekenen op de eind afrekening met:

- gas = €1,02644 terwijl het contract was voor €0.589
- elektra hoog = €0.17509 terwijl het contract was voor €0.12270
- elektra laag = €0.14012 terwijl het contract was voor €0.0941

(prijs inclusief btw maar zonder alle andere belastingen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Na een hoop mailtjes zijn bij mij eerst de opzegboetes weggehaald, en zojuist ontving ik (na nog een mailtje hierover te hebben gestuurd) de eindnota's waarin de aanmaningskosten ook vanaf zijn. Eind goed al goed dus, maar wat een bedrijf zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platvoet
heeft er toevallig al iemand muntjes terug gekregen van DGB?
volgens mijn administratie krijg ik nog 24 euro van ze maar nog niets ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

platvoet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:36:
volgens mijn administratie krijg ik nog 24 euro van ze maar nog niets ontvangen.
Ze nemen toch max 10 weken de tijd om knaken terug te geven, dus die zullen ze ook wel nemen. Betalen binnen 2-5 dagen, teruggeven binnen 70 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

platvoet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:36:
Wilde net dezelfde vraag stellen. Hier moet ook geld terug komen.
Het is ook al een week of twee geleden sinds ik een mail heb gestuurd naar de curator in reactie op een foutieve factuur. Ook daar blijft reactie uit. Geen reactie is ook geen betaling I guess.

Het valt me op hoeveel mensen dus ook een correctie krijgen op de opzegboete en/of administratiekosten á €40 per factuur. Ben héél benieuwd of ze binnen nu en 10 weken gaan omvallen, wellicht omdat ze zo lang mogelijk gaan doen over terugbetaling? Zeker me de situatie in Oekraïne zijn energieprijzen door het dak. En zelfs met die idiote tarieven zouden ze misschien geen winst meer maken, als ik de dagprijzen zo zie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:00
Ik was het wachten op uitbetaling van die 50 euro correctie gisteren ook beu. De oorspronkelijke afschrijving gestorneerd en een mail gestuurd dat ik de foutieve factuur gestorneerd heb en of ze liever hebben dat ik een overboeking doe voor het resterende bedrag of dat ze een nieuwe juiste factuur sturen.

Kreeg vanochtend om 8:39 uur al direct een betalingsherinnering binnen voor het resterende bedrag (10,94 euro voor 3 dagen stroomlevering) en de boodschap dat ze dat binnen enkele dagen gaan afschrijven.

Zo gaat het ineens wel snel haha. Enfin, daarna is het dossier DGB gesloten wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markohendrik
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Bard1982 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:51:
Ik was het wachten op uitbetaling van die 50 euro correctie gisteren ook beu. De oorspronkelijke afschrijving gestorneerd en een mail gestuurd dat ik de foutieve factuur gestorneerd heb en of ze liever hebben dat ik een overboeking doe voor het resterende bedrag of dat ze een nieuwe juiste factuur sturen.

Kreeg vanochtend om 8:39 uur al direct een betalingsherinnering binnen voor het resterende bedrag (10,94 euro voor 3 dagen stroomlevering) en de boodschap dat ze dat binnen enkele dagen gaan afschrijven.

Zo gaat het ineens wel snel haha. Enfin, daarna is het dossier DGB gesloten wat mij betreft.
Hier ook een herberekening. Gas en elektra beide een correctie van -50€.
Het was reuze gezellig dames en heren, bedankt voor alle adviezen en het samen bekvechten tegen DGB.
Wijze les om nooit meer een budgetprovider te pakken. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Hier ook flink mad geworden aan de telefoon, en als het goed is krijg ik nu 2 X 50 euro terug. Als dat te lang duurt storneer ik wel en betaal ik de 3 euro met de hand, maar voor nu laat ik het nog even. In het ergste geval heb je altijd nog 13 maanden MOI-backup :+ (al zou dat bij het klappen van DGB de bank geld kosten en niet meer de boedel van DGB).

De mevrouw aan de telefoon beweert in elk geval dat DGB niet kan zien, wie al voor de bekendmaking van DGB is overgestapt en wie niet. Volgens mij snijdt dat juridisch nog steeds geen hout (sowieso raar om het dan sowieso maar bij iedereen te incasseren), maar het zou mooi zijn als het voor mij hiermee klaar is.

Volgende keer maar naar een grotere budgetboer, bij het debacle van Welkom Energie zie je hele stichtingen ontstaan volgens mij :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
*knip* Offtopic. Deze discussie is al eerder afgekapt middels een modbreak.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2022 14:59 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Had maandag een simpel mailtje gestuurd naar DGB m.b.t. de opzegvergoedingen en incassokosten naar aanleiding van dit topic.

---
Beste DGB,

De beide eindafrekeningen zijn betaald inmiddels. De opzegvergoedingen die jullie hebben gefactureerd en verrekend zijn niet van toepassing voor dergelijke contracten van onbepaalde tijd.
Deze graag crediteren naar mij per ommegaande (2x 50 euro). Ook de aanmaningskosten zijn onterecht. Deze graag ook terugstorten per ommegaande (2x40 euro).
---

En vandaag 4 mailtjes met 4 facturen in de bus, met netjes de verrekening dat ik alle 4 de bedragen terug krijg.

eind goed, al goed ?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sjoerdfoto schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:01:
Had maandag een simpel mailtje gestuurd naar DGB m.b.t. de opzegvergoedingen en incassokosten naar aanleiding van dit topic.

