Afhandeling faillissement FENOR Energie

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hier ook de incasso van 160euro tegengehouden, zal 2 weken bij BE zitten dus ik zie de eindafrekening wel tegemoet.

Ook nieuws vanuit mijn bank, alle MOI's over Fenor zijn goedgekeurd en ik krijg alle geïncasseerde bedragen retour, dus ook daar maar even wachten op de eindafrekening.

Heb liever dat ik geld naar de maatschappijen over moet maken dan maar moet afwachten wanneer ze het teveel betaalde terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Homeland schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:00:
Hier ook de incasso van 160euro tegengehouden, zal 2 weken bij BE zitten dus ik zie de eindafrekening wel tegemoet.

Ook nieuws vanuit mijn bank, alle MOI's over Fenor zijn goedgekeurd en ik krijg alle geïncasseerde bedragen retour, dus ook daar maar even wachten op de eindafrekening.

Heb liever dat ik geld naar de maatschappijen over moet maken dan maar moet afwachten wanneer ze het teveel betaalde terug storten.
Mag ik mischien U vragen naar welke energieleverancier U bent overgestapt.
Ik moet zelfs 2x 246,- betalen bij BE :-(
Niet normaal

[ Voor 4% gewijzigd door Cmkl75 op 06-01-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
*knip* Algemene vragen over overstappen horen in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis.

[ Voor 70% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-09 18:48
Homeland schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:00:

ik heb bij ING 2 keer MOI gedaan met reden machtiging ingetrokken. kan ik die reden beter wijzigen naar geen geldige machtiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hongy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:05:
[...]

ik heb bij ING 2 keer MOI gedaan met reden machtiging ingetrokken. kan ik die reden beter wijzigen naar geen geldige machtiging?
Zo heb ik hem wel ingediend, geen geldige machtiging voor alle incasso's (vanaf april vorig jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Cmkl75 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Niet normaal
Vattenfal had laatst een goede aanbieding, vooral het algemene topic in de gaten houden want daar komen soms dus goede deals voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Cmkl75 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Niet normaal
Nu overstappen heeft echt geen zin, de prijzen van BE zijn best goed en voor gas zelfs goedkoop als ik zie dat anderen € 1,97 vragen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
sdh1981 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:18:
Voor de overstappers. Ik heb net contact gehad met budgetEnergie en ze gaan de volledige maandbetaling incasseren. Dan krijg je 4-6 weken later je teveel betaalde terug.... Dus in mijn geval, 327 euro voorschieten voor 6 dagen gebruik... En tevens dreigen ze als je storneer, ze de incassokosten in rekening gaan brengen
Dan ben ik eens benieuwd. Ik heb 4 dagen bij BE gezeten en ben per 3-1 naar VF overgestapt.
Ik heb in de online omgeving van BE nooit een contract, termijnbedrag of tarieven gezien. Het enige dat ik van BE gehad heb, is een mailtje dat de meterstanden op 30-12 uitgelezen zijn.
Ik zie in mijn online bankieren géén aankomende incasso van BE. Op de BE website zie ik "Dit contract is niet meer actief. U kunt uw facturen bekijken op de facturen pagina.". Er is echter nergens een factuur te bekennen.
VF heeft op 3-1 ook weer de meterstanden uitgelezen zie ik in mijn VF online account.
Ik verwacht dus niet meer dan een nette factuur van BE voor het verbruik van de vier dagen dat ik lid van hun club was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

HereIsTom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Nu overstappen heeft echt geen zin, de prijzen van BE zijn best goed en voor gas zelfs goedkoop als ik zie dat anderen € 1,97 vragen.
De stroomprijzen kunnen een stuk beter, vooral als je veel stroom gebruikt is het wel degelijk interessant om stroom van een andere aanbieder te nemen...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
iVibes schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:20:
[...]

De stroomprijzen kunnen een stuk beter, vooral als je veel stroom gebruikt is het wel degelijk interessant om stroom van een andere aanbieder te nemen...
Ja maar waar zijn de stroomprijzen nu beter?
Ik zie overal dezelfde prijzen of zelfs hoger.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

HereIsTom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Ja maar waar zijn de stroomprijzen nu beter?
Ik zie overal dezelfde prijzen of zelfs hoger.
Even bij de buren kijken:
Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
HereIsTom schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:50:
[...]

Ik spreek voor elektra als all electric klant.
Dat zijn woekertarieven die nergens op slaan. Het lijkt weinig door de relatief kleine bedragen maar met circa 10k verbruik dan tikt 10.000 * ~0,28 behoorlijk aan kan ik je vertellen. Vatenfall heb ik afgesloten voor 0,22 dal en 0,25 piek (met nog ergens een getal achter de komma :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
thefox154 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Ik spreek voor elektra als all electric klant.
Dat zijn woekertarieven die nergens op slaan. Het lijkt weinig door de relatief kleine bedragen maar met circa 10k verbruik dan tikt 10.000 * ~0,28 behoorlijk aan kan ik je vertellen. Vatenfall heb ik afgesloten voor 0,22 dal en 0,25 piek (met nog ergens een getal achter de komma :+).
Alleen als je evenveel of meer saldeert, dan je verbruik in een periode, maakt de hoge electriciteit tarief niet uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdh1981
  • Laatst online: 11-09 15:48
Misschien even wachten. Ik lees op RTL Nieuws dat ze in Groningen de gaskraan weer verder gaan openzetten omdat de leverzekerheid in gevaar komt. Mogelijk drukt dit de gasprijs in Nederland.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikrubluk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09-2022
Alleen Powerpeers is flexibel wel goedkoper met rond de 34 cent enkel tarief. Verder kom ik ook niets tegen.

Echter staat bij Powerpeers dat ze maandelijks mogen wijzigen. Zelfde als bij BE dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Mikrubluk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Alleen Powerpeers is flexibel wel goedkoper met rond de 34 cent enkel tarief. Verder kom ik ook niets tegen.

Echter staat bij Powerpeers dat ze maandelijks mogen wijzigen. Zelfde als bij BE dus
Je hebt toch ook maar één leverancier nodig ;)

(modelcontract 0,329 trouwens en maandelijks opzegbaar... en als je veel stroom gebruikt is dat een stuk voordeliger dan 0,50 normaal en 0,41 dal)

Maar dit hoort in het andere topic thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
*knip* Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimOBL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 15:34
Waar ik nou steeds geen hoogte van kan krijgen is per wanneer ik m'n elektra kan overdoen.
De helpdesk kuch van BE geeft aan dat loskoppelen gas elektra lastig is en veel tijd kost.
Powerpeers geeft aan alleen de officiele communicatie van BE te volgen...
En PP wil per maand de tarieven aanpassen waardoor ik dus niet weet waarvoor ik teken...
Helpdesk BE geeft wel aan dat overstappen met geheel (alles dus) makkelijk gaat en ook vrijgegeven is; maar PP zegt dat er geen register meer is....

Is er wellicht iemand die weet hoe dit in vredesnaam opgelost kan worden.

