iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Daarom heb ik juist expres de prijs erbij geschreven. Neem aan dat iedereen in dit topic toch wel hun eigen prijzen bij BE weten?robbies schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:43:
[...]
Die 1,19 bij jou is afgeleid van het vast contract dat je had bij Fenor. Nu lijkt het net of anderen ook die 1,19 kunnen krijgen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Huh?HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Ook voor stroom heb ik nog geen betrouwbare leverancier gevonden die veel goedkoper is dan de BE prijs van € 0,42

Ik zit bijv. bij PowerPeers nu voor 0,32 per kWh.
maar zojuist viel mij op in mijn Fenor omgeving dat het lijkt alsof tarieven voor dal en normaal stroom zijn omgewisseld. Goed controleren dus die eindrekening !!
heb even gekeken in mijn laatste energie rapport van november hebben ze wel de goede gepakt.
/f/image/Wc1No0GSNVGAcy1Rn033m7JZ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/sEim9XEYTInoBlNEkRFEfU7Q.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door patjuh1 op 10-01-2022 14:59 ]
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Goed gespot. Ik pin deze even. In mijn Fenor omgeving is precies hetzelfde aan de hand...patjuh1 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:38:
ik heb me eindafrekening nog niet binnen.
maar zojuist viel mij op in mijn Fenor omgeving dat het lijkt alsof tarieven voor dal en normaal stroom zijn omgewisseld. Goed controleren dus die eindrekening !!
heb even gekeken in mijn laatste energie rapport van november hebben ze wel de goede gepakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoi.
Verwijderd
Nu nog wachten op de eindafrekening van BE voor 6 dagen klant zijn.
Ik had de betaling voor december gestorneerd en moet nu nog een half maandbedrag betalen aan Fenor nav de eindafrekening.
Ik ga bij de curator een vordering indienen voor het niet nakomen voor het contract ter waarde van het verschil in tarieven voor de 6 dagen BE. Moet dan alsnog per saldo bijbetalen. Comfortabeler dan dat je geld terug moet krijgen.
Wat was jouw overstapdatum/hoe snel de eindafrekening?Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:07:
In de eindafrekening die ik net binnenkreeg staat het wel correct (helaas).
Nu nog wachten op de eindafrekening van BE voor 6 dagen klant zijn.
Ik had de betaling voor december gestorneerd en moet nu nog een half maandbedrag betalen aan Fenor nav de eindafrekening.
Ik ga bij de curator een vordering indienen voor het niet nakomen voor het contract ter waarde van het verschil in tarieven voor de 6 dagen BE. Moet dan alsnog per saldo bijbetalen. Comfortabeler dan dat je geld terug moet krijgen.
En de storno’s zijn wel correct door Fenor verrekend?
Gebaseerd op ervaringen van andere faillissementen, hoe groot is de kans dit bedrag nog terug te krijgen?
P=0Mycroft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:34:
Gebaseerd op ervaringen van andere faillissementen, hoe groot is de kans dit bedrag nog terug te krijgen?
Als je afwacht zal je niks terugkrijgen.Mycroft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:34:
Ondanks het storneren moet ik toch nog een behoorlijk bedrag terugkrijgen van Fenor. Halverwege 2021 zonnepanelen gekregen en het termijnbedrag kon (nog) niet verlaagd worden. Daar pluk ik nu de zure vruchten van.
Heb je bij het aangaan van je energiecontract bij Fenor een machtiging automatische incasso afgegeven?
Zoja, in welke vorm?
Digitaal ondertekend of fysiek met handtekening?
Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.
De beste manier is om via je bank een MOI in te dienen. Anders kan je nog jaren wachten op je geld.Mycroft schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:34:
Ondanks het storneren moet ik toch nog een behoorlijk bedrag terugkrijgen van Fenor. Halverwege 2021 zonnepanelen gekregen en het termijnbedrag kon (nog) niet verlaagd worden. Daar pluk ik nu de zure vruchten van.
Hoi.
Geen vertrouwen in, bij alle leveranciers stijgen de prijzen nog iedere dag, momenteel zijn ze zelfs niet goedkoper dan BE, dus waarom zouden ze de tarieven voor ons verlagen?wrcveen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:37:
Niemand er vertrouwen in dat voor de maand februari de elektra tarieven van BE een stuk lager kunnen zijn? Ze passen maandelijks te kWh tarieven aan. Zou lager kunnen zijn dan de vaste contracten die jullie nu afsluiten bij andere energie maatschappijen.
Weinig vertrouwen, laten we dat stellen. Al heb ik geen glazen bol tot mijn beschikking. Ik verwacht althans geen halvering van de stroomprijzen bij BE, want dat is waar ik nu bij VF op zit.wrcveen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:37:
Niemand er vertrouwen in dat voor de maand februari de elektra tarieven van BE een stuk lager kunnen zijn? Ze passen maandelijks te kWh tarieven aan. Zou lager kunnen zijn dan de vaste contracten die jullie nu afsluiten bij andere energie maatschappijen.
Ik zie eerlijk gezegd de ontwikkelingen m.b.t. de Oekraïne op dit moment niet de goede kant op gaan. Poetin's hand aan de gaskraan geeft me weinig vertrouwen. En die paar bootjes LNG uit Amerika zijn slechts een druppel op een gloeiende plaat. Daarnaast worden de prijzen helaas ook nog voor een groot deel op "gevoelens" en "verwachtingen" gebaseerd, dus daar zit nog een grote onzekerheidsfactor in.
[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 10-01-2022 23:10 ]
Omdat je bij BE alleen stroom+gas kunt afnemen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:30:
Waarom zou dat niet kunnen?
Je kan gewoon een andere leverancier hebben voor bijv. stroom. Ik stap per 30/01 over naar PowerPeers vanuit BE. Gas laat ik waarschijnlijk nog wel even staan bij BE tot pak 'm beet 01/04.HereIsTom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Omdat je bij BE alleen stroom+gas kunt afnemen.