---
Beste DGB,

De beide eindafrekeningen zijn betaald inmiddels. De opzegvergoedingen die jullie hebben gefactureerd en verrekend zijn niet van toepassing voor dergelijke contracten van onbepaalde tijd.
Deze graag crediteren naar mij per ommegaande (2x 50 euro). Ook de aanmaningskosten zijn onterecht. Deze graag ook terugstorten per ommegaande (2x40 euro).
---

En vandaag 4 mailtjes met 4 facturen in de bus, met netjes de verrekening dat ik alle 4 de bedragen terug krijg.

eind goed, al goed ?
Pas als je het geld daadwerkelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sunshine14 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:24:
[...] En "Schildpadje" schreef, in een reactie op mijn vorige bericht (28/2) in dit topic, iets over dat ik beter/goedkoper uit zal zijn als ik met koken op inductie overga, maar ik heb een huurflatje en de hele flat heeft automatisch een kookgasabonnement.
Maar overstappen op inductie vereist speciale/extra aanpassingen in de meterkast, er moet nl. een speciale groep + een speciaal voor inductie geschikt stopcontact voor komen (ik heb daar jaren geleden al eens naar geïnformeerd bij een electricien) + ik moet dan ook een inductiefornuis aanschaffen, hetgeen voor mij allemaal niet te betalen is (én misschien ook geeneens mag van de woningbouwvereniging?).
Er zijn ook inductieplaten, enkel en dubbel, die in een gewoon stopcontact gaan. Zet je gewoon op je aanrecht. Kosten een paar tientjes. Kan je gewoon je gascontract opzeggen. Als je huurcontract hier niets over zegt.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

onetime schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Er zijn ook inductieplaten, enkel en dubbel, die in een gewoon stopcontact gaan. Zet je gewoon op je aanrecht. Kosten een paar tientjes. Kan je gewoon je gascontract opzeggen. Als je huurcontract hier niets over zegt.
Klopt, enkelfase (16A) kookplaat heb je meestal nog tot vier kookplekken, weet niet of ze alle vier dan op 100% kunnen, wellicht vertraagd, of met interval, of beperkt (een soort powerfunctie ontbreekt dan). Alhoewel je wel inlevert op comfort denk ik zelf hoor, een losse plaat i.p.v. inbouw. Maar is net hoe je het zelf wilt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdistortion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57
Ook ik heb eergisteren de eindafrekening van DGB ontvangen. Hoewel ik ‘voortijdig’ heb opgezegd (nieuw contract bij Budget Energie heb ik per 1-2 laten ingaan) staan er geen 2 x €50 opzegboete in de eindafrekening. Nu nog max. 10!! weken wachten tot het teveel betaalde voorschot wordt terugbetaald…

8500Wp zuid 45°, Daikin 8kW hybride EHYHBX08AAV3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

drdistortion schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:59:
Ook ik heb eergisteren de eindafrekening van DGB ontvangen. Hoewel ik ‘voortijdig’ heb opgezegd (nieuw contract bij Budget Energie heb ik per 1-2 laten ingaan) staan er geen 2 x €50 opzegboete in de eindafrekening. Nu nog max. 10!! weken wachten tot het teveel betaalde voorschot wordt terugbetaald…
Ben héél benieuwd of dat gebeurt. En ik begrijp uberhaupt niet waarom een terugbetalingstermijn 10! weken is. Facturen e.d. moeten de andere kant op, ten alle tijden binnen 14 dagen worden voldaan. Zou ook eens regelgeving voor moeten komen.

Of heeft de ACM hier "guidelines" voor? Alhoewel die niet veel doet in deze kwesties. Ben beter van ze gewend, als die nou eens in de energiebranche net zo proactief waren als in de telecom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritb
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 23:35
Zojuist eindafrekening dgb gehad. Had al opgezegd bij naked energy dus geen opzegboete voor mij. Maar wel vraag ik me af of de eindafrekening klopt. Op de een of andere manier denk ik dat ik meer terug zou moeten krijgen. Ook moest ik voor februari nog een volledige maand voorschieten omdat er nog een paar uur stroom is gebruikt. Twee vragen:

1. Klopt de afrekening überhaupt of mist er iets. Op de een of andere manier kan ik het niet rijmen. Hebben voorschot van ongeveer 223 en 152 betaald dus totaal zo’n 365 Inc btw.

2. Kan ik februari storneren nu dat bedrag lager is dan de totale eindafrekening en ik 10 weken wachten wel erg lang vind?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DN4yX8CbQ5ru3ptJzfACijJOOuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4IVuLHOjb71CIqKjBYNhC9pE.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door jorritb op 13-03-2022 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

jorritb schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:23:
Zojuist eindafrekening dgb gehad. Had al opgezegd bij naked energy dus geen opzegboete voor mij. Maar wel vraag ik me af of de eindafrekening klopt. Op de een of andere manier denk ik dat ik meer terug zou moeten krijgen. Ook moest ik voor februari nog een volledige maand voorschieten omdat er nog een paar uur stroom is gebruikt. Twee vragen:

1. Klopt de afrekening überhaupt of mist er iets. Op de een of andere manier kan ik het niet rijmen. Hebben voorschot van ongeveer 223 en 152 betaald dus totaal zo’n 365 Inc btw.

2. Kan ik februari storneren nu dat bedrag lager is dan de totale eindafrekening en ik 10 weken wachten wel erg lang vind?