Gasprijs BE vindt ik nog wel te nassen.
Elektra is voor mij nu afweging tussen spotmarkt (frank) of PP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

WimOBL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:07:
Waar ik nou steeds geen hoogte van kan krijgen is per wanneer ik m'n elektra kan overdoen.
De helpdesk kuch van BE geeft aan dat loskoppelen gas elektra lastig is en veel tijd kost.
Powerpeers geeft aan alleen de officiele communicatie van BE te volgen...
En PP wil per maand de tarieven aanpassen waardoor ik dus niet weet waarvoor ik teken...
Helpdesk BE geeft wel aan dat overstappen met geheel (alles dus) makkelijk gaat en ook vrijgegeven is; maar PP zegt dat er geen register meer is....

Is er wellicht iemand die weet hoe dit in vredesnaam opgelost kan worden.

Gasprijs BE vindt ik nog wel te nassen.
Elektra is voor mij nu afweging tussen spotmarkt (frank) of PP...
Gewoon vandaag nog aanmelden bij PP en dan gaat de stroom de 21ste over...
Dat BE aangeeft dat het lastig is is hun probleem.

Powerpeers kan de leveringstarieven aanpassen per 1 januari en 1 juli van elk jaar.
Bij onvoorziene wijzigingen in de markomstandigheden kan Powerpeers de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen. Maar dat geldt ook voor BE. Je kan ook maandelijks opzeggen dus je hebt alle vrijheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Ik ben tijdens het zoeken naar andere aanbieders nog iets tegen gekomen waar wellicht anderen ook overheen hebben gekeken (of niet :P). In de basis zat er een gat van circa 400 euro tussen mijn termijn bedrag en mijn daadwerkelijke verbruik. Op basis hiervan dacht ik niet te hoeven storneren. Echter ik heb geen rekenening gehouden met de vermindering energiebelasting van 558,56. Een deel daarvan heb ik al in maart terug gekregen omdat mijn contract steeds per maart liep. Maar voor de 9 maanden daarna dus nog niet. Ik kon de maand november nog storneren vanuit de Rabo app. Nu zal ik waarschijnlijk nog iets moeten bijbetalen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Oxxio heeft het ook voor elkaar gekregen om mijn startdatum van 01-02-2022 te vervroegen naar 05-01-2022.
Qua gastarief die ik al in aug 2021 had vastgelegd is dat evenveel als wat BE me variabel gaf voor jan 2022 maar qua tarieven electriciteit zit BE 2 keer zo hoog voor jan 2022. Dus weekje klant geweest bij BE. Nu nog wachten of MOI's Fenor door de bank worden teruggeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-07-2024
Hongy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Moi verzoek is op die manier voor mij goed gegaan. Geen reden om het aan te passen denk ik.

Ing vanmorgen gebeld en deze gaf aan dat door grote drukte het verwerken van de verzoeken 30 dagen kan duren. Blijkbaar worden ze momenteel bedolven onder moi verzoeken vanuit welkom energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitanonchai
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 13:53
Weet iemand hoe de gebruikte energie van de failliete Fenor leverancier wordt verrekend ?

*knip* Vragen over hoe je kan frauderen met meterstanden is niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
sitanonchai schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:06:
Weet iemand hoe de gebruikte energie van de failliete Fenor leverancier wordt verrekend ?

knip
De beginstand bij BE zal de eindstand zijn bij Fenor. Eea is afhankelijk of je bij BE blijft en of je bij Fenor teveel aan voorschot hebt betaald. Dat is dus puur individueel.

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 07-01-2022 13:41 . Reden: Quote geknipt, gezien origineel ook weg is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sitanonchai
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 13:53
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:13:
[...]

De beginstand bij BE zal de eindstand zijn bij Fenor. Eea is afhankelijk of je bij BE blijft en of je bij Fenor teveel aan voorschot hebt betaald. Dat is dus puur individueel.
Contract van BE is van vast naar variabel gegaan en betaal nu € 1.07 m3 , ca € 0.20 duurder als wat ik had bij Fenor.

Ik heb betaald aan voorschotten € 375 en die heb ik niet verbruikt.
Ik heb ook 'n vordering bij de curator neergelegd maar daar verwacht ik niet veel van.

Als ik het goed begrepen heb kijkt de curator of je nog moet bijbetalen, in het geval je iets terug krijgt kan je aansluiten middels vordering bij curator.

Zie ik dit correct en is het in mijn situatie gunstig de meterstand te verhogen zodat mijn verbruik aansluit bij de betaalde voorschotten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
sitanonchai schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Contract van BE is van vast naar variabel gegaan en betaal nu € 1.07 m3 , ca € 0.20 duurder als wat ik had bij Fenor.

Ik heb betaald aan voorschotten € 375 en die heb ik niet verbruikt.
Ik heb ook 'n vordering bij de curator neergelegd maar daar verwacht ik niet veel van.

Als ik het goed begrepen heb kijkt de curator of je nog moet bijbetalen, in het geval je iets terug krijgt kan je aansluiten middels vordering bij curator.

Zie ik dit correct en is het in mijn situatie gunstig de meterstand te verhogen zodat mijn verbruik aansluit bij de betaalde voorschotten ?
Heb je de laatste incassos dan niet gestorneerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ant48
  • Laatst online: 07-02-2022
De vaste leverkosten op mijn contract is 5,99 en als ik die voor nieuwe klanten bereken (neem huisnr buren) is dat maar 4,99. Dat is toch best wel raar.

Dus voor die twee dagen in 2021 betalen we al 12,- en voor de hele jaar 2x12=24 euro

Dat is 36,- euro keer 30.000 = 1.080.000

Dat is hoe ze de aankoop van fenor betalen?

Sprak net een medewerker en die verteld dan dat fenor klant 4,95 gaan betalen. Ik volg het niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Ant48 op 07-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:43
Ant48 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:32:
Dus voor die twee dagen in 2021 betalen we al 12,- en voor de hele jaar 2x12=24 euro
Lees je e-mails aub;

De vaste leveringskosten voor december worden niet in rekening gebracht. We informeren u binnenkort over hoe we dit verrekenen.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hongy schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:53:
Oxxio heeft het ook voor elkaar gekregen om mijn startdatum van 01-02-2022 te vervroegen naar 05-01-2022.
Qua gastarief die ik al in aug 2021 had vastgelegd is dat evenveel als wat BE me variabel gaf voor jan 2022 maar qua tarieven electriciteit zit BE 2 keer zo hoog voor jan 2022. Dus weekje klant geweest bij BE. Nu nog wachten of MOI's Fenor door de bank worden teruggeboekt.
Heb ik daar een aanbieding gemist? Oxxio staat hier op lijstje als 56 cent per Kwh en 2,44 voor gas. Dat is een stuk onvoordeliger dan bij BE zelf / het 1 jaar aanbod van BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
sdk1985 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Heb ik daar een aanbieding gemist? Oxxio staat hier op lijstje als 56 cent per Kwh en 2,44 voor gas. Dat is een stuk onvoordeliger dan bij BE zelf / het 1 jaar aanbod van BE.
Deze 3 jaar aanbieding had oxxio mij in aug 2021 telefonisch gedaan voordat ik wist van dit forum

Tarieven obv 2021 heffingen
kwh normaal eur 0.25358
kwh dal eur 0.22972
m3 eur 0.88841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hongy schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Deze 3 jaar aanbieding had oxxio mij in aug 2021 telefonisch gedaan voordat ik wist van dit forum

Tarieven obv 2021 heffingen
kwh normaal eur 0.25358
kwh dal eur 0.22972
m3 eur 0.88841
Ah dat is heel netjes. Die gaan ze nu niet meer uitdelen :+ .

