Ik heb wat gechat met mijn installateur hierover:
Installateur:
Installateur:
Ik:Goedenavond ik heb er niet zo heel veel problemen mee ik programeer de back up dat hij alleen sww mag doen en de booster alleen als de compressor uit is. Mijn eigen back up spiralen hebben in 2 jaar tijd 300kwh gebruikt. Dat is dus minimaal 150x elektrisch verwarmd inclusief krachtig verwarmen van het vat na 60gr ivm bad vullen
Installateur:toch nog even terugkomen op dit issue: staat jouw buitendeel grotendeels in de schaduw? mensen met het buitendeel in de zon, merken dus op dat de compressor uitschakelt bij een te hoge temperatuur van de buitenunit (ik meen hoger dan 35 graden wat je al snel bereikt indien die in de zon staat)
Ik:Goedemiddag mijn buitendeel staat in de schaduw maar mocht het een probleem zijn als hij in de zon staat is er gewoon een externe buitenvoeler hiervoor en is het probleem opgelost
Installateur:Maar ja, is het dan een fout van Daikin? Die ze dan toch met een firmware update kunnen fixen? Of kan de compressor écht niet tegen 'hitte'? Dan zou zo'n externe thermometer averechts werken?!
Ik:Compressor kan wel tegen warmte is gewoon een functie om het systeem niet onnodig te laten werken. Wie wil er nog zijn huis verwarmen boven de ja zeg het maar welke temp. Dus geen fout.
Installateur:Het issue is juist dat er een 'warmtevraag' is en dat door een uitgeschakelde compressor de BUH deze warmtevraag gaat invullen. En dit resulteert dus in slechter rendement / hogere stroomkosten.
Wat vinden jullie van deze uitleg/verklaring/oplossing?Vandaar als dit het geval is externe sensor of de bus zo programmeren dat hij alleen werkt op sww