Mijn MOIs waren succesvol bij SNS, heb iets van 6 of 7 incasso's terug ontvangen.edsco schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:56:
Zojuist de eindafrekening gehad van fenor en ook bij mij toch wel een redelijk bedrag dat ik zou moeten terugkrijgen. Iemand al succes met MOI bij abn? Ik las dat bij onterechte melding er 25€ kosten in rekening wordt gebracht
Hoelang heeft het bij jouw geduurd voor je antwoord had?Homeland schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Mijn MOIs waren succesvol bij SNS, heb iets van 6 of 7 incasso's terug ontvangen.
De mijne zijn vandaag in behandeling genomen.
Verwijderd
Het schijnt dat dit net zoals een gewone storno zichtbaar wordt na een dag of 2 in mijn Fenor omgeving?Homeland schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Mijn MOIs waren succesvol bij SNS, heb iets van 6 of 7 incasso's terug ontvangen.
Is het toevallig al een aantal dagen geleden dat de incasso's terug zijn? ben wel nieuwsgierig of deze info klopt
Zojuist in mijn Fenor gekeken, de MOI's (Rabo) inderdaad als een negatief bedrag tussen de andere facturen. Met als Factuurtype 'CREDITNOTA'.patjuh1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Het schijnt dat dit net zoals een gewone storno zichtbaar wordt na een dag of 2 in mijn Fenor omgeving?
Is het toevallig al een aantal dagen geleden dat de incasso's terug zijn? ben wel nieuwsgierig of deze info klopt
Ik heb van Fenor ook geen eindafrekening ontvangen. Het schijnt dat mijn netbeheerder (Enexis) een storing heeft met de slimme meters. Hierdoor wordt energieverbruik niet meer automatisch doorgegeven. Ik ben van Fenor naar Budget Energie (30-12) naar Essent (1-1) gegaan.
Ik heb zowel van Essent als van Budget Energie het verzoek gekregen de meterstanden door te geven. Ik heb BE de standen van 30-12 gegeven en Essent die van 1-1. Gezien de openingstijden en drukte bij BE lukt het mij ook niet om ze te pakken te krijgen om het e.e.a. te verifiëren. Bij Essent geloof ik wel dat het goed komt (dat contract loopt nog). Maar BE en Fenor is een lastiger verhaal. Wat is wijsheid in deze? Afwachten of er zelf achteraan gaan?
ik had inderdaad ook gehoord over een storing zit zelf ook bij Enexis. Vreemde is dat U-meter de standen gewoon heeft maar in mijn vattenfall gaat het ook mis.. Bij Fenor zie ik nu alleen mijn gas staan van 30-12roelvdm3 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:15:
[...]
Zojuist in mijn Fenor gekeken, de MOI's (Rabo) inderdaad als een negatief bedrag tussen de andere facturen. Met als Factuurtype 'CREDITNOTA'.
Ik heb van Fenor ook geen eindafrekening ontvangen. Het schijnt dat mijn netbeheerder (Enexis) een storing heeft met de slimme meters. Hierdoor wordt energieverbruik niet meer automatisch doorgegeven. Ik ben van Fenor naar Budget Energie (30-12) naar Essent (1-1) gegaan.
Ik heb zowel van Essent als van Budget Energie het verzoek gekregen de meterstanden door te geven. Ik heb BE de standen van 30-12 gegeven en Essent die van 1-1. Gezien de openingstijden en drukte bij BE lukt het mij ook niet om ze te pakken te krijgen om het e.e.a. te verifiëren. Bij Essent geloof ik wel dat het goed komt (dat contract loopt nog). Maar BE en Fenor is een lastiger verhaal. Wat is wijsheid in deze? Afwachten of er zelf achteraan gaan?
Die storing bij Enexis kan wel kloppen. Als ik in mijnfenor kijk dan zie ik dat ze wél de stand van gas op 30 december hebben uitgelezen maar ik zie geen stand van stroom. Ook heb ik nog geen eindnota ontvangen.roelvdm3 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:15:
[...]
Zojuist in mijn Fenor gekeken, de MOI's (Rabo) inderdaad als een negatief bedrag tussen de andere facturen. Met als Factuurtype 'CREDITNOTA'.
MOI duurt ongeveer 2weken vanaf aanvraag.(kan per bank verschillen)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vreemd. Ik heb ook Enexis als netbeheerder. Ik zie bij FENOR alleen de stand van het gas opgenomen op 30-12. Bij Budget Energie exact dezelfde stand voor gas én ook de standen van electra op 30-12. Vattenfall heeft vervolgens op 3-1 de standen weer opgenomen bij aanvang contract.robbies schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Die storing bij Enexis kan wel kloppen. Als ik in mijnfenor kijk dan zie ik dat ze wél de stand van gas op 30 december hebben uitgelezen maar ik zie geen stand van stroom. Ook heb ik nog geen eindnota ontvangen.
Tot nu toe ook nog geen eindafrekening gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 11-01-2022 21:31 ]
Is het niet zo dat alleen de nieuwe leverancier (Budget) de standen ophaalt en deze vervolgens door geeft aan de oude (fenor)?Masimo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Vreemd. Ik heb ook Enexis als netbeheerder. Ik zie bij FENOR alleen de stand van het gas opgenomen op 30-12. Bij Budget Energie exact dezelfde stand voor gas én ook de standen van electra op 30-12. Vattenfall heeft vervolgens op 3-1 de standen weer opgenomen bij aanvang contract.
Meer ontopic: Ik krijg ook zojuist hun nieuwe variabele tarieven per 1 feb binnen:
Normaal 59 ct, Dal 46 ct., Gas 2,11 ... Bizar.