Ik ben nu de powerpeers route aan het proberen voor alleen stroom. Gas heb ik nog 0.94 tot 15-3 via de Budget Energie overname. Dan zien we tegen die tijd wel wat er mogelijk is. Dan ben ik in ieder geval van die 50/40 cent per Kwh af. Overigens bijzonder dat die telefonisch na 12:30 niet bereikbaar zijn op donderdag en vrijdag helemaal niet. Maar goed, dat laatste heeft niks met fenor te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
In de mail van BE: “De tarieven voor stroom zijn voor de maand januari en wijzigen daarna maandelijks. We informeren u steeds van tevoren per e-mail over uw tarieven voor de volgende maand.”

Weet iemand toevallig hoeveel tijd van te voren die prijs wordt medegedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

sdk1985 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Ah dat is heel netjes. Die gaan ze nu niet meer uitdelen :+ .

Ik ben nu de powerpeers route aan het proberen voor alleen stroom. Gas heb ik nog 0.94 tot 15-3 via de Budget Energie overname. Dan zien we tegen die tijd wel wat er mogelijk is. Dan ben ik in ieder geval van die 50/40 cent per Kwh af. Overigens bijzonder dat die telefonisch na 12:30 niet bereikbaar zijn op donderdag en vrijdag helemaal niet. Maar goed, dat laatste heeft niks met fenor te maken.
Hier ook alleen met stroom overgestapt naar PP en m'n gas voor 0.95 cent nog tot halverweg juni van Budget Energie. Levering stroom van PP start de 21ste....

(als BE niet moeilijk gaat doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
De curator is blijkbaar begonnen met het versturen van de Fenor eindafrekening. Iemand al wat ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
zx9r_mario schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:54:
De curator is blijkbaar begonnen met het versturen van de Fenor eindafrekening. Iemand al wat ontvangen?
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Lees ik op twitter en FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-09 20:56
iVibes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:28:
[...]

Hier ook alleen met stroom overgestapt naar PP en m'n gas voor 0.95 cent nog tot halverweg juni van Budget Energie. Levering stroom van PP start de 21ste....

(als BE niet moeilijk gaat doen)
In mijn geval lijkt BE moeilijk te gaan doen. Voor het faillissement overgestapt naar VF, ingangsdatum 15-01. VF geeft aan dat mijn aansluiting is geblokkeerd door BE en dat ze niet kunnen leveren. BE heeft aangegeven een opzegtermijn van 30 dagen te hanteren, waarbij opzegging via VF gedurende de eerste 30 dagen niet wordt geaccepteerd……snap er dus geen snars meer van hoe sommigen wel over kunnen, lijkt op volledige willekeur 8)7 |:( geen idee hoe dit alsnog per 15 januari voor elkaar te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Nous112 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:01:
[...]

In mijn geval lijkt BE moeilijk te gaan doen. Voor het faillissement overgestapt naar VF, ingangsdatum 15-01. VF geeft aan dat mijn aansluiting is geblokkeerd door BE en dat ze niet kunnen leveren. BE heeft aangegeven een opzegtermijn van 30 dagen te hanteren, waarbij opzegging via VF gedurende de eerste 30 dagen niet wordt geaccepteerd……snap er dus geen snars meer van hoe sommigen wel over kunnen, lijkt op volledige willekeur 8)7 |:( geen idee hoe dit alsnog per 15 januari voor elkaar te krijgen
Vreemd, netwerkbeheerder bellen of er misschien een lock op zit?

[ Voor 8% gewijzigd door zx9r_mario op 07-01-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
zx9r_mario schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Vreemd, netwerkbeheerder bellen of er misschien een lock op zit?
Voor, er zit een lock op in opdracht van BE

[ Voor 9% gewijzigd door Nous112 op 07-01-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
Als ik in mijnfenor kijk dan zie ik onder facturen mijn jaarnota van 01-2021, 10 nota’s met mijn maandelijks voorschot EN 2 CREDITNOTA’S VAN DE DOOR MIJ GESTORNEERDE MAANDEN OKT EN NOV. Als ze de eindnota’s opmaken dan ga ik er vanuit dat deze ook hierbij komt te staan. Dat is nog niet het geval. Blijkbaar wordt deze omgeving wel nog bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Of BE gaat nu echt die 30 dagen handhaven dmv een lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

[...]

edit:

sorry laat maar, andere situatie...

[ Voor 23% gewijzigd door iVibes op 07-01-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
zx9r_mario schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Of BE gaat nu echt die 30 dagen handhaven dmv een lock?
Het lijkt er wel op mijn geval…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 17:58
Ik kreeg trouwens mijn eerste factuur van BE per mail met een toeslag van iets meer dan 3 euro voor handmatige betaling. Dit terwijl ik gewoon via incasso bij Fenor mijn betalingen deed. Ik heb BE geprobeerd te bellen en te chatten maar dat was kansloos. Uiteindelijk gewoon het maandtermijn overgemaakt en een klacht bij ze ingediend, dat was het enige formulier wat ik op hun website kon vinden. Let daar dus even op, mocht je ook een verzoek hebben gekregen om handmatig te betalen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:07
[...]

Vattenfall bellen en vragen of ze je als verhuizing aanmelden op je eigen adres, dan ontwijk je de blokkade ;)

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
patjuh1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Vattenfall bellen en vragen of ze je als verhuizing aanmelden op je eigen adres, dan ontwijk je de blokkade ;)
Is idd een idee, zal maandag eens bellen met VF wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjeezD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:20:
Ik kreeg trouwens mijn eerste factuur van BE per mail met een toeslag van iets meer dan 3 euro voor handmatige betaling. Dit terwijl ik gewoon via incasso bij Fenor mijn betalingen deed. Ik heb BE geprobeerd te bellen en te chatten maar dat was kansloos. Uiteindelijk gewoon het maandtermijn overgemaakt en een klacht bij ze ingediend, dat was het enige formulier wat ik op hun website kon vinden. Let daar dus even op, mocht je ook een verzoek hebben gekregen om handmatig te betalen ..
Nog mazzel dat je een factuur krijgt. Bij mij is vandaag het eerste termijnbedrag al afgeschreven. Nog niks van een factuur oid gezien...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2022 12:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriv65
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-03 15:18
Denk dat velen onder ons de automatische incasso van Budget bij de bank op "stop" gezet hebben.
Lees nu dat Budget voor een handmatige overschrijving via b.v. Ideal, een bedrag van 3€ vraagt.
Vlgs info. die ik op internet vind (consumentenbond) is dit hoogstwaarschijnlijk niet eens toegestaan.

tekst consumentenbond:

Mag een bedrijf extra kosten rekenen als ik niet met automatische incasso betaal?

