Ik ben bezig om mijn Daikin Altherma 3 warmtepomp te voorzien van een Daikin FWXV20ABTV3 fancoil. Hiervoor heb ik de simpele EKPCBO-regelprint gekocht, in de hoop dat deze een eenvoudige bediening bij koeling mogelijk maakt (i.e. geen eigen thermostaat etc).
Helaas kom ik niet helemaal wijs uit het meegeleverde bedradingsschema. Is er misschien iemand die mij kan helpen met de interpretatie hiervan, of die zelf ervaring heeft met deze aansluiting?
Op de EKPCBO zitten o.a. de volgende aansluitingen:
- L / N = 230 V voeding
- TA = aansluiting voor de kamerthermostaat
- M1 = DC-inverter ventilatormotor
- S1 = veiligheidsschakelaar rooster
Wat ik inmiddels geprobeerd heb:
- De L en N aangesloten op 230 V netspanning.
Gevolg: het display gaat aan, maar de rode LED knippert. Volgens de documentatie betekent dit dat er voeding aanwezig is, maar geen gesloten TA-contact. - Vervolgens heb ik geprobeerd het TA-contact te sluiten door de twee TA-aansluitingen rechtstreeks met elkaar door te lussen. Daarmee heb ik feitelijk een potentiaalvrij gesloten thermostaatcontact nagebootst. Dit had geen resultaat.
Volgens de Daikin-documentatie wordt TA omschreven als:
"230 V aansluitingstoestemming van kamerthermostaat."
Op het aansluitschema lijkt de kamerthermostaat echter als een schakelcontact tussen de voeding en TA te zijn getekend. Daardoor is mij niet duidelijk wat er elektrisch precies van TA wordt verwacht.
Mijn concrete vragen zijn daarom:
Moet TA daadwerkelijk van 230 V worden voorzien? Bijvoorbeeld door L naar TA door te lussen?
Of moet TA juist worden geschakeld door een potentiaalvrij contact, zoals ik bij mijn tweede test heb geprobeerd?
En als TA inderdaad 230 V nodig heeft: moet ik dan L naar TA doorlussen, of moet er op een andere manier een 230 V-signaal op TA worden gezet?
Ik ben hier voorzichtig mee omdat ik niet zomaar 230 V op een aansluiting wil zetten waarvan ik de werking niet volledig begrijp.
Kan iemand die bekend is met de EKPCBO / FWXV-ATV3 mij uitleggen hoe TA precies aangesloten hoort te worden?
Alvast bedankt!