[Afbeelding]
Ik denk niet dat wij kunnen beoordelen of je afrekening klopt. Je weet zelf als het goed is je verbruiksgegevens, dus die kun je vergelijken met de eindafrekening van NE (per ingangsdatum DGB).

Ik zou zelf die 10 weken wel afwachten, je kunt altijd nog een MOI doen. Stel je storneert nu, misschien komt er weer zo'n incassoproces. Logischerwijs zou je denken dat het in mindering wordt gebracht op de creditfactuur, maar who knows. En nog een kleine tip, houd factuurnummers, relatienummers en contractnummers even uit je screenshot. Je weet nooit wat iemand ermee doet, want het zijn gegevens die herleidbaar zijn naar jou als persoon en je relatie met DGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritb
Dank! Afbeelding even aangepast!

Ging mij om alle berekeningen tbv energie ‘toeslagen’ vanuit de overheid ed. Het lijkt of ze niks van het bedrag aftrekken.

Dus beter om de 10 weken af te wachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

jorritb schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:46:

Ging mij om alle berekeningen tbv energie ‘toeslagen’ vanuit de overheid ed. Het lijkt of ze niks van het bedrag aftrekken.

De vermindering energiebelasting is direct en indirect; de energiebelasting an sich gaat per kWh/m³ gas en is per 1-1-22 verminderd. Dat zie je direct terug in de "energiebelasting" á 271 x 0,0368.

De vermindering energiebelasting gaat per jaar ( / 365 = per dag) en zie je als 28 x 1,8675 terug. Dat is dus het minbedrag. Ik vind zelf hun btw-berekening een beetje vaag, maar het klopt wel. Ik zou me meer zorgen maken om de meterstanden, die zijn tot dusver bij een groot deel van de medetweakers onjuist (voor zover ik zie). Dat weet jij beter dan wij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
jorritb schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:46:

Er is niets raars aan te zien. Qua belastingen lijkt het allemaal te kloppen. Je verbruik kan ik niet inschatten.
Ik zou geen 10 weken wachten, dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb gewoon de laatste betaling gestorneerd en het zelf verrekend en overgeboekt. Mail er achter aan gestuurd en te horen gekregen dat het OK was.
Sindsdien niets meer, dus... lijkt prima gewerkte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritb
Dank beiden. Meterstanden kloppen omdat ik die heb doorgegeven met verhuisformulier.

Ook voor het narekenen. Raakte idd in de war met die btw berekening!

Ook eindafrekening naked energy gehad. Ondanks twee keer storneren nog steeds 200 euro tegoed. Heeft het nog zin een MOI aan te vragen denken jullie?

[ Voor 32% gewijzigd door jorritb op 13-03-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

jorritb schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:27:
Dank beiden. Meterstanden kloppen omdat ik die heb doorgegeven met verhuisformulier.

Ook voor het narekenen. Raakte idd in de war met die btw berekening!

Ook eindafrekening naked energy gehad. Ondanks twee keer storneren nog steeds 200 euro tegoed. Heeft het nog zin een MOI aan te vragen denken jullie?
MOI kan alleen als jij kan aantonen dat je geen SEPA-machtiging hebt afgegeven. Volgens mij heb je dat bij Naked wel (tenzij je het echt nooit hebt getekend/gemachtigd, maar doorgaans doet men dat wel). Bij DGB is het een ander verhaal.

Je kunt het altijd proberen... als jij €200 hoort terug te krijgen gaat die executeur je geen geld overmaken. Anderzijds krijg je wel een factuur als je moet bijbetalen. MOI kun je dus proberen, alhoewel ik zelf denk dat het weinig kans van slagen heeft in dit geval.

Optie 2 is aanmelden als schuldeiser, maar die kans is als particulier bij faillissement vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Processorkoeler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 00:42:
[...]

MOI kan alleen als jij kan aantonen dat je geen SEPA-machtiging hebt afgegeven.
De bewijslast ligt bij de partij die de incasso opdracht heeft gegeven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
Ik heb gisteren ook de afrekeningen ontvangen.
Voor elektriciteit flink bijbetalen ( door lage teruglevering) en voor gas krijg ik terug.
Vandaag een mail waarin beide bedragen met elkaar zijn verrekend. Nog een klein bedrag te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Raymond P schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:02:
[...]

De bewijslast ligt bij de partij die de incasso opdracht heeft gegeven.
Oeh, dat wist ik niet. Nice! Want vrij kleine kans dat die curator dat natuurlijk heeft, óf er tijd in investeert. Hier al 3 weken geleden dat ik een mail heb gestuurd met reply op de afrekening van Naked Energy waar moet worden bijbetaald; die afrekening klopt niet. Nul reactie tot dusver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Processorkoeler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Oeh, dat wist ik niet. Nice! Want vrij kleine kans dat die curator dat natuurlijk heeft, óf er tijd in investeert. Hier al 3 weken geleden dat ik een mail heb gestuurd met reply op de afrekening van Naked Energy waar moet worden bijbetaald; die afrekening klopt niet. Nul reactie tot dusver.
Voor zover ik weet heeft nakedenergy nooit om een geldige machtiging gevraagd. (Mogelijk laatste jaar wel, maar daarvoor was elektronische machtigingen nog niet zo in gebruik).

Mocht nakedenergy die wel hebben gehad. dan heeft de curator die gewoon, die heeft de volledige boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Voor zover ik weet heeft nakedenergy nooit om een geldige machtiging gevraagd. (Mogelijk laatste jaar wel, maar daarvoor was elektronische machtigingen nog niet zo in gebruik).