Dat hangt af van de manier waarop je dan betaalt. Voor een aantal betaalmiddelen mogen bedrijven nooit een toeslag rekenen.

Naast automatische incasso zijn dat:

Betalingen met de betaalpas.
Betalingen met een creditcard (van Visa en Mastercard).
Een overboeking.

Betaal je op een andere manier, bijvoorbeeld met een acceptgiro, dan mag het wel. De extra kosten mogen niet hoger zijn dan de kosten die het bedrijf maakt. Onder het extra bedrag mogen geen algemene bedrijfskosten of administratiekosten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Voor ideal zouden ze wel kosten in rekening mogen brengen, zou dan iets van 29 cent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijk00
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
zx9r_mario schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:31:
Voor ideal zouden ze wel kosten in rekening mogen brengen, zou dan iets van 29 cent zijn.
Nee hoor geen kosten voor een ideal betaling! Ik had namelijk vanochtend al een e-mail van Budget met een link voor een ideal betaling. Ik had namelijk ook de incasso bij ING geblokkeerd. En deze betaling moet binnen 15 dagen voldaan worden. Na die periode zijn er kosten volgens hun!

Voorkom extra kosten
Als wij geen volledige betaling voor 25 januari 2022 ontvangen, wordt de vordering verhoogd met wettelijke incassokosten.
Te betalen na 1e verhoging: € 50,00
Te betalen na 2e verhoging: € 75,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
knijk00 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Nee hoor geen kosten voor een ideal betaling! Ik had namelijk vanochtend al een e-mail van Budget met een link voor een ideal betaling. Ik had namelijk ook de incasso bij ING geblokkeerd. En deze betaling moet binnen 15 dagen voldaan worden. Na die periode zijn er kosten volgens hun!

Voorkom extra kosten
Als wij geen volledige betaling voor 25 januari 2022 ontvangen, wordt de vordering verhoogd met wettelijke incassokosten.
Te betalen na 1e verhoging: € 50,00
Te betalen na 2e verhoging: € 75,00
Na het verstrijken van de vervaldatum moeten ze een kostenloze 14 dagen herinnering sturen. En incassokosten is met een minimum van 40 euro (15% over de eerste 2500 euro) + wettelijke rente. En die incassokosten mogen niet telkens verhoogd worden.

PS Zou iemand mij het tarievenblad kunnen sturen/online zetten. Ik heb deze nooit gehad (ook geen termijnbedrag/tarieven mail) omdat ik gelijk naar VF ben overgestapt.

Update:

Dit staat op hun website:
Het proces
Eerst ontvang je van ons een herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om de betaling te doen. Hierna volgt een aanmaning. Daar zijn kosten van € 15,- aan verbonden. Na deze aanmaning heb je nog 7 dagen om het totale bedrag te betalen. Als we dan nog geen volledige betaling hebben ontvangen volgt een ingebrekestelling. De kosten voor een ingebrekestelling bedragen 15% van het totaalbedrag met een minimum van € 25,-. Dit kan dus flink oplopen, probeer het daarom niet zover te laten komen!

[ Voor 45% gewijzigd door zx9r_mario op 08-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdh1981
  • Laatst online: 11-09 15:48
Nous112 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Is idd een idee, zal maandag eens bellen met VF wat mogelijk is.
Scroll even terug naar mijn reactie hier. Begin januari contact gehad met VF en overstappen was niet mogelijk wegens blokkade. 5 Januari wordt ik in de ochtend om 8 uur uit mijn bed gebeld met de mededeling of ik morgen bij hun al klant wil worden. Ja natuurlijk. 6 januari ben ik omgegaan en bij BE is ook bevestigd dat ik per 6 januari geen klant meer ben bij hun. Wel heeft BE gisteren het volledige maandbedrag afgeschreven a 327 euro. Klantenservice weigerde dit na ratio te doen voor 6 dagen...

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Als ik in mijnfenor kijk dan zie ik onder facturen mijn jaarnota van 01-2021, 10 nota’s met mijn maandelijks voorschot EN 2 CREDITNOTA’S VAN DE DOOR MIJ GESTORNEERDE MAANDEN OKT EN NOV. Als ze de eindnota’s opmaken dan ga ik er vanuit dat deze ook hierbij komt te staan. Dat is nog niet het geval. Blijkbaar wordt deze omgeving wel nog bijgewerkt.
Net even ingelogd en dit is bij mij ook te zien. Voorheen stond na de stornering 2x het gestorneerde bedrag als te betalen, maar nu dus 0 euro openstaand.

Volgens mij zou dat dan betekenen dat ze bezig zijn met de eindafrekening.

Bij budget energie inmiddels een betalingsherinnering ontvangen voor mijn geblockte incasso. Aangezien ik nu over ben naar coolblue energie eens kijken of we hier wat aan kunnen doen want om nou 100 euro te betalen voor 7 dagen stroom en gas.... ;(

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
sdh1981 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Scroll even terug naar mijn reactie hier. Begin januari contact gehad met VF en overstappen was niet mogelijk wegens blokkade. 5 Januari wordt ik in de ochtend om 8 uur uit mijn bed gebeld met de mededeling of ik morgen bij hun al klant wil worden. Ja natuurlijk. 6 januari ben ik omgegaan en bij BE is ook bevestigd dat ik per 6 januari geen klant meer ben bij hun. Wel heeft BE gisteren het volledige maandbedrag afgeschreven a 327 euro. Klantenservice weigerde dit na ratio te doen voor 6 dagen...
Ik ben op 5-1 overgegaan naar VF, heb verder geen tarieven mail of termijn incasso gekregen. Vermoedelijk hebben ze op 5-1 zelf een factuur run gedaan op de actieve contracten (die van mij was niet meer actief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MobileMan82
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-09 08:31
Ik heb inmiddels een eindafrekening ontvangen over de periode 12 nov tot 30 dec (november jaarafrekening ontvangen, daar kreeg ik geld terug en was een eerste termijn van 20 euro in verrekend). De nieuwe termijn van december heb ik laten storneren, moet nu 14 euro betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
sdh1981 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Soms zijn dus de wonderen dus niet de wereld uit, maandag maar weer bellen, het ook via Whattsapp getracht contact te leggen met VF, krijg alleen melding terug dat ze te druk zijn en dat ik het later maar weer moet proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 09:27
Ik heb de incasso van BE gestorneerd en heb nu zoals enkele anderen hier op het forum een mail ontvangen om alsnog de incasso te voldoen.