Ik hoop echt dat mijn overstap naar Greenchoice morgen goed gaat maar ook van Greenchoice krijg ik helaas geen respons (op de chat).
Hier in Mijn FENOR omgeving;Masimo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Vreemd. Ik heb ook Enexis als netbeheerder. Ik zie bij FENOR alleen de stand van het gas opgenomen op 30-12. Bij Budget Energie exact dezelfde stand voor gas én ook de standen van electra op 30-12. Vattenfall heeft vervolgens op 3-1 de standen weer opgenomen bij aanvang contract.
Alleen gasstand uitgelezen en geregistreerd
2 terugboekte incasso’s als credit
Normaal en daltarief staan omgedraaid op overzichtspagina
Wat een rommeltje.
Of het valt nu op omdat ik er zo bovenop zit ….
Sinds 2-1-22 klant van VF. Contract FENOR zou lopen tot 1-3-22, maar ben zsm weggegaan na bericht van faillissement
29. U heeft een eindafrekening ontvangen. Wat betekent dit voor u?
" .... Gevolg van deze wettelijke rangregeling is dat in veel faillissementen concurrente schuldeisers in zijn geheel geen uitbetaling krijgen. Of dit in het geval van FENOR aan de orde is, daarover kan vermoedelijk pas over circa 12 maanden meer informatie gegeven worden."
Jammer voor degenen die hoopten (snel) geld terug te krijgen. Maar niets nieuws voor de mensen die de andere faillissementen wat volgden. MOI is de enige manier om je geld terug te zien.
:strip_exif()/f/image/83M9DP0VHlDd5JONweuh3u1G.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb vandaag de volgende tarieven ontvangen van Budgetenergie voor de maand Februari.
Ik schrik mij rot

[ Voor 4% gewijzigd door Cmkl75 op 12-01-2022 10:34 ]
Daar is een heel topic over: Overstappen naar een nieuwe energieleverancierCmkl75 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:37:
Graag zou ik willen weten naar welke energieleverancier overstappen het gunstigst is ?
Alvast dank voor jullie reactie !
Wat ik niet snap dat er dit in de mail staat; “ Het gastarief wijzigt niet maandelijks. U vindt de datum tot wanneer uw gastarief geldt terug in onze vorige e-mail en op MijnBudget.”Cmkl75 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:32:
[Afbeelding]
Heb vandaag de volgende tarieven ontvangen van Budgetenergie voor de maand Februari.
Ik schrik mij rot![]()
“Uw tarief voor gas zetten we vast tot en met 15-11-2022.”
Dus hoe kan het dan dat het gastarief ook wijzigt per 01-02-2022?
Verwijderd
Zojuist de eindnota ontvangen welke correct is. Ik wil echter gebruik maken van het recht op verrekening bij faillissement en zal dus deze eindnota verrekenen met de schade veroorzaakt door het niet nakomen van de leveringsverplichting die u bent aangegaan tot 4 februari. Zodra ik de eindnota van Budgetenergie heb over deze (korte) periode zal ik de vordering indienen bij de curator en het resterende bedrag aan u overmaken.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2022 12:02 ]
Vraag ik mij ook af?HereIsTom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:
[...]
Wat ik niet snap dat er dit in de mail staat; “ Het gastarief wijzigt niet maandelijks. U vindt de datum tot wanneer uw gastarief geldt terug in onze vorige e-mail en op MijnBudget.”
De belofte voor vaste gasprijs wordt niet nagekomen of was BE te lui om een persoonlijke mail te sturen?Cmkl75 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:32:
[Afbeelding]
Ik schrik mij rot![]()
[ Voor 12% gewijzigd door zx9r_mario op 12-01-2022 11:18 ]
Voor wie geldt dit (15-11) dan? Ook voor Tom Herels? Is toch afhankelijk van het vast contract bij Fenor.HereIsTom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:06:
[...]
Wat ik niet snap dat er dit in de mail staat; “ Het gastarief wijzigt niet maandelijks. U vindt de datum tot wanneer uw gastarief geldt terug in onze vorige e-mail en op MijnBudget.”
Mijn gas tarieven loopt tot 15-02-2022 BEzx9r_mario schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:17:
[...]
De belofte voor vaste gasprijs wordt niet nagekomen of was BE te lui om een persoonlijke mail te sturen?
Inderdaad zo had ik het ook begrepenrobbies schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Voor wie geldt dit (15-11) dan? Ook voor Tom Herels? Is toch afhankelijk van het vast contract bij Fenor.
Dit heeft geen kans van slagen. Ze zijn namelijk failliet en dan is er geen leveringsverplichting meer.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:12:
Zojuist bezwaar gemaakt bij Fenor tegen de eindnota, alhoewel die wel klopt ivm niet nagekomen leveringsverplichting. Deze mail gestuurd naar Fenor.
Zojuist de eindnota ontvangen welke correct is. Ik wil echter gebruik maken van het recht op verrekening bij faillissement en zal dus deze eindnota verrekenen met de schade veroorzaakt door het niet nakomen van de leveringsverplichting die u bent aangegaan tot 4 februari. Zodra ik de eindnota van Budgetenergie heb over deze (korte) periode zal ik de vordering indienen bij de curator en het resterende bedrag aan u overmaken.
Ze hebben geen leveringsverplichting meer maar zijn ze dan ook gevrijwaard van de financiële gevolgen voor de partij waarmee ze het contract zijn aangegaan?robbies schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Dit heeft geen kans van slagen. Ze zijn namelijk failliet en dan is er geen leveringsverplichting meer.
