Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:37
Jasperr schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:06:
[...]

De AWT is 25 op basis van de stooklijn. De overshoot is 1. Door de offset van -10 kom je dan op 15, of 16 met overshoot. Iets wat vorig jaar perfect werkte, maar nu dus niet.
@Jasperr Dat is gewijzigd. Doe maar eens proberen handmatig op de thermostaat. "Vorig jaar" kon je hier -10 °C tot +10 °C instellen voor de Vertrekwater temperatuur. Nu stel je de werkelijke vertrekwater temperatuur in (als de installatie in de modus "vertrekwater regeling" staat). Dus wellicht zul je op de binnen unit je programma moeten aanpassen met deze nieuwe waardes en dan zal het vast weer werken.
Ik heb dit afgelopen zomer gemerkt voor het koelen dat dit is gewijzgd.

[ Voor 5% gewijzigd door MajaMestreech op 19-10-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
MajaMestreech schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:40:
[...]

@Jasperr Dat is gewijzigd. Doe maar eens proberen handmatig op de thermostaat. "Vorig jaar" kon je hier -10 °C tot +10 °C instellen voor de Vertrekwater temperatuur. Nu stel je de werkelijke vertrekwater temperatuur in (als de installatie in de modus "vertrekwater regeling" staat). Dus wellicht zul je op de binnen unit je programma moeten aanpassen met deze nieuwe waardes en dan zal het vast weer werken.
Ik heb dit afgelopen zomer gemerkt voor het koelen dat dit is gewijzgd.
De Madoka thermostaat, de Daikin app en het programma op de binnenunit gaan nog altijd van -10 tot +10. Ik zie nergens de daadwerkelijke AWT voorbij komen. Ik kan dus niet reproduceren wat jij ziet.

[ Voor 60% gewijzigd door Jasperr op 19-10-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:37
Jasperr schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:45:
[...]

De Madoka thermostaat, de Daikin app en het programma op de binnenunit gaan nog altijd van -10 tot +10. Ik zie nergens de daadwerkelijke AWT voorbij komen. Ik kan dus niet reproduceren wat jij ziet.
Ok, heeft misschien iets te maken met de user interface versie. Ik heb 7.8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldniessen
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Jasperr schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:45:
Ik denk inderdaad dat je daar ESPAltherma of P1P2MTT voor nodig hebt om target-AWT te zien. Maar daarmee kun je natuurlijk niet alsnog terug in de historie kijken.

Daikin 2x8kW EBLA08E3V3+EHYHBX08AAV3+EKHWS200D3V3 - P1P2MQTT bridge - HA - USBtin - Zehnder Q600 / gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
Hetisweergezell schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:15:
[...]

Wat een heerlijke out of the box comment is dit! Ik weet niet of het voor mij een optie gaat zijn maar ik volg het zeker met interesse. Want door die defrosts kakt de cop in de wintermaanden enorm in! En een beetje water kost inderdaad niets in vergelijking met de energie die nu voor een defrost gepakt wordt.
Nou, ik vond het juist heel inventief.
Pagina: 1 ... 155 156 Laatste

Let op:
Jouw instelling delen? Instellingen bekijken?
https://docs.google.com/s...XVyTQMqI/edit?usp=sharing

Hulp nodig met domotica/ESPaltherma?
Daikin Altherma 3 -> ESPAltherma