Vanaf 19 januari stap ik over naar FE.

Wat is wijsheid? Krijg ik het teveel betaalde bedrag dan nog wel weer terug van BE middels een afrekening?

Voor alleen stroom moet ik € 75 betalen met twee personen in een appartementje. Niks bijzonders.

[ Voor 15% gewijzigd door Mundatin op 08-01-2022 14:55 ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
zx9r_mario schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Ik ben op 5-1 overgegaan naar VF, heb verder geen tarieven mail of termijn incasso gekregen. Vermoedelijk hebben ze op 5-1 zelf een factuur run gedaan op de actieve contracten (die van mij was niet meer actief).
Bij mij idemdito. Dus net op tijd weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick 123
  • Laatst online: 26-11-2022
Welke inlog werkt er nu nog voor fenor?
Verschillende geprobeerd maar kom er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Mundatin schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:54:
Ik heb de incasso van BE gestorneerd en heb nu zoals enkele anderen hier op het forum een mail ontvangen om alsnog de incasso te voldoen.

Vanaf 19 januari stap ik over naar FE.

Wat is wijsheid? Krijg ik het teveel betaalde bedrag dan nog wel weer terug van BE middels een afrekening?

Voor alleen stroom moet ik € 75 betalen met twee personen in een appartementje. Niks bijzonders.
Uiteraard krijg je een bedrag terug wanneer je werkelijke verbruik lager is dat voorschot dat je aan BE moet betalen, BE moet binnen 6 weken na beëindigen van het contract een eindafrekening opmaken.

Is je werkelijke verbruik hoger kan het ook zijn dan je moet bijbetalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
basdej schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:00:

Bij budget energie inmiddels een betalingsherinnering ontvangen voor mijn geblockte incasso. Aangezien ik nu over ben naar coolblue energie eens kijken of we hier wat aan kunnen doen want om nou 100 euro te betalen voor 7 dagen stroom en gas.... ;(
Veel meer dan contract opnemen kan je niet doen, mogelijk dat je kan vragen om direct een eindafrekening op te maken. Anders verwacht ik niet dat je er onderuit komt, je wil ook niet dat ze een 14 dagen brief sturen waarna ze incasso kosten mogen berekenen, ben je nog meer kwijt.

Wat is trouwens je werkelijke verbruik (+vaste leveringskosten e.d.) in die 7 dagen geweest? Als dat richting de €100 gaat zou ik me er helemaal niet druk om maken en z.s.m. betalen, uiteindelijk zal je dat immers toch moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:04
Patrick 123 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:27:
Welke inlog werkt er nu nog voor fenor?
Verschillende geprobeerd maar kom er niet in.
Die uit de openingspost https://fenordb01.open-i.nl:8443/ werkt nog. Bij mij niet op de smartphone maar wel op PC of laptop. Erg traag, lijkt in eerste instantie niets te doen maar uiteindelijk kom je er wel in.

[ Voor 4% gewijzigd door PietBu op 08-01-2022 16:54 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick 123
  • Laatst online: 26-11-2022
PietBu schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Die uit de openingspost https://fenordb01.open-i.nl:8443/ werkt nog. Bij mij niet op de smartphone maar wel op PC of laptop. Erg traag, lijkt in eerste instantie niets te doen maar uiteindelijk kom je er wel in.
Op de pc werkt het goed! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Dennism schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Veel meer dan contract opnemen kan je niet doen, mogelijk dat je kan vragen om direct een eindafrekening op te maken. Anders verwacht ik niet dat je er onderuit komt, je wil ook niet dat ze een 14 dagen brief sturen waarna ze incasso kosten mogen berekenen, ben je nog meer kwijt.

Wat is trouwens je werkelijke verbruik (+vaste leveringskosten e.d.) in die 7 dagen geweest? Als dat richting de €100 gaat zou ik me er helemaal niet druk om maken en z.s.m. betalen, uiteindelijk zal je dat immers toch moeten betalen.
Het werkelijke gebruik zit ongeveer rond de 25 euro 8)7

Hoi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
basdej schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Het werkelijke gebruik zit ongeveer rond de 25 euro 8)7
Zoals ik al zei, je kan er een belletje aan wagen, ik zelf had er echter met deze bedragen zoals bij jou geen tijd ingestoken en gewoon die €100 aan voorschot betaald, krijg je binnen een paar weken weer €75 terug en heb je er geen omkijken meer naar, kost het me geen extra tijd meer die ik wel beter kan besteden. Maar goed, dat is wel in de situatie dat je die €75 dan even kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n19
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-01-2022

n19

Weten jullie aan wie we de meterstanden moeten doorgeven en voor welke data's? Ik ga op 13 januari hopelijk over naar een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
n19 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:54:
Weten jullie aan wie we de meterstanden moeten doorgeven en voor welke data's? Ik ga op 13 januari hopelijk over naar een andere leverancier.
Als goed is dan gaat dat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n19

n19

HereIsTom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Als goed is dan gaat dat automatisch.
Hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimOBL
Automatische uitlezing via de netbeheerder (indien 'slimme' meter en toestemming gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dan lezen ze toch je meterstanden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
HereIsTom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Dan lezen ze toch je meterstanden uit.
Nadat de (te hoge maar achteraf verkeerde) tarieven van Budget bekend werden heb ik mijn slimme meter uitgezet. Deze is voor het laatst uitgelezen op 29 december in de ochtend. Op 2 januari moest ik mijn meterstanden al doorgeven aan Bol.com en ben op 6 januari overgegaan.

Bij Budget staat mijn contract dus vanaf 6 januari op niet actief en bij meterstanden staat dat ik deze op dit moment niet hoef door te geven (ook geen verzoek via de mail). Geen idee hoe ze hier nu een afrekening van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n19

n19

WimOBL schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Automatische uitlezing via de netbeheerder (indien 'slimme' meter en toestemming gegeven)
Ik heb mijn slimme meter ook uitgezet. Op 30 dec is het voor het laatst uitgelezen. Ik had wel genoteerd wat er gemeten was op 30 december. Moet ik de meterstanden van 30 december doorgeven aan Budget of de meterstanden van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimOBL
n19 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Ik heb mijn slimme meter ook uitgezet. Op 30 dec is het voor het laatst uitgelezen. Ik had wel genoteerd wat er gemeten was op 30 december. Moet ik de meterstanden van 30 december doorgeven aan Budget of de meterstanden van vandaag?
Officieel de meterstand op de dag van overgang; dit is de sluitstand voor Budget Energie.
Tenzij u een afwijkende afspraak met bol en BE hebt gemaakt natuurlijk.

On officieel .... fraude wordt niet ondersteund op dit platform toch mod ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door WimOBL op 08-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
[...]