Los van bovenstaande; de curator heeft in mijn optiek geen partij gezocht voor een marktconform aanbod. Daardoor betalen ex Fenor klanten te veel voor stroom. In mijn geval (gasloze woning) gaat de rekening daardoor van 125,- naar 325,- per maand. Ik ga dus 200,- per maand meer betalen (voor de maand januari want ik ben inmiddels overgestapt) terwijl ik bij andere partijen (ANWB, PowerPeers, etc) een modelcontract kon afsluiten tegen veel gunstigere tarieven.
De curator kan wel zoeken naar de goedkoopste partij maar dan moet die partij ook nog genegen zijn die 30k+ klanten over te nemen. En omdat jij geen gas hebt vervalt idd het voordeel dat ze het gastarief + 18 ct. overnemen (ben blij dat je geen gas hebt!). Daarnaast zijn ANWB en Powerpeers toch ook iets andere partijen dan de reguliere energieleveranciers. Ik denk zeker dat dit allesbehalve een hele reëele partij (BE) is. Kijk maar eens bij de overname ellende van Naked energie en Welkom.nanoChip schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Ze hebben geen leveringsverplichting meer maar zijn ze dan ook gevrijwaard van de financiële gevolgen voor de partij waarmee ze het contract zijn aangegaan?
Los van bovenstaande; de curator heeft in mijn optiek geen partij gezocht voor een marktconform aanbod. Daardoor betalen ex Fenor klanten te veel voor stroom. In mijn geval (gasloze woning) gaat de rekening daardoor van 125,- naar 325,- per maand. Ik ga dus 200,- per maand meer betalen (voor de maand januari want ik ben inmiddels overgestapt) terwijl ik bij andere partijen (ANWB, PowerPeers, etc) een modelcontract kon afsluiten tegen veel gunstigere tarieven.
Curator is er alleen om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor de schuldeisers van Fenor. Belangen van de klanten om het meest gunstige tarief te zoeken is niet zijn taak. De ACM zal hier een bemiddelende rol in hebben gespeeld, maar ook die interesseert het niet of jij het meest gunstige tarief hebt gekregen, voor hun telt alleen leveringszekerheid.nanoChip schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Ze hebben geen leveringsverplichting meer maar zijn ze dan ook gevrijwaard van de financiële gevolgen voor de partij waarmee ze het contract zijn aangegaan?
Verwijderd
Ik hoor het vanzelf wel van de curator. Ben geen specialist in faillissementsrecht, maar lijkt mij dat (financiële) schade door niet nakomen contractuele verplichtingen wel te vorderen en te verrekenen is. Als dat niet zo is, jammer.robbies schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Dit heeft geen kans van slagen. Ze zijn namelijk failliet en dan is er geen leveringsverplichting meer.
Ik vermoed dat dit inderdaad een generieke mail is naar een groot deel van het klantenbestand.zx9r_mario schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:17:
[...]
De belofte voor vaste gasprijs wordt niet nagekomen of was BE te lui om een persoonlijke mail te sturen?
Dit is voor de maand januari ook gebeurd en kwam er kort hierna een correctiemail.
Exfenor klanten hebben persoonlijke tarieven.
Overigens heb ik gisteren het door BE zelf vastgestelde voorschot laten storneren. Ik heb be namelijk niet gemachtigd en het bedrag vond ik ook erg hoog.
Ik krijg vandaag de melding dat ik het voor eind van de maand moet overmaken om extra kosten te voorkomen.
Gelukkig eindigt mijn contract al de 17e. Ik verwacht voor de 29e de BE eindafrekening en dat bedrag maak ik dan ook over.
[ Voor 29% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-01-2022 15:07 ]
Volgens mij zijn de tarieven voor stroom (die dus maandelijks wijzigen) wel in lijn met wat andere klanten betalen.DopdeDouwer schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:03:
[...]
Ik vermoed dat dit inderdaad een generieke mail is naar een groot deel van het klantenbestand.
Dit is voor de maand januari ook gebeurd en kwam er kort hierna een correctiemail.
Exfenor klanten hebben persoonlijke tarieven.
Ik heb namelijk op twee locaties momenteel energie van Budget Energie, waarbij één locatie een vast contract dat binnenkort afloopt (en ik dus een mail kreeg over de variabel tarieven per einde van dat contract) en de andere locatie welke ex-Fenor is, daar kreeg ik exact dezelfde mail van.
De tarieven in beide mails waren gelijk, zowel gas als stroom.
Alleen gastarief is persoonlijk voor ex-Fenor, voor de periode dat je contract nog zou duren bij Fenor. Voor stroom hanteren ze voor alle klanten dezelfde (maandvariabele) prijzen, als je een variabel contract hebt.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Zojuist gebeld met BE, na 50 minuten in de wachtroelvdm3 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Dus even afwachten in de veronderstelling dat het zo goed komt.
Bij mij had Fenor/BE alleen een stand van augustus van toen mijn Fenor contract in ging. Eerder had mijn nieuwe leverancier (vanaf 6-1-2022) de standen van 8 januari opgevraagd. Gisteren vroeg BE pas de stand voor het eerst op bij mij. Ik heb toen met ze gebeld welke stand ik moest doorgeven want als ik deze van de 11e door zou geven dan is deze natuurlijk hoger dan de beginstand bij de volgende leverancier... Maar ik kon gewoon deze stand doorgeven, als ik maar de goede datum erbij vermeldde. Heb voor de zekerheid maar dezelfde stand doorgeven als bij mijn nieuwe leverancier met dezelfde datum: 8-1-2022. Direct daarop kreeg ik van BE een mail dat ik mijn beginstand had doorgegeven en ze hadden daar zelf de datum aangepast naar 30-12-2021... Wat mij betreft geen probleem want dan zou ik voor mijn gebruik tot 8-1 nog Fenor tarieven hebben en daarna Coolblue tarieven en heb ik geen verbruik bij Budget... Lekker bezig daar.roelvdm3 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:44:
[...]