Mocht nakedenergy die wel hebben gehad. dan heeft de curator die gewoon, die heeft de volledige boekhouding.
Weer wat geleerd :)
@devriesjande zie bovenstaand. Toch maar proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Processorkoeler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 00:42:
[...]

MOI kan alleen als jij kan aantonen dat je geen SEPA-machtiging hebt afgegeven. Volgens mij heb je dat bij Naked wel (tenzij je het echt nooit hebt getekend/gemachtigd, maar doorgaans doet men dat wel). Bij DGB is het een ander verhaal.

Je kunt het altijd proberen... als jij €200 hoort terug te krijgen gaat die executeur je geen geld overmaken. Anderzijds krijg je wel een factuur als je moet bijbetalen. MOI kun je dus proberen, alhoewel ik zelf denk dat het weinig kans van slagen heeft in dit geval.

Optie 2 is aanmelden als schuldeiser, maar die kans is als particulier bij faillissement vrij klein.
Er zijn amper bedrijven die de SEPA-machtigingen volgens het boekje doen, want ouderwets en gedoe of duur met Idin-achtige dure koppelingen. De 1 cent/eur iDeal-betaling is vrijwel overal gemeengoed, maar zo rechtsgeldig als een blok kaas.

Dus MOI gaat prima werken om die tegoeden nog terug te halen, maar of dat juridisch correct is, is nog steeds de vraag. Ik zou in ieder geval heel transparant maken naar de curator wat je precies gedaan hebt om wat te bereiken, zodat je niet ineens allerlei incasso-kwesties in gang zet. Bij het Welkom Energie-debacle lijkt de curator de MOI-verrekeningen in ieder geval niet zonder slag of stoot als rechtsgeldig te beschouwen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
Processorkoeler schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Weer wat geleerd :)
@devriesjande zie bovenstaand. Toch maar proberen?
Voor zover ik kan zien klopt de berekening. Ik besteed er geen tijd meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 21:22
Vandaag heeft DGB zijn verweer ingeleverd bij de Geschillencommissie, daarin ontkennen ze het niet vermelden van prijzen inclusief BTW. Ze hebben er een mail ingestopt die ze op 3 januari 2022 gestuurd zouden hebben met de prijzen en allerlei voorwaarden. Hier klopt geen zak van. Wat een stelletje hypocrieten om nu achteraf net te doen alsof dit wel "goed" gedaan is.

Hebben jullie tips om te bewijzen dat dit fake is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• platvoet
maffiabaas schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:08:
Vandaag heeft DGB zijn verweer ingeleverd bij de Geschillencommissie, daarin ontkennen ze het niet vermelden van prijzen inclusief BTW. Ze hebben er een mail ingestopt die ze op 3 januari 2022 gestuurd zouden hebben met de prijzen en allerlei voorwaarden. Hier klopt geen zak van. Wat een stelletje hypocrieten om nu achteraf net te doen alsof dit wel "goed" gedaan is.

Denk dat je op basis van het eerste document met de prijzen zonder btw al een eind komt. En gewoon aangeven dat je deze brief nooit hebt ontvangen. Laat ze maar bewijzen dat jij hem hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

platvoet schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:51:
[...]
Denk dat je op basis van het eerste document met de prijzen zonder btw al een eind komt. En gewoon aangeven dat je deze brief nooit hebt ontvangen. Laat ze maar bewijzen dat jij hem hebt gehad.
En anders zijn er hier vast wel genoeg medeslachtoffers, die kunnen getuigen, dat zij die brief ook niet gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
Freee!! schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:05:
[...]

En anders zijn er hier vast wel genoeg medeslachtoffers, die kunnen getuigen, dat zij die brief ook niet gehad hebben.
Dat is waar alleen denk ik niet dat er bij de Geschillencommissie getuigen gehoord gaan worden.... Denk dat we daarvoor bij de rechter moeten zijn, dat verdient DGB wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sowieso zijn er toch overduidelijk zaken per post gestuurd waarin helemaal geen BTW is meegenomen en extreem misleidende vergelijkingen worden gedaan? Die post heb ik (gesealed) hier ook nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

maffiabaas schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:07:
[...]
Dat is waar alleen denk ik niet dat er bij de Geschillencommissie getuigen gehoord gaan worden....
Hele stapel (ondertekende) verklaringen zou voor de Geschillencommissie genoeg moeten zijn en anders eindigt het toch wel voor de rechter.
Denk dat we daarvoor bij de rechter moeten zijn, dat verdient DGB wel.
Ik ben bang, dat DGB dan eieren voor haar geld kiest om een uitspraak te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vraag me af wat er zou gaan gebeuren dat, mocht ik binnenkort de 2 X -50's terugkrijgen (daar heb ik al mail van dat dat gaat komen), ik de originele incasso's hiervan zou MOI'en, en daarna de 2 X 50 zelf zou overmaken. Zodat DGB nog een dikke trap na krijgt a 60 euro per onterechte incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