Ik had op 30/12 gevraagd om mijn slimme meter uit te zetten aan Enexis en dat zou max 2 weken duren. Sinds 05/01 zit ik bij Oxxio. Bij Enexis stond meterstanden doorsturen weer aan zonder dat ik dat had gevraagd. Hoorde dat het normale procedure is bij overstap naar nieuwe leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@n19 @sjakieman Tja als je zo achterdochtig bent dat je de meter uit laat zetten, dan moet je het allemaal zelf regelen en betalen moet je toch!
En bij fraude komen ze er toch wel achter wat de echte meterstanden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door HereIsTom op 08-01-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Overgestapt naar Bol.com? Sinds wanneer leveren die energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
HereIsTom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:18:
@n19 @sjakieman Tja als je zo achterdochtig bent dat je de meter uit laat zetten, dan moet je het allemaal zelf regelen en betalen moet je toch!
En bij fraude komen ze er toch wel achter wat de echte meterstanden zijn.
Het heeft niks met fraude te maken, als ze om de meterstanden vragen geef ik gewoon de juiste gegevens door.

Het uitzetten van de meter gebeurde vooral uit irritatie omdat op dat moment bij iedereen 1,36 per kwh als bedrag genoemd stond in het contract. Dit vond ik zo'n belachelijk hoog tarief dat ik ze het op z'n minst wat moeilijker wilde maken om het op te halen. Het ging me nog niet eens om het bedrag wat ik zelf zou moeten betalen, want dat zal zelfs met deze tarieven wel meevallen voor een weekje (heb geen gas), maar meer om het principe.

Achteraf zijn de tarieven die Budget hanteert best redelijk in mijn ogen. Voor energie natuurlijk niet goed genoeg om te blijven maar we mogen niet klagen als ik zie wat er bij de ex-klanten van Welkom en Naked gebeurde. Heb de veel te hoge incasso daarom ook niet gestorneerd zoals ik eerder van plan was. Zie wel wanneer de afrekening komt en of ik nog wat verbruikt heb in die ene week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
DjeezD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:35:
Sinds 6 januari, had het pas op 30 december geregeld en afgezien van de bedenktijd.

Edit: Ohh geen Bol maar Coolblue natuurlijk. :)

[ Voor 35% gewijzigd door sjakieman op 08-01-2022 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps3gamer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-04 09:53
Ik dacht dat we het thema meterstanden al besproken hadden, maar voor de zekerheid hier toch nog even een samenvatting van de info. Veel informatie ook uit het forum van failliet welkom-energie te halen.

Verkeerde meterstanden doorgeven is inderdaad fraude en mag niet besproken worden. Echter het gaat hier om zo laat mogelijk de meterstanden doorgeven (maar nog wel binnen de gegeven termijn) en dat is gewoon geen fraude (legio's mensen die niet precies op overgang datum hun meterstanden noteren/doorgeven) @HereIsTom @WimOBL
n19 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:54:
Als je geen slimme meter hebt dan krijg je hier mails over. Op 30-12 of 31-12 een mail van budget energie en rond dit moment een energie van je nieuwe leverancier. Mijn advies zo laat mogelijk (<14 dagen) doorgeven aan budget energie en een dag later aan je nieuwe.
[...]

Heel verstandig, heb ik ook gedaan. Financieel gezien is het verstandigst om zo laat mogelijk je meterstanden door te geven. Nogmaals dit is geen fraude, in de mail van Budget Energie staat bijna letterlijk: u hoeft niet meteen de meterkast in de springen, maar heeft 14 dagen de tijd om door te geven. Ik zou een dag te vroeg doorgeven (je wilt niet het risico lopen dat ze gaan schatten), dus als je je meterstand mail op 31-12 hebt gehad dan geef je dus uiterlijk 13-1 je meterstanden door van dat moment. Je hoeft niet met terugwerkende blik de meterstand van 30-12 door te geven (wel slim dat je als backup de meterstand van 30-12 bijgehouden hebt, voor geval dat). Je meterstand van 13-1 wordt dan gebruikt voor zowel afrekening Fenor (= dus gunstige oude tarieven) als voor start van levering Budget Energie. Een dag later geef je meterstanden door aan nieuwe maatschappij (als je dat al geregeld hebt en anders z.s.m.).

Er zijn ook mensen in WE forum die meterstand direct doorgaven aan tijdelijke als nieuwe maatschappij, dan komt je verbruik op 0, maar dit geeft potentieel gedoe (bij verbruik 0 eigenlijk geen recht op vermindering energiebelasting). Dus gewoon 1 dag (desnoods halve dag van avond tot ochtend) tussen laten zodat je mimimaal verbruik hebt bij de duurste maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
Ik heb mijn eindafrekening gehad.
Zou nog bijna 400 terugkrijgen.
Heb in september mijn termijn nog naar beneden gehaald en de laatste maanden gestorneerd.
Maar ja helaas niet opgelet en nu dus dikke pech.
Heb een vordering ingediend maar verwacht daar weinig van.
Contract liep tot 20-12. De eindafrekening ook.
Ik zit nog met een gat van 10 dagen. Weet niet of daar nog een aparte eindafrekening voor komt maar die mogen ze verrekenen met hetgeen ik nog dien te ontvangen.
Bij BE mijn termijn naar beneden laten bijstellen. Dat verzoek hebben ze netjes uitgevoerd na uiteraard de 1e incasso. Ik had afgelopen jaar zonnepanelen geïnstalleerd en daar niets mee gedaan bij Fenor. Dan doet BE er ook niets mee blijkbaar want die rekenen nu alleen met de verbruikscijfers en niet wat ik terug geleverd heb. Daardoor had ik een nogal hoog termijn bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 20:46
ps3gamer schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:10:
Ik dacht dat we het thema meterstanden al besproken hadden, maar voor de zekerheid hier toch nog even een samenvatting van de info. Veel informatie ook uit het forum van failliet welkom-energie te halen.

Verkeerde meterstanden doorgeven is inderdaad fraude en mag niet besproken worden. Echter het gaat hier om zo laat mogelijk de meterstanden doorgeven (maar nog wel binnen de gegeven termijn) en dat is gewoon geen fraude (legio's mensen die niet precies op overgang datum hun meterstanden noteren/doorgeven) @HereIsTom @WimOBL

[...]

Als je geen slimme meter hebt dan krijg je hier mails over. Op 30-12 of 31-12 een mail van budget energie en rond dit moment een energie van je nieuwe leverancier. Mijn advies zo laat mogelijk (<14 dagen) doorgeven aan budget energie en een dag later aan je nieuwe.

[...]

Heel verstandig, heb ik ook gedaan. Financieel gezien is het verstandigst om zo laat mogelijk je meterstanden door te geven. Nogmaals dit is geen fraude, in de mail van Budget Energie staat bijna letterlijk: u hoeft niet meteen de meterkast in de springen, maar heeft 14 dagen de tijd om door te geven. Ik zou een dag te vroeg doorgeven (je wilt niet het risico lopen dat ze gaan schatten), dus als je je meterstand mail op 31-12 hebt gehad dan geef je dus uiterlijk 13-1 je meterstanden door van dat moment. Je hoeft niet met terugwerkende blik de meterstand van 30-12 door te geven (wel slim dat je als backup de meterstand van 30-12 bijgehouden hebt, voor geval dat). Je meterstand van 13-1 wordt dan gebruikt voor zowel afrekening Fenor (= dus gunstige oude tarieven) als voor start van levering Budget Energie. Een dag later geef je meterstanden door aan nieuwe maatschappij (als je dat al geregeld hebt en anders z.s.m.).