Zojuist gebeld met BE, na 50 minuten in de wacht.. De eindstand halen zij op bij Essent. Dus het is goed dat ik hun enkel de beginstand heb gegeven. Fenor doet weer het zelfde, haalt de beginstand op bij BE.
Dus even afwachten in de veronderstelling dat het zo goed komt.
Het lijkt inderdaad een administratieve bende bij BE.sjakieman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:58:
[...]
Bij mij had Fenor/BE alleen een stand van augustus van toen mijn Fenor contract in ging. Eerder had mijn nieuwe leverancier (vanaf 6-1-2022) de standen van 8 januari opgevraagd. Gisteren vroeg BE pas de stand voor het eerst op bij mij. Ik heb toen met ze gebeld welke stand ik moest doorgeven want als ik deze van de 11e door zou geven dan is deze natuurlijk hoger dan de beginstand bij de volgende leverancier... Maar ik kon gewoon deze stand doorgeven, als ik maar de goede datum erbij vermeldde. Heb voor de zekerheid maar dezelfde stand doorgeven als bij mijn nieuwe leverancier met dezelfde datum: 8-1-2022. Direct daarop kreeg ik van BE een mail dat ik mijn beginstand had doorgegeven en ze hadden daar zelf de datum aangepast naar 30-12-2021... Wat mij betreft geen probleem want dan zou ik voor mijn gebruik tot 8-1 nog Fenor tarieven hebben en daarna Coolblue tarieven en heb ik geen verbruik bij Budget... Lekker bezig daar.
4-1 de beginstand doorgegeven voor de overgang, in de bevestiging hebben ze de datum aangepast naar 30-12.
De 6e ben ik naar VF gegaan en daar heb ik de standen van de 6e doorgegeven (op 10-1, ik had vrijdags even niet in de gaten dat je ze maar tot 15:00 mag bellen en de app was overbelast ofzo. De medewerker aan de telefoon gaf aan dat hij ze per de 6e verwerkt had).
Nu staat er in mijn BE:
Wij leveren u:Stroom
Type contract:Variabel
Startdatum:30-12-2021
Einddatum:01-04-2022
Waar ik dus de 5e heb gezeten mag joost weten
Volgens mij maak je zelf ook een fout met de datumthefox154 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:54:
[...]
Het lijkt inderdaad een administratieve bende bij BE.
4-1 de beginstand doorgegeven voor de overgang, in de bevestiging hebben ze de datum aangepast naar 30-12.
De 6e ben ik naar VF gegaan en daar heb ik de standen van de 6e doorgegeven (op 10-1, ik had vrijdags even niet in de gaten dat je ze maar tot 15:00 mag bellen en de app was overbelast ofzo. De medewerker aan de telefoon gaf aan dat hij ze per de 6e verwerkt had).
Nu staat er in mijn BE:
Wij leveren u:Stroom
Type contract:Variabel
Startdatum:30-12-2021
Einddatum:01-04-2022
Waar ik dus de 5e heb gezeten mag joost wetenIk opteer dan maar voor het VF tarief...
?HereIsTom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:08:
[...]
Volgens mij maak je zelf ook een fout met de datum
Je schrijft dat je de 6e naar VF bent gegaan, maar de datum staat op 1 april
Oh die bedoel je, dat is wat er in de BE portal staat....HereIsTom schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:12:
[...]
Je schrijft dat je de 6e naar VF bent gegaan, maar de datum staat op 1 april
Heel wakker! Dan is mijn opmerking van de 5e idd niet terecht. Contract bij BE is niet gedeactiveerd (bij andere overstappers was het contract niet meer zichtbaar) en Vatenfall zegt toch echt mijn leverancier te zijn, bende!
[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 12-01-2022 22:36 ]
Ik heb in mijnFenor geen verbruiksrapportage over december 2021. Wel een gasstand per 30-12, maar de laatste stroomstanden zijn van 1-12. Ik heb nog geen eindafrekening ontvangen. Curator heeft het over 'enkele maanden' voor het versturen van de eindafrekening. Maar er zijn hier diverse mensen die 'm al ontvangen hebben. Gewoon maar afwachten dus.Kevv1990 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:23:
Begrijp ik het goed dat jullie al wel verbruiksrapportages van December in de Mijn Fenor omgeving zien en/of jaarafrekeningen hebben ontvangen? Mijn meterstanden zijn voor het laatst uitgelezen op 1-12-2021 en heb verder nog niets gekregen (hoe lang zou dit moeten duren, 6 weken?)
Bij mij exact hetzelfde. Gasstand 30/12. Electriciteit 1/12. Geen afrekening.PietBu schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:50:
[...]
Ik heb in mijnFenor geen verbruiksrapportage over december 2021. Wel een gasstand per 30-12, maar de laatste stroomstanden zijn van 1-12. Ik heb nog geen eindafrekening ontvangen. Curator heeft het over 'enkele maanden' voor het versturen van de eindafrekening. Maar er zijn hier diverse mensen die 'm al ontvangen hebben. Gewoon maar afwachten dus.
Ik ben wel benieuwd wanneer Budget Energie doorheeft dat ik dus niet bij hun zit.
De afrekening van Fenor heeft als einddatun 30 december. Vermoedelijk betaal ik dus alleen voor 31 december de bizarre Budget Energie tarieven? Ik hoop dat het daarbij blijft..
EDIT:
Ik heb mezelf maar ff een inloglink laten mailen en zie nu in Mijn Budget Energie:
startdatum: 30-12
einddatum: 4-01
Dat is balen. 5 dikke dagen bij die stakkers. Maar bij VanDeBron staat startdatum 1-01..
[ Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 13-01-2022 10:30 ]
Staat er niet 1-4 i.p.v. 4-1? Want bij mij (en zag ook al bij anderen die al snel in januari over waren) staat 1 april als einddatum. Maar ik heb elke dag gecheckt en vanaf de dag dat ik begon bij Coolblue stond mijn contract bij BE op niet meer actief.Jazco2nd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:24:
Ik ben per 1 januari gewoon overgestapt op Van De Bron (variabel, modelcontract). Totaal andere tarieven dan Budget Energie. In elk geval t/m 1 juli 2022 en dan zijn we allang uit de winter dus kan ik voor die tijd verder shoppen.
Ik ben wel benieuwd wanneer Budget Energie doorheeft dat ik dus niet bij hun zit.
De afrekening van Fenor heeft als einddatun 30 december. Vermoedelijk betaal ik dus alleen voor 31 december de bizarre Budget Energie tarieven? Ik hoop dat het daarbij blijft..
EDIT:
Ik heb mezelf maar ff een inloglink laten mailen en zie nu in Mijn Budget Energie:
startdatum: 30-12
einddatum: 4-01
Dat is balen. 5 dikke dagen bij die stakkers. Maar bij VanDeBron staat startdatum 1-01..
WTF, je hebt gelijk! er staat 1 april. Nou dat zal hopelijk echt niet kloppen.sjakieman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:03:
[...]
Staat er niet 1-4 i.p.v. 4-1? Want bij mij (en zag ook al bij anderen die al snel in januari over waren) staat 1 april als einddatum. Maar ik heb elke dag gecheckt en vanaf de dag dat ik begon bij Coolblue stond mijn contract bij BE op niet meer actief.
Of maken we dan slapende honden wakker omdat je eigenlijk niet mocht overstappen?
Even naar Mijn Contract gaan en dan zie je bij Uw Tarieven staan dat je contract niet meer actief is.Jazco2nd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:27:
[...]
WTF, je hebt gelijk! er staat 1 april. Nou dat zal hopelijk echt niet kloppen.
[ Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 13-01-2022 14:23 ]
Hoi.
Weet iemand of het mogelijk is om het hoge termijnbedrag niet te voldoen en direct een eindafrekening op te vragen gebaseerd op het daadwerkelijk verbruik in de afgelopen maand?
Dat laatste zal vanzelf gebeuren, na het beëindigen van het contract hebben ze daar 6 weken de tijd voor. Je kan natuurlijk altijd even bellen en vragen of ze dat sneller willen doen, dan kan je direct de opties bespreken om het termijnbedrag niet te hoeven voldoen.St3ve-0 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:21:
Na de overname door BE ben ik deze week naar een andere aanbieder overgestapt. Nu probeert BE ook een vol termijnbedrag te incasseren tegen woekerprijzen die ik momenteel geweigerd heb (met een betaalherinnering tot gevolg).
Weet iemand of het mogelijk is om het hoge termijnbedrag niet te voldoen en direct een eindafrekening op te vragen gebaseerd op het daadwerkelijk verbruik in de afgelopen maand?
Ja ik heb dit gedaan, termijnbedrag is kwijtgescholden en er komt alleen een eindafrekening. Vond dat wel netjes van BE.St3ve-0 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:21:
Na de overname door BE ben ik deze week naar een andere aanbieder overgestapt. Nu probeert BE ook een vol termijnbedrag te incasseren tegen woekerprijzen die ik momenteel geweigerd heb (met een betaalherinnering tot gevolg).
Heb je mooi mazzel. Ik had ook contact gehad met BE en ben 6 dagen bij ze geweest en moest mooi 320 euro aftikken. Bij de eindafrekening zouden ze het weer terug storen wat er teveel was betaald. Betaalde ik de 320 euro niet, dan zouden ze incassokosten in rekening brengen.sonna schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:49:
[...]
Ja ik heb dit gedaan, termijnbedrag is kwijtgescholden en er komt alleen een eindafrekening. Vond dat wel netjes van BE.
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Nu de BE eindrekening nog voor die 4 dagen... Geen incasso pogingen gezien.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
[ Voor 181% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2022 21:16 ]
Ik zou €135 moeten ontvangen.
Dit na al €180 te hebben gestorneerd (2 maanden direct na faillissement gestorneerd)
Het maandbedrag dat ik betaalde was €90.
Als ik nu 2x MOI indien zit ik op €180. Dat is teveel…
Wat zijn de gevolgen? Incassokosten of anderszins?
Of is het beter om op “safe” te spelen en 1 MOI indienen en de schade van €45 “voor lief nemen”?
Begin januari 3x MOI bij ING ingediend. Echter wat blijkt, die pakken vervolgens alle Fenor incasso's verder terug ook op, kreeg vandaag 7 brieven van ING dat ze in behandeling waren, elke maand 1 briefMGJB1989 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:28:
Of is het beter om op “safe” te spelen en 1 MOI indienen en de schade van €45 “voor lief nemen”?

[ Voor 100% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:22 ]
Dat geldt niet voor 1 incasso, maar de hele reeks.
Ik heb trouwens de incasso's van FENOR weer terug via een MOI bij Knab 😁
Email van Fenor maar in de mail staat een bericht van de curator met als bijlage je eindafrekening.FrankSpin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:51:
Ontvangen jullie de eindafrekening via de post, per e-mail van Fenor of per e-mail van de curator?
Hoi.
Gewoon 2x MOI indienen. Dan krijgen zij nog geld van jou. Daar sturen ze je een factuur voor. En als je die niet betaalt een aanmaning. En pas 14 dagen na die aanmaning mogen ze incassokosten gaan berekenen.MGJB1989 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:28:
Ik heb zojuist de eindnota ontvangen van FENOR.
Dit na al €180 te hebben gestorneerd (2 maanden direct na faillissement gestorneerd)
Of je kiest voor 1 MOI. Dan ben je voor € 45 van dat hele FENOR af. Jouw keuze!