MsG schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:19:
Ik vraag me af wat er zou gaan gebeuren dat, mocht ik binnenkort de 2 X -50's terugkrijgen (daar heb ik al mail van dat dat gaat komen), ik de originele incasso's hiervan zou MOI'en, en daarna de 2 X 50 zelf zou overmaken. Zodat DGB nog een dikke trap na krijgt a 60 euro per onterechte incasso.
Dat had je moeten doen voordat je bericht kreeg, dat het gaat komen (of direct doen zogauw DGB failliet gaat en je het geld nog niet binnen hebt), nu is het gewoon flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Freee!! schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Dat had je moeten doen voordat je bericht kreeg, dat het gaat komen (of direct doen zogauw DGB failliet gaat en je het geld nog niet binnen hebt), nu is het gewoon flauw.
Tja zo'n partij als dit verdient het gewoon. Bovendien kan je pas na 2 maand MOI'en (wat iets wezenlijk anders dan storneren is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

MsG schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Tja zo'n partij als dit verdient het gewoon.
Zo'n partij verdient gewoon een faillisement, zet meer zoden aan de dijk*).
Bovendien kan je pas na 2 maand MOI'en (wat iets wezenlijk anders dan storneren is).
Dat is inderdaad vervelend.

*) Plus dat dat een leuke trap richting de curator van Naked Energy en ACM is, beide partijen duidelijk tekort geschoten in zorgplicht, klanten zomaar overzetten naar een andere leverancier, die prompt daarop zelf failliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Freee!! schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Zo'n partij verdient gewoon een faillisement, zet meer zoden aan de dijk*).
En hun klanten? Verdienen die ook een faillissement waardoor ze er (weer) bij inschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TFHfony schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:09:
[...]
En hun klanten? Verdienen die ook een faillissement waardoor ze er (weer) bij inschieten?
Dat is inderdaad de keerzijde van de medaille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Freee!! schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:36:
[...]

Dat is inderdaad de keerzijde van de medaille.
Er is sowieso weinig aan te winnen. Over het algemeen zijn het BV's, dus normaal gesproken schieten de aandeelhouders er weinig tot niets bij in. Het zijn de werknemers, klanten en leveranciers die er het meest bij inschieten. Dus bij een faillissement zijn er echt over het algemeen alleen onschuldigen te lul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 21:16

Bizar. Ook echt 3 januari? Toen hadden ze ons nog niet overgenomen right? Pas 4 januari kreeg ik eerste email van deze boevenclub met daarin slechts info "binnenkort ontvang je per post x y z".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maffiabaas
desp schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:01:
[...]

Bizar. Ook echt 3 januari? Toen hadden ze ons nog niet overgenomen right? Pas 4 januari kreeg ik eerste email van deze boevenclub met daarin slechts info "binnenkort ontvang je per post x y z".
Dit is de zogenaamde mail die ze gestuurd zouden hebben (hebben ze snel in elkaar geflanst voor de Geschillencommissie denk ik). En daarbij een zogenaamde kopie van het pdf bestand waarin het contract keurig netjes vermeld is met alle tarieven inclusief BTW. Deze mail is verzonden naar een zogenaamd mailadres van hunzelf. Te triest voor woorden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSM9UiPAuvx_3EpRbqVFt60AD3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJaMfJ9i3coM2K1PENbkwtv8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maffiabaas schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:41:
[...]

Dit is de zogenaamde mail die ze gestuurd zouden hebben (hebben ze snel in elkaar geflanst voor de Geschillencommissie denk ik). En daarbij een zogenaamde kopie van het pdf bestand waarin het contract keurig netjes vermeld is met alle tarieven inclusief BTW. Deze mail is verzonden naar een zogenaamd mailadres van hunzelf. Te triest voor woorden.
[Afbeelding]
Grappenmakers.. die hebben ze nooit verstuurd. Laat ze dat maar bewijzen. Jij hebt een tekst op papier met verkeerde bedragen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maffiabaas
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Grappenmakers.. die hebben ze nooit verstuurd. Laat ze dat maar bewijzen. Jij hebt een tekst op papier met verkeerde bedragen
Ik zit er nu aan te denken om aangifte te doen wegens valsheid van geschriften. Dat is strafbaar, zeker nu ze dit indienen als "bewijsmateriaal".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

maffiabaas schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Ik zit er nu aan te denken om aangifte te doen wegens valsheid van geschriften. Dat is strafbaar, zeker nu ze dit indienen als "bewijsmateriaal".
Lijkt me zeker zinnig.. dat is ook een statement richting de geschillencommissie dat dgb aan manipulatie van documenten en mails doet. (Ze hebben sowieso nooit vanaf een no-reply mailadres gemailed)
Eerste mail dateert van 4 januari met daarin 0 informatie

Btw.. de geschillencommissie is we voor de leverancier.. niet voor de consument. Een rechter de plek om een geschil te beslechten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2022 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
*knip* Offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 14-03-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:21:
[...]

Lijkt me zeker zinnig.. dat is ook een statement richting de geschillencommissie dat dgb aan manipulatie van documenten en mails doet. (Ze hebben sowieso nooit vanaf een no-reply mailadres gemailed)
Eerste mail dateert van 4 januari met daarin 0 informatie