Er zijn ook mensen in WE forum die meterstand direct doorgaven aan tijdelijke als nieuwe maatschappij, dan komt je verbruik op 0, maar dit geeft potentieel gedoe (bij verbruik 0 eigenlijk geen recht op vermindering energiebelasting). Dus gewoon 1 dag (desnoods halve dag van avond tot ochtend) tussen laten zodat je mimimaal verbruik hebt bij de duurste maatschappij.
Sorry hoor maar ik vind dit ‘advies’ nog steeds frauduleus. Je wordt geacht je meterstanden zo dicht mogelijk op de overgangsdatum door te geven en krijgt hiervoor een bepaalde tijd. Als je dan bewust niet ‘zo snel mogelijk’ maar ‘zo laat mogelijk’ meterstanden doorgeeft is dat in mijn ogen frauduleus. Ook al is het misschien niet te handhaven of te controleren of je er een geldige reden zoals bijv vakantie oid voor hebt. Als jouw advies de bedoeling was geweest dan zouden mensen met een slimme meter wel een keuzemogelijkheid gekregen hebben wanneer ze hun meter willen laten uitlezen. Die is er niet.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 09-01-2022 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 19:21
Hallo,

Was even spannend als ex fenor klant of ik 8 Jan over zou gaan gezien de wisselende berichten. Gisteren de 8e via de app gecheckt maar geen gegevens beschikbaar...

Bedenk htend was alles actief dus de vroege overgang is bij mij gelukt dus maar 8 dagen bij budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeniVidiVinci
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb een vraag als ex fenor klant, lezend dat de eerste eindafrekeningen voorbij komen.

Mijn contract zou tot 31 maart gelopen hebben.
Ik heb de de maanden november en oktober kunnen storneren.
Voor de maanden juli, augustus en september heb ik nog lopende MOI verzoeken bij de ING.
Stel dat ik de eindafrekening eerder krijg dan de de eventuele uitkomst van die MOI, en die dus na de eindafrekening alsnog teruggestort zouden worden dan kan dat toch gewoon?
En dat in het hypothetische geval er teveel teruggehaald is je waarschijnlijk nog een nakomende factuur komt van de curator?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrmemv
  • Laatst online: 13-01-2022
Ook ik heb mijn eindafrekening gehad van Fenor. Valt alles mee dit omdat ik 2 termijnen heb kunnen storneren en de automatische incasso heb stopgezet voor het laatste termijn. Nu krijgen ze nog geld van mij ipv andersom. Dus in dit hoofdstuk(afhandeling faillissement Fenor) maak ik geen verlies.

[ Voor 66% gewijzigd door rrmemv op 10-01-2022 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candysroom
  • Laatst online: 12-02-2022
Wie is FE energie als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Candysroom schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:26:
Wie is FE energie als ik vragen mag?
Frank Energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
rrmemv schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:09:
Ook ik heb mijn eindafrekening gehad van Fenor. Valt alles mee dit omdat ik 2 termijnen heb kunnen storneren en de automatische incasso heb stopgezet voor het laatste termijn. Nu krijgen ze nog geld van mij ipv andersom. Dus in dit hoofdstuk(afhandeling faillissement Fenor) maak ik geen verlies.

Wat betreft Budget Energie BE staat mijn gasprijs all inn op €1,00 tot juli as. vast. Dit is iets hoger dan wat ik bij Fenor had. Prima maar elektra daarentegen exorbitant hoog in vergelijking met wat ik bij Fenor had (verdubbeld)

Nu ga ik 1 februari over naar FE voor alleen de elektra. Voor gas blijf ik voorlopig bij BE.
Dus twee leveranciers, een voor gas en een nieuwe FE (variabel zonder opzeg termijn) welke veel voordeliger is dan huidig BE en werkend met dynamische stroomprijzen. Gemiddeld per dag 30% goedkoper maar als je slim omgaat met de energie verslurpers thuis dan heb je stroomprijzen van €0,12 - €0,20 Kwh

Blijven zitten bij BE voor elektra op dit moment is geen optie met de huidig doorbelaste stroomprijs, wel maandelijkse verandering van deze prijs, dus kan nog erger....

Ik heb liever zelf de regie in handen en zie bij FE de actuele stroomprijs per uur.

Al met al, gelukkig niet heel veel financiële schade opgelopen door het faillissement van Fenor maar had gezien de rompslomp en de onzekerheid in het begin die je er van had toch liever gehad dat Fenor nog bestaan had.

Beste medestrijders, hopelijk valt het voor jullie ook mee. Suc6
Check je wel even de prijzen bij FE, ik vond ze erg ondoorzichtig waardoor heel veel belastingen niet inclusief zijn. Die deals zijn niet altijd zo gunstig als ze lijken helaas.... EasyEnergy heeft ze wel netjes op een rijtje:
De genoemde energietarieven zijn inclusief BTW, maar exclusief opslag (0,968 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 4,7 ct/m3 incl. BTW voor gas), regiotoeslag (enkel bij gas, 2,197 ct/m3 incl. BTW), Energiebelasting (4,452 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 43,950 ct/m3 incl. BTW voor gas) en Opslag Duurzame Energie (3,691 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 10,467 ct/m3 incl. BTW voor gas) en kosten voor de vergoening van de stroom (GvO, 0,064 ct/kWh incl. BTW).
https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven

Edit: aah, ik zie dat de elektraprijzen behoorlijk zijn gedaald de afgelopen week. Laatst betaalde je bij FE ook de hoofdprijs met ca 60ct per kWh all in...

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 09-01-2022 21:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
JTHZZ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:22:
[...]

Sorry hoor maar ik vind dit ‘advies’ nog steeds frauduleus. Je wordt geacht je meterstanden zo dicht mogelijk op de overgangsdatum door te geven en krijgt hiervoor een bepaalde tijd. Als je dan bewust niet ‘zo snel mogelijk’ maar ‘zo laat mogelijk’ meterstanden doorgeeft is dat in mijn ogen frauduleus. Ook al is het misschien niet te handhaven of te controleren of je er een geldige reden zoals bijv vakantie oid voor hebt. Als jouw advies de bedoeling was geweest dan zouden mensen met een slimme meter wel een keuzemogelijkheid gekregen hebben wanneer ze hun meter willen laten uitlezen. Die is er niet.
Budget energie mailt dit letterlijk als een voorbeeld ;)
De spelregels in NL zijn vast gesteld en dat is binnen 15 werkdagen dient je nieuwe leverancier meterstanden aan de netbeheerder door te geven. Deze koppelt dit als eindstand terug naar de oude leverancier. Zolang heb je dus de tijd. Niet langer wachten want dan gaan ze schatten!