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 14-01-2022 00:39 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
wat ik denk? ik denk dat dit typisch een vraag is voor de klanten service van Budget of het overstappen topic.......sdk1985 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:36:
Heeft iemand hier toevallig al uitgezocht of wij gebruik kunnen maken van het Budget Energie aanbod van de mediamarkt? Ik zit vanaf de 22e bij powerpeers voor stroom, maar tot in ieder geval 15-3 Budget Energie voor gas ivm de aangeboden 0.94 cent. Technisch gezien ben ik klant bij Budget Energie en dit zou mogelijk de aanbieding van de mediamarkt voor april kunnen dwarsbomen. Dan zou het wellicht zinnig kunnen zijn om 2 weken eerder weg te gaan zodat ik een maand geen klant ben. Wat denken jullie?
Het belang van de klantenserivce van Budget Energie is natuurlijk dat ik het aangeboden (ongunstige) 1 jaar contract accepteer. Niet om mij als overgenomen klant een manier te helpen vinden om een gunstiger aanbod af te sluiten.patjuh1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:20:
[...]
wat ik denk? ik denk dat dit typisch een vraag is voor de klanten service van Budget of het overstappen topic.......
Overstappen topic kan, maar mist de nuance dat ik momenteel overgenomen klant ben waar wat andere voorwaarden aan vast hangen dan voor ieder die is een normale situatie wil overstappen (zo ver ik heb kunnen vinden, geen overstap boete, geen opzegtermijn en specifiek voor ex-fenor een 'betaalbaar' gas tarief tot de einddatum van het fenor contract). Maar goed, kan het er daar ook wel bijzetten.
(Overigens vind ik het hele MOI verhaal zo algemeen dat dat me dat juist een mooi onderwerp vind voor een apart topic in plaats van dat elk failliesement topic over moi's gaat. Stond nu zelfs in de krant

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-01-2022 11:33 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb nu 2 ingediend.PietBu schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:30:
[...]
Gewoon 2x MOI indienen. Dan krijgen zij nog geld van jou. Daar sturen ze je een factuur voor. En als je die niet betaalt een aanmaning. En pas 14 dagen na die aanmaning mogen ze incassokosten gaan berekenen.
Of je kiest voor 1 MOI. Dan ben je voor € 45 van dat hele FENOR af. Jouw keuze!
Ik ben uiteraard bereid te betalen voor 2at ik geleverd heb gekregen.
Hopelijk gaan ze geen administratieve kosten rekenen.
Vind het toch wat “spannend”
Aangezien wij maar twee maanden bij Fenor hebben gezeten en ik 1 maand gestorneerd had moet ik nu nog 34 euro betalen, scheelt toch weer 11 euro die ik niet hoef te vorderen
Verwijderd
Vriendelijk en constructief antwoord gehad van Fenor:Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:12:
Zojuist bezwaar gemaakt bij Fenor tegen de eindnota, alhoewel die wel klopt ivm niet nagekomen leveringsverplichting. Deze mail gestuurd naar Fenor.
Bedankt voor uw bericht.
Er moet altijd sprake zijn van dezelfde persoon om te kunnen gaan verrekenen. Dus alleen als de contractpartij dezelfde is en deze persoon/contractpartij heeft geld tegoed van FENOR maar moet ook geld betalen aan FENOR, pas dan mag deze persoon/contractpartij dit met elkaar verrekenen. Het gaat dus om de persoon die contractpartij is.
Bent u van mening dat u mag verrekenen en heeft u na verrekening nog altijd geld tegoed van FENOR, dien dan via https://yspeert.nl/faillissementsverslagen/fenor-b.v./ door te klikken op de (rode)knop ‘Dien vordering in’ uw vordering in (als bewijs de eindafrekeningen toevoegen).
Bent u van mening dat u mag verrekenen en moet u na verrekening nog een bedrag betalen aan FENOR, maak dan het bedrag na verrekening over naar het bankrekeningnummer van FENOR (zoals is vermeld op de eindafrekeningen). Mail vervolgens naar fenorenergie@yspeert.nl dat u zelf bent overgegaan tot verrekening en mail de bewijsstukken mee (de eindafrekeningen).
Relax! Als je niets doet ben je die € 135 kwijt. Als ze al administratiekosten gaan berekenen zal dat veel minder zijn dan € 135. De rest is winst voor jou.MGJB1989 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Ik heb nu 2 ingediend.
Ik ben uiteraard bereid te betalen voor 2at ik geleverd heb gekregen.
Hopelijk gaan ze geen administratieve kosten rekenen.
Vind het toch wat “spannend”
De andere route, vordering indienen bij de curator en wachten of er misschien geld voor jou overblijft, is kansloos. Je staat als klant helemaal achteraan in de rij schuldeisers.
Dit is niet mijn ervaring, zowel SNS als Rabobank (ik ben net overgestapt) MOI't alleen de maanden die ik aangevraagd had. Dat is ook het handigste om ervoor te zorgen dat je zo'n klein mogelijk bedrag nog moet bijbetalen aan FENOR (ipv Fenor aan jou, dan wel een groter bedrag weer aan Fenor)plofkip schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:54:
Duh... Een MOI is een MOI. Het gaat dan dus om een ongeldige incasso machtiging.
Dat geldt niet voor 1 incasso, maar de hele reeks.
Ik heb trouwens de incasso's van FENOR weer terug via een MOI bij Knab 😁
het hele MOI proces dat je aanvraagt bij je bank duurt zo'n 10-12 werkdagen en resulteert in het geval van Fenor vrijwel altijd (onafhankelijk van je bank) in terugboeken, aangezien ze bij niemand een juiste SEPA machtiging hebben. Vrees voor administratiekosten bij ABN AMRO is mijns inziens dan ook niet nodig; Incassokosten zijn ook niet aan de orde.MGJB1989 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:28:
Ik heb zojuist de eindnota ontvangen van FENOR.