Btw.. de geschillencommissie is we voor de leverancier.. niet voor de consument. Een rechter de plek om een geschil te beslechten.
Misschien een tip; als wij mede-tweakers aantonen hoe de mail wél is verstuurd? Stel, zij stellen dat die mail van "mailbox1@dgb.nl" is gegaan, en de rest ontvang 'm via "mailbox2@dgb.nl". Rare zaak dat jij dan van een ander e-mailadres je 'brief' krijgt. Is maar een idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
Zojuist gebeld met de politie, willen aangifte niet opnemen want vinden dat het valt onder het civiele recht, ondanks dat ik aangeef dat er sprake is van valsheid in geschrifte. Kom je ook geen steek verder mee. Volgende optie is een advocaat maar dat zal erg prijzig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Je kan altijd nog naar de kantonrechter toe, daar heb je geen advocaat voor nodig. Ik weet niet op welke gronden jij bezwaar aan het maken bent en de communicatie tot nu toe, maar het kan interessant om de jurisprudentie uit deze zaak in de gaten te houden (Innova heeft uitstel gekregen tot 24 maart):
https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:RBAMS:2022:263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffiabaas schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:19:
Zojuist gebeld met de politie, willen aangifte niet opnemen want vinden dat het valt onder het civiele recht, ondanks dat ik aangeef dat er sprake is van valsheid in geschrifte. Kom je ook geen steek verder mee. Volgende optie is een advocaat maar dat zal erg prijzig worden.
Dat ze het niet willen is geen reden. Dat ze er niets mee doen is wat anders.. maar ze zijn gewoon verplicht om je aangifte op te nemen. Kost voor hun tijd en daarom wimpelen ze je liever af, maar gewoon eisen dat ze je aangifte opnemen. Het is niet hun om te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetwitje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-09 11:37
Ik kan bevestigen ook nooit onderstaande mail te hebben gehad. Ook hier 4 Januari de eerste mail met "binnenkort volgt meer info".
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

maffiabaas schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:19:
Enigszins terecht, er is geen capaciteit om zo'n aangifte te onderzoeken. Hoe lullig het ook is, een dergelijke strafrechtelijke vervolging is ook heel lastig in dit geval. Zoals iemand hier ook zegt, een civiele procedure is dan een betere uitkomst. Maar die kosten moet je afwegen. Je hebt een risico op het betalen van de proceskosten, en moet de dagvaardig 'voorschieten'. Dat is al minimaal €100 volgens mij.

Je kunt een kort geding doen. Dan kan DGB (of jijzelf) wel weer een bodemprocedure beginnen daarna. Veel gedoe. Ik zou gewoon lekker je zaak proberen te winnen bij de geschillencommissie en duidelijk aangeven waarom de door hun opgestelde "mail" niet juist is of niet klopt. Eventueel wil ik (en ik denk ook anderen) wel aantonen/verklaren dat die e-mail heel anders is dan dat zij aantonen. Zoals ik zei, vreemde zaak dat jij een andere mail zou krijgen en de rest niet, in een standaardsituatie...

Ik blijf me verbazen over de praktijken die dit bedrijf uitvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• platvoet
wellicht dat het voor iedereen mogelijk is een overzichtje te creeren van alle emailtjes die ze van DGB hebben ontvangen met datum / onderwerp. zodat we kunnen weerleggen dat die email ooit is verstuurd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OUPkYLME9p0OTjppX_dU4m9dzg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q93QZj3i6HZbOo4g9dsZxg3n.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door platvoet op 15-03-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Net even in de mailbox gekeken van degene waarvoor ik deze 'zaak' beheer. Er is hier nooit een e-mail ontvangen rond 4 januari. De eerst e-mail is van 12 januari 2022, "Welkom bij DGB".

Inleidende tekst daarvan is:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs is uw voormalige energieleverancier Naked Energy failliet gegaan. Met de curator van Naked Energy zijn wij overeengekomen de klanten van Naked Energy per direct over te nemen. DGB Energie zal per direct de energievoorziening voor u gaan verzorgen, zodat u verzekerd blijft van de levering van gas en elektriciteit. Ondanks dat u niet zelf heeft gekozen voor een overstap naar DGB Energie, zijn wij blij met u als klant en verwelkomen u van harte.

Hieronder zullen we u verder informeren over de overstap naar DGB Energie.
(tekst gaat verder, maar nu niet relevant).

edit: mail van de curator binnen!
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail over de door u ontvangen eindafrekening van Naked Energy B.V. informeer ik u als volgt.

Wij proberen zo efficiënt en nauwkeurig mogelijk de reacties van voormalige klanten van Naked Energy B.V. te behandelen. Het is helaas niet mogelijk gebleken om de vragen en verzoeken van voormalige klanten eerder te verwerken en naar deze klanten toe te reageren. Dat heeft verschillende oorzaken: Naked Energy beschikte niet over werknemers of een klantenservice en voor de afhandeling van bepaalde verzoeken zijn wij afhankelijk van informatie van derden. Wij begrijpen dat dit vervelend is en proberen uiteraard zo snel mogelijk uw verzoek of vraag af te handelen. Vanwege het uiteenlopende karakter van de reacties van klanten, kan er helaas geen concrete termijn worden gegeven waarop u een reactie tegemoet kan zien.