Je kunt het ook als frauduleus betitelen om zonder keuze vele malen hogere tarieven te moeten betalen en voorwaarden te moeten accepteren die ik nooit zou accepteren... Iemand die van mijn bankrekening incasseert zonder geldige machtiging, etc etc. Ook die regels zijn in NL schijnbaar 'vast gesteld'.
Dit werkt twee kanten op, in dit geval de gedwongen overstap zonder keuze en alle niet kloppende zaken eromheen moeten slikken. Dan kun je binnen de lijntjes de overige regels voor jou zo gunstig mogelijk volgen. Je speelt het spel nog steeds binnen de geldende spelregels.

Letterlijk uit de email van Budget energie:
Op vakantie?
De meterkast inkruipen is dan wel het laatste waar u aan denkt. Maar geen zorgen: na ontvangst van deze mail heeft u nog ongeveer 2 weken de tijd om uw meterstanden door te geven. Negeer in dat geval de herinneringen en ga door met genieten. Maar vergeet a.u.b. niet bij terugkeer uw standen door te geven.
Ik heb precies dezelfde route als ps3gamer bewandeld, na de schofterige hoge, foutieve tarieven direct het uitlezen laten blokkeren zodat ik zelf in control ben. En daarna was ik ook nog eens echt heerlijk op vakantie :+ Tijdens de koffers inpakken geen zin in meterstanden hoor... Weekje later terug en ze hebben na terugkomst direct de standen van me gehad. 2 dagen later over naar Vatenfall. Die bel ik morgen even om de beginstanden door te geven, dit kan zonder een code van de meterstanden kaart schijnbaar niet online. En hierna is het cirkeltje rond (of als ik wacht zal er vanzelf wel een verzoek komen, maar wil het netjes afhandelen).

Dit is exact conform de spelregels zoals deze in NL opgesteld zijn en waar wij ons aan moeten houden. Waarom zou je alleen de regels volgen die jou benadelen en de overige spelregels die ook vast liggen negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik zit op dezelfde manier in de wedstrijd. En daar wil ik dan nog het volgende aan toevoegen, geheel in lijn met hoe mensen worden behandeld die nog geld tegoed hebben. Uit de FAQ op de website van de curator:

"Of op deze vordering ook een uitkering zal volgen, is op dit moment nog onzeker. In dat kader kunt u het beste uw jaarafrekening afwachten alvorens uw vordering in te dienen. Dat hangt af van de opbrengsten die nog gerealiseerd kunnen worden en van de hoogte van de vordering van de Belastingdienst."

Ik behandel wat dat betreft de eindafrekening als hun vordering op mij. Of, en wanneer ik die ga betalen is op dit moment nog onzeker. E.e.a. hangt af van uitgaven die in de planning zitten, waarbij ik prioriteit geef aan mijn gezin. Verder kan ik nog nergens uitspraken over doen. Ik zal betrokkenen elke drie maanden op de hoogte stellen van de voortgang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Beste mensen,
Ik zie als ik ingelogd ben op mijn fenor bij 2 van mijn facturen(termijnbedragen ) die ik gestorneerd had een creditnota staan met een onderstaande zin” het wordt binnenkort bijgeschreven op u rekening ” Volgens mij is er een eindnota gemaakt en hebben ze het gecompenseerd?? ;)
Sommigen hier een zelfde ervaring?

[ Voor 25% gewijzigd door Cmkl75 op 10-01-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restyl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-02-2023
Zijn er al mensen die overstappen naar een andere leverancier, wat geven jullie op als overstapdatum: 30 of 31 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Restyl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:22:
Zijn er al mensen die overstappen naar een andere leverancier, wat geven jullie op als overstapdatum: 30 of 31 januari?
Zo snel mogelijk. Die van mij zou op 01/02 beginnen. Paar keer bellen en mailen en toch gelukt om te vervroegen naar 05/01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietBu
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:04
Cmkl75 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:08:
Beste mensen,
Ik zie als ik ingelogd ben op mijn fenor bij 2 van mijn facturen(termijnbedragen ) die ik gestorneerd had een creditnota staan met een onderstaande zin” het wordt binnenkort bijgeschreven op u rekening ” Volgens mij is er een eindnota gemaakt en hebben ze het gecompenseerd?? ;)
Ik heb 1 termijn gestorneerd, dat was voldoende om er voor te zorgen dat Fenor nog geld van mij kreeg in plaats van andersom. Op de creditfactuur (gedateerd 06-01-2022) staat bij mij ook 'wordt binnenkort bijgeschreven'. Maar ik heb op 28-12-2021 gestorneerd, een dag later stond het geld al op mijn rekening.
Ik wacht gewoon de eindafrekening af, het heeft weinig zin om te proberen de gegevens in de administratie van Fenor te interpreteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
DjeezD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:35:
De ene na de andere energie boer valt om, zou voor mij een reden zijn om voor een betrouwbare speler te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Restyl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:22:
Ik heb nog geen betrouwbare leverancier gevonden die goedkoper is dan BE met bijv. € 1,19 voor gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Ik heb nog geen betrouwbare leverancier gevonden die goedkoper is dan BE met bijv. € 1,19 voor gas?
Mag ik vragen bij wie dat is
Alvast harte dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 12:38
Cmkl75 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:08:
Beste mensen,
Omdat deze twee termijnen zijn gestorneerd, zijn deze creditnota's aangemaakt. De bijschrijving heeft al plaatsgevonden tijdens de stornering.
Ik denk dat ze deze creditnota's hebben gemaakt zodat de administratie wat betreft betaalde bedragen in orde is. Waarschijnlijk sta je nu 2 termijnbedragen in de min en zal dit wel/niet worden gecompenseerd door de eindafrekening, afhankelijk of je een bedrag terug zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Cmkl75 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Mag ik vragen bij wie dat is
Alvast harte dank!
Die € 1,19 voor gas is van BE zelf, daarom schreef ik ook dat ik nog geen andere leverancier heb gevonden die goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restyl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-02-2023
HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Alleen stroom, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Die € 1,19 voor gas is van BE zelf, daarom schreef ik ook dat ik nog geen andere leverancier heb gevonden die goedkoper is.
Die 1,19 bij jou is afgeleid van het vast contract dat je had bij Fenor. Nu lijkt het net of anderen ook die 1,19 kunnen krijgen.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Let op:
[color=blue]• Discussie over overstappen, andere leveranciers en hun tarieven hoort in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier thuis, in dit topic is het offtopic.
• Discussie over energieprijzen in het algemeen mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak worden gevoerd.[/color]

[color=#CC0000]Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:[/color]
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Meldingen dat je gestorneerd hebt, een MOI hebt ingediend, je MOI is goedgekeurd, overgestapt bent enz. vallen hier ook onder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Fenor Energie.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen posts over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

[color=green]Wat wij WEL graag zien:[/color]
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Algemene feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator. Hier zijn beiden offtopic.