Een korte vraag aangezien mijn installateur niet echt kan helpen. Kort gezegd gisteren een Altherma 3 opgeleverd gekregen, installateur heeft stooklijn ingesteld op 50 graden bij -20 naar 30 graden bij +15. Ik had aangegeven ongeveer 38 graden water op de vloerverwarming nodig te hebben met de voirge CV ketel.
Afijn. Altherma geeft keurig aan ingesteld te staan op 45 graden water maar aanvoer komt niet boven de 28 graden uit. (retour is 23). Is dit een afgifte probleem? delta T staat op 5 graden en ben dus bang dat het retourwater te warm is en daardoor de stooklijn niet gehaald wordt.
Kan ik dan het beste de delta T verhogen of toch de vloerverwarming op de 1e verdieping iets meer open draaien, de flow hier is nu geknepen, BG staat helemaal open. Installeur zegt niets doen en wachten maar inmiddels al 2 dagen een koud huis dus wil eigenlijk niet nog langer wachten.
Afijn. Altherma geeft keurig aan ingesteld te staan op 45 graden water maar aanvoer komt niet boven de 28 graden uit. (retour is 23). Is dit een afgifte probleem? delta T staat op 5 graden en ben dus bang dat het retourwater te warm is en daardoor de stooklijn niet gehaald wordt.
Kan ik dan het beste de delta T verhogen of toch de vloerverwarming op de 1e verdieping iets meer open draaien, de flow hier is nu geknepen, BG staat helemaal open. Installeur zegt niets doen en wachten maar inmiddels al 2 dagen een koud huis dus wil eigenlijk niet nog langer wachten.
HD4Life @ Full-HD
:strip_exif()/f/image/ZftyggaKYXYnJHDi1QiDUVWH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LEfvkso14YDPmw09zperLbsW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TWLuD9Km06BMmOSb67rHv1Fc.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/todwO3TTXSyvAg5Tc3bDiQ83.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4WcGIPCSCxHhFRpniU3Z2nCh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jhzCzK4JXxEjwxATrp1Rpi6t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ym6x6hsphXC2WkV7s4AaJkJL.jpg?f=fotoalbum_large)