Met vriendelijke groet,

Mr. J. Kloots
Curator Naked Energy B.V.
Deze e-mail ontving ik op een mailadres waar ik de curator mee heb gemaild, maar dat niet in een klantenbestand van Naked/DGB staat. Dat viel me even op :) maar niks bijzonders dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Processorkoeler op 15-03-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdistortion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57
Ik heb de e-mail op 4 januari wel ontvangen, zie hier mijn totaaloverzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ww9IE7QbcHkS-xp5fEBZwC3X_Fg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JlbzJU7yL6XVKxfpuUkgVu1c.png?f=fotoalbum_large

8500Wp zuid 45°, Daikin 8kW hybride EHYHBX08AAV3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb zoals eerder vermeld bezwaar ingediend teegen de eindfactuur van Naked energy bij de curator. Op grond van de nooit gecommuniceerde nieuwe tarieven, en daarbijgevoegd de voorwaarde uit de algemene voorwaarde die stelt dat ik niet hoef te betlane tot de klacht in behandeling is genomen.
Vandaag eindeljik reactie: doordat naked energy geen werknemers of klantenservicemedewerker had moet alle informatie via derden verkregen worden. Inhoudeljik reageren op de door mij gestuurde reactie kan dan ook nu nog niet, en er kan geen termijn gegarandeerd worden waarbinnen ik wel reactie krijg. dan vriendelijke groeten, geen oproep om toch te betalen of wat ook. ik mag dus gewoon afwachten tot de curator reageert, ik vind het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Net m'n eindafrekening van DGB gehad, krijg nog 50 euro van ze terug n.a.v m'n betaalde voorschot van januari. Redelijk zuinig aan gedaan die maand, dat scheelt met die hoge tarieven. Nu nog maar zien hoe snel ze het terugbetalen. Het niet betaalde voorschot van februari is ook klaar nu, die hoeven ze niet meer gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetwitje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-09 11:37
dicksterk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:25:
Ik heb zoals eerder vermeld bezwaar ingediend teegen de eindfactuur van Naked energy bij de curator. Op grond van de nooit gecommuniceerde nieuwe tarieven, en daarbijgevoegd de voorwaarde uit de algemene voorwaarde die stelt dat ik niet hoef te betlane tot de klacht in behandeling is genomen.
Vandaag eindeljik reactie: doordat naked energy geen werknemers of klantenservicemedewerker had moet alle informatie via derden verkregen worden. Inhoudeljik reageren op de door mij gestuurde reactie kan dan ook nu nog niet, en er kan geen termijn gegarandeerd worden waarbinnen ik wel reactie krijg. dan vriendelijke groeten, geen oproep om toch te betalen of wat ook. ik mag dus gewoon afwachten tot de curator reageert, ik vind het prima.
Ah, dat verklaart een hoop. Had ook bezwaar gemaakt in verkeerd geschatte meterstanden. Nu ook al weer ruim 3 weken geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Laatst online: 07:01
Ik heb inmiddels een tweede herinnering gehad inclusief aanmaningskosten en opzegkosten (ik ben per 01-02 over gestapt). Ik heb op de originele factuur terug gemaild dat ik het niet eens ben met de aanmaningskosten en opzegkosten maar wel bereid ben om mijn verbruik te betalen als ze een correcte factuur sturen.
Ik heb op dit bericht, en eerdere mails die ik heb verstuurd nog nooit een reactie gehad, het enige dat ik ontvang zijn geautomatiseerde berichten. Ik lees hier nu dat bij anderen de onterechte aanmaningskosten en opzegkosten wel van de factuur zijn gehaald, hoe hebben jullie dit aangepakt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• platvoet
J-roenn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:57:
Ik heb inmiddels een tweede herinnering gehad inclusief aanmaningskosten en opzegkosten (ik ben per 01-02 over gestapt). Ik heb op de originele factuur terug gemaild dat ik het niet eens ben met de aanmaningskosten en opzegkosten maar wel bereid ben om mijn verbruik te betalen als ze een correcte factuur sturen.
Ik heb op dit bericht, en eerdere mails die ik heb verstuurd nog nooit een reactie gehad, het enige dat ik ontvang zijn geautomatiseerde berichten. Ik lees hier nu dat bij anderen de onterechte aanmaningskosten en opzegkosten wel van de factuur zijn gehaald, hoe hebben jullie dit aangepakt ?
Aantal keer mailen, aangeven dat deze kosten onwettig zijn. En dat je niet over gaat tot actie totdat ze een inhoudelijke reactie geven.

Hierna kreeg ik ineens een eindafrekening zonder deze kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
J-roenn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:57:
Mail sturen naar het acceptatie e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
TFHfony schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Mail sturen naar het acceptatie e-mail adres.
acceptatie@dgbenergie.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn berichten altijd naar info, verkoop en debiteuren@ dgb gestuurd.. nooit een reactie gehad :| nog een weekje om een eindafrekening zonder extra kosten te versturen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2022 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
J-roenn schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:30:
[...]

acceptatie@dgbenergie.nl ?
Dat heeft voor mij prima gewerkt. Snel en correct antwoord, terwijl de rest van de e-mails in een soort van zwart gat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
TFHfony schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Dat heeft voor mij prima gewerkt. Snel en correct antwoord, terwijl de rest van de e-mails in een soort van zwart gat verdwijnen.
Acceptatie@mail, aangetekende brief, reguliere post... Nul reactie. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
TFHfony schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Thnx, dan zal ik de laatste mail ook nog een keer naar dat adres forwarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Dit is wel echt next level hoor :/ Zowel qua amateurisme als boevenpraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:33
na heel veel facturen uiteindelijk een overzicht gekregen waar alle plussen en minnen in verwerkt waren. Snapte er niks van en DGB volgens mij ook niet. Eindbedrag was 117 euro...ik heb maar betaald om er vanaf te zijn. volgens mij geen slechte prijs voor 20 dagen electra en gas en januari.