Voor het resterende bedrag van ongeveer 45 euro dat je teveel geMOI't wordt verrekend in de eindafrekening, het precieze bedrag zal Fenor/curator nog aan je laten weten.
Wat een load of crap. Het maakt natuurlijk geen zak uit hoeveel je terug moet betalen, als je het geld dat je terug moet betalen eerst hebt ontvangen. Iets met een balans.RolveNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Dat is ook het handigste om ervoor te zorgen dat je zo'n klein mogelijk bedrag nog moet bijbetalen aan FENOR (ipv Fenor aan jou, dan wel een groter bedrag weer aan Fenor)
[...]
Doe mij maar al m'n geld terug, wat dan veilig op mijn rekening staat, en wat ik dan weer kan gebruiken om de factuur te betalen.
vind ik niet verstandig. te veel terug halen wel.. maar niet meteen alles... Stel je op een later moment toch nog ergens recht op had heb je de kans verspeelt om nog iets terug te kunnen halen.plofkip schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Wat een load of crap. Het maakt natuurlijk geen zak uit hoeveel je terug moet betalen, als je het geld dat je terug moet betalen eerst hebt ontvangen. Iets met een balans.
Doe mij maar al m'n geld terug, wat dan veilig op mijn rekening staat, en wat ik dan weer kan gebruiken om de factuur te betalen.
Ik begrijp niet wat je hier probeert duidelijk te maken...patjuh1 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:12:
[...]
vind ik niet verstandig. te veel terug halen wel.. maar niet meteen alles... Stel je op een later moment toch nog ergens recht op had heb je de kans verspeelt om nog iets terug te kunnen halen.
Ik begrijp die laatste zin niet helemaal in wat ik nu nog verschuldigd ben. De laatste twee maanden heb ik gestorneerd (2x 160 euro) en in de eind nota staat dat ik nog 262 euro moet betalen. Ben ik nu de 262 + 2x 160 euro verschuldigd of alleen 262 euro?
Bij voorbaat dank
Jan
Bekijk het totaal bedrag van de nota en haal hier de betaalde voorschotten vanaf?Jkelderman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:56:
Wij hebben de door u over de factuurperiode betaalde (voorschot) termijnbedragen al in mindering gebracht op de energiekosten zoals opgenomen in deze eindnota. Als u termijnnota's via uw bank heeft teruggevraagd (gestorneerd), dan worden deze als niet-betaald beschouwd.
Ik begrijp die laatste zin niet helemaal in wat ik nu nog verschuldigd ben. De laatste twee maanden heb ik gestorneerd (2x 160 euro) en in de eind nota staat dat ik nog 262 euro moet betalen. Ben ik nu de 262 + 2x 160 euro verschuldigd of alleen 262 euro?
Bij voorbaat dank
Jan
Dan zie je vanzelf of je nog 262 of 582 euro dient te betalen.
[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 15-01-2022 11:31 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Perkouw op 15-01-2022 11:31 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
[ Voor 92% gewijzigd door Perkouw op 15-01-2022 16:33 ]
Als het goed is staan in je Mijn Fenor omgeving de storneringen als credit nota's. Als dit het geval is, dan zouden deze al verrekend moeten zijn in de eindnota. De gestorneerde maanden staan ook niet vermeld op de pagina van de betaalde voorschotten op de eindnota. Althans, dat was bij mij wel het geval.Jkelderman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:56:
Wij hebben de door u over de factuurperiode betaalde (voorschot) termijnbedragen al in mindering gebracht op de energiekosten zoals opgenomen in deze eindnota. Als u termijnnota's via uw bank heeft teruggevraagd (gestorneerd), dan worden deze als niet-betaald beschouwd.
Bij voorbaat dank
Jan
Gisteravond om 23:23 uur ook mijn afrekening gehad. Ik heb nog 400 euro tegoed. Daar kan je wel naar fluiten als je niks doet. Ik heb sinds 4 januari bij ING een MOI lopen. ING haalt alle bedragen terug hoewel ik er maar voor 3 had gevraagd. De faktuur van Fenor heeft een vervaldatum van 14 februari. Ga ik er even van uit dit binnen nu en 2 weken alle voorschotten via de MOI terugkomen waarna ik keurig conform instructie (zie hieronder) in de mail het werkelijke faktuurbedrag kan voldoen. Nu even hopen dat die MOI snel afgerond wordt.Kevv1990 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:50:
Hier ook de bevestiging dat de storneringen netjes in mindering worden gebracht op de eindafrekening. Worden geen incassokosten o.i.d. voor gerekend, zoals daarmee wel werd gedreigd. Ik heb nog een kleine €300 tegoed van Fenor, maar heb ook nog MOI's lopen. Verwacht komende week de afhandeling daarvan. Neem aan dat als de MOIs worden goedgekeurd, er nog wel een rekening van Fenor achteraan komt om het verschil alsnog te betalen?
In het ergste geval dus €300 kwijt
Heeft u een bij te betalen bedrag?
Dan verzoeken wij u het te betalen bedrag voor de vervaldatum van bijgevoegde factuur via een overboeking te voldoen op de rekening van FENOR met nummer NL84ABNA0491468075. Vermeld daarbij uw klant- en factuurnummer. FENOR zal niet overgaan tot het incasseren van deze afrekening. Ondanks het faillissement van FENOR is het bankrekeningnummer van FENOR nog altijd in gebruik. Uw betaling naar dit bankrekeningnummer is een bevrijdende betaling en wordt door de curator geregistreerd en gecontroleerd.
De vervaldatum die vermeld staat in de bijgevoegde factuur betreft een fatale termijn. Dit betekent dat u automatisch in verzuim verkeert als u niet voor de vervaldatum betaalt.
[color=blue]• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.[/color]
[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
• De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.