www.heinemanss.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maffiabaas
Bedankt voor een aantal bevestigingen waaruit blijkt dat er op 3 januari geen mail is verstuurd vanuit DGB. Ik denk dat ik momenteel voldoende bewijs heb verzameld waaruit blijkt dat de mail in hun verweer "nep" is. De mail van 4 januari en de brief van 6 januari spreekt deze mail namelijk volledig tegen. Heb nu ook een advocaat op de mail gezet ivm de valsheid in geschriften, kan dat niet loslaten. Ben zelf een man van principes en als ik mijzelf ergens in vast zet laat ik niet los. De zitting van de Geschillencommissie staat gepland op 28 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zojuist de eindafrekening binnen. Blijft een complete wirwar van getallen, lijken echt niet te willen begrijpen dat je aan consumenten alles incl btw moet geven. Iemand trouwens al geld terug gehad? Op electriciteit zou ik 60 euro terugkrijgen, maar moet 40 euro voor gas overmaken. Mag hopen dat ze dat verrekenen.. En dat die grappenmakers niet eerst de 40 euro gaan incasseren om zelf 10 weken! de tijd te nemen om geld terug te geven. //Edit.. net een mail dat ze 2 rekeningen verrekenen en mij minder uitbetalen

Moet het allemaal trouwens nog narekenen, als het niet klopt gaat er maandag een moi-tje de deur uit om mijn deel al eerder dan die 10 weken terug te halen.
Zie dat ze in februari (zonder mij het te laten weten) de prijzen weer verhoogd hebben, nu gaat het om een paar cent, maar het blijft een smerig clubje. zie dat electriciteit wel fors lager is in februari, gas 2 cent hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fred_hendriks
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-06-2023

In feite hoef je weinig te bewijzen want in het veld van de geadresseerde staat jou email adres niet. Verder zou DGB dan met een log file van de mailserver moeten komen waaruit blijkt dat deze bij jou is afgeleverd (hebben ze niet).
Je moet DGB vragen om deze mail naar je door te sturen, de bijlage die er bij zit is namelijk de leveringsovereenkomst die je nooit gekregen hebt. Op pagina 1 van die overeenkomst staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbCMMHmqnWBogdI7BbZlrbk0BtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5WL4F6tnHyqo4eGHC1KM9LHN.png?f=user_large

Ze geven dus zelf toe dat ze je email adres niet hadden.
Ik heb deze mail gekregen van ze toen ik ergens eind januari belde om te vragen of ze de leveringsovereenkomst die ik met ze zou hebben konden laten zien. Die was er uiteraard niet en toen kwamen ze hier dus mee op de proppen.
In de mail van 4 januari blijkt ook nergens dat ze je al een overeenkomst hebben gestuurd, dat is immers ook een welkomst mailtje.
Ben benieuwd naar de uitspraak, kan me niet voorstellen dat de GC hier in trapt. Ik ga ieder geval ook even een klachten briefje sturen naar DGB dat ik geen inc. btw aanbod heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3oEmNZ6rFzGH7fFJVrL4eViYRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgZ0IdDF4OYyssCtBtw2lKJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Aldus meld is er geen sprake van een strafbaar feit door het vervalsen van een niet verstuurde mail. Ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 21:16
maffiabaas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:18:
[Afbeelding]

Aldus meld is er geen sprake van een strafbaar feit door het vervalsen van een niet verstuurde mail. Ik snap het niet meer.
Het klopt ook niet, want het gaat niet om bewijs "van een email die achteraf is gestuurd". Hij is helemaal niet aan jou verstuurd. Maar goed, laten we eerlijk zijn, de email op zichzelf dient natuurlijk ook helemaal niet als bewijs - gezien het niet aan jou geadresseerd was. Als ze nou stiekem daar jouw emailadres hadden ingevuld, dan hebben we het ergens anders over. Nu dat niet het geval is, zou ik dit bewijsstuk niet als fraude/valsheid in geschrifte duiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13
Of die mail niet aan @maffiabaas geadresseerd is valt daar toch niet uit op te maken.
Dit lijkt simpelweg een vrij veel gebruikte wijze van bulkmail verzending te zijn, waarbij je een adres van jezelf in het 'aan' veld zet en alle beoogde ontvangers in het 'BCC' veld staan, zodat niet iedere ontvanger de adressen kan zien van de andere ontvangers. iets wat je ook niet wil.

De inhoud van het 'BCC' veld lijkt me dan ook veel interessanter hier dan die van het 'aan' veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lxxv
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-09 23:02
Bij mij waren dankzij de MOIs die ik had ingediend bij ING voor Naked Energy, om de een of andere reden per ongeluk álle incasso's teruggestort van Naked Energy. Zojuist door de curator gemaild met het verzoek een bedrag over te maken.

Wat DGB betreft; de correctienota's voor gas en elektra (tweemaal €50 terugkrijgen) zijn nog steeds niet op mijn rekening gestort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Lxxv schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:22:
Bij mij waren dankzij de MOIs die ik had ingediend bij ING voor Naked Energy, om de een of andere reden per ongeluk álle incasso's teruggestort van Naked Energy. Zojuist door de curator gemaild met het verzoek een bedrag over te maken.

Wat DGB betreft; de correctienota's voor gas en elektra (tweemaal €50 terugkrijgen) zijn nog steeds niet op mijn rekening gestort..
Hier ook alleen het oorspronkelijke bedrag excl. de correctie van 50 euro (schrappen van opzegboete) teruggestort gekregen. Zal wel later komen denk ik, aangezien ik dat ook in een aparte mail bevestigd kreeg.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
Ook discussie over een eventuele eerdere overstap naar een andere leverancier hoort daar.

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je gestorneerd hebt, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Naked Energy.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over andere faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op (moderatie